Supportersgroepen Ajax roepen Steijn op te vertrekken: 'Houd de eer aan jezelf'

door Jon van Dam 777

Supportersgroepen Ajax roepen Steijn op te vertrekken: 'Houd de eer aan jezelf'

door Jon van Dam 777

Laatst geüpdatet

Op sociale media laten meerdere supportersverenigingen van Ajax weten dat ze Maurice Steijn liever vandaag dan morgen zien vertrekken. Onder andere de AFCA Supportersclub, F-Side en Ultras Amsterdam delen gezamenlijk het bericht.

'Steijn, tijd om afscheid te nemen!', begint de boodschap duidelijk. 'We gaan liever zonder een trainer naar Brighton dan met jou. Je hebt voldoende tijd gehad om met deze selectie betere resultaten te behalen. Op dit moment staan we 17e in de eredivisie. Ajax-onwaardig, zelfs met deze spelers waarvan veertien internationals hoor je niet op de 17e plek te staan. Dus Maurice, houd de eer aan jezelf en ga! Onze steun heb je niet meer.'

Verder refereren de groeperingen nog aan de situatie in het seizoen 2022/23, destijds kon toenmalig trainer Alfred Schreuder na tegenvallende resultaten vertrekken uit de Johan Cruijff ArenA. 'Mocht Maurice niet zelf opstappen verzoeken wij de RvC & directie van Ajax om niet dezelfde fout te maken als vorig jaar en dus niet te lang te wachten met het nemen van een beslissing.'

Steijn met Ajax in negatieve spiraal

Sinds de met 1-4 gewonnen heenwedstrijd tegen Ludogorets Razgrad wisten de manschappen van Steijn niet meer te winnen in zowel de Eredivisie als de Europa League. Ajax staat na het debacle tegen FC Utrecht op een teleurstellende 17e plaats in de competitie. Daarnaast verbrak de club nog een negatief record. Voor het eerst sinds de invoering van betaald voetbal acht wedstrijden wisten de Amsterdammers acht wedstrijden op rij niet te winnen in alle competities.

Lees meer over:
Plaats reactie

Nouwkse +218

Die hond wilt ontslagen worden zodat hij een berg geld mee krijgt.
Druk opvoeren en geen cent teveel naar die klootzak

23-10-2023 18:38

Nouwkse +218

godverdomme, dus toch een berg geld mee gekregen

23-10-2023 18:40

Mv9494 +16642

GEFELICITEERD AJACIEDEN

23-10-2023 18:38

Ron6 +3521

Nu roepen er nog steeds journalisten, analisten, dat het voor grootste gedeelte niet aan Steijn ligt, maar aan de spelersgroep. Oké, tuurlijk, zeker geen selectie om top 3/4 te spelen, maar met spelers als Bergwijn, Brobbey, Berghuis en hoewel ze niet goed genoeg zijn voor Ajax, jong oranje gasten Rensch en Taylor. Dan toch een heel groot talent als Hato. Een Sosa en Sutalo, gewoon internationals van Kroatië (3e op WK), een Avila, tuurlijk veel te veel voor betaald, maar komt van de kampioen van België. Een aantal echt goede talenten op de achtergrond, Forbs, Vos, Godt, Misehouy. Dan nog van de Boomen (middenmoter Frankrijk), twee gasten die het op tweede niveau van Frankrijk en Engeland goed hebben gedaan.

Daar moet toch veel meer uit te halen zijn dan nu 17e en volgende week wellicht 18e!!!! Daarmee hadden we nu al, met twee wedstrijden minder op papier, al zeker 7e moeten staan.

23-10-2023 18:13

The Future +5628

Daar ben ik het volkomen mee eens. De spelers zijn echt niet goed. In bijna geen enkel opzicht. Qua tactisch inzicht, mentaliteit, leiderschap springt er geen enkele speler uit boven het niveau van een speler bij een degradatiekandidaat. Zelfs qua simpele basisvaardigheden als dekken, meelopen, passing etc is het dramatisch. Echt niet het niveau wat we na moeten streven, maat goed. Dat gezegd hebbende, we moeten beter kunnen ja.

Het ligt ook duidelijk aan Steijn's tactische onbekwaamheid. Elke wedstrijd de enorme zee aan ruimte tussen defensie en middenveld, structureel te weinig afspeelmogelijkheden voor de defensie, te hoog druk zetten met backs, accepteren dat middenveld en aanval zo traag/niet omschakelen bij balverlies... Dat zijn allemaal dingen die een trainer kan/hoort te trainen of duidelijk hoort te maken aan zijn spelers.

Dus ja, spelers zijn triest, maar een andere trainer kan dergelijke dingen er wel uit halen en daardoor betere resultaten behalen.

23-10-2023 18:26

Nr.10 +111510

Reactie Steijn?

23-10-2023 18:10

Jelluhafca +3431

De enige reactie die ik van Steijn nog wil lezen is NA zijn ontslag:)

23-10-2023 18:19

The Future +5628

Kan je toch uittekenen? Hij is strijdbaar en voelt intern vertrouwen. Dat blijft hij zeggen tot de club hem ontslaat en hij zijn ontslagvergoeding krijgt.

23-10-2023 18:28

AFCAHELLMOND +2243

Waar wachten ze op?

23-10-2023 18:03

gerard +317

Ik lees net ergens dat Steijn diverse namen heeft aangedragen die allemaal van tafel zijn geveegd. Namen als De Vrij, Stengs, Lang, Dest, Pavlides. Allemaal van tafel geveegd door die Duitser!!

23-10-2023 18:02

Flaco +19583

Het maakt allemaal geen zak meer uit. Steijn is de slechtste trainer ooit van Ajax en moet gewoon opdonderen.

23-10-2023 18:12

DarkChild +3451

Tja, dat komt allemaal uit de koker van Verweij. Die met lede ogen moet aanzien dat zijn vriend dit schip niet op koers houdt. Als dat geen troost eten gaat worden vanavond.

Hij is zo van slag dat zelfs Lenderink geen sneer kreeg ditmaal. Oh en aan het grote rad der kansloze argumentatie van Mikey weer een nieuwe sieraad: "ja maar Ajax loopt als enige club 2 wedstrijden achter, dus de stand vertekent ook".

23-10-2023 18:26

The Future +5628

Ja, en? Dat zijn ook in sommige gevallen twijfelgevallen die, zeker bij de manier waarop Steijn speelt, waarschijnlijk waren verzopen.

23-10-2023 18:29

MVG +16475

Met die namen had hij er ook een potje van gemaakt. Je hoeft met deze selectie echt geen 17e te staan. Het tactisch plan is lachwekkend.

23-10-2023 18:31

RadheAjax2021 +17911

Zag net Vermeulen zitten bij omroep Max…vraag me alsjeblieft niet waarom…maar hij meldde weer dat niemand de verantwoordelijkheid durft te nemen om Steijn te ontslaan. Sterker nog niemand weet wie wat voor taken heeft binnen de club….

Misschien is het verstandig om van Praag tijdelijk algemeen directeur te maken om toch een beetje structuur alvast te krijgen tot dat kroes komt.

23-10-2023 17:54

The Future +5628

Dus we gaan de tijdelijke AD dan vervangen door een andere tijdelijke AD? Ik denk zelf dat zowel Van Halst als kamp-Van Gaal/Praag inzien dat Steijn ontslagen moet worden, maar dat ze niet op één lijn zitten qua opvolging en het daarom niet gebeurd.

In theorie zou Van Halst hem moeten ontslaan en een nieuwe trainer moeten aanstellen. In praktijk zal Van Gaal daar de grootste autoriteit in zijn, maar zonder bevoegdheden daarvoor. Dat kan botsen/voor onduidelijkheid zorgen. Zeker als er op de achtergrond ook nog rekening gehouden moet worden met de input van een Kroes en/of Beuker. Die laatste 2 kan je ook niet opzadelen met een trainer waarmee ze niet op 1 lijn zitten of niet 100% achter staan. Dan zou je nu alweer een zaadje planten voor onrust over enkele maanden...

23-10-2023 18:34

Michael 1974 +22030

F5…..gvd nog niet geregeld. Optiefstralen. Nu ajb.

23-10-2023 17:50

nummer13plus1 +281

Nu al... Steijn had ontslagen moeten worden voor die duutsert ontslagen werd.

23-10-2023 17:47

rondewaart +1846

En dan......?

23-10-2023 17:44

DeBaarsjes +3132

8 wedstrijden, ik bedoel 9 (na komende zondag) wedstrijden niet gewonnen. Hoofdpijn!

23-10-2023 17:42

GGXIII +6513

10. Brighton eerst nog donderdag, die gaat ook niet gewonnen worden

23-10-2023 17:42

DeBaarsjes +3132

Je hebt gelijk. Ik ben nu alweer de tel kwijt

23-10-2023 17:45

Michael 1974 +22030

Bergwijn ook

23-10-2023 17:50

Ron6 +3521

11 Brighton thuis volgt

23-10-2023 18:15

Tadic020 +1901

Zo snel mogelijk eruit

23-10-2023 17:39

ST +23089

Eindelijk

23-10-2023 17:36

Cruijffthebest +13441

Nooit gedacht dit te gaan zeggen, en zeer waarschijnlijk ook doen, maar deze week geen Ajax via TV voor mij.
Ik ben al genoeg gepijnigd door Steijn en het slappe zooitje dat op het veld staat die helemaal niet door hebben hoe groot Ajax eigenlijk is en dat ze er alles aan moeten doen om goed te presteren, echt zo belachelijk de instelling die nergens, maar dan ook helemaal nergens op lijkt, geen enkel moment!!!
Wat een drollen lopen er met aan het hoofd de grootste drol, Steijn!!!!

23-10-2023 17:35

Bonno1978 +6494

Valt me sowieso op dat driekwart van uitzending Ajax TV over de Ajax vrouwen gaat. En ze beginnen de uitzending er vaak nog mee ook! Maar goed, over de mannen is toch niks te melden

23-10-2023 17:37

Mv9494 +16642

Ik snap je volkomen. Je weet toch dat het een ramp wordt

23-10-2023 17:39

Dude125 +1239

Ik overweeg zondag 12 km wandeling op de hei met telefoon uit. Dat is wel een voordeel van ut nadeel, je weet dat je toch niet om de 5 minuten kijkt ala je weet day het 7 8-0 wordt

23-10-2023 17:46

Hammerzeit +147

Is 'ie er nou nohooooog???

23-10-2023 17:31

Ajaxtrouw +6356

Ik denk dat ze echt ook wel van Steijn af willen maar nog geen goede vervanger hebben….

23-10-2023 17:31

Talentje020 +20069

Geen vervanger en geen geld idd

23-10-2023 17:38

Copa077 +2761

Lijstje van Steijn beter dan Misluktat had je nu top 3 gestaan. En had je nog geld over gehad ook.

23-10-2023 17:26

AFCACruijff14 +162335

Dat lijstje van Steijn heeft nauwelijks restwaarde en zijn spelers die enorme salarissen vragen omdat ze veel uit topcompetities komen. En raad eens wat ''Misluktat'' (echt, wat een niveau) nou net moest doen van de directie? SANEREN!

23-10-2023 17:28

ajax2004v2 +2037

Jammer dat zoveel dommen hier het geloven

23-10-2023 17:35

Robbie78 +3800

Een laatste, ultieme poging van Mike om zijn bipsmaatje in de Arena te houden..?! Zit er trouwens dik in dat Steijn dit lijstje vanochtend heeft samengesteld.

23-10-2023 17:36

Copa077 +2761

Tadic en Blind hadden ook veel restwaarde!!

23-10-2023 17:38

Chadd +7759

Mislintat had spelers moeten halen die bij Ajax passen.

23-10-2023 17:44

TheSpecialOne +8934

Ajax wordt ''klaargemaakt'' om verkocht te worden. Mislintat is gebruikt om in de kosten te snoeien, Steijn moet Ajax sportief tot aan de grond toe afbreken en dan komt er opeens iemand die belooft Ajax weer aan de Europese top te brengen maar met als voorwaarde dat hij de club voor een symbolisch bedrag kan overnemen.
Klus geklaard en de huidige directie wordt afgekocht(lees: omkoping) voor enorme bedragen en hoeven nooit meer te werken. Net zoals toen Rijkman Groenink 26 miljoen toucheerde nadat hij ABN AMRO verkwanseld had aan een consortium buitenlandse banken.
Tot zover mijn ''complottheorie".

23-10-2023 18:11

Tommyshelby +129683

"Verweij komt na onderzoek met het lijstje namen die door Steijn zouden zijn ingebracht en daar zitten ook een aantal opvallende spelers bij. "Noa Lang, Jerdy Schouten, Nicolas Tagliafico, Calvin Stengs, Sergino Dest en Anwar El Ghazi sowieso. Maar ook Stefan de Vrij is in beeld geweest, Nick Olij wilde Steijn halen, Tasos Douvikas is Ajax mee bezig geweest, maar die wilde Mislintat allemaal niet. Ook Pavlidis is genoemd en die doet het nu natuurlijk ook aardig bij AZ. De laatste naam was Thiago Almada van Atlanta United."

Steijn heeft weer koffie gedronken hoor. Al zitten er best een paar fraaie namen tussen.

23-10-2023 17:22

Harold +10581

Onder Steijn zou je ook met deze spelers in het rechter rijtje staan.

23-10-2023 17:24

AFCAjax_1988 +3811

Die lijst had iedereen kunnen maken. Schei toch uit. Ten Hag werd afgemaakt terwijl hij in halve finale CL stond en Steijn wordt nog steeds beschermd zelfs als we na zondag 18e staan. Lachwekkend. De telegraaf heeft alleen eigen belangetjes. Met Steijn aan het roer heeft TG alle scoops.

23-10-2023 17:25

Copa077 +2761

Top lijstje dan had ajax nu top3 gestaan en was Steijn nu een toptrainer geweest!! Steijn krijgt rommel daar kan niemand wat mee!!

23-10-2023 17:25

LouGodenzoon +132

Mag hopen dat je sarcastisch bent.

23-10-2023 17:30

Mv9494 +16642

Blabla zielige Steijn

23-10-2023 17:30

LouGodenzoon +132

Al had Steijn Messi en Ronaldo in het team gehad, zelfs dan hadden we onderaan gestaan. Die gast, steijn, laat de backs zo fkn hoog spelen, dat ze altijd te laat zijn voor de omschakeling. Deze man is zowel tacktisch als strategisch zo infantiel dat het pijnlijk is. Hij noemt ook altijd de verkeerde dingen op bij interviews... Sabotage tot en met.

23-10-2023 17:28

FransHoek +8979

Alleen Lang en Almada vind ik interessant hiervan

23-10-2023 17:36

LouGodenzoon +132

En??? Is die ondertussen al opgestapt?? Of zit er wat vertraging op de lijn naar Ibiza?

23-10-2023 17:21

Thaschja +10242

Steyn gaat uit zich zelf niet weg die wil wel even wat miljoenen vangen. Ajax zelf is ozo dom geweest.

23-10-2023 17:21

Marco.m12 +55

Zou ik ook niet doen......
En al helemaal niet omdat de supporters het eisen....
De neerwaartse spiraal is ingezet na het vertrek van Overmars en en zijn veel fouten gemaakt door personen die inmiddels allemaal verdwenen zijn.

23-10-2023 17:57

MarcelvTol1971 +15436

Ik denk dat een aantal spelers de opmerkingen van Steijn eerder dit seizoen zeer kwalijk nemen.
'' Alleen Sutalo was een aankoop waar je wel mee voor de dag kon komen, de rest moest nog blijken ''
Daar maak je geen vrienden mee, of ie nou gelijk heeft of niet.

Die wissel van Gaaei tegen Feyenoord waarbij hij die jongen niet eens even opzoekt heeft geen goed gedaan. Er zijn nog een paar van dat soort akkefietjes geweest.
Gister ging ie voor de wedstrijd, terwijl ie dondersgoed wist dat er camera's op stonden, heel overdreven zijn manschappen af in de catacomben.
Maar het is al te laat, hij heeft teveel schade aangericht. Alle credits zijn verspeeld.
En dit is geen elftal die het zelf kunnen. Bergwijn, Berghuis zouden de kar moeten trekken als ervaren spelers maar die kunnen en willen dat helemaal niet.

Maar ten eerste : wie gaat het doen, en wie mag het doen, Steijn ontslaan.
van Halst mag het doen, maar als ie het doet onderstreept ie zijn eigen flutbeleid, dus die gaat dat echt niet doen.
Ten tweede, wanneer ga je het doen. Vind je een nieuwe trainer zo gek om bij PSV uit ( Brighton is zowieso te vroeg ) aan deze selectie te beginnen.
Ten derde : wie ? Welke gek gaat zich hier aan branden.

Je krijgt na PSV uit een serie met andere rechter rijtje clubs waar je toch punten moet gaan pakken.
Dus laat die Steijn donderdag wederom plat op zijn smoel gaan, zet vervolgens Blind en van 't Schip , tot de winsterstop, voor de groep.
Onderga vervolgens PSV uit ( het kan nooit langer duren dan 100 minuten, en ga vervolgens meteen de volgende dag met deze groep aan de slag.
Want een ding weet ik 100 % zeker, dit is geen topselectie maar er zit veel en veel meer in dan Steijn er nu uitkrijgt, en dat is zijn eigen schuld.

23-10-2023 17:21

GeleenAjax +1665

Brighton is te vroeg? Wat een bullshit. Frank de Boer begon ook een paar dagen voor Milan.

23-10-2023 17:29

AFCACruijff14 +162335

Als Ajax Steijn had willen ontslaan was dit gister of vanochtend gebeurd.

We gaan nog een weekje de Ajax SM-kelder in voor een paar enorme petsen op de reet.

Dan zal Maurice volgende week maandag naar het UWV kunnen.

23-10-2023 17:19

DeHeerVanDeMeer +25199

Steijn oprotten, wegwezen, optiefen, aftaaien, opzouten, inrukken, opflikkeren, verdwijnen, ophoepelen, opkrassen, afnokken, opstappen, uitwijken, oplazeren, weggaan..!

23-10-2023 17:19

Noam +4122

Wat verlang ik terug naar Heitinga, terwijl die ook nog niet klaar was voor het trainerschap van 1. Maar Johnny had tenminste een hart voor de club. Krankzinnig hoe we met hem zijn omgegaan in vergelijking met een Steijn.

23-10-2023 17:15

Tommyshelby +129683

Dit is vrij komisch om terug te lezen... 😂😂

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/steijn-eerste-gesprek-met-ajax-was-al-vijf-weken-geleden#comments

23-10-2023 17:12

Breuk +25325

Vooral al die comments hoogst vermakelijk.

23-10-2023 17:50

Tommyshelby +129683

Schitterend, ik ga er straks weer ff overheen.

23-10-2023 17:57

Kryptonite +76987

F-side be like: "Hi Ries, como estas? Hoe heb je het gehad onder de Spaanse zon? Goed? Mooi mooi. Hey, luister. Zou je misschien de eer aan jezelf willen laten want we varen in sneltreinvaart richting een ijsrots? Nee? Oké, geen punt. Alvast fijne siesta!"

Ook de F-side, maar dan drie jaar geleden en jegens Ten Hag ( https://f-side.nl/slaap-kindje-slaap-ten-hag-zet-ons-voor-aap/ ):

"Wat gebeurt er wanneer een middelmatige coach in de stellige overtuiging leeft twintig topspelers in zijn grotendeels zelf samengestelde selectie te hebben, en daarbij in de waan leeft zelf van het niveau Guardiola Klopp Tuchel te zijn ? En wat gebeurt er als je daarbij het feit optelt dat zo’n coach de enorme mazzel heeft dat de tribunes heden leeg zijn en hakblokgezangen hem dus bespaard blijven ? Welnu, kijk naar Ajax en zie in wat voor grillige spiraal naar beneden een elftal gaat presteren.

Erik Ten Hag, conehead met Trotski baard en semi Duits accent, hoofdverantwoordelijk voor de prestaties en dus voor de uitstraling van ons aller Ajax 1, leeft in zijn eigen droom voetbalwereld alwaar zijn sprookjesplannen A met regelmaat aan flarden worden geschoten en waarop vervolgens de plannen B en C niet in werking gesteld worden, simpelweg omdat ze niet bestaan."

Zijn jullie het rellen ineens vergeten stelletje Neanderthaalse uitkeringstrekkers? Nee? Anders snelcursus opvoeding gehad? Niet? Communicatietraining dan?

🤡

23-10-2023 17:07

DTX +522

Steijn wacht op zn oprotpremie natuurlijk.

23-10-2023 17:05

anre +505

Aan al degenen die Steijn kort of lang bleven zien als geschikte trainer: jullie weten zelf wie jullie zijn. Ik heb vanaf het begin meermaals aangegeven dat hij totaal ongeschikt was en is. Dit was bijvoorbeeld mijn reactie op 12 juni, toen de benoeming nog tussen aanhalingstekens stond: "Dit kan toch niet waar zijn? Ik heb nog steeds het gevoel dat dit alleen maar een hele slechte grap kan zijn, misschien om Knutsen onder druk te zetten. Steijn is zowel qua tactiek (altijd gericht op reageren, nooit op zelf iets afdwingen, dus totaal geen Ajax-DNA) als qua ervaring (beter: geen ervaring, want hij heeft nog nooit een Europese wedstrijd gehad) én qua prestaties (afgezien van het afgelopen seizoen heeft hij nooit écht aansprekende resultaten geboekt) totaal ongeschikt. Hij beschikt daardoor ook niet over het broodnodige gezag en overwicht.

23-10-2023 17:02

BasseyAdriaan33 +13709

Haha kijk het topic even terug, er riepen honderden mensen: “dit kan toch niet waar zijn”

23-10-2023 17:03

anre +505

Ik heb het inderdaad nog even teruggezocht en er waren ook honderden mensen die serieus dachten dat hij voor een positieve verrassing zou kunnen zorgen.

23-10-2023 17:07

Mitchjo +6216

Ik kreeg (helaas) een ban omdat ik te negatief was over Steijn. Ik was overigens niet de enige.

23-10-2023 17:15

Tommyshelby +129683

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/steijn-eerste-gesprek-met-ajax-was-al-vijf-weken-geleden#comments

Vind het hier wel meevallen eerlijk gezegd.

23-10-2023 17:26

BakkerAjax +764

Laten we Marcel Keizer weer aannemen als onze trainer, als hij tenminste nog wil. De man heeft geen eerlijke kans gekregen en werd ontslagen toen we goed begonnen te draaien.

23-10-2023 16:59

Nozempie +674

Vroeger werd je idd voor minder ontslagen lol

23-10-2023 17:00

BakkerAjax +764

Jep. Ik had echt een zwak voor Keizer. Een echte Ajax trainer die het hele Nouri drama van dichtbij meemaakte, seizoen was direct naar de klote. Ook na zijn ontslag heeft hij voor zover ik weet nooit enig verwijt naar Ajax gemaakt, ook dat zegt weer heel veel over hoe hij in elkaar steekt.

23-10-2023 17:02

Danielson +50581

Is er weer eentje...
Waarom in vredesnaam?
Weer een lichtgewicht aanstellen lijkt mij niet echt raadzaam.

23-10-2023 17:00

BakkerAjax +764

Ik heb natuurlijk niet de wijsheid in pacht. Het is slechts een idee, gebaseerd op het feit dat hij zich goed staande hield toen hij trainer bij ons was. Hij heeft zo ongelooflijk veel meegemaakt in dat halve seizoen wat een andere trainer nog niet eens in zijn hele carrière meemaakt. Toch begon het elftal op een gegeven moment te draaien en speelden we heel behoorlijk Ajax voetbal. Dit is natuurlijk geen garantie voor de toekomst...

23-10-2023 17:07

GeleenAjax +1665

En welk zwaargewicht denk je dat nu in deze puinbak wil stappen? En niet ieder lichtgewicht hoeft te mislukken. Ook dáár zijn bij Ajax genoeg voorbeelden van.

23-10-2023 17:34

barry1988 +24072

Dan moet je hem wel een eerlijke kans geven. Het zou jammer zijn wanneer hij nu weer in een verre van goede situatie instapt.

Al zou ik persoonlijk liever ten Hag of een buitenlandse trainer zien.

23-10-2023 17:01

BakkerAjax +764

Daar heb jij weer gelijk in. Maar ik denk dat Ten Hag of een andere grote naam nu ook niet zomaar instapt...

23-10-2023 17:04

BasseyAdriaan33 +13709

Die man is veel te lief, moet je hem niet eens aan willen doen…..

23-10-2023 17:04

vanreenen +10321

Ik durf te wedden dat Ajax angstvallig de onderste 8 posities qua punten in de gaten houdt. Ajax rekent zich ten onrechte rijk met de overwinning in de resterende 6 minuten in Waalwijk en de wedstrijd tegen Volendam. En wanneer neemt de rvc-fluisteraar een beslissing die door heel Ajaxminnende supporters wordt omarmd.
Steijn OUT en wie o wie ??? erin?
Ik heb het al een paar x gevraagd op AS, maar zie weinig namen voorbijkomen.

23-10-2023 16:56

wijzijndebeste123 +164877

Van Gaal wil Steijn ten koste van alles laten slagen. Dit is zijn nieuwe Noppert project. Steijn mag id winter zijn eigen aankopen gaan doen en is ook nog de 2e seizoenshelft onze trainer. Mark my words

23-10-2023 16:55

DarkChild +3451

Je zegt dit vaker, maar is dat je gevoel of heb je hier ook echt bronnen voor? Bedoel, het is niet beyond Van Gaal om zoiets te doen, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als dat ie het ook daadwerkelijk zo doet.

Nog even afgezien van dat ook een vrijblijvend adviseur van de RvC = formeel hetzelfde als geen functie (en dan nog naar boven afgerond), de storm niet tegenhoudt als die er echt zou komen...

En dat de vergelijking met Noppert sowieso al mank loopt, omdat Steijn niet door Van Gaal ontdekt is en je dat van Noppert dan wel zou kunnen zeggen.

23-10-2023 16:57

wijzijndebeste123 +164877

Dit is mijn eigen gedachtegang op basis van Louis zijn persoonlijkheid en verleden.
1. Van Gaal heeft er een handje van om t publiek/media te willen laten zien dat hij t beter dan iedereen weet en daarom om tegen alle stromingen in t onvoorstelbare te willen doen.
2. Daarnaast is Van Gaal heel loyaal. Hij is al goed met Steijn vanuit de ADO tijd. Van Gaal zal Steijn daarom niet snel willen ontslaan.
3. Van Gaal nam het ooit van Leo Beenhakker over en verloor toen de eerste 4 wedstrijden op rij en kreeg het toen toch op de rit. T valt niet uit te sluiten dat hij dit projecteert op de huidige situatie met Steijn.
4. Van Gaal is meermaals zelf ontslagen en vond dat hij veel langer de tijd had moeten krijgen omdat hij aan t bouwen was. Dat kon volgens hem wel een seizoen kosten. T valt niet uit te sluiten dat hij dit projecteert op de huidige situatie met Steijn.

23-10-2023 17:14

Hakim22 +7456

Ik begrijp de gedachtegang, maar juist als Louis' ego meespeelt zou ik verwachten dat hij een nieuwe trainer wil aanstellen. Juist dan kan hij de genie uithangen. Als hij Steijn binnenboord houdt, en het gaat weer draaien (ondenkbaar), zal hij altijd de credits moeten delen met Mislintat die hem heeft aangesteld.

Daarnaast heeft Louis een veel betere band met een aantal van zijn vertrouwelingen dan met Steijn. Jonker, Blind, Davids, Kuyt, dat soort jongens. Die hebben altijd een streepje voor op Steijn

De hoop is de vader van de gedachte zullen we maar zeggen ;)

23-10-2023 17:39

DarkChild +3451

1. Klopt zeker, maar dan vooral voor eigen projectjes. Stein is geen eigen keuze maar een erfenis. En hoewel dat niet helemaal klopt, ook een erfenis van een persoon waar zich juist van willen distantiëren (Sven)
2. True, maar ook daar. Zie 1.
3. Van Gaal was destijds een beginnend trainer. Steijn dit doet werk al weet ik veel hoe lang.
4. Tja, dat kan maar ook Van Gaal zal begrijpen dat 17e staan met Ajax gewoon niet kan. Zeker als er qua bouwen geen fatsoenlijke wedstrijd tussen heeft gezeten sinds de start van Steijn. Inclusief voorbereiding.
Daarnaast moet het iemand die propageert zo erg naar de totale mens te kijken, moet het opvallen dat de trainer de spelersgroep al kwijt is. En eigenlijk zijn assistent ook, want anders houdt Maduro natuurlijk niet zo gebabbeld met zijn voormalige collega uit Almere.

23-10-2023 18:17

wijzijndebeste123 +164877

Ik zat er gelukkig volkomen naast. Steijn is ontslagen! Eindelijk!

23-10-2023 18:37

MarcelvTol1971 +15436

Dat is leuk bedacht maar er zijn nogal wat aankopen nodig want ik sluit niet uit dat Berghuis en Bergwijn hun zakken met zand gaan vullen. Die blijven hier echt niet mee doorgaan.
En dan halen ze Donny van de Beek terug, let op.....

23-10-2023 17:27

Aurora +4553

Hij is vandaag ook niet ontslagen dus deze week zitten we nog met die clown opgescheept. Ik vrees dat Dave Vos hier ook niet aan wilt beginnen(zie aftocht Heitinga). Ze kunnen niemand vinden die in deze ellende wil instappen. Wat een ongelooflijk drama.

23-10-2023 16:52

MarcelvTol1971 +15436

Dave Vos staat ook onderin in de KKD. Veel hosanna over deze man, maar op basis van prestaties zou ik het niet doen. Dat wordt een Heitingaatje 2.0

23-10-2023 17:03

OwenStevenDalberg +27551

Waar wachten ze op? Of is er geen geld voor een afkoopsom. Zeg het maar, dan beginnen we wel een crowdfundingsactie. Die knakker moet deze week nog weg!

23-10-2023 16:49

Jcginkel11 +183

Ik durf er 3 miljoen op in te zetten dat Steijn nooit zelf zal opstappen, maar wacht tot dit voor hem beslist wordt vanaf hogere hand.

23-10-2023 16:48

SteviePienaar078 +3795

Geef hem eens ongelijk.

23-10-2023 16:50

Ajaxfan31183 +16391

Steijn gaat echt niet uit zn eigen opstappen , dan mist hij een hoop knaken . Hij wacht gewoon af tot hij ontslagen wordt want dan is hij financieel binnen . Alleen het kan gewoon niet anders zijn dan of financiëel kan het niet , of ze wachten op kroes omdat er niemand binnen ajax kan of mag Steijn ontslaan

23-10-2023 16:46

MauriceSteijnIstheBest +391

Ik zou hetzelfde doen, lekker op Ibiza zitten, miljoenen tellen.

23-10-2023 16:55

jorn_de_smet +1791

ALBERT STUIKVENBERG GEOPPERD IN DE WANDELGANGEN..

Wie kent hem niet

23-10-2023 16:44

Kabouterplop +1432

Ik ken hem niet

23-10-2023 16:53

Jariiii +22212

Waarom snapt kennelijk niemand binnen de leiding die Ajax nog heeft dat elke wedstrijd die je Steijn langer laat zitten nog meer puntverlies, nog meer gezichtsverlies, nog meer frustratie en vernedering betekent? Het is niet te bevatten maar vooral ook niet uit leggen dat Ajax, AJAX, op een directe degradatieplek staat en de verantwoordelijke coach nog gewoon aan het roer staat. Hierbij vegeleken was Schreuders hanhdaving na de 1-6 tegen Napoli een onschuldig niemendalletje.

23-10-2023 16:43

Adrian.V +809

Zullen ze dan toch aan het wachten zijn op het ontslag van Ten Hag? 😀

23-10-2023 16:42

Joris.S +378

Schandalig dat steijn er nog zit ieder trainer in Nederland of Europa of de wereld had al lang zijn ontslag gehad met zoveel punten verlies nogmaals Schandalig

23-10-2023 16:42

KarimB +11713

Dick Lukkien zit ook nog bij Groningen. Grenzeloos on terrecht vertrouwen word hopenlijk geen trend

23-10-2023 16:45

1818 +1039

Ze nemen wel hun sweet time met het ontslaan van deze beunhaas he mijn hemel DOUCHEN MAURICE, shower time

23-10-2023 16:40

TeringHenkie +28610

Ik praat het verre van goed want Ajax spel is zoveel onder de maat dat het helemaal geen Ajax voetbal meer is.

Maar we hebben ook niet de makkelijkste start gehad.

In 2020 verloren we ook van Twente met 1-2
In 2019 verloren we ook van AZ met 1-0
In 2020verloren we ook tegen Utrecht voor de beker met 2-0

Ik wil maar zeggen..soms kun je gewoon verliezen van dit soort tegenstanders, ook in goede tijden hadden we het altijd lastig tegen Utrecht en Ado.

Nu hebben we al deze kutclubs bijna achter elkaar gehad ipv verspreid. Ik denk echt wel dat na psv 10 makkelijke wedstrijden komen, dat we daar wel de punten pakken.

Maar het voetbal is zo slecht en totaal geen organisatie.De spelers hebben totaal geen vertrouwen meer in de staf. Steijn moet weg en ik weet zeker dat je met deze selectie nog punten genoeg haalt en misschien ook nog wel top 5 haalt.

23-10-2023 16:38

Sportvolgert +40718

Heb je wel gekeken dit seizoen? Je verliest niet met pech, je geeft iedere wedstrijd tig kansen weg. Geen enkele lijn in het spel te zien, doelkansen minimaal. We staan 17e!

23-10-2023 16:39

TeringHenkie +28610

Dan moet je mijn post eens goed lezen, dat zeg ik ook.

23-10-2023 16:41

LouisVonGoal +2919

Pik, we staan 17e!!

23-10-2023 16:42

TeringHenkie +28610

Ja ik weet het, gisteren hadden we ook nooit mogen verliezen, 2 goals van Utrecht waar hands aan vooraf ging.

23-10-2023 16:51

PvdB +874

"Maar we hebben ook niet de makkelijkste start gehad."

Teringjantje wat voor soort excuus is dat om van Ludo thuis te verliezen, thuis van GA te verliezen en gelijk te spelen tegen Fortuna en Excelsior.

"Nu hebben we al deze kutclubs bijna achter elkaar gehad ipv verspreid. Ik denk echt wel dat na psv 10 makkelijke wedstrijden komen, dat we daar wel de punten pakken."

Laten we dan maar degraderen dan kunnen we daar wel de punten pakken....

23-10-2023 16:47

Het_Olympisch_Stadion +5631

Ik snap dat je aan een soort zelfbescherming doet, maar in basis is dit een lachwekkende post: in 94/95 wonnen we ook niet van Roda, in 1912 had je ook wel eens een hittegolf, dat idee..... We hebben nog geen enkele topclub gehad (alleen Feyenoord was van enig niveau) en krijgen tegen iedereen ( dus letterlijk iedereen) 3 a 4 goals tegen. Sorry, maar Ajax is momenteel echt nog veel slechter dan jij denkt. Een goed georganiseerde hoofdklasser maakt gehakt van dit Ajax, zoals Spakenburg vorig jaar Utrecht vernederde. Het is veel droeviger dan het ooit is geweest en dat heeft geen zier met welke tegenstander dan ook te maken.

23-10-2023 16:47

TeringHenkie +28610

Ik ben het helemaal eens, ik zei ook dat er bij ons totaal geen enkele organisatie is.

23-10-2023 16:50

KarimB +11713

Een verschil. Toen verloren we de rest niet. Nu wel

23-10-2023 16:50

TeringHenkie +28610

Ik zeg ook..Steijn moet zsm weg, een goede trainer haalt veel meer uit deze selectie.

23-10-2023 16:52

Broodjebal44 +5727

Davina Michelle wist het al, duurt te lang

23-10-2023 16:37

emieltjuhh +18026

Wel een lekkerr wijff

23-10-2023 16:48

Hunkelaars +3370

Zou Erik nog trek hebben om Ajax weer op de rit te krijgen?
Ontslag Ten Hag heeft gevolgen: vijf (!) oude bekenden Potter op radar Manchester United

23-10-2023 16:36

AjaxPositivo +6962

Laat Van Praag. Van Gaal. Schip en Blind even hun werk doen.
Steijn ligt er heus wel uit binnenkort. Maar beter een goede keus na Brighton/psv dan nu Baikatti voor de groep

23-10-2023 16:34

Sportvolgert +40718

Want? Kan toch prima deze wedstrijden een interim voor de groep staan. Om steijn aan te houden vanwege een moeilijk programma maakt nog duidelijker hoe slecht we zijn.

23-10-2023 16:36

Hunkelaars +3370

Wie je ook voor deze groep zet, maakt niet uit.
Een team maak je niet in een paar maanden, zelfs Pep Guardiola kan niks met spelers die naar de verkeerde kleur passen. Zoals Sutalo gisteren weer de oorzaak was van de 4-3. Is een international, maar kan niks. En een Bergwijn die voor open doel naar de Maan schiet.

23-10-2023 16:46

niquedegraaff +5292

Deze trainer gooit zijn eigen spelers voor de bus.

23-10-2023 17:10

Sportvolgert +40718

Tuurlijk maakt dat wel uit.

23-10-2023 17:10

roodwit007 +14213

Pffff wat een zooitje de brand blussen zonder water , die hadden hum muil openen moeten doen toen men die Sven binnen haalde en pas na 4 maanden spelers ging halen en dan denken dat een andere het wel kan ? wat een grapjassen

23-10-2023 16:29

FinidiKanu +1684

Is ie nog niet weg? SteijnOUT!❌❌❌

23-10-2023 16:28

UwSchipper +5677

Wil Johnny Heitinga niet even voor 2 weekjes trainer zijn?

23-10-2023 16:28

Stoffel +18570

Zou ie ondertussen weten wat het woord interim betekend?

23-10-2023 16:49

UwSchipper +5677

Ja vermits duidelijk ge-arti-cu-leerd...
In-te-rim.

23-10-2023 17:25

Kabouterplop +1432

Jongens stop maar met refreshen stop maar met denken dat die ontslagen wordt. Die zit tot aan de winter stop gewoon bij Ajax

23-10-2023 16:27

Hunkelaars +3370

‘Ontslag Erik ten Hag in de maak’
Erik ten Hag moet vrezen voor ontslag bij Manchester United. De Nederlander heeft vooralsnog het vertrouwen gekregen, maar volgens Britse media staat Graham Potter al klaar om het stokje over te nemen.

Wellicht wil Erik de boel op de rit krijgen?

23-10-2023 16:40

AlexIbarra +19293

Steijn vragen om zelf op te stappen is natuurlijk onzin.
Al die zwaargewichten die nu allemaal genoemd worden zijn leuk, maar er is er dus nog niet 1 in de positie om orde op zaken te stellen.

Dan had je beter Mislintat eerst nog ff Steijn kunnen laten ontslaan, voordat je Sven zelf de laan uitstuurde. Organisatie achter de schermen op orde brengen is belangrijk maar er is maar 1 man die de meeste directe invloed kan hebben op de resultaten.
En dat is de trainer.

Elke week dat je wacht raakt Europees voetbal voor volgend seizoen verder uit beeld, en is weer een week waarin je ook had kunnen bouwen aan een nieuw team ipv verder wegzakken.

23-10-2023 16:24

Ajax1204 +38422

Kom amper aan mn werk toe, ik kijk de hele tijd hier of die seniele gek al is ontslagen.

23-10-2023 16:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.