Maduro over werkwijze Steijn: 'Hij wil met mooi voetbal winnen, bij Ajax kan dat'

door Jesse ter Haar 149

Bron Ajax TV

Maduro over werkwijze Steijn: 'Hij wil met mooi voetbal winnen, bij Ajax kan dat'

door Jesse ter Haar 149

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Maurice Steijn streeft weldegelijk na om mooi voetbal te spelen, zo verzekert Hedwiges Maduro eenieder bij Ajax TV. De twee werken sinds kort samen in de technische staf van Ajax 1 en daarover is laatstgenoemde zeer te spreken.

'Ik denk dat heel veel mensen dat hij er wat realistischer instaat, maar hij wil ook met mooi voetbal winnen', zo legt de nieuwe assistent-trainer van de club uit. 'Hij keek altijd naar de ploegen die hij tot zijn beschikking had. Soms kon hij niet mooi voetballen, maar bij Ajax kan dat wel. Het zijn de raakvlakken die we proberen uit te stralen. Ik heb er heel veel zin in om dat te gaan trainen en het te laten zien in de wedstrijden.'

Zelf is Maduro erg blij om terug te zijn bij de club waar het voor hem als voetballer begon. 'Het voelt als thuiskomen', luidt zijn eerste reactie dan ook. 'Ik woon hier tien minuten vandaan, dus dat is ook lekker. Heel veel mensen werken er nog, dus het is voor mij heel makkelijk om weer bij de club te komen. Ik ben hier nu twee weken en het went heel snel. Het voelt vertrouwd aan, alsof je nooit weg bent geweest.'

Bij Ajax hoopt de oud-speler van de club de volgende stappen te zetten met het eerste elftal, maar ook in zijn eigen trainersloopbaan. 'Mijn ambitie is om hoofdcoach te worden. Daar wil ik alle tijd in nemen. Ajax is daarin een hele grote club, waarbij je heel veel kunt leren. Je kunt leren van coaches die anders denken en een andere visie hebben. Hoe groter de club, hoe meer ik kan leren.'

Technische staf Ajax 1

Tot slot komt Maduro te spreken over de taakverdeling van de technische staf op de trainingen van Ajax. Eén ding is duidelijk en dat is dat ieder staflid serieuze inbreng heeft. 'Ieder heeft zijn eigen rol in de training, maar we doen het altijd met z’n allen. De ene keer ben ik wat meer op de voorgrond en de andere keer is Maurice of Saïd Bakkati wat meer op de voorgrond. Het is een wisselwerking en je moet zorgen dat iedereen in zijn kwaliteiten kan komen.'

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

willem1958 +8747

Als ik zag hoe Steijn het afgelopen jaar Sparta liet voetballen met dat budget en Maduro die altijd goede analyses heeft dan heb ik er 100% vertrouwen in dat dit een goed duo is voor Ajax.
Bakkati ken ik niet zo dus daar zeg ik verder niets over maar als Steijn 'm in de staf wil hebben dan zal hij ook een positieve bijdrage hebben aan het team.
Ik denk dat hun Ajax attractief zullen laten spelen en op het moment dat de tegenstander erg goed is dat ze zullen aanpassen om in ieder geval resultaat te boeken want dat is aan het eind van de rit toch waar het om gaat.

22-07-2023 11:21

Simpelishetmoeilijkst +25155

Denk dat we veel plezier gaan beleven aan Hedwiges en Maurice. Vsn die andere assistent weet ik helemaal niets. Hopelijk is dat een “schot in de roos”.

22-07-2023 00:33

CruijffLegend +4976

Het gaat om winnen. Mooi voetbal is een gevolg van keuzes en spelprincipes. Het is een indicatie van goed voetbal en daarmee een hogere winkans. Met 'realistisch' voetbal, of spelen om niet te verliezen, hebben we nog nooit iets noemenswaardigs bereikt. Ben ook een beetje allergisch voor die term, voor mij staat het voor lelijk voetbal en nog steeds niets winnen.

22-07-2023 00:28

Simpelishetmoeilijkst +25155

Ja, Cruijff!egend, we willen winnen, maar dan wel met echt Ajax voetbal, zoals we in 2019 zagen.

22-07-2023 00:35

CruijffLegend +4976

Denk ook dat we op andere manieren niet gaan winnen.

22-07-2023 00:49

TheSpecialOne +8874

Een perfect uitgevoerde counter kan ook heel mooi zijn hoor.

22-07-2023 02:07

CruijffLegend +4976

Een individuele actie ook.

22-07-2023 03:29

willem1958 +8747

@TheSpecialOne ;

Zoals afgelopen week een paar lekkere goals door een strakke pass zie ik liever dan eindeloos breien en weinig kansen

22-07-2023 11:26

CruijffLegend +4976

En snelle balcirculatie, met diepgang, creativiteit etc en veel kansen zie ik liever dan beide samen.

22-07-2023 12:10

remco.p +1158

Slechter als vorig jaar word het niet al stel je jong ajax op.

22-07-2023 00:18

Bergkam +4655

Verleden seizoen in rechterrijtje geëindigd. 72 doelpunten tegen. Daar kun je de achterhoede niet mee versterken.

22-07-2023 09:29

Bergkam +4655

Is absoluut geen Europese subtop. Veel te licht voor bijna elke Europese wedstrijd.
Herinner EL finale tussen Roma en Sevilla. Wedstrijd werd beslist in en door de lucht. Zijn wij kansloos met onze kabouter achterhoede. Sorry, leuker kan ik het niet maken.

22-07-2023 00:13

Manov +8581

Ze moeten opnieuw bouwen, komt wel goed.

22-07-2023 00:24

LukaLitmanen +81980

Met Bergwijn Brobbey Kudus
Taylor Berghuis Boomen
Eddine Hato Alvarez Rensch/Sanchez moet je toch best leuke potjes kunnen voetballen?


Dan heb je nog FJ Conceicao Vos Tahirovic Misehouy Kaplan als prima back-ups.

21-07-2023 23:40

Jeugd +24696

Mooi voetbal niks winnen is een probleem.
Winnen zonder mooi voetbal is hooguit gezeur.
Wat Steijn nodig heeft is een selectie die kampioen kan worden. Dat heeft hij nog niet.

Onbetrouwbare spits.
Zowel wat betreft afmaken als fitheid/blessure gevoeligheid.
Verder op de flanken te weinig kwaliteit. Als Bergwijn het voor je moet gaan doen sta je er zeer slecht voor.

Verdedigend ook nog veel te kwetsbaar met deze selectie. Dus voordat we over mooi voetbal gaan lullen.....

21-07-2023 23:36

Edwin Oud +2327

Als er duidelijkheid gecreëerd wordt en vertrouwen wordt gekweekt dan is er met deze selectie best iets mogelijk. Ik denk dat een aantal spelers (Rensch, Bergwijn, Taylor zonder een dominante Tadic beter gaan spelen.

21-07-2023 23:49

Jeugd +24696

Rensch en Taylor zijn nog jong. Lastig om over hun ontwikkeling te oordelen.
Bergwijn is 25 en doet zijn hele carrière al hetzelfde.
Soms iets briljants meestal niks bijzonders.
Die man is geen topsporter, zowel fysiek als mentaal.

22-07-2023 00:09

Simpelishetmoeilijkst +25155

Jeugd, ik hoop dat Bergwijn snrl verkocht wordt. Zag verleden seizoen grnoeg voor die Euro 35 miljoen.

22-07-2023 00:37

Marcus +2017

Hedwiges. Als voetballer op het veld vaak één van de intelligentste van het stel. Bij Almere ben ik er van overtuigd dat hij degene was die daar het aantrekkelijke voetbal (en uiteindelijk promotie) er in heeft gekregen. Ik heb er wel vertrouwen in.

Ook hier in zie je dat Sven echt wel verstandig beleid voert. Uiteraard wel afwachten, want na 1 nederlaag is het meteen weer moord en brand hier, maar er waait een prettige frisse wind bij Ajax.

21-07-2023 22:21

Simpelishetmoeilijkst +25155

Marcus zo zie ik het ook. Heb vertrouwen in de nieuwe mensen, Sven, Maurice, Hedwiges, en ook in Huntelaar.

22-07-2023 00:38

AJAXPOWER +1857

Geef Steijn ook een goede selectie, verwacht vuurwerk a.s week, of die muts moet eens de knip openen, geld komt toch wel binnen! PROOST!!!!!!!!!!!!

21-07-2023 22:08

Professor +11131

Neem aan toen Steijn met Ajax ging praten dat Ajax hem heel duidelijk heeft verteld dat er mooi voetbal bij Ajax gespeeld moet worden.
En ik neem ook aan dat hij dat wel wist.
En mooi voetbal spelen en realistisch spelen kan mooi samengaan is denk ik ook veel beter

21-07-2023 21:45

Belnaarhuis +4944

Lange ballen vanaf het middenveld op naar binnen gesneden buitenspelers kunnen ook mooi zijn, vraag me af wat zijn definitie is :).

21-07-2023 21:49

Simpelishetmoeilijkst +25155

Als ik mooie ballen met de buitenkant voet zir, dan weet je dat het weer Ajax voetbal is.

22-07-2023 00:39

xerr +2506

moet en kan zijn echt heel verschillend. Als Stein geen mooi voetbal kan spelen, was Ajax ook niet bij hem uitgekomen. Je kan je eisen dat het moet, maar als het er niet in zit, dan zit het er niet in.

21-07-2023 21:50

Tommyshelby +128573

Michel Kreek becomes loan coach at Ajax.

Director of Football Sven Mislintat: 'This new position is important. With Michel, we now have a permanent contact who follows the players closely and stays in touch with both clubs and players.'

Is dit een nieuwe, officiele functie? KJH had dit in z'n takenpakket vorig jaar.

21-07-2023 21:35

fluwelenlinker +11693

Ik denk het wel. Is wel een goeie insteek om die spelers goed op te volgen en ze niet aan hun lot over te laten zodat ze zich toch nog betrokken voelen bij Ajax en hun toekomst.

21-07-2023 22:12

trodat4030 +96444

Het komt een beetje over als: Michel heeft nog een doorlopend contract, maar eigenlijk hebben we geen plek meer voor hem. Om hem toch niet zomaar de deur te wijzen verzinnen we een nieuwe functie voor hem zodat hij met opgeheven hoofd zijn contract kan uitdienen..

Maar das een gevoel..

22-07-2023 08:36

Babangida83 +23867

Met wat ik nu heb gezien en gehoord, lijkt het erop dat Sar & Mislintat onze coach goed doorgelicht en geïnstrueerd hebben. Je ziet echt een visie door de club op technisch vlak op dit moment. We gaan dit seizoen zien welke visie dat precies is. Maar ook met Maduro, Witschge en Huntelaar hebben we nog altijd redelijk wat Ajax dna. Ik denk een mooie mix. Ik was wat sceptisch in t begin en bovendien vond ik het erg risicolvol, maar ik denk dat Sar ons met een hele goede organisatie heeft achtergelaten. Beginnend bij Mislintat. Bij Ajax hoort mooi voetbal. Je kunt niet altijd winnen, maar je kunt wel altijd het publiek vermaken. En dat is toch wat altijd blijft hangen. Dat is ook wat Cruijff speciaal en wereldberoemd maakte, en daarmee Ajax en het Nederlands elftal. De goodwill in t buitenland voor die teams, is echt overweldigend.

21-07-2023 21:34

DankzijCruijff +48682

Ik wil niet vervelend doen richting Sar - zeker niet na wat hem is overkomen - maar ik vind het persoonlijk een beetje onzin om te doen alsof Sar ons heeft “achtergelaten” met een goede organisatie. Waar hij imo in heeft uitgeblonken is vooral het niet neerzetten van een organisatie, dus om het nu om te draaien vind ik wat ver gaan.

21-07-2023 21:47

Belnaarhuis +4944

Eens, het lijstje met verkeerde keuzes afgelopen jaar is vaak genoeg opgedreund

21-07-2023 21:51

Michiel Kapteijns +5372

We hopen allemaal dat Steijn het goed gaat doen, maar een visie is niks waard als het in de praktijk niet werkt. Vorig jaar rond deze tijd waren we ook allemaal razend-enthousiast over Schreuder. Zelfs het door Derksen en TG verzonnen narratief dat Schreuder het tactisch genie achter Ten Hag was werd hier tijdens zijn witte bruidsweken gebezigd. Laten we eerst maar eens afwachten welke spelers en nog komen en gaan, en zodra het 1e blok van de competitie erop zit is het vroeg genoeg om een voorspelkling te wagen.

21-07-2023 22:04

Saudara +7061

Precies dat.

21-07-2023 22:50

Simpelishetmoeilijkst +25155

Niet iedereen zag het zitten in Alfred. Je moet Steijn iets meer tijd geven, ik denk tot de winterstop. Denk dat hij het wel op de rit zal krijgen, zelfs met weinig aankopen en veel eigen jeugd. Heb er weer zin in.

22-07-2023 00:43

Mv9494 +16624

off maar weet iemand of morgen Anderlecht-Ajax wordt uitgezonden

21-07-2023 21:24

Siemjo +7878

Alle oefenwedstrijden worden volgens mij uit gezonden door Ziggo sport, dat hebben ze al eerder aangegeven

21-07-2023 21:26

Mv9494 +16624

oke, mooizo. Dank

21-07-2023 21:27

Patrick67 +9624

Hij MOET bij Ajax ook met mooi voetbal winnen.
Zakelijke, nuchtere overwinningen met realistisch voetbal zit ik niet op te wachten. Het hoeft niet iedere week en ook niet vanaf het begin, maar ik wil een duidelijke visie, een handschrift van Steijn op het veld zien. Automatismen, veel beweging, een door en door topfitte selectie. En ja, ook spektakel voor de goal. Afgelopen seizoen hing alles als los zand aan mekaar, de afstanden tussen de linies waren niet te belopen door de spelers die allemaal een abominabel slechte fysieke gesteldheid hadden waardoor het voor tegenstanders - zelfs de kleintjes - eenvoudig was om er doorheen te voetballen.

21-07-2023 21:15

Simpelishetmoeilijkst +25155

Was in de tijd van Johan Cruijff al een issue; het voetbal was niet altijd mooi, en dan kregen de spelers meteen enorme fluitconcerten. Heb dat vaak genoeg meegemaakt indertijd.

22-07-2023 00:48

Patrick67 +9624

Ik heb die tijden ook meegemaakt. Maar ook dit hoort bij de DNA vd club en gaat er ook niet meer uit.
Natuurlijk staat winnen op de eerste plaats.

22-07-2023 07:18

AJAXINMYHEART +21813

1. Landskampioen worden.
2 Overwinteren in Europa.
3. Het liefst met mooi voetbal.

21-07-2023 21:10

thepower1990 +35726

1: Laten we eerst maar eens eind Augustus goed door de playoff heen komen anders spelen we Conference in plaats van Europa League. Dat zal al een hele uitdaging gaan worden voor deze selectie.

21-07-2023 21:16

PuurGeluk +4810

Ook in de Conference kun je Europees overwinteren volgens mij.

21-07-2023 21:22

thepower1990 +35726

pffffff zo kinderachtig daar gaat de discussie toch ook helemaal niet over? Ja overwinteren in de Conference League dat zal ons nog wel lukken ja. Even voor de gein de poule waar AZ vorig jaar in zat. Dnipro, Apollon Limassol en Vaduz. Daarom is het halen van de Europa League echt prioriteit anders speels je voor 2 man en een paardenkop op Cyprus en Ierland en dat soort plekken.

21-07-2023 21:27

JariHeijden +5592

Dat onbek ontkent toch ook niemand?

Het prioriteitenlijstje van ajaxinmyheart is een hele logische. Ik heb ook liever Europa League. Maar het prioriteitenlijstje is nog steeds prima.

Belangrijkst: kampioen worden. Ook als we naar de Conference League moeten.

22-07-2023 09:14

NipeB +15790

Overwinteren in Europa is totaal onbelangrijk wat mij betreft. Enige dat telt is bij de eerste 2 eindigen in de eredivisie. Dat is ook het enige dat realistisch is. Beker en Europa onbelangrijk. Als tweede eindigen, aan nieuw team bouwen en dan het seizoen daarna weer meedoen. Al het andere is veel te ambitieus met deze zwakke selectie.

21-07-2023 21:34

Simpelishetmoeilijkst +25155

Eerste worden is ook prima toch?

22-07-2023 00:50

NipeB +15790

Ja maar acht ik op dit moment (geen zicht op inkomende/uitgaande transfers) niet realistisch. Ik zie Ajax helaas niet sterker zijn met de huidige selectie dan sommige andere selecties in NL. Daarvoor moet de selectie echt versterkt worden. Gezien nieuwe staf en wellicht aantal nieuwe spelers denk ik sowieso dat 2e realistischer is dan 1e.

22-07-2023 06:38

Juichtoon +32409

Je vergeet of 2e worden in de competitie. ...dat is ook direct plaatsing voor CL 24/25.

21-07-2023 22:04

Aurelius1 +19703

Mooi voetbal speel je met kwalitatief sterke spelers. Dan domineer je ploegen uit het linkerrijtje en subtoppers. Dan lijkt het alsof een trainer een aanvallende filosofie heeft, maar feitelijk is er dan gewoon sprake van een enorm kwaliteitsverschil. Ten Hag had dit de eerste twee jaar. Daarna werd de kwaliteit van het elftal minder, en dus ook het spel.

21-07-2023 21:09

Craain +4953

Ben ik niet mee eens, kijk maar naar Slot bij Feyenoord. Je moet de juiste spelers op juiste positie neerzetten en ook durven risico te nemen.

Bv Frank de Boer zet Schone nooit op het middenveld. En die Idrissi bakte bij Ajax niks van... Maar bij Feyenoord deed hij naar behoorlijk... Het ligt gewoon aan trainer. En schone onder Bosz wel, bijvoorbeeld.

Feit is wel wanneer je aanvallend en risico voetbalt je heel ver kunt komen in Europa.

Schone is daar een heel goed voorbeeld van. Waarom lukte Schone op het middenveld onder Frank de Boer niet? Wel onder Bosz. Dit is omdat onder Bosz meer aanvallend verdedigd, dus meer hoog druk zetten. Zo verover je de bal sneller dan blijf je lekker naar voren voetballen dan komt de kwaliteit van Schone naar voren. Het ligt gewoon aan trainer.

21-07-2023 21:28

BillSplate +9693

Die Idrissi was zwaar uit vorm, niet fit en absoluut niet goed genoeg voor het Ajax van destijds. Je bent de Idrissi van toen bij ons aan het vergelijken met de Idrissi die ook een echte meerwaarde had vorig seizoen bij Feyenoord. Dan ben je echt appels met peren aan het vergelijken.

21-07-2023 23:15

Aurelius1 +19703

Het ligt aan de trainer, en dan noem je Frank de Boer, die werkelijk een waardeloos elftal had vergeleken met de kwaliteit die Bosz en later Ten Hag hadden? Echt compleet onvergelijkbaar. Welke kwaliteit had De Boer rondlopen om wedstrijden te domineren? Voorin Boerrigter, Sigtursson en Ebicilio.

22-07-2023 00:49

Craain +4953

https://www.voetbal.com/teams/afc-ajax/2015/2/

Hij had een prima selectie kijk maar. Maar hij kiest altijd op zes als verdedigende middenvelder. Schone rechtsbuiten. Linksbuiten soms sigthorsen. Werkte heel veel met Boilessen, Frank zag hem in topper al zie ik niets in hem. Er is veel mogelijkheden met deze selectie.

En heel belangrijk: welke spelers heeft Frank beter gemaakt? Geen enkele!!! Dit is omdat hij nooit gebruik maar van hun kwaliteiten. Altijd maar behoudend spel en geen risico voetbal.

22-07-2023 03:15

JariHeijden +5592

Frank de Boer is met Schöne begonnen als middenvelder. Eerst als 10, later als 6. Omdat Schöne nog teveel moest werken aan zijn handelingssnelheid, werd dat hem nog niet en heeft hij voor Schöne een positie gecreëerd als rechtsbuiten.

Schöne zei op een gegeven moment tegen Bosz daar hij ook op zes kon spelen. Zijn handelingssnelheid was inmiddels toegenomen, dus het werkte. Een creatieve speler op 6. Schöne mocht daarvoor De Boer dankbaar zijn. Zonder De Boer had Schöne zelf ook niet gedacht dat dat zijn positie zou zijn. Bosz had er sowieso niet aan gedacht.

22-07-2023 09:18

Craain +4953

Frank maakt simpel weg geen gebruik van de kwaliteit van de spelers: lees welke spelers heeft hij beter gemaakt? Geen enkele. Dat Bosz hem op het middenveld zet zie je hem de kwaliteit naar voren komen.

Schone onder Frank de Boer op het middenveld komt niet goed uit omdat Ajax onder Frank te behoudend speelt. Onder Bosz speelt Ajax meer naar voren.

Schone is geen verdedigende middenvelder maar aanvallende middenvelder. Schone denkt meer naar voren vanwege zijn passes. Frank speelt te behoudend dan kan je Schone natuurlijk niet op het middenveld zetten dan maar rechtsbuiten natuurlijk. Als rechtsbuiten zie je dat de kwaliteit van Schone niet.

22-07-2023 11:51

Aurelius1 +19703

Hij is 5 jaar trainer geweest, en dan pak je alleen het laatste jaar? Lekker logisch weer allemaal.

22-07-2023 15:25

Craain +4953

Ik doe op basis wat hij als trainer bij Ajax heeft gepresteerd, het was nooit genot om naar te kijken. Zakelijke overwinning in de Eredivisie. En in het Europees om maar te huilen. In geen 5 jaar heb ik één speler gezien die onder Frank beter is geworden. Vaak heel slaapverwekkende wedstrijden gezien. Frank denkt zeer verdedigend en risicoloos voetbal. Je zal misschien zeggen valt best mee. Maar met verdedigend wil ik daarmee zeggen voortdurend in balbezit en de bal terug naar de keeper... Geen schot bij onder 90 procent kans. Het is wachten op minimaal 90% kans dan mag je op het doel schieten. Echt dramatisch. Altijd verdedigende middenvelder op 6 zonder naar voren zoals Enoh, Anita, etc..

22-07-2023 15:34

Aurelius1 +19703

Omdat ie dus hele matige teams had. Ten Hag had het beste team in 20 jaar. Maarja, men verwacht dat een team met Boerrigter, Sigtursson en Ebicilio voorin gewoon ff Europa qua spel gaat domineren, lol. Zo onrealistisch en onlogisch is de mindset van supporters.

22-07-2023 15:42

Craain +4953

Heel veel flankspelers onder Frank de Boer moesten hun taken uitvoeren, vooal mee verdedigen, helemaal terug naar eigen helft. Hoog druk zetten was er nooit. Dat zijn ook niet de kwaliteiten van de flankspelers.

Ze kunnen wel maar dan moet er wel hoog druk zetten, dat durft Frank de Boer niet. Vooral die van Spijkerman raadde het af.

Younes bijvoorbeeld als hij onder Frank had gespeeld bakte hij er ook niks van.

22-07-2023 16:28

trodat4030 +96444

Ja, het Real van Mourinho speelde ook zó aanvallend... Of welke andere topclub onder hem dan ook...

22-07-2023 08:21

Opperhoofd +12571

Ik begin er een heel klein beetje vertrouwen in te krijgen, waarom weet ik echt niet.
Is dat dan ijdele hoop want als ik alles bij elkaar opsom staan we er slecht voor.

21-07-2023 21:07

Opperhoofd +12571

Precies … waarom ?
Geen idee dus.

21-07-2023 22:29

Ricoteb +53174

Ik ben heel benieuwd of Steijn inderdaad echt aantrekkelijk voetbal wil gaan spelen. Wat je wel aan de eerste 2 wedstrijden al kan zien, is dat ze veel directer willen spelen. Veel sneller die bal in de diepte spelen, of met lange passes van kant wisselen. Voorlopig heb je niet dat eindeloze breien zoals we onder Heitinga vaak hadden.

21-07-2023 21:02

EuforischeRealist +15533

Zeker als variatie is dat directe spel wel positief. Het afgelopen seizoen leek het af en toe wel of er bewust gewacht werd tot de tegenstander weer met 10 man achter de bal stond

21-07-2023 21:15

tijssenajax +13925

Daar ergerde ik me ook mateloos aan.

21-07-2023 21:21

willem1958 +8747

Och man dat trage breien afgelopen seizoen da's echt stomvervelend en je maakt het jezelf ook veel te moeilijk.
Wat al gezegd wordt; het leek wel of ze altijd gingen wachten tot de tegenstander weer in positie was en de bus had geparkeerd, er was geen doorkomen aan, ik heb nooit begrepen waarom het zo traag ging.
Of het nou door een strakke pass is of door een goede opbouw maakt niet uit maar snel, verticaal spel ipv eindeloos breien in de breedte.

22-07-2023 11:37

Babangida83 +23867

Zoals t hoort namens de Hollandse school. Dat bestaat niet uit gebrei. Dat is een KNVB/Van Gaal verzinsel, overigens en een deel van de reden dat Cruijff gepikeerd was over Van Gaal.

Ik vind t overigens flauw dat een trainer (ook nog rasajacied) beoordeeld wordt op een klein half jaar zonder voorbereiding. Bij Ten Hag leek t ook nergens op dat eerste half jaar. Als je iedere 3 dagen een wedstrijd speelt, kun je tactisch weinig trainen.

21-07-2023 21:40

Ricoteb +53174

Nooouuuu iedere 3 dagen is wel flink overtrokken. Heitinga heeft 5 doordeweekse wedstrijden gespeeld, van de in totaal 22 wedstrijden. Dat betekent dat ie toch zeker zo’n 10 volledige trainingsweken, dus van weekend tot weekend heeft gehad. Steijn en z’n staf zijn 3 weken bezig, waarvan 2 met een halve selectie, en zeker 1 week vooral gericht is om fit te worden. Dave Vos heeft met een elftal waar de helft van de gasten met het eerste meetraint, meer lijn in het spel gekregen dan Heitinga met zowel Jong als het eerste kon. Heitinga kon er gewoon niks van. Hij heeft bewust gekozen om met z’n backs heel laag te spelen.

21-07-2023 22:06

AmsterdamsTrots +1988

Je vergeet wel even dat Heitinga bij Jong al meer dan genoeg tijd en mogelijkheden heeft gehad om te kunnen laten zien dat het een goede trainer zou zijn. Daar was al bekend dat zijn ploegen nou niet bekend stonden om het directe en attractieve spel. Het was niet om aan te gluren, al jaren niet! Ik was echt stomverbaasd dat hij naar voren geschoven werd en geen Reiziger. Maar goed, Heitinga, Sar, Rob Janssen… daar zit een link.

21-07-2023 22:16

SpartakAmsterdam +5521

Blij met de assistent Maduro. Krijg daar toch een stuk beter gevoel bij dan Kaltenbach. Die moest wel natuurfilms met Brianna Banks aan hebben staan, die ogen waren niet van die iPad af te rammen.

21-07-2023 21:02

BillSplate +9693

Is dat een hele oude filmster uit de oude doos? Net als Jameson?

21-07-2023 23:17

SpartakAmsterdam +5521

@billsplate, klopt. Was de eerste naam die opkwam

22-07-2023 07:33

BillSplate +9693

😂😂😂😂

22-07-2023 08:57

Simpelishetmoeilijkst +25155

SpartakAmsterdam, waar ben jij mee bezig? Kaltenbach? Laat me niet lachen over die man met zijn tablet voor zijn dikke kop.

22-07-2023 00:53

SpartakAmsterdam +5521

Hoe? Wat? Wie? … wat snap je niet?

22-07-2023 07:32

RadheAjax2021 +17874

Als ze het voetbal erin weten te krijgen dan kan er zeker met mooi voetbal gewonnen worden. Het enige waar ik me zorgen om maak is bij balverlies dat het een gatenkaas is. Als dat stukje eruit gehaald kan worden komen we nog ergens. Tegen Shakhtar zag het er op momenten goed uit qua veldspel. Dus ik hoop echt dat ze het goede spel in combinatie met verdedigd goed staan erin krijgen.

21-07-2023 21:02

LukaLitmanen +81980

Mochten we morgen verliezen, dan kunnen Steijn, Maduro en Boomen er opeens zeker niets meer van.

Dat zou typisch AS zijn;

Voorbarige conclusies trekken op basis van één wedstrijd

21-07-2023 20:55

Ricoteb +53174

En toch kan ik je nu al voorspellen: Klaassen en Wijndal gaan weer een kutwedstrijd spelen, en daar is niks voorbarig aan

21-07-2023 20:57

Babangida83 +23867

Wijndal gaat pas de tweede helft spelen. Ik denk dat Salah Edinne hoger staat in de pikorde.

21-07-2023 21:44

Ricoteb +53174

Dat neem ik aan van wel ja, maar dan zal ie nog steeds minuten maken. En ondanks dat ik helemaal niks van hem verwacht, gaat ie me nog steeds teleurstellen

21-07-2023 21:58

AmsterdamsTrots +1988

Wijndal zal idd wissel staan, Deef wederom basis en aanvoerder. Gaat er vervolgens in de 65e minuut uit na 17 balcontacten, 55% passzuiverheid en 1 verovering. Wel lekker druk gezet af en toe en een rooie kop, dat wel.

21-07-2023 22:18

sucre +15132

Wel vreemd. Maduro komt allemaal bekenden tegen en het voelt als thuiskomen en Vd Vaart zei dat hij nog maar 2 bekenden zag?

21-07-2023 20:46

Babangida83 +23867

Maduro heeft het over de materialen etc, denk ik....Maar ik vind t ook vreemd.

21-07-2023 21:45

AmsterdamsTrots +1988

Raffie chargeerd nog wel eens. Het is bij hem alles of niks, zwart of wit. Dat is best vermakelijk om te lezen maar vaak nogal overdreven.

21-07-2023 22:22

Linksbuiten +1802

Denk dat Van der Vaart een beetje aan het overdrijven was

22-07-2023 10:40

JantjeVanAmsterdam +2510

Waarom is ajax niet vol bezig met backs. Rensch Sanchez Wijndal is toch helemaal niks. En voor ons spelletje zijn sterk voetballende backs hard nodig.

21-07-2023 20:31

Hakim22 +7438

Ik denk dat ze achter de schermen met allerlei spelers bezig zijn, maar eerst nog een verkoop willen doen. Als Alvarez weg is gaat het stormen

21-07-2023 20:45

AFCAvak410 +1465

Ben het helemaal met je eens, maar we blijven maar kopen op die posities. Als we nu terug kijken over wat we op de back hebben gekocht de afgelopen jaren, en wat daar van is geslaagd; dan ben ik geneigd te zeggen dat we de jeugd op die posities de voorkeur moeten durven geven boven weer een exotische aankoop, zeker gezien de financiele tegenslag die we hebben nu door het mislopen van de CL.

Gooijer haalt al een heel behoorlijk niveau, en ook Salah-Eddine heeft het zeer behoorlijk gedaan in zijn minuten bij Twente. Wijndal en Sanchez voldoen inderdaad niet, en zeker van laatstgenoemde vraag ik mij af of hij überhaupt ook van het gewenste niveau zou kunnen zijn; maar ik denk dat, met onze financiële mogelijkheden deze window, de prioriteiten (nog meer) op andere posities liggen. We hebben onze twee aanvoerders verloren, dus klasse terugkopen op die posities en met enigszins leiderschapskwaliteit zal al de nodige knaken gaan kosten!

21-07-2023 20:49

JantjeVanAmsterdam +2510

Zou ook graag jeugdspelers daar zien. Heb je gelijk in. Hopelijk kan Salah-Edinne verrassen. Eigenlijk jammer dat we Tagliafico niet hebben kunnen behouden had nog 3 jaar super aanvoerder en linksback gehad.

21-07-2023 21:04

AFCAvak410 +1465

Nico was echt een strijder en enorme handenbinder voor het publiek, maar de eerlijkheid gebied toch ook te zeggen dat het laatste jaar van Nico gewoon erg matig was? Voetballend voegde Blind vanaf die periode echt veel meer toe dan Nico deed, Daley bracht ons daar naar mijn mening als back echt zeldzaam goed voetballend vermogen in het spel; wat overigens niet wegneemt dat Nico een meer dan gewaardeerde speler is geweest met zeer aanstekelijke werking door zijn drive en duelkracht.

Sanchez, Wijndal, Klaiber, Kristensen, Orejuela...ze kunnen/konden ons allemaal weinig echt bekoren. Voel er met beperkt budget dan ook weinig voor er weer eentje van ver en voor veel geld te halen op de back positie. Of Rensch / Gooijer / Salah-Eddine goed genoeg is, is natuurlijk ook maar sterk de vraag; maar volgens mij zijn we Ajax om juist de jeugd het vertrouwen te geven op deze momenten!

21-07-2023 21:13

Opperhoofd +12571

Ze gaan Maszroui huren

21-07-2023 21:04

VanOranjeNassau +1304

Die vind ik niet zo best hoor, beter halen ze Mazraoui!

21-07-2023 21:28

JantjeVanAmsterdam +2510

Huren is kansloos gedoe. Dan liever jeugd of iemand kopen

21-07-2023 23:28

AJAX020ADAM +6927

Moet je wel de spelers voor hebben, prioriteit is de derde plaats, aankomend seizoen.

21-07-2023 20:29

deMeester +11450

Derde Plaats????? Ben je wel lekker????

Amsterdammers worden eerste!!

21-07-2023 20:32

AJAX020ADAM +6927

Ik voel me prima, gap

21-07-2023 20:35

Hutsniffauw +501

Even laten nakijken jij HAHAHA

21-07-2023 20:40

Patrick67 +9624

Moet dit?

21-07-2023 21:00

RFHK +12873

Ach, PSV een keer kapot counteren is ook wel eens leuk.

21-07-2023 20:29

NeeI +107664

Ik heb dus uit best betrouwbare bron vernomen dat Hedwiges meerdere malen is benaderd door PSV, maar hij heeft geweigerd in de hoop naar Ajax te kunnen in de toekomst. En zo geschiedde. Dit vind ik dus mooi. Gelijk weer een zwak gekregen voor zo'n jongen.

21-07-2023 20:28

Yaeron +6379

Klopt inderdaad. Dat mag men best weten. ;-)

21-07-2023 20:36

afct +8942

Ik heb dat ook al eens voorbij zien komen ergens. Mooi toch zo hoort het

21-07-2023 21:40

DankzijCruijff +48682

“Best betrouwbare bron”? Dit was volgens mij al eens in de (diverse) media verschenen.

21-07-2023 21:45

swam.b +777

Vind hem sowieso heel sterk overkomen

21-07-2023 22:03

Flaco +19583

Ik heb er wel vertrouwen in. De meeste spelers lijken fitter en gebrand op eerherstel en het plezier lijkt ook weer terug te zijn.

21-07-2023 20:14

Web +178830

Wij zullen het toch moeten afwachten
Welke spelers hebben ze straks tot een beschikking? Kan de jeugd mee komen?
Ik ben bij voorbaat altijd optimistisch, maar het kan ook tegen vallen
Als de intentie er maar is, en als je dan eens tegen punten verlies aanloopt minder erg

Ajax heeft jaren op een hoog niveau gespeeld, en zijn een beetje verwend tot aan vorig seizoen

21-07-2023 20:13

GekkeGerrit +1725

Totaal geen hoge verwachtingen. We zullen het wel zien.

21-07-2023 20:11

KudusDream +12972

Ik geloof dit oprecht. Denk alleen dat Steijns idee van mooi voetbal heel anders is dan dat van de gemiddelde Ajacied.

21-07-2023 20:10

Web +178830

Leg uit

21-07-2023 20:14

DankzijCruijff +48682

Hij denkt dat Steijn met mooi voetbal bedoelt dat de bal waarmee we spelen mooi moet zijn. Met een Haags grammaticafoutje. Mooi rond, mooie kleuren. Goed afgewerkt. Fijne stof. Recyclebaar materiaal.

21-07-2023 21:51

Soccerskins v2 +43271

Ajax heeft nog steeds de beste selectie met de meeste individuele kwaliteit. Als Steijn er een redelijke lijn in weet te krijgen moet het hem lukken om kampioen te worden. Hoe dan ook moet hij bij de eerste 2 komen zodat er volgend jaar 80 miljoen bijgeschreven kan worden.

Het afgelopen seizoen was verschrikkelijk en zelfs toen had Heitinga nog de kans om kampioen te worden. Sterker nog; hij stond virtueel eerste totdat Slot hem voor lul zette in de tweede helft.

21-07-2023 20:08

DEELM +11891

Ik begrijp dat WZAWZDB er in gestampt is, maar als Alvarez en Kudus nog vertrekken en er komt weinig kwalitatiefs voor terug, dan hebben wij zeker niet de beste selectie.

21-07-2023 20:11

Soccerskins v2 +43271

Zelfs zonder Kudus en Alvarez hebben PSV en Feyenoord geen betere selecties. Puur afgaand op individuele kwaliteit.

21-07-2023 20:15

Web +178830

Het gaat er om wie de minste fouten maken
PSV en Feyenoord kunnen ook van iedereen winnen

21-07-2023 20:16

tdecler +3309

Kudus wel, maar alvarez is een waardevolle speler geweest laatste jaren. Maar ook zeker vervangbaar. Denk dat vd Boomen en Vos allebei een vooruitgang kunnen zijn. Misschien Tahirovic ook wel, maar heb ik minder van gezien.

21-07-2023 20:17

DEELM +11891

Laat me niet lachen. De verdediging is een drama momenteel. Daar ga je geen topper mee winnen.

21-07-2023 20:19

Nr.10 +111023

Als we mooi voetbal nastreven, mag er weleens wat geïnvesteerd worden in die selectie, want met de huidige verdediging wordt het niet bepaald genieten. We zitten ook heel dun in de aanvallers.

21-07-2023 20:01

DEELM +11891

Vind de verdediging een veel grotere zorg.

21-07-2023 20:12

Nr.10 +111023

Lees anders nog eens wat ik zei.

21-07-2023 20:14

Web +178830

Sven heeft gezegd dat er een aanvaller en vervangers voor Timber komen
Zou Bassey nog gaan, komt er ook nog wel iemand

21-07-2023 20:19

Nr.10 +111023

Ik vind dat heel minimaal. We hebben bijvoorbeeld helemaal geen goede backs.

21-07-2023 20:32

Patrick67 +9624

En helemaal geen goeie is wel héél zachtjes uitgedrukt.
Het is bagger.

21-07-2023 21:05

Redrum +96043

Net weer wat fragmentjes van de training gezien. Ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen. We gaan een talentvol team krijgen dat hongerig is naar succes en overloopt van het spelplezier. Deze combinatie is meestal een garantie voor de schaal.

21-07-2023 20:00

Haarlemmer +20591

Heerlijk dat Steijn gewoon Nederlands praat op de training

21-07-2023 20:25

Harrier Du Bois +38743

Ik vind Maduro echt goed bij ons passen, ben heel blij met hem. En Steijn heeft al geprobeerd Maduro bij Sparta te krijgen, dus hij is ook fan, heeft er goed oog op, eigenlijk de gehele technische staf bij het eerste heb ik niks anders dan lof voor. Goed samengesteld Sven.

21-07-2023 19:58

DD +6392

Denk dat steijn en maduro elkaar weleens succesvol in balans kunnen houden. Misschien is het wishfull thinking, maar er bekruipt mij een gevoel dat het kan gaan kloppen. Sven, Steijn &Maduro zijn goede praters en lijken een normaal sociaal verstand te hebben. Hebben wat empathisch vermogen maar zijn ook duidelijk. Laat maar schuiven, ik geloof erin!

21-07-2023 19:58

AmsterdamsTrots +1988

Wat ik ook wel lekker vind is dat de misplaatste arrogantie van Heitinga weg is. Stuitend wat die er af en toe uitgooide terwijl het voetbal huilen met de pet op was. Trainen op penalty’s? Daar doen wij niet aan want wij zijn Ajax…. Maurice en Hedwiges gaan iedereen de mond snoeren. Heerlijk dat in Rotterdam en Eindhoven gelachen wordt om onze trainer om er vervolgens keihard achter te komen dat er een kneiter fit team staat wat voor elkaar door het vuur gaat en ook nog eens attractief spel op de mat legt.

21-07-2023 22:30

Tommyshelby +128573

Maduro is nog ‘realistischer’ dan Steijn, dus zijn woorden zijn niet echt relevant.
Steijn heeft gelukkig alleen maar 4-3-3 gespeeld in tegenstelling tot Maduro.

21-07-2023 19:58

Keizer +29999

Ik heb geen hoge verwachtingen dus het kan wat mij betreft alleen maar meevallen.

21-07-2023 19:55

Ajaxisart +18768

Laten ze in eerste instantie zorgen dat er een topfitte groep is, want ik zag Bergwijn vorig jaar na 1 sprintje al happen naar lucht. Vervolgens een hecht team smeden met volledige inzet van iedereen met de benodigde discipline. Dit scheelt al de helft t.o.v. vorig jaar. Als iedereen zijn eigen taak uitvoert én voor een ander iets extra’s doet, hebben we alle kans om kampioen te worden. Ben benieuwd of het de technische staf gaat lukken.

21-07-2023 19:54

GiannisAntetokounmpo +8389

van Schreuder x Kaltenbach naar Steijn x Maduro..

Toch best wel een upgrade he?

21-07-2023 19:51

AFCAjax +17839

John x Lodeweges slaan we over.. of is dat een pot nat met Schreuder x Kaltenbach?

21-07-2023 20:00

Dolblij +45019

Dan laat het maar zien samen met Steijn, leef je uit en veel succes daarbij.

21-07-2023 19:51

Mv9494 +16624

Ben blij dat Maduro er is

21-07-2023 19:51

davidsglory +798

Denk dat dit een goed koppel is, veel zin in het nieuwe seizoen!

21-07-2023 19:49

freak31 +5676

Maduro liet zich ook gelden op de eerste trainingen zag ik op filmpjes, dus ik heb wel een goed gevoel bij hem.

21-07-2023 19:48

Ozymandias +159568

"'Ik denk dat heel veel mensen [denken] dat hij er wat realistischer instaat, maar hij wil ook met mooi voetbal winnen".

21-07-2023 19:46

VoorAltijdNummer14 +25336

Ik heb wel vertrouwen in dit 'stelletje'!

21-07-2023 19:46

thepower1990 +35726

Met het huidige materiaal zal ie heeeel realistisch moeten spelen om tot resultaten te komen

21-07-2023 19:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.