De Boer over werken in Fluwelen Revolutie: 'Interesseert de spelers niet'

door Jesse ter Haar 70

Bron Football is Life

De Boer over werken in Fluwelen Revolutie: 'Interesseert de spelers niet'

door Jesse ter Haar 70

Bron Football is Life

Frank de Boer heeft in de tijd van de Fluwelen Revolutie amper zijn best hoeven te doen om de bestuurlijke onrust bij Ajax bij zijn spelers weg te houden. De oefenmeester vertelt bij Football is Life zich simpelweg te hebben gefocust op het voetbaltechnische en de rest ging vanzelf.

'Ik was daar eigenlijk niet bewust mee bezig. Ik weet dat het spelers toch bijna niet interesseert. Die willen lekker voetballen', aldus de voormalig succescoach van Ajax. 'Ik heb me ook niet zo erg druk gemaakt over welke kant ik moest kiezen. Ik denk dat het onbewust is gegaan, eerlijk gezegd. Mijn eerste actie was gewoon het Ajax-spelletje weer terugbrengen. 4-3-3 spelen, drukzetten en opbouwen van achteruit.'

Daley Blind, toentertijd speler van Ajax 1, kan zich de eerste periode onder leiding van De Boer nog goed herinneren. 'Het grootste verschil vond ik dat er weer werd gehamerd op de dingen die belangrijk zijn bij Ajax. Positiespel, op de juiste manier inspelen, passen en trappen. Dat was allemaal een beetje ondergesneeuwd. Door die basis ging het niveau bij iedereen weer omhoog. Daardoor konden we als team veel sneller terug naar hoe we wilden spelen.'

'Voor mij was het een goede periode', voegt ook Siem de Jong eraan toe. 'Het was voor veel jongens een herkenbare manier van spelen. We kregen het vertrouwen om dat te doen. Er waren weinig grote sterren. Er was ook geen budget. We moesten het doen met de groep die we hadden. Die groep was heel hecht. Ook in de relatie tot de trainer. Onze gedachten over voetbal waren heel erg gelijk.'

De Jong: 'Sommigen vonden de speelstijl saai'

Bovendien was het een betrokken spelersgroep, zo blijkt. De spelers waren onderling veel met elkaar bezig. 'Constant met elkaar praten. Veel met elkaar bezig om tot die speelstijl te komen. Sommigen vonden die speelstijl op een gegeven moment saai. Als we voor stonden waren we ook met de jongens bezig om te zorgen dat we de bal hielden en de wedstrijd uitspeelden.’

Lees meer over:
Plaats reactie

Skajhigh +2299

Ik zou Frank graag terug zien keren als trainer volgend seizoen!

19-04-2024 12:07

Zuid2 +2523

De Boer verdient respect voor het half jaar richting de derde ster.
4-3-3 met de punt naar achter, Anita op 6, snelheid op de zijkanten, belangrijke rol voor Eriksen etc.
Het was een hele verbetering tov die vreselijke Jol.

Vanaf die zomer in 2011 begon Frankie helaas al raar te doen door Anita weer als back te gebruiken en Theo Janssen te verkwanselen als 6.
Dankzij een blessure van Sightorsson schoven Anita, Janssen en Siem de Jong allemaal een plek op naar voren waardoor het weer ging lopen na de winterstop, goh.

- 12/13 was puur leunen op Eriksen
- 13/14 was slecht
- 14/15 was dramatisch
- 15/16 was weerzinwekkend, mede dankzij de invloed van Orlando Trustfull.

18-04-2024 19:02

Amsterdamnoord +6155

Heel goed geanalyseerd. Anita was echt de schakel in het de boer tijdperk voor de periodes dat er mooi gespeeld werd.
Voor de rest was het niet veel

18-04-2024 19:51

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25455

Heel veel Frank de Boertjes op AS. Lopen deze berichtjes voor de aankondiging dat hij de nieuwe hoofdtrainer wordt?

18-04-2024 18:00

Jeugd +24909

En saai was het Frank!
Ik wordt liever ieder jaar 2e met leuk voetbal dan daar naar terug.

18-04-2024 16:14

mokum410 +3299

En die mensen maar smeken om rust in en rondom de club.
Zoveelste bewijs dat het geen zak boeit.

Focus moet liggen op goeie spelers en een goeie trainer!

18-04-2024 15:54

Jeffrey.W72 +462

Frank zou een prima hoofd jeugdopleiding zijn

18-04-2024 14:22

C14 +22468

En waarom in godsnaam?

Iemand die het Ajaxspelletje als niks meer ziet dan 4-3-3, drukzetten en opbouwen van achteruit moet je ver weg houden van Ajax.

18-04-2024 17:17

Jeffrey.W72 +462

Omdat Frank de club goed kent, gedreven is en oog voor talent heeft. Als coach vond ik m niet goed met dat saaie voetbal, maar als man op de achtergrond werken met de jeugd denk ik dat hij veel kan betekenen voor ons

18-04-2024 17:28

Simpelishetmoeilijkst +25385

Zie Frank wel zitten, om te helpen. Is en blijft een held voor Ajax. Heeft erg veel betekend voor de club, als speler en als trainer. Denk dat het goed zou zijn als er iemand zoals hij komt die weer teruggaat naar de Ajax basis,

18-04-2024 13:08

Dolblij +45556

Ajax heeft veel aan Frank te danken, als speler en trainer. Maar dat laatste nu opnieuw bij Ajax gaan doen zou wel eens op de volgende deceptie in zijn trainerscarriere kunnen worden. Niet doen. Dan liever ambassadeur worden van Ajax.

18-04-2024 12:04

Adam24 +39238

De Boer was destijds exact de trainer die Ajax nodig had. Nu heb je wederom een dergelijk type nodig in mijn ogen. Maar het gekke is dat Frank de Boer niet meer aan dat profiel voldoet. Wat De Boer een goede trainer maakte is dat hij overal bovenop zat. Hij was zelf messcherp en kon dat daardoor ook eisen van zijn spelers. Sinds zijn avonturen in het buitenland heeft hij een flinke knauw opgelopen (mede doordat hij de totaal verkeerde clubs heeft gekozen). Bij het Nederlands elftal vond ik hem onherkenbaar, stil, onzeker, beetje apathisch bijna. Al met al denk ik niet dat dit nu een hele goede keuze zou zijn, ook omdat hij het draagvlak mist van de achterban.

18-04-2024 11:43

twynestar +28610

Inderdaad. Denk wel dat Frank een veel betere interimmer zou zijn geweest dan Schip en eerder Heitinga.

19-04-2024 12:34

AjaxNoo1 +2120

Aangezien ik door alle drama op de achtergrond hier geen weldenkende coach van nivo zie instappen, ben ik me al een tijdje mentaal voor te bereiden op de grote kans dat Frank weer terugkomt en eerlijk gezegd ik zie het momenteel wel zitten op zich. Liever hem dan Janssen, Schip of de Steijns van de wereld..

Frank, Vos & Bogarde lijk me wel een trio die elkaar goed aanvult.
Frank de manager boven de selectie. WInston de harde man op het trainingsveld die tussen de selectie staat en Vos de tacticus die de Jeugd kent.

Frank kent crisismanagement en de oude vertrouwende manier van spelen en heeft bv. tegen Milan maar ook tegen Barca laten zien ons als je hem de juiste middelen geeft er zeker iets van te kunnen maken. Hij heeft de club eerder succesvol door een crisis geleidt en eist altijd het uiterste van zichzelf en het team. Kan me dat moment langs de lijn bv. na de 5-1 tegengoal nog goed herinneren dat hij helemaal uit zijn dak ging. Dat kunnen we nu goed gebruiken bv. ipv die dooie Schip die apathisch staat te kijken..

Frank kan 2 seizoenen de rust laten terugkeren en het team weer opbouwen en dan kan Vos het dan van hem overnemen.

Als dit de worst case scenario is dan zie ik het wel zitten!!

18-04-2024 11:10

Duggoutdennis +6413

Ennnn een bijkomende voordeel, geen Joey Kooij als scheidsrechter!

18-04-2024 11:15

Simpelishetmoeilijkst +25385

Duggoutdennis, maar je hebt Nasihuis nog,dus….
Knorr wel kom lachen! Leuk commrntaar! Goed gedaan.

18-04-2024 13:06

Web +178830

Frank heeft in die jaren een goede prestatie geleverd
Het begon met de wedstrijd tegen AC Milan, ik herkende Ajax in een week niet terug, het werd weer echt Ajax
Door de jaren gingen de goede voetballers weg en werd het spel steeds minder mooi, maar hij bleef wel kampioen worden

Ik weet nog een jaar daar dat PSV een veel beter team had dan Ajax maar dat heeft Frank opgelost met Poulsen, die heeft die van Bommel en Toivonen rood aan laten lopen, waardoor ze niet gingen voetballen die middag

En dat dat ze minder punten hadden dan tegenwoordig heeft ook te maken dat de tegenstanders toen veel beter waren dat nu het geval is

Ik zal Frank altijd dankbaar blijven

18-04-2024 10:37

BokkieBokstra +11345

Die wedstrijd tegen Milan was geweldig maar herinner me ook het gesteggel over punt naar voren punt naar achteren, dat was een inzet van de revolutie. Daar had de Boer wel mee te maken.

18-04-2024 10:48

PuntNaarAchterSVP +5442

Middenveld met Gudelj Riedewald en Klaassen! Bazoer Andersen en Serero!

18-04-2024 11:03

Adam24 +39238

Bazoer, Andersen en Serero is in principe qua types eigenlijk een behoorlijk complementair middenveld. De kwaliteit echter...

18-04-2024 11:55

JantjeBeton +3009

@PuntNaarAchterSVP:
@Adam24:

Vergeet veger Eyong Enoh niet! ;-)

18-04-2024 14:53

JantjeBeton +3009

@Web:

Jaaaah, mooi was die middag in Eindje!!! Lekker om te zien hoe Bommel toen een koekie van eige deeg kreeg van Poulsen, en Toivonen door laatstgenoemde vakkundig de wedstrijd werd uitgewerkt. Zelden zo zitten genieten van 't Ajax onder FdB! En echt bijzonder jammer dat Poulsen maar 2 seizoenen voor Ajax heeft gevoetbald uiteindelijk, hoewel zijn tweede seizoen (mede door belssures, geloof ik) beduidend minder was dan zijn eerste en de sleet (hij kwam pas bij ons binnen op zijn 33ste, meen ik mij te herinneren) er inmiddels aardig op leek te zitten bij hem.

18-04-2024 14:51

Web +178830

Ja echt hè, ik heb ook enorm genoten die middag

18-04-2024 19:16

Bouke & Nourdin +364

Frank d Boer manager en Dave Vos veldtrainer. genoeg Ajax DNA + ervaring. lijkt me eigenlijk zo nu ik het intyp de beste combi op dit moment. Dan kan Vos zich ontwikkelen totdat hij het zelfstandig kan bij Ajax 1n FdB kan hem mooi uit de wind houden...

18-04-2024 10:34

lodeiro +614

Helemaal eens

18-04-2024 10:58

Lazell +17005

Imo moet de hoofdtrainer/manager altijd de beste tacticus van de staf zijn en niet de assistent. Anders kan het zijn dat iemand die daar minder goed in is de betere tacticus kan overrulen. Dan zou ik nog eerder Vos als manager neerzetten en Frank die ze op het veld aanjaagt.

18-04-2024 11:44

C14 +22468

Extreem verschillende visies, de ene kansloos en verschrikkelijk, de ander Cruijffiaans, waarom zou je dat bij elkaar zetten? Niet bepaald de neuzen dezelfde kant op zo.

18-04-2024 17:18

twynestar +28610

Cruijffiaans.... als het slecht gaat komt de cultus weer van de grond.

19-04-2024 12:37

C14 +22468

Als het slecht gaat is er vrijwel altijd afgeweken van de basis, van een duidelijke visie en beleid.

19-04-2024 12:54

Asociaal +2805

Spelers die de speelstijl op een gegeven moment saai vonden... Vind ik toch wel weer een puntje. Als spelers het saai vinden, dan zou ik zeggen: Train dan op meerdere "speelstijlen/systemen", heb je genoeg te doen...

18-04-2024 10:33

Lazell +17005

Tsja. Dat moet imo ook gewoon kunnen. Een wedstrijd over de streep trekken door de bal in de ploeg te houden is ook behoorlijk saai. Als ze het maar doen.

18-04-2024 11:46

Rob1976 +9541

De man die ajax 4x op rij de titel heeft gebracht en door het meerendeel nu lijkt uitgekotst, ik begrijp er niks van. Oke na zijn ajax periode is het niet goed gegaan, maar kijk naar hoe het bijv. met veel goede spelers uit het ten hag tijdperk later is gegaan: het is een samenloop van omstandigheden wat iets maakt of breekt en mijn visie is kijken naar het positieve.

18-04-2024 10:30

Web +178830

Ja zo werkt het hier
Hij heeft er voor gezorgd met Overmars dat Ajax financieel weer gezond werd, waar Bosz en Ten Hag van mochten profiteren

18-04-2024 10:39

Redrum +96286

Het meest trieste is dat die 'haat' richting Frank de Boer grotendeels lijkt te zijn gevoed door de media, zoals het hier met bijna alle onderwerpen gaat. Er is zogenaamd een grote afkeer tegen de media, maar toch laten velen zich keihard beïnvloeden door diezelfde media. Zelf nadenken lijkt er vaak niet bij te zijn en dat is erg jammer. Frank verdient veel meer respect dan dat hij nu krijgt. Als iemand de juiste mentaliteit heeft voor Ajax is het Frank wel.

18-04-2024 10:46

trodat4030 +97192

Voor mij heeft het helemaal níets met zijn periode na Ajax te maken, maar helemaal met zijn periode bíj Ajax. Zoals Siem aanhaalt, het werd steeds saaier, zeker bij een voorsprong werd balbezit heilig verklaard en werd het rondspelen om het rondspelen. Spektakel, hétgeen waarvoor een supporter uberhaupt naar het hele spelletje kijkt naar mijn mening, werd minder en minder. En niet alleen gedurende de wedstrijden als er een voorsprong was bereikt, maar ook gedurende de jaren dat Frank trainer was. Het wérd ook betonner en betonner met elke transferperiode. Kwamen steeds meer saaie antivoetballers. Een Eriksen had mooie acties waar je van kon smullen, creatief, dartelend, directe tegenstanders uitspelen, mooie bewegingen, het onverwachte dat een speler kon bedenken én uitvoeren, het werd vakkundig uit de selectie gesloopt. Want stel je voor een actie mislukt en de tegenstander heeft de bal, dat kan de overwinning kosten! Het ging alleen nog maar om het resultaat, saai overspelen tot de tijd voorbij was. Mensen die enkel geven om het resultaat en alleen kijken om te controleren óf er wel wordt gewonnen, kunnen imo net zo goed teletekst gaan loeren, die vermaken zich daar volgens mij net zoveel mee.

De Ronaldinho's, Messi's, Sneijders, van der Vaarts, Lings, Tahamata's en al die creatieve geesten zijn toch niet voor niets de populairste spelers van allemaal? El Hamdaoui, uit het andere artikel, vond ik een véél mooiere spits dan Sigtorsson, die maakte stiftjes, schoot van 25-30 meter in de kruising en weet ik niet wat.. Spektakel, dát is waarom ik voetbal kijk. Met elk seizoen FdB aan het roer werd het saaier (zeker toen Trustfull bij de staf kwam).

Dát is wat ik tegen FdB heb als trainer. Wat niet wegneemt dat ik dankbaar ben dat hij de club sportief en financieel uit en dal heeft getrokken, maar ik kon véél meer genieten van het Ajax van Bosz dan, met name de laatste jaren, FdB. Voetbal kijken werd weer leuk! Ik vermaakte me tíjdens de 90 minuten, niet erna bij het zien van de uitslag.

18-04-2024 11:09

Web +178830

Denk je nier dat Frank zelf niet El Hamdaoui beter vind dan Sigthorsson

Hij heeft Ajax binnen een week weer des Ajax laten spelen, en elk jaar gingen de besten weg
En dan weet je dat het minder word

Bosz had wel Onana, Ziyech, Sanchez, Traore en een de Ligt, Neres, kluivert die door brak

18-04-2024 11:30

trodat4030 +97192

Deels Web, maar het gaat ook om de intentie van het beleven van het spel en het halen van de types die daarbij horen. FdB ging voor zekerheid, winnen stond op 1 t/m 100.000 zonder iets ertussen, bij Bosz ging het óók om vermaak, dat verschil is in mijn ogen levensgroot, liever spectaculair 5-4 winnen dan saai 2-0 en 65446476x de bal van de ene CV naar de andere omdat je na 60 min die stand al hebt bereikt. Dan moet je willen dat het 5-0 wordt op dat moment en als het dan 2-1 wordt moet je dat als speler inspireren om er 3-1 van te maken...

18-04-2024 11:40

trodat4030 +97192

Heb je gister City-Real gezien? Van welke ploeg heb jij genoten? Ik van de verliezer City....

18-04-2024 11:43

Web +178830

Ik kan ver mee gaan, want ik hou ook van goed voetbal
Beetje dubbel bij mij
En jij praat toch ook je respect uit over Frank, en dat mis ik wel vaak

18-04-2024 11:44

trodat4030 +97192

O maar ik respecteer de man ook wel, zeker wel, maar ik sta niet achter zijn voetbalvisie. Dat kan ook prima tegelijkertijd imo.

18-04-2024 11:46

Geus +4776

Daarom is de combinatie met Vos misschien wel een goede?

18-04-2024 12:16

Web +178830

Ja ik ook van City, zeker

18-04-2024 12:28

Jayq +3394

@trodat
"het gaat ook om de intentie van het beleven van het spel en het halen van de types die daarbij horen. FdB ging voor zekerheid"

Frank was de trainer, niet de TD toch?

De kwaliteit van de selectie holde achteruit gedurende 5,5 jaar dat De Boer trainer was. En toen Overmars de ruimte kreeg om wat meer geld uit te geven om de selectie een kwaliteitsimpuls te geven, kreeg Bosz ineens een hele leuke selectie om mee te werken.

Transferuitgaven seizoenen 11/12 tot en met 15/16:
50 miljoen

Transferuitgaven seizoen 16/17:
40 miljoen

18-04-2024 14:18

Johan4ever +10914

En Madrid heeft zometeen 15 CL bekers en en City nog steeds maar 1 ! Wat heb je liever ? Ik die van Madrid...😇

18-04-2024 14:38

Duggoutdennis +6413

Ahhh jij bent met name fan van prijzen winnen, daar is een naam voor he!

18-04-2024 16:22

edalm +4960

Momenteel teken ik voor saaie overwinningen

18-04-2024 17:00

trodat4030 +97192

@Jacq, als jij nooit in de gaten hebt gehad dat Frank niet 1 een dikke vinger, maar alle 10 zn vingers in de transferpap heeft gehad, ben je best naief. Marc was geen Mislintat die solo bepaalde wat hij kocht en de trainer het verder liet uitzoeken met de selectie die hij hem gaf.

18-04-2024 17:37

Johan4ever +10914

@Duggoutdennis

Zat jij ook in 1985 t/m 1990 en 2004 t/m 2011 in het stadion ? Jaren zonder landskampioenschappen ! Ik wel, wat je zegt is dus BS...!😇

Ben Ajacied in goede en slechte tijden, tot de dood en na de dood.. ❌❌❌👊💯 !

19-04-2024 00:57

Juan62 +46447

Zal zijn eerste titel en de daarbij behorende derde ster nooit vergeten.
De energie die in het stadion hing was ongelooflijk, de ontlading de laatste wedstrijd
4 kampioenschappen op rij
en als echte Amsterdammers begonnen we te zeiken

En hier ontbreekt bij een heleboel het respect voor de man en de prestatie die hij heeft neergezet

18-04-2024 10:25

BokkieBokstra +11345

Er zijn generaties fans die dit nooit bewust hebben meegemaakt, die kijken daar heel anders tegenaan. Of het nu 95 is of eerder al de 70-er jaren. Je merkt het ook hoe er over grote helden (van Basten bv) gesproken wordt, die hebben de fans van nu nooit zien spelen.

Het zal met de leeftijd te maken hebben, kan de 5de plaats nu, 6-0 van Feyenoord relatieveren. Niet leuk maar als je Meutstege en Everse hebt meegemaakt of Honved dat helpt wel.

18-04-2024 10:32

Juan62 +46447

BokkieBokstra

Of je het wel of niet hebt meegemaakt, men kent de geschiedenis en wat Van Basten voor ons heeft betekend , het heeft met de huidige maatschappij te maken
en dat je lekker anoniem los kan gaan met je frustraties.

Ik zie nog de drek die Cruijff over zich heen kreeg tijdens de '' fluwelen'' revolutie
de drek die De Boer nog steeds over zich heen krijgt.

Ik heb altijd al kunnen relativeren, verliezen hoort ook bij het leven
Wij mogen zo enorm blij zijn met de club en haar resultaten,
dat je wereldberoemd bent om je manier van spelen, je geschiedenis etc
Helemaal omdat je uit een 'klein land komt

18-04-2024 10:47

Web +178830

@Juan
Ajax heeft een enorme naam opgebouwd door de manier van spelen, en dat is gebeurd onder Nederlandse trainers
Michels, Cruijff, van Gaal

Onder Stefan kovacs en Morten Olsen heb je ook goed gespeeld
Onder Ivic won je ook veel, maar niet des Ajax

18-04-2024 10:55

Lazell +17005

Maar dat men nu minder positief over Van Basten is, is ook goed. Je kan zo iemand niet voor altijd op een voetstuk blijven plaatsen omdat hij 36 jaar geleden ons naar een EK winst heeft geschoten. Op dit moment is het een slechte, luie analist die teert op het verleden. En dat moet ook gewoon gezegd kunnen worden. Je moet zaken van elkaar los kunnen zien.

Ik was 20 ten tijden van de fluwelen revolutie, heb hem bewust meegemaakt en blijf De Boer ontzettend dankbaar, maar hij zou een van de laatste trainers zijn die ik nu voor de groep wil hebben.

18-04-2024 11:50

Rolo +13828

Precies, dat zien er veel niet. Die hebben het puur over betonvoetbal. Maar kijken net als nu niet naar de omstandigheden waar de trainer mee moet dealen.

Dat zie je ook aan de reactie van Daley, herkenbaarheid. Daar zoek je als trainer naar. De Boer moest toen roeien met de riemen die hij had. Knap dat hij vier keer op rij de schaal naar Amsterdam gebracht heeft.

18-04-2024 10:32

BokkieBokstra +11345

Daarom geloof ik ook in Ajax dna. Dat hadden deze jongens wel. Is echt iets wat gekoesterd moet worden maar zie dat ook vervliegen.

18-04-2024 10:34

Juan62 +46447

Is toch maf dat sommige hier die term belachelijk maken
Het is wat ons uniek maakt
Het is wat ons enorme successen heeft gebracht

18-04-2024 10:51

NipeB +15850

Ajax DNA op het veld en langs de lijn is prima. In de organisatie helaas niet. Het brengt alleen maar ruzies en onrust en schandalen. Daar moet je professionals inzetten en niet selecteren op Ajax DNA. Ajax DNA is voor mij overigens aanvallend spelen met lef en proberen te verrassen. Dat is anno 2024 dus meer systemen en tactieken beheersen dan 4-3-3. Daar zou de opleiding meer mee mogen doen want dat is wat nieuwe topcoaches en clubs hebben toegevoegd, het wisselen van systeem in wedstrijden en per wedstrijd zodat je onvoorspelbaarder bent en meer werken met spelprincipes dan dogma’s. Ajax DNA is ook meegaan met de tijd en op andere manieren blijven aanvallen. Dat zie ik veel te weinig terug. Alles verzandt altijd in een discussie over 4-3-3 ipv kijken hoe je weer kunt verrassen zoals decennia geleden toen we daarmee de wereld veroverden. Dat zou de ambitie moeten zijn en dat kan ook gewoon. Er zijn genoeg kleine clubs die laten zien aanvallend en aantrekkelijk te kunnen spelen met variaties in hun spel. Zoek zo’n trainer, type Xabi Alonso of De Zerbi.

18-04-2024 11:05

Rolo +13828

Voortbordurend op de namen die jij dropt riep ik een tijdje geleden, Imanol Alguacil. De huidige trainer van Real Sociedad. Spelen aantrekkelijk voetbal en herkenbaar. Wie weet is hij te verleiden na 6 jaar....

Al vraag ik me oprecht af welke trainer van buitenaf nu in de puinhoop Ajax wil en durft te stappen.

18-04-2024 11:15

Web +178830

Het heeft te maken dat je niet de eerste of tweede keus kan kopen, en dan kom je bij mindere spelers uit.
Er word veel te veel met de top vergelijkt hier

Ajax is groot geworden met opleiden, in elk topteam die de cups pakten zaten minsten 6 eigen spelers in die de speelstijl goed konden uitvoeren

Daarom moet alle energie in de opleiding gelegd worden en NIET Vanenburg en Tahamata weg sturen

Ik zie in onder 17 en 18 weer veel spelers met mogelijkheden

18-04-2024 11:16

Rolo +13828

Het is een combinatie van de juiste scouting, jeugd en ervaring. Daar vaart ieder team wel bij. Zie het Real Madrid bijvoorbeeld met spelers als Modric en Kroos.

Waar het bij Ajax mis ging was onder andere de geldberg die ze konden uittrekken voor een nieuwe speler. Ajax moet creatief scouten en varen op de jeugd. En waar nodig op zoek naar een directe versterking waar voor goed geld uitgetrokken mag en kan worden mbt ervaring, het meest recente voorbeeld Tadic en Blind.

18-04-2024 12:51

Web +178830

@Juan 62
Precies Frank heeft zoveel goeds gebracht
En word door een grote ( te ) helemaal afgezaagd
Vooral de minachting is zo erg

18-04-2024 10:41

AjaxHoorn +32989

Ja die sfeer is ongeëvenaard eigenlijk. Zon bizarre energie en ontlading.

Frank is een held en een bijzonder fijn mens maar zijn ideeën zijn tactische ideeën zijn wel iets waarvan ik zeg, liever niet terug. Ik zou een rol bij Ajax wel mooi vinden.

18-04-2024 10:59

AjaxPositivo +6962

Wat een gezelligheid!

18-04-2024 10:24

TeringHenkie +28645

Wat een verhaal!

18-04-2024 10:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.