Sneijder over wederopbouw Ajax: 'Was er graag onderdeel van geweest'

door Jesse ter Haar 144

Bron Soccernews

Sneijder over wederopbouw Ajax: 'Was er graag onderdeel van geweest'

door Jesse ter Haar 144

Bron Soccernews

Laatst geüpdatet

Wesley Sneijder was graag onderdeel geweest van de wederopbouw van Ajax, zo vertelt hij in een video van Soccernews. De oud-speler van de club ziet dat het succes en fundament van de afgelopen jaren door één jaar slecht beleid tegen de grond is gegaan en als Ajacied hoopt hij dat er snel beterschap vast te stellen is.

In een eerder stadium vertelde Sneijder over een brief, waarin hij zijn hulp aanbood, die hij aan de club zou hebben geschreven. Een reactie kwam er echter nooit, zo vertelt hij nog maar eens. 'Het is toen allemaal via de Raad van Commissarissen gegaan, maar die is uiteindelijk uiteengevallen. Het is allemaal heel hectisch geweest en misschien is het allemaal wel langs elkaar heen gegaan. Ik weet het niet, maar ik heb een brief gestuurd en daar heb ik uiteindelijk geen reactie op gekregen. Dat is hun goed recht, alleen had ik wel gehoopt dat ze het beter gemanaged zouden hebben.'

Dat Sneijder zo vaak over de situatie van de Amsterdammers komt te spreken, komt niet uit de lucht vallen. De recordinternational van Oranje koestert een warm gevoel bij de club en daarover komt hij te spreken. 'Ajax is natuurlijk mijn club, ondanks dat veel mensen denken dat het niet zo is. Ik heb mijn hele jeugdopleiding bij Ajax doorgemaakt, ben daar groot worden en uiteindelijk ook compleet geworden als voetballer. Als je kijkt naar clubs in Nederland, is Ajax altijd mijn club.'

'Het gaat mij aan mijn hart dat het op dit moment zo slecht gaat', vertelt hij dan ook in datzelfde licht. 'Niet alleen sportief, want dat kun je wel weer rechtzetten, maar ook het hele beleid. Er klopt niets meer van. Dat vind ik jammer, dus ik hoop dat het zo snel mogelijk weer hersteld gaat worden. Ik was er graag onderdeel van geweest, met mensen om me heen die veel zouden kunnen betekenen.'

Aankopen Ajax

Om de wederopbouw van Ajax tot een succes te maken, moeten er naast een trainer ook spelers worden aangetrokken. Of er in de Eredivisie geschikte spelers rondlopen? 'Er lopen wel wat talenten, maar de grote talenten lopen toch wel bij de top drie. Daar gaat Ajax ook niet kijken', aldus Sneijder. 'Ik vind Kerkez een goede linksback, maar ze hebben net Wijndal gekocht van AZ. Zo lopen er nog wel een paar.'

Lees meer over:
Plaats reactie

kakhoofd3 +4173

Ajax zou binnen een paar jaar kapot zijn als hij een bestuurlijke functie krijgt.

24-05-2023 22:12

DonAdam +2360

Sneijder is een type als Seedorf en Kuijt. Oud voetballers die denken dat, omdat ze in de absolute top hebben gespeeld, direct een goede trainer zijn. Zij vinden het niet nodig om te beginnen als jeugdtrainer, zich op te werken naar een jong team of amateurelftal om daar vandaan het vak te leren.

Trainerschap is een totaal ander vak dat voetballen, sterker nog, het is tegen de algemene mening in niet noodzakelijk om ooit op niveau gevoetbald te hebben om een toptrainer te worden. Sommige hoofdtrainers/managers, zoals Cruyff of Guardiola zijn beiden, maar de meeste topvoetballers zijn slechte managers. Nagelsmann heeft helemaal geen profcarriere gehad, Tuchel, Klopp en Murninho hebben in de kelders van het profvoetbal gespeeld. De groep Nagelsmann, Tuchel etc kreeg vroeger geen kans, omdat het geen 'voetballers' waren, maar die kwalificatie is minder en minder nodig, al gaat het nog wel even duren voordat bestuurders helemaal om zijn.

Let wel, een veldtrainer, met name in de jeugd, moet uiteraard zeer goed kunnen voetballen om het individu voor te doen, maar dat is een ander vak dan hoofdtrainer of manager zijn, waar men met spelers om moet gaan die de basis al beheersen, en daarnaast zich met een woud van organisatorische aangelegenheden bezig moeten houden. Het voetbal is veranderd.

Hoe dan ook, Sneijder als trainer wordt nog een groter fiasco dan zijn huwelijk met dat mokkel waarvan ik even vergeten ben hoe ze heet.

24-05-2023 16:40

3*stars*3 +23579

Samen met Fatih Terim toch?
Haha die Verweij beheert volgens mij ook site van soccernews aan de zijkant.

24-05-2023 15:20

BakkalBijter +11709

Sneijder is niet gedisciplineerd genoeg voor een bestuursfunctie(schat ik in). Verder vind ik het een prima vent die lekker zegt wat hij denkt. Krijg je blijkbaar allemaal gehaat mee hier.

24-05-2023 14:24

FrancescosRavioli +15380

In zo'n rol moet je ook weten wanneer je je moet gedragen of je mond moet houden. Beiden kan hij niet .

Als Sneijder al ooit een optie was, is dat door de plee gespoeld toen hij zich ging bezig houden met riooljournalistiek.

Met een ding ben je wel zeker van Sneijder: de Telegrasf staat vol met kloppende info over Ajax zodra hij bij ons een functie zou krijgen. Hij geilt veel teveel op aandacht.

24-05-2023 20:15

Ajaxtrouw +6360

Begint een beetje gênant te worden Wesley….Typisch iemand die van “ik was iemand als voetballer” nu tot de ontdekking komt dat niemand meer op hem zit te wachten…

24-05-2023 13:55

C14 +22468

Als je al niet ziet dat er juist helemaal geen fundament was, alles bij één almachtige technische man lag waardoor geen lange termijn clubbeleid en visie, en de crisis een logisch gevolg daarvan was, dus al 4 jaar wanbeleid, dan snap je het niet, en moet je ver weg blijven van Ajax wat het organisatorische betreft.

24-05-2023 13:54

Babangida83 +23963

Sneijder overschat zichzelf extreem. Alleen maar lof dat ze deze man buiten de deur houden. Zou zoveel onrust veroorzaken in de organisatie... Een gevalletje van onbewust onbekwaam.

Verder lijkt het me een prima kerel. Hoe hij hulp aanbood aan Ihattaren, bijvoorbeeld. Lijkt me een goede om erbij te hebben. Maar heb heel erg het idee dat hij bij Ajax gelijk de gehele organisatie niks vindt, terwijl hij vooral veel kennis heeft als voetballer.

De druk op Heitinga opvoeren, daar begrijp ik niets van. Hij heeft geen weet van de kwaliteiten van Heitinga.

24-05-2023 13:26

Ajaxfan31183 +16391

Naar verluidt wil ajax , Sneijder ook helpen om de goede richting in te komen als hij in de arena is, en dat is de richting van de uitgang

24-05-2023 12:04

Ajax14AMS +25205

Na zijn scheiding was hij een tijdje echt de weg kwijt. Dansen op auto's, Utrecht liedjes spelen terwijl hij langs ons stadion aan het rijden was.. Allemaal niet slim.

Toch vind ik Sneijder geen verkeerde gast. Ik zie (nu) niet echt een trainer, technisch directeur of wat dan ook in hem, en dat is prima, maar om zo op hem te reageren zoals sommigen hier doen vind ik een beetje onnodig.

24-05-2023 11:27

36 +8725

Dag Wesley wij hebben jou mening niet nodig

24-05-2023 11:01

HStorm +3173

Vanaf het moment dat Sneijder einde carriere niet koos voor een terugkeer naar Ajax maar naar Frankrijk en vervolgens naar het fantastische Al-Gharafa, neem ik je in ieder geval niet meer serieus Weasly. Nog maar te zwijgen over je journalistieke ambitie en het zagen op je cluppie wat je recent ook weer deed.

Chique ben je in ieder geval niet wat weer een kwaliteit is in de politiek. Net als jezelf overschatten.

24-05-2023 09:56

trodat4030 +97192

Sneijder wil veel te veel, veel te snel. Als ex-voetballer is hij weer gewoon een F pupil, maar hij wil al met het 1e mee. Onderaan de ladder beginnen Wes. En school jezelf, niet denken dat je alles al kan omdat je een mooie trap had als speler, dat maakt je geen goede trainer/manager/directeur/bestuurder/whatever. Wees nederig en investeer eerst eens in jezelf..

24-05-2023 09:22

Robertini +39770

Nu is het ineens via de RvC gegaan... Niet echt consistent dit verhaal. Vorige keer was het nog via Vd Sar. Daarnaast, wie schrijft tegenwoordig nog brieven? Juist omdat ze verloren gaan, lijkt me dat geen strak plan voor zoiets.

Sneijder moet gewoon pas op de plaats maken en daadwerkelijk een opleiding volgen voor wat hij wil doen. Hij denkt dat alle deuren voor hem open vliegen dankzij z'n voetbal verleden, maar dat is gelukkig niet zo.

Vooralsnog is hij na z'n voetbalcarrière alleen in gekke projecten gestapt, waar stuk voor stuk weinig is uitgekomen. Wat kan hij op dit moment echt toevoegen zonder ervaring en zonder opleiding? Enkel een flinke dosis zelfoverschatting.

24-05-2023 08:47

noppenkoning +41541

Zelfs FC Utrecht wilt hem niet wat moeten wij dan met hem, goede beslissing van Van der Sar.

24-05-2023 08:22

Omar +17193

Onbehoorlijk om niet te antwoorden, al kan ik niet bedenken welke rol ze deze praatjesmaker hadden kunnen geven, misschien adviseur oid

24-05-2023 08:20

Danielson +50621

Coach van Lucky Ajax?

24-05-2023 08:48

Robbie78 +3800

Ik denk eerder aan mascotte, in het pak van Lucky

24-05-2023 08:55

Robertini +39770

Hij heeft een brief gestuurd... Een BRIEF, anno 2022/23...

Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat deze brief de juiste persoon niet bereikt heeft. Of dat de brief naar bijvoorbeeld Danny was en hij al weg was voordat hij aankwam.

24-05-2023 09:04

arigold +7870

Ik heb het gevoel dat hij veel beslissingen neemt op gevoel en dat daarbij emotie de boventoon voert. Dat is vaak in een bestuurlijke functie niet heel slim. Zeker niet in de voetballerij waar het wemelt van de zaakwaarnemers die vriendjes met je willen worden.

24-05-2023 08:09

Oempaloempa +1479

Wesley is met 134 optredens in het Oranje shirt onze absolute record international, dat word je niet wanneer je dom bent. Daarvoor moet je keihard werken en heel slim zijn.
Wanneer je een brief van een speler met zo'n statuur, waarin hij aanbiedt AJAX te willen helpen, gewoon niet beantwoordt, dan maak je een heel grote fout. Dat is heel slecht management.
Daar moet iemand voor op het matje komen.............

24-05-2023 07:40

Balou +1830

Record international word je als je heel goed Jan voetballen zoals Wesley kon en heeft niets met intelligentie te maken, want zeg nou zelf de meeste voetballers zijn niet echt slim 😉😉

24-05-2023 07:50

Omar +17193

Hij ging naar Galatasaray omdat hij niet keihard wilde werken

24-05-2023 08:25

Robertini +39770

Je kunt prima voetballer en recordinternational worden met het iq van een bakfiets. Fysiek hard werken is ook heel anders dan mentaal hard werken.

Dat kun je bijvoorbeeld zien in dat iemand 1 briefje stuurt en dan klaar is. Het probleem met brieven naar een bedrijf, is dat ze vrijwel nooit bij de juiste persoon uitkomen.

24-05-2023 09:06

Hollister +12626

Wegwezen loser... bah zelden een grotere hekel aan iemand dan aan hem

24-05-2023 07:34

Noahdepoah2021 +4865

Wederopbouw Ajax,…..goh wat erg, meneer Sneijder, we zijn een jaar in opbouw, we hebben een paar miskopen gedaan. Wat is er eigenlijk aan de hand? Volgend jaar zijn we gewoon weer kampioen. We trapten in dezelfde valkuil als na de beursgang. We vergaten onze eigen jeugd en kochten om maar te kopen omdat er een trainer kwam die door Ed teveel mocht besteden. 100 miljoen. Aan de andere kant kregen we die door dat belachelijke bedrag wat Anthony opleverde. Netto is het verlies dus eigenlijk een stuk minder. Ik heb alle vertrouwen in volgend jaar en ja, Ed is niet de beste directeur, dat is wel duidelijk maar dat komt vast goed deze zomer. Daar zal Wesley niet voor in aanmerking komen. Jammer dat het niet iemand zoals Seedorf of Jordy Cruyff wordt. Die hebben namelijk daarvoor geleerd en past qua persoonlijkheid prima bij die rol.

24-05-2023 07:23

Robertini +39770

Volgend seizoen gewoon kampioen, lijkt me best lastig. Ik hoop het, maar we moeten weer een heel team bouwen.

24-05-2023 09:09

PetrusKeizer +10739

Jammer toch dat mensen als Jari Litmanen en Frenk Rijkaard niets (meer) bij Ajax ambiëren. Die sla ik veel hoger aan dan Sneijder, waarmee ik niet wil zeggen dat Wesley niks voorstelt, dom zou zijn enz.

24-05-2023 07:09

Psychevore +21187

Echt aandoenlijk hoe deze kwiebus lijkt te denken dat z'n brief tussen wal en schip belandt is. Dat ie niet gewoon genegeerd is omdat er geen enkele fucking reden is om aan te nemen dat ie geschikt is.

24-05-2023 07:04

Oxxer +164957 moderator

Voor ex topspelers zou er binnen Ajax altijd een rol horen te zijn, waarom geen serieuze gesprekken doen binnen de club met de technisch nieuwe mensen. De groep die brieven niet beantwoord heeft Ajax niks aan en vind ik schandalig. Van Sneijder weet ik niet of trainer wat voor hem is, teveel ex toppers gaan als trainer op de bek omdat zij denken zonder opleiding het te kunnen fixen, iets anders past misschien wel.

24-05-2023 05:57

Robertini +39770

Schandalig? Of een administratieve fout? Een brief gaat snel verloren hoor.

24-05-2023 09:15

RepoocElad +9964

Het gaat kut met de club, maar zo zie je maar, het kan altijd nog erger. We mogen God op onze blote knietjes bedanken dat Ajax hem geen functie heeft gegeven. In werkelijk niets heeft deze man een visie. Althans, daar heb ik hem nog nooit op kunnen betrappen in interviews.
Geweldige speler geweest, hoor. Maar wmb totaal ongeschikt voor een bestuurs- of managementfunctie

24-05-2023 05:35

milan-jantje +2838

Mocht er iemand van die generatie terug komen nog liever van der Vaart die zal er iedergeval bij iedereen weer wat plezier in brengen.

24-05-2023 05:26

Enoh25 +1850

Precies. Hoogstens techniektrainer of zoiets. Maar niets bestuurlijks.

24-05-2023 04:36

Ferd +38603

beheerder van de kantine op de toekomst zou ook een prima functie zijn voor Sneijder

24-05-2023 07:20

401Middenweg401 +6057

Doe maar niet. Dan zitten binnen no-time alle jeugdspelers aan het bier en de bitterballen.

24-05-2023 07:59

Ferd +38603

NIX18 vriend, NIX18.

24-05-2023 08:40

Professor +11207

Wesley was echt een geweldige voetballer ik was echt groot fan van hem. En als een van de weinige hier ben ik dat nog steeds.
Hij heeft wat rare dingen gedaan maar dat vergeef ik hem.
Ik denk dat hij op voetbal gebied hele zinnige dingen zegt maar hij zegt het gewoon in simpel Hollands daar houd ik wel van. Maar ik heb het idee dat velen dat als dom zien en hem daarom niet serieus nemen. Jammer.

24-05-2023 00:43

Oempaloempa +1479

Wesley heeft maar 134 keer het oranje shirt gedragen, wat weet die nou van voetballen?

24-05-2023 07:29

Robertini +39770

Van de voetballer ben ik nog steeds wel fan, maar als persoon is hij echt te simpel om bestuurlijk iets uit te voeren. Welke rol kan hij nou vervullen bij Ajax?

24-05-2023 09:19

Frans.M +341

Amme never nooit niet!!

24-05-2023 00:34

KudusDream +12972

Snap de haat op Wesley niet zo. Als hij iets te zeggen zou hebben weet ik zeker dat spelers als Sanchez echt nooit gehaald zouden zijn. Je hoeft hem geen algemeen directeur oid te maken, maar voor iemand met zijn staat van dienst moet er een plekje te vinden zijn. Je beantwoord in ieder geval zijn brief.

24-05-2023 00:30

Frans.M +341

Weet je waar het mij om begon met deze vent en dat vergeet ik dus nooit meer.
Ajax - real madrid en dat ze stom schaap achtig ajax liepen uit te lachen te staan omdat ajax klop kreeg. Die kut koppen vergeet ik ook never nooit meer van die twee. En snijder heeft daarna nog veel meer leuke reacties gegeven die erg anti ajax waren dus ik bedank voor deze geld trekken. Ook zijn keuze in vrouwen is bijzonder, als je zo veel geld heb waarom begin je dan al een relatie met een vrouw die thee doeken en vaatdoekjes mee jat van een inteelt familie en nog een paardenbek heeft ook. Dan ben je toch simpel of niet?

Dus in mijn ogen voor ajax 0,0 toekomst.

24-05-2023 00:41

KudusDream +12972

Schaapachtig lachen kan ik me niet herinneren. En wat betreft keuze voor vrouwen;

Ben je blind of van de herenliefde?

24-05-2023 00:56

Tranqiep +463

Wat een uiterst simpele reactie. En dan een ander simpel noemen.. 🤦🏻‍♂️

24-05-2023 05:28

De-King +20590

Ik ben denk ik een van de weinige hier die wel graag zou zien dat Sneijder een functie zou hebben bij Ajax.

24-05-2023 00:29

Hakim22 +7462

Hij komt zo intens dom over. Kan alleen maar fout gaan

24-05-2023 00:33

De-King +20590

Met een sterk management om hem heen moeten zijn sterke kanten te benutten zijn toch. Neem alleen al de talenten waar Sneijder mee aankom om Ajax te versterken en die daarbij zelf de stap graag naar Ajax willen maken Ounahi bijvoorbeeld. Jeugdige middenvelders zullen ook wel het een en het ander van hem opsteken.

Sneijder heeft denk ik gewoon een heel groot netwerk en daar zou ik gebruik van willen maken als ik Ajax zou zijn.

24-05-2023 00:43

Robertini +39770

Wat voor functie?

24-05-2023 09:21

Spielmacher +10779

Domme Utrechtse patjepeër. Lekker oprotten met die gast.

23-05-2023 23:59

RuffRhythim +24837

Het was ooit een heel goede voetballer....

The end.....

23-05-2023 23:52

afct +8980

Zou de bodem van zijn spaarvarken in zicht komen ofzo? Bij uuuuu was toch geen geld en vriendjes blijkbaar

23-05-2023 23:44

markk +8909

Ik heb veel respect voor de voetballer Sneijder; een geweldig voetballer die niet het optimale uit zijn carriere heeft gehaald simpelweg omdat hij oliedom is. Heeft buiten het voetbal om ook op elk gebied gefaald; na enkele dagen afhaken voor de trainersopleiding, nog enkele weken afhaken als spelersmakelaar omdat het te ingewikkeld is, na enkele weken je bedenken dat je toch niet een comeback wil maken bij FC Utrecht, na enkele dagen er achter komen dat je Ihattaren niks te bieden hebt, eigenlijk het enige waar hij goed in is is zichzelf voor schut zetten op TV. Of het nou in reclames is of in praatprogramma's. Het verbaasd mij niks dat dit mannetje met grootheidswaan nu wel even als bestuurder bij Ajax aan de slag wil maar hij heeft Ajax niks, maar dan ook niks te bieden.

23-05-2023 23:39

Johan4ever +10914

https://www.instagram.com/p/B9V1WRVDLw_/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_video_watch_again

Wesley een echte Ajacied zegt dit niet...

❌ ❌ ❌ 👊

23-05-2023 23:36

Toramanggg +7247

Precies .. Vieze rat is het

23-05-2023 23:38

JantjeBeton +3009

Mijn God zeg: NEE NEE en nog eens NEEEE!!! Houd deze charlatan en ordinaire patjepeeër voor altijd weg van de knopjes bij Ajax graag, want moet er niet aan denken zeg; die neergang zou Ajax écht niet meer te boven komen vrees ik.

En opnieuw NEE, Kabouter Wesley, jouw cluppies zijn gewoon FC Utrég en FC Ondiep, kom daar nou gewoon eens voor uit, in plaats van dit goedkope en doorzichtige gelik en geslijm! Zucht...

Heb hem (destijds) altijd een ware Ajaxspeler gevonden: zijn gogme, branie, harde geplaatste schot en spelintelect waren op jonge leeftijd evident al van ongekende wereldklasse. In de (vroege) herfst van zijn uiteindelijk toch mooie carrière, en met name nadat hij zijn kicksen aan de wilgjes heeft gehangen, werd zijn ware onderliggende aard en niveau al snel erg duidelijk. Voor altijd Ajacied hoor, maar dan als speler en niet meer in een andere hoedanigheid bij de club.

Het ga je goed verder, adieu!

23-05-2023 23:30

JTajax +10718

Ik vind het toch jammer van Sneijder. Ik heb zo genoten van hem als voetballer. Dat schot van hem, de tweebenigheid, de steekpass. Branie en verbetenheid (of grinta zoals ze dat tegenwoordig noemen). Een van mijn favoriete voetballers.

Maar inmiddels lult hij vooral veel uit zijn nek. Voorlopig hoef ik hem niet bij Ajax te zien. En als hij dan echt heeeel graag wilt, laten beginnen als (jeugd)scout of jeugdtrainer voor een laag salaris. Laat het maar zien.

23-05-2023 23:21

RichardWitschge8 +5220

Wat een hatelijke reacties weer zeg. Sneijder was een groot voetballer, ik heb van hem genoten. Iets meer respect zou wel op zijn plaats zijn! Dat hij wellicht niet geschikt is voor een bestuurlijke functie zou kunnen maar wellicht wel op het veld tussen de mannen. Het is blijkbaar heel normaal om iedereen met een Ajax verleden (Dus niet alleen Wesley) belachelijk te maken. Waarom toch?

23-05-2023 23:18

TeringHenkie +28645

Gasten zoals jou leven op een roze wolkje. Opzouten met die Sneijder bij Ajax. Mooie carrière maar verder te dom om te poepen deze dwarf.

23-05-2023 23:25

MisterAFCA +6443

Ik zou er ook graag onderdeel van willen zijn Sneijdertje.
Alleen hebben ze bij Ajax, net zoals bij jou, geen flikker aan me.

Je moet het namelijk wel een beetje in de vingers hebben en wat verstand hebben van besturen enzo… lijk me wel zo handig.

23-05-2023 23:11

AFCACruijff14 +162538

Zou Sneijder weten dat je met een technische functie bij Ajax 50 a 60 uur per week werkt? Dat je niet dan even tussendoor een klusje hier en daar kan doen? Die vent is zo lui. Wilde Ihattaren helpen, gaf het na een week al op. Wil Ajax renoveren, maar dan wel met hier en daar een uurtje. Hou toch op. Wereldspeler was hij, maar verder kan je er weinig mee. Dit wordt een nieuwe Gullit. Baantje bij de Fifa of Uefa, beetje bij lotingen aanwezig zijn, keertje met oud profs mee doen. Een jetset leventje zonder hard werken.

23-05-2023 23:06

wijzijndebeste123 +165340

T feit dat hij met 28-29 jaar in zn prime al naar Galatasaray ging sluit naadloos aan bij de luie aard van Sneijder. T moet vooral geen moeite kosten.

23-05-2023 23:09

Sampaoli +39345

Sneijder is geen Ajacied, maar wilt niets liever dan een graantje meepikken. Waar dat dan ook is.

23-05-2023 22:57

Tommyshelby +129822

Sneijder weet tenminste hoe je een carrière plant, met name het begin dan. 5 jaar in Ajax 1 gespeeld, paar eindtoernooien meegemaakt, en als een grote meneer naar Real.

Kunnen Brobbey en co. nog wat van leren. Wellicht kan ie daar spelers mee begeleiden.

23-05-2023 22:55

AFCACruijff14 +162538

Nou, wat een planning. Kan me nog het beeld herinneren van Sneijder bij Ajax die het glas hefte, want hij bleef. Week later speelde hij voor Madrid.

23-05-2023 23:07

Tommyshelby +129822

Ja, dat weet iedereen nog. Maar hij was ook gewoon klaar voor de volgende stap.
Staat nog steeds in de top 10 recordtransfers volgens mij.

23-05-2023 23:17

Barra +5529

Hij heeft zelf echt niet door dat ze hem momenteel niet voor vol aanzien, al helemaal niet meer nadat hij bij veronica offside aanschoof. Wil hij serieus genomen worden zal hij toch echt eerst ergens eens wat ervaring moeten opdoen, in welke rol dan ook. Verkondigt overal van alles en voorziet iedereen van advies, maar met alleen wat loos gewauwel komt hij nergens aan de bak.

23-05-2023 22:46

AFCACruijff14 +162538

Denk dat vrij veel mensen hem tegenwoordig voor vol aanzien...

23-05-2023 23:08

Eurysaces +29555

Laten we beginnen bij de frituur. Als hij een jaar op komt dagen en zonder klachten functioneert, kan verder gekeken worden.

Wesley moet beseffen dat hij behalve voetbal, weinig te bieden heeft. De knvb cursus was al te hoog gegrepen.

23-05-2023 22:20

Geus +4776

Beginnen bij de frituur. Dat is de kat op het spek binden ben ik bang...

23-05-2023 22:53

DankzijCruijff +48731

Dat oneindige gebitch hier op Sneijder is zo ontzettend kinderachtig. Want hij zou een keer wat over Utrecht geroepen hebben, huilie huilie. Einde van de wereld natuurlijk.

Koester dit soort grote ex-voetballers eens, man. Een nog (veel) grotere held zoals Van Basten wordt ook tot het genante aan toe soms afgefakkeld hier. Echt walgelijk en vermoedelijk veel trolletjes of kleuters zonder enig historisch besef.

Overigens hoef ik Sneijder nooit in een functie te zien bij Ajax omdat hij simpelweg de capaciteiten imo niet heeft, maar dat terzijde. Staat er los van.

23-05-2023 22:20

Nr.10 +111573

Ik heb dan weer niks met dat krampachtige gedoe, alsof je nooit een geintje mag maken, of eens wat lulligs kan zeggen over zo iemand, omdat ze een paar seizoen voor ons hebben gevoetbald. Sneijder is een leeghoofd, dat mag best gezegd worden. En ja, hij was ook een heerlijke voetballer. Staat daar los van.

23-05-2023 22:38

DankzijCruijff +48731

Je verdraait mijn punt nu alsof het mij gaat om het feit dat je nooit een geintje mag maken over iemand. Scroll door een gemiddeld Sneijder-topic en je ziet heel wat meer dan alleen maar wat geintjes. Tussen geintjes en respectloze opmerkingen zit nog best veel lucht.

23-05-2023 22:50

thelordjoshua +10641

Mwah het zijn vrijwel geen geintjes en ligt mensen echt diep hier, haha. Dat vind ik nog komischer.

23-05-2023 23:15

Nr.10 +111573

@Dankzij.
Ik reageer vooral vanuit mezelf. Ik vind het leuk om van Basten af en toe een pannenkoek te noemen, en een grapje te maken over hoe Sneijder een leeghoofd of een vetklep is. Ik weet niet precies waar op jouw spectrum dat valt, maar ik krijg daar altijd reacties op van mensen die veel te serieus gaan doen over hoe belangrijk die personen zijn, en dat vind ik dan weer grappig.

24-05-2023 06:50

DankzijCruijff +48731

Fair enough!

24-05-2023 07:31

Saudara +7065

Sneijder is een Ajacied. Het enige wat echt jammer is , is dat hij zijn emoties zo slecht onder controle heeft dat hij rare dingen gaat zeggen over de club waar hij zoveel van houdt. Deze emotionele disbalans maakt hem ongeschikt voor een (top)functie bij onze club. Hoe jammer ik dat ook vind.

23-05-2023 22:16

thelordjoshua +10641

Hij heeft nogal wat complexes, kan je hem niet kwalijk nemen. Kan hij wel wat aan doen, dat probeert ie ook wel.

23-05-2023 23:16

MVG +16475

Ga lekker bij de Mc werken, Wesley. Krijg je zo’n leuk petje. Past beter bij jouw niveau ook. Prima voetballer maar hij neemt zichzelf veel te serieus.

23-05-2023 22:09

De Stift +7097

Sneijder kon in nadagen van zijn carrière nog wat betekenen voor Ajax. Toen koos hij voor zichzelf. Zijn goed recht natuurlijk. Alleen nu zichzelf als de ‘man met het grote Ajaxhart’ presenteren slaat nergens op. Belangrijker dan dat: hij heeft na zijn voetbalcarrière werkelijk niets laten zien waardoor hij op dit moment van waarde zou kunnen zijn voor Ajax. Ja, als jeugdtrainer kan je hem een kans geven. Of als techniektrainer. Verder vind ik zelfs zijn analyses nietszeggend.

23-05-2023 22:06

Bjornisajaxcied +585

Filmpje vergeten van dhr sneijder op de a10 Utrecht me stadje! Blabla... Rot op met die vent. Hoeft voor mij nooit meer iets te doen voor Ajax, zo droegtoeter net zoals met Andy en die amateur clubs dan kan je toch niet sirrieuz nemen.

23-05-2023 22:13

emieltjuhh +18043

Hoezo is Sneijder ineens Anti sneijder programma hier op geworden?. Ja hij komt uit utrecht en hij heeft 1 dingetje gezegt wat niet goed te keuren is. Er mag ook wel iets vergeven worden.

23-05-2023 21:54

Chrismokum020 +16450

Vind zichzelf ook buiten het veld heel belangrijk, dankzij zijn voetbalcarriere. Sneijder vergeet even dat dit bijna niets zegt over beleid kunnen opstellen of een visie opzetten en uitdragen. Ik zou zeggen begin bij je cluppie in Utrecht en bewijs het daar maar

23-05-2023 21:53

profoff +8397

Met een iq van 80 hebben we je niet nodig

23-05-2023 21:37

Thor +4042

Waarom zijn Heitinga en Van der Sar dan werkzaam bij Ajax?

23-05-2023 21:38

profoff +8397

Heitinga probeert het in ieder geval van onderaf op te bouwen. Snijder wil niet investeren in zichzelf maar wel alles toegeschoven krijgen. Past wel goed bij de huidige jonge generatie trouwens

23-05-2023 21:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.