'Gallardo wijst Ajax af, Bosz werd nog niet gepolst als opvolger Schreuder'

door Jesse ter Haar 493

Bron De Telegraaf

'Gallardo wijst Ajax af, Bosz werd nog niet gepolst als opvolger Schreuder'

door Jesse ter Haar 493

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Marcelo Gallardo heeft Ajax afgewezen, zo vertelt Mike Verweij in de voetbalpodcast van De Telegraaf. Tegelijkertijd is Peter Bosz, een naam die veel rondzingt bij de buitenwacht, nog niet gepolst als vervanger van de op non-actief gezette Alfred Schreuder.

Het was al bekend dat de club een lijntje zou hebben uitgegooid naar Gallardo, maar de reactie daarop is dus niet bepaald hoopgevend. 'Hij zou gepolst zijn en afgezegd hebben. Hij is één van de drie die afgezegd zouden hebben. Het is nog niet zeker dat Heitinga tot het einde van het seizoen krijgt. Zolang Ajax er niet in slaagt om een kandidaat voor langere periode te vinden, dan zal Heitinga blijven.'

Wel is de zoektocht naar een nieuwe trainer dus in volle gang. Hoe logisch het ook klinkt, heeft Verweij er zijn bedenkingen bij. 'Wat ik krankzinnig vind, is dat Ajax kennelijk dus toch naar een trainer voor de komende twee, drie jaar gaat kijken, terwijl je geen technisch directeur en geen technisch commissaris hebt.'

Valentijn Driessen op zijn beurt, is van mening dat Ajax daar niet op kan wachten. Een kandidaat als Bosz kan de club volgens de chef voetbal van de krant simpelweg niet aan zich voorbij laten gaan. 'Dat ben ik met je eens, omdat hij iemand is die in het verleden heeft bewezen dat hij heel goed kan passen bij Ajax. Maar Peter Bosz is nog niet gepolst', stelt Verweij weer.

Louis van Gaal

Verder valt ook de naam van Louis van Gaal in de podcast. Verweij sluit niet uit uit dat de wens om de voormalig succestrainer weer bij de club te betrekken, bestaat. 'Ik denk dat Ajax dat heel graag zou willen. Die bal ligt bij Louis van Gaal. Ik denk dat het niet heel erg in Ajax’ voordeel speelt dat Danny Blind daar met bonje is vertrokken. Dat zou een reden kunnen zijn voor Louis van Gaal om het niet te doen. Ik zou het ook niet heel gek vinden als Heitinga aan de hand van Henk ten Cate een soort duo zou vormen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Robbie en de Kock +11243

Peter Bosz heeft aangegeven graag naar de Primera Division te gaan.

31-01-2023 17:40

Oxxer +164957 moderator

Getafe…..

31-01-2023 20:59

RvhC74 +5371

Tja niemand wil samen met slappe hap Flappie Sar samen werken. Omdat het intern een bende is . Overmars had m binnen gehaald.

Bosz absoluut niet binnen halen is totaal niet de juiste keuze, aantrekkelijk voetbal zonder prijzen te winnen zit ik als Ajacied iig niet op te wachten.

Wederom het bewijs is geleverd dat Ajax een wespennest is waar niemand toe wil treden met dank aan Flappie!!!

31-01-2023 16:40

Oxxer +164957 moderator

Gattuso ontslagen bij Valencia, dat lijkt een logische stap voor Gallardo.

31-01-2023 11:52

Suk Hyun-Jun +6287

Als deze info over Gallardo waar is - wat ik sterk betwijfel aangezien het van de Telegraaf komt - dan kan die ook lekker de pleuris krijgen. Hij is natuurlijk niet verplicht in te stemmen met een baan als hoofdtrainer van Ajax, maar hij zou blijkbaar graag aan de slag gaan in Europa en dan is dit eigenlijk de ideale kans.

River Plate en Ajax zijn vergelijkbare clubs. Willen verzorgd, aanvallend voetbal zien en dat de eigen jeugd ook kansen kan krijgen in het eerste team. Zou echt balen zijn als Gallardo ons heeft afgewezen.

31-01-2023 11:30

fluwelenlinker +11903

Waarom wordt er door zovelen vanuit gegaan dat Bosz (nog) niet is gevraagd omdat VD Sar zogezegd koppig is?
Zou het niet kunnen dat Bosz zelf niet geïnteresseerd is?
Door zich kandidaat te stellen als bondscoach van België heeft Bosz zelf een signaal gegeven dat hij momenteel de ambitie niet heeft om Ajax (of een andere club) te coachen.
Ik zou dus (nog) niet naar VD Sar wijzen. We weten gewoonweg niet hoe het precies zit.

31-01-2023 11:29

3sterren +20205

Daar heb je een zeer legitiem punt. Wijzen is überhaupt niet netjes ; )
Mijn theorie:
Peter Bosz heeft het over de interesse van de Belgische voetbalbond om op die manier Ajax onder druk te brengen en snel over te gaan op actie.
De situatie komt mij namelijk enigszins bekend voor, ten tijde van zijn vertrek.

In de media verkondigde hij bij Ajax te zullen blijven, terwijl hij al druk onderhandelde met een Duitse club.

Bosz praat zogezegd met een ’dubbele tong’ ...

31-01-2023 15:06

OuweDibbes +12006

Kom er maar in Louis, kan je daarna als technische man in het RVC van jou en ons aller Ajax. En geef je Johnny ook meteen een droomstart om het kampioenschap te halen.

31-01-2023 10:15

fluwelenlinker +11903

Louis gaat niet in een RvC zitten. Heeft hij al meermaals gezegd.
Louis moet ook geen trainer meer willen zijn. Hij moet gewoon genieten van zijn pensioen met Truus.

31-01-2023 11:23

3sterren +20205

Al ligt Louis onder de groene zoden, dan nog zal men zijn naam blijven scanderen als er een vacature is bij Ajax ...
; )

31-01-2023 15:08

jerryisthename +31984

Eén ding is zeker: Louis heeft wel aardig gefaald op het WK na al zijn praatjes. Is totaal ongeloofwaardig geworden, want hij had zelfs de finale kunnen halen in een aanvallendere stijl, dus een 4-3-3 of zelfs een 4-4-2 indien nodig.
Dus lekker met pensioen laten gaan, want de trainer van 1995 is hij al heel lang niet meer.

31-01-2023 09:38

DieNase +7176

Als Louis het doet en we pakken een kampioenschap pink ik toch wel even een traantje weg hoor. De held!!!!!
Maar alleen op de Ajax manier, niet met 5-3-2

31-01-2023 08:22

behangdelul +32850

Dit seizoen kampioen worden, al doen we het seizoen uitspelen met 5-4-1 of 4-2-4: i could not care less. Dit is helemaal weer zo'n jaar waarin je kampioen MOET worden voor de poen om je selectie op orde te brengen.

31-01-2023 15:18

DieNase +7176

Touché. Om te overleven

31-01-2023 19:07

brullie +7054

Ik hoop toch niet dat ze Bosz gaan polsen en vragen!! Hou op zeg! Laat Heitinga het nu maar doen. Hij is niet de heilige graal die gevonden is maar is van minuut 1 af aan een verademing en een echte Ajacied die weet wat er speelt. Deze groep is geen goud en geen enkel toptrainer maakt hier een CL team van. Scouting en inkoop hebben mega gefaald!

31-01-2023 06:59

Hans Verhagen +14147

Ergerlijke is dat Bosz op een gegeven moment ook denkt, bekijk het maar! Sar staat gewoon in de weg. Deze man is op de been gehouden door van Kinsbergen en Overmars . RvC moet ingrijpen. Sar is niet belangrijker dan Ajax.

31-01-2023 06:55

Betuwe85 +20966

Misschien wil Bosz wel niet meer naar ajax ? Bedoel het is een schip zonder kapitein geen technische man in Rvc geen TD. Een directeur die je niet lekker ligt. Het is een beste klerezooi en dat is lang geleden.

31-01-2023 06:54

FTS95 +16117

Die @!##! Vd Sar!! Weer door zijn persoonlijke vendetta tegen Bosz gaat het straks weer mis. Van Gaal is mijn held en heeft mij de grootste euforie ever bezorgd in '95, maar ik moet er niet aan denken dat hij aan het roer komt en we 5-3-2 gaan spelen. Bosz heeft mij daarna weer laten genieten. De 4 thuiswedstrijden op rij Kopenhagen-Feyenoord-Schalke en Lyon, behoren tot de allermooiste perioden in de geschiedenis. Werkelijk fenomenaal voetbal op het veld en de vetste entrada's ooit. Die sfeer na zo'n lange tijd weer bij de (sub)top van Europa was ongekend. Haal die man nou gewoon terug man!

31-01-2023 06:52

OuweDibbes +12006

Wat dacht je onder Louis bij Real Madrid uit? Zo erg zijn ze nooit vernederd. Nadat de scheidsrechter in de eerste helft onterecht 2 glaszuivere goals afkeurt en 3 keer het houtwerk raakt gewoon met 2-0 winnen.

31-01-2023 10:17

behangdelul +32850

Gevolgd door een resultaat met een knipoogkroaat en een grotere oplichtingszaak dan deze moet nog geboren worden.

31-01-2023 15:20

Betuwe85 +20966

Duurd vrij lang weer ! Je had toch al van te voren 2 a 3 namen moeten hebben waarvan je weet die zijn haalbaar. Ik wil Johnny best het vertrouwen geven Maar het kan zo maar klaar zijn over 3 weken.
( uit de beker uit el). Dat hoeft dam echt niet aan hem te liggen maar heeft wel invloed op zijn carrière.

31-01-2023 06:52

hetje +2173

Die hebben ze ,maar iedereen zegt af omdat er geen TD zit en ze daarom. niet echt weten waar ze aan toe zijn.

31-01-2023 09:20

Noahdepoah2021 +4865

Mike “Fanta” Verweij.

31-01-2023 06:41

OwenStevenDalberg +27578

Ik zou graag nog een centrale verdediger en / of verdedigende middenvelder zien. Alvarez kan maar op 1 plek tegelijk staan. En tegen Excelsior zag je dat het verdedigend echt veel te zwak is momenteel. En dan was dit nog maar Excelsior. Daar maakt zelfs Ajacied Johnny Heitinga geen top verdediging van. Als er dan ook nog iemand geblesseerd raakt heb je helemaal een zwaar probleem! De jeugd heeft nog geen kans gehad, inclusief Fitz Jim, dus daar kun je nog niet op bouwen. Waarom niet Zerouki voor de neus van Feyenoord wegkapen? Komt uit de Ajax jeugd en kan ook nog eens heel goed voetballen.

31-01-2023 06:39

Ferd +38603

Twente laat hem niet gaan deze winter.

Gewoon Alvarez in de verdediging en Fitz-Jim op 6

31-01-2023 06:42

Hans Verhagen +14147

We hebben zondag gezien wat Alvarez op de 6 voor werk heeft gedaan en nu verzuipt als cv, Zou Alvarez terug op 6 zetten en Bassey asl cv vertrouwen geven en vooral vertrouwen, want hij is de laatste maanden compleet afgemaakt. Ieder ander in zijn positie had in dat geval ook aan zichzelf getwijfeld. Fitz Jim ipv Taylor svp, want daar begint veel ellende mee.

31-01-2023 06:51

Ferd +38603

we hebben het hele seizoen al gezien wat de combinatie Bassey en Alvarez doet.

Alvarez op 6, dat kan maar dan niet met Bassey achter hem. Bassey in de basis, dat kan maar dan niet met Alvarez voor hem. Die twee samen is gewoon een hele ongelukkige combinatie door het gebrek aan voetbal.

31-01-2023 07:27

PetrusKeizer +10739

Gelukkig. Geen uitbreiding vh vreemdelingenlegioen.

31-01-2023 06:06

Ghs +415

Hij vraagt Bosz als elke andere trainer heeft afgezegd en Bosz een andere club heeft gevonden.
Zo klooit Ajax verder aan de hand van Sar.
Onacceptabel.

31-01-2023 02:48

hetje +2173

En de rvc ik krijg echt meer en meer de indruk dat v d Sar niks te zeggen, en dat hij als marionet bestuurd word door de rvc.

31-01-2023 09:24

Ajaxfan31183 +16391

Ze doen helemaal niets daar in Amsterdam, 010 en pisvee zijn hun eigen aardig aan het versterken, vooral die klote lampen. En wij moeten echt verdedigers er bij hebben maar wat kont er , een belg van 19 voor in de voorhoede die bij jong mag rijpen en we mogen gewoon met een bassey en een Sanchez verder

31-01-2023 01:54

PetrusKeizer +10739

Die 'klotelampen' hebben Gakpo, Madueke en nu die Pokopoko of zoiets verkocht 😂

31-01-2023 06:08

Ferd +38603

en Max verhuurd

31-01-2023 06:42

Gooseman +11887

Versterken? Silva die bij Anderlecht geen onuitwisbare indruk achterlaat. Thorgen Hazard die de laatste 2 wedstrijden niet bij de selectie zat van Dortmund. Van Aanholt halen als vervanger van Max. Dan ben je 3 basisspelers kwijt en haal je dit ervoor terug. 2 huurspelers en een LB van 32. Kan me herinneren wat er gebeurde toen wij onze beste 2 spelers verkochten.....

31-01-2023 06:35

LukaLitmanen +82281

Wat kinderachtig van Vd Sar om Bosz niet te bellen. Puur omdat je een akkefietje hebt gehad.

31-01-2023 01:29

Robertini +39771

Danny Blind is helemaal niet met bonje vertrokken, hij is vertrokken om assistent bij Van Gaal te zijn en besloot niet terug te komen. Dat is geen bonje.

Verweij lult zo vaak onzin en dat is dan zogenaamd journalistiek.

31-01-2023 00:29

Qifesh +24917

Merkte je ook bij nos stuodio voetbal.. vd Vaart moest m toch ff aanpakken want die leest zijn stukjes heus wel. Gaat ie zogenaamd weer semantische woordtrucjes gebruiken om eronderuit te komen

31-01-2023 05:22

Stamhoofd +11549

Heitinga blijft gewoon zitten hoor jongens. Let maar op.

31-01-2023 00:25

Murdoink +2058

Heitinga blijft of we krijgen keus Z met wietpoeperd

31-01-2023 00:06

mido1988 +4303

Het liefst van Gaal. Bosz had ik goed gevonden in november nu kan die zijn systeem er niet op tijd inkrijgen voor een gooi naar de titel.
Dan maar heitinga, bogarde en dan Henk ten Cate als veldtrainer?

31-01-2023 00:03

MrMalandro +1757

Wat mij betreft het mooiste zou zijn Van Gaal als tussenpaus, tot einde seizoen, en redden wat ervan te redden valt. En Heitinga nog even de luwte van Jong Ajax gunnen.

Ondertussen eerst een technisch commissaris benoemen, dan een TD, dan een trainer, en dan samen met de scouting naar het nieuwe seizoen toe werken en bouwen aan een vernieuwde, doorgeselecteerde selectie.

Ik zie Bosz niet als tussenpaus komen, en ook niet voor het nieuwe seizoen. Ik mag zijn spelopvatting en visie zeer, maar als trainer schiet hij op belangrijke aspecten uiteindelijk tekort… Bosz als TD vind ik daarentegen wel een interessant gedachte experiment...

Louis als technisch commissaris lijkt mij inhoudelijk fantastisch. Maar met zo’n ego gaat een rol op tweede plan als toezichthouder hem natuurlijk nooit passen. Ik zou pleiten voor Grim, Ten Cate of Seedorf als commissaris.

Bogarde en Maduro zijn voor mij top kandidaten als assistenten in de technische staf.

30-01-2023 23:52

Bijlmerboy93 +2521

Een kakkerlak collega van me zegt dat Bosz als td een ramp was. Misschien getuigt het van zijn jodenhart, maar aannemelijker is dat hij het niet kan.

Dit is wel de gozer die van alle spelers fucking Sinkgraven meeneemt naar Duitsland.

31-01-2023 00:50

Qifesh +24917

Ten hag nam Labyad

31-01-2023 05:24

Ferd +38603

Bosz als TD was ook een ramp. Maar goed, het is wel 20 jaar geleden, dus 20 jaar meer ervaring.

Bosz zie ik liever als trainer komen, met Heitinga als z'n rechterhand

31-01-2023 06:44

Bijlmerboy93 +2521

Ten Hag is ook geen TD, dus wat wil je nou eigenlijk zeggen?

31-01-2023 11:41

GNBL +90255 moderator

Hjulmand en dan kan hij gelijk Mæhle meenemen.

30-01-2023 23:50

behangdelul +32850

Blijft bijzonder om maar te blijven horen dat Bosz niks wint en kamizevoetbal speelt alsof hij niets geleerd heeft en wil verliezen. Bosz is geen fopspeen of half tam ofzo?

30-01-2023 23:34

MosesD +14704

Na Ajax heeft hij het nooit ergens lang volgehouden. Toch best teken aan de wand toch? En ja, die prijzenkast is ook vrijwel leeg. Ik vind Bosz vooral een hele prettige en beschaafde man. Is hij de ideale trainer Ik twijfel toch wel. Als Heitinga het goed doet, mag die aanblijven met een ervaren assistent.

30-01-2023 23:37

Ozymandias +159568

"Als Heitinga het goed doet, mag die aanblijven met een ervaren assistent."

United fans haatten het feit dat zij ooit dezelfde gedachte hadden over Solskjær. Werken als interim is heel iets anders dan een club leiden als hoofdtrainer.

30-01-2023 23:39

MosesD +14704

Heitinga nu gewoon de kans geven. Doet hij het heel goed, dan zou ik voor hem gaan als nieuwe hoofdtrainer. Is er twijfel, dan kan men over 1 of 2 maanden alsnog een andere keuze maken.

30-01-2023 23:46

NoPants +7519

Solskjaer deed het ook een paar maanden goed, vooral omdat het team zich bevrijd voelde van mourinho. Later brak de onervarenhid hem toch op. Dat zou hier ook kunnen gebeuren. Heitinga lekker een paar weken als interim laten werken, dan als assistent.

Men vergelijkt het met frank, maar die was wel eerste assistent op een wk geweest en had al wat meer ervaring in de jeugd.

30-01-2023 23:54

wijzijndebeste123 +165340

Ik zie dit scenario zich ook bij ons voltrekken. Het Solskjaer effect: De eerste maanden zijn de resultaten goed doordat spelers opgelucht zijn dat een walgelijke trainer vertrokken is. Vervolgens wordt hij vast aangesteld en komt t op trainerskwaliteiten aan en valt hij door de mand. Ik zie Vd Sar en H2 er alweer intuinen. De situatie met De Boer was totaal anders. Niet alleen had hij (iets) meer ervaring. Ook stonden we toen sportief en financieel aan de afgrond. Dus dieper konden we sportief niet zinken. We staan nu nr10 van Europa. Dan kan je niet gaan gokken op n onervaren trainer.

30-01-2023 23:56

behangdelul +32850

Want Bosz had bij alle clubs kampioensmateriaal? Leverkussen was in jaren nog niet zo goed gegaan onderhand, Lyon ging ook als een trein, maar daar mag je lekker tegen PSG en andere overpaid clubs opvechten....

31-01-2023 00:05

freak31 +5676

Op basis van wat doet hij het heel goed? Hij kwam erg goed over in de media hoor en heeft uitstekende beslissingen genomen in de opstelling van gisteren en won zelfs. Maar laten we nu niet doen of het lek boven is en dat Heijtinga echt het wiel opnieuw heeft uitgevonden gisteren. 1 zwaluw etc.

31-01-2023 00:06

Qifesh +24917

Ozy, ik denk meteen aan een interim keizer. Die hadden we best een kans kunnen geven.

31-01-2023 05:30

Ferd +38603

De Boer had niet meer ervaring dat Heitinga hoor.

31-01-2023 06:45

3sterren +20205

@Ozymandias

Doorgaans deel ik jouw visie en meningen, jouw kijk op voetbal heeft mijn blik meermaals verruimd, maar is het wel reëel om Ajax – momenteel weliswaar in financieel redelijk goede doen – te vergelijken met het giga schatrijke Manchester United ?

Een club, die het niet zal nalaten om als de trainer daar om vraagt, een half miljard euro uit te geven om het blazoen weer enigszins van glans te voorzien.
En dat bij elke trainerswissel.

Iedere zichzelf respecterende top trainer, hier genoemd op AS, zou dolgraag honderden miljoenen willen uitgeven ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Peter Bosz heeft het zelfs een keer toegegeven dat hij om die reden nog eens in de PL zou willen werken.

Ajax heeft afgelopen transfer window het astronomische bedrag van meer dan 100.000.000 overschreden, maar dat is toch echt slechts een schijntje vergeleken bij de mega budgetten van clubs die de toon zetten in de CL.

Ik had eerlijk gezegd gedacht dat jij Heitinga’s uitverkiezing wel zou toejuichen, gelet op wat hij met de jeugdige talenten heeft gedaan en doet; namelijk hen beter maken ...

31-01-2023 15:47

Beachboy +2920

Ik begrijp de roep om Bosz niet zo. Prima trainer, maar meer niet. Kan ook niet echt zeggen dat ie een gelukkige eerste termijn had. Is in mijn ogen toch vrij gemakkelijk verder gegaan.

Dat een Nederlandse trainer, liefst 1 die Ajax kent voorkeur heeft dat snap ik, maar is niet heilig. Ons blind staren op een Nederlander is natuurlijk kortzichtig. Ik zie eerlijk gezegd nauwelijks tot geen interessante opties. In die zin begrijp ik dat er in het buitenland rondgekeken wordt.

Overigens verheug ik me niet op al die media aandacht op dit onderwerp. Er gaan nog vele trainers aan Ajax gelinkt worden en de media speelt Ajax graag uit, puur uit eigenbelang natuurlijk, de schoorsteen moet roken, vooral op de Basisweg in Amsterdam.

Voorlopig zou ik Heitinga maar eens het vertrouwen geven, kan interessant uitpakken. Mogelijk met iets meer ervaring erbij in zijn staff. Dan is scenario 1 Heitinga voor de lange termijn en liggen er alternatieve scenario's klaar als hij het niet mocht redden.

30-01-2023 23:23

Berryhupajax +703

Denk dat ajax voor die TD van club Brugge gaat. Maar die moet nog wat zaakjes afhandelen

30-01-2023 23:23

thepower1990 +35726

Trouwens wel lachwekkend dat Ajax buiten Rulli geen ene fuck heeft gedaan deze winter. Na het vertrek van Blind was eerst het verhaal dat de topprioriteit een nieuwe verdediger was maar ik heb er helemaal 0,0 meer over gehoord. Die lampen versterken zich morgen nog even met Hazard en zeer waarschijnlijk nog een aanvaller, Feyenoord heeft zich weer gemeld bij Twente en is bereid om hun record te breken voor Zerouki en wij blijven lekker op onze reet zitten en worden opgezadeld met dezelfde puinbak die al 7 maanden laat zien dat ze dringend een kwaliteits injectie nodig hebben. Een jaartje Confenrence League is voor Flappie en co kennelijk geen enkel probleem.

30-01-2023 23:16

Ozymandias +159568

Ik ben blij dat Ajax eindelijk even geen nieuwe aankopen meer doet. Ajax heeft voldoende kwaliteit en talent in huis. Heitinga is de perfecte trainer om Jong Ajacieden als Fitz-Jim en Regeer het eerste in te leiden. Het gaat nooit goed met Ajax wanneer ze vergeten dat de jeugdopleiding de basis was op al het succes wat Ajax heeft behaald.

30-01-2023 23:18

thepower1990 +35726

Toch is het achterin wel heel dun nu hoor, Alvarez centraal achterin is al een lapmiddel en niet uit luxe. Die laat zich door een simpel drafertje van Excelsior al kleurenblind spelen. Als dat is waar we de rest van dit seizoen mee door moeten is het duidelijk dat je voor dit seizoen nul ambities meer hebt.

30-01-2023 23:22

MosesD +14704

Alvarez is van origine een centrale verdediger. Kan prima duo vormen met Timber. Ook Bassey en Rensch kunnen centraal. Aertsen en Hato zijn talenten die eraan komen. Ajax speelt geen CL meer, dus hiermee kunnen we het prima doen. Ajax moet geen koopclub worden. Focus op eigen jeugd. Zeker met Heitinga heb ik daar weer alle vertrouwen in.

30-01-2023 23:42

mido1988 +4303

Eens al vind ik een goede Ajax verdediger scouten nog niet zo makkelijk. Jij enig idee welke verdediger er nu gelijk staat?

31-01-2023 00:06

Aldek +5101

Ze hadden paar jaar geleden moeten doorpakken op die jongen van Volendam. Die nu in Duitsland speelt volgens mij..

31-01-2023 00:21

Ferd +38603

Alvarez is niet de snelste en moest tegen een razendsnelle counteraar spelen zonder steun van het middenveld.

Maar met Aertssen en Hato moet Ajax het kunnen oplossen.

31-01-2023 06:47

Danielson +50622

Juist goed om nu niets te kopen terwijl de organisatie niet op orde is. Eerst moet er duidelijkheid komen over de poppetjes (met name de hoofdtrainer voor het komende seizoen en de nieuwe TD) voordat er nieuwe spelers worden aangetrokken. Onze selectie is nog steeds verreweg de sterkste, ook na bovengenoemde aankopen (mochten ze doorgaan).

30-01-2023 23:20

thepower1990 +35726

Onze selectie is echt niet de sterkste en al helemaal niet verreweg. In aanloop naar de klassieker meerdere lijstjes gezien van analisten die een team mochten maken met spelers van Feyenoord en Ajax en dat waren zeker niet allemaal Feyenoord gelinkte analisten en de score was bijna unaniem dat van de 11 posities op het veld ze op 7 plekken voor een speler van Feyenoord kozen. Onze achterhoede alleen is op Rulli en Timber na van werkelijk dramatisch niveau en van middenvelders als Taylor en Klaassen zouden ze bij een club van pakweg Heerenveen nog niet koud of warm worden.

30-01-2023 23:27

Danielson +50622

Desalniettemin kon Feyenoord in een voor deze club sterke fase niet van Ajax in een uiterst zwakke fase winnen. Veel verschil was per saldo niet zichtbaar. Dat moet dus te maken hebben met de kwaliteit van de individuele spelers omdat Feyenoord als team veel beter is op dit moment dan wij.

30-01-2023 23:31

Ozymandias +159568

"In aanloop naar de klassieker meerdere lijstjes gezien van analisten die een team mochten maken met spelers van Feyenoord en Ajax en dat waren zeker niet allemaal Feyenoord gelinkte analisten en de score was bijna unaniem dat van de 11 posities op het veld ze op 7 plekken voor een speler van Feyenoord kozen."

Dat zegt voornamelijk veel over het oppertunisme van Nederlandse voetbal "analisten". Feyenoord heeft in hun laatste vijf wedstrijden ook maar 9 punten gepakt. Zwaar overschat team met een zwaar overschatte hoofdtrainer. Als Ajax hetzelfde puntengemiddeld had gehaald als afgelopen seizoen hadden ze nu vier punten op Feyenoord voor gestaan en dat was het laagste puntengemiddelde wat Ajax in een heel seizoen onder Ten Hag heeft gehaald.

30-01-2023 23:34

Danielson +50622

Zo'n speler als Kokcu zou in een goed draaiend Ajax echt niet meekunnen. Om over spelers als Wieffer, Jahanbakhsh en Giminez maar niet te spreken. Dat Danilo en Idrissi voor ons te licht zijn, is reeds gebleken.

30-01-2023 23:38

GNBL +90255 moderator

Vermoeiend al die Bosz fanboys.

30-01-2023 23:07

RobDAZ +2726

Ergerlijk, voortdurend zelfde gezeik.
Schreuder weg, iedereen blij, nu gewoon achter Heitinga staan, kind van de club !

30-01-2023 23:14

Danielson +50622

Heitinga-Bosz lijkt me geen goede combi, dan eerder Heitinga-Ten Cate of Grim.

30-01-2023 23:22

Ferd +38603

Heitinga-Bosz lijkt me een prima combi. Beide willen aanvallend spelen maar als voormalig verdediger weet Heitinga de zekerheden in te bouwen waar Bosz geen oog voor heeft.

31-01-2023 06:48

3sterren +20205

Allebei hebben ze een eigen visie hoe zij hun team verzorgd aanvallend Ajax voetbal willen laten spelen.
Maar beiden hebben een groot ego denk ik, wat niet per definitie een slechte zaak is, maar Heitinga als assistent of andersom zie ik niet voor me.
Dus of kiezen voor Bosz of voor Heitinga lijkt mij voor meer rust te zorgen.

Mijn voorkeur gaat uit naar Johnny, hij is loyaal aan Ajax, financieel onafhankelijk en zal dus niet snel vertrekken voor meer duiten ...

31-01-2023 15:54

Danielson +50622

Eens.. Zie Heitinga ook niet als assistent van Bosz (laat staan vice versa), maar Grim en ook Ten Cate wel als assistent van Heitinga.

31-01-2023 15:57

Pingelaar +13328

Vermoeiend al die Bosz haters

31-01-2023 02:33

Gewoon Gijs +18438

Ten Cate, ook zo'n vriendje van de media. Verkloootte een titel in een seizoen met grote namen in de selectie (Huntelaar, Stam, Davids, Sneijder)

30-01-2023 23:06

Ozymandias +159568

Zoals Waterreus ooit op Rondo zei: "We weten hier aan tafel allemaal waarom Ten Cate door de media naar voren wordt geschoven als kandidaat [om bondscoach van Oranje te worden]". Waarop toen Van Gelder probeerde tegen te sputteren Waterreus reageerde: "Heb jij dan niet net voor de uitzending een SMSje gekregen?".

30-01-2023 23:08

Qifesh +24917

ozy.. Johnny belt Henk al vaak op voor advies. Dat zegt ook wel wat over Henk. Gunfactor van Henk is groter dan bij Bosz die ons verliet voor Dortmund wmb

31-01-2023 05:40

Jake the Snake +17365

Want Henk verliet Ajax niet voor Chelsea?

31-01-2023 06:33

thepower1990 +35726

@Gewoon Gijs
Ja op 1 gescoord doelpunt omdat Vitesse in de laatste competitie wedstrijd tegen PSV lekker op hun rug gingen liggen.

30-01-2023 23:13

Talentje020 +20088

Voor mijn gevoel juist een week eerder, Ajax speelde goed stond al gauw op 3-0 tegen Sparta, totdat Ten Cate overmoedig werd en achterin 1 op 1 ging spelen, Sparta kwam terug tot 3-2( waarvan 1 goal discutabel was) uiteindelijk won Ajax 5-2, maar naar mijn gevoel heeft Ajax het in die eenalaatste wedstrijd verkloot.

30-01-2023 23:33

mido1988 +4303

En de keeper ging wisselen. Man man man wat baalde ik toen.

31-01-2023 00:08

Gewoon Gijs +18438

oh wow deze wist ik niet meer, vond w2 al erg genoeg, ongelooflijk, svp geen Ten Cate meer, in elk geval

31-01-2023 00:52

Gewoon Gijs +18438

Dus nadat de Tellegraaf eerst Schreuder naar binnen schreef bij Ajax, gaan ze nu proberen Bosz naar binnen te schrijven.

30-01-2023 23:03

AFCACruijff14 +162542

Wat bij Bosz gewoon logisch en terecht is.

30-01-2023 23:11

DeKenner +9385

Doe even normaal joh. Je zegt het alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Met Bosz keert Ajax helemaal niet terug naar de top. Dat is net zo’n dramatische keuze als afgelopen zomer Schreuder binnenhalen. Totaal niet creatief. Er moet een trainer komen te zitten waar we ‘Wow!’ van zeggen. En anders gewoon Heitinga de kans blijven geven. Bosz heeft in helemaal niets bewezen dat hij de verlosser van Ajax kan zijn. Stop alsjeblieft hier allemaal met elkaar napraten en wens onze mooie club iets beters toe.

31-01-2023 00:30

Gewoon Gijs +18438

op basis van wat, heeft ook niks gewonnen, is vriendje van de media en liep snel weg bij Ajax

31-01-2023 00:48

3sterren +20205

Misschien is een geheugenopfrissertje als reactie op jouw post op zijn plaats:

Met het behalen van de finale EL keerde Ajax wel weer een beetje dichter naar de top toe.
Ajax oogstte eindelijk weer eens lof in de diverse buitenlandse media. Het bleek tevens de opmaat naar hernieuwde overwinningen in de CL, onder Ten Hag.

De tweede plaats in de eredivisie, op één punt achter de uiteindelijke kampioen, is nu niet bepaald vergelijkbaar met de echt armoedige resultaten die A. Schreuder heeft behaald met een peperdure selectie. De duurste in de hele Ajax historie.

De trainer waar we ‘Wow tegen gaan zeggen zit er gelukkig al. Zijn naam is Johnnie. Voor A. Schreuder is dat mijnheer Heitinga, de trainer die Ajax eindelijk weer eens liet winnen.

Voor een echt volmondig Wow moeten we alleen nog wel enig geduld opbrengen, de beste man bekleed de functie nog niet eens een hele week ...

31-01-2023 16:45

jos_coolen +6

Kaspar Hjulmand, de trainer van Denemarken zou de perfecte trainer voor Ajax zijn

30-01-2023 23:03

GNBL +90255 moderator

Zou ik aanmoedigen.

30-01-2023 23:07

AjaxIsBeast +5975

Dick Schreuder lijkt me wel wat. Doet het goed bij PEC Zwolle!

30-01-2023 23:03

Arjuna +3732

Ik weet nog een tactisch sterke assistent

31-01-2023 01:23

RobDAZ +2726

Denk dat Johnnie Heitinga nu ons aller steun en vertrouwen verdient.

Oh oh oh Johnny

30-01-2023 23:01

niquedegraaff +5292

Ga gewoon voor Bosz. Heeft nog een klus af te maken.

30-01-2023 23:00

Oxxer +164957 moderator

Zoals bij al zijn clubs na Ajax?

30-01-2023 23:13

XRaY +19030

Flappie out!

30-01-2023 22:50

MarkP +21773

Bosz moet komen hij is vrij en beschikbaar. Hij is de meest logische keus.

30-01-2023 22:49

graafie +1659

Mogen ze wel opschieten, hij is ook kandidaat om bondscoach te worden van Belgie.

30-01-2023 23:01

Danielson +50622

Ja België wil ook eens een keer wat winnen! 😆

30-01-2023 23:24

Ferd +38603

hij is daar de reserve-kandidaat

31-01-2023 06:50

el_holandes +6

Ik zou voor Bosz gaan. Hij zal toch wel al de jaren wat bijgeleerd hebben (hoop ik) en soms wat minder aanvallend spelen waar nodig. Verder zie ik eigenlijk ook geen andere opties. Marcelo Gallardo spreekt volgens mij geen woord Engels dus zou je daar nog een tolk bij nodig hebben ook. Met nederlandse trainers zou Fräser misschien over een aantal jaren een optie zijn maar nu dus echt niet. Ron Jans heeft wel ervaring maar volgens mij nog nooit bij een topclub gewerkt. Ik zie eigenlijk alleen maar Bosz als een serieuze optie, of kijken hoe Heitinga dit seizoen afmaakt en tegelijkertijd een andere trainer als plan B zoeken.

30-01-2023 22:48

Qifesh +24917

Ron Jans is wel een volwassen gast geworden.

31-01-2023 05:46

CruijffLegend +4976

Bosz nog niet benaderd, ook dit verneukt Sarretje.

30-01-2023 22:47

littbarski +806

Hebben we niet eerst een technisch dierecteur nodig? Wat hebben die 2 goed gedaan tot nu toe? Eerst TD, dan trainer, dan nieuwe spelers.

30-01-2023 22:47

graafie +1659

Ze kunnen niet eens een technisch directeur vinden. Hoe lang wil je dan wachten op een nieuwe trainer?

30-01-2023 23:03

AJAX020ADAM +6972

Gatusso zal ook niks zijn hé, ontslagen bij Valencia, meerdere clubs al achter zijn naam, en nergens contract uitgediend, nee streep ken ook door Gatusso.

30-01-2023 22:45

Noam +4127

Laat Sjonny nog maar even blijven. Ik heb wel vertrouwen in hem.

30-01-2023 22:42

Stefansuarez +19095

Pascal janssen , Jans als we toch op zoek moeten naar een Nederlandse trainer

30-01-2023 22:42

FrankRijkaard4 +1859

Giovanni van Bronkhorst. Samen met Johnny. Kennen elkaar goed

30-01-2023 22:36

MarkP +21773

Giovanni is een rasfeyenoorder gaat niet gebeuren.

30-01-2023 22:50

Stamhoofd +11549

Waarom komt iedereen steeds met Henk ten Cate aanzetten? Zo'n succesnummer is dat nou ook weer niet toch

30-01-2023 22:32

Sam2003 +585

Moet eerst het rookverbod worden opgeheven

30-01-2023 22:33

twynestar +28610

Heeft een keer lovende woorden van Davids gehad tijdens zijn periode bij Barcelona onder Rijkaard, dat Henk de grote man was. Sindsdien kom je er niet meer vanaf.

30-01-2023 22:34

littbarski +806

Zo dachten we een tijd geleden dat Schreuder het brein achter Ten Hag was..

30-01-2023 22:48

twynestar +28610

Precies, selectief vriendjes naar voren schuiven en lekken, zo wordt een hype rond een trainer gecreeerd.

31-01-2023 10:20

Sam2003 +585

Heitinga en jans?

30-01-2023 22:32

Steffenhagen +38076

Ajax heeft gewoon weinig opties . Dus dat wordt damage controle : Heitenga tot einde seizoen en mogelijk wat extra ervaring erbij in de staf .

30-01-2023 22:31

Arjuna +3732

Jurgen Streppel!!

30-01-2023 22:31

RobDAZ +2726

Namen van buitenlandse coaches, incl Gallardo, vliegen voorbij, maar niemand bij Ajax kan uitleggen op welke grond hen geschikt maakt als Ajax-coach.
Opportunisme vliegt weer 's uit de bocht.

30-01-2023 22:27

wijzijndebeste123 +165340

Onzin. Dat heeft Ozy uitgebreid uiteen gezet.

30-01-2023 22:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.