[Update] 'Ajax maakt keuze tussen Edvardsen óf Moro en Forbs voor linksbuitenpositie'

door Brent Tomassen 310

Bron De Telegraaf

[Update] 'Ajax maakt keuze tussen Edvardsen óf Moro en Forbs voor linksbuitenpositie'

door Brent Tomassen 310

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax heeft een lijstje van vier spelers klaarliggen om de concurrentiestrijd met Mika Godts aan te gaan op de linksbuitenpositie, zo weet De Telegraaf. Eerder werd Carlos Forbs al genoemd om terug te halen naar Amsterdam, maar volgens de krant is het nog allerminst zeker dat de verhuurperiode van de Portugees aan Wolverhampton Wanderers daadwerkelijk voortijdig wordt beëindigd.

Forbs is nog altijd één van de vier namen op de lijst van Alex Kroes, maar dinsdagavond kwam ook naar buiten dat Ajax in verregaande onderhandelingen is met Go Ahead Eagles om Oliver Edvardsen over te nemen. Naast Forbs en Edvardsen vallen ook de namen van FC Barcelona-speler Ansu Fati en de Welshman Rabbi Matondo van Rangers FC.

De meest in het oog springende naam is wellicht die van Fati. Het voormalig wonderkind van FC Barcelona is na een aantal blessures en een verhuur aan Brighton & Hove Albion op een zijspoor geraakt in Catalonië en speelde dit seizoen slechts 186 minuten. De 22-jarige buitenspeler annex aanvallende middenvelder zat de laatste wedstrijden weliswaar op de bank bij zijn club, maar kreeg op 4 januari voor het laatst speelminuten in de Copa del Rey.

Tekst gaat verder onder de foto.

[Update] 'Ajax maakt keuze tussen Edvardsen óf Moro en Forbs voor linksbuitenpositie'
Ansu Fati speelde vorig seizoen nog tegen Ajax namens Brighton & Hove Albion en opende de score in de Johan Cruijff Arena. Eindstand: 0-2.

Verder schrijft De Telegraaf dat de scouting van Ajax gecharmeerd is van de 24-jarige Matondo. Hij werd in 2019 door Schalke 04 weggeplukt uit de jeugdopleiding van Manchester City voor een slordige tien miljoen euro. Na een verhuur aan Cercle Brugge speelt Matondo sinds 2022 bij Rangers FC. Net als Fati speelde Matondo dit seizoen weinig door blessures: slechts 327 minuten.

Keuze voor Edvardsen al gemaakt?

Waar het Amsterdamse medium schrijft dat Ajax nog een keuze moet maken, daar lijkt de knoop volgens Voetbal International al te zijn doorgehakt: Edvardsen moet de concurrent van Godts worden. Go Ahead Eagles en Ajax zouden in verregaande onderhandelingen zijn over de diensten van de 25-jarige Noor. De Amsterdammers willen hem het liefst voor het weekend presenteren, zodat hij mee kan spelen tegen Feyenoord op zondag.

Update - 14.55 uur (30 januari 2025) - 'Ajax maakt keuze tussen Edvardsen óf Moro en Forbs voor linksbuitenpositie'

Ajax gaat deze transferperiode minimaal één linksbuiten halen, maar het is nog niet zeker wie dat zal zijn, zo meldt De Telegraaf donderdag. De keuze van de Amsterdamse ploeg gaat hierbij tussen Oliver Edvardsen en het duo Raúl Moro en Carlos Forbs. De Noor heeft momenteel de beste papieren volgens de krant. Zowel een akkoord met zijn club Go Ahead Eagles als met de speler zelf wordt voor Ajax omschreven als een 'abc'tje'. Daartegenover wordt Edvardsen intern niet gezien als dé speler die Ajax weer terug gaat brengen naar de Europese top.

Naast de 25-jarige buitenspeler zouden de namen van Moro en Forbs nog niet zijn doorgestreept in Amsterdam. Verwacht wordt dat met zowel Real Valladolid als Wolverhampton Wanderers een akkoord mogelijk is. Moro is nog geblesseerd, maar kan na een revalidatie in Nederland nog belangrijk worden in de slotweken van het seizoen. Eerder waren ook Ansu Fati (FC Barcelona) en Rabbi Matondo (Rangers FC) in beeld, maar door deze spelers kan wel een streep. Bij Fati wordt getwijfeld aan zijn fysieke gesteldheid en Francesco Farioli ziet de komst van Matondo naar verluidt niet zitten.

Lees meer over:
Plaats reactie

ck69 +12944

Ik heb echt zo weinig zin om Forbs weer te zien ballen, de tering wat is hij matig.

31-01-2025 08:53

bremovic +2164

Osorio had van mij ook wel gemogen!

30-01-2025 21:44

Kreugerrand +382

Forbs en Moro halen kan die hier herstellen die paar weekjes

30-01-2025 20:06

Robertini +38270

Moro geblesseerd halen zou echt belachelijk zijn.

30-01-2025 20:02

JohnDylan +21125

Zou dat zo anders zijn dan toen Ajax in februari Antony kocht voor de zomer daarop? Moro zal zelfs eerder aan spelen toe kunnen komen. Natuurlijk ligt het geheel aan het soort blessure maar als het een simpele breuk is en de scouts overtuigd zijn zou ik het niet belachelijk vinden.

30-01-2025 20:06

Robertini +38270

Moro is niet het streefniveau van Ajax, maar het huidige niveau, dus hem voor volgend seizoen kopen zou raar zijn.

30-01-2025 20:23

Cruijffthebest +13163

Moro was toch rond en de speler wou zelf ook, dus waarom dan niet nu gewoon halen?
Speler met meer kwaliteit en potentie dan Edvardson en Forbs bij elkaar en kan op beide vleuegels spelen.

30-01-2025 19:59

Calvani +464

Waar is onze jeugd? Stel dat Godts uitvalt, kunnen we dat dan niet opvangen? Waar is van Axel Dongen eigenlijk?

30-01-2025 19:57

Ferd +37927

geblesseerd

31-01-2025 06:53

PJS +4987

Haal Edvardson en Moro. Harry Kroes

30-01-2025 19:13

Ferd +37927

dat zou dom zijn. Dan zit je volgend seizoen met 4 linksbuitens

31-01-2025 06:53

Stiftje +1466

Als deze kop een maand geleden boven een artikel had gestaan, dan had ik me minder zorgen gemaakt.

30-01-2025 19:13

Marcw1972 +16190

Als Lang naar Napoli vertrekt, zal psv wel weer snel een vervanger vinden. Die hebben de lijstjes waarschijnlijk wel op orde. Straks gaan ze nog voor Moro. Daar zie ik die lampen wel voor aan.

30-01-2025 19:03

Kreugerrand +382

En het geld ook kleiner salarishuis

30-01-2025 20:07

hetje +2116

Die lijstjes heeft ajax ook,maar het verschil tussen die twee is dat psv meer kan besteden dan onze club,waardoor psv dus sneller kan handelen.

31-01-2025 08:10

GekkeGerrit +1725

Dat mensen hier nog blij zijn met forbs … ongeloofelijk.. pure middelmaat

30-01-2025 18:00

ajaxfan83 +3115

GAE is al bezig met een vervanger , Tristan van Gils lijkt de vervanger moeten zijn van edvardsen. Dus neem dat de deal zo goed als beklonken is en dat het morgen naar buiten komt dat we eindelijk een linksbuiten erbij hebben

30-01-2025 17:55

Brimily +134

Betere keuze als Forbs

30-01-2025 18:06

ajaxfan83 +3115

Dat is een feit

30-01-2025 18:27

TeringHenkie +27738

"Dat is een feit"

Dat een koe meer schijt dan een geit in eeuwigheid?

30-01-2025 18:30

axelAFCA1996 +753

Jezus wat kut 🤣

30-01-2025 18:36

ajaxfan83 +3115

Jij kan rijmen en dichten zonder je reet op te lichten

30-01-2025 18:45

Lapzwans +1485

Lekker poëtisch 🤩

30-01-2025 19:25

Ferd +37927

dat zal nog moeten blijken. Ik heb er weinig vertrouwen in.

31-01-2025 06:54

Dirk +6946

Is die keuze nu nog niet gemaakt ...
Wat een amateurisme ...

30-01-2025 17:47

Babangida83 +23632

Een hoop commotie en tegenstrijdige berichten of herhaling in de media van oude berichten. Heel benieuwd wat het resultaat wordt. Vanavond lekker mooie wedstrijd tegen Gala kijken. Eens kijken hoe we er nu voorstaan. En hopen op debuut voor Alders. Dat verdient die jongen. Zou in principe onze beste back moeten zijn/worden. But there is only one way to find out...

30-01-2025 17:44

Rock69 +8086

Hahahahaha. Je gaat voor een speler of je gaat helemaal niet voor een speler. Wat een onzin van dit flop krantje. Zeg, Idioten bij dit strontblad. Zijn jullie Brobbey nog steeds aan het zoeken in Engeland?. Of is het salaris nog niet overgemaakt naar Huize Brobbey. Want het salaris was toch al bekend, stelletje clowns

30-01-2025 17:40

Jake the Snake +17180

Ik zou voor Forbs/Moro gaan als dat lukt ipv Edvardsen. Forbs krijg je sowieso terug, en is een prima overbrugging achter Godts tot Moro fit is. Moro kan bovendien ook mooi de concurrentie aangaan met die lang niet altijd fitte Traore.

30-01-2025 17:31

afcsjonnie426 +3837

Tik tak tik tak tik tak.....

30-01-2025 17:29

Johan1 +2830

Wat een geweldenaar, onze Kroes.

30-01-2025 17:27

Robbie78 +3691

Let Lex cook...🙄

30-01-2025 18:15

Evil-phantoom +794

Schiet nu eens op met jullie keuzes.

30-01-2025 17:19

Betuwe85 +19920

Laat edvardsen maar komen

30-01-2025 17:14

Evil-phantoom +794

Als ik Edvardsen was wilde ik niet eens meer komen. Ze zien hem Ajax niet verder brengen, wat moet je er dan mee? Persoonlijk zie ik wel wat in hem. Maar mijn voorkeur gaat uit naar Moro niet naar forbs. Dat ze hem de rest van het seisoen nog laten proberen in de kijker te spelen om hem volgend seizoen te verkopen begrijp ik nog wel.

30-01-2025 17:24

Babangida83 +23632

Tegen Edvardsen zeggen ze gewoon dat het een onderhandelingsspel is.

30-01-2025 17:45

Evil-phantoom +794

Dan duurt dat wel lang . Wij spelen zondag zonder Rench Henderson en Akpom? . Zonder Henderson kan Berghuis ook niks presteren. En ook Godts is een vraagteken.

31-01-2025 05:12

Bensco +7146

Ik vind het lastig om een oordeel te vellen over
Edvardsen. Puur op basis van zijn statistieken zou ik niet zeggen dat je een wereldspeler met hem in huis haalt maar gezien zijn staat van dienst bij GAE rendeert hij wel. Heeft iemand hem hier de afgelopen jaren echt gevolgd?

30-01-2025 17:02

Rowo +207

Een wereldspeler voor 3 miljoen?

30-01-2025 17:06

mvdk +42877 moderator

Frenkie de Jong kwam voor 1 euro plus een doorverkoop percentage en dat leverde Willem II en RKC de jackpot op.

30-01-2025 17:08

Rowo +207

Noem jij dan eens een wereldspeler op die je voor 1 euro kunt halen nu.

30-01-2025 17:11

Ferd +37927

Frenkie de Jong was een groot talent van 18, Edvardsen is een jongen van 25 die het nog nooit heeft laten zien. Iets met appels en peren

31-01-2025 06:55

Man40 +1423

Dat zal wel weer op het laats besloten worden en dan net te laat invoeren ik zie het al weer gebeuren

30-01-2025 16:43

OuweDibbes +11488

Ook weer zo n kut verhaal van Kroes.. Hij was rond met Moro.. die was zo goed maar alleen nu duur. En nu opeens misschien niet.

30-01-2025 16:32

StevenAFCA +3035

Wat lul jij nou weer? Moro is gewoon geblesseerd.

30-01-2025 16:58

OuweDibbes +11488

Kroes was toch rond, dat lekte Kroes zelf uit richting de telegraaf.. En nu dat hij geblesseerd is, toch weer een ander.

30-01-2025 17:07

debetweter +10025

Ja. Terrecht toch.

30-01-2025 17:12

StevenAFCA +3035

Ja dat is toch logisch? Je koopt normaliter geen geblesseerde speler. Ik weet niet in welke wereld jij leeft.

30-01-2025 17:50

Wietze0605 +180

Rond met moro, niet met zijn club !
Je betaald niet voor ajax doen momenteel
De jackpot als de betreffende speler er maanden uitligt
Terwijl je elftal op meerdere posities wilt versterken

30-01-2025 19:36

OuweDibbes +11488

5 weken dus neem je een speler waarvan je minder bent overtuigd..

30-01-2025 20:13

StevenAFCA +3035

Volgens mij was het allemaal net wat erger en wordt het waarschijnlijk pas april. Dus 5 weken gaat die niet redden.

30-01-2025 20:23

Sander31 +7317

Keuze is toch niet zo lastig? Haal Moro

30-01-2025 16:32

ajax4ever001 +17835

Dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij dan kies je Moro sws

30-01-2025 16:27

johanisajax +8692

Van Ansu Fati en Moro naar Edvardson 😂😂😂

Ik lach wel maar huil van binnen.

30-01-2025 16:18

Altijdindestraat +39512

Niet juichen dan als hij scoort...

30-01-2025 16:28

Ferd +37927

extreem domme opmerking is dit. Je juicht voor je club, niet voor een individuele speler. Juich jij als Hancko er zondag twee in eigen doel jast of niet? Ik wel, en dat terwijl ik geen Hancko fan ben.

31-01-2025 06:56

Sander31 +7317

Zo reageerde je zeker ook toen Schone werd gehaald

30-01-2025 16:31

johanisajax +8692

nee altijd gecharmeerd geweest van Schone, ook toen ie bij NEC voetbalde

30-01-2025 16:51

Wietze0605 +180

Zonder geld, haal je geen europese toptalenten
Dus zul je catogorie lager moeten zoeken !
Europese top moet ook niet het streven zijn
Laten we nationaal meespelen voor de titel
Als doel nemen ! En in de eredivisie de beste spelers proberen te halen ! Waar komt schouten, van de ven, dalinga, veerman , wiefer vandaan ? Nu actueel hatenboer , breum
Steijn
Met af en toe toptalent uit eigen jeugd
Kun je langzaam weer aan goed team werken
Tijd dat we europees mee konden doen kan / moet in de ijskast
Hoe vervelend dit ook is !
En komend seizoen kijken voor goede technisch directeur en scouting op orde brengen
Kroes kan zich beter druk maken om zijn aandeeltjes en vrouwenvoetbal

30-01-2025 16:35

w86 +9184

Kletspraat. Feyenoord en PSV hadden ook geen geld en dat zou ervoor moeten zorgen dat je creatief wordt. Ik zie bij Kroes werkelijk waar niks creatiefs gebeuren, allemaal open deuren met oud-spelers en bekenden.

30-01-2025 16:51

johanisajax +8692

juist w86, zeg het ze, want er heerst weer een hoog calimero gehalte op AS - ik zei hier een jaar of 10 geleden dat Ajax gewoon voor CL-succes moet gaan: halve finale of meer. Dat kon volgens de calimero-AS'ers absoluut niet! 4 jaar later speelde we heel Europa aan gort (inclusief Real uit) en stonden op 30 sec na, in de finale.

Maar als je geen ambitie hebt, zul je ook nooit ergens komen.

30-01-2025 16:59

Wietze0605 +180

Feyenoord en psv haalden ook spelers van subtoppers ( veerman, wiefer, beelen, driouech, peppi) schouten
Veerman, peppi, schouten doen het toch aardig

30-01-2025 19:40

Ferd +37927

waarvan geen enkele al 25 was met nog nooit een bijzonder jaar achter de rug. Dat is het verschil

31-01-2025 06:57

debetweter +10025

Gaat ze er wel inleggen hoor. Zeker als hij veel wisselt met Godts. Als ze beide met hoge intensiteit spelen, ga je het druk krijgen als verdediger. Geloof ook dat Edvardson het leuk kan doen met een Brobbey in de spits die de bal vast houdt, of als aangever op Weghorst.

30-01-2025 17:13

Rolo +13466

Daartegenover wordt Edvardsen intern niet gezien als dé speler die Ajax weer terug gaat brengen naar de Europese top....

Dan schrap op deze voorwaarde ook Forbs maar en haal Moro maar binnen die hopelijk in maart weer fit is.

30-01-2025 16:18

w86 +9184

Precies, niks te makken en dan maar middelmaat gaan halen. Hou het dan maar in de zak voor een beter moment, dit voelt als kopen om actief over te komen.

30-01-2025 16:52

ricky10 +5741

Wat een beleid, Jezus man pak eens door.

30-01-2025 16:18

Tadic020 +1808

Liever morgen en edvardson

30-01-2025 16:07

Ajax Mario +1591

Overmorgen is ook prima! 😉

30-01-2025 18:07

Ajax23071973 +509

Wat een gepruts...het houdt niet op, niet vanzelf...

30-01-2025 16:02

AFCAMM +11317

Gaan Moro en Forbs ons itt Edvardsen wél terugbrengen naar de Europese top? Dan lijkt het me simpel.

30-01-2025 15:59

JohnDylan +21125

Nee, geen enkele aankoop gaat Ajax terug naar de top van Europa brengen. Ajax is nog lang niet aan dat soort aankopen toe. Eerst heeft het aankopen nodig die met Ajax mee terug naar de subtop van Europa kunnen groeien.

30-01-2025 16:02

josajacied +3516

Plek 2 en een normaal salarishuis gaan ons flink helpen.

30-01-2025 16:12

Laudrup10 +16832

Moro is een bewezen dribbelaar in La Liga en is jeugd international van Spanje en nog jong. Edvartsen vertoont zijn kunsten in Deventer, is intussen 25 jaar en is geen absolute uitblinker in de eredivisie. Keuze lijkt me makkelijk.

30-01-2025 16:16

31xAjax +7777

En er is geen enkele interesse van de Europese (sub) top???

30-01-2025 17:07

Laudrup10 +16832

Geen idee, het leek er in ieder geval op dat hij graag voor Ajax wil spelen, of hij andere opties had weet ik niet. Welke clubs zijn geïnteresseerd (geweest) in Edvartsen dan ? Niet veel anders zat ie op zn 25 e niet bij Go ahead.

30-01-2025 17:20

StevenAFCA +3035

Moro kan je echter pas waarschijnlijk ergens in Maart gebruiken. Wil je dat risico nemen?

Als Godts wegvalt dan heb je dus niemand achter de hand.

30-01-2025 17:54

Laudrup10 +16832

Forbs terughalen is toch het idee ter overbrugging. Lijkt me een uitstekend plan, Forbs kan ook op rechts heeft hij zijn beste wedstrijden gespeeld voor ons met een aantal steekballetjes.

30-01-2025 18:27

AFCAjaxJP9 +1272

Ik zou kiezen voor Edvardsen en Moro.

Moro kan ook op rechts samen met Traore,
Edvardsen en Godts voor Links, waarbij Edvardsen en Moro eigenlijk wel beide kanten kunnen spelen.
dan ben je meteen klaar voor beide posities!

30-01-2025 15:59

JohnDylan +21125

Edvardsen en Moro? Dat lijkt me onlogisch. Dan heeft Ajax drie linksbuitens en maar een rechtsbuiten en komt Forbs in de zomer ook nog eens terug. Ja, ze kunnen ook vanaf rechts spelen maar dat is niet waar ze goed tot hun recht komen. Waarom dan niet gewoon een extra rechtsbuiten kopen en maar één linksbuiten?

30-01-2025 16:03

chriseverhard +3493

MORO KAN OOK OP RECHTS

30-01-2025 16:07

JohnDylan +21125

WAAROM ZOU JE EEN LINKSBUITEN KOPEN DIE "OOK OP RECHTS KAN SPELEN" IN PLAATS VAN EEN SPELER DIE DAAR EXCELLEERT?

30-01-2025 16:08

AFCAjaxJP9 +1272

Omdat ik nergens iets lees over rechtsbuiten!
daarom zou ik met deze 2 opties tevreden zijn.
Moro als groot talent die samen met Godts geld op moet gaan leveren.
Hij kan makkelijk op rechts!

Edvardsen, is relatief goedkoop en minder salaris verwacht ik, kan ook eventueel op rechts en zal naar alle waarschijnlijkheid ook genoegen nemen met alleen maar invalbeurten!

30-01-2025 16:10

Ferd +37927

RAMAJ KAN OOK OP RECHTS

maar zowel Moro als Ramaj zijn daar niet op hun best.

31-01-2025 06:58

JohnDylan +21125

Ik zie liever dat Forbs en Moro komen dan Edvardsen.

30-01-2025 15:51

Okocha078 +13321

Ik ook man, Moro is een toptalentje en Edvardsen een breedte aankoop.Je kan die tijd toch overbruggen met Forbs

30-01-2025 15:57

TeringHenkie +27738

Moro en Godts op links. Dat gaat ten koste van Godts. Ze zijn eigenlijk allebei basis materiaal.

30-01-2025 16:24

JohnDylan +21125

Ik zou het zelf geen probleem vinden als Godts tijdelijk een stap terug moet zetten om zich daarna weer in de basis te knokken. Hij is een groot talent maar ik vind hem nog niet van het niveau waarop hij een onbetwiste basisspeler hoort te zijn.

30-01-2025 16:31

Heemskerk❌❌❌ +751

Ideaal om te rouleren voor farioli

30-01-2025 16:32

Breuk +24592

Eens, hij is nu te geforceerd bezig.

30-01-2025 16:42

Raoul14 +3040

Er lopen nu zoveel zaken door elkaar dat het mij niet zal verbazen als wij morgen 4 linker spitsen hebben :-)

30-01-2025 15:45

Babangida83 +23632

Als Farioli graag Rosario wil, kan ook dat de reden zijn dat Farioli Regeer liever niet op rechtsback heeft.

Voor de linksbuiten zou ik voor Forbs gaan. Daar kies ik voor het financiële plaatje. Ik vind het zonde een linksbuiten te kopen, als je er al eentje hebt. Ook al is hij verhuurd. Want Forbs heeft straks niets gespeeld en zie hem dan nog maar kwijt te raken. Als die een mogelijkheid is, natuurlijk.

Graag zie ik daarnaast Meerveld nog graag. Dat kan echt een sensatie worden in mijn optiek.

30-01-2025 15:45

koenos1 +7733

Anders duur je nog langer Kroes, slak!

30-01-2025 15:41

WheermolenFC5 +1987

Ik duur, jij duurt, wij duren...?

30-01-2025 15:50

koenos1 +7733

Spreektaaluitdrukking (informeel taalgebruik)

30-01-2025 15:58

aschja +20565

Deguurd?

30-01-2025 16:00

Rowo +207

Als er JE achter staat is het DUUR

30-01-2025 16:28

Okocha078 +13321

Zullen we dit maar doen:

*Henderson hier houden en afspreken dat hij in de zomer naar Monaco mag.
*Forbs terughalen en Moro vastleggen, Forbs kan de tijd dat Moro geblesseerd is overlappen, dan kan je hem in de zomer weer proberen te slijten.
*Als Farioli zown fan is van Rosario steken we de centjes van Edvarsten daarin en kan hij een half jaar rechtsback spelen.

Ondertussen nog proberen 1 a 2 spelers te slijten

30-01-2025 15:39

C14 +22085

Je vergeet basisspeler Godts. Moro schijnt maar een paar weekjes eruit te liggen. Godts speelt vrijwel alles. Bij een blessure moet je maar een of twee wedstrijdjes creatief zijn.

Niet weer onnodig drie man voor één positie hebben, net als in de spits, zeker niet in deze tijd.

Rosario tegenhouden, niet halen, heeft niks bij Ajax te zoeken. Is geen rechtsback, en zeker geen 6 bij Ajaxspel. Farioli moet begrijpen dat Ajax anders is dan zijn eigen visie, en moet zich aanpassen. Geen CV's of pure controleurs die niet echt goed kunnen ballen op 6. Henderson moet je in de zomer ook afscheid van nemen.

30-01-2025 15:45

jerryisthename +31343

Voor de 1273e keer; Moro kan ook op rechts.
Trouwens, zowel Godts als Traoré spelen niet iedere wedstrijd de sterren van de hemel. 😉
Waar een Moro redelijk stabiel lijkt te spelen in de Primera Division.

30-01-2025 16:21

C14 +22085

@Jerry

Dat hoor ik vaker, kán (eventueel) op rechts, maar dan zijn spelers vaak beduidend minder. Misschien dat dat bij Moro minder het geval is, dan is ie sowieso interessant inderdaad.

Maar ik zou dan dus vóór Moro zijn he.

Moro gaat ook niet iedere wedstrijd de sterren van de hemel spelen, niet in dit Ajax.

30-01-2025 16:43

Ferd +37927

voor de 1274e keer; Ramaj kan ook op rechts. Maar zowel Moro als Ramaj komen daar niet tot hun recht.

Overigens ben ik wel voor de combo Forbs & Moro ivm Edvardsen hoor.

31-01-2025 07:01

Andreas +138

Ik zou voor Moro gaan, zelfs als het nog weken duurt voordat hij kan spelen.
De Noorse speler is naar alle waarschijnlijkheid te licht voor het niveau van Ajax en Forbs heeft al bewezen dat hij (nog) niet goed genoeg is.

30-01-2025 15:39

C14 +22085

Zeker, als Moro van het niveau is waar je naar toe wil, en Edvarsen niet, lijkt het me duidelijk. Zeker als Moro ook op de andere flank terecht kan.

Enige twijfel is dat Godts en Moro beiden dan eigenlijk basis zouden moeten spelen, want Godts is er ook gewoon klaar voor. In die zin had je beter weer een toptalent achter Godts kunnen hebben.

Nu laat je echter wel weer ruimte voor iemand als Kalokoh om later door te schuiven.

30-01-2025 15:48

YRGI +32680

Is Godts er echt klaar voor? Speelt al tijden kut.

30-01-2025 15:54

Okocha078 +13321

Farioli rouleert veel, genoeg speelminuten voor Godts en Moro, vooral als we CL halen

30-01-2025 15:58

C14 +22085

@Okocha

Klopt, maar de vraag is of Farioli er volgens seizoen nog is, of zich dan nog genoodzaakt voelt zoveel te rouleren.

Hoop tocht dat dat extreme rouleren er na dit seizoen uit is.

Wel veel rouleren, maar steeds starten met je beste basiself, zodat deze ook optimaal ingespeeld raakt.

30-01-2025 16:05

C14 +22085

@YRGI

Wie speelt er niet al tijden kut :)? Taylor speelt goed, Fitz-Jim meestal, en achterin wel een paar, maar verder ook niet echt. Heeft dus ook met het teamspel te maken. Godts is sowieso balvast maar ook altijd dreigend.

30-01-2025 16:06

Chesterson93 +3265

En geen linksbuiten halen die nu kan spelen, zeg je?

30-01-2025 15:51

Andreas +138

Je moet jezelf afvragen of je 3 miljoen wilt uitgeven voor een speler dat speelt op een laag niveau in Nederland en die niet veel rek meer heeft in zijn potentie, maar die wel direct inzetbaar is of een speler(moro) van circa 10 miljoen die niet inzetbaar is maar wel potentie heeft om een zeer goede speler te zijn voor Ajax.

De keus is: Direct inzetbaar maar naar alle waarschijnlijkheid niet goed genoeg (Edvarsen) OF een speler die over een maand inzetbaar is en wel de mogelijkheid heeft om mee te kunnen op niveau(Moro).

30-01-2025 17:53

Chesterson93 +3265

Ik denk dat allebei mogelijk is, als je een deal maakt voor Moro vanaf de zomer? Dat zou mijn voorkeur hebben. Aangezien ik denk dat je Forbs toch wilt verkopen.

30-01-2025 19:23

Ferd +37927

Dat is keuze 2, en dan Forbs terughalen voor die maand overbrugging. Dat geeft ook ademlucht voor Traore, want Forbs kan net zo makkelijk van rechts komen.

31-01-2025 07:02

Chesterson93 +3265

Moet eerlijk zeggen dat Forbs vanaf rechts niet iets is dat je wilt hebben bij Ajax.

31-01-2025 11:36

Delaney +14387

Dat ze gewoon Edvardsen van Go Ahead Eagles halen, hij is op dit moment gewoon de meest geschikte kandidaat.
Moro is geblesseerd en Forbs is te beperkt wat betreft zijn kwaliteiten.
Terwijl Edvardsen de goedkoopste optie is, tevens heeft hij rendement en is hij veelzijdiger dan Forbs.

30-01-2025 15:37

C14 +22085

Maar als Moro veel beter en geschikter is dan Edvardsen, zou je die paar weekjes voor lief moeten nemen. Als men nu al weet dat Edvardsen ook weer niet van het kaliber is van waar je naar toe wil, waar ben je dan mee bezig? Dan zit je wéér opgescheept met een speler.

Maar ik ken beide spelers niet, dus kan daar niet over oordelen.

30-01-2025 15:49

superajax +11110

Net of Forbs ons wel naar de Europese top gaat brengen.

30-01-2025 15:32

WillemvH +1566

De concurrentiestrijd aangaan is het motto tegenwoordig. En daar geven we miljoenen aan uit. Dus niet om het team te versterken of nieuwe impulsen te geven. Of de directe tegenstander taktisch af te troeven. Nee, om met de eigen speler te concurreren. Vreemde tijden. Net als spelers die tegenwoordig hun team willen helpen ipv de tegenstander aan gort spelen. Woordinflatie.

30-01-2025 15:32

Spielmacher +10583

Kroes kent alle trucs.

30-01-2025 15:32

Jaap.D +312

Ajax schrijft ze allemaal net te laat in

30-01-2025 15:31

SpursAjax +6637

Moro en Forbs graag!!!

30-01-2025 15:31

C14 +22085

Hoezo beide? Je hebt Godts al. Forbs zou alleen maar weer miljoenen in het salarishuis innemen.

30-01-2025 15:50

Ferd +37927

omdat je de periode dat Moro niet fit is moet overbruggen, plus Forbs kan ook prima van rechts komen met z'n snelheid en is dus gelijk back-up van Traore. Dan hoeven we Berghuis niet meer te zien

31-01-2025 07:03

Nr.10 +109406

Nog een paar dagen twijfelen hoor, maar dan moeten de papiertjes echt ingeleverd worden.

30-01-2025 15:29

Asverslaafd +1060

Moro en forbs aub

30-01-2025 15:28

C14 +22085

Niet twee spelers, je hebt Godts al.

30-01-2025 15:50

Masterdamxxx +830

Ik kies voor Edvardsen. Goedkoper en hij zit Gods niet in de weg.

30-01-2025 15:27

Altijdindestraat +39512

Hak die bekende knoop door Alex...

30-01-2025 15:27

mvdk +42877 moderator

Haal Edvardsen en Meerveld maar naar de arena. Heb je voor 5 a 6 miljoen in totaal 2 problemen opgelost. Farioli heeft meer smaakjes. Breum kost ook een miljoen of 3. Of speel gewoon met een doorverkooppercentage. Dat werkte goed met Frenkie. Go Ahead en Willem II weten heel goed dat als ze bij Ajax slagen, ze 5 tot 10 x meer opleveren. Misschien nog wel meer.

30-01-2025 15:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.