Ajax boekt moeizame zege op Vitesse

door Bart Veenstra 453

Ajax boekt moeizame zege op Vitesse

door Bart Veenstra 453

Laatst geüpdatet

Ajax heeft de thuiswedstrijd tegen Vitesse met een 1-0 overwinning afgesloten. Een makkelijke zege was het niet voor de Amsterdammers, maar de drie punten zullen meer dan welkom zijn in de hoofdstad. Het enige doelpunt van de wedstrijd werd al in de eerste minuut gemaakt door Riechedly Bazoer.

Frank de Boer, die tot vandaag als trainer van Ajax drie van zijn vijf (inclusief beker) thuiswedstrijden tegen Vitesse verloor, had in zijn elftal weer een plek ingeruimd voor aanvaller Anwar El Ghazi. Hierdoor nam Viktor Fischer, die vorige week tegen ADO Den Haag nog als rechtsbuiten speelde, plaats op de bank. Verder speelde Donny van de Beek opnieuw in plaats van de geblesseerde aanvoerder Davy Klaassen.

De wedstrijd was nog geen dertig seconden oud of Ajax wist al op voorsprong te komen. Mitchell Dijks brak door aan de linkerkant en zag zijn voorzet in eerste instantie weggewerkt worden door Vitesse-keeper Eloy Room. In de rebound reageerde Bazoer vervolgens alert en schoot de 1-0 binnen.

De grootste tegenvaller van Ajax in het eerste bedrijf was de blessure van Kenny Tete. De rechtsback viel na een harde overtreding van Isaiah Brown uit met een knieblessure en werd vervangen door Mike van der Hoorn. Hierdoor verhuisde Joël Veltman van het centrum naar de rechterkant. In het verdere verloop van de eerste helft waren er voor beide ploegen de nodige kansen. Zo waren namens Ajax El Ghazi en Joël Veltman dichtbij een tweede treffer, terwijl ook Vitesse de nodige mogelijkheden kreeg.

In de tweede helft was het Vitesse dat het spel maakte. De Arnhemmers hadden veruit het meeste balbezit en wisten af en toe een kans te creëren. Ajax daarentegen kwam er naarmate de wedstrijd vorderde nauwelijks nog uit en kon de bal niet lang in de ploeg houden. Toch kreeg Ajax in het slot van de wedstrijd via Arek Milik en El Ghazi nog enkele goede kansen. Door de overwinning staat Ajax nu zes punten voor op PSV. De Eindhovenaren komen zondag echter nog wel in actie tegen FC Twente.

Opstelling Ajax: Cillessen; Tete (Van der Hoorn, 19'), Veltman, Riedewald, Dijks; Gudelj, Bazoer, Van de Beek;, El Ghazi, Milik, Younes;
Wissels Ajax: Boer, Van der Hoorn, Fischer, Sinkgraven, Schöne, Serero, Viergever;

Opstelling Vitesse: Room; Diks, Van der Werff, Kruiswijk, Ota; Nakamba, Qazaishvili, Yeini; Rashica (Oliinyk, 46'), Solanke, Brown;
Wissels Vitesse: Velthuizen, Oliinyk, Dauda, Pantic, Baker, Kashia, Lieftink;

Doelpunten:
1-0 Bazoer (1')

Bijzonderheden:
-

Volg de wedstrijd via Twitter:

Lees meer over:
Plaats reactie

kevinski94 +456

Heb nu al meerdere keren gezien dat iemand de diepte in loopt maar dat niemand die pass durft te geven.. Trainen!

26-01-2016 21:28

MichelAngelo66 +22172

Sommigen hebben hun standaard van mooi voetbal drastisch naar beneden geschroefd. Dartelend voetbal is niet meer belangrijk. "De achterhoede staat als een huis". Hartstikke leuk die man of the match. Altijd een verdediger. Scoringskansen? Ach joh, niet belangrijk. Een man passeren? Niet belangrijk.

Ajax zit in drijfzand en de meeste vinden het wel best. Triest. Of je hebt natuurlijk nooit fatsoenlijk voetbal meegemaakt, dat kan. Ik zou zeggen even joetoep kijken. Maar goed, degene die Sprankelend voetbal wil zien met durf is een zeurpiet. De Boer is een zegen. Yeah right!

24-01-2016 18:50

carel romijn +3

Nu nog een spits dan ben je klaar voor de strijd.
Milik toont weer eens aan totaal niet geschikt te zijn voor het spel van AJAX.
Hij staat diverse keren buitenspel dus let niet op, of begrijpt het niet, een beetje meer lef zou ook goed uit komen je speelt bij AJAX!

24-01-2016 12:37

Olle +35

Klopt helemaal..........en graag ook Cerny rechtsbuiten........ Daar staat nu niets namelijk.......

24-01-2016 14:00

3sterren +20205

Gefeliciteerd met deze overwinning!
Ook met moeizame overwinningen komt het kampioenschap dichterbij...

Achteraf gezien hoefde ik dus niet zo erg te billenknijpen als dat ik heb gedaan.
Voel me als Gordon die door alle toppers tegelijk is ...

Heb vandaag de hele dag om te herstellen.
Een nederlaag van PSV en Feijenoord zou het revalidatieproces gunstig beïnvloeden.

24-01-2016 11:13

AFCA 0229 +0

Defensie stond als een huis. Zeker als je bedenkt dat Vitesse meer dan 60% balbezit heeft en een van de betere selecties in de Eredivisie. Kansen zijn amper weggegeven en zelf scoor je binnen de halve minuut. Weer niet de meest vermakelijke wedstrijd, maar de punten zijn weer binnen, dus puik werk van de boys!

24-01-2016 10:22

weallloveajax +0

was met vlagen redelijk vermakelijk maar, tis pijnlijk om te zien hoe milik geen aanvoer van de flanken krijgt en dan ,moet die jongen vanaf het middenveld weer naar de 16 meevoetballen en daar is hij niet de spits naar neem ook kolbein als voorbeeld.Gazie is een mislukte CR7 aan het worden met zn scharen en 0 rendement terwijl hij juist aanvoer moet zijn voor Milik en dan heb je weer meer aan Fisher maargoed.
Als Marc en Co niet serieus gaan kijken voor een andere spits kan dit je duur komen te staan

24-01-2016 10:19

Yoyoyoyo +0

Genoten van Younes.
Milik, Veltman en Riedewald, Gudelj, waren weer een compleet drama.

24-01-2016 09:30

IamLegend +2

3 punten zijn binnen, bam! Ajax kampioenen...

24-01-2016 09:10

mcjc +2

Waarom geen muric en Cerny erbij halen? Want achter el gazhi hebben we geen fatsoenlijke rechtsbuiten. Ook el gazhi brengt te weinig voor een buitenspeler. Mischien is de spits toch een betere positie voor hem.

24-01-2016 07:51

blava +2

Milik blijft de zwakke schakel in het elftal. Met een goede spits had Ajax ruim gewonnen van Vitesse. Milik doet zo'n beetje alles fout wat hij fout kan doen. Beter Dolberg of Hendriks in de spits. Die zullen het beter doen dan Milik. onbegrijpelijke keuze van de Boer.

v.d. Beek is een slimme speler en had veel nuttige intercepties. Hij was wat mij betreft man van de wedstrijd. Gudelj is verantwoordelijk voor de sterke defensie samen met Veltman, Tete en Riedewald. Veltman krijgt steeds meer persoonlijkheid en zelfvertrouwen. Hij haalt nu een zeer hoog niveau en hoort thuis in het Nederlands XI

24-01-2016 07:07

4-3-3tje +0

Moeizaam of niet. Eén doelpunt kan voor Ajax al genoeg zijn tegenwoordig om te winnen, en dat is wel eens anders geweest. Ze behouden 90 minuten lang de verdediging strak en geven nagenoeg geen kansen weg.

Wanneer gaat Ajax een spits halen, of Milik leren, die een verdediger kan passeren, een duel aan gaat, doortastend is, doorjaagt, etc.. Het is het allemaal net niet. El Ghazi sprankelt ook niet. Younes daarentegen doet het aardig goed, maar mist mensen voor de combinaties. Younes - Fisher - Schöne zou mogelijk een goed alternatief zijn bij missende vorm El Ghazi en niet creatieve en wendbare Milik.

24-01-2016 02:16

geronimo +4

De door iedereen verguisde vd Hoorn speelde echt goed!

24-01-2016 01:10

Superjood410 +2

Super blij met drie punten. Hopelijk dinsdag meer amusement tegen het afgezwakte Heracles. Resultaat is prima, hopelijk behalen we dit soort resultaten volgend jaar ook Europees. Niks weggeven en een goal maken, prima.

Voetbal verandert, mijn mening over de importance van amusement ook. Al hoop ik dat er gewoon 8 mooie thuiswedstrijden bij zitten van de 17. Dus dinsdag hopen op 5 goals en mooi voetbal

24-01-2016 00:49

AjaxMichael +14

Ben ik de enige die hiervan kan genieten? 3 Punten, spanning in de wedstrijd, geen kans weggegeven en kansen op een ruimere overwinning tegen de nummer 4...

24-01-2016 00:47

rodnet +10264

Ik denk het wel. Ajax-onwaardig catenaccio zonder veel aanvallende intenties is niet de reden dat ik Ajacied ben.

24-01-2016 01:13

yari +0

Wen er vast aan. Ajax weer kampioen.

24-01-2016 01:59

suske +25

Als Ajax aanvallend speelt maar verliest klaagt iedereen hier jij ook!!

24-01-2016 08:54

rodnet +10264

Toen Ajax nog als Ajax voetbalde werden de beste resultaten behaald. Ajax heeft niet voor niets een fantastische reputatie in de wereld. Dat is te danken aan het aanvallende, technisch hoogwaardige voetbal waarmee Ajax bekend is geworden.

24-01-2016 12:30

Voetbal1900 +1

Er lijkt in de aanval totaal geen automatismen in te zitten. Als je drie Ajacieden met bal op de goal ziet afrennen van de tegenstander lijken ze zowat in paniek, wat moet ik doen????? alsof ze dit nooit oefenen. We hebben helaas al zeer lange tijd geen sprankelende aanvaller meer gehad bij Ajax. Barecolona heeft Messi (Argentinie), Suarez (Uruguay) en Neymar (Brazilie). Ajax heeft Overmars die tot voor kort besloot geen enkele Zuid Amerikaan te kopen. Hij liet zich liever influisteren door een zeer sympathieke Deen, die alleen de talenten van Zlatan goed zag, maar daarna alleen maar de middelmaat bij Ajax binnenhaalde.

24-01-2016 00:33

Mace0107 +1

Wanneer maakt De Boer bekend of hij blijft of niet?
Ik snak naar een nieuwe trainer.

24-01-2016 00:13

Pettersson1963 +0

En dan krijgen we hetzelfde voetbal te zien met dezelfde voorhoede. Een spits die geen aanspeelpunt is en geen fatsoenlijke voorzet krijgt en twee buitenspelers die niet of nauwelijks hun man voorbij komen en geen voorzet in huis hebben.

24-01-2016 00:31

wladimir +3059

Wanneer de voorsprong op PSV 7 punten is maakt Frank bekend dat hij blijft. Als Ajax kampioen wordt dan blijft hij echt 10 jaar zitten.

24-01-2016 10:17

trooop +3885

Mensen die na een avond als deze zeggen 'het spel was niet best, maar tevredenheid overheerst want we hebben gewonnen', ontkennen dat Ajax bijzonder is. Bij bijna alle voetbalclubs ter wereld gaat het in de eerste plaats om winnen. Als dat je belangrijkste uitgangspunt is, ben je een doorsnee club. Een van de velen. Als dat winnen vaak lukt, ben je een goede doorsnee club. Als het belangrijker is hoe je wint, dan dat je wint, ben je een bijzondere club. Pas als je zelfs dan vaak nog wint, ben je Ajax.

Stijl = inhoud. Het shirt, het logo, de geschiedenis, staan daar nu nog voor symbool. Maar hoe lang blijft dat overeind als je je net zo gaat gedragen als de rest? Als je in de eerste plaats wil winnen, de manier waarop zien we later wel?
Als teveel supporters daadwerkelijk vooral tevreden zijn na een avond als deze, hebben we over 10 jaar de uitstraling van psv.

23-01-2016 23:51

Pettersson1963 +0

Jij denkt nog steeds dat Ajax een Top Club is en dat de tijd stil heeft gestaan. Onder Jol zag het voetbal er beter uit maar wonnen we niets. Ik ben het met je eens dat het spel niet bijzonder is en dat we een zakelijke overwinning hebben behaald. Maar leg eens uit hoe jij het tij wil keren? Topspelers en aanstormende talenten komen niet meer naar Nederland, de televisierechten in Spanje, Engeland en Duitsland hebben duizelingwekkende vormen aangenomen en de Top Clubs in Europa kopen alle talenten.

24-01-2016 00:20

trooop +3885

Ik verwacht heus niet dat Ajax zich zo in de Europese top kan gaan scharen. Maar de juiste trainer kan veel meer uit deze spelers halen dan ze nu laten zien. De Boer heeft eigenlijk een hele goede basis gelegd, maar het proces is gestokt. Dat stopwoord van hem, betrouwbaardheid, is belangrijk als je naast aanvallen ook wil winnen. Hij is daar alleen veel te ver in doorgeschoten. Het is taai slijm geworden. Gedekte middenvelders inspelen, op het middenveld wegdraaien van je tegenstander, op het middenveld je mannetje opzoeken ipv zo snel mogelijk een afspeelmogelijkheid zoeken, dat mag allemaal niet meer van hem. Zo lok je uit waar we vanavond naar keken. Het is degelijkheid boven frivoliteit in zijn tactiek en zijn opstellingen. Komt er nu een trainer die die betrouwbaarheid probeert te behouden, maar de nadruk veel meer op aanvallen legt, dan zou deze selectie, met de jeugdspelers die eraan komen, maar zo eens tot bloei kunnen komen. Europese top gaat niet lukken zolang de verhoudingen niet veranderen, maar het kan allemaal veel beter dan we nu te zien krijgen. Ook in Europa. Nu komen we niet eens in de buurt van een stunt en dat komt niet doordat onze selectie daar te slecht voor is (op een paar na). Om het tij te keren kun je kortom met een andere trainer en een goed werkend scoutingsapparaat al een heel eind komen.

24-01-2016 01:54

AFCA. +3274

Dit is gewoon een prima overwinning. Als psv zo wint is het "volwassen" en "zakelijk".

23-01-2016 23:43

DeBaarsjes +3115

mikeeey vd hoorn.. bikkel! gewoon die bal wegrossen laatste minuten, niks voetballend oplossen! lekker ingevallen!!

23-01-2016 23:14

Noxin +15465

En die sliding die hij maakte voordat Qaisahvili (of hoe je het ook schrijft) kon inschieten. Stond stoicijns op het veld, rende soms met grote stappen naar voren om toch gevaar proberen te stichten voorin met z'n lengte. Blijft een held, of hij nu blijft of niet.

24-01-2016 00:00

noahdepoah +0

Wat een drama weer, 3 punten maar verder weer helemaal niets.

23-01-2016 22:59

Lewis Hamilton +1

Het Ajax stadion zal met dit voetbal leger en leger worden, maar dat maakt de meesten hier toch niks uit, de 3 punten zijn toch weer binnen en we slapen weer rustig verder...

23-01-2016 22:46

HarryHarHar +3018

Laat ik voorop stellen dat ik reuze blij ben met de drie punten, ja dat is het zeker het allerbelangrijkste als je kampioen wil worden maar het spel.. tjonge jonge geen wonder dat er met de week minder mensen naar de Arena komen, maar dit is nu eenmaal het beleid van Ajax, we doen het met de spelers die we hebben, en als we ooit eens wat willen uitgeven dan moeten er eerst wat spelers verkocht worden, nou buiten de vijf á zes spelers die er gewoon iedere week staan (en daar is ook wel belangstelling voor) krijgen ze de rest nog geen eens verhuurd, laat staan verkocht, en dat voor de rijkste club van Nederland, schandalig om iedere week zo'n lamlendige pot voetbal op de mat te leggen, na afloop hoeven ze eigenlijk geen spelers meer iets te vragen want standaard is het tjá!.. het zal beter moeten, en de Boer, er is nog werk zat... Pfffffffff

23-01-2016 23:54

fuark +0

drama aantal toeschouwers zeg

23-01-2016 22:38

Aeson +0

Vind je het heel gek als je 41 euro voor een slecht zicht plek betaalt?

24-01-2016 01:06

Ar-AFCA +5

Dijks... Wat speelde die goed zeg!! Echt een genot om naar te kijken. Ging voorop in de strijd en nam meerdere spelers hierin mee. Gudelj onopvallend maar vandaag wel zeer degelijk en belangrijk. Laat weinig steken vallen en zit er heel vaak heel goed tussen.

23-01-2016 22:33

ST +23060

Dijks, Bazoer en Younes prima.. De rest matig.

23-01-2016 22:31

Noxin +15465

Ik vond Bazoer anders in de 2e helft ook erg ver wegzakken. Alleen de verdediging speelde 90 minuten een puike partij. Veltman-Vd Hoorn-Riedewald-Dijks.

24-01-2016 00:01

Vak M +0

Sinkgraven lekker bezig en voorop in de strijd. Toppertje! Creativiteit en goals van Ziyech hard nodig!

23-01-2016 22:30

RobertAjax97 +0

Morgen zal PSV of Feyenoord wel punten laten liggen, voorsprong weer vergroten :)

23-01-2016 22:29

mickey2602 +4746

Feyenoord boeit me niet meer zo,die staan nu 8 punten op ons achter mits ze morgen winnen(wat denk ik wel gaat gebeuren).
PSV zie ik als lastiger en die mogen wel punten verliezen maar thuis tegen Twente...ik schat die kans op 10%.
Ondanks dat Twente de winterstop uit is gekomen met een overwinning op Heracles,tegen dit PSV gaan ze dat niet redden vrees ik.

23-01-2016 22:32

AJAXied4ff +0

Natuurlijk zijn we weer bijna met z'n allen in slaap gevallen, het was weer niet best, met name de tweede helft. De kansen waren op één helft te tellen. Maar toch heerst aan het eind een tevreden gevoel, want de punten zijn alweer binnen. Nu morgen rustig hopen dat de concurrentie misschien wat laat liggen. Als we maar kampioen worden, dat is het enigste wat op dit moment telt, want anders is het seizoen mislukt.

23-01-2016 22:26

Tijmen122 +0

hoe speelde MarraDonny?

23-01-2016 22:16

fanforeffer +4

dat veel stoeltjes leeg waren na rust zegt genoeg . het voetbal van Ajax is niet om aan te zien.

23-01-2016 22:14

behangdelul +32495

Wat stond de verdediging als een huis! Iets wat je bijna als Ajacied niet wil horen, maar dit Vitesse zo lam leggen? Echt knap. Veltman was vandaag echt weer de Veltheer, dikke plus voor van der Hoorn en Dijks eindelijk zoals we hem willen zien. Bazoer werd na de goal te nonchalant, en Milik is gewoon niet een Ajax-spits zoals er op het moment wordt gespeeld, lees: geen aanvoer. Je ziet gewoon aan Milik dat als ie niet in 20m van de goal staat en hij de bal krijgt hij gewoon in paniek raakt. Zonde dat ie geen aanvoer krijgt en ook verkeerd loopt. El Ghazi bij tijd en wijlen weer lekker aan het ballen en begin steeds meer te genieten van Younes.
Als je zo in Eindhoven speelt vertrek je daar ook gewoon met een 0-1 o.i.d.

23-01-2016 22:14

muziekvriendje +0

Vergeet onze schlager Riedewald niet.

Ben het verder met je eens. Deze verdediging kan ons kampioen maken. Vergeet niet dat het resultaat het enige is wat telt en we op die manier 4 keer eerder kampioen zijn gemaakt door de Boer.

Het is prachtig om te zien dat er het maximale uitgehaald wordt door de spelers en dat ze als mannen spelen. Dat is toch wat we vorig seizoen wilden? Meer degelijkheid en kracht? Nu niet zeiken dat die Sinkgraven er nooit instaat. Dat blijkt gewoon een miskoop, Klaassen is een veel betere en mooiere speler om te zien. Wat een drive heeft die gozer je krijgt er bijma een dikke l

23-01-2016 22:26

behangdelul +32495

Ik denk dat Sinkgraven ook echt wel van waarde gaat zijn. Echter moet die op 10 spelen en als de tegenstander vast is gezet. Vandaag had je niet heel veel aan hem, maar wat een heerlijke tackle maakte die nog even.

23-01-2016 23:25

muziekvriendje +0

Sinkgraven is jong, maar er zijn ook heel wat andere jonge(re) spelers die op hetzelfde niveau zitten of dat zelfs ontstijgen. Denk dat als Nouri die nu 18 is wordt ingebracht men zal zien dat Sinkgraven inderdaad net zo goed niet gehaald had moeten worden. Dat valt ook iemand aan te rekenen.

24-01-2016 01:31

muziekvriendje +0

Op 10 is hij in een aantal wedstrijden behoorlijk belangrijk geweest, en dat gaan ook later dit seizoen veel aan hem hebben. Is samen met Cillessen de beste speler die we hebben. Jammer dat Milik in de spits staat en geen beweeglijke speler die een goed koppel kan vormen met Klaassen. Hebben we ook niet dat probleem met de aanvoer die Milik niet zou krijgen, hij past niet bij dit Ajax.

Sinkgraven is jong, maar er zijn ook heel wat andere jonge(re) spelers die op hetzelfde niveau zitten of dat zelfs ontstijgen. Denk dat als Nouri die nu 18 is wordt ingebracht men zal zien dat Sinkgraven inderdaad net zo goed niet gehaald had moeten worden. Dat valt ook iemand aan te rekenen.

24-01-2016 01:30

ram +7283

Wat een draak van een wedstrijd zeg.... Het eerste kwart was natuurlijk zeer veelbelovend. Tweede helft om te janken.

Wel complimenten voor het team in verdedigend opzicht. Vitesse heeft geen kans gehad.

23-01-2016 22:09

ARUCAMBA +1

het heeft totaal niets te maken waar ajax ooit voor stond, aanvallend met flair voetballen, het publiek vermaken, de boer zal wel weer zeggen, we hebben tegen een lastige tegenstander niets weg gegeven, maar er is ook helemaal niets gecreerd, het is zeer droevig, niet om aan te zien, als supporter blijf je kijken maar ik kan me goed voorstellen dat je als neutrale toeschouwer gewoon iets anders gaat doen

23-01-2016 22:07

AlexIbarra +19223

Ik zit niet vaak in het stadion, maar vorig seizoen wel bij de bekerwedstrijd.
Net zo saai als vandaag, maar dan uitslag 0-4 (!)

Doe mij dan dit maar.

23-01-2016 22:18

J00DT0TMIJND00D +0

Leuk dat we verdedigend goed hebben gespeeld, maar ik zou toch pas echt tevreden zijn als wij ook zo goed zouden verdedigen tegen ploegen van wereldformaat. Nu speelt je thuis tegen een ploeg die echt niet beter is en dan moet je tevreden zijn dat je goed heb verdedigd. Tegen elke ploeg in de Eredivisie horen wij gewoon dominant te zijn in eigen huis. En begrijp me niet verkeerd ik zie ook graag dat wij straks met die schaal in onze handen staan hoor, maar mag het a.u.b wat attractiever met meer creativiteit en snelheid in het spel? Wij zijn de grootste en wij horen ook te spelen als de grootste.

23-01-2016 22:06

ibrahendriks +1

Ajaxc mist een rustpunt, via een gamechanger (ja,ja bbc) kun je meerde spelsystemen spelen. Combineren dat kunnen de spelers toch wel.

23-01-2016 22:06

Milan95 +3578

Zo'n wedstrijd als deze moet af en toe kunnen tegen een tegenstander als deze, maar het moet niet te vaak gaan gebeuren. Wij zijn Ajax en geen PSV of een willekeurige Italiaanse ploeg waar het enkel om resultaat gaat.
Voetballend was het zoals geregeld dit seizoen weer super matig, zeker bij de momenten in de eerste helft waar af en toe veel ruimte lag. Verdedigend weer super stabiel.
Goed, 3 punten, snel vergeten.

23-01-2016 21:57

Kingoffdatoilet +17112

Er zaten flitsende acties en mooie combinaties in. Maar het was vaak ook zo rommelig. Jammer, wel weer een lekker tempo. Aanvallend trouwens heel matig. Je ziet dat Het middenveld soms veel te langzaam is in de omschakeling. Dan staat de aanval er alleen voor.

23-01-2016 21:57

AFCAwooz +124

Af en toe een lange bal en dan de tweede bal winnen is prima hoor maar dit was toch wel heel veel en armoedig. Als je dan, net als in de tweede helft, geen druk meer zet, hebben die lange ballen helemaal geen zin. Je kan nog 15 wedstrijden zo spelen en 15 keer 1-0 winnen en dan word je kampioen. Ik beleef hier in ieder geval totaal geen plezier aan. Enige speler waar ik op dit moment echt van geniet is Mitchell dijks.

23-01-2016 21:56

Leo252 +1

Van der Hoorn zeeeer degelijk !!! Mag ook wel een keer gezegd worden.

23-01-2016 21:58

AFCAwooz +124

Zeker maar met deze teaminstelling is het ook niet moeilijk om goed te verdedigen. Als je een fout maakt is er altijd wel iemand in de buurt om te herstellen, omdat er zo negatief gevoetbald wordt. Dijks was eigenlijk de enige die in aanvallend opzicht opviel.

23-01-2016 22:02

Ajax#1900 +1

Probleem met vd Hoorn is vooral zn traagheid. Wanneer we een beetje inzakken is het dus een redelijke speler, zodra we met 40 meter in de rug gaan spelen zakt hij weer compleet door het ijs. Kortom, verkeerd gescout, wie had dat gedacht ;)

23-01-2016 22:12

ambtenaar +23

Bizar dat zelfs na een goede wedstrijd mensen nog negatief blijven.

23-01-2016 22:28

Ajax#1900 +1

Lachwekkend dat je dit een goede wedstrijd noemt. Bovendien heb ik gewoon een punt, valt niet te ontkennen. Kijk de beelden eens terug van Celtic uit zou ik zeggen.

23-01-2016 22:37

Noxin +15465

Van der Hoorn is wel degelijk snel. Niet gezien hoe hij vandaag het veld over sprintte om mee te doen aan een aanval? Hij is niet wendbaar, dat is wat anders. Maar daar dient hij zelf (en zijn ploeggenoten) rekening mee te houden. Zwakke punten kan je op die manier maskeren.

24-01-2016 00:12

Leo252 +1

Het gaat om de punten en die zijn binnen. Niet zeiken dus !

23-01-2016 21:53

dannyberg +0

ze kunnen reacties beter uitzetten hier
kan deze azzijnzeikers niet meer serieus nemen van avond vond het een mooie pot goeie dingen gezien

23-01-2016 21:51

ibrahendriks +1

Man, wat boeit dat, ik geniet ook van bepaalde momenten. Daar verandert niemand wat aan.

23-01-2016 21:52

ibrahendriks +1

Zyech kan een elftal dragen. Halen. Komt het hele spel ten goede.

23-01-2016 21:50

godenzonensuper +0

Er zijn al zoveel middenvelders. Als je ziyech haalt kun je die 7 miljoen voor Sinkgraven als weggegooid beschouwen.

23-01-2016 21:53

ibrahendriks +1

Ja, wat wil je dan Nouri , Frenkie erin, onmenselijk druk. Andersen is niet beschikbaar. Zyech , is balvast, geweldig overzicht, winnaar. Een speler die ballen opeist.
Met deze selectie blijft het ups en downs.

23-01-2016 22:01

bugz +0

Zo reageerde iedereen ook toen Sinkgraven bij Heerenveen zat. Was toen ook de " missing link" . Nu wordt ie door iedereen zo vaak afgezeken. Ziyech halen is ook nadelig voor Nouri

23-01-2016 23:03

Beretta +5

We missen idd iemand op het middenveld die het spel naar zich toe trekt en het kan dicteren. Geen gemaakte leider zoals Klaassen (wijzen en coachen kan iedereen wel) maar iemand die daar de intrinsieke voetbalskills voor heeft. Iemand die het tempo kan bepalen, onvoorspelbaar kan zijn in balbezit en zijn medespelers dmv de balcirculatie en tactisch inzicht naar de juiste posities kan laten bewegen. Die spelers zijn er, maar ze moeten wel opgesteld worden...

23-01-2016 21:55

godenzonensuper +0

Dijks , vd hoorn en veltman klasse gespeeld.
Goed eerste kwartier gezien met leuk voetbal , daarna zagen we weer helaas het echte de Boer voetbal terug.

23-01-2016 21:50

De natte dwijl +0

Hele belangrijke punten in deze fase vd competitie. Op zn Italiaans Vietstas 0 kansen.

23-01-2016 21:50

shota99 +1081

Zolang we met veredelde jeugdteams blijven spelen is dit het hoogste haalbare.

23-01-2016 21:49

JPC40 +3

Gewonnen, maar verdient zeker geen schoonheid prijs, dat moet echt beter, en snel ook, anders heeft die landstitel totaal geen nut.

23-01-2016 21:49

BaaszoeRoermond +1

1 ding, een verdediger mag van zijn leven nooit motm worden, behalve als hij er 2 a 3 inknalt. Zegt genoeg lijkt me.

23-01-2016 21:47

daniajax1 +4

Wat een onzin. Verdedigers kunnen toch ook een dijk van een wedstrijd spelen en een tegenstander helemaal uit de wedstrijd halen. Hoezo kan een verdediger geen motm worden. Stel een Veltman legt Zlatan helemaal lam in een wedstrijd, maar nee hij had ook nog 3 keer moeten scoren om motm te kunnen worden...

23-01-2016 21:51

BaaszoeRoermond +1

Sorry, je hebt gelijk. Niet goed over nagedacht.

23-01-2016 22:00

jollie18 +9849

Vind de titel niet echt kloppen moeizame zege. De overwinning is nooit in gevaar geweest.

23-01-2016 21:47

kevinski94 +456

Wees tevreden waar je mee tevreden wilt zijn, maar thuis moet je gewoon tegen elke club (zelfs tegen Feyenoord en PSV) het spel maken.. Clubs horen bang te zijn dat ze naar Amsterdam komen.. Niet zoals nu dat er gewoon wat te halen valt :(

23-01-2016 21:46

daniajax1 +4

Los van het spel, maar er valt juist zeer weinig te halen tegen Ajax momenteel, Vitesse kon niet eens één fatsoenlijke kans creëren. Verdedigend staat het gewoon heel sterk, heel degelijk allemaal.

23-01-2016 21:48

ViktorFischer007 +0

Hoppa weer 3 punten! Het begint vanzelf wel weer te lopen.

23-01-2016 21:45

trainerdv +2

Dit zijn van die overwinningen waar je PSV altijd om haat(te).
Soms mag het, maar niet te vaak. Een beetje meer risico mag best en zal op de langer termijn alleen maar beter zijn. Ook missen we gewoon pure kwaliteit voorin, dat is nu wel duidelijk.

23-01-2016 21:45

insectenverdelg +23379

Ach. 2 lastige potten om te starten. 6 punten. Vitesse t sterkst voetballende team geen enkele echt kans. ADO had 1 echte kans. Verdedigend staat t dus goed. Voetballende mag t nog wel veeeel beter. kunnen amper 3 passes geven.

23-01-2016 21:54

dannyberg +0

gewoon top gedaan Vitesse het idee geven dat ze in de wedstrijd terwijl ze er totaal niet inzaten

23-01-2016 21:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.