Geruchtenmolen: 'Vertrek Daramy niet uitgesloten'

door Justin Fokkens 1454

Bron AS

Geruchtenmolen: 'Vertrek Daramy niet uitgesloten'

door Justin Fokkens 1454

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt gaat bijna officieel open en dus nemen de geruchten over Ajax toe. Ajacieden worden in verband gebracht met clubs uit het buitenland, vooral interessant talent uit het buitenland weer aan Ajax gelinkt wordt. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zondag 3 juli

'Vertrek Daramy niet uitgesloten'

De kans bestaat dat Mohamed Daramy komend seizoen niet in het shirt van Ajax te bewonderen is. De vleugelaanvaller, die sinds zijn komst naar Amsterdam nog niet heeft weten te overtuigen, mag zich in de voorbereiding bewijzen aan trainer Alfred Schreuder. Indien dit niet lukt, ligt een al dan niet tijdelijke transfer in de lijn der verwachting.

Het Belgische Club Brugge volgt de ontwikkelingen van de Deense aanvaller namelijk nauwlettend, zo melden Deense media. De Belgische kampioen was in 2021, toen Daramy uiteindelijk voor Ajax koos, ook al in de race. Destijds viste het dus echter achter het net.

Ajax nam de buitenspeler uiteindelijk voor twaalf miljoen euro over van het Deense FC Kopenhagen, maar Daramy wist het afgelopen seizoen trainer Erik ten Hag niet te overtuigen en kwam amper in actie voor de hoofdmacht van de Amsterdammers. Of de Ajacied komend seizoen nog in het shirt van Ajax te bewonderen zal zijn, is dus nog de vraag.

Zaterdag 2 juli

'Transfer Brobbey nadert; transfersom zal lager uitvallen dan 25 miljoen'

Ajax en RB Leipzig zijn aan het pokeren over de transfersom van Brian Brobbey, zo meldt Philipp Hinze op Twitter. De journalist van de Duitse tak van Sky Sport laat weten dat de transfer nadert en de genoemde 25 miljoen euro die Leipzig verwacht voor de spits niet betaald zal worden door de Amsterdammers. Verder is het moeilijk denkbaar voor de journalist dat de spits aanstaande dinsdag op het trainingsveld van de Duitse club zal verschijnen.

'Naast Lyon ook Brighton in de markt voor Tagliafico'

De kans is groot dat Nicolás Tagliafico deze zomer Ajax gaat verlaten, zo meldt transferjournalist Fabrizio Romano via Twitter. Nadat eerder Olympique Lyon nadrukkelijk interesse toonde in de Argentijn, zijn nu ook Brighton and Hove Albion en een niet nader genoemde Spaanse club geïnteresseerd. Volgens Romano zal de beslissing over de toekomst van de linksback snel vallen.

'Ajax doet navraag bij Chelsea voor Broja'

Ajax heeft bij Chelsea navraag gedaan over de situatie van Armando Broja, zo meldt Ben Jacobs van CBS Sports Golazo op Twitter. De aanvaller, in het seizoen 2020/21 actief voor Vitesse, werd vorig jaar verhuurd door de Londenaren aan Southampton waar hij in 38 wedstrijden negen keer wist te scoren in de Premier League. Vooralsnog lijken Newcastle United, West Ham United en Napoli het meest serieus voor de Albanees international.

'Martínez sluit Arsenal niet uit en is groot bewonderaar van ideeën Arteta'

Lisandro Martínez wordt momenteel gelinkt aan Manchester United en Arsenal. De Ajax-verdediger kan bij United worden herenigd met zijn oud-trainer Erik ten Hag, maar volgens GOAL is dat nog geen uitgemaakte zaak. Volgens het medium kan de link met Ten Hag een voordeel zijn voor Manchester United, maar een transfer naar Arsenal heeft Martínez zeker nog niet uitgesloten. Hij is namelijk ook een 'groot bewonderaar' van de ideeën van Arsenal-trainer Mikel Arteta. The Gunners zijn sinds het begin van dit jaar al in gesprek met de vertegenwoordigers van Martínez, zo schrijft GOAL.

'Manchester United biedt 43 miljoen euro op Martínez' 

Manchester United heeft een bod gedaan op Lisandro Martínez, zo schrijft Manchester Evening News zaterdagochtend. Volgens het medium hebben de Engelsen 43 miljoen euro geboden op de Argentijnse verdediger. De interesse van Arsenal heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat United zich snel op Martínez heeft gericht, schrijft het medium. Volgens Manchester Evening News wil Erik ten Hag ook Antony en Christian Eriksen naar Old Trafford halen.

Vrijdag 1 juli

'Manchester United wil in weekeinde grote slag slaan in strijd om Martínez'

Manchester United en Arsenal lijken in de komende dagen met elkaar uit te vechten wie er aan de haal gaat met Lisandro Martínez. Beide clubs weten dat de Argentijn voor 50 miljoen euro op te halen is bij Ajax. Arsenal deed al meerdere keren een bod, maar was daarin nog niet succesvol. Volgens The Daily Mail wil Manchester United dit weekeinde een grote slag slaan in de strijd om Martínez. Volgens het medium zou Manchester United nu de favoriet zijn om Martínez binnen te halen, al staat de Argentijn zelf nog altijd open voor een transfer naar Arsenal.

'Salah-Eddine in beeld bij Club Brugge'

Anass Salah-Eddine staat in de belangstelling van Club Brugge. Dat meldt onder meer het Belgische medium Het Nieuwsblad. De Ajax-verdediger zou een van de linksback zijn die Club Brugge op het oog heeft. Salah-Eddine speelde tot nu toe één duel in het eerst elftal van Ajax. In Amsterdam heeft hij een contract tot medio 2023.

Donderdag 30 juni

'Ajax toont interesse en zoekt contact met management Ndiaye'

Ajax heeft interesse in de diensten van Moussa Ndiaye, zo schrijft Senenews op basis van een livevideo op het Instagramkanaal van Foot Senegal. De speler van FC Barcelona ontwikkelt zich de afgelopen seizoenen sterk en zou door Ajax als transfertarget worden gezien. Naar verluidt hebben de Amsterdammers zelfs al contact opgenomen met het management van de linkervleugelverdediger van FC Barcelona B, maar over zijn plannen voor volgend seizoen is nog niets bekend.

Woensdag 29 juni

'United richt zich op Martínez als Malacia-transfer rond is'

Nadat de transfer van Tyrell Malacia naar Manchester United is afgerond, zullen de Engelsen zich richten op Lisandro Martínez. Dat meldt The Times. Als de linksback van Feyenoord binnen is voor de club van Erik ten Hag, dan zal Manchester United 'de aandacht richten op Ajax-verdediger Lisandro Martínez', zo klinkt het vanuit Engeland. Naast Manchester United heeft ook Arsenal interesse in de Ajacied. De Londense club deed woensdag al een derde bod op de Argentijn.

'Arsenal doet derde bod op Ajax-verdediger Martínez'

Arsenal geeft de strijd om Lisandro Martínez niet op en zou nu zelfs een derde bod op de Argentijnse verdediger hebben gedaan. Dat meldt The Sun woensdagmiddag. De hoogte van het bod - 34 miljoen pond/40 miljoen euro - is nog altijd hetzelfde, maar The Gunners hebben de financiële voorwaarden (vermoedelijk de bonussen) verbeterd. Inmiddels heeft ook TyCSports melding gemaakt van het verhoogde bod - veertig miljoen euro plus vijf miljoen euro aan bonussen - van Arsenal. Het Argentijnse medium meldt bovendien dat Manchester United ook erg veel interesse heeft, maar nog geen officieel bod heeft gedaan.

Dinsdag 28 juni

'Tottenham Hotspur biedt Bergwijn aan in ruil voor Richarlison'

Tottenham Hotspur zou Ajax-target Steven Bergwijn hebben aangeboden bij Everton in ruil voor Richarlison, zo meldt The Telegraph. The Spurs zouden Richarlison graag willen overnemen van de club uit Liverpool en willen daar ver voor gaan. In Engeland wordt geschreven dat Tottenham Hotspur een bod heeft gedaan van twintig miljoen pond - omgerekend ruim 23 miljoen euro - plus Bergwijn. Dit bod werd door Everton resoluut afgewezen.

Bestel het nieuwe Ajax-thuisshirt nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Het_Olympisch_Stadion +5631

Ik krijg en beetje Babel flashbacks.. Sympathieke gozer, snel en sterk, maar toch het rendement wat te wensen over laat. Het lijkt me sterk als Daramy een topper wordt.

04-07-2022 18:25

Ron6 +3521

Ik denk dat Daramy, als hij vertrouwen krijgt, gewoon een hele goeie speler is, ook voor Ajax. De paar invalbeurten vond ik het hem wel goed doen. Snel, achterlijn halen, terugtrekken. erbij houden en veel meer minuten geven, niet steeds tien minuutjes ofzo.

04-07-2022 18:04

brullie +7052

Te weinig kans gehad zich te laten zien. Zou hem er nog een jaar bijhouden en meer kans gunnen zich te bewijzen.

04-07-2022 14:25

ÁlvaroRecoba +13695

Ik was Daramy eerlijk gezegd even vergeten. Met Bergwijn op komst lijkt een verhuur me niet onlogisch -- logischer dan een verkoop, nu, geen haast. Alsof Brugge minstens twaalf miljoen zou neerleggen voor een speler die (ondanks of dankzij gebrek aan speeltijd) niet heeft overtuigd.

04-07-2022 12:21

cantharel +3526

Daramy kon niet overtuigen?? Heeft nooit een eerlijke kans gehad van ten Hag dus hoe kan je dat zeggen.

04-07-2022 08:51

AFCA-1983 +17750

Hij volgt nu ajax ook instagram

04-07-2022 01:15

kella +1042

Zou tottenham bergwijn willen ruilen plus 60 voor antony ?

04-07-2022 00:15

MrPink +82010

Nee, ze zijn niet helemaal gek.

04-07-2022 00:20

JOHANisGOD +18498

@futuro_footbal

Kijk hier doen we het dus voor. 19 jarige middenvelder van Deportivo Lara gaat volgens deze man naar Ajax toe. Begin dit jaar is Segovia international geworden van Venezuela en is dit jaar 19 jaar geworden.



Bron : @globrod

Telasco Segovia a l’Ajax j’y pense 🧠🍿



Filmpje :

https://youtu.be/izNC5S2UTJk

04-07-2022 00:04

AFCA-1983 +17750

Je was me net voor 😂

04-07-2022 00:10

JOHANisGOD +18498

AFCA -1983

Sorry
😀

04-07-2022 00:29

fc Barcelona_ke +19255

Zeker aanvullende voor jong ajax net als mendez en delgado

04-07-2022 00:21

PH2BOT +40518

Ajax verandert tijdens dit transferwindow de clubnaam in Action m.a.w. alles mag weg tegen PL spotprijzen. PSV moet dan wel eerder aan de bak maar ze kopen realistisch in en ook op scorend vermogen. En wij denken serieus verder te kunnen in pot CL met een centrum Blind-Timber? Gaat weer een leuke pot worden uit bij PSV ....destijds had Hagje een tactische vondst van jewelste: Frenkie op Luuk de Jong. Uitslag een kansloze 3-0 nederlaag. Met slak Blind op lcv kunnen we onze tenten alvast opslaan direct naast de bietenbrug...en igv een blessure van Blind en/of Timber hebben we op die positie nakkos meer.

04-07-2022 00:02

JOHANisGOD +18498

Nu al de domste post van 2022.

04-07-2022 00:04

PH2BOT +40518

En wie zet jij op lcv in de CL wedstrijden als Martinez verkocht wordt? Blind ?...

05-07-2022 01:38

Stamhoofd +11548

Met Blind op LCV stonden we in de halve finale van de Champions League. Dus wat is je punt?

04-07-2022 01:30

PH2BOT +40518

2019...en toen was Daley 'minder traag' dan nu het geval is. Met Blind oplcv kun je geen pressing spelen want zelfs Openda loopt hem.er met de bal aan de voet al uit. CL loting pot 1 vereist toch minimaal een niveau Martinez op lcv.

05-07-2022 01:36

RSM +3922

Beter gaat hij lekker op zijn niveau voetballen. Want ik heb acties gezien waarvan ik dacht hoe is dit mogelijk als jonge talent. Ga liever een paar stapjes lager spelen en wellicht in de toekomst een poginkje wagen...

03-07-2022 23:41

AFCAWess +338

Persoonlijk hoop ik dat Castellanos als nieuwe spits, rond de 25 miljoen voor Brobbey is enorme kapitaalvernietiging. Kan me persoonlijk niet voorstellen dat dit binnen Ajax als een verstandige keuze wordt gezien.

Valentin Barco van Boca Juniors zie ik enorm graag komen voor op de linksbackpositie mocht ASE vertrekken naar Brugge. 17 jaar en kan rustig acclimatiseren.

Daarnaast hoop ik dat Ajax meer toptalenten in Zuid-Amerika oppikt deze transferperiode en het niet blijft bij idiote bedragen voor zowel Brobbey en Bergwijn

03-07-2022 23:21

TheoCZ +3023

Feyenoord heeft ook belangstelling voor de Roemeense aanvaller Navetolk Neegrenak...

03-07-2022 22:26

mvdk +44315 moderator

Ik ben jaloers

03-07-2022 22:38

TheoCZ +3023

Hoeft niet hoor, ik heb zo het idee dat die er geen klote van kan.....

03-07-2022 22:49

mvdk +44315 moderator

Ik was sarcastisch

03-07-2022 23:46

TheoCZ +3023

ik ben serieus:)

04-07-2022 00:10

Flipper33 +6826

Daramy kan echt wel goed voetballen zul je zien als Ajax hem verkoopt dat die later door een andere club voor 50 miljoen gekocht wordt

03-07-2022 21:39

ajax4perez +9565

Precies dit! Om 12 miljoen na 1 jaar al weg te doen vind ik echt kapitaal vernietiging.
Alleen verhuren als die weg gaat/moet maar nog echt niet verkopen

03-07-2022 21:54

PH2BOT +40518

Daramy werd gekocht met de gedachte om de miskleun van Sulemana nog wat recht te breien maar Daramy bleek zelf een dure miskleun. Net als Kudus...die ook direct inzetbaar zou zijn maar nu in 2 seizoenen slechts 3 volledige wedstrijden heeft gespeeld...ook een dure miskleun dus op dit moment. Wanneer je Martinez nu verkoopt kun je Antony ook niet meer houden en zitten we zowel verdedigend als aanvallend in de problemen ...wanneer we voor de titel gaan en voor minimaal de 3e plek CL poulefase tenminste. Zo niet.....nou laat de talenten uit JA het dan maar zien. Gaat 'm echt niet worden ben ik bang.

04-07-2022 00:12

In Bassey we trust +15361

Wanneer maken H2 dingen eens rond???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????/

03-07-2022 21:36

AFCACruijff14 +162529

Waarom moeten ze alles rond maken? Wat heb jij tegen vierkanten en driehoeken?

03-07-2022 22:07

Andersen de man +2002

25 miljoen voor Brob ... Wat een brutaliteit.

03-07-2022 21:02

ajaxwestland09 +29063

Offtopic mooi man dylan groenewegen die hard ajacied wint etappe vandaag

03-07-2022 17:37

Lex.P +1281

Boadu op zijspoor bij Monaco, goede speler voor ons met de juiste begeleiding

03-07-2022 17:01

Freddy +11501

Pure counter spits. Gaat ons helemaal niks verder brengen.

03-07-2022 17:17

ajaxwestland09 +29063

Staat in de belangstelling van feyenoord echt zo spits voor hun

03-07-2022 17:40

AFCAMSTERDAM +2900

Zou eerder die Belotti transfervrij oppikken dan Boadu. Maar met Tadic en Brobbey kunnen we prima voor de dag komen!

03-07-2022 17:23

4EVERAJAX +8414

Meer spits voor psv ... Atletiek verein, sprinten voor de counter

03-07-2022 19:04

Dolblij +45536

Jongen van goede wil denk ik want lopen en werken deed hij wel. Is tot nu toe niet echt uit de verf gekomen dus bij de juiste prijs......

03-07-2022 16:30

FlorisStempel +529

Ik heb nog alle vertrouwen in deze jongen.

Als hij ongelukkig is en er is een serieus bod (10M+), dan kun je erover denken. Maar zeker niet voor een dumpprijs laten gaan!

03-07-2022 15:59

AFCAjax +17839

Als brugge hem zou willen kopen voor 10-12 miljoen zou ik dat gewoon doen, wellicht zit het wel in hem, maar we hebben ook gewoon jeugd die ik op het moment op gelijke hoogte heb staan.

03-07-2022 15:57

RijkdeGooier +2883

Heeft in die paar keren dat hij mocht invallen nog geen verpletterde indruk op me gemaakt. Ik snapte eigenlijk ook niet waarom hij moest komen of was het omdat Kamaldeen Sulemana niet kwam en daarna Bergwijn?

03-07-2022 15:56

Talentje020 +20073

Die indruk had ik ook, Sulemana kwam niet, Bergwijn was toen niet haalbaar, dus er moest wat bij achter Tadic, maar dat hij niet bovenaan het lijstje stond was wel duidelijk

03-07-2022 18:43

tadic2000 +230

Je kun alles wel laten gaan en terug kopen ho maar ja paniek aankopen zometeen klote beleid

03-07-2022 15:56

Multi +33391

Ajax moet gewoon zorgen dat ze op iedere positie minimaal 2 opties hebben. Zeker in een jaar waarin het WK ook nog eens tussendoor komt midden in het seizoen. Er vanuit gaande dat Ajax Brobbey en Bergwijn binnen haalt en Tagliafico helaas vertrekt, moet je in mijn ogen nog 2 posities echt verbeteren.

De rechtsback en de CV in plaats van Martinez als die gaat. Blind is een goede gozer, maar in de CL tegen een snelle spits zit je in de problemen.

Bergwijn/Daramy - Tadic/Brobbey - Antony/Ihattaren
--------- Berghuis/Taylor - Kudus/Klaassen--------
----------------- Alvarez/Regeer -----------------
Wijndal/Blind -------------------- Aankoop/Klaiber
--------- Aankoop/Rensch - Timber/Schuurs --------
----------------- Gorter/Pasveer -----------------

Mogelijke aankopen rechtsback; Yan Couto (huren van City met optie tot koop), Arnau Martínez, Gonçalo Esteves, of misschien Dani Alves??

Mogelijke aankopen CV; Dan-Axel Zagadou, Facundo Medina, Gastón Ávila, Márton Dárdai of Maxime Estève.

Op deze manier zou je gewoon een prima selectie hebben volgend jaar, waarbij meerdere spelers ook nog eens op meedere posities uit de voeten kunnen.

Alvarez en Schuurs kan je dan nog overwegen om te verkopen, maar als je ze verkoopt moet je wel direct een vervanger halen. Mocht Alvarez vertrekken zou je daar Moriba voor kunnen halen die al meerdere malen genoemd is. En mocht je voor Schuurs een leuk bedrag kunnen ontvangen kan je Sepp van den Berg halen.

03-07-2022 15:08

kella +1042

Rench en timmer in het centrum hmm dat is wel heel gewaagd. Verwacht eerder een ervaren Nederlandse/ Belgische aankoop. Vanuit gaande dat antony ook vertrekt. Dan zou onze voorhoede
bergwijn brobbey berghuis
Tadic
Blind klaassen

Wijndal ... timber ......

Pasveer

03-07-2022 15:33

Multi +33391

Ik zie Rensch dus als backup niet als basis. En dan een van de Cv's die ik noem als basisspeler met Timber. Mocht Antony vertrekken moet je daar ook gewoon weer een aankoop voor halen, iemand met diepgang en snelheid.

03-07-2022 15:36

kella +1042

Ik denk dat door het vertrek van een aantal sterkhouders we voor sommige spelers geen plek meer hebben. Bijvoorbeeld blind lb liever niet ,cv ook liever niet dan maar naar het middenveld. Berghuis rb mist snelheid en als je tadic op lb zet dan heb je beide kanten geen diepte en snelheid. Ik zou tadic op 10 zette en dat is nou net de plek waar berghuis goed speelt. Tadic spits ja dat kan alleen moet je dan echt brobbey halen voor 10 min per wedstrijd voor 17 miljoen hmm

03-07-2022 15:45

FlorisStempel +529

Matheuzinho moet onze rechtsback worden!!!!!

03-07-2022 16:00

kella +1042

Ik hoop juist dat ajax hem verkoopt. Met neres hadden we ook niet die terugval verwacht. 70 mil in een niet te weigeren bod. En ook antony zal gaan pushen voor een transfer.

03-07-2022 15:04

Ozymandias +159568

Bij een bod van 70 miljoen euro kan Ajax hem volgens mij ook beter verkopen. Ajax zou er met Ihattaren als rechtsbuiten, Bergwijn als linksbuiten, Tadić als '10' en Brobbey in de spits op vooruit gaan ten opzichte van de aanval van het afgelopen seizoen.

03-07-2022 18:10

kella +1042

Denken jullie echt dat ajax antony nog bij ajax gaat kunnen houden. Als er een bod komt van 70 mil is die weg.

03-07-2022 14:59

fc Barcelona_ke +19255

Als mooie bod komt is hij weg, maar ik hoop hem echt nog jaar schitteren samen met tadic brobbey en bergwijn in de voorin

03-07-2022 15:01

glenn_van_helden +555

Gaat Brobbey komende week al bij Ajax trainen

03-07-2022 14:56

De3mos +12082

Indien bergwijn komt kun je hem verkopen voor een bedrag boven de 10 zodat hanssen een plekje opschuift of naci. Je hebt in principe toch tadic en bergwijn voor links.

03-07-2022 14:52

DankzijCruijff +48731

Ik vind Daramy nog steeds geen slechte aankoop en begrijp best dat men potentie in hem ziet. Toch denk ik dat als we Bergwijn aantrekken, Daramy idd beter verkocht kan worden. Zeker als Brobbey ook nog eens komt, waardoor Tadic geregeld op de vleugels zal blijven spelen. Unuvar lijkt daarnaast echt voor zijn kans te willen gaan. Dan hebben we met Tadic, Bergwijn en Unuvar drie interessantere opties op links. Op rechts hebben we Antony en ook Ihattaren lijkt Daramy de komende weken - zeker wat betreft de positie op rechts - al voorbij te zullen streven.

Er blijft zo barweinig perspectief over voor Daramy. Financieel zou het ook best verantwoord zijn om zijn aankoopbedrag terug te verdienen, zodat we dat vermogen dat we gaan neertellen voor Bergwijn per saldo enigszins kunnen drukken.

03-07-2022 14:42

DeKenner +9385

Inderdaad. En dan heb je ook nog Van Axel Dongen en Hansen die graag op linksvoor doorbreken. Als iemand die graag eigen jeugd de kans ziet krijgen, zie ik die ook liever spelen dan Daramy. Als je hem voor zijn aankoopbedrag kunt verpatsen, of misschien voor maximaal 2 miljoen minder, dan zou ik hem direct verkopen. Ga je er minder voor krijgen dan is verhuren een zeer goed alternatief. Als Daramy ergens een heel seizoen kan spelen dan kan hij zich nog prima ontwikkelen tot Ajax 1 materiaal.

03-07-2022 14:56

Slang +14994

Die twee hebben de afgelopen jaren wel veel problemen met fitheid. Dat is uiteindelijk misschien wel je belangrijkste kwaliteit als speler. Die zekerheid heb je meer met Daramy

03-07-2022 15:11

barry1988 +24076

Daramy kun je prima verhuren maar wel zonder koopoptie. Ik heb z'n gevoel dat die daar wel eens kan opleven.

Hij kwam uit een kleine competitie naar een Europese subtopclub. Toen vlak na zijn transfer lieten ze hem in de Arena op het scherm zien toen die op de tribune zat, hij zag er toen behoorlijk verlegen uit. En bij Ajax moet je toch zelfverzekerd zijn wil je het reden. Voor een jonge speler is dat een grote cultuurchock. Allemaal redenen waarom die het vorig jaar lastig had. Maar ik zou hem nog niet afschrijven.

03-07-2022 14:37

Yeshyeshyall +11000

Ik hou wel van spelers als Daramy maar inderdaad zoals hier al gezegd als we Bergwijn halen dan zal hij het zwaar krijgen, daarnaast heb je ook nog Axel Dongen en Hansen voor die plek inderdaad dus eigenlijk is Daramy dan beetje overbodig. Stiekem hoop ik dat hij waanzinnig speelt in de voorbereiding want ik vind het echt een leuke creatieve speler

03-07-2022 14:18

Patrick78 +52733

Off: Carel Eiting waarschijnlijk naar Spal ( Serie B Italië ).

03-07-2022 13:52

HendrikAjax +16899

Hopelijk leidt Carel ze binnen een jaar naar promotie

03-07-2022 15:15

koppensneller +5108

Daramy heeft geen echte kansen gehad bij Ajax toch zou ik hem ( zeker als Bergwijn komt ) met een klein verlies verkopen aan Club als je de kans krijgt . Nog zo´n seizoen en je krijgt er nog slechts 3 of 4 miljoen voor . Gewoon nu je ( klein ) verlies pakken en doorgaan.

03-07-2022 13:52

Ozymandias +159568

Als ze Bergwijn kopen en een goed bedrag voor Daramy kunnen krijgen moeten ze dat doen. Ik vind Daramy een groot talent maar als ze Bergwijn kopen zal hij bij Ajax nauwelijks aan spelen toekomen en zich niet tot een goede speler ontwikkelen. Natuurlijk kan Ajax hem verhuren maar met Hansen, Ünüvar, Van Axel Dongen en Kalokoh heeft Ajax voldoende andere grote talenten die kunnen worden klaargestoomd om op termijn Bergwijn op te volgen.

03-07-2022 13:39

HendrikAjax +16899

Ik zou het erg jammer vinden als Daramy vertrekt. Maar ik denk wel dat het inderdaad de beste optie voor alle partijen is wanneer Bergwijn en misschien ook Brobbey komen.

03-07-2022 14:05

BackInBlack +14579

Is Daramy geen optie voor een andere positie vraag ik mij af

03-07-2022 15:35

Dirigent +6886

Daramy is een speler die echt zelden een kans heeft gehad, ik heb het afgelopen seizoen spelers zien schutteren wedstrijden achter elkaar... en Daramy mag 15 minuutjes invallen.

Daramy heeft een fantastische dribbel, snelheid en creativiteit.

Dit is echt een speler die ik graag als buitenspeler zie bij Ajax, alleen moet je hem wel 1 seizoen geven in de basis om iets te laten zien en niet na 10 invalbeurten zeggen, ja we doen hem weer weg.

03-07-2022 13:35

komopajax777 +13316

Als het trio Wijndal,Brobbey en Bergwijn binnen zijn gehengeld dan moet er sowieso nog een spits en een vleugelspits bij indien Daramy zou vertrekken.Verder zou de positie van Martinez bij een vertrek opgevuld moeten worden met een nieuwe CV,liefst een met lengte en power.Als je ziet wat er allemaal in Eindhoven gebeurd dan moeten we aan de bak.

03-07-2022 13:30

HendrikAjax +16899

Nog een vleugelspeler erbij? We hebben dan al Antony, Bergwijn, Tadic, Ihattaren, Unuvar, Hansen en van Axel-Dongen voor de flanken. Dat lijkt me wel genoeg

03-07-2022 14:08

In Bassey we trust +15361

Unuvar Hansen Dongen zijn allen nog niet klaar voor de eredivisie.

03-07-2022 14:33

Ajax1969 +4166

Dat weet je pas als ze een behoorlijke kans hebben gehad en dan bedoel ik niet af en toe 5 minuutjes invallen in een wedstrijd waar niemand nog fut heeft.

03-07-2022 15:00

HendrikAjax +16899

Dat zijn de 5e, 6e en 7e optie op de flank als we daar als Ajax zijnde geen talenten neer zetten, wanneer we zulke toptalenten hebben, dan gaat er iets goed mis

03-07-2022 15:10

wendoo9 +8125

Jij snapt het tenminste. Zo een speler mist Ajax al jaren in de achterhoede.

03-07-2022 14:29

AlexIbarra +19319

Als wij Bergwijn halen én Brobbey of een andere 9, én Antony blijft én Ihattaren zich aandient als rechtsvoor, kunnen we Daramy best laten gaan.

Maar zolang we niet eens 1 spits hebben, iedereen wil dat Ajax idiote bedragen neertelt, Antony geblesseerd en een target is, enz. kun je beter Bandé naar Brugge sturen lijkt me.
Tenzij Schreuder meer vertrouwen heeft in hem dan in Daramy uiteraard.

Er is best ruimte voor een snelle, fitte vleugelaanvaller in onze selectie momenteel en ik schat Daramy toch wel bruikbaarder in dan Bandé, Martha, Banel, etc.
Dus zoals ik net ergens ook over Klaiber schreef zou ik nu nog even geen verlies op deze jongen pakken maar hem lekker mee laten draaien in de voorbereiding.

Pas handelen als de hoofdlijnen vd nieuwe selectie iets duidelijker zijn.

03-07-2022 13:21

HendrikAjax +16899

Ben het met je eens. Maar wel een klein dingetje. Ben bang dat als we Bandé naar Brugge sturen dat Club Brugge dan weigert

03-07-2022 14:10

AlexIbarra +19319

Ik denk ook niet dat ze daar intrappen nee.. ;)

03-07-2022 14:18

Dutch Schaefer +6149

Ik zie hier vaak de naam Memphis voorbij komen. Ik krijg alleen al koude rillingen bij het lezen van zijn naam. Zo’n idioot wil je toch als club zijnde niet mee geassocieerd worden?

03-07-2022 13:13

ST +23090

Die man is wordt waarschijnlijk topscorer aller tijden van Oranje. Dan ben je wel een geweldige 'idioot' :) Die komt echter niet naar Ajax. Ik zie Memphis eerder blijven bij Barca of naar een club in Italië of Engeland gaan.

03-07-2022 13:15

Ozymandias +159568

Waarom is hij een idioot?

03-07-2022 13:40

frenkiedejong53 +9792

Hij is geen idioot, dat gaat te ver.
Maar zijn overdreven gedrag binnen het veld staat me tegen. Wat hij erbuiten doet interesseert me niet.
Ik vind hem een heel goed voetballer.
MAAR. Hij haalt veel te weinig uit zijn talent omdat hij altijd de moeilijke oplossing zoekt en daardoor lijdt hij onnodig veel te vaak balverlies. Ik zit me altijd te ergeren als ik zn Circus zie. En dat gedrag gaat ie niet afleggen.
Ja, daardoor is hij ook goed. Maar ik ben geen fan van hem.

03-07-2022 15:38

Dutch Schaefer +6149

Ik kan zijn gedrag buiten het veld niet zien of luchten. Voetballende kwaliteiten heeft ie zeker, maar ook in het veld erger ik me helemaal dood aan hem met zijn egotripperij.

03-07-2022 16:21

YungInternet +3867

Ik snap die haat op Memphis niet zo. Goudeerlijke jongen die echt zijn eigen kompas heeft. Goeie voetballer ook.

Maarja hij heeft een kleurtje dus dan vinden mensen het al snel een ‘idioot’. Ik hou van eigenzinnige mensen en voetballers.

03-07-2022 13:48

Franz Fabelhaft +5154

Ik denk dat mensen het vooral een rare snuiter vinden vanwege zijn eigenzinnige gedrag en continue zucht naar erkenning. Maar als jij er een dingetje met betrekking tot afkomst van wil maken moet je dat zelf weten.

Verder natuurlijk uitstekende voetballer. En met gigantische drive, als je zag hoe hij wist terug te komen van een zware knieblessure. Zal zich nog veel te goed vinden voor Ajax en zal ook wel zat aanbod uit grote competities krijgen als hij echt weg mag bij Barça.

03-07-2022 14:01

HendrikAjax +16899

@Franz, denk je echt dat afkomst niks te maken heeft met het overdreven gedrag jegens Memphis van een aantal mensen?

03-07-2022 14:12

noppenkoning +41536

Docu van Memphis niet gezien? zijn assistent een flesje water laten pakken op 3 meter afstand van hem

03-07-2022 14:50

YungInternet +3867

Als Louis van Gaal zoiets doet is het een koning. Als Memphis zoiets doet moet ie wieberen.

03-07-2022 15:26

YungInternet +3867

Haha ja we gaan doen alsof het vrij goed gedocumenteerde racisme tegen Memphis, Wijnaldum etc niet bestaat.

Als je jezelf wil gaslighten moet jij dat ook gewoon zelf weten.

03-07-2022 15:28

036AFCA97 +146682

Hahaha, jij bent wel echt het meest woke typje op deze site man. Bizar. Als er ook maar iets met huidskleur te benoemen valt zie ik jou reageren.

Maar ja inderdaad, er zijn mensen die verschrikkelijke opmerkingen maakten toen een paar zwarte spelers van Oranje een foto posten en er zijn genoeg rechtse gekkies die domme opmerkingen maken, maar laten we niet doen of het alleen door kleur komt.

Er zijn gewoon bepaalde spelers met een aparte houding. Memphis, Promes, Noa Lang. Allemaal gasten die het maar hebben over “haters” en nooit eens spontaan kunnen zijn omdat ze hun rolletje moeten vasthouden. Ik snap best dat mensen zich daar aan storen.

Er zijn ook genoeg mensen die een hekel hebben aan spelers als Jorrit Hendrix, Guus Til, Kramer, Sergio Ramos, Veltman. Heeft niks met kleur te maken, maar met persoonlijkheid. En dat kan bij Depay ook gewoon het geval zijn.

03-07-2022 15:35

MrPink +82010

Sylvana heeft ook een accountje gemaakt hoor. Depay hoef ik niet bij Ajax te zien want dan heb je elke week de grote Depay show. Gaat ook botsen met Tadic. Dus nee doe maar niet. En dat heeft niks met kleur te maken. Hou toch op.

03-07-2022 15:44

MrPink +82010

@036 Je vergeet Luuk de Jong, haha.

03-07-2022 15:45

AjaxIsBeast +5975

Basisspelers Mazraoui, Martinez, Gravenberch, Haller en Onana weg

Daarnaast spelers als Neres, Danilo en Brobbey weg

Waar blijven die kanonnen?? Er blijft niet veel van over zo. En kom niet aan met Wijndal, want Tagliafico vertrekt sowieso ook nog.

03-07-2022 13:06

Slang +14994

Waarom zou hij voor minder weg moeten? Shakhtar maakte winst op Neres, zonder te spelen alleen al vanwege zijn contract. Daramy ligt nog 4 jaar vast hier

03-07-2022 12:56

Ozymandias +159568

Neres is niet mislukt bij Shakthar, hij speelde niet bij Shakthar omdat de competitie stil lag. Daramy speelde niet omdat zijn hoofdtrainer hem niet goed genoeg vond. Het lijkt me niet logisch dat een speler die bij een club mislukt minder waard wordt zelfs al heeft hij een langer contract.

03-07-2022 13:52

Golden Boy +3919

12 miljoen voor Daramy. Ongelofelijk veel geld.

03-07-2022 12:47

Stefansuarez +19095

Komop H2 haal bergwijn aub binnen.

Laat brobbey maar lekker in leipzig van de zotte om een transfervrije speler voor zoveel geld terug te kopen.

03-07-2022 12:42

Alvarez352009Ajax +12061

Als Gakpo wordt verkocht zie ik het probleem nog komen dat PSV Bergwijn gaat halen. Allemaal door zinloos getreuzel van Ajax

03-07-2022 12:46

Chrismokum020 +16450

Die kunnen geen 25 miljoen op tafel leggen, zelfs niet met hulp van de gemeente of door de lucht boven het stadion te verkopen

03-07-2022 13:16

AINIESTA +45374

PSV zal nooit 25 miljoen voor een speler betalen. Dat is waarschijnlijk bijna hun eigen vermogen.

03-07-2022 13:20

sebastiaan1900 +5369

Precies. Alleen als JUMBO gek wil doen.

03-07-2022 13:48

glenn_van_helden +555

Komt de transfers van Brobbey vandaag rond?

03-07-2022 12:37

In Bassey we trust +15361

Komt de transfers? Beetje op je Nederlands letten en je zinsopbouw.

03-07-2022 12:38

ST +23090

Typ jij nooit wat verkeerd als je op je telefoon zit te tikken met de zon schijnend op je scherm? We snappen toch gewoon wat hij bedoelt :)

03-07-2022 13:09

WillyBrokamp +11117

"Gut gut gut" mag voortaan gewoon los en "per ongeluk" ook. Voor de rest prima hoor.

03-07-2022 13:17

Bc te P +22130

Glenn heeft al 316 likes door elke dag maar 1 vraag te stellen, een vraag over brobbey

😂

03-07-2022 13:37

In Bassey we trust +15361

En hij reageert nooit op iemand anders.. Lijkt wel iemand uit een inrichting ofzo.

03-07-2022 13:38

Oxxer +164909 moderator

Echt? die vragen over Brobbey waren mij niet opgevallen.

03-07-2022 13:42

Libero +19210

Aldus Antony39 die laatst 'Dat is mooi voor jouw' schreef ... aan 'mijn'.

03-07-2022 14:15

036AFCA97 +146682

Tsjah, zou Sontje Hansen het minder doen dan Daramy?

Ik gun Daramy alles en ik vind zeker dat die werd misbruikt en veel te snel werd afgeschreven, maar als je je aankoopbedrag redelijk kan terugpakken zonder al teveel verlies zou ik het niet gek vinden als ze hem verkopen.

03-07-2022 12:03

NeeI +108012

Sontje, Naci en AMO zijn niets minder dan Daramy.

03-07-2022 15:41

Kingoffdatoilet +17268

De geruchten worden steeds dommer

03-07-2022 12:03

Steffenhagen +38067

Ik zou daramy uitlenen aan Brugge en Openda aan ons . Goeie deal

03-07-2022 11:56

Sjaakvaak +26608

Openda heb je helemaal niks aan, is een counterspits pur sang. Zou net als Zivko volledig mislukken bij ons.

03-07-2022 12:21

Libero +19210

Ook niet eens een heel goede counterspits. best vaak hem gelanceerd zien worden en dat ie dan veel te lang nodig had om de bal te controleren en aan te leggen, weg kans.

03-07-2022 14:04

Slang +14994

Kijk je wel eens voetbal?

03-07-2022 12:55

Henkjanklaas +20673

Wordt daramy de volgende mispeer in een lange rij. Pure kapitaal vernietiging. Kan niet altijd een voltreffer zijn als een Martinez of Antony maar ik kan er zo stuk of 15 opnoemen die Ajax nooit had moeten halen met Magallan voor op .

03-07-2022 11:48

Sjaakvaak +26608

De grap is dat niemand een glazen bol heeft die van te voren kan voorspellen of iemand een voltreffer wordt of een mispeer. Is van zoveel factoren afhankelijk of een speler gaat slagen of niet.

03-07-2022 12:22

DaNaRWaL +4358

Ik heb wel het idee dat ze Magallan vooraf al hadden kunnen afschrijven, afgaande op de vele opgeluchte reacties van de fans van Boca. Die jongen hadden ze echt nooit moeten halen, pfffff.....

Aan de andere kant; Wöber was toen net weg geloof ik, was dus 1 op 1 versterking (hoopte Marcie). Jammer want met die jongen in de halve finale als invaller ipv Magallan was het wellicht beter afgelopen.

03-07-2022 12:43

Ajax1114 +19393

Je hebt gelijk. Vraag mij daarom al tijden af waarom die scouts mogen blijven zitten. Dan halen ze Antony en hebben ze weer krediet voor jaren.

03-07-2022 12:22

HendrikAjax +16899

Ik blijf er van overtuigd dat Magallan gewoon een misverstand was. Ze hadden al die jaren Lisandro M gevolgt en uiteindelijk Magallan gehaald. Toen hij uiteindelijk op de club was kwamen ze er pas achter dat ze eigenlijk Lisandro Martinez wilden halen

03-07-2022 14:27

Turbo +42133

Als je een groot deel van de transfersom terug kan verdienen moet je het doen. Beperkte speler.

03-07-2022 11:45

NeeI +108012

Als je m kunt verkopen voor +-10M, zou ik dat inderdaad ook doen. Ben echter niet bekend met de bedragen die Club Brugge uitgeeft.

03-07-2022 11:51

Oxxer +164909 moderator

Brugge was in gesprek met Daramy en wilde een bedrag van >€10M betalen, toen Ajax zich meldde koos Daramy voor Ajax.

03-07-2022 11:57

DeMeervanweleer +7588

Lijkt mij onzin. H2 en Schreuder zullen van een dubbele bezetting uitgaan. Bergwijn zal eerste keus zijn, Daramy tweede als hij zijn kans pakt en Tadic eerste keus als spits wordt.

03-07-2022 11:42

PuurGeluk +4810

Hebben we geen jeugd op die positie? Daramy vond ik niet overtuigen. Mis iets bij hem aan flair ofzo.

03-07-2022 11:47

DeMeervanweleer +7588

Ik vond hem wel wat hebben, behoorlijk doelgericht. Heeft ook al wat meer ervaring dan v Axel Dongen, of Ünüvar die ook imo snelheid mist op die positie.

03-07-2022 11:52

Kingoffdatoilet +17268

Flair is iets wat hij wel heeft

03-07-2022 12:04

frenkiedejong53 +9792

CR7 naar Chelsea?... Wil in ieder geval CL spelen.
Goed voor EtH. Een stoorfactor minder.

03-07-2022 11:35

Jeugd +24909

Ook een doelpuntenmachine minder. Ook een winnaar minder.

03-07-2022 11:44

frenkiedejong53 +9792

Als je afhankelijk bent van een egoistische 37 jarige speler, gaat er iets fout.
Bij ManU moet echt alles op de schop. Met CR7 kun je nooit aan een nieuw elftal bouwen omdat ie alleen voor eigen succes gaat.

03-07-2022 11:48

Jeugd +24909

Als je afhankelijk bent van 1 van de beste spelers ooit die ook op 37 jarige leeftijd nog alle respect verdiend en een topper is dan mag je van geluk spreken.
Ronaldo heeft bizarre statistieken. Niets dan respect.

03-07-2022 11:52

Libero +19210

Ik heb met hem als persoon met een heel groot ego ook niets (hoewel hij wel kapitalen doneert aan goede doelen), maar het is niet voor niets dat hij nog steeds bijna alles speelt, ballen opeist en voor eigen succes gaat. Is gewoon ondanks zijn leeftijd nog steeds een weergaloze speler. Waarom zou een club als Chelsea hem anders willen?
Wat wel zo is is dat het voor een nieuwe coach een stuk makkelijker zou zijn om een nieuw team te smeden zonder de grote Ronaldo waar hij zo goed als niet omheen kan.

03-07-2022 13:33

DrFootball +15164

Daramy was een hele opmerkelijke aankoop. Zeker, omdat je naast Tadic, toen nog Neres en daarachter van Axel Dongen en Unuvar had. Had Unuvar de minuten gehad die Daramy had gehad, was hij ook weer wat verder geweest in zijn ontwikkeling.

Echter ik schrijf Daramy nog niet af. Echter hij heeft meters nodig en die gaat hij met de komst van Bergwijn en Brobbey niet krijgen. Maw zal hel hem (tijdelijk) moeten laten vertrekken.

03-07-2022 11:30

Sjaakvaak +26608

Valt wel mee hoor. Een speler met een paar seizoenen basis in de voeten is een logischere keuze als back-up. Unuvar altijd heel talentvol geweest maar toch geeft het reden tot twijfel dat hij nog niet is doorgebroken na een paar seizoenen Jong. Laat ook wel leuke dingen zien maar heeft duidelijk moeite met zijn kleine fysiek.

Van Axel-Dongen had ook nog niets bewezen dat hij een waardige back-up zou zijn voor in de CL.

03-07-2022 12:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.