De Boer hoeft 'niet per se' hoofdtrainer van Ajax te zijn: 'Als er iets komt, zal ik luisteren'

door Jon van Dam 224

Bron VoetbalPrimeur

De Boer hoeft 'niet per se' hoofdtrainer van Ajax te zijn: 'Als er iets komt, zal ik luisteren'

door Jon van Dam 224

Bron VoetbalPrimeur

Laatst geüpdatet

Frank de Boer heeft momenteel geen duidelijke ambitie om bij Ajax aan de slag te gaan als hoofdtrainer. Dat laat de oud-trainer van de Amsterdamse club weten in gesprek met VoetbalPrimeur. Wel geeft De Boer aan altijd te willen luisteren naar een eventueel aanbod van Ajax.

'Ik heb nog niet gesproken met Ajax', laat de voormalig succestrainer van Ajax weten. 'Ik hoef ook niet per se hoofdtrainer van Ajax te zijn. Wat ik nu doe, vind ik hartstikke leuk. Als er iets komt, zal ik luisteren. Dan kijken we wat zij willen, en wat ik wil natuurlijk.' Sinds zijn vertrek uit de Verenigde Arabische Emiraten bij Al-Jazira zit de oud-verdediger van onder meer Ajax en FC Barcelona zonder club.

De Boer vindt het lastig om te zeggen welke mensen er momenteel bij Ajax aan de touwtjes trekken. Wie zich ontfermt over het aanstellen van een nieuwe hoofdtrainer, is ook niet bekend bij ex-trainer van Ajax. 'Het is bestuurlijk een wanorde op dit moment. Dat weet iedereen. We hadden met Alex Kroes gehoopt dat het beter zou gaan. Hij is op dit moment op non-actief gezet, en misschien wordt hij wel helemaal op non-actief gezet. Het is op het veld al niet denderend, maar buiten het veld misschien nog wel erger.'

De Boer staat bekend als een echte Ajacied. De huidige situatie van de club ziet hij daarom ook met lede ogen aan. 'Ik ben natuurlijk betrokken bij Ajax. Dat is logisch als je zo lang werkzaam bent geweest bij Ajax. Dus het doet in ieder geval pijn.'

Dick Schreuder

Eerder op de donderdag maakte journalist Maarten Wijffels bekend dat Dick Schreuder vooralsnog niet in beeld is als mogelijke nieuwe hoofdtrainer van Ajax. De broer van oud-Ajax-trainer Alfred Schreuder is momenteel werkzaam bij CD Castellón, een club die uitkomt op het derde niveau van Spanje. 'Hij wordt gepusht hier en daar. Maar niet in beeld, zei iemand die het weet', aldus Wijffels.

Lees meer over:
Plaats reactie

Oempaloempa +1475

Ik denk dat AJAX rap met FdB moet gaan praten, alleen is de vraag nu wie dat zou moeten doen.

18-04-2024 11:07

Bounce77 +2468

Ff off topic hoor, moet ineens denken aan de Engelse tabloids na de verloren halve finale, die hadden het over een stervende vlinder, we wisten allemaal dat het minder ging worden maar deze nachtmerrie, niet te doen, maar het is vrij simpel, we zijn Ajax, gaat goed komen, gaat ff duren maar er komen echt weer mooie tijden

12-04-2024 17:29

Amsterdammert1987 +288

Michael Reiziger als hoofdtrainer en Frank de Boer, Pepijn Lijnders, Fred Grim en Dave Vos als assistenten.

12-04-2024 17:26

Eurysaces +29499

Deze hele periode met Schreuder, Heitinga en van t Schip is voetballend 1 grote deja vu naar de periode onder Frank de Boer. Frank heeft een gouden pik, maar op geen enkele manier is het een trainer die iets met een team op kan bouwen. Dat lukte bij Ajax niet en daarna is het nog veel beroerder gegaan.

Gemiddeld haalde Frank in zijn kampioensjaren 74 punten, daarmee zou hij met de huidige prestaties van Feyenoord en PSV na 1 jaar de laan uit gestuurd zijn. Wat een volstrekt drama, en bevestiging van de verrotte cultuur binnen Ajax, zou het zijn als Frank opnieuw een kans krijgt het voetbal te verpesten voor de supporters.

liever nog een jaar Schip dan Frank, wat weinig zegt over Schip, die is ook absoluut niet geschikt voor deze klus.

12-04-2024 16:10

BackInBlack +14441

Opflikkeren

12-04-2024 14:38

Aurelius1 +19697

Hoeveel kansen mag De Boer nog krijgen? Vijf keer achter elkaar ontslagen worden gebeurde zelfs Gertjan Verbeek niet. Je zou denken dat de Boer definitief gediskwalificeerd zou zijn, maar some people are more equal than others, mogen herhaaldelijk falen en krijgen kans na kans.

12-04-2024 14:16

Kingoffdatoilet +17100

Nou interim directeur

12-04-2024 13:20

Jelluhafca +3370

De Boer en Lijnders zou ik nou twee goede nieuwe assistenten vinden ipv Valkanis en Bakkati en Witschge had ik dan wel gehouden

12-04-2024 12:11

twynestar +28201

Is de boer eigenlijk niet de perfecte assistent?
Voor discipline, intensief trainen, verdedigende taken afspreken.

12-04-2024 11:11

twynestar +28201

Ik maak me helemaal geen zorgen over de spelopvatting van De Boer of zijn kunde om een groep te managen. Het meeste van de mislukte avonturen werd veroorzaakt door het feit dat hij gewoon in de polder moet blijven.

Waar ik me wel zorgen over maak is dat De Boer zelf al aan heeft gegeven hoeveel stress de baan hem oplevert. Ik denk dat hij inmiddels niet meer de rustige zelfverzekerde rots in de branding is als hij bij Ajax was. Ben dan ook bang dat hij bij ons raar gaat twijfelen en experimenteren.

Het zou nog best lastig zijn om een echt complementair team om De Boer heen te formeren.
Ik zou er wel naar uitkijken om weer een trainer te hebben die ouderwets jongens afblaft als ze hun man laten lopen of zich verstoppen.

12-04-2024 11:08

Balgevoel +30817

Ik vind ook altijd dat wel érg makkelijk wordt gesteld dat De Boer een 'verdedigende' trainer is. Zo begon hij in ieder geval niet, toen hij Jol opvolgde. Maar je hebt wel een punt: aan z'n periode als bondscoach zagen we al dat hij flinke tikken heeft gehad en al even niet meer die (mooi geformuleerd) 'zelfverzekerde rots in de branding' is die hij ooit was. Maar ik denk ook altijd terug aan dat moment tijdens NEC-Ajax en aan hoe hard we dat fanatisme, als club, nodig hebben. Een rol als Hoofd Jeugdopleidingen zie ik niet zo voor me, maar als je hem erbij kunt halen als assistent in een soort 'Bogarde-rol', zou dat geweldig zijn.

12-04-2024 11:14

twynestar +28201

Als je zou overwegen met iets minder ervaren eerste trainer te werken (omdat Ten Hag nu eenmaal ook geen 6 jaar bij Real Madrid ervaring had toen hij kwam), dat De Boer misschien wel de ideale assistent zou zijn. De ervaren rol die vaak werd toegedicht aan relatief onbeduidende mensen als Spijkerman en Lodeweges vanwege hun leeftijd. De Boer zou wel inhoudelijk iets toevoegen.

12-04-2024 11:18

Balgevoel +30817

Ook karakterologisch, naast voetbalinhoudelijk. We missen wel echt iemand die die gasten het trainingsveld over jaagt, ze afleert te verslappen. Ook in mijn ogen zou hij - mits hij daarvoor openstaat, natuurlijk - een ideale eerste assistent zijn voor iemand als Dave Vos of Dick Schreuder. Laat ik het zo zeggen: na (Alfred) Schreuder, Heitinga, Steijn en Van 't Schip snak ik naar een coach die elders bewezen heeft een consistente visie over te brengen op een elftal. Die automatismen in een ploeg slijpt tot je brand ruikt, zeg maar. Dat tactische gezwalk en allesbehalve uitgaan van eigen kracht, heeft niet gewerkt, los van de beginperiode van (Alfred) Schreuder. En voor de gasten die ik net noem, zou De Boer ook als cultuurbewaker goud waard kunnen zijn. Maar we gaan vast op onze knietjes, smeken bij Ten Hag, die uiteindelijk naar Duitsland vertrekt...

12-04-2024 11:23

twynestar +28201

Ten Hag wil inderdaad naar Bayern of iig de Bundesliga, die is nog helemaal niet klaar om terug naar dit Ajax te komen, ongeacht wie hem nu gaat vragen.
Dick Schreuder en De Boer, Oosting en De Boer. Ik weet dat het sexier is om een naam als Potter te noemen maar de slagingskans is echt niet groter.

12-04-2024 11:36

Balgevoel +30817

Haha, Potter en sexy, die combinatie maakte heel even kortsluiting bij me, maar ik snap je... ;-) Vos, Oosting, (Dick) Schreuder: daar voeg ik graag nog Marcel Keizer aan toe. Heel misschien dat Michael Reiziger nog een optie is, maar veel verder kom ik ook niet...

12-04-2024 11:46

twynestar +28201

'Exotische verrassing' zou Frank zelf als beter alternatief voor sexy gebruiken.

12-04-2024 11:50

Balgevoel +30817

Hahaha ja, geniaal. Dat mag overigens van mij ook hoor, een 'exotische verrassing' als hoofdcoach, als het werkt (uiteraard). Maar ik denk niet dat die momenteel heel erg veel trek hebben om naar Amsterdam te komen...

12-04-2024 11:56

twynestar +28201

Ik denk dat exotische verrassingen met 1-0 achter staan. Er zijn heel veel trainers die het in en aantal culturen goed doen maar in anderen ook weer niet, zo'n match kan best specifiek zijn. Nog los van de politieke krachten rondom Ajax...

12-04-2024 12:03

rodnet +10260

Frank de Boer als trainer lijkt me een slecht idee, een andere functie binnen de club zou ik toejuichen. Hij was indertijd de juiste man op de juiste tijd op de juiste plaats en heeft met matige selecties tegen matige tegenstand goede resultaten gehaald. Maar ook toen al werd duidelijk dat hij tactisch geen hoogvlieger was en het vertoonde spel werd per seizoen dramatischer. De Boer heeft wel een echt Ajax-hart en zou als iemand op een technisch ondersteunende positie zeker toegevoegde waarde kunnen hebben.

12-04-2024 10:51

FissaDeGekste +3368

Eigenlijk is het toch gewoon prachtig dat FdB hier aangeeft graag de club te willen helpen, als trainer of in een andere rol.

Direct binnenhalen. In welke rol dan ook.

12-04-2024 10:25

Bjorn2321 +2062

Dick Schreuder... als ze dat doen hebben ze dus niets geleerd van de afgelopen jaren.
Matige trainers en ex-voetballers met 0 ervaring op enig niveau hebben ons samen met vriend Sven gebracht in de situatie waar we nu in zitten.

Met deze selectie en de beperkte middelen echt te versterken, is Frank misschien wel de best optie die er is. Verder heb ik echt nog geen reële naam voorbij zien komen.

12-04-2024 09:36

debetweter +10061

Assistent de Boer, voor trainingen, clubfilosie te bewaken etc. Kan dat Potter wel overhalen, of neemt dat de grootste twijfels rondom Knutsen weg. Het lijkt mij onrealistisch, maar het klinkt zeker als iets wat je moet onderzoeken.

12-04-2024 08:21

barry1988 +23986

Door het gedoe met Kroes zullen buitenlandse trainers verwacht ik niet meer instappen en zowel dan zal het mij verbazen. Ten Hag, Slot en Bosz zijn om verschillende redenen niet haalbaar/realistisch.

Dan zal ik graag Oosting of Schreuder aangesteld zien worden. Met Vos en Frank de Boer als assistenten. Kun je Maduro assistent/veld trainer maken en jong laten coachen. Dan is de staf aardig uitgebalanceerd. Frank de Boer was bij Oranje onder van Marwijk een goede assistent. En nu brengt hij ervaring en wat politiek gewicht in de schaal mee.

Mocht je daarnaast nog wat oud Ajacieden kunnen strikken als specialisatie trainers zou dat helemaal top zijn. Bijvoorbeeld Bergkamp, Litmanen, Bogarde/Davids.

De staf is dan ook groot genoeg om Jong Ajax een of meerdere keren mee te laten trainen bij Ajax 1. Dit komt de doorstroming ten goede.

12-04-2024 07:48

Rolo +13590

Triest om te zien hoe velen de Boer hier afmaken. Op basis van wat? Zijn tijd als speler bij Ajax? Waarschijnlijk niet.
Zijn tijd als trainer bij Ajax zowel in de jeugd als bij het eerste? Het behalen van 4 landstitels achter elkaar?Dat denk ik ook niet..

Frank wordt afgerekend op het spel dat hij speelde met een matige selectie. Iets waar John nu ook snoeihard mee aangepakt wordt hier. Triest.

Frank is een echte Ajacied. Iemand die wel zijn kop uit durft te steken. Dat verdiend meer respect.

12-04-2024 07:35

LukaLitmanen +81896

Idd.

FdB als trainer
Sjonnie Heitinga als assistent

Klaassen, Donny en Tete terughalen

Prima

12-04-2024 08:11

Capocapo +12001

Vergeef Luka aub, hij vindt het nog wat lastig om met afwijkende meningen om te gaan.

12-04-2024 08:17

debetweter +10061

Frank verdient respect. Met diezelfde respect denk ik niet dat het een hoofdtrainer is die dit ajax op de rails kan krijgen. Met de huidige selectie gaat het om tactisch(e) inzicht/keuzes, en het herkennen van bepaalde kernkwaliteiten in spelers. Ik geloof niet dat dat de stijl van de Boer is.

Als de assistent van Knutsen met Bogarde lijkt mij ideaal

12-04-2024 08:23

Yeshyeshyall +10920

Mee eens maar hij hoeft wat mij betreft niet opnieuw trainer te worden hier. Wel eeuwig respect voor hem als speler en trainer bij Ajax!

12-04-2024 08:52

Godenzoon24 +15266

Van mij hoeft het ook niet Frank!

12-04-2024 07:17

lexy88 +8816

Das war einmal...

Ik weet nog hoe opgelucht ik was toen de Boer vertrok en Peter Bosz kwam. Wat een verschil.

12-04-2024 07:00

Capocapo +12001

Kijk nog eens na welke aankopen Peter Bosz kon doen, groot verschil

12-04-2024 07:31

XXX +267

De Boer wilde vd Hoorn ipv van Dijk, gudelj ipv propper, wilde per se Sigthorsson en Theo Janssen als verdedigende middenvelder.... Het weinige geld dat er was werd daarom verkeerd uitgegeven, dus hij is zelf hoofd verantwoordelijk voor de uitholling van de selectie

12-04-2024 08:31

Yeshyeshyall +10920

Dat vind ik wel wat makkelijk hoor. Hoorn en Gudelj werden destijds ook al betwist. Sigrhorsson scoorde als een malle maar groot deel kwam uit 1 wedstrijd waardoor hij veel efficienter leek dan hij was. Janssen blonk uit maar als verdeigende middenvelder echt een stretch

12-04-2024 08:55

Capocapo +12001

Hij had niet de budgetten om een categorie hoger te shoppen, die had Bosz wel. Ziyech, sanchez, neres. En jeugd als Frenkie en de Ligt.
Het zat bosz allemaal niet tegen.

12-04-2024 09:01

Capocapo +12001

Voor Eriksen kwam duarte in de plaats

12-04-2024 09:43

lexy88 +8816

Ging mij om de speelstijl. Bij Vitesse speelde Bosz al op dezelfde manier en met veel spectaculair voetbal tot gevolg. En met veel minder materiaal dan bij Ajax.

12-04-2024 13:41

lexy88 +8816

Ging mij om de speelstijl. Kijk naar de aankopen/spelers van Vitesse en hoe aanvallend Bosz daarmee speelde vergeleken met het voetbal van Ajax onder de Boer.

12-04-2024 13:42

Capocapo +12001

Minder materiaal? Pröpper, Bony, van Ginkel, enz. Had de Boer niet

12-04-2024 16:07

Henkje +3378

Snap niet dat mensen Frank de boer willen als trainer. Is misschien 4 keer kampioen geworden met Ajax, alleen het spel was echt droevig en slecht. En ook mede omdat de concurrentie zo ongelofelijk slecht was. Ik denk dat Frank niet goed genoeg is voor deze rol. Ook bij het Ned. Elftal gefaald en verder bij elke andere club die hij heeft getraind.

12-04-2024 06:56

401Middenweg401 +5977

Nu is het spel nog droeviger en slecht en worden we geen kampioen. Dan gaan we er dus behoorlijk op vooruit.

12-04-2024 09:18

Helmond1970 +1152

A.u.b. geen hoofdtrainer dat is brevet van onvermogen

12-04-2024 06:29

bojansuarez +324

Totdat iemand een betere optie kan bedenken die haalbaar is...is F de Boer voor mij tot zo ver de meest realitistische optie die we hebben. Had het liefst Bosz gehad maar dat gaat m niet worden. Bedenk ff wat de Boer met Ajax heeft gepresteerd en met het materiaal dat die had, daar kan je toch niet omheen. Met HOESEN, van Rhijn, Moisander, Boilesen, Fischer and Serero van Barcelona winnen...Dat ie daarna in zn carriere niet heeft gepresteerd, ligt in mijn opinie aan de clubs en zijn manager style die eigenlijk alleen bij Ajax past met jonge spelers. Een mini versie van Van Gaal, dat is wat we nodig hebben.

12-04-2024 04:59

Arnold.L +2609

Of hij nu hoofdtrainer wordt of niet, Frank moet gewoon wat bij de club doen. Hij hoort daar thuis.
Ook een Wim Jonk en een Bergkamp horen daar bezig te zijn. In het eerste of bij de jeugd.

12-04-2024 03:45

MarkP +21527

Is piet de boer nog beschikbaar?

12-04-2024 01:46

driehoekjes +3334

Gelukkig staan buitenlandse toptrainers in de rij om voor een appel en een ei in een bestuurlijke chaos te stappen. Met supporters en verwachtingspatroon alsof ajax niveau ieder jaar halve finale CL is..

12-04-2024 07:21

LukaLitmanen +81896

Potter wilde hoor

12-04-2024 08:10

NeeI +107618

De Boer is niveau Heerenveen. Max.

12-04-2024 09:54

Balgevoel +30817

Zou, serieus, wel leuk zijn, De Boer bij Heerenveen.

12-04-2024 09:58

NeeI +107618

Ja, uitstekend optie voor hem. Zijn carrière staat inmiddels 10 jaar stil en als trainer staat ie er niet goed op. Heerenveen kan een mooie herstart zijn.

12-04-2024 10:01

Ajaxmentalitaaa +1640

Frank heeft wel bewezen dat die met matige spelers maximaal resultaat kan halen en dat is wel precies wat we nodig hebben om de aansluiting met psv weer te vinden. Volgend jaar kampioen worden is waarschijnlijk onrealistisch,maar om de aansluiting weer te vinden zou je het liefst 2e maar op zijn minst derde moeten worden om de CL miljoenen weer binnen te slepen dan kan je daarna weer gaan bouwen aan een kampioensteam.

12-04-2024 00:28

RowAFCA +52

Laten we zondag gewoon doen alsof het 15 mei 2011 is. Borst vooruit en gaan!!

12-04-2024 00:08

Robertini +38975

Als jeugdtrainer of assistent zou ik hem graag zien komen, als hoofdtrainer is hij tactisch niet sterk genoeg.

12-04-2024 00:06

JantjeVanAmsterdam +2509

Tijd dat alle ratten en slangen en woke vrouwen vertrekken met pek en veren! Mosman, Van Praag, Schlik, Blind, Van Gaal allemaal out!!!
Spreekt voor zich op Van Gaal na. Maar een van Gaal die 5% inzet geeft en 100% macht wilt gaat niet werken. En Blind en Van Gaal hebben al eerder team Cruyff proberen te naaien.

Bestuurlijk gezien nu tijd om visie Cruyff te volgen.

Jordi cruyff AD
Kroes TD
Xavi Trainer
Hoofd assistent: Frank de boer
Assistenten: Deco en Bogarde

12-04-2024 00:03

Robertini +38975

Als Kroes terugkomt van z'n schorsing gaat hij echt geen stap omlaag doen. Daarnaast is Jordy Cruijff alleen qua naam een versterking.

12-04-2024 00:08

Ferd +38310

Cruijff heeft al aangegeven trainer te willen zijn en geen directeur.

12-04-2024 06:11

Capocapo +12001

Xavi en Cruijff op basis waarvan????

En van Gaal en van Praag, wat doen die verkeerd dan? Terecht jouw vriendje wegsturen?

12-04-2024 07:34

JantjeVanAmsterdam +2509

Van gaal en van praag zijn enkel uit op macht en hebben niet de leeftijd om hard te werken nog voor Ajax. Verder heef van gaal ooit geprobeerd een coupe te plegen om Cruyff binnen Ajax wat gelukkig nooit gelukt is.

Tevens is Danny blind altijd aanwezig binnen Ajax directie in tijden dat het heel slecht gaat.
Heb hem in goede jaren nergens gezien

12-04-2024 07:48

Sjaakie +5778

Niet teruggrijpen naar het verleden, geen experimenten, maar een bewezen topper. Mét uitstraling. Dat is wat we nodig hebben. Ik hoop dat dit allemaal rookgordijnen zijn.

11-04-2024 23:51

Capocapo +12001

Ja die komen ook echt naar dit Ajax

12-04-2024 07:34

Sjaakie +5778

De goeie wel. Als ze er alleen zelf beter van willen worden mogen ze wegblijven.

12-04-2024 20:13

Capocapo +12001

Ja want de meeste trainers komen uit liefdadigheid? Niet voor de centen en om prijzen te winnen?

12-04-2024 20:15

Sjaakie +5778

De goeie zeg ik toch. Die Ajax een warm hart toedragen.

12-04-2024 20:16

Capocapo +12001

Welke zijn dat nog dan, echt goeie trainers die zouden willen?

12-04-2024 20:19

Sjaakie +5778

Ha, ha, ha. Ik dacht al: waar blijft ze nou. 🤪
Gelukkig zijn daar duurbetaalde hele slimme mensen voor om dat te weten.

12-04-2024 20:21

Sjaakie +5778

Maar ik ben er van overtuigd dat ze er zijn onder het trainersgilde: Ajax-fans. Wij toch ook, in voor- en tegenspoed?

12-04-2024 20:23

RFHK +12871

De Boer oogt al jaren vermoeid/verward. Had als bondscoach al de grootste moeite om überhaupt de juiste speler bij de juiste naam te noemen. Zijn scherpte is er gewoon vanaf. Niet doen.

Het enige echte voordeel dat je hebt, is dat Joey Kooij dan geen Ajax meer mag fluiten.

11-04-2024 23:23

SCHREUDERNOPARTY +2489

Reacties zijn aardig 50/50 of hij het moet worden, maar Frank is een legende bij de club en een bewezen 'crisis' manager geweest bij ons.

Om hem in een bepaalde rol in de volgende staf te zetten zou ik zeker geen gek idee vinden.

11-04-2024 23:19

barry1988 +23986

Als assistent of in de RvC zal hij meer dan welkom zijn. Met zijn staat van dienst binnen Ajax en ervaring.

11-04-2024 23:13

Kryptonite +76738

Het maakt me niet uit dat we nu sms, e-mail en Whatsapp hebben. 10 jaar geleden gebruikte ik prima de fax en ondanks dat het nu een gedateerd systeem is dat bewezen heeft niet efficient en effectief te zijn, moet en zal ik per se weer hetzelfde faxapparaat gebruiken.

11-04-2024 23:10

WantAmsterdam +115917

Haha ja, Ajax in een notendop…

11-04-2024 23:14

Berghuis +14292

Hahahaha, deze is om in te lijsten.

11-04-2024 23:18

driehoekjes +3334

Je hebt wel een erg hoge pet op van ontwikkeling van trainers.

12-04-2024 07:25

Kryptonite +76738

Ja, het verschil tussen hedendaagse moderne trainers en iemand als Frank de Boer is dag en nacht.

12-04-2024 11:19

driehoekjes +3334

een trainer maakt een elftal niet de helft beter hoor. Was het maar waar

12-04-2024 13:21

Kryptonite +76738

Zeg dat maar tegen Feyenoord.

12-04-2024 13:33

driehoekjes +3334

Kampioen geworden omdat ajax afwezig was. Niks bijzonders gezien in europa

12-04-2024 13:50

Kryptonite +76738

Gewoon heel goed gepresteerd en gespeeld met een niet bijzonder elftal. Hun succes is minstens 50% te danken aan Slot.

12-04-2024 13:54

driehoekjes +3334

wat een onzin. gewoon goede selectie. en geen druk zoals bij ajax. veel trainers die 'overperformen' doen dat bij provincie clubs zonder druk. als ze vervolgens een stap hoger en dan lukt dat niet meer, zoals bij Potter

12-04-2024 14:05

Kryptonite +76738

Haha ja sure, weltrusten.

12-04-2024 14:07

driehoekjes +3334

er is maar een handje vol toptrainers in de wereld en die komen niet naar ajax. Bosz en Ten Hag hadden wereldelftallen bij ajax. Ten Hag is maar de vraag of het een toptrainer is (is door het goede elftal van ajax groot gemaakt). Een goede trainer doet zeker wat, maar geen 50% hooguit 15%

12-04-2024 14:35

Cojones16 +663

De juiste man op het juiste moment. Of hij nou als assistent of hoofdtrainer wil komen, altijd doen!

11-04-2024 23:07

GVR +3626

Pascal Jansen
Dave Vos
Frank de Boer
Pepijn Lijnders

Lijkt me wel een aardige staf

11-04-2024 23:06

Ferd +38310

nee. Jansen hoort er absoluut niet tussen

12-04-2024 06:12

Ajax4proud +10790

Frank de Boer heeft 4 schalen binnen gehaald maar het lijkt erop dat vele ook vergeten dat hij van de Graafschap had verloren. Echter was hij wel hard alleen de stijl die hij nu wil gaan spelen gaat ook niet lukken met deze selectie. Volgend seizoen moeten er weer nieuwe spelers komen en spelers vertrekken. Volgend seizoen wordt bouwen waarin alles onzeker is.

11-04-2024 23:03

JanTa +15823

Tjeeeee,wat een onderbouwing, Frank heeft an de Graafschap verloren hoelang ben je bezig geweest om dat uit te zoeken? Heb je ook uitgezocht dat hij werkte met de jongste selectie van de eredivisie en met deze groep ook de CL in ging, ben bang dat je zover niet gekomen bent. Juist deze groep heeft een coach nodig als hij en dat heeft Cruyff ook heel goed gezien.

11-04-2024 23:13

Ajax4proud +10790

Ook heerlijk om dan op de persoon aan te vallen, ik geniet hiervan!

Ik wilde eigenlijk geen lijst opnoemen maar goed.. omdat sommige dit blijkbaar graag willen horen..
De Boer kon niet opschieten met moeilijke mensen.
Verdediging bleef constant achterin rond breien. Ajax werd ook de kampioen van de armoede genoemd. Het spel was niet om aan te gluren oftewel zoals hoe Mourinho wint alleen zakelijk.
Wat voor spelers Ajax ook heeft gehad, ze hebben een veel groter budget dan dat de Graafschap mag van dromen.

Is overal bij clubs behalve bij Ajax in een korte periode ontslagen:
2016 Internazionale
2017 Crystal Palace
2019–2020 Atlanta United
2023 Al-Jazira

Ajax kan wel denk ik verder zoeken dan de neus lang is.

12-04-2024 10:05

JanTa +15823

Ja en wat heeft dat met zijn functioneren bij Ajax te maken? we hebben het over 1 moeilijk persoon (Mounir El Hamdaoui) die hij meer dan terecht wegstuurde omdat hij niet met zich liet sollen is ook nooit meer goed gekomen met zijn voetbalcarrière. Dat breien achterin klopt maar dat waren de wel laatste 2 seizoenen omdat ieder jaar weer zijn steekhouders uit nood verkocht moesten worden, Ajax had geen cent meer in kas maar hij klaagde nooit om aankopen. In zijn 1e 3 jaren speelde hij gewoon volgens de Ajax filosofie tot het niet meer kon en moest hij gaan improviseren en allemaal onder toeziend oog van Cruijff. Dat hij het niet redden bij de clubs die je bijelkaar gezocht hebt zegt mij helemaal niets. Mij benieuwen wat je nu weer gaat googelen.

12-04-2024 10:25

Ajax4proud +10790

Bijna iedereen googled, wat een hoogstaande opmerking..
Dat het jou niets zegt wil niet zeggen dat het andere niet niets zegt. Alles wat je opnoemt is al bekend en oud nieuws.

Het blijft een feit dat hij geluk had dat hij bij Ajax het goed deed.

12-04-2024 12:26

JanTa +15823

Je verweer wordt steeds sneuer.

12-04-2024 12:29

Ajax4proud +10790

Blijkbaar zijn je antwoorden op. Op z'n minst heb ik je onderbouwing gegeven met feiten. Dat je de waarheid niet kan handelen is niet aan mij.

Frank de Boer is in mijn ogen voor volgend seizoen niet de ideale trainer voor Ajax.

12-04-2024 19:37

Robertini +38975

Ik zie FdB niet graag terugkeren als hoofdtrainer, maar dit is wel weer een heel erg bijzondere argumentatie.

12-04-2024 00:13

Ajax4proud +10790

Ik zie hier helemaal geen argumentatie. Waarom vind je het een heel erg bijzondere argumentatie?
Als je niks zinnigs hebt te vertellen dan hoef je ook niet persé te reageren.

12-04-2024 10:10

Schippersson +2475

Als Frank de opstelling mag maken is Hlynsson omze nieuwe linksbuiten en Mannsverk rechtsbuiten

11-04-2024 23:00

Schippersson +2475

Frank zou wel een ideale assistent zijn voir een onervaren iemand als Vos.

11-04-2024 22:58

Nr.10 +110907

Maak Frank de Boer nou assistent, dat is ideaal. Een assistent voor langere termijn. Echte clubman, teamplayer, geweldig veel ervaring als speler en trainer, fanatiek, veeleisend, kan het qua organisatie goed neerzetten, je haalt gewoon veel kwaliteit en stabiliteit binnen.

11-04-2024 22:54

JantjeVanAmsterdam +2509

Laat Frank het maar proberen. Met harde hand eroverheen. Wie niet mee kan mag gaan.

Bergwijn en berghuis sowieso uit selectie snijden. Zij hebben soweiso niet de mentaliteit en missen zo 10-12 wedstrijden per jaar door ziek, zwak of geblesseerd. En geen 4-5 miljoen salaris waard.

Zie frank graag aan roer met wat harde ervaren spelers erbij. 3 ervaren spelers in elke linie die de toon zetten zoals een nigel de jong, van bommel, tadic en dat soort karakters dat konden.

11-04-2024 22:50

Juan62 +46108

Gewoon hem die 4de ster laten binnenhalen, als coach

11-04-2024 22:47

Sjoerd.T +789

Met Frank de Boer heb je een echte ajacied die alles geeft voor onze club en daarbij de grondlegger was van de fantastische jaren die Ajax heeft gehad. Als iemand als hij een functie wil bekleden bij Ajax moet je hem direct bellen!

11-04-2024 22:44

DeKenner +9270

Hij heeft heel goed werk verricht bij Ajax, en ik vind het jammer dat hij niet van iedereen de credits krijgt die hij verdient. Ik kan je zeggen dat ik in die kampioensjaren net zo hard heb staan juichen voor Ajax. De kampioenswedstrijd tegen Twente was een heel mooi hoogtepunt dat ons allemaal bij zal blijven. Maar tegelijkertijd zeg ik: dat was toen. Want na Ajax heeft hij het verschrikkelijk gedaan als coach. Het vuur dat hij toen had zie ik nu niet meer bij hem. Ik zou hem dus niet zonder meer een baan geven binnen Ajax.

11-04-2024 22:55

Sjoerd.T +789

Zeker weten, de kampioenswedstrijd tegen Twente was geweldig! Ik snap wat je bedoeld met het vuurtje, maar ik denk dat die wel brandt voor Ajax, maar dat moeten we dan maar zien. Ik hoop op die passie zoals tegen NEC tijdens de drinkpauze toen ze 5-1 voor stonden.

11-04-2024 23:01

godlike +3806

Als je De Boer als assistent kunt nemen mag je je handen dichtknijpen. Clubman en iemand die Ajax en de filosofie kent. Heeft Ajax uit het slop getrokken toen het nodig was. Dat hij zichzelf wil schikken spreekt boekdelen, een echte Ajacied.

11-04-2024 22:39

Sjoerd.T +789

Amen! Liever vandaag als morgen.

11-04-2024 22:45

jeffrey_van_der_sluis +30336

Wie zou er dan op dat beruchte lijstje staan met potentiële trainers?

11-04-2024 22:32

Joodhannus73 +3579

Heeft overal gefaald na Ajax. Dat wisten wij ook dat dat zou gebeuren. Niet meer terugkomen svp. Traner in de jeigd voor verdedigers met Bogarde prima!

11-04-2024 22:19

Deligt1986 +645

Welke 'toptrainer' wil er komen dan... We zijn nog niet zo ff uit deze negatieve spiraal denk ik. Even terug naar de basis met Frank de Boer, en dan misschien Dave Vos en Winston Bogarde er weer bij lijkt voor nu misschien wel het hoogst haalbare....

11-04-2024 22:11

Oxxer +163797 moderator

Wat is volgens jou een toptrainer?

11-04-2024 22:15

JoeBlow +8157

Ajax heeft een geweldige naam, ook in een moeilijke period als deze. Het idee dat top trainers niet naar Ajax zouden willen, wordt enorm opgeblazen. Ajax is een grote club, met grote mogelijkheden. Elke ambitieuze trainer onder de absolute top is daarin geinteresseerd.

11-04-2024 22:16

Amsterdam Loyals +2019

Tuurlijk! Wie wil er niet naar een club zonder AD, zonder TD, een selectie in onbalans.. nee die trainers staan in de rij! Gelukkig wil MvP Frank, dus maak je totaal geen zorgen! Zo ziek deze club

11-04-2024 22:39

Devid87 +3532

Even terug naar de basis zegt die dan 😂.

Met Frank gaat die negatieve spiraal Mach 5 door.

11-04-2024 22:27

Hijosdedioses +6540

Zag laatst weer dat filmpje waarin Ajax 5-1 voor stond, maar Frank nog steeds boos was over het spel en het team stevig toesprak. Dat mis ik wel bij dit huidige Ajax, iemand die het team stevig aanpakt! Wil niet zeggen dat hij moet terugkeren als hoofdtrainer overigens.

11-04-2024 22:00

JoeBlow +8157

Ook gezien. Hij was echt witheet omdat het andere team de 1-5 scoorde.

Ik zou hem een perfecte aanvulling vinden op een innovatieve en moderne hoofdcoach. Iemand die alle stromingen binnen de club goed kent en een absolute winnaar is.

Ik heb hem al eens Bobby Haarms 2.0 genoemd.

11-04-2024 22:19

Ajaxfan31183 +16391

Nou de meeste hier opgelucht want Frank hoef niet persee trainer te worden die met een gigantisch kut elftal (buiten zn eerste titel om) aantal keer kampioen is geworden. Maar de meeste vergeten 1 cruciaal detail waar de boer goed in was aangezien het toen ook flink aan het etteren was op bestuurlijk niveau, daar kraait geen haan naar , het enige wat ze hier kunnen zeggen is dat het voetbal kut was want verder willen ze niet kijken dan dat

11-04-2024 21:59

Ajax27 +19086

Het voetbal was gewoon goed in de eerste 2,5 seizoenen onder de boer en verdedigend stond hey goed met een aardige selectie.

Het enige wat men onthoudt is het lelijke 4e seizoen onder de Boer waar ie met een matig elftal matig kampioen werd en het seizoen erna met een nog matiger elftal waar ie met houterig voetbal door een slechte selectie probeerde wat ie kon.

Het 6e seizoen was al veel beter om aan te zien door de doorstroom van wat talentvolle eigen jeugd, iets waar hij altijd oog voor had. Die laatste wedstrijd tegen de Graafschap... man man, anders was ie gewoon 5 x kampioen geworden in 5,5 seizoen.

Frank zou geweldig zijn om stoïcijns met alle onzin die er in de club gaande is gewoon stug door te gaan. En met de middelen die er nu zijn weet ik ook zeker dat ie een veel betere selectie krijgt als 2013-2014 & 2014-2015. Ik weet zeker dat Frank in staat is om 'gewoon' weer in 1 seizoen goed met de top-3 mee te draaien. Beter dan PSV zal lastig worden met hun selectie, maar het 2e jaar doen we gewoon weer mee om het kampioenschap.

11-04-2024 22:25

XXX +267

In mijn herinnering was het zesde seizoen niet om aan te zien, maar werd het enigszins gepruimd omdat we er toch kampioen mee gingen worden. Tot de Graafschap uit... Verder waren niet de hele eerste 2,5 seizoenen goed maar alleen elke keer de tweede helft van die seizoenen, als het door blessures op zijn plaats viel. Zelf had hij heel veel moeite om spelers kwaliteiten goed in te schatten.

12-04-2024 08:42

PietjePrecisie +1982

Klopt, het was bestuurlijk heel onrustig toen en Frank bleef onverstoorbaar, dat was echt knap.

12-04-2024 05:11

Ajaxfan31183 +16391

En daar heb ik het niet eens over ........

12-04-2024 09:42

Hziyech15 +2197

Haal de Boer maar terug als assistent. In de zomer Riedewald oppikken. Is transfervrij en brengt de nodige ervaring met zich mee. Daarnaast vond ik hem erg sterk als nr 6. Vladimir Coufal halen als rechtsback, is ook transfervrij en daarnaast verdedigend prima en aanvallend voegt hij ook wat toe. Hij brengt ook de nodige ervaring met zich mee.

11-04-2024 21:54

wijzijndebeste123 +163058

Puik plan. De Boer assistent van Peter Beense. Naast Riedewald, ook Vd Beek, Klaassen, Roly Bonevacia en Mitchell Donald terughalen. Die weten wat er bij Ajax gevraagd wordt.

11-04-2024 21:57

Hziyech15 +2197

Sorry, maar wat is dit nou weer voor rare reactie. Frank de boer zou ik een prima optie vinden om assistent te worden. Hij kan veel dingen niet, maar wat hij wel kan is de spelers scherp houden, hij is een Ajax man en daarnaast is hij hier al eens trainer geweest in een lastige periode.

Riedewald heeft onder Peter Bosz een paar prima wedstrijden gespeeld op 6. Hij is verdedigend goed en versnelt het spel. Hij is basisspeler geweest bij crystal palace en heeft echt wel kwaliteiten die we goed zouden kunnen gebruiken.

Coufal is een ervaren premier league speler van 29 jaar die toevallig op een positie speelt waar wij een nieuwe speler voor nodig hebben en hij is heel toevallig ook nog eens transfervrij in de zomer.

Dit lijken mij oprecht leuke opties voor Ajax. Dit is mijn mening en waarom jij vervolgens met zo’n verschrikkelijke sarcastisch reactie komt is me dan ook een groot raadsel.

11-04-2024 22:06

wijzijndebeste123 +163058

Riedewald onder Bosz is ruim 6 jaar geleden. Heeft al jarenlang vrede met op de bank zitten bij Palace. Totaal ambitieloos figuur.

11-04-2024 22:10

KarimB +11224

Riedewald.............. Nog zo,n krijger

11-04-2024 22:01

PietjePrecisie +1982

Wel een speler die FdB goed zou kunnen inpassen.

12-04-2024 05:12

KarimB +11224

De rillingen...

12-04-2024 10:13

Koekie87 +20966

Riedewald is sinds zijn vertrek naar Palace al een paar jaartjes met pensioen. Dat je Riedewald als versterking ziet is echt lachwekkend.

12-04-2024 05:42

Link134 +880

Hoef van mij ook niet perse

11-04-2024 21:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.