'Ajax onderhandelt met Wolves over vervroegde terugkeer Forbs; terugkeer heeft voorkeur Farioli'

door Brent Tomassen 1965

Bron Voetbal International

'Ajax onderhandelt met Wolves over vervroegde terugkeer Forbs; terugkeer heeft voorkeur Farioli'

door Brent Tomassen 1965

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax is in gesprek met Wolverhampton Wanderes om Carlos Forbs terug te halen naar Amsterdam, zo meldt Voetbal International dinsdagmiddag. De Amsterdamse club is naarstig op zoek naar een linksbuiten en is inmiddels bij de verhuurde Portugees uitgekomen. Doordat er in de huurdeal geen terughaalclausule is opgenomen, zal Ajax met de Premier League-club moeten onderhandelen.

Ajax is al sinds de mislukte huurdeal van Kamaldeen Sulemana voornemens om tijdens de huidige transferwindow een extra linksbuiten aan te trekken. Lange tijd was Raúl Moro van Real Valladolid de topfavoriet om naar de Nederlandse hoofdstad te komen, maar hij brak zijn sleutelbeen in een duel met Espanyol. Moro wordt nog altijd als optie gezien, maar dat lijkt volgens het medium vooral iets voor in de zomer te worden.

Tekst gaat verder onder de foto.

carlos forbs wolverhampton wanderers wolves
De kans is aanwezig dat Carlos Forbs binnenkort weer in het wit-rood-wit te zien is.

Terughalen Forbs heeft voorkeur van Farioli

De voorkeur van Ajax - en dan voornamelijk van trainer Franceco Farioli - gaat nu uit naar het terughalen van Forbs. De twintigjarige buitenspeler had een basisplaats in de voorrondes van de Europa League, maar Ajax besloot eind augustus dat het beter was om de Portugees jeugdinternational aan de Premier Leagueclub te verhuren met een verplichte optie tot koop bij tien basisplaatsen. Tot op heden staat de teller voor Forbs pas op één basisplaats.

Ajax heeft inmiddels contact gelegd met Wolverhampton Wanderers om de huurperiode te beëindigen, maar heeft geen terughaalclausule opgenomen in de huurdeal. Hierdoor moeten beide clubs nog in onderhandeling om een terugkeer van Forbs in Amsterdam mogelijk te maken. Mocht dit lukken is het de bedoeling dat Forbs de concurrentiestrijd aangaat met Mika Godts.

Forbs kwam in de zomer van 2023 voor een bedrag van veertien miljoen euro exclusief bonussen over van Manchester City. In Amsterdam wist hij geen vaste basisplaats te veroveren en was hij in 38 officiële wedstrijden goed voor drie doelpunten en vijf assists.

Lees meer over:
Plaats reactie

VluggeJaapie +2046

Kroes zocht in 6 maanden tijd na een vervanger voor Forbs.... nou daar is ie,

29-01-2025 18:16

Francesco +6025

Voor alle 'onheil' verkondigers ;)

FEITEN:
Ajax staat zonder die extra linksbuiten 2e op de CL plek, directe plaatsing.
Ze staan inmiddels 4 punten achter de nr 1, met 1 wedstrijd tegoed.
Ze hebben 9 punten voorsprong of Feyenoord.
Ze hebben 4 punten voorsprong op de nr 3, met nog een wedstrijd tegoed.


Ajax gaat sowieso 2e worden dit seizoen! En dat was het doel! Om de club weer gezond te maken.

Laten we aub positief blijven, dat is het beste ook hier op AS en voor alle fans en de sfeer.


Beste Ajax nieuws voor mijzelf is nu dat Brobbey blijft, Hato niet weg wil in de winter.
Als Forbs dan terugkomt dan moet je daar nu gewoon het beste van maken.

ik kies ervoor om positief te kijken en me vooral te verheugen dat Ajax er in de Nederlandse competitie er goed voor staat!

29-01-2025 16:07

Sportvolgert +41182

Als met de nadruk op ,als, je zondag wint ziet dat er goed uit inderdaad als je verliest is dat helemaal niet zo zeker als je doet voorkomen.

30-01-2025 11:03

Hollister +12628

Faroli... Forbs heeft zich al bewezen.... pfff, ja daarom hebben ze hem ook maar wat graag verhuurd... Ik heb het idee dat deze transferperiode de 2e plaats wordt verspeeld... 2 augustus verlies tegen de kakkies en het hek is van de dam... en al weer een gebrek aan leiding bij onze club .... Amsterdammers staan bekend om hun grote bek.... nu nog eens een keer waarmaken

29-01-2025 15:09

Libero +19295

Off: Ik zit K&K de podcast (na Riga) te kijken en hoor Kale zeggen dat Brobbey vorig jaar (wtf? is al sinds medio '22 terug) 15 mio gekost zou hebben. Lulde flink uit zijn nek over return of investment, gelovende dat West Ham echt 30+5 voor hem over zou hebben en de waarheid heeft dat inmiddels wel achterhaald.
Maar goed, ik vraag me nu af: Volgens TM heeft Ajax 16,35 mio gekost (destijds werd er geschreven 18 vast, later 17, 16,35 klinkt plausibel), maar ik meen me te herinneren dat het inclusief bonussen op max 22 mio zou uitkomen, of was het 20? Heel benieuwd wat dáár van klopte en, nogal apart dat dié info itt transfersom, top secret lijkt te zijn, hoeveel daar van is uitgekeerd.

29-01-2025 11:14

SneekAjax +2108

Mijn eerste reactie is, wtf hoe is het mogelijk!
Maar als je de feiten even bekijkt is het niet zo heel gek.
-Forbs deed het goed in de voorbereiding.
-als bergwijn eerder was verkocht, zou forbs niet zijn verhuurd.
-wolves gaat de optie niet lichten dus je krijgt forbs hoe dan ook terug.

Nu heb je iemand die weet wat farioli van hem wil. Kan hij zich bij ajax achter godts weer in de kijker spelen, wat bij wolves toch niet was gelukt.
En is godts gewoon je 1e keuze en heb je iemand die genoegen neemt met een rol als backup.

Of ben ik nu een rasoptimist?

29-01-2025 10:44

Suavimani +12156

Als alles goed valt (en hoe vaak gebeurt ons dat nog), dan kan het voor de verkoopwaarde van Forbs mogelijk positief uitpakken (mits hij een half seizoen speelt zoals Mikautadze bij Metz). Maar Ajax als club en de kwaliteit van het veldspel zijn er verder weinig mee geholpen. Het is vooral weer de makkelijkste oplossing voor Kroes, de weg van de minste weerstand. Wat echt een fors patroon in zijn selectiebeleid begint te worden.

Forbs heeft heel weinig gespeeld de afgelopen maanden en zal dus fitheid en wedstrijdritme missen. Die staat er net zo min direct als dat Moro er direct zal staan.

29-01-2025 10:47

SneekAjax +2108

Ja. Ben ik deels met je eens. Maar wat nou als de weg met de minste weerstand in dit geval de beste oplossing is, voor zowel korte als lange termijn?
De blessure van Moro is natuurlijk gewoon botte pech, dat kan je kroes niet in de schoenen schuiven.

29-01-2025 10:49

mickey2602 +4804

Zo kijk ik er ook naar SneekAjax. Puur voor wat betreft het elftal de komende tijd. Wat betreft een eventuele verkoop zien we dan wel,het gaat erom dat we de komende maanden een extra linksbuiten hebben en op basis van jouw woorden is Forbs niet zo gek. Alleen inderdaad de makkelijkste weg voor Kroes.

29-01-2025 12:51

Francesco +6025

Optimisme is belangrijk.

: )

29-01-2025 16:08

Suavimani +12156

Ook weer zo'n misleidende titel trouwens. Als je als trainer mag kiezen tussen niks en Forbs, dan heeft Forbs je voorkeur ja. Want dat geeft je in ieder geval een extra optie met wat snelheid. Maar als hij mocht kiezen tussen een directe versterking en Forbs, zou hij natuurlijk nooit liever Forbs willen.

Nu wordt net gedaan alsof Farioli aan Kroes heeft gevraagd om Forbs terug te halen. Maar dat is toch echt Alex' eigen zotte plan. En een van de vele redenen waarom Farioli het in de zomer voor gezien zal houden. Eigenzinnige, kundige trainers jagen wij doorgaans graag weg door op het 'nieuwe beleid' van de club te wijzen.

29-01-2025 10:40

ajaxfan83 +3631

Zal me niets verbazen dat dit niet gaat lukken, maar misschien moet de technische leiding eens tegen farioli zeggen dat hij maar spelers van jong moet gebruiken , wij zijn daar groot mee geworden als Ajax zijnde, maar meneer farioli wil persee zijn zin door drijven door forbs terug te laten halen, en we zullen vandaag of morgen ook nog te horen krijgen dat die Griek naar Ajax komt omdat farioli daar ook op hamert op de komst van deze man

29-01-2025 06:48

Ferd +38683

welke spelers heeft jong Ajax op linksbuiten dan? Lul toch niet zo dom.

En ja, het zal mij ook niets verbazen als het niet gaat lukken, want Kroes is een faalhaas

29-01-2025 10:43

Lunsdale +6453

Ik word ook niet vrolijk van een Banel. De rest zijn nog niet ver genoeg in hun ontwikkeling om daar wat van te mogen verwachten.

29-01-2025 10:56

Torman +1998

Lijkt wel nep allemaal

Maar t is de godvergeten realiteit 🤣🤣🤣

29-01-2025 02:43

FdJMdL +4505

arme Farioli moet met een amateur td werken

29-01-2025 01:44

Francesco +6025

Ik kan me nog die dagen herinneren dat 95 % van de Ajax fans hoopte dat Lucca wegging.
Ik had hem liever bij de club gehouden. Was goedkoop en scoorde zo nu en dan als invalspits.

Inmiddels heeft Ac Milaan hem al op een lijst staan, schijnt als ze Giminez niet kunnen krijgen.

Kortom, men roept veel te snel ( ik soms ook) dat een speler niet goed genoeg is.
Lucca was een prima 2e /3e spits geweest voor Ajax.

29-01-2025 00:20

JohnDylan +23248

Ajax moet toch geen 10 miljoen uitgeven aan een 2e/3e spits? Die fout hebben ze bij Akpom ook gemaakt.

29-01-2025 00:39

davidsglory +799

Weghorst is beter dan Lucca

29-01-2025 06:18

Tommyshelby +130601

Bounida expected to leave Ajax. Talks over a new contract have collapsed.

Fabrizio Romano - 23:44

28-01-2025 23:50

Libero +19295

Wolves betaalt zijn hele salaris à 1,6 mio plus huursom à 2,5mio.
Gaat dus minstens 2 mio kosten plus evt. goodwill om het huurcontract open te breken. Wat kostte het tussentijds terughalen van FJ vorig jaar?
En dat terwijl de competitie over 3,5 maand afloopt.
Penny wise, pound foolish, Kroes, weer!

Bron: https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/ajax-bevestigt-forbs-vertrekt-op-huurbasis-naar-wolverhampton-wanderers

Ja ja disclaimer, we weten het niet zeker want we zijn er zelf niet bij geweest etc etc.

28-01-2025 23:35

Therealist2021 +2700

Niet vergeten dat die gozer al veel te veel geld heeft gekost met deze kosten kom je straks rond de 20 miljoen uit voor deze koekenbakker🤣

29-01-2025 00:05

Odin2710 +2144

5 maanden de tijd gehad om een vervanger voor Forbs te zoeken. En waar komen se uit.... bij Forbs.... knap staaltje scouting dit 👌🏻

28-01-2025 23:33

JohnDylan +23248

Knap staaltje langetermijnbeleid ook.👌🏻

28-01-2025 23:41

vandenhaas4 +15167

Tja ze zochten een type Forbs. Dat is wel goed gelukt.

29-01-2025 01:03

vandenhaas4 +15167

Het is bizar. Waar zijn we mee bezig? Kroes krijgt terecht de schuld van dit wanbeleid, maar waar is die Beuker eigenlijk mee bezig? Dacht dat ze het samen deden? Gebakken-luchtverkopers die twee.

28-01-2025 23:32

JohnDylan +23248

In Beuker’s verdediging hij heeft enorm veel op zijn bord. Hij is in effect hoofd methodologie (want dat doet Grim niet als hoofd scouting), hoofd van de organisatie van de scouting (want De Lang laat de organisatie van de scouting aan Beuker over omdat zijn kracht daar niet ligt) en heeft daarnaast ook nog alle taken die wel gewoon bij zijn eigen baan horen. Maar ja, Beuker heeft al die macht wel zelf naar zich toe getrokken. Wat we hadden kunnen verwachten aangezien hij zichzelf in Schotland (zonder enige ervaring als trainer) interim trainer maakte. Die man overschat zichzelf duidelijk enorm. Mijn verdediging van Beuker is nogal off the rails gegaan.

28-01-2025 23:44

d2theDju +1665

Jij zou een goede advocaat zijn :D

29-01-2025 09:10

YRGI +33036

Diep en diepriest word je ervan.

28-01-2025 23:29

JohnDylan +23248

Ik ben zo blij dat we met Ajax met Sosa, Avila en Wijndal zitten terwijl Salah-Eddine deze winter een mooie stap lijkt te maken (misschien zelfs naar PSV). Ook prachtig dat we Regeer voor 4.5 miljoen hebben teruggekocht nadat we hem voor een miljoen hadden verkocht en Gaaei voor 4.5 miljoen euro kochten. Nu kan je zeggen dat Ajax doordat het elk seizoen een nieuw technische bestuur heeft geen langetermijnbeleid kon voeren maar op dit moment lijkt de persoon die Forbs verhuurde met een optie tot koop bezig om hem terug te halen dus zelfs met dezelfde technische beleidsbepalers lijkt Ajax geen langetermijnbeleid te overen.

28-01-2025 23:07

The Future +5667

Tsja, zonder geld is het door veel mensen zo gewenste beleid voeren gewoon niet mogelijk. Het is overleven, het is schapen. Alleen de komst van Regeer had voor mij niet gehoeven (had dat geld liever besteed aan een linksbuiten), maar jij was juist fan van zijn komst dus daar zal jij ook niet op afknappen.

Als je het onmogelijke verwacht, zal je altijd teleur worden gesteld/pessimistisch zijn.

28-01-2025 23:24

JohnDylan +23248

Juist doordat er zo weinig geld is zijn de keuzes die Kroes maakt slecht. Henderson aantrekken met een salaris van 4.5 miljoen euro was een slechte keuze. Weghorst kopen met het kleine beetje transferbudget wat er was is een slechte keuze. Een dure huurspeler aantrekken als back-up van Sutalo is een slechte keuze. Daarbij liet hij Bergwijn met een korting gaan zodat hij nog de tijd had om een linksbuiten aan te trekken. Inmiddels zijn we maanden verder en lukt het hem nog steeds niet om een linksbuiten aan te trekken. Dit gaat niet om het onmogelijke verwachten maar om het verwachten van een bepaalde basis competentie. Ajax moet nu elk dubbeltje omdraaien en Kroes doet dat niet goed.

28-01-2025 23:28

Francesco +6025

@ Henderson transfervrij halen, een legend van de premier league....

was een slechte keuze? Hij is mede de reden dat Ajax 2e staat....

29-01-2025 00:22

JohnDylan +23248

Ajax moet enorm bezuinigen en ze halen een speler voor 4.5 miljoen euro per seizoen. Henderson is een legende voor zijn rol als waterdrager. Dat is geen 4.5 miljoen per seizoen waard.

29-01-2025 00:37

Odysseus +14485

Kroes is als iemand met nog 5 euro op de bank , halverwege de maand en pas in de eerste van de nieuwe maand een nieuw salaris. In plaats van z’n lege voorraad brood en eten aan te vullen, koopt hij van z’n laatste geld nog een extra tandenborstel. Zo’n TD hebben wij.

29-01-2025 06:22

AlexLitmanen10 +14487

Henderson is een prima aanvulling maar of het zijn enorme Salaris waard is ? Moeilijk te zeggen.

Overigens was Kroes nog niet in functie bij het halen van Henderson

29-01-2025 08:23

Ferd +38683

Er zijn clubs met weinig geld die wel creatief bezig zijn en goede spelers halen. Omdat daar een goede TD zit.

En een beetje TD weet mislukkelingen ook te verkopen. Mislintat verkocht Daramy ook voor goed geld. Laat Kroes daar een voorbeeld aan nemen.

29-01-2025 10:45

Odysseus +14485

Het is gewoon iedere keer geld in de plee gooien terwijl al weinig is.

29-01-2025 06:23

Fredschuit1 +1542

Ik snap al die negativiteit niet zo. Heeft zich bij Wolves enorm ontwikkeld in die 10 minuten speeltijd en wij plukken daar zo de vruchten van. Run Borges, Run!

28-01-2025 22:52

Sportvolgert +41182

Is die nog sneller geworden? Ik ga goed kijken hoe hard hij nu met bal en al over de achterlijn gaat lopen

28-01-2025 23:14

RobinhoV410 +568

Goed stuk van Lentin Goodijk op Vi Pro hierover: https://www.vi.nl/pro/terug-bij-af-de-oude-linksbuiten-moet-de-nieuwe-linksbuiten-worden-bij-ajax. Wat we al weken aangeven wordt in het stuk nog maar eens bevestigd: technisch wanbeleid ten top bij Ajax. Om helemaal gek van te worden na de laatste jaren.

28-01-2025 22:50

AlexLitmanen10 +14487

Bergwijn ging onverwacht op de laatste dag nog weg. Anders had Forbs hier gewoon gespeeld in plaats van verhuur.
Ik ben niet helemaal weg van de speler maar het is een back-up voor Godts. Dus dat is verder prima

Ik hoop overigens dat Raúl Moro ook nog aangetrokken kan worden (zeker mocht Akpom nog vertrekken).
Een rechtsback erbij zou leuk zijn, ik verwacht dat Fosu Mensah gewoon een contractje krijgt

Het enige echt goede dat Kroes heeft gedaan is het verhuren van Hlynsson (ipv verkoop aan Twente). Daar zie ik nog wel toekomst in.

Niet gek overigens dat er alleen gehuurd wordt, dat heeft met transfer systeem te maken. Iedereen wacht even af wat er na de Diarra gebeurt

28-01-2025 22:43

Danielson +50667

Andere clubs kopen en verkopen gewoon hoor..
Diarra arrest heeft nog 0,0 impact.

28-01-2025 23:07

AlexLitmanen10 +14487

Het zal me niks verbazen als er de helft minder definitieve transfers plaatsvinden.
Dat heeft zeker wel effect

29-01-2025 08:24

Sportvolgert +41182

Is dat geen linksback? Had Bakker graag gezien.

28-01-2025 23:15

Ferd +38683

afgelopen zomer was er nog geen sprake van het Diarra arrest, toch verhuurde Kroes toen ook alsof zijn leven er vanaf hing

29-01-2025 10:47

AlexLitmanen10 +14487

Zeker weten, toen was alleen de uitspraak nog niet geweest meen ik.
Alleen in de zandbak wordt er nog met geld gesmeten

29-01-2025 13:15

ElFlaco +3655

Pfffff nee hè wat een farce. Ik snap dat er geen geld is maar haal dan gewoon Faberski en Bounida naar 1. En ja ik weet dat het geen linksbuitens zijn.

28-01-2025 22:42

AlexLitmanen10 +14487

Wie zegt dat Faberski niet doorgeschoven wordt? Of die jongen er al klaar voor is heb ik wel twijfels over..

28-01-2025 22:44

Sportvolgert +41182

Die had al lang een paar keer moeten invallen.

28-01-2025 23:16

TeringHenkie +28866

Dat is nog een jochie man!!

28-01-2025 23:20

ElFlaco +3655

Nou en , dat waren Kieft Rijkaard Vanenburg Van Basten Olsen (vooral hij fysiek gezien) vd Vaart en Sneijder en de beste van allemaal JC himself toch ook? En dan vergeet ik er nog velen.

29-01-2025 11:49

emieltjuhh +18178

Goeie transfer wel voor Banel😅

28-01-2025 22:40

Yeshyeshyall +11025

Misschien kan ie terugkomen onder zijn echte naam: Borges, dan hebben we nog een beetje een idee dat het een aankoop betreft

28-01-2025 22:37

AlexLitmanen10 +14487

Carlos Borges op zijn rug en een nieuwe start

28-01-2025 22:44

JohnDylan +23248

Drie dagen voor het einde van januari en het enige wat Kroes heeft gedaan is

- Unuvar transfervrij naar FC Twente laten vertrekken
- Avila voor een jaar verhuren aan een Braziliaanse club die niet de financiele middelen heeft om hem daarna te kopen
- Rensch voor een schijntje verkocht
- Mannsverk verhuurd
- Van de door Mislintat onderhandelde optie tot koop van Regeer gebruik gemaakt
- Een uitzending van Rondo.

28-01-2025 22:28

NouridolbergNeres34 +1939

Kortom einde Alex Kroes bij Ajax, hij moet lekker naar de Ijsselmeervogels gaan want bij Ajax moet je presteren. Dit is echt kleuterklasniveau wat hij in 2 transferperiodes heeft laten zien.

28-01-2025 22:31

JohnDylan +23248

Ik zou hem net als bij AZ een veredelde secretaris van de algemeen directeur maken. De Lang zou ik hoofd spelersbegeleiding maken. Vervolgens zou ik een nieuw directeur scouting en recruitment aanstellen en Beuker bij de scouting weghouden.

28-01-2025 22:32

WantAmsterdam +116453

Ik zou hem een baan geven als assistent van de koffie juffrouw. Want dat lijkt me meer terecht gezien zijn kwaliteiten.

28-01-2025 22:34

Ferd +38683

Dan weet je zeker dat je een kopje thee krijgt wanneer je koffie besteld.

Ik zou hem helemaal geen baan aanbieden.

29-01-2025 10:50

Ferd +38683

wat heeft Ijsselmeervogels jou misdaan? Je moet wel een Spakenburg fan zijn als je Kroes bij de ijsselmeervogels wilt zien.

29-01-2025 10:50

NouridolbergNeres34 +1939

Ik heb met beide niks, ben een Ajacied verder geen liefde voor andere clubs.

29-01-2025 20:55

Mauro34 +12884

Neem voor de gein even de transfers van afgelopen zomer mee in je optelsom en het wordt helemaal treurig wat hij gedaan heeft voor ons.

28-01-2025 22:33

Yeshyeshyall +11025

Hlynsson zo goed als verhuurd

28-01-2025 22:33

Ommers +189

Die jongen kan beter gewoon vast op vakantie gaan! Het enige wat hij die laatste dagen nog kan doen is waarschijnlijk in het sportive nadeel van de selectie.

Ik had al niet veel verwachtingen maar dit is echt erg.

28-01-2025 22:33

afca4eva +5985

Jaydon Banel naar Burnley

Was gister ook aanwezig bij hun wedstrijd.


Rumours in social that Burnley are close to signing Jaydon Banel from Ajax.

The 20 year old was at the game last night.

Bron: The Burnley Way

28-01-2025 22:27

Danielson +50667

Laat me raden: verhuur?

28-01-2025 22:28

Tommyshelby +130601

Half jaar contract. Gratis weggegeven neem ik aan?

28-01-2025 22:29

Ajacied33 +37061

Huur of gratis weggeven?

28-01-2025 22:30

Mauro34 +12884

Toch nog iets van positief nieuws vandaag dan!

28-01-2025 22:33

JohnDylan +23248

Rechtsbenige Forbs maakt plaats voor linksbenige Forbs.

28-01-2025 22:35

TeringHenkie +28866

Verdomme en met Klaassen blijven we mee zitten!!

28-01-2025 23:24

Dolblij +45845

Begint een klucht vol dissonanten te worden.

28-01-2025 22:26

MarcelvTol1971 +15582

Zou het AJAX aandeel instorten als AJAX iets koopt ?
Kroes heeft nogal wat van die dingen in huis ........

28-01-2025 22:26

Dolblij +45845

Je lijkt een punt te hebben. Sinds 6 januari is het aandeel Ajax met 0,46 cent gestegen na een lange periode van koersdaling.

28-01-2025 22:31

NickOoms +2611

Het is toch ook triest dat je alleen maar spelers kan verhuren ipv verkopen. Nog nooit bij Ajax meegemaakt dit

28-01-2025 22:25

afca4eva +5985

Beetje nieuwtjes bijhouden op X is ook als zoeken naar een speld in een hooiberg met die Turken en hun Galatasaray pfff
Rot op.. wij hebben andere dingen aan ons hoofd 😂

28-01-2025 22:23

Patrick020 +22558

Ik had deze 2 dagen weinig tijd vanwege werk etc, heb geen interessante geruchten gemist he?

28-01-2025 22:20

afca4eva +5985

Ik zou gaan overwerken als ik jou was, zo ergens tot halverwege Mei.

28-01-2025 22:23

Patrick020 +22558

Hahaha. Ik werk al te veel man, kan even niet nog meer bij.

Maar weinig gebeurt dus.

28-01-2025 22:25

ajax4ever001 +18774

Benieuwd hoe iedereen in het stadion donderdag reageert op de gang van zaken rondom deze transferwindow

28-01-2025 22:19

MarcelvTol1971 +15582

Ligt eraan, als AJAX 0-2 achter komt zal er wel wat gemor los komen.

28-01-2025 22:23

ajax4ever001 +18774

Ik weet dat het heel fout klinkt maar stiekem hoop ik daar dan maar op.. puur alleen voor een statement richting de hoofdverantwoordelijken. Al wil je ten allen tijde natuurlijk dat Ajax altijd wint laat daar geen misverstand over zijn. Die CL plek in de eredivisie is zo belangrijk om weer terug te komen als club in sportief als financieel opzicht daarom zijn versterkingen van belang.

28-01-2025 22:26

BrianBribbey +226

Blij zijn dat je tweede staat en dat het eindelijk transferwindow is zodat je je selectie kunt versterken en een serieuze gooi kan doen richting het veiligstellen van champions league voetbal en een eventueel kampioenschap en dan vervolgens je hele selectie verhuren en regeer halen, lekker bezig pik

28-01-2025 22:17

Patrick020 +22558

Kroes. Inmiddels al tijd om een rechtsback, linksbuiten en een 10 te halen?!

28-01-2025 22:15

Mitchjo +6249

Ik snap zo'n man ook oprecht niet. Eerst had hij maanden de tijd om zich (na veel praatjes) voor te bereiden op de transferzomer. Dat verneukt hij compleet. Tsja, bij sommigen heeft hij dan nog enig krediet, want hij is onervaren. Dan zou je toch denken dat de beste man er alles aan doet om de transferperiode er na er niet wéér zo'n puinhoop van te maken? Wat heeft die randdebiel van september t/m december gedaan dan? Dan ben je toch gewoon compleet de weg kwijt en volledig incapabel?

28-01-2025 22:12

NouridolbergNeres34 +1939

Wat een ongelofelijke kneus is die Kroes toch, alle opties die je hebt ga je deze beperkte Roadrunner terughalen en daar moet je nog voor betalen ook. Kansloos echt waar.

28-01-2025 22:09

Koekie87 +21072

Waar betaald hij Forbs eigenlijk van!!! Hebben toch geen geld!!!

28-01-2025 22:10

Artemio +32496

Het ergste is ook nog dat je zeer waarschijnlijk geld moet toeleggen om Forbs terug te kunnen halen….

Schande.

28-01-2025 22:06

Mauro34 +12884

Uiteindelijk maak je dat goed door de verhuren van Akpom en Ramaj. Wolves zal ongetwijfeld blij zijn om van hem af te zijn, dus verwacht niet dat die heel moeilijk gaan doen.

28-01-2025 22:07

WantAmsterdam +116453

“Maak je goed”
Hahaahahahah, je verhuurt twee bruikbare spelers, je beste scorende spits en je meest getalenteerde en waarschijnlijk ook nu beste doelman en dan vang je daarvoor een kleine huursom. Wat leuk.

28-01-2025 22:12

Mauro34 +12884

Lees nou gewoon even rustig wat ik zeg.
Ik heb het puur over het financiële plaatje. Ik zeg nergens of ik het eens ben met die huurdeals.

28-01-2025 22:13

WantAmsterdam +116453

Het financiële plaatje bestaat uit meer dan alleen deze spelers/deals.

28-01-2025 22:17

Mauro34 +12884

Gap, waar heb jij het nou over man? Daar gaat dit toch helemaal niet om? Je hoeft niet overal op te reageren he, als je het niet snapt.

28-01-2025 22:18

WantAmsterdam +116453

Ik snap het wel. Jij blijkbaar niet.
Het gaat niet erom dat we Forbs niet kunnen betalen. Het gaat erom dat we een mislukte huurling terughalen en daarvoor zelfs nog moeten betalen.
Het is op zich niet te verdedigen.

28-01-2025 22:22

Mauro34 +12884

Haha precies, je snapt dus niet wat ik zeg. Geeft niet, kan gebeuren.

Niemand is hier het terughalen van Forbs aan het verdedigen. Ik vind het waanzinnig wat er nu allemaal aan de hand is. Ik zeg alleen dat Kroes zijn keuze “beargumenteerd” met dat het geld wat voor Forbs wordt betaald, wordt terugverdiend met het verliezen van de salarissen van Akpom en Ramaj.

28-01-2025 22:26

WantAmsterdam +116453

Dat is dan niet mijn fout want dat schrijf je niet in je reactie. Alles wat jij schrijft is dat we het geld goed maken met het verhuur van twee andere spelers en dat Wolves? niet heel moeilijk zal doen.

28-01-2025 22:29

Tommyshelby +130601

Tajon Buchanan (back van Inter waar we aan gelinkt waren) vertrekt op huurbasis naar Spanje, met optie tot koop.

Volgens de Telegraaf konden wij Buchanan niet halen omdat Inter niet buiten Italië mocht verhuren vanwege "belastingtechnische redenen". En nu gaat ie naar... Spanje.

Wanneer valt onze kale pruts TD eindelijk door de mand? Hij houdt gewoon iedereen voor de gek.
Een con artist is het.

28-01-2025 22:06

WantAmsterdam +116453

Haha, je verzint het niet.

Maar ook hier weer: wat een verschrikkelijke naam, die Buchanan is nog minder een Ajax speler dan Gaaei.

28-01-2025 22:08

Tommyshelby +130601

Haha ja, het was ff schrikken dat we hier interesse in hadden. Mislukte buitenspeler zonder gogme.

Maar we worden een partij voorgelogen, al sinds de zomer al.
Kroes is een wandelende red flag. Hij verdient een enkeltje Sierra Leone.

28-01-2025 22:10

WantAmsterdam +116453

100%.
Bestaat alleen maar uit red flags. Positief signaal over of van hem is er nog niet.

28-01-2025 22:10

eenAjaxfan +20435

We worden inderdaad voorgelogen... de vraag is alleen: door wie.
De meeste roepen meteen: Kroes!
Ik denk toch vooral dat de media een beeld creëert om maar clicks te krijgen.
Ben ik het met alles wat er daadwerkelijk gebeurd eens? Dat niet.
Maar zo erg als hier op Kroes afgegeven wordt gaat mij veel te ver.

28-01-2025 22:22

WantAmsterdam +116453

Haha, kom op. Je meent dit toch niet?
Zelfs jij kunt het niet meer verdedigen. De media (vooral Telegraaf) zijn dik met Kroes.

28-01-2025 22:23

Tommyshelby +130601

Kroes heeft bij 3 clubs gelogen over z'n aandelenbezit, heeft gelogen dat ze op tijd waren met Sulemana (en tekende voor de buhne beroep aan) en dan kan ik nog wel een paar dingen noemen over zijn banden met SEG. Die man is geen zuivere koffie.

28-01-2025 22:25

Bky +57156

Ik denk soms nog maar gewoon even terug aan de goede ouwe tijd dat Kudus of Neres bij ons op de bank zat omdat hun concurrenten beter waren.

28-01-2025 22:04

Mitchjo +6249

Haha bizar he. Het kan verkeren.

28-01-2025 22:06

Craain +5013

Neres speelde behoorlijk veel... Kudus inderdaad maar het lag ook aan hemzelf, te vedette neiging en heeft weinig werkethiek...

28-01-2025 22:06

JohnDylan +23248

Volgens mij werd Kudus nooit door een betere speler uit de basis gehouden, alleen door blessures en verkeerde keuzes van de technische staf.

28-01-2025 22:07

WantAmsterdam +116453

Ja en Neres was na zijn zware blessure ook lang uit vorm.

28-01-2025 22:09

WantAmsterdam +116453

Toen Kudus op de bank zat stond Klaassen vaker op het veld.

Zo rooskleurig is het verleden ook allemaal niet.

28-01-2025 22:09

Flaco +19597

Ik zie Kroes zelfs deze deal verpesten. En aan het einde van de transferwindow zijn we een basisspeler op de rechtsback kwijt en hebben we een overbodige middenvelder gekocht.

28-01-2025 22:03

SpartakAmsterdam +5525

https://x.com/glennmahh_/status/1884264282692673944?s=46&t=i1pXb3wN34DLJz_pJ6NBaQ

😂

28-01-2025 22:02

WantAmsterdam +116453

Doet me eerder aan Steijn denken. Mislintat heeft tenminste niemand voor de bus gegooid.
Die was alleen incompetent. Kroes is incompetent en achterlijk.

28-01-2025 22:04

Patrick78 +53197

Sven Kroes

28-01-2025 22:04

Spelverdeler +4664

Te griezelig.

28-01-2025 22:08

JohnDylan +23248

Gerangschikt op leeftijd:

RA: Berghuis en Traoré
ST: Weghorst en Brobbey
LA: Forbs en Godts

Berghuis kan het niveau niet meer aan, Traoré speelt de helft van zijn wedstrijden redelijk en de andere helft slecht maar nooit meer goed, Weghorst is alleen geschikt als pinch-hitter, Brobbey is een voetballend beperkte targetman die dit seizoen niet kan scoren, Forbs is ... Forbs (zelfs zijn naam is teleurstellend aangezien hij als Borges kwam) en Godts is een jong talent wat na enkele goede wedstrijden enorm werd overhyped en inmiddels het lastig heeft.

28-01-2025 22:00

WantAmsterdam +116453

Dit kun je vooral zowat elke positie doen en het zal niet bepaald beter uitzien.

28-01-2025 22:02

JohnDylan +23248

RB: Gaaei en Regeer
RD: Rugani en Sutalo
LD: Kaplan en Hato
LB: Wijndal en Baas

Hoewel ik zeker geen fan ben van Gaaei, Rugani en Wijndal vind ik dat Ajax de verdediging aardig heeft bezet. Al is het natuurlijk de vraag of Regeer door Farioli als back wordt gebruikt. Zo niet dan heeft Ajax op rechtsback een probleem.

28-01-2025 22:04

WantAmsterdam +116453

RB: een middenvelder en een wingback
RCV: Sutalo is goed maar Rugani is in niks een Ajax verdediger.
LCV zit goed met Baas, Kaplan en talenten.
LB: Hato en Wijndal
Hato prima. Wijndal hoort niet bij ajax.

Waarom verdraai je opeens Baas en Hato de hele tijd?

28-01-2025 22:07

Craain +5013

Rechtsbuiten en linksbuiten?

28-01-2025 22:08

JohnDylan +23248

Ik vind het onzin dat Regeer een middenvelder is. Sterker nog, ik vind dat die manier van denken haaks staat op de Ajax School.

"Waarom verdraai je opeens Baas en Hato de hele tijd?"

Zodra de ruimtes iets groter worden (wanneer Ajax geen catenaccio meer speelt) zal Baas verdedigend te kwestsbaar zijn voor een rol als LCV. Baas komt nu al in de problemen als hij ook maar een klein beetje ruimte moet verdedigen. Daarbij vind ik Baas te kwetsbaar in kopduels om op de lange termijn als centrale verdediger te houden. Ajax krijgt in de huidige speelstijl weinig voorzetten tegen omdat de flanken verdedigend dicht timmeren maar in een verdediging die meer gericht is op vooruit verdedigen zal het aantal voorzetten tegen ook weer toenemen.

28-01-2025 22:13

WantAmsterdam +116453

Ik vind hem aan de bal prima. In potentie misschien een goeie rechtsback. Maar de laatste jaren speelde die echt voornamelijk als middenvelder en hij moet Rensch vervangen, dan ga je gewoon hard op achteruit.

Je bent wel heel hard voor Baas. Ook Hato heeft zijn problemen in de grote ruimte en Baas doet het echt heit zo slecht verdedigend gezien.
Maar hoe dan ook, Baas was niks bijzonders als LB, daar wil je hem eigenlijk toch niet hebben?

28-01-2025 22:16

JohnDylan +23248

Hato kan in de grote ruimte op fysiek 'fysieke duels' winnen. Baas kan alleen puur op techniek 'fysieke duels' winnen en dat is in de grote ruime veel moeilijker. Ik vind Baas al een interessante linksback (in potentie), iemand die een hoofdtrainers tactisch veel flexibiliteit geeft. Ik denk dat hij zijn opbouwende vermogen als inverted back optimaal kan benutten. Ik denk ook dat Baas en Regeer beide zeer geschikte backs voor een trainer als Ten Hag zijn.

28-01-2025 22:18

WantAmsterdam +116453

Klopt, maar ik vind Baas zijn positionering en keuzes vaak beter dan die van Hato. Dus daar heeft Baas hem weer wat voor.

28-01-2025 22:19

JohnDylan +23248

Wat belangrijker is in deze zeer verdedigende speelstijl van Farioli maar in de grote ruimte dat het veel grotere atletische vermogen van Hato belangrijker zijn. Daarbij is Baas positioneel alleen goed in wedstrijden waarin Sutalo naast hem speelt.

28-01-2025 22:21

WantAmsterdam +116453

Je praat vooral uit hoop dat Farioli vertrekt (dat is aannemelijk) en dat daarna en trainer a la Keizer/Bosz komt (wat niet aan te nemen is gezien de informatie die we hebben over onze directie).
Kans is groot dat we weer iemand krijgen die dichter tegen Farioli aanzit dan die genoemde trainers. En die toekomstige trainer ziet in Regeer dus ook meer een middenvelder/Regeer is niet optimaal voor die speelstijl en Hato als back.

28-01-2025 22:27

Craain +5013

Linksachter en rechtsachter?

28-01-2025 22:07

JohnDylan +23248

rechteraanvaller en linkeraanvaller.

28-01-2025 22:09

Craain +5013

Dat snap ik het wel, beetje verwarrend...

28-01-2025 22:10

Bensco +7192

Weet je wat het is? Dat je als TD het vak nog moet leren is 1 ding maar dat je jezelf vervolgens in interviews gaat zitten en allerlei gladde praatjes gaat zitten maken is wat anders. Ik kan deze vent sinds dag 1 al niet serieus meer nemen. Ik heb zelden zo’n zelfingenomen zak mee gemaakt als Alex Kroes.

28-01-2025 21:58

Mitchjo +6249

Ik vind het ook nog wel een verschil tussen het vak moeten leren en compleet incapabel zijn.

28-01-2025 21:59

Knakworst +560

Het is heel makkelijk om hier nu te gaan roeptoeteren over Kroes dit en dat.
Ten eerste er is nog helemaal niets rond of bevestigd.
Ten tweede mogen we pas oordelen na 3 februari.
Dan pas kun je de balans opmaken en bepalen of hij gefaald heeft.
Misschien wordt Forbs gezien als backup links/rechtsbuiten en komt er nog een concurrent voor Godts en Traore.
En daarnaast een rechtsback en creatieve middenvelder.
Als dit niet zo is hebben we alle recht tot klagen.

28-01-2025 21:56

Patrick78 +53197

Keep on dreaming

28-01-2025 21:56

Ommers +189

Haal dan eerst de concurrent en niet een loze extra middenvelder en een linksbuiten die je met alle geweld probeerde te lozen afgelopen zomer...

28-01-2025 21:57

Haarlemmer +20681

Begin maar met klagen dan. Er gaan echt niet 4 spelers komen. En dan nog had meneer wel begin januari aan de slag gemogen in plaats van eind januari. En vergeet niet dat meneer straks 2 basisspelers en 1 vaste backup de deur uitgeholpen heeft en er niks voor terug wil halen.

28-01-2025 21:58

emieltjuhh +18178

@Broodkeknakworst het is een schande die Kroes

28-01-2025 21:58

HsvHoek +2856

Opmerkelijk dat je Kroes nog steeds verdedigd, de man heeft een half jaar de tijd gehad en komt niet verder dan middenvelder Regeer halen als rechtsback. Als klap op de vuurpijl, Forbs die in augustus weg moest terughalen onder het mom van er moet toch iemand met snelheid komen deze transferperiode.
Tuurlijk moet je wachten tot 4 februari om te oordelen maar iedereen hier weet dat Kroes niks voor elkaar krijgt binnen nu en een week omdat hem dat al een half jaar niet lukt.

28-01-2025 22:00

Knakworst +560

Ik verdedig Kroes zeker niet maar je moet ook realistisch blijven. Wij hebben geen inzicht in de financiële situatie op dit moment. Wij weten niet exact wat voor zooitje Mislintat er van gemaakt heeft.
Regeer is met het oog op het vertrek van Mansverk en Hlynsson geen gekke zet, daarnaast moest de terugkoop clausule voor een bepaalde datum geactiveerd worden.
Forbs terughalen is met het eventuele vertrek van Akpom ook geen gek idee om de selectie weer in balans te krijgen.

28-01-2025 22:17

Ajax25 +1281

3 februari is 1 dag na Ajax Feyenoord. Wie gaat er rechtsback spelen? Peter Pan?

28-01-2025 22:23

Knakworst +560

Ik denk Anton Gaaei

28-01-2025 22:47

Spelverdeler +4664

Ik denk dat zowel Kroes als Farioli opgelucht zullen zijn als na dit seizoen hun samenwerking eindigt.

28-01-2025 21:54

Haarlemmer +20681

Ik hoop Kroes exit

28-01-2025 21:56

WantAmsterdam +116453

Daar is denk ik inmiddels iedereen binnen en rondom Ajax het mee eens.

28-01-2025 21:56

Spelverdeler +4664

Ik geloof ook niet dat Kroes het voor 85% eens is met Farioli. Bij lange na niet zelfs. En andersom zal hetzelfde gelden.

28-01-2025 22:06

GNBL +90785 moderator

Wanneer komt Frans Bauer te voorschijn?

28-01-2025 21:54

SpartakAmsterdam +5525

Doe inmiddels maar gewoon Ralphie Inbar. Nachtmerrie is het toch al.

28-01-2025 21:58

Patrick020 +22558

Wtf.

Door bepaalde 'belastingtechnische redenen' kan zijn club Internazionale hem echter niet aan de Amsterdammers verhuren. Alleen een tijdelijk vertrek naar een Italiaanse club is mogelijk. Torino zou een van de geïnteresseerde clubs zijn.

https://x.com/FabrizioRomano/status/1884328525005742212

28-01-2025 21:52

WantAmsterdam +116453

Poeh, gelukkig komt deze prutser niet naar ons toe.

28-01-2025 21:55

1Zlatan +5261

Hahaha t is te gek voor woorden, moeten we dadelijk wolves nog geld betalen om ze verlossen van iemand die niet speelt omdat (a) ze die belachelijke koopoptie hebben en (b) wij hebben nagelaten een ontsnappingsclausule op te nemen in het huurcontract (bijv bij minder dan 6 basisplaatsen in eerste half jaar).


Echt jongens, dit eindeloze gefaal kan niet meer rechtgeluld worden.

28-01-2025 21:52

emieltjuhh +18178

Tering van den boomen blijft gewoon

28-01-2025 21:51

ajaxwestland09 +29232

Tuurlijk verdient goed en zijn gezin wil in NL blijven tja

28-01-2025 21:52

Sportvolgert +41182

Stel hem.dan ook niet meer op denk ik dan, farioli geeft hem gewoon veel te vaak minuten.

28-01-2025 21:55

Haarlemmer +20681

Wat is die kroes toch een oetlul en misbaksel eerste klas. Waarom kan die alleen spelers verhuren en krijgt hij voor een basis rechtsback minder dan PSV’s derde linksback?

28-01-2025 21:51

ZlatDen +1976

Oké ik ben niet snel van het kritiek leveren of iets posten, maar morgen nog 5 dagen? WTF is de directie aan het doen? Krijg zo een slecht gevoel over de 2e competitiehelft op deze manier.

28-01-2025 21:51
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.