UEFA start onderzoek naar gedrag Ajax-supporters

door Jesse ter Haar 41

UEFA start onderzoek naar gedrag Ajax-supporters

door Jesse ter Haar 41

Laatst geüpdatet

De UEFA start een onderzoek naar het gedrag van de aanwezige Ajax-supporters tijdens Getafe - Ajax, zo meldt de club via Ajax.nl. De Amsterdammers hebben nog zes dagen om een reactie in te dienen, waarna 'het disciplinaire orgaan van de UEFA op 26 maart zal beslissen over een eventuele sanctie'.

De gedragingen waarvoor Ajax wordt vervolgd zijn het gooien van voorwerpen en het vernielen van stoelen in het uitvak. Bij het vieren van zijn goal kreeg Deyverson, aanvaller van de Spaanse opponent, een voorwerp tegen zich aan geworpen.

Het is nog afwachten wat de sancties zullen zijn vanuit de UEFA, maar Ajax heeft nog een voorwaardelijke straf openstaan van één uitwedstrijd zonder eigen publiek. De straf kreeg het na Valencia - Ajax opgelegd vanwege 'ordeverstoringen en vernielingen'.

Denk jij dat Ajax na een verlenging tegen Getafe doorgaat in de Europa League? Zet in en krijg 21,00 keer je inzet terug!

Lees meer over:
Plaats reactie

Bijgoochem +191

Staat wel lekker op je CV: "Manager Disciplinair Orgaan"

26-02-2020 15:42

xMilkshake +206

Titel had moeten zijn 'UEFA start onderzoek naar gedrag Getafe spelers'

26-02-2020 13:57

Mung +1745

Gewoon straf accepteren en door. Niet te lang stilstaan bij dit soort randzaken.

26-02-2020 13:26

Red Devil +3604

Op www.ad.nl staat een artikel over het wangedrag van zowel Ajax als 010 in Europa en wat dat tot nu toe al aan boetes heeft gekost.

26-02-2020 12:19

MPAjax +8458

80% hier geeft gelijk af op de eigen mensen omdat ze het verpesten voor anderen die graag wel de wedstrijd live willen kunnen zien en terecht maar nogmaals ik snap de reactie van de fans

ze betalen een flink bedrag om te reizen, hotel, wedstrijd en tijd en komen bedrogen uit

26-02-2020 00:37

MPAjax +8458

Ajax onderneemt geen actie en neemt geen stand punt in mbt foutieve beslissingen scheidsrechters en de fifa maar een bericht over supporters die terecht over de rooie waren moet meteen op de voorpagina

Wat is dit? ik blijf altijd achter de fans van ajax staan want ik vind dat ze gelijk hebben. De fans zijn normaal vrolijk zingend en dansend accepteren een verlies als het terecht is maar in dit geval...

26-02-2020 00:30

FrancescosRavioli +15377

Het zou fijn zijn als ze ook een ook een onderzoek starten tegen de spelers van Getafe.

25-02-2020 22:50

de-Ajacied +8

Een plastic aanstekertje tegenover permanente arbitrale dwalingen
Wie moet hier nou worden onderzocht?

25-02-2020 20:56

Gonzalez75 +5888

Begrijp jouw opmerking echter wanneer de Uefa de arbitrage steeds onder de loep neemt dan blijven er geen adequate scheidsrechters over om te fluiten en zet de Uefa zichzelf voor schut.

25-02-2020 21:25

pieke +521

Er werd ook met stoeltjes gegooid.

26-02-2020 10:40

Joodhannus73 +3579

Hoe groter het wangedrag op het veld (inclusief de scheidsrechter), hoe groter... De Ajax spelers zelf hadden veel meer, net als Babel, er tegenin moeten gaan. Denk je dat Getafe tegen Inter of Napoli hiernee was weggekomen? Het is ook geen toeval dat dit, inclusief de scheidsrechter, ons altijd overkomt. We laten ons een oor aannaaien, terwijl je ze aan hun oren omhoog moet trekken als ze op de grond liggen. Werkt prima. Hoe denk je dat Matterazzi dat deed als hij daar had gestaan? We missen een type Poulsen, terwijl hij op de bank zit en hij onze Zuid-Amerikanen toch wel kan instrueren? Die hebben dat wel in zich. Maar dan kom ik weer bij mijn stokpaardje: de Nederlandse cultuur is een Calimero cultuur. We denken dat we het voetbal hebben uitgevonden, maar durven een sterspeler niet voor een abnormaal hoog bedrag te verkopen. Die hele cultuur zie je ook terug op het veld. We moeten alles voetballend oplossen en mogen niet over de scheef gaan. Flikker dat er toch eens uit! Gewoon dubbel en dwars erover heen. Hoe deed Zuurbier of Neeskens dat vroeger? En nu?

26-02-2020 14:56

FrenkieDeLigt +446

Ben benieuwd hoe veel mensen die hier reageren wel eens een stadion bezoeken... Ik keur het gooien van de aansteker alles behalve goed, maar er wordt hier gedaan alsof er een moord gepleegd is.

25-02-2020 20:46

MickS +6257

Ik zit elke wedstrijd op mijn eigen plekkie in 422. Nee er is geen moord gepleegd, maar er is wel 'n Ajaxsupporter geweest die zich liet provoceren, zijn emoties niet onder controle hield en een aansteker gooide. Tegen beter weten in. Wetende dat we nog eea open hebben staan bij de UEFA. En dus ben je als gooier gewoon dom bezig geweest. Je helpt je club niet, je helpt het team op het veld niet, je maakt het alleen maar erger.
Het ontgaat mij totaal namelijk hoe een aansteker gooien naar een tegenstander je cluppie en je team kan helpen. Echt compleet.

25-02-2020 23:44

Rik428 +1

Precies, het gaat nergens over, zo’n aansteker. Als uitvakbezoeker moet je bereid zijn om te accepteren dat je geen rechten hebt, als stront wordt behandeld en dat alles wat je roept of doet aanleiding is om aangepakt te worden. Kun je dat niet opbrengen? Volledig begrijpelijk! Je moet ook wel een beetje gek zijn. Toch heeft het vaak ook iets moois, en als je besluit dat je daar bij wil zijn, gedraag je dan ook zoals -soms helaas- van je verwacht wordt

26-02-2020 00:19

flyingsoccer +1

Dergelijk gedrag is onwenselijk en schadelijk. Frustratie ok maar ga niet gooien of vernielen zoek dan een boksbal op en ram daar alle frustratie op los.

26-02-2020 11:21

milanoajaxpiet +646

als zon speler zo in de kroeg voor je gaat staan wil ik wel is zien wat de meeste doen .

25-02-2020 20:38

DeWijsneus +25796

Waar is die kroeg? Vraag ik voor een vriend.

26-02-2020 07:02

MichelAngelo66 +22284

Het zou niet in me opkomen om een aansteker of fakkel te gooien, maar jezus kijken alle vinger wijzers hier wel eens naar wedstrijden in de zuidelijke landen? Turkije, Griekenland etc. In Spanje en Italië kegelen ze ook allerlei muntjes tegen je kop hoor. Is al van vroegere tijden. Alleen de wat noordelijkere types gaan niet liggen rollen alsof ze aangeschoten worden door een 9mm. Prima dat bonden wat tegen tuig op tribunes wil doen, maar ik heb het idee dat er vaak met twee maten wordt gemeten. Laten ze net zoveel aandacht schenken aan dat enorme spelbederf met 42 speelminuten, de falende scheidsrechters, de manipulerende VAR. Nee dan is de schoonheid van het spel opeens niet van belang. Met boetes worden de 5* hotels betaald en met falende scheidsrechters en VAR kan er wat gerommeld worden. Wordt die wedstrijd tegen Getafe niet wederom zo erbarmelijk geleid dan gooit die sukkel waarschijnlijk die aansteker niet. Er overigens vanuit gaande dat het een Ajax aanhanger was.

25-02-2020 19:57

Rik428 +1

Niet wijzen naar anderen, dat is niet sterk

26-02-2020 00:21

Hagmag +9

Stoeltjes waren dan zeker weer van zeer slechte kwaliteit, net als in Valencia ?
Aansteker werd denk ik, door een Spaanse Getaffe supporter gegooid.
Dus wat is het probleem ?

25-02-2020 19:47

Kokakola +0

Hebben toch al straf gehad? Chelsea uit was zonder Ajax fans.

25-02-2020 19:21

insectenverdelg +23548

Het was dan ook wel een mortierbom als je Deyverson zag rollen.....

25-02-2020 19:14

TontoKarnaggel +42547

Hoe is het in godshemelsnaam mogelijk dat turkse, griekse, poolse en balkanploegen ooit uitpubliek mogen meenemen? Kijk regelmatig wedstrijden daar en daar vliegt werkelijk van alles het veld op, en daar hoef je het publiek dan niet eens voor te provoceren zoals onze shanice vd sande dat zo vol overgave deed. Zijn onze supporters dan echt zo'n beetje de ergste van europa?

25-02-2020 19:07

31xAjax +7975

Apart, tot nu toe vrijwel allemaal negatieve reacties richting UEFA. Niemand die eens schrijft dat dit al het zoveelste incident is en daarom logisch dat Ajax op de UEFA radar staat....

25-02-2020 18:53

MarLuuk76 +3557

Deze zag ik nou echt niet aankomen.

25-02-2020 18:46

Gecko +3

Trieste figuren. Ajax onwaardig

25-02-2020 18:35

MisterAFCA +6443

Het is wel weer moraalriddershowtime hier hoor man man man.

25-02-2020 18:34

Gerard36 +1550

De mensen die dit verafschuwen zijn natuurlijk weer de moraalridders, maar deze hersenlose figuren die onze club iedere keer in diskrediet brengen kunnen niet hard genoeg aangepakt worden

25-02-2020 19:00

ram +7283

Mag deze gek een ban?

25-02-2020 19:08

Koningtoto +60663

Heb jij een bruin overhemd?

25-02-2020 20:39

MPAjax +8458

moraalridders alom aanwezig want je eigen fans een trap nageven is het makkelijkst

26-02-2020 00:31

Simon1 +2959

Onderzoekt ze UEFA ook het fluiten van de scheidsrechter en het wangedrag van de spelers van Getafe én het provoceren van de betreffende speler? Spelers mogen namelijk niet het publiek provoceren en volgens mij geldt bij voetbal nog steeds eerste overtreding telt.

Ach wat zeg ik nou toch. Alsof de UEFA het ooit eens goed zou doen...

25-02-2020 18:33

MPAjax +8458

Je moet ze gewoon van repliek dienen en zeggen dat het hun eigen schuld is dat supporters zo uit hun plaat gaan. Laat ze maar naar hunzelf kijken. Ze hebben zelf toegegeven dat het niet klopte dus des te meer reden om onderzoek te laten doen naar matchfixing. Normaal zijn de Ajax supporters helemaal niet zo verhit als de scheidsrechters niet de wedstrijd manipuleren zodat de tegenstander doorgaat.

Ik zie nu zeker wel een complot want zij mogen altijd straffen opleggen. Dit is een UEFA dictatuur.

25-02-2020 18:28

vanreenen +10337

Uefa start onderzoek naar corrupte scheidsrechters dacht ik te gaan lezen. Helaas heb ik deze kop nog niet boven een artikel van dat corrupte zooitje gelezen.

25-02-2020 18:22

Radie125 +1629

Hopelijk 1 wedstrijd zonder supporters dan de volgende wedstrijd mochten we doorgaan tegen Inter loten waar geen supporters worden toegelaten wegens Corona. Ieder nadeel heeft zijn voordeel.

25-02-2020 18:21

Arek Milik +598

Wordt volgend seizoen pas gap!

25-02-2020 18:51

vanreenen +10337

Wat is de gein om stoeltjes te slopen in zo'n stationnetje in Spanje. De gein en het nut ontgaan mij en ik kan alleen veronderstellen (Een aanname) dat de oorzaak te maken heeft met drank icm frustratie.

25-02-2020 18:20

AFCAHOOLIGAN +992

Het is niet alleen een aansteker geweest. Er ging ook een stoel doe richting op

25-02-2020 18:17

Arek Milik +598

Onze hooligan weet dat wel hoor ;-)

25-02-2020 18:50

AFCAHOOLIGAN +992

Ik was er toevallig bij vandaar ;-)

25-02-2020 22:09

vanreenen +10337

Was waarschijnlijk om er zeker van te zijn dat die stoel(zitting) zijn kop zou raken in het geval die aansteker die hufter zou missen. Dit is uiteraard niet gebeurd, maar een opwelling van mij om hem dat te gunnen. Van harte.

25-02-2020 23:05

Ajaxxxisdebeste +6

Ik weet je moet je onderbuikgevoelens niet de bovenhand laten voeren, maar wat zou ik graag die blonde travestiet graag even onder het gras willen schoppen. Normaal vind ik vuurwerk flauw vooraf maar laat ze maar hele nacht niet slapen.

25-02-2020 18:17

NotForSale +2250

Dat vuurwerk kan ook averechts werken.

25-02-2020 18:40

De_Realist +365

Was te verwachten dit.

25-02-2020 18:11

Red Devil +3604

En binnenkort weer lopen janken als er geen uitfans bij een wedstrijd mogen zijn want zo dom is dat hersenloze tuig.

25-02-2020 18:10

Ajax4glory +3268

Ik zag na de goal van Heracles ook van alles die plastic mat opgaan

25-02-2020 18:03

markk +8909

Laat ze het maar lekker uitzoeken, volgens mij was er weinig aan de hand en bestraf die Getafe speler dan ook voor provoceren en tijdrekken.

25-02-2020 17:56

driesterren*** +3

Ze moeten Ajax ook maar toneel les gaan geven als straf. Kunnen ze ook wedstrijd stuk maken!

25-02-2020 17:54

Jariiii +22267

Laat me toch niet lachen. Moet je zien wat er in met namen Zuid-Europese niet allemaal op het veld wordt gesmeten. En dan nog zonder bloed onder nagels vandaan halend weerzinwekkend geprovoceer van spelers. Wát een ongelooflijk matennaaiende streek van die nepblondine.

25-02-2020 17:50

Ajax95Duivendrecht +24173

Het gooien van aanstekers en andere voorwerpen is dom en hersenloos. Dat neemt niet weg dat er van mij ook wel eens wat gedaan mag worden aan provocerend juichen. Bestraf dat met een gele prent ofzo.

25-02-2020 17:49

Jariiii +22267

OVerdrijf niet zo schromelijk. Een aanstekertje. Nee, dat is niet netjes maar verder hebben we het echt nergens over.

25-02-2020 17:52

Ajax95Duivendrecht +24173

Mee eens, die Deyverson ging neer als een B-acteur uit een Holleywoodfilm na dat ene aanstekertje. Toch is het niet slim, Ajax had nog een voorwaardelijke straf openstaan en je weet dat ze bij de UEFA Maffia elke pietluttige gebeurtenis aangrijpen om je te straffen.

25-02-2020 17:56

Drukwerk1968 +7112

Waarom dan toch gooien? Neanderthaler gedrag

25-02-2020 18:14

Oeroeboeroe +18506

Heeft niets met overdrijven te maken. Gewoon NIETS gooien. Hoe moeilijk is dat te onthouden???

25-02-2020 18:52

ram +7283

Holy shit... Wat een comment. Echt bizar dat mensen zo denken. Of eigenlijk gewoon totaal niet denken.

25-02-2020 19:10

Soccerskins +1

Elke wedstrijd wordt er wel iets vanuit de tribune het veld op gegooid, als een tegenstander zo provoceert zoals die hond Dyverson dat deed kan je het natuurlijk verwachten. Zou belachelijk zijn als Ajax hier weer een straf voor krijgt.

25-02-2020 17:43

Arek Milik +598

Zou terecht zijn, afleren zullen ze! Straks ook nog die verklik app. Heerlijk. Alle rotte appels eruit!

25-02-2020 17:50

BrandjeXL +81

Aldus Dhr. Mussert.

25-02-2020 22:04

soewares +2504

provoceren is ten alle tijden geel. Los van dat een aansteker gooien heel dom is natuurlijk. In American Foootball heb je zoiets als Unsportsmanlike Conduct. Onsportiviteit, meestal het gejuich na het scoren van een touchdown, wordt bestraft met een tijdstraf of een andere "penalty". Zouden ze in het voetbal ook moeten/kunnen implementeren.

25-02-2020 17:38

AFCAMM +11392

Ja.. of mensen zouden gewoon geen dingen kunnen gooien. Het ene is onsportief, het andere asociaal.

25-02-2020 17:43

afcas +3811

Je mag je shirtje niet uit trekken na een goal voor exact die reden... Te uitbundig juichen. Alleen laten ze andere dingen toe qua juichen die veel uitbundiger zijn en veel meer tijd in beslag nemen... Men hanteert de regels gewoon veel te willekeurig.

25-02-2020 17:59

AjaxDaniel +14558

Wat moet het toch een heerlijk baantje zijn om zo'n UEFA bobo te zijn. Voor elk wissewasje lekker een boete uitdelen en weer geld binnen harken.

25-02-2020 17:33

mgtow +22319

Wanneer gaat iemand de uefa onderzoeken en wat van die gecorrumpeerde hotemetoten in een overbevolkte cel flikkeren?

25-02-2020 17:32

Arek Milik +598

Daar gaan we weer. Uit wedstrijd zonder publiek. Zeg maar dag tegen je AWAY days!

25-02-2020 17:16

Robertloa +29

Wanneer Ajax hiervoor gestraft wordt, dan wordt het aanstellerige gedrag in het voetbal beloont...

25-02-2020 17:15

Tinus +10414

Allebei bestraffen is beter.

25-02-2020 17:16

Mikee +6409

Wordt weer een wedstrijd zonder publiek, een boete en waarschijnlijk alweer een voorwaardelijke straf erbij. Jammer dit.

25-02-2020 17:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.