Daramy terug in Amsterdam: 'Afgelopen seizoen belangrijkste wapen van FC Kopenhagen'

door Brent Tomassen 157

Bron Voetbal International

Daramy terug in Amsterdam: 'Afgelopen seizoen belangrijkste wapen van FC Kopenhagen'

door Brent Tomassen 157

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Mohamed Daramy hoopt nu hij bij Ajax is teruggekeerd na zijn verhuurperiode bij FC Kopenhagen op meer speeltijd. In Dusan Tadić lijkt zijn belangrijkste concurrent voor de linksbuitenpositie inmiddels te zijn vertrokken, maar nog altijd lijkt de concurrentie links voorin moordend met Steven Bergwijn en het aanstormende talent Mika Godts. De vraag is of Daramy een toekomst heeft in Amsterdam na een goed jaar in de Deense hoofdstad.

'Toen Ajax hem in 2021 kocht was Daramy nog een ruw talent. In sommige wedstrijden was hij niet te bespelen, maar in andere wedstrijden was hij afwezig. Dat is nu niet meer zo', vertelt de Deense journalist en volger van FC Kopenhagen namens Ekstrabladet, Gisle Thorsen tegenover Voetbal International. 'De Daramy van afgelopen seizoen is een stuk consistenter dan de Daramy van voorheen. Het is duidelijk dat hij een ontwikkeling heeft doorgemaakt. Ten eerste fysiek: hij is een stuk sterker geworden. Ook aan de bal is hij verder. Hij maakt betere keuzes, is slimmer op het veld. In de loop van het afgelopen seizoen hebben we hem echt zien groeien.'

In Denemarken kende Daramy een goed seizoen, met onder meer acht goals en vier assists in 28 competitiewedstrijden, en liet hij volgens Thorsen zien waarom Ajax hem in de zomer van 2021 aantrok. 'Hij was als linksbuiten de ster van het team. Het plan was simpel: geef de bal aan Daramy, dan gebeurt er iets bijzonders. Je voelde de buzz in het stadion als hij werd aangespeeld. Hij was het afgelopen seizoen het belangrijkste wapen van FC Kopenhagen, daar bestaat geen twijfel over. Vergis je niet: Mo is een grote speler in Kopenhagen, een grote naam. Daardoor werd het team ook op hem afgestemd. Op zijn kwaliteiten én tekortkomingen.’

'Hij moet de arbeid leveren die van hem verwacht wordt'

Met dat laatste bedoelt Thorsen vooral de fysieke arbeid van Daramy tijdens wedstrijden. Uit metingen blijkt dat de 21-jarige Deen gemiddeld 9,1 kilometer per negentig minuten loopt, ruim twee kilometer minder dan sommige ploeggenoten. ‘Het is niet zo dat Daramy niet hard werkt’, stelt Thorsen, 'maar als je minder meters maakt dan gemiddeld, moet je aan de bal iets heel speciaals hebben om dat te compenseren. In Denemarken kan hij dat, maar bij in de Eredivisie ligt het niveau hoger. Is hij bij Ajax ook zo speciaal? Dat vraag ik me af. Als Daramy bij Ajax wil slagen zal hij de lat voor zichzelf dus hoger moeten leggen. In Kopenhagen is hij de ster, in Amsterdam zal dat niet zo zijn, dus moet hij de arbeid leveren die van hem verwacht wordt. Ik ben heel benieuwd of hij die switch kan maken, of hij hard genoeg voor zichzelf kan zijn in dat opzicht. Voetballend kan hij het niveau van Ajax denk ik aan, maar in het moderne voetbal kun je niet alleen maar teren op wat je aan de bal kunt. Dat kwartje zal bij hem moeten vallen.’

Daramy zal absoluut voor zijn kans willen gaan in Amsterdam, maar de kans bestaat nog altijd dat het niet lukt bij Ajax. Volgens Thorsen zal FC Kopenhagen dan alsnog een vangnet kunnen zijn. ‘Dat is de grote droom van de club: Daramy terugkopen. Of dat kan, is afhankelijk van hoe hij het de komende weken doet bij Ajax. Financieel zou het moeten kunnen. FC Kopenhagen is in staat een transfersom in de richting van tien miljoen euro te betalen. Als in de loop van augustus blijkt dat Daramy buiten de boot gaat vallen in Amsterdam, gaan ze het absoluut proberen.’

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

LouisVonGoal +2919

Een beetje rust in zn spel en hij komt er wel.

20-07-2023 07:30

Spielmacher +10779

Acht goals en vier assistes is de helft van Begwijn in een zwakkere competitie. Rechtsbuiten is de enige plek waar hij wat zou kunnen betekenen voor Ajax, maar weet niet of hij dat kan. Hij lijkt in ieder geval stijf rechtsbenig.

20-07-2023 01:59

Rock69 +8411

Ik verwacht persoonlijk veel van deze Daramy. Een jaar uitlenen heeft hem goed gedaan in Denemarken. Kom op, jongen!

19-07-2023 07:57

brullie +7054

Speelde met veel overtuiging. Is, zo lijkt, sterker geworden in de duels maar ja, dit was maar 1 wedstrijd en tegen een matige tegenstander. Ook naar hem benieuwd. Tadic was onze captain en zal altijd een Ajacied blijven maar liep wel anderen in de weg zeker als het minder ging met hem.

19-07-2023 07:09

ditisdebeslissing +4211

Daramy is nog wat wisselgeld. Misschien kan hij betrokken worden bij een ruildeal.

19-07-2023 07:05

Ferd +38604

of misschien wordt hij onze vaste rechtsbuiten

19-07-2023 07:44

JanBiesbos +29271

Was toch voor links gehaald?

03-08-2023 19:53

Altijdindestraat +40290

Hij liep nogal met oogkleppen op, blind paard kan ook.

19-07-2023 01:13

Yeshyeshyall +11000

Tijd begint een beetje te dringen voor hem. Heb wel een zwak voor hem omdat hij heerlijk op snelheid kan dribbelen. Hij is jong, speelde druistig maar het is ook vaak wel makkelijk om de jonge spelers die op avontuur gaan te bekritiseren, natuurlijk lukken zn acties niet altijd maar hij brengt wel vaak gevaar. Moet nu snel consistent gaan leveren anders wordt hij weer verhuurd

19-07-2023 00:15

4bier +31367

Zo mogelijk nog slechter dan Bande. Wat een dramatische start maakte hij vandaag. Ik zou bijna Babel weer opbell.. Laat ook maar.

18-07-2023 23:17

JanBiesbos +29271

Wijn op bier geeft….

03-08-2023 19:54

Sense of.H +5472

Bergwijn afwisselen Met Daramy
Brobbey afwisselen met SPITS?
Berghuis afwisselen met Concenciao

Dat zijn veel ego's, missers en 30 doelpunten, en dat is veelste Matig, hoop op een Spits van het Kaliber jong ibrahimovic en Rechtsbuiten ala antony, anders is het een seizoen met hakken en sloten.

18-07-2023 23:01

Professor +11207

Daramy komt echt tekort kan rennen maar met de bal weet hij zich geen raad. Technisch zo beperkt helaas

18-07-2023 20:44

valkl01 +2621

Vandaag in de tweede helft laten zien dat hij nog steeds hetzelfde is als toen hij kwam. Hier heb je werkelijk niks aan!!

18-07-2023 18:49

Amp +38000

8 goals en 4 assists in Denemarken komt op mij niet zo bijzonder over op dat niveau. En dan heb ik t idee dat het niveau daar ook wat lager ligt dan hier

18-07-2023 18:12

JTajax +10718

Axel Dongen is toch ook het best op links? Of vergis ik me?

18-07-2023 17:13

gi0vanni +7331

Waarschijnlijk is Bergwijn in vorm beter maar Ajax heeft er 3 talenten achter dus dat is mooi. Daramy is redelijk snel en kan redelijk afmaken. Wat Dongen en Godts kunnen weet ik niet maar het zal wel goed zijn als ze vanaf het begin in Ajax1 zitten.

18-07-2023 17:48

TJHooker +3938

Blijft een ruwe speler met weinig finesse. Denk niet dat dit het niveau is waar wij bij geholpen zijn. Denk ook niet dat hij vaardiger gaat worden, ik zou er in ieder geval niet op gokken.

18-07-2023 16:46

afca1985 +21517

Lekker verkopen, kan er ook weinig van, is een speler die ruimte nodig heeft en dat krijg je niet bij Ajax. En hij heeft veel concurrentie op links, mis je niks aan. Voor 10 miljoen kom hem maar halen.

18-07-2023 16:18

Nr.10 +111573

Nou, en nu weer terug naar Kopenhagen, 10 miljoen onze kant op, en klaar.

18-07-2023 16:13

Henkjanklaas +20673

Ben benieuwd of hij nu die transfersom gaat waarmaken.. ben erg benieuwd

18-07-2023 13:41

valentino88 +2580

Pfff hij kwam binnen bij Ajax als kleintje. Al grote jongens speelden toen nog bij Ajax. Nu is hij terug na een seizoen verhuurt te zijn en moet hij de man gaan worden. Het kan verkeren. Ik laat me graag verrassen door hem!

18-07-2023 13:30

cantharel +3527

Heb wel vertrouwen in hem maar is alleen misbruikt bij Ajax of liever gezegd nooit gebruikt.

18-07-2023 13:19

Ozymandias +159568

Het is mij door Denen verteld dat Daramy afgelopen seizoen totaal uit vorm bij FC Kopenhagen begon en het een tijd duurde voordat hij op dreef kwam maar dat hij een geweldige indruk maakte richting het einde van het seizoen. Ik zou het toejuichen als Bergwijn vertrekt en Ajax ervoor kiest om Daramy, Van Axel Dongen, Kalokoh en Godts met elkaar te laten concurreren voor speeltijd als linksbuiten.

18-07-2023 13:18

Henkjanklaas +20673

Wellicht tegen beter weten in, ik ben ook geen Bergwijn fan, hoop ik dat hij toch gaat doen voor ons .

18-07-2023 13:42

B2tob4 +12084

Hopen tegen beter weten in...?
Bergwijn heeft praktisch 2 jaar bij Spurs op de bank gezeten, maakte afgelopen seizoen absoluut zijn transfersom nooit waar. Idd het beste om z.s.m. te verkopen en het vrijgekomen geld in een paar aanstormende jeugdspelers uit Zuid-Amerika of het oostblok te steken...! Zelfde geld overigens ook voor Wijndal!

18-07-2023 16:46

Henkjanklaas +20673

Ik blijf hopen dat hij het gaat doen. Oefenpotjes zeggen weinig maar ik vond hem vd week heel aardig spelen

20-07-2023 20:43

Aldinho_nl +1061

Bergwijn mee eens. Mede om ruimte te maken in het slarishuis en geld te genereren voor posities waar versterking is gewenst.

18-07-2023 15:23

Nr.10 +111573

Een van je weinige topaanvallers (voor Eredivisie begrippen) laten vertrekken om dan vier spelers die nog niets bewezen hebben een beetje uit te proberen, en dat terwijl de rest van de selectie enorm veranderd is de afgelopen tijd en je een rampseizoen achter de rug hebt. Liever niet Ozy. Doe maar Daramy verkopen, Godts achter Bergwijn. En misschien Axel. En dan een topper halen op rechtsbuiten, én spits.

18-07-2023 16:15

De-King +20590

Ik ben het vaak met je eens Ozymandias, maar dit lijkt mij echt geen goed idee. Ik heb liever Bergwijn dan Daramy.

18-07-2023 17:26

DankzijCruijff +48731

This didn’t age well, puur obv de wedstrijd van zojuist haha.

18-07-2023 18:57

fanvooraltijd +6828

Wat een negatieve houding ,ik denk dat hij een verademing wordt . Ben die chagrijnige koppen van Brobbey en Bergwijn eigenlijk flink zat .

18-07-2023 12:36

AjaxHoorn +32989

Brobbey is van nature vrolijk. Je kan ook niet lekker in je vel zitten. Bergwijn daarentegen is een gangster, dan heb je zon houding je weet zelf.

18-07-2023 12:46

Hollister +12626

Ik geloof niet zo in een wederopstanding... dit soort spelers zijn het helaas net niet, maar ik laat me graag verrassen.. een erfenis van het rendement van Tadic is niet gemakkelijk op te vullen

18-07-2023 12:25

atouba19 +3501

Wat een onzin.. Jongen is net 20 toen ie in Amsterdam kwam. Eerste keer in het buitenland, andere taal en andere cultuur + verwachtingen. Geef spelers eens een tweede kans. Zie echt wel de potentie in Daramy.

18-07-2023 13:09

Charly187 +220

Blind? Vertonghen ?

18-07-2023 13:42

Aldinho_nl +1061

Ronald de Boer

18-07-2023 15:24

AJAX020ADAM +6972

Kan weleens de openbaring vh seizoen worden.

18-07-2023 12:12

B2tob4 +12084

Werd van Bergwijn ook verwacht met zijn prijskaartje van €32 miljoen. Speelde afgelopen seizoen als een natte krant, waarom zou dat komend seizoen anders zijn/worden? Of gaat deze speler ook een wederopstanding meemaken?

18-07-2023 16:41

JanBiesbos +29271

Je kunt met twee spitsen voetballen, bergwijn en brobbery en op de vleugels conceicao en daramy op middenveld tahrovic en Vos
Bergwijn. Brobbery.
Datamy. Conceicao
Tahirovic
Taylor. Berghuis
Wijndal. Bassy. Rensch
Rulli

18-07-2023 12:02

UwSchipper +5684

Dat zie ik ook wel zitten.

18-07-2023 14:15

Toni21 +3538

Jij hebt zojuist een heel nieuw systeem uitgevonden, 3-2-1-2-2, gefeliciteerd! Je bent toch niet echt serieus hè over deze FIFA opstelling van je???

18-07-2023 19:52

JanBiesbos +29271

Zet bergwijn maar op tien

18-07-2023 11:54

JanBiesbos +29271

Ziet er afgetraind uit last het maar zien

18-07-2023 11:53

AjaxAddicted +2999

heel simpel toch? de beste speelt en Steijn bepaalt wie dat is...

18-07-2023 11:48

Web +178830

Bergwijn kan beter linksback spelen dan Wijndal, dan moet hij het zelf wel willen
Gewoon eens uitproberen

18-07-2023 11:14

Web +178830

Rechtsback zou nog beter zijn
Dan komt hij met een goede been uit
Rensch zou ik nog eens weer linksback willen zien
Daar heeft hij een goede wedstrijd gespeeld

18-07-2023 11:42

Spelvreugde +4652

Zou best een briljant kunnen uitpakken. Goed idee. Cruijffiaans.

18-07-2023 11:52

Ajaxisart +18781

Ook deze jongen is niet goed genoeg.

18-07-2023 11:12

Web +178830

Ik zou nog even voorzichtig zijn

18-07-2023 11:14

Flipper33 +6826

Onzin is goed genoeg

18-07-2023 12:11

Nr.10 +111573

Net stukje op VI gelezen over zijn afgelopen seizoen bij Kopenhagen. Zijn dribbel data zijn wel indrukwekkend: meeste dribbels van de competitie, meeste dribbels in 16 tegenstander, meeste geslaagde dribbels. Maar wat dan wel weer opvalt, is dat hij op de lijstjes ‘schoten na dribbel’ en ‘gecreëerde kans na dribbel’ ineens 3e en 4e staat. Terwijl hij dus wel de meeste geslaagde dribbels heeft. Dat laat zien dat zijn acties nog steeds niet effectief genoeg zijn. Een andere verontrustende statistiek is dat hij van alle spelers van Kopenhagen het minste meters maakt, slechts 9 km per wedstrijd. Dat past niet bij een jonge, ambitieuze speler die een stap hogerop wil. In het Deense commentaar gaat het dan ook weer over kwartjes die moeten vallen wat betreft de arbeid.
Wij hebben al genoeg slapjanussen in de selectie, en je hebt niks aan nog zo iemand die eerst nog moet begrijpen dat hij er tering hard voor moet werken. Een Antony of Neres hoefde je dat dus echt niet te vertellen. Een jonge Tadic ook niet.

Maar goed, misschien is hij wel beter geworden, en hij is natuurlijk nog jong. Hij heeft zeker potentie want hij dribbelt erg makkelijk en dat is voor ons, spelend op de helft van een tegenstander die zich ingraaft, een hele waardevolle vaardigheid. Maar als hij in de voorbereiding weer een slappe of halfslachtige indruk maakt, zou ik hem verkopen. Het moet nu gebeuren voor hem.

18-07-2023 11:12

Lazell +17005

Hoewel ik mede door mijn beroep enthousiast word van data, is juist dit de reden waarom ik zeg dat het oog altijd leidend moet zijn in het voetbal. Het kan best zijn dat hij de bal aangespeeld krijgt, 3 man voorbij loopt en de bal klaarlegt op een spelmaker die daardoor vrij is gekomen. Dan is het geen kans, geen schot, maar heeft hij een groot aandeel in de aanval.

Wat mij ook wel tevreden stelt, is dat deze journalist zegt dat hij betere keuzes is gaan maken. Aan zijn technische vaardigheden heeft het nooit gelegen. Maar weten wanneer je het simpel moet houden, moet dribbelen, passen of schieten was altijd een groot probleem bij hem. Liep er regelmatig 2 voorbij om dan in de hoek van het veld vast te lopen op de 3e en 4e.

We gaan het zien. Nooit verkeerd om deze jongen op de bank te hebben. Kan op beide vleugels.

18-07-2023 11:36

Nr.10 +111573

‘Het kan best zijn dat hij de bal aangespeeld krijgt, 3 man voorbij loopt en de bal klaarlegt op een spelmaker die daardoor vrij is gekomen. Dan is het geen kans, geen schot, maar heeft hij een groot aandeel in de aanval.‘

Daar dacht ik ook aan, maar toen bedacht ik mij dat hij eigenlijk zo hoog mogelijk op het veld staat, én ook het meeste dribbels in 16 tegenstander heeft. Bij andere spelers op het lijstje heb je ook de kans dat die de bal afleggen op een spelmaker, ipv een kans creëeren, dus dat maakt in principe niet uit. Het zegt wel degelijk iets als hij het meeste geslaagde dribbels heeft hoog op het veld, maar veel lager staat op het creëeren van kans (en eigen schot!) dan anderen.

Verder over data in het algemeen: (1) je kan natuurlijk gewoon meenemen wat jij zegt, in je analyse, omdat je ook gewoon mee kan nemen naar wie hij een pass geeft na de dribbel, hoe goed die persoon er voor staat, of die vervolgens een kans creëert voor iemand anders (en Daramy dus voorassist geeft), etc.
(2) niemand zegt dat je niet moet gaan kijken naar een speler, echt niemand, dus dat kunnen we voortaan ook wel achterwege laten als een soort stroman-tegenstelling.

18-07-2023 12:25

ijzerchef +3164

Zolang een talent zich blijft ontwikkelen, kunnen we hem niet afschrijven. Het is ook aan Ajax om hem te helpen.

18-07-2023 13:35

Nr.10 +111573

Beetje kort door de bocht, je kan niet vijf jaar blijven aanmodderen, natuurlijk is er een moment waarop hij een meerwaarde moet zijn.

18-07-2023 14:16

Lazell +17005

Fair enough, goede punten. Dit vind ik ook mooi aan data, het geeft in dit geval een bepaalde hypothese waar je vervolgens op kunt gaan letten bij het bekijken van beelden.

Ben ook wel benieuwd naar zijn groeicurve. In het begin had hij geen rendement, maar in de 2e seizoenshelft was hij los. Kan zomaar zijn dat zijn matige stats in de eerste seizoenshelft vrij snel zijn verbeterd doordat hij in vorm is gekomen, of dat hij heeft geleerd door bijv. zichzelf terug te kijken via video analyse. Dan wordt zijn gemiddelde naar beneden gehaald door de periode dat hij in vorm moest komen

Op je andere reactie: ik vind dat je geduld moet hebben met iemand die zo veel puur talent heeft, maar slimmigheid mist. Dat valt aan te leren namelijk en als hij dat onder de knie heeft kan hij zomaar los gaan.

18-07-2023 15:00

AjaxHoorn +32989

Misschien kan Diego Steijne hem een ontiegelijke schop onder zn hol geven. Ik heb het altijd bijzonder gevonden hoe er met Daramy omgegaan is. Ik vond hem zelf niet zo slecht.

18-07-2023 12:49

Web +178830

En er zou ook nog een vervanger voor Tadic komen heeft Sven gezegd
Ik ben benieuwd

18-07-2023 11:11

Nr.10 +111573

Ik had wel de indruk dat hij daarmee niet per se een linksbuiten bedoelde. Hij had het over het aantal goals en assists dat Tadic levert, en dat je daar dan iets voor terug moet halen. Ik denk: als je Bergwijn op linksbuiten hebt, en dan daarachter twee grote talenten met Godts en Axel Dongen, en misschien ook nog Daramy, haal dan een echte topper op rechtsbuiten en in de spits erbij, die Tadic -achtige cijfers kunnen gaan halen. Of zelfs ook nog op 10.

18-07-2023 11:14

Web +178830

Dat zou zeker kunnen, daar heb je gelijk in

18-07-2023 11:15

KudusDream +12972

Geen idee waarom deze jongen door zoveel mensen afgeschreven wordt. Pas 21, passeert makkelijk, weer 1 van de bestr in Denemarken. International. Bij Ajax op zijn 19e in 196 minuten (meer kansen heeft hij ook niet gehad) 1 goal en 3 assists.

18-07-2023 11:06

AFCACruijff14 +162542

Iedereen weet dat Daramy nooit een 8 voor Ajax gaat worden in beoordeling. Hoogstens een 5,5je. Laten we de tijd van Ajax niet verspillen aan hem, maar geef die minuten aan Godts, iemand waarvan er wel hoop is dat het een topper kan worden. Daramy lekker verkopen aan Kopenhagen.

18-07-2023 10:49

Web +178830

Lees even Henry in VI over Bergkamp
Aanrader voor jou

18-07-2023 11:08

AFCACruijff14 +162542

Henry vind Bergkamp een geweldige voetballer.
Ik ook.
Berghuis heeft zich alleen misdragen bij Ajax tegen Bosz. Mag je best erkennen Web.

18-07-2023 11:19

Web +178830

Ik vind het andersom
Zelfs Wenger ( schat ik zo veel hoger in dan welke trainer ook ) was lyrisch

Bergkamp heeft toch veel meer voetbal verstand dan Bosz
Hij gaf tegen gas aan Bosz, en daar kan Bosz niet tegen, dat zijn indringers voor hem
Vraag maar eens aan van Persie

18-07-2023 11:39

AFCACruijff14 +162542

Jij baseert je bronnen op veel langer geleden. Noet wat hij Bosz flikte. Bergkamp is niet voor niets een half jaar later nog ontslagen. Nare streken leverde hij Bosz.

Dus nee, weg met Bergkamp. Ik herinner hem wel als de mooie voetballer.

18-07-2023 11:42

WantAmsterdam +116219

Hij heeft zich alleen volgens Bosz en de Telegraaf misdragen tegen Bosz. Neem ik niet te serieus.

18-07-2023 11:58

Lazell +17005

Kan best. Is snel, sterk en is qua technisch dribbelen echt geweldig. Moet alleen intelligenter worden. Als je hem wegdoet, kan hij via een omweg alsnog voor 50 miljoen naar een grote club gaan zoals Botman.

18-07-2023 11:40

rafaelvandekaart +1788

Verhuren aan Copenhagen, hier hoeven we toch niet zoveel tijd aan te besteden zeg, kom op.
Bergwijn Godts en Amo voor linksboetoe, we hebben er al teveel

18-07-2023 10:42

Babangida83 +23964

In potentie een heel goede speler, denk ik. Wat mij betreft gaan ze echt gericht met deze jongen aan het werk. Als je deze verkoopt, dan wordt hij over twee jaar direct aan een Premier League club verkocht door Kopenhagen en kom je er dan achter een fout te hebben gemaakt. Soms moeten we gewoon een beetje geduld hebben. Zelfde verhaal met Streppel en Frenkie. Frenkie was toen ook nog flegmatiek. Dat zijn de bijzondere spelers. Als ze mentaal de stap weten te maken, dan kan het je beste speler worden. En Daramy heeft laten zien al volwassener te kunnen worden. Is ook nog maar 21. Dat is helemaal niet oud. De komende jaren zal die jongen veel volwassener worden. En ik hoop dat we daar bij Ajax flink van gaan profiteren.

Bergwijn lekker naar de 10-positie. Daar is hij sowieso veel minder voorspelbaar, want doet als linksbuiten iedere keer hetzelfde. Kudus verdedigt niet mee en lijkt ongemotiveerd, dus die mag wat mij betreft naar de uitgang. Hebben we niks aan.

18-07-2023 10:39

Web +178830

Zeker hij verdient een nieuwe kans

18-07-2023 11:09

Ans B +20008

Ben het grotendeels met je eens. Ook ik zie wel degelijk iets in hem, al kan ik slecht inschatten waar zijn plafond ligt. Hij schijnt ook op rechts te kunnen trouwens - al vraag ik me dan wel af of hij ook iets met zijn linkervoet kan.

Bergwijn op 10 kan, maar Berghuis ook (dat is volgens mij zelfs zijn beste positie).
Maar Berghuis én vdBoomen is wellicht weer te traag en/of minder wendbaar.
Ik vind het best spannend wie er op het middenveld komen, want Taylor is er ook nog. Puur intuïtief denk ik dat vdBoomen/Berghuis, Tahirović en Taylor/Bergwijn de meest gebalanceerde opties zijn en dat je slechts incidenteel met én vdBoomen én Berghuis kunt spelen (wat in feite het meest creatieve middenveld is).

Ik kijk vanavond uit naar de oefenwedstrijd, want dan zien we misschien al de eerste voortekens met wie Steijn wil spelen.

18-07-2023 11:44

Flipper33 +6826

Vind hem sneller en beter dan Bergwijn die is echt een mooi weer voetballer

18-07-2023 10:32

Berghuis +14390

Deze jongen heeft afgelopen seizoen gewoon weer laten zien wel degelijk een goede speler te zijn met veel potentie. Ik vrees alleen dat Daramy z'n speler word waarbij t er bij een grote club gewoon niet uit komt. Deels door druk, ander zijds misschien omdat die te veel in zichzelf gaat geloven. Krijgt Steijn het wel uit hem, dan moet Bergwijn echt wel aan de bak z'n basis plaats vast te houden, maar voor nu is Daramy gewoon een hele degelijke speler om achter Bergwijn te hebben.

18-07-2023 10:32

Mokum87 +2435

Ben heel benieuwd naar Daramy. Kan dit seizoen denk ik wel zijn steentje bijdragen. Heeft nooit helemaal het vertrouwen gekregen maar lijkt me wel iemand met een actie, snelheid en dreigend vermogen. Laat hem maar lekker met Bergwijn concurreren. De beste speler speelt!

18-07-2023 10:23

Redrum +96286

Lijkt me eigenlijk vooral als spits wel een interessante optie. Dan kan hij samen met Brobbey om die positie strijden en hebben we Bergwijn en Godts voor linksbuiten. Er moet vooral een rechtsbuiten bijkomen denk ik, want alleen Conceicao is te weinig (Kudus gaat vast nog wel weg en Berghuis voegt geen reet toe op rechtsbuiten).

18-07-2023 10:00

OwenStevenDalberg +27580

Je kunt toch beter specialisten halen voor elke positie? Dat geschuif met spelers zijn we nog nooit beter van geworden en de spelers zelf ook niet.

18-07-2023 10:03

Qifesh +24917

Nooit is een overstatement

18-07-2023 10:24

Redrum +96286

Jawel, maar ik denk dat hij best wel eens zou kunnen verrassen op die positie. Sowieso lijkt het er niet op dat Ajax nog veel nieuwe spelers gaat halen en andere posities hebben dan meer prioriteit in mijn ogen. Ideaal is het allemaal niet, maar het is helaas de situatie waarin we nu zitten.

18-07-2023 10:29

Berghuis +14390

Malen is van nature ook een buitenspeler, rendeert ook in de spits... Dat zegt helemaal niks. Sommige spelers zijn gewoon multi inzetbaar. Kudus is ook geen spits, maar heeft er afgelopen seizoen wel degelijk laten zien te kunnen spelen.

18-07-2023 10:34

Babangida83 +23964

Ken jij de gedachte achter totaalvoetbal eigenlijk? Eén van de cruciale elementen daarbij is dat spelers elkaars positie goed overnemen. Dus moet je ook iets breder opgeleid zijn. Wil niet zeggen dat je niet kunt uitblinken op één positie overigens. Denk aan een Litmanen of een Rijkaard. Maar ook een Bergkamp of een Ziyech.

18-07-2023 10:42

Flipper33 +6826

Hij kan ook als spits uit de voeten volgens transfermarkt

18-07-2023 10:33

Lazell +17005

Hoezo denk je dat hij goed gaat zijn als spits? Daar zie ik het liefst een afmaker die goed is in de combinatie en kan meevoetballen met de rug naar de goal. Daramy is iemand die de bal in de voeten moet krijgen om een actie te maken, of iemand die je in de diepte moet wegsturen.

Daarnaast kan hij niet koppen, mist de loopactie voor de goal en is het geen klinische afmaker. Misschien dat hij met een 1-0 voorsprong in de laatste minuten tegen een topclub in de EL in de spits kan. Maar voor potjes waar Ajax dominant wil zijn, lijkt me dat geen goed plan.

18-07-2023 11:45

B2tob4 +12084

Precies het juist moment met Godts en Daramy dus om die consequent falende Bergwijn te verkopen. De man heeft na zijn periode bij PSV praktisch 2 jaar lang op de bank gezeten bij de Spurs, de bijna €32 miljoen die Ajax betaalde voor een 5jarig contract lijkt weggegooit geld...! De man lijkt constant te zwaar, en meeverdedigen is ook niet zijn sterkste kant.

18-07-2023 09:54

Berghuis +14390

Bergwijn is gewoon een hele goede speler, maar is afgelopen seizoen voornamelijk door Schreuder gewoon misbruikt, daarna is die z'n vorm volledig verloren, zelfde verhaal als met Brobbey.

18-07-2023 10:35

MosesD +14704

Dit is een zeer onderschatte speler. Kan op meerdere posities voorin uit de voeten. Mensen die hem een simpele draver vinden, adviseer ik de oogkleppen af te zetten. Bergwijn is gewaarschuwd. (hoop ik).

18-07-2023 09:46

jeffrey_van_der_sluis +30584

Zet hem vanmiddag maar lekker basis Steijn!

18-07-2023 09:42

willycicci +3806

Hij heeft natuurlijk heel veel kwaliteiten die goed van pas kunnen komen met zijn snelheid en dribbel maar ze zijn nog niet geraffineerd genoeg om in de kleine ruimte ook gevaarlijk te zijn. Dit is wel typisch een speler die juist bij een ploeg waar veel ruimte ligt aardig zijn ding kan doen en kan uitgroeien tot een type Openda of eigenlijk meer Bertrand Traore. Het is alleen of Ajax dat wil afwachten

18-07-2023 09:31

willycicci +3806

Dit is waarom je een speler verhuurd, ik had hem graag in een sterkere competitie gezien aangezien hij ook al bepalend en kampioen was voor zijn komst hier. Ik lees wel dat hij constanter is geworden in zijn spel en hoop dat het er uit gaat komen bij Ajax. We kunnen een sterke tweede man achter Bergwijn goed gebruiken.

18-07-2023 09:26

trodat4030 +97192

Zet Bergwijn maar lekker op scherp, geef hem het idee dat als hij niet top presteert, hij ernaast staat. Misschien is dat nou net de motivatie die hij nodig heeft en anders hebben we genoeg smaken om het anders in te vullen. Na afgelopen seizoen kan hij niet meer teren op zijn aankoopprijs en de talenten achter hem zitten er gewoon dichter op nu ze een jaar verder zijn.

18-07-2023 09:23

B2tob4 +12084

Hoeveel kansen en hoelang nog heeft een 25 jarige Bergwijn dan nodig? Staan betere momenteel te wachten op hun kans...!Kijk of je er nog €30 miljoen voor kunt krijgen en strik erom...!

18-07-2023 09:57

OwenStevenDalberg +27580

Sorry hoor, maar hoe vorig jaar met Bergwijn omgegaan is motiveert totaal niet. Hij moest steeds wijken voor Tadic. Ook al speelde hij een prima pot en Tadic als een drol, dan nog moest hij wijken. Ja ik weet dat hij heeft 32 miljoen gekost en verdient bakken met geld, maar het blijft een mens van vlees en bloed en geen robot.

Geef hem dit seizoen een ECHTE kans op links, eens een serie van volledige wedstijden en hij zal de cijfers van Tadic benaderen en met z'n snelheid ook nog eens veel dreigender zijn.

18-07-2023 10:08

B2tob4 +12084

@ Ook al speelde hij een prima pot en Tadic als een drol,

De cijfers van Tadic zeggen totaal andere dingen dan jij suggereert...! Krijg je nog €30 miljoen voor Bergwijn, gelijk doen. Achter hem staan er andere en betere te wachten op een kans...!

18-07-2023 10:35

VoorAltijdNummer14 +25464

Daramy heeft in eerdere periodes bij Kopenhagen als 7 en 9 gespeeld. Daar zou ik hem zeker ook uitproberen.

Als 9 is 'ie zowel gevaar in de diepte als fysiek sterk genoeg om in de bal te komen met een man in zijn rug.

18-07-2023 09:12

BxM +4079

Misschien beetje á la Traoré onder Bosz? Bal geplakt aan zijn voet en ietwat druistig. Vond Traoré echt geweldig toentertijd

18-07-2023 09:19

Ferd +38604

Sommige wedstrijden was Traore geweldig, andere wedstrijden speelde je gewoon met 10 man

18-07-2023 09:54

BxM +4079

Ook waar, Ferd.

18-07-2023 10:54

Broodjebal44 +5727

Een speler met snelheid en diepgang, zoveel hebben we dat niet in de selectie. Ja Bergwijn en Brobbey, maar Brobbey vanuit midden en Bergwijn komt veelal naar binnen toe.

Ik zou zeggen geef hem een kans in de voorbereiding, aanhaken of afhaken?

18-07-2023 09:08

Bounce77 +2469

Toch wel benieuwd, zou wel lekker zijn als we een keer positief verrast worden, hoop doet leven

18-07-2023 09:05

Turbo +42159

Hopelijk gaan de minuten op links naar Godts, Amo, Kalokoh en evt Misehouy, en niet naar deze jongen. Verpatsen zsm.

18-07-2023 08:57

Broodjebal44 +5727

En wat nou als Daramy beter blijkt te zijn?

De beste moet spelen toch?

18-07-2023 09:06

Ajax14AMS +25205

Nee, sommige willen dat hier niet. Die willen liever hun lievelingetjes zien.

18-07-2023 09:20

Turbo +42159

De beste moet spelen inderdaad. Daarom noem ik ook 4 opties. Maar Daramy kan er niks van. Doorselecteren en verder.

18-07-2023 12:08

Broodjebal44 +5727

Vertel mij dan wat niet goed was in zijn laatste 8 wedstrijden voor Kopenhagen? Ben benieuwd kunnen we er met zijn allen in de voorbereiding op letten.

Of zeg je dit zonder een wedstrijd gezien te hebben.

18-07-2023 12:11

Schip +23589

Mwah, ik vond hem destijds duidelijk beter en dreigender dan Van Axel Dongen. Ik zou liever hebben dat Bergwijn wordt verkocht en we met deze jongens doorgaan, dan dat je Daramy nu verkoopt. Of probeer er een rechtsbuiten van te maken. Dat kan Bergwijn trouwens ook. Maar dan komt zijn grilligheid weer en dan is AS en Bergwijn zelf er als de kippen bij om de positie de schuld te geven. Of Schreuder. Zoals die clown in de top post.

18-07-2023 09:07

Ferd +38604

deze jongen kan ook prima op rechts. En daar ligt een grote kans voor hem bij Ajax.

18-07-2023 09:55

Muddy +2444

Ik heb em volgens mij nog nooit een goeie wedstrijd zien spelen bij Ajax, maar toch wel benieuwd of ie het nog kan laten zien. Hij heeft ook niet echt een fatsoenlijke kans gehad doordat een basisplek er niet inzat.

18-07-2023 08:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.