Maduro overtuigt in tactische besprekingen: ‘Spelers moeten geloven in wat je zegt’

door Jesse ter Haar 279

Maduro overtuigt in tactische besprekingen: ‘Spelers moeten geloven in wat je zegt’

door Jesse ter Haar 279

Laatst geüpdatet

Hedwiges Maduro heeft indruk gemaakt bij Almere City, zoveel blijkt uit woorden van Damian van Bruggen. De voormalig Ajacied werkte in Almere samen met de huidig assistent-trainer van Ajax en maakte hem mee als een ontspannen, maar tegelijkertijd veeleisende oefenmeester. In gesprek met Ajax Showtime komt hij te spreken over de kwaliteiten en de toekomst van de pas 38-jarige trainer.

Van Bruggen zelf begeeft zich met Almere City nog in de voorbereiding. De periode van het opbouwen van conditie loopt langzaam op z’n einde en dus kan er naar het spelen van volledige wedstrijden worden toegewerkt. De mandekker kijkt ernaar uit. ‘We hebben pittig getraind, maar gaan nu de laatste twee weken in, dus dan zal het wel weer meevallen. In de laatste twee weken ga je naar het negentig minuten voetballen toe, dus dan vallen de trainingen mee. Met mij gaat het ook goed, ik ben fit. Het is altijd even opstarten, maar ik had deze vakantie ook wat meer gedaan. Ik had op vakantie wat tijd over, dus dat is lekker. Dan heb je een wat hoger instapniveau. We voelen ons klaar voor de Eredivisie. Ik denk ook dat de top van de Keuken Kampioen Divisie niet heel veel onderdoet voor de onderkant van de Eredivisie. Ik hoop dat we ons aan dat niveau kunnen optrekken. Ik heb er een goed gevoel over.’

Tijdens het seizoen 2022/2023 werkten de twee dus samen bij Almere City. Van Bruggen kwam toen net over NK Olimpija, waarmee hij uitkwam op het hoogste niveau van Slovenië. Eenmaal in Nederland merkte Van Bruggen al snel dat Maduro een goede veldtrainer is. De manier waarop hij de trainingen leidt, brengt de spelers een fijn gevoel. ‘Dat was ook de rolverdeling tussen Maduro en Pastoor. Pastoor was meer de manager en Hedwiges deed de trainingen en nam het tactische gedeelte van de besprekingen op zich. Hij heeft een groot aandeel gehad in de promotie naar de Eredivisie.’ Niet alleen zijn inhoudelijke kennis, maar ook de omgang van Maduro met spelers kon Van Bruggen bekoren. ‘Je merkt dat hij jonger is dan bijvoorbeeld Pastoor. Er was wel een bepaalde professionele afstand, gewoon de verhouding tussen trainer en speler. Dat hoort ook. Het zou gek zijn als je met elkaar omgaat alsof je met elkaar hebt geknikkerd.’ Of hij streng of losjes is? ‘Hij is relaxt, maar als er gewerkt moet worden, dan is hij veeleisend.’

Bij Almere City wist Maduro de spelers te raken, maar bij Ajax komt hij bij een club van een grotere statuur terecht. Het betekent dat hij komt samen te werken met spelers met een grote naam, maar Van Bruggen twijfelt niet of hij de autoriteit heeft om ook die voetballers te raken. ‘Het is wel anders om bij Ajax voor de groep te staan dan bij Almere, maar ik zou niet weten waarom niet. Het hangt natuurlijk ook een beetje af van hoe de resultaten gaan zijn. Dat zijn krachten die je een zetje in de rug geven of juist tegen je werken. Als Ajax het gewoon redelijk doet, dan heb je autoriteit als trainer. Gaat het wat minder, dan krijg je met andere dingen te maken. De spelers moeten geloven in wat je zegt, dat is heel belangrijk. Als de spelers in de wedstrijden terugzien wat jij aangeeft, dan gaan ze steeds meer in je geloven.’

Maduro en het Ajax-DNA

Door de gezamenlijke periode bij Almere City kent Van Bruggen de manier van werken van Maduro goed, maar ook kent hij als voormalig speler van Ajax de manier waarop men in Amsterdam graag wil werken én voetballen. Of de twee met elkaar matchen? ‘Ja, je ziet dat hij een Ajax-jongen is. Het is moeilijk om uit te leggen wat dat precies is, maar je ziet het aan de manier waarop hij dingen benadert. Hij wil altijd dat iets perfect is en hij wil altijd de beste zijn. Vanuit zijn filosofie wil hij de bal graag hebben, maar hij hamert ook op de verdedigende organisatie. Het is niet alleen maar naar voren lopen en kamikazevoetbal spelen. Hij komt met een gedegen strijdplan en is geen naïeve trainer.’

Als man van de tactiek van Almere City wist Maduro geloofwaardigheid te winnen bij zijn spelers. Over Erik ten Hag werd vaak gezegd dat hij momenten in de wedstrijden van tevoren al kon voorspellen en voor een deel komt dat ook bij Maduro terug. ‘Je had tijdens de wedstrijden altijd wel momenten waarop je dacht: hier hebben we op getraind. Op een gegeven moment begonnen de spelers elkaars kwaliteiten onderling ook beter in te schatten. Dan krijg je er steeds meer automatismen in. Dan begin je aan de linkerkant bijvoorbeeld met klein spel, ga je naar de rechterkant en maak je daar tempo om tot een voorzet of schot op doel te komen. Dat is trainen, trainen, trainen. Hedwiges had een aandeel in het leren kennen van elkaars kwaliteiten.’

‘Hij is gewoon heel duidelijk en heeft heel goed voor ogen wat de tegenstander doet en wat je er zelf tegenover kan zetten’, vervolgt Van Bruggen over de manier van werken van de assistent-trainer van Ajax. ‘Hij legt het op een duidelijke manier uit, zodat het herkenbaar is en je het meteen in de praktijk kunt brengen. Ik vond zijn besprekingen sterk. Hij heeft een overtuiging van de dingen die hij vertelt. Het is niet dat hij zomaar een verhaaltje afstak. Hij had een verhaal en bracht over dat hij er voor 110 procent in geloofde.’ Daarbij werkt ook het verleden van Maduro als voetballer op het hoogste niveau bepaald niet tegen. ‘Je merkt dat bepaalde dingen in de jeugd van Ajax vanzelfsprekend zijn die dat bij andere clubs niet zijn. Daar kwam hij dan mee. Het zit hem soms in de kleine dingen. Op ons niveau maakt dat wel het verschil.’

Trainerscarrière Maduro

Maduro staat nog altijd aan het begin van zijn trainerscarrière, maar staat al bekend als een groot trainerstalent. Of hij de top kan bereiken als trainer, durft Van Bruggen nog niet te zeggen. Wel ziet hij in hem een toekomstige hoofdtrainer. Bij Almere City immers, hoopte men dat hij ooit het stokje van Alex Pastoor zou overnemen. ‘Maar of hij als trainer de top gaat halen, is nog moeilijk te zeggen. Als je een beetje pech hebt, krijg je zomaar een kras op je naam. Alles moet samenvallen. Hij heeft de kwaliteiten om een goede trainer te zijn, maar in het bereiken van de top gaat het vaak niet alleen om jezelf. Kijk maar naar Heitinga. Hij heeft misschien ook de kwaliteiten om een goede trainer te zijn, maar hij neemt het over en wordt uiteindelijk aan de kant geschoven. Bij Hedwiges zie ik de kwaliteiten ook en ik zie hem ooit wel hoofdtrainer van Ajax worden.’

Dan is het tijd om nog even op de toekomstplannen van de oud-Ajacied in te zoomen. Van Bruggen heeft nog een contract voor één jaar bij Almere City en laat zijn toekomst dan ook volledig open. ‘Voor nu is het plan om met Almere in de Eredivisie te blijven. Wat er daarna op mijn pad komt, zie ik dan wel. Als het nieuwe seizoen eindigt, ben ik 28. Ik ben al een keer naar het buitenland geweest, dus ik zou misschien wel in Nederland willen blijven. Misschien met Almere meegroeien, een stap omhoog of het buitenland. Het maakt me niet superveel uit. Ik wil bij Almere elke week een goed niveau halen. Dan weet ik zeker dat ik ergens terechtkom waar ik het net zo naar mijn zin ga hebben als bij Almere. In principe laat ik alles open.’ Of een tweede termijn bij Ajax nog door zijn hoofd speelt? ‘Die trein is al lang geleden vertrokken’, denkt hij.

Jesse ter Haar (Twitter: @jesseterhaar | E-mail: j.terhaar@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

JBM +2591

Yes weer een dag dichter bij de start van de competitie.
Nog even Dortmunt oprollen en dan knallen.
Ik heb er zin in!!!

01-08-2023 11:39

Wobbo +11199

Voorlopig is Ajax de komende jaren geen Ajax meer. Tenzij de hele directie en RvC direct opstapt en we weer van voor af aan beginnen. Want met de huidige directie en RvC is het gewoon dweilen met de kraan open.

01-08-2023 10:41

HarryHarHar +3018

Ach we hebben nog 11 dagen voordat de competitie begint, de doelstelling zullen wel bijgeteld zijn bij Ajax, van het Bayern van Nederland worden naar eindigen bij de eerste 5, en dan het jaar erna zal de doelstelling wel zijn handhaving in de ere divisie das goedkoper!..

01-08-2023 09:56

appiehappie +3023

MISlintat het paar loopt nog steeds ACHTER de wagen en begint moe te worden.

01-08-2023 09:41

kolan90 +1242

Hej, vandaag dag 47 waar we hopen op transfers, lets go. F5 staat klaar, nieuwe keyboard alvast besteld.

01-08-2023 06:42

4bier +31367

Verdomme man ik slaap gewoon slecht onder de situatie bij deze club. Vroeg wakker, constant malen, het wordt alleen maar erger. Mensen binnen de club hebben niet door wat ze met ons supporters doen.

01-08-2023 06:00

Wobbo +11199

Ik zit naar een soort comedie te kijken voor mijn gevoel. Een topvoetbalclub als Ajax waar alles hoort te draaien om de beste te zijn, beter te worden dan de rest, de eigen jeugd. Allemaal de nek omgedraait door de slapste slapzak aller tijden die ooit de functie van directeur mocht vervullen: Edwin van der Sar. De hele RvC en directie zit vol met nobodies, nitwits en kneuzen. Mensen die niet worden aangenomen omdat ze de beste zijn op hun positie maar op basis van geslacht om woke en progressief te lijken naar de buitenwereld. Jan van Halst zien als echte Ajacied als DE technische man in de RvC. Een Olympiër waar iedereen een hekel aan heeft. Allemaal echte clubmensen de deur uitgewerkt. Een volstrekt onbekende Duitser die totaal niets weet van het Nederlandse voetbal aanstellen als TD. Niet achter Overmars staan met dat schandaal en hem een 2e kans gunnen na al zijn verdiensten voor de club want Flappie is bang voor tuinbroek feministen. Externe bureaus inschakelen om mensen de club in te loodsen die niets met Ajax en/of voetbal hebben. De transfers laten doen door loopjongen Hamstra en stagiaire Huntelaar. En voor het wegsturen van Overmars was er volgens mij al een waslijst aan kritiek.

01-08-2023 10:52

RuffRhythim +24837

Ben je nou echt te dom om te snappen dat een flink deel van al die "echte clubmensen" ervoor gezorgd heeft dat we nu in deze shit zitten, of gaat dat denkvermogen van jou niet zo ver?

01-08-2023 11:40

Wobbo +11199

Komt door 1 man en dat is Van der Sar. Die heeft de club vol laten lopen met allerhande figuren en nitwits waar Cruijff nou juist zo bang voor was. Dus denk eerst eens na voordat je wat roept.

01-08-2023 11:49

Toramanggg +7168

Huilie huilie.. Ajax wordt gewoon kampioen, 2 verdedigende aankopen erbij en een spits.

Bergwijn. Brobbey. Berghuis

Kudus

Branco. Alvarez.

01-08-2023 01:04

Sjaakvaak +26578

Bijna, als Kudus blijft dan gaat hij naar rechts. Zal nooit op het middenveld komen. Berghuis juist op 10. Taylor en Tahirovic als de back-ups voor het middenveld.

01-08-2023 02:02

Toramanggg +7168

Die 2 kunnen ook afwisselen maar mensen die zeggen dat kudus niet op het middenveld kan, snappen er in mijn ogen niet veel van.. heeft zijn beste wedstrijden gespeeld op het middenveld zowel bij Ajax als Ghana.. Wat een wereldspeler is dat Kudus.. Jammer dat Ajax het weer voor elkaar krijgt om hem nooit op zijn beste positie te zetten.. Dynamisch sterk dribbel techniek .. hij heeft alles

01-08-2023 12:45

AFCAjax +17839

Kudus gaat niet blijven (die is nu mogelijk al aan het staken) en dan zijn we aanvallend gewoon keihard de sjaak, voetballen nog geen deuk in een pakje boter.
Sutalo gaat niet komen. zullen op zn hoogst paniekaankopen komen voor achterin ben ik bang.

01-08-2023 02:14

Juan62 +46168

Wat ik jammer vind is dat veel mensen het hier in enen over Feyenoord gaan hebben, alsof zij het wiel hebben uitgevonden. Teveel gepraat over Feyenoord op een Ajax site.

Laatste jaren had iedereen de mond vol over jarenlange suprematie van Ajax,
en nu is het blijkbaar niets meer, wat onzin is.

Niemand weet wat er achter de schermen gebeurd, en het zal me helemaal niets verbazen
als we aan het eind vh seizoen zelfs 'gewoon'bovenaan staan.

In rotterdam en(misschien) eindhoven gaan ze de CL in, we weten wat de tol daarvoor kan zijn.

Het klinkt hier veels te negatief, we zijn zelfs nog niet begonnen!

Voor mij is Ajax zoals altijd favoriet.

01-08-2023 00:35

Qifesh +24917

Elk nadeel heeft zijn voordeel. We zijn nu een keer de underdog en dat is normaal gesproken enkel Europees zo maar nu ook in de eredivisie. Laat me graag eens verrassen en het liefst positief maar heb er wel begrip voor als het niet direct perfect loopt met Steijn want hij moet nu met de jeugd ad gang. Dat is zovaak onze redding geweest. Weet niet waarom men denkt dat het enkel slechter kan gaan. wzawzdb

01-08-2023 00:54

Stamhoofd +11514

Ik ben ook niet echt onder de indruk van de aankopen die onze tegenstanders doen. Geen een daarvan zou ik bij Ajax willen zien.

01-08-2023 01:58

Ricoteb +53174

Het is hier vooral negatief omdat er nou eenmaal bijzonder weinig positiefs te melden is. Zeker met afgelopen seizoen in het achterhoofd. Je gaat met nagenoeg dezelfde spelers het seizoen in, min wat ervaren spelers. Ik zou niet weten op basis waarvan het nu opeens veel beter zou gaan.

01-08-2023 06:59

TeringHenkie +28261

Ik moest spontaan schijten vanavond tijdens Oranjezomer toen v Gelder het had over dat dit 2 tot 4 jaar kan duren voordat Ajax zijn selectie op orde heeft.

Helaas had hij zijn muil niet open, want anders had hij een traktatie van mij gehad...gratis.

Wat een vreselijke vent..Jack van Gelder!

31-07-2023 23:45

Cello +52879 moderator

@TeringHenkie

Ik weet nog wel dat een jaar geleden, toen we 6-7 basisspelers zagen vertrekken, dat ik dacht dat het wel meer dan een jaar zou gaan duren voordat we weer een beetje op niveau terug zouden gaan keren. Dus, ondanks dat het vGelder is, iemand dit nu weer aanhaalt, dat het dus meerdere jaren kan gaan duren....dat klinkt me niet eens heel vreemd in de oren.

Tuurlijk willen we andere dingen horen, begrijp ik, maar vreemd klinkt het niet gezien alles wat er gebeurd is.

31-07-2023 23:51

AFCA1996L +15816

Dan had je toch beter moeten luisteren, want Van Gelder citeerde letterlijk wat Mislintat zei en gaf vervolgens aan dat Ajax definitief de boot mist als ze geen Champions League halen, waarbij het wel langer gaat duren dan de 2-4 jaar waar Mislintat het over had.

31-07-2023 23:51

Ricoteb +53174

Met het huidige beleid vind ik 2-4 jaar een vrij optimistische schatting

01-08-2023 00:01

ditisdebeslissing +4174

Alle journalisten praten elkaar na. Er zijn geen lekken meer binnen ajax. Kijk maar naar de transfers van benjamin tahirovic en boomen, Die zag niemand aankomen. Waarom zou het niet zo kunnen zijn dat woensdag 3 nieuwelingen binnen komen wandelen.

01-08-2023 00:17

TeringHenkie +28261

Jawel...schijnt dat Klaassen nog lekt!

01-08-2023 00:23

Cello +52879 moderator

@TeringHenkie

Maar dat is niet zo heel erg. Klaassen weet namelijk ook heel weinig, behalve dan dat ie klaagt over zijn eigen situatie misschien....

01-08-2023 00:27

TeringHenkie +28261

Cello, ik kan me niet voorstellen dat er op een training niet gepraat word over aankopen ect. Kan me wel voorstellen dat Steijn praat tegen de jongens hoe of wat, natuurlijk niet alles. Maar wat gedeeld word, komt in de media door iemand en daar heb ik bezwaren bij. Dat soort gasten moeten ze per direct wegsturen bij Ajax.

01-08-2023 00:31

rich67 +6658

…of zelfs 5 jaar want ‘t is een Duitser -> v Gelder -grapje. Wat een loser is dat toch

01-08-2023 00:33

TeringHenkie +28261

v Gelder schaar ik in de categorie Mart Smeets..Dat daar tegen die twee nog geen onderzoek is geweest naar ongewenste intimiteiten!!

01-08-2023 00:36

Fredschuit1 +1527

Tegen Jack the ripper wel. Iets met uitnodigen in bad etc d8 ik .

01-08-2023 00:39

Fredschuit1 +1527

Kwal is het. Was blij toen hij verdween van tv maar die zonnebank schedel heeft blijkbaar de weg terug gevonden..

01-08-2023 00:41

AlexLitmanen10 +14361

Je vergeet dat knikker programma waar hij commentaar leverde 😂

01-08-2023 07:41

AFCAjax +17839

ik verwacht ook dat er nog heel wat jaren overheen gaan voordat hier de zaakjes weer op orde zijn en dat de andere clubs onze vruchten gaan plukken de komende tijd.
maarja, hoop natuurlijk dat Sven en Maurice het onmogelijke gaan doen.

01-08-2023 02:52

Tommyshelby +128457

Nou, 1 aankoop voor het weekend please. Denk dat woensdag wel eens een belangrijke dag kan worden.

31-07-2023 23:40

afca4eva +5942

Dat denken we de hele maand Juli al, toen werd 1 Juli bestempeld als nieuwe boekjaar en konden de kanonnen gehaald worden 😅

31-07-2023 23:57

Tommyshelby +128457

Touché, wellicht hadden ze het over 1 augustus? 😆

01-08-2023 00:02

Patrick78 +51704

Ik verwacht…..

30 augustus: Ajax is dichtbij akkoord met 5 spelers maar is een race tegen de klok.

31-07-2023 23:22

Danielson +50195

Uiteindelijk komt dan alleen Bas Dost zoals we weten.

31-07-2023 23:38

Patrick78 +51704

Ryan Babel

31-07-2023 23:43

LukaLitmanen +81962

Oké, dus officieel in de hele maand juli géén enkele aankoop.

Alle alarmbellen zouden nu moeten afgaan bij sommige goedgelovige en naïeve mensen hier.

Kijk even naar vorige transferzomers;

Toen waren álle grote aankopen al in juli beklonken!!!

Je mag blij zijn als we één goede verdediger kunnen aantrekken maar er moet echt een spits bijkomen…

31-07-2023 23:13

Keizer +29975

Dankzij die geweldig maand juli vorig jaar zitten we nu zonder aankopen. Die link had je zelf ook al wel gelegd toch?

31-07-2023 23:15

LukaLitmanen +81962

Het is inderdaad een mooie paradox wat je opnoemt..

Maar we hebben Timber en Bassey verkocht, dan kan je echt wel wat halen toch?

En als het in juli niet lukt, dan wel in aug?

31-07-2023 23:17

Keizer +29975

Ja blijkbaar niet de spelers die wenselijk zijn. Spelers willen misschien ook niet naar Ajax nu.

31-07-2023 23:18

Cello +52879 moderator

@LukaLitmanen

Ik heb het idee, dat je de huidige omstandigheden, ondanks dat je er uitgebreid over hebt kunnen lezen, niet wilt accepteren of iig zou willen begrijpen.
Onder andere de uitleg in een interview van Steijn, dat schijnt er bij jou ook niet in te willen, dat men opteert om voor de eerste keuzes te gaan op posities waar Steijn en Mislintat versterkingen willen. Liever dan voor een tweede of zelfs derde keuze, want als men dat had gedaan hadden alle aankopen er al geweest. Maar zoals ik al zei....Steijn en Mislintat willen voor hun eerste keuzes gaan. Dat kost wat meer geld en wat meer tijd in enkele gevallen en.....zoals het nu is, is dat geld nog niet volledig voor handen om die eerste keuzes allemaal te kunnen halen.

31-07-2023 23:36

TeringHenkie +28261

Inderdaad.

31-07-2023 23:37

AFCAjaxMidNineties +12649

Ben jij het Maurice?

31-07-2023 23:50

Ozymandias +159568

Ik zou me erop instellen dat Ajax met Rulli; Rensch, Álvarez, Hato, Wijndal; Tahirović, Berghuis, Vd Boomen; Kudus, Brobbey en Bergwijn in de basis het seizoen ingaat en dat er alleen spelers komen ter vervanging van spelers uit dat elftal die mogelijk deze zomer nog vertekken.

31-07-2023 23:25

LukaLitmanen +81962

Goed punt, Ozymandias.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar eigenlijk hoor je met deze selectie makkelijk top 2 te eindigen!

Een goede basiself voor de eredivisie en dan heb je met Taylor Godst Misehouy Fitz Jim Hlynsson Conceicao Gorter prima back-ups

Alleen is de spits positie erg kwetsbaar en backs/CV

31-07-2023 23:28

Ricoteb +53174

Ik hou m’n hart vast met zo’n basis hoor. Zeker wetende hoe weinig daarachter zit

31-07-2023 23:30

Ozymandias +159568

Met Gorter; Gooijer, Aertssen, Kaplan (Milovanović), Salah-Eddine; Fitz-Jim, Klaassen, Taylor; Conceição, Rasmussen en Godts heeft Ajax relatief aan Feyenoord en PSV een behoorlijk sterk schaduwelftal. De twee grote pijnpunten qua back-ups zijn volgens mij rechtscentraal achterin (Aertssen is daar nog niet aan toe) en spits (Rasmussen heeft een enorm potentieel niet de mentaliteit van een profvoetballer). Gorter, Kaplan (wanneer hij weer fit is), Salah-Eddine, Taylor, Fitz-Jim, Klaassen, Conceição en Godts zijn goede wisselspelers.

31-07-2023 23:34

TeringHenkie +28261

Ik denk dat ze toch proberen Sutalo of Vitik alsnog proberen te halen, Vitik kost bijna niets en dat kan met de winterstop zo ineens andes zijn. Alvarez gaat of deze zomer, of in de winter weg, en daar moet je op voorbereiden.

31-07-2023 23:40

TeringHenkie +28261

Wat gvd top 2!!

We moeten die schaal!!

31-07-2023 23:41

AFCAjaxMidNineties +12649

Ben het er wel mee eens dat psv en feyenoord echt niet bepaald een aantoonbaar betere selectie hebben momenteel.

31-07-2023 23:52

Ricoteb +53174

Op basis waarvan zijn dat goeie wisselspelers dan? Gorter, kon zelfs bij Aberdeen niet imponeren en kwam niet verder dan een paar potjes. Kaplan duurt zeker tot de winterstop tot je die kan gebruiken. Salah-Edinne was grotendeels wisselspeler bij Twente en verdedigend net zo kwetsbaar als Wijndal. Fitz-Jim en Godts hebben nog geen seizoen op het hoogste niveau gespeeld. Conceicao kan rennen en dribbelen, maar verder brengt ie heel weinig. Klaassen zou zelfs bij Jong een matige wisselspeler zijn. En dan zeker met al de pijnpunten in het eerste elftal, heb je simpelweg een dunnere en slechtere selectie dan vorig jaar.

01-08-2023 00:10

Ozymandias +159568

"Gorter, kon zelfs bij Aberdeen niet imponeren en kwam niet verder dan een paar potjes."

Gorter werd gehuurd omdat hun basisdoelman geblesseerd was. Hij deed het redelijk maar toen de basisdoelman weer fit was kwam die weer in de basis te staan: https://www.transfermarkt.com/kelle-roos/leistungsdatendetails/spieler/123503/wettbewerb/SC1 Als Ajax naar een ervaren doelman als back-up van Rulli zoekt zou Kelle Roos trouwens een goede optie zijn.

"Salah-Edinne was grotendeels wisselspeler bij Twente en verdedigend net zo kwetsbaar als Wijndal."

Een grote meerderheid van moderne backs zijn verdedigend zeer kwetsbaar. Dat moet door middel een tactisch goede teamverdediging worden opgevangen. Salah-Eddine hoorde tegen Ajax, PSV en AZ bij de (voor die wedstrijd) beste spelers.

"Fitz-Jim en Godts hebben nog geen seizoen op het hoogste niveau gespeeld."

Inderdaad, dus? Zoveel spelers zijn goede wisselspelers zonder ervaring op het hoogste niveau.

"Conceicao kan rennen en dribbelen, maar verder brengt ie heel weinig."

Conceição trekt aan de bal altijd twee spelers naar zich toe. Ajax moet als team leren hoe ze daar gebruik van kunnen maken maar dat zal niet gebeuren zolang hij nauwelijks speeltijd krijgt. Hij is goed genoeg om als invaller veel speeltijd te krijgen.

"Klaassen zou zelfs bij Jong een matige wisselspeler zijn."

Ik hoorde lang bij de meest kritische mensen op Klaassen maar vind dat AS geheel is doorgeslagen. Ik zie graag dat Klaassen vertrekt want zijn salaris is veel te hoog voor een bankzitter maar als invaller heeft Klaassen zeker zijn waarde.

"En dan zeker al de pijnpunten in het eerste elftal, heb je simpelweg een dunnere en slechtere selectie dan vorig jaar."

Ik denk dat Ajax een stuk sterker is geworden op de zwaktse linie, die van het middenveld en veredigend er in de basis niet substantieel op achteruit is gegaan (met name omdat Timber afgelopen seizoen niet goed in vorm was). Ervan uitgaande dat de spelers fitter zijn dan afgelopen seizoen denk ik dat Ajax er ten opzichte van het afgelopen seizoen op vooruit zal gaan.

Ajax zal in de breedte minder ervaring hebben maar de ervaring die ze afgelopen seizoen in de breedte hadden heeft nauwelijks iets toegevoegd.

01-08-2023 00:15

Qifesh +24917

"met name omdat Timber afgelopen seizoen niet goed in vorm was"

Eerste seizoenshelft was het achterin de meest stabiele factor toch? Na wk was het niks. Geen blind om je heen ineens is ook kut. Daley hadden we moeten houden, maar die Schreuder had allang geen gunfactor meer bij de groep dus kon hij een Daley niet zonder ruzie wisselen. Een trainer als Schreuder zorgde voor een enorme waardeverzakking en dat merken we nu.

01-08-2023 00:47

AlexLitmanen10 +14361

Uitstekende opstelling! Dat zou perfect zijn (minus Berghuis Ivm schorsing)

Daar kunnen we de play offs voor Europa league wel in.

01-08-2023 07:43

Petterson +24864

Nog steeds geen slecht team mits fit, in vorm en op elkaar ingespeeld. Wel verdedigend kwetsbaar en aanvallend weinig creatief 🤔

01-08-2023 13:05

Ajax1114 +19393

Oh @Luka ga je nu ook in paniek raken. Alle mensen die alles aan het verdedigen waren van Ajax beginnen nu toch veel kritiek te uiten. Jullie zijn toch niet in trollen veranderd toch ? Dit kon je van verre zien aankomen

31-07-2023 23:27

LukaLitmanen +81962

Pardon?

Ik neem het al dagen op voor Steijn, Berghuis en Tadic dat ze terechte zorgen en kritiek hebben op de transferbeleid.

Je bent in de war.

31-07-2023 23:30

AFCAjaxMidNineties +12649

Precies ja! Riep het begin juli al maar toen was ik een "nep ajacied" en "wacht nou maar af" en "komt goed" dat soort praatjes. Ajax wordt gewoon schandalig amateuristisch geleid momenteel. Het lachertje van Nederland. Gelukkig hoeft Johan Cruyff dit niet meer mee te maken. Trainersstaf van de Action .. daar begon het allemaal mee. Diepe schande is het.

31-07-2023 23:49

IRBaboon +6852

De Action wordt juist heel goed geleid. Enorm succesvol.

01-08-2023 04:13

AFCAjaxMidNineties +12649

Het gaat om de producten Einstein..

01-08-2023 04:49

AjaxNr1 +1685

Ik heb nog nul vertrouwen erin dat het goed komt met deze selectie. Mijn vertrouwen in Mislintat is gedaald tot het vriespunt. Die man is een enorme praatjesmaker. Maar praatjes vullen geen gaatjes . Tadic had na een gesprek al z'n buik ervan voor en vertrok. Het is veel gelul van de Duitse data analist. Maar echte gerichte versterkingen halen. Ho maar. Het wordt een jaar voor Ajax. Je gaat spelen om plek 4 t/m 7 met deze selectie. Het is een regelrechte schande hoe onze mooie club verkwanseld wordt. Wat een drama. De komende jaren doen we niet meer mee om de prijzen..

31-07-2023 23:13

AlexLitmanen10 +14361

We zijn in de praatjes van een kwakzalver getrapt.

Kan de beste gebeuren, snel schakelen nu

01-08-2023 07:46

Keizer +29975

Hedwighes gaat zelf rcv spelen tegen Dortmund en heracles waarschijnlijk.

31-07-2023 23:12

RN +14719

En weer twee dagen voorbij zonder aankoop

31-07-2023 23:10

10Sneijder10 +3017

W-E H-E-B-B-E-N S-P-E-L-E-R-S N-O-D-I-G

31-07-2023 23:08

Hunkelaars +3365

Géronimo Rulli maakt mogelijk een transfer van Ajax naar Sevilla, zo melden Spaanse media maandagavond. De eerste doelman van de Amsterdammers geldt als een belangrijke kandidaat om Yassine Bounou op te volgen in het Ramón Sánchez-Pizjuán.

31-07-2023 23:02

AFCACruijff14 +161006

Lekker doen. Wel pas laten gaan als Ajax Noppert of Olij vast heeft gelegd.

31-07-2023 23:15

Hunkelaars +3365

Daar kan Suzan niet op wachten, eerst verkopen en dan pas kopen is de regel.
Dus voorlopig hebben we Gorter en Setford.

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2023/07/ajax-vreest-domino-effect-rulli-moet-bounou-opvolgen-bij-sevilla

31-07-2023 23:18

AlexLitmanen10 +14361

Footbaltransfers is wel de slechtste bron die ik ken.

01-08-2023 07:47

michaellaudrup +4660

En die Turkse doelman dan?

31-07-2023 23:27

4bier +31367

Tik, tak, tik, tak bijna Heracles thuis.

31-07-2023 22:58

LukaLitmanen +81962

Hele maand juli GEEN enkele aankoop. Kan toch niet?

Vorige zomer hadden we alle grote aankopen in juli al voltooid.

Nee dit belooft weinig goeds.

31-07-2023 23:12

michaellaudrup +4660

Dat bleek achteraf ook weinig goeds, heb nou maar vertrouwen, met vd Boomen en Tahirovic zijn we er al op vooruit gegaan. Met de nieuwe trainer en staf zijn we erop vooruit gegaan, geduld moeten we hebben, alleen toppers halen.

31-07-2023 23:31

Ricoteb +53174

Moet je even bedenken dat we afgelopen 1,5 week 2 keer kansloos hebben verloren, van een Belgische middenmoter en een Duitse degradatiekandidaat, en dan moeten we komende zaterdag nog tegen Dortmund voetballen. Dan denk ik zomaar dat die 1-6 nederlaag tegen Napoli opeens een hele goeie wedstrijd gaat lijken van onze kant.

31-07-2023 22:42

Haarlemmer +20589

Vandaag nog gewonnen van United 😥

31-07-2023 22:44

wijzijndebeste123 +163206

Hopen op n totale vernedering. Lenderink/RvC moeten heel snel realiseren wat hun totaal doorgeslagen zuinigheid als gevolg heeft.

31-07-2023 22:46

Ozymandias +159568

Het is geen doorgeslagen zuinigheid. Ajax heeft de komende jaren een enorme vaste lasten doordat het salarishuis en de afschijfkosten veel te hoog zijn waar geen financiele buffer meer tegenover staat. Ajax had juist vorige zomer al zuiniger moeten zijn zodat ze nu niet zo extreem hoeven te bezuinigen doordat ze geen Champions League inkomsten krijgen.

Ze hadden vorige zomer niet zowel enorm veel kunnen besteden aan transferbedragen als de gekochte spelers enorme salarissen kunnen geven. Ajax heeft niet genoeg geld opzij gezet om het huidige salarishuis in stand te houden.

Als we nu te maken zouden krijgen met een pandemie waardoor het seizoen stil komt te liggen zou Ajax financieel in de problemen komen.

31-07-2023 22:49

FreeThulli +6029

Waren ze maar zo zuinig, dan zaten we nu niet zo in de financiële shit...

Er moet door het mislopen van CL plus de relatief hoge afschrijvingskosten op spelers ongeveer EUR 100 mln. aan positief transferresultaat gegenereerd worden om break-even te draaien.

31-07-2023 22:51

Juichtoon +32345

Het is een chronisch gebrek aan creativiteit. Je denkt dat er met 600 mln aan gegandeerde inkomsten de aankomende 5 seizoenen nu niks mogelijk is?

31-07-2023 22:51

Ricoteb +53174

En je moet het bezuinigen precies doen in het jaar dat er qua selectie en investeringen het meeste moet gebeuren? En heel mooi dat we rekening houden met een zeer hypothetisch geval van nog een pandemie. Een veel realistischer scenario is dat je simpelweg geen CL gaat halen komend seizoen. En dat gaat je nog veel meer geld kosten dan zo’n pandemie

31-07-2023 22:57

wijzijndebeste123 +163206

Ajax slaat wel degelijk door. Dat we n veel te hoog salarishuis en afschrijvingen hebben weet iedereen (dit heeft Lenderink die nu de hand op de knip houdt btw allemaal toegestaan). Maar dat allemaal in 1 zomer proberen te herstellen is wel degelijk verkeerde zuinigheid met 80 miljoen CL startgeld en 2 rechtstreekse plaatsen in t vooruitzicht. Ajax is al flink ruimte in t salaris huis aan t maken. Ten opzichte van vorig seizoen zijn vertrokken: Blind (4 miljoen), Tadic (5.5 miljoen), Timber (4 miljoen), Grillitsch (2 miljoen), Ocampos (4 miljoen), Bassey (3 miljoen), Luca (1 miljoen). Dat is bij elkaar al bijna 25 miljoen. Daar zijn Tahirovic en Vd Boomen voor teruggekomen. Die zullen bij elkaar mogelijk 4 miljoen verdienen. Dus dan heb je voor ruim 20 miljoen ruimte gemaakt in je salarishuis. Dat is 38% van de totale spelerssalarissen (53 miljoen)!! Daarnaast heb je al ruim 60 miljoen transferinkomsten opgehaald en ben je de afschrijvingen van Bassey kwijt. Ajax kan wel degelijk een minder zuinig beleid voeren dan dat t nu doet. Ajax moet een betere balans kiezen tussen bezuinigen/schade herstellen en investeren zodat je competitief blijft. Die balans slaat nu totaal door naar bezuinigen waardoor je een elftal hebt dat nooit CL gaat halen. En dan moet je volgende zomer met je CL begroting wederom bezuinigen maar dan zonder spelers met waarde in je selectie. Oftewel dan heb je pas echt grote financiële problemen. Dan ben je terug in tijdperk Sana en Hoessen.

31-07-2023 22:57

FreeThulli +6029

@Ricoteb Ja. Je betaalt dit jaar onder meer voor de gigantische investeringen die vorig jaar zijn gedaan. Investeringen die zijn gedaan met het oogmerk kampioen te worden en rechtstreeks de CL in te gaan (hetgeen dus niet gelukt is waardoor je een nog groter tekort hebt). Vergeet niet dat CL voetbal al in de begroting zat en dat er daarnaast nog ongeveer 50 mln. aan positief transferresultaat bij moest komen om onze enorme hoeveelheid vaste lasten in stand te houden.

31-07-2023 23:00

Ricoteb +53174

Maar ik zeg toch nergens dat je de kosten ook niet naar beneden moet brengen? Daar zijn ze al heel flink mee bezig. Maar is er ooit een geval geweest waar in 1 keer keihard bezuinigen, en in geval van Ajax zou dat zo’n beetje het halveren van salarissen plus afschrijvingen betekenen wil je écht gezond worden, goed heeft gewerkt? Dat moet je op een slimme manier doen. Je gaat onmogelijk in 1 zomer van een te dure, te slechte selectie een betaalbare goeie selectie maken. Dan lijkt mij het logischer om eerste een iets minder dure maar toch redelijke selectie te maken, want daar valt namelijk geld mee te verdienen. Nu is Ajax vooral bezig een betaalbare, héle slechte selectie te maken. Ik ben echt benieuwd hoeveel mensen begin november, als we met deze selectie 10 punten achterstaan op de CL plekken, hier nog steeds zeggen “wat hebben we toch goed en verstandig beleid gevoerd afgelopen zomer”.

31-07-2023 23:14

Hunkelaars +3365

Ze sturen John Heitinga weg met een salaris van 5 jaar als troostprijs.
Wie is er nu gek?

31-07-2023 23:20

michaellaudrup +4660

Eindelijk iemand die klare taal spreekt, door dat mismanagement van Sar, zit Ajax nu in de shit en ik vind het prima dat Ajax nu spelers aantrekt die daadwerkelijk Ajax weer terug gaat brengen waar het hoort. Eerst de financiele bende opruimen.

31-07-2023 23:37

Ricoteb +53174

Is Ajax nu spelers aan het aantrekken die ons brengen waar we horen? Voorlopig wordt er namelijk niks gehaald. En in het voetbal kan je geen financiële bende opruimen als je niet tegelijkertijd presteert. Op het veld is namelijk verreweg het meeste geld te verdienen

31-07-2023 23:40

wijzijndebeste123 +163206

Haha dringt niet tot ze door. Tis voor hen of vol bezuinigen of competitief zijn. Een balans ertussen bestaat kennelijk niet in hun wereld. Tis zwart of wit en nooit grijs. Volgende zomer zullen ze nog zo denken als we door dit doorgeslagen zuinige beleid geen CL gehaald hebben en wederom moeten bezuinigen door onze CL-begroting maar dan geen spelers met enige waarde meer in de selectie hebben. Dan zijn we zogenaamd nog steeds puin aan t ruimen in hun wereld. Nog steeds niet beseffend dat we door t doorgeslagen zuinige beleid alleen maar meer puin gecreëerd hebben.

31-07-2023 23:50

Ricoteb +53174

Het gaat hard aankomen volgend jaar als we opeens Hato en Godts voor 15-20 miljoen moeten verkopen, omdat we nog steeds gaten moeten dichten. En zelfs dan zullen ze nog steeds over de duistere zomer van 2022 praten.

01-08-2023 00:00

Juichtoon +32345

Het wordt tijd dat Mislintat laat zien uit welk hout hij gesneden is. Blijft hij aan de leiband van de bobo's lopen of breekt hij het open?

31-07-2023 22:40

Lekkerhoor +3379

Steijn verwachte met een paar dagen vers bloed in de selectie. Dat is nu toch al wel een tijdje geleden. Iets gaat er niet zoals gepland of hij en Sven hebben een cursus communicatie nodig.

31-07-2023 22:20

wijzijndebeste123 +163206

Ligt aan de RvC en Lenderink. Ik vermoed dat Sven persoonlijk al rond is met Sutalo. Maar dat Lenderink/RvC een bepaald bedrag toestaan voor deze transfer en dat dit te weinig is om hem binnen te halen. Dus Sven kan alleen hopen dat Zagreb na de voorronde water bij de wijn wil doen. En dan schat ik in dat we Sutalo en op deze manier ook onze andere targets mislopen en dat Sven dan op korte termijn opstapt.

31-07-2023 22:20

Lekkerhoor +3379

Het zal niet de eerste keer zijn dat Sven een meningsverschil met de club krijgt en opstapt. Wat dat betreft een plausibel verhaal. Zou wel zonde zijn. Ik denk wel dat hij met de juiste steun en middelen goede spelers kan halen.

31-07-2023 22:30

Ricoteb +53174

Ik denk inderdaad dat Sven deze maand nog afmaakt als gentleman, en als het beleid echt hetzelfde blijft als nu, hij op 1 september z’n koffer naar Duitsland inpakt en daar weer lekker gaat zitten. Zelfde voor Steijn trouwens. Is geen eer aan te behalen op deze manier.

31-07-2023 22:35

Haarlemmer +20589

Dat is anderhalve week terug na Anderlecht 🤣

31-07-2023 22:45

Dubbelvla +8409

Over-promise, under-deliver 💪

31-07-2023 23:01

Georginho14 +1294

Altijd al gezegt this is it.

31-07-2023 22:15

Adammer +2855

Wat heerlijk om steeds na F5 het bericht te lezen dat Maduro overtuigt in tactische besprekingen! Gelukkig geen nieuws over transfers of zo. Met deze spelers gaan we het doen!

31-07-2023 22:14

Artemio +31793

Hahaha dat was dus het hoofdnieuws van vandaag😂

31-07-2023 23:11

Andronixos.c +8140

De aankopen komen niet meer, morgen is augustus.
Anders moeten ze ons verrassen deze week nog

31-07-2023 21:59

KennethVermeer69 +1895

Heel leuk, waar zijn de aankopen.

31-07-2023 21:58

Breuk +25060

Madurodam

31-07-2023 21:45

IRBaboon +6852

Met deze selectie speel je normaal gesproken om plek 7/8. Als 'over achiever' kan Steijn er misschien wel een 5e plaats uit slepen!

31-07-2023 21:36

Ozymandias +159568

Mensen doen zo dramatisch, met Rulli; Rensch, Álvarez, Hato, Wijndal; Tahirović, Berghuis, Vd Boomen; Kudus, Brobbey en Bergwijn in de basis strijdt een redelijke hoofdtrainer tot het einde mee om het kampioenschap.

31-07-2023 21:44

Bky +56362

Ervan uitgaande dat iedereen fit blijft en dat is niet zo.

31-07-2023 22:01

Patrick78 +51704

Een blessure, een schorsing en wij zijn in de problemen.

We missen 5/6 spelers

31-07-2023 22:02

Ozymandias +159568

Dat geld ook voor Feyenoord en PSV. Ajax heeft dan met Gorter; Gooijer, Aertssen, Kaplan (Milovanović), Salah-Eddine; Fitz-Jim, Klaassen, Taylor; Conceição, Rasmussen en Godts dan nog een behoorlijk sterk schaduwelftal in vergelijking met Feyenoord en PSV.

31-07-2023 22:03

Capocapo +12001

🙏
Fijn dat er nuchtere mensen zijn, als je de comments leest zijn we al bijna gedegradeerd

31-07-2023 22:15

Georginho14 +1294

Yeah right

31-07-2023 22:16

Lekkerhoor +3379

Zo sterk vind ik de namen niet die je hier noemt. Wanneer een elftal niet draait gaan deze spelers je niet redden. Dat hebben we bij Schreuder en Heitinga ook gezien. Maar wie weet hebben we met Steijn overachiever een pareltje van een trainer in handen.

31-07-2023 22:16

BokkieBokstra +11291

Zo is dat, Kudus en Alvarez zie ik nog wel gaan maar doe het maar het met deze mensen al zou achterin 1 erbij mooi zijn maar geen reden voor dramatisch doen. Vind het goed dat er op de rem is getrapt. Zoals vorig jaar kon niet.

31-07-2023 22:17

DeMeerIsNietMeer +420

Feyenoord heeft ook Ueda, Trauner, Lopez, Beelen, Timber, Minteh, etc. als back-up.

31-07-2023 22:32

Juichtoon +32345

Gezien de gesteldheid van het elftal is dat niet aannemelijk. Er is heel veel achterstallig onderhoud en onvrede.
Het is daarom en daarbij speltechnisch ook nog heel zwak en dat duurt wel een tijdje voordat de juiste automatismen er zijn. Dan sta je al 6-8 punten achter.
Je denkt toch niet dat de media dan gaat roepen dat ze Fnoord spelers moeten gaan schoppen hè?

31-07-2023 22:45

Gaza +4367

Die transfers gaan er echt niet komen he.

31-07-2023 20:53

j0rnnn +5096

Nee. Van de winter weer een poging. Dan willen spelers blijkbaar wel.

31-07-2023 21:10

Betuwe85 +20540

Nem we bang voor dat het 1 sep is ja wij hadden speler sop het oog maar die wilde niet en wij wilde alleen voor onze 1atw keuze gaan

31-07-2023 21:12

Ozymandias +159568

Ik zou het wel goed vinden als Ajax echt alleen voor de eerste keuze gaat. In de afgelopen jaren zijn veel miskopen gedaan omdat Ajax voor een tweede keuze ging.

31-07-2023 21:32

MPAjax +8392

Mja trainen om spelers over de breedte te laten spelen voor een voorzet of een schot dan mis je dus diepte en doorsteek, kortspel/ dribbel door centrum(slechts kleine greep uit de mogelijkheden) en dan snap ik wat ik zie

31-07-2023 20:37

BasseyAdriaan33 +13608

Taylor maar even vertellen dat hij beter bij fc Emmen kan gaan spelen, want die kan er echt helemaal niets van. Staat symbool voor het verval van dit Ajax. Denkt heel wat te zijn, de arrogantie spat er vanaf maar heeft nog nooit iets gepresteerd.

31-07-2023 20:31

tmvde +2820

Mooi, nu nog een aantal spelers die het ook uit kunnen voeren.

31-07-2023 20:28

RickyAFCA +1894

Misschien wil ik het nog niet zien hoor of geloof het ook allemaal niet. Eigenlijk weet ik het ook dan weer niet.. maar is het nou echt zo belabberd gesteld als men doet zeggen? Is het nou echt een amateur vereniging aan het worden.. Hoe is het nou in godsnaam mogelijk dat je 2 seizoenen geleden de pannen van het dak speelde en nu moeten bij godsgratie hopen dat we iedergeval de play offs halen.

Ik wil het denk ik niet geloven...

31-07-2023 20:18

afcfokke +23

Het is toch een totaal andere spelersgroep?

Er is op belangrijke momenten veel te weinig gedaan om de groep op niveau te houden.
Wel denk ik dat die Misllinnat tijd moet krijgen. Maar veel miskopen kan hij zich niet veroorloven. Hij is eerder kop van jut dan Steijn

31-07-2023 20:46

Haarlemmer +20589

Zou er echt nog wel iemand gaan komen? Ik vraag dit voor een vriend.

31-07-2023 20:00

Capocapo +12001

Heb jij helemaal niet

31-07-2023 22:17

johanisajax +8825

Sven & directie: klokje tikt voordat we straks op de stoep staan. Deze week kanonnen.

5-1=4 dagen te gaan..

Tik tok tik tok….

31-07-2023 19:41

Therealist2021 +2698

Duurt nog vrij lang dat de F-Side nog niet heeft ingegrepen slappe hap

31-07-2023 19:42

AFCAjax +17839

die zijn helemaal mak sinds de corona nonsens, ze weten nog net een statement richting Sneijder eruit te gooien, maar voor de rest hoef je van die gasten niks meer te verwachten.

31-07-2023 21:27

IRBaboon +6852

F-side is te druk met boze berichtjes tikken over Wesley Sneijder en Peter B. Echte problemen binnen de club boeien hun niet.

31-07-2023 21:35

Bky +56362

Misschien kunnen we Damian van Bruggen vragen voor de RCV, hebben we in ieder geval iemand.

31-07-2023 19:08

RepoocElad +9880

Je weet dat er echt geen ene fuck te melden is qua transfers als wij het moeten doen met de mening van Damian van Bruggen over Maduro als assistent bij Almere City... als hoofdartikel!

31-07-2023 19:07

Therealist2021 +2698

Maduro is lichtgewicht

31-07-2023 19:42

PJS +4991

Plek 10 a 11 moet lukken dit seizoen.

31-07-2023 19:02

Dondy +1877

Ik heb een goed gevoel dat het linker rijtje te halen moet zijn

31-07-2023 20:05

Bky +56362

Nou als Damian van Bruggen het zegt dan zijn we gezegend. EL wordt een makkie.

31-07-2023 18:54

JanBiesbos +29006

Ik geloof ook dat er niks meer komt en er alleen nog maar weggaat, lever die seizoen kaart maar in of zet die voor tweekwartjes op marktplaats

31-07-2023 18:39

afcsjonnie426 +3959

Wegblijven ook dan.

31-07-2023 20:12

Thomasiseentorr +30

Maduro is een topper. Fijn om hem erbij te hebben.

31-07-2023 18:24

RJB1979 +25548

Heb stevig het gevoel dat ons management de hele dag stomdronken door het kantoor loopt dit zingend:
https://www.youtube.com/watch?v=HaO3j_eNXKY

31-07-2023 18:08

Breuk +25060

Haha echt he.

31-07-2023 19:49

Cosey2 +6984

Wat heeft ie afgelopen zondag in de rust verteld dan?

31-07-2023 17:56

Juichtoon +32345

Schijnt dat Pep alle video's van Maduro als assistent heeft opgevraagd en al zijn commentaren als analist...

31-07-2023 17:39

LukaLitmanen +81962

Gewoon 4-4-2 uitproberen als Kudus vertrekt.

Bergwijn en Brobbey zullen wellicht floreren.

En voor de conservatieve supporters;

Ook met 4-4-2 kan je gewoon goed veldspel overleggen.

31-07-2023 17:06

xxxthomas +45

Het systeem haalt geen zak uit als je een kwalitatief zwakke selectie hebt.

31-07-2023 17:23

Juichtoon +32345

Misschien kunnen we terug naar het systeem van 5 aanvallers met een rechtsbuiten en een rechtsbinnen.

31-07-2023 17:41

tijssenajax +13921

Goedzo, hadden ze vorig seizoen ook moeten doen. Ik denk serieus dat dat erg goed gaat werken. En kan ook zeer aanvallend. Hoeft niet alleen maar counteren te zijn. Moeten wel nog kwaliteit bij komen alsnog. Vooral onze backs zijn drama. En er moet natuurlijk goede CV bijkomen, extra spits.

31-07-2023 19:56

B2tob4 +12078

Koenniiee@ komt met allerlei uitspraken over individuele coaching, en wat blijkt verder kijkend dat het sterk riekt naar een promo stunt voor een bedrijf genaamd Tactalyse. Waarschijnlijk werkt of heeft Koenniiee daar een werkrelatie mee, vandaar deze (eenzijdige) benadering op individuele coaching!
Argumenten dat Ajax met zijn uitgebreide staf al super professioneel werkt gaat de man niet op in. Dus puur promo voor eerdergenoemd Tactalyse.

31-07-2023 15:46

Drummer4ever +1372

Dan zien we helaas nog niet op het veld terug....

31-07-2023 15:09

Artemio +31793

Dit wordt over 9/10 trainers gezegd die bij een topclub komen te werken. Het is informatief, maar daar blijft het bij.

31-07-2023 15:05

AFCAjaxMidNineties +12649

Deze clown, professor open deuren die 4 3 3 niet meer van deze tijd vond? Predikte het Valencia counter voetbal nog geen jaar geleden als DE oplossing voor het Nederlandse voetbal. Laat me niet lachen zeg.

31-07-2023 14:41

pieter_snats +1398

Doen mensen zoals jij dat weleens dan? Het chagrijn druipt ervan af namelijk, evenals het totale nietszeggende karakter. Ken jij Madruo? heb je hem zien werken, of brabbel je iets vanuit het totale niets.

31-07-2023 15:03

Lazell +16983

Waar heb je die uitspraken gelezen of gehoord? Kan ze nergens terug vinden.

31-07-2023 15:05

AFCAjaxMidNineties +12649

ESPN. Schrij je er ook eindelijk van?? Dat is Maduro zijn visie.

31-07-2023 15:39

Jeremias +1661

Gaat het goed met je AFCAjaxMidNineties?
Wat is jouw probleem met Maduro precies?

31-07-2023 15:42

AFCAjaxMidNineties +12649

Voegt niets toe en heeft regelmatig gezegd dat 4 3 3 niet de toekomst voor hem is. Dan ben je bij mij af als Ajacied. Alsof spelers tegen hem opkijken. Zo'n geweldige carriere heeft hij nu ook bepaald niet gehad en dat wijsneuzen toontje van hem zijn ze zo klaar mee let maar op.

31-07-2023 22:18

Jeremias +1661

Wie had je dan graag gezien op zijn plek? Laat mij maar eens verrassen....

01-08-2023 03:06

Ajax14AMS +25205

Maduro kan wel eens de meest belangrijke aanwist worden tot nu toe van dit jaar.

31-07-2023 14:38

Jeffsajax +1895

Dan ga je lekker 010 supporten....
Interesseert echt werkelijk helemaal niemand iets wat zij doen.

31-07-2023 14:38

Gulpie +2398

Feyenoord is inmiddels heilig verklaard op deze site

31-07-2023 14:46

AjaxAddicted +2988

eens man! oprotten met al die negatievelingen die ineens likkebaardend naar 010 kijken...hou op man. 3 jaar geleden stonden ze nog op de rand van de afgrond...kan het ff een moment minder zijn? Hopelijk is deze radiostilte een voorbode voor wat rust in de tent en hebben we binnen 2 weken nog wat extra's erbij die het team in balans maken...

31-07-2023 14:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.