'Molenaar toch niet aan de slag als vice-voorzitter FC Volendam'

door Jesse ter Haar 96

Bron Noordhollands Dagblad

'Molenaar toch niet aan de slag als vice-voorzitter FC Volendam'

door Jesse ter Haar 96

Bron Noordhollands Dagblad

Laatst geüpdatet

Keje Molenaar gaat toch niet aan de slag als vice-voorzitter van FC Volendam, zo brengt het Noordhollands Dagblad vrijdagmiddag naar buiten. De bestuurder zou een te nauwe band onderhouden met trainer Wim Jonk en zijn technische staf en zodoende zou hij niet objectief genoeg kunnen zijn in zijn oordeel.

Het was voor de Raad van Commissarissen van FC Volendam de voornaamste reden om de toetreding van Molenaar tot het bestuur van de club te blokkeren. Aanvankelijk werd hij nog voorgedragen als nieuwe vice-voorzitter, maar dat vindt dus geen doorgang. De oud-Ajacied is momenteel actief als adviseur van FC Volendam en het is nu de vraag of hij in die functie verdergaat.

Recent liet Molenaar nog weten dat Ajax hem niet hoeft te bellen voor een functie in de RvC. Hij sprak niet met de Amsterdamse club en er hoefde ook geen contact gelegd te worden. 'Ik heb via-via allemaal op- en aanmerkingen en hints gehoord, maar ik heb geen direct contact gehad. Ik ben nooit rechtsstreeks benaderd door Ajax', vertelde hij toen bij Goedemorgen Eredivisie.

Waar hij vertelde geen contact te hebben gehad, sloot hij tegelijkertijd uit dat hij op korte termijn aan de slag gaat bij Ajax. 'Want het staat vast dat ik ga toetreden tot het bestuur van FC Volendam', zei hij er toen echter nog bij. Die toetreding vindt nu echter geen doorgang. Hij zag het als een belangrijke functie bij de club van trainer Jonk, maar hun onderlinge band gooit dus roet in het eten.

Molenaar als voetballer

Of Molenaar nu wel openstaat voor een functie is nog maar de vraag. Wel kent hij als speler een verleden bij Ajax, de club waar hij nét geen honderd keer voor uitkwam. De teller bleef tussen 1980 en 1984 steken op 99 officiële duels in het wit-rood-wit. Tijdens zijn actieve carrière kwam hij verder uit voor FC Volendam, Feyenoord en SVV Schiedam.

Lees meer over:
Plaats reactie

redfella +1327

Och jee nou het hoeft ook niet meer wat mij betreft man man het is graag of niet. Ajax speelt geen 2e viool

04-02-2023 06:55

MosesD +14644

Keje Molenaar, hij heeft een prachtige dochter, voor de rest lekker focussen op Volendam.

03-02-2023 23:54

aschja +20588

Als je met je grote muil in Amsterdam maar weg blijft.

03-02-2023 22:48

HallelujahAmsterdam +10638

Goh , wat verrassend.
Keje vervalt ondertussen in z'n eigen gemaakte cliché : overal verstand van hebben , maar niets kunnen betekenen

03-02-2023 22:14

Oxxer +163875 moderator

''De bestuurder zou een te nauwe band onderhouden met trainer Wim Jonk''

Niet ongebruikelijk in Paling City, Joey Veerman met zijn familieband weet daar alles van.

03-02-2023 20:33

Dolblij +44985

Moet Ajax iemand in de RvC of elders hebben die het openlijk voor Sar opneemt?

03-02-2023 20:28

LukaLitmanen +81964

Molenaar heeft meer duels voor Feyenoord gespeeld.

Waarom wordt hij daar nooit aan gelinkt?

03-02-2023 19:40

Mocrodammerr +22977

Ik lees veel reacties zoals "halen!"
Hij wilt niet. Hij komt laatste jaren heel weinig bij Ajax. Chilt nog wel vaak met Sjaak Swart maar hij zegt dat er mensen bij Ajax zijn die hem niet moeten. Focus ligt bij volendam.

Luister anders eve de podcast van Kale&Kokkie van vandaag. Keje was daar te gast

03-02-2023 19:30

Balgevoel +30849

Mooie podcast. Zei zinnige dingen, vond ik.

03-02-2023 20:24

Mocrodammerr +22977

Hij verdedigde vd Sar wel heel opvallend.

03-02-2023 20:24

Ferd +38406

net zoals hij Overmars verdedigd en Schreuder verdedigde.

04-02-2023 08:58

RadheAjax2021 +17874

Dit is het moment om molenaar te benaderen en de rotzooi in de RvC een nieuw leven te geven. Laten ze nou bij Ajax al die beleid bepalers met elkaar zitten en de juiste keuze maken. Het gaat hier om het belang van Ajax en niet de eigen belangen.

Molenaar ophalen zeg ik!

03-02-2023 19:07

Mocrodammerr +22977

Wilt hij niet.

03-02-2023 19:28

Balgevoel +30849

Haha, maar dat zei hij niet. "Zeg nooit nooit."

03-02-2023 20:24

Ferd +38406

Je weet dat Molenaar pro-Schreuder was he?

04-02-2023 08:58

RN +14719

Ophalen die man en snel

03-02-2023 19:00

Kluivert95 +1342

Molenaar gauw vastleggen voor de RVC! Cruijff adept, juridisch onderlegd en iemand die op technisch vlak weet hoe het werkt. Daarnaast iemand die prima uit zijn woorden komt.

03-02-2023 18:45

Dusbaba +15343

Dus Molenaar is vrij, Bosz is vrij. In theorie zou Ajax er goed voor kunnen staan binnenkort. Maar ik gok zo iets te veel Cruijff gerelateerd. En daar houden ze niet van binnen Ajax.

03-02-2023 18:21

Michael 1974 +21983

Vd sar komt toch ook uit die hoek

03-02-2023 18:43

Petterson +24915

Hebben ze in Volendam niet allemaal een te nauwe band met elkaar? Is natuurlijk ook lastig als je broer ook je neef en oom is. Dat wordt dus een jas voor de RvC 😁

03-02-2023 18:20

Schippersson +2475

Nou alsof de engelen dit hebben voorspeld. Knikker Edwin eruit en zet Molenaar daar neer. Of zet hem in de RVC.

03-02-2023 18:15

JordyAjacied +19173

Hij heeft gezegd dat Ajax hem niet hoeft te bellen dus gaat niet gebeuren.

03-02-2023 18:32

eenAjaxfan +20311

"... omdat ie zéker in het bestuur van Volendam ging zitten." Zo zie je maar weer, niets is zeker in het voetbal.
Molenaar praat mij iets te makkelijk, maar ja hij is niet voor niets advocaat.

03-02-2023 18:52

kanye.w +4151

Hij zei vandaag in de podcast van k&k dat hij nooit op voorhand nee zegt, alleen kon het niet ivm zn functie bij volendam (verboden om bij meerdere clubs een bestuurlijke functie te bekleden). Dat is nu niet meer het geval blijkbaar

03-02-2023 18:53

JanBiesbos +29030

Ha kijk het oud zeer in de Rvc neemt wraak op jonk en molenaar

03-02-2023 18:14

LukaLitmanen +81964

Leuke dochter.

03-02-2023 17:57

Danielson +50255

Net als haar vader: mooie verpakking, lege huls.

03-02-2023 18:06

eenAjaxfan +20311

He, Mathijs, jij ook op AS? Leuk man!

03-02-2023 18:53

Sportvolgert +40273

In volendam zijn ze allemaal verbonden met elkaar.

03-02-2023 17:51

sebastiaan1900 +5314

Ja, dat heet inteelt.

03-02-2023 17:55

Redrum +96020

Als het hebben van te nauwe onderlinge banden ergens een belemmering voor zou zijn in Volendam dan had dat hele dorpje al lang niet meer bestaan. Vreemde verklaring dus dit.

03-02-2023 17:49

Het_Olympisch_Stadion +5628

Hij heeft na het voetbal zijn netwerk in een heel andere branche opgebouwd. Superknap hoor de advocatuur, maar ik vraag me af wat we er aan zouden hebben.

03-02-2023 17:49

DankzijCruijff +48673

Per direct aanstellen svp.

03-02-2023 17:46

Psychevore +21186

Molenaar nam het zelfs na het ontslag van Schreuder nog voor hem op.

Echt geen idee waarom mensen hem graag bij Ajax willen

03-02-2023 17:46

Danielson +50255

Nee. Zijn onder de indruk van z'n mooipraterij denk ik. Was bij Peter Bosz ook zo bij velen destijds op Ajax Netwerk.

03-02-2023 18:05

VoorAltijdNummer14 +25322

Hmmm, net als hij in de Podcast van Kale en Kokkie te gast is, komt dit naar buiten...

Coincidence?

Brb, ik ga mijn alu hoedje weer even rechtzetten!

03-02-2023 17:46

Ajax1114 +19393

Waar slaat dat nou op dat hij een te nauwe band heeft met Jonk. Een club als Volendam moet dolblij zijn dat ze allebei bij Volendam willen werken.

03-02-2023 17:44

Marcw1972 +16549

In Volendam heeft iedereen een te nauwe band met elkaar 😀

03-02-2023 17:47

Johan4ever +10914

Als jij moet oordelen over een goede vriend van je.Kun je niet echt objectief oordelen!

03-02-2023 18:08

Danielson +50255

Ha ha zelfs voor Volendam is deze 'zwaargewicht ' te licht.

03-02-2023 17:39

AFCACruijff14 +161029

In Volendam heeft toch iedereen een nauwe band met elkaar?

03-02-2023 17:37

voetbalvijfje +301

Keje op de plaats van die enge keeper dat zou buiten gewoon een fantastisch begin voor de club zijn

03-02-2023 17:37

Danielson +50255

Ik vind Keje een stuk enger dan die 'enge keeper' bij wie je denkelijk op Slappe Sar doelt.

03-02-2023 17:42

Johan4ever +10914

@voetbalvijfje weet jij wie ik engerds vind.Personen die andere personen engerds noemt en ze geeneens persoonlijk kent!Die kun je eigenlijk 2 kwalificaties geven dom en eng oftewel domme engerds!

03-02-2023 18:45

Danielson +50255

Zo zo heavy!

03-02-2023 19:02

Johan4ever +10914

Mijn joint is heavy🤣!

03-02-2023 19:04

voetbalvijfje +301

Apart je kent mij niet eens persoonlijk en jij noemt mij een engerd en nog wel een domme engerd Johannever

03-02-2023 19:39

Johan4ever +10914

@voetbalwijfje nou dom gaat misschien te ver dan typeer ik het als raar.Dus als je goed leest.Bedoel ik,dat mensen die iemand een engerd vinden en persoonlijk niet kennen rare en enge mensen!

03-02-2023 20:28

Ferd +38406

Voetbalvijfje, Apart je kent Van der Sar niet eens persoonlijk en jij noemt hem een engerd. Dat maakt jou een domme engerd

04-02-2023 09:00

voetbalvijfje +301

Daar is weer een die onderste boven is van het woordje engerd tere zieltje maar prima hoor engerd

04-02-2023 09:12

FelixGassenlicht +8945

Gaat m niet worden, is te lastig voor Sar etc.

03-02-2023 17:35

4-3-3 +3511

Tsja, welke capabele TD is dat niet?

03-02-2023 19:50

Caelintroy +1652

Laat maar komen, welkom Molenaar

03-02-2023 17:31

Lullo +6054

Heeft alles te maken met het gedoe tussen de RvC en Jonk. Molenaar was daar afgelopen week behoorlijk eerlijk over, heeft hem nu zijn kop gekost.

03-02-2023 17:12

sebastiaan1900 +5314

Molenaar speelt dit goed. Trekt zich terug. Dit is spel voor de buhne met een verzonnen reden. De vermeende band was al langer bekend.

Molenaar welkom bij Ajax.

03-02-2023 17:11

wladimir +3059

Perfecte Algemeen Directeur! Desnoods maak je Edwin van der Sar Technisch Directeur met H2 als assistenten. Dan is de directie ingevuld.

03-02-2023 17:29

sebastiaan1900 +5314

Ja, die indruk heb ik ook. Kan goed praten. Veel meer een directeur waardig.

03-02-2023 17:56

Rockanje23 +37014

Als er iets is wat vd Sar niet moet gaan doen is TD worden. Afgelopen zomer heeft hij zich die rol al toegeëigend en we weten allemaal aan wat voor puin hij 130 miljoen uitgegeven heeft.

03-02-2023 18:10

Danielson +50255

Het eerste wat hij zou doen is Alfred Schreuder heraanstellen. En daarna onze fotograaf. Nee Molenaar is een ijdeltuit eerste klas die maar 1 belang dient en dat is z'n eigen.

03-02-2023 19:05

wladimir +3059

Bergwijn 35
Bassey 25
Brobbey 20
Wijndal 10
Kaplan 10
Ocampos 8
Conceicao 5
Sanchez 5
Grillitsch 0

Ik kom op 118, waarvan 8 sowieso zonde geld. Volgens mij is er zelfs een transfersom betaald voor Schreuder. Dat was een verkeerde keuze. Een hele grote fout om de 50 miljoen op Alvarez te weigeren. Hopelijk heeft hij ervan geleerd. Nooit meer naar de captain luisteren.

04-02-2023 14:18

Ferd +38406

Molenaar speelt dit inderdaad goed, zegt iets te gaan doen, laat het klappen zodat hij wederom geen verantwoordelijk hoeft te nemen maar wel wijs kan blijven doen aan de zijlijn om zo zand in de ogen te strooien van wat kortzichtige mensen die Keje daardoor een heldenstatus aanmeten. En Keje, die rukt zich 's avonds af op dat idee want het streelt z'n ego.

04-02-2023 09:02

behangdelul +32528

Die zijn gek! Ajax, sla je slag en direct doen!

03-02-2023 17:01

Jortjuh14 +2993

Perfect voor Ajax!

03-02-2023 17:00

Balgevoel +30849

Nog geen 100 duels in Ajax 1, mij een raadsel waarom hij altijd zo als Ajax-man wordt beschouwd en altijd een microfoon onder z'n neus geschoven krijgt als het even wat minder gaat met de club...

03-02-2023 16:57

Tinus +10283

Ik heb 0 duels gespeeld in Ajax 1, maar voel me wel Ajacied. Hij voelt zich denk ik ook Ajacied, dus heeft hij er een mening over. Niet zo raar in mijn ogen.

03-02-2023 17:00

totaalvoetbal7173 +122

Heb je hem zien spelen? Hij speelde als een echte ajax speler en was bovengemiddeld intelligent voor een verdediger ;-).

03-02-2023 17:27

Ricoteb +53174

Omdat hij een echte Ajax-man is. Praat over ajax in de we-vorm. Is close met Swart, was erg close met Cruijff, heeft altijd het beste voor met ajax.

03-02-2023 17:29

RuffRhythim +24837

Ik kan genoeg namen noemen van spelers die minder dan 100 wedstrijden bij Ajax hebben gespeeld en toch een uitstekende feeling met Ajax hebben.

Ik kan ook genoeg spelers opnoemen die meer dan 100 wedstrijden voor Ajax hebben gespeeld en dat gevoel met Ajax niet bij mij oproepen.

03-02-2023 17:45

Rockanje23 +37014

Vertrouweling van Cruijff. Zij aan zij met Bergkamp en Jonk.

03-02-2023 18:11

Balgevoel +30849

Okido. Reacties verklaren het één en ander. Mea culpa en een goed weekend allen! 🍻

03-02-2023 18:12

FelixGassenlicht +8945

Das nou mooi. Maar ja , al die likes….

03-02-2023 19:31

Balgevoel +30849

Net podcastje van de mannetjes (zo noemt mijn vrouw Kale en Kokkie) geluisterd en oké, ik begin het te begrijpen. Had een prima verhaal, Keje.

03-02-2023 19:31

Balgevoel +30849

Tsja... Hij is dus nooit gevraagd, vertelt-ie net. Verandert wel één en ander. Voor mij, dan.

03-02-2023 19:33

LukaLitmanen +81964

Hij heeft zelfs meer duels gespeeld voor Feyenoord

03-02-2023 19:40

Balgevoel +30849

Haha, is dat zo? Voor mij overigens niet per se een dealbreaker of zo, mijn halve familie is Feyenoorder en komt uit Rotterdam en tsja... Familie. De echte aversie ligt bij mij in Eindhoven... 🙈 Maar net Keje gehoord bij Kale en Kokkie: aanrader, goed verhaal, wat mij betreft.

03-02-2023 19:55

fc Barcelona_ke +19239

straks kom die alsnog naar Ajax!

03-02-2023 16:54

wijzijndebeste123 +163365

Dit is onze man voor in de RvC!

03-02-2023 16:53

Ricoteb +53174

Dat is vrij bijzonder en toevallig. Vanmiddag bij Kale en Kokkie zei hij over een functie bij Ajax “zeg nooit nooit” maar met de disclaimer dat “hij niet kon omdat ie bij Volendam gaat zitten”. Of het is echt verschrikkelijk toevallig, of er speelt meer…

03-02-2023 16:52

Web +178830

Zal er dan toch een gesprek geweest zijn?

03-02-2023 16:52

Edwin Oud +2327

Kan niet objectief genoeg zijn ivm nauwe band met de trainer? Hij wist toch dat die trainer daar is. Vage reden. Er is iets wat Keje niet wil laten uitlekken.

03-02-2023 16:52

Ozymandias +159568

Het was niet zijn keuze. Hij wilde toetreden, de RvC heeft tegen gestemd.

03-02-2023 16:53

Ajax95Duivendrecht +24072

Nou Ajax, haal hem binnen voor in de RvC! Heeft i.m.o. het ideale profiel: een man met een voetbalachtergrond, een Ajax-verleden en heeft daar bovenop ook nog eens flink wat juridische kennis en weet hoe procedures lopen. Afficheerde zich ten tijde van de fluwelen revolutie ook duidelijk achter Cruijff.

03-02-2023 16:49

Web +178830

Betere optie zou ik niet weten

03-02-2023 16:53

Le Canard +1255

Kejenietgewoonmetpensioen?

03-02-2023 16:48

Tommyshelby +128525

Wakker worduhhh!

03-02-2023 16:48

HarryHarHar +3018

Nou Ajax, !!!!!!!!!! Een oud Ajacied de kennis in huis weet hoe de hazen lopen in de Arena en erbuiten en met juridische kennis... Tjá de sloper van Ajax (Sar) zal er wel weer voor gaan liggen, nou niemand is groter dan de clup en zeker Sar niet Maak Ajax weer Ajax!............

03-02-2023 16:46

Rob.C +8408

Okeje dan...

03-02-2023 16:43

Keizer11 +925

De juiste kandidaat voor Ajax !

03-02-2023 16:42

milan-jantje +2836

Gelijk binnenhalen voor RVC

03-02-2023 16:38

Amsterdam4ever +2364

In welke rol dan? Lijkt mij meer bestuurder tegenwoordig dan technische man. Zou eerder een CEO kunnen zijn, maar daarvoor zie ik liever Vincent Mannaert.

03-02-2023 16:40

AjaxPositivo +6954

Rvc staat er toch? Kan zeker.

03-02-2023 16:41

Amsterdam4ever +2364

Ok, ik zal mijn vraag wat verder verfijnen dan, schijnbaar niet duidelijk.

Een RvC bestaat uit een voorzitter, dat wordt Pier Eringa. Lijkt mij uitstekende keus gezien zijn specialiteit organisaties fixen/ rust en stabiliteit brengen.

Dan zit er een voor de financiele opvolging; dat is een vrouw die geen vertrek heeft aangekondigd.

Dan is er nog een vrouw, en twee gasten waarvan de specialisatie mij niet duidelijk is, maar die gaan iig niet weg.

Eigenlijk is er maar vacature daar, technisch lid, focus op voetbal.

Het profiel van Molenaar past daar niet echt, weliswaar oud-voetballer, maar is al jaren uit de business, geen ervaring als trainer, TD, of wat dan ook. Lijkt mij niet de man voor technische vacature in de RvC.

Daarom mijn vraag, welke rol zou hij moeten krijgen dan? RvC lijkt mij groot zat, nog een extra functie lijkt mij niet nodig.

03-02-2023 19:25

tdecler +3308

Gelijk bellen Sar.

03-02-2023 16:37

Amsterdam4ever +2364

Gaat ie gelukkig niet over.

03-02-2023 16:39

Ron403 +6470

Nou dan nu tijd om daad bij de woord te voegen, kan toch een prima RvC lid zijn of wat mij betreft zelfs algemeen directeur ipv Van der Sar maar goed dat wordt een lastig verhaal.

03-02-2023 16:36

Raydo +1517

Welke relevante ervaring heeft hij om algemeen directeur te kunnen zijn? Of moeten ze er weer iemand naast zetten om hem in te werken?

03-02-2023 16:44

Breuk +25075

Ja vd Sar

03-02-2023 16:54

Ron403 +6470

Daar heb je wel gelijk in idd, RvC dan maar haha

03-02-2023 17:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.