Houdt Ten Hag de deur op een kier wat betreft langer verblijf Brobbey?

door Bart Veenstra 16

Bron ESPN

Houdt Ten Hag de deur op een kier wat betreft langer verblijf Brobbey?

door Bart Veenstra 16

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag lijkt de deur wat betreft een langer verblijf van Brian Brobbey bij Ajax toch nog op een kier te houden. De spits was donderdagavond goed voor de winnende treffer voor Ajax in het Europa League-duel met Lille OSC (1-2).

'Wij zijn met deze selectie en daar willen we wat mee bereiken', zegt Ten Hag bij ESPN. 'De beste spelers spelen. Als we Brobbey nodig hebben, dan gaat hij spelen. Of dat nou vanaf het begin is of dat hij invalt.'

Ten Hag geeft aan dat Ajax daarin investeert. 'Wij gunnen die jongen het allerbeste. Wij hopen dat hij tot minimaal het einde van het seizoen Ajax gaat helpen en veel goals maakt', aldus Ten Hag. Het woordje 'minimaal' is verrassend te noemen. 'Minimaal? Ja, minimaal. Zoals ik het zeg.'

Denk jij dat Ajax met 4-0 wint van Sparta Rotterdam? Zet in en krijg 9,10 keer je inzet terug!

Lees meer over:
Plaats reactie

Babangida83 +23963

Hier zijn we met hem al ingetuind. Dit kun je in februari misschien nog doen, maar dan moet het afgelopen zijn. Raiola heeft Ajax gewoon bij de ballen, alleen lijkt Ten Hag het niet door te hebben. Bovendien een erg slecht precedent dat je hier mee schept. Ajax voor de gek houden, loont blijkbaar.

19-02-2021 20:26

GvanAchteren +871

Stel dat Brobbey in een vergelijkbare situatie bij bv PSV zou spelen, zou Ajax hem dan met een tekengeld van een paar miljoen op willen halen? Zo ja, geef hem dat dan nu ook. Zo nee, lekker laten gaan. Mijn persoonlijke mening : gewoon doen. Maak er een win-win situatie van.

19-02-2021 15:54

Simpelishetmoeilijkst +25385

Heel misschien ziet Brobbey nu in dat hij zichzelf het meeste helpt door bij Ajax te blijven, en dat dat tot een goed leven zal leiden in zijn toekomst.

19-02-2021 14:41

fanvooraltijd +6826

Niet aan beginnen ,belazerd je zo weer. Heeft Ajax nu laten stikken nu is de volgende club aan de beurt.

19-02-2021 14:08

Talentje020 +20088

ach intussen is de ergste teleurstelling wat betreft Brobbey wel geweest, ik hoop dat hij Ajax nog van dienst zal zijn en hopelijk tekent hij nog bij,

19-02-2021 13:29

Eurysaces +29556

Nieuwe zaakwaarnemer, zou een gouden zet zijn voor zijn carrière. Raiola zie ik niet opnieuw aanschuiven.

19-02-2021 13:28

Otomo +148

José Fortes is toch de loopjongen die hiermee bezig was? Die voormalig schopper en scout van AZ?

19-02-2021 13:54

AFCAjax +17839

Brobbey heeft zelf gezegd dat hij niet bij wilde tekenen.

19-02-2021 14:27

Eurysaces +29556

Het is de vraag welke krachten daar achter zitten. Ik betwijfel of dit is wat Brobbey zelf wilt.

19-02-2021 15:17

Ajax27 +19238

Met alle respect voor Brobbey, ik vind het top dat ie gisteren scoort en zich gewoon voor 110% inzet voor de minuten die hij krijgt, dat prijst 'm zeker.

Maar eerlijk, ik heb echt 0,0 respect voor spelers die ze een contract aanbieden, maar die ervoor kiezen om transfervrij de club te verlaten, nadat ze 6-10 jaar lang 1 van de beste opleidingen van de wereld hebben gekregen die hen hun gehele carriere zal helpen. Dan zeik en schijt je gewoon over Ajax heen, respectloos. Als je dan echt een vent bent en speeltijd wilt... dan zorg je in ieder geval dat je net als spelers zoals Botman, Kluivert, en noem ze maar op voor een mooi bedrag vertrekken. Dus gewoon een eenjarig contract tekenen, maar daarbij wel aangeven dat je wilt vertrekken omwille van de speeltijd, en dat je bijv. de afspraak maakt om bij min. 7-10 miljoen verkocht mag worden.

En nu, als ie het goed doet bij Leipzig, moet Ajax 'm dan voor 15-25 miljoen terugkopen? Pff... dacht het niet.

19-02-2021 12:13

SanchoPanza +398

Heb precies hetzelfde gevoel. Was enorm dubbel gisteren bij het doelpunt. Blij dat ie hem maakt, maar ook een beetje kwaad dat ie geen contract wil tekenen. Juichen en vloeken tegelijk. Schitterende actie van Klaassen trouwens.

19-02-2021 12:57

ajax4perez +9568

Aan het eind van het seizoen gewoon nog 1 poging wagen om hem binnen Ajax te houden. Zo niet dan is het heel erg jammer.

Zie hem graag bij Ajax blijven

19-02-2021 11:49

ram +7283

Ik vond het wel mooi om te zien. Ik hoop dat Overmars en Ajax niet al te trots zijn en nog een keer bij hem aankloppen. Brobbey is overduidelijk een groot talent en hij bewijst heel makkelijk te scoren in het eerste.

Ik zou hem nog een keer een aanbieding doen. Iets meer geld. En daarbij de belofte dat hij de overduidelijke tweede spits achter Haller wordt en eerste spits kan worden als Haller vertrekt.

19-02-2021 11:29

Stamhoofd +11549

Als iemand z'n trotst opzij moet zetten dan is het Brobbey zelf

19-02-2021 11:54

ram +7283

Ja... Ook, misschien. Maar not the point.

19-02-2021 13:51

Babangida83 +23963

Ik vind hem eerlijk gezegd al beter dan Haller :-). Veel meer dreiging.

19-02-2021 20:31

Nr.10 +111573

Vaag allemaal. Hij krijgt toch een duidelijk andere behandeling dan andere spelers die niet verlengen. Overmars zei ook al dat hij hem niets kwalijk neemt en het een geweldige gozer is. Waar schort het dan aan, zou je zeggen? Het lijkt me ook niet dat hij nou als onervaren jong talent zoveel meer kan verdien bij Leipzig dan bij Ajax, hij zal bij Ajax ook wel een prima boterham krijgen, met bovendien uitzicht op opwaarderingen als hij zich meer in het elftal speelt. Heb het idee dat Ajax probeert om hem bij Raiola weg te trekken.

19-02-2021 11:13

Babangida83 +23963

Daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben.

19-02-2021 20:32

Hans Verhagen +14147

Ik zou hem er maar wat bij geven, want met zijn postuur en zijn groeipotentie is het wel een mannetje oor de toekomst. Haller staat in de weg, maar bij de genoemde interesseclubs zal hij ook niet eerste keuze zijn. Enige nadeel van Brobbey is zijn zaakwaarnemer!

19-02-2021 11:06

RuffRhythim +24837

Lijkt mij ook gelijk een laatste kans/handreiking naar Brobbey.
Hij kan zijn sportieve fout nog goedmaken door deze deur die op een kleine kier staat te openen.

Pakt ie die niet aan staat er alleen nog maar een achterdeur wijd open!

19-02-2021 10:48

Wzawzdb20 +901

Is niet dat we Brobbey echt nodig hebben nu we Haller hebben gehaald. Ten Hag had voor Noa Lang de deur op een kier moeten houden, daar hadden we wel wat aan gehad. Maar die moest perse weg.

19-02-2021 10:38

Ron403 +6499

Joh zet je er een keer overheen vent, blijf er niet zo in hangen.

19-02-2021 10:57

Stuyvesant +1453

Want Noa Lang had hier net zo'n ontwikkeling meegemaakt als bij Brugge door wekelijks 10 minuten in het eerste te spelen.... De enige reden dat Noa Lang het nu goed doet is dat hij wekelijks speelt. Wie had dan (bij een volledig fitte selectie) bij Ajax plaats moeten maken voor Noa Lang?

19-02-2021 11:00

Wzawzdb20 +901

Promes natuurlijk. Die mocht het keer op keer verkloten terwijl Noa aan het vlammen was. Toch werd Promes verkozen. Achteraf gezien is dit natuurlijk superdom.

Daarboven wilde ten hag hem perse verkopen, terwijl Lang verhuurd wilde worden om sterk terug te komen bij Ajax. Dit is gewoon kapitaalvernietiging en het uit de deur jagen van een echte ajacied eigenhandig gedaan door Erik ten Hag

19-02-2021 11:08

Stuyvesant +1453

Ik zei bij een volledig fitte selectie. Dus met een voorhoede Neres, Tadic, Antony. En na de winterstop Tadic, Haller, Antony.

19-02-2021 12:09

Wzawzdb20 +901

Het probleem is dat ten hag Promes op 10 zette, totaal ongeschikte positie voor Promes en de ideale positie voor Noa Lang. Met Labyad in de spits had ie beter tadic in de spits kunnen zetten, en zo kunnen opschuiven. Ten Hag gaf Noa Lang geen enkel uitzicht op speelminuten, zelfs als eerste back up voor Neres en Anthony had ie nog genoeg minuten kunnen maken.

19-02-2021 12:34

ram +7283

Verhuren is ook een optie he...

19-02-2021 14:13

036AFCA97 +146682

Laten we het hopen. Gewoon een groot talent. Amsterdamse jongen. Ik hoop het echt.

19-02-2021 10:28

Siemmie +2161

Sorry, maar van mij hoeft Brobbey zijn contract ook niet meer te verlengen. Hij heeft duidelijk niet 100% de intentie om bij Ajax te blijven en zich hier te bewijzen, anders had hij zijn contract al lang verlengd.

19-02-2021 10:27

Ron403 +6499

Ach, zo zie ik het niet. Als hij er op terugkomt kan ik dat alleen maar waarderen. Dan heeft hij gewoon iets meer tijd nodig gehad om door te hebben wat het beste voor hemzelf is. Die minuten gaat ie echt wel krijgen.

19-02-2021 10:58

Siemmie +2161

Ja dat wel inderdaad. Wat mij vooral irriteert is dat Brobbey constant heeft gezegd 'het komt wel goed' en vervolgens vlak na de transferwindow zegt dat hij zijn contract niet verlengt. Dat vind ik gewoon ontzettend smerig gespeeld.

19-02-2021 11:08

Ron403 +6499

Ja daar ben ik het ook zeker mee eens, maar laten we hopen dat het kwartje toch valt ;)

19-02-2021 12:28

oudzuid2 +7294

waarom geef je Traoré niet gewoon zijn speeltijd? wat voor signaal geef je hiermee af naar hem?

19-02-2021 10:21

xstaniox +15204

Dat hij niet goed genoeg is.

Hoe vervelend het ook is, we moeten onze ego aan de kant zetten.
Liever Brobbey minuten geven, die belangrijke doelpunten scoort, dan Traore tijd geven die niks laat zien.

Want eerlijk is eerlijk, Brobbey scoort vrijwel elke invalbeurt. Hoe lang die invalbeurt dan is en tegen welke tegenstander maakt niet uit.

19-02-2021 10:23

xstaniox +15204

Zolang hij nog nergens een contract getekend heeft, is alles mogelijk.

Misschien dat dit ook wel helpt. Normaal worden spelers die weigeren te verlengen op de tribune gezet. Dat hij nog wel mag spelen, toont aan dat iedereen binnen Ajax hem als speciaal zit.

19-02-2021 10:19

Ans B +20006

'Normaal worden spelers die weigeren te verlengen op de tribune gezet.'
Ajax heeft dat eerder gedaan ja, bij Boilessen. En ook andere clubs doen het wel (eens), maar niet allemaal.

Waar het vooral om gaat als je hierover als club beslist, is niet wat 'normaal' is, maar wat het beste is voor de club, zowel op de korte als de lange termijn.
Ikzelf vind het dan heel makkelijk om een beslissing te nemen: in principe de speler 'gewoon' handhaven en hem gebruiken als je dat nodig acht, dus als hij beter is dan de concurrent en/of hij de best matchende kwaliteiten heeft voor een specifieke tegenstander.

Wat betreft de langere termijn zijn er meerdere aspecten waar je rekening mee moet houden. Zoals: (1) wat voor signaal geef je aan de rest van de spelers en toekomstige spelers? (2) Wat voor effect heeft het op de strategie van zaakwaarnemers?

ad 1: je geeft in elk geval het signaal dat je een besluit van een speler respecteert - ook al ben je er niet blij mee. Het is wel degelijk zijn recht n.l. Op zichzelf kweek je daarmee goodwill richting je spelers. Iets dat Ajax sowieso hoog in het vaandel heeft staan onder Overmars en Van der Sar. M.i. dit cruciaal omdat bij een goede verstandhouding speler/club spelers éérder rekening houden met de belangen van de club. Het biedt geen enkele garantie, maar je vergroot je kansen als club.

ad 2: In principe sla je de zaakwaarnemer een wapen uit handen (vertragingstactieken, beloftes doen die men helemaal niet wil nakomen) omdat er geen sanctie volgt als een speler niet wil verlengen.

Hoe dan ook, er zullen altijd dit soort gevallen blijven. Daar moeten we ons bij neerleggen.

19-02-2021 14:20

Sjaakvaak +26608

Wellicht bedoelde hij gewoon "dat hij tot het eind van het seizoen op zijn minst inzet gaat tonen en goals gaat maken".

19-02-2021 10:13

xstaniox +15204

Nee, minimaal tot het einde van dit seizoen, dus maximaal tot langer dan dit seizoen (wat alleen kan als hij verlengt)

19-02-2021 10:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.