'Ajax wil na Vos ook contracten van Misehouy en Kalokoh verlengen'

door Jesse ter Haar 90

Bron Algemeen Dagblad

'Ajax wil na Vos ook contracten van Misehouy en Kalokoh verlengen'

door Jesse ter Haar 90

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Ajax hoopt in de komende periode de contracten van Gabriël Misehouy en David Kalokoh te gaan verlengen, zo schrijft het Algemeen Dagblad. Vrijdag was het de beurt aan Silvano Vos en als het aan de clubleiding en Klaas-Jan Huntelaar in het bijzonder ligt, volgen de twee genoemde talenten spoedig.

De twee hebben momenteel - net als Vos vóór vrijdag - nog een contract tot medio 2024 in Amsterdam en dus is een verlenging nodig om hen van een toekomst in het shirt van Ajax te verzekeren. In het geval van Kalokoh lijkt een nieuwe verbintenis al niet ver weg meer. De achttienjarige aanvaller heeft een voorstel van Huntelaar op zak om zijn contract bij Ajax met 'meerdere jaren' te verlengen.

Van Misehouy hoopt de clubleiding net zo goed dat hij zijn contract zal verlengen. De offensief ingestelde speler staat bekend als een talent om rekening mee te houden en dus wil men ook hem in Amsterdam houden. Volgens het AD maakt Misehouy in de voorbereiding een goede indruk en duurt het ook niet lang meer tot hij, net zoals vriend en collega Kalokoh, een contractaanbieding tot zich krijgt.

Misehouy en Kalokoh in Jong Ajax

Misehouy werkte zijn wedstrijden afgelopen seizoen vooral af in de Keuken Kampioen Divisie. De vrijwel tweebenige aanvallende middenvelder kwam tot 27 duels in Jong Ajax, waarvan veertien keer als basisspeler. Daarin wist hij viermaal te scoren. Linksbuiten Kalokoh werkte het afgelopen seizoen nog vooral als jeugdspeler af, maar is vanaf komend seizoen onderdeel van Jong Ajax. Wel mag hij in de Youth League nog meedoen met Ajax Onder 18.

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Bijlmerboy93 +2521

Misehouy wordt een grote. Hopelijk gaat hij naar het EK.

24-07-2023 01:07

Ajax27 +19238

Ik heb juist grote twijfels bij Misehouy.

Misehouy lijkt me nu typisch het voetballertje dat een enorme potentie heeft... maar die denkt dat het allemaal wel eventjes aan komt waaien omdat ie zoveel talent heeft. Gemakzucht, niet fit zijn, daardoor blessures oplopen, niet voor de sport willen leven, teveel kleine dingen ertussen laten glippen.

Een speler van wie je vlagen van genialiteit ziet, gecombineerd met wekenlange worstelingen omtrent z'n vorm en mentaliteit. Ik hoop van harte dat ik het mis heb, maar dat is puur een indruk die ik van 'm heb.

24-07-2023 11:22

FrancescosRavioli +15380

Tot wanneer lopen eigenlijk de contracen van Idumbo en Unuvar?

22-07-2023 13:14

ProfessorX +19827

Unuvar al bijgetekend en ik dacht idumbo ook

Nog niet idumbo las ik net

22-07-2023 18:21

BackInBlack +14605

Vol op de jeugd plus een paar aankopen

Jeugd voorrang

22-07-2023 13:01

Hollister +12626

Door al die (mislukte) aangetrokken spelers de deur te wijzen, zien jeugdspelers dat ze ook werkelijk kansen krijgen... vorig jaar met een Hato en Vos... hopelijk komend jaar met een Salah Edine, Godts, of een leuke andere verrassing (Misehouy?)

22-07-2023 12:32

AFCA-pride +17432

Kalokoh lekker behendig en snel met ook redelijk goed linkerbeen

22-07-2023 11:41

godlike +3810

Als deze jongens slim zijn kiezen ze 'gewoon' voor Ajax. Ik mag hopen dat het talent nu een keer leert van alle voorbeelden. De contracten voor jeugdspelers van binnen en buitenaf zijn voor mij weer de bevestiging dat het straks allemaal wel weer goed komt. Daar ligt de kracht van Ajax en dat zal hopelijk met de Nieuwe Toekomst exploderen! Lekker geld daarin pompen i.p.v. dure gokjes die niets met de club hebben.

22-07-2023 09:37

Qifesh +24917

Ik hoop vooral dat Ajax oplet en er op tijd bij is. Ajax heeft hier zelf ook een structureel probleem laten ontstaan door een te groot salarishuis voor het eerste elftal, waardoor we wel vaker te lang wachten met het aanbieden van verlengingen. Resultaat: Brobbey en Mazraoui weg voor niks. Hoe dom je als club kunt zijn is vooral interessanter want we zijn echt veel langer met dit probleem bezig.

22-07-2023 09:48

JJFajax +3560

Hoe weet jij dat dat Ajax te lang wacht met contracten aan te bieden. Vaak ligt dat aan speler en zaakwaarnemer dat ze transfervrij vertrekken om interessanter in de markt te zijn en meer bonus voor de speler eruit te halen. Dus gewoon onzin wat jij schrijft

22-07-2023 10:59

AFCA-pride +17432

Zowel Nous als Brobbey ook mede door zaakwaarnemer weg. Nous speelt amper, Brobbey Alweer terug. Foute keuzes dus.

22-07-2023 11:42

Qifesh +24917

niks onzin.. gewoon een kwestie van betere contracten aanbieden.

22-07-2023 12:05

Qifesh +24917

Ajax zonder nous, nou we hebben gezien wat daarvan is terechtgekomen.. Domme zet van marc overmars om hem geen beter contract te geven. Ook Brian geen betere contract aanbieden was duurdere grap dan hem een beter contract te geven. Ajax is de grootste verliezer hier, en dus is het makkelijk om dan ineens boos te worden op een speler die niet wil bijtekenen. Begrijpelijk, maar wanneer wij zelf spelers zonder transfersom halen maken we ook gebruik van die situatie.

22-07-2023 12:08

TPLily +374

Aan voetballende kwaliteiten ontbreekt het de Ajax-talenten meestal niet. Maar met de mentale instelling, fanatisme, vechtersmentaliteit, valt nog vaak veel te winnen. Te veel wedstrijden gaan de jongens nog te makkelijk af en als ze dan wat meer weerstand krijgen dan ze gewend zin, dan gaan de koppies te snel hangen. De echte talenten sneller doorschuiven kan helpen.

22-07-2023 03:34

godlike +3810

Klopt, daarom is persoonlijke ontwikkeling en mentale coaching zo belangrijk vandaag de dag. En echte professionals van 1 of ex-Ajacieden (zoals voorheen een De Ligt of Tadic) voor de klassen/groepen zetten en uit laten leggen wat zij er voor doen iedere dag.

22-07-2023 09:39

WantAmsterdam +116219

Zou geweldig zijn. Deze twee behoren tot mijn favorieten. Ajax spelers uit het boekje, zo creatief en technisch, en uiteraard zelf opgeleid. Precies waar Ajax voor staat.

22-07-2023 02:03

4EVERAJAX +8414

Super dit!

21-07-2023 23:31

Ajax14AMS +25205

Goed nieuws! Onder Overmars zo vaak top-talenten misgelopen... Goed dat Huntelaar er kort op zit.

Prince-Aning had perfect op linksback gepast nu bijvoorbeeld.

21-07-2023 22:55

ElSandrini +18209

Rijkhoff in de spits

22-07-2023 08:16

DeKenner +9385

Even een klein beetje off topic. In 2017 verliet het destijds grote talent Daishawn Redan Ajax op 16-jarige leeftijd voor een contract bij Chelsea. God wat baalde ik daar toen van! Zojuist lees ik op VI dat die nu 22-jarige jongen dit seizoen voor US Triestina gaat spelen, op (en ik lieg niet) het derde (!) niveau van Italië. Wow! Zo snel kan het dus bergafwaarts gaan. Wat dat betreft ben ik extra blij met de huidige ontwikkelingen bij Ajax. Houd die jongens lekker thuis in hun eigen omgeving waar ze zich onder ideale omstandigheden kunnen doorontwikkelen.

21-07-2023 22:12

fc Barcelona_ke +19255

Bij ajax gebeurt wel eens. Andersen was zo grootst talent, groter dan eriksen maar heeft zijn kwaliteit niet laten zien..

Rensch begon ook extreem goed en daarna bagger bagger bagger

21-07-2023 22:37

Edwin Oud +2327

Ik denk dat Rensch vrijer moet voetballen. Ik verwacht een uitstekende Rensch dit seizoen. Zonder Tadic wordt Rensch beter.

21-07-2023 23:56

fc Barcelona_ke +19255

met of zonder Tadic maak toch niet zoveel uit?? heeft Tadic slecht invloed voor de selecties?

22-07-2023 01:35

GotnohairWedontcare +986

Tadic zat er volgens mij wel bovenop en als je elkaar dan niet helemaal ligt zou het je wel negatief kunnen beinvloeden. Geen idee of dat bij Rensch zo is. Bij Gravenberch heb ik, op basis van het interview (met zijn vader) toen hij weg ging, achteraf wel dat gevoel.

22-07-2023 07:08

AdK +1661

Ik denk dat Rensch meer op zichzelf gericht is doordat zijn maatje Timber nu weg is. Ik denk dat daardoor mentaal een stapje gezet wordt bij hem.

22-07-2023 08:42

Ajax14AMS +25205

Als hij bleef speelde hij nu in de basis of bij een topclub, lol

21-07-2023 22:54

vandenhaas4 +15120

Of niet, en speelde hij nu bij Top Oss. En dat had hij nooit dat Chelsea geld kunnen pakken.

22-07-2023 08:12

4EVERAJAX +8414

Zeker triest dit

21-07-2023 23:32

WantAmsterdam +116219

En Juan Familla-Castillo, een speler die ons een jaar ervoor voor Chelsea verliet, zit op 23 jarige leeftijd nu zonder club.
Zie je gewoon, stap naar een grote buitenlandse club is zelden ideaal.

22-07-2023 02:38

Suk Hyun-Jun +6287

Naja, dat ligt er maar net aan. Wellicht was hij nu basisspeler van Ajax geweest, maar misschien had hij niet het zelfvertrouwen om die droom te realiseren en ging hij voor het snelle geld. Zal waarschijnlijk nu niet meer hoeven te werken, als hij het tot nu toe verdiende geld goed weet te investeren.

22-07-2023 07:04

WantAmsterdam +116219

De vraag of hij dat doet. Drenthe is failliet gegaan.

22-07-2023 11:21

Bonno1978 +6516

Misschien leuk dat Ajax Showtime hem eens opzoekt en de vraag stelt: wat dacht je toen in godsnaam?

22-07-2023 09:00

godlike +3810

Met voorbeelden van Redan ben ik alleen maar blij. Hoe lullig het ook is, het zijn de voorbeelden waardoor jeugd tóch voor Ajax kiest i.p.v. de illusie heeft dat het in het buitenland wel even lukt met daarbij een grote zak geld.

22-07-2023 09:41

gi0vanni +7330

Was bij Ajax inderdaad erg goed bezig. Een van de beste doelpuntenmachines ooit uit de jeugd. Maar veel potentie hebben en een geslaagde loopbaan hebben als je te vroeg gaat zit er niet in. Ken geen enkele talent dat bij zijn nieuwe club een vaste waarde werd. Mensah deed het in het begin nog redelijk maar die is ook al lang weg bij ManU.

22-07-2023 11:03

Babangida83 +23963

Dat belooft een mooie toekomst. Meer van dit. Maar dat betekent ook dat we Ajax 1 niet vol moeten gaan proppen met aankopen. Voor de 10-positie hebben we al 4 mogelijkheden met Bergwijn, Klaassen, Kudus en Berghuis. Nog eentje erbij, dan bemoeilijk je het te veel voor Misehouy, in mijn optiek. Ik verwacht toch wel dat die dit jaar al minuten gaat maken in Ajax 1. In ieder geval om te ruiken.

21-07-2023 22:06

AmsterdamsTrots +2014

Ik snap wat je bedoeld maar ik denk dat Bergwijn wel echt als linksbuiten gezien moet worden en van Kudus/Berghuis gaat er 1 naar de rechtsbuiten. Misehouy is nu al beter dan Klaassen dus ik schat zijn kansen juist wel behoorlijk in. Ik hoop alleen maar dat Maurice niet teveel naar verleden kijkt in het geval van Davy.

21-07-2023 22:34

WantAmsterdam +116219

Kudus gaat weg, Bergwijn hoort op LB, Klaassen hoort op de tribune en Berghuis kan ook op RB. Taylor is wel een extra optie imo. Dus zo slecht zijn ze kansen imo niet.

22-07-2023 02:40

Koningtoto +60663

De levensader klopt weer. Zoveel kansen gemist met jeugdspelers. Onvergeeflijk eigenlijk.

21-07-2023 21:51

Artemio +32215

Dit zijn hoopvolle berichten. Alleen zo komt Ajax er weer bovenop.

21-07-2023 21:35

Yes +375

Weet iemand wat er met Idumbo is ? En waarom horen niks over hem ?

21-07-2023 21:24

fc Barcelona_ke +19255

Mislintat/Huntelaar zijn echt goed bezig. Die doet igg al beter dan hamstra/overmars

21-07-2023 21:11

Simpelishetmoeilijkst +25385

Denk dat beiden een goede kop hebben met hersenen en common sense.

21-07-2023 21:59

Pieter020 +93

Klaas-Jan STUNTELAAR is lekker bezig. Zsm zorgen dat Agougil, Gooijer, Misehouy, Kalokoh, Idumbo, Jermoumi en Milovanovic ook gaan verlengen. Met de 2005 en aantal 2004 lichting heb je echt een bizar goed perpectief voor de toekomst.

21-07-2023 21:06

sucre +15267

Grappig Stuntelaar...in hoofdletters, voor als het niet duidelijk was?

21-07-2023 21:27

DesmondHume +1561

Fitz-Jim exit? I hope not...

21-07-2023 21:05

Tommyshelby +129822

Aflopende contracten:

de Graaff
Kremers

Jermoumi
Gooijer
Henry
Milovanovic
Agougil

Vos (2028) ✅
Misehouy
Fitz-Jim
Idumbo
Speksnijder

Martha
Boerhout
Kalokoh

Ben benieuwd hoeveel er een nieuw contract gaan tekenen. Des te belangrijker dat types als Klaassen, Bassey en Sanchez vertrekken voor extra salarisruimte.

21-07-2023 20:45

Richerd +207

Perspectief bieden

21-07-2023 20:49

vandenhaas4 +15120

Als je op dit moment geen perspectief hebt, kun je beter vertrekken. Er is niemand in Ajax 1 die echt onbetwist basisspeler is behalve misschien Rulli en Kudus en die laatste speelt op meerdere posities.

22-07-2023 08:16

OuweDibbes +12006

Bedankt voor het lijstje.. er is nog uitdaging genoeg.. Buiten Misehouy en Kalokoh, Boerhout, Idumbo, Gooijer, Jermoumi, Agougil en Milovanovic als de wiedeweerga.. Fritz-Jim gaat denk ik met deze vooruitzichten niet verlengen helaas.. En Martha is een beperkte speler. Zie ik heel weinig in..

21-07-2023 21:01

tdecler +3323

Ik denk voor fitz het beste verlengen en dan jaartje verhuren.

21-07-2023 23:51

vandenhaas4 +15120

Diegenen die niet verlengt worden zou ik deze periode proberen te verkopen voor €0 plus 15% doorverkoop. We hebben niet zoveel aan spelers die volgend jaar transfervrij zijn èn dit seizoen toch niet belangrijk zullen zijn voor Ajax 1.

22-07-2023 08:19

Amp +38000

Raar. Las dat we alleen maar aankopen deden... Wel fijn dat ze doorpakken bij de jeugd, aan die gasten nu om de kansen te pakken en spelers als sanchez, klaassen, wijndal, daramy overbodig te maken.

Off: nieuwe 3e shirt ziet er ook weer gek uit als de gelekte foto's waarheid worden

21-07-2023 20:27

Saudara +7065

Uitstekend nieuws. Jonge Ajacieden met veel potentie 🫶🏽.

21-07-2023 20:21

Ajaxfan16 +27505

Die laatste zin, welke youth league?

21-07-2023 20:20

LouisVonGoal +2919

Koppie erbij houden en je gaat schitteren in het eerste!

Kalokoh:

https://youtu.be/rbS0LTDZTNg

21-07-2023 20:18

Slang3 +46102

Hopelijk niet de laatste van de namen die in de '24 aflopen

21-07-2023 20:08

OuweDibbes +12006

Wederom mooi nieuws.. En Misehouy ook bij het eerste houden.. Fitz-Jim dan maar verhuren..

21-07-2023 20:03

bollejan1 +2607

Tegenwoordig is het helaas andersom Vos, Misehouy en Kalokoh belonen Ajax met een contract

21-07-2023 19:59

Nr.10 +111573

Gelukkig hebben we nu gewoon iemand op die contracten van de jeugd zitten, zoals dat hoort. Hou ze binnen, Klaas! En het liefst met contracten voor vijf jaar inderdaad.

21-07-2023 19:59

Tommyshelby +129822

Allebei verlengen is prioriteit. Idumbo mag er ook wel bij.

21-07-2023 19:57

Robertini +39770

Misehouy mag je van mij een kans geven als er geen nieuwe 10 gehaald wordt.

21-07-2023 19:50

Babangida83 +23963

Met Bergwijn, Berghuis, Klaassen en Kudus hebben we wat mij betreft genoeg opties voor de 10, zodat Misehouy rustig gebracht kan worden. Zonde om voor 1 jaar iemand er nog extra bij te kopen. En volgend jaar heb je ook nog Unuvar. Ik zou liever hebben zelfs als 1 van die 4 nog vertrekt. Ook om salarisruimte te maken.

21-07-2023 22:05

DEELM +11891

Heel goed dat ze deze jongens willen verlengen, maar ligt de prioriteit momenteel niet ergens anders? We zijn weer een weekje verder en is weer geen reet gebeurd.

21-07-2023 19:39

Laudrup10 +17185

Nee deze toptalenten hebben absoluut prioriteit. Een talent als Misehouy haal je niet bij andere clubs. Die moet je koesteren.

21-07-2023 19:50

DEELM +11891

Die moet je zeker koesteren, maar over 3 weken begint de competitie en de selectie is nog lang niet kampioen waardig. Dat heeft voor mij absolute prioriteit nu. Zijdelings mag van mij ook, maar ik hoor alleen maar dingen over jeugd en vermeende interesses. Niks concreets en dat baart me zorgen.

21-07-2023 20:17

leeke +10411

En die moet je een kans geven op 10,die gast heeft honger,iets waar het vorig seizoen aan ontbrak

21-07-2023 20:23

Laudrup10 +17185

Snap wat je bedoeld maar heb liever geen nieuwe spelers en deze jongens behouden en kansen geven dan wel nieuwe spelers en deze talenten verliezen. Dan maar ene overgangsjaar. Van deze jongens weet je tenminste (vrij) zeker dat ze de potentie hebben om te schitteren.

21-07-2023 21:09

WantAmsterdam +116219

Een Ajacied begrijpt dit. Misehouy en Kalokoh zijn Ajax spelers puur sang, creatief, technisch, lef, gogme, branie. En allebei uit onze opleiding. Dit is Ajax. Dit is voor me net zo belangrijk als een kampioenschap. Onze identiteit, onze DNA.

22-07-2023 01:55

DEELM +11891

Ik ben ook trots op dat imago, maar dan heb ik wel een dilemma voor je.

Nooit meer fatsoenlijk meedoen in Europa en elke jaar 3 nieuwe talenten in de basis of af en toe iets minder talenten die doorstromen en kans maken op de CL zoals in 2019?

22-07-2023 13:16

Nr.10 +111573

De prioriteit van Huntelaar ligt bij de contracten in de jeugd, dat is zijn werk.

21-07-2023 19:57

Freddy +11504

Waarom staat Mislintat bij Vos op de foto? Gaat dit wel via Huntelaar?

21-07-2023 20:15

Nr.10 +111573

Ja Huntelaar de arbeid, en Mislintat shinen voor de camera, zo gaat dat hè.

21-07-2023 20:16

FlorisE1981 +2290

Dit is Huntelaars job, niet die van Sven dus ja hier ligt ook zekers de prioriteit. Hier is Ajax groot door geworden

21-07-2023 20:01

Ajax '69 +3857

Er is denk ik wél heel veel gebeurd alleen dat weten we niet. Of het is (nog) niet gelukt of nog niet bekend etc.

22-07-2023 03:27

4-3-3 +3515

Én-én, lijkt me, gezien het grote aantal aflopende contracten bij de jeugd zal dat echt op orde gebracht moeten worden. Al moet ik ook wel zeggen dat ik eigenlijk had verwacht dat de vervanger van Timber afgelopen week gepresenteerd zou worden. We moeten nog even geduld hebben, hopelijk gebeurt het snel en kan hij meteen aansluiten.

22-07-2023 09:58

Miskopabal +2945

Met zoveel kanonnen op links (Godts, AvAD, Kalokoh) gaan we Misehouy sowieso meer op 10 zien. Ik ben benieuwd of hij JA gaat kunnen dragen dit jaar.

21-07-2023 19:39

Ozymandias +159568

Met onder andere Speksnijder, Vos, Boerhout, Kalokoh, Godts, Idumbo Muzambo, Misehouy en Agougil is het gemiddelde potentieel van de 2005 lichting relatief (aan andere lichtingen) erg hoog. Weinig lichtingen hebben zo'n brede top en subtop als deze 2005 lichting.

21-07-2023 19:31

DeKenner +9385

Niet verkeerd idd! Alleen Boerhout valt wel mee toch? Heb bij hem meer het idee dat ze die destijds als opvulling hebben overgenomen van Heerenveen.

21-07-2023 19:37

JesusZoonVanGod +5923

Boerhout is in mijn ogen toch wel een groot talent hoor. Hoop dat hij dit jaar de kans krijgt om zich in Jong te laten zien.

21-07-2023 19:45

Michael 1974 +22035

Doorpakken!

21-07-2023 19:26

wijzijndebeste123 +165338

Heerlijk bezig! Misehouy vind ik echt n mooie speler. Als dit allemaal Klaas-Jan zijn werk is doet hij t al 100x beter dan Hamstra en eerder Overmars.

21-07-2023 19:21

Ricoteb +53178

Kan me voorstellen dat dit vooral van Mislintat komt. Vos is nu ook vaste speler van het eerste namelijk. Maar nog steeds doet Huntelaar het echt heel goed

21-07-2023 20:12

Hup +698

Kalokoh is/wordt zo’n vette speler.

21-07-2023 19:20

barry1988 +24082

Goed bezig! Hopelijk verlengd Fitz Jim ook snel en dan eventueel verhuren aan PEC ofzo.

21-07-2023 19:10

TeringHenkie +28645

Aan Pec?

Dat is een degradatie kandidaat. Beter naar Twente of Vitesse of Heerenveen!!

21-07-2023 19:21

burwatti +14389

Liever een degradatie kandidaat waar hij speelt dan bij bijv Twente waar hij wss niet speelt.

21-07-2023 19:28

barry1988 +24082

Bij PEC of andere kleinere clubs heeft hij een basisplaats zonder koopoptie of bonussen te hoeven toe te staan. Anders kiezen eigen spelers boven huurspelers net als bij ASE. Ook is hij gelijk de beste speler waarbij verwachtingen komen kijken dan kunnen ze mooi aan de druk wennen. En ze zullen moeten bikkelen wat goed is voor de mentaliteit.

21-07-2023 19:36

4-3-3 +3515

Op zich wel mee eens, maar ik denk dat het ook goed is als de spelopvatting van een hurende club enigzins vergelijkbaar is met die van Ajax. De speler kan zich dan waarschijnlijk ook sneller aanpassen en doet meer relevante ervaring op omdat hij op het veld in vergelijkbare situaties terechtkomt als bij Ajax.

22-07-2023 10:17

Redrum +96283

Ja, dat wil ook wel. Doe maar. Jullie hebben hierbij mijn onvoorwaardelijke steun.

21-07-2023 19:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.