Ajax zette in op komst Sulemana: 'Niet iedereen binnen Ajax was het eens'

door Jesse ter Haar 336

Bron De Telegraaf

Ajax zette in op komst Sulemana: 'Niet iedereen binnen Ajax was het eens'

door Jesse ter Haar 336

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Kamaldeen Sulemana stond er niet bij iedereen binnen Ajax goed op, zo vertelt Mike Verweij in de voetbalpodcast van De Telegraaf. De aanvaller werd wegens één te laat ingeleverd document niet overgenomen van Southampton en volgens de Ajax-volger kan dat zomaar 'een geluk bij een ongeluk' zijn.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Op dezelfde avond moest Ajax eerst Steven Bergwijn zien te slijten, waarna men over kon op het aantrekken van Sulemana. 'Toen ze besloten om Bergwijn nog te gaan verkopen, wisten ze dat het gigantisch kielekiele zou worden', vertelt Verweij over dat proces. 'Dat risico hebben ze gezien, zijn ze aangegaan en het ging mis. Ik denk dat er mensen binnen Ajax heel blij zijn dat het mis is gegaan.'

'Deze jongen heeft de laatste acht wedstrijden niet gevoetbald vanwege een blessure, heeft de laatste seizoenen niet heel veel gespeeld en ik hoorde een huursom van enkele miljoenen euro’s', legt de verslaggever uit. 'Daar was niet iedereen binnen Ajax het mee eens. Ik denk dat het misschien wel een geluk bij een ongeluk is.'

Vervolgens vertelt Verweij over de manier waarop het uiteindelijk is misgegaan bij de Amsterdammers. 'In het Transfer Matching System moet je allerlei documenten invoeren', aldus de journalist. 'Een deel van de documenten was voor 00:00 uur ingevoerd, maar één document is net na 00:00 uur gevallen. Daardoor ging het mis. Het is heel sneu voor Ajax, maar dat wisten ze.'

Op zijn beurt kijkt Valentijn Driessen er gek van op dat Ajax niet direct openheid van zaken gaf. 'Je drukt op een knop en weet in deze tijd precies hoe laat je dat doet. Je weet precies hoe laat het daar is aangekomen. Dus waarom is er niet gelijk gezegd dat ze te laat waren? Waarom laat je het boven de markt hangen, als je al weet dat je te laat bent?'

Transferzomer Ajax

Al met al is de chef voetbal van De Telegraaf van mening dat er de afgelopen transferperiode is gefaald bij Ajax. 'Ze hebben geen aanvallende middenvelder en geen buitenspeler gehaald. Van de spelers die zijn gehaald, moet je je afvragen of ze een meerwaarde zijn. Er zijn vier spitsen. Ze wilden honderd miljoen euro ophalen en hebben 55 miljoen euro opgehaald. Ze wilden geen spelers verhuren, alleen verkopen en er zijn tig spelers verhuurd.'

'Ze wilden Wijndal en Tahirovic kwijt, maar zij zijn allebei weer ingeschreven voor de Europa League', vervolgt Driessen zijn rede. 'Er is gewoon gefaald aan die kant. Alex Kroes stak als eerste de hand in eigen boezem, dus dan denk ik dat daar weinig op aan te merken valt. Je moet dit alleen niet twee of drie keer doen. Dan ben je gewoon niet capabel voor die functie.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Dizo +795

Zijn ze nog bezig met die transfervrije middenvelder, Anton Miranchuk? (kan ook op linksbuiten

08-09-2024 19:09

michaellaudrup +4660

Wat een gezeur van Verweij, Mislintat heeft troep gekocht en Kroes kan die miskopen niet gratis weggeven. Dan maar verhuren scheelt in ieder geval salaris. Ajax is bende daar we nu achter gekomen . Dat Kroes fouten maakt tijdens het puin ruimen lijkt mij menselijk.

08-09-2024 15:48

MosesD +14637

Wat is nu eigenlijk het plan? Wat zijn de lastste geruchten? Komt er niks meer bij? Ik vind dat men dat tov Farioli niet kan maken.

08-09-2024 01:00

Cruijffthebest +13335

Kroes heeft gewoon de boel verkloot, simpel!

07-09-2024 18:29

3sterren +20205

Het kan nog gekker. AD Voetbal podcast onthult ”Twee suggesties voor Farioli: Gepruts met Sulemana kan weleens goed voor hem uitpakken.”

Gisteren (donderdag) speculeerde Inan in de AD Voetbal podcast nog dat Brian Brobbey weleens naar de linkerkant zou kunnen verhuizen. Op die manier hoeft Farioli in ieder geval één spits minder teleur te stellen, zo is de gedachte.

Hier heb ik nog een tip voor Farioli, zet Mika Godts op doel, dan hoef je ook hem tenminste niet teleur te stellen ...

07-09-2024 15:44

Noahdepoah2021 +4843

Wanneer wordt er eens wat positiefs gezegd. De Nederlandse Ajax afzeik cultuur bij de gemiddelde journalist begint lachwekkende vormen aan te nemen. Niets deugd en alles kan beter.

07-09-2024 13:33

AlexIbarra +19231

Dit is toch ook gewoon een knullige situatie?
Eerst verhuur je Forbs omdat je Bergwijn niet kunt slijten, dan komt er toch nog een 'kans' om ruim 10 miljoen verlies op Bergwijn te pakken en wil je die pakken, en vervolgens wil je een vervanger halen van twijfelachtig niveau die uiteindelijk niet komt. Zo blijkt na 4 dagen twijfel zaaien.

Ik ben blij dat we het tijdperk Bergwijn kunnen afsluiten maar nu heb je linksvoor een zwakke bezetting, en kom je onkundig over door net te doen alsof je niet weet hoe de regels werken.

08-09-2024 13:26

noppenkoning +41106

Wat voor koekenbakkers werken er eigenlijk bij de Telegraaf, niemand die beter is dan Valentijn. Lijkt mij dat er toch wel journalistieke talentjes zijn die kunnen helpen bij het doorselecteren.

07-09-2024 13:19

brullie +7031

Als ik het zo mag inschatten was men te snel enthousiast en te snel geroepen we halen hem voordat men zich echt af ging vragen maar voegt hij iets toe en wat heeft hij gepresteerd? Men is zich na de evaluatie van deze speler rot geschrokken en gedacht hebben, dat moeten we niet doen, dat gaat fout. Wat doe je dan? Dan ga je het met opzet verkloten. Ook in de winterstop kot hij niet, hopelijk.

07-09-2024 11:48

wijzijndebeste123 +163126

Dus Kroes en co. hebben eerst de deal rondgemaakt om zich vervolgens pas in de speler te verdiepen?

07-09-2024 12:12

brullie +7031

Dat kan je haast niet verbazen toch? Dat gebeurd al jaren bij ons. Kan niet anders als je een heel vreemdelingen legioen binnen haalt voor 120Mi en het blijkt nagenoeg allemaal brandhout te zijn en niet met elkaar kan spelen, als collectief of persoonlijk zwaar ondermaats zijn.

08-09-2024 14:57

HendrikAjax +16830

Dit verhaal klinkt totaal niet aannemelijk

08-09-2024 15:29

w86 +9340

Dus volgens Valentijn is ee gefaald afgelopen periode bij Ajax, er worden allerlei voorbeelden genoemd. Maar omdat Kroes de hand in eigen boezem steekt valt er weinig op hem aan te merken?

Het is wederom duidelijk hoe de lijntjes lopen. Mislintat heeft ook gefaald maar kreeg niet eens de kans om daar ook maar iets over te zeggen..

07-09-2024 11:24

wijzijndebeste123 +163126

Precies. Dus je levert een wanprestatie maar als je vervolgens toegeeft dat je "lerende" bent tref je geen blaam.

07-09-2024 11:29

leeke +10380

Ach,zit wel een groot verschil tussen falen en falen he. Mislintat had meer dan 100 milj om uit te geven. Kroes moest eerst de rotzooi opruimen,daarbij komt dat een buitenlander bij Ajax sneller op alles afgerekend wordt als er iets mis gaat

07-09-2024 12:05

MokumsParadijs +2236

Mislintat kreeg alle kansen er iets over te zeggen maar hij liep steeds weg voor kritische vragen.

07-09-2024 12:26

020forlife +1154

Ach, wat weten we het toch allemaal goed achteraf. Team achteraf met Faalentijn als captain, geboren uit een azijnvat

07-09-2024 11:14

Amp +37502

Noem dan lekker namen of functies als je geweldig loopt te doen over je weetjes. Wilde farioli hem niet? De rvc? Lenderink? Of zijn de scouts weer gepasseerd en lopen ze nu zielig te doen?

07-09-2024 11:13

Wobbo +11187

Tja statistieken zeggen niet alles natuurlijk maar wel wat. Omdat het om een huur ging met optie tot koop en geen verplichting vond ik het nog wel ene gok waard. Maar ja dat ie uiteindelijk niet is gekomen daar zit ik niet echt mee.

07-09-2024 11:13

HendrikAjax +16830

Jij zit er niet mee dat we het seizoen in gaan met 1 linksbuiten en 1 rechtsbuiten?

08-09-2024 15:31

Wobbo +11187

Ik realiseer mij nog steeds dat we nog wel even met de nasleep zitten na 2 jaar wanbeleid. Dus dat niet alles lukte waar we op hebben gehoopt daar heb ik mij bij neergelegd. En in principe hebben we wel een hoop aanvallers op de flanken maar allemaal nog erg jong met Godts, Faberski, jongens uit Jong Ajax en de blessure gevoelige Van Axel-Dongen.

Dat de huidige selectie niet helemaal in balans is dat ligt wat mij betreft nog steeds aan de vorige 2 seizoenen waar er veels te veel geld is uitgegeven aan slechte en middelmatige spelers die we niet kwijt raken en waardoor er ook te weinig geld is om proactief directe versterkingen te halen.

08-09-2024 16:04

HendrikAjax +16830

Tuurlijk heeft de nasleep van de afgelopen jaren ermee te maken. Het heeft alleen nog meer te maken met de slechte keuzes en het amateuristisch handelen van Kroes.

09-09-2024 10:03

AFCACBS1900 +2489

Snap niet waarom mensen zo zitten te zeiken op Kroes. Wijndal ziet zichzelf bijvoorbeeld als beste linkerflank van Europa, dus die zal alleen maar naar even grote of grotere clubs willen of naar een club waar ze meer salaris willen betalen. Nou dat gaat dus nooit gebeuren dus blijft ie lekker minstens een jaar het megasalaris bij Ajax vangen wat de voorgangers van Kroes hem gegeven hebben. Daarnaast haalt Kroes nu liever iemand die daadwerkelijk wat toevoegt dan maar gewoon de eerste de beste koekenbakker die toevallig op de positie speelt waar we iemand nodig hebben. Dat is zonde van je geld.

Jullie snappen dat die man niet kan toveren he?

07-09-2024 11:05

wijzijndebeste123 +163126

Dit soort reacties zijn zo ontzettend vermoeiend. Het is al 100x uitgelegd.

Kroes heeft een selectie samengesteld die totaal in disbalans is. 1 linksbuiten die niet rijp is voor een vaste basisplaats, 1 rechtsbuiten die de laatste 3 seizoenen steeds niet eens aan de 10 volledige wedstrijden kwam en 1 creatieve middenvelder die geregeld geblesseerd is. Maar wel 3 centrumspitsen en 4 LCVs. Daarnaast nam hij genoegen met 4 miljoen minder voor Bergwijn (21 miljoen versus 20 miljoen vast + 5 miljoen bonussen) om zo de Sulemana deal nog op tijd te kunnen afronden. T resultaat 4 miljoen minder en geen linksbuiten. Een kapitale blunder. Daarnaast liegt hij de hele boel bij elkaar.

Schrijf je t even op of ga je de volgende keer weer schreeuwen dat niemand ons brandhout had kunnen verkopen?

07-09-2024 11:25

w86 +9340

Voorbeelden te over inderdaad. Iedereen in de verkoop gooien om minstens 100 miljoen op te halen en uiteindelijk blijven steken op 55 miljoen, waarbij je uiteindelijk 1 grote verkoop hebt gerealiseerd zonder een vervanger te halen. Overigens was de verkoop van Chico en Mikautadze al voor zijn tijd vastgelegd, dan blijft er echt bar weinig over.

Maar goed het zal allemaal wel aan Sven liggen, want Alex heeft Ajax-DNA en mooie praatjes dus zijn er genoeg simpelen die alles wat hij zegt als zoete koek slikken.

07-09-2024 11:31

wijzijndebeste123 +163126

Ik maak me ernstig zorgen. Kroes had geen enkele ervaring als TD en deed bij SEG de boekhouding. Die moet alles nog leren en heeft er een puinhoop van gemaakt afgelopen transferperiode (voorbeelden te over inderdaad). Dus nu staan de komende transferperiodes in het teken van een "lerende" Kroes ipv de wederopbouw van Ajax? "T ging toch om Ajax en niet om Alex?"
Die tijd en financiën hebben we niet. We moeten CL halen. Daarvoor is een competente TD een absolute must.

T kan alleen bij Ajax dat je in misschien wel de meest belangrijke transferperiode in 20 jaar een totaal onervaren TD aanstelt omdat hij zogenaamd Ajax-DNA heeft en vriendjes in de bestuursraad en ledenraad.

07-09-2024 11:36

TeringHenkie +28261

Kroes probeerde met alle macht Sulemana binnen te halen!

Als je het over koekenbakkers hebt!!

07-09-2024 11:35

HendrikAjax +16830

Je weet dat Wijndal afgelopen seizoen gewoon voor Royal Antwerp heeft gespeeld? Dat argument gaat dus al niet op.

08-09-2024 15:34

JWVD +206

Vind het niet zo gek dat er mensen waren die het er niet mee eens waren. Ik zou alleen willen dat ze dat dan niet weer tegen de Telegraaf gaan zeggen. Geef je mening gewoon intern en als het anders loopt dan is dat zo. Ga niet ergens anders gelijk halen. Wat jij ervan vindt is niet belangrijker dan de club.

07-09-2024 11:04

Dolblij +44912

Driessen die het over capabel heeft. Het is wat.

07-09-2024 10:56

Sense of.H +5436

Laat volgende keer iemand van de supportersvereniging meebeslissen.

07-09-2024 10:42

ZeGermans +776

Je hebt 4 spitsen dus je kunt gewoon 3-3-4 spelen. Ik zie het probleem niet echt.

07-09-2024 10:31

vanreenen +10230

Nee, das logisch zou Johan zeggen.
Enig idee hoeveel mensen er werken bij Ajax? Die hebben allemaal een andere mening.
Of zou er een andere kop boven het artikel moeten staan?

07-09-2024 10:31

OpaHooligan +3567

Ja, Driessen zelf was niet overtuigd van de kwaliteiten van Sulemana? Op zich is een huursom van een paar miljoen te doen, maar ik zag die kwaliteiten ook niet. Dus wie die mening ook is toegedaan, ik kan me er wel in vinden: Ik denk die speler zou niet brengen wat je nodig had, en dan beter geld in de pocket houden.

07-09-2024 10:43

musicradio +3893

heeft die oen driessen ook al verstand van voetbal stoken is toch zijn ding en AS geeft die figuren van die leugenkrant weer alle ruimte

07-09-2024 11:04

AlexIbarra +19231

Je had natuurlijk ook je pijlen kunnen richten op een andere vervanger voor Bergwijn, als Sulemana niet voldoet.

We hebben gewoon geprobeerd hem te halen maar dat is niet gelukt.

08-09-2024 13:31

SpartakAmsterdam +5521

Liar liar pantalones on fire!

Je hebt ‘liegen’ over interesse in een bepaalde speler om de onderhandeling niet te veel re beinvloeden maar Kroes heeft hier dus gewoon keihard zitten liegen. Lekker man zo iemand in de top je organisatie. Nu zal er wel vaker, de waarheid worden verzwegen maar deze leugen is dus meteen uitgekomen. Zeg dan gewoon we waren inderdaad te laat maar zijn met de FIFA aan het kijken of we hier wat aan kunnen. Kan is klein maar we gaan het proberen. Hij mag blij zijn dat de aandeelhouders voor zijn toekomst bij de club hebben gestreden anders was hij denk ik alweer gekielhaald.

07-09-2024 10:27

Rockanje23 +36996

Er komt dus echt niemand meer.

07-09-2024 10:24

Indy2 +15254

Echt nooit meer.

07-09-2024 11:23

PaulEast +7840

Ajax is beurs gedreven. Financieel gezien is Ajax daardoor met handen en voeten gebonden. Er is een periode na de revolutie geweest dat Overmars bewust wat meer tegengas gaf en spelers als Tadic en Blind werden gehaald. Het lijkt er sterk op dat we nu weer onder het oude regime vallen. Onder de huidige omstandigheden heel begrijpelijk maar als Ajax weer wil terugkomen op het oude niveau zal er toch weer meer risico genomen moeten worden.

07-09-2024 09:58

NipeB +15790

Niet zolang we een beroerde scouting hebben! Overmars moest bijna alle jaren ook eerst verkopen. H2 en Mislintat en ook Kroes ook. Ik zie meer in investeringen in de staf, faciliteiten, nieuwe trainingsinzichten en verbeteren van de jeugdopleiding. Kopen moet je zo min mogelijk doen, alleen als er geen kwalitatieve jeugd beschikbaar komt. Er is nauwelijks meer belangstelling voor spelers uit de eredivisie nu de regels strenger zijn zag je deze zomer. En als Diarra arrest inderdaad komt zoals verwacht is het over met zoiets als een transfermarkt. Dan spelen spelers waar ze willen spelen en is dus een top omgeving zoals ik bovenaan beschrijf veel belangrijker met een goed salaris dan transfers. Dat stort dan gewoon in.

07-09-2024 10:05

PaulEast +7840

Correct, als het Diarra arrest betekent dat voetballers kunnen gaan en staan waar ze willen dan is kopen geen optie meer en is dit de laatste transferwindow geweest. We gaan het zien.

07-09-2024 20:06

slumpf +4549

Die zijn uiteindelijk gekocht met het geld van de 4 kampioenschappen van FdB.

07-09-2024 10:56

Ans B +19809

Volgens mij is dit veel te kort door de bocht ('Overmars gaf meer tegengas...').
Een TD wil in principe altijd meer (kunnen) halen, maar is gebonden aan de financiële omstandigheden en de ruimte die de financieel directeur ziet en kan bieden.

Destijds was er daadwerkelijk meer ruimte om 'meer risico's te nemen' omdat Ajax in de jaren daarvóór veel eigen vermogen heeft gegenereerd. Bovendien had TH geanalyseerd wat er ontbrak aan de selectie om succesvol te kúnnen zijn (nog zonder de namen van spelers), n.l. een goede leeftijdsopbouw. Dat alles bij elkaar maakte dat spelers als Tadic en Blind konden worden gehaald, mede dankzij de omstandigheden rond die spelers zelf. Alles viel perfect samen m.a.w.

Nu zit Ajax in een periode dat de financiële huishouding weer eerst op orde moet, omdat - na de rijke jaren in de CL - niemand had voorzien dat Ajax zó diep zou zakken. Weliswaar mede door eigen keuzes, maar ook deels door ándere omstandigheden die niemand had voorzien: het vertrek van Overmars, het niet-terugkeren van Blind als commissaris, en het absurd hoge niveau van falen* van Schreuder (in de pers nog als 'logische keuze' beschreven).

*Ik was geen voorstander van zijn komst, maar had onmogelijk kunnen bevroeden dat hij het zó slecht zou doen, op álle fronten: geen discipline, geen handvatten bieden aan spelers als Bassey (die hij tactisch in de steek liet door zijn keuzes, waaronder zelf laten uitzoeken hoe ze bepaalde oplossingen moesten bedenken), zijn opstellingen, tactiek, onvoldoende fitheid van de selectie, ruzie maken met Blind....

07-09-2024 11:23

PaulEast +7840

Er is veel fout gegaan…., Helaas. Het was trouwens een zeer bewuste keuze van het TH om dat financiële risico te nemen. Het leide uiteindelijk wel tot het afscheid van Jonk en Bergkamp.

07-09-2024 20:12

CruyffLegacy +58

Ik lees nergens wie het er dan niet mee eens zou zijn. Dit is uiteindelijk een optelsom van Mike om weer wat op te gooien. Irritant

07-09-2024 09:40

musicradio +3893

ook zo'n klootzak die verweij

07-09-2024 11:05

WesleySonck +1494

Godts is een groot talent en daarin zien ze het zitten. Je wilt dus niet iemand halen die Godts de komende jaren in de weg zit. Dus een top aankoop valt af. Jong talent liever ook niet, want die heb je al met Godts. Dus je wilt een min of meer ervaren speler met ongeveer hetzelfde niveau als Godts. Iemand een jaar huren zou dus prima zijn geweest, ook al is die niet helemaal top (Godts blijft je nummer 1), en qua ontwikkeling van de huurling boeit het geen reet want het is geen contractspeler.. Alternatief is een type Namli, ervaren speler met specifieke kwaliteiten en die genoegen neemt met een rol als back-up. Geen topspeler, maar je zoekt dus iemand op wie je kan terugvallen als Godts niet (goed) speelt.

07-09-2024 09:28

KleineReus +6427

Was toch wel duidelijk na dat interview, dat Kroes al wel wist dat het was misgegaan. Hij zorgt ervoor altijd warme lijntjes richting de pers te hebben. Speelt vervolgens de enorm open en transparante persoon. Dusdanig, dat je hem zelfs enige naïviteit zou toekennen. Maar uiteindelijk is het best gewiekst omdat hij de kritiek op zijn persoontje daarmee al enigszins heeft geneutraliseerd en journalisten hem niet al te hard aanpakken.

07-09-2024 08:58

Altijdindestraat +39837

Dat rijmt niet met hetgeen dat hij zei over zijn eigen functioneren, was dat ook in zijn voordeel? Hij had dat ook niet kunnen doen. Gaf eigenlijk aan heb door onervarenheid veel dingen fout gedaan, maar ervan geleerd. Nou dat laatste moet dan nog blijken. Hoop zeer dat hij de touwtjes daadwerkelijk in handen neemt proactief te werk gaat.

07-09-2024 09:15

KleineReus +6427

Dat rijmt juist wel. Natuurlijk is dat in zijn voordeel. Als je zelf je fouten al toegeeft dan ontneem je je critici belangrijke ammunitie.

07-09-2024 09:23

Altijdindestraat +39837

Nou ik dacht toen eerder, deze taak is te voetbaltechnisch te groot voor je. Hij zal beter zijn in de rol die van algemeen directeur.

07-09-2024 09:26

KleineReus +6427

Dacht je dat ervoor nog niet dan?

07-09-2024 09:28

NipeB +15790

Hij is niet beter dan Geelen en de twee weken dat hij het was zijn Ajax slecht bevallen. Ik zie geen plek voor deze man bij Ajax. Hij heeft geld zat dus weer lekker rentenieren zou ik zeggen. Wij hebben behoefte aan een goede en ervaren TD.

07-09-2024 10:09

musicradio +3893

he nipeb wie moet het dan worden kom dan met namen maar niet van dat stiekeme gedoe

07-09-2024 11:07

paulis +10224

Wat een niveau ook.. Je hebt maanden de tijd om je voor te bereiden op het feit dat Bergwijn wel eens (last minute) weg kan gaan en dan zet je in op een geflopte speler als Sulemana. En faalt daarin ook nog.. 🙈🙈🙈 Praatjesmaker Kroes mag het echt laten zien deze winter en hopen dat Farioli kan toveren met deze selectie..

07-09-2024 08:55

Wieno +9244

Dus je gaat een speler maandenlang aan het lijntje houden, omdat Bergwijn eventueel weg gaat? Tevens blijven deze spelers netjes wachten totdat ze naar Ajax mogen? Natuurlijk zijn er lijntjes, maar die w88 echt niet tot deadlineday. Wellicht was Sulemana nummer 5 op die lijst, weten wij veel.

Ik denk dat hetgene dat jij zegt met Weghorst is gebeurt. Hij bleef wachten, maar er gebeurde maar niks rondom Akpom of Brobbey. Op een gegeven moment moet je dan een keuze maken. Weghorst afwijzen en zeggen, bedankt voor het wachten maar blijf maar lekker bij Burnley of er is iets vrij gekomen en ons moreel kompas beloont het trouwe wachten.

07-09-2024 09:28

paulis +10224

Ik snap dat je een speler niet zo lang aan het lijntje kan houden, maar je zou iets meer creativiteit verwachten van de shortlistjes van Ajax. Eerst Traore, Rosario, Weghorst en dan kom je weer met een geflopt ex-target van Ajax aanzetten.. mijn schoonmoeder had die namen kunnen scouten

07-09-2024 10:20

NipeB +15790

Als je een interview geeft met Beuker en dan zegt dat een grote fout was vorig seizoen 3 basiswaardige spitsen en je doet precies hetzelfde ben je niet serieus te nemen. Met een moreel kompas heeft dat niks te maken. Is puur domheid en Farioli met een probleem opzadelen.

07-09-2024 10:41

Wieno +9244

Moreel kompas richting Weghorst is het enige logische dat ik kan bedenken om deze deal te rechtvaardigen. Hij d8 Akpom wel even te slijten, maar helaas kwam er niemand.

07-09-2024 13:03

Steffenhagen +37783

Kroes heeft zich binnen Ajax naar binnen gebluft . En is uiteindelijk dan TD geworden . Foute keuze want hij mist gewoon ervaring en naar het nu blijkt ook competenties . Met terugwerkende kracht was bijvoorbeeld iemand als Max Huiberts toch veel logischer geweest ?

07-09-2024 08:47

4everAjAx85 +756

Overmars deed het niet veel beter in zijn 1e jaar dus geef Kroes wat tijd.
Uiteindelijk is brandhout moeilijk te verkopen.

07-09-2024 09:07

NipeB +15790

Dit is echt een onzin argument. Overmars en Mislintat verkochten bankzitters bij Ajax wel. Die hadden ook niks gepresteerd bij Ajax. Kroes kan er niks van. Heeft overal geschreeuwd dat alle spelers waardeloos zijn en zadelt Farioli op met 3 spitsen. Dat was toch de grote les van vorig seizoen zaten Beuker en Kroes te beweren? Hij heeft geen ervaring, is teveel een blabbermouth om ooit een goede onderhandelaar te worden. Mist ook ieder netwerk. Onbegrijpelijk dat Ajax met hem verder gaat. Zegt helaas alles over de ambities bij Ajax. Die zijn er niet.

07-09-2024 10:44

Oxxer +163834 moderator

@musicradio

Jij bent te vaak aangesproken voor schelden of grof taalgebruik naar andere users, vind het nu genoeg geweest, laatste waarschuwing.

07-09-2024 15:55

Hans Verhagen +14053

Bron Telegraaf en dat toch een krant die altijd positief schrijft over Ajax en part noch deel heeft aan het porren in de gelederen zodat er onrust komt. Valentijn is een man die een enorme kennis van zaken heeft en in één adem werd genoemd met Cruijff vanwege zijn enorme voetbalinzicht. Het was dat hij op 18 jarige leeftijd met z´n hoofd tussen de deur is gekomen anders waren Pele, Maradonna, Johan niet de drie beste maar met Valentijn de vier beste. Gelukkig kon hij zijn eindeloze talent en objectieve blik inzetten voor de Telegraaf. Het doet me pijn te lezen dat zelfs hij nu ook een kritische noot over Ajax moet schrijven.

07-09-2024 08:40

AlexLitmanen10 +14361

😂 briljant

07-09-2024 11:08

Altijdindestraat +39837

Aldus een Saint supporter, door de vertaalblender gehaald, dus is niet perfect Engels naar Nederlands:

"Sulemana's gebrek aan vooruitgang ligt voor godsnaam niet aan RM. Sommigen grijpen naar strohalmen en denken dat hij de volgende grote ster had kunnen zijn. Het probleem daarmee is dat de speler de juiste mentale eigenschappen en de bereidheid om te leren moet hebben.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat Sully, hoe graag ik hem ook mocht, genoeg van beide had om het ooit te maken in het Engelse voetbal.

Als je zijn persoonlijke berichten leest, lijkt het erop dat hij al denkt dat hij een grote speler is. Hij maakt veel kabaal, maar mist resultaat en een voetbalbrein. We hebben gegokt op een jongen met een bliksemsnelle snelheid en hoopten dat we hem tot een Premier League-speler konden coachen... dat is niet gelukt, en dat is zeker niet de schuld van de manager, verre van dat."

07-09-2024 08:38

Steffenhagen +37783

Mike praat gewoon met Vsn Praag of Blind . Het lek zit in de RVC . Laat ik het netjes zeggen : Kroes moet oppassen

07-09-2024 08:37

slumpf +4549

Kroes moet opassen? In dit stuk staat dat Ajax heeft gefaald, maar Kroes steekt de hand in eigen boezem 'dus daar valt weinig op aan te merken'. Klinkt toch positief over Kroes.
Kroes was vanaf begin al maatjes met T, vandaar ook die campagne voor zijn aanstelling in die 'krant'.

07-09-2024 08:52

Dusan Tadic +695

Kroes is wel echt een leugenaar…

07-09-2024 08:30

Dusan Tadic +695

Ik weet dat het FEBO Mike is, maar zou het kunnen zijn dat het dus “bewust” is “misgegaan”? Zou zomaar kunnen in de slangenkuil…

07-09-2024 08:29

Vak425 +221

Nu de komende maanden met sneltreinvaart een goede, kundige TD aanstellen die (bijna) aankopen zoals Traore en Sulemana voorkomt. De TD moet ook een grote stevige bezem door het scouting apparaat halen. Kroes kan je bekijken als AD maar dan wel, voorlopig, onder streng toezicht, meer als uithangbord van de club. Geen spontane uitspraken meer voorlopig zonder vooroverleg intern.

07-09-2024 08:22

Gonzalez75 +5864

Kijken welke spelers komende maanden op de radar komen. Er lopen betere spelers rond dan die misgelopen speler neem ik aan. Scouting apparaat aan het werk zetten.

07-09-2024 08:15

analist2399 +695

Dit was gewoon zelf-sabotage. Diep van binnen was niemand er mee eens om een speler te halen die al 8 maanden niet heeft gevoetbald plus een optie tot koop van 20 miljoen wat volledig haaks staat op de financiële situatie. Haastige spoed is zelden goed.

07-09-2024 08:05

Ajax27 +19086

"Er zijn wat mensen blij...."
"Ik denk dat er wat mensen blij...."

Clickbait AS, zo niet nodig om die negativiteit op een fansite te verspreiden. Waarom zouden jullie dit doen? Je maakt dus een titel waarmee je suggereert dat er intern gerommel is. En daarna haal je dat onderuit en is het dus gewoon een aanname.... zucht.

07-09-2024 08:04

NipeB +15790

Alleen klopt het gewoon. Net als de Traoré transfer. Maar je kunt ook je kop in het zand steken inderdaad.

07-09-2024 08:32

Rob1976 +9454

Ik vraag mij af welke gekken het uberhaupt in hun hoofd hebben gebaald om Sulamana te huren. 8 wedstrijden aan de kant met een blessure en aantoonbaar lange tijd zonder structurele prestaties, dat doe je toch niet?
Verder weten we dat Kroes een praatjesmaker is die zelfs staat te liegen voor de camera en aanmerkingen heeft op zijn voorganger en dat vervolgens zelf ook doet . Verder is Kroes tactisch heel erg naief: in de media dingen over spelers zeggen wat niet slim is en in de onderhandelingen haalt hij er financieel ook niet het maximale uit volgens mij. Van de zogenaamde 4 heid, ben ik fan van Farioli en Beuker, Kroes en de Lang heb ik minder goede gevoelens bij, maar hopelijk gaan ze nog positief verrassen.

07-09-2024 08:00

Odysseus +14246

Raar bericht. Lijkt bedoeld voor bagatelliseren, maar vind er een verontrustend aspect onder zitten: weer een speler halen waar niet iedereen mee eens is?! Mijn hemel.

Echt, een van de belangrijkste zaken wat ik hoop waar Beuker zich tegenaan gaat bemoeien (omdat hij tenminste een visie heeft en analytisch sterk lijkt) is de scouting professionaliseren en de processen eromheen. Goede scouts aantrekken, helder besluitvormingsprocessen, proactief opvolgingsplanning.

07-09-2024 07:35

NipeB +15790

Rond Traoré lekte ook uit dat scouting negatief advies had. Als het klopt dat Blind, Van Gaal, Beuker, De Lange en Kroes allemaal akkoord moeten zijn over een speler, dan lekt er dus iemand uit scouting die De Lange daarmee ondermijnt. Ook Sulemana gebeurt hetzelfde. Dit is iets dat je al jaren steeds hoort. Scouting moet je echt reorganiseren. Daarnaast ben ik het wel eens met de criticasters want Sulemana aantrekken was ook belachelijk. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat alle 5 een goed idee vonden want hij presteert al jaren niks meer. Traoré idem en Rugani ook. Alleen Weghorst heeft voor de eredivisie waarde maar je had alleen akkoord mogen gaan als Akpom weg was. Beuker en Kroes zeiden immers dat 3 basis waardige spitsen een enorme fout was vorig seizoen. Ze maken dezelfde fout. Mislintat moest na 4 maanden weg door een slechte transferperiode. Kroes mag uiteraard blijven zitten van Ajax en de TG zaagt evenmin aan zijn poten. Krediet is wel op lees ik hier uit. Een gezonde club zou afscheid nemen van deze TD. Duidelijk is dat Ajax nog verre van gezond is.

07-09-2024 08:08

Odysseus +14246

Ik vind Rugani meer kwaliteit en waarde hebben dan wat velen hier zeggen. Alleen, we hadden geen extra centrale verdediger nodig.

07-09-2024 10:01

NipeB +15790

Het is een degelijke verdediger maar geen opbouwend sterke voetballende verdediger die Ajax liever ziet. En inderdaad onnodig want staat jeugd in de weg als hij speelt en als hij niet speelt had je hem niet hoeven huren. Denk wel dat centrum Sutalo/Rugani wordt. Slecht nieuws dan voor Baas en Kaplan.

07-09-2024 10:12

Odysseus +14246

Beg to differ. Rugani is tactisch sterk en kan juist wel goed opbouwen. Maar idd, niet nodig.

07-09-2024 13:34

Ewald +6674

Toch gewoon weer pijnlijk om te lezen. Mis de tijd waar Ajax 1 gewoon nog goed luisterde naar de scouting en 2 waarop Ajax gewoon 100% op het oordeel van de scouting kon vertrouwen.
De laatste tijd onbreekt het op beide, wat natuurlijk niet goed is.

07-09-2024 06:46

barry1988 +23997

https://x.com/DiarioOle/status/1832183051624870085?t=IXImpRUDlgwcY-K0mVgfAA&s=19

Muniain naar San Lorenzo. Ik geloof niet dat hun meer zouden betalen dan Ajax. Als ze gewoon eens hadden doorgepakt dan had je hem best kunnen binnenhalen. Pffff

Hoe dit ook uitpakt, of die nu wel of niet gered wordt door Farioli en de jeugd, dit hele gedoe rond Kamaldeen blijft een dure Rookie mistake waarvoor Ajax het lesgeld betaald.

07-09-2024 00:59

Oxxer +163834 moderator

Nah had ik nog moeten zien, hij wilde graag naar San Lorenzo, wat geen kleine club, is, zij horen bij de grote 5 in Argentijnse clubvoetbal, de wijk waar de club zit is erg leuk, artistiek, hoe A'dam vroeger was.

07-09-2024 01:16

barry1988 +23997

Wilde die zo graag naar Argentinië dan? Is hij fan van het Argentijnse voetbal of heeft die ook roots daar?
Ik had verwacht dat Europees voetbal en een goed salaris wel interessanter zou zijn geweest.

Zuid Amerika is een prachtig continent en Argentinië een prachtig land. Zeker wanneer je in Europa goed hebt kunnen sparen en wat geld hebt.
Hopelijk krijg ik snel mijn visa zodat ik kan emigreren naar de buren aan de andere kant van het Andes gebergte 😜

07-09-2024 01:25

Oxxer +163834 moderator

Ik heb geen idee waarom hij zo graag naar San Lorenzo wilde, hij is Bask en heeft alleen voor Bilbao gespeeld. misschien heeft hij wat met dat land. Argentinië en Basken hebben een connectie , veel Basken zijn geëmigreerd naar Argentinië.

07-09-2024 01:40

Robertini +39045

Muniain maakt z'n beslissingen niet op basis van geld, maar op basis van gevoel. Hij had Athletic Bilbao al wel 20x kunnen verlaten, maar bleef toch 15 seizoenen.

Het is echt maar de vraag of hij in ons koude kikkerlandje zou willen voetballen. Qua taal, cultuur en weer denk ik dat San Lorenzo hem een stuk beter ligt.

07-09-2024 05:50

NipeB +15790

Het regent enorm vaak in Baskenland en is er ook niet erg warm dus dat had wel gekund.

07-09-2024 08:10

Robertini +39045

Ah, dat wist ik niet!

07-09-2024 16:46

Oxxer +163834 moderator

Ik mis de tijd bij Ajax waar bij afwezigheid van een speler van Ajax 1 een jongen uit het 2e of A1 moeiteloos die rol overneemt, vind de opleiding daarin zwaar tekort schieten. Als de beleidsbepalers het niet voor elkaar krijgen stel ik voor in de keuken te kijken over de grens, een last minute poging Sulemana halen was dan niet nodig geweest.

07-09-2024 00:16

PH2BOT +40019

Precies!

07-09-2024 00:28

arufred +9718

Die komen eraan.

07-09-2024 00:35

Oxxer +163834 moderator

@arufred

Op basis waarvan?

07-09-2024 00:37

arufred +9718

Faberski,Vink,Wolff. Volgens mij zijn ze alledrie ingeschreven voor de E.L.

07-09-2024 00:40

Oxxer +163834 moderator

Totaal niet mee eens, dat zij ingeschreven zijn voor de E.L. is irrelevant en zegt niets, elk jaar worden jeugdspelers gelist voor Europese beker toernooien. Van Wolff moet ik nog zien of hij Ajax 1 gaat halen, Vink twijfel ik nog over , vind Faberski als enige van die 3 intrinsiek de potentie hebben.

07-09-2024 00:46

arufred +9718

We zullen het zien.

07-09-2024 00:56

Oxxer +163834 moderator

Daar heb jij idd een goed punt, ik zie graag een lichting van 4-5 leeftijdgenoten die zo goed zijn dat zij gelijktijdig aansluiten bij Ajax 1. Vergelijkbaar met FdB, RdB, Vink, Roy en Richard Witschge, dat was een ander kaliber dan wat er nu doorstroomt.

07-09-2024 01:08

NipeB +15790

Die zie ik wel komen bij de groep die vorig jaar de Future Cup won. Die moeten nog 1-2 jaar zo doorgroeien en dan heb je een goede generatie spelers, achterin, middenveld en voorin. Je weet alleen niet of ze allemaal zo doorgroeien. Maar omdat in de oudere jeugd dan ook nog bijv Janse, Faberski, Vink zitten denk ik dat we weer een hele goede groep krijgen voor Ajax 1.

07-09-2024 08:14

Cello +52851 moderator

@Oxxer

Ja en nee. Met betrekking over het tekort schieten van de opleiding. Ja, de opleiding, denk ik, schiet ook tov de laatste paar decennia te kort. Maar...en daar komt mijn 'nee', niet alleen door de opleiding. Je bent ook gewoonweg afhankelijk van het talent dat zich aan dient en dan vooral een hoog basis-talent, waarmee zo'n opleiding aan de slag gaat.
Jongens, zoals jij die noemt (FdB, RdB, Vink, Roy en Richard Witschge), maar je kunt er nog wel een aantal meer noemen uit het roemruchte verleden, hadden gewoon in de basis al een veel hoger talent als wat we tegenwoordig veel voorbij zien komen. Daar ben ik wel van overtuigd. En als dan die jonge talentjes in de basis al een minder hoog talent hebben wordt het een hele toer om er grote talentvolle voetballers van te maken, zoals in de voorbeelden die jij gaf. En ja als dan ook de opleiding in zijn geheel minder is geworden, wat ik net als jij ook vermoed, dan wordt het een nog grotere opgave.

07-09-2024 01:25

Oxxer +163834 moderator

@Cello

Als ik het kon bepalen had ik een Ajax delegatie op studiereis gestuurd langs clubs in Spanje , Portugal , Frankrijk , Arg en Bra. Natuurlijk is de grote variabel , talent, dan nog kan geen kwaad andere inzichten op te doen.

07-09-2024 01:47

Simpelishetmoeilijkst +25112

Denk darvhierin Farioli ons nog enorm gaat verrassen. Als er geen goede spelers komen, dan werkt Farioli gewoon met wat er wel is, jeugd. Zeurt ook niet, en dat vind ik erg fijn. Denk dat hij een topper gaat worden.

07-09-2024 02:40

Steffenhagen +37783

Die tijd is voorgoed voorbij . Maar dat de aansluiting uit de jeugd veel beter moet : eens !

07-09-2024 08:41

Oxxer +163834 moderator

Spelcomputers, iPads, social media is slecht voor doorstroming NL jeugd, ipv buiten voetballen, de hele dag op het scherm bezig.

07-09-2024 16:06

Nr.10 +110953

Driessen zowaar met allemaal terechte punten. Nog nooit meegemaakt..

07-09-2024 00:05

arufred +9718

Vervelend ventje. Altijd negatief over Ajax.

07-09-2024 00:36

Robertini +39045

Als we het eens gaan zijn met Driessen... Oeps, zwarte dag in de clubhistorie ;)

07-09-2024 05:53

Web +178830

Gewoon een beetje hoop dat ze het door de vingers zouden zien
Ga je dit direct in een interview zeggen, dat weet je zeker dat het kansloos is
Intern wisten ze wel meer

07-09-2024 00:00

Artemio +31770

De regels waren gewoon duidelijk van de fifa. Enige manier waarop Ajax dispensatie kon krijgen is wanneer er een storing zou zijn bij de fifa. Een internet storing in de omgeving zuid oost waar Ajax gesitueerd is valt al onder eigen verantwoordelijkheid.

07-09-2024 06:57

AjaxTheGreat +437

Kansloos niveautje ook weer van AS als je de kop:

“Er zijn mensen binnen Ajax blij dat het is misgegaan”

vergelijkt met wat er daadwerkelijk in de tekst staat:

“Ik denk dat er mensen binnen Ajax heel blij zijn dat het mis is gegaan.”

06-09-2024 23:46

Gewoon Gijs +18324

Ik ben vertrouwen in Kroes eigenlijk wel kwijt.
Betrouwbaarheid is een ?
Kunde is een ?

06-09-2024 23:40

Enoh25 +1804

Goed was het niet, maar het is hem na te geven dat de hele transfermarkt behoorlijk vastzat. Als je weer een nieuw iemand moet inwerken kost dat ook tijd, dus ik zou hem nog even geven. Overmars haalde in zijn eerste jaren Sanchez, maar in dezelfde window ook Cassiera. Maar goed, hij mag het wel laten zien ja.

07-09-2024 00:30

slumpf +4549

De transfermarkt zat niet vast, dat is een veel gehoorde misvatting.
In totale waarde was het minder dan vorig seizoen, maar was het wel ongeveer gelijk aan het seizoen daarvoor. Dat was een recordseizoen.

07-09-2024 08:58

FrancoS +464

Nee vertrouw kroes nog even.
Vergeet niet met wat voor troep hij moet werken he

07-09-2024 00:41

Gewoon Gijs +18324

ja gezien omstandigheden, heb ik zeker begrip
de verwachtingen die hij uitsprak werken alleen tegen hem
gelukkig spreekt hij zelf nu ook uit dat het tegenvalt
maar dat geeft nog niet het vertrouwen in juiste man op juist plek
hij heeft natuurlijk een ego, maar ook echt hart voor Ajax,
maar mogelijk beter als AD dan TD geschikt, afwachten en inderdaad de tijd geven

07-09-2024 12:52

Ajaxfan31183 +16391

Vergeet niet dat kroes het niet voor het zeggen heeft als het over de transfers gaat, dat zijn andere totdat dat onderzoek is afgerond, en dan pas kunnen we hem beoordelen

07-09-2024 05:39

Robertini +39045

Ik heb ook niet heel veel vertrouwen in hem, maar zou hem een seizoen de kans geven.

07-09-2024 05:54

henkie58 +2030

Ik word zo beroerd van valentijntje zeg!

06-09-2024 23:15

RobinhoV410 +568

Wat ik zo bijzonder vind is dat velen hier nu al net zo rotsvast blijven geloven in Kroes als een andere grote groep bleef volharden in het gelijk van Mislintat. Kroes heeft het gewoonweg dramtisch gedaan afgelopen zomer. Driessen heeft hier terechte kritiekpunten. Daarbij komt nog dat de selectie totaal uit balans is. Hoe kun je in godsnaam de voorkeur geven aan een vierde spits met Weghorst en een totaal overbodige Rugani, terwijl de prioriteit lag bij een AM en rechtsbuiten. Het verhaal Sulemana bevestigt alleen nog maar meer de onkunde.

06-09-2024 23:11

JohnDylan +21838

Is er ook een groep die vind dat Mislintat en Kroes er beide niets van kunnen of ben ik hier alleen?

06-09-2024 23:25

Tommyshelby +128441

Ik hoor hier ook bij. En voeg H2/Sar ook maar toe. De drie prutsketiers.

06-09-2024 23:26

RobinhoV410 +568

Dan vormen we nu al een groep met zijn drieën😉

06-09-2024 23:30

Artemio +31770

Ik was heel kritisch op Mislintat/H2/Sar en nu ook op Kroes.

06-09-2024 23:43

JohnDylan +21838

Ik had vorige zomer minder kritiek op Mislintat omdat ik de spelers die hij kocht niet kende en dus geen idee had of ze geschikt waren. Ik had wel kritiek op specifieke keuzes zoals Regeer verkopen en een andere onervaren rechtsback (Gaaei) aantrekken, het aantrekken van drie spelers voor dezelfde rol (Vd Boomen, Tahirović en Mannsverk) en het gebrek aan ruimte voor de doorstroom van eigen talent die hij in de spelersgroep overliet.

06-09-2024 23:46

Gewoon Gijs +18324

ze kunnen wel wat, maar worden op verkeerde manier en plek ingezet. Mislintat is een scout. En Kroes is een AD figuur, althans dat zie ik wel in hem. Als TD hebben ze allebei een incomplete selectie uit balans neer gezet

06-09-2024 23:47

JohnDylan +21838

Ja, klopt.

06-09-2024 23:48

YugoVik +33064

Beiden zijn ze niet goed genoeg voor ajax

06-09-2024 23:54

Artemio +31770

Ik had na het aantrekken van die spelers al vrij snel in de gaten dat Mislintat spelers had gehaald om in een 5-3-2/3-5-2 te spelen. Er zat alleen creativiteit in Mikautadze, maar die werd als 3e spits gehaald. Ik had het idee dat Mislintat met hagel aan het schieten was mbt halen van spelers om zo zijn naam eer aan te doen.

Ik had Regeer ook gehouden als rechtsback in de Kimmich rol (paar jaar geleden). Ook had ik alles op alles gezet om Schouten te halen, maar kwam Mislintat met Tahirovic en Branco aanzetten.
Verder trek ik gladde praatjes gewoon slecht.

06-09-2024 23:55

Godenzoon24 +15268

Ik vind dat beide niet alles goed deden en niet alles fout. Kan dat ook?

07-09-2024 00:03

Web +178830

Thairovic, van der Boomen, Forbs, Medic. Avilla
En langdurige contracten word ik nog steeds niet blij van
Gaaie heb ik een zwak voor maar in principe ook geen Ajax spelers

Mansverk??
Farilioli ziet het denk ik ook niet in hem

Conceicaou ook geen goede deal

07-09-2024 00:06

Oxxer +163834 moderator

@Gewoon Gijs

Vind Kroes absoluut geen AD en zeker geen TD, zou hem geen eindverantwoordelijkheid geven, Kroes heeft iemand nodig aan wie hij verantwoording moet afleggen, de oude functie van Rutger Arisz past hem beter, titulair operationeel directeur.

07-09-2024 00:21

Professor +11126

Zijn er wel meer hoor.

07-09-2024 00:42

Robertini +39045

Mag ik ook bij de groep horen? ;)

07-09-2024 05:55

Artemio +31770

Naja ik volg de serie A met bovengemiddelde belangstelling. En het is kort door de bocht om te zeggen dat niemand van Schouten heeft gehoord. Hij sprong er bij Bologna al uit vanwege zijn comfort aan de bal en zijn korte passing op het middenveld. Hij stond in die tijd ook in de belangstelling van Napoli.
Hij wilde alleen naar Nederland om zich in de kijker te spelen van het NL elftal.

Ook al hij had verzopen in het team van vorig jaar. Heeft hij intrinsiek wel de kwaliteiten om als een echte 6 te fungeren bij Ajax in tegenstelling tot Hendo/Tahirovic/Branco.

07-09-2024 07:04

Gewoon Gijs +18324

Ik reken mezelf ook tot de Mislintat verdedigers. Punt is dat hij niet alleen verantwoordelijk is voor het falen. Hij is een scout die op verkeerde plek zat en veel te veel ruimte kreeg. Bij Kroes krijg ook het idee dat die op verkeerde plek zit. Hij heeft zich als TD totaal nog niet bewezen.

06-09-2024 23:45

Indy2 +15254

Kroes is een pure dealmaker. Mijn indruk is dat hij niet degene is die spelers scout of zelfs maar uitkiest. Dat laatste gaat in overleg met o.a. Farioli, Beuker, de Lang en mogelijk nog een paar anderen. Dat overleg is een stroperig vertragend proces gebleken. Iemand als Overmars (en ook Mislintat) vertrouwt puur op zijn eigen oordeel en kan daardoor razendsnel schakelen. Kroes is vele malen trager, hij moet telkens eerst met iedereen overleggen en dan afwachten met wie hij moet onderhandelen. Dat pakte een paar keer niet goed uit.

07-09-2024 00:14

Robertini +39045

Dan ben je toch niet echt een Mislintat verdediger? Ik denk ook dat hij best een aardige scout is, maar gewoon niet best als TD.

07-09-2024 05:57

debetweter +10061

Omrustzaaier

06-09-2024 22:56

Donut +81

Valentijn denkt ook dat het football manager is, je kan wel willen verkopen maar als er geen kopers zijn ben je snel klaar. En als er al een club is dan moet de speler ook willen.

Dat je van Wijndal en Tahirovic afwil en niet lukt dan is het juist gek om ze niet in te schrijven als je ruimte hebt op de inschrijf lijsten. Straks heb je meerdere blessures en maybe nodig, had Jesse situatie zich voorgedaan dan had je Valentijn gehoor “ je had ze altijd moeten inschrijven wat een fout van Kroes”

4 spitsen grote kans dat ze al hadden verwacht dat Akpom sowieso nog wel zou gaan op het eind van de transferperiode,, afgelopen winter was er ook nog veel vraag vanuit de premier league.

Tja en de transfer papieren, het is makkelijk roepen maar we weten niet precies wat er fout is gegaan anders dat de complete stukken te laat bij de bond is binnen gekomen. Bij Feyenoord lag het bij de speler en de zaakwaarnemer, bij ons geen idee?

06-09-2024 22:47

WKtjee +692

Het komt toch ook zelden voor dat alle neuzen dezelfde kant op staan. En dan moet je ook nog binnen een dag of een uur beslissen.

06-09-2024 22:44

DeKenner +9276

Gelukkig is het weer tijd om het over voetbal te hebben, in plaats van over de vorige of huidige technisch directeur. Ik kan niet wachten op de volgende Ajax-pot, wanneer die dan ook moge zijn 👮‍♂️

06-09-2024 22:22

OuweDibbes +11751

Vraag het de politie waarneer Ajax speelt.

06-09-2024 22:34

Robertini +39045

2025 pas, gok ik.

07-09-2024 05:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.