Ajax O19 geeft met grote zege goede voorbeeld

door Bart Veenstra 152

Ajax O19 geeft met grote zege goede voorbeeld

door Bart Veenstra 152

Laatst geüpdatet

Ajax O19 heeft zonder enige moeite gewonnen van AEK Athene in de Youth League. Op Sportpark De Toekomst werd het dankzij treffers van Nicolas Kühn, Ché Nunnely, Victor Jensen, Sontje Hansen, Sergino Dest en Naci Ünüvar liefst 6-0. Daarmee gaven de jongelingen het perfecte voorbeeld voor het eerste elftal dat later op woensdagavond aantreedt tegen AEK Athene in de Champions League.

Al na zes minuten wist Ajax O19 op voorsprong te komen. Jurgen Ekkelenkamp kwam door, speelde Kühn in, waarna de Duitser vlak voor de Griekse keeper niet faalde en de bal beheerst binnen kon schieten. De jonge Amsterdammers hadden vervolgens de controle over het spel en nog binnen het halfuur kwam men op 2-0. Een lange bal van doelman Issam El Maach werd door een AEK-verdediger doorgekopt, waarna Nunnely de bal uit de lucht in één keer prachtig in het doel schoot.

Ajax ging vrolijk door en nadat het via Brian Brobbey al bijna op 3-0 kwam - de spits speelde de bal net iets te ver voor zich uit - was het niet veel later wel opnieuw raak. Liam van Gelderen werd door Nunnely de diepte ingestuurd, de rechtsback gaf vervolgens voor, waarna Jensen van dichtbij kon binnen tikken.

Aan de andere kant gaf Ajax nauwelijks kansen weg. Pas na een minuut of veertig wist de Griekse spits Christopoulos zichzelf vrij te spelen, waarna hij hard richting het Ajax-doel schoot. Doelman Issam El Maach kon met een prima redding echter een tegentreffer voorkomen. Nog voor rust had Ajax de kans om via Brian Brobbey op 4-0 te komen. De spits nam de bal goed mee, wilde vervolgens langs de keeper, maar moest toezien dat AEK-keeper Gkinis de bal voor zijn voeten kon wegtikken.

Na ongeveer tien minuten spelen in de tweede helft kreeg Ekkelenkamp de kans om de score nog verder uit te breiden. De middenvelder nam een voorzet geweldig mee met de hak, maar zijn schot ging vervolgens rakelings over. Toch kon de 4-0 gezien het spelbeeld niet uitblijven. Van Gelderen werd opnieuw de diepte ingestuurd, waarna Kühn werd gevonden. De Duitser legde vervolgens breed, waarna invaller Hansen van dichtbij kon binnen tikken.

Twee minuten later was het opnieuw raak en opnieuw was het een invaller die scoorde. AEK-keeper Gkinis tastte behoorlijk mis, waardoor invaller Dest kon profiteren en zodoende voor 5-0 kon zorgen. Uit de volgende aanval dacht Kühn nogmaals te kunnen scoren, maar het schot van de Duitser kon door Gkinis over het doel getikt worden.

In de slotfase paste trainer John Heitinga nog meer wissels toe, waarbij hij onder meer Ünüvar (15) zijn debuut liet maken in de Youth League. De vijftienjarige middenvelder is de op vier na jongste speler ooit in het jeugdtoernooi. Daar bleef het echter niet bij voor het talent. Nadat Jensen - hij werd met een heerlijke steekpass diep gestuurd door Ünüvar - werd gevloerd door Gkinis mocht Ünüvar aanleggen voor een penalty. De middenvelder faalde niet, scoorde de 6-0 en daarmee is hij de jongste doelpuntenmaker ooit in de Youth League. Opvallend: hij volgt daarmee Ajacied Ryan Gravenberch op.

In het restant van de wedstrijd kreeg Ajax nog enkele kansjes, maar gescoord werd er niet meer. Het andere duel in deze groep tussen Benfica en Bayern München eindigde in een 3-0 zege voor de Portugezen.

Opstelling Ajax O19: El Maach; Van Gelderen, J. Timber, Botman (Douglas 72'), Kemper; Ekkelenkamp, Q. Timber (Abid 72'), Jensen; Nunnely (Dest 66'), Brobbey (Hansen 61'), Kühn (Ünüvar 72').
Wissels Ajax O19:
Reiziger, Douglas, Musampa, Dest, Abid, Hansen, Ünüvar.

Opstelling AEK Athene O19: Gkinis; Stamoulis, Bousis, Tsivelekidis, Malissovas (Pozatzidis 46'); Tampas, Bogdani (Petousis 65'), Mpotos; Sardelis (Tselios 36'), Christopoulos, Machairas.
Wissels AEK Athene O19:
Tafas, Pozatzidis, Markou, Tselios, Petousis, Patrinos, Karavidas.

Doelpunten:
1-0 Nicolas Kühn (6')
2-0 Ché Nunnely (26')
3-0 Victor Jensen (34')
4-0 Sontje Hansen (65')
5-0 Sergino Dest (67')
6-0 Naci Ünüvar (84')

Bijzonderheden:
- Ajax O19-trainer John Heitinga heeft ervoor gekozen om meerdere spelers uit Jong Ajax te selecteren. Onder hen onder meer Sven Botman en Jurgen Ekkelenkamp. Bekijk hier de volledige selectie.
- Ajax speelt eindelijk weer in de Champions League en dat is een goede reden om erbij te lopen als een echte Champions League-fanaat! Bestel je CL-artikelen hier!

Volg de wedstrijd via Twitter:

Lees meer over:
Plaats reactie

AFCA-B93 +5488

Pff 15 jaar en dan al bij O19 meedoen. Ongekend hoor

19-09-2018 17:13

KevinDurant +0

hoe speelde brobbey?

19-09-2018 17:05

Bjorn +12725

Kolere wat waren die gasten slecht. Blunder op blunder.

19-09-2018 16:46

Ajax4xbestevaneuropa +2

Het eerste moet die grieken vanavond gewoon bij hun strot pakken vanaf minuut 1, en niet meer loslaten. Athene speelde +10 jaar terug voor het laatst CL, geloof dat Ajax van de 100 CL wedstrijden er 40 wist te winnen, dus een winstpercentage van 40% hoogste van alle NL'se clubs. Van de 7 wedstrijden met grieken verloor AJax nog nooit en Ajax verloor maar 1 keer in de laatste 6 CL thuiswedstrijden.
In Johan's Arena, op weg naar nieuwe Europese glorie voor Ajax. Toen bekend werd dat de Arena zijn naam zou krijgen speelde Ajax daarna tegen Lyon, 4-1 Cruijff's cijfers en een onvergetelijke sfeer.

19-09-2018 16:30

Figo +0

Verleden telt niet. Hebben we niks meer aan.

19-09-2018 16:46

AjaxGLM +1166

Interessant middenveld over paar jaar in Ajax 1 zeg. Gravenberch, Unuvar,, Benieuw wie ze gaat aanvullen

19-09-2018 16:09

PuurGeluk +4810

Wsl Schone;)

19-09-2018 16:14

3*stars*3 +23572

Haha still going strong!

19-09-2018 18:04

EzraAjax95 +1016

Lekker boys! Nu Ajax 1 nog lekker winnen vanavond!

19-09-2018 16:07

EenflinkeKluiv +0

Lekkere overwinning! Kuhn speelde heerlijk en leuk dat Naci en Sontje er één inprikten. Ekkelenkamp was wel erg zwak hoor. Laag tempo, niet secuur met pasen. Had wel iets meer van hem verwacht als Jong Ajax speler.

19-09-2018 16:06

Minsc +1520

Was inderdaad secuurder met pinksteren.

19-09-2018 22:56

Ajax95Duivendrecht +24172

Die Dest kan wel panklare voorzetten geven, zeg. Een speler die zich momenteel erg goed ontwikkelt!

19-09-2018 15:56

DonQ +6029

Goede speler inderdaad. Als hij zijn ontwikkeling voortzet wordt het een topback voor Ajax.

19-09-2018 16:01

hakkietjakkie +80

Zwaarbevochte overwinning!

19-09-2018 15:51

Bobbaasje +3

Wie is die kale man naast Johnny Heitinga?

19-09-2018 15:49

trodat4030 +97179

Youri Rose.

19-09-2018 15:50

RaynoFischer +18

Naci Unuvar is een baas :)

19-09-2018 15:48

Ozymandias +159568

Abid maakt ook steeds een leuke indruk als aanjager met voetballend vermogen. Ik wil volgende Youth League wedstrijd een middenveld met Abid, Timber en Jensen (op '10') zien. In de competitie wedstrijden kan Unuvar dan in plaats van Jensen op '10' spelen.

19-09-2018 15:44

trodat4030 +97179

Ik zie ze liever ‘gewoon’ met de punt naar achter en zie (veel) liever Taylor ipv Timber. Maar Abid is een leuke speler idd. Was tegen Inter in de voorbereiding echt heel goed, maar een wedstrijd later wel een heel stuk minder.

19-09-2018 15:46

Ozymandias +159568

Ik zie op het middenveld juist meer in Timber dan in Taylor. De eerste koppelt kwaliteiten als aanjager aan opbouwende kwaliteiten. Hetzelfde geld voor Abid. Ik zou Taylor tijdelijk als linksback gebruiken. Al hoewel ook Abid als linksback kan spelen met Taylor als middenvelder. Misschien kan Heitinga dat per wedstrijd afwisselen en kijken wat het beste uitpakt.

19-09-2018 15:54

DonQ +6029

Ik vind dat Timber wel veel breed speelt. Middenveld liep stroef vandaag, ik zie liever een betere voetballer op 6.

19-09-2018 15:57

Ozymandias +159568

Ik vind Timber dan ook niet geschikt als '6'. Hij is meer een rechtermiddenvelder in een systeem met een '10'. Van de selectie van de A1/o19 vind ik alleen Llansana geschikt voor de '6' positie. Abid lijkt me ook niet echt een '6' maar over hem kan ik nog niet definitief oordelen.

19-09-2018 16:00

DonQ +6029

Eens, dat vind ik een zeer goede speler voor die positie. Enig idee waarom hij er vandaag niet bij was?

19-09-2018 16:02

trodat4030 +97179

Llansana liep zaterdag nog op 1 schoen en 1 sok en op krukken. Die zal nog wel geblesseerd zijn. Wel een heel fijne speler ook, heeft qua stijl wel veel gemeen met de jongere Ian Beelen (u17), waar ik ook erg gecharmeerd van ben.

19-09-2018 16:09

Ozymandias +159568

Geen idee.

19-09-2018 16:09

trodat4030 +97179

Taylor als linksback? Hoe krijg je dat verzonnen? Zet je El Maach ook in de spits omdat ie groot en sterk is? Die linker van Taylor maakt hem geen back.. Ik vind Taylor qua potentie echt 2 klasses beter dan Timber, als middenvelder welteverstaan. Abid als linksback lijkt me ook verre van ideaal. Ik zou daar gewoon een linksback neerzetten. Bakker, Kemper of Douglas. Misschien Salah-Eddine als die er aan toe is, maar Taylor zou werkelijk nooit in me opkomen.

19-09-2018 16:01

Ozymandias +159568

Ik heb het over de competitie wedstrijden. Kemper en Bakker zijn dan niet beschikbaar en Douglas vind ik geen groot talent. Aangezien er weinig ruimte op het middenveld is zou ik een speler die als linksback kan spelen daar gebruiken. Ik denk dat het voor Taylor's ontwikkeling goed zou zijn als hij een tijdje als linksback speelt. Misschien leert hij dan net als Sinkgraven en Mazraoui een bepaalde felheid aan die hij nu nog mist in zijn spel.

19-09-2018 16:17

trodat4030 +97179

Ik zou gewoon ruimte voor hem maken. Dan maar geen Quinten, maar das mijn mening. Als back lijkt hij me totaal niet geschikt. Ben ook niet weg van Douglas hoor, dat zeg ik verder niet, maar ik zou Taylor gewoon op t middenveld zetten. Daarnaast mist hij in mijn ogen ook echt geen felheid.

19-09-2018 17:20

Champy +1

Taylor was toch linksback in de D en Etjes en afwisselend centraal achterin.

Zo gek vind ik het niet.
Na de afgelopen 10 jaren kan je toch concluderen dat vaste verdedigers in de jeugd geen goede backs worden in het eerste.

19-09-2018 16:25

trodat4030 +97179

Ik geloof je op je woord, ik ken hem vanaf de C en uitsluitend als LCV en middenvelder. Ik vind hem op het middenveld wel echt 1 van de grootste talenten en hij zou bij mijn altijd in de basis staan op die positie (6 of linkshalf). Voor de back vind ik hem vooral niet lichtvoetig genoeg (meer?).

19-09-2018 17:15

Champy +1

Ajax zal in de komende jaren steeds meer goede middenvelders krijgen vanuit de jeugd.
Lijkt me voor hem niet onverstandigheid ervaring op te doen op verschillende posities. De concurrentie gaat moordend worden.

19-09-2018 17:21

***1900*** +4396

Wat is het toch heerlijk om Ajacied te zijn :)

19-09-2018 15:43

AjaxGLM +1166

En dan ook nog scoren

19-09-2018 15:43

AjaxGLM +1166

Unuvar toont in 1 actie meer potentie dan de rest in 80 minuten

19-09-2018 15:42

Aspers73 +3241

Ja, buitencategorie. Speelt op zijn 16e of 17e in het eerste.

19-09-2018 15:55

de_pitbull +0

Mooi man 5 verschillende doelpuntenmakers. En ook mooi voor Unuvar, YL op z'n 15e. Hoop dat hij lang blijft.

19-09-2018 15:39

Vincenzo3 +0

Als ik Kuhn zie moet ik telkens aan Reuser denken.
Hebben beetje dezelfde koppies

19-09-2018 15:30

AFCAjax +17839

mogen ze hier zo vaak wisselen als ze willen?

19-09-2018 15:30

Sampaoli +39315

Hoe vaak mag je wisselen dan? 4 maal?

19-09-2018 15:30

trodat4030 +97179

Volgens mij 5 spelers, maar niet meer dan op 3 momenten.

19-09-2018 15:31

AFCA. +3283

Ik dacht dat Dest een rechtsback was?

19-09-2018 15:29

trodat4030 +97179

Is hij ook, maar we hebben (veel) meer backs dan wingers en Dest heeft een goede dribbel en verdedigd van nature (natuurlijk) veel beter mee dan een ‘echte’ vleugelspeler.

19-09-2018 15:33

marrene +154

Vind hem een prima speler. Je ziet aan hem de Amerikaanse sportmentaliteit. Nooit opgeven. Is wat mij betreft een belofte voor de toekomst.

19-09-2018 15:58

AFCAjax +17839

oef kuhn

19-09-2018 15:27

RaynoFischer +18

Hahahaha wat gebeurde er met die keeper, blackout?

19-09-2018 15:26

Ozymandias +159568

Het leuke is dat Kuhn en Jensen tot een paar weken geleden door een paar beroemde AS-leden al waren afgeschreven.

19-09-2018 15:26

Redrum +96269

Ja de kenners van AS zijn vaak snel en resoluut met hun conclusies.

19-09-2018 15:27

trodat4030 +97179

Na Kiev uit moest Marc nog snel een spits kopen, 5 dagen later was t een schande dat ie niet bij Koeman in de basis stond... Waan vd dag rules!

19-09-2018 15:35

AjaxGLM +1166

Je kan toch niet zeggen dat ze het op basis van vandaag wel gaan redden? De potentie is zeker zichtbaar, maar man man wat slordig voornamelijk Kuhn

19-09-2018 15:27

Sampaoli +39315

Haha, wat een onzin. Ik geloof niet dat iemand deze jongens al afgeschreven heeft.

19-09-2018 15:28

Ozymandias +159568

Dit seizoen (voorbereiding meegerekend)? Ja!

19-09-2018 15:30

trodat4030 +97179

Heerlijke klassieke Ajaxgoal!

19-09-2018 15:24

trodat4030 +97179

He leuk, eindelijk Sontje weer eens op z’n beste positie!

19-09-2018 15:20

RaynoFischer +18

En scoort meteen haha

19-09-2018 15:25

trodat4030 +97179

Ja, maar dat vind ik niet eens t belangrijkste. Ik vind Sontje gewoon meer een spits dan een rechtsbuiten of een 10, waar hij vaak speelt. Dat heeft ook te maken met Brobbey, die is namelijk veel minder geschikt op een andere positie, dus is het logisch dat Hansen elders speelt als ze samen in t veld staan, maar in de dop vind ik Hansen een spits. En misschien wel completer dan Brobbey (vooral qua handelingssnelheid en bewegelijkheid). Brobbey is wel sterker natuurlijk, maar Hansen heeft net wat meer skills aan de bal. Brobbey loopt geregeld dwars door tegenstanders heen ;)

19-09-2018 15:31

jaripettersson +9531

Als Ekkelenkamp een soort Frenkie de Jong lijkt, kan het ook zijn dat aaek niet zo best is..

19-09-2018 15:19

RaynoFischer +18

Hahaa, Benfica en Bayern zijn wel iets sterker dan AEK ja ;)

19-09-2018 15:21

RayJordaan +6862

Hopelijk Naci straks erin

19-09-2018 15:19

de_pitbull +0

Kuhn lijkt ook goed wakker zeg

19-09-2018 15:01

Sampaoli +39315

Is een geweldige speler, maar loopt erbij alsof hij het al gemaakt heeft. Jammer.

19-09-2018 15:11

AjaxGLM +1166

Speelt echt ongelooflijk slordig voor zijn talent. Meer dan de helft van zijn passes komen niet aan.

19-09-2018 15:22

mokum89 +0

Iemand enig idee waarom ik eerst de wedstrijd gewoon kon bekijken en dat youtube daarna aangeeft "de video wordt niet in jouw land aangeboden" of zoiets. En dat na ongeveer een half uur kijken...

19-09-2018 14:50

PepG +0

Maak je gebruik van een vpn?

19-09-2018 14:54

mokum89 +0

Thanks voor de tip! Hij doet het weer, zonder dat er iets is veranderd. Ben inderdaad de wedstrijd bekijken op werk.

19-09-2018 15:03

trodat4030 +97179

Gebruik je een vpn ofzo? Als dat zo is, moet je ff een Nederlandse server selecteren..

19-09-2018 14:54

trodat4030 +97179

Ondanks dat ie beter een hengel dan handschoenen mee had kunnen nemen, vind ik die keeper van AEK wel goed spelen. Heeft minstens 3-4 grote kansen voorkomen door assertief handelen.

19-09-2018 14:49

AjaxGLM +1166

Vind persoonlijk dat de tussenstand veel verbloemd. Zeer matige tegenstander. Er wordt constant via de backs opgebouwd. Vind vooral kemper als linksback daarin absoluut geen toegevoegde waarde als dispensatiespeler. Weinig combinaties gezien ook.

Verder zie je dat kuhn een groot talent is, maar zeer laks en nonchalant speelt. lijkt me meer een rechtsbuiten ook. Brobbey is nog niet een keer vrij voor de keeper gezet tegen een matige tegenstander. Ben absoluut niet kapot van dit team, ondanks dat je ziet dat sommige wel talent en potentie hebben.

19-09-2018 14:48

marrene +154

Ik vind het ook niet echt goed. Maar je moet toch echt beter kijken, Brobbey staat in de laatste minuut helemaal vrij voor de keeper.

19-09-2018 14:59

AjaxGLM +1166

dat is gebeurd toen ik aan het typen was. De 45 minuten daarvoor echter is die niet vrijgespeeld. Er waren mogelijkheden maar de aanvoer vanuit kuhn nunnely en jensen is zeer matig vandaag. Hopen op een betere tweede helft

19-09-2018 15:02

Biornha +127

Mee eens, maar met 3-0 zal dat juist minder worden want ja het is ajax en wij staan 3-0 voor dus kan het gas er wel een beetje van af ;)

19-09-2018 15:10

DonQ +6029

Wel mooi om te horen dat Heitinga continu Timber coacht om Jensen aan te spelen tussen de linies. Dat geeft voor mij aan dat hij de juiste ideeën erop nahoudt.

19-09-2018 14:44

AjaxGLM +1166

zie voornamelijk kemper aan de bal, waarna kuhn uitzakt tot 2 meter bij hem vandaan om de bal op te halen

19-09-2018 14:50

DonQ +6029

Klopt, komt omdat Timber steeds breed speelt naar de backs. Het probleem ligt bij hem naar mijn mening.

19-09-2018 14:59

Persian07 +47

Op al jazeera tv geven ze overigens aan dat de Ligt gewoon start.....

19-09-2018 14:42

Suarez16_ +9356

Jezus wat dom van die grieken. Ligt er al 6 minuten iemand geblesseerd naast het veld en dan wissel je nog niet. Hierdoor viel ook de 3-0.

19-09-2018 14:37

PepG +0

Welke van de Timber tweeling is het meest talentvol?

19-09-2018 14:36

Amsterdamsetrots +4545

Ik ben wel fan van Quinten.

19-09-2018 14:43

trodat4030 +97179

Ze ontlopen elkaar nauwelijks iets. Beiden hebben gewoon de mazzel nodig dat er op hun positie iemand nodig is, dan kunnen ze t halen. Maar zolang Mazraoui, Schuurs, Dest en v Gelderen er zijn, zal Jurrien t moeilijk krijgen en voor Quinten geld hetzelfde in extremere mate, vd Beek, Eiting, FdJ, Schone, Jensen, Kuhn, Pasquali, Gravenberch, Taylor en Bijleveld staan imo boven hem qua potentie.

19-09-2018 14:46

RaynoFischer +18

Lekker Victor!

Breng Unuvar er maar in de 2de helft, dit is gedaan :)

19-09-2018 14:36

PepG +0

Victor Jensen is een pareltje.

19-09-2018 14:35

DonQ +6029

Moet de bal nog wel wat meer opeisen, hij is af en toe wat schuw.

19-09-2018 15:01

Ozymandias +159568

Mooie voorassist van Nunnely en mooi gelopen van Gelderen en Jensen.

19-09-2018 14:35

ajax_janneman +281

Als Ajax 1 vanavond nou dezelfde effectiviteit aan de dag legt winnen we makkelijk

19-09-2018 14:35

Sampaoli +39315

Wel een hele mooie voorassist van Nunnely hoor, het lijkt er toch op dat hij meer is dan een simpele sprinter zoals Lukoki of De Sa. Heeft wel degelijk voetbalintelligentie.

19-09-2018 14:35

Ozymandias +159568

Hij heeft veel meer balgevoel dan Lukoki en De Sa. Daardoor heeft hij ook een veel betere dribbel (waarmee hij ook binnendoor een speler kan passeren).

19-09-2018 14:36

marrene +154

Is ook veel beter dan Johnsen. Die heeft per wedstrijd weliswaar enkele goede acties waaruit blijkt dat hij best potentie heeft maar blinkt vooral uit in onnodig en onnozel balverlies. Je ziet vaak dat hij een actie aangaat als Bakker al naar voren is gesneld. Hij heeft totaal geen inzicht.

19-09-2018 15:01

Ozymandias +159568

Johnsen heeft een veel groter voetballende vermogen. Ajax heeft geen speler die zo makkelijk een directe tegenstander passeert als Johnsen. Alleen moet er mentaal bij de Noor een knop om.

19-09-2018 15:19

EuforischeRealist +15629

Prima tackle geweest van Timber. Die jongen lijkt niet terug te komen en was verreweg de handigste speler van AEK.

19-09-2018 14:33

trodat4030 +97179

Een tegenstander de wedstrijd uit trappen omdat ie mogelijk te goed is t lafste wat je kunt doen. En kinderen/adolescenten moet je dat al helemaal niet aanleren/zsm afleren.

19-09-2018 14:39

EuforischeRealist +15629

Totdat je er de CL of een WK finale mee wint zeker? Of ben je Nigel de Jong ook aan gaan vallen of het feit dat hij Xabi Alonso raakte omdat hij ten koste van alles wilde winnen?

Bij het bewust blesseren ben ik het overigens met je eens, maar als je zoals hier de bal probeert te spelen en daarbij je tegenstander meeneemt hoort dat gewoon bij volwassen voetbal.

19-09-2018 14:58

trodat4030 +97179

Eens met je laatste alinea, niet met je eerste reactie en je eerste alinea van je reactie op de mijne. Je laatste alinea is ook véél genuanceerder. In je eerste reactie keur je het gewoon goed en juich je het zelfs toe, dat is gewoon volslagen debiel.

19-09-2018 15:08

Ozymandias +159568

Nunnely moet leren dat hij geen hoge voorzetten meer moet geven en in plaats daarvan zo vaak mogelijk de bal vanaf net buiten de zestien strak terug moet leggen (iets wat hij al regelmatig met succes doet). Zijn voorzetten zijn niet goed maar verder ontwikkeld Nunnely zich tot een goede rechtsbuiten. Hij moet veel leren van de manier waarop Sterling onder Guardiola speelt. Dat is een vergelijkbare type buitenspeler (die het moet hebben van zijn explosiviteit).

19-09-2018 14:31

trodat4030 +97179

Ik denk dat ie dat gewoon kan leren hoor, het ligt meer aan de type spits die er staat dan aan Che. Voorzetten kun je, tot op zekere hoogte (no pun intended), prima leren dmv gerichte training. Elke dag n half uurtje met Tahamata laten trainen..

19-09-2018 14:34

Ozymandias +159568

Tja, denk je niet dat Nunnely bij Ajax al jaren aan zijn voorzetten werkt? Laat hem naar Sterling kijken. Die heeft ook geen goede hoge voorzet en speelt precies op de manier waarop Nunnely bij Ajax zou kunnen spelen.

19-09-2018 14:41

trodat4030 +97179

Ik weet t niet, ik heb helaas te weinig tijd om de trainingen ook te bezoeken. Daarnaast zijn ook de trainingen vd (oudste) jeugd regelmatig besloten (ja, echt!). Ik weet wel dat het gewoon trainbaar is, ik ben het levende bewijs... Sterker nog, ik heb zelfs door training een meer dan redelijke voorzet met links ontwikkeld.

19-09-2018 14:57

Biornha +127

Ook pittige overtreding deze van Timber.. toch ook geel met een oranje randje hoor

19-09-2018 14:29

ajax_janneman +281

pfoa Nunnely. Die ervaring uit jong komt hier goed van pas zeg

19-09-2018 14:27

RaynoFischer +18

Chezus wat een lekkere goal!! :)

19-09-2018 14:27

Sampaoli +39315

Zodan Ché! Heerlijk!

19-09-2018 14:27

KajanoKlaassen +0

Nunna! Lekkere goal zeg

19-09-2018 14:27

RayJordaan +6862

Tering wat een goal zeg

19-09-2018 14:27

trodat4030 +97179

Wauw, die mag blij zijn dat t bij geel blijft.. Echt benenbrekertje.. Brrr.

19-09-2018 14:26

KajanoKlaassen +0

Ik snap niet dat Kemper is teruggehaald naar O19, komt gewoon tekort

19-09-2018 14:24

trodat4030 +97179

Niet mee eens. Vind t een type Viergever, nooit de beste, maar wel erg nuttig en ook zelden tot nooit de slechtste. Redelijke ondergrens, maar niet een buitengewone bovengrens. Daarnaast denk ik dat Kemper op termijn het verder kan schoppen dan Nick.

19-09-2018 14:30

KajanoKlaassen +0

De vraag is dan juist of je een nuttige speler terug moet halen voor een O19 wedstrijd. Kan je dan niet beter een talentvollere linksback laten spelen?

19-09-2018 14:32

trodat4030 +97179

Zoals wie dan? Ik denk dat Bakker meer heeft aan de weerstand van de KKD dan die van de YL, wat een speeltuin voor hem is inmiddels. En Douglas vind ik persoonlijk niet beter dan Kemper. Ook niet in potentie.

19-09-2018 14:36

KajanoKlaassen +0

Ik zag dat Salah-Eddine ook bij de selectie zat, word in januari 17 volgens mij. Aan de jonge kant maar heeft wel veel potentie.

19-09-2018 14:56

trodat4030 +97179

O ja, die is ook wel aardig. Was me ff ontschoten (is nog nieuw haha). Ben benieuwd naar hem, vond hem in u17 zeker niet onaardig, maar weet niet of hij nu al toe is aan een stapje hoger. Een YL wedstrijd lijkt me nou niet het meest ideale podium om dat te testen.

19-09-2018 15:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.