Farioli kijkt van wedstrijd tot wedstrijd: 'Als we dat zeggen, lijkt het misschien alsof we acteren'

door NielsOpdam 208

Bron Persconferentie

Farioli kijkt van wedstrijd tot wedstrijd: 'Als we dat zeggen, lijkt het misschien alsof we acteren'

door NielsOpdam 208

Bron Persconferentie

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli gaat de doelstelling van Ajax niet veranderen nu de ploeg eerste staat met een voorsprong van acht punten op PSV. Tijdens de persconferentie - na het duel met Almere City (0-1 winst) - kreeg de Italiaan veel vragen over een mogelijke landstitel. Farioli liet zich echter niet uit de tent lokken door de aanwezige journalisten.

Aan het begin van dit seizoen was het doel van Ajax duidelijk. De Amsterdammers moesten bij de bovenste drie eindigen, zodat in ieder geval de voorronde van de Champions League werd veiliggesteld. Nu Ajax met een ruime voorsprong bovenaan staat, haalt Farioli dat nog even terug. 'Een plek in de top drie was het doel aan het begin van het seizoen. Vandaag (zondag, red.) hebben we een andere belangrijke stap gezet in die race.'

Dat de Amsterdamse club nu bovenaan staat, betekent niet dat Farioli het doel gaat aanpassen. Als hij de vraag krijgt of een plek in de top drie nog altijd het doel is, antwoordt hij duidelijk. 'Ja, zeker weten. Het is goed om dit voordeel te hebben, maar het is nog steeds niet genoeg', doelt hij op de voorsprong van zestien punten op nummer vier Feyenoord. 'We kijken van wedstrijd tot wedstrijd, geen berekening en geen wiskunde. Ik weet dat iemand anders straks precies hetzelfde gaat vragen. Jullie krijgen niets anders uit mijn mond dat anders is dan mijn boodschap.'

Farioli zag interview Brobbey: 'Hij gaf het beste antwoord'

Farioli genoot dan ook van het interview van Brian Brobbey bij ESPN. De Ajax-spits kreeg de vraag wie er kampioen van Nederland wordt en schoof PSV in de favorietenrol. Brobbey benadrukte ook dat Ajax het van wedstrijd tot wedstrijd bekijkt. 'Ik denk dat dat het beste antwoord was dat je kunt geven. De camera was bijna uit, ze probeerden nog een headline te krijgen. Maar hij was erg duidelijk over dat wij van wedstrijd tot wedstrijd kijken. Dat is onze mindset.'

De Italiaanse Ajax-trainer begrijpt het dat het voor de buitenwereld misschien moeilijk te geloven is dat zijn elftal niet verder kijkt. 'Als wij zeggen dat we van wedstrijd tot wedstrijd kijken, lijkt het alsof we acteren. Dat is niet zo, het is echt onze mindset. We doen het niet omdat we een Oscar willen winnen... Wedstrijd voor wedstrijd is tot het eind het mantra van dit team', besluit Farioli.

Tekst gaat verder onder de afbeelding.

almere city ajax 24 25
Ajax wint in Almere en staat nu acht punten voor op nummer twee PSV. Francesco Farioli wil nog steeds niets kwijt over een mogelijke landstitel. 'Als wij zeggen dat we van wedstrijd tot wedstrijd kijken, lijkt het alsof we acteren. Dat is niet zo, het is echt onze mindset.'

'Ik heb nog nooit over de burgemeester van deze stad gesproken'

De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema sprak afgelopen vrijdag al over een mogelijke huldiging van Ajax op het Museumplein. 'Dat moeten we meteen even afkloppen. We gaan daar gewoon weer eens rustig naar kijken. Ik weet dat ongelooflijk veel Amsterdammers zich er al op verheugen, maar Ajax moet eerst door de competitie heen. Ik verheug me ook enorm op het kampioenschap van Ajax', vertelde Halsema in gesprek met AT5.

Farioli krijgt nu de vraag hoe hij naar de woorden van de Amsterdamse burgemeester heeft geluisterd. 'Ik heb nog nooit over de burgemeester van de stad gesproken', antwoordt de Italiaan, die daarna krijgt voorgelegd dat Halsema veel vertrouwen heeft in zijn team. 'Dat is goed.'

'Eredivisie-boek moeten we nu even aan de kant leggen'

Volgens de Ajax-trainer is zijn elftal vooral in een race met zichzelf. Punten verzamelen en van wedstrijd tot wedstrijd kijken, dat is het devies volgens Farioli. 'Het boek van de Eredivisie moeten we nu even drie dagen aan de kant leggen. We moeten ons voorbereiden op Eintracht Frankfurt, en het boek van de Europa League openen. We gaan nu tien finales spelen in de Eredivisie en hopelijk meer wedstrijden in Europa. Er is niet veel tijd om te ver vooruit te kijken. We moeten gefocust zijn op ons eigen pad, en vooruit gaan.'

Lees meer over:
Plaats reactie

RoelH +192

heel goed trainer, van wedstrijd tot wedstrijd en je punten pakken

04-03-2025 12:40

BasseyAdriaan33 +13709

Mensen vergeten het loodzware programma van Ajax wat er nog aankomt.
De clubs waar Ajax eerder dit seizoen punten tegen liet liggen of zelfs van verloor, komen allemaal nog in het schema.
Je kan er zomaar nog 4 of 5 verliezen of gelijkspelen. Zeker gezien het huidige spel, in combinatie met Europees voetbal.

Nee Ajax is echt bij lange na nog geen kampioen!
En dan moeten er ook geen blessures bijkomen, spelers als Sutalo, Henderson, Taylor (in vorm), Hato, Godts en Baas zijn ontzettend belangrijk!
Ook achter Brobbey hebben we momenteel niet veel.

03-03-2025 11:43

RoelH +192

volgens mij, moet psv ook nog tegen AZ en de torretjes, concept Bosz is uitgewerkt daar, zoals bij alle clubs waar hij trainer is geweest, mooi voetbal spelen en dan treed het verval in ...

04-03-2025 12:44

AJAXINMYHEART +21958

https://x.com/Zlajan/status/1896446730062934523?t=1as09l59Tc6O7flXZlXPPA&s=19


https://x.com/Zlajan/status/1896447192308838677?t=wAwhStPh8xtzY4gQLrCwZA&s=19

03-03-2025 11:40

Benjiben +4527

Mensen die Ajax steeds in de favorieten rol duwen kijken zeker geen voetbal, als je Ajax gister hebt zien voetballen kunnen ze de laatste 10 wedstrijden zomaar in eens àlles verliezen

03-03-2025 11:25

AlexIbarra +19293

Waar baseer je dit op?
We wilden scoren en scoorden binnen 10 minuten.
Vervolgens hebben we in 85 minuten 1 kans weggegeven.
Zelfs als alles tegenzit (Union) wordt er voor elkaar gewerkt.

Ik zie nog genoeg stroeve wedstrijden aankomen, waarschijnlijk een gelijkspelletje of een keer een nederlaag. Maar juist zo'n serie nederlagen op rij lijkt me onwaarschijnlijk.

We hebben geen goed spelend team, wel een weerbaar team.

03-03-2025 11:46

TeringHenkie +28614

Ja tegen Almere! Tegen AZ en Psv ga je direct de bietenbrug op!

03-03-2025 12:22

Amsterdam Loyals +2020

Waar heb jij naar gekeken? Dit Ajax is oerdegelijk dat ze nooit 10 wedstrijden gaan verliezen. Sterker, ze gaan nauwelijks nog verliezen. Dat is de basis van dit Ajax. Negen wedstrijden op rij gewonnen en slechts 2 tegentreffers.

03-03-2025 12:15

Artemio +32157

Alles verliezen wordt zwaar overdreven…

03-03-2025 12:18

ST +23090

Defensief goed, aanvallend slecht. Daar word je kennelijk kampioen mee. Ook al is je doelstelling bij de eerst 3 eindigen.

03-03-2025 11:25

Rujar +97

Als je nu bovenaan staat met zoveel punten verschil kan je je niet meer verschuilen. Of je het gaat halen weet je niet nee..

03-03-2025 11:16

GarciaDeLaTorre +23047

Wij moeten nog naar Utrecht, Eindhoven en Groningen. Die zijn traditioneel alle 3 lastig voor Ajax.

En krijgen thuis nog AZ (waar we op 3 maart 2022 voor het laatst van wonnen) en Twente.

Dus ik snap het wel. Als je nu toegeeft nummer 1 kandidaat te zijn, en het gaat nog fout dan horen we dit nog jaren. Laten we eerst nog even de komende 3 potjes goed doorkomen: Zwolle uit, AZ thuis en PSV uit.

Staan we dan nog 6 punten of meer voor, dan zijn we een heel eind. Wetende dat PSV nog naar de Kuip en Enschede moet (waar ze geen 6 punten gaan pakken).

03-03-2025 11:11

AlexIbarra +19293

Je hebt kandidaat, favoriet en 'de titel is binnen'.
Dat we kandidaat zijn is nu wel duidelijk.
Voor velen zijn we nu ook favoriet (Omdat PSV zo slecht is)
Maar de titel is absoluut nog niet (bijna) binnen.

Toch zetten we momenteel geweldige stappen zonder onze keeper, verdedigingsleider, aanvoerder en pinchhitter erbij.
We hadden een griepgolfje, 2 extra Europese wedstrijden door het debacle in Riga en tragische 'velden' om te bespelen maar blijven stoïcijns winnen in de ED.

Ik verwacht de rest van maart weer een bredere selectie en betere velden. Verder speel je wel Europees maar elk rondje dat je nu doorkomt brengt geld in het laatje, status en plezier.
Dat is een lekkere sfeer om met elkaar in te werken.

Volgens een oude voetbalwijsheid worden de prijzen in maart (of tussen maart en mei) verdeeld. PSV stond er in oktober geweldig voor maar nu is het maart en geldt dat voor ons.
Aan de boys de taak om nu niet te verslappen.

03-03-2025 12:10

JanTa +15865

Laat ik voorop stellen dat ik Ajax schokkend slecht vond spelen maar haalt wel verdiend of niet, de volle buit binnen tegen de kleinere clubs waar PSV het laat afweten. Zal Ajax punten laten liggen de komende 10 wedstrijden, zeker weten maar dat zal de naaste concurrentie ook doen. Ik zie een klein tipje van de kampioenschaal aan de Amsterdamse horizon verschijnen.

03-03-2025 11:10

Rob1976 +9535

Wat ik mij afvraag, wie geniet tegenwoordig nog van de wedstrijden van ajax los van het resultaat?

Bijna elke wedstrijd winnen we met de hakken over de sloot en met veel geluk. Heel mooi gezien de financiele belangen, maar qua beleving is het bijna een kwelling aan het worden. En begrijp mij niet verkeerd, het resultaat staat dit jaar bovenaan, maar laat dit alsjeblieft niet nog een jaar zo zijn, want hier zijn we toch geen ajacied voor?

03-03-2025 11:07

KarimB +11713

Ik niet iig niet. Maar dan word je verguist hier. Word je PSVer genoemd.

Ajax betekend zoveel meer voor mij dan 1 losse titel. Titel is oprecht een prachtig einde van een mooi seizoen. Maar een seizoen Ajax staat voor mij voor zoveel meer. 8 maand week in week uit genieten

Trots zijn, genieten, bluf, branie, vooruit spelen. Aanvsllend wisselen. Etc etc. Van september tot nu zijn er 3 goede wedstrijden geweest en misschien 3 die prima waren.

De rest was echt Italiaans afbraak voetbal waar ik gewoon niet van geniet. Ajax betekend voor mij na een lange werk week 90min genieten. Echt naar uitkijken. Op de klok kijken of het al half 3 is.

Dat slaat Farioli er met dit spel totaal uit. En iedereen hier vind het prachtig dat Ajax zijn ziel word gekaapt

03-03-2025 11:32

Rob1976 +9535

Ik denk er precies zo over, maar aangezien we het geld keihard nodig hebben accepteer ik het dit seizoen nog, maar ik merk dat ik wedstrijden van ajax steeds minder aandachtig kijk en drukker ben op mijn telefoon dan naar ajax te kijken.

03-03-2025 12:03

KarimB +11713

Precies dit dus. Gedoog het net aan dit seizoen. Maar na dit seizoen afscheid nemen van Farioli. Groot bedanken voor wat die dit jaar heeft gedaan. Maar ook weer niet te groot maken.

03-03-2025 12:07

Artemio +32157

Ik vind het weinig lijken op Italiaans voetbal.

03-03-2025 12:19

Amsterdam Loyals +2020

Hahaha niet te groot maken? Deze man haalt 150% uit deze selectie. Hoeveel kleiner wil je maken. Overigens, het staat je volkomen vrij om over te stappen naar een club waar je het voetbal wel mooi vind. Farioli blijft hier gewoon!

03-03-2025 12:29

AlexIbarra +19293

Het zal eerder de manier waarop je communiceert zijn die mensen niet aanspreekt, dan het feit dat je benoemt (spel is niet mooi).

Heb je vorig seizoen genoten, of het jaar ervoor?
Waarom begin je je verhaal met dat je verguisT werd door een paar pannenkoeken op een voetbalforum?
Ben je op zoek naar medelijden?

Er wordt geen Ajax-ziel gekaapt door Farioli want er zat al geen ziel in. De club kiest voor 5 miljoen voor Rensch dus stelt Farioli Gaaei op, die niet comfortabel aan de bal is.
Aanwinsten zijn Weghorst, Klaassen, Rugani, Traoré, Rosa, Edvardsen. Hoe moet Farioli daarmee verzorgd, dominant, frivool voetbal spelen?

De drie spelers die iets bovengemiddelds met een bal kunnen (Berghuis, Godts, Traore) zijn fysiek en mentaal nogal wisselvallig, daar kun je ook niet op rekenen.
Dus spelen wij een spel waarin Gaaei, Henderson en Brobbey worden benut, en dat is helaas geen hogeschoolvoetbal.

Ik had echt gehoopt dat we na een week rust overtuigender voor de dag zouden komen tegen Almere maar 3 punten, geen kaarten en blessures is waar het om gaat.
Niet geforceerd proberen leuk te voetballen op een kutveld.

Zo lang we verlies draaien, geen prijzen pakken en geen CL spelen, blijf je iedereen met enige kwaliteit verkopen. Is het niet omdat je zelf blut bent, dan omdat zij hogerop willen.
Door nu lelijk te blijven winnen, kun je straks saneren, investeren en een hele voorbereiding werken aan beter veldspel. Met of zonder Farioli.

Met branie van een 5e naar een 4e plaats gaan, daar heeft echt (bijna) niemand iets aan. Al kan het entertainend zijn.

03-03-2025 13:00

KarimB +11713

Dingen als ben je opzoek naar medelijden is erg jammer man. Zoek geen medelijden. Vind het gewoon erg hoe het met Ajax gaat. En de pijperij rond Farioli vind ik gwn misplaats.

Jij hebt het non stop over de spelers. Ja die zijn nog steeds niet werelds. Maar iedereen doet alsof het zonder Farioli totaal brandhoud is. Vorig jaar waren ze gewoon totaal ondertraint. 0 conditie en een waardeloze trainer/staf. en dan kan je zoals je steeds zag het de laatste fase niet belopen. en dus telkens punt verlies laatste 20min. Een beetje normale trainer had deze basis ook op op orde gekregen

Farioli heeft de basis waarden van top sport terug gebracht. Heeft die super goed gedaan. Maar dat moet toch ook gewoon de maat zijn?

Met een basis conditie is deze selectie goed genoeg om mee te spelen voor CL voetbal. Je gaat mij niet vertellen dat deze spelers slechter zijn dat Paxton Aaronson of Barkas.. Dus ik ga niet mee met vergelijken met vorig jaar. Dat was op alle vlakken een schofterig Ajax. Daar moet je helemaal niet aan spiegelen.

Iedereen praat het maar goed dat we zo spelen omdat ja vorig jaar dit vorig jaar dat, zoals ik al zeg mag je daar totaal niet aan spiegelen. Een selectie dat de halve week niet trainde tegen over een selectie dat top fit is. Ja dit is gewoon Farioli zijn verdiensten.

Maar ik blijf er bij. Deze speelstijl is gewoon niet nodig. tegen Almere 1-0 de loopgraven in, Telstar thuis 1-0 en dan lekker afbraak voetbal spelen. Dat heeft niks met spelers te maken van "vorig jaar" maar puur met de insteek van de staf. Als je normaal blijft spelen ipv elke bal weg huffen de laatste 20 min win je wss met meer. De spelers zijn echt niet zo slecht dat als je blijft voetballen tegen een KKD ploeg of de nummer 18 dat we dan opeens verliezen. Dat is gewoon totale onzin.

Ik stoor mij gewoon totaal aan Farioli. Ik vind het echt in niks een Ajax coach. Zowel qua opvatting als uitspraken kan ik het na dit seizoen niet meer hebben.

03-03-2025 13:11

KarimB +11713

Sneue post Amsterdam Loyals,

Waarom zou ik overstappen? Omdat ik het niet eens ben met jou? Ik zeg toch ook niet tegen jou stap over naar Udinese als je dit voetbal zo leuk vind? Jij bent voor Ajax. Ik ook.

Alleen hebben we totaal andere kijk op dit.

Hoezo 150%? Je vergelijkt het met vorig jaar. Waar de spelers door de weeks lekker vrij waren. Ik vind spiegelen aan vorig jaar zo niet aan de hand. Alsof je een Opel met een BMW vergelijkt.

03-03-2025 13:16

DanieldaCruz +1026

Kroes is ook het grootste probleem om straks door te kunnen pakken!

04-03-2025 01:21

DanieldaCruz +1026

Ben het 9 van de 10x eens met je maar met dit spelers materiaal kan je niet aanvallend gaan voetballen.
Echt 80% hoort niet in een normaal Ajax 1!
Als je dit seizoen nog een echte topspits gehad had. Had je makkelijker kunnen voetballen en af en toe is wat proberen maar het is nu echt wedstrijd voor wedstrijd sprokkelen..

04-03-2025 01:27

KarimB +11713

T spelers materiaal is idd ajax onwaardig.. maar niet zo slecht dat je 1-0 over de streep moet trekken bij Almere. Dit is puur opvatting.

We zijn geen rkc dat opeens 1ste staat. Vind ons qua selectie gwn de 2de ploeg.

04-03-2025 10:39

AlexIbarra +19293

Donderdag moet het niveau weer omhoog.
Hopelijk valt er dan iets meer te genieten, al staat ook daar het resultaat voorop wat mij betreft. Rondje verder is ca. 5 miljoen, daar moeten wij tegenwoordig een speler voor verkopen.

03-03-2025 12:16

Masterdamxxx +900

Hato en Wijndal niet te koop tenzij er één van de twee vertrekt.

03-03-2025 10:52

Kleineui +559

Denk dat het heel belangrijk gaat worden dat Henderson vanaf deze week weer mee gaat doen!

03-03-2025 10:27

YRGI +32964

Hoelang ligt Weghorst er nog uit? Geen wonder, maar wel iemand die ons net over een dood punt heen kan brengen.

03-03-2025 10:17

JD84 +2108

Aangezien zijn voet nog steeds in een brace/cast zit...vermoed ik nog wel een maanden minimaal...

03-03-2025 11:11

Rentokill +4609

Wat het verschil is met vorig jaar is dat eerst de ondergrens omhoog is gegaan. Bij PSV niet en dan zie je wat er gebeurd bij beide teams als het niet loopt. Wij winnen. Hunnie verliezen.

03-03-2025 09:47

Balgevoel +30951

Farioli lijkt goed naar Van Gaal te luisteren. Die was, op zijn beurt, altijd een meester in voor z'n ploeg te gaan staan en ze af te schermen van onnodig gedoe. Ajax moet inderdaad niet over landstitels praten, maar over punten. Daarnaast lukt het gewoon nog niet vaak genoeg een wedstrijd écht dood te maken, een grote oorzaak zie ik in ons gebrek aan killersinstinct. Brobbey, Godts, Traoré: het zijn allemaal gemiddeld geen briljante afmakers, met Brobbey als uniek voorbeeld van een spits die beter rendeert buiten dan ín de zestien.

Godts is een groot talent met snelle voetjes, maar moet echt aan z'n voortzetting gaan werken en eens studeren op beelden van Tadic. De kunst zat 'm bij onze voormalige captain niet in passeerbewegingen, maar in functionele techniek: aannames, een fluwelen pass en vooral: over de bal heen kijken. En Traoré is Traoré. Als-ie zin heeft, misschien wel de beste rechtsbuiten in de Eredivisie. Heeft-ie dat even minder, is het een gevaar voor je elftal. Edvardsen en Weghorst zijn eigenlijk de enige consistente doelpuntmakers.

Toch deel ik de zorgen van sommigen over de titel niet (meer). Dan kijk ik toch vooral naar PSV, dat ten onder gaat aan arrogantie, vermoedelijk een veegpartij tegen Arsenal te wachten staat en daarna weegt iedere stap, pass en tegengoal drie of vier keer zoveel. In alle eerlijkheid denk ik dat we kampioen worden als we nog vijf wedstrijden winnen.

03-03-2025 09:34

Barric +771

AZ thuis (waar je al 2x van verloren hebt) zal mijn inziens cruciaal zijn in de race om het kampioenschap. Als je die wint zal dat een enorme boost geven aangezien AZ toch door velen als de leukst/best voetballende ploeg wordt gezien!!

03-03-2025 10:03

Balgevoel +30951

@Barric

Dit Ajax voetbalt slecht, maar bezwijkt maar zelden onder druk. AZ-thuis zal inderdaad vooral in Eindhoven ervaren worden als 'alles of nietsje', maar zij hebben hun handen vol aan zichzelf. Overigens vind ik AZ niet zo héél bijzonder. Als ik één ploeg moet noemen waar ik in de Eredivisie af en toe van kan genieten, is het Go Ahead. Dat is een link ploegje dat zowel kan verdedigen als genadeloos kan counteren, met bij vlagen best aantrekkelijke counterpressie. Ajax ging daar zóveel beter mee om dan PSV, gaf zoveel minder weg, in mijn beleving is dat onder normale omstandigheden de cruciaalste competitieweek geweest.

03-03-2025 11:55

SiegiEd14 +2271

Ten eerste ben ik blij dat we eerste staan en dat Farioli het achterin heeft dichtgetimmerd. Wel ben ik bang dat het ook zomaar de andere kant op kan vallen. Het voetbal is gewoon slecht en de instelling gister van een Berghuis, Taylor, Fitz Jim enz enz dat kan zo worden afgestraft en zeker tegen betere teams. Een bal over 3 meter naar elkaar overspelen is al een kunst voor deze spelers. Telkens is de tegenstander sneller bij de bal en bijv een Godts die continu loopt te zeuren wanneer hij valt omdat hij zichzelf vastloopt. Ik geniet van het verlies en de zelfoverschatting van PSV, laat Ajax aub niet in die zelfde valkuil trappen en inzien dat ze zelfs met dit team kampioen kunnen worden!

03-03-2025 08:45

Rymesyt +8093

Kijk, wat je zegt is allemaal waar. Alleen dat roepen we nu al best wel lang (zeker sinds NAC uit begin dit jaar) en tot nu toe blijft het allemaal grotendeels goed gaan. Dat neemt absoluut niet weg dat ik veel beter spel wil zien, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. Ik denk alleen wel dat dit huidige Ajax relatief stabiel is en weinig laat liggen, zeker in vergelijking met de concurrentie.

03-03-2025 11:17

mokum410 +3298

Farioli gouden pik

We dromen van de titel, wie had dat ooit gedacht 🥰

03-03-2025 08:44

Dapperestrijders +4686

De enige die acteert is vPersie maar dan een hele slechte acteur. Wat waren de spelers van Hveen blij dat hij opkraste, dat zag je gelijk terug in het veld inc. Knoppert.

03-03-2025 08:33

Redrum +96223

Ja dat was wel erg opvallend wat er bij Heerenveen gebeurde. Die zijn wel heel erg opgelucht dat van Persie weg is.

03-03-2025 11:12

GAjax31 +16232

Begrijp dat Ajax het wedstrijd voor wedstrijd bekijkt, maar ik zou het wel een mooi toeval vinden als we thuis tegen Sparta kampioen worden.

03-03-2025 08:31

UwSchipper +5677

UwSchipper heeft nog last van het Syndroom van Hercules.
Ik durf ook niet aan het kampioenschap te denken.
Gisteren weer een matte pot, het kwartje kan ook de andere kant op vallen.
Overigens heb ik veel vertrouwen in Farioli, een ongekende succes serie zet hij neer.

03-03-2025 08:25

GeorgeAdamski +3579

De schipper heeft vertrouwen in de stuurman. Gelukkig🙂

03-03-2025 09:29

Sigarenboer +98

In het weekend voorafgaand aan Europees voetbal drie punten pakken is een prestatie van formaat. Maakt niet uit tegen wie. Klasse!

03-03-2025 08:19

JanMolby +1632

Dat gezeur over per wedstrijd bekijken hebben we nou wel gehoord. Op het moment dat je zegt, we denken niet aan t kampioenschap, dan denk je er al aan. Dat zou een geschoold filosoof moeten weten.

03-03-2025 07:23

dp92 +11265

Het gaat erom dat de focus op de volgende wedstrijd moet liggen en niet op het kampioenschap... Dat ze af en toe een keer het woordje "kampioen" zeggen betekend niet dat ze daar actief mee bezig zijn.

03-03-2025 07:44

JanMolby +1632

Dat snappen we allemaal ook wel. Het is echter onzin. Er ligt gewoon meer druk op, daar moeten ze gewoon mee omgaan en niet doen alsof ze de wedstrijd ingaan zonder t besef dat als ze punten verliezen dat de kans op t kampioenschap beïnvloeden kan.

03-03-2025 08:39

dp92 +11265

"Dat snappen we allemaal ook wel" Nou blijkbaar niet. Alleen omdat jij het onzin vind betekend niet dat het gelijk zo is.

03-03-2025 08:48

JanMolby +1632

Blijkbaar wel. Dat kampioenschap speelt gewoon n rol, nogal onbenullig om dat voortdurend te ontkennen.

03-03-2025 09:12

Duggoutdennis +6394

En jij snapt blijkbaar niet dat dit weghalen van druk is... Waarom zou je de druk niet verlichten als dat op deze manier kan? Het is een team waar al ontzettend veel druk op heeft gestaan vorig seizoen en een team wat al niet heel goed speelt, als je daar ook veel druk op gaat zetten kan het zomaar de verkeerde kant op vallen... Dat doet Farioli gewoon heel goed.. Vooralsnog werkt dit gewoon dus als je het niet erg vindt heb ik meer vertrouwen in Farioli zijn visie dan de jouwe😘

03-03-2025 09:22

JanMolby +1632

Ja, hoor. Het neemt de druk weg. Unieke vondst, nooit eerder bedacht. Allemaal huis-, tuin- en keukenpsychologie.

03-03-2025 09:46

dp92 +11265

Die keukenpsychologie werkt dan anders wel heel goed aangezien Ajax 8 punten los staat.

03-03-2025 10:18

Duggoutdennis +6394

Moet het uniek zijn om te werken dan?

03-03-2025 11:37

JanMolby +1632

Nee. En wie zegt dat "het' werkt. Allemaal fantasie.

03-03-2025 12:22

Tscheu +47

Farioli doet mij steeds meer denken aan Tomislav Ivic, coach van Ajax in de jaren 1976-1978. Hij nam het uit elkaar gevallen grote Ajax over, waar van het sterrenelftal alleen Krol en Suurbier nog over waren, en in de jaren waarin PSV dominant werd, en bouwde een nieuw Ajax, maar kreeg wel veel kritiek. Op Wikiedia:

Ivić joined Ajax in 1976, he guided them to their 17th Eredivisie in his first season. In the 1977-78 season, Ajax finished 2nd in Eredivisie and lost the final of the KNVB Cup to AZ. During his 2 seasons with Ajax, Ivić had his team play counter-attack style which was against the club's culture. A group of players led by Ruud Krol initially opposed his style but later believed in his approach.[ He left Ajax at the end of the 78 season to rejoin Hajduk Split.

03-03-2025 07:05

JanMolby +1632

Klopt niet, Hulshoff speelde nog gewoon in 76/77 en Stuy was er ook nog bij maar achter Schrijvers, ik dacht 2e reserve

03-03-2025 08:27

Tscheu +47

Dat was niet zozeer mijn punt. Het ging om de opmerkelijke paralell tussen Ivic , Farioli en hun aanpak. Ik kan me het nog goed herinneren.

Heinz Stuy ging volgens mij in 1976 naa FC Amsterdam, maar dit terzijde.

03-03-2025 10:46

Assie14 +937

Het spel gisteren was niet goed, maar het gat op het middenveld was saar de oorzaak van Haye speelde voor Brobbey zodat hij slecht te bereiken was en er stond 1 middenvelder vrij van Ajax alleen deze wisten ze heel slecht te bereiken. Fitz-Jim speelde matig, Taylor ondanks zijn goal niet goed en Klaassen was weer niet aanspeelbaar op het middenveld. Hierbij helpt het veld natuurlijk niet mee.

Ik vermoed dat Ajax teveel bezig was met dat dit een potentiële bananenschil was dat ze volledige focus hadden op verdedigende taken. Alsof ze vergeten waren te analyseren waar je Almere aanvallend pijn kon doen. Teveel nadruk op het verdedigende aspect. Hierdoor stap je het veld in met de verdedigende taken in je hoofd en vergeet je te voetballen.

03-03-2025 07:01

Artemio +32157

Er zijn geen indicaties dat het volgend seizoen beter wordt qua voetbal niet zozeer vanwege de trainer, maar eerder het vormen van de selectie. Wanneer je CL haalt komt er het broodnodige geld binnen, maar dan zal je nog steeds een paar grote verkopen nodig hebben om financieel zwarte cijfers te schrijven.
Wanneer je spelers zoals Hato/Brobbey/Taylor kunt verkopen (kans is reëel) mits de juiste prijs wordt geboden dat Ajax dat zeker gaat/moet doen.
Ik betwijfel ten zeerste of de technische leiding het voor elkaar krijgt om misschien met meer geld betere spelers te halen.

Al met al is er nog veel werk aan de winkel in de zomer.

03-03-2025 06:44

DanieldaCruz +1026

Met Kroes gaat je dit niet lukken.

04-03-2025 01:34

Cruijffthebest +13441

Laten we rustig blijven en eerlijk, de titel is nog heel ver weg als je de wedstrijd tegen Almere zag, wat een armoede weer.
PEC Zwolle zondag gaat een stuk moeilijker worden en daarna AZ thuis en PSV uit.
Haal je hier uit deze 3 wedstrijden 7 punten, dan ben ik zeer tevreden, maar laten ze die eerst maar eens zien te pakken!

03-03-2025 05:33

JD84 +2108

7 punten zou een klein wonder zijn weer, ik denk dat 4-5 punten realistischer is en afhankelijk van het resultaat tegen PSV, bv gelijk, zou dat zelfs nog prima kunnen zijn!

03-03-2025 11:20

Dapperestrijders +4686

Ach, trutje Halsema moet ook iets positiefs roepen om de fans maar gerust te stellen.

03-03-2025 02:07

Belnaarhuis +5067

Op deze manier kan iemand het nooit goed doen

03-03-2025 06:42

Dapperestrijders +4686

Ze doet het geweldig, binnen vijf jaar komt geen auto de stad meer in of wordt parkeren een tientje per uur.

03-03-2025 08:37

Vak420 +973

"Ze doet het geweldig, binnen vijf jaar komt geen auto de stad meer in of wordt parkeren een tientje per uur."

De burgemeester gaat daar niet over. Je kan haar aanspreken over openbare order en that's it. Ze gaat niet over het autoluwe beleid, parkeerkosten of wat dan ook, dat is het college. Dankzij de linkse stemmers in Amsterdam hebben we daar wat wereldvreemde mensen zitten die denken dat ze de wereld kunnen redden.

03-03-2025 09:45

401Middenweg401 +6057

Mooi. Ik neem toch altijd de tram.

03-03-2025 09:48

Dapperestrijders +4686

En die zitten elke dag in de joga, drinken de hele dag havermelk en kruidenthee.🥹🍀🥛🍵Van die Extinction Rebellion losers die belastinggeld als uitkering ontvangen van hardwerkende ondernemers en niets beters te doen hebben dan snelwegen bezetten of het Rijksmuseum plat leggen.

03-03-2025 10:34

Bjorn +12629

Statistisch/historisch is de titel 100% zeker nu. Mijn gevoel zegt ergens dat deze titel en de CL logische wijs enorm gekoesterd gaan worden, maar dat Ajax Farioli wel gaat laten gaan als er een grotere club komt.

Dit voetbal wordt nú geaccepteerd (met afgelopen seizoen en de selectie in het achterhoofd), maar niet nog een seizoen. En zeker niet als er een keer drie keer op rij verloren gaat worden.

03-03-2025 01:02

Enoh25 +1829

Ik snap het wel, maar het is met deze selectie de enige om prijzen te winnen vermoed ik. En ik win 100x liever prijzen dan sporadisch een potje mooi voetbal en geen kampioen worden. Financieel is dat trouwens ook niet aantrekkelijk. Nee, totdat de kwaliteit in de selectie verbetert en je van al het dode vlees af bent (langdurige mislintat contracten) is dit de manier vermoed ik.

03-03-2025 04:40

afct +8978

Zou farioli zelf niet willen blijven dan ? Hij kan juist door dit succes verder bouwen en cl spelen. Waarom zou hij weg willen ?

03-03-2025 07:44

ouweman +5023

Farioli laten gaan vanwege het voetbal. Ok. En wie moet daar voor terug komen dan?
Zogenaamde "Ajax jongens" zoals Heitinga, vhSchip, Maduro, of wijsneus Petertje Bosz die oh-zo-mooi-voetbal speelt?

Zo lang er geen goede kandidaat is, Farioli behouden want beter is er niet.
Dat het spel af en toe tering saai is : pech. Duizend maal liever kampioen worden en 75 miljoen binnen halen met dit voetbal, dan zogenaamd sambavoetbal spelen en de boot in gaan met 3-2.

03-03-2025 07:56

JD84 +2108

Simonis? Oosting? Ten Hag?

03-03-2025 11:23

ouweman +5023

Ten Hag moet je niet meer aan beginnen.
Oosting. Tja. Ik zou het niet doen.
Simonis komt net kijken.
Er komt echter niemand uit de Ajax-hoek, en daar gaat het voor bijna iedereen over toch. Daar loopt werkelijks niks tussen, ook niet uit de lichting van 95. Davids, Seedorf, Kluivert, Bogarde, Reiziger, Blind : nope. En De Boer hebben we al gehad.

Maar goed, Farioli had ook geen grote cv, je weet het nooit.
Mijn mening is dat als er verder niks rondloopt, je van mijn part 5 jaar met Farioli door mag gaan als de successen blijven.

Luxe probleem : kampioen worden met minder leuk voetbal.

03-03-2025 12:24

swekker +311

Als hij met dit voetbal finale EL en de landstitel binnen sleept dan mag hij vooral zo doorgaan, ook al het is niet oogstrelend. Ben er ook klaar mee dat Ajax Europees gezien wordt als een naïeve club die alleen maar kan aanvallen. Ik denk juist dat Farioli met zijn stabiele verdediging en een creatieve voorhoede volgend seizoen verwachtingen wederom kan overtreffen.

03-03-2025 09:44

JD84 +2108

100% zeker nu? Als je van AZ en PSV verliest, is het gat waarschijnlijk gewoon 2 punten met nog 7 potjes tegen gaan en ook nog wedstrijden tegen Utrecht en Twente. Ajacieden die denken dat dit al gespeeld is, die hebben niet goed opgelet...

03-03-2025 11:22

Cello +52979 moderator

Ik begrijp heel goed, dat de meesten onder ons het vertoonde spel maar helemaal niets vinden en geen moment onbenut willen laten om dit aan te halen. Heel begrijpelijk, omdat we decennia lang ander voetbal gewend zijn (geweest).
Maar laten we eerlijk zijn.... DAT voetbal, wat we zo graag zien van ons Ajax, zit er gewoonweg niet in met de meeste spelers binnen deze selectie. Daarvoor heb je toch echt een aantal andere spelers met kwaliteit nodig, die je nu niet hebt!.
Of Farioli het in zich heeft om DAT andere voetbal met zijn team ook te kunnen spelen....dat weten we NOG niet!. Wat hij wel heel goed heeft gedaan, al vanaf het begin van het seizoen, dat is kijken naar wat voor kwaliteit spelers hij WEL tot zijn beschikking heeft en daar zijn plan op heeft getrokken. En dat plan is dus grotendeels precies dat wat we gaande dit seizoen hebben kunnen aanschouwen.
Hij is gelukkig wel zo slim om niet het onmogelijke te gaan doen, spelen op de ajax-manier, wat waarschijnlijk het grootste deel van deze selectie niet aan kan.
Het is dus maar te hopen, dat niet alleen Farioli, maar ook die anderen, als Kroes, Beuker en De Lange ons verlossen van spelers die niet passen in de manier van hoe Ajax hoort te spelen en daar vervangers bij gaan halen, die dit wel zouden moeten kunnen.

Maar tot die tijd zal, hoe dan ook, Farioli Ajax laten spelen naar de mogelijkheden die de kwaliteiten van zijn spelers met zich mee brengen. En zeker niet iets wat ze in zijn ogen (maar ik denk wel in de ogen van meerdere volgers ook) niet aan kunnen.

03-03-2025 00:53

020Dario020 +2070

Ben het helemaal met je eens! Eigenlijk de enige “Ajax voetballers” zijn Youri baas en Mika Godts. Die spelen met bravoure en Amsterdamse bluf. Eigenlijk zijn de rest geen “ajax voetballers”

03-03-2025 01:30

Dapperestrijders +4686

En daarom ben ik al vanaf het begin van het seizoen fan van Farioli. Hoe hij zich presenteert en hoe de bedoelingen en zijn werkwijze formuleert.

03-03-2025 02:12

Artemio +32157

Er zit nog heel veel verschil tussen het voetbal wat jij aanhaalt en wat er gisteren is gebeurd qua voetbal.
Opbouwende kritiek is nodig en gelukkig vond Farioli het ook niet best, want wanneer je tegen de nummer laatst zo angstig en achteloos ballen naar voren schiet en Brobbey op een eiland staat is het gewoon beneden alle peil.
Tegen de nummer laatst mag je echt wel wat meer rust en kwaliteit verwachten bij het uitverdedigen en wanneer je de bal hebt.

03-03-2025 06:32

Ajax-Amsterdam +4202

Mee eens! Als Farioli wel de selectie had dan zou hij echt wel meer Ajax-voetbal hebben gespeeld. Natuurlijk met zijn eigen visie erop, maar echt wel veel aanvallender. Hoe hij het nu heeft neergezet is gewoon het maximale haalbare uit deze selectie, zonder dat het ons kostbare puntverlies oplevert.

Gister vind ik ook een incident dat het zo slecht was. De spelers hebben niet de instructie gekregen om zo te spelen. Maar zo ontwikkelde de wedstrijd zich no eenmaal. Ze hadden overduidelijk een off-day hadden en gingen daarom op safe spelen. En ja. Dat gebeurde wel vaker dit seizoen. Moeilijk om als trainer invloed op te hebben.

03-03-2025 06:46

tMuurtje +971

Dit dus. Helemaal gelijk.

03-03-2025 10:03

Tinusz +1867

Wat een negativelingen hier zeg. Dit is simpelweg een overbruggingsjaar. Kijk eens goed naar ons middenveld en onze aanval. Wat verwacht je dan in vredesnaam voor superieur voetbal?

24 gespeeld. 9 op rij gewonnen. 8 punten voor met nog 10 potjes te gaan. Als je dat in augustus had gezegd had iedereen hier direct getekend. Laten we dan vooral stoppen met negatief en verwaand te doen en ons gewoon neerleggen bij het feit dat we de punten binnenharken, de club financieel redden en pas daarna weer geweldig voetbal kunnen verwachten. Dat kan met deze selectie niet.

02-03-2025 23:59

ouweman +5023

Echt he. Wat denken ze dan, tikkietakkie voetbal met Traore, Brobbey, Weghorst en geen enkele creatieve middenvelder die vrijloopt en met passjes strooit.
Maar goed. Des te mooier wordt het feest in mei. Om alle zeikerds de mond te snoeren.

03-03-2025 07:58

Jarikoning +7326

Wie nu nog tevreden is met de 2e plek is gek.
8 punten in maart. Welke ploeg heeft dat ooit verspeeld?
Al verspeeld je 8, psv wint ook niet alle 10

02-03-2025 23:41

Berryhupajax +703

Farioli proberen te verlengen , laten bouwen aan een team met wat meer kwaliteit. Dan worden we volgend jaar sws kampioen

02-03-2025 23:05

WillemvH +1633

Je zou toch zeggen dat sportjournalisten sjoege hebben van hoe het werkt als je voor resultaat in de sport gaat. Je juist niet focussen op dat resultaat maar op het proces. Daarom is het de kunst zoveel mogelijk in het moment te leven en niet (teveel) vooruit te kijken. Farioli noemt dat mindset. Een beetje (spel-)sporter weet ook dat het spel anders negatief beïnvloed kan worden. Bijvoorbeeld als je juist teveel gericht bent op het eindresultaat. Verkramping treedt op met alle gevolgen van dien.
Farioli is in de de voetbalwereld een bijzonder voorbeeld gebleken, het hele seizoen al. Ook hierin! Laten we deze trainer respecteren en koesteren, en niet alleen omdat Ajax bovenaanstaat.

02-03-2025 23:04

jollie18 +9931

Als ze het wel uitspreken dan word Ajax weer arrogant genoemd. En als het mis gaat word Ajax weer hard uitgelachen dus prima wat ze doen. Ik geloof na vandaag wel in een titel voor Ajax.

02-03-2025 22:35

jordy888 +3157

Wat zeuren mensen hier?

Wat verwachten jullie? 4-3-3 domineren en dat we iedereen van de veld vegen? Als je Ajax had getipt als nummer 1 voor dit seizoen was je voor gek verklaard.

We staan eerste, 8 punten los op PSV en krijgen amper tegen doelpunten. Het spel is soms niet om aan te zien maar lekker belangrijk zeg. Dit jaar is een overbruggingsjaar na het diepe dal van vorig seizoen. Ik kan alleen maar tot de conclusie komen dat Farioli het geweldig doet. De kans is groot dat we kampioen worden, dat is geweldig

Blijven jullie lekker azijn drinken en zeiken over het spel en dat we tegenstanders niet vast zetten en geen tikkie takka spelen. Stelletje negatievelingen.

02-03-2025 22:35

Artemio +32157

Je mag tegen de nummer laatst wel wat meer verwachten dan alleen het wanhopig wegschieten van ballen na minuut 80.
Helemaal prima dat je deze wedstrijd pakt, maar tegen betere tegenstanders moet het ook beter.

02-03-2025 22:56

Bobje99 +7175

Iedereen begrijpt de context waarin dit alles plaatsvindt. Maar nog niet zo heel lang geleden was het met name psv dat o.a. in eigen huis schaamteloos countervoetbal speelde tegen het rechter rijtje en het klapvee daar op de tribune vond het allemaal best want er werd gewonnen. Het was ook nog niet zo lang geleden dat de nekharen van vrijwel iedere Ajacied daarvan recht overeind gingen staan.

Begrip voor de situatie en niets dan respect voor de prestaties van Farioli, maar hopelijk wordt het snel (lees: volgend seizoen) beter en leuker om naar te kijken.

02-03-2025 23:21

Cosey2 +7088

Precies, PSV en Feyenoord spelen al honderd jaar afgrijslijk voetbal, wanneer er een van die twee dan per ongeluk kampioen werd met dat afbraak voetbal werden we naïef genoemd.
Schijt aan dronken Naatje, we gaan ervoor en als het lukt, allemaal een lange NEUS!

02-03-2025 23:35

JohnDylan +22608

“Wat verwachten jullie?”

Dat Ajax geen anti-voetbal speelt.

02-03-2025 23:37

Dondy +1879

Jouw woorden. Als Ajax opportunistisch had gespeeld afgelopen maanden hadden we nu 3e/4e gestaan. Gebruik je ball knowledge

03-03-2025 00:38

TeringHenkie +28614

Heb je gvd vandaag de wedstrijd gezien? Word lekker lid van een andere club, maar dit is Ajax onwaardig!

02-03-2025 23:42

ajaxwestland09 +29038

Haha ibi krijgt het moeilijk uit zijn mond dat ajax kampioen wordt merk je. Dit kan je niet blijven verkopen ajax moet atractief voetbal spelen. Je wordt toch kampioen

02-03-2025 22:26

rob +680

Dat PSV van hem haalt, met uitzondering van afgelopen jaar, altijd de titels binnen op een afwachtende manier. Zelfs ras PSVer Affelay weet dat er van PSV minder verwacht wordt :)

02-03-2025 22:30

Cosey2 +7088

Ibi moet zelf ook eens attractievere analyses loslaten op ons ipv die slaapverwekkende dooddoeners oplepelen.

02-03-2025 23:37

Andronixos.c +8182

2025
Het jaar van Farioli

02-03-2025 22:15

Tommyshelby +129685

Rik Elfrink bij Studio Voetbal, hahaha. De marionet van Marcel Brands.

02-03-2025 22:09

Amsterdamnoord +6155

Op zich wel interessant dat hij aan de stoelpoten van Bosz begint te morrelen. Dat betekent dat Brands wat van plan is.

02-03-2025 22:12

Artemio +32157

Ongelooflijk… ik ben benieuwd wanneer Job van Kempen komt van AT5 om over de huldiging te praten op het Museumplein.

02-03-2025 22:25

LL +1313

Wat mij betreft dankbaar zijn voor het werk van Farioli. Titel binnenharken, CL miljoenen pakken. Forse afkoopsom afdwingen, Reiziger of Simonis ophalen en weer Ajax voetbal gaan spelen.

02-03-2025 22:06

Rodsje +14783

Wie zegt dat Reiziger of Simonis ajax voetbal gaan spelen en op basis van wat?
Echt, mensen zeggen maar wat en denken dat trainers en spelers die er niet zijn altijd beter gaan doen dan wat er nu loopt

02-03-2025 22:55

TeringHenkie +28614

Omdat die meer Ajax DNA voetbal hebben dan onze Italiaan!

Schandalig voetbal wat Ajax op de mat legt!

02-03-2025 23:31

Cosey2 +7088

Zullen ook spelers moeten komen die dat aankunnen dan. je kunt een Lada niet als een Jaguar laten rijden.

02-03-2025 23:39

Juichtoon +32682

Vorig seizoen stond Ajax na 24 wedstrijden 30 punten achter psv...

02-03-2025 22:04

FarioliTactiek +611

Dit beseffen mensen nogsteeds niet volgens mij. Beste progressie die ik ooit gezien heb

02-03-2025 22:13

Mokum10 +805

Nooit van Halsema gehoord, houden zo Farioli, Halsena krijgt het voor elkaar om niet genoeg beveiligers te regelen voor het kampioenschap, ambtenaren hebben extreem veel tijd nodig om zaken te regelen, dit gaat te rapido farioli, maar we maken er sws 1 groot feest van!

02-03-2025 22:01

Patrick020 +22461

Dit is ook bizar.

https://x.com/bartf/status/1896277589154824281?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1896277589154824281%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=

02-03-2025 21:55

Artemio +32157

Het moet echt wel beter. Dit was beneden alle peil. Die onrust bij het verdedigen van een voorsprong houdt je niet vol tegen betere tegenstanders.

02-03-2025 21:49

401Middenweg401 +6057

Dat horen we het hele jaar al.

03-03-2025 09:54

JaapStam +137575

Gelukkig hebben we Francesco Farioli, dan deze idiote trainer van Olympique Lyonnais...

https://x.com/pakschaal/status/1896250773429961042

02-03-2025 21:48

Sportvolgert +40718

Na speelronde 15 stonden we 9 punten achter op psv. 9 speelronden later staan we er 8 voor. Psv haalt maar 10 uit 27 te halen punten bizar, bizar, bizar.

02-03-2025 21:38

Rymesyt +8093

De ineenstorting van PSV is inderdaad vrij historisch. Ze hebben 8 competitiewedstrijden gespeeld sinds 2025 en er daar 1 van gewonnen. 10 wedstrijden gespeeld (incl 2 in Europa) en in 8(!) daarvan 2 of meer tegengoals geslikt (alleen Juventus thuis en Willem 2 thuis niet). Ongekend als je ziet hoe goed ze in de eerste seizoenshelft en vooral vorig seizoen waren, daar zit echt iets goed mis. En daar ben ik als Ajacied heel erg blij mee.

02-03-2025 21:41

BillSplate +9727

Het Bosz effect is weer tekenend.

02-03-2025 22:54

Petterson +25197

Wanneer kapt die voetbalpers nu eens met deze vragen. Vraag eens gewoon voetbal inhoudelijke vragen. Waarom was Ajax vandaag zo dramatisch in de opbouw bijvoorbeeld? Maar kap eens met dat gehengeld naar antwoorden over kampioenschap. Hoe vak moet Farioli nog hetzelfde antwoord geven!?

02-03-2025 21:36

EuforischeRealist +15621

Daar heeft de vaderlandse pers het intelect niet voor en daar scoor je ook geen headlines mee. Dus helaas gaat dat nooit gebeuren.

02-03-2025 22:27

Breuk +25325

https://www.youtube.com/watch?v=pARVC8gJeMw

Wat een held!

02-03-2025 21:35

Breuk +25325

Dit was in oktober 2024, aldus ESPN.

03-03-2025 00:02

TheSpecialOne +8934

Het zou me niet verbazen als Farioli na zijn trainerscarrière de politiek ingaat. Het talent heeft hij in ieder geval al.

02-03-2025 21:34

023Haarlem +3302

We worden dit seizoen kampioen.
Maar niet door ons zelf.
Onze concurrentie verliest gewoon veel punten.

Echt een schande hoe wij vorige week tegen go ahead speelde.
En vandaag weer tegen Almere .

02-03-2025 21:32

Sampaoli +39261

Bekijk de tweet in de post van LukaLitmanen maar, als we kampioen worden is dat met een zeer goed puntenaantal.

02-03-2025 21:33

Rymesyt +8093

Dat kun je natuurlijk altijd zeggen, want het is nog nooit in de geschiedenis voorgekomen dat je kampioen werd zonder dat je concurrent een punt liet liggen. De concurrentie morst, dat klopt. Wij morsen bijna niet, dus het komt toch echt ook door ons zelf.

Dat het spel niet goed is, daar ben ik het helemaal mee eens. Zeker vandaag, absolute schande. Maar over de algehele competitie tot nu toe zijn we gewoon veruit het meest constant, en voorlopig sturen we ook nog af op een zeer behoorlijk puntenaantal.

02-03-2025 21:35

Belnaarhuis +5067

Absoluut, dan te denken dat we onder de boer een keer met 71 punten kampioen werden. Dat gaat echt een stuk meer zijn

02-03-2025 21:54

Dubbelvla +8500

"Echt een schande hoe wij vorige week tegen go ahead speelde." Het is bijna alsof wij net twee keer achter elkaar van Kowet verloren hebben...

02-03-2025 21:42

TheSpecialOne +8934

Farioli weet zelf ook heel goed dat Ajax al tijden boven zijn stand leeft.
Het momentum van Ajax kan opeens zomaar voorbij zijn. Net zoals dat nu bij PSV aan de orde is.

02-03-2025 21:24

LukaLitmanen +82165

Echte overperformer

https://x.com/sportzeloot/status/1896221085827564011?t=Y8YGHjE0LJXRZyaNumAskg&s=19

02-03-2025 21:15

WantAmsterdam +116198

Vind ik (nog) niet. Tegen ploegen winnen die minder zijn dan je eigen ploeg is geen overperformen.

Knutsen is een overperformer.

02-03-2025 21:22

Leo Valk +1364

@WantAmsterdam... Werd er niet gewonnen tegen PSV en 2 maal Feyenoord dan? Of bedoel je dat die ook minder waren? 🤣😂

02-03-2025 22:50

WantAmsterdam +116198

Die waren van hetzelfde niveau.
Ik bedoel daarmee niet per se enkele wedstrijd. Ik vind Ajax dat Kampioen wordt geen overperformerm. En nee, ook niet met deze selectie die veel slechter wordt gemaakt dan dat ze is.

02-03-2025 22:53

Amsterdamnoord +6155

Het valt ook op hoe constant Ajax eigenlijk presteert. Vorig jaar was een absolute uitzondering. Meestal staat Ajax op 57/58 punten na 24 speelrondes.

02-03-2025 23:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.