Fitz-Jim krijgt opmerkingen over haardos: 'Dat moeten ze vooral doen'

door Jesse ter Haar 208

Bron Ziggo Sport

Fitz-Jim krijgt opmerkingen over haardos: 'Dat moeten ze vooral doen'

door Jesse ter Haar 208

Bron Ziggo Sport

Laatst geüpdatet

Kian Fitz-Jim trekt zich niets aan van opmerkingen over zijn haar, zo vertelt hij bij Inside Ajax op Ziggo Sport. De middenvelder vindt de opmerkingen niet alleen kinderachtig, maar ook merkt hij op dat hij dergelijke opmerkingen enkel online tot zich krijgt.

'Ik krijg het soms wel mee. Mensen zeggen dat ik op een meisje lijk, maar ik trek me daar niks van aan', aldus het talent van Ajax. 'Ik heb er mijn hele leven al mee te maken. Vooral vroeger, want als je klein bent heb je een wat zachter gezicht. Maar ik trek me er niets van aan. Als mensen het fijn vinden om het te zeggen, dan moeten ze dat vooral doen. Er zijn weinig mensen die het in mijn gezicht zeggen. Als je een volwassen kerel bent en je zegt dat tegen me, dan zou ik zeggen dat het kinderachtig is.'

Wat er ook wordt gezegd, Fitz-Jim maakt stappen en heeft al geroken aan Ajax 1. Zijn debuut heeft hij, zonder er echt bij na te denken, al af kunnen strepen. 'Ik heb de realisatie nog steeds niet echt. Misschien omdat het allemaal geleidelijk is gegaan. Eerst heel vaak erbij en meegetraind en op een gegeven moment was het misschien zelfs logisch. In de kleedkamer zit ik naast Tadic en Berghuis. Zij hebben in de winter een WK gespeeld, dus het is een soort van normaal geworden om tussen die jongens te staan.'

Vervolgens komt de controlerende middenvelder te spreken over zijn jeugd. Hij blijkt een relatief onbezorgde tijd te hebben gehad, maar hij heeft maar weinig op straat gevoetbald. Hij voetbalde vooral op school en daar had hij zo zijn redenen voor. 'Ik woonde vroeger op de Overtoom (een straat in Amsterdam, red.) en mijn moeder was altijd bang dat er iets met me zou gebeuren als ik over de autoweg en trambaan zou gaan. Als mijn vader vrij was, gingen we voetballen, maar dat was misschien één keer in de week. Verder moest ik het doen met voetballen op school en daarna bij de voetbalclub.'

De roots van Fitz-Jim

Tot slot vertelt Fitz-Jim over zijn roots. Hij is zelf een geboren Amsterdammer - Ajax is dan ook zijn droomclub - maar zijn ouders zijn niet beiden in Nederland geboren. 'Mijn moeder komt uit Hong Kong en is op haar achtste naar Nederland verhuisd. Mijn vader is in Nederland geboren, maar mijn opa en oma komen uit Suriname. Ik ben vroeger heel vaak naar Hong Kong geweest. Ik ben nog nooit in Suriname geweest, maar ik denk dat het er wel ooit van gaat komen.'

Denk jij dat Ajax minimaal drie keer scoort tegen Sparta?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Invincibles +5257

Lekker boeiend hoe iemand eruit ziet. Zolang ie maar bij ons kan voetballen en Fitz-Jim is technisch uitstekend. Heb in tijdens niet zulke mooie steekballen gezien als hij die kan geven. Hopelijk krijgt ie meer kansen in hef eerste om het te laten zien.

20-02-2023 04:48

Aurelius1 +19736

Punt is wel dat Fritz Jim niet het lichaam heeft voor de top. Met zo'n lichaam moet je zo ontzettend veel techniek hebben en/of een fenomenaal inzicht. Zelfs Ünuvar, het toptalent, speelt nu anoniem in Turkije. Ik betwijfel okk of Nouri het had gered

19-02-2023 14:54

DeWijsneus +25798

Waarom staat dit artikel niet onder hoofdnieuws?

18-02-2023 12:50

Libero +19210

Omdat er niets nieuws aan zijn hoofd is.

18-02-2023 13:59

Koningtoto +60663

Mannen die zich druk maken om het uiterlijk van andere mannen zijn gewoon latente homo's.

18-02-2023 12:22

debarbaar +8250

Een interessante invalshoek en mannen die zich druk maken over hun eigen uiterlijk en allerlei crèmepjes kopen zijn dan homo's?

19-02-2023 09:05

FrancescosRavioli +15380

Zoals ze in Rome zeiden: je bent pas een kerel als je een kerel hebt gedaan.

19-02-2023 11:16

Het_Olympisch_Stadion +5631

Week in week uit een verloren duel in de KKD waar een tegendoelpunt uit komt. Leuk om een talent te omarmen, maar echt nog niet klaar voor een basisplek in het eerste.

18-02-2023 12:22

nelkboyzz +670

Dat is zijn schuld ? daar heb je verdedigers voor toch.

18-02-2023 12:24

Het_Olympisch_Stadion +5631

Jewel, maar als je nooit foutloos speelt, ook niet tegen matige tegenstanders, ben je nog niet klaar voor de top.

18-02-2023 12:27

strakkevoorzet +4196

Taylor stak er nooit bovenuit bij Jong Ajax zoals Fitz-Jim al vaak genoeg deed en ondertussen mag Taylor alles spelen en moet Kian nog steeds wachten op zijn kans. Soms moet je spelers voor de leeuwen gooien, vertrouwen geven en kijken hoe ze zich aanpassen aan het niveau.

18-02-2023 16:45

DMDTagz +3326

Vurnon Anita leek, toen hij dat lange, ingevlochten kapsel had, ook op een meisje. En heet dan ook nog Anita. Who gives a shit hoe een speler eruit ziet. Als hij maar presteert op het veld.

18-02-2023 11:56

Steeph +3867

Iedereen moet lekker zelf weten hoe hij of zij erbij loopt. Maar feit is dat met het postuur en fysiek van Fitz Jim deze uitstraling ook niet helpt. Hij moet zijn fysiek compenseren met héél goed voetbal en de vraag is of hij goed genoeg is.

18-02-2023 11:49

Enoh25 +1850

Je hebt wel gelijk, maar toen ik hem voor het eerst in zo'n blauwe Ajax jas zag dacht ik echt dat we een nieuwe vrouwelijke fysio hadden.

19-02-2023 08:42

036AFCA97 +146682

Kapseltjes, handschoenen, shirt wel of niet in de broek, tattoo’s. Je lacht je dood om waar “volwassen” mannen zich hier druk om maken.

Het is voetbal, geen modeshow.

18-02-2023 11:42

IRBaboon +6852

Met zulke clichés kun je alles wel kapot relativeren. Waarom zou je je überhaupt druk maken om een spelletje waarbij volwassen mannen achter een bal aanrennen?

18-02-2023 20:29

AFCACruijff14 +162541

Misschien een onpopulaire mening, maar uitstraling is ook heel belangrijk op het veld. Bij Fitz-Jim denk je echt als je hem niet kent dat er iemand uit het dameselftal onder de 15 in de ploeg komt. Van mij mag hij doen wat hij wil qua haar en looks, heeft niemand iets over te zeggen maar je krijgt dan wel gewoon dat mensen om zijn uiterlijk lachen (let's face it, doen we hier ook over Dirk Kuijt of Ola Toivonen ofzo).

En hij kan goed voetballen, maar is ook weer geen buitencategorie in mijn ogen, hoop dat hij het tegendeel zal bewijzen. Wordt ook hier weer opgehemeld tot mythische proporties maar de kans dat hij over 5 jaar voor een Heerenveen speelt acht ik nog net zo groot als dat hij een topper voor Ajax gaat zijn. Voetbal is tegenwoordig zoveel meer dan alleen een bal goed raken of intelligent zijn. Uithoudingsvermogen, spieren, duelkracht hoort er gewoon ook bij. Je moet wel echt bizar goed zijn (categorie Messi, Xavi, Modric) wil je het zonder kunnen.

18-02-2023 11:25

Rentokill +4609

Des te heftiger de schok als hij je ineens de bal afpakt en steeds te snel af is.

18-02-2023 20:16

nuff-said +1652

Dat gebeurt helemaal niet regelmatig dat hij de bal afpakt en mensen te snel af is. Laten we eerst zien of et wat wordt. Het is niet zo duidelijk als met frenkie de Jong dat dit een geweldenaar wordt.

19-02-2023 10:42

Aurelius1 +19736

Messi heeft een goed lichaam voor het voetbal. Super pezig, flinke dijbenen zoals Maradona. Hij is nauwelijks van de bal af te zetten in het duel. Niet alleen omdat ie technisch zo goed is, maar ook omdat ie goed pezig gebouwd is. Dat is heel anders dan Fritz Jim, Nouri en ook Ünuvar.

19-02-2023 14:57

Moooo +3990

Juist, in zijn jonge jaren zat er ook weinig spiermassa aan.
Alleen als je zo snel, technisch vaardig bent dan ren je spelers er gewoon uit door zijn explosieve snelheid.
Beetje Cerny achtig in de jeugd of een Conceiqao nu.

Ik heb Messi wel eens zien spelen in Camp nou tegen ManCity.
Messi is gewoon 2 stappen beter dan de rest, het leken wel amateurs hoe makkelijk het allemaal ging..

19-02-2023 19:42

Kaatje +4830

Ik hoop dat Fitz-Jim komend seizoen onderdeel wordt en blijft van Ajax1. Mooie voetballer.

18-02-2023 10:59

LukaLitmanen +82281

Berghuis Kudus Fitz-Jim zou mijn middenveld nu zijn.

18-02-2023 10:56

Steeph +3867

Dan is het maar goed dat jij geen trainer bent. Kudus en berghuis zijn naar voren gericht en fitz Jim wordt verdedigend volledig overlopen. 11 aanvallers werkt ook niet hoor.

18-02-2023 11:45

020Dario020 +2070

11 aanvallers werkt niet nee, helemaal mee eens maar ik zou wel eens graag willen zien dat er buitenspelers op de back posities worden ingezet als je thuis speelt tegen bv Volendam etc…

18-02-2023 12:16

strakkevoorzet +4196

Afgelopen wedstrijden was het middenveld Taylor Klaassen Berghuis. Dat is misschien nog wel aanvallender dan Fitz-Jim, Berghuis en Kudus

18-02-2023 16:47

MickS +6257

Ik snap dat soort opmerkingen ook nooit. Hij kan er niets aan doen dat de natuur hem dit lichaam, gelaat en haar heeft gegeven.
Sure, lichaam kan hij wat aan doen, maar waarom zou hij een 2e brobbey willen zijn? Zeer waarschijnlijk zal dat ten koste gaan van zijn beweeglijkheid en dus zijn manier van voetbal spelen. Niets aan doen dus, behalve wat echt nodig is voor je eigen spel, Kian!
En sure hij zou zijn haar kunnen knippen, maar dat zou niets uitmaken, want dan kijken ze nog steeds naar z'n gelaat en hebben ze nog steeds commentaar.
Lekker laten, Kian! Laat je voeten maar spreken en verlies je energie niet aan die vogels.

18-02-2023 10:27

j0rnnn +5104

Hij kan toch ook een tweede Tadic zijn zonder bewegelijkheid te verliezen?
Doet hij niks kan hij zomaar een tweede Lucas Andersen worden.

18-02-2023 10:42

Ans B +20006

Dat is een slechte vergelijking. Lucas Andersen kwam op mentaal gebied tekort.
Ik ken Fitz Jim nog niet goed genoeg en ga uitsluitend af op zijn optredens in Ajax 1 (incl voorbereiding), maar van wat ik van hem heb gezien, ben ik totaal niet bang dat hij fysiek of mentaal iets tekort komt.

Fysiek niet, omdat zijn lichtvoetigheid en wendbaarheid juist zijn kracht zijn en ik hem in de duels nog niet in de problemen heb zien komen - al zal hij het heus wel eens op kracht verliezen (so what? denk ik dan).

Mentaal niet omdat hij in niets uitstraalt timide te zijn of zich ergens iets van aan te trekken (zoals dat hij een meisje wordt genoemd). Juist omdat hij er zo uit ziet, zal hij al op vroege leeftijd aan weerbaarheid hebben gewonnen en willen bewijzen dat hij iedereen verslaat op voetbalgebied.
Wat hij op mentaal gebied wellicht nog wel moet verbeteren is 'gefocust blijven', omdat hij in zijn passing nog wel eens slordig is. Maar omdat ik hem nog niet goed genoeg ken weet ik niet hoe representatief dit is voor zijn spel.

Ik vind hem een geweldig talent in elk geval: intelligent, zéér goed in zijn positionering, enorme actieradius, snelheid (ook van handelen), technisch goed onderlegd, uitstekend overzicht, en dan die snelheid en wendbaarheid.
In een paar opzichten lijkt hij erg op Frenkie de Jong.
Ik zie hem het liefst nu al in Ajax 1, mede omdat Taylor in zijn terugzakkende rol niets toevoegt aan het opbouwspel zodra de tegenstander hoog druk zet.
Ik denk dat Fitz Jim veel geschikter is in die rol.

18-02-2023 11:19

Ajax27 +19238

Mensen zoals jou snappen vaak niet dat er nog heel veel zit tussen Brobbey en Fitz-Jim.

Fitz-Jim weegt misschien 55-58 kg, Brobbey weegt er wellicht 80. Spelers als Eriksen, Iniesta, Sneijder en 1001 andere middenvelders uit het heden en verleden waren ook geen kasten van kerels... maar wogen wel 65-70 kg. Als Fitz-Jim 10 kg aan spierkracht in 2-3 jaar aankomt is het nog steeds geen breed beest zoals Brobbey. Maar dan ben je wel gewapend tegen het fysieke geweld in de grotere competities.

18-02-2023 10:56

MickS +6257

Dat is iets dat met gewoon trainen volgens de opgave van zijn club, de komende 2jaar vanzelf komt. Hij is amper kind-af.

18-02-2023 11:35

Edwin Oud +2327

Teveel spiermassa maakt je trager. De Ligt was bij Juventus trager dan bij Ajax. Bij Bayern is hij weer atletischer gebouwd en wordt weer sneller en wendbaarder.

18-02-2023 11:54

TeringHenkie +28645

Inderdaad...en brobbey is waarschijnlijk 0 kg, maar bakt er verder ook niets van. Dus wat zegt gewicht?

18-02-2023 12:11

Ajax27 +19238

Dat is niet iets wat met 'gewoon trainen' vanzelf komt. Het is ontzettend lastig voor jongens als Fitz-Jim om aan te komen. Dat lukt je alleen met een goed dieet en dagelijkse begeleiding. Hij mag niet zomaar 10 kg aankomen, dan zal ie idd traag worden ja. Hij moet hele specifieke oefeningen doen om ranke lange spieren te ontwikkelen. Alles om zo wendbaar mogelijk te blijven maar in duels wel rechtop te kunnen blijven staan.

Als je 65-68kg weegt ben je nog steeds geen brede machine, Dan ben je gewoon een erg slanke gast. Maar dan ben je fysiek wel al 100 x sterker dan een 'jongetje' dat 55-60 kg weegt en gewoon dun is.

18-02-2023 17:05

Ajax27 +19238

Matthijs de Ligt vergelijken met Fitz-Jim.... weer zo eentje.
Iemand die waarschijnlijk tegen of over de 90kg woog, breed als een aap... vergelijken met een jongetje die 55-60 kg weegt. Als die 5-10 kg in spieren aankomt, zal z'n fysiek enorm vooruit gaan maar z'n postuur ongeveer hetzelfde blijven. De belasting die dat lijfje echter wekelijks zal krijgen zal die kilo's nodig hebben om niet binnen een paar jaar van de ene naar de andere blessure te hobbelen.

Iniesta, Xavi, Kanté, Modric... allemaal qua lengte ongeveer hetzelfde als Fitz-Jim, en allemaal wegen/wogen die in hun gloriedagen tussen de 65-70 kg. Zagen die eruit als bodybuilders? Waren ze niet meer wendbaar?

18-02-2023 17:18

Ajax27 +19238

Gewicht zegt dat als je te zwaar bent je te houterig wordt, niet meer zo wendbaar, waarschijnlijk wat minder snel.

Gewicht zegt dat als je te licht bent je bij iedere aanraking op de grond ligt te huilen, je sneller vatbaar bent voor blessures door allerlei lichte/hardere tikken die je op het veld krijgt.

Er bestaat dus idd voor spelers een perfect gewicht wat het beste bij ze past. Waardoor ze voor hun bouw het beste rendement halen, ze het fitste zijn, ze 3 wedstrijden per 7 dagen kunnen volhouden, en bijna nooit geblesseerd raken. Een heel gericht dieet naast hele gerichte krachttraining kunnen daar flink aan meehelpen.

Maar goed, als je niet weet wat performance trainers en/of personal trainers exact doen en bij krachttraining alleen maar aan Sylvester Stallone en Arnold Schwarznegger kunt denken... tjah, dan heeft deze discussie geen zin.

18-02-2023 17:22

401Middenweg401 +6057

Sneijder 70 kilo. Dat is echt 10 jaar en 25 kilo geleden.

18-02-2023 17:25

ajaxrosenberg +1366

Moet ie zelf weten dat hij langer haar heeft maar dan moet je het ook beter verzorgen. Het is nu meestal een en al pluis.

18-02-2023 10:23

Dolblij +45556

Lekker belangrijk. En verder niet onverwacht, want bij Ajax is het nog steeds niet pluis.

18-02-2023 10:54

Omar +17193

Erge is dat het volwassenen zijn die dit zeggen, je zou denken dat de basisschool al een tijdje achter hun ligt

18-02-2023 10:17

j0rnnn +5104

Alfred had een waterhoofd. FJ lijkt op een meisje en als Sjonnie een klompvoet had gehad, dan had de F-Side een piratenvlag gehad.
Laten we niet zo moeilijk doen met zijn allen. Tuurlijk hoef je die jongen niet uit te maken voor meisje. Ik vind dat zelf ook kansloos. Maar als je er niet tegen kan, moet je zeker geen ambitie hebben om prof te worden.

18-02-2023 10:49

Eurysaces +29556

Je kan er gewoon niet omheen dat hij vrouwelijke gelaatskenmerken heeft, het lange haar werkt daar aan mee. Maar wat zou dat? Is het kinderachtig om dat te benoemen? Het is hoogstens niet zo aardig om het in zijn gezicht te zeggen. Ik ga er vanuit dat hij er inderdaad geen moeite mee heeft, anders had hij wel gekozen voor een andere haardracht.

Los van deze gossip, hoop ik dat hij vaker de kans krijgt op de positie van Alvarez in de wedstrijden die al beslist zijn. Liefst al vanaf het begin van de wedstrijd, al drukt dat natuurlijk wel de waarde van Alvarez.

18-02-2023 10:12

Dolblij +45556

Wat maakt het allemaal uit. Haarknotje of weet ik wat allemaal, totaal irrelevant. Als hij maar plezier heeft in wat hij doet en wat hij kan, en dat is voetballen, zonder twijfel.

18-02-2023 10:05

markk +8909

Ik vind het een mooie gast. Een interessante mix tussen Hong Kong en Suriname. Ik hoop dat hij doorzet en binnenkort weer eens een basisplaats krijgt.

18-02-2023 10:01

LOCAmpos +10509

Was dat niet hetzelfde bij Kenny Tete? Daar is zelfs wel eens gezegd dat hij hierdoor qua spiermassa/lenigheid/uithoudingsvermogen genetisch gezien het beste van alle werelden had. Beetje van Kenny zijn spieren en Fitz kan overal mee

18-02-2023 10:07

Montana +801

Moet snel zijn kans pakken/krijgen/afdwingen. Anders ben ik bang dat het een gevalletje Eiting wordt. Geroemd om zn talent/inzicht maar er niets voor kopen in Ajax 1.

18-02-2023 09:48

Eurysaces +29556

Bij Eiting had het volgens mij vooral met zijn knieën te maken, als die fit was gebleven, hadden we een geweldige speler aan hem. Fitz-Jim is een kleine voetballer, die hebben vaak wat meer tijd nodig. Talenten als Gravenberch, de Ligt en Brobbey hadden op jonge leeftijd al minder problemen in de fysieke duels.

18-02-2023 09:55

Bijlmerboy93 +2521

Kan me Wurst zijn hoe iemand eruit ziet! Maar laten we niet doen alsof mensen er niet voor kiezen. Antony is ook een metroseksueel, so what?

18-02-2023 09:45

ajaciedje90 +60457

Als je daar zo goed mee om kan gaan en boven kan staan ben je zoveel verder dan het merendeel van de mensen. Je bent lekker oké met jezelf goed bezig. Hopelijk krijgt hij de komende weken meer speelminuten zodat hij aan het niveau kan wennen en de volgende stappen kan zetten!

18-02-2023 09:44

AlexIbarra +19330

Taylor oogt niet fris, ergens ook logisch want voorheen speelde hij haast niets en nu bijna alles.

Op die positie moet je in mijn ogen de frisheid hebben om eindeloos loopjes te maken en om je heen te blijven kijken. Aanbieden én doordraaien (let je op, Kenneth?) in balbezit en snel drukzetten / gaatjes dichtlopen bij balverlies.

Het lijkt me geen gek idee om Taylor en F-J de minuten te laten delen, zodat ze (hopelijk) meer intensiteit in hun spel kunnen leggen.
Ik verwijt Taylor niet dat hij qua fitheid nog geen EU-top is maar heb het idee dat hij technisch, fysiek en qua rendement stukken minder is dan in zijn eerste paar maanden.

Hij is zeker niet de enige trouwens. Conceicao, Brobbey, Bergwijn en in mindere mate Kudus missen ook inhoud voor 2x 90 min. per week.

18-02-2023 09:44

Ajax4glory +3268

blijf vooral jezelf en laat ze maar lullen

18-02-2023 09:35

Matzet +5421

Goed zo Kian! Lekker deze haardos blijven houden, blijf authentiek.

18-02-2023 09:31

Ajaxhartt +10760

Ik hoop dat-ie ècht bestand is tegen alle spot, want je kunt er donder op zeggen dat-ie het nodige over zich heen gaat krijgen.
Overigens maken ook Ajax supporters zich schuldig aan dergelijk gedrag. Kan me nog goed herinneren hoe de piepstem van Vanenburg (spelend voor PSV) werd bespot in een vol Olympisch stadion.
Mijn advies aan Fitz-Jim: get a haircut and grow a beard!

18-02-2023 09:28

Bijlmerboy93 +2521

Moet je baardgroei voor hebben.

18-02-2023 09:43

Qifesh +24917

Ik heb Aziatische vrienden met nergens haar behalve waar het moet.. soms best jaloers op, nooit hoeven scheren lijkt me heerlijk man

18-02-2023 09:47

401Middenweg401 +6057

Vanenburg... Hele stadion ging tekeer. Het zal best kinderachtig zijn geweest, maar toch... Mooie tijden.

18-02-2023 17:34

Ajaxhartt +10760

Het had wel effect. Vaantje raakte geen knikker, en gleed uit bij het nemen van een corner (tot grote hilariteit van de supporters).

18-02-2023 21:27

401Middenweg401 +6057

Dat was een bekerwedstrijd in het Olympisch. Winnende goal, je raadt het nooit, John fucking van Loen.

18-02-2023 23:04

AFCAjaxMidNineties +12773

Hij ziet er ook uit als een meisje. We hoeven niet te doen alsof dat niet zo is. Maar dat betekent niets verder. Dat dan weer wel.

18-02-2023 09:04

JordyAjacied +19378

Ah die jongen is geblessed met zoveel haar, de haters die zijn vast op hun 30e al kaal. 😉

18-02-2023 09:03

BackInBlack +14606

So what

Goede voetballer, leuk joch

Screw the haters

18-02-2023 08:59

Tim.W +103

Vind het ook erg vervelend als ik de kroeg Ajax kijk en er wordt gezegd dat hij eruit ziet als een meisje of nog vervelender woorden. Zeg er altijd wat van. Want zoals Kian zelf zegt "het is kinderachtig"

18-02-2023 08:35

johanisajax +8844

Ontopic: Flauwekul over zijn haar, idd kinderachtig.

Offtopic: Xavi dreigt met opstappen als Barca corruptieschandaal ook daadwerkelijk corruptie blijkt te zijn. Dat is nou een topcoach voor Ajax en Heitinga als assistent / cultuurbewaker. Xavi of Luis Enrique graag. Trainers die 4-3-3 helemaal begrijpen en internationale uitstraling hebben als (ex)topvoetballers naar de selectie - dan hou je Timber en Kudus binnen. Dus je geeft een bak geld uit aan een trainer en het betaalt zich terug met verlengingen.

18-02-2023 08:15

remco.e +728

Xavi bij Ajax zal prachtig zijn. Maar zal hij dat zelf wel willen?

18-02-2023 08:20

johanisajax +8844

Ja dat weet ik niet, eerst maar eens zien wat de uitkomst bij Barca wordt. Ik roep het al jaren, zeker toen Koeman bij Barca trainer werd zei ik - nu moet je Xavi halen. Dat was het perfecte moment maar toen riep heel AS dat Xavi geen ervaring had etc, hahahaha - vent heeft alles gewonnen wat je kunt winnen in het voetbal en was een van de beste middenvelders ooit. Luis Enrique is nu vrij - die had ik al lang benaderd.

18-02-2023 08:23

Qifesh +24917

Luis en John ad zijlijn en dan nog niet je best doen.. onverstandig

18-02-2023 09:52

Sportvolgert +40740

Waarom zou xavi dat doen. Gaat vast niet weg ook, dit is lijkt me zij droombaan en droomclub om te werken.

18-02-2023 08:40

ReconditeNL +6480

Zou je ook Gabri erbij kunnen halen als technische staff

18-02-2023 09:10

Ricoteb +53178

Voor dit seizoen presteerde hij dramatisch en vroegen menig supporter zelfs om zijn ontslag. Ze hebben in de zomer zonder geld ruimschoots ingekocht en nu lijkt het inderdaad wel wat. Maar ben wel beetje bang hoe Xavi met onze selectie presteren.

18-02-2023 10:18

Wamberto +2968

Mooie uitspraak, dat als iemand zo volwassen is om op hem af te stappen, hij zal zeggen dat hij kinderachtig is.
Dat is gewoon bijna filosofisch.

18-02-2023 08:05

DD +6421

Volwassen reactie. Lijkt goede kop op te zitten. Heeft bij mij de gunfactor. Wat boeit mij dat haar. Hij is authentiek, juist tof. Ipv al die ventjes die met de meute meelopen met die namaak opscheer.

Lekker voetballen ventje komt het allemaal goed

18-02-2023 08:00

arigold +7870

Fitz-Jim moet naast Alvarez John voor de opbouw. Hij kan echt de rol van Frenkie destijds invullen. Taylor is niet goed genoeg voor die linkerkant, hij mist de dynamiek die Gravenberch wel had. En compenseert dat ook niet met passing zoals die van Blind.

18-02-2023 07:53

OviMivO +1761

Goede teksten. Idd kinderachtig om hier zo op los te gaan.



Off topic: zijn er meer mensen die helemaal krankjorum worden van die reclame pop-ups op de mobiele website? De tekst springt diverse keren omhoog en omlaag tijdens het lezen, en bij het scrollen is soms mn hele scherm gevuld met KIA reclame (die niet weg te klikken is..)

Ik snap best dat er geld binnen moet komen, maar dit is echt over de top…

18-02-2023 07:48

Weloveajaxxx +1205

Ik heb daar ook last van. Erg irritant inderdaad.

18-02-2023 08:10

Hansvz +801

Helemaal mee eens. AS is gratis, dus wil er niet al teveel van zeggen. Ik heb een abbo op het AD, en daar heb je het ook. Dus betaal ik, en erger me bijna dood aan al die verschuivingen en pop ups in mijn scherm.

18-02-2023 09:29

Ibrahimofiets +1087

Mocht je een Android telefoon bezitten heb ik een gouden tip voor je. Download in de appstore ABP addblocker en Adblock (voor Samsung).

Geen reclames en geen pop up's meer!

18-02-2023 09:51

OviMivO +1761

iPhone, ken het fenomeen adblockers idd.

Punt is een beetje dat ik begrijp dat AS afhandelen is van de reclames, dus ze blocken heeft voor hun invloed. Echter als ze de website inmiddels bijna “onbruikbaar “ gaan maken mer de hoeveelheid ads en vooral de manier waarop ze getoond worden… dan gaat het ook een keer fout.

Liever zie ik een opzet waarbij je betalen kan om reclame vrij te browsen . Soort abonnement dus. Mja

19-02-2023 11:41

Noam +4127

Is dit opeens een roddelplatform geworden?

18-02-2023 07:40

ajaxmastery +1439

Fitz-Jim is beter dan Taylor als opbouwer.
Besluit sneller en durft vooruit te voetballen.

Heitinga heeft het lef om Taylor boven Klaassen te kiezen.
Maar durft hij het ook aan om FJ boven Taylor/Berghuis te kiezen?

18-02-2023 07:37

Tadic020 +1905

Wat een onzin zet hem erin in plaats van taylor

18-02-2023 07:34

Odysseus +14340

Persoonlijke favoriet. Een echte Ajax-speler, Amsterdammer, eigenheid, lef, fabelachtige techniek, onvenvangen en intelligent.
Hoop dat hij doorbreekt, van mij mag hij zo in de basis. Ik denk dat we dan veel meer voetbal zullen zien.

18-02-2023 07:28

Dave +5932

Die gasten zijn nooit op de harde weg geweest boeien. Waar gaat dit over stelletje roddeltantes

18-02-2023 07:18

Qifesh +24917

Stiekem hoop ik dat fitz jim een stevige valderrama coupe gaat kweken. Hij heeft er iig genoeg cojones voor.

18-02-2023 07:11

BakkerAjax +764

Ik weet niet echt wat ik van deze jongen moet denken. Lijkt me een groot talent die zeker in de toekomst op het middenveld uit de voeten kan. Alleen heb ik een beste afknapper van die jongen gekregen door de manier waarop hij over Sontje Hansen praatte, hij noemt hem zijn vriend maar in datzelfde interview deed hij behoorlijk denigrerende uitspraken over diezelfde vriend.

18-02-2023 07:03

Qifesh +24917

ja toen dacht ik, jim.. ga nou niet openlijk pesten en stoken.. Ook kimderachtig denk ik.

18-02-2023 07:14

Am*dammer +3185

Dat ie met zijn "vrouwelijke" uiterlijk toch de (nederlandse) top weet te halen, in een macho cultuur wat het voetbal toch is, bewijst alleen maar dat ie mentaal ijzersterk moet zijn. Mij maakt het geen drol uit of ie op een meisje lijkt. Als ie maar goed kan voetballen.. sterker.. al was het een meisje.. als ie goed genoeg is is ie goed genoeg. Ik wil hem wel zien een paar potjes ipv Taylor die het op dit moment iig niet heeft..

ps.. het halfe vrouwenteam van Ajax lijkt op jongetjes.. dus wat dat betreft is dit ook wel een keer leuk.. ;-)

18-02-2023 06:55

ricky10 +5915

Zijn kansen komen dit seizoen nog wel. Heitinga moet nu ook eerst ploeg aan de praat krijgen en de puzzel leggen. Hij is wellicht nog wel het ontbrekende voetballende stukje dat mist.
Verder moet die jongen zelf weten hoe hij zijn haar draagt.

18-02-2023 06:23

Saudara +7065

Mijn vraag is of hij het uiteindelijk gaat redden. Ziet het spel wel en denkt snel en speelt vooruit. Ben erg benieuwd.

18-02-2023 05:01

Spelvreugde +4652

“…de Overtoom (een straat in Amsterdam)”. 😂 Bedankt voor die uitleg.

18-02-2023 04:03

Aeter +6667

Had verwacht dat hij meer zou gaan spelen onder Heitinga.

18-02-2023 03:21

Mijnclub33x +10030

Vroeger had je voetballers met matjes (John de Wolf), baarden, vette bakkebaarden ((Barry Hulshoff, Horst Blankenburg), snorren (Johan Derksen, toen al en nu nog) Tegenwoordig knotjes (Pasveer, Unestall), kaal, geblondeerde donkere spelers en lijkt het wel of veel voetballers zich drukker maken om hun kapsel dan over hun spel🤔

18-02-2023 02:55

Ajax4proud +10912

Het valt je wel op, als ik Valderrama op noem of de oude Ronaldo.. Babel. Sommige willen graag opvallen en andere hebben zo'n kapsel waar men weinig zin heeft om wat aan te veranderen.

18-02-2023 03:31

redfella +1327

Fitz-Jim op 6

18-02-2023 02:34

Therealist2021 +2698

‘Fitz-Kim’ hij blijft leuk maar iemand bashen op z’n uiterlijk is altijd zielig.

18-02-2023 02:32

Jibberjabstep +1924

Wat kan het mij nou rotten hoe Fitz-Jim er uit ziet? Of welke voetballer dan ook? Je druk maken over dat soort onzin is voor de zwakzinnige onder ons.

18-02-2023 02:11

godlike +3810

Laatst was m'n moeder bij me en Ajax stond aan. Zij zei oprecht: "doet dat meisje ook mee?". Ze zag het echt niet in de eerste instantie. Ik kan me er dus wel iets bij voorstellen maar blijf vooral jezelf en doe wat je zelf leuk een mooi vindt los van wat anderen ervan vinden.

18-02-2023 01:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.