'Ajax hoopt onder meer Akpom nog te slijten; Leicester City en Olympique Marseille meest concreet'

door Brent Tomassen 887

Bron De Telegraaf

'Ajax hoopt onder meer Akpom nog te slijten; Leicester City en Olympique Marseille meest concreet'

door Brent Tomassen 887

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax hoopt met de eventuele terugkeer van Carlos Forbs ruimte te creëren om meer overbodige spelers, al dan niet tijdelijk, van de hand te doen. De Amsterdamse club wil volgens De Telegraaf Chuba Akpom, Diant Ramaj of Benjamin Tahirovic graag van de loonlijst af en hoopt ze na een succesvolle verhuurperiode komende zomer te verkopen.

'De Duitse doelman kan tijdelijk terugkeren naar onze oosterburen, waar Eintracht Frankfurt en 1. FC Nürnberg hem op huurbasis willen inlijven', schrijft de krant dinsdagavond. Ramaj maakte eind 2023 zijn debuut voor Ajax en leek lange tijd de onomstreden eerste doelman te worden in Amsterdam, maar kreeg afgelopen zomer van trainer Francesco Farioli te horen dat niet hij, maar Remko Pasveer de voorkeur kreeg onder de lat.

Ook voor Akpom bestaat belangstelling. Hij kan volgens De Telegraaf naar Engeland of Frankrijk. Eerder werd bekend dat Sunderland de Engelsman wilde huren, maar hier had Akpom zelf geen oren naar. Het medium meldt nu dat ook Leicester City en Olympique Marseille in de markt zijn en noemt deze clubs 'zeer concreet.' Bij Leicester City zou Akpom komen te spelen onder voormalig topspits Ruud van Nistelrooy.

'Kroes ervaart dagelijks welke puinhoop Mislintat ervan heeft gemaakt'

De Amsterdamse krant neemt het verder een beetje op voor technisch directeur Alex Kroes. De beleidsmaker zou dagelijks te maken hebben met de puinhoop die Sven Mislintat er in zijn periode als directeur voetbalzaken ervan heeft gemaakt, beweert men. 'De Duitser trok twaalf spelers, met in totaal 59 jaar aan contracten, aan die op dit moment niet aan de straatstenen te slijten zijn.' Mislintat werd eind september 2023 weggestuurd bij Ajax.

Tekst gaat verder onder de foto.

'Ajax hoopt onder meer Akpom nog te slijten; Leicester City en Olympique Marseille meest concreet'
Alex Kroes zou volgens De Telegraaf nog dagelijks te maken hebben met de door Sven Mislintat veroorzaakte puinhoop.

'De zelfopgeleide Devyne Rensch werd voor maximaal zes miljoen euro verkocht aan AS Roma, maar verder kwam er bij Ajax geen enkel officieel bod binnen op een speler', zo gaat De Telegraaf verder. 'Er is alleen interesse om Mislintat-aankopen te huren, bijna altijd zonder optie tot koop.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Francesco +5952

Positief is wel, dat als Sutalo zo doorgaat dat hij straks voor 50 miljoen verkocht gaat worden aan een Juventus of Ac Milaan.

31-01-2025 15:06

Francesco +5952

De waarheid is, dat bijna geen enkele club 1 van de mislitat aankopen wil 'kopen'.

Iedereen kijkt de kat uit de boom.

Super irritant voor Beuker en Kroes....puin ruimen en echt niet makkelijk.

31-01-2025 15:05

Sjaakvaak +26608

"Doe niet zo negatief joh, is niet goed voor je hart."

Kroes heeft die aankopen voor rotte vis uitgemaakt en probeert ze wanhopig te slijten. Natuurlijk krijgen we met zijn gebrek aan onderhandelingstechniek geen/slechte aanbiedingen.

01-02-2025 03:05

Betuwe85 +20966

Al slijten we er nog 5 als er niks voor terug komt qwa kwaliteit schieten wij er geen reet mee op .

29-01-2025 13:03

Francesco +5952

Doe niet zo negatief joh, is niet goed voor je hart.

31-01-2025 15:06

Yeshyeshyall +11001

Ramaj laten gaan zou ik onbegrijpelijk vinden, Forbs terug niet heel gek maar ook niet per se de gedroomde extra linksbuiten. Een rechtsback van nivo is wel echt nog gewenst en Regeer ben ik ook niet ongelukkig mee, behalve als hij de rechtsback is en Farioli weigert hem daar op te stellen

Een creatieve middenvelder was nog wel echt een versterking geweest maar dat gaan we niet meemaken denk ik

29-01-2025 12:51

Invincibles +5259

Kroes:
“Bedank voor je bijdrage. Doen we niks mee.”

29-01-2025 14:34

Yeshyeshyall +11001

haha ja opzich fair enough

29-01-2025 17:14

MosesD +14706

Ramaj nu laten gaan, blunder nummer zoveel van onze TD..... Echt te krankzinnig voor woorden.

29-01-2025 12:43

Ajax1inVuurenVlam +1233

Koop Moro, haal een rechtsback en dan zijn we klaar. Niet zo moeilijk doen.

29-01-2025 12:25

mdm89 +1526

Kroes krijgt wat commentaar in de media en dan zijn er altijd zijn vrienden van de Telegraaf om hem te steunen. Weer wijzen naar Mislintat en die Farioli heeft ook geen Ajax DNA. Houd op hoor.

29-01-2025 10:36

Suavimani +12073

Wel ja, laat juist de spits die momenteel nog het beste speelt van de drie (notabene niet op zijn eigen positie) maar gaan. Kunnen we lekker door modderen met Brobbey en Wout Wegkans.

Hij presteert het dadelijk ook nog om Akpom te verhuren en ook het terughalen van Forbs niet rond te krijgen. Koekenbakker.

29-01-2025 10:23

Invincibles +5259

Wout Wegkans 🤣

29-01-2025 14:35

OuweDibbes +12006

We moeten gvd zondag tegen de kakkerlakken, en onze TD is alleen maar bezig wie in de zomer van de payroll af moet..

29-01-2025 10:20

afca1985 +21522

Volgens X is Paok ook geïnteresseerd in Akpom

29-01-2025 10:20

JariLitmanen1995 +5047

Hij heeft daar al eens -niet onverdienstelijk- gespeeld. PAOK is alleen geen club die hem het salaris kan gaan bieden wat hij bij Ajax opstrijkt, en ik denk dat Akpom liever in Amsterdam blijft met zekerheid van zijn centen dan naar Thessaloniki, je maar afvragend of je geld wel wordt gestort. Zou niet de eerste keer zijn als PAOK in financiële problemen komt.

29-01-2025 10:22

OuweDibbes +12006

PAOK barst van het geld hahaha.. zal wel een huur deal zijn.

29-01-2025 10:25

Tommyshelby +129838

Noa Lang weg bij PSV? Probeer hem maar te huren. Misschien wil ie naar huis😉

29-01-2025 10:14

kukuuuu +1113

We kunnen kroes de schuld geven, maar het is meer de schuld van de RVC die deze waardeloze contracten heeft toegestaan

29-01-2025 10:06

nightgoat +31293

Vandaar dat nu eindelijk eens een onafhankelijke duchtige schoonmaakploeg ingezet moet worden.

Van boven naar beneden.

Maar ja, vind ze maar es.

29-01-2025 10:09

OuweDibbes +12006

Kroes probeert toch Ramaj en Brobbey te verkopen en te janken dat VD Boomen niet weg wil.. Wat is dat gepruts.

29-01-2025 10:26

Suavimani +12073

Het een sluit het ander niet uit hè. Dat er vorig seizoen gigantisch gefaald is op bestuurlijk niveau, vergoelijkt de puinhoop die Kroes er van maakt op geen enkele manier. Het ene gepruts heft het andere niet op. Geen plan, geen lijn, geen idee.

29-01-2025 10:26

023Haarlem +3325

Waardeloze TD hebben wij, zonder enig vorm van een netwerk.
IK ben best wel jaloers op de TD van PSV.

29-01-2025 09:56

Koekie87 +21012

Er ging toch een narratiefje rond tijdens zijn begin periode dat Kroes enorm bekend was in dat wereldje en een enorm netwerk had opgebouwd omdat hij bij SEG had gewerkt. Kroes zou het daarom allemaal wel even regelen. Naja tot nu toe nog maar heel weinig van terecht gekomen.

29-01-2025 10:56

johanisajax +8844

Ik heb Kroes gesteund toen ie kwam, daarna is ie door Van Praag verzet van AD naar TD - niet op basis van competentie maar op basis van een zeepbel over Ajax-aandelen. Nu is Kroes dus gedwongen TD en wil ie zn baantje houden ipv een goede TD aan te stellen (dat was zijn originele taak en het plan).

Met alle problemen van dien. Hij is simpelweg geen TD en nu verliezen we een groot talent in Bounida, Rensch weg voor een fooi midden in het seizoen, evt zelfs Brobbey en is onze toptrainer (het enige lichtpuntje) ontevreden en wil misschien zelfs weg in de zomer.

Tja, als dit nog een paar jaar doorgaat dan is Ajax gewoon topclub af. Je moet sportieve prestaties behalen en daarmee geld verdienen. Niet andersom, alles wegsnijden en bezuinigen, daardoor geen prestaties en dus ook geen inkomsten, waardoor je in een negavtieve spiraal komt waar je niet meer uitkomt.

Echt, het is doodzonde, want er lagen zoveel kansen voor Ajax weer te bouwen en ze maken alles alleen maar verder kapot!

29-01-2025 09:55

Freddy +11504

Bounida was door geen enkele TD binnenboord gehouden. De financiële situatie is zoals die is.

29-01-2025 10:02

johanisajax +8844

Onzin. Je kan Bounida makkelijk betalen, je moet er alleen kijk ophebben hoe goed die jongen is. Als hij daadwerkelijk een toptalent is, gaat hij de investering terugverdienen. Zo simpel is het.

Je betaalt nu minstens 3x het salaris van Bounida aan Berghuis die helemaal niks toevoegt en geen transfersom gaat opleveren. Daar zou je geen geld voor moeten hebben.

Investeer in de jeugd. Dat is Ajax.

29-01-2025 10:19

Freddy +11504

Berghuis gaat flink inleveren waardoor je helemaal niet 3x het salaris van Bounida aan Berghuis geeft. Daarnaast mag Kroes niet tekenen en is hij afhankelijk van de mensen boven hem.

Investeer in de jeugd zeker weten! Maar niet in de categorie Misehouy, Bounida, Muzambo, Fosuh Mensah, Peeters, Bouy. Wel in Steur, Faberski, Hato, Taylor etc. Jongens die een goed plan willen hebben en het niet geld op 1 hebben staan.

29-01-2025 10:27

Ferd +38605

Hij zou als AD ook de TD zaken doen zei hij

29-01-2025 10:30

slumpf +4583

Dat is bijna iedereen alweer vergeten.

29-01-2025 10:57

ProperFootball +14699

Of ze alles alleen maar verder kapot maken weet ik niet. Overbodige / matige spelers lozen of verhuren is op langere termijn nooit een ramp. Het niet halen van gewenste versterkingen, voor zover dat al kan met het beschikbare budget, maakt niet echt iets kapot maar vertraagt het herstel natuurlijk t.o.v. het optimale scenario. (Het optimale scenario is de utopie dat je op elke plek waar het écht nodig is een zeer betaalbaar schot-in-de-roos aantrekt die direct goed presteert, en op de andere plekken eigen spelers laat floreren die daardoor verbeteren en in waarde vermeerderen.)

Het doemdenken over afhaken bij PSV en Feyenoord als we ons niet ontzettend roeren op de transfermarkt kan wat mij betreft ook de prullenbak in, zie Feyenoord de afgelopen jaren waarbij het ging van een 'kansloze ex-topclub' zonder geld naar... kampioen.

Wij hebben een hele grote fanbase, plus een enorme exposure over de hele wereld waar PSV en Feyenoord alleen maar van kunnen dromen, dat is echt niet zomaar verdwenen. Dat betekent een bepaalde basis voor de inkomsten, dus het lange termijn perspectief tov PSV en Feyenoord blijft gewoon prima.

Het enige waar we écht kapot aan kunnen gaan is jarenlang financieel wanbeleid op grote schaal, waardoor we failliet gaan. Te grote broek, te veel financieel risico, te dure aankopen die het dan niet waarmaken en teveel drukken op het salarishuis of geen restwaarde hebben. Wat dat betreft is dus juist het lozen van vrij matige / overbodige spelers met een flink salaris op lange termijn goed, omdat je de enorme salarisdruk vermindert, talentvolle spelers perspectief biedt op speeltijd en je meer ruimte krijgt om gezond te opereren.

29-01-2025 10:30

Delaney +14848

Ramaj verkopen of verhuren met een optie tot koop zou echt funest zijn voor Ajax.
Hij is namelijk een van de weinige goede aankopen van de laatste 2/3 jaar bij Ajax.
Tevens moet ik er niet aan denken dat Gorter op doel komt te staan indien Pasveer niet zou kunnen spelen vanwege een schorsing, blessure of privé omstandigheden.
Ook is Ramaj gewoon de meest logische keuze om 1e keeper te worden volgend seizoen.

29-01-2025 09:54

Hamstelaar +15142

Bart Sanders in de @PantelicPodcast:

“Je kunt er vanuit gaan dat Farioli bezig is aan z’n laatste half-jaar #Ajax.”

“Kroes geeft langzaam intern aan dat hij het TD-schap heeft onderschat.”

“Er is wel degelijk een potje met geld voor het halen van spelers”


Bron: de Ajax tacticus op X

29-01-2025 09:52

Freddy +11504

Ik begin mij ook af te vragen of Ajax en Farioli voor de lange termijn wel de juiste combi is. Mocht hij dit jaar 2e worden dan heeft hij het geweldig gedaan en kan Ajax weer (financieel) verder bouwen. De spelopvatting en de jeugdspelers geen kans geven hoort niet bij Ajax. Het is puur op resultaat gericht. Voor de korte termijn prima (organisatie is ook weer professioneler met een nieuwe hersteltrainer, voedingsconsultant etc.) maar lange termijn is dit geen Ajax.

29-01-2025 10:06

Ferd +38605

Het zou goed zijn voor de financiële huishouding als hij na dit seizoen voor een miljoen of 10 wordt weggekocht door Roma. Alleen vrees ik dat Kroes met een dramatische opvolger komt, want van creativiteit is weinig te ontdekken bij hem. Wellicht dat Beuker nog iemand weet, die zat met Farioli ook goed.

29-01-2025 10:32

Freddy +11504

Roma gaat toch nooit 10 miljoen voor een trainer betalen. Ac Milan of Inter misschien maar de rest niet.

29-01-2025 10:47

MaxPower +2698

Als ik even aan wishful thinking mag doen, je moet iets in deze frustrerende transferperiode😉🥲. Burnley schijnt geïnteresseerd te zijn in Banel. Misschien is Ajax dan bezig om Trésor te kopen van Burnley en proberen ze om Banel in de deal te betrekken om de prijs te drukken. Het is tenminste opmerkelijk dat net Burnley geïnteresseerd zou zijn in Banel. Banel speelt ook nog eens op dezelfde positie als Trésor en het is bekend dat Ajax in de zomer al een poging heeft ondernomen om Trésor te kopen. Burnley staat volgens mij ook open om Trésor te verkopen. Er zijn dus wel wat redenen om dit te hopen. Maar Trésor is wel een voetballer met een deuk. Hij is blessure gevoelig en komt bij Burnley nauwelijks aan de bak. Voor de liefhebbers hier een artikel over Trésor van 6 dagen geleden: https://footballleagueworld.co.uk/burnley-fc-sunderland-situation-shows-scott-parker-must-make-mike-tresor-sale/

29-01-2025 09:43

Llorossi14 +1724

Ik volg Burnley niet echt, maar wat is de reden dat Tresor zo weinig heeft gespeeld.
Is of was hij geblesseerd of krijgen anderen de voorkeur?

29-01-2025 09:47

MaxPower +2698

Ik ben ook geen kenner maar hij had lange tijd een blessure. Nu lijkt hij weer redelijk fit te zijn maar is er onenigheid met de trainer. Trésor lijkt zelf ook heel graag weg te willen. En om het wishful thinking helemaal af te maken lijkt hij een duidelijke voorkeur voor Ajax te hebben .

29-01-2025 09:52

AFCA22 +2509

Volgens Transfermarkt is Tresor al sinds 1 jul 2024 geblesseerd en heeft daardoor al 31 wedstrijden gemist. Volgens mij maakte hij laatst wel weer wat minuutjes?

29-01-2025 09:53

MaxPower +2698

Heb je het artikel gelezen? Er is veel onduidelijkheid, ook voor Burnley supporters. Maar hij lijkt terug van blessure maar in onenigheid te liggen met de trainer.

29-01-2025 09:55

AFCA22 +2509

Nu net gelezen inderdaad. Hopelijk kan Ajax hem binnenhalen

29-01-2025 10:01

Danielson +50622

Ajax betrekt nooit eigen spelers in deals in 'ruil' voor binnenkomende spelers.

29-01-2025 09:53

MaxPower +2698

Dat zou anders wel heel slim zijn. Ik zou als Ajax zijnde in deze situatie volop proberen om spelers te ruilen. Maargoed ik ben natuurlijk geen Kroes.

29-01-2025 09:56

Danielson +50622

Nee je bent Max.

29-01-2025 09:58

Danielson +50622

Ik spreek Max bij z'n voornaam aan.

29-01-2025 10:33

MaxPower +2698

Voor jou is het meneer Power Danielson.

29-01-2025 10:37

Babangida83 +23964

Fijn iemand met kennis van zaken over een speler. Een verademing.

29-01-2025 09:59

behangdelul +32857

Heeft vorige week nog 2 Belgische clubs afgewezen omdat ie wacht op Ajax. Dus wie weet!

29-01-2025 10:04

MaxPower +2698

Het zou mijn blik op de transferwindow aanzienlijk veranderen. Alleen is het dan wel te hopen dat Trésor zijn oude niveau snel weer kan halen. Het mooie aan Trésor is dat hij ook het tekort aan creativiteit op het middenveld kan oplossen. En zijn rendement qua assists is enorm hoog en dit zowel als linksbuiten als AM. Dit kan potentieel aanvallend de beste speler van Ajax worden.

29-01-2025 10:08

Thaschja55 +1714

Ajax wil van alles maar er gebeurd weinig

29-01-2025 09:43

OuweDibbes +12006

Ooit komt er een boek uit. Kroes en zijn mislukte rentree bij Ajax.

29-01-2025 09:43

MaxPower +2698

Maak maar ineens een boek van de afgelopen 5 jaar. Er zijn soaps waarin er minder intriges zijn. Pro-mes, het vergeten vinkje, Overmars me-tootjes, pilletje Onana, Mislintat, Nekslag Kroes.....

29-01-2025 09:50

GAjax31 +16276

Zal vast goed verkopen bij alle niet Ajacieden in NL lol

29-01-2025 09:51

OuweDibbes +12006

Ach.. ik heb als ajacied zelfspot genoeg..

29-01-2025 10:15

Danielson +50622

Rentree?

29-01-2025 09:53

OuweDibbes +12006

Ja de cirkel is rond..

29-01-2025 10:15

Danielson +50622

Ha ha ha. Bjj Kroes niet. Eerder vierkant.

29-01-2025 10:17

Ferd +38605

met een quote van Mislintat op de cover "Kroes is een charlatan"

29-01-2025 10:33

Mijnclub33x +10032

Ra, ra, hoe is het toch mogelijk dat na zoveel kritiek op spelers, Kroes en Farioli we toch nog op plek twee staan.

29-01-2025 09:38

Danielson +50622

Ja ra ra, aan wie zal dat nou liggen...🙄

29-01-2025 09:54

Mijnclub33x +10032

De concurrentie is nog slechter🥳

29-01-2025 11:00

JariLitmanen1995 +5047

Goedemorgen heren en dames van het goede leven. Het is 29 januari en er is nog steeds geen ene moer gebeurd bij Ajax in een o zo belangrijker transferperiode.

Ik heb vanochtend alvast het pipo de clown thema nummer een keer of 20 afgedraaid om alvast in de stemming te komen voor morgen!

29-01-2025 09:36

Siemjo +7918

Er zal ook wel nog weinig gebeuren op het gebied van inkomende transfers. Kroes heeft zijn lijstjes niet op orde. Heeft alleen het e.e.a. inderdaad verhuur gedaan.

29-01-2025 09:56

FysioPat020 +26192

Nou wil die idioot ook nog Ramaj vd hand doen???
Waarom grijpt hier niemand in? Deze halve gare is ontoerekeningsvatbaar, ziet dit niemand?

29-01-2025 09:36

Invincibles +5259

Jawel, maar aan wie moet Kroes verantwoordelijkheid afdragen dan? Zijn allemaal een stel ja-knikkers in de directie zonder ruggengraat of visie. Korte termijn gedachte viert hoogtij en ze jagen daarbij al onze talenten de deur uit, zodat we brandhout kunnen halen.

Onze club moet talenten juist opleiden, speeltijd geven met hopelijk mooi voetbal en weer doorverkopen voor een veelvoud om ruimte te maken voor de volgende generatie. Dat is waar Ajax voor staat.

29-01-2025 14:40

d2theDju +1640

Ik hoop dat Ajax Kroes nog weet te slijten. Scheelt toch weer 500K, die kunnen we beter besteden.

29-01-2025 09:33

Mijnclub33x +10032

Lees net dat Mislintat wordt ontslagen bij Dortmund

29-01-2025 09:30

DeWijsneus +25798

** insert shocked Pikachu face **

29-01-2025 09:31

Patrick020 +22485

Dat heeft niet lang geduurd dan, zonde voor de man.

29-01-2025 09:34

Patrick020 +22485

Ja. Je gunt niemand een ontslag!

Behalve Kroes ofc.

29-01-2025 09:41

Ferd +38605

misschien hebben ze wel interesse in Kroes, dat zou een prima oplossing zijn. Ze haalden al eerder een trainer bij ons, toen Mislintat, nu mogen ze Kroes voor een prikkie hebben. Ik sta zelfs open voor verhuur.

29-01-2025 10:34

Stiftje +1552

Je kunt zeggen wat je wil over Kroes maar hij heeft met het aantrekken van Regeer wel proactief geanticipeerd op het vertrek van Mansverk en Hlynsson! Regeren is vooruit zien...🤓

29-01-2025 09:28

LukaLitmanen +82282

Akpom is betere afmaker dan Brobbey en tegelijkertijd een betere voetballer dan Weghorst

29-01-2025 09:26

Danielson +50622

Dus daarom moet ie weg. Kroes wil het liefst derde of vierde worden. Dan is het makkelijker om Farioli te wippen in de zomer.

29-01-2025 09:56

Juichtoon +32782

En Lenderink tekende alles...en iemand had deze charlatan aangesteld.

29-01-2025 09:23

LukaLitmanen +82282

Mislinat is zeker een charlatan en ongeschikt als TD, maar om hem de schuld te geven…is buitengewoon sneu nu

29-01-2025 09:16

ProperFootball +14699

Het is sowieso sneu om steeds 1 (ex-) AD, TD, trainer, speler of RvC lid continu van alles en nog wat de schuld te geven.

Het is natuurlijk prima dat iemand een AD, TD, trainer, speler of RvC lid niet ziet zitten, dat heb ik ook. Maar dat dan alles - werkelijk alles, je kan het zo gek niet bedenken - zo gedraaid wordt dat het aan de betreffende TD, trainer, speler of RvC lid ligt, dat is weer het andere uiterste.

Maar als het slecht gaat regeert de onderbuik natuurlijk, en komt de hetze op gang. Dat herhaalt zich elke keer. Al jarenlang inmiddels.

29-01-2025 09:25

DeWijsneus +25798

Sorry, maar als ik 1 persoon 'iets' kwalijk kan nemen is het Van Der Sar. Die heeft alles gewoon uit de klauwen laten lopen.

Het is voor de rest maar een spelletje, maakt allemaal niet uit maar onder zijn toezicht is er een hoop misgegaan.

29-01-2025 09:33

ProperFootball +14699

Ok, sorry dat ik de AD vergeten ben op te nemen in de opsomming. Zal hem toevoegen. :) Ik ben ook niet onder de indruk van van der Sar als AD, om het maar mild uit te drukken. Ik denk overigens dat de schuld zelden slechts bij 1 persoon ligt, het is meestal een gedeelde (wan)prestatie. Maar een AD, TD en trainer dragen op hun gebied elk natuurlijk wel een eindverantwoordelijkheid.

29-01-2025 10:05

nightgoat +31293

In 1 keer goed Wijsneus.
U gaat door voor de gourmetset.

29-01-2025 10:12

BVA +154

Willem ze geen 2e worden of wat? Kolere wat een armoe

29-01-2025 09:14

Juichtoon +32782

Daar lijkt het wel op..

29-01-2025 09:24

Rolo +13828

Napoli wil Noa Lang... Noa Lang wil naar Napoli... let the games begin.

29-01-2025 09:11

Llorossi14 +1724

Toch denk ik dat PSV er niet zwakker op zal worden. Lang is veel geblesseerd en speelt lang constant goed. Kopen ze hier een goede speler voor terug dan worden ze er denk ik financieel en kwaliteit niks minder van.

29-01-2025 09:15

Rolo +13828

PSV gaat Lang niet voor 25 miljoen laten gaan. Napoli gaat de hoofdprijs niet betalen. Laat de onrust maar komen.

29-01-2025 09:17

Patrick020 +22485

Als je 30mil krijgt voor Lang mag je in je handjes wrijven, Cathline voor 6/8mil kan t zelfde als Lang verwacht ik.

29-01-2025 09:34

LukaLitmanen +82282

Wat is dit voor ziek iets ???

Akpom is onze beste spits nu

!

29-01-2025 09:08

GAjax31 +16276

Akpom is een aankoop van Mislintat, dus per definitie de minste van de drie.

29-01-2025 09:11

MalleEppie +15200

Zo denkt Kroes onironisch.

29-01-2025 09:18

ProperFootball +14699

Het is, misschien, niet eens onwaar wat je zegt. Maar ik zou de kwalificatie 'beste' nauwelijks over mijn lippen krijgen in dit geval. Wat een armoe.

Het is wel een beste kerel die Chuba, dat zonder meer.

29-01-2025 09:18

LukaLitmanen +82282

Akpom heeft betere finishing dan Brobbey en tegelijkertijd betere mee voetballer dan Weghorst

29-01-2025 09:21

ProperFootball +14699

Valt momenteel niet te ontkennen, hoewel je hem als spits nauwelijks tegen de andere 2 kan afzetten simpelweg omdat ie er zelden speelt. Je kan pas goed vergelijken als alledrie de spitsen een aantal wedstrijden toch wel minimaal een helft spelen op die positie.

29-01-2025 09:28

Ajaxfan16 +27505

Ik zie trouwens dat Banel waarschijnlijk naar Burnley gaat, kunnen we hem niet ruilen met Tresor?

29-01-2025 09:02

Ajaxfan16 +27505

Wie Banel? Lijkt mij niet, contract loopt in de zomer af. Of ze moeten hem echt gaan verlengen wat ze een paar weken geleden zeiden.

29-01-2025 09:06

MaxPower +2698

Als ik even aan wishful thinking mag doen, misschien is Ajax bezig om Trésor te kopen van Burnley en proberen ze om Banel in de deal te betrekken om de prijs te drukken.

29-01-2025 09:13

afca1985 +21522

Dan overschat je Alex flink, zelfs met wishful thinking.

29-01-2025 09:27

MaxPower +2698

Het is tenminste opmerkelijk dat net Burnley geïnteresseerd zou zijn in Banel. Banel speelt ook nog eens op dezelfde positie als Trésor en het is bekend dat Ajax in de zomer al een poging heeft ondernomen om Trésor te kopen. Burnley staat volgens mij ook open om Trésor te verkopen. Er zijn dus wel wat redenen om dit te hopen. Maar Trésor is wel een voetballer met een deuk. Hij is blessure gevoelig en komt bij Burnley nauwelijks aan de bak. Voor de liefhebbers hier een artikel over Trésor van 6 dagen geleden: https://footballleagueworld.co.uk/burnley-fc-sunderland-situation-shows-scott-parker-must-make-mike-tresor-sale/

29-01-2025 09:38

Multi +33391

Ik snap echt niet waarom je niks hoort over het huren van een Tresor. 1 speler die je meteen een extra optie geeft voor op de vleugels als op het middenveld.

En iemand die op termijn ook Taylor kan vervangen mocht die vertrekken.

29-01-2025 09:02

Erik20 +7419

Heeft Kroes waarschijnlijk nog nooit van gehoord.

29-01-2025 09:11

HertogH +15926

Kwaliteitsspeler, ik zou hem blindelings halen. Zou er gelijk met kop en schouders bovenuit steken.

29-01-2025 09:11

Jariiii +22282

Wát een puinhoop is het. De stand in de competitie verbloemt veel (en het is heel knap dat Farioli die met deze selectie heeft verwezenlijkt), maar de situatie is nauwelijks beter dan die in de vorige twee seizoenen. Wat is Ajax in recordtijd onvoorstelbaar diep gezonken.

29-01-2025 09:00

Tadic020 +1905

Je moet ook kwaliteitsspelers binnenhalen niet alleen wegdoen kroes!!!

29-01-2025 08:59

mokum410 +3321

Een nieuwe dag waar Alex onze club verder naar de klote helpt. 😔

29-01-2025 08:57

MaxPower +2698

Ik wilde Kroes nog lang het voordeel van de twijfel geven maar deze winter heeft hij zijn brevet van onvermogen definitief verdiend. Ik ben op zich nog redelijk ok met het terughalen van Regeer en Forbs. Maar het zijn meer spelers voor de breedte. Er moet gewoon een echte kwaliteits toevoeging bijkomen. Een speler als Trésor zou zowel een optie voor linksbuiten als voor creatieve middenvelder zijn en vooral zou hij als hij weer helemaal fit is meteen het niveau aanzienlijk verhogen. Zo'n soort aanwinst heeft ajax echt nodig. Nu ben je er alleen zwakker op geworden. En het feit dat Farioli zo duidelijk uitsprak om Regeer niet als rechtsback maar als middenvelder te zien... Dat laat zien dat het huwelijk tussen Farioli en Kroes ondertussen onder spanning staat.

29-01-2025 08:57

Ajax23071973 +540

Man, man, man…Ajax lijkt wel een amateurclub geworden. Wat een slecht aankoop- en transferbeleid onder die Kroes. Ik dacht dat het beter zou worden..

29-01-2025 08:56

tripleA +3943

Kroes is zijn straatje alvast aan het schoonvegen, dit betekent dat er niets meer gaat gebeuren deze transferwindow. Let maar op.

29-01-2025 08:56

Steffenhagen +38077

Kroes is het niet meer waard om serieus besproken te worden . Wat een complete nobody. Maar wat vinden we van De Lang en vooral van zijn profscouting? Los van het feit dat er bijna geen scout meer over is , moeten er toch constateren dat deze man totaal niets presteert . Forbs terug ? Wat een fiasco voor de technische leiding . Echt ongekend .

29-01-2025 08:55

Redrum +96286

Is er nog wel een scouting dan? Voor mijn gevoel hebben we die jaren geleden compleet opgeheven.

29-01-2025 08:56

Jariiii +22282

Vooralsnog wordt de selectie alleen maar zwakker in plaats van eindelijk weer wat sterker. Ik was blij met Kroes' komst - hij heeft nog een paar dagen de tijd om dat goede gevoel alsnog te bevestigen. Maar dan niet met Forbs.

29-01-2025 08:54

JanMolby +1666

Het is toch eigenlijk allemaal maar gegok in t casino. Dus: 'Brobbey gaat waarschijnlijk niet door, dan maar Akpom wegdoen', terwijl Akpom nuttiger is dan Weghorst als je nog kans wil houden op die 2e plaats. Tahirovic kan ik volgen, 'komt in de plannen van Farioli niet voor' en is gewoon niet goed genoeg. Ramaj in de ramsj ,want dat is m ook niet, maar zitten we nou zo geweldig in onze keepers? Nee, wat is je alternatief?Kortom: begint nu toch wel te lijken op t kind met t waswater weggooien ...

29-01-2025 08:53

Sander31 +7897

En Napoli wil Lang voor 25 miljoen. Het lag meer voor de hand om hem op te pikken dan hem naar Psv te laten gaan

29-01-2025 08:49

GAjax31 +16276

Nee, dat lag niet voor de hand hoe graag ik hem had gezien bij Ajax. Op het moment dat hij naar PSV ging liepen Tadic en Bergwijn hier nog rond. Dat was al onhandig met je aanvoerder en duurste aankoop ooit voor dezelfde positie, laat staan Lang die niet voor de bank komt.

29-01-2025 08:51

Clubliefde34 +6246

Ik hoef die engnek echt niet meer bij ons te zien. Irriteer me mateloos aan zijn houding en maniertjes en manier van praten. Afentoe een straattaal woordje in een zin gebeurd mij ook wel is. Maar bij die gozer is het zo extreem geworden laaste tijd dat het gewoon irritant is en dan nog zijn gebaartjes en houding daarbovenop. Aub niet ik zap altijd gelijk weg als ik zijn hoofd zie.

29-01-2025 08:53

Patrick020 +22485

Lang is ook meer een lastbak dan dat hij plezier oplevert, regelmatig geblesseerd. En speelt afentoe een geweldige wedstrijd, maar niet zo heel vaak.

29-01-2025 09:05

Clubliefde34 +6246

Ik vind zijn verschijning voor de cameras echt stuitend irritant. Alsof die 13x landskampioen is geworden twee keer europees kampioen en 4x de beste van de wereld en dan ook nog met 6 woordjes straattaal in een zin van 12 woorden. Als je dan brobbey hoort daar komt ook afentoe een woordje straattaal uit maar dat is nog een leuke gozer voor de camera. Lang arrogantie ten top. Kan me heerlijk irriteren aan zulke mensen.

29-01-2025 09:11

Artemio +32219

Hulde aan Bart Sanders van de pantelic podcast. Hij was kritisch op de gang van zaken en op Alaex Kroes.
Verfrissend om te horen.

29-01-2025 08:49

Amsterdamnoord +6155

Ben het nu ook aan het luisteren. Eindelijk iemand die zegt waar het op staat mbt Kroes. Sowieso ben ik het vaak met Bart eens. Was ook een van de weinigen die niet helemaal meeging in de hysterie rond Mislintat.(Begrijp me niet verkeerd, Mislintat was een drama maar hij was zeker niet het enige probleem)

Bart heeft ook veel kennis over de werking van de voetbalwereld achter de schermen.

29-01-2025 08:53

mido1988 +4303

Hopelijk een sfeeractie voor Farioli komende donderdag en zondag.

29-01-2025 08:48

Sander31 +7897

Hart onder de riem

29-01-2025 08:50

GAjax31 +16276

Het komt zeker door de puinhoop van Sven, die niemand zal ontkennen, dat we nu een aanval hebben die totaal uit balans is? Kroes koopt toch zelf Weghorst voor 2,5 miljoen terwijl er al 3 spitsen waren.

Feyenoord haalde Hadj Moussa voor een miljoentje meer, maar Ajax vond hem niet goed genoeg.
Utrecht is creatief met het huren van Cathline met een optie tot koop.
Eagles haalt een speler als Antman voor 1 miljoen en die heeft evenveel assists als Godts, Traore, Akpom en Berghuis samen.
PSV haalt Perisic transfervrij die op beide vleugels kan spelen.

Dat Mislintat veel fouten heeft gemaakt zorgt voor lastige omstandigheden, maar Kroes zijn aankoop beleid slaat ook nergens op. Ik zou ook verkoopbeleid kunnen zeggen, maar we verhuren bijna alleen maar.

En vind je het gek dat de 'Mislnitat aankopen' niet aan de straatstenen te slijten zijn. Andere clubs zullen ook wel hebben mee gekregen hoe Kroes over die aankopen dacht, nog voordat hij TD werd. Overigens weet ie de aankopen van H2, behalve Bergwijn aan die Arabieren, ook niet te verkopen.

In plaats van de problemen die Mislintat heeft veroorzaakt op te lossen, door meer balans en creativiteit in de selectie te brengen, heeft hij het probleem juist nog meer vergroot vind ik. En dat komt gek genoeg totaal niet terug in de stukjes van Mike. Prima dat je Mislintat nog steeds de hoofdschuldige vindt hoor, dat mag, maar je kunt niet ALLE schuld op hem blijven afschuiven.

29-01-2025 08:43

manvanglas +1336

Ik vraag mij ook oprecht af hoe er nu gescout wordt.
Spelers van het niveau Antman, Cathline of Edvardsen (zijn voorbeelden, gaat mij nu niet specifiek om deze spelers) zijn dan niet goed genoeg bevonden? Gezien de focus op een duurdere Moro? Zijn we bang dat ze te snel ons eigen talent in de weglopen als je spelers van dat niveau haalt, die idd nog wel stappen moeten zetten om ook in Europa mee te kunnen.

Kijk naar Paixao van Feyenoord, daarvoor is niet de hoofdprijs betaald en was idd ook niet een speler die direct bovenkant eredivisie was. Wel iemand die heel snel op dat niveau is gekomen.

Waarom halen wij nu niet een speler van dat niveau? Een echte linksbuiten met dat profiel is met een beetje fatsoenlijke scouting echt wel te vinden (dat blijkt wel uit het werk van andere clubs, die er wel in slagen). Dan heb je je selectie beter op orde voor de eredivisie, wat het allerbelangrijkste is nu met het behalen van plek 2.

Het hoeft nu niet de nieuwe Messi of Robben te zijn, met een nieuwe Viktor Fischer of Younes ben ik voor nu ook echt al tevreden als backup voor Godts

29-01-2025 09:01

GAjax31 +16276

Precies, ik begrijp dat dus ook niet. De nieuwe Neres halen is niet realistisch en dat verwacht ook niemand. Maar nu halen we alleen maar oude bekende, voornamelijk aan het eind van hun carrière. En dan ook nog eens steeds voor posities die de minste prioriteit hebben...

Ik ben er van overtuigd dat je met een beperkt budget, ook spelers kan aantrekken die je helpen met het spelen om het kampioenschap. Ze zullen niet van het CL niveau zijn, en wellicht ook nooit worden, maar dat is ook niet perse nodig.

Andere clubs bewijzen dat het allemaal niet zoveel hoeft te kosten, als je maar creatief bent. Kijk alleen maar hoe die huurdeals van Simons en Tillman PSV sportief hebben geholpen.

29-01-2025 09:06

NatteKrant +1788

Meest efficiënte spits weg willen doen...
En meest waardevolle doelman (overigens geen schim meer waard van toen hij speelde)...

Kapitaal vernietiging

29-01-2025 08:43

ST +23096

Heb toch een beetje te doen met Akpom. Heeft altijd mega zijn best gedaan. Goede mentaliteit, fijne kerel in de groep, weggecijferd voor het team als buitenspeler en dan nog steeds betere statistieken dan Brobbey.

29-01-2025 08:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.