'Ajax gooide nodige lijntjes uit, onder meer naar Gallardo'

door Bart Veenstra 363

Bron Algemeen Dagblad

'Ajax gooide nodige lijntjes uit, onder meer naar Gallardo'

door Bart Veenstra 363

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Ajax zou naar meerdere trainers een lijntje hebben uitgegooid, waaronder Marcelo Gallardo. Dat meldt het Algemeen Dagblad. Gallardo zou na succesvolle jaren bij het Argentijnse River Plate toe zijn aan een stap naar Europa.

Sinds het ontslag van trainer Alfred Schreuder neemt John Heitinga de honneurs als interim-trainer bij het eerste elftal van Ajax waar. Voor hoe lang dat zal zijn, is op dit moment nog niet duidelijk. Het Algemeen Dagblad schrijft dat dat vooral te maken heeft met hoe de zoektocht naar een permanente opvolger voor Schreuder verloopt.

De directie van Ajax heeft wel de nodige lijntjes uitgegooid, zo valt te lezen. 'Naar Marcelo Gallardo bijvoorbeeld, die na succesvolle jaren bij het Argentijnse River Plate de stap naar Europa ambieert', aldus de krant, die verder geen andere opties noemt.

Heitinga mogelijk ook een optie als hoofdtrainer

Wel geeft het medium aan dat het nog best even kan duren voordat Ajax een nieuwe hoofdtrainer heeft gevonden. 'De verwachting is dat Ajax nog minimaal een paar weken nodig heeft om een trainer voor de komende jaren aan te stellen. Mogelijk zelfs langer', aldus de krant.

Heitinga heeft van Ajax te horen gekregen dat het niet uitgesloten is dat hij voor de rest van het seizoen interim-trainer is van de club. Daarnaast kan hij de twijfelende clubleiding in de komende weken ook 'verleiden tot een definitieve interne oplossing'.

Lees meer over:
Plaats reactie

supporter sinds +7914

Zag ik nou net Frank de Boer bij de Arena ...

31-01-2023 14:30

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

De media blaat als nooiit tevoren.
Wat een fantasie hebben ze ook. Alsof we elke trainer benadert hebben. Geloof er niks van.
John is de enige die geschikt is voor zo'n grote job

30-01-2023 20:05

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Geloof er niks van.
Blij dat die plofkop niet komt

WIJ HEBBEN BIG JOHN !!!

30-01-2023 20:01

Gerard36 +1552

heitinga seizoen af laten maken, dan slot aanstellen en je word volgend seizoen simpel kampioen

30-01-2023 19:58

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Wat moeten we met die vieze vette kakkerlak?

30-01-2023 20:02

Rob.C +8417

Omdat Slot even trainer van 010 is, is het gelijk een vette kakkerlak?

30-01-2023 21:15

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Ja idd zijn tweede seizoen alweer. EEN KAKKERLAK VERLIEST ZIJN STREKEN NIET

Ben je wel goed bij je hoofd? Straks wil je nog meer kakkerlakken bij ajax

30-01-2023 21:34

Rob.C +8417

Nou ja zeg, ik ben voor Ajax maar ik vind Slot geen kakkerlak omdat hij daar nu werkt.

Maar ieder zn ding...

30-01-2023 22:11

Jortjuh14 +2993

Bosz en Gallardo vallen af. Klote zooi

30-01-2023 19:38

wendoo9 +8148

Wees maar blij

30-01-2023 20:01

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Idd opgeblazen figuren
Blij met John

30-01-2023 20:03

LukaLitmanen +82518

Peter Bosz wordt wellicht bondscoach van België

30-01-2023 19:12

AJAXINMYHEART +22009

Gerucht: Ajax wordt in verband gebracht met middenvelder Marlon Gomes (19/🇧🇷) van Vasco da Gama




Palco Do Esporte

Ajax e Brighton estão de olho em Marlon Gomes, meio-campista do Vasco da Gama e um dos destaques do sul-americano sub-20.

30-01-2023 19:06

arantes12345 +2321

Is hij goed?

30-01-2023 19:11

AjaxMiddelburg +2956

Bosz wordt het hoogst waarschijnlijk niet. Is de topkandidaat voor bondscoach van de Belgen.

30-01-2023 19:05

AFCAjax +17839

niet om die reden word hij het niet, maar omdat wij sar aanhouden en sar met iedereen vetes heeft.. om die reden krijgen we Bogarde ook niet terug, omdat dat niet strookt met sars woke community.

30-01-2023 19:17

AjaxMiddelburg +2956

Je hebt gelijk. Wilde alleen effe melden dat hij hoogstwaarschijnlijk bondscoach gaat worden vlgs het Belgisch nieuws.

30-01-2023 19:43

Ferd +38681

nee, hij is de reserve-kandidaat

31-01-2023 07:07

ajaxcied4life +26111

Volgens Verweij is Gallardo een van de drie trainers die heeft afgezegd.

30-01-2023 18:58

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Geloof je elke gek?

30-01-2023 20:03

Kingoffdatoilet +17296

Gallardo + Heitinga & Witsche. Mag hij wat mij betreft nog een assistent of 2 meenemen.

30-01-2023 18:43

AFCA-1983 +17803

Gallardo heeft Ajax afgezegd. Die wil dus niet.

Bron: Mike Verweij in de kickoff podcast.

30-01-2023 18:37

kolan90 +1242

In welke minuut had ie dat geroepen?

30-01-2023 19:11

AFCA-1983 +17803

Ff uitgezocht voor je, maar Vanaf minuut 32 en dan ff doorluisteren

30-01-2023 19:36

Mescal +118

Dezelfde Verweij die vertelde dat er 5 versterkingen zouden komen deze winter?

30-01-2023 19:17

AFCA-1983 +17803

Haha ja dat dan weer wel.. maar dit werd vorige week vrijdag al gemeld dat er 3 afgezegd hebben en hij is 1 van

30-01-2023 19:37

Mescal +118

Dat is wel snel als Sar dus zegt dat het niet binnen 10 uur gaat lukken?Waarmee hij dus bedoelde dat ze vrijdag eerst maar eens gingen zitten en kijken welke opties er zijn? Ik kan die Verweij echt niet meer voor vol aanzien.

30-01-2023 19:46

Ferd +38681

Sar zei dat een TD en RVC lid in 10 uur niet ging lukken.

btw met gemberbier, honing siroop en limoensap kan een een "honey & smoke mescal" maken, één van mijn favoriete cocktails.

31-01-2023 07:08

LukaLitmanen +82518

Luis Enrique graag.

Bogarde en Reiziger kunnen Spaans, dus dat helpt

30-01-2023 18:36

Ferd +38681

Heitinga ook

31-01-2023 07:10

Omar +17193

Gewoon doorpakken en dat soort cliches

30-01-2023 18:30

BillSplate +9750

Gallardo zal toch wel een beetje Engels kunnen? Heeft toch wat jaren in Frankrijk gespeeld.

30-01-2023 18:16

Spelvreugde +4659

Daar spreken ze geloof ik Frans.

30-01-2023 18:57

BillSplate +9750

En jij denkt dat Frans een makkelijke taal is om te leren? Vooral als een Spaanstalige?

Het was me nog niet ter ore gekomen dat ze Frans spreken in Frankrijk. 😓

30-01-2023 22:44

aschja +20594

Ergens geloof ik geen reet van dit bericht. Gevalletje wishful thinking.

30-01-2023 18:15

ProfessorX +19827

Als ze Gallardo op halen kan Heitinga vaste assistent worden , zo kan hij enorm veel bijleren en Gallardo Ajax cultuur geven win win .

Wel moet Ajax zeggen zo gaan we het doen geen eigen mensen mee en Rulli help je wel .

Argentijnse tuin is interessant om te kijken en ik denk dat zo een man Max 3 jaar blijft dan kan Heitinga het echt overnemen .

John moet wel beschermd blijven die man steekt nu zijn nek uit .

Bosz zou je kunnen benaderen voor RvC aangezien hij de kennis bezit wat voor Ajax goed is en kan communiceren met de TD en trainer .

Overmars terug halen zsm in gesprek laten gaan of anders als dat niet meer lukt Maxwell of Kluivert .

Silooy zij ik ook graag in de RvC willen zien voor het evenwicht in de RvC .

Tadic volgend seizoen toevoegen als jeugd trainer assistent en Steek assistent keepers trainer .

Pasveer kan nog als reserve meedraaien .

Klaassen helaas voor hem enkel als 12e man .

Benieuwd wie volgend seizoen weggaan en blijven

30-01-2023 18:04

nightgoat +31354

Kudus wordt volgend seizoen Duku$

30-01-2023 18:11

Cruijffthebest +13486

Mee eens, maar absoluut GEEN Kluivert!!!

30-01-2023 18:30

Ferd +38681

Kluivert als TD, gebaseerd waarop?

31-01-2023 07:11

ProfessorX +19827

Op 1 !
Overmars

Op 2 !
Maxwell

Op 3 !!
Kluivert , dit op basis barca psg of dit goed is geen idee heb ik geen ervaring mee

31-01-2023 07:46

Ferd +38681

bij Barca was hij geen TD, en bij PSG was hij geen succes

31-01-2023 07:52

ProfessorX +19827

Ja bij barca werkte hij toch samen ?
Maar maakt niet uit overmars op 1

31-01-2023 08:00

Ferd +38681

nee, hij was daar hoofd jeugdopleiding

31-01-2023 09:30

ProfessorX +19827

Owja is waar ook 😅

Sorry late reactie maar ook ik werk ondanks me leeftijd 🤗👊🏻

31-01-2023 11:57

Ferd +38681

ach, ik woon in een andere tijdzone dus mijn tijd op AS is bedtijd voor veel anderen

01-02-2023 04:25

ProfessorX +19827

Waar woon jij dan ?

01-02-2023 09:31

Ferd +38681

Singapore

01-02-2023 10:01

ProfessorX +19827

Lekker warm daar 🤗🍺

01-02-2023 10:34

Ferd +38681

30 graden, heerlijk. Alles onder de 20 is te koud voor me, ik wil dan ook nooit meer terug naar Nederland

Overigens vloog ik eind november wel naar Nederland voor een korte vakantie. Onze huidige interim trainer zat op dezelfde vlucht

01-02-2023 13:23

Sies +4537

Je moet gewoon CL veilig stellen anders komt er geen enkele grote naam naar Amsterdam..dus Johnnie gewoon het seizoen tot einde laten zitten evt .. een ervaren rustige assistent ernaast en ondertussen je zaakjes weer op orde krijgen td rvc ..

30-01-2023 18:03

Tommyshelby +130423

Kan Heitinga nog Spaans?

30-01-2023 17:43

ProfessorX +19827

Ja heeft bij atletico Madrid gespeeld

30-01-2023 17:49

Tommyshelby +130423

Ja dat zegt dus niks, Bale sprak ook de taal niet

30-01-2023 17:50

ProfessorX +19827

Heitinga wel speelde best goed daar .

Nederlanders leren makkelijk een andere taal .

Ik leerde Italiaans in 3 maanden basis op mijn 56e

30-01-2023 18:06

BillSplate +9750

Bale is ook echt een van de meest bijzondere spelers van de afgelopen tijden. En dat zegt wat, want dat lijstje is mega groot.

30-01-2023 18:15

SanchoPanza +398

Gion Buorno!

30-01-2023 18:20

Amp +38189

Bale sprak de taal prima, hij had geen zin in interviews in t spaans

30-01-2023 18:34

AlexIbarra +19352

Jij bent dan wel een geval apart, de meeste mensen staan op hun 56e echt niet meer in de basis... ;)

30-01-2023 19:15

Sies +4537

Allegri wordt binnenkort ook vrij 😜

30-01-2023 17:39

Matzet +5431

Ik lees elke keer dat gezeur over ‘spreekt de taal niet’.

Gallardo hoeft maar twee woorden te kennen: Pak Schaal!

30-01-2023 16:53

MichelBoerebach +29384

Ga eerst eens op zoek naar een TD! En de nieuwe TD kan dan rustig op zoek naar een trainer.

30-01-2023 16:17

Yaeron +6382

Normaliter eens, maar een Gallardo zou al een nieuwe club kunnen hebben tegen de tijd dat wij een TD hebben.

30-01-2023 17:09

MichelBoerebach +29384

Wil hij wel? Of moeten wij hem wel willen hebben?

30-01-2023 18:16

HarryHarHar +3019

Is er ook al een lijntje uitgegooid naar Bogarde?...

30-01-2023 16:15

FTS95 +16160

Nee, Bogarde heeft er wel een lijntje ingegooid

30-01-2023 17:45

Henk.S +242

Davinson Sanchez huren of kopen en die naast Timber zetten dan krijg je weer een stabiel centrum

30-01-2023 16:05

Ozymandias +159568

Ik wil niets zeggen maar toen het aan het licht kwam dat teamgenoten bij Ghana voodoo aanvallen op Kudus hadden uitgevoerd (gevoodood?) en de Ghanese bond daarop heeft gehandeld is Kudus fit gebleven... Voor die voodoo aanvallen was hij altijd fit, tijdens de voodoo aanvallen was hij altijd geblesseerd en nu na die voodoo aanvallen is hij weer altijd fit... Toeval?

30-01-2023 15:55

SanchoPanza +398

'So if you're ever down in New Orleans, yeah.
You might meet an old lady
she might have a doll
it might look like you.
Don't ask about the Voodoo (Voodoo)
stay away from Voodoo (Voodoo)
leave alone the Voodoo, (Voodoo)
muthafuck the Voodoo.'

30-01-2023 16:08

036AFCA97 +146682

Toch wel vrij apart, he?

30-01-2023 16:45

AFCAjax +17839

kan weken duren? man man man. heeft nu nog een paar wedstrijden de tijd om te bouwen voordat union komt.

30-01-2023 15:40

ST +23098

Het is jammer dat er geen conclusies uit dit artikel naar voren komen. Heeft Gallardo interesse? Lijkt mij wel interessant om een keer een Argentijnse coach te hebben, met Heitinga als assistent bijv. Er is er nog eentje beschikbaar: Pochettino. Lijkt me alleen wat te prijzig. Dan is Gallardo een meer haalbare optie zou je zeggen.

30-01-2023 15:33

Henk.S +242

GEEN BUITENLANDSE TRAINER HAAL BOSZ EN MAAK JOHN ASS.

30-01-2023 16:08

JTajax +10721

Dat komt omdat ze maar wat roepen en geen echte 'intel' hebben

30-01-2023 18:02

Denswillegeon7 +1548

Hij kan blijkbaar geen Engels en gaat denk ik nog meer Argentijnen aantrekken

30-01-2023 15:30

Ozymandias +159568

Het is jammer dat Ajax alleen maar Argentijnse spelers lijkt te kopen als ze clienten zijn van (of op een andere manier gelinkt zijn aan) Essel Sports (zoals Rosales, Cvitanich, Tagliafico, Magallán en Martínez) want volgens mij is dat de meest interessante competitie voor Ajax om in te scouten. Niet alleen voor talenten maar ook spelers met al meer ervaring (zoals we met Tagliafico recent hebben ervaren). Over het algemeen zijn de transfersommen in Argentinië ook nog steeds relatief laag (wat het bedrag wat Overmars voor Magallán heeft betaald nog absurder maakt). Zo heeft City deze maand het grootste talent uit Argentinië (Perrone) gehaald voor maar 11 miljoen euro terwijl de Braziliaanse speler André (een minder groot talent) voor 20 miljoen naar Fulham gaat.

30-01-2023 14:53

ST +23098

Helemaal mee eens. Scherp opgemerkt dat van Essel Sports. Ajax zit nu vooral in Mexico te vissen, maar ik denk ook dat Argentinië een betere plek zou zijn. Kijk alleen al naar het aantal Argentijnse topspelers dat wereldwijd actief is en naar dat van Mexico. Mexico heeft vele malen meer inwoners, maar vele malen minder topspelers.

30-01-2023 15:31

Ozymandias +159568

Het is niet iets wat ik zelf heb opgemerkt, er stond al lange tijd op AjaxLife of zoiets een article over. Dat was geloof ik zelfs voordat Martínez werd gekocht. Ook Orejuela en Cassierra kwamen uit de stal van Essel Sports. Die hebben veel te veel invloed op Overmars.

30-01-2023 15:42

ST +23098

Zou mooi zijn als de landelijke pers daar eens iets over zo zeggen en vragen zou stellen aan Ajax hierover. Is erg onderbelicht dit soort verbanden.

30-01-2023 17:30

DarkChild +3451

De invloed van Essel Sports is duidelijk, maar de vraag is in hoeverre je als club hier nog echt onderuit kan. Omdat de spelersmarkt totaal niet transparant is, vooral door de makelaars en nog veel meer varianten van tussenpersonen.
Het is helaas niet zo simpel als "Hey, daar zie ik een leuke speler, die wil ik wel, ik bel hem, ik bel zijn club en dan zijn we eruit".

Een team als City heeft zo veel lijntjes en zo veel transfervolume, dat ze bij uitstek interessant zijn om zaken mee te doen voor een makelaar.

Een club als Ajax heeft veel minder (tot aan geen) netwerk in die landen, dus dan ben je afhankelijk van een 'huismakelaarsbureau'.
En krijg je dus ook van die situaties als "neem speler X, want anders komt speler Y niet"

30-01-2023 17:49

Sies +4537

Hoe kunnen mensen hier zo zeker zijn dat Gallardo geen Engels spreekt.. hebben die met hem geknikkerd..

30-01-2023 14:50

MarkP +21836

Hoop dat ajax een ervaren trainer haalt dan heb je aan heitinga een prima assistent die later kan doorgroeien naar hoofdcoach. Alleen ik vrees dat vd sar en consorte het weer laten aanmodderen en alleen naar dagkoersen kijkt ipv de lange termijn.

30-01-2023 14:34

Ozymandias +159568

Pro's:
- Is tactisch een van de beste trainers ter wereld (don't believe me, just ask Guardiola);
- Heeft bewezen het Ajax spelletje te hanteren en daar altijd aan vast te houden;
- Heeft bewezen een team naar een kampioenschap te kunnen leiden (River Plate en Nacional);
- Heeft bewezen continentale prijzen te kunnen winnen (2x Copa Libertadores, 1x Copa Sudamericana en 3x Recopa Sudamericana);
- Heeft ervaring als speler van River Plate, Monaco en PSG;
- Heeft bewezen een oog op de jeugdopleiding te houden en toptalenten tot topspelers te kunnen ontwikkelen (zoals Julian Álvarez en Enzo Fernández);
- Spreekt Spaans;
- Spreekt Frans.

Con's:
- Heeft geen ervaring als trainer in Nederland;
- Heeft geen ervaring als trainer in Europa;
- Spreekt geen Nederlands;
- Spreekt geen Engels.

30-01-2023 14:21

DankzijCruijff +48731

De pro's wegen veel zwaarder dan de con's. Edje, wakker worden svp.

30-01-2023 14:29

Ozymandias +159568

Desnoods contracteer je hem alvast voor het komende seizoen en stuur je hem in de tussentijd naar een Engelse taalcursus in de VS of het VK. Dan kunnen ze hem in de tussentijd internsief betrekken bij de scouting voor de transferperiode komende zomer. Zodat er geen spelers worden gekocht die niet bij zijn speelstijl passen (wat goed uitkomt aangezien spelers die niet bij zijn speelstijl passen ook niet bij de speelstijl van Ajax passen).

30-01-2023 14:36

barry1988 +24096

Of naar de nonnen in Vught twee weken daar en hij spreekt goed Engels.

30-01-2023 15:57

GekkeGerrit +1733

En wat betreft de taal, daar kan wat aan gedaan worden door naast Heitinga als Assistent een assistent neer te zetten die ook spaans kan. Misschien Henk ten Cate in die rol?

30-01-2023 14:59

Ozymandias +159568

Reiziger spreekt Spaans en ze zouden Huntelaar tijdelijk als assistent erbij kunnen betrekken tot Gallardo goed Engels spreekt. Huntelaar kan zo ook als Spaanssprekende brug tussen Gallardo en de directie dienen.

30-01-2023 15:01

Mescal +118

Gattuso is bij Valencia ontslagen, ik denk dat (als die interesse tonen) de meeste kans zouden maken.

30-01-2023 19:34

AjaxFinest +3469

Luis Enrique alstublieft

30-01-2023 14:18

ÁlvaroRecoba +13695

Wat een geweldige foto, trouwens. Springt elke keer in het oog.

30-01-2023 13:38

Oxxer +165748 moderator

Dan moet hij heel hoog springen, Gallardo is een typische latino, redelijk klein😉

30-01-2023 13:43

Ozymandias +159568

Ik weet niet of iemand hier hem herinnert als speler (ik zelf alleen een beetje als speler van Argentinië) maar hij wordt als speler omschreven als iemand met flair en grinta. Prachtige combinatie in een speler: https://www.youtube.com/watch?v=RynBKwX-j0I

Flair en grinta zijn trouwens ook de beste begrippen om zijn speelstijl als trainer te beschrijven.

30-01-2023 13:46

behangdelul +32951

Moeilijkdoenerij, we hebben een cultuurbewaker gehad, eentje die nu ook klaar staat en alleen 1 belletje nodig heeft en echt Cruijffvoetbal wil spelen en oog heeft voor eigen jeugd, kortom: BELLEN DIE BOSZ!

30-01-2023 13:24

mokum007 +6530

Voor mij, mag Heitinga het afmaken en misschien ook wel langer,

30-01-2023 12:54

AlexLitmanen10 +14485

Dan mag er wel een hele ervaren goede assistent bij worden gezet.

Maar op zich prima verder. Ik krijg er een beetje een positieve-Frank de boer gevoel bij.

30-01-2023 13:22

mokum007 +6530

Precies D👍🏽

30-01-2023 15:02

Ozymandias +159568

Wanneer de media zulke informatie niet zelf tot een artikel verwerkt maar alleen in een ander artikel of in een podcast benoemen kun je er 100% zeker van zijn dat ze deze informatie niet van een eigen bron hebben gehoord maar uit andere media overnemen.

Als het AD daadwerkelijk informatie over Ajax en Gallardo had zouden ze een artikel genaamd "Ajax heeft interesse in Gallardo" (of iets dergelijks) hebben geschreven en niet deze informatie als extra'tje hebben benoemd in een artikel genaamd "Bij Ajax is iedereen enthousiast over John Heitinga: Trainer met tactisch en menselijk inzicht".

30-01-2023 12:52

DankzijCruijff +48731

Vrees dat je gelijk hebt. Waarschijnlijk is er nul contact geweest, helaas.

30-01-2023 13:20

Yaeron +6382

Laten we hopen iig dat we hierdoor Ajax aan het denken gezet hebben.

30-01-2023 14:13

nightgoat +31354

"We hebben het geprobeerd"

Groetjes,
Edje & co

30-01-2023 12:36

Henk.S +242

EDDEPET IS NIET ZO SNUGGER

30-01-2023 16:19

DankzijCruijff +48731

Toch wel Gallardo benaderd dus? Dat is positief. Nu hopen dat hij toehapt.

30-01-2023 12:34

Henk.S +242

Hou dan Sarretje bij hem weg want dan komt hij gelijk niet hij schrikt zich lam

30-01-2023 16:22

RvhC74 +5371

Gallardo mits hij de Engelse taal goed machtig is en oa Heitinga. Bogarde en Litmanen voor het nodige Ajax dna zorgen als assistenten zsm halen!!!

Ajax moet daarnaast wel doorpakken naar goede technische directeur

30-01-2023 12:23

Ozymandias +159568

Wat maakt het nou uit of hij al Engels spreekt? Ten Hag was in geen enkele taal goed begrijpbaar toen hij naar Ajax kwam...

30-01-2023 12:34

AFCACruijff14 +163157

Wat een sneue reactie Ozy.

Zelfs jij moet snappen dat je als trainer moet communiceren met je spelers, staf, collega's intern, media, media-partners etc. Dat gaat vrij slecht als niemand je verstaat.

Als een trainers geen Engels kan, dan gewoon nooit nemen.

30-01-2023 12:41

Ozymandias +159568

In Engeland worden er regelmatig trainers aangesteld voordat ze Engels spreken en je hoort zelden dat er een gebrek aan communicatie was. Voetbaltaal is niet zo moeilijk om aan te leren. Zeker voor iemand die deze voetbaltaal al in het Spaans en Frans heeft aangeleerd. Met assistenten als Reiziger en Heitinga kan het communiceren indien nodig in het Spaans.

30-01-2023 12:42

ÁlvaroRecoba +13695

Het hoeft geen ramp te zijn, maar onhandig is het natuurlijk wel. Zoals Bielsa, met een vertaler, werkt toch niet écht. Misschien tactisch wel, bij de rustige bespreking, maar om iets in het heetst van de strijd over te brengen? Moet de vertaler dan ook de emotie mee overbrengen? En de rust-stiltes? Direct is zoveel beter. (Maar wat ik niet begrijp: als je als Zuid-Amerikaanse toptrainer al jaren de ambitie hebt om (ooit) naar Europa te gaan, dan leer je toch Engels? Zelfs mocht je naar La Liga gaan, dan helpt het (CL, e.d.).)

30-01-2023 13:41

Ozymandias +159568

Natuurlijk is direct beter dan indirect maar uiteindelijk is wat er gezegd wordt nog steeds vele malen belangrijker dan of dat direct of indirect wordt gezegd. Trouwens kan Gallardo tot hij goed Engels spreekt zo'n heedst van de strijd toespraak toch aan een assistent overlaten en zelf daarna de tactische aanwijzingen geven? Het is niet zeldzaam dat assistenten zo'n rol op zich nemen. Het is een van de redenen dat Overmars ervoor koos om Bogarde aan de technische staf van Ten Hag toe te voegen. Iemand die wanneer het slecht liep met vuur het team scherp kon stellen.

30-01-2023 13:43

Ajacied1981 +17412

Litmanen, ons aller held. Heeft al 10000x aangegeven niet te komen. Waarom mensen hem blijven noemen is mij een raadsel

30-01-2023 12:43

vak114 +5546

Heitinga spreek Spaans.

30-01-2023 12:44

Ozymandias +159568

Reiziger ook. Huntelaar kunnen ze ook tijdelijk (de paar maanden dat het Gallardo zal leren voetbal Engels te leren) dichter bij het eerste betrekken als extra Spaanssrekende werknemer.

30-01-2023 12:46

trodat4030 +97468

Witschge vergeet iedereen, maar heeft ook 3 jaar in Spanje gespeeld en is ook onderdeel van de staf, in ieder geval op het trainingsveld.

30-01-2023 13:13

Ajacied1981 +17412

Laat Gallardo maar komen. Nog ff 1 trainer voordat Johnny het mag doen. We moeten zuinig zijn op Johnny

30-01-2023 12:21

ÁlvaroRecoba +13695

Pak nou eens door, stel hem aan! Een assistent naar keuze om mee te komen (eentje die naast Spaans goed Engels spreekt, lijkt me), en geef Maxwell in een vlaag van vergevingsgezindheid de post van td -- klaar om de Zuid-Amerikaanse markt te veroveren! Laat de nieuwe Antony en Martínez maar komen!

30-01-2023 12:20

Ajacied1981 +17412

Makkelijk praten, wil hij zelf wel?

30-01-2023 12:22

ÁlvaroRecoba +13695

Dat begrijp ik, maar alsof dit pas sinds donderdag speelt of zou kúnnen spelen. Na Napoli-thuis hadden de opties al zo'n beetje afgekaart moeten zijn. Dit trage, trage gedoe van Van der Sar...

30-01-2023 13:36

Aurora +4557

Wat een verademing dat je meteen merkt dat het lek naar de Telegraaf weg is. Ajax kan nu intern de zaken op orde brengen zonder dat het meteen in de krant staat van die Valentijn en Mike. Dat zorgt ook voor meer rust in de tent. Nog steeds erg blij dat dat gezwel is ontslagen.

30-01-2023 12:10

Henkjanklaas +20683

Verkeerde volgorde:
Er had al lang een nieuwe TD moeten zijn.
Twee technische mannen in de RvC
Sar dient zijn conclusies te trekken samen met Hamstra vanwege het slechte aankoopbeleid voor meer dan 120 miljoen nota bene.
John gezien de ellende in ieder geval dit seizoen laten afmaken. Komend seizoen grote schoonmaak spelers en minimaal 4 pareltjes nieuw op CL niveau want volgend jaar wordt plaatsing CL nog belangrijker vanwege prijzengeld dat meer dan verdubbelt naar plus 60k. Als je dan de boot mist, is het gedaan met de glorie.

30-01-2023 12:09

Henkjanklaas +20683

Bedoel ik uiteraard. Aangepast

30-01-2023 12:54

Pimpie +862

Is Aad de Mos niks?

30-01-2023 12:08

Marcw1972 +16882

Ja. Is niks.

30-01-2023 12:14

nightgoat +31354

Wel aansluiting 7, 8, 9 dan 4 erbij want 3 maakt 7 en 21 is 5.

30-01-2023 12:27

JaapStam +137861

@oxxer, Napoli won gisteravond met 2-1 van AS Roma!!!

30-01-2023 12:07

Oxxer +165748 moderator

Zag alleen de 1-0 van Osimhem, daarna Argentijnse en Brazilaanse comeptitie gekeken.

30-01-2023 12:56

JaapStam +137861

Het is inmiddels middag en nog geen push melding over Peter Bosz!!!

30-01-2023 12:06

RvhC74 +5371

Peter Bosz is een verkeerde keuze en leidt ons niet naar het gewenste niveau

30-01-2023 12:24

GekkeGerrit +1733

Wat een grote onzin. Als er een trainer bij Ajax past is het Peter Bosz. Vooral omdat Ajax een club is met jeugd jonge spelers die hij kan trainen en bepaalde filosofie erin slijpen.

30-01-2023 12:45

RvhC74 +5371

Blijkbaar is een keer een finale halen belangrijker dan prijzen pakken.

30-01-2023 15:17

Ajaxadam1 +31677

Dit zou een domme keus zijn denk ik. Gedoemt te mislukken.

30-01-2023 12:02

Andronixos.c +8222

Gallardo heeft enkele punten

Plus punten:
Won alles met River Plate, 1 van beste Argentijnse coaches die er nu zijn.

Minpunten:
Nooit een club in Europa gecoacht, kan alleen Spaans

Wat denken jullie??

30-01-2023 11:58

AFCACruijff14 +163157

Geen Engels, dan niet doen. Iedereen kan wel zeggen dat je kan tolken enzo maar dat schiet voor geen meter op.

30-01-2023 12:01

emieltjuhh +18146

Hoe weet jij dat hij alleen spaans spreekt?

30-01-2023 12:04

Klemmen +2621

Gallardo kan ook Duits en Fries

30-01-2023 12:10

oudzuid2 +7294

met de juiste mensen om hem heen zou het top zijn. misschien kan ie nog wat Argentijnen meenemen

30-01-2023 12:11

Robertini +40038

Ik zou vasthouden aan Heitinga voor de rest van het seizoen. Daarna Slot, Bosz, Jonk of Keizer.

Gallardo kan nauwelijks Engels, laat staan Nederlands. Ik zie dat echt niet zitten.

30-01-2023 11:55

emieltjuhh +18146

Keizer viel tegen juist

30-01-2023 12:04

Danielson +50645

Keizer is communicatief naar buiten toe slecht. In z'n persconferenties irriteerde hij steeds meer. Is geen sterke figuur. Als assistent wel geschikt. Heitinga vond ik gisteren in zijn perscontacten verrassend goed, zeker en ontspannen. Dat is in ieder geval veelbelovend.

30-01-2023 12:55

Robertini +40038

Ik vond Heit ook erg rustig, maar hij uhmt wel veel. Dat gezegd, begin is hoopgevend, maar denk dat hij nog wat moet rijpen voordat hij klaar is voor hoofdtrainer.

30-01-2023 19:11

BloeddonorAjax +855

Ik vind Heitinga een hele sympathieke man en een echte Ajacied maar ik denk niet dat hij klaar is om nu al hoofdtrainer te zijn. Ik mag hopen dat we binnen 2 weken een ervaren nieuwe trainer hebben anders ben ik bang dat we maximaal 2e worden dit seizoen.

30-01-2023 11:53

Talentje020 +20158

Met een nieuwe trainer is een kampioenschap ook niet verzekerd anders, vind nu maar iemand die nu per direct wil instappen, ik denk dat Johnny het seizoen gaat afmaken, hoe het gaat uitpakken moeten we afwachten, maar mijn steun en support heeft die,

30-01-2023 12:20

Omar +17193

Achterstand is maar 5 punten, volgende week PSV feyenoord het kan nog wel

30-01-2023 12:22

Talentje020 +20158

Oh het kan zeker nog wel inderdaad, maar om nu bij Ajax binnen te stappen is tegelijkertijd mooi maar ook een risico, zeker als je geen kampioen wordt, komt de druk vol op het volgende seizoen te liggen.

30-01-2023 12:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.