Ajax-leiding ziet 'aardig geraamte' staan: 'Vertrek van Hato, Brobbey en Taylor onbespreekbaar'

door Jesse ter Haar 516

Bron De Telegraaf

Ajax-leiding ziet 'aardig geraamte' staan: 'Vertrek van Hato, Brobbey en Taylor onbespreekbaar'

door Jesse ter Haar 516

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax zal tijdens de zomerse transferwindow niet alle aankopen van Sven Mislintat proberen te lozen, zo verzekert Kelvin de Lang in gesprek met De Telegraaf. Verder is hij, in samenspraak met directeur voetbal Marijn Beuker, niet van plan om net als vorige zomer nog eens twaalf spelers aan te trekken.

Over de huidige situatie van Ajax durven de bestuurders eerlijk te zijn. 'Kelvin en ik kijken elkaar soms aan op de tribune en zijn het er dan over eens dat het huidige spel niet bij Ajax past; er zit geen comfort in', geeft Beuker aan. 'Maar we hebben best een aardig geraamte staan. Met Ramaj, Hato, Taylor en Brobbey heb je echt wel een aardig blok staan. We hebben met ze gezeten en willen dat ze blijven. Er moet stabiliteit in de groep komen en dan ga je niet opnieuw twaalf spelers halen.' De Lang doet er nog een schepje bovenop. 'Hato, Brobbey en Taylor zijn jongens uit de eigen opleiding. Wat ons betreft is een vertrek in principe onbespreekbaar.'

Het 'hele technische plaatje' kunnen Beuker en De Lang nog niet overleggen aan de krant. De twee hebben een 'duidelijk beeld', maar allereerst moet de focus op het behalen van Europees voetbal. 'Het is trouwens niet zo dat alle twaalf aankopen van Sven Mislintat vertrekken. Die transferzomer is ook een ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest, met veel spelers die heel laat in de transferwindow werden aangetrokken', geeft De Lang aan.

'Dan boterde het niet tussen Mislintat en trainer Maurice Steijn, wat ertoe leidde dat ze allebei vertrokken. Niet bepaald een ideale situatie voor een speler om in te komen. Dan ziet iedereen eruit alsof hij twintig procent minder is.' Sinds het vertrek van Maurice Steijn is John van 't Schip de hoofdtrainer van Ajax. Hij stopt na het huidige seizoen in die rol en het is nog niet zeker wie de nieuwe eindverantwoordelijke moet worden. De geruchten rond de naam van Graham Potter worden wel hardnekkiger.

Ajax moet stappen zetten

Hoe dan ook moet Ajax binnen en buiten het veld zo snel mogelijk stappen maken, zo vertelt Beuker. 'Ajax moet zo snel mogelijk weer herkenbaar voetbal laten zien dat bij de club past en de fans weer trots maakt. Die verdienen dat na hun onvoorwaardelijke steun dit seizoen. Het gevoel dat we om de prijzen meespelen, willen we heel rap weer terugkrijgen bij Ajax. Het mooie van voetbal is dat je elk jaar weer op nul kunt beginnen.'

'Er is te veel werk te doen om nu al van de daken te schreeuwen dat we komend seizoen weer een kampioenswaardige ploeg hebben staan', voegt De Lang er nog aan toe. 'Dat vergt wellicht enige tijd. Ik vind dat we als Ajax elk seizoen voor de bovenste plaats moeten gaan. Als dat te vroeg komt voor komend jaar, dan moeten we er in ieder geval voor zorgen dat we strijden om een plek in de Champions League.'

Scoor nu jouw items in de final sale in de Ajax Shop!

Lees meer over:
Plaats reactie

KingOfTheMatch +6994

Opvallend(en tegelijkertijd ook gelukkig) dat zelfoverschatting Bergwijn en werkweigerende kapitein op zinkend schip Berghuis niet als kapstokken genoemd worden.

26-04-2024 06:02

Suavimani +11852

Kijk, dit zijn verstandige teksten. Hier hoopte ik al op. Heb er wel vertrouwen in, de combinatie van deze twee mannen met Kroes.

25-04-2024 20:49

YC11 +1102

Een jaartje verhuren doet blijkbaar wonderen soms, wel even zorgen dat er geen optie tot koop bij zit dan.

25-04-2024 20:04

AjaxNo01 +0

@MODS

WAAROM is mijn ACCOUNT na 12 JAAR opeens verwijderd, zonder een enkel bericht waarom en krijg ik ook GEEN antwoord op mijn emails met vragen om UITLEG.

AjaxNoo1

25-04-2024 17:55

Broodjeaap020 +6111

Welcome back KROES aleen vieze potter wil niet.

25-04-2024 15:02

TonyTNY +253

BREAKING: Alex #Kroes per direct terug bij #Ajax. In rol van titulair technisch directeur.

25-04-2024 14:57

Dennis129 +11877

-----------Ramaj-------------
Rensch-Sutalo--Hato--Aankoop-
---------Henderson-----------
-----Eriksen?----Taylor--------
Traore?---Brobbey----Aankoop

-----------Vaessen/Pasveer------------
Gaaei/Gooijer--Sandler--Kaplan--Baas
---------Mannsverk/Vos-----------
-----Fitz-Jim/Tahirovic----Hlynsson------
Forbs/aankoop----Rijkhoff-----Godts/Unuvar

Weg Rulli, Gorter, Sanchez, Medic, Avila, Martha, Sosa, Wijndal, Boomen, Banel, Berghuis, Akpom, Mikautadze, Bergwijn, eventueel Gaaei en Forbs nog.
Dan heb je met 14 tot 16 vertrekkers en maar 5 of 6 aankopen een volwaardige selectie van 26-28 spelers voor het 1e elftal staan die zonder twijfel een stuk sterker en uitgebalanceerder is dan de selectie van dit jaar. dus een sterkere selectie maar toch enorm op de salaris- en afschrijvingskosten bezuinigd. Een prima eerste stap

25-04-2024 14:51

Ajaxsupporter02 +13814

Als concurrentie van Ramaj misschien proberen Olij te halen? Kan je Gorter gelijk aan Sparta verhuren.

25-04-2024 14:57

LukaLitmanen +81888

Rensch en Taylor haha

25-04-2024 15:12

Dennis129 +11877

Uiteraard, 2 jonge talenten nog maar, die al vaak genoeg hun potentie hebben laten zien. 100% van overtuigd dat als zij spelen met routiniers als bv Henderson en Eriksen en wel de sturing krijgen die ze van lamzakken als Berghuis en Bergwijn niet krijgen en daarbij een goede hoofdtrainer ze nog hele grote stappen gaan zetten en goede basisspelers voor Ajax zullen zijn

25-04-2024 15:17

GNBL +89834 moderator

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/graham-potter-veegt-eerste-ajax-bod-van-tafel-salaris-komt-niet-in-de-buurt-van-zijn-eisen~a257ddc8/

Geef die man een dikke tekenbonus.

25-04-2024 14:41

AjaxAdvocaat +12677

Ja maar dit zijn toch gewoon typische onderhandelingen joh, wie accepteert nou gelijk het eerste aanbod?

25-04-2024 14:56

Apoc9 +1662

Voor het gebrek aan mentaliteit en de echte wil om te winnen vind ik schrijnend. Dit zou een belangrijke factor moeten zijn bij aan te trekken spelers de komende maanden.

25-04-2024 14:38

Steeph +3867

Het is toch ook in en in triest dat dit duo Ajax uit het slop moet trekken. Je zit in de grootste crisis ooit en je hebt 2 mannen aan het roer die werkelijk nog nooit met zo'n situatie hebben moeten dealen. Wellicht dat van Gaal achter de schermen nog iets betekent, maar het zal me niets verbazen dat hij ook die verantwoordelijkheid niet neemt. De trainer moet inspraak in de selectie gaan krijgen, niet alleen deze 2. Anders krijg je Mislintat 2.0.

Als Henderson de voorbode is voor 24/25 zouden we volgend seizoen nog wel eens dieper kunnen zinken.

25-04-2024 14:38

debetweter +10060

H2 had dezelfde uitdaging...

25-04-2024 14:49

KingOfTheMatch +6994

'De leiding van Ajax' ... die je vervolgens moet Googlen om te weten waarom zij de leiding van Ajax zijn

26-04-2024 06:04

Yeshyeshyall +10920

Ja eens. Heel onervaren

26-04-2024 07:58

AFCAvak410 +1465

'aardig' is niet goed genoeg, wij zijn Ajax!

25-04-2024 14:36

Arnold.L +2609

Slechter dan dit seizoen gaat het toch niet worden...Toch?
Maar we gaan het seizoen wel weer starten met een nieuwe trainer en nieuwe spelers. .Net als dit seizoen . We weten nog niet hoe dat uit gaat pakken. Een paar spelers halen waar je gelijk wat aan hebt zal echt nodig zijn. Anders schieten we niks verder op.

25-04-2024 14:32

tripleA +3864

Let op dat vertrek Bergwijn dus niet genoemd wordt als onbespreekbaar.

25-04-2024 14:29

Artemio +31631

Sosa/Medic/Akpom/Tahirovic/Rulli zou ik sowieso verkopen. Avila wordt lastig aangezien hij geblesseerd is.

25-04-2024 14:29

debetweter +10060

Akpom en Tahi houden. Beide zijn goed genoeg voor op de bank. Of je moet winst op ze kunnen maken

25-04-2024 14:50

Tinus +10256

Er zijn tal van redenen dat Akpom wel eens zou kunnen vertrekken.
1. Akpom is veel te duur voor op de bank.
2. Hij wil mogelijk niet nog een seizoen als invaller spelen.
3. Eén van de weinig spelers waar interesse voor is en een aardig bedrag vertegenwoordigd. Dat geld heeft Ajax nodig voor nieuwe investeringen.

25-04-2024 19:06

debetweter +10060

Als het niet hoeft, houden. Maar als hij niet wil laten gaan tegen de juiste prijs

25-04-2024 19:16

Yeshyeshyall +10920

Plus speelt doorgaans niet heel veel langer dan een seizoen bij een club

26-04-2024 07:57

Sentinel +8769

Nou maar oppassen dat het geraamte geen inherente hernia heeft...

25-04-2024 14:28

tripleA +3864

Beetje reuma

25-04-2024 14:30

Sense of.H +5432

Is de verhitte vergadering al bezig

25-04-2024 14:28

JariJari +15046

Ik zou voor Brobbey en Taylor nu JUIST cashen.

25-04-2024 14:28

Ajaxsupporter02 +13814

Voor Taylor kan je meer krijgen als hij volgend seizoen een goed seizoen draait.

25-04-2024 14:46

JariJari +15046

Maar hij gaat volgend jaar een kutseizoen draaien want hij is psychisch zwak.

Daarnaast schijnt het dat hij 60M waard is. Ik zou al voor verkoop zijn als hij er 20 waard is 😅

25-04-2024 17:12

Ajaxsupporter02 +13814

Je gaat nu echt geen 60 miljoen voor hem krijgen. En jij weet helemaal niet wat voor seizoen hij volgend jaar gaat draaien.

25-04-2024 17:53

JariJari +15046

Jij wel dan? Lol

25-04-2024 19:11

Ajaxsupporter02 +13814

Nee, ik benoem een mogelijkheid, jij bent ervan overtuigd.

25-04-2024 19:14

JariJari +15046

Maar jouw mogelijkheid is fantasy. De kans dat hij een goed seizoen draait is heel klein. Ik stet het stillistisch als zekerheid om dat te communiceren.

In het voetbal is er weinig helemaal zeker.

25-04-2024 19:17

Ajaxsupporter02 +13814

Die kans is helenaal niet “heel klein”. Dat is jouw interpretatie en mening. Daar ben ik het mee oneens.

25-04-2024 19:19

debetweter +10060

O ja. Laten we Brobbey nu verkopen.... Dan heb je volgend jaar nog een positie....

25-04-2024 14:51

JariJari +15046

Mikautadze!

O ja, die idioten hebben hem voor praktisch niets aan Metz gegeven 😪

Aan Brobbey heb je als Ajax niets in de Eredivisie. De cheaters van de KNVB geven alles tegen hem. Brobbey beweert 80M op te leveren dus direct verkopen als dat zo is.

25-04-2024 17:14

debetweter +10060

Echt niet. Gewoon brobbey nog een jaar houden. Levert over een jaar hetzelfde op als vandaag. Als niet meer.

25-04-2024 18:52

JariJari +15046

Beter verkopen dan en een andere speler meer waard laten worden met zijn speeltijd

25-04-2024 19:12

debetweter +10060

Oja even vergeten dat we Fm aan het spelen zijn.... zo makkelijk is het allemaal niet...... man man man.....

25-04-2024 19:17

JariJari +15046

Als je een ander geen speeltijd geeft wordt hij zeker niet meer waard he.

Jij stelt iets voor wat zeker geen geld opleverd.

25-04-2024 19:18

debetweter +10060

We moeten volgend jaar wedstrijden winnen. Dat gaat lastig worden als je het halve team moet vervangen. Op 5 van de 11 posities moet eigenlijk versterking komen, daar hoort de spits niet bij. Wil je voetballen of wil je geld verdienen?

Overigens. Wanneer Brobbey 1% meer waard word is dat trouwens 8miljoen. Als Rijkhof 100% in waarde stijgt is dat minder dan 4mln (inclusief bonussen).

Rijkhof rustig brengen, soms laten spelen en Brobbey nog een jaar herladen.

25-04-2024 19:29

PuntNaarAchterSVP +5240

Het is wel veelzeggend dat Berghuis en Bergwijn hier expliciet niet worden genoemd. Hopelijk maken die ruimte voor spelers die ál hun taken in het veld serieus nemen (dus ook zorgen voor diepgang en meeverdedigen/actief druk zetten).

En hopelijk wordt PSV leeg gekocht en zakt Feyenoord na het vertrek van Slot ook helemaal in. En gebeurt datzelfde met Twente. Dan moet een plek in de top 3 weer mogelijk zijn, en met CL kunnen we pas weer écht gaan bouwen.

-----------Ramaj-------------
Gooijer--Sutalo--Kaplan--Hato-
---------Henderson-----------
-----Tahirovic----Taylor--------
Aankoop---Brobbey----Godts

-----------Aankoop------------
Gaaei--Rensch--D. Janse--Baas
---------Mannsverk-----------
-----Fitz-Jim----Hlynsson------
Aankoop----Rijkhoff-----Forbs

Dan missen we alleen nog een paar rechtsbuitens en wat ervaren krachten in de as..

25-04-2024 14:26

Henkjanklaas +20595

Dus je hoop is gevestigd op sterk verzwakte concurrenten. Wat een zwaktebod is dat.

25-04-2024 14:36

PuntNaarAchterSVP +5240

Ik heb tenminste nog hoop ;-)

25-04-2024 14:44

Ajaxsupporter02 +13814

Waarom Gooijer boven Rensch? Zou ook een fatsoenlijke linksback halen. En waarom Tahirovic boven Fitz-Jim? Vos ook niet eens in het 2e team? Forbs en Tahirovic zou ik verkopen. Van Forbs zijn geld Sahraoui halen.

25-04-2024 14:48

PuntNaarAchterSVP +5240

Het gaat me meer om de hele selectie van 22+ man, niet perse wie er in de basis moet staan. Er zitten nog steeds teveel jongelingen in deze selectie, vandaar mijn opmerking over ervaring toevoegen. Maar ik voorzie met de bestuurlijke chaos en het financieel beleid van de afgelopen jaren niet dat wij buiten een nieuwe trainer heel veel kunnen gaan doen op de transfermarkt. Wie weet halen we een ervaren kwaliteitsback op, dat zou mooi zijn.

Dus geen Gooijer boven Rensch (alhoewel ik meer vertrouwen heb in het concentratievermogen van Gooijer dan Rensch, die loopt na 130+ wedstrijden nog steeds te dromen) en geen Tahirovic boven Fitz-Jim.

25-04-2024 14:52

Ajaxsupporter02 +13814

Ik vind dat Gooijer centraal moet spelen en daar dus back-up moet zijn. Kan alleen op rechtsback met een goede aanvallende linksback waarbij hij wat meer behoudend speelt.

25-04-2024 14:56

debetweter +10060

Nee.... ga je het niet mee redden. Sutalo verkopen, rensch rechtsback of verkopen.

2 aankopen rcv en 1 rechtskck denk ik. Daarnaast nog een creatieve 10 die ook rechtsbuiten kan en idd een rechtsbuiten. Ik zou Forbs in de stille verkoop zetten. En akpom heeft van mij de voorkeur boven Rijkhof. Niet qua type. Maar wel rendement.

25-04-2024 14:55

Moonlight +2225

Ik zie ook een aardig geraamte staan , skelet Ajax.
Je bent dan toch volledig ongeschikt als je een geraamte ziet staan bij dit slechtste Ajax ooit.
Dat skelet ligt op de weg , heet Ajax en is al 100 x overreden.

25-04-2024 14:25

Henkjanklaas +20595

De uitspraken van deze heren belooft weinig goeds. Ze moeten juist wel zo veel mogelijk spelers lozen want dit Ajax stelt geen reet meer voor. Dat betekent veel nieuwe spelers erbij althans meer dan drie of vier. Hangt er uiteraard van af wat de kwaliteit wordt. Deze heren zijn mij tepositief over de huidige selectie. Stelt heel weinig voor zoals we gisteren weer snoeihard hebben kunnen zien. Het leek weer in niets op Ajax kwaliteit. Samenloop van omstandigheden noemen ze het. Spelers die laat kwamen. Allemaal smoesjes voor domweg gebrek aan kwaliteit.

25-04-2024 14:22

mokum410 +3259

taylor hahaha

25-04-2024 13:59

BobaAjax +701

Idd! Op 10 hoort een creatieve voetballer te staan.
Diepgang heeft hij ook niet.

Op 6 of 8 heb je veel meer werklust nodig voor wat hij brengt.

Dus er is geen plaats voor hem.

25-04-2024 14:20

Ajaxsupporter02 +13814

Diepgang heeft hij niet? Juist wel. Hij is ook geen typische creatieve speler zoals Ziyech, Misehouy, etc. maar wel veel creatiever dan types als Hlynsson en Klaassen.

25-04-2024 14:50

BobaAjax +701

Diepgang heb ik gisteren gezien! 5/6 x ligt er ruimte achter de verdediging en heeft Hato de bal. Hij is niet degene die dan diep gaat.
Hij sjokt maar wat.

Gisteren geeft ook van het schip nog aan dat er geen diepgang in deze ploeg zit!

25-04-2024 17:28

Ajax0342 +1134

Taylor ajb hou op. Die man rendeert totaal niet. 19 van de 20 schoten uit kansrijke positie gaan kansloos ver over , naast of het stadion uit. Het is gewoon net niks.

25-04-2024 13:58

Ajaxsupporter02 +13814

Zorg eerst maar eens dat je de nog mindere middenvelders loost. Altijd dat gezeik op Taylor.

25-04-2024 14:51

YugoVik +33028

Word weer een leuke transfer window waarbjj er met miljoenen gesmeten gaat worden..

25-04-2024 13:50

Mitchjo +6144

Ja we hebben niet veel keuze verwacht ik. Zo'n 80% van de selectie moet vervangen worden.

25-04-2024 14:18

VOETBALisOORLOG +1751

Potter, ga toch een eind fietsen... Die man kost je een vermogen. Ten Hag terug halen is veel realistischer.

25-04-2024 13:34

YugoVik +33028

In jouw hoofd misschien..

25-04-2024 13:42

LukaLitmanen +81888

Ten Hag heeft kansloos wisselbeleid

25-04-2024 15:13

Nr.10 +110893

Kom maar op met die kanonnen.

25-04-2024 13:34

Mocrodammerr +22964

Een aardig geraamte met Hato Taylor en Brobbey.
Kanonne wat ligt de lat laag bij Ajax.

Waar zijn onze Fodens, Bellinghams, Yamals etc.

25-04-2024 13:27

OwenStevenDalberg +27444

Ja maar ze komen uit de eigen jeugd, dus goed genoeg...

25-04-2024 13:34

PuntNaarAchterSVP +5240

Ja hoezo stellen we niet 11x Messi op inderdaad?

25-04-2024 13:37

stopperspil +11147

Off topic maar wat zijn de specifieke kwaliteiten van Graham Potter, wat maakt hem zo goed!? Qua trainers ben ik de twee laatste jaar nogal wantrouwig geworden.

25-04-2024 13:26

Hersenspinsel +7992

Voetbal is oorlog.

25-04-2024 13:37

GAjax31 +15988

Verstandige teksten. Mijn voorkeur gaat er ook naar uit om niet weer in 1 seizoen te veel wijzigen aan te brengen. Een paar spelers verkopen die duidelijk tekort komen en een paar gerichte versterkingen is beter.

Feyenoord raakt deze zomer hun trainer en hopelijk een aantal sterkhouders kwijt. Dan zullen ze er daar ook wel achter komen hoe lastig is om veel wijzingen op te vangen, zoals wij hadden met Ten Hag. Als je zelf dan nu eindelijk een keer een goede trainer aanstelt, moet je zelfs na dit rampseizoen wel weer om de 2e plek kunnen spelen.

25-04-2024 13:22

Henkjanklaas +20595

Zeker niet gekeken naar die puinzooi tegen een veel beter Excelsior. Dat kan toch niet !

25-04-2024 14:25

Henkje +3377

Doe taylor ook maar weg. Die viel gisteren opnieuw door de mand.

25-04-2024 13:21

Ajaxsupporter02 +13814

Ja, laten we hem maar weer weg doen ondanks dat hij 1 van de minst slechte spelers was! Wat vond je van Mannsverk, Tahirovic, Godts, Kaplan? Ook maar gelijk weg doen?

25-04-2024 14:52

Joke +6783

Als Brobbey een goed ek speelt, dan is hij natuurlijk gewoon weg.

25-04-2024 13:19

Juan62 +46067

Waarom? Hij heeft een contract tot Juni 2027

25-04-2024 13:22

Joke +6783

Omdat we genoeg Engelse clubs zijn met een zak geld. Denk dat Arne Slot hem weleens interessant kan vinden bijvoorbeeld

25-04-2024 14:42

Eurysaces +29498

Met 3 jaar contract lijkt me dat erg onwaarschijnlijk, ik geloof ook niet dat Brobbey weg wilt.

Als Brobbey wel vertrekt, zal dat voor de absolute hoofdprijs zijn en misschien wel een transfer record, voordat Ajax mee zal werken. Dan moet je je afvragen hoe erg dat is.

25-04-2024 13:42

LennartB +2911

Ramaj
Rensch - Kaplan - Hato - aankoop
Henderson - Taylor - aankoop
Aankoop - Brobbey - Godts

Akpom -> weg
Tahirovic -> weg
Mannsverk -> weg
Gaaei -> weg
Sosa -> weg
Wijndal -> weg
Berghuis -> weg
Bergwijn -> weg
Sutalo -> weg
Medic -> weg
Avilla -> weg
Mikautadze -> weg

25-04-2024 13:13

NipeB +15786

Je leest het artikel niet eens. Er komt geen grote schoonmaak. Er gaan een paar spelers weg, meer niet.

25-04-2024 13:35

LennartB +2911

Wat jij wilt knul, we gaan het zien!

25-04-2024 13:36

NipeB +15786

Het is niet wat ik wil. Het is wat De Lang zegt in het artikel. Ik ben geen knul ook.

25-04-2024 13:50

LennartB +2911

Sorry, zij/hij/het of dinges? iets van dat?

25-04-2024 13:52

Henkjanklaas +20595

Dat gaat m dus weer niet worden komend seizoen. Hard saneren is echt nodig.

25-04-2024 14:26

NipeB +15786

😂 geintje zeker. Ik ben geen transgender in ieder geval.

25-04-2024 14:35

NipeB +15786

We hebben nu 2 jaar een leegloop achter de rug en dat levert niks op. Nog een jaar zo doorgaan is totaal wanbeleid. Prima om te investeren in een paar goede ervaren spelers en een goede trainer en staf. Dan lijkt het al iets meer op beleid.

25-04-2024 14:36

Lazell +16973

Misschien zelf nog een keer het artikel goed lezen. Er staat alleen dat er niet 12 nieuwe spelers BIJ komen. Er staat nergens dat er niet grote aantallen spelers vertrekken. Ook bij Lennart zie je maar 3 aankopen.

Onze selectie is veel te groot. Als iedereen fit is, spelen er 8 van de 12 spelers niet van zijn lijstje. 3 basisspelers en 2 of 3 bankzitters erbij en je bent klaar.

25-04-2024 14:38

NipeB +15786

Die opstelling van Lennart slaat nergens op. Geen trainer die Kaplan en Hato opstelt. Zijn concurrenten van elkaar en Kaplan is minder slecht. Rensch raak je aan de straatstenen niet kwijt maar geen prio. Je hebt een onvoorstelbaar zwakke verdediging dan. Lekker hetzelfde duo opstellen die totaal door het ijs zakten in de Kuip bij de 6-0 afgang. Henderson noemt De Lang al niet. Die kan vanaf juli weer in Engeland spelen en gaat dat doen. Was er alleen om naar het EK te gaan en vertrekt. Godts? Is een jeugdspeler, net als Hato. Kan een keer invallen maar nog lang geen Ajax 1 materiaal. Als je tenminste als intentie hebt weer bovenin mee te doen. Vind je plek 5-8 ook wel best dan prima met zo’n opstelling. Ik neem het niet serieus en De Lang en Beuker vast ook niet.

25-04-2024 14:50

chriseverhard +3547

Hato gaat zijn plek verliezen aan kaplan want de nieuwe trainer zal waarschijnlijk met een rechtsbenige cv gaan spelen.
En rensch op rechtsback is al 3 seizoenen kut zie je dat niet.
Dus je hebt een links en een rechtsback nodig een rcv een 10 Taylor is geen 10.
En een rechtsbuiten

25-04-2024 13:36

LennartB +2911

Alles beter dan Gooijer en Gaaei, prioriteiten liggen op andere posities.

25-04-2024 13:37

Henkjanklaas +20595

En een paar middenvelders van hoog niveau die snelheid techniek en diepte brengen. Dan zit je totaal al aan een stuk of 7 nieuwe spelers

25-04-2024 14:28

chriseverhard +3547

Precies ik denk niet dat we het gaan redden met 5 spelers die heb je sowieso al nodig.
Ik denk dat je ook goede backups nodig heb op links en rechtsbuiten en een paar op het middenveld

25-04-2024 14:37

VOETBALisOORLOG +1751

Rensch mag ook weg, Akpom mag je wel houden

25-04-2024 13:36

JantjeBeton +2953

Rensch is er geloof ik aan toe om te verkassen, lijkt mentaal klaar te zijn bij (lees 'met') Ajax. Dus verkopen die hap, heeft nooit een lekker stabiel seizoen gedraaid, en gaat met zijn mentaliteit ook niet meer gebeuren vrees ik. Tja...

25-04-2024 13:45

Dennis129 +11877

Rigoreus doorselecteren helemaal eens, maar Kaplan en Hato zijn allebei piepjong en linksbenig. Laat die elkaar maar eens scherp houden en concurreren om de lcv positie. Sowieso bakken ze er allebei vrij weinig van al tijdenlang. Als dat je centrum is weet je zeker dat je een gigantisch probleem hebt.
En Godts is de afgelopen 2 wedstrijden door een ondergrens gezakt die zelfs Gaaei niet heeft gehad. Nog lang niet klaar voor een basisplaats. Ook jij hebt gewoon weer een jong ajax team plus Henderson staan. 100% zeker dat je met een goedkope ervareneredivisie speler als Sandler erbij al beter af bent.

Je evrgeet in je lijste vertrekkers nog Rulli,Gorter, Martha, Sanchez,Wijndal en Boomen overigens

25-04-2024 13:41

Eurysaces +29498

Afhankelijk van de prijs die je krijgt voor die vertrekkende spelers, kan ik mij er prima in vinden. Zonder goed bod zou ik een groot deel aanhouden (voor de breedte). De enige waar je echt niks mee kan en die ik ook echt niet beter zie worden, zijn Medic en Avila.

25-04-2024 13:45

Daneman +1384

Kaplan en hato volgend jaar nog erg jong hoor. Liever een CV erbij van min. jaar of 26

25-04-2024 14:04

suarez30 +361

Rensch staat in het verkeerde lijstje.

25-04-2024 14:29

Gooseman +11853

Een vertrek is 'in principe' onbespreekbaar. Onder het mom van voor een zak geld is alles mogelijk.

Taylor begrijp ik wel. Wanneer er betere spelers naast hem staan zal hij zelf ook beter gaan spelen. Nu gaat er veel mis in al zijn ijver om iets te forceren. Zijn vrije trappen en corners waren gisteren waardeloos.

Buiten Ramaj wordt ik van geen enkele Mislintatriaan warm. Het geraamte van De Lang lijkt meer op dat van een uitgestorven dinosaurus waar je alleen een hoofd, nek en voet van hebt. Het hele lijf en benen is spoorloos.

25-04-2024 13:07

Lazell +16973

Natuurlijk is alles mogelijk. Als er mega bedragen komen, kan je de selectie op 3 of 4 plekken tegelijk versterken.

25-04-2024 14:40

Willem410 +3112

Niet 1 aankoop van Mislintat had in 2019 mee mogen doen op de training van Ajax.
Laat staan op de bank mogen zitten.

25-04-2024 12:54

NipeB +15786

Datzelfde geldt voor het geraamte. Niet 1 daarvan was basisspeler geweest. Max bank.

25-04-2024 13:09

Henkjanklaas +20595

Rake woorden. Het is domweg te treurig voor woorden dit niveau.

25-04-2024 14:29

trodat4030 +96403

De plannen klinken allemaal wel zoals ze horen te zijn, ben benieuwd naar de uitvoering cq de keuzes voor bepaalde type spelers. Stiekem ook wel n beetje blij dat ze Hlynsson niet als onderdeel van het geraamte zien, hopelijk willen zij wél creativiteit in de as.. En dat is niks ten nadele van kleine Kris, maar imo hoort er op 10 geen verstoppertje spelende en zich aan het veldspel onttrekkende voetballer.

25-04-2024 12:52

Lazell +16973

Is ook door noodzaak veel te snel gebracht. Net als bij Vos, Gooijer en in wat mindere mate Godts. Zulke spelers horen in de luwte langzaam aan minuten te komen en zich te onwikkelen op hun beste positie. Vanuit het niets elke week basis en alleen maar bezig zijn om je hoofd boven water te houden is niet per se goed voor de ontwikkeling.

25-04-2024 14:44

Sambavleugels +18681

Kleine Kris hoort puur en alleen te spelen als ie omringd is door creatievelingen. Dan kan ie met z'n loop- en combinatievermogen, gevoel voor ruimte, timing en scorend vermogen van nut zijn. Zoniet wil je initiatiefloos spelen.

25-04-2024 15:23

WZAWZDB32 +4128

Waar is Berghius?

25-04-2024 12:46

Burg +1292

Die zat gisterenavond in de ereloge uitgebreid te lachen met Henderson

25-04-2024 12:48

AjaxYahudi +3002

Ik zou ook lachen als ik niet op het veld hoefde te staan dit seizoen..

25-04-2024 13:11

RonaldMcDonald +5072

Misschien kunnen ze Mannsverk, Forbs, Sutalo en Tahirovic in de zomer op voetbalkamp sturen, kunnen ze leren hoe je een bal moet aannemen en afspelen.

25-04-2024 12:32

Techno303 +2515

Koning open deuren alles Jezus…

Maar we zien toch elke week dat het eigenlijk niet werkt telkens zakken spelers nog verder door de ondergrens.

Geen CL misschien EL maar anders weer confetti

25-04-2024 12:20

Adt +1650

Dit geraamte, zou wat mij betreft aangevuld moeten worden met 1 zéér ervaren RCV die samen met Henderson en wellicht Berghuis de jonkies leert wat topvoetbal inhoudt en die een wedstrijd kunnen lezen. Daarnaast 2 of 3 vleugelspelers die het verschil kunnen maken. Dat zouden wat mij betreft de eerste stappen zijn. Dan kijken hoe het loopt en de volgende stappen zetten. We komen van ver en moeten ervoor waken niet weer alles op de schop te gooien

25-04-2024 12:20

rood-wit-hart +2275

Berghuis die de jonkies moet leren wat topvoetbal inhoudt? Die doet leuk mee als het allemaal draait, maar is de eerste die verzaakt zodra het minder loopt. Gewoon laten vertrekken deze zomer, is ook nog eens gif in je selectie die jongen.

25-04-2024 12:58

JariLitmanen87 +7934

Geraamte? Uitgehold karkas bedoelt men misschien.

25-04-2024 12:18

Cello +52796 moderator

Uitegaande van de huidige selectie kan ik er wel inkomen, dat men zo denkt bij Ajax. Dat men vanuit deze 3 wil gaan bouwen aan een nieuw team.
Ik kan er ook wel wat mee, dat velen zeggen dat vooral op gebied van mentaliteit je niet van deze 3 uit moet gaan. Maar dan denk ik, dat je dat moet gaan scouten bij het aantrekken van de spelers die deze 3 moeten gaan aanvullen. Bij Taylor en Rensch heb ik niet het gevoel, dat zij een voortrekkersrol kunnen gaan hebben en zgn. het team ook op sleeptouw kunnen gaan nemen. Maar als je dan zorgt dat er een gebalanceerd geheel staat zullen óók zij boven komen drijven en beter worden. Bij Hato heb ik weer wel het gevoel, dat het één van de leiders kan gaan worden. Nu lukt het vaak nog niet, maar dat komt imo ook gewoon doordat ie nog zo jong is. Met wat meer ervaring en dus wanneer ie wat ouder is kan dat wel goed gaan komen.

Kortom.... uitgaande dat je met deze 3 door zou willen gaan zal dus alles afhangen wie en wat je erbij weet te halen komende zomer. En weet je het voor elkaar te krijgen dat het team beter uitgebalanceerd is dan zullen dus ook deze 3 beter tot hun recht komen in vergelijking met hoe dat nu is.

25-04-2024 12:18

Kaatje +4789

Als dit geraamte het juiste vet om zich heen krijgt, en met de juiste en beste trainer en staf voor de groep geloof ik zeker in een wederopstanding van Ajax.
En in dat 'vet' mag wat mij betreft ook best nog een graatje uit de Sven pot zitten, zoals Tahirovich.

25-04-2024 12:13

Daneman +1384

Een ding is oppassen. Als je het over Hato in het geraamte hebt. Die jongen wordt kwaliteiten toebedeeld die hij op basis van z'n leeftijd niet kan hebben.

25-04-2024 12:10

sAFCAd96 +1849

Klopt, wat dat betreft is Martha meer een geraamte.

25-04-2024 12:34

Rob1976 +9428

Niet lullig bedoeld, maar eigenlijk best een slap geraamte, waarvan ik heus ook weet dat er veel potentie in zit.

Brobbey: best wel blessure gevoelige speler
Hato: nog erg veel te leren, speelt de laatste tijd erg slap
Taylor: dit seizoen 1x echt goed geweest
Ramaj: moet meer rust in zijn spel krijgen en zijn uittrappen moeten vaker bij spelers aankomen.

Ik begrijp het natuurlijk wel dat deze 4 spelers een "nieuw" geraamte gaan vormen, maar er moeten dan wel echt gelouterde en getalenteerde spelers bij met de nodige kwaliteiten. Achterin moet er een type Blind / Rijkaard bij, op het middenveld een type Litmanen / Davids en echte goede vleugel aanvallers zoals Overmars en Finidi waren. Maar dat is allemaal een utopie, de huidige aantrekkingskracht van ajax zal een stuk minder zijn en de portemonnee idem. Toch heb ik wel vertrouwen in Beuker en de Lange, dit is een dreamteam in wording💪🏻

25-04-2024 12:06

Schip +23345

Was net bezig iets soortgelijks te posten. Er moeten echte kwaliteitsroutiniers bij. Vorig jaar had je De Vrij en Ziyech kunnen halen. Weet niet of dat nog mogelijk is of dat er goede alternatieven zijn.

Laatste zin kun je uit je hoofd zetten.

25-04-2024 12:39

Rob1976 +9428

Laatste zin dwong ik mezelf toe om positief af te sluiten

25-04-2024 13:29

Schip +23345

Begrijp het, maar ik ben nog nooit zo pessimistisch geweest over Ajax. Wat een schande dit soort vertoningen man. Ik kan nog objectief kijken naar individuele spelers, maar die gelatenheid overal, ook bij Van 't Schip. Er zit nul gif in.

25-04-2024 15:22

Rob1976 +9428

Bij mij ook 1 en al ergernissen en pessimisme, maar ik moet niet vanuit het moment denken, bij Feyenoord dacht ik in het jaar dat ze kampioen werden vooraf dat ze dat jaar zouden degraderen, oftewel iets kan met de juiste poppetjes zo omslaan.

25-04-2024 15:24

afct +8918

Dit is een redelijk geraamte van jeugd. Niet het geraamte kom op zeg.

25-04-2024 12:05

Intec2.0 +12395

Taylor zou ik juist afscheid van nemen bij een goed bod en daarmee bedoel ik alles boven de 7M die jongen is pover en gaat bij ons echt niet meer beter worden.

25-04-2024 12:34

Bobje99 +7031

Taylor is er zo een die je nu voor 7 miljoen laat gaan en over 3 jaar alsnog in de (sub)top tegen gaat komen. Koester dit soort gasten nou een beetje.

25-04-2024 13:02

4Ever14 +6568

“ Koester dit soort gasten nou een beetje.”

Op basis van welke prestaties?

25-04-2024 13:38

afct +8918

Probleem is dat Taylor als de kern word gezien en de kar moet trekken.

25-04-2024 14:19

Intec2.0 +12395

Een kar die hij niet kan en gaat trekken.

25-04-2024 14:36

SundayOliseh +2054

Ha ik dacht dat ik de enige was. Ben het helemaal met je eens.

25-04-2024 12:00

CruijffiaansNouriaans +4425

Meer voetbal in de as, op het middenveld. Dat is wat we nodig hebben. Met de houthakker, Mannskerk, dat helpt je defensief, maar als je na een aanval van Excelsior niet door kan voetballen, kom je snel weer in de problemen. Dat was gister echt het probleem. Ajax is doodziek. Techniek, passing, voetballend vermogen, dat was Ajax. Nu staan er 2 houthakkers op t middenveld. Met branco ging het nog wat beter omdat de man snel en goed het spel kan verleggen met zuivere crosspasses. Hielp enorm met zijn overzicht. Hij snapt het hele veld. Die twee jonkies snappen alleen hun direct omgeving en zijn reactief. Branco leest beter en dat hebben we nu nodig. Maar echt, meer voetbal op de as. Dan kan je voetballend beter eruit komen en dat is waar je wedstrijden als die van gister kan winnen.

25-04-2024 12:00

Jariiii +21809

Ik zie nog steeds gunstige berichten over Potter.
O, wat zou het toch fijn zijn als de weg omhoog kon worden ingeslagen.

25-04-2024 11:59

ChristianEriksen +92

Waar zie je die dan?

25-04-2024 12:46

Bobje99 +7031

Ik ken Potter niet zo goed als trainer. Ik weet dat hij bij brighton zat, waarbij zijn vervanger het beter doet dan hij het gedaan heeft. Daarbij heeft ie bij Chelsea slecht gepresteerd (al doet vermoedelijk iedere trainer dat). Is de roep om Potter gebaseerd op bepaalde feitelijkheden of met name op de hoop dat het met hem beter gaat zijn

25-04-2024 13:04

erwtenpeller +2006

Eerst een Top Top Top Trainer een die spelers beter maakt.en voor een goede conditie zorgt en niet dat slappe gedoe wat we nu krijgen.

25-04-2024 11:59

Erik20 +7363

Taylor als onderdeel van een geraamte zien word ik niet heel vrolijk van... hij heeft laatst één wedstrijd aardig gespeeld, dat geeft hem blijkbaar weer een paar maanden krediet. Hij is (nog?) echt niet het niveau waar je als Ajax naar moet streven.

25-04-2024 11:56

Intec2.0 +12395

Hij en Rensch gaan dat ook nooit krijgen.

25-04-2024 12:35

Zomer +1849

Ik snap alle negativiteit maar Hato, Taylor en Rensch kunnen echt wel voetballen. Technisch is er weinig mis mee. Wel verdienen ze allemaal een gigantische schop onder de kont. Als deze spelers de mentaliteit van een Tagliafico of Tadic zouden hebben zouden het hele goede spelers zijn. Juist hier kan een goede trainer in helpen (kijk naar Slot of Bosz).

25-04-2024 11:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.