'Ajax gaat in gesprek met entourage van PSV-talent Babadi'

door Jesse ter Haar 312

Bron Voetbal International

'Ajax gaat in gesprek met entourage van PSV-talent Babadi'

door Jesse ter Haar 312

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax gaat in gesprek met de entourage van Isaac Babadi, zo schrijft Voetbal International dinsdagavond. De aanvallende middenvelder heeft een aflopend contract bij PSV en gaat in gesprek met meerdere geïnteresseerde clubs.

Voor het achttienjarige talent ligt alles nog open. Hij komt niet vaak meer aan de beurt bij PSV, beschikt over een in de komende zomer aflopend contract en kan rekenen op interesse vanuit het binnen- en buitenland. Ajax vindt Babadi een 'interessante' speler en informeerde al eens bij hem voordat hij een contract tekende in Eindhoven. 'Gedurende zijn periode in Eindhoven is er ieder jaar wel informeel contact geweest', is verder te lezen.

Er zal spoedig een gesprek volgen tussen Babadi en PSV, maar de entourage van de middenvelder gaat eerst in gesprek met geïnteresseerde clubs. Daartoe behoort Ajax, maar ook clubs uit Engeland, Duitsland, Italië en Frankrijk. In de gesprekken gaat het Babadi er grotendeels om op welk perspectief hij kan rekenen bij een eventuele overstap. Een contractverlenging bij PSV behoort echter ook nog tot de mogelijkheden.

Volgens het Eindhovens Dagblad is Babadi - die wegens te laat komen tijdelijk werd teruggezet naar Jong PSV - in het verleden al vaker dicht bij een nieuw contract in Eindhoven geweest, maar telkens vroeg zijn management om extra tijd. Bij PSV vindt men naar verluidt dat er 'getreuzeld' wordt, terwijl de entourage van Babadi van mening is dat PSV aanvankelijk laat was met het doen van een goed voorstel. Inmiddels de zaakwaarnemer van de talentvolle voetballer dus schermen met de 'voorzichtige' interesse van onder meer Ajax.

Speeltijd Babadi

In het begin van het seizoen kwam Babadi nog regelmatig aan spelen toe bij PSV. Hij stond in de basis in de strijd om de Johan Cruijff Schaal tegen Feyenoord en deed in de eerste twee Eredivisie-wedstrijden van het seizoen een helft mee, maar daarna werd in zijn speeltijd gesneden. Hij kreeg te maken met blessureleed, maar ook toen hij weer terug was, wist hij zijn plek in de basiself van PSV niet af te dwingen. In december deed hij nog mee met Jong PSV tegen Jong Ajax.

Lees meer over:
Plaats reactie

Nadamesmo +2266

Die Riquelme is een sukkel met fake accounts.
Maar.... Babadi gaat wel verlengen bij PSV.
Overigens heeft hij zelf nooit contact gehad met Ajax of Feyenoord. Zijn broer (zaakwaarnemer en "pater familias") zonder zijn medeweten wel.

19-01-2024 15:50

afcsja +2451

Ja jij ook, ouwe PSV’er

20-01-2024 05:34

brullie +7031

Ik las vanmorgen op X (bron: Riquelme) dat PSV bekend heeft gemaakt trots te zijn over het feit dat hij een 5 jarig contract heeft getekend bij Ajax...5 jarig??

19-01-2024 07:16

OwenStevenDalberg +27452

PSV trots dat hij naar Ajax gaat? Raar verhaal!

19-01-2024 07:26

hatodetoekomst +561

Ene kant wel, andere kant ze willen altijd al Ajax zijn daar in lampengat

19-01-2024 09:17

AjaxHoorn +32989

Ik snap de vergelijking met Ihattaren niet zo. Babadi staat niet bekend als vervelend ventje. Bazoer was dat meer en Bazoer vertrok omdat hij bij PSV als CV speelde terwijl hij als middenvelder wilde spelen.

Hij speelt natuurlijk niet voor niets geen wedstrijden maar qua techniek is het iemand die je er graag bij hebt.

18-01-2024 15:12

Flipper33 +6826

Goede speler maar of Ajax zijnde hem moet willen kwa voetbal ja kwa karakter nee

17-01-2024 21:03

JJFajax +3547

Zoon verwende jeugdspelers moet je niet aan beginnen. Eerst presteren en hard werken voordat ze wat kunnen/mogen eisen.

17-01-2024 19:33

DMDTagz +3247

Babadi? Houd 'm maar tevreden, voor je 't weet laat hij Majin Buu los.

17-01-2024 13:09

Stefansuarez +19012

Uiteraard keuze tussen Het Grote Ajax en de subsidieboertjes is zo gemaakt.

17-01-2024 11:29

Oldstar +5268

Inderdaad, dat is niet zo moeilijk. Kiezen tussen plaats 1 en 5 van de eredivisie en de Champions League of de Conference League .

17-01-2024 21:04

Stefansuarez +19012

Ajax is en blijft de grootste .
Wij komen vanzelf weer terug

18-01-2024 07:00

hoolimike +2453

Krijg beetje een Ihatarren 2.0 gevoel hierbij maar alleen al om die lampjes op de kast te jagen mag die komen!

17-01-2024 10:48

Grouster +1346

Ik vind Babadi een waanzinnig talent, technisch zeer begaafd en een slimme voetballer. Van harte welkom bij Ajax, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren!

17-01-2024 10:19

LOCAmpos +10413

Beetje druk op misehouy zetten op deze manier kan geen kwaad

17-01-2024 10:00

Babangida83 +23821

Ik zou hier niet aan beginnen. Een verstandige jongen had gewoon zijn contract bij PSV verlengd. Dat doet hij niet, dan weet je al dat er iets aan zijn mentaliteit schort. Jammer, maar next.

17-01-2024 09:52

Web +178830

Als hij voor Ajax kiest, gaat hij voor het grote geld
En wil hij toch investeren in hem zelf
Altijd als het kan voor het beste kiezen, het is een heel groot talent

17-01-2024 11:40

Babangida83 +23821

Dat ben ik met je eens. Maar nemen we mentaliteit ook mee als onderdeel van de beste zijn? Hij moet wel genoeg in zichzelf investeren. Einstein zij vroeger: Genius is 1% genius en 99% hard werken. Daar ben ik het volledig mee eens en geldt voor mij ook voor voetballers.

17-01-2024 11:58

komopajax777 +13146

Onzin!Dat zegt niets over zijn mentaliteit.Het is juist goed dat hij niet lukraak bijtekent.
Volgens Kale en Kokkie is hij Ajaxsupporter!De laatste met een PSV opleiding die eigenlijk Ajacied was was Huntelaar en dat is een groot succes geworden.

17-01-2024 12:29

3sterren +20205

Te laat komen is wel een dingetje, vooral als het vaker voorkomt …

17-01-2024 12:40

Babangida83 +23821

Not exactly the same case you're comparing...

17-01-2024 13:07

PJS +4991

Onzin. Deze jongen wil ballen. Bij PSV krijgt hij geen kans met 3 spelers voor zich. Ajax kan deze jongen perspectief bieden. Daarnaast groot talent. Proberen nu al te halen.

17-01-2024 13:50

Polifinario +2095

Gewoon lekker laten zitten. Je weet van te voren al dat hij met z’n entourage je vroeg of laat een oor gaat aannaaien.

17-01-2024 09:23

Zomer +1855

Als hij niet bij psv wil tekenen, weet je toch dat je een moeilijke jongen binnen haalt?

17-01-2024 08:24

Bobje99 +7044

Niemand hier zou bij PSV willen tekenen als je ook naar Ajax kan. Wij zijn toch ook geen moeilijke jongens?

17-01-2024 09:59

komopajax777 +13146

Wat een BS!Je bent niet per definitie een moeilijke jongen als je niet wil bijtekenen.

17-01-2024 12:30

Mark10 +1073

Even gewoon hersenspinsel.
Dest en Tilman hebben toch nog niet getekend bij psv .
Kan je niet gewoon eens steal doen!!

17-01-2024 08:06

tnrg +1145

Dest gaat ook niet tekenen. Ze kunnen zijn Barcelona salaris nooit evenaren. Bij Ajax zou hij ook grootverdiener zijn, dat is hij nou ook weer niet waard.

17-01-2024 09:02

Mark10 +1073

Afhankelijk van zijn salaris ..
Maar voor eredivisie zou hij een hele goede versterking . Tevens heel degelijk niveau voor Europees .
Inzetbaar op links en rechts ( bij nood zelf buiten speler) met goede leeftijd!

17-01-2024 16:18

Nr.10 +110936

Ik vind het prima, maar belangrijker dat wij spelers halen in de leeftijd 25-32 jaar. Onze selectie is nu veel te jong, met zo’n jonge selectie ga je nooit resultaat halen, is ook nog nooit gebeurd.
Kijk naar de leeftijdsopbouw van PSV, niet alleen dertigers zoals Ramalho, Benitez, van Aanholt, de Jong, maar ook spelers tussen 25-30, zoals Til, Veerman, Schouten, Teze. Dan haal je makkelijker een bepaald basisniveau.

17-01-2024 07:54

Web +178830

Als hij open staat voor Europa zie ik hem niet komen
Dit is echt een top talent

17-01-2024 07:43

Jozef14 +544

Voor het Nederlandse voetbal hoop ik dat, maar het is ook te hopen dat zijn volledige focus op het voetballen blijft liggen...

17-01-2024 07:57

fluwelenlinker +11628

Als hij ook keuzes heeft in het buitenland dan weten we toch allemaal wat er gaat gebeuren? Voorbeelden genoeg. Die gaat naar Engeland, Spanje of Duitsland. Dat van 'perspectief' is vaak een drogreden. Zoniet blijft hij bij Psv.

17-01-2024 07:33

RaAjax +2847

Ik ken deze jongen niet. Maar waar wij altijd schreeuwen dat jeugd niet wil bijtekenen doet hij hetzelfde bij de club die voor hem in de jeugd van belang is geweest. Misehouy moet ook nog bijtekenen en hoop niet dat dit hem tegenhoud. Zou fijn zijn als die gasten die zo verwend/verwaand zouden zijn

17-01-2024 07:25

pietje10 +200

Is het niet andersom? Dat Ajax met dit bericht juist aan misehouy aangeeft, zolang jij niet tekent en idumbo al weg is, .zijn wij vrij om vervanging te vinden. Ik kan niet inschatten of misehouy of babadi beter is als toekomstige 10 in ajax 1 . Iemand die verschillen in potentie wel kan duiden?

17-01-2024 09:29

RaAjax +2847

Ja je hebt een punt! Ik ben ook niet bekend met beide kan dus niet zeggen wat beter is

17-01-2024 16:27

Lazell +16983

Tsja. Is gewoon slim onderhandelen. Zo doe ik het ook altijd op werk. Even de markt verkennen, kijken wat zij kunnen bieden en met specifieke bedragen/leertrajecten terug de onderhandeling in met mijn huidige werkgever. Heeft me al 2x een forse salarisverhoging opgeleverd. En 1x een nieuwe baan, ook met salarisverhoging.

Had ik braaf afgewacht, had ik niet 40-50% meer verdient en een baan die minder leuk is. Hetzelfde geldt voor Babadi/Misehouy, die krijgen per definitie een dik contract straks.

17-01-2024 16:40

TontoKarnaggel +42379

Tsja, zie hier veel reacties van mensen die helemaal opgewonden worden van het vooruitzicht om een elftal te hebben met Vos, Misehouy, VAD en nu dus Babadi. Ikzelf zie persoonlijk vooral heel veel gezeik met entourages, zaakwaarnemertjes, broertjes en contractverlengingen voor me. Sorry, maar het ruikt me allemaal veels te veel naar een Bazoertje....

17-01-2024 07:17

HertogH +15836

Ik kan niet oordelen over deze jongen aangezien ik nooit PSV kijk. Is hij beter dan een Misehouy? Of kunnen we beter ons geld op Misehouy zetten?

Potentieel heerlijke voorhoede overigens: Godts op links, Rijkhoff spits, Misehouy/Babadi op 10.

17-01-2024 07:12

FinidiKanu +1683

Jonge gast en gek op geld… als het maar niet weer een gevalletje Ihattaren wordt🤨😄

17-01-2024 07:00

Okocha078 +13657

Gewoon proberen Babadi en Misehouy binnen te halen en krijgen.
Godt en Babadi voor links, en Misehouy voor op 10.
Bergwijn is na dit seizoen wel weg.

17-01-2024 06:57

Bobje99 +7044

Hoe je er aan komt, kom je er vaak ook weer vanaf. Zou me niet verbazen dat als hij komt er ook een hoop trammelant gaat zijn als hij vroeg of laat (waarschijnlijk vroeg) ook weer weg wil. Investeer liever in Misehouy. Helemaal als de komt van Babadi ten koste van Misehouy gaat.

17-01-2024 06:13

4bier +31367

Weer een ratje erbij.

17-01-2024 05:33

PetrusKeizer +10739

Spelletjes ve zaakwaarnemer. Ze zoeken t maar lekker uit, interesseert me niet.

17-01-2024 04:21

Juan62 +46160

Vanaf 2018 jeugdopleiding psv
Jongen is 18
Hier wordt vak moord en brand geschreeuwd als jongens gratis de opleiding uitlopen.
Of als ze in Endhoven weer eens aan onze jongens trekken.
Laten we maar niet doen, wij hebben ook heerlijke spelers van 18 rondlopen

17-01-2024 04:12

RayJordaan +6814

Alleen Misehouy is van vergelijkbaar niveau

17-01-2024 06:30

NIO +2991

Babadi naar Ajax, Misehouy naar psv

17-01-2024 03:54

BackInBlack +14461

Nee johhhh

Liever beide bij ons

17-01-2024 06:12

Ajax14AMS +25205

Zou fantastisch zijn als hij gaat komen, hopelijk is dat niet ten kostte van Misehouy, maar heb je straks beide.

17-01-2024 01:47

AjaxHoorn +32989

Ik vind het altijd een beetje gezeik dat gemiep over entourage. Die gasten hebben nu de kans om financieel vrij te raken. 0 zekerheid dat ze slagen in het voetbal.

17-01-2024 01:10

OuweDibbes +11724

Net of je anders voor een timmerloontje loopt te voetballlen bij PSV. Je bent toch voetballer, je kijkt eerst waar je slagingspercentage het hoogst is, pas daarna de pegels. Ja zo denk ik..

17-01-2024 02:09

Ajaxdebeste35 +15462

Zo denkt idd iemand die niet in die wereld zit. Jonge gasten worden soms al vanaf hun 16e door zaakwaarnemers beïnvloedt en krijg al vroeg met veel geld te maken (bv Memphis Depay). Die willen zo snel mogelijk cashen

17-01-2024 02:39

OuweDibbes +11724

Nee hoor, ik kreeg 2 jaar geleden ook een astronomisch bod op mijn bedrijf.. en ik was er nog niet klaar voor. Dit jaar gaat het wat minder in de ICT branche maar weet dat het over een paar jaar nog wel een keer voorbij komt.

17-01-2024 03:30

PuntNaarAchterSVP +5243

Met het verschil dat jouw vaardigheden iets meer waardevast lijken dan die van een voetballer ouwe dibbes. Een speler heeft misschien 15 jaar om echt goed te verdienen, en zal waarschijnlijk geen studie of vakschool ernaast doen om daarna wat perspectief te hebben. Ik kan dus wel goed begrijpen dat iemand zich zo snel mogelijk financieel zeker wil ballen. Je zal maar wat afscheuren.

17-01-2024 04:34

AjaxHoorn +32989

Zelfs nog eerder. Vanaf hun 14e worden ze dagelijks bestookt door zaakwaarnemers. Veelal met cadeaus en veel beloftes.

17-01-2024 05:30

eros +4777

Het is zeker een talent. Mocht je hem kunnen krijgen, waarom niet?

Er zit echter ook een maar aan,…
Zn hele entourage vind ik helemaal niets. Praten hem helemaal gek. Denkt nu al de man te zijn,…

17-01-2024 01:05

036AFCA97 +146646

Hato, Vos, Rijkhoff, Babadi, Misehouy.

Dat zijn een paar behoorlijke beukers voor de toekomst.

17-01-2024 00:48

NeeI +107625

Brobbey ook potentiële cashcow.

17-01-2024 00:50

036AFCA97 +146646

Idd, maar die zie ik na een goed EK wel weer vertrekken.

17-01-2024 01:08

Denswillegeon7 +1546

Nee denk het niet hij heeft veel geleerd uit zijn Leipzig tijd

17-01-2024 01:09

LukaLitmanen +81935

Denk dat Brobbey niet eens meegaat naar het WK want koeman

17-01-2024 08:26

BackInBlack +14461

Godts
Hlynsson
Gooijer
Brobbey

Tel ik ook mee

17-01-2024 06:13

Okocha078 +13657

Zelfs Rensch en Taylor kunnen nog een leuk bedrag opleveren en ik ben zelf fan van Gooijer, die komt er ook wel. Ramaj is ook pas 22 en wie weet komen Fitz-Jim en VAD ook nog wel bovendrijven. Godts ook een toppertje

17-01-2024 06:59

Nr.10 +110936

Hato is er ook niet echt meer voor de toekomst. Speelt al bijna een jaar in het eerste, dus zal deze zomer of anders zomer 2025 wel vertrekken. Dus die heb je na dit jaar nog maximaal één seizoen. Is ook gelijk het probleem met al die nadruk op talent, het is belangrijker voor de stabiliteit dat wij spelers als Blind en Tadic en ook als Veltman, Schöne hebben, die 5 jaar of langer voor de club spelen.

17-01-2024 07:45

036AFCA97 +146646

Babadi op 10 en Misehouy linksbuiten, of andersom. Lekker veel van positie wisselen. Lekker voetballen man.

17-01-2024 00:45

AjaxHoorn +32989

We hebben ook Godts nog.

17-01-2024 00:56

036AFCA97 +146646

Wat een opties. Heerlijk. Amo ook nog.

17-01-2024 01:08

AjaxHoorn +32989

Nu nog een trainer die ze allemaal laat spelen.

17-01-2024 01:13

Nr.10 +110936

Ja meer jonge spelers erin, we missen echt geen ervaring, leiderschap, mentaliteit en domweg volwassenheid in het elftal.

17-01-2024 07:47

AjaxHoorn +32989

Het een sluit het ander niet uit toch? Ik zie jongens als Godts liever spelen dan onze ervaren aanvoerder b.v. Jij ook.

Ze hoeven ook niet alles te spelen. Maar een situatie waarin je Tadic voor je hebt en dat je misschien tot 150 minuten in een seizoen komt is ook weer het andere uiterste.

17-01-2024 09:32

Eurysaces +29499

Misehoy gaat niet tekenen, had dit anders al lang gedaan, prima gok deze Babadi. Al denk ik dat ze Ajax gebruiken voor een beter contract. Als voetballer zit je nu echt beter bij Peter Bosz, alleen financieel niet.

17-01-2024 00:45

036AFCA97 +146646

Misehouy wil perspectief en Ajax is hem aan t pleasen nu. Was mee op trainingskamp, zat op de bank tegen GAE, traint mee met t eerste. Zal binnenkort wel wat minuutjes maken en dan gaat die tekenen.

17-01-2024 00:46

Eurysaces +29499

Het is het standaard praatje van de zaakwaarnemer van het talent dat niet gaat tekenen. Het is natuurlijk onzin dat Ajax geen plan of perspectief zou hebben voor 1 van zijn grootste talenten. Misehoy is op zoek naar het snelle geld.

17-01-2024 00:49

036AFCA97 +146646

Misehouy ziet nietszeggende spelers als Martha en Banel kansen krijgen. Ja, hij was ff geblesseerd, maar ook daarvoor had je hem al eens minuutjes kunnen geven. Godts, Vos, Hlynsson. Iedereen krijgt minuten en hij niet. Hij en Amo herstelden even snel van hun blessures. Amo mocht starten tegen Hercules en Misehouy niet. Ik snap best dat zo’n jongen verontwaardigd kan zijn.

17-01-2024 01:10

AjaxHoorn +32989

Babadi is obv talent welkom.

Alleen doen als hij met Misehouy speelt en niet ipv.

17-01-2024 00:43

Steffenhagen +37767

Veel te veel naïeve commentaren hier . De berichtgeving over Babadi zijn alleen maar om druk te zetten op Misehouy.

17-01-2024 00:35

Mark10 +1073

Zou een hele mooie deal zijn( kans acht ik heel klein )
Daarnaast Rijkhof en Martinez binnen halen.
Misahouy bijtekenen
Dan heb je al weer gelijk veel positievere toekomst voor onze mooie club

17-01-2024 00:31

Steffenhagen +37767

Ihataren all over

17-01-2024 00:30

LukaLitmanen +81935

Fabrizio met cryptische tweet over Henderson

Kwestie van tijd.

17-01-2024 00:27

123 +699

Romano nog in de late uurtjes:

Ajax are advancing in talks with Jordan Henderson!

Deal remains on - negotiations are in place and progressing well

All parties are confident but remain cautious until the end

More to follow as contacts continue every day...

17-01-2024 00:19

TeringHenkie +28260

Lijkt op gevalletje Bazoer met zijn broer als zaakwaarnemer !

17-01-2024 00:01

WantAmsterdam +115960

Kan een geval Ihattaren worden ( maar dan in veel mindere mate uiteraard, Babadi zal geen connecties met zware criminele hebben), waar Babadi gewoon mentaal niet helemaal goed zit.
Of hij maakt zijn potentie helemaal waar, dan is het een gouden greep.
Die gok mogen we graag nemen. Vooral omdat Misehouy niet lijkt bij te tekenen. Ik acht Babadi sowieso als iets groter talent, die op dit moment duidelijk verder is in zijn ontwikkeling.

16-01-2024 23:59

Clubliefde34 +6079

De enige bij PSV die de top wellicht kan halen is Saibari, dat is gewoon echt een goede voetballer., roep ik al een tijdje die bezit alles om echt bij een absolute topclub nog wellicht te slagen.. De rest heeft Bosz gewoon een echt elftal van gemaakt. Veerman word ook zwaar overschat hoor.. die zie je gewoon uiteindelijk bij een atalanta, Lyon of als ik een soortvan ongelijk krijg nog bij Dortmund ofzo nog enigszins van toegevoegde waarde kan zijn. Is in topwedstrijden ook vaak slappe hap.

16-01-2024 23:56

DankzijCruijff +48659

Saibari gaat de absolute top nooit halen. Als je op deze leeftijd en in deze fase waarin je zo veel vertrouwen en kansen krijgt al een paar kilo te zwaar bent dan ben je echt niet uit het juiste hout gesneden.

17-01-2024 07:05

Dolblij +44892

Misschien een mooie speler maar zo te lezen teveel rafels in de direkte omgeving.

16-01-2024 23:31

Breuk +25046

Ihattaren vibes.

16-01-2024 23:55

3sterren +20205

@Breuk, daar zou je best wel eens gelijk in kunnen krijgen …

17-01-2024 12:49

3sterren +20205

Laat bloeiers zijn wat mij betreft altijd welkom, maar ‘telaatkomers’ daar zet ik zo mijn twijfels bij. Zegt namelijk iets over zijn mentaliteit …

17-01-2024 12:48

036AFCA97 +146646

Mooie speler, maar als die nu PSV een mes in de rug steekt gaat die dat dan over een paar jaar ook bij ons doen?

En wat betekent dit voor de toekomst van Misehouy bij Ajax? Ik zie persoonlijk liever een eigen jongen slagen.

Alsnog welkom hoor natuurlijk ;)

16-01-2024 23:25

WantAmsterdam +115960

Ik denk dat Ajax in het achterhoofd heeft dat Misehouy waarschijnlijk niet bijtekent, is al zo lang in onderhandeling met Ajax maar heeft nog steeds niet verlengt.

17-01-2024 00:09

036AFCA97 +146646

Of ze willen een extra optie nu Idumbo Muzambo is vertrokken?

17-01-2024 00:48

WantAmsterdam +115960

Ja dat kan ook en hoop,ik zeer.

17-01-2024 01:57

Bruno04 +15727

Hij wil helemaal niet weg door gebrek aan perspectief dit speelde al veel langer. Al vanaf de ingang van zijn laatste jaar worden er flinke eisen gesteld door zijn entourage. Ook deelden vrienden van me een korte docu over babadi (op YouTube te vinden) daaruit komt ook naar voren dat zijn broer er naar eigen zeggen “enorm veel voor heeft moeten laten” om babadi tot hier te brengen. Ach goed de rest kun je wel zelf invullen

16-01-2024 23:22

Arie Vink +4855

Wegblijven…

16-01-2024 23:26

Sjaakie +5791

Met 'entourages' moet je uitkijken...

16-01-2024 23:19

Erik20 +7365

Klinkt als een spel van zaakwaarnemers om een beter contract te regelen, doet altijd goed om de naam van Ajax in de media te gooien. Zou me niets verbazen als we straks horen dat hij gaat verlengen bij PSV.

16-01-2024 23:17

Bruno04 +15727

Weet niet man die gozer word gek gemaakt. Ook vanuit mijn psv vrienden hoor ik dat hij tijdens invalbeurten en afgelopen oefenwedstrijden er echt de babadi show van wil maken: hij eist 1,5 mil salaris..:

En we kunnen allemaal van psv, Feyenoord en Ajax samen wat vinden maar als iemand die daar doorbreekt niet wil verlengen maar 1,5 mil wil verdienen en wel bij de andere 2 gaat luisteren is er wat mis.

Of je nou bij ons zit of psv of Feyenoord als je heel goed bent kom je er vanzelf. Dat scheelt niet enorm veel. Het verschil is niet zo groot als bij Bayern in Duitsland.

Als een jongen als Gakpo, de ligt, etc bij psv Feyenoord of Ajax speelt komt hij vanzelf bij een topclub. Enige is vooral dat wij er meer voor vangen en wat meer aanzien hebt. Maar als je echt heel goed bent zoals bijvoorbeeld Frenkie maakt het geen zak uit bij welke van de top 3 je doorbreekt zolang je het op minimaal EL level laat zien.

16-01-2024 23:16

Dolberg25 +8857

Oneens, welke speler heeft de afgelopen jaren van Feyenoord direct de stap naar de absolute top gezet? Bij PSV kom ik ook alleen maar uit bij Gakpo. Ajax is en blijft de beste ladder richting de Europese top.

16-01-2024 23:38

Bruno04 +15727

Ik bedoel te zeggen dat er ook geen toptalenten speelde. Bij Feyenoord waren ze er niet.

16-01-2024 23:39

Kryptonite +76738

Ik vind Misehouy een groot talent, maar het is wederom een ielig fragiel mannetje. Als het grootste 'ielige' Ajax talent Unuvar het niet lijkt te redden, dan hebben nagenoeg al dit soort spelers geen schijn van kans. Ik vrees dat het huidige voetbal een combinatie van techniek én fysiek vereist en dat dat type spelers het tegenwoordig gewoon niet redden, tenzij hun techniek niveautje Messi, Bernardo Silva, etc. is.

M.a.w. als Babadi fysiek sterker is én (net zo) technisch is, dan mag hij van mij ipv Misehouy komen.

16-01-2024 23:03

PaulusH +2952

Misehouy iel en fragiel? Hij is niet groot (rond de 175cm) maar als lichaam erin staat zet je die niet van de bal af, fragiel kan ik gezien blessures wel inkomen maar je kan Misehouy met man in de rug makkelijker inspelen dan Babadi.

16-01-2024 23:19

Kryptonite +76738

Niet van de bal te krijgen? Volgens mij hebben wij beiden een andere Misehouy gezien. Jij doet het voorkomen alsof hij zoals Hazard een 'lower centre of mass' heeft en daardoor stevig op zn poten staat. Dat zie ik niet. Ik zie een lichtgewicht dat bij iedere schouderduw omvalt. Dat gezegd hebbende kan hij door zijn techniek vaak uit de duels blijven. Maar net als fysiek is techniek in de jeugd een leuke 'gimmick', maar zodra je tegen volwassenen mannen speelt, moet je een combi van beide hebben, óf heel uitzonderlijke techniek. Ik denk dat we het beiden erover eens zijn dat Unuvar een groter talent is. Waarom lijkt hij het niet te redden dan volgens jou?

16-01-2024 23:36

PaulusH +2952

Als hij lichaam tussen bal (edit) en tegenstander zet op middenveld zet je die niet van de bal af, gebruikt tegenstanders vaak ook als soort draaideur om vrij te komen. Is heel lichtvoetig wanneer hij actie maakt maar wanneer hij in dekking bal wil ontvangen steekt hij kont erin, schermt bal af en draait weg. Hij werd vorig jaar in periode waar Jong Ajax bal lastiger vast kon houden ook wel eens spits gezet en ballen over de grond tegen de twee CV's waren voor hem. Enige overeenkomsten met Ünüvar zijn dat ze allebei als toptalent door Ajax jeugdopleiding zijn gelopen vanaf de F-jeugd en niet lang zijn. Ünüvar heel creatievere passer met goed schot en garantie voor goals erbij. Misehouy de meer pure middenvelder, iets sneller en stuk fysiek sterker met een 1v1 actie die wil zwerven en makkelijker solo druk kan breken. Ünüvar kan onder druk uitvoetballen als een speler hem opties doet bieden, Misehouy kan wanneer dat niet geval is zich makkelijker van druk ontdoen.

17-01-2024 08:02

ShiekTakTiek +5906

Misehouy én Babadi is denk ik onrealistisch. Het een heeft met het ander te maken. Hoort ergens bij onderhandelingen om het onderste uit de kan te halen (vanuit Babadi) en vanuit Ajax wellicht om Misehouy onder druk te zetten aangezien hij treuzelt. Babadi is een toptalent die je ten koste van alles moet binnenhalen als hij ook wil binnen de proporties, alleen zou ik er stevig van balen as dat betekend dat Misehouy vertrekt. Misehouy is een jongen die de gehele jeugdopleiding heeft doorlopen en op termijn zou je een waanzinnig middenveld kunnen opstellen met Babadi, Vos en Misehouy. Babadi is een dribbelaar en spelmaker, maar geen 10, beetje type Bernardo Silva hoe die nu bij City op het middenveld speelt.

Babadi speelde in de jeugdelftallen van Oranje ook vaak als hangende linksbuiten of als 8. Is het grootste talent van je directe concurrent die mijlenver voor staat op je. Het kan er na de winterstop zomaar weer rooskleurig uit gaan zien voor ons ajacieden.

1.5 miljoen is veel, maar Babadi is een absoluut toptalent die op het punt staat om door te breken in het profvoetbal. Als je kijkt wat wij hebben betaald voor spelers als Muzambo, Butera, Bounida etc. dan vind ik Babadi die 1.5 miljoen ook waard. Met zulke spelers kan je tegenstanders kapot spelen.

Denk dat Vos zich naast Henderson waanzinnig kan ontwikkelen. Is ook een fysiek sterke speler met techniek en snelheid waardoor je op het middenveld ook meer body hebt. Want nu speel je zonder middenveld met Hlynsson die inhoud mist en het tempo vaak niet kan bijbenen en ondersneeuwt en Taylor loopt er voor de sier bii.

16-01-2024 23:00

linksbinnen +8081

Ik zie Babadi niet zo snel Saibari uit de basis van Eindje spelen. Dat ziet hij zelf denk ik ook wel. Die wil vertrekken.

16-01-2024 23:15

Jozef14 +544

In Eindhoven kan het wel eens grote uitverkoop worden komende zomer. Ook zij hebben dan te maken met spelers die willen oogsten.
Veerman-Saibari-Bakayoko-Dest-Tilmann.

Daarna moet er echt zat perspectief zijn voor Babadi bij PSV.

17-01-2024 08:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.