Ajax ziet flink wat spelers terugkeren op de training

door Bart Veenstra 255

Bron Ajax

Ajax ziet flink wat spelers terugkeren op de training

door Bart Veenstra 255

Bron Ajax

Laatst geüpdatet

Ajax kan tegen FC Twente mogelijk beschikken over een flink aantal spelers dan tijdens de afgelopen twee wedstrijden. Tegen NEC en FC Den Bosch ontbraken flink wat basisspelers vanwege ziekte en blessures, maar op de training van vrijdag zijn een aantal bekende gezichten te zien.

Op het filmpje dat Ajax deelt zijn onder meer Mohammed Kudus, Youri Regeer, Steven Bergwijn, Steven Berghuis, Edson Álvarez en Jurriën Timber te zien. Deze spelers ontbraken tijdens de wedstrijden tegen NEC en/of FC Den Bosch. Een speler die in het filmpje van Ajax niet te zien is, is Brian Brobbey. De spits viel tegen NEC uit met een schouderblessure. Het is nog onduidelijk of Brobbey erbij is tegen FC Twente.

Welkome opsteker voor Schreuder

Voor trainer Alfred Schreuder zou de terugkeer van een flink aantal basisspeler een zeer welkome opsteker zijn. De trainer wist in de Eredivisie al enige tijd niet meer te winnen. De laatste keer dat Ajax in de nationale competitie won, was op 22 oktober. Toen werd er met 1-4 gewonnen bij RKC Waalwijk. Sindsdien won Ajax niet van PSV (1-2), Vitesse (2-2), FC Emmen (3-3) en NEC (1-1).

Of bovengenoemde spelers zaterdagavond tegen FC Twente daadwerkelijke in actie kunnen komen, is nog afwachten. Sommige spelers zijn lang ziek geweest en kunnen mogelijk maar een deel van de wedstrijd spelen. Mogelijk volgt later op deze vrijdag nog een reactie van Schreuder.

Weet Klaassen wederom te scoren in de thuiswedstrijd tegen FC Twente?!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10337

Ik verwacht Berghuis, Kudus en geen Alvarez. Voor hem kan Fitz-Jim probleemloos meevallen. Alvarez wacht op een aanbieding van Chelsea of Burnley.

13-01-2023 19:36

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Kan Alvarez lang wachten

14-01-2023 14:37

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Onze Alfred zou Haaland zelfs slecht laten spelen. Het is goed dat veel spelers terugkomen maar daar kon hij afgelopen maanden ook niet mee winnen.

13-01-2023 18:25

Juichtoon +32767

Spijker op zn kop ..

14-01-2023 09:05

stopperspil +11204

Links Tadic, Bergwijn in de spits, Conceiçao rechts en kudus daarachter

13-01-2023 18:09

GekkeGerrit +1733

Maar Schreuder kennende wordt het ; Bergwijn Kudus en Tadic

Met middeveld taylor, Klaassen en Alvarez.

13-01-2023 18:12

thajax +7423

Oei hier kun je nog wel eens gelijk in hebben.

13-01-2023 18:45

Newbee34 +6739

Pot dicht tegen het grote Twente.

Rulli
Rensch Timber Bassey Wijndal
Grillitsch Alvarez Taylor
Klaassen Berghuis
Bergwijn

Zonder dollen, fijn dat Kudus en Berghuis er weer bij zijn. Ik denk dat Kudus voor Brobbey gaat spelen en hopelijk Berghuis ipv Klaassen. Bergwijn gewoon op de bank laten beginnen.

13-01-2023 18:08

arufred +9837

Juist en Tadic op links en Conc. op rechts.

13-01-2023 19:28

wijzijndebeste123 +165291

Off topic: Psv gaat vol voor Tsygankov. Gelijk hebben ze. Zuur want wij hebben alleen Conceicao op rechts die na n uur op is.

13-01-2023 18:04

stopperspil +11204

Hebben ze daar ook nog centrale verdedigers die betaalbaar op te halen zijn?

13-01-2023 18:11

wijzijndebeste123 +165291

Zabarnyi staat te boek als groot talent. Geen idee of hij betaalbaar is.

13-01-2023 18:14

Ajaxdebeste35 +15549

Idd heel slim
Ik zag wat beelden van die jongen.
Jezus wat een technische snelle en doelgerichte speler. Dat kan je volgende verkoop van 50-60 M worden

13-01-2023 18:35

RemcoRe1986 +1283

Ajax in een cl 95 finale formatie

Bergwijn - Tadic - Conceicao
Kudus
Taylor - Berghuis
Grillisch
Bassey - Timber - Rensch
Rulli

Bassey en Rensch kunnen in balbezit op komen en in balverlies zakt Grillisch een linie naast Timber

13-01-2023 17:59

thajax +7423

Zelfmoord met die achterhoede

13-01-2023 18:46

arufred +9837

Tadic als spits is spelen zonder spits.

13-01-2023 19:30

HendrikAjax +16899

Deze achterhoede is niet kwetsbaarder dan onze huidige achterhoede

13-01-2023 23:53

HendrikAjax +16899

Met hele duidelijke afspraken over de restverdediging zou dit kunnen. Aangezien je stelt dat Grillitsch zich verdedigend moet laten terug zakken kan je het ook neerzetten als:
Bergwijn - Tadic - Conceicao
Kudus
Taylor - Berghuis
Bassey - Grillitsch - Timber - Rensch
Rulli

Dat ziet er op papier wat stabieler uit maar in de praktijk komt het natuurlijk precies op hetzelfde neer.

13-01-2023 23:52

thelordjoshua +10641

Rulli
Rensch Timber Aertssen (buiten dat weet ik t echt niet) Bassey
Kudus Taylor/Fitz Berghuis
Conceicao Tadic Bergwijn

kom maar op

13-01-2023 17:57

Didulica87 +2326

Rulli,Wijndal,Bassey,Timber,Rensch Alvarez,Taylor,Berghuis,Tadic,Bergwijn,Conceica/Kudus

13-01-2023 17:43

036AFCA97 +146682

Haller scoort er ff 3 in 7 minuten in een oefenpotje tegen Basel. 10 minuten nadat hij in het veld kwam.

13-01-2023 17:41

LukaLitmanen +82280

Als Haller iets meer snelheid had, was hij onze eigen mini Haaland

13-01-2023 17:44

wendoo9 +8125

43 doelpunten Haller 20 Antony , 6 a 7 Nous tel uit je verlies.

13-01-2023 17:49

AFCACruijff14 +162533

Goed dat ze bijna allemaal weer fit zijn.

Ik zou zaterdag dan maar Tadic in de spits zetten. Bergwijn en Conceicao flanken. Middenveld Alvarez, Berghuis en Klaassen. Achterin is het me om het even, buiten Timber is het niet veel.

13-01-2023 17:11

LukaLitmanen +82280

Alvarez én Klaassen?

Medelijden met Berghuis dan. Mag alles zoals gewoonlijk weer van hem afkomen.

Betonnen middenveld.

13-01-2023 17:19

AFCACruijff14 +162533

Alvarez heb je keihard nodig om de counters eruit te halen die gaan komen, Klaassen voor de goals en Berghuis voor het rendement als rasvoetballer. Met dat middenveld heb je vorig seizoen gewoon ploegen als Dortmund, Sporting, Besiktas en PSV omver geblazen.

13-01-2023 17:20

LukaLitmanen +82280

Klaassen stond destijds helemaal geen basis tegen Dortmund, Sporting, Besiktas en PSV?!!?

Middenveld bestond destijds uit Berghuis Gravenberch Alvarez.

Alvarez kan je nodig hebben inderdaad.

Klaassen voor de goals?

Daar hebben we de drie aanvallers voor. Klaassen hoort het spel te verdelen. Wat onmogelijk is als je verstoppertje speelt, minste aannames hebt en NUL assists in 1,5 seizoen.

13-01-2023 17:24

wendoo9 +8125

Als Ajax altijd de bal had kon je makkelijk zonder Davy en Edson kunnen spelen, maar bijna geen van de andere spelers verdedigen echt mee. Bergwijn altijd op een drafje terug, Kudus en Berghuis ook matig en ga zomaar door, een daardoor komt Ajax vaak in de problemen in de omschakeling bij balverlies.

13-01-2023 17:44

wijzijndebeste123 +165291

Klaassen voor zn goals? Kudus heeft meer goals dan Klaassen dus zelfs in zn “specialiteit” legt Klaassen t af. Daarnaast kan Kudus dribbelen, t spel verdelen en kansen voor anderen creëren. Er is dus geen enkele voetbaltechnische reden om Klaassen te kiezen boven Kudus. Daarom is er ook veel interesse in Kudus vanuit grote clubs en in Klaassen 0.0. De enige reden is dat je je ongelijk mbt Kudus niet wil toegeven. Kinderachtiger wordt t niet.

13-01-2023 17:56

AFCACruijff14 +162533

Erg zeg, een afwijkende mening.

13-01-2023 18:13

HendrikAjax +16899

@Wendoo, ik snap niet dat mensen dit blijven beweren terwijl Kudus en Berghuis elke keer dat ze op het middenveld staan weer bewijzen dat ze dan bereid zijn om verschrikkelijk veel verdedigende arbeid te leveren.

13-01-2023 23:58

036AFCA97 +146682

Alvarez en Klaassen.

Dan hoop ik ook op Lucca op linksbuiten en dat Magallan tijdelijk terugkeert om samen met Bassey het centrum te vormen.

Als je dan zonder voetbal wil spelen ga er dan volledig voor.

13-01-2023 17:42

wijzijndebeste123 +165291

Haha Alvarez en Klaassen? Om aan voetballen toe te komen zeker?

13-01-2023 17:50

Hor +276

Geen enkel vertrouwen zaterdagavond
Schreuder komt weer met een verrassende achterlijke opstelling
Ajax te lang gewacht met ontslag
Dag seizoen

13-01-2023 17:10

fc Barcelona_ke +19255

Het schijnt dat Ajax zijn bieding naar twintig miljoen euro heeft verhoogd ondanks de woorden van Balerdi eergisteren.

Het lijkt wel dat Ajax Balerdi enige naam op de lijst staat. alles of niks

13-01-2023 17:04

goajaxgo +14170

Kan niet waar zijn.

13-01-2023 17:08

Ajax1812 +9171

Dat is al 2 dagen bekend.

13-01-2023 17:08

Adam24 +39224

20 miljoen voor central verdediger die het beste rendeert op een plek waar we Timber al hebben staan?

13-01-2023 17:10

Slang3 +46091

Timber blijft niet zijn hele leven hier, dit is voorsorteren zodat we in de zomer niet met lege handen staan als Timber pas eind augustus vertrekt

13-01-2023 17:21

Multi +33391

Dus hij zou kunnen spelen met:

Bergwijn ----- Tadic ---- Conceicao
--------------- Kudus ---------------
--- Taylor -------------- Berghuis --
Bassey - Rensch - Timber - Regeer
-------------- Rulli ------------------

Maar dan zul je waarschijnlijk het volgende gaan zien:
Bergwijn ------- Kudus ------- Tadic
--------------- Berghuis ---------------
--- Taylor -------------- Alvarez --
Bassey - Rensch - Timber - Sanchez
-------------- Rulli ------------------

Al zou het me ook niet verbazen als Klaassen er nog ergens in wordt gepast door bijvoorbeeld Rensch op de rechtsback te zetten en Alvarez centraal achterin.

13-01-2023 17:03

fc Barcelona_ke +19255

onder opstelling is waarschijnlijker ja!

13-01-2023 17:05

Keizer +30266

Heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd. Er is niks veranderd in de winterstop en de beste spelers zijn daarnaast ook nog eens niet fit. Twente heeft daarintegen een goedlopend team staan.

13-01-2023 17:00

Juichtoon +32767

Spelers zijn allemaal Schreuder fit. Dat is te weinig...en nu zelfs een beetje daaronder door de 'griep'.

14-01-2023 09:09

WijZijnAjaxAmsterdam +11633

Tadic Bergwijn Conceicao

Kudus

Berghuis Alvarez


Bassey Jeugd/Aankoop Timber Rensch


Rulli

13-01-2023 16:56

vanreenen +10337

Kan Aertsen spelen op de plek jeugd/aankoop?

13-01-2023 17:14

WijZijnAjaxAmsterdam +11633

Miscchien wel, maar zie liever een ervaren aankoop! Vind de achterste linie al zeer kwetsbaar. Bassey en Renech zijn ook niet top.

13-01-2023 17:16

020Dario020 +2070

Zet “Hato” er maar neer… ik denk echt dat hij er meteen al kan staan.

13-01-2023 17:16

GiannisAntetokounmpo +8427

Zonder Brobbey als volgt:

Bergwijn-Tadic-Conceicao
Kudus
Berghuis-Alvarez
Taylor-Hato-Timber-Rensch
Rulli

Met deze opstelling speel je Twente compleet overhoop.

13-01-2023 16:48

Dolberg25 +8859

Taylor op linksback? Dat gaat sowieso niet werken met dat lakse verdedigen van hem

13-01-2023 16:50

Keizer +30266

Hato heeft net 5 minuten gespeeld in het eerste en die wil jij er op een cruciaal moment ingooien in een elftal wat niet draait. Ja dat lijkt me een heel goed plan.

13-01-2023 16:56

GiannisAntetokounmpo +8427

Nee, we moeten vooral lekker doorgaan met Bassey, Wijndal en Sanchez...

Die gasten vallen bij IJsselmeervogels nog niet op..

13-01-2023 17:09

Keizer +30266

Klopt, kan ook niet. Maar een 16 jarige die net komt kijken laten meedoen in deze cruciale wedstrijd is ook geen oplossing.

Wijndal moet gewoon minuten maken en een reeks neer gaan zetten. Of bassey op linksback. Sanchez komt te kort maar het is even niet anders. Rensch zou ik naast timber laten staan.

13-01-2023 17:17

HJC +8078

Bergwijn. Brobbey. Conceicao
Kudus. Tadic. Alvarez
Rensch Hato Timber Sanchez
Rulli

13-01-2023 16:38

WijZijnAjaxAmsterdam +11633

Berghuis was je beste speler 1e seizoenshelft!

13-01-2023 16:59

Cruijffiaann +2958

Wat niet wil zeggen dat ze allemaal wedstrijdfit zijn.

13-01-2023 16:30

WZAWZDB32 +4167

Onee hè, Schreuder nu al in paniek over welke keuzes hij kan/moet maken.. dat wordt weer Kudus in de spits en Luca vanaf links

13-01-2023 16:14

Web +178830

Morgen maar eens een doorgewinterde persoon naast Schreuder op de bank zetten, die kan onderbouwen waarom hij het anders moet doen

En pikt hij dit niet, dan blijft hij maar thuis
Johan deed ooit hetzelfde met Beenhakker
Die maakte er ook een puinhoop van in die tijd.

Niemand is groter dan Ajax, en al helemaal Schreuder niet, die heeft al genoeg kapot gemaakt

Ruud Krol is een prima optie
Peter Boeve of Sonny Silooy zouden ook nog kunnen

13-01-2023 16:08

Keizer +30266

De enige die dat kon doen was Johan. Er is letterlijk niemand van zijn statuur (geweest). Ik durf misschien zelfs te stellen dat Cruijff groter is dan Ajax.

Maar er is nu niemand meer die dat zou kunnen doen.

13-01-2023 16:50

LukaLitmanen +82280

Denk niet dat Kudus Berghuis Bergwijn kunnen starten?

Als je echt griep gehad hebt, ben je paar dagen echt je conditie kwijt.

13-01-2023 15:56

Web +178830

Gewoon starten je mag 5 keer wisselen
Beter dan achter de feiten aan lopen

13-01-2023 15:58

Amsterdam4ever +2369

Je hebt aan Taylor gezien dat een paar procent minder zijn, scherpte kost. Als iemand nog niet fit is, nog niet mee starten. Maar qua medisch team loopt er genoeg rond bij Ajax om dat goed te kunnen bepalen.

13-01-2023 16:06

Web +178830

En wat is het verschil dan tussen starten en invallen???
En dan hoef je ook niet op de koude reserve bank te zitten, kun je gelijk douchen

13-01-2023 16:09

MarcHogervorst +35303

Maar euh.... durven we nog wel te kijken met z'n allen?

Ik hoop vurig dat het beter gaat, maar ben nu dicht bij het moment dat ik denk: Eerst de uitslag op teletekst zien. En als ze gewonnen hebben kijk ik de herhaling. Ja laf misschien, maar zoals vorige week, eerst hoop bij die 0-1, twee punten inhalen, en vlak na rust ... enfin jullie hebben het zelf ook gezien. Ga er emotioneel een beetje stuk op.

13-01-2023 15:54

Ajax95Duivendrecht +24173

Als Brobbey er niet bij is, zou ik graag dit eens zien:

Tadic - Bergwijn - Conceicao
Berghuis
Taylor - Fitz-Jim/Alvarez
Bassey - Rensch - Timber - Regeer
Rulli

Zodra Berghuis (vanwege zijn afwezigheid door ziekte) of Conceicao er na een uur doorheen zit, graag Kudus erin brengen voor één van hun twee.

13-01-2023 15:48

Ajax_026 +3087

Fitz-Jim kun je niet boven Kudus kiezen. Kudus plaats ik zelfs boven Taylor

13-01-2023 16:10

LukaLitmanen +82280

Ik word wel een beetje moe van Brobbey eerlijk gezegd.

Echt een groot talent, maar heeft nog geen een keer 90min volgemaakt. Altijd wel half geblesseerd of te onzichtbaar in belangrijke wedstrijd

In de CL niet eens opgesteld zelfs en onbruikbaar.

Denk wel dat er potentie zit, maar 20 miljoen betalen voor je eigen jeugdspeler....

Had het nooit gedaan.

Het is dat Haller simpelweg niet te houden en nog een stap wilde maken (en nog zijn ziekte)

13-01-2023 15:46

Ajax1812 +9171

Kan Brobbey er iets aan doen dat hij afgelopen weekend verkeerd op zijn schouder viel dan?
Ik snap waar je vandaan komt hoor, maar ik denk niet dat je die jongen iets kwalijk kan nemen.

13-01-2023 15:48

Web +178830

Gaat niet om deze blessure
Hij is gewoon nog nooit fit geweest om 90 minuten te spelen, en dat is best bizar voor een jonge sterke vent

13-01-2023 15:51

Web +178830

Eens
Het word eens tijd dat hij de 90 minuten vol maakt
Geef hem anders een individueel programma buiten de groep om

Daar is die Duitser toch voor?
En anders heeft Ajax wel een performance trainer die een programma voor hem maakt

13-01-2023 15:50

wijzijndebeste123 +165291

Ik vind het wel meevallen met zijn grote talent. Oersterk en snel maar verder mist hij heel veel. Heeft bv. geen individuele actie, geen geweldige techniek, is geen klinische afmaker, geen goede kopper en dus zelden echt fit. Veel teveel voor betaald idd. Hadden die Fofana van Molde moeten halen voor de helft van t geld.

13-01-2023 15:51

LukaLitmanen +82280

Slecht ook in combineren en kaatsen;

Door zijn foute kaats terug doelpunten tegen GAE, Volendam, RKC Vitesse

13-01-2023 15:55

Web +178830

Een ding is wel duidelijk geworden
Niet starten met Lucca, nadeel is dat hij dan Kudus in de spits zet

Ik zou Tadic in de spits zetten, Bergwijn op links en onze Portugees op rechts
Taylor, Kudus en Berghuis’ op het middenveld
Berghuis inzakken voor de opbouw
Centrum van Timber en Rensch en Baas er Regeer als backs

4 eigen opgeleide spelers achterin

Maar dat gaat hij niet doen
Bassey moet spelen zijn aankoop

13-01-2023 15:42

YRGI +32977

Dit is een prima opstelling. Ook al kan ik nog niet heel goed inschatten hoe goed Baas al is. Regeer had al meer moeten spelen.

13-01-2023 15:48

Web +178830

Gewoon doen des Ajax
Het is nu zo beholpen achterin
Drie keer de bal goed leggen enz

13-01-2023 15:54

gwn_rj +3057

En sanchez speelt ook... wordt bassey-rensch-timber-sanchez denk ik.. middenveld en aanval die jij schetst zou super mooi zijn, al zou ik bergwijn spits zetten, maar goed we weten allebei dat Alvarez moet spelen en dan denk ik dat taylor verplaatst naar de bank..

13-01-2023 15:50

Sjaakie +5827

Baas Bassey Timber Sanchez

13-01-2023 16:01

tijssenajax +14066

Wel een aardige opstelling ja. Genoeg voetbal op het middenveld, ook wel opbouw van achteruit.

Bij afwezigheid van Brobbey, Tadic maar in de spits dan. Ik denk dat het met Lucca niets gaat worden. Hij is voetballend niet goed genoeg, alleen als pinch hitter. Maar dat ik niet het voetbal wat we eigenlijk willen spelen.

Nu nog een andere trainer.

13-01-2023 16:48

Web +178830

Aan de spelers te zien is er een Elfstedentocht op komst

13-01-2023 15:37

burwatti +14389

Of ze komen terug van ziekte en kleding zich lekker warm

13-01-2023 16:15

Web +178830

Dat zal ook wel, maar er is niets beter dan warmlopen met een goede doorbloeding

Zondag lopen ze in een shirtje het veld in

13-01-2023 16:21

Prutser +2933

Probleem wat je ziet, is dat Lucca geen basisspits is. Dat is alleen een stormram als je hoge ballen wilt pompen in het laatste kwartier.
Als je er vanuit gaat dat Brobbey er niet is en Bergwijn/Berghuis/Kudus na hun ziekte nog geen volledige wedstrijd kunnen spelen, wie ga je dan in de spits zetten? Hoe zien jullie dit tegen Twente? Zetten we dan:
Tadic <-> Bergwijn - Chico
Taylor - Berghuis - Alvarez (Fitz-Jim al zeer goede vervanger m.i.).

Voor Bergwijn kun je ook Kudus zetten trouwens. Lijkt mij ook goed als spits. Beide een helft. Maar zo kunnen Bergwijn en Tadic heel dynamisch van plek wisselen om de verdediging tureluurs te spelen, zeker met Chico op rechts er ook bij.

13-01-2023 15:35

Web +178830

Je mag 5 keer wisselen
Als de spelers willen starten dat zou ik met het sterkste team beginnen
Niet achter de feiten aan hobbelen, maar dat gaat Schreuder niet doen
Angsthaas is het

13-01-2023 15:47

Prutser +2933

Dat ben ik helemaal met je eens, maar dan Tadic - Bergwijn - Chico? of zie jij liever Kudus in de spits? Ik zie zelf Kudus liever met Berghuis samen op 10 rouleren.Wie ga je dan na 60 minuten in de spits zetten? Ik zie Lucca liever niet. Tadic kan, maar dan moet er iemand op Links. Nou ja, leuke puzzel.
Wat je zegt, gewoon knallen met de beste 11 en dan na 60 minuten degene die ziek waren (of gewoon slecht spelen) wisselen.

13-01-2023 16:35

Web +178830

Ik zie als Brobbey niet speelt toch het liefs Tadic in de spits en Bergwijn op links, Kudus zou ik altijd op het middenveld zetten

13-01-2023 16:38

louis60 +11472

Al had je de beste spelers van de wereld. Onze trainer maakt er toch een verliezende ploeg van.

13-01-2023 15:32

Concrete +3218

Hoezo "onze" trainer ?

13-01-2023 15:45

fc Barcelona_ke +19255

het is mooi dat paar al terug op het trainingsveld staan. alleen ben ik voorstander dat Schreuder weg is en andere trainer die Kudus ziet als nr 10!

13-01-2023 15:29

wendoo9 +8125

Kudus bakt ook niet op 10 niets van. Ook niet onder een nieuwe trainer

13-01-2023 16:26

RemcoRe1986 +1283

Ik merk dat ik altijd veel voorstander was van Kudus maar ben nu door de prestaties van Conceicao en de houding van Kudus toch minder voorstander ben geworden. Ik zal een vast voorhoede willen zien van

Bergwijn - Brobbey - Conceicao
Berghuis
Taylor - Fitz Yim

Mooi geraamte om op voort te borduren

13-01-2023 15:28

emieltjuhh +18043

Dit moet de voorhoede zijn

13-01-2023 15:39

MarcHogervorst +35303

Ik zou Tadic voor Bergwijn doen, zoals hierboven al gezegd eigenlijk. Lijpo is wel een beetje hard hoor.

13-01-2023 15:42

Balgevoel +31000

Op zich... Berghuis op 6 eens proberen, Taylor op 8 en Tadic op 10, kan ook nog. Verder best lekkere voorhoede zo.

13-01-2023 16:45

RemcoRe1986 +1283

Berguis moet je in de eindfase hebben met zijn assisten en scoorend vermogen

13-01-2023 17:43

fmol11 +1247

Ben heel benieuwd hoe fit die jongens zijn. Kan me niet voorstellen dat je na een paar dagen flink griep te hebben gehad alweer vol gas kan geven. Heb zelf ook deze griep te pakken gehad en ben na twee weken nog lang niet terug in conditie.

13-01-2023 15:26

12eman +5892

Tadic in de spits ajb. We hebben eigenlijk geen echte spits. Brobbey kan niet koppen. Lucca niet voetballen. Dan liever Dusan in de 16 die een bal afschermt en de rest kan er omheen bewegen... Of Klaas Jan weer de schoentjes uit t vet halen?

13-01-2023 15:22

Alexander40 +6114

Gelukkig kan Tadic zo goed koppen…..

13-01-2023 15:24

12eman +5892

Haha nee. Maar hij rendeert nog beter daar dan de gasten die er al hun hele leven spelen. Zegt ook wel iets.

14-01-2023 09:37

mokum007 +6523

Ik hoop dat Ons club Ajax het wint met 3-0

13-01-2023 15:19

Rockanje23 +37128

Jij legt de lat wel erg laag.

13-01-2023 15:24

mokum007 +6523

Nou 10-0 dan 😁😁😁😁💪🏾

13-01-2023 15:30

wendoo9 +8125

Eindelijk weer iets positiefs 007 👍

13-01-2023 16:31

Marcw1972 +16784

Brobbey, spierbonk van glas

13-01-2023 15:19

Nr.10 +111573

Wat ik ook niet begrijp aan al die voorstellen voor een opstelling: je weet dat er een hele groep spelers net weer traint na ziekte, en je weet helemaal niet hoe fit die zijn. Fitheid is een hele belangrijke factor, en je weet dus helemaal niet wie je het beste kan laten starten als je niet beschikt over de data van de training van vandaag. En toch loopt Jan en Alleman alweer te foeteren over wie er wel niet in moet staan, haha.

13-01-2023 15:18

Slang3 +46091

Zet Bergwijn dan maar in de spits, wellicht blijkt het een gouden zet. Kan hij zijn kont er in gooien

13-01-2023 15:17

mokum007 +6523

Bergwijn in de spits? Dat kan wel maar wel met 2 spitsen formatie

13-01-2023 15:21

Slang3 +46091

Alles met Klaassen erachter is een 2 spitsen formatie

13-01-2023 15:32

debetweter +10113

Ik verwacht dat Chico niet zal starten, en dat begrijp ik ergens stiekem ook nog wel. 3 wedstrijden in een week is erg veel, en we willen niet dat hij geblesseerd raakt. Kudus rechtsbuiten starten, als hij het goed doet en niet te moe is tweede helft naar 10 en chico rechtsbuiten. Tadic of Bergwijn in de spits, is min om het even. De ander linksbuiten.

13-01-2023 15:13

mokum007 +6523

Je kan conceicao ook laten beginnen en 2e helft met Kudus, Bergwijn laten wisselen...

13-01-2023 15:24

debetweter +10113

Mwah ja. Ik denk als het niet nodig is, niet brengen.

13-01-2023 17:00

MarcHogervorst +35303

Daarom zei ik dus, tijdens die wedstrijd in Den Bosch, bij 0-2: "Nu Chico sparen voor zaterdag!".

13-01-2023 15:44

SwissAjaxFan +3972

Mooi, morgen Twente slopen.
WZAWZDB

13-01-2023 15:11

Dennisvm +1761

Rulli
Rensch - Timber - Bassey - Wijndal
Alvarez - kudus - Taylor
Berghuis - Tadic - Bergwijn

Dan maar zo? Eventueel tijdig rouleren met conceicao. Die kan je nu niet meer 2 minuutjes laten meedoen.

13-01-2023 15:10

RemcoRe1986 +1283

Maar die kun je nu ook niet uit je basis halen. Heeft meer laten zien dan Kudus. Enige aanpassing die ik zal doen is Berghuis op 10 Conceicao op rechtsbuiten

13-01-2023 15:15

mokum007 +6523

Dat zal ik ook doen, want je moet wel het vertrouwen geven aan deze jonge gast, niet dat hij gaat denken daar ga we weer"

13-01-2023 15:28

Dennisvm +1761

Gelukkig hebben we met een fitte selectie genoeg opties. Ik weet niet of hij 3 wedstrijden kan spelen op rij. Wat mij betreft kunnen hij en berghuis een volle helft op rechtsbuiten spelen. Maar als z'n fitheid het toelaat zou ik hem zeker minimaal 35 minuten lekker z'n gang laten gaan

13-01-2023 15:41

YRGI +32977

Meer laten zien dan Kudus? Was Kudus niet onze topscorer in de CL?

13-01-2023 15:52

debetweter +10113

Kudus rechtsbuiten, middenveld met Klaassen, Berghuis en Fj.

Zelfde verdediging als tegen NEC

13-01-2023 15:16

BakkalBijter +11707

Conceicao bank pff

13-01-2023 15:17

Danielson +50611

Conceicao moet sowieso basis. Kudus in de spits vind ik niets dus dan liever Tadic en Bergwijn op links.
Berghuis in ieder geval op middenveld.

13-01-2023 15:27

MarcHogervorst +35303

Prima, alleen Deef voor die Kudus natuurlijk!

13-01-2023 15:45

YRGI +32977

Dan moet Alvarez eruit. Alvarez en Klaassen samen werkt niet.

13-01-2023 15:52

Ajaxfan31183 +16391

Ik zie veel commentaar dat Fitz Jim moet spelen morgen Zou niet weten op basis waarvan. Omdat hij een goede pot heeft gespeeld tegen de nr 18 van de kkd. Wie zegt dat hij morgen en tegen 010 niet helemaal overlopen wordt laat staan Europees. En dan wordt dat manneke door die zelfde mensen helemaal afgebrand.

13-01-2023 15:09

ajaxamst1 +864

Precies, maar als de stand het toelaat ( lijkt me sterk tegen fc twente in deze vorm en de vorm van ajax momenteel) kan je hem wel bijvoorbeeld 30 minuten geven.

13-01-2023 15:11

debetweter +10113

Fj kan ook op rechtsback. Want Sanchez is ook al ruk.

13-01-2023 15:17

AJAX020ADAM +6972

Offtopic: D. vd Beek door blessure de rest van het seizoen aan de kant.

13-01-2023 15:08

Danielson +50611

Heel sneu ja....

13-01-2023 15:28

LukaLitmanen +82280

Miljonair.

Hoef je geen medelijden mee te hebben.

Zou voor zijn salaris best geblesseerd willen zijn.

13-01-2023 15:49

Hziyech15 +2197

Off: ik zat dus net even highlights terug te kijken van 2016/17. Dat was ook echt een gigantisch mooie tijd. Het voetbal was toen minder dan onder ten Hag, maar het drukzetten was echt fenomenaal. Als je het drukzetten van toen combineerd met het voetbal van ten Hag dan waren we echt absolute wereldtop.

Helaas zijn deze tijden voorlopig voorbij. Nu zitten we opgescheept met een coach die niet weet hoe hij spelers beter moet maken.

13-01-2023 15:06

Balgevoel +31000

Vond het Ajax onder Marcel Keizer ook bij vlagen prima voetbal spelen, het seizoen daarna. Achteraf echt een schande hoe dat toen gegaan is, zou hem ergens graag een herkansing gunnen bij Ajax.

13-01-2023 15:10

Hziyech15 +2197

Daar ben ik het wel mee eens. Ten Hag presteerde niet beter met hetzelfde materiaal het half jaar erna. Hij kreeg er zelfs nog 2 backs bij. Keizer moest natuurlijk ook dealen met de situatie Nouri. Dat had ook een hele grote impact op het spel. Ik was toen bij de wedstrijd Ajax-PSV. Mijn 1e wedstrijd in de JC arena samen met mijn vader. Mooie herinnering.

13-01-2023 15:16

BakkalBijter +11707

Achteraf kwam Ten Hag?!

13-01-2023 15:18

Hziyech15 +2197

Dat klopt ja. Keizer kwam na Bosz en daarna kwam Ten Hag. Na Ten Hag kwam het 7e wereldwonder onze club binnen wandelen.

13-01-2023 15:22

Balgevoel +31000

Haha, ja, Ten Hag volgde Keizer op en natuurlijk kwam daarna '18/'19. Maar Keizer lag ook daar toch een beetje aan de basis, als je ziet hoeveel jeugd uit 'zijn' Jong werd overgeheveld? Ik zie Keizer graag Schreuder opvolgen en dan even de tijd en het krediet krijgen die hij eigenlijk toen gewoon ook verdiende.

13-01-2023 15:27

Hziyech15 +2197

Ik heb even gekeken naar wat Keizer nu doet. Hij is nu trainer van Al-Jazira.

13-01-2023 15:29

Balgevoel +31000

Oei, dan zal-ie vast oren hebben naar... Oké, flauw grapje. Ook bij Sporting gezeten natuurlijk, ervaring opgedaan... Maar lijkt me echt geen gekke optie, hem te bellen als eindelijk die knoop is doorgehakt.

13-01-2023 15:34

roodwit007 +14213

Ter herinnering Blind werd hier ook door velen vergald , nu weten we wat we missen en zijn die kudt moffen heel blij , het oude spreek woord van je mist pas iemand als het er niet meer is , is dan ook hier van toepassing !!!

13-01-2023 15:05

RN +14719

Gaat met Alvarez ook gebeuren

13-01-2023 15:07

MrIvez +3516

Tadic spits, bergwijn LV en onze Portugees rechts

13-01-2023 14:56

arantes12345 +2321

Nou mensen. Ondanks de vorm toch gigantisch veel zin om morgen weer de arena te bezoeken. Wie is er ook bij?

13-01-2023 14:53

Nr.10 +111573

Ik zie meteen weer allemaal opstellingen voorbij komen. Mij boeit het persoonlijk weinig of Pietje of Sjakie op 10 staat, en of Harry wel op z’n favoriete positie staat. Wat ik wil zien is gewoon een goed georganiseerd team dat dominant en aanvallend voetbal speelt en drie punten haalt tegen Twente. Het belang van die opstelling wordt altijd mateloos overschat, het gaat er in eerste instantie om dat er een goed en duidelijk plan is, de spelers weten wat ze moeten doen, en de spelers over de fysieke en mentale conditie beschikken om dat plan op overtuigende wijze uit te voeren. Daar ontbrak het aan voor de winterstop. Eerste helft NEC was wel wat beter, maar het scoreverloop natuurlijk nog dramatisch. En dat je zoveel goals tegen krijgt uit voorzetten heeft natuurlijk ook met duidelijkheid in afspraken en met scherpte te maken.

13-01-2023 14:51

Laudrup10 +17183

Om aanvallend dominant voetbal te kunnen spelen is het wel degelijk van belang wie op 10 staat. Klaassen is nooit dominant aanwezig met de wedstrijd tegen Den Bosch als dieptepunt.

13-01-2023 15:08

Nr.10 +111573

Er wordt teveel waarde aan gehecht. Wij spelen niet zo slecht omdat Klaassen erin staat. We hebben vorig seizoen en het jaar daarvoor ook uitstekende wedstrijden met Klaassen gespeeld. Ik zie ook liever een andere speler op die positie, daar niet van. Maar dit is niet het probleem bij Ajax momenteel en in de eerste seizoenshelft, dat is gewoon dat er geen goed en duidelijk plan is wat de spelers overtuigend kunnen uitvoeren. Bovendien stond Klaassen in de meeste wedstrijden überhaupt niet in de basis, hij staat er eigenlijk alleen in als Taylor en/of Berghuis niet kunnen spelen (wat helaas relatief vaak was), want in principe was het middenveld steeds Alvarez-Taylor met Berghuis op 10.

13-01-2023 15:16

LukaLitmanen +82280

De beste wedstrijden van Ajax waren zonder Klaassen

CL wedstrijden vorig jaar vergeten?

13-01-2023 15:51

DJPostma +4016

Scheelt een behoorlijke slok op een borrel als inderdaad Timber, Alvarez, Berghuis, Kudus, Bergwijn minuten kunnen maken. Hopelijk sluit Brobbey nog aan voor de Klassieker

13-01-2023 14:51

Laudrup10 +17183

Alvarez mag van mij nog wel een weekje ziek blijven.

13-01-2023 15:09

DJPostma +4016

Van mij niet

13-01-2023 16:46

RvhC74 +5371

Geen excuus meer naar zaterdag. Winst is noodzakelijk anders oprotten met Kwakdoos

13-01-2023 14:47

Nr.10 +111573

Ligt het aan mij of maken er een aantal een wat lamlendige indruk als ze die trap op komen? Sanchez heeft er tenminste nog zin in…

13-01-2023 14:43

arantes12345 +2321

Klopt, maar als ze allemaal vrolijk waren geweest zouden ze uitgemaakt zijn voor spelers met een zwakke mentaliteit

13-01-2023 14:54

Nr.10 +111573

Nou niet door mij hoor. Beetje plezier in het werk en op de training is alleen maar mooi.

13-01-2023 14:59

Hor +276

Mooi om te horen dat ze weer op trainingsveld zijn.
Schreuder heeft nu weer een probleem met zijn opstelling.
Nu maar hopen dat hij weer geen rare opstelling doet.
1 speler is zeker Rulli op doel. Of stelt hij hem als laatste man op?

13-01-2023 14:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.