'Verkoop Kaplan niet uitgesloten; concrete interesse voor Bergwijn en Akpom valt tegen'

door Bart Veenstra 384

Bron Voetbal International

'Verkoop Kaplan niet uitgesloten; concrete interesse voor Bergwijn en Akpom valt tegen'

door Bart Veenstra 384

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ahmetcan Kaplan is mogelijk bezig aan zijn laatste weken als speler van Ajax. Voetbal International schrijft in een transferupdate niet uit te sluiten dat de Turkse verdediger deze transferperiode nog vertrekt uit Amsterdam. Daarnaast blijkt uit het verhaal van Voetbal International dat de concrete interesse in Chuba Akpom en Steven Bergwijn tegenvalt.

In een transferupdate gaat Voetbal International onder meer in op de situatie omtrent Kaplan. De Turk komt bij Ajax nog niet in aanmerking voor speelminuten omdat hij conditioneel nog niet in orde is. 'Ajax baalt ervan dat hij niet fit is teruggekomen van het EK en gaat binnenkort met hem in gesprek over de toekomst. Het is niet uitgesloten dat Ajax inzet op een verkoop van Kaplan, die momenteel Dies Janse en Youri Baas voor zich heeft', zo wordt geschreven.

Wat betreft Owen Wijndal is het inmiddels duidelijk dat zijn salaris niet meer past bij de huidige salarishouding van Ajax en zodoende moet hij vertrekken om Ajax financiële ademruimte te geven. De verwachting is dat Wijndal - als het zover komt - pas in de laatste dagen van de transferperiode zal vertrekken. Onder meer Celtic en Werder Bremen hebben naar hem geïnformeerd.

Spannende dagen voor Rensch

Ook voor Devyne Rensch worden het nog spannende dagen. Zijn contract loopt in de zomer van 2025 af. Mocht een verlenging niet haalbaar blijken, dan wil Ajax Rensch deze transferperiode nog verkopen. Mocht Rensch vertrekken, wil Ajax de Zuid-Amerikaanse markt verkennen op zoek neer een vervanger. De club durft het niet aan om met Anton Gaaei - die wordt gelinkt aan TSG Hoffenheim - als vaste rechtsback het seizoen in te gaan.

Op andere posities is het ook nog afwachten wat er gaat gebeuren. Zo is er voor Benjamin Tahirovic nog geen concrete interesse, terwijl Branco van den Boomen - ondanks eerder interesse van Lille OSC - gewoon bij Ajax lijkt te blijven. Wel lijkt Silvano Vos te vertrekken. Hij heeft al een persoonlijk akkoord met AC Milan bereikt.

Geen concrete interesse voor Akpom en Bergwijn

In de aanval is er alleen voor Carlos Forbs serieuze belangstelling van Wolverhampton Wanderers. De Engelse club heeft een bod aangekondigd, terwijl de Portugees zelf een transfer naar de Premier League-club wel ziet zitten. De concrete interesse in Bergwijn en Akpom valt tegen. Bergwijn wisselde onlangs nog van zaakwaarnemer en wacht af wat zijn nieuwe agenten voor hem kunnen doen. Ajax heeft verder aan spelers zoals Naci Ünüvar en Christian Rasmussen laten weten dat zij op zoek mogen naar een nieuwe club.

Lees meer over:
Plaats reactie

BillyAjax +1268

Kaplan verkopen om dat hij conditioneel niet in orde is? Dat lijkt me zeer ongeloofwaardig. Conditie is toch wat aan te doen? Het is je grootste verdedigende talent vind ik. Talent bouw je niet zomaar op, conditie wel. En hoe erg zou het zijn als je een week geleden gewoon 90 minuten speelt met Jong Ajax.

Ik vind het een bijzonder verhaal (geld nodig?). Maar ik zou het verschrikkelijk dom vinden. Als je talenten als Ramaj en Kaplan gaat inwisselen voor huur van Noopert en Rugani, dan begin ook al mijn vertrouwen te verliezen in Kroes. Ik heb hem lang verdedigd, maar dit is voor mij onnavolgbaar.

Maar laten we eerst maar wachten tot 2 september. Dan weten we hoe het er voor staat…

22-08-2024 08:05

Daanafcak +3045

Als ze niet tevreden zijn met de fitheid met Kaplan mag ik aannemen dat dit gesprek ook is gevoerd met Bergwijn en Brobbey. Zeker met de voorbeeldfunctie die beide heren hebben voor Ajax 1.

22-08-2024 07:42

Tedupitu +11

Ben erg benieuwd wat er in de koppies omgaat bij de heren van Ajax.

Persoonlijk vind ik Kaplan beter dan Baas, maar goed. Ben geen trainer en werk niet elke dag met de spelers, ook al is Kaplan nog niet fit, hij is verder en beter dan Baas.

21-08-2024 23:38

TheRiviera +5478

1. Geeft de mening dat hij Kaplan beter dan baas vind.
2. Geeft aan dat hij geen trainer is en niet met de spelers werkt.
3. Trekt alsnog de conclusie dat Kaplan beter is dan baas.

22-08-2024 03:02

DanieldaCruz +1029

Klopt het dat Bertje een negatief scoutingsrapport had ? Of is dit een hoax?

21-08-2024 23:10

SpursAjax +6724

We hebben 3 basiswaardige aankopen nodig en je kan echt een leuk team neerzetten! Een nieuwe rechtsback, Creatieve middenvelder die kan open draaien en een man kan passeren, Rechtsbuiten met diepgang. Vooral creatieve middenvelder is echt heel heel erg nodig!!

21-08-2024 22:12

Amp +38000

Krijg onderhand het idee dat als er niks meer uitgaat via koop dan wel verhuur, de club failliet wordt verklaard gezien er totaal niks kan worden aangetrokken van enige waarde en kwaliteit

21-08-2024 21:30

Siemjo +7918

Dat Kaplan niet fit is terug gekomen na het EK is een probleem. Maar dat Brobby en Bergwijn niet fit zijn hoor je ze niet over. Beide zijn nog niet in staat om net als Traore één helft te spelen. Kaplan heeft in ieder geval al een wedstrijd gespeeld mat jong Ajax en gescoord, dat is Brobby, Bergwijn nog niet gelukt. Wat een beleid weer in Amsterdam

21-08-2024 20:12

Rockanje23 +37128

Er is twee jaar lang gemopperd over het gebrek aan fitheid en de conditionele achterstand van Ajax tov andere ploegen en nu er maatregelen worden genomen en niet fitte spelers niet worden opgesteld is het ook weer niet goed . Wat willen jullie dan ?

21-08-2024 19:59

HStorm +3173

Kaplan was geblesseerd. Verder niet te rijmen in een verhaal met namen als Bergwijn en Akporn.

21-08-2024 19:11

AFCA. +3283

Sjonge jonge is het nou echt zo moeilijk?

Beuker werkt zich de een ongeluk om talenten te binden en Kroes verpatst ze doodleuk om er een uitgerangeerde spelee voor terug te halen...

21-08-2024 19:11

Aldek +5101

Pfff wat een onheil zeg…

Blijven zitten met die twee prutsers pff

21-08-2024 18:11

Jelluhafca +3472

Je zou afgelopen winter maar het bod op Alpom geaccepteerd hebben ..was maar 15 miljoen !

21-08-2024 17:51

stefanwillem +12180

Geen interesse in Akpom en Bergwijn.
Quelle surprise.

21-08-2024 16:32

goajaxgo +14170

The nightmare continues.

21-08-2024 16:20

MrPink +82010

Het zou echt een wonder zijn als je Bergwijn nog weet te verkopen. Misschien aan een blinde sjeik ofzo.

21-08-2024 14:52

afca1985 +21519

Kaplan een transfer naar Turkije kan al niet, want dan moeten we een boete van 20 miljoen betalen las ik vorige week. Wie komt er dan voor hem? Behalve Fenerbahçe heb ik geen gerucht gehoord of gezien.

21-08-2024 14:44

Amp +38000

Boete van 20 miljoen? Volgens wie dan? Bizar als iemand daar een OK op heeft gegeven. Die mislintat toch........... (ja ik weet dat mislintat die deal niet heeft gemaakt, voor degene die niet snappen waarom ernzoveel puntjes staan)

21-08-2024 21:24

afca1985 +21519

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/tr-super-lig/2024/08/ajax-transfernieuws-ajax-moet-boete-betalen-bij-terugkeer-kaplan-naar-turkije

21-08-2024 21:45

Amp +38000

Dank. Ik houd t voorlopig maar ff op zeer twijfelachtig gezien ze geen concrete bron benoemen. Alleen, het was wel h2 he...

21-08-2024 22:24

afca1985 +21519

Ja, klopt met die Turken weet je het nooit, maar het zou wel weer typisch iets voor Ajax zijn als het klopt en Kroes dit niet weet, en dat we zo'n boete wel moeten betalen

21-08-2024 22:36

AdK +1661

Hoe zuur ook, maar wel begrijpelijk als die beste Kaplan constant niet fit/geblesseerd is…

21-08-2024 14:31

MarkP +21773

Met Bergwijn heeft ajax echt knollen voor citroenen gekregen, niemand wilt hem voor dat bedrag. Dit is een gevalletje opgelicht.

21-08-2024 14:31

Suk Hyun-Jun +6287

Kroes lijkt onderhand bijna bezig te zijn aan een inside job.

Rugani voor Kaplan slaat eigenlijk nergens op. Rugani heeft voor iemand van zijn leeftijd ook nauwelijks ervaring opgebouwd, heel weinig gespeeld voor Juve. Van Kaplan weten we wat voor eigenschappen hij heeft, dat hij bij onze speelstijl past en hebben we kunnen zien dat hij zich aan de malaise van vorig seizoen heeft kunnen onttrekken.

21-08-2024 14:25

PH2BOT +40526

Hoe langer Bergpijn en Akpon blijven hoe meer verlies je er op gaat lijden. Verkopen nu je er tenminste nog iets voor kan vangen want anders blijven ze hier hun veel te hoge salaris cashen en lopen tegelijk rustig uit hun contract = leveren ze helemaal niks meer op.

21-08-2024 14:22

DTX +522

Het is bijna lachwekkend. Alsof er iemand zit die precies doet wat je niet moet doen. Je zou bijna denken dat ze stiekem fan van de concurrent zijn.

21-08-2024 13:47

ajaxfan1972 +2494

Wat lijkt me dat heerlijk werken zoals kroes op je gemakje er één grote teringbende van maken en daarbij van te voren al weten dat dat niet uitmaakt want je voorganger krijgt toch de schuld
Doe mij ook zo'n baan niks presteren voor een dik salaris

21-08-2024 13:46

Runnerlex +1759

Brobbey en bergwijn kwamen wel fit terug 😮‍💨kaplan is een talentvolle speler, word nu vervangen voor rugani die alleen maar bankzitter was. Ik vrees dat het vreselijk mis gaat allemaal .

21-08-2024 13:39

supporter sinds +7911

Godverdomme ! sorry een ander woord heb ik er niet voor ... kaplan , zo beetje het enige lichtpuntje in die half gare kut selectie.

KROES WAAR BEN JE MEE BEZIG ???

21-08-2024 13:37

Knalpot +3642

Geld op korte termijn binnen te krijgen want dat is schijnbaar naar horen zeggen nogal belangrijk voor onze club.

21-08-2024 15:07

OuweDibbes +12006

Alles wat goed en talentvol is weg.. Vervangen door goedkoop en coachende krachten met extreem heel veel ervaring.

21-08-2024 13:36

RSM +3922

Zeer goede en potentiële speler. Jammer.

21-08-2024 13:23

kesselcity +1311

Ramaj en Kaplan onze 2 beste spelers van vorig seizoen zo ongeveer, jong en talentvol. Hoe kun je deze allebei naar de uitgang dirigeren? Deze 2 namen stonden bij veel mensen bij de eerste 3 of 4 spelers die dit seizoen basisspeler zouden worden.

Alles om nu snel geld te genereren? Over 2 jaar kun je ze voor het 3dubbele verkopen.

21-08-2024 13:19

Jeugd +24909

Verkoop is nooit uitgesloten. Ik hoop wel dat het alleen voor de hoofdprijs is. Deze gast is wel goed.

21-08-2024 13:18

Pizzapunt20 +10055

We doen te makkelijk.. alsof Ajax vrijwillig de parels verkoopt. Er is geld nodig, en niemand wil je tweederangs spelers oppikken. Dan moet je wel.

Kroes kop van jut maken is de conclusie van kort termijn kijken. Nee het is niet handig om openbaar aan te geven dat je spelers moet verkopen.. maar de schuld ligt bij Hamstra, Huntelaar en Mislintat. Achterlijke salarissen, complete disbalans in je team. Beide heren hadden 100 miljoen om uit te geven, Kroes start met -100.

wat Kaplan betreft, glazen tijger die meer geblesseerd is dan speelt. Bij elk goed bod verkopen. staat genoeg jeugd klaar om dat gat volgend jaar op te vullen.

21-08-2024 13:12

Ajax1969 +4166

Achterlijke salarissen moet je ook bij Overmars wezen en juist weer minder bij Mislintat. Kroes zijn optreden is tot op heden op zijn zachtst gezegd onhandig en de (beoogde) aankopen word ik niet vrolijk van. Niet de spelers die Ajax momenteel nodig heeft.

21-08-2024 13:39

MarkP +21773

Vreemd dat ze kaplan willen verkopen, dan zit je gvd met een baas. Welke norm hanteert farioli wat betreft fitheid? Moeten ze allemaal de olympische marathon kunnen rennen? Bizar

21-08-2024 13:05

AlexIbarra +19330

Ik vond het ook raar maar dat kan ook aan de tekst liggen.

Realiteit is wel dat hij vrijwel constant geblesseerd ( / revaliderend / niet fit ) is geweest de afgelopen 2 jaar, en medisch wellicht zo in elkaar zit dat men vermoed dat dat weleens zo kan blijven.

Medische gegevens zijn gehim en het drukt de interesse of de prijs. Als het puur gaat om de laatste 10% fitheid om een zeventje ipv een vijf te halen bij de tests, dan zou ik zeggen probeer het nog een (half) jaartje.

21-08-2024 13:15

Jeugd +24909

Is de Olympische marathon zwaarder ja dan de gewone?

21-08-2024 13:17

aschja +20588

Baas heeft de potentie om de nieuwe Blind te worden. Onderschatte speler.

21-08-2024 13:19

Knalpot +3642

Baas, Janse, Rugani en Hato heb je dan nog achter de hand wanneer gaan mensen eens begrijpen dat we cash geld nodig hebben, wat erover 2 a 3 jaar kan gebeuren is niet zo belangrijk.

21-08-2024 15:11

stefanwillem +12180

Wat een onzinnige opmerking. Baas is voetballend echt veel beter dan Kaplan. Dan heb je Janssen er ook nog achter die ook enorm veel potentieel heeft. En Kaplan is meer geblesseerd dan fit.

21-08-2024 16:36

Simpelishetmoeilijkst +25386

Het lijk me vrij logisch, dat andere clubs. Iet willen betalen wat Ajax zou willen krijgen voor spelers na het afgelopen rampzalige seizoen. Niemand heeft zich echt in de kijker gespeeld op misschien Hato en Ramaj na, en degenen met hoge salarissen hebben een wanprestatie geleverd. Dus lijkt me het beste je er bij neer te leggen, en op te. Ouwen met talentvolle jeugd, en dat kan 11/2 jaar duren. Gaan de zaken betr, dan kan je je brandhout misschien nog kwijtraken op den duur. Er lopen talenten rond, zoals Diesse, misschien iets jonger, die je langzaam kan proberen te brengen. Creatieve middenvelders hebben we niet s&ht in het eerste momenteel.

21-08-2024 13:03

suarezfan1 +945

Kaplan is toch twee keer zo goed als Baas?

21-08-2024 12:53

AjaxNWH90 +1870

Daar kan je nog helemaal niks over zeggen. Kaplan viel aan het einde van het vorig seizoen ook zwaar tegen. Heeft nog niet mega veel gespeeld. Baas deed/doet het goed tijdens de voorbereiding en de eerste vier wedstrijden. Nu 1 mindere wedstrijd gespeeld. Het is echt afwachten.

21-08-2024 13:07

bowiemaster +1333

Het is een uiitverkoopbak geworden bij de ArenA .
De clubs weten dat ook en komen 3 dagen voor de deadline winkelen voor minder geld . Want zo gaat het wel . En word er op de laatste dag veel contacten gelegd maar helaas komt 24 00 net te vroeg om het rond te krijgen

21-08-2024 12:44

Antonny +640

Gelukkig blijft de transfer markt in Nederland een paar dagen langer open. Dan gaan wij shoppen.

21-08-2024 20:45

B2tob4 +12084

Verhuren lukt Kroes nauwelijks, en Bergwijn voor een acceptabel bedrag verkopen gaat hem niet worden! Wel je volop kritisch uiten over je voorganger, maar als “grote Kroes” weinig echt zelf voor elkaar krijgen. Bergwijn zal zelf ook weinig behoefte hebben aan een transfer bij een middenmoter uit de PL, bij Ajax hoeft die nauwelijks te leveren, en dat tegen een absurd (bijna PL) salaris. Die gast loopt na uitzitten van zijn contract lekker de deur uit, om dan ook nog leuk handgeld te incasseren.

21-08-2024 12:43

stefanwillem +12180

Kroes maakt absoluut ook fouten maar hij is niet degene die f*cking 32 miljoen heeft betaald voor Bergwijn hè.

21-08-2024 16:37

Antonny +640

Amen. Wat een mispeer was dat, voorbereid door Marcie

21-08-2024 20:45

Aspers73 +3243

Gewoon verkopen met verlies, nóg een keer CL missen kost veel meer.

21-08-2024 12:39

Turbo +42159

Niet verrassend. Matige spelers verkopen, na een slecht seizoen, die duur zijn gekomen en behoorlijke salarissen verdienen is niet makkelijk. Welke club zou op dit moment in godsnaam zitten te wachten op een pak 'm beet Akpom of Tahirovic? En er dan ook nog miljoenen voor willen betalen?

Het is gewoon een zooitje. Je gaat echt jarenlang op de blaren zitten vanwege afgelopen zomer.

21-08-2024 12:36

JanBiesbos +29271

Bergwijn en akpom die gaan zich nog wel bewijzen zodra we creativiteit op het middenveld krijgen. We hebben kwaliteit nodig zoals destijds met zyech.

21-08-2024 12:09

j0rnnn +5104

Beide spelers die veel ruimte nodig hebben. En die ruimte krijgt Ajax niet in de eredivisie.

21-08-2024 12:15

AjaxNWH90 +1870

Om een bal te krijgen moet je wel een loopactie maken. Dat gebeurd zelden in de voorhoede maar je mist idd iemand die een keer iemand wegsteekt of überhaupt iemand die een bal op de vijfmeterlijn legt..

21-08-2024 13:10

Noam +4129

Nee!!! Kaplan moet echt blijven.

21-08-2024 12:08

JanBiesbos +29271

Jammer dat koeman bergwijn en brobbey heeft geselecteerd, ik hoop dat ze afvallen voor de definitieve selectie, door deze zet van Koeman denken ze dat ze “ er zijn “ en zijn ze minder geneigd zich in te zetten.

21-08-2024 12:00

AjaxNWH90 +1870

Als Ajax zijnde niet toestaan dat ze gaan.. het is toch ook belachelijk dat ze nu weer met dat idiote NL aan de gang moeten. Amper de tijd om je te focussen op je club

21-08-2024 13:12

Nr.10 +111573

Hoe gaat het nu met al die mensen die mij hier al weken voorhouden om vooral vertrouwen te houden in Kroes?

1. Het lukt ons niet om de overbodige en overbetaalde spelers te slijten.
2. We worden alleen in verband gebracht met dertigers die elders buiten de boot vallen.
3. Gek genoeg zijn dat spelers die qua salaris juist niet goedkoop zijn.
4. We willen onze grootse talenten blijkbaar verkopen om die dertigers binnen te halen, terwijl we nog 8 overbodige spelers rond hebben lopen, dit is nog wel het ergste van allemaal.
5. We hebben blijkbaar geen functionele scouting want de spelers die we willen had zelfs Marco van Basten nog wel kunnen voorstellen.

Conclusie: deze hele transferwindow had het begin van de wederopbouw moeten zijn, veel uitgaande transfers van overbodige en te duur betaalde spelers, en gerichte, verstandige en creatief gevonden versterkingen die het team naar een hoger niveau brengen. Het is een grote mislukking aan het worden en we lijken deze zomer echt geen steek verder te komen. Jongens als Rugani, Rosario, Traoré worden we niet beter van, en onze talenten voor een habbekrats verkopen nog voordat ze belangrijk zijn geweest voor ons eigen Ajax, is het meest hersenloze wat je maar kan doen.

21-08-2024 11:59

Jeroen.d33 +12

Slijt jij ma eens een bergwijn die voor 31 miljoen is gehaald. Niet presteert en een giga salaris heeft wat alleem andere top clubs gaan betalen. Het is geen tovenaar he

21-08-2024 12:07

JanBiesbos +29271

Met wie gaan we het dan wel doen op links hele seizoen?

21-08-2024 12:10

Nr.10 +111573

@jeroen.d33.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik Bergwijn zou moeten slijten. Dat komt denk ik omdat ik helemaal geen ervaring heb als technisch directeur in het betaald voetbal. Misschien een goede reden om mij dan ook niet die verantwoordelijkheid te geven.
Heeeeuuuujjjj badum tsssss.
Snap je hem?

21-08-2024 12:13

Suk Hyun-Jun +6287

Ja, maar eh, je moet Kroes gewoon even de tijd geven! De markt is nog niet op gang gekomen! Het gaat de laatste week van de transferperiode echt losbarsten hoor! We hebben nog ruim de tijd om de selectie te versterken!

Het is echt ongelofelijk dat Farioli bij de eerste de beste kans bij z'n enkels af word gezagen, terwijl hij net een aantal weken met grotendeels dezelfde selectie van vorig seizoen moet werken, maar dat Kroes uit de wind word gehouden door de kranten zoals de Telegraaf. Dat zou ook genoeg moeten zeggen, dat 'vriendelijke' contact tussen Alex en de media. Ik lek wat uit naar jullie en in ruil schrijven jullie geen negatief woord over mij. Ze gooien het gewoon op dat Ajax geen cent te besteden heeft, wat schromelijk overdreven is, terwijl we wel in verband worden gebracht met brandhout-kwaliteit spelers die een onnodig hoog salaris hebben voor het gebrek aan kwaliteiten, terwijl we juist zo nodig moeten besparen op salaris.

Kroes is vooralsnog hopeloos aan het falen. Wist maandenlang als AD to-be dat de selectie grondig gerenoveerd moest worden. Toen kwam die aandelen affaire naar boven en kon z'n ego het niet verkroppen dat hij niet meer bij Ajax als AD zou gaan werken, waarna hij zonodig TD moest worden en in die functie komt hij gewoon duidelijk tekort.

En dat terwijl 'meesteroplichter' Mislintat Bassey break-even wist te verkopen en Daramy met winst verkocht. Nu was zijn aankoop beleid minder spectaculair, maar Kroes kan beide niet.

En waar de fuck is die scouting mee bezig man? Ga op zoek naar de nieuwe Licha Martinez. Huur een Japanse high-potential. Wees eens creatief in plaats van die bord op schoot bullshit scouting.

21-08-2024 14:45

Delgado15 +83

Met welke bedrag (minimaal) zouden jullie akkoord gaan met het verkoop van Kaplan deze transferperiode?

21-08-2024 11:59

Jaap.D +312

12 miljoen

21-08-2024 12:12

j0rnnn +5104

Alles boven de 20. Alles daar onder is niet de moeite waard,
Omdat hij ook veel geld gekost heeft.

21-08-2024 12:17

AlexIbarra +19330

Moeilijk te zeggen als je hem niet ziet trainen en geen idee hebt van zijn fysieke conditie.

Hij heeft potentie en een driejarig contract. Tenzij je denkt dat hij het fysiek niet redt, zou ik hem niet voor minder dan 10 verkopen.
Traint hij slecht en vermoed je dat hij altijd blessuregevoelig bkijft, dan t.e.a.b.

LCV hebben we voorlopig best wat opties.

21-08-2024 13:23

jerryisthename +31984

Echt zonde van Kaplan. Goede complete Ajax-verdediger.
Maar het is duidelijk dat deze jongen dan geen flikker heeft gedaan tijdens zijn vakantie na het EK, waar hij gewoon fit was. Denk dat Farioli daar niet zo van houdt; spelers met te weinig inzet, passie, pro-activiteit en professionaliteit. Valt me tegen van Kaplan, als dit zo is. Hoe moeilijk kan het zijn om tijdens je vakantie toch te blijven sporten, hetzij iets minder intens dan bij je club - gewoon je conditie op peil houden dus. Zodat je makkelijker kan aansluiten.
Dan heeft hij toch idd geen echte topsport mentaliteit, wat de afgelopen seizoenen ook niet echt nodig was bij Ajax, zoals we hebben kunnen zien.

Bergwijn en Brobbey idem. Bergwijn sowieso weg en Brobbey indien nodig, ook. Scoort veel te weinig, heeft teveel kansen nodig gewoon en is te vaak geblesseerd. Haal dan Weghorst en een toptalent erbij.
Jammer dat Lammers al naar Twente is, had goed bij Ajax gepast imo.

Met Rugani en Sutalo in het centrum moet het dan wel lukken, met Hato op LB (Baas en Janse back-up), die in nood ook centraal kan.
Met een Roberto op RB, met daarachter hopelijk een nieuw talent, zoals die Braziliaan Mana.
Maar goed, dan moet Ajax wel snel zijn met Roberto. Anders speelt hij bij Como. Volgens mij is het al te laat. Jammer...Roberto zou met zijn ervaring ook eventueel de perfecte back-up voor Henderson op 6 zijn. Al heb je Mannsverk ook nog.

Dan maar voor Tete gaan en die Braziliaan erachter. Liever een goede verdediger op RB dan iemand die goed opkomt en een goede actie en voorzet heeft, maar verschrikkelijk slecht verdedigt a la Gaaei en Rensch.

Rensch niet meer moeilijk over doen, VERKOPEN! 👍🏼 Heb je geen reet aan, dromerige jongens op het veld. Vind het een lieverd, maar we moeten verder. Ben er he-le-maal klaar mee. En haal Eriksen voor de broodnodige creativiteit op het middenveld.

21-08-2024 11:54

JanBiesbos +29271

Onzin stond 9 dagen na uitschakeling EK op veld bij ajax

21-08-2024 12:02

jerryisthename +31984

Ok, in het eerste, Jan...?

21-08-2024 12:10

Delgado15 +83

Kaplan heeft niet eens een fatsoenlijke vakantie gehad na het EK. Misschien is dat wel het probleem? Dat hij te vroeg is teruggekomen zonder zijn hoofd volledig te hebben geleegd na een hectisch seizoen.

21-08-2024 12:08

jerryisthename +31984

Zou kunnen, Delgado.
Maar Sutalo kwam wel goed terug, al was Kaplan wel met Turkije iets langer op het EK nog actief, al speelde hij geen wedstrijden volgens mij.
Farioli is uitermate tevreden over de instelling van Sutalo en wil hem niet kwijt. Zegt genoeg, lijkt mij.
Hij heeft de lat gewoon hoger gelegd qua professionaliteit en inzet.

21-08-2024 12:16

thelordjoshua +10641

Kaplan kwam meteen terug. Nauwelijks vakantie gehad. Je traint daar ook elke dag op t EK.

21-08-2024 12:21

Saudara +7065

Mislintat lovers en Kroes haters 😂😂. Zou niet graag in de schoenen staan van Kroes. Moet behoorlijk saneren en matige spelers verkopen. Tot nu toe alleen matige spelers gehaald ook.

21-08-2024 11:47

JanBiesbos +29271

Die duitsers haalde nog jonge spelers met potentie met gedachte dat ajax jonge spelers ontwikkeld, nu ouwe lullen zonder restwaarde , iedereen ziet dat middenveld kak is verdedigers komen niet uit de verf en aanvallers komen niet tot scoren.

21-08-2024 12:06

nightgoat +31293

I'm tired, boss.

21-08-2024 11:39

maxwellstyle10 +4751

Voor de meeste kan ik begrijpen dat je ze weg wil hebben, Akpom, Rensch, Bergwijn, Wijndal.. Maar als je Kaplan wegdoet.. Dat zou ik zo treurig vinden.. blijf het herhalen..

21-08-2024 11:39

debetweter +10114

Blessure gevoelig. Veel waarde. En met Janse, Hato, Baas, Mokio, Butera en ook de rcv's Rugani en Sutalo veel concurrentie.

Heel jammer als hij vertrekt. Maar toch misschien het beste. Als je hem houdt moet hij spelen.

21-08-2024 11:55

jerryisthename +31984

Klopt, eens. Maar blijkbaar heeft die jongen toch geen goede instelling dan....

21-08-2024 11:56

thelordjoshua +10641

Onzin dat wordt maar uit de nek gelult. Suggereren en aannames maken is oneerlijk. Kijk hoe hij zich afgelopen seizoen terugknokte na bijna 2 jaar blessures en dan zeg je “geen goede instelling”.

21-08-2024 12:23

jerryisthename +31984

Ja, maar dat waren andere omstandigheden, met trainers die de lat flink lager hadden, hè?! Totáál niet te vergelijken, vriend.

21-08-2024 12:33

AntonAjax +501

Blijven waarschijnlijk gewoon met deze selectie zitten (zoals ook binnen Ajax geschetst is, lees vi pro artikel).
Wordt echt met de dag verdrietiger als ik dit allemaal lees, wat een ellende tog.
Mijn Ajax hart huilt echt

21-08-2024 11:38

willem1958 +8873

Wel Rugani halen voor een flink salaris en Kaplan willen verkopen, da's geld weggooierij.
Van wat ik heb gezien is Kaplan in alles de betere alleen minder ervaren en wellicht coaching, er is niets in Rugani waardoor hij als de nieuwe Rijkaard kan worden gezien.
Kaplan achter Baas en Janse in de hierarhie da's echt fauwekul, iedereen heeft Kaplan zien spelen afgelopen jaar, dat was over het algemeen juist een van de lichtpuntjes bij Ajax, als ze die gaan afserveren dan begrijp ik er helemaal niets meer van.

Je kan van Kaplan ook een goede zes maken denk ik, hij heeft rust, overzicht, kan verdedigen en koppen en heeft een prima pass, dan krijg je meteen meer voetbal op het middenveld en verkoop Mannsverk dan, die is in alles gewoon minder dan Kaplan.

Bergwijn was interesse voor en 20 miljoen werd geboden maar dat is beneden meneer z'n stand waarschijnlijk maar met zijn rendement en inzet is Ajax boven z'n stand, die maakt z'n grote salaris helemaal niet waar.

21-08-2024 11:30

jerryisthename +31984

Nogmaals....wat nou als die jongen te weinig professionaliteit en inzet heeft getoond aan Farioli?
Wij weten niet wat er precies speelt daarin.
Als dat zo is, dan begrijp ik Farioli wel, hoor. Hoe goed hij ook is. Maar daarom waren ze ook eerst in gesprek met hem en zijn management. Dus blijkbaar geloven ze nog in die jongen natuurlijk. Anders doe je dat niet.
Hoe kun je totaal niet fit terug komen van vakantie, na een EK?! Bizar...

21-08-2024 12:00

willem1958 +8873

Kaplan is juist één van de spelers die vorig jaar wel presteerde itt een aantal anderen, ik heb nergens gelezen dat hij geen motivatie vertoont.

Moet je aan Brobbey en Bergwijn vragen hoe je niet fit terugkomt van vakantie en nu nog steeds niet 90 minuten kan spelen.

21-08-2024 12:05

donkerblauw +2877

Tja als je Dies en Youri voor je hebt, niet fit genoeg bent dat is dat de beste oplossing. Voor Ajax ook goed. Paar miljoen binnen harken, geen vervanging nodig.
Wel jammer want zag hem graag spelen.

21-08-2024 11:30

Kampioensoverwinning +1759

Akpom zou de halve PL achteraan zitten, volgens een aantal reaguurders hier, want hij was home grown, ofzo. Dan maakt het die clubs niet meer uit dat je geen kwaliteit hebt. Leek me toen al grote onzin.

21-08-2024 11:29

Arjuna +3732

Die status is vooral voor clubs met veel buitenlandse spelers interessant. Om aan het reglement te kunnen voldoen moet er een bepaald percentage spelers homegrown status hebben.

21-08-2024 11:45

Kampioensoverwinning +1759

Was een cynische reactie. Kan een voordeeltje zijn, maar je gaat speler kopen omdát hij de Engelse nationaliteit heeft.

21-08-2024 15:47

Bouke & Nourdin +364

ik denk dat, op het moment je met de sterkste 11 kunt straten, je genoeg kwaliteit hebt. en sommige spelers zullen vlak voor de deadline verkocht worden en anderen misschien niet. maar stel deze 11 blijven:
Pasveer

Rensch Sutalo/Rugani Hato
Hendersen
Berghuis Taylor
Traore Brobbey Bergwijn

bij toch verkopen heb je genoeg spelers die je kunt inbrengen; Godts/Forbs? Akpom (Weghorst?)/Manswerk/Baas/Kaplan/Janse/Hlysonn/Gaaei/Ramaj beetje afhankelijk van wie gaan of blijven en Tahorivic kun je ook nog weer laten aansluiten.

21-08-2024 11:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.