Farioli ontkent onenigheid met Kroes; trainer ziet terugkeer Forbs zeker zitten

door Bart Veenstra 283

Bron NOS, ESPN

Farioli ontkent onenigheid met Kroes; trainer ziet terugkeer Forbs zeker zitten

door Bart Veenstra 283

Bron NOS, ESPN

Laatst geüpdatet

Ajax-trainer Francesco Farioli ontkent dat er sprake is van onenigheid met technisch directeur Alex Kroes. Dat heeft de oefenmeester van de Amsterdamse club woensdagmiddag laten weten op de persconferentie. Dat er nog altijd geen nieuwe aanvaller en rechtsback is aangetrokken, doet weinig af aan de werkrelatie tussen de trainer en technisch directeur.

Eerder deze transferperiode vertrok Devyne Rensch naar AS Roma en vrijwel direct wist Ajax zich te versterken met Youri Regeer. In de van FC Twente overgekomen speler ziet Farioli vooral een goede middenvelder. Naar verluidt zou Kroes in Regeer ook een alternatief op rechtsback zien, maar daar lijkt Farioli dus nog niet in mee te willen gaan.

'Je hoeft het niet altijd eens te zijn met mensen met wie je werkt. Dat hoort erbij', zegt Farioli woensdagmiddag op de persconferentie, geciteerd door de NOS. 'Ik heb goed contact met Alex. Er is geen frustratie en geen drama.'

'Het is altijd grappig. We hebben het er al vaker over gehad. Je hoeft het niet altijd eens met elkaar te zijn als je 24 uur per dag met elkaar samenwerkt', zei Farioli ook nog. 'Het is onderdeel van ons werk. Ik waardeer de liefde en werkethiek van Alex voor zijn club. Dat zorgt voor veel overeenkomsten en dat is ook de reden waarom ik voor Ajax heb gekozen. Het is niet meer dan dit. Er is geen frustratie of drama. Ik ben soms wat verdrietig, omdat van kleine verhalen een hele bioscoopfilm wordt gemaakt. En dat terwijl het soms niet eens waar is.”

Tekst gaat verder onder onderstaand X-bericht.

Farioli ziet komst van Forbs zeker zitten

Op dit moment heeft Ajax dus nog geen nieuwe rechtsback en ook nog geen nieuwe linksbuiten. Waar Ajax eerder hoopte op de komst van Raúl Moro van Real Valladolid, lijkt de club nu Carlos Forbs terug te gaan halen van zijn verhuur bij Wolverhampton Wanderers.

Tekst gaat verder onder de foto.

carlos forbs wolverhampton wanderers wolves
Farioli ziet een terugkeer van Forbs zeker zitten.

Farioli op zijn beurt ziet de terugkeer van Forbs wel zitten, zo wordt hij geciteerd door ESPN. 'Mijn mening over Carlos is helder. Ik was in het begin van het seizoen al erg tevreden over hem, omdat hij een speler is die zichzelf al had bewezen. Hij kan ons zeker helpen in de rest van het seizoen.'

Een terugkeer van Forbs bij Ajax is nog geen zekerheid. Ajax is in onderhandeling met Wolverhampton Wanderers om zijn verhuurperiode vroegtijdig af te breken. Mogelijk moet Ajax hier een bepaald geldbedrag voor betalen. Onduidelijk is nog hoe hoog dit bedrag zou moeten zijn. Duidelijk is wel dat Forbs kan rekenen op de steun van trainer Farioli.

Lees meer over:
Plaats reactie

D-Charly +447

Er is dus frustratie en drama :-/

30-01-2025 07:36

James Water +289

Prima toch. Op elke werkvloer zijn er onenigheden. Ik heb ook regelmatig goede discussies/onenigheid, hoort erbij. Als iedereen elkaars kont kust en totnzn ellebogen er in zit bereik je ook niks. Zonder wrijving geen glans.

Gezeik in de media als er een keer iets niet 100% goed gaat ergens. Dat ze bij de telegraaf allemaal hun collega's likken hoeft niet te betekenen dat t overal gebeurt.

29-01-2025 22:47

Lullo +5937

Het is allemaal kut.

29-01-2025 20:32

kukuuuu +954

Zorgʻ dan maar dat ie voor feyenoord terug is! Hoeven we tenminste niet naar rasmussen of akpom als buitenspeler te kijken

29-01-2025 20:12

JariLitmanen1995 +4148

Diezelfde Farioli krijgt het week in week uit voor elkaar om voor de camera vol te houden dat Ajax goed heeft gespeeld terwijl het niet om aan te gluren is, zelfs tegen het Letse FC Bal op t dak 3.

Neem zijn woorden maar met een korreltje zout. Zou me niets verbazen als hij het downplayed om het “teamproces” te bewaken.

29-01-2025 20:03

EeuwigeBankzitter +1492

Laat Kroes de terugkomst van Forbs dan ook maar verkloten, wat dat zie ik helemaal niet zitten!

29-01-2025 20:03

AINIESTA +42612

Begon zo veelbelovend met Moro waar ze serieus mee bezig waren. En we eindigen met Forbs en nog steeds een doodsaai elftal met 0,0 positiespel. En waar het attractieve gedeelte moet komen van een wisselvallige Godts uit vorm en Traore die inmiddels nog maar 1 op de 4 wedstrijden er zin in heeft.

Achja we staan 2de!

29-01-2025 20:02

Ajacider +4745

Eindigen met Forbs...ik ben ondertussen zo gedesillusioneerd dat ik hoop dat die terugkeert

29-01-2025 20:32

Yorick.R +43

Nee dat wil je echt niet. Geef de hoop niet op.

29-01-2025 23:40

ajaxwestland09 +28492

Het is 🤫 in amsterdam zuid oost forbs zal wel heel moeizaam gaan

29-01-2025 19:55

wijzijndebeste123 +161027

Kroes gaat meer betalen om Forbs terug te halen dan dat Wolves betaald heeft om hem te huren.

29-01-2025 20:13

Ajacider +4745

Ajax, en daarbij Alex, hebben een hele slechte positie aan de onderhandelingstafel. Wolven ruiken bloed.

29-01-2025 20:25

Hebbendiekip +4607

Farioli is een gentleman, als hij zijn gedachte uit zou spreken blijft er weinig heel van Kroes. Of hij Forbs nou ziet zitten of niet doet er verder natuurlijk niet toe.

29-01-2025 19:51

ajax4ever001 +17825

Ik weet niet hoe het gevoel bij jullie is maar ik kijk er enorm tegenop om die 2e helft van het seizoen wederom naar van die zaadpotjes zonder enige creativiteit te gaan zien vanwege het feit er geen echte versterkingen komen.

Hoe zit dat bij jullie?

29-01-2025 19:39

GNBL +89440 moderator

Ligt er een beetje aan hoe komende zondag verloopt.

29-01-2025 19:41

Yeshyeshyall +10786

2e plek heilig, voor het voetbal hoef je het inderdaad, helaas, niet te doen dit seizoen. Ik hoopte op paar gerichte versterkingen maar lijkt te veel gevraagd

29-01-2025 19:57

WijZijnAjaxAmsterdam +11560

Wat een wanbeleid van Kroes

29-01-2025 19:31

LukaLitmanen +80949

Farioli moet echt werken aan zijn wisselbeleid, maar voor de rest valt hem niets te verwijten.

Wat een kansloze TD's hebben we toch

29-01-2025 19:28

AFCACruijff14 +158818

Zijn gebrek aan lef is anders ook best kwalijk.

29-01-2025 19:42

AINIESTA +42612

Gebrek aan positiespel.

29-01-2025 19:46

RuudKroket +706

Farioli is een topper. Heeft Kroes Farioli gescout? Dat is wel een voltreffer dan.

29-01-2025 18:51

wijzijndebeste123 +161027

Farioli komt uit de koker van Beuker.

29-01-2025 19:06

Danielson +48755

En Kroes wilde liever langer wachten op EtH.

29-01-2025 19:25

LukaLitmanen +80949

EtH wat een overschatte trainer

29-01-2025 19:28

WijZijnAjaxAmsterdam +11560

Waarom? Heeft het bij Utrecht en ons gewoon heel goed gedaan. Manchester united is gewoon een wespennest voor trainers!

29-01-2025 19:32

AlexLitmanen10 +14284

Dit dus.

Mocht Farioli over een aantal (!) jaren ons verlaten voor een topclub, dan zie ik het wel zitten om Ten Hag een nieuwe kans te geven.

29-01-2025 19:49

Suk Hyun-Jun +6279

Het siert Farioli dat hij niet uit de school klapt over eventuele interne onenigheid of over ontevredenheid over de spelersgroep, maar ondanks dat hij het nu ontkent, denk ik dat er wel degelijk wrijving is tussen hem en Kroes. Hij zei niet voor niets laatst dat 'het vliegveld open is voor vertrekkende vluchten, maar niet voor inkomende vluchten'. Het kan ook eigenlijk niet anders dan dat hij ontevreden is. Ieder persoon met gezond verstand kan waarnemen dat Kroes Farioli in zijn hemd heeft gezet door hem op te zadelen met een selectie die volledig uit balans is.

We hebben sinds zijn aanstelling van Alex meermaals gehoord dat de club op zijn centjes moet letten, maar van het geld dat Alex wel tot zijn beschikking had haalde hij een spits die niet nodig was en niet bij onze speelwijze past, een afgedankte verdediger met een veel te hoog salaris die ook niet nodig was en ook niet bij onze speelwijze past, een middenvelder zonder de broodnodige creativiteit die voornamelijk verstoppertje speelt en als klap op de vuurpijl haalt hij na het verkopen van Rensch de zoveelste middenvelder in plaats van een rechtsback. Het is bijna niet voor te stellen dat Farioli niet zwaar teleurgesteld is over deze schandalige gang van zaken. Hoe is het ook in hemelsnaam mogelijk dat je na die teleurstellende transferperiode in de zomer na al die maanden maar 1 linksbuiten op je radar hebt staan? Ik kan je hier een aantal leden aanwijzen die dat beter zouden doen.

De geruchten dat hij in gesprek zou zijn met Roma verbazen mij dan ook helemaal niet. Hij zal zich ongetwijfeld rot geschrokken zijn van de incompetentie van Kroes en snapt dat er sowieso weinig eer valt te behalen bij een club die zo slecht geleid word, in een land waar de media aan de hand van xenofobie bijna dagelijks kritische columns over je schrijft en er (helaas) talloze Ajax supporters als makke schaapjes meegaan in het leveren van die kritiek. De enige kritiek op Farioli die ik enigszins terecht vind is dat hij bijvoorbeeld tegen Telstar in de beker geen gebruik heeft gemaakt van meerdere jeugdspelers, zoals Faberski en Alders.

Dat Farioli sowieso al niet bekend stond om attractief voetbal is totaal niet aan de orde momenteel. Met deze gemankeerde selectie en een overvolle speelkalender tweede staan en zelfs nog mee kunnen doen in de strijd om de titel kun je bijna als een nieuw wereldwonder beschouwen. Natuurlijk zou ik ook graag vermakelijker voetbal willen zien, maar ik ben realistisch genoeg om in te zien dat je dat nu niet kan verwachten wanneer je TD zo'n selectie aflevert. Het is nu gewoon alle hens aan denk, proberen op z'n minst directe CL kwalificatie veilig te stellen, desnoods met lelijk voetbal, gewoon even door de zure appel heen bijten en dan kun je - wanneer je Kroes met een ervaren TD hebt vervangen - met de inkomsten van de CL de selectie terug in balans brengen. En wat mij betreft kun je dan pas van Farioli eisen dat hij de ploeg attractiever voetbal laat spelen.

29-01-2025 18:42

wijzijndebeste123 +161027

Zoals altijd sla je de spijker op de kop. Zeer rake post.

29-01-2025 19:07

Hebbendiekip +4607

Spot on!
Farioli wordt al 2 transferzomers gigantisch genaaid, maar blijft zich respectvol opstellen. Zou hem helemaal begrijpen als hij vertrekt naar Roma, wat een amateurisme heerst er nog steeds bij Ajax.

Hoe is dat is godsnaam mogelijk? Is er nou niemand die zich aandient die daadwerkelijk verstand van zaken heeft én Ajax uit de shit wilt trekken?

29-01-2025 19:55

Wieno +9194

Media schrijft iets over Ajax en een vertrek van Farioli in de zome. Heel AS in vuur en vlam, Farioli out, Kroes out....

Farioli geeft in een persco aan dat er geen heibel is, dat ze het soms oneens zijn. Heel AS in vuur en vlam dat het niet klopt....

Als sommige members 0,50 cent per bericht zouden krijgen en een eurie voor bullshit, waren ze al milionair geweest.

29-01-2025 18:34

Danielson +48755

Zalig zijn de onwetenden van geest

29-01-2025 19:27

JohnDylan +21029

Zou Kroes weten dat er een wedstrijd tegen Feyenoord aan komt die van groot belang is?

29-01-2025 18:27

AFCACruijff14 +158818

Je maakt geen beleid over 1 potje lijkt me.

29-01-2025 19:08

JohnDylan +21029

Dus volgens jou hoort het niet bij een goed beleid dat de aankopen die nodig zijn en ze willen doen op tijd worden aangetrokken zodat ze mee kunnen doen in de belangrijke wedstrijden? Tja, dat zie ik toch echt totaal anders. Alles na 2 januari is al te laat. Nu is het elke dag alleen maar nog meer te laat.

29-01-2025 19:10

AFCACruijff14 +158818

Klopt, ik denk dat je moet kijken naar de langere termijn. Neem Moro, als je die haalt dan kan je er de komende weken niet mee spelen maar dan heb je wel iemand voor de komende jaren.

Ik vind het altijd zo krom dat beleid af zou moeten hangen van geluk, van een bal tegen de paal of van een onterechte uitslag.

Als we nou toevallig alsnog kampioen worden, zou je dan Kroes de credits geven voor de selectie of zou je zeggen, ondanks hem toch succesvol?

29-01-2025 19:12

ajax4ever001 +17825

Nee maar snap wel wat hij bedoelt dat je dat duel simpelweg niet wil verliezen en al helemaal niet op kwaliteit afgetroefd wil worden want neem van mij aan dat Feyenoord getergd naar Amsterdam komt na die nederlaag tegen ons destijds in Rotterdam. Gezien onze staat van de selectie is kwaliteit erbij halen van belang om je 'concurrenten' in de competitie op afstand te houden. Bedoel we zijn de afgelopen tijd veel met slecht voetbal goed weggekomen maar dit blijf je echt nooit volhouden zo met slecht voetbal want dat gaat echt een keer goed fout

29-01-2025 19:41

Ajax2024 +2036

Farioli weet dat hij straks de clubs voor het uitkiezen heeft. Einde Ajax.

29-01-2025 18:25

Danielson +48755

Ook het terughalen van Forbs duurt weer veel te lang.

29-01-2025 18:24

TweeBenig2 +15566

Alles goed, totdat Kroes een paardenhoofd in zijn bed vindt.....🐴

29-01-2025 18:22

AlexLitmanen10 +14284

🤌🤌🤌

29-01-2025 19:52

JohnDylan +21029

Vos, Idumbo, Misehouy en Bounida zouden (als Ajax ze het salaris had gegeven wat nodig was om die laatste drie bij Ajax te houden) komend seizoen samen voor jaarlijks net zo veel op de boeken van Ajax staan als Henderson in z'n eentje. Ik had toch echt veel liever Vos, Idumbo, Misehouy en Bounida bij Ajax gehouden. Dit en komend seizoen zijn de jaren waarin Vos (niet als CVM maar als box-to-box speler), Idumbo en Misehouy door konden breken. Farioli zegt dat hij meer power nodig heeft en dat is nou juist iets wat Vos in een rol als box-to-box speler als links- of rechtshalf had toegevoegd. Idumbo en Misehouy hadden vanaf de bank voor extra creativiteit vanaf het middenveld kunnen zorgen en konden als back-up van Godts dienen.

29-01-2025 18:19

Aldek +5080

Ach ach wat gaat het toch enorm slecht met mijn cluppie… kwaliteit nodig… maar ‘grote bek ‘ Kroes presteert niks.

Nu komt afdankertje Forbs… die in Engeland niks klaar speelde… krijgen we die draver weer terug. Man man

Bij elk team waar we tegen spelen spelen leukere spelers… een en al middelmaat troef bij ons…

En het gaat maar door…

Het lijkt wel express allemaal te gebeuren … nog minder kwaliteit.. nog minder voetbal… haaks op alles waar Ajax voor staat

29-01-2025 18:18

Patrick78 +50413

Ondertussen nog geen versterking…..-6 dagen

#Kroes😴😴😴

29-01-2025 18:17

Kluivert95 +1332

En Wéér een dag voorbij…… time is ticking .. tick tock tick tock…

29-01-2025 18:04

afcsjonnie426 +3837

Denk er komt op me verjaardag wel een kanon binnen, 😅helaas, nouja we hebben met forbs iig een backup voor godts.

Alstublieft nog een rechtsback..

29-01-2025 18:02

Sjoerd.T +761

Gefeliciteerd !! 🥳

29-01-2025 18:12

Johnnie +386

Gefeliciteerd gozer! Dag is nog niet om ;)

29-01-2025 20:21

afcsjonnie426 +3837

Thx ,blijf nog ff wakker dan.😅

29-01-2025 20:36

Rodsje +14411

Itt vele hier vind ik Forbs wel een bruikbare speler, die juist wel overzicht heeft met zo een matige techniek. Dat het bij Ajax vorig seizoen niet uitkwam heeft met van alles te maken. Maar die jongen kan echt wel wat, schoot zowel de jeugd leagues als de youth CL helemaal aan flarden.
Guardiola liet hem niet voor niets altijd meetrainen met het eerste en dichtte hem dezelfde potentie als Phil Foden toe.


Maargoed wij Ajax fans en met name de oude garde leeft nog in jaren 70 waar een speler alleen techniek moet hebben om te slagen bij Ajax, ik weet 100% dat fans Mo Salah ook zouden verguisen paar jaar terug, omdat ie ook niet altijd even gepolijst was

29-01-2025 17:52

Yeshyeshyall +10786

Ja eens, moet meer inzitten en hij heeft zeker overzicht, ook bereid hard te werken en nog jong.

29-01-2025 18:18

Danielson +48755

Klopt. Ik zei hetzelfde ook al ergens vandaag.

29-01-2025 18:25

YRGI +32680

Hij komt op dit moment nog te kort. Maar wie weet kan hij als snelle invaller belangrijk zijn op de counter.

29-01-2025 18:36

Yeshyeshyall +10786

‘Geen frustratie, geen drama, geen versterkingen’

Nou ja met een goede rechtsback er nog bij en als Forbs daadwerkelijk terugkomt heb je Regeer als extra en zou je 2e of 3e moeten kunnen worden. Het spel ziet er niet uit maar Farioli perst er wel veel punten uit

29-01-2025 17:45

ajax4ever001 +17825

Je vergeet daarbij nog iets, geen CL plek

29-01-2025 17:46

Pinohelmond +5729

Geen fatsoenlijk veldspel, geen passie

29-01-2025 17:47

Yeshyeshyall +10786

Hopelijk sleept Farioli dat er uit. Velen hier, en ikzelf ook zeker, waren behoorlijk pessimistisch na Kroes’ eerste transfer periode maar de eerste seizoenshelft was boven verwachting goed (qua resultaat). Wie weet wat de tweede ons brengt, ik blijf positief maar het oogt allemaal uiterst knullig en Ajax onwaardig

29-01-2025 18:17

ajax4ever001 +17825

Morgen in het stadion:"Kroes rot op Kroes rot op, Kroes Kroes Kroes rot op!!"

29-01-2025 17:45

AtoubaUrzaiz +73

Moeilijk winkelen met een lege portemonnee. Blijkbaar nog niet duidelijk voor iedereen.

29-01-2025 17:52

AINIESTA +42612

Weghorst en Regeer zijn voor appel en ei binnengehaald?

29-01-2025 18:01

AtoubaUrzaiz +73

Beide zijn nog geen slechte aankoop geweest. Met welk geld moeten ze iemand halen? Al ooit bij de AH/Jumbo gevraagd of je zonder te betalen met een volle kar de winkel uit mag? Als je niemand kunt halen voor de lange termijn ivm geldgebrek dan maar verder met de huidige selectie.

29-01-2025 18:08

Aldek +5080

Tuurlijk joh…. Blijf dat maar zeggen.. huren kan toch wel of ook niet?? Er is ook geen creativiteit in het bestuur van Ajax

29-01-2025 18:19

AINIESTA +42612

Je zegt er is geen geld terwijl er geld wordt uitgegeven.

Je had ipv Weghorst ook kunnen investeren in een linksbuiten of creatieve middenvelder. Idem met het geld wat je voor Regeer hebt uitgegeven.

29-01-2025 18:58

Sunny_Boy +822

Eens. In de beginperiode kwam Overmars ook regelmatig met vreemde of slechte aankopen aan. Namen schieten me op dit moment niet meer te binnen. Pas later toen de Champions league miljoenen binnen stroomden, kwamen de kanonnen. Toegevoegd aan een talentvolle jeugdlichting.

29-01-2025 19:55

Wobbo +10721

Jaha kijkbuiskinderen! En nu vlug naar bed!

29-01-2025 17:27

Henkje +3165

Ik snap nu ook dat alle beleidsmakers elke keer hun charmes tonen bij alle podcasts en Ajax media. Want zo verbloemen ze mooi dat ze geen flikker uitvoeren. Ook het terugbrengen van het oude logo was een mooie charme actie om die niksnutten buiten schot te houden.

29-01-2025 17:15

Koekie87 +20915

Zullen straks wel weer een Klaasentje doen met Fosu-Mensah of iets!!

29-01-2025 17:21

Wobbo +10721

Ik ben wel benieuwd hoe goed hij is nu. Niemand hier die regelmatig de training bezoekt?

29-01-2025 17:27

Koekie87 +20915

Vaker geblesseerd dan dat hij speelt. Zit al sinds 2023 zonder club en heeft zijn laatste volledige wedstrijd gespeeld in 2021.

29-01-2025 17:34

Opnaarde4eSter +1573

De media zijn weer eens lekker bezig om te roeren en grote onrust te creëren.
Ratten!

29-01-2025 17:14

daslogisch1 +9694

En Fransje ging daar relaxt mee om.

29-01-2025 17:15

daslogisch1 +9694

Zo, hij heeft het hijgerige journaille weer even op zijn plek gezet, onze Fransje. En terecht!

29-01-2025 17:14

Nr.10 +109364

Farioli zegt de dingen die je mag verwachten van een professioneel iemand die in alles zijn uiteindelijke doel voor ogen houdt: het maximaliseren van het sportieve resultaat van Ajax 1.

29-01-2025 17:14

Michel.R +116

Forbs een speler die zich heeft bewezen? Inderdaad, hij heeft bewezen er totaal niks van te kunnen en dat is dan ook het enige. Wat een totale armoede dit

29-01-2025 17:10

Nr.10 +109364

Farioli had natuurlijk ook liever een betere speler gehad. Alleen hoeft hij dat niet te zeggen.

29-01-2025 17:14

kukuuuu +954

https://x.com/020_Ajax_020/status/1884614622592012318

Ihateren rechtsboven op de tribune!
Zou het dan toch?

29-01-2025 17:04

Tommyshelby +126182

Ze zijn ook vaak bij AZ. Volgens mij gewoon liefhebbers. En misschien wat familie/kennissen op het veld.

29-01-2025 17:07

kukuuuu +954

Dat zou kunnen ja, maar geloof niet dat het zonder rede is.

29-01-2025 17:09

ProperFootball +13983

Klopt, die reden legt Tommyshelby uit, Kishna en Mo zijn liefhebbers en zitten regelmatig op de tribune bij verschillende clubs.

29-01-2025 18:49

GNBL +89440 moderator

Hoop echt dat ze hem terughalen. Geweldige speler.

29-01-2025 17:11

kukuuuu +954

Idd, dan maar forbs en ihataren

29-01-2025 17:32

ajax4ever001 +17825

Nee die komen gewoon een wedstrijd kijken

29-01-2025 17:43

BeterVanafDeZijlijn +726

Altijd netjes dit voor de buitenwereld de gieren van de media ruiken al dood vlees dus die springen er bovenop zodra ze kunnen

29-01-2025 16:51

Yeshyeshyall +10786

Nou mooi zo. Nog een paar dagen om een rechtsback te halen en nog wat spelers te slijten. Dan kunnen we de balans opmaken. Een ding kan ik al wel vast zeggen, ik weet niet of het onhandigheid of onzekerheid is maar ik vind Kroes met zn uitspraken erg ongelukkig. Sowieso bij Rondo aanschuiven midden in de periode vond ik slecht getimed maar ook zeggen dat een Sulemana nu lager op de lijst staat en klappen in de nek type opmerkingen vind ik niet des Ajax.

29-01-2025 16:50

Tommyshelby +126182

Ajax O21 heeft geoefend tegen PSG O21 vandaag. Bounida basis. Butera een half uur gespeeld op linksback.

Er bestaan blijkbaar nog wonderen. Misschien krijgen we Amo nog wel terug dit seizoen.

29-01-2025 16:49

Sportvolgert +39005

Dat hij terug komt is geen wonder, mocht hij daarna een tijd fit blijven, dat zou een wonder zijn.

29-01-2025 16:56

Tommyshelby +126182

Ik heb hem pas 1x in de wedstrijdselectie gezien bij Jong, dus zijn aanwezigheid is al een wonder imo.

29-01-2025 17:07

Sportvolgert +39005

Ja als je het zo bekijkt, echt te hopen vooral voor.die jongen dat die eens een serie wedstrijden kan gaan neerzetten

29-01-2025 17:25

GNBL +89440 moderator

Amo zit weer in het gips.

29-01-2025 17:12

Wobbo +10721

Zonde toch. Was een beloftevolle aanvaller. Ik ben alle hoop verloren iig dat hij ooit nog een keer prof voetbal gaat spelen.

29-01-2025 17:30

Cruijffthebest +13120

Forbs terug halen, mijn God zeg, wat een armoede.
Scouting kunnen we wel opdoeken, echt een brevet van onvermogen.
Nog steeds geen rechtsback, geen linksbuiten en geen creatieve aanvallende middenvelder.
Willen ze bij Ajax eigenlijk wel CL spelen volgend seizoen????

29-01-2025 16:39

FrancescosRavioli +14644

Je kan je ook afvragen of de scouting überhaupt wordt gebruikt

29-01-2025 16:57

Koekie87 +20915

Wat doet zo iemand als Kelvin de Lang eigenlijk bij Ajax!!! Die gozer is head of scouting maar vind zijn hand ook echt onzichtbaar bij Ajax!!! Ik weet wel dat hij een positief advies gaf over Forbs aan Mislintat. Diezelfde Forbs die zijn collega Kroes bestempelde als brandhout maar nu toch op stelle sprong weer terug gehaald moet worden omdat men opzichtig heeft gefaald om een linksbuiten te halen!!!

29-01-2025 17:01

AtoubaUrzaiz +73

Met welk geld moeten ze iemand halen? Al ooit bij de AH/Jumbo gevraagd of je zonder te betalen met een volle kar de winkel uit mag? Als je niemand kunt halen voor de lange termijn ivm geldgebrek dan maar verder met de huidige selectie.

29-01-2025 17:56

Masterdamxxx +829

Die linksbuiten en rechtsback komen wel!!

29-01-2025 16:35

ajaxfan1972 +2442

Keurig dat farioli niet gewoon zegt dat ie een totale randdebiel als chef heeft

29-01-2025 16:32

Francesco +4841

Bij VI zeiden ze net, het kan ook zo zijn dat Faroli heeft gezegd, ik wil dan dat Forbs terug als Moro nu niet kan komen vanwege zijn blessure.

Ik begrijp Faroli ook wel, want die heeft zoiets, nu Moro nu niet kan komen, haal dan maar hem terug, want dan weet ik wat ik krijg.

29-01-2025 16:25

OwenStevenDalberg +27044

Natuurlijk zegt hij niks. Hij wil niet bekend staan als trainer die de TD voor de bus gooit. Dan denkt elke TD wel een paar keer extra voordat ze hem een baan aanbieden.

29-01-2025 16:21

Chalana1984 +4171

Het journaille creëert graag conflicten. Dan hebben ze namelijk iets om over te schrijven.

29-01-2025 16:18

Luuks2 +318

Ik hoor maar Kroes dit Kroes dat, maar spelers aantrekken wordt toch door een hele organisatie gedaan

29-01-2025 16:18

GNBL +89440 moderator

Zelfs de koffiejuffrouw is schuldig aan deze ellende.

29-01-2025 16:24

FrancescosRavioli +14644

Stuurde ze een Punani Pic?

29-01-2025 16:58

AlexLitmanen10 +14284

Weg met die teef.😉

Nee hoor. We hebben wel ooit een telefoniste gehad die met vd Meijde en Mido het bed in dook.. die was pas erg

29-01-2025 20:03

ajaxfan83 +3110

Het is toen idd naar buiten gekomen dat Beuker en de lange spelers bekijken voor het 1ste en die moeten dan kroes aan het werk zetten om de deal rond te laten komen . Alleen Ajax moet naar een td'er opzoek die juist wel de touwtjes in handen mag nemen , ipv iemand op een positie neer zetten , waar een onderzoek naar loopt , die daardoor maar op halve kracht kan werken , en zodra SEG om de hoek kom kijken mag kroes al helemaal niets doen dan moeten andere gaan onderhandelen, zelfs contract verlengingen zoals bij een baas mag hij niet doen vw SEG

29-01-2025 16:41

Rymesyt +7436

Hoofdverantwoordelijke voor het transferbeleid (en andere technische zaken) is de technisch directeur, ook al zijn er meer mensen bij betrokken. Dus het is een beetje raar als je de hoofdverantwoordelijke niet zo mogen bekritiseren. Sowieso vind ik het vreemd dat ik dit argument nooit hoorde bij Mislintat, H2 of Van Geel.

29-01-2025 16:45

Nr.10 +109364

De technisch directeur is eindverantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie. Punt.
Als Ajax 1 slecht speelt dan geven we ook Farioli de schuld en niet Dave Vos of de materiaalman.

29-01-2025 17:17

Luuks2 +318

Werkt Ajax nog met schouts, ik zie geen resultaten namelijk

29-01-2025 16:15

AFCACruijff14 +158818

Jerry Schouts?

29-01-2025 17:05

Knalpot +3596

Wij werken dan ook met een schout bij nacht

29-01-2025 20:02

Hersenspinsel +7727

Lijkt Ajax nu Carlos Forbs terug te gaan halen?
Dat is natuurlijk wel de manier om onderhandelingen te voeren als je financiële uitdagingen hebt.
Ik ben benieuwd, Farioli zegt dat Kroes keihard aan het werk is.
Wie o wie zijn de poppetjes van de winterse stoelendans.

29-01-2025 16:14

Dirk +6936

Als je mag kiezen tussen Forbs of niets is de keuze snel gemaakt

29-01-2025 16:01

Hersenspinsel +7727

"In de stille dans tussen het goddelijke en de leegte fluistert God het geheim van het bestaan in het oor van het niets, en uit die heilige afgrond ontvouwt zich een oneindig tapijt van licht en leven."

Godts of niets, maar dan volgens DeepSeek.

29-01-2025 16:18

Standby +9579

Ik geloof wel dat Farioli de komst van Forbs ziet zitten. Maar ik denk niet dat dit zijn eerste keus was, anders was het wel eerder gebeurd.

Verder siert Farioli dit wel. Vorig jaar ging dit wel anders.

29-01-2025 15:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.