[Update II] Ajax keurt situatie op tribunes af

door Bart Veenstra 124

[Update II] Ajax keurt situatie op tribunes af

door Bart Veenstra 124

Laatst geüpdatet

Het kampioensduel tussen Ajax O19 en Feyenoord O19 is zaterdagmiddag op Sportpark de Toekomst tijdelijk stilgelegd. Reden voor de beslissing zijn ongeregeldheden langs de lijn.

RTV Rijnmond schrijft dat ouders van spelers van Feyenoord werden belaagd door fans van Ajax. Feyenoord kreeg een grote kans en de ouders juichten al, waarop de supporters van Ajax reageerden. Na dit incident is de wedstrijd rond de dertigste minuut stilgelegd. Wat er precies is gebeurd, is nog niet helemaal duidelijk.

Jeugdtrainers John Heitinga en Dirk Kuijt probeerden de boel te sussen. Ook Edwin van der Sar, algemeen directeur van Ajax, en Stanley Brard, hoofd jeugdopleidingen van Feyenoord, probeerden de gemoederen te bedaren. Op het moment van staken was de stand nog 0-0.

Op De Toekomst werd zojuist omgeroepen dat de wedstrijd wordt hervat als de rust is wedergekeerd. Supporters en ouders van Feyenoord worden op dit moment naar het uitvak gebracht.

Update - 15.40 uur (25 mei 2019) - Kampioensduel Ajax O19 definitief gestaakt

De kampioenswedstrijd tussen Ajax O19 en Feyenoord O19 is definitief gestaakt. De stand bij staken was 0-0. Na een halfuur spelen vonden er ongeregeldheden plaats waarop de wedstrijd in eerste instantie tijdelijk stilgelegd zou worden. Volgens een verslaggever van RTV Rijnmond was de aanleiding voor het opstootje was een grote kans van Feyenoord in de 33ste minuut. Na gejuich en lichte provocatie van de meegereisde Feyenoorders, ging een een groep Ajax-supporters verhaal halen. Wanneer en op welke manier de wedstrijd nu wordt uitgespeeld, is nog niet bekend.

Update II - 23:20 (25 mei 2019) - Ajax keurt situatie op tribunes af

Na Feyenoord is ook Ajax met een reactie naar buiten gekomen over de gestaakte wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord onder 19. Mike Verweij, journalist van De Telegraaf, heeft via Twitter de volgende reactie van algemeen directeur Edwin van der Sar naar buiten gebracht: 'De situatie die zich op de tribunes voordeed keuren wij natuurlijk af. Voor beide clubs en de vele toeschouwers is het daarnaast erg vervelend dat het duel niet is uitgespeeld. De spannende competitie van de O19 verdient een sportief slot en daarover verwachten wij komende week van de KNVB meer te horen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

john67 +256

al wat bekend wat er gaat gebeuren, verder spelen, over spelen. Ik begreep van mijn buurjongen, speelt in feyenoord O19, dat veel spelers al voor zaterdag een vakantie hebben geboekt, dus alleen vrijdag zal nog een optie zijn.

29-05-2019 13:45

AmsterdamLoyals +0

Sorry allen. Ik wil even mijn excuses aanbieden. Al het geweld wat ik goed heb gepraat komt helaas uit een hele slechte jeugd en nog een engere kop. Ook Teletekst-supporters mogen best wel eens in de Arena komen. Ik ben gewoon enorm geschrokken. Ik keek net in de spiegel en was oprecht bang geworden, zo stoer ben ik. Nogmaals excuses dat ik zo Ajax ben. Want ja, verleden Amsterdam.... Dat is gewoon ruig. Goed. Groeten van English van vak 125.

29-05-2019 04:28

DonAdam +2360

Je kan het bagatelliseren, op een in jouw ogen grappige manier, maar je slaat de plank volledig mis.

Ja, er is uiteindelijk niets gebeurd, maar hoe haal je het in je hoofd om mensen te gaan intimideren omdat ze een kreet slaken omdat het spannend was? Hoezo is dat provoceren en hoe kom je erbij dat jij het recht hebt om verhaal te gaan halen?

Er zit echt steekje in je los wanneer jij denkt recht te hebben op dergelijke Middeleeuwse praktijken.

Ik denk dat het tijd wordt dat jij uit je bubble stapt en gaat discussieren met mensen met gezond verstand. En vooral leert luisteren en hun mening leert te respecteren, ookal ben je het er niet mee eens.

29-05-2019 10:26

Amsterdam Loyals +2021

Trap er niet in man...het is een pleuris ventje die denkt dat hij nog steeds lollig is...

30-05-2019 17:20

AjaxCitizen +2166

Dat er kritiek is op het incident, is zeer zeker terecht. Maar tijdens de vorige mini-Klassieker is ook het een en ander gebeurd. Ik wist het niet eens, maar las de reacties hieronder en ben toen zelf maar gaan zoeken op internet.

Apart dat wat er op Varkenoord gebeurde niet breed werd uitgemeten in de media. Heitinga die verwensingen naar zich toe kreeg, vuurwerk achter de dug-out en zelfs een steen richting een bus vol met jonge jongens. Waar was de reactie van Feyenoord toen? Waarom werd er in de media niet zoveel over gesproken? Ze hadden het alleen maar over wat voor een mooie prestatie het wel niet was van Kuyt en z'n jongens.

Ben normaal gesproken nooit zo van het zeiken, maar vind dat media hier wel met twee maten meet. Wat er op De Toekomst gebeurde, is zeker niet goed te praten. Maar dat er heel weinig aandacht werd besteed aan wat er op Varkenoord gebeurde, vind ik op z'n minst frappant.

27-05-2019 12:47

Ajaxio +0

Dit was ook op dezelfde dag bekend. Uitgebreid in de kranten gestaan. Echter is dit wel iets anders gelopen. Een deel van de ongeregeldheden hier zijn buiten het complex gepleegd.

Zoals ook al eerder aangegeven heeft de harde kern van Feyenoord deze jongens keihard aangepakt...

Volgens mij weet namelijk iedereen dat je van spelers en ZEKER jeugdspelers afblijft en dat dit zelfde telt voor hun ouders en begeleiding. Waanzin dat je als ouder niet naar een kampioensduel kan... al moet ik zeggen dat dit bij menig amateurclub ook mis gaat helaas... verhuftering van de maatschappij is wel een issue...

27-05-2019 19:38

Amsterdam Loyals +2021

Nogmaals, geen klap gevallen! En dat de HK van feyenoord heeft ingegrepen is een verzinsel, absolute leugen!

27-05-2019 20:28

Ajaxio +0

Klopt geen klap gevallen. Desalniettemin kansloos gedrag en slechte reclame!

Als je niet op de hoogte bent is het ook niet handig om stelling in te nemen. Ik woon in de regio Rotterdam, voetbal bij een club waar ook redelijk wat HK Feyenoord komt. Geloof me dat daar hiërarchie is en mensen die hardhanding in stand houden.

28-05-2019 09:57

Amsterdam Loyals +2021

100% onzin. Ik weet zeker dat de ouderen totaal niet heeft in gegrepen. Als jij een beetje op de hoogte bent, snap jij na Swift ook wel een beetje het complete verhaal...toch?

30-05-2019 16:25

Tha +443

kansloos hersenloos gajes. door jullie schaam ik me zelfs na een seizoen als dit, soms, een fan/supporter te zijn van deze mooie club.
Of het nou gaat om het stadion van de graafschap wat je onder moet kalken met je zielige leuzen, of dat het nu gaat om jonge jongens van O19 die je de stuipen op het lijf jaagt.... het boeit jullie geen ene rot moer, want jullie zijn de stoere boys! om te kotsen! omdat jullie simpel zijn, te simpel voor mij om te begrijpen wat er in je zielige bekrompen hersenpan rond gaat, ik schaam me voor jullie! schaam je diep, schaam je heel heel heel diep. stakker(s)

27-05-2019 10:12

LANS +117

Walgelijke gasten!

27-05-2019 12:19

Ajax2020 +167

Dit zijn jongetjes die zichzelf boven onze club Ajax achten. Wordt het niet eens tijd dat andere, ervaren leden van de harde kern eens “duidelijk maken” dat dit niet kan?

27-05-2019 12:37

Cupmetgroteoren +5

Ach, het zijn uiteindelijk maar kwajongensstreken/baldadigheid. Wel hard straffen want anders wordt het van kwaad tot erger, maar er zijn ergere zaken op de wereld waar men zich druk over kan maken.

27-05-2019 13:14

Peterv13 +5

En zo is het , en niet anders.

27-05-2019 13:46

john67 +256

Harde kern van ajax in mijn vorige stukje moet zijn harde kern van feyenoord

27-05-2019 10:10

Rentokill +4609

Je kunt je eigen berichten wijzigen he

27-05-2019 10:29

john67 +256

Mijn buurman, die zaterdag aabwezig was, wiens zoon bij feyenoord O19 speelt, kwam gisteren even vertellen wat er allemaal precies is gebeurd. Hij vertelde ook dat het van feyenoord niet meer hoeft, de wedstrijd afmaken over overspelen dan maar ajax kampioen. Hij vertelde ook dat die zogenaamde ajax supporters zelfs de bus in zijn gegaan, toen feyenoord wilde vertrekken. Hij zei ook wat een stel mietjes, stond er een heel dreigend voor zijn vrouw en hij ging ervoor staan en jongen liep gelijk weg. Ook vertelde hij dat de feyenoord supporters, die vorige keer tijdens feyenoord ajax 0 19 rotzooi hebben geschopt later flink zijn aangepakt door de harde kern van ajax. Misschien ook een idee voor de f side. Het wordt ook een probleem om de wedstrijd opnieuw te spelen woensdag finale beker voor ajax en zaterdag schijnen er al heel veel spelers te vertrekken op vakantie dus alleen eventueel vrijdagmiddag nog als optie.

27-05-2019 10:09

Rentokill +4609

Goeie post! Alleen zou ik nooit de F-side of welke supporter side zich ermee laten bemoeien. F-Side praatte het goed dat die mongool een journalist mepte. Ze staan niet boven de wet.

27-05-2019 10:42

Amsterdam Loyals +2021

Natuurlijk is hier een organisatorische blunder begaan. Dit is het best te vergelijken met een laptop in een auto laten liggen met je raam open in pakweg Amsterdam West. Dan is de kans 99% dat je je laptop kwijt bent. Nu sloeg de vlam zeer korstondig in de pan na een oliedomme provocatie. Het is allemaal erg meegevallen, er is letterlijk geen klap gevallen. Dat het intimiderend over is gekomen voor menig feyenoorder snap ik, maar laten we ook niet doen alsof het een tweede Heizel drama was. Graag bij de feiten blijven.

27-05-2019 20:26

Ajaxio +0

Ik ben echt verbijsterd over het feit dat die ontzettende kneus die in Londen die journalist slaat, behoort tot het zogenaamde "selecte groepje genodigden" voor deze wedstrijd.

Het lijkt me dat je niet gestudeerd hoeft te hebben dat dit soort simpele zielen altijd voor problemen zorgen. Deze mannen hebben opnieuw Ajax in een kwaad daglicht gezet. En maar denken dat ze supporter zijn... ondertussen zijn ze het gif dat de club verziekt, dat voetbal verziekt!

27-05-2019 08:52

MosesD +14696

Precies, Bij Ajax en de politie weten ze echt wel wie dit is. Keihard straffen. Gebieds- en stadionverbod en meldplicht op wedstrijddagen. Laat men zorgen dat dergelijke hersenlozen Ajax proberen kapot te maken.

27-05-2019 09:41

Rentokill +4609

Helaas zullen de journalist en zn cameraman eerst aangifte moeten doen wil de politie in actie komen. De Engelse politie...

27-05-2019 09:50

MosesD +14696

Dat hebben ze gedaan, zover ik weet. Maar goed, nu is Ajax aan zet. Ik ben benieuwd.

27-05-2019 09:54

Rentokill +4609

Inderdaad, dan aanpakken en afpakken.

27-05-2019 12:01

Rentokill +4609

Dit kan inderdaad niet. Zo denken die gasten dat ze alles kunnen blijven doen omdat Ajax zelf toch niet ingrijpt. Ajax kan zich prima verschuilen achter het feit dat het ze niks aan gaat wat iemand in Londen doet. Maar een wat progressievere houding zou ze sieren.

27-05-2019 09:42

Afcas20 +1

We waren niet als select groepje uitgenodigd door Ajax he? Ajax wist helemaal niet dat die telegraaf-mepper zou komen. De kaarten stonden niet op naam en zijn onderling verspreid

28-05-2019 00:23

AmsterdamLoyals +0

Ik ben English! Kan het net aan spellen maar sta op 125! Vraag iemand maar naar een Engelse mafkees en dan wijzen ze me zo aan! Overal bekend, zelfs in Engeland. Zelfs daar verdedig ik de clubkleuren in mijn Ajax pyjama.

26-05-2019 23:34

Rentokill +4609

Sow hee, komt even een mafkees stoer lopen doen hier over 'clubkleuren', F-Side en hoe stoer ie vroeger wel niet was met zn matties van de harde kern.

Ondertussen noem je iedereen hier internetheld maar ben je zelf toch ook een aardig eindje op weg om dat te worden he. Iedereen kan makkelijk lullen. Ga dan niet anderen hier vertellen dat ze makkelijk lullen omdat ze het op internet doen, net als jij makker.

27-05-2019 08:44

Ajaxio +0

Lachwekkend inderdaad. Overigens is hij niet geheel anoniem als hij roept English te zijn. Al die bijnaampjes van die stoere jongens vind ik ook altijd aandoenlijk...

Desalniettemin kan je hier van alles roepen... heb meer het idee dat we met een schreeuwend parodie accountje te maken hebben....

27-05-2019 08:56

AmsterdamLoyals +0

Blij dat al die internet hoolies in hun bedje liggen inmiddels. Geen praatjes hier meer gelukkig. Eencellige mannetjes die weigeren voor de club op te komen. Ik trek mijn Ajax pyjama ook maar eens aan en ga ook in mijn dromen onze clubkleuren verdedigen! Want zelfs in mijn slaap ben ik de personificatie van Ajax!

26-05-2019 23:31

Finidi en Nwanko +2

Vraag jij je wel eens af of onze club jou wel wil als personificatie van de club??

27-05-2019 07:37

Renevanrijswijk +0

TEN HAG is de beste coach ter wereld

26-05-2019 23:30

AmsterdamLoyals +0

Welke grap is er vanaf dan? Lafbekken! Mietjes allemaal! Ik ben de enige die onze clubkleuren tot het eind zal verdedigen. Want immers, zonder stoerheid, geen echte! Ik ga hiermee door tot de echte nep-supporters allemaal verdwenen zijn! Al kost het me jaren!

26-05-2019 22:00

Pjait +382

Laten we eens stoppen dit soort mensen, supporters te noemen. Je support je club niet op deze manier.

26-05-2019 21:48

AmsterdamLoyals +0

Allemaal mij uitlachen hè! Teletekst supporters.
Ik zat al in De Meer toen ik potverdorie nog een zaadcel van mijn opa was. Die tevens ook mijn achterneef is, ja!

Kom op dan, lafbekken!

https://www.dumpert.nl/mediabase/7611829/c1f560f9/de_harlinger_maffia_in_gevangenschap.html

26-05-2019 21:34

Amsterdam Loyals +2021

Nu lacht zelfs Dordrecht niet meer om je grapjes... Maar altijd welkom hoor, vak 125. Vraag naar English en er zijn genoeg mensen die je naar mij zullen leiden...komt goed!

26-05-2019 21:38

AmsterdamLoyals +0

Nep-supporters! Al 52 jaar ben ik de hart en het ziel van deze club. Ik kan er niks aan doen dat mijn leeftijd mijn IQ niet overstijgt in nummers. Lafbekken. Ik pak oma's kinderen en alles, als ik maar in een groepje de man kan zijn. Nee, bedoel Ajax kan verdedigen. Lafaards, allemaal! Nu ga ik eerst eens een six pack Schultenbrau opzuipen want mijn vrouw kijkt mij raar aan. Haar nuchter slaan is niet mijn stijl.

26-05-2019 21:14

Babayaka +7

Al 52 jaar? Wow dan is er niet veel tot je botte kop door gedrongen. Dat je het allemaal maar normaal vindt. Na 52 jaar zou je beter moeten weten.

27-05-2019 18:02

AmsterdamLoyals +0

Jullie kunnen mij belachelijk maken maar heb wel leren onderhandelen op het werk! Weet je hoe vroeg je namelijk moet beginnen tijdens de vroege dienst bij de McDonalds?! Je moet wel leren onderhandelen wil je ook een keer laat mogen beginnen. Ik ga nu even mijn Ajax shirt aan doen en onze clubkleuren verdedigen. Wie weet lopen er nog wat kinderen in Feyenoord shirts langs!

26-05-2019 21:00

Amsterdam Loyals +2021

De stuitende totaal misplaatste verhevenheid alleen al... Maar hoewel Dordrecht zich er erg om vermaakt, beter dat je stopt met dit kinderachtige gedoe... Fucking clown!

26-05-2019 21:06

AmsterdamLoyals +0

Ik zou echt alle internet helden hier met 1 hand op mijn rug aan kunnen. Ik ga al 30 jaar naar Ajax. Zo echt als mij krijg je ze niet ouwe. Nep-supporters!

26-05-2019 20:51

AmsterdamLoyals +0

Alleen maar nep-supporters hier. Jankerds. Sowieso geen Amsterdammers, want anders had je wel geweten wat voor roerig verleden we wel niet hadden. Zonder ons die hard ultra's had de club nooit bestaan. Die Teletekst supporters zijn zelfs de oorzaak dat we de finale niet hebben gehaald. En maar klagen hier. Hypocriete klootzakken!

26-05-2019 20:42

Amsterdam Loyals +2021

Leuk man, mijn "naam" gebruiken zonder spatie.... ;-)

26-05-2019 20:48

Cupmetgroteoren +5

Ik vond het eigenlijk nog best vermakelijk in deze komkommertijd. De harde kern van Ajax zorgt de laatste tijd voor entertainment, ook met hun Twitteraccount en website. Het aanschouwen van de ongedestilleerde emoties en primitieve instincten is zoals het kijken naar een primitief oerbeest op sterk water. Je kijkt er toch met enige fascinatie naar, kijkt naar de platte ietwat misvormde schedels en vraagt je af wat voor organisme het precies is. Als dan ook nog eens Jan fatsoen (getrouwd en twee kinderen) over dit soort zaken heenvalt en 'eencelligen' en 'amoebes' roept, is eigenlijk het volksvermaak compleet.

26-05-2019 17:31

Cupmetgroteoren +5

Ja, vermakelijk. Vooral aan het hypocriete van de media heb ik me geërgerd. Die zien geen kans onbenut om daar waar het kan olie op het vuur te gooien en de woede van primitievelingen nog verder op te poken. Ze verwachten dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt maar zelf nemen ze geen verantwoordelijkheid. Daarom valt dit uiteindelijk niet anders te typeren dan als volksvermaak.

26-05-2019 20:00

AJAIXIXIXI +1

Off: Jérôme Boateng mag Bayern verlaten, misschien een idee om hem te halen als opvolger van Matthijs?

26-05-2019 16:47

Kuningast +5087

Wel verbazingwekkend dat Ajacieden en fey nu naast elkaar zaten.. is het nu nog niet duidelijk dat dat niet kan? Grote fout van Ajax.

26-05-2019 16:16

MosesD +14696

Op de beelden is behalve dat hysterische jochie met dat wijventasje, ook die idioot te zien die die reporter in Turijn een klap verkocht. Prima, opsporen, dikke boete, gebiedsverbod en meldingsplicht op wedstrijddagen.

26-05-2019 16:00

Afcas20 +1

Haha je noemt hem jochie maar 1op1 zou hij niks van je over laten. Lekker stoer praten op internet

26-05-2019 18:03

MosesD +14696

Pfff, wat een armoedige tokkie talk. Ja, dat jochie met dat wijventassie en die andere jongens die 'out of the blue' een reporter slaat horen zeker niet bij Ajax thuis. Dat vind jij allemaal normaal? Een weldenkend mens niet namelijk.

26-05-2019 20:08

Wesl +0

Ow wat is onze club op alle fronten geweldig, maar ow wat zijn er toch domme debielen die het keer op keer op keer verpesten op vele fronten. Laten we als normale, positieve supporters een (figuurlijke) vuist maken tegen relschoppers. Met zijn allen afkeuren en voor mekaar opkomen als ze agressie tonen!
Don't worry, be happy

26-05-2019 15:39

Jariiii +22265

Ik schaam me als Ajax-supporter kapot voor dit statement.

26-05-2019 15:24

Schwalbino +11

Waarom brengt Ajax een officieel statement via de Telegraaf uit?

26-05-2019 15:22

WantAmsterdam +116219

Zoals ik ook al schrijf, het schijnt niet zo erg zijn geweest als men zou geloven, er werden alleen Bierdouches uitgedeeld, wat ook te ver gaat maar wel een verschil is tov een knokpartij (volgens Ajax A1 watcher, die nu niet bepaalt een ultra is)

26-05-2019 14:59

john67 +256

rentokill, ik ben de laatste twee wedstrijden geweest bij feyenoord ajax 019, daar zijn veel erger dingen gebeurt, het is alleen dat ajax zo sportief is om niet van het veld te stappen. De echte harde kern van feyenoord stond daar met ongeveer 100 man vlak achter het doel van el maachi en met vuurwerk te gooien, ramen bus van ajax ingegooid en ook heitinga lastig gevalt. Ik keur niet goed wat er gebeurt is maar we moeten nu niet ineens gaan doen alsof ze bij feyenoord zulke lieverdjes zijn. Kijk ook eens goed naar de beelden, staan veel stewards tussen, er kon niets gebeuren. Bij feyenoord ajax heb ik geen stewards gezien die tussen de supporters gingen staan en el maachi. Nee werd aangemoederd door feyenoord. Het beste is om het op een geheime locatie te spelen zonder publiek dan heeft feyennord al genoeg voordeel. In alle twee de wedstrijden bij feyenoord werd feyenoord helemaal gek gespeeld door ajax, pas toen de hooligans zich ermee gingen bemoeien en gingen dreigen, kreeg feyenoord de overhand en zag je de ajax spelers toch wel angst krijgen. Hier stonden ze op nog geen meter afstand en konden zo het veld op.

26-05-2019 13:17

Basuto +0

Wijzen naar een ander is een teken van zwakte. En daardoor worden problemen niet opgelost maar alleen maar erger

26-05-2019 13:49

Puurvoetbal +1

Ik was er ook. Tering, wat ben jij onnozel !

26-05-2019 15:24

john67 +256

er is geen klap uitgedeeld

26-05-2019 13:09

afca95 +1309

Was er iemand bij die met een neutrale blik kan vertellen wat er gebeurde?

26-05-2019 12:32

Afcas20 +1

Bijna nergens lees je over de provocaties tijdens de wedstrijd nog voor het onrustig werd. Jammer. Mensen die er niet bij waren moeten gewoon hun muil houden. De media geeft er altijd een mooie draai aan. Gold ook over Ajax - Juve entrada waar aan het begin ook alles aan supporters werd toegeschoven

26-05-2019 12:18

MosesD +14696

Wat noem jij provocaties?

26-05-2019 12:32

Afcas20 +1

Niet dat juichen, daar is niks mis mee. Maar wel opstaan om gebaartjes naar ons te maken en dingen te schreeuwen. Je weet dat je als Feyenoord supporter niet zo geliefd bent dus dan is het ontzettend dom om de harde kern te provoceren. Hier wordt gedaan alsof er zonder reden families werden aangevallen, maar dat is gewoon onzin. De kinderen en families zijn met rust gelaten en het ging puur om de uitlokkers

26-05-2019 13:13

MosesD +14696

Ach, daar sta je als Ajacied gewoon boven. Dat tokkie gedrag past een Ajacied niet. Michael van Praag zei het ooit mooi, 'een Ajacied houdt z'n jasje aan'. En daarbij een beetje wat roepen, ach dat is toch niet zo erg? Ik vind het allemaal zo overdreven. Blij dat ik niet zo opgefokt door het leven moet.....

26-05-2019 13:17

Knalpot +3642

Je had ook even rustig naar de stewards kunnen lopen en zeggen haal die paar rare dwazen daar even weg dat is misschien wat beter voor de veiligheid van de overige goedwillende mensen die daar op de tribune zitten. En als ze niet weg willen komen wij wel een handje helpen. Ik denk dat die paar provocateurs dan wel eieren voor hun geld hadden gekozen.

26-05-2019 14:13

ajaxro +0

Hahahahahahaha.

26-05-2019 14:18

Finidi en Nwanko +2

Tja de harde kern is toch een verzameling van zielige mensen, mensen die niet van voetbal houden maar die het vanwege hun lege bestaan wel opzoeken, doetjes die wel anderen mogen provoceren en tegelijkertijd niet kunnen incasseren vanwege hun tere zieltjes. Tja dan vraag je er als 010 écht zelf om......töch??

27-05-2019 07:50

AlexIbarra +19326

Het lijkt haast alsof we sinds kort een paar infiltranten onder de supporters hebben. Die zoveel mogelijk schade aan de club willen toebrengen en al onze 'sociale' doelen willen doorkruisen (vaker uitsupporters, minder politie-inzet, huldiging in stad, minder boetes, etc.)

-Die granaat bij Ado met drie kruizen, seriously? Als je die gasten echt haat steek je de boel in de fik zonder sporen achter te laten. Deze dwaas doet niks maar laat wel sporen achter.
Conclusie: Uitsupporters bij Ado kunnen we voorlopig vergeten.

-Blikken bier gooien naar de burgemeester tijdens de huldiging op Mplein, terwijl we graag willen dat zij komende jaren toestemming geeft voor meer huldigingen? Goed idee.
Conclusie: Supporters kunnen de weelde niet aan, voortaan weer P2.

-In plaats van onze topjeugd een mooie titel te laten pakken tegen de kakkies, ga je tijdens de wedstrijd de boel al laten ontsporen.
Conclusie: Ook jeugdwedstrijden zijn risicowedstrijden, voorlopig geen uitsupporters bij de Klassieker, misschien ook geen titel voor o19.

-Vlak na het kampioenschap bij de Graafschap niet rustig het trauma van 2016 laten wegtrekken maar de boel gaan slopen.
Conclusie: Elke wedstrijdje van elk team van Ajax is een risicowedstrijd.

Toch eens uitzoeken waar Valentijn Driessen was op de momenten waar dit gebeurde.. ;)
Ik vrees echter dat dit gedaan is door mensen die echt denken dat ze Ajax zo steunen.

26-05-2019 12:00

Kokakola +0

Wordt wel opgeblazen op de sociale media. Er zijn 0 klappen uitgedeeld.

26-05-2019 11:39

MosesD +14696

Ik zie dat de tokkies op film duidelijk herkenbaar in beeld zijn. Vooral een jongetje met zo'n wijventasje die hysterisch staat te gillen. Hele setje opsporen, gebiedsverbod voor de Toekomst, Stadionverbod en meldingsplicht op wedstrijddagen. Dat is een eerste stap.

26-05-2019 11:39

Rentokill +4609

Ajax moet nu aanbieden om het duel in Rotterdam te komen spelen. Lijkt me een sportieve oplossing.

En Ajax moet met een plan gaan komen om dit soort excessen te lijf te gaan.

Pak je verantwoordelijkheid. Laat zien dat we de grootste zijn. Ook hier in.

26-05-2019 11:11

Rentokill +4609

Schaam je diep, stelletje eikels. Dit is dus precies wat de burgemeesters nodig hebben om de komende jaren uitsupporters tussen Feyenooit en Ajax te verbieden. En terecht helaas.

26-05-2019 10:41

flodder +16

SCHANDALIG......OPPAKKEN DIE GESTOORDE DORPSIDIOTEN..vinden zich nu zeker ook nog zelf geweldig..kijk eens wat we gedaan hebben...wat waren we weer goed ...hersenloze wezens dat zijn jullie.

26-05-2019 10:14

Rentokill +4609

En dat bij een jeugdelftal. Tegen de gezinnen en families van de spelers. Treurige zieke mensen.

26-05-2019 10:43

Martano +231

Jammer, volgende keer beter.

26-05-2019 10:08

Babayaka +7

Punt is thuissupporters denken dat ze de baas zijn en denken dat ze mogen bepalen wat wel en niet mag. In een stadion. Uitsupoorters gescheiden uitsuporters mogen niet juichen voor hun cluppie
Staan bij zitplekken enz enz . Feit is echter dat de thuissupporters ook maar een betalende gast is, en zich eigenlijk moet gedragen.

26-05-2019 09:59

Puurvoetbal +1

Vd Sar hoopt met dit soort teksten een milde straf te krijgen. Hij durft zijn eigen mensen niet aan te pakken. Er zijn overduidelijk hele grote fouten gemaakt. Die doorgesnoven idioten weten niet beter. Dit is een grote organisatorische fout; waardoor moeders en kinderen moesten vluchten; een schande ! Gewoon 0-3, klaar !

26-05-2019 09:26

Rentokill +4609

Wat is de organisatorische fout dan? Sorry maar ik zie m even niet...

26-05-2019 10:37

Beer1972 +0

Jij ziet serieus niet welke organisatorische fout er is gemaakt? Duizenden mensen wilde gisteren naar die wedstrijd, maar er mocht maar een beperkt aantal mensen de wedstrijd bijwonen. De harde kern heeft bij ajax kaarten geeist en ajax heeft uit angst wrs 150-200 kaarten gegeven. Ongetwijfeld gevraagd echt alleen sfeer te maken en geen ellende te veroorzaken. Uiteindelijk nemen die gasten 20 meter naast de ouders etcetera plaats op de tribune, terwijl ze normaal gesproken aan de andere kant staan. Op dat moment kon je al zien aankomen dat het fout zou gaan. En nu in de reactie durft Ajax zich opnieuw niet hard uit te spreken..

26-05-2019 11:12

Kaatje +4830

Heb je het nou over jezelf of zo?

26-05-2019 12:05

oudzuid2 +7294

"keurt situatie af"...

man man, heb het filmpje gezien, veel duidelijker dan kun je de tronies van die gasten niet krijgen. hoe moeilijk kan het zijn om die idioten voorgoed uit de Arena en de Toekomst te verbannen?

26-05-2019 09:00

marrene +154

Wie zegt dat dat niet gebeurt? Dat hoeft vd Sar toch niet in een officiële verklaring te zeggen.

26-05-2019 10:37

Rentokill +4609

Ik denk zelfs dat meer dan de helft van die gasten al een stadionverbod heeft. Het was tot op heden nooit echt nodig om hier ook zo zwaar te controleren maar het tuig heeft weer gewonnen en ervoor gezorgd dat we ook bij de jeugdcompetities met waterkanonnen en bloedhonden moeten staan om deze honden te weren. Heel treurig maar de veiligheid van spelers en echte supporters is belangrijker.

26-05-2019 10:47

Amsterdam Loyals +2021

Dramaqueen. Bezoek gewoon eens een keer een wedstrijd. Het is echt compleet veilig... Waterkanonnen en honden bij jeugdwedstrijden.... echt hoor... Get a life!

29-05-2019 21:50

GvanderK +2761 moderator

Jammer dat een stel eencellige het voor de club moeten verpesten. Komt nooit meer goed met zulke mensen.

26-05-2019 08:49

MarcelvTol1971 +15451

Zouden deze gasten nou werkelijk denken dat ze Ajax hier op één of andere manier een dienst mee bewijzen. Iemand zit met een Feyenoord shirt op de tribune, en dan met het stoom uit je oren verhaal gaan halen. Het verstand zit dan echt niet waar het hoort te zitten. Mijn beste vrienden zijn Feyenoorders en ik kan gewoon niet snappen dat je elkaar zo naaf het leven kan staan.
Dat achterlijke kinderlijke gedrag van ja maar hun hebben dit gedaan dus nu moeten wij dat terug doen.

En die gasten krijgen nog alle ruimte ook en daar miet Ajax eens mee kappen, die gasten maar blijven ondersteunen. Ik wordt tijdens wedstrijden echt gestoord van die achterlijke baby die met een megafoon de liedjes inzet.
Sfeer is prima daar niet van maar dat overdreven gedoe.

Dat Joden gedoe slaat kant nog wel, gebaseerd op niets maar het gaat maar door. Ajax is geen Joodse club, het slaat werkelijk als een lul op een drumstel.

Ajax moet nu gewoon eens met richtlijnen en maatregelen komen want het is een keertje klaar met het feit dat een stel hersenloze, doorgesnoven kinderachtige pubers de boel verkloten.

Want waarom denken we dat de Toekomst gister niey bomvol uitverkocht was voor de kampioenswedstrijd ? Ik denk dat dat is door de sfeer in de vorige kampioenswedstrijd tegen Feyenoord paar jaar geleden. Die was toen ook agressief, toen al dat tuig aan de overkant stond.

Dat achterlijke gedoe om dit soort wedstrijden heen is voor mij een reden om lekker thuis op de bank te kijken.

Deze reactie van van der Sar is daarom weer tenenkrommend en van niveau dorpspredikant. Zo houdt het nooit op.

26-05-2019 08:22

D4nny +111

Helemaal gelijk. En maar onder de noemer “passie” plaatsen.

Hersenloze alpha mannetjes zijn het.

26-05-2019 08:39

Basuto +0

Eens met je verhaal, die gasten moeten naar Wolfheze. Daar is het echte gekkenhuis, niet bij ONS op de tribune. Ajax is van ons allemaal stelletje debielen! Verziek het niet voor je eigen gappies. Aub. Tief een keer op. Maar Joden is prima. Je mag best een geuzennaam hebben, daar is niks mis mee. En die megafoon ook lekker houden!!! De ArenA heeft echt goeie sfeer door die gasten, wat dat betreft. Dat is wel eens anders geweest, en dat was echt doodsaai en daar lachte het hele land ons ook nog eens om uit.

26-05-2019 09:04

Ajaxfan16 +27490

Maar wel straks weer tijdens een Europese wedstrijd zeggen, wat een geweldige sfeer in de Arena. Dat komt wel onder andere door die gozer met die megafoon. Als die er niet staat kan je nog een speld horen vallen in de Arena, want dan wordt er helemaal niks gezongen.

26-05-2019 09:36

D4nny +111

Die gozer met die megafoon is het probleem niet voor mij. Het zijn al die onnozelen die Ajax in een kwaad daglicht stellen die van mij nooit meer met Ajax geindet iriseerde hoeven te worden.

26-05-2019 09:48

ETM +3

Lees ik hier nou echt dat ook mensen zijn die het provocerend vinden als een Feyenoord-supporter een Feyenoord-shirt draagt?!

En mensen die schande spreken van het gedrag van deze geweldadige figuren zijn morraalridders?

Wow.

26-05-2019 07:56

31xAjax +7974

Ja dat lees je helaas goed. Vooral de posts van juichtoon insinueren dat de ouders etc van de Feijenoord spelers zich provocerend hebben gedragen zijn walgelijk. Het was volledig te wijten aan een groepje Ajax tuig. Op deze manier kan natuurlijk niemand bezwaar hebben als Aboutaleb en Halsema het geen uitsupporterscontract met een paar jaar verlengen.....

26-05-2019 08:43

kaashaas +4

Het kleine groepje wat van elke club extreem is moet je mega zwaar gaan beboeten voordat het echt een keer heel erg mis gaat. Over en weer gebeuren er haatzaaiende uitingen en daar moet je het mega hard aanpakken.

Het is toch eigenlijk te ziek voor woorden dat wij als trouwe supporters met ons goede gedrag hiermee geassocieerd moeten worden.

Dit is echt een overheid dingetje..

Je moet blijkbaar zelfs met dit soort wedstrijden zo zwaar gaan beveiligen. Voor dit soort criminelen kan je een club ook niet de verantwoordelijkheid geven.

Dit soort criminelen hebben eigenlijk tbs nodig.
Het zijn in feite gewoon los geslagen projectielen.

Het enigste wat Ajax nu kan doen is deze criminelen gewoon permanent weren. Seizoenskaart en lidmaatschap terug vorderen en publiekelijke aangeven dat ze niet bij Ajax horen.
Aangifte doen bij politie..

26-05-2019 07:28

Gerard36 +1550

helemaal mee eens

26-05-2019 07:29

FrancescosRavioli +15377

Hoezo is dit een overheids ding? Ja. Laten we vooral belasting betalen omdat er een stel snuifduiven op de toekomst rondlopen die niemand durft te verwijderen. Aub niet zeg. Gewoon met eigen publiek dit soort idioten aanpakken als de vereniging niks doet.

26-05-2019 10:09

kaashaas +4

Dit soort psygisch gestoorde mensen horen onder toezicht te staan van de overheid.. dit soort gedragsstoornis is gewoon vergelijkbaar met mensen dit die zich agressief gedragen in bijvoorbeeld het verkeer of in een discotheek maar dan nog erger dit soort mensen zoeken het ook nog op... en daarom hebben zij hulp nodig van de overheid. Ajax hoeft toch niet voor de ggz te gaan spelen. Dit is gewoon een maatschappelijk probleem alleen uiten dit soort mensen zich bij een voetbal wedstrijd.
Als dit in de kroeg gebeurd dan komt de desbetreffende persoon niet meer binnen en word hij gewoon vervolgd.. of iedergeval naar meerdere vergrijpen.
Als Ajax kun je alleen maar weren veel meer kan je niet.

26-05-2019 12:23

FTS95 +16112

Nu ik lees dat die kakkies iets over Nourie geroepen hebben, denk ik er opeens toch iets anders over...

26-05-2019 07:09

Sommelier +0

Geen reden om je ook als een mogool te gedragen...

26-05-2019 08:12

FrancescosRavioli +15377

Je kan er ook gewoon boven staan.

26-05-2019 10:10

MitsjollAjax +1241

Bij de kleuters leer je toch al dat je je schouders moet ophalen als mensen dit soort dingen roepen. Wat kan jouw het schelen wat ze over nouri roepen, hier moet je ver maar dan ook ver bovenstaan

26-05-2019 10:22

Cupmetgroteoren +5

Er is niks over Nouri geroepen deze wedstrijd. Online op Instagram worden er weleens zaken geroepen. Dat is al voldoende om deze gasten helemaal uit de pan te laten schieten. Dus ja, je weet dat er een keer iets misgaat.

26-05-2019 11:44

Amsterdam Loyals +2021

Geen klap gevallen. Reactie na domme provocatie vanuit feyenoord kant. Niet goed, maar het wat nu ook geen tweede Heizel drama...

26-05-2019 11:22

Knalpot +3642

Behalve een paar kinderen en oma's met een trauma.

26-05-2019 14:01

Ajax95Duivendrecht +24172

Het wordt hoog tijd dat onze club die tokkies eens aanpakt. Er gebeurt veel te vaak wangedrag bij Ajax en het is steeds hetzelfde groepje binnen de F-Side/Ultras Amsterdam dat zich schuldig maakt hieraan.

En dan nog zijn er hier mensen die de schuld ervan deels bij de genodigden van Feyenoord willen leggen, want 'ze provoceerden'. Geeft dat je dan opeens het recht om je beestachtig te gedragen en mensen fysiek ernstig te bedreigen? Kansloze redenatie. Wat zich vanmiddag heeft afgespeeld, is om je kapot te schamen als Ajacied. Lekker imago krijgt onze club zo...

En tja, het is een softe uitspraak van Van der Sar. Maar ik kan me, pijnlijk genoeg, wel indenken waarom hij zich zo op de vlakte houdt. Want als hij openlijk deze kansloze gasten veroordeelt, dan staan ze misschien morgen wel bij hem op de stoep. Dan heeft hij geen leven meer.

26-05-2019 03:35

Tomajax1990 +193

En dan volgend jaar met Feyenoord-Ajax weer gaan zeuren dat we er niet heen mogen, ongelofelijk.

26-05-2019 02:53

Cupmetgroteoren +5

Wanneer komt van der sar eens met een harde reactie? Toen zyiech werd bedreigd en aangevallen scheurde hij met z'n bolide weg van de parkeerplaats en weigerde hij interviews te geven. Je moet op dit soort momenten gewoon keihard stelling nemen. Het argument 'dan wordt zijn gezin bedreigd en gooien ze bakstenen door z'n ruiten' gaat niet op. Dan is dat maar zo en is dat een zaak van justitie.

Van der Sar en Ajax zijn doodsbang voor de harde kern, zodanig dat ze niet eens stelling durven nemen wanneer zyiech wordt aangevallen en stadionverboden uitdelen.

Ja, het is te te bergijpen dat Van der Sar bang is dat z'n gezin iets wordt aangedaan, maar dan nog moet je mans genoeg zijn en ergens een streep trekken als je de verantwoordelijkheid draagt.

26-05-2019 02:15

MosesD +14696

Volkomen met je eens. Als die hersenloze wezentjes echt ouders, familie en vrienden hebben aangevallen, omdat die toevallig juichten dan moet de directie van Ajax deze tokkies keihard aanpakken. Dit soort figuren zijn geen Ajacieden.

26-05-2019 02:20

Afcas20 +1

Blah blah blah blah. Media geile verhalen. Er is niemand aangevallen, de jongens die provoceerden zijn weggerend en daarna was het snel weer rustig

26-05-2019 02:34

Cupmetgroteoren +5

Oké maar we hebben van der sar ook niet gehoord bij het akkefietje met zyiech toch? Toen scheurde hij weg in z'n bolide. Ook al was er volgens jou niks aan de hand nu, dan nog lijkt het erop dat van der sar geen leiderschap durft te tonen op de momenten dat het moet.

26-05-2019 02:42

BokkieBokstra +11342

Ik moet nog steeds het commentaar op ontslag Keizer horen. precies hetzelfde in zijn auto kruipen en hard wegrijden.

26-05-2019 08:13

MosesD +14696

Media geile verhalen? Gewoon afkeuren dit soort gedrag, Dan hoor je niet thuis bij Ajax. Klaar.

26-05-2019 02:53

MrPink +82010

Ja, lekker een baksteen tegen je kop als je zit te ontbijten, dan is dat maar zo.

26-05-2019 02:24

MitsjollAjax +1241

Vooral laten zien dat je bang bent en toegeven dan heeft het effect wat die gasten doen. Ik snap dat lastig is als je kinderen hebt maar je moet wat gaan doen want dit blijft maar doorgaan

26-05-2019 03:29

FrancescosRavioli +15377

Volgens mij zijn de idioten toch echt in de minderheid.

26-05-2019 10:13

BokkieBokstra +11342

Ik vind het ook een wat slappe reactie met weinig hand in eigen boezem en afkeuring klinkt ook niet sterk. Zwakbegaafden? Zeker maar er lopen criminelen omheen bij die ultras dus ik snap van der sar dat hij oppast. Een sterke vogel is het niet van der Sar.

26-05-2019 07:44

JariL95 +0

Stond Van der Sar er niet tussen om de boel te sussen op het moment zelf? En dan veroordeelt hij het keihard en wat dan? Is het probleem dan opgelost? Ik heb liever iemand de er dan staat om de boel tot bedaren te brengen. Er zijn zover ik kan zien geen klappen gevallen, maar al zo provocerend naar deze personen te lopen is ergens al triest. Gaat het hierbij alleen om dit specifieke moment of heeft er zich meer afgespeeld? Welke provocaties hebben zich vanuit de andere kant plaatsgevonden dat men zich zo liet gelden? Naja het is wel weer duidelijk dat beide burgervaders het bij het juiste eind hebben om de uitsupporters te weren. De lontjes zijn nog veel te kort.

26-05-2019 08:09

BokkieBokstra +11342

Dat laatste zeker, geen uitsupporters meer. Afkeuren dat klinkt politiek, het kan ietsje krachtiger. Ajax heeft zelf ook een probleem, hoe is het mogelijk dat deze mensen er wel bij waren.

26-05-2019 08:15

MrPink +82010

Feyenoord shirts op en rond de toekomst, ajacieden provoceren, nouri beledigen en dan gaan janken als er een reactie komt. Hopelijk upload iemand die filmpjes ook even zodat je ook de andere kant ziet. En nee, ik keur niet goed wat er vandaag is gebeurt. komt alleen maar meer gezeur van, vooral over uit fans bij de klassieker.

26-05-2019 01:26

AFCA-B93 +5488

Wat maakt een Feyenoord shirtje op de Toekomst nou uit. Ik snap niet dat je je als “supporter” hier druk om kan maken. Laat die mensen lekker rondlopen met zo’n shirtje.

26-05-2019 01:32

MosesD +14696

Ik snap het ook niet, zo hersenloos, zo kinderachtig. Het waren bovendien geen hardcore fans, maar ouders, familieleden en vrienden. Een echte Ajacied distantieert zich van dit soort 'tokkie gedrag'.

26-05-2019 01:39

vdhaas +1

Haha stel je voor: een feyenoordshirt aan als je feyenoordsupporter een wedstrijd van feyenoord gaat kijken. Wat een provocatie!

26-05-2019 01:50

Co1900 +0

kakkies verdiende loon..vorige week al praatjes en nu huilen..Wat je zaait zal je oogsten

26-05-2019 00:54

Ajax95Duivendrecht +24172

Internetheld.

26-05-2019 03:15
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.