NB: 'Bizar als het na deze wedstrijd nog niet klaar is met Steijn'

door BadembaBarrie 445

Bron Ajax Showtime

NB: 'Bizar als het na deze wedstrijd nog niet klaar is met Steijn'

door BadembaBarrie 445

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: crisis bij Ajax is groter dan ooit, na nederlaag tegen hekkensluiter FC Utrecht. Ditmaal met redacteur Niels Opdam. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: deze nederlaag moet het einde betekenen van Steijn als trainer van Ajax. 

'Daar ben ik het honderd procent mee eens. Het is voor mij al een raadsel dat Steijn überhaupt nog trainer van Ajax was, deze wedstrijd. Na AZ-thuis dacht ik al dat het klaar was. Het zou echter bizar zijn als het na deze wedstrijd nog niet klaar is met Steijn. Na de wedstrijd bij Fortuna gooide hij al de halve selectie voor de bus. Er is bij deze trainer geen tactiek, geen visie, geen plan. De enige lijn die een soort van te bespeuren valt, is een breedtebal achterin en ook dat gaat nog regelmatig fout. Op een gegeven moment wordt er iemand achterin echter ongeduldig en krijgt de bal een hens naar voren.

'Steijn zou bekend staan als people manager, maar ook daar merk ik weinig van. Hij lijkt een soort privé oorlog te voeren, door sommige spelers van Mislintat niet of op de verkeerde positie op te stellen. Ik snap bijvoorbeeld niet wat Mikautadze misdaan heeft. En dat Steijn in de negentigste minuut Mikautadze, Akpom en Van den Boomen er nog inbrengt bij een 4-3 achterstand, is ook belachelijk. Wat mij betreft moet Steijn er dus zo snel mogelijk uit.'

Het is momenteel deceptie op deceptie voor Ajax. Was er iemand die jij nog als man of the match zou willen uitlichten?

'Dat is Hlynsson. Als zowel Berghuis als Van den Boomen niet fit genoeg is om te starten, snap ik wel dat je voor Hlynsson kiest. Uiteindelijk deed hij het ook goed. Beide goals zijn knap, maar zeker die eerste, met de borst uit een soort dropkick van Sosa. De tweede schiet hij fraai binnen. Sosa wil ik dan ook noemen met zijn twee assists. Ik was blij dat hij weer op linksback speelde en Hato in het centrum. Hopelijk blijft dat de komende periode zo.'

Vanwege meerdere absenties mocht onder meer Kristian Hlynsson starten. Hoe vond je hem spelen?

'Ik vond hem dus goed. Sowieso door die goals, dat waren twee knappe goals, waar je ook aan kon afzien dat hij een een technisch begaafde speler is. In zo'n elftal kan je verder denk ik weinig over zo'n jonge jongen zeggen. Daarom vind ik het zo knap van hem dat hij twee keer scoort en van een Hato dat hij vaak toch nog zo'n relatief hoog niveau weet aan te tikken. Ik zou Hlynsson ook op tien laten staan, voorlopig. Berghuis viel vandaag ook weer niet lekker in en die kan ook nog op acht, dus geef Hlynsson maar gewoon de kans.'

Ook Benjamin Tahirovic stond weer eens aan de aftrap. Wat vond je van zijn wedstrijd?

'Ik vond hem echt dramatisch slecht. Aan de bal heeft hij te veel tijd nodig om hem door te spelen, waardoor hij hem kwijtraakt. Verdedigend hield het ook niet over. Hij moest Van der Hoorn, die de 2-0 binnen kon koppen, dekken. En bij de 4-3 gaat Taylor verr van vrijuit, maar Tahirovic had bij Toornstra moeten zijn. In de opbouw kijk je ook naar Tahirovic en naar Taylor, maar er komt niks uit. Ik verwacht ook dat Vos er tegen Brighton gewoon weer in staat.'

Hoe verklaar je het wedstrijdverloop, waarbij Ajax zich even volledig terug leek te vechten in het duel?

'Na de 2-0 dacht ik eigenlijk dat het klaar was, en de 2-1 en 2-2 vielen gevoelsmatig ook redelijk uit het niets. Door die goals kwam Ajax echter wel in een bepaalde flow en kreeg ik juist weer het idee dat ze zouden winnen. Dit Ajax is echter zo kwetsbaar dat je weet dat de 3-3 altijd een mogelijkheid blijft. En uiteindelijk valt die goal dan ook. Achteraf gezien, zij. De 2-1 en 2-2 denk ik vooral momenten van individuele klasse, van Sosa en Hlynsson. Daarbij stond Sosa ook wel erg vrij om de voorzet te geven. Het is denk ik ook veelzeggend dat Utrecht in alle Eredivisieduels tot nu toe vier keer gescoord heeft en dat doelpuntenaantal tegen Ajax nu in één wedstrijd produceert.'

Wat zag je misgaan bij de tegengoals?

'Bij de 2-0 laat Tahirovic Van der Hoorn dus vrij inkoppen. Bij de 3-3 laat Taylor zijn man uit zijn rug weglopen en pakt Tahirovic Toornstra niet op, waar dat wel moet. De 4-3 is een fout van Sutalo, waar hij de bal gewoon vol tegen zijn tegenstander aan schiet. En bij de 1-0 kopt Sosa de bal voor de voeten van Flamingo. Vervolgens is er bovendien geen enkele druk op de bal, wat dit seizoen ook een patroon is bij Ajax.'

Er komt een loodzware week aan, met uitwedstrijden tegen Brighon en PSV. Wat zijn jouw verwachtingen van die duels?

'Nul. Ik verwacht helemaal niets van die duels. Ik merk ook dat de Europese wedstrijden me eigenlijk niet boeien. Als je zeventiende staat in de Eredivisie, zou je eigenlijk alleen daarnaar moeten kijken. Als Steijn nog trainer is tegen Brighton en PSV, vrees ik echt dat die ploegen Ajax helemaal van het veld afvegen. Ik vrees echt dat het twee hele pijnlijke wedstrijden gaan worden voor Ajax. Als je tegen Utrecht al vier doelpunten tegen krijgt, worden de komende duels heel pijnlijk, ben ik bang.'

Ajax staat nu zelfs onder de degradatiestreep. Heb jij nog enige hoop dat er iets van dit seizoen gemaakt kan worden? En wat moet daarvoor gebeuren?

'Je moet eerst de trainer eruit gooien. Er wordt door velen gezegd dat de selectie niet van het gewenste niveau is. En je kunt zeker kritisch kijken naar de kwaliteit van de selectie. Maar er is een verschil tussen niet het gewenste niveau en zeventiende staan in de competitie. Dat ligt echt aan de trainer. Die moet dat echt veel sneller dan dit aan de praat krijgen. Als het je lukt om iemand aan te stellen die op zijn minst bepaalde basispatronen in deze selectie weet te slijpen, dan denk ik dat er echt nog wel iets van dit seizoen te maken valt. Top drie is dan misschien een illusie, maar de top vijf, hoe erg dat ook klinkt voor Ajax, moet dan nog te halen zijn. Waar je gaat eindigen, hangt mijns inziens dus ook af van het bestuur en de directie, hoe snel die ingrijpen.'

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Hersenspinsel +8286

Bizar maar Steijn is weg.

23-10-2023 20:20

Aldek +5101

Je moet niet gek opkijken dat Steijn gewoon blijft zitten tm februari zoals zijn neef Schreuder… pffff 🤮

Hoe kan het dat non trainer Steijn nog trainer van Ajax is??

Waarom leren we niks van het verleden?

Vd Vaart en Sneijder die voor de non trainer opkomen?? Zijn dat echte Ajacieden?

Wat een zooitje is het bij Ajax…

Met zwakke broeder van Halst als AE…

Ongelooflijk wat hebben vd Sar en consorten er een bende van gemaakt.

We staan na volgend weekend allerlaatste in de eredivisie… hallo!! Allerlaatste?

En dan zijn er nog mensen die zeggen dat we die twee wedstrijden wel winnen en dan 12e staan… 12e?? Wij Ajax??

Komop zeg 😡😡😡

23-10-2023 17:59

36 +8726

Niets aan toe te voegen

23-10-2023 16:58

The "O" +786

Voorspelling voor komende week. Steijn blijft zitten tot en met psv. Gokt op 532. We krijgen met 4-1 aan de kont. 1 doelpuntje van Forbs moet kunnen met de ruimte achter de verdediging van psv. Steijn vliegt er na de wedstrijd tegen psv uit.

23-10-2023 15:55

brullie +7054

Kwestie van tijd tot er iemand is gevonden. Ze moeten voorzichtig te werk gaan zodat niets uitlekt via de media. As het nu uitlekt dat Ajax in gesprek is verlies je met nog grotere cijfers.

23-10-2023 12:32

DebesteclubvanNL +988

Ik snap niet dat John Heitinga niet gewoon de kans had gekregen, maar achteraf kijk je een koe in zijn kont.

23-10-2023 11:54

MarcHogervorst +35303

Achteraf had ik Reiziger aangesteld, maar wat je over die koe zegt klopt wel.

23-10-2023 14:13

Vin +448

SAYONARA STEIN Onder moeilijke omstandigheden met een gehavend selectie waar die geen inspraak in had, heeft Maurice Stein alle tijd gekregen en is faliekant gefaald in het trainen van Ajax 1. Een historische wanprestatie nog nooit eerder vertoond in de geschiedenis van het voetbal zal voor altijd herinnerd worden als het zwakste, slechtste, meest belabberde voetbal elftal in de glorieuze historie van de club. Geef hem onmiddellijk zijn riante ontslag premie, hij heeft het gepresteerd om magistraal te falen in alle aspecten van het trainerschap en zal voor altijd herinnerd worden als de slechtste, meest incompetente Ajax trainer aller tijden... *Louis van Gaal, aub, please, ik smeek U, verlos Maurice uit zijn lijden... VANDAAG!!

23-10-2023 11:17

hetje +2173

Helaas heeft mislintat dit verkeerd gezien,het verschil tussen sparta en ajax, is het verschil tussen 4-4-2 en 4-3-3 maar is ook het verschil tussen mogen en moeten winnen,

23-10-2023 11:11

EricAjax1 +7572

Kunnen we Sosa nog ruilen voor Nico? Jezus wat is dat een ongeïnspireerd doetje zeg. Kan hij uberhaupt sprinten?

23-10-2023 11:00

AjaxPositivo +6962

Het lullige is... als je Steijn eruit gooit, kan z'n vervanger meteen verliezen van Brighton en psv

23-10-2023 10:54

Kale +1206

"Maar er is een verschil tussen niet het gewenste niveau en zeventiende staan in de competitie."

Dit is toch kraakhelder? Iedere bosui kan nog meer uit deze selectie halen dan Ibiza Steijn.

23-10-2023 10:36

Jeugd +24913

Bizar inderdaad.
Ik heb vertrouwen in de selectie (zeker voor top 3) maar totaal geen vertrouwen in Steijn na wat ik sinds augustus heb gezien.
Als de stuurloos Ajax directie en RVC het niet doet dan doen normaal gesproken de spelers het wel. Dat gebeurt hier ook niet, tot nu toe.

Hoe dan ook, dit houdt geen week meer stand. Volgende week maandag is het sowieso voorbij.
Nog even geduld, komt goed.
The only way is up🤣

23-10-2023 10:00

Henk de Vries +11137

De selectie is geen Top 3 materiaal, er zou echt niet 1 speler van ons bij AZ/PSV/Feyenoord in de basis staan.
Er is geen hiërarchie, het leiderschap en karakter in de ploeg is vertrokken (Tadic/Blind/Alvarez/Martinez/Timber) en daar zijn alleen maar grijze muizen voor terug gehaald. De meeste spelers hebben simpelweg het niveau niet. 5-6e zou wel moeten lukken, maar top 3 kun je echt vergeten..

23-10-2023 10:06

HendrikAjax +16900

Wat een onzin

23-10-2023 10:38

Jeugd +24913

Ja want basisspeler Ramahlo is echt een stuk beter dan onze Kroatisch international? Hato is gewoon een topper, dat ziet iedereen.
Berghuis presteert nu zwak maar is natuurlijk gewoon ook bij PSV en Feijenoord een basis speler.
Ik kan nog wel even doorgaan maar als jij wilt bent, types als Teze, Dest en zo'n Hanco en Trauner doen toch ook pijn aan je ogen?
Dan heb ik het nog niet eens over de AZ selectie.

Zet een goede trainer voor deze groep en ik ben ervan overtuigd dat het gaat lopen. Er ontbreekt een structuur, een plan, het is los zand.

23-10-2023 10:44

Henk de Vries +11137

Sutalo is tot op heden zo'n beetje de slechtste verdediger in de Eredivisie, Hancko gaat voor een vermogen weg aan het einde van dit seizoen. Is gewoon een uitstekende verdediger, aangekocht voor heel weinig geld. Trauner is geen wereldtop maar wel oerdegelijk, zouden we wel iets van kunnen gebruiken. Berghuis zou daar echt niet spelen hoor, ze hebben beide wel wat beters. Heb je hem gisteren gezien? En Teze en Dest zijn allebei nog steeds beter dan Rensch of Gaaei... En ja Steijn moet weg, daar zijn we het over eens.

Maar welke nieuwe trainer je er ook voorzet, het gaat echt niet meteen heel veel beter worden..

23-10-2023 10:59

Jeugd +24913

Dat denk ik wel. Spelers zijn ook onzeker door gebrek aan structuur en automatismen Dan ziet het er slecht uit maar dat betekent niet dat de speler slecht is.

23-10-2023 11:10

Danielson +50623

Berghuis heeft geen recht van spreken natuurlijk, maar hij zou eigenlijk tegen Van Gaal moeten zeggen dat het zo niet langer kan.

23-10-2023 09:42

FrancescosRavioli +15388

Berghuis heeft juist wel recht van spreken, gezien de malaise van ook vorig seizoen.

Vorig seizoen lukte het hem na een half niet meer om zich te onttrekken aan de malaise. De redt raakte vanaf september al geen bal meer. Hij is ook bij de botsing tussen Blind en Schreuder aanwezig geweest. Juist hij ziet wat er fout gaat.

23-10-2023 10:35

WZAWZDB32 +4167

Het kan niet zo zijn dat je met deze spelersgroep 17e staat, elke week wordt weer belicht hoe laks spelers rondlopen en mee verdedigen. Ook in de omschakeling zit er helemaal geen gedachte achter en doen ze maar wat waardoor het verprutst wordt. Dit ligt gewoon aan de trainer PUNT. Een beetje trainer wordt dan toch woest en zet de spelers op zijn plek of wisseld ze eventueel. Ik ben er helemaal klaar mee, Maurice WEG WEZEN!!

23-10-2023 09:26

AjaxHato +4612

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/2023/10/ronald-de-boer-noemt-belangrijke-reden-waarom-ajax-maurice-steijn-niet-kan-ontslaan

Pfff hopelijk is van gaal eigenwijs en doet het toch.

23-10-2023 08:51

Libero +19210

Van Gaal was wel een stukkie jonger en debuteerde dat seizoen als hoofdtrainer. Dit is Steijns 12e seizoen als hoofdtrainer.
Die gaat echt niet beter worden, weg ermee.

23-10-2023 09:34

Danielson +50623

Alsof Steijn ook maar in 1 opzicht te vergelijken is met Van Gaal. Lachwekkend dit.

23-10-2023 09:35

hetje +2173

Mee eens van gaal zat er vanaf het begin bovenop
Maar ik heb niet de indruk dat stijen het zelfde doet.

23-10-2023 09:55

FrancescosRavioli +15388

Van Gaal stond in 1991 niet zo laag qua punten. En Steijn is als ervaren overperformer binnengehaald.

Keizer werd voor minder ontslagen. Heitings lieten ze om minder gaan. En zou Dave Vos ook mogen blijven zitten met zulke resultaten?

Dit heeft puur temaken met de afkoopsom.

23-10-2023 10:37

Bouke & Nourdin +364

ja maar dit was 30 jaar geleden joh met heel andere spelers kom op zeg geen vergelijking van Ronald de Boer

23-10-2023 11:03

AjaxHato +4612

Zou om 9 uur het verlossende pers bericht komen als de beurs opengaat?
Ik vrees het ergste
Las nu dat de boer ook verwacht dat steijn mag blijven van louis...

23-10-2023 08:49

Hans Verhagen +14159

Hoe meer de media zeggen dat het aan de gehaalde spelers ligt, hoe meer de spelers in het veld denken dat het niet aan hen ligt. Maar het ligt wel aan de inzet van de spelers. Taylor voorop, maar ook Brobbey, Berghuis en Bergwijn. Heracles zou met dit materiaal 4e staan. En Steijn die durft de genoemde mensen niet aan te pakken. Tel uit je verlies.

23-10-2023 08:25

Henk de Vries +11137

Tel daarbij op de sublieme aankopen Tahirovic, Gaaei en Sutalo en je staat laatste....

23-10-2023 09:21

FrancescosRavioli +15388

Ik zou na een seizoen Schreuder het ook niet meer kunnen opbrengen om me in te zetten voor zo'n zweetlul als Steijn. Vergeet niet dat die gelijk z'n spelers afvalt als het niet loopt.

23-10-2023 10:39

Ricoteb +53178

Tja dit soort analyses van de tegengoals zijn wel erg van niveautje Steijn. Tuurlijk maken Sosa, Gaaei en Taylor fouten bij de 1-0. Tuurlijk hoort Tahirovic z’n man op te pakken bij de 2-0. Tuurlijk zijn Taylor en Tahirovic hun man kwijt bij de 3-3. Tuurlijk geeft Sutalo een zaadbal bij de 4-3. Maar ga nou eens kijken naar waarom spelers die fouten maken. Hoe komt het dat Gaaei zo makkelijk in de 1-tegen-1 komt bij de 1-0? Hoe komt het dat Tahirovic en Taylor keuzes moeten maken bij de 3-3? Hoe komt het dat Sutalo voor een risicovolle crosspass moet geven waarbij het veel mis kan gaan? Het klopt dat trainers zo goed zijn als hun materiaal, maar wat je als trainer wel kan en moet doen is zorgen dat spelers duidelijke keuzes hebben en weet wat er in elk scenario moet gebeuren. En daar faalt Steijn hopeloos in. Die spelers weten dondersgoed waarom en welke fouten ze maken, daar hebben ze de beelden die Steijn laat zien echt niet voor nodig.

Ajax moet nu spelers in hun kracht gaan zetten en op de Cruijff manier gaan voetballen. Want de gehaalde spelers passen daar zeker wel bij. Wanneer iedereen fit is, speel dan eens als volgt.

Ramaj
Vos-Sutalo-Hato-Sosa
Tahirovic-Mannsverk-Van den Boomen
Forbs-Mikautadze-Godts

- Vos is perfect voor de rol van Stones van City vorig jaar. Hij kan meehelpen als opbouwer, maar heeft uiteraard ook de kwaliteiten om op het middenveld te komen. Zelfs hoger op het middenveld kan ie waarde hebben.
- Sosa’s aanvallende kwaliteiten staan buiten discussie, inmiddels 4 wedstrijden gespeeld en al 4 assists.
- Mannsverk als enige 6. Hij heeft juist de kwaliteiten, als enige in de selectie, om aan te voelen wanneer hij moet uitstappen, met z’n man mee moet of juist in positie moet blijven. Iets wat je nu mist.
- Tahirovic is erg sterk in doordekken en in de duels, en als 8 heeft ie meer vrijheid om dat te doen. Daarnaast is ie door zijn verleden als spits echt wel gewend hoger op het veld te staan.
- Van den Boomen voor de creatieve passing en om het neer te zetten. Berghuis zou in deze rol ook kunnen, als ie het wel echt als 8 gaat spelen, en niet als diepe 10.
- Cruijff heeft altijd gezegd dat je met een valse 9 moet spelen, zodat je aan je ruiten en driehoeken komt. Behalve als je een topspits hebt, maar dat vind ik Brobbey absoluut niet. Dan is Mikautadze de enige waarbij die rol past.
- En dan Godts op links. Bergwijn is het niet en wordt het niet, moeten we in de winter voor een mooi bedrag naar de Saudi’s sturen. Dan maar Godts de kans geven daar. Kan daarnaast ook aan de binnenkant spelen (verwacht stiekem ook wel dat ie uiteindelijk als middenvelder gaat eindigen), wat dan weer handig is voor een opkomende Sosa.

23-10-2023 08:20

LukaLitmanen +82299

Wat een drama middenveld

Vos rechtsback en Sutalo na de 10e zwakke wedstrijd laten staan

Gelukkig ben jij geen trainer

23-10-2023 09:08

Ricoteb +53178

Vertel, wat zou jij doen? Weer beproefde recepten als Vos-Taylor-Berghuis? Het gaat om waar spelers komen, in de praktijk zal je gewoon 3241 spelen met Vos op het middenveld. En ja Vos op rechtsback is ook niet mijn lievelingskeuze, maar de alternatieven zijn niet best en hij kan het denk ik het beste invullen. En wie wil je dan in plaats van Sutalo zetten? Medic die ook elke keer laat zien enkel back-up te zijn?

23-10-2023 09:33

Danielson +50623

Daar komt Godts weer...

23-10-2023 09:37

Ricoteb +53178

Je mag van mij ook best een nieuwe linksbuiten kopen nadat we Bergwijn geloodst hebben. Maar je moet nu wel wat gaan veranderen, want ook aanvallend is het bedroevend

23-10-2023 09:42

Bergkam +4706

Ik verwacht niet dat Steijn voor zondagavond het veld gaat ruimen. Heeft ook geen zin om deze aankomende twee, niet te winnen, wedstrijden iemand anders voor de groep te zetten. Die begint dan hoogst waarschijnlijk met twee nederlagen. Hierna hebben we de "top" 5 voorlopig gehad en komen hopelijk in wat rustiger vaarwater, met grotere kansen op een overwinning. Dus deze week maar even onder de dekens kruipen en daarna een nieuwe stap. Er lopen wat 17 jarigen inde jeugd die m.i. meer potentie hebben dan wat we nu hebben. Het seizoen is toch verloren. Hato , de Ligt, Seedorf en nog een hele lijst (Johan) konden ook op die leeftijd aanhaken, dus betrek er een handvol bij. Je mag er toch 5 wisselen iedere wedstrijd. Nu lopen de z.g. sterkhouders heel grove blunders te maken. Op naar een fris team!

23-10-2023 08:19

AjaxHoorn +32989

Iemand die met droge ogen beweerd dat je met een selectie vol internationals en jeugdinternationals speelt en dan 17e staat. Die kan je onmogelijk serieus nemen.

23-10-2023 08:16

LennartB +2913

Hoe is het mogelijk dat hij nog STEEDS niet ontslagen is?

#SteijnOut!

23-10-2023 08:03

Wobbo +11517

Ik denk zolang die RvC er nog zit met van Halst en Hendriks dat het ook nog geen zin heeft om een nieuwe trainer aan te stellen aangezien dat zelfde zooitje de verantwoordelijk is voor de huidige puinhoop.

23-10-2023 08:00

jerryisthename +32031

Helemaal eens.
Bij Ajax kan het allemaal...🙄
Na Schreuder, die er VEEL te lang zat (had ook al in oktober ontslagen moeten worden), heb je nu het jaar erop wéér een trainer die al het veld had moeten ruimen natuurlijk. Waar negatieve records worden gebroken als Ajax zijnde, door ongeschikte trainers zonder ervaring bij een absolute topclub, moeten die trainers uiterlijk binnen een paar maanden al weg zijn. Basta.
Bij elke andere club in Europa, nog kleiner dan Ajax (en dat zijn er veel), zouden deze twee trainers van ons nooit maandenlang kunnnen aanmodderen.

23-10-2023 07:48

Jarikoning +7368

Even geduld mensen, na een historische nederlaag in Eindhoven mag een ander de ooievaar zijn puinhoop opruimen.
Hoop.op een ervaren zwaargewicht.

23-10-2023 07:39

AjaxHoorn +32989

Martin Jol😂 Schijnt inmiddels ook Ajax DNA te hebben. Kots.

23-10-2023 07:42

jerryisthename +32031

Misschien kan een nieuwe trainer, desnoods interim, het wel zo omgooien dat we wellicht een sneaky gelijkspelletje eruit kunnen slepen daar in dat lelijke stadion van de Eindhovenaren.
In ieder geval geen ruime nederlaag. Dat is het minste wat je mag verwachten van deze selectie tegen PSV. Maar daar heb je wel een andere trainer voor nodig. Vandaag nog.

23-10-2023 07:51

Jarikoning +7368

Met zn alles voor de goal. Alle ballen wegperen. Luuk de Jong snel het veld uit trappen

23-10-2023 14:55

Mv9494 +16659

Ik ga er vanuit dat er op de achtergrond gekeken wordt naar een andere trainer.

23-10-2023 07:36

AjaxHoorn +32989

Ik ook. En omdat we hier nog steeds denken voetbal uitgevonden te hebben op de lijst:

Schip
De Boer
Ten Cate
Advocaat
Straks komen ze nog uit bij Lothar van Bommel. Geen Ajax DNA... Maar hij kan wel lekker Nederlands praten.

23-10-2023 07:44

Danielson +50623

Van der Gaag. Dat is al bekend. Weer een ongelooflijke lichtgewicht.

23-10-2023 09:39

Victor_Ajax +402

Het zou bizar zijn om een nieuwe trainer te laten starten met PSV uit waarom ziet niemand dat

persoonlijk verwacht ik dat dat de laatste keer is dat we hem op de bank hebben zitten

23-10-2023 07:32

jerryisthename +32031

Omdat je vaak ziet dat een nieuwe trainer (vaak assistenten als interim) tóch een verandering teweeg weet te brengen, waardoor een ploeg ineens wel punten haalt. Heel vaak gebeurt in de afgelopen decennia.

23-10-2023 07:53

Victor_Ajax +402

ik heb het gevoel en de hoop dat ze op de achtergrond al lang bezig zijn met de vervanging van steijn maar we gaan het zien

er zijn wat mij betreft 2 opties trainers wissel na PSV of trainers wissel in de winterstop samen met ingrijpen in de selectie

23-10-2023 08:37

jerryisthename +32031

Dat weet ik wel zeker. Moet ook, want slechter kan niet. Dit is heel triest voor iedereen die Ajax lief is. Ben ook klaar met dat stiekeme gelach en steken onder water van die kut-kakkerlak Mario...🤮
Het is genoeg geweest.

Imo moet hij sowieso na PSV vervangen worden, want die gaan we niet winnen iig.
Maar het liefst zie ik toch vandaag al de omslag gemaakt worden. Heb je nog een klein weekje naar PSV om de puntjes op de i te zetten om iig niet te verliezen. EL is minder belangrijk. Maar als AEK van hen kan winnen, kunnen wij tenminste gelijk spelen tegen hen. Geloof ik echt in. Is toch anders, Europacup.

23-10-2023 08:55

Victor_Ajax +402

ben het 1000% met je eens het doet mij super veel pijn om de wedstrijden te zien en om het team te ziek worstelen met het gebrek aan leiderschap
daarnaast woon in in een gebouw waar 90% 010 fan is en de andere 10% lampies fan dus dat is ook afzien zucht

ik heb elke week weer het idee het kan toch niet slechten maar de gifbeker moet helemaal leeg

23-10-2023 09:24

DesmondHume +1562

Nou, weer vroeg wakker en het doet me toch wel wat dat het zo slecht gaat met Ajax. Steijn blijft lekker door modderen in drijfzand. Dit kan toch niet!? Er lijkt ook gewoon niks te gebeuren. Deze aankomende week nog twee keer hard onderuit en dan is het toch wel klaar met Steijn, toch??

23-10-2023 07:16

AjaxHoorn +32989

Het doet iedereen natuurlijk wat. Het is grandioos kut maar positief bekijkend: elke dag is er eentje dichter bij succes.

23-10-2023 07:45

Allegriadopovo +1119

Bizar zijn we al ver voorbij, een jaar lang op zijn minst...

23-10-2023 07:11

Kuningaz +5361

En hij zit er nog steeds, belachelijk. Hier spelen duidelijk andere krachten. Als je met deze selectie 17e staat ligt dat gewoon aan de trainer(s). Dit is echt niet de beste selectie, maar ook niet de slechtste. 4e zou je zeker moeten staan en dat staan ze niet. Er zijn trainers voor minder ontslagen maar kennelijk moet de lijdensweg voor de supporters nog een week langer duren. Want fuck hun toch? In het hele land en worden vandaag Ajacieden stront chagrijnig wakker door het falende (lees fout op fout op fout) beleid en dramatische prestaties. En de rest van Nederland lacht ons al weken uit. Maar laat vooral de trainer en RVC zitten joh.

23-10-2023 07:00

MarcelvTol1971 +15472

Ik verwacht vandaag toch wel voor de middag het bericht dat het klaar is.
Marcel Keizer ging er destijds al af omdat ie tweede stond met 5 punten achterstand op PSV.

23-10-2023 06:35

AjaxHoorn +32989

Ik had het al een maand geleden verwacht maar iets houdt hem in het zadel. Ik verwacht zelf dat niemand weet wie dan wel.

23-10-2023 07:45

Danielson +50623

Toen werden andere criteria gehanteerd. Nu is handhaving het doel. Kennelijk.

23-10-2023 09:41

karlhof +4727

Het hele elftal hangt als los zand aan elkaar. De voorhoede geeft geen druk. Hlynsson is een leuke voetballer, maar is een tweede klaassen. Verdedigend waardeloos waardoor Taylor in zijn eentje moet verdedigen en opbouwen.Tahirovic heeft geen toegevoegde waarde. Veel te langzaam, geen inzicht en balbehandeling is onvoldoende. Leuke speler voor Emmen. Sosa heeft een probleem. Hij kan absoluut niet verdedigen. Beide backs geven tegenstanders te veel ruimte.

Sutalo is de grootste tegenvaller. Geen enkel initiatief en geeft geen leiding. Een typisch product van de Oost-Europese voetbalschool. Bergwijn zou de leider moeten zijn maar hij is naar mijn mening niet fit genoeg. Berghuis stelt ook teleur. Geblesseerd of niet fit.

Met dit elftal kan Ajax geen 433 voetballen. Er moeten veel meer zekerheden worden ingebouwd. 442 (Forbs/Brobbey) of 532 past Ajax beter met de huidige selectie. Zolang Ajax niet fit is, Steijn trainer is, de niet presterende spelers niet op de bank worden gezet, blijft het zooitje.

Na 4 maanden heeft Steijn nog geen enkele concept ontwikkled, laat staan dat hij er spelpatronen heeft ingeslepen. Terug naar twee keer trainen per week, de EL als oefenwedstrijdjes spelen en alles op de competite inzetten. Wie niet mee kan moet maar afvallen. Het is schrijnend om te zien dat Ajax in de slotfase weer in de problemen komt.

23-10-2023 06:17

AjaxHoorn +32989

Hlynsson is zeker geen tweede Klaassen. Hlynsson is wel in dat keurslijf gedouwd omdat die lekker veel diep moest gaan. Die jongens is gewoon heel goed aan de bal. Eigenlijk is Donny ook verneukt door hem een lopende 10 te maken.

23-10-2023 07:46

Harold +10581

Ontslag van Steijn gaat niet alles oplossen maar het gaat heel veel uitmaken. Spelers ziijnhekmz zat. Er is geen vertrouwen meer. Je weet gewoon zeker dat je de voorlopig alle wedstrijden gaat verliezen (zolang) Steijn er zit).

23-10-2023 03:49

AjaxFinest +3469

Vandaag is Maandag. We zijn een beursgenoteerd bedrijf dus hij zal vandaag toch wel de laan uit gaan?. Aankomende 2 wedstrijden winnen sowieso niet.

23-10-2023 03:45

MarcHogervorst +35303

Misschien juist daarom wachten tot na PSV, er is geen goede vervanger nog.

23-10-2023 09:02

Mudjie.M +1790

Denk dat hij een standbeeld verdiend...de eerste trainer van Ajax die laatste staat in de eredivisie

23-10-2023 02:09

Harold +10581

We staand 17e. Geen laatste

23-10-2023 03:41

AjaxYahudi +3187

Ohja gelukkig dan valt het mee

23-10-2023 05:51

AjaxHoorn +32989

Ohhh. Steijntje nog een maand!

23-10-2023 07:47

Sti Jn +3101

Heeft iemand een idee hoe het komt dat Steijn zoveel analisten, zaakwaarnemers, etc etc in zijn zak lijkt te hebben? Alleen om z’n vlotte (maar mijns inziens toch redelijk middelmatige) babbeltje? Nodigt hij allerlei mensen uit in Ibiza zodat ze zo mild voor m zijn?

Ik dacht eerder dan Mislintar het moest ontgelden wegens belangen van zaakwaarnemers zelf, maar het lijkt wel of alles en iedereen (zaakwaarnemers, bestuurders, TG journalisten, analisten) verliefd zijn op Steijn.

23-10-2023 01:01

Aurelius1 +19736

Omdat men aan het beseffen is dat het ontslag van een trainer geen reet uitmaakt en uiteindelijk een netto verlies voor de club betekent aan afkoopsommen. Dit is al hard bewezen door de cijfers, en analisten zijn iets minder emotioneel en achterlijk dan supporters. Van der vaart en sneijder gaven aan dat het gewoon een waardeloos elftal is, en dat is ook de waarheid.

Maar dan zul je zien dat als Steijn nu ontslagen wordt, er een opvolger komt die de twee inhaalwedstrijden wint, en dan gaan de supporters massaal dom uitkramen dat de trainerswissel effect heeft en de nieuwe trainer 'een verademing' is (net als vorig jaar met Heitinga die toevallig vier wedstrijden tegen laagvliegers won), terwijl Steijn die twee wedstrijden ook wel had gewonnen. En dan staat Ajax op drie punten van de nummer vijf, en aan het einde van het seizoen staat Ajax vierde of vijfde, en dan krijg je weer dezelfde onzin als bij de wissel Jol-De Boer, namelijk dat de trainerswissel effect had. Terwijl de echte reden is: statistische toeval.

Er is geen groep in Nederland die zo dom is als supporters. Noem een groep, en ik kan bewijzen dat supporters dommer zijn.

23-10-2023 02:49

AjaxHoorn +32989

Christus te paard, je bent teveel gaan geloven in je eigen theorieën pik.

Ik ben het eens dat supporters dom zijn en dat een nieuwe trainer nu niet op 1 had gestaan, maar Steijn is wel heel slecht.

23-10-2023 03:02

JesperOdeTovenaar +1212

Jezus heb je hem weer met zijn vaste, dommige riedeltje. Respect hoor voor je, recht op je mening. Alleen jammer dat het zo'n uiterste onzin is. Oké, gedachtenexperiment, we denken even met je mee. Omdat het GEMIDDELD geen verschil maakt, maakt het ook ieder individueel geval geen verschil? Dus een trainer kan nog zo slecht presteren, aan de coke zijn, depressief zijn, ongeïnteresseerd zijn in zijn spelers, maakt niet uit... Nooit een trainer ontslaan want GEMIDDELD maakt het niet uit. Als jij hierop geen goed antwoord weet te vermelden, blijf dan s.v.p. weg hier. Je beledigt de intelligentie van de hahaha: gemiddelde fan. Erger nog, je beledigt de intelligentie van jezelf.

23-10-2023 03:12

ReconditeNL +6480

hahahahah, jij bent een grote troll hé?

23-10-2023 03:38

Aurelius1 +19736

@Jesper: Je snapt er echt niets van. Ik leg het nog één keer uit, zodat je het wél snapt (hopelijk, maar ik denk dat je gewoon de intelligentie mist):

Je hebt een groep A, van clubs waarbij de trainer in het seizoen is ontslagen, en je hebt een vergelijkbare groep B, van clubs waarbij de prestaties net als in groep A achteruitgaan, maar waarbij men besluit de trainer niet te ontslaan. Stel dat je nu alleen groep A zou onderzoeken. Er zitten daar bijvoorbeeld 100 clubs in. Je komt erachter dat de prestaties gemiddeld genomen niet verbeteren na de trainerswissel. Je concludeert: het ontslag van een trainer is zinloos. Dan zou iemand echter kunnen zeggen: nee wacht even, gemiddeld genomen verbeteren de prestaties niet, maar kijkend naar individuele cases, zoals die van Frank de Boer, zijn er cases waarbij er verbetering is, en bij andere cases is er inerdaad geen verbetering. Echter, je vergelijkt in de tweede stap nog eens het gemiddelde van groep A met het gemiddelde van de controlegroep B, de groep waarbij de trainer niet is ontslagen. Als je dan geen verschil tussen de prestaties van beide groepen ziet, dan kun je de case van Frank de Boer niet meer opwerpen als tegenbewijs. De conclusie die dan getrokken moet worden, als de dataset groot genoeg is (en dat is ie), is: het wisselen van eender welke trainer maakt niets uit, is zinloos. Dit is ook precies de conclusie die in al die onderzoeken getrokken wordt, en de enige terechte conclusie. Het feit dat er bij de case Frank de Boer wél een verbetering was, kan niet toegeschreven worden aan Frank de Boer zelf, omdat de invloed van de trainers sowieso uitgesloten is. De prestatie van Frank de Boer wordt dan in de statistiek 'toeval' genoemd. Dit staat simpelweg al vast, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

Om het echt helemaal uit te sluiten dat de invloed van de trainer een rol speelt, doe je ook nog een variantie analyse van subgroepen, bijvoorbeeld 'goede' versus 'minder goede' trainers, zoals ze in dit onderzoek hebben gedaan. Daar blijkt ook geen verschil uit:

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0017664

"We can show with an unprecedented small statistical error for the German soccer league that dismissing the coach within the season has basically no effect on the subsequent performance of a team. Changing the coach between two seasons has no effect either."

"Within the statistical error no difference to the variance of the CC teams is present. Note that a significant quality variation among the coaches would have resulted in a positive value of that difference"

Ik hoop dat je de boel nu eens definitief begrijpt, in plaats van als een amateurstaristicus denken dat je het beter weet dan professoren, en daardoor hele domme dingen zeggen. Waar hebben we het over zeg.

23-10-2023 05:05

Aurelius1 +19736

"Ik durf te wedden", "als", "hij zit in z'n eigen negatieve flow" = allemaal persoonlijke speculatie. Dat zegt helemaal niets over hoe de feiten echt in elkaar steken.

23-10-2023 06:38

Aurelius1 +19736

Het boeit helemaal niets wat jij opnoemt. Het gaat om de vraag: hebben trainerswissels invloed op de prestaties, en in het verlengde daarvan, hebben trainers überhaupt invloed op prestaties. Dat kun je zeer makkelijk berekenen, achterhalen dus, zonder de boel nodeloos complex te maken (is niet nodig).

Op z'n minst zeggen deze resultaten dat de rol van de trainer extreem, extreem overschat wordt, en dat de kwaliteit van de spelers te allen tijde leidend is. Dingen roepen als 'met Slot zouden we tweede staan', is lachwekkend absurd in het licht van deze harde cijfers. Zeker als je in ogenschouw neemt dat Slot vorig jaar het beste elftal van Nederland had, dit jaar een fantastisch elftal kado heeft gekregen, en in zijn eerste half jaar bij AZ versus Jansen even goed presteerde (de enige echte vergelijking die gemaakt mag worden, omdat de samenstelling van het elftal hetzelfde was, al het andere is speculatie).

De voetballerij is ook aan het veranderen. In de mythe van de trainer gelooft men steeds minder. Daarom werd Mislintat eerder ontslagen dat Steijn, een unicum. Over vijf jaar is men afgestapt van het idee dat een trainer veel invloed heeft. Dat idee kan simpelweg niet meer in stand worden gehouden gezien de nieuwste onderzoeken en statistieken. Je loopt dus achter.

23-10-2023 07:17

AjaxHoorn +32989

Gozer 🤯.

Waarom blijf je ellendelange artikelen plaatsen die vrijwel niemand leest om constant je gelijk te halen?

Ja, Steijn ontslaan is geen magic pill. Nee, die spelers worden niet ineens 3x zo goed.

Steijn ontslaan gaat er wel voor zorgen dat er iemand beters voor terug komt want dit kan echt niet. Zoals gezegd. Het is eenuie trainer die zijn spelers vrij laat. Verder komen dan je moet bij je man blijven zit er niet in.

De kwestie dat 2 backs weg zijn zegt genoeg. Of geen autoriteit, of geen communicatie of een combinatie met onduidelijkheid.

Je bent een slimme man, maar je draaft echt door.

23-10-2023 07:50

Aurelius1 +19736

"Steijn ontslaan gaat er wel voor zorgen dat er iemand beters voor terug komt"

Nee, dit is pure speculatie. We hoorden vorig jaar hetzelfde bij de wissel Schreuder-Heitinga, maar supporters leren niet van hun dommigheid. Los van het feit dat het niet klopt met de cijfers, is het gewoon pure speculatie. Jij weet dat helemaal niet. Het is je onderbuik die spreekt.

De club staat aan de rand van de financiële afgrond en moet behoed worden voor weer een financiële ramp voordat het te laat is, en supporters zijn het grootste gevaar voor een club. Zij zijn in staat de club financieel te ruïneren met hun gedram om aankopen en geroep om ontslag van deze of gene. Het houdt maar niet op, want de onderbuik is nooit gestild.

23-10-2023 08:25

OdjePils +6322

Ik vind dat je het goed en helder uitlegt, er is echter wel een grote ‘maar’ aan jouw theorie: Johan zei: ‘toeval is logisch’ dus Steijn moet er uit!!! Heel snel!!

23-10-2023 10:01

Aurelius1 +19736

Ja, tegen dat soort argumenten kan ik niet op.

Maar alsnog een vraag: stel dat een trainer wel invloed heeft, hoe weet je dan zo zeker dat Steijn onderpresteert? Wie weet is het elftal zo slecht als subtop eerste divisie en overpresteert Steijn. Men weet het niet, men speculeert altijd maar wat.

23-10-2023 10:17

Sti Jn +3101

Joehoe steijn eruit!

23-10-2023 18:35

Myriad +7141

Ik denk dat het bestuur Steijn de verwachte verliespartijen tegen Brighton en PSV mag doen en dat dan een nieuwe trainer gepresenteerd wordt.

Dat ging toen ook zo bij Advocaat die Stam opvolgde, de nieuwe trainer kan het beste beginnen met een paar makkelijke wedstrijden.

23-10-2023 00:54

MichelBoerebach +29286

Makkelijke wedstrijden??? Zijn er die er nog wel voor dit Ajax?

23-10-2023 01:50

Jensajax14 +329

Ik vind dat er best veel aan te merken is op het beleid van Steijn, maar hij heeft natuurlijk ook wel heel matig materiaal. Ondanks dat is plaats 17 belachelijk slecht ook met dit elftal. Punt is, ik weet niet zo snel wie hem zou kunnen opvolgen, best frustrerend deze situatie

23-10-2023 00:33

Sti Jn +3101

Zo belachelijk slecht is het materiaal helemaal niet.

23-10-2023 00:55

Balgevoel +31053

Nou ja, vanuit het oogpunt van Steijn die lekker met lange ballen wil werken... Dan heb je niks aan Godts, Mikautadze, Conceicao, Misehouy en eigenlijk ook Hlynsson... Ik weet nu zeker dat hij Hans Hateboer, Wout Weghorst en Marten de Roon had gehaald.

23-10-2023 01:03

AjaxHoorn +32989

Wacht maar tot Steijn ontslagen is. Dan gaan er moddergevechten komen tussen Sven en Steijn.

23-10-2023 07:51

Dirk +7046

Deze selectie is de slechte sinds jaren, maar zeg me nauw niet dat daar niks mee te vormen kan. De grote angel in deze ploeg is dat Steijn hen heeft afgebrand in het begin van het seizoen. Zij willen met Maurice niet verder. De Berge....Huis en Wijn hebben het in interview zelf gezegt. Kale en Kokkie hebben het in hun postcast nog maals uitgelegd. Timmer alles dicht , hou de nul en zo gaan we onze puntjes proberen te pakken . Train 2 weken op mandekking zodat ze hun man geen 4a5 meter telkens laten lopen . Vergeet nauw die wingbacks, speel met backs. We moeten eigenlijk ff terug naar systeem De Mos van KV Mechelen. Die won elke wedstrijd met 1-0 . Eerst de NUL ,dan de voetbalschoenen.

23-10-2023 00:18

Gertjan Jansen +389

Elke foto die ik nu van Steijn zie, zie je in zijn ogen dat hij het zelf ook uitzichtloos vind

22-10-2023 23:54

Robertini +39808

Ik denk dat hij na PSV wordt weggestuurd, zodat de nieuwe trainer een makkelijk programma heeft. Ben wel bang dat we echt dik onderuit gaan tegen PSV.

22-10-2023 23:29

AjaxHato +4612

Zo eens met Pierre vanavond. Dat de nieuwe spelers echt beter kunnen dan ze laten zien.
En dat Steijn de media slim bespeelt en Raf Andy en Wesley al achter zich heeft staan.
Rafael valt mij tegen, die blijft hangen in hetzelfde riedeltje dat er geen kwaliteit is. Ze praten elkaar na de drie musketiers.

22-10-2023 23:05

Harold +10581

Ze hebben allemaal bepaalde belangen die een normale supporter niet heeft.

23-10-2023 03:46

Balgevoel +31053

Stekelenburg suggereert dat de middenveldopstelling bewuste tactiek is, nadat Afellay aangaf dat er geen enkele moeite gedaan wordt om aanspeelbaar te zijn (de zogeheten 'slimme metertjes'). Van der Vaart begint chagrijnig te kijken, met z'n armen over elkaar. En even later geeft-ie aan dat de spelers niet kunnen uitvoeren wat Steijn wil. Het komt allemaal op niets anders neer dan: het gaat om de spelers. Pierre: "Ik denk dat de spelers veel beter zijn dan ze nu lijken." En Van der Vaart kijkt alsof-ie water ziet branden. Ik weet al wel wie de assistent wordt van Steijn bij Farul Constanta... ;-)

22-10-2023 22:58

j0rnnn +5104

Pierre had hier volledig gelijk. Steijn heeft veel Ajax mensen in zijn zak. Van der vaart denkt dat hij objectief is, maar is beduidend milder dan hij was over schreuder.

22-10-2023 23:04

Balgevoel +31053

Ik vond het vooral heel erg bizar dat hij bij dat wedstrijdbeeld, waarbij op het héle middenveld maar twee Ajacieden te vinden zijn tussen twee linies van vier voor- en achterin, zegt: dat ligt aan de spelers. Alsof die dit allemaal zo geleerd hebben toen ze ooit bij een BVO kwamen...

22-10-2023 23:06

Sti Jn +3101

De vraag is: hoe heeft Steijn zoveel mensen in zijn zak?

23-10-2023 00:57

Balgevoel +31053

Ja, héle goede vraag. Mij een volstrekt raadsel. Mislintat is al weg, dus dat kan het niet meer zijn.

23-10-2023 00:59

Heimwee +6766

Bizar dat het zo akelig stil blijft vanuit Ajax leiding. Dacht dat er wat orde op zaken gesteld zou worden met van Praag en van Gaal aan het werk. Wij supporters willen een keer een duidelijk statement horen, we willen een beetje hoop toegesproken krijgen. Niets van dit alles en weer bleef alles stil. Echt niet normaal dit.

22-10-2023 22:52

Danielson +50623

Ze hebben de F Side koest gekregen. Kennelijk is de rest van het stadion minder van belang.

23-10-2023 00:39

Stamhoofd +11549

Ja die zijn druk met AZ..

23-10-2023 00:41

Steffenhagen +38079

Eens met Pierre , maar ze vergeten wel dat er gewoon een paar spelers openlijk lopen te muiten . Dan is er dus alle reden voor een trainerswissel

22-10-2023 22:50

Strawb Choco +1643

Die pierre v hoogdonk zegt eindelijk iets zinnigs.

22-10-2023 22:39

Danielson +50623

En dat was?

22-10-2023 22:49

ajaxwestland09 +29112

Je hebt gewoon internationals in je team lopen dat zijn echt geen koekebakkers en andere trainer haalt hier veel meer uit. Steijn kan dit niet te hoog gegrepen net als maduro en bakati weg ermee

22-10-2023 22:21

BaasBaas +8410

Heel erg slecht gaat het met onze club. Maar toch wel gaaf om te zien dat we met Hato, Vos en Hlynsson alweer 3 mooie grote talenten hebben. Met daarachter nog spelers als Godts. Steijn is gewoon idioot slechte trainer doet alles fout wat kan. Ga niet eens in op de inhoud want daar ben ik wel een half uur mee bezig om dat uit te typen.

22-10-2023 22:16

j0rnnn +5104

Laat ze eerst 3 wedstrijden goed spelen svp.

22-10-2023 23:06

BaasBaas +8410

Hato speelt hele seizoen al gewoon heel goed en einde vorig seizoen.

22-10-2023 23:32

MichelBoerebach +29286

Inderdaad. Taylor was ook zo'n 'talent'.

23-10-2023 01:56

BaasBaas +8410

Taylor vond ik nooit zo'n talent. En als ik het over talenten hebt ga ik uit van wat ik zie in het eerste. Daar heb ik hem nooit consistent lang goed zien spelen.

23-10-2023 08:17

ajaxwestland09 +29112

Steijn verdwijn aub , te hoog gegrepen voor je en door

22-10-2023 22:16

Oxxer +165107 moderator

Paar uur niet op foon gekeken, begrijp dat Steijn nog niet ontslagen is.

22-10-2023 22:12

Balgevoel +31053

Ik denk serieus dat hij voorlopig niet ontslagen gaat worden...

22-10-2023 22:16

Oxxer +165107 moderator

Heb net namedropping gezien waar ik normaal lachend een uur buikpijn van krijg, vandaag kan ik het niet opbrengen.

22-10-2023 22:19

Balgevoel +31053

Van 't Schip? Of heb jij andere namen voorbij zien/horen komen?

22-10-2023 22:21

Oxxer +165107 moderator

Dick Advocaat, van Bronckhorst, Ron Jans, FdB ondanks dat hij net in UAE zit, RdB zei vorige week Frank staat niet te springen. Nadat ik Dick Advocaat zag gestopt met lezen, zijn vast nog meer gladiatoren genoemd. Niet normaal dat fans vooral Nederlanders naar voren schuiven, weten totaal niet wat er buiten de landsgrenzen aan trainers lopen.

22-10-2023 22:52

Balgevoel +31053

Ja, heftig. Ik zou niet overigens niet weten welke buitenlandse (top)coach zin zou hebben in Ajax. Graham Potter zou een droomtrainer zijn, met Knutsen allicht als interessante nummer 2. Misschien voorlopig maar even geen Duitser... ;-)

22-10-2023 22:56

Oxxer +165107 moderator

Maakt geen ruk uit waar een trainer vandaan komt, zijn sites waar beschikbare trainers opstaan. Vergeet Potter, hij zit op > €10M per seizoen, hij wordt nog betaald door Chelsea, PL trainers komen niet, verdienen te veel.

22-10-2023 23:10

Balgevoel +31053

Potter gaat niet gebeuren, nee. Maar ik meende serieus wat ik zei over een Duitse trainer. Hoge pressie, positiespel en een hoge balcirculatie zijn daar inmiddels normaler dan hier... Met een beetje goede wil zou je kunnen zeggen dat Slot én Bosz wel iets 'Duits' hebben, op dat vlak, en in die hoek zou ik het wel zoeken.

22-10-2023 23:14

Oxxer +165107 moderator

Ik dacht in jouw laatste zin te lezen juist geen Duitser, Duitse trainersopleiding is top, levert veel goede trainers op.

22-10-2023 23:36

Balgevoel +31053

Haha ja, dat zei ik ook, maar als grap, met Mislintat in 't achterhoofd... ;-)

22-10-2023 23:43

Oxxer +165107 moderator

Ik kan de emoji niet zien

22-10-2023 23:46

Balgevoel +31053

Die was er ook niet, ik ben van de SMS-generatie, dus het was een ;-)

Maar los daarvan: een Duitse trainer: prima. Maar ik heb geen idee of er iemand vrij is, en sinds kort schijnt 'taal' bij Ajax ook een dingetje te zijn...

22-10-2023 23:47

Oxxer +165107 moderator

Via het net zoekopdracht;

“out of contract managers 2023”.

22-10-2023 23:57

Balgevoel +31053

Ja, ook al weleens gekeken. Paar namen die me toen opvielen: Jesse Marsch, Frank Lampard, Oliver Glasner, Bruno Labbadia, Marcelo Gallardo (onwaarschijnlijk), Shota Arveladze...

23-10-2023 00:04

Oxxer +165107 moderator

Ik ken Oliver Glasner van de BL vind hem een interessante optie, Gallardo geen energie in stoppen komt toch niet, ondanks dat blijven luchtfietsers, 12 jarigen en iets oudere pubers zijn naam noemen. Marsch ex Salazburg en ex Leeds vreselijk, Labbadia ken zijn naam als voetballer verder niet, Lampard was niet goed bij zijn 3 klussen, alhoewel Chelsea een lastige club is en Everton al jaren aan het infuus zit, Arveladze geen idee wat voor trainer hij is.

23-10-2023 00:41

Balgevoel +31053

Meen dat Labbadia ook altijd een aanvallende 4-3-3 speelt, of in ieder geval probeert. Shota ken ik verder ook niet, maar da's een stukje romantiek van onze mooiste (niet beste, maar mooiste) spits ná Kluivert (wat mij betreft)... Marsch was natuurlijk de opvolger van Nagelsmann, maar heeft inderdaad twee keer jammerlijk gefaald. Lampard blijf ik een interessante naam vinden, heeft natuurlijk wat goed te maken en qua voetbalvisie vond ik hem indrukwekkend in z'n eerste periode bij Chelsea, met veel eigen jeugd en aanvallend voetbal. Denk dat ze er toen beter voor stonden dan nu...

23-10-2023 00:47

Oxxer +165107 moderator

Ik zie liever een goede trainer dan een ex topvoetballer in de trainersrol. Van de Sar had Reiziger de kans moeten geven, wil heel graag horen waarom hij genegeerd is, best schandalig.

23-10-2023 00:51

Balgevoel +31053

Mwah, vond ik meevallen, aangezien Reiziger als assistent al betrokken was. Raar als je dan als hoofdcoach totaal andere dingen gaat doen, toch? Reiziger is wel veel meer een Ajax-trainer dan Heitinga. Dat wel.

23-10-2023 00:53

Heimwee +6766

Ja bizar he?

22-10-2023 22:53

Schip +23609

Het is van beiden het slechtste. Voor 115 mj verwacht je een titelfavoriet. Simpel. En dit is nog niet eens een podiumkandidaat.

Steijn zelf is een pragmaticus, geen systeemtrainer. En van middelmatig niveau. Waar niets mis mee is, behalve als je in de top werkt.

Wordt voor een goede trainer nog moeilijk bij de eerste 5 te eindigen.

22-10-2023 22:08
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.