Vink ziet Steijn niet slagen bij Ajax: 'Dit kan zo niet verder gaan'

door Jesse ter Haar 101

Bron ESPN

Vink ziet Steijn niet slagen bij Ajax: 'Dit kan zo niet verder gaan'

door Jesse ter Haar 101

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Marciano Vink ziet geen perspectief voor Ajax om met Maurice Steijn verder te gaan. In de uitzending van Dit was het Weekend geeft de oud-voetballer aan de poging van de oefenmeester te waarderen, maar volgens hem is hij er simpelweg niet in geslaagd om Ajax te laten draaien.

'Dit kan zo niet verder gaan', klinkt de duidelijke boodschap van Vink. 'Ik zie ook geen vooruitgang. Ik vind Steijn een fantastische kerel, hij heeft het ook geprobeerd en het lukt niet. Op de een of andere manier krijgt hij de groep niet aan de praat. Dit was een must-win-wedstrijd. Verdedigend is het een heel klein beetje zekerder geworden, maar er komt zo weinig uit spelers die international zijn.'

Ook Kenneth Perez ziet dat Ajax onder zijn gewenste niveau speelt, maar hij begrijpt ook dat Steijn niet zomaar de laan wordt uitgestuurd. 'Je gaat als leiding ook denken aan wat het alternatief is. Je kunt niet zomaar een trainer eruit gooien. Je moet eerst een alternatief hebben die beter is dan ze hebben. Het lijkt dat het niet helemaal gaat lukken, maar je moet wel een gedegen plan hebben als leiding.'

'Er is heel veel op hem (Steijn, red.) aan te merken', weet Perez wel. 'Eigenlijk is het onhoudbaar. Je hebt veertien A-internationals tot je beschikking, dus hij heeft er veel te weinig uit gehaald. Maar je kunt hem er niet zomaar uitgooien en de B1-trainer voor de groep zetten. Je moet wel iemand hebben die beschikbaar is en ook wil.'

Kroes of Van Gaal?

Ondertussen wacht Ajax nog altijd op het moment waarop Alex Kroes aan de slag kan in Amsterdam. Vink vraagt zich daarom af of de clubleiding nu wel een nieuwe trainer voor de lange termijn kan aanstellen. Perez op zijn beurt, gelooft dat Van Gaal prima in staat is om een dergelijke beslissing te nemen. 'Ik denk dat Van Gaal het veel beter weet dan Kroes, die nu met de dag geweldiger wordt. Ik denk eerder dat Van Gaal dat gaat bepalen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Dutch Schaefer +6152

Het probleem is dat ik bij God niet zou weten welke trainer bereid is om in te stappen en ook nog eens de capaciteiten heeft om deze groep aan de praat te krijgen. Een ding is zeker, elk uur dat Steijn er nog zit is er 1 teveel.

23-10-2023 16:23

jan_wolf +1262

Een van de redenen dat Heitinga moest vertrekken omdat die logischerwijs inspraak wilde hebben in het transferbeleid. Mislintat ging daarom voor lulletje Steijn zodat ie compleet zijn eigen gang kon gaan. Het gevolg we nu!!

23-10-2023 15:58

debarbaar +8250

Vink, Perez en Mossou zijn zo ongeveer de enige onafhankelijke journalisten die de charlatan Steijn nog niet onder controle heeft gekregen. Steijn is een ramp voor Ajax. Mislintat zag dat na drie wedstrijden en vond vervolgens een hockeyer en de knuppel van Halst op zijn pad waardoor we nog steeds met deze man zitten opgescheept. De lachwekkende Wesley Sneijder en de zo nodig nog gekkere van der Vaart vinden het heel normaal dat iemand met deze selectie onderaan staat, want 12 onbekende spelers gekocht. Snel terug naar vorig jaar en Slot met Feyenoord en die deed het wel met 13 onbekende aankopen waarvoor Sneijder en van der vaart hun neus zouden hebben opgehaald. Fast Forward naar vandaag en we mogen concluderen dat we verneukt zijn door de mavo student van der Sar, die zijn neus ophaalde voor Kroes en Bosz, die een headhuntersbureau inschakelde en niet zijn voetbal vrienden bij de UEFA om Mislintat en Steijn uit de hoge hoed te toveren.

23-10-2023 14:48

Mijnclub33x +10035

Onbegrijpelijk dat v. Gaal en en Praag hierin nog niet hebben ingegrepen. Blijkbaar mag alleen v Halst een beslissing nemen en zit v. Halst helemaal onder de plak bij Steijn. Bij iedere andere club lag je er na vier vijf wedstrijden er gelijk uit als trainer.

Wat zijn de motieven om Steijn te laten zitten? Z'n mooie woorden, net als Mislintat toen? Zo'n gehaaide verkoper die jou een stofzuiger weet te verkopen terwijl je er al twee hebt. Zo'n type is Steijn ook. Tja, maar met het intellect v. v. Halst trap je daar al gouw in.

23-10-2023 14:38

Babangida83 +23969

Steijn weet het slim te formuleren. Dan geeft hij aan dat het aan de spelers ligt, door te stellen dat hij maar weer gaat hameren op het feit dat niet beide backs naar voorin kunnen blijven staan. Maar als je Gaaei én Sosa opstelt, weet je dat dit gaat gebeuren. Dat zit in hun natuur namelijk. Dat is hun kracht. Dus dan moet je standaard je 6 heel laag houden óf je speelt met één van de twee. Kortom: hij doet zelf ook heel erg lijken alsof het aan iedereen ligt, behalve aan hem.

23-10-2023 13:14

Omar +17193

Als ze Steijn laten zitten tot PSV kun je er meteen twee keer 0-4 bijschrijven (1x Brighton 1x PSV). Dan heb je 10x op rij niet gewonnen en kun je onze spelers allemaal een rondje therapie bij een psycholoog voorschrijven voor PTSS. Zet die clown nou gvd op straat man stelletje gekken bij Ajax, onze club is inmiddels gezonken tot de marianentrog.

23-10-2023 08:00

Babangida83 +23969

Dan hebben we het goed gedaan, denk ik. Als het bij 0-4 blijft.

23-10-2023 13:15

Allegriadopovo +1119

We zijn onderhand toe aan Fritz Korbach..

23-10-2023 07:28

JantjeBeton +3009

Jep, zo langzamerhand wel ja, een echte klootzak hebben we nodig nu. :-/

23-10-2023 13:01

jake1972 +493

Wel als de B1 trainer beter is.

22-10-2023 23:17

xstaniox +15208

Je kan nog beter zonder trainer spelen.

Gewoon wegwezen met Steijn, slechter kan dit echt niet worden.

22-10-2023 23:13

The Future +5633

Ja, maar zonder trainer spelen mag niet van de KNVB..

23-10-2023 04:02

Kryptonite +77028

Ajax heeft de laatste 8 (!) wedstrijden niet gewonnen: 3 gelijk en maar liefst 5 verlies. Welke trainer overleeft zoiets? Degradatiekandidaten hadden nu al hun trainer ontslagen. Waar wachten wij op? Inmiddels boeit het me geen reet wie hem opvolgt, al is het Gerard Joling. Ik hoef Steijn's rot kop nooit meer te zien op onze bank.

22-10-2023 23:04

HStorm +3173

Lekker Maduro tot de winterstop. Alles beter dan dit!

23-10-2023 17:17

Berven +277

Gaat Ajax van de week overleggen wat er met Steijn moet gebeuren, maar van Gaal overlegt toch veel met van Praag en anderen hoe precies verder moet?

22-10-2023 23:00

Heimwee +6766

Dat Stein niet zelf opstapt zegt genoeg over wat hij om Ajax geeft. Helemaal niets.

22-10-2023 22:56

The Future +5633

Had je anders verwacht? Dat hij vroeger in een Ajax-pyama sliep? Dit is gewoon een ordinaire broodtrainer. Werkt voor zijn geld, zijn werk is niet zijn passie. Niks mis mee, maar in de top moet je een trainer hebben met passie. Niet zo'n Haags tokkie met een laag niveau en lak aan de club.

23-10-2023 04:05

Ferd +38611

Als Steijn zelf opstapt krijgt hij geen afkoopsom, als hij wordt ontslagen wel. Als ik in Steijn z'n situatie zou zitten had ik ook gewacht op het onvermijdelijke ontslag

23-10-2023 06:58

zierikzee +179

Ook na wan prestatie een ontslagvergoeding? Hij heeft volgens mij 1wedstrijd gewonnen en dat was in een wedstrijd waar een club op de tribune zat om een speler te kopen die wat nu blijk Ajax niet kon missen. Maar ja als je voor 100 miljoen spelers koopt mag daar wel een speler tussen zitten die kan voetballen, toch bleek het anders😭😭😭

23-10-2023 09:12

Babangida83 +23969

Als ik zo zou presteren, dan zou ik mij keihard schamen en de eer aan mijzelf houden. Geld en moraal...

Het is niet dat we 10de staan en dat het even tegenzit. We staan 17de!

23-10-2023 13:17

Ferd +38611

een contract verbreken kost geld, prestatie of niet.

25-10-2023 04:18

Ferd +38611

We staan 17de, maar met twee (relatief) makkelijke wedstrijden nog in te halen. Daarna staan we weer in het linkerrijtje.

Steijn heeft niet zomaar weer een nieuwe baan, en hij is niet financieel onafhankelijk. Dus hij is gek, en zet alles op het spel, wanneer hij zelf opstapt

25-10-2023 04:20

Tufono +4195

'Ajax heeft meer fans dan PSV, Feyenoord en AZ bij elkaar' dit geeft mij nog enige vrolijkheid!

22-10-2023 22:56

Gertjan Jansen +389

Als die Misluktat nou gewoon voor Bosz was gegaan. Dan die kringloopwinkeltrainer binnenhalen. Dan hadden wij nu niet op deze manier elke week lopen ergeren etc.

22-10-2023 22:30

GGXIII +6513

Grappig dat je dit zegt, want MISLINTAT wilde Bosz juist hebben. Maar mocht niet van Van der Sar

22-10-2023 22:45

Gertjan Jansen +389

Toen hij wel de toestemming kreeg, heeft hij het ook niet gedaan..

22-10-2023 22:47

Tcap +621

Het schijnt zo te zijn dat mislintat het niet meer vond kunnen om steijn af te slaan na zoveel gesprekken met elkaar te hebben gevoerd en we kennen steijn nu wel hij kan goed lullen. Dus mislintat heeft steijn een droomkans gegeven en steijn heeft praktisch van af dag 1 een mes in de rug van mislintat gestoken.

22-10-2023 23:11

Gertjan Jansen +389

Dat heb ik ook wel vernomen, maar dat kan mr Ibiza ook nu wel zeggen. Hopelijk keert de tij zsm.

22-10-2023 23:25

JariHeijden +5613

Hij kreeg te horen: liever niet. Maar Mislintat heeft zich verder ook van niemand wat aangetrokken. En de trainer wordt aangesteld door de technisch directeur, niet door de Algemeen directeur.

Bovendien zijn de wel in gesprek geweest. Maar Bosz had nooit geaccepteerd dat hij geen inspraak in de transfers had.

De werkwijze van Mislintat heeft alles kapot gemaakt. Mislintat blijkt echt het ergste te zijn wat Ajax kon overkomen.

23-10-2023 07:30

TheSpecialOne +8944

De Telegraaf is ook oorverdovend stil. Ze kunnen Steijn met goed fatsoen nu niet meer ''verdedigen''. Lol!
Not. Met deze stilte houden ze hem de hand boven het hoofd.

22-10-2023 22:15

Ferd +38611

Driessen heeft hem keihard laten vallen nu

23-10-2023 06:58

TheSpecialOne +8944

Kennelijk hebben ze inside information. Lol!

23-10-2023 14:17

Bjornisajaxcied +585

Ik kan er 1 noemen, letcherd oud trainer van Vitesse, trainer van Bochum, deed niet slecht met Vitesse speelde verzorgt voetbal en haalde geloof ik finale beker als ik mij niet vergis.. samen met Bogarde..

22-10-2023 22:10

Berven +277

Dat bedoelt Bjorisajaxcied.

22-10-2023 23:03

Bjornisajaxcied +585

Ja die bedoel ik.. zou ik verstandig keuze vinden aangezien we best wel wat Duitse sprekende spelers hebben.. kan ook prima Engels trouwens..

22-10-2023 23:43

JariHeijden +5613

Met zijn 5-3-2 opstellingen, vanuit de omschakeling counteren...

23-10-2023 07:32

Bjornisajaxcied +585

Om punten te halen prima! Omschakeling valt veel te halen hebben de spelers ook gewoon voor.. geloof dat ene Real Madrid de cl op die manier gewonnen. Heeft

23-10-2023 08:45

JantjeBeton +3009

@Bjornisajaxcied:

Letcherd is/was die ene irritante behaarde brulaap van FC kUtrecht, toch? ;-)

23-10-2023 13:06

Bjornisajaxcied +585

Ja die verdediger die best goed was beter dan sutalo op dit moment.. die ja maar bedoelde de trainer.

23-10-2023 13:55

MrPink +82010

Er zijn trainers voor veel minder ontslagen en deze man zit er gewoon nog.

Ze wachten nog ff tot we helemaal onderaan staan, als Volendam wint tenminste. Bizar gewoon.

22-10-2023 22:03

Bjornisajaxcied +585

Als volendam van Ajax wint bedoel je? Ja dan staan we echt laatste.. 😂

22-10-2023 22:11

MarkP +21774

Als volendam minimaal gelijk speelt tegen excelsior volgende week, ajax verliest uiteraard tegen psv.

23-10-2023 00:16

Bjornisajaxcied +585

Ik hoop ergens dat we Volendam winnen.. maar das ijdele hoop rkc zou je normaal gesproken niet mogen verliezen maar na een staking gaat vaak mis.. als volendam wint dan degradeer je dit seizoen gewoon..

23-10-2023 13:57

Tufono +4195

Steijn zal zelf nooit de handdoek in de ring gooien, immers dan neemt hij ontslag en kan inpakken zonder een gevulde zak met onverdiend salaris!

22-10-2023 21:58

Breuk +25388

Zou jij dat wel doen?

22-10-2023 22:03

Robocop5 +2065

Gaat ie niet doen. Maar dat zou 'm wel ongelofelijk sieren...dan loop je pas met opgeheven hoofd de deur uit.
Ach, daar moet je wel het karakter voor hebben.

22-10-2023 22:25

Stamhoofd +11549

Ik denk dat hij liever 3 miljoen heeft dan dat die staat te sieren

23-10-2023 02:32

Ferd +38611

van sieren en een opgeheven hoofd kan je niet leven

23-10-2023 06:59

Breuk +25388

En het leven op Ibiza is niet goedkoop

23-10-2023 10:11

MrPink +82010

Dat kan ik nog wel begrijpen, als er 3m op je wacht.

22-10-2023 22:03

Jarl1989 +4396

Zelfs Janny van de koffiekraam kan je er voor gaan zetten en haalt meer punten dan nu. Weg met Steijn.

22-10-2023 21:55

zierikzee +179

Misschien krijgt Janny van de 11spelers op het veld een team gemaakt dat punten gaat pakken dus Janny op de trainer stoel in de Duc out laten zitten.

23-10-2023 09:21

barry1988 +24085

Genoeg buitenlandse trainer die nog steeds haalbaar zijn al zul je nu waarschijnlijk meer moeten betalen. Ten Hag waarschijnlijk binnenkort ontslagen dan moet hij ook een stap terug doen. Het zal niet makkelijk worden maar met de juiste voorwaarden binnen te halen.
Daarnaast nog wat Nederlandse opties als de Boer, Keizer en misschien Jansen.
In de tussentijd laat je het Maduro en Vos samen met Advocaat of ten Cate als interim runnen.

Geen enkele reden om Steijn nog meer schade te laten aanrichten.

22-10-2023 21:53

F Janssen +2193

Vraag me wel af wat de inbreng van Maduro is geweest. Zou tactisch sterk zijn.....

22-10-2023 22:07

barry1988 +24085

Daarom ook laten leren van een ervaren trainer idem voor Vos.

22-10-2023 22:09

MarkP +21774

Onervaren jongen

23-10-2023 00:17

AFCACruijff14 +162651

Ik ben er kotsziek van dat we 17e staan en dat er nog geen sterk gerucht is dat ze die klootviool gaan ontslaan. Hij gelooft er zelf niet eens echt meer in zag je voor de camera.

Wtf zeg, 17e en we gaan lekker door.

En natuurlijk kun je wel betere opvolgers vinden, zelfs als interim. Neem Advocaat tot de zomer en zoek in die tussenliggende maanden naar een echt goede opvolger. Dick zal ieder geval zorgen dat we weer een organisatie hebben.

22-10-2023 21:52

wijzijndebeste123 +165619

Geen Advocaat. Die heeft Rob Jansen als zaakwaarnemer en zal dus ook niet objectief naar de selectie kijken. Ik vond Gio samen met Dave Vos wel een prima suggestie van LukaLitmanen. Anders Ten Cate als interim tot de winter.

22-10-2023 21:57

AFCACruijff14 +162651

Gio komt niet en Vos, kom zeg. Die krijgt Jong Ajax niet eens aan de praat.

Ten Cate ook prima. Iemand met harde hand is nodig.

22-10-2023 22:01

wijzijndebeste123 +165619

Gio en Vos samen bedoelde ik he? Bij Rangers was dat ook n duo. Maar denk dat je gelijk hebt dat Gio niet zal komen vanwege zn Feye achtergrond. Advocaat is imo geen optie want die heeft als zaakwaarnemer Rob Jansen en is daarom niet objectief tav de selectie (zie zijn uitspraken bij VI meermaals). Ten Cate lijkt me nog de beste optie als interim. Al is die erg slecht ter been begreep ik.

22-10-2023 22:09

emieltjuhh +18053

Henk doet het niet is een vriend van me vader

22-10-2023 22:18

wijzijndebeste123 +165619

Haal Henk over aub! Is n echte Amsterdammer. Geweldige veldtrainer en iemand van de harde hand.

22-10-2023 22:24

Rolo +13828

Vilas Boaz? Mss een interessante optie? Deed het bij Spurs en Zenith niet heel verkeerd. Zet daar Bogarde bij.

22-10-2023 21:50

Abvious +1467

Zet Frank de Boer maar voor de groep tot het einde van het seizoen. Slechter dan wat we nu hebben kan niet.

22-10-2023 21:42

Invincibles +5263

Die staat gewoon met 3 punten van de koploper met zijn ploeg in de zandbak. Wij staan 22(!) punten achter. Die gaat hier echt naar aan beginnen.

22-10-2023 21:45

Babangida83 +23969

Ik zou zelf excuses maken aan Heitinga en de vorige technische leiding de schuld daarvan geven en hem alsnog aanstellen.

Ik vind ook Keizer een trainer die - ondanks dat Overmars hem niet het beloofde materiaal gaf - Ajax heel herkenbaar liet spelen.

Twee trainers die Ajax des-Ajax laten spelen en niet schromen jeugd te brengen. Daar ook een plan voor hebben.

Knutsen heb ik geanalyseerd, die speelt best vanuit de reactie, vind ik nog. Goede coach, maar geen Ajax-coach. Gallardo spreekt geen Engels, dus valt af en voor Jonk is het geen optie terug te keren.

22-10-2023 21:39

AFCACruijff14 +162651

Haha Heitinga. Omdat Steijn een 3 is wil niet zeggen dat je dan maar een 4 aan moet stellen.

22-10-2023 21:54

wijzijndebeste123 +165619

Dit kan idd niet verder zo. Allang niet meer. Iedereen ziet t. Zelfs de media inmiddels. Behalve Ajax. Maurice Andries Noppert Steijn zoals Louis hem liefkozend noemt blijft gewoon zitten.

22-10-2023 21:36

emieltjuhh +18053

Ze zien het wel alleen niemand heeft bevoegdheid

22-10-2023 21:43

wijzijndebeste123 +165619

Onzin. Van Halst heeft de bevoegdheid. En die moet gewoon luisteren naar wat Louis wil.

22-10-2023 21:44

emieltjuhh +18053

Zolang louis niks doet/wil gebeurt er verdomme niks ze laten hem zitten

22-10-2023 21:46

wijzijndebeste123 +165619

Precies. En dat vind ik uitermate teleurstellend van Louis.

22-10-2023 21:47

TheSpecialOne +8944

Steijn is het vriendje van Van Halst. Dat is het probleem.

22-10-2023 21:53

emieltjuhh +18053

Echt dit erger dan een teleurstelling

22-10-2023 21:59

Dusbaba +15434

Mark Wotte vrees ik

22-10-2023 21:34

wijzijndebeste123 +165619

Ik zit serieus totaal in mineur obsessief te refreshen hopende op t verlossende bericht. Maar t gaat gewoon wederom niet gebeuren. Ik word bijna suïcidaal van de frustratie. Niet te harden gewoon.

22-10-2023 21:32

goajaxgo +14170

Same here. Echt 'n lijdensweg.

22-10-2023 21:34

Dolblij +45589

Tussen de artikelen over Ajax staat een advertentie van DELA. Wat een toeval.

22-10-2023 21:29

wijzijndebeste123 +165619

Dat t voor Ajax zogenaamd ondoenlijk is om een vervanger te vinden ligt louter en alleen aan het feit dat ze voor de zoveelste keer per se een Nederlandse trainer willen hebben. Ten onder aan een xenofobische obsessie. Dieptriest.

22-10-2023 21:26

Artemio +32238

Hoezo? Je kunt Dave Vos doorschuiven of Van t schip als interim gebruiken. Genoeg alternatieven. Die gaan het namelijk niet slechter doen dan Steijn, want dat kan namelijk niet.

22-10-2023 21:34

Rolo +13828

Van t schip heeft op dit moment wel wat anders aan zijn hoofd.

En welke afspraken met Vos maak je als het niet lijkt te werken? Of draai je meteen zijn carriere de nek om.

Was het allemaal maar zo makkelijk.

22-10-2023 21:48

Marcw1972 +16794

Van 't Schip heeft wel iets anders aan zijn hoofd momenteel.

22-10-2023 21:50

Artemio +32238

Slechter dan nu kan het niet. Beschouw dit seizoen als verloren en richt je op het ontwikkelen van het team. Ook als club zijnde zou het fijn zijn om dat uit te dragen na het ontslag van Steijn.

22-10-2023 21:51

TheSpecialOne +8944

En Van Gaal maakt het zeker niet beter. Het past gewoon niet in zijn normen en waarden om iemand met een gezin en die bovendien op hem lijkt te ontslaan. De mentaliteit die daaraan ten grondslag ligt is die van: ''We slepen hem er wel doorheen, want het zou rampzalig voor hem en zijn gezin zijn hem te ontslaan''.
We hebben allemaal wel eens zo een collega gehad die ondanks disfunctioneren niet werd ontslagen terwijl anderen bij het minste geringste wel werden ontslagen.

22-10-2023 21:59

LukaLitmanen +82297

Volledig mee eens;

Als je persé een Nederlandse trainer wil halen, kies dan voor Gio van Bronckhorst

5 prijzen bij Feyenoord en Rangers EL finale

22-10-2023 21:23

wijzijndebeste123 +165619

Ik hoop stiekem tegen beter weten in nog op Knutsen. Maar als t per se n NL moet zijn dan lijkt Van Bronckhorst samen met Dave Vos me een prima duo. Net als bij Rangers.

22-10-2023 21:27

LukaLitmanen +82297

Was idd vergeten dat Vos nog met gio bij Rangers samenwerkte idd

22-10-2023 21:29

Babangida83 +23969

En dan met Gio komen... na een Hagenees, gaan we een Feyenoorder halen. Van lange ballen naar vechtvoetbal. Dat had Rick van den Boog ook kunnen verzinnen. Halen we die ook gewoon terug.

22-10-2023 21:42

Tommyshelby +129895

Als je geen betere trainer kunt vinden dan Steijn, dan is er nog veel meer mis met de club dan we al dachten.

22-10-2023 21:16

Lazell +17005

Iedereen is beter dan Steijn. Maar niet iedereen is goed genoeg. Als je als Ajax zijnde volgend jaar weer wil meedoen, moet je nu goede keuzes maken.

22-10-2023 22:23

freak31 +5676

Wat een slap gelul weer van die Vink en Perez, die laatste is sowieso pro Feyenoord dus die neem ik niet serieus. Die wil hem zo lang mogelijk houden natuurlijk.

22-10-2023 21:14

thepower1990 +35726

We hebben nog steeds geen bericht gehoord dus zeker nog een week genieten van Steijn ball

22-10-2023 21:13

Balgevoel +31046

O, heerlijk, tegen Brighton en PSV... Die lange ballen op Brobbey... Forbs, Bergwijn én Taylor die om 'm heen staan... Bal wordt weggekopt, ons middenveld bestaat uit één angstige 'zes' die geen zin heeft om de lul te zijn en dus maar naar achter loopt en... Haha, echt vreselijk.

22-10-2023 21:16

driehoekjes +3522

Beter een kuitenbijter op 6 zetten

22-10-2023 21:19

Balgevoel +31046

Nee joh, het middenveld 'gewoon' wat compacter neerzetten. Met kleinere ruimtes stijgt je passzuiverheid, hou je de bal beter in de ploeg en heb je misschien zelfs wel minder overtredingen nodig. Althans: de grote Ajax-elftallen hadden nooit een (typische) 'kuitenbijter'. Davids kón het (in de jaren '70 kon iedereen het), maar was natuurlijk eigenlijk vooral een technisch wondertje...

22-10-2023 21:22

Danielson +50623

Natuurlijk kan dat wel Perez. Er uit en wel NU!

22-10-2023 21:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.