'Ajax en Sevilla nog altijd in onderhandeling over vervroegde terugkeer Ocampos'

door Cristian de Jong 159

Bron AS

'Ajax en Sevilla nog altijd in onderhandeling over vervroegde terugkeer Ocampos'

door Cristian de Jong 159

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax en Sevilla onderhandelen nog altijd over een vervroegde terugkeer van Lucas Ocampos naar Sevilla, zo meldt AS. De Argentijn maakte afgelopen zomer de overstap op huurbasis van de Spaanse ploeg naar Ajax. Deze huurperiode pakt echter dramatisch uit voor de Argentijn. Ocampos speelde in de eerste seizoenshelft slechts 114 minuten.

Ajax en Sevilla onderhandelen op het moment dus over een vervroegde terugkeer van Ocampos naar Spanje. Sevilla-trainer Jorge Sampaoli wil de aanvaller graag aan zijn selectie toevoegen nadat zijn ploeg zich op een dramatische achttiende positie bevindt. Daarnaast werkte de oefenmeester al eerder met Ocampos bij het Argentijnse nationale elftal en ziet hij een hereniging zitten.

Ocampos tekende voor één seizoen in Amsterdam. Ajax moest destijds een huursom van vier miljoen euro overmaken naar Sevilla. De wens van de Spaanse ploeg is dat er nu niets van dit bedrag wordt aangeraakt. Ook ziet Sevilla graag dat Ajax het salaris van de Argentijn tot het einde van de oorspronkelijke huurperiode blijft betalen, al denken de Amsterdammers hier anders over.

Ocampos snakt naar speelminuten

Ocampos is mogelijk een last voor de selectie van Alfred Schreuder vanwege zijn gebrek aan speelminuten. Daarom zijn beide ploegen in nu onderhandelingen om Ocampos terug te laten keren naar Sevilla. Of de partijen tot een snel akkoord zullen komen, is nog de vraag. Daarnaast snakt de aanvaller naar speelminuten. De laatste wedstrijd waarin Ocampos speelde dateert van 12 oktober 2022.

Bekijk hier de beste voetbal wedtips van maandag 2 januari!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

DeWijsneus +25798

Lijkt wel hoe mijn ouders bij de scheiding de voogdij over mij probeerde te regelen: Nee jij neemt hem! Nee jij neemt hem! Nee jij neemt hem!

03-01-2023 09:17

Omar +17193

Sevilla speelt het gewoon hard, weet dat Ajax 7m (4m + salaris) betaalt voor een speler die 114 minuten heeft gespeeld, pure geld verspilling. Zullen waarschijnlijk wel op een compromis uit komen omdat ze het slecht doen in de competitie en dus alle hulp kunnen gebruiken, maar wat zijn deze voorwaarden slecht onderhandeld zeg.

03-01-2023 09:04

Freddy +11504

Ik krijg het gevoel dat Sevilla het zo speelt omdat ze maar 1 plek hebben om een nieuwe speler in te schrijven. Dit zou dan een gratis speler zijn. Anders wachten ze eerst af tot er ruimte ontstaat om hem als extra 'versterking' in te schrijven.

03-01-2023 09:26

Ajax '69 +3857

Wie doet eigenlijk deze onderhandelingen? Dat Sevilla deze eis van 100% betalen en halverwege terugsturen al op tafel durft te leggen is natuurlijk waanzin (als het waar is), en geeft aan dat ze de onderhandelaar van Ajax volstrekt niét serieus nemen.

03-01-2023 06:09

Nr.10 +111573

Huh… als wij de volledige huursom alsnog zouden betalen, én het salaris zouden doorbetalen, wat hebben wij er dan aan om hem terug te sturen? 😂
Rare jongens, die Sevilliërs.

03-01-2023 02:24

Ferd +38603

Sevilla is een beetje gek, wat een dwaze eis. Realistisch zou zijn: halve periode gehuurd dus halve huurprijs en half salaris. Maar omdat zij zo'n bizarre eis stellen zou ik als Ajax zeggen "jullie willen hem eerder terug? Okay, dat is dan 4 miljoen plus salaris"

03-01-2023 02:06

thajax +7423

Laat hem dan maar de lijnen trekken op de Toekomst als Ajax geen geld bespaart door terugsturen

02-01-2023 22:31

Freddy +11504

Zijn Mike en Valentijn nog op vakantie?

02-01-2023 22:12

PH2BOT +40523

Gelukkig wèl ja!! ...en houden zo graag!!

03-01-2023 01:16

Nr.10 +111573

Geen slapende honden wakker maken.

03-01-2023 02:25

ajaxnick +146

Haha we wiilen m wel terug, maar jullie moeten betalen 😂😂

02-01-2023 21:40

Dolblij +45556

En degene die er nog het minst wat aan kan doen traint nu individueel. Eigenlijk zeer beschamend hoe met Ocampos om is gegaan, van begin tot heden.

02-01-2023 21:22

ElSandrini +18209

Inderdaad, is slecht voor onze naam dit.... Op deze manier komt geen speler meer naar ons. Eerst slecht scouten en dan zo behandelen

02-01-2023 23:07

ST +23096

Waarschijnlijk de meest bizarre transfer die ooit heeft plaatsgevonden in de Ajax historie, qua samenloop van omstandigheden.

02-01-2023 20:47

MarcHogervorst +35303

Ho ho, misschien voor jouw tijd, maar remember Ivan Gabrich.

02-01-2023 22:17

ST +23096

Is niet voor mijn tijd. Ik vind het nog meer bizar hoe dit gelopen is.

02-01-2023 23:12

ck69 +13130

Magallan die iets van 3 jaar gescout is blijft ook bizar

03-01-2023 07:36

BackInBlack +14606

OMG wat mis ik Marc Overmars als TD

02-01-2023 20:22

emieltjuhh +18043

Geef die gozer een kans

02-01-2023 19:26

peterVKV +6472

Ocampos is niet voor niets Argentijns international geweest (niet heel lang geleden ook). Hij kan goed op rechts spelen maar moet diep komen en niet al diep staan. Hij moet zijn energie kwijt en kan de rechterkant goed belopen. Frank de Boer wilde buitenspelers die vanuit stilstand een actie konden maken (type Youness). Stilstaand voetbal dus, rondspelen van de bal en hopen op die ene gelukte actie. Nu onder Schreuder zie je veel van datzelfde: Tadic wordt bij de zijlijn in stilstand aangespeeld en draait zijn kont erin. Volkomen voorspelbaar en niet om aan te zien. Er moet weer dynamisch aanvalsspel komen met aanvallers die door elkaar heen bewegen, constant van positie wisselen, soms in de bal komen dan weer diep gaan. Dat is nu helemaal weg. Iedereen staat stil of komt in de bal. Gek van. Ocampos is een dynamische aanvaller maar geen type Youness. Dus kansloos in het voetbal (groot woord) wat Ajax nu speelt.....

02-01-2023 18:59

michelt +796

Ik weet niet of je het weet, maar hij presteerde voordat hij naar Ajax kwam al twee jaar ondermaats. Voor iemand met die leeftijd vanuit een andere cultuur heeft het echt geen zin om te experimenteren en een systeem aan hem aan te passen.

02-01-2023 19:20

peterVKV +6472

Als "systeem" betekent stilstaand voetbal met buitenspelers die aan de zijlijn staan en in stilstand worden aangespeeld dan moet deze manier van spelen sowieso worden aangepast en zeker niet alleen voor ene Ocampos.

02-01-2023 19:57

Soccerskins v2 +43474

Ik denk dat Ocampos niet het type is dat bij Ajax past, maar ben het wel volledig met je eens dat er meer positiewisselingen en dynamiek in de aanval moet komen.

Bergwijn - Brobbey - Conceicao lijkt me daar DE aanval voor. Ze hebben allemaal diepgang en kunnen ook met de bal aan de voet iets toevoegen.

02-01-2023 20:21

grapje +2335

Dat je hier nog moeilijk durft over te doen, tekent wat mij betreft de arrogantie van de leiding bij Ajax. Na het debacle bij de transfer welke is omgezet naar leen, zal je het deze strijder moeten gunnen. Mijn ego was te groot geweest om op leen te vertrekken als je daarvoor voor 4 jaar een contract overeen bent gekomen. Enkel daardoor niks dan respect voor Ocampos. Gun hem de eer om weer voetballer te zijn. Wat komt Ajax toch lelijk in het nieuws, het worden zware tijden.

02-01-2023 18:37

A-west +5754

Heb ik het goed begrepen dat Lucca tegen Telstar linksbuiten stond en kudus in de spits?
Alsteblieft jongens, knikker Schreuder de straat op en in zijn kielzog die Duitse tablet expert.
Dit kan echt niet meer hoor. In Nijmegen gaan we een drama beleven ben ik bang.

02-01-2023 18:26

rodnet +10346

Nee, het was nog erger: onze Italiaanse kopsterke spits van 2 meter 4 stond linksbuiten en Kudus met z'n 1 meter 65 stond weer op de plaats waar hij niet thuishoort en ook niet wil spelen. Schreuder is Ocampos sowieso allang vergeten...

02-01-2023 18:36

daansonafca +2223

Wel hangende links buiten he......😂

02-01-2023 19:56

jeppas +3524

Schreuder doet er alles aan om ontslagen te worden. Premie in de broekzak en weer door

02-01-2023 20:15

tijssenajax +14101

Je kan inderdaad niet zeggen dat hij niet zijn best doet om ontslagen te worden. Die credits wil ik hem wel geven. Maar Edje is nog steeds niet wakker en zal hij ook wel nooit meer worden.

02-01-2023 20:47

ST +23096

Ik zag hem zelfs op linksback af en toe. Geen grap.

02-01-2023 20:48

Danielson +50622

Als je al niet in staat bent om van Schreuder af te komen zal dat bij Ocampos zeker niet lukken!

02-01-2023 18:14

A-west +5754

Lachwekkend dat hij naar amsterdam is gehaald. Een staaltje van broddelwerk scouting. Al zal Schreuder daar ook wel een deel schuld aan hebben. Als je hem haalt gebruik hem dan ook. Dat geldt voor meer gekochte spelers. Het is werkelijk van de zotte.

02-01-2023 17:56

chino +1172

Lekker laten wegrotten, als ze niets terug willen betalen. Is hun kapitaal.

02-01-2023 17:48

Jan Doedel +4313

Die Spanjaarden toch haha. Die denken dat Ajax gekke Henkie is of in dit geval loco Henrique haha.

02-01-2023 17:40

Michael 1974 +22035

Als we zijn salaris moeten betalen blijft hij ook gewoon hier….

02-01-2023 17:37

MrPink +82010

Deze komt zeker in het lijstje met slechte deals ooit en ze wouden nog 20m betalen ook.

02-01-2023 17:14

LukaLitmanen +82281

Ocampos heeft nog geen een keer een eerlijke kans gekregen.

02-01-2023 17:03

fc Barcelona_ke +19255

hij had keer wel een basisplaats, maar speelde heel drama tegen go ahead. en daarna kreeg hij niet meer kans...

ik vind ook vreemd dat Schreuder vaker geroep dat Ocampos ook optie op de backpositie, maar gebruikt em ook niet.

02-01-2023 17:07

Ajaxfan31183 +16391

Aankomend weekend wordt de competitie weer herstart. Wordt het niet eens tijd voor de directie om eens gas te geven en spelers te halen die ajax waardig zijn ipv alleen maar spelers te willen laten vertrekken. Let maar op straks eind januari nog niemand binnen en dan komen de paniek aankopen alla bassey en Sanchez waar je geen hol aan heb en ocampos zit er dan ook nog steeds

02-01-2023 16:32

Ans B +20006

Of het nou een foute huur (bijna-aankoop) is of niet zou eigenlijk niet eens moeten uitmaken.
Punt is hoe dan ook dat Ocampos niet eens de kans heeft gekregen om zich te laten zien; ja, één basisplek en één invalbeurt. Misschien dat hij op de training niets laat zien wat enig vertrouwen wekt, maar het BLIJFT vreemd voor mij dat hij geen échte kans kreeg - temeer ze hem in eerste instantie echt wilden kopen.

In principe zou Ajax weinig water bij de wijn moeten doen, maar puur menselijk - voor Ocampos zelf dus - zou het wenselijk zijn als hij óf blijft en dan kansen krijgt of teruggaat.
Onder welke condities dat laatste blijft lastig, maar kun je niet alléén vanuit korte termijnvisie bekijken: onder Overmars deed Ajax het erg goed qua public relations naar clubs en vooral spelers. Het meedenken met de belangen van spelers straalt net zo goed af op een club. Je levert dan niet alleen in (door spelers tegemoet te komen), het levert ook veel goodwill op. Een goede naam is goud waard.

02-01-2023 16:31

GiannisAntetokounmpo +8427

Ocampos wel of niet in Amsterdam, het interesseert me echt helemaal niks op dit moment..

Het is inmiddels bijna 2 maanden geleden dat Ajax in 1 week in eigen huis kansloos verloor van de rivaal en schandalig gelijk speelde tegen 2 degradatiekandidaten..

Waar bij elke club met ook maar een klein beetje ambitie de pleuris zou uitbreken is er bij Ajax NIKS veranderd, behalve het wegsturen van een van de weinigen die zijn mond wel durfde te openen en vraagtekens plaatste bij het prutswerk wat Schreuder al maandenlang aflevert..

Zondag hervat de competitie tegen NEC met een compleet onsamenhangend elftal, vol gefrustreerde spelers, die stuk voor stuk hun vertrouwen in de trainer zijn verloren, en we gaan gewoon verder op dezelfde voet waar we 2022 mee zijn geeindigd..

Lucca op linksbuiten, Kudus in de spits, Tadic rechtsvoor, Klaassen op 10, Alvarez op 6, Bassey linkercentraal.. Ik hou mijn hart vast wat ons miskukel ons nog meer aan gaat doen..

En het aller-ergste is nog dat iedereen al weet hoe dit gaat eindigen, maar de idioten die het voor het zeggen hebben, het allemaal maar laten gaan...

02-01-2023 16:27

Gewoon Gijs +18438

Je hoeft je hart niet vast te houden. #Schreudermoetblijven Het is knap om in zo'n korte tijd Ajax zo te verpesten. Geen speler speelt meer met plezier of op zijn niveau. En er wil ook geen speler meer naar Ajax komen. We gaan de komende competitie potjes echt niet winnen, maar floptrainer #Schreudermoetblijven net als prutser #Rutte

02-01-2023 19:37

LL +1313

Beter kun je het niet samenvatten, 100% spijker op de kop

02-01-2023 20:02

jerryisthename +31984

Helemaal eens! 👍🏼

02-01-2023 22:00

Bijlmerboy93 +2521

Ik zou herstelbetalingen voor de bezetting eisen ...

02-01-2023 16:17

mokum007 +6523

Wat is zo moeilijk aan? Vervroegd terug sturen, klaar toch?

02-01-2023 16:14

fc Barcelona_ke +19255

Ajax wil deels 4 miljoen euro terug hebben neem ik aan!

02-01-2023 16:23

AFCAjax +17839

en niet zijn salaris betalen voor komend half jaar.

02-01-2023 17:15

PH2BOT +40523

Wàt een comedy capers toch weer bij onze club. We worden geleid door slaapkoppen en kleuters. Deze hele santekraam zal flink op de schop moeten....hier valt niets meer mee te beginnen. Hopelijk doet NEC komend weekend het licht uit.

02-01-2023 16:08

411 +2879

Neem schreuder mee.

02-01-2023 15:34

PetrusKeizer +10739

al dit soort gezanik is het gevolg van de anti-scouting waar Ajax sinds kort helaas goed in is. Videootje bekijken en zo.

02-01-2023 15:18

DarkChild +3451

Hoezo sinds kort? Ook in het tijdperk Overmars gebeurde dit veelvuldig (dat spelers zonder deugdelijke scoutingsrapporten werden gehaald)
Alleen had je toen alleenheerser Overmars, waardoor het (arguably) minder vaak mis ging dan nu.
Maar (ook) in dit aspect wordt Ajax vrij ad-hoc/amateuristisch geleid. Al jaren.

02-01-2023 15:35

Slang3 +46102

we hebben 2 jaar op rij Babel en Idrissi binnen gehaald, denk je dat die gescout werden. Of spelers als Labyad en die vriendendienst Zuid Amerikanen

02-01-2023 15:41

AFCAjax +17839

die gasten zijn helemaal gek. en niet de helft van de huursom terugbetalen en wij moeten zijn salaris doorbetalen oftewel er is geen enkele reden voor ons om hem terug te laten gaan.. hij is voor ons meer waardevol op de tribune dan bij sevilla.
ze zullen ongetwijfeld hieruit willen onderhandelen dat zij het salaris betalen, maar dat ze die 4 miljoen mogen houden.

02-01-2023 15:09

AFCACruijff14 +162541

Bizar. 4 miljoen delen door 2 en je bent er. En uiteraard zijn salaris ook. Anders houdt Ajax hem wel erbij. Mafkezen.

02-01-2023 15:09

Bijlmerboy93 +2521

Het is zó simpel he

02-01-2023 16:16

JTajax +10718

Haha waarom zou je dat als Ajax zijnde doen? Volop betalen maar wel terugsturen. Gekke spanjolen.

02-01-2023 15:03

Oldstar +5270

Ff lekker zo doorgaan, denk ook aan Bassey, Bergwijn enz. en we zijn niet lang meer de rijkste club van Nederland. Gaat er met scheppen uit aan miskopen.

02-01-2023 14:59

JaapStam +137665

Schreuder al ontslagen???!!!

02-01-2023 14:57

AjaxHoorn +32989

Duurt nog een half jaar. Mark my words.

02-01-2023 15:41

MidMid +5716

Januari wordt de proef. Als Ajax twee wedstrijden verliest, tegen bv Twente en Feyenoord, dan ligt Schreuder er echt wel uit.

02-01-2023 15:54

Ajax4proud +10912

Hoe staat het met Kudus ervoor:

Borussia Dortmund leidt de race om Mohammed Kudus, weet BILD. Die Borussen troeven volgens de laatste vooruitzichten Chelsea, Manchester United, Arsenal en Newcastle United af, die ook allen geïnteresseerd zijn in de Ghanese middenvelder. De Duitse boulevardkrant weet bovendien dat Ajax bereid is om te luisteren naar aanbiedingen vanaf 25 miljoen euro.

Volgens BILD is Ajax echter al bereid vanaf 25 miljoen te luisteren. Dortmund zou geen probleem zien in dat bedrag en Kudus zo snel mogelijk aan zijn selectie willen toevoegen.

Nu ken ik Bild niet zo, misschien een roddelkrant met onzin aka de Telegraaf. Ajax zou volgens het medium aan de onderhandelingstafel zitten voor biedingen vanaf 25 miljoen euro.

Contract tot en met:
30 jun. 2025

25 miljoen euro is wel weinig. Lijkt mij erop dat Schreuder niet weet wat hij met Kudus aan moet en liever weer een eigen speler aantrekt. Best wel zuur allemaal.

02-01-2023 14:55

AjaxHoorn +32989

Het lijkt me dat iemand die zo makkelijk in de CL scoorde en op het WK goed speelde minimaal richting de 35-40 moet gaan. Als deze jongen gewoon een seizoen op 10 mag spelen zou het sowieso een 50+ bedrag zijn.

02-01-2023 15:42

smerter +2076

Wanbeleid.

02-01-2023 14:48

Keizer +30267

Kut RVC hebben we ook he?!

02-01-2023 14:44

Ricoteb +53178

Ik snap wel dat Sevilla niet heel happig is om even gezellig mee te werken. Ajax heeft er zelf een potje van gemaakt door met van alles en iedereen te onderhandelen, en toen alles rond was en Ocampos al in Nederland was de stekker er weer uit te trekken. Inmiddels had Sevilla ook al weer een vervanger gehaald et cetera. Als Sevilla wil dat Ajax hem blijft betalen, moet je gewoon dit seizoen door de zure appel heen bijten. Dat krijg je voor de bestuurlijke wanorde. En als ie er toch is, kunnen ze misschien Ocampos ook gewoon gaan gebruiken, het is namelijk echt geen koekenbakker

02-01-2023 14:42

fc Barcelona_ke +19255

Als Sevilla Ocampos bij ons hier laten, hij speelt 0 wedstrijden tot de zomer, dan is weinig kans dat FC Sevilla rond vijftien miljoen terug verdienen!
Sevilla neemt geen risico en probeert nu harde onderhandelingen om minder mogelijk zelf betalen!

02-01-2023 14:41

Siemjo +7918

Het volgende drama, mogen nog blij wezen dat de RVC voor een definitieve aankoop is gaan liggen. H2 hebben zich een loer laten draaien. Komt uit de hoge hoed van de zaakwaarnemer van Schreuder

02-01-2023 14:39

036AFCA97 +146682

Dit is wel echt een van de slechtste deals die ik heb meegemaakt bij Ajax.

02-01-2023 14:36

Slang3 +46102

eerder voorkomen van een van de slechtste deals

02-01-2023 14:52

Biss +10477

Zegt de persoon met Brobbey als plaatje 😅 maar eens dat het erg slecht is.

02-01-2023 14:55

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

Het aantrekken van schreuder staat nog steeds op eenzame hoogte op het gebied van slechte deals.

Op een heel ruime afstand volgen deals als ocampos en magallan pas voor mij.

02-01-2023 15:00

Ajax95Duivendrecht +24174

Fantastische deal, dit. Goed gedaan hoor, met behulp van Schreuders zaakwaarnemer en kordaat optreden van H2 die hem voor 20 milj wilden aantrekken...

Deze huurdeal is ook gewoon weggegooid geld.

02-01-2023 14:33

Sjaakie +5827

Als ze Shredder naar Sevilla halen mag Ocampos blijven.

02-01-2023 14:33

Sjaakvaak +26608

Hahaha, die 4 miljoen prima. Dat is de premie die we betaald hebben om hem te kunnen huren. Maar als hij weer voor Sevilla uitkomt dan slaat het betalen van zijn salaris nergens op. Jammer maar helaas, dan liever hier op de tribune laten verwelken dan dat hij gratis voor Sevilla gaat spelen.

02-01-2023 14:24

ElSandrini +18209

Sevilla denkt ook, met die debielen aan het roer bij Ajax kunnen we altijd kijken hoe gek ze echt zijn....

02-01-2023 14:32

appiehappie +3101

NOcampos, zelfs Jule de Korte en Stevie Wonder hadden kunnen zien dat dit vo getatoeëerde heerschap er echt helemaal niets van kan. Ik heb m alleen balletjes terug en breed zien geven. Heeft nog nooit 1 tegenstander uitgespeeld. Na hem 10 minuten te hebben gezien in de JC Arena wisten wij het al. Het is niks en wordt niks. H2 zijn vermoedelijk omgekocht en wilden hem zelfs kopen voor 24 miljoen euro. Op dit soort missers in het bedrijfsleven staat meestal 1 sanctie: Ontslag c.q. degradatie.
Dat laatste kan niet bij Ajax, dus duidelijk is dat H2 niet geschikt zijn voor de functie ook mede gelet op Grillitsch onze houten klaas op het middenveld, Lucca onze lantaarnpaal in de frontlinie en ene Sanchez die prutser voor de rechtsback positie. Echt te bizar om over te praten en het aankijken niet waard. En wat schetst mijn verbazing ........H1 en H2 zitten nog gewoon op het pluche... Mismanagement, knoeiwerk, geen enkele visie, gevoel en verstand van zaken. Dit seizoen is door o.a. hen naar de kloten geholpen. Mogelijk worden Kudus en Alvarez ook nog verkocht en blijft Schreuder stevig in het zadel zitten met naast hem Conceicao een talentvolle rechtsbuiten die geen of slechts enkele minuten krijgt. Ik vrees dat we nog een paar turbulente maanden te gaan hebben.

02-01-2023 14:20

DrFootball +15189

Ocampos was een paar seizoenen 1 van de beste spelers van Sevilla dat notabene ook de UEFA cup won. Dus dat hij er niets van kan vind ik wat kort door de bocht. Het komt er, zoals 80% van alle aankopen, om een onverklaarbare reden niet uit.

02-01-2023 14:28

Sjaakvaak +26608

Wat een eenzijdig verhaal, volledig geschreven vanuit het objectieve standpunt dat H2 oh zo kut zou zijn.

Lucca is gehaald om een jaar uit te proberen bij Jong Ajax, om te kijken of hij met de nodige opleiding een goede speler voor ons zou kunnen worden. Is nooit gehaald als speler voor het eerste. Grillitsch heeft amper kansen gehad en moest debuteren in een futloos team waarin iedereen onder niveau speelde. Geen idee wat deze speler kan, heeft ook veel te weinig minuten gehad.

De verkopen kon H2 niets aan doen, behalve een goed bedrag onderhandelen en datgeen is gelukt. Lees de uitgebreide evaluaties eens terug en je ziet dat Martinez zijn afgesproken transfer kreeg, Antony al bij Overmars had lopen morren om een vertrek afgelopen zomer te forceren, Gravenberch onder Overmars al niet had verlengd en Nous van Overmars mocht weggaan.

De aankopen zijn wisselend maar Conceicao is gewoon een hele goede speler, Begwijn is dat ook maar die deelt in de malaise van een waardeloos draaiend team zonder tactiek. Wijndal wordt hier in mijn ogen onterecht verguisd want de beste kerel is vrij snel geblesseerd geraakt en heeft nog geen moment echt wedstrijdritme op kunnen doen. Vormde de eerste maand overigens wel een goede tandem met Bergwijn.

Tel daar bovenop dat bijvoorbeeld een Overmars ook een lijst aan blunders had waar hij (gelukkig) niet om ontslagen is. En je ziet dat je echt uit je nek kletst.

02-01-2023 14:32

remco.e +728

Het is duidelijk dat er het één en ander fout gaat binnen Ajax. Maar die schuld kan inderdaad niet eindeloos worden gelegd op H2.
Het slechte functioneren van de selectie is in mijn ogen eerder te danken aan de trainers (dus ook de assistentie van Schreuder). Veel binnengehaalde spelers, maar ook de al bekenden, lijken alleen maar minder goed te zijn geworden afgelopen half jaar.

02-01-2023 14:46

Sjaakvaak +26608

Die mening deel ik ook. Als zelfs de langzittende spelers allemaal minder gaan spelen, dan is er meer aan de hand dan vormdipjes en ouderdom.

02-01-2023 15:13

ajaciedpp +1597

Wordt strontziek van jou misselijk gehuil A. Happie, zo goedkoop H2 en Ocampos de grond in lullen, de schuld ligt volledig bij Schreuder!!!

02-01-2023 15:18

AjaxHoorn +32989

Ocampos is een prima speler waar het spel op en neer gaat. Maar als je een man niet uitspeelt dan is het eigenlijk al een ongeschikte speler. Ik vind het wel lullig voor die gast en echt anti reclame voor ons.

02-01-2023 15:43

RvhC74 +5371

En mismanagement van Pipo the Clown Schreuder heeft al onder andere 4 mln gekost plus het feit dat Blind geen waardig afscheid krijgt maar ondanks zijn minderen periode er maar uitgetrapt wordt. In Nederland kunnen ze nog een voorbeeld nemen hoeveel waardering voetballers krijgen in het buitenland.

Om maar te zwijgen over de laatste opstelling Lucca linksbuiten is volkomen de plank mis slaan en echt 0,0 tactisch inzicht hebben

Hoe moeilijk kan het zijn om de spelers op de juiste plek te zetten. Daar hoef je echt geen trainerscursus voor gevolgd hebben de heer Schreuder.

Waar is de RvC nu om in te grijpen in deze rollercoaster van waanzin

02-01-2023 14:19
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.