Ajax erkent aansprakelijkheid in zaak Nouri

door Jesse ter Haar 251

Ajax erkent aansprakelijkheid in zaak Nouri

door Jesse ter Haar 251

Laatst geüpdatet

Ajax heeft in een persconferentie de aansprakelijkheid erkend voor de situatie van Abdelhak Nouri. In een third opinion werden door experts de eerdere conclusies van de club onderuit gehaald. Ajax heeft in een persoonlijk gesprek, en in de persoon van Edwin van der Sar, zijn oprechte excuses aangeboden voor de gang van zaken.

'Het verzoekschrift van de familie Nouri die het bij de KNVB indiende, bevatte voor ons nieuwe informatie en dat was dan ook een belangrijke aanleiding om andere experts om een third opinion te vragen', vertelde de directeur bij de persconferentie. 'Wij zijn namelijk gaan twijfelen aan de conclusies van onze adviseurs. We wilden uiteraard honderd procent zeker weten dat ons standpunt juist was. Er rezen dus vragen over de informatie die ten grondslag lag aan de eerdere medische adviezen en de op basis daarvan ingenomen standpunten van Ajax. Dit moest nader onderzocht worden in het belang van Abdelhak, zijn familie en de overige spelers/medewerkers en supporters van Ajax.'

Ajax besloot de nieuw beschikbaar gekregen informatie, plus de al eerder bekende informatie, opnieuw te laten beoordelen door cardiologen. In twee cardiologen van het LUMC vond de club de personen die daartoe bereid waren. 'We wilden duidelijk hebben, waar twijfels waren ontstaan. De bevindingen van de cardiologen over de handelingen op het veld zijn helder. Eén: men was onvoldoende gericht op het meten van de hartslag, de circulatie en eventuele reanimatie en er was lange tijd focus op het vrijmaken van de ademweg van Appie. Twee: de aanwezige defibrillator had eerder ingezet moeten worden om zodoende een beter beeld van de situatie te krijgen. Drie: de behandelaars hadden na het vrijmaken van de ademweg een moment van reflectie moeten inlassen, omdat de situatie niet verbeterde.'

'De cardiologen vonden het verder niet aannemelijk dat na het ineenzakken van Abdelhak er daadwerkelijk nog enige tijd sprake was van een effectieve bloedcirculatie', verklaart Van der Sar verder. 'Als de defibrillator wel was ingezet, was dit gebleken en had men toen al aan de reanimatie kunnen beginnen. Als dat gedaan was, was Abdelhak er mogelijk beter uitgekomen. Dat laatste is geen zekerheid, maar het is wel mogelijk.'

De volledige verklaring is hier te lezen.

Lees meer over:
Plaats reactie

10Sneijder10 +3045

Vorig jaar na het ongeluk zei de broer van Appie dat alles wat gebeurd voorbestemd is, dat het een hoger doel dient. Dat Allah een plan voor je heeft. Waarschijnlijk was het toch niet voorbestemd? Geloof me, de onderste steen mag van mij echt boven komen maar lijkt het er hier niet op dat de familie zich iets teveel gek heeft laten maken mbt geldbedragen?

26-06-2018 11:04

ram +7283

Goden bestaan niet, "voorbestemd" ook niet.

En nee, ik geloof totaal niet in geldlust bij de familie Volgens mij willen ze gewoon het beste voor Appie en de waarheid boven tafel.

26-06-2018 22:11

ram +7283

Ik ben geen fan van Van der Sar maar dit heeft hij (met z'n team) geweldig gedaan. Héél goed dat Ajax een third opinion heeft geregeld, dat men schuld erkent en vooral dat men hier zó ongelooflijk grondig mee omgaat.

Het is duidelijk dat Ajax fouten heeft gemaakt in de nasleep van het drama met Appie. Heel vervelend. En dit was te voorkomen want het was voor velen overduidelijk dat de reanimatie compleet, maar dan ook compleet, is verneukt.
Dat had Ajax eerder moeten onderzoeken. Maar, dit zou toch heel veel goed moeten maken.

Ik zou wél verwachten dat dit nog een staartje krijgt voor de betrokken medici van Ajax. Ik ga geen namen noemen maar in mijn ogen zijn er 2 acties die ondernomen moeten worden.
Het woord 'amateuristisch' dekt de lading van hun handelen namelijk niet eens. Dat betekent dat een medische tuchtraad (weet ff niet precies hoe je dat noemt) moet ingrijpen. Het zou mij niet verbazen als mensen die zich nu arts mogen noemen, dat in de toekomst niet meer mogen.

De tweede actie zou, vind ik, vanuit Ajax moeten komen. Je kunt medici die zulke grove blunders gemaakt hebben niet aanhouden. Dat s medisch onverantwoord én je kunt deze mensen niet laten werken met teamgenoten/vrienden van Appie. Dat is natuurlijk geen werkbare situatie.

Ik hoop dat Ajax een mooie financiële vergoeding overeenkomt met de familie en hen blijft betrekken bij de club. Ondanks strubbelingen doet Ajax dat ook heel goed. Ook daarvoor complimenten.

Vandaag toch weer een paar keer tranen in de ogen gehad...
Love you App!

26-06-2018 00:34

Godenzoon24 +15388

Tuurlijk joh. Voer gelijk de doodstraf in voor mensen die een fout maken. Pff in wat voor een wereld leven we joh. Het wordt hier net Amerika.

Ik denk dat er zeker van geleerd moet worden. Maar mbt straf denk ik dat die medici al genoeg gestraft zijn door dit publiekelijke smerige proces.

26-06-2018 07:24

ram +7283

Dus jij wil zwaar incompetente mensen bij onze jongens? Goed man! En zou je ook zo praten als Appie je zoon of broer was? Hou toch op man... Grow up.

26-06-2018 10:08

Godenzoon24 +15388

Grow up? Aldus de man met ongefundeerde gechargeerde uitspraken.

26-06-2018 12:52

ram +7283

Waar doel je op? Niets ongefundeed hoor. Maar als je het niet snapt: ik leg het graag even uit.

26-06-2018 22:12

kaashaas +4

Nou, daar gaan we weer ! Het feest gaat gewoon weer verder bij Jinek.. Ajax moet daar weer op reageren. Open wonden worden weer geopend..

Top hoor zo'n persconferentie... Je kon van te voren weten dat dit zou gaan gebeuren. Zo'n letselschade advocaat stopt niet zomaar... Ik hoop dat de familie deze man ontslaat en dat Ajax samen met de familie hier voor Appie uit gaat komen. Het moet gewoon kunnen . Maar vrees dat het de komende weken enkel hier over zal gaan.

26-06-2018 00:13

Tomajax1990 +193

Inderdaad!! Zit gewoon te vloeken achter de buis, Jinek, RTL nieuws, vi, NOS journaal en dan zal ik er vast een paar missen. Kom op jongens, het hoge woord is eruit, Ajax zat fout. Laat nou de familie en Ajax gewoon in alle rust dit samen oplossen en de rest bidden voor die kleine dat hij iets van vooruitgang boekt!

26-06-2018 00:39

ram +7283

Ja, laten we lekker streven maar dictatuur... Wat een maf type reactie is dit joh?! Echt ziekelijk. Dit is nu nieuws. Punt.

En nu gaan Ajax en de familie dit inderdaad samen oplossen. En ik heb er een goed gevoel over dat dat goed gaat komen.

26-06-2018 00:49

Tomajax1990 +193

Misschien heb je gelijk, iedereen mag zijn mening hebben. Maar als ik denk aan Appie, zou ik graag willen dat hij in alle rust iets van vooruitgang boekt. Het doet me gewoon pijn om elke keer herinnert te worden

26-06-2018 01:10

ram +7283

Jammer dat het je pijn doet. That's life. Kruip anders onder een steen ofzo. Ik krijg ook tranen in m'n ogen als ik zo'n persconferentie zie hoor... Maar wees blij dat het de goede kant op gaat wat betreft 'familie vs Ajax'. Voor zover je al kunt spreken van een 'versus' want naar mijn idee gaat alles, ondanks onenigheid, in harmonie. En dat is héél bijzonder.

Wat betreft Appie... Ik geloof niet in die vooruitgang. Uiteraard zou ik niets liever willen maar realistisch gezien ben ik 'voorstander' van absolute rust voor Appie, als je begrijpt wat ik bedoel.

26-06-2018 02:23

AjaxRobEnschede +150

Top gedaan van der Sar !! Prima verklaring ook. Niets geen gespeelde emotie, dit is echt. Na onderzoek, wikken en wegen hadden ze beter anders kunnen doen. Dat is de conclusie. Ze hebben niets fout gedaan, ze hadden het alleen beter kunnen doen. Lekker makkelijk, achter je buro stoel. Beetje vergelijkbaar met het beoordelen van een scheidsrechter, met 20 herhalingen etc. Alleen hij moet het in een split second doen. Zo ook de verzorgers. Als er iets niet goed afloopt kan je altijd zeggen dat het anders had gemoeten, maar dat betekent niet dat het verwijtbaar is. Ajax moet het netjes spelen voor de publieke opinie ook, de advocaten van de familie hebben daar schijt aan lijkt het. Advocaten zijn wolven, geldwolven. Van der Sar was nee is even weer mens voor me

25-06-2018 23:15

Ajaxvooraltijd +2

Inderdaad alsof na wat die man prive mee heeft gemaakt met zijn vrouw hier toneel gaat lopen spelen (buiten zijn vrouw om dit denken is gewoon al te ziek voor woorden).

25-06-2018 23:17

AjaxRobEnschede +150

pfff wilde je plussen, foutje

25-06-2018 23:31

Ajax4xbestevaneuropa +2

Mensen die roepen dat de familie geldwolven zijn: Nouri kon nog 15 jaar prof zijn. Misschien 10jr buitenland tegen gem, 3 mil per jaar is al 30.
Ajax liep weg voor hun verantwoordelijkheid. Zelfs ik en anderen lazen in de krant dat experts zeiden dat de artsen op het veld niet goed hadden gehandeld. Waarom hield Ajax dan het tegenovergestelde vol? Waarom laat je pas experts ernaar kijken als je eigen hachie op het spel staat bij de arbitragecom. Met andere woorden, zonder arbitragecom. was AJax gewoon vol blijven houden dat ze niet schuldig waren. Terwijl experts 2 weken erna al zeiden vanaf de beelden te kunnen zien dat ze fout zaten. En vergeet de medische info niet die Ajax gehad moet hebben over Nouri's hart. Want dat hij een afwijking had dat wisten ze toch uit die test. Dus dan lag Nouri opd e grond en dachten ze niet direct aan zijn hart maar aan luchtwegen zoals ingeslikte tong? En dan met excuus komen dat er wel hartslag was. En dat apparaat dat niet na 2 min. gehaald werd.
Ajacieden kunnen Ajax nu wel verdedigen alsof hun kind een snoepje heeft gestolen en het wel meevalt. Feit blijkt nu dat Ajax niet in staat was adequate medische hulp te verlenen bij 1 van hun werknemers, met wellicht als gevolg een coma. Toch schandalig voor een instituut als Ajax. Zou een van de grootste schandalen in de sport kunnen zijn van de laatste 20 jaar. Want die medici bij Ajax hadden die wel de juiste diploma's zoals de vraag was? Waarom speelde Nouri eigenlijk als Ajax wist van zijn lichte hartafwijking, en dat terwijl hij ziek was en slecht sliep de hele week en het bloedheet was en op 3000 meter hoogte.....Dus niet alleen na het neervallen maar ook ervoor wellicht gefaald.

25-06-2018 23:13

Ajaxvooraltijd +2

Experts van buitenaf die er niet bij waren ja en totaal het dossier niet konden. Dat noem ik gewoon aandachtshoeren.

25-06-2018 23:19

ram +7283

Nee, iedereen met enige medisch achtergrond kan heel gemakkelijk inzien dat deze medici extreem geblunderd hebben. Ik vind dat niet leuk om te moeten constateren ofzo hoor! Maar helaas is dat een feit.

PS.
Al die ontkenning hier is bizar. Stelletje struisvogels...

26-06-2018 10:10

AjaxRobEnschede +150

Er worden altijd en overal fouten gemaakt. En wie zegt dat er uberhaupt een adequate behandeling was? Niemand wil dit soort fouten maken of op zijn geweten hebben. Geen arts, fysio of wie dan ook. Helaas maken we fouten, en achteraf kijken we de koe in zijn kont !! Zo makkelijk

25-06-2018 23:34

Minsc +1520

En Appie moest z'n salaris aan de familie afstaan? Die 30 miljoen zou voor Appie zijn, niet voor z'n familie.

26-06-2018 00:19

PetrusKeizer +10739

als hem welk bedrag ook toekomt, en hij is zelf geestelijk en/of lichamelijk niet in staat om zn financien te beheren, dan voorziet de wet in t aanstellen van een bewindvoerder. Dat geldt ook voor meerderjarigen. Dus aub niet maar wat roepen over zaken waar u geen verstand van heeft.

26-06-2018 08:01

Godenzoon24 +15388

Och och en hoe kom je aan deze wijsheid. Vanachter je pctje zonder enige kennis van zaken zeker. Gezien je dubieuze rekensommetje wel ben ik bang.

26-06-2018 07:30

marrene +154

Laten we die familie al het geld dat op de bankrekening staat geven. En de transfersommen van de komende 15 jaar ook. Nog beter, alle spelers verplicht verkopen, de Toekomst verkopen, kortom alle bezittingen verkopen en al dat geld overmaken naar de familie. AJAX opdoeken.

26-06-2018 08:35

jkh123 +0

Gelukkig zullen ze in Nederland met feiten handelen en deze zaak vergelijken met anderen. Er zal een bedrag uitkomen dat volgens de norm en wet past binnen Europa.

26-06-2018 10:12

Indoorajaxzoon +606

Jammer en in en triest, Artsen die falen! We komen t dagelijks tegen in ziekenhuizen, overal zijn er mensen die een professioneel beroep uitvoeren als Arts en de eed afleggen maar toch niet hun werk serieus nemen. Ik kan me nog steeds het beeld herinneren dat ze geknield minuten lang er bij zaten en niets deden!

Hoe kan je leven met jezelf als Arts dat je dan niets doet, terwijl je weet dat voor zuurstof en hersenen de reanimatie met behulp van AED nodig zijn. Elke seconde telt en ik ging kapot achter de tv op dat moment, ik wou door t beeld vliegen om de reanimatie toe te passen.

Het ergste is ze hadden dus gewoon een AED bij zich! Ik als BHV-er jaren lang weet wat er nodig is om meteen adequate hulp te verlenen bij Hartfalen. En deze Artsen voor zover je dit Artsen mag noemen die hebben dit geleerd en weten dat Hartfalen ook bij professionele voetballers ook regelmatig voorkomt, het kan zijn stress/spanning of aangeboren afwijking in het hart en de Hartspieren.

Ik hoop al met al dat Ajax deze mensen per direct uit functie zet als voorbeeld voor anderen zodat zoiets nooit meer gebeurd, jammer dat onze Appie hier het slachtoffer van geworden is en nooit meer het zelfde zal zijn door die hersenen die niet meer werken naar behoren, dood en dood zonde dit een les voor Ajax en de medische staf!

25-06-2018 23:06

Godenzoon24 +15388

Nog zo'n engnek!

26-06-2018 07:43

ram +7283

Ik heb n.a.v. het drama met Nouri een EHBO-cursus gedaan.

Ik raad iedereen die minnetjes geeft op dit soort reacties aan dat ook te doen. Want je hebt werkelijk geen idee... Iedereen met EHBO had Appie beter kunnen helpen dan hoe deze medici te werk zijn gegaan.

Dat is niet gezellig of leuk om te zeggen. En blijkbaar maakt de waarheid je een "engnek". Maar als je zo reageert op de harde waarheid... tsja... Dan ben je treurig. Kruip dan weer lekker terug in de veilige baarmoeder van je mams.

26-06-2018 10:16

Godenzoon24 +15388

Een ehbo cursus wauw wat ben jij medisch onderlegd. En dat allemaal door Nouri. Wil je nu een sticker?

26-06-2018 12:56

ram +7283

Mwah, sticker zou best leuk zijn! Kom je hem op m'n borst plakken? Als jij dan toevallig neerstort, kan ik je leven redden. En dat door Nouri inderdaad.

Goed toch? Of ga je nu heel kinderachtig alles afzeiken wat ik zeg? Je weet zelf best dat het goed is dat ik een uitgebreide EHBO-cursus heb gedaan... Ongeloof zielig kinderachtig typje ben je dan hoor.

En ja, dan ben je medisch best aardig onderlegd.

26-06-2018 22:19

PetrusKeizer +10739

mijn indruk: vd Sar geen gespeelde emotie, en ik vind t sterk dat ze een 3e opinie hebben aangevraagd. alles bij elkaar opgeteld een onstellend verdrietige toestand, dat was t en dat blijft t.

25-06-2018 23:05

Ajaxvooraltijd +2

Ik ben natuurlijk een leek maar toen ik de beelden live zag dacht ik eerder aan een hamstringblessure en dacht dat het gaan zitten en daarna liggen van Nouri vooral kwam door het balen dat hij die mogelijke blessure had opgelopen. Ik dacht vooral niet aan een hartstilstand op dat moment. Achteraf praten en mensen kapot schrijven over dit soort dingen daar zijn we in dit landje kampioen in maar wees ook gewoon eens eerlijk, en zeg me dat wat ik dacht te zien, niet heel veel kijkers thuis dachten te zien. Toen het eenmaal ernstig werd dacht ik eerst nog dat hij knock out was gegaan door het gebrek aan voldoende voeding tijdens de Ramadan, pas toen men de hartmassage ging inzetten begon ik het ergste te vermoeden. Dat is in ieder geval hoe ik erover dacht op dat moment. Dat het uiteindelijk veel ernstiger was had ik nooit durven vermoeden.

25-06-2018 23:01

Indoorajaxzoon +606

Jij bent dus echt een leek!

25-06-2018 23:14

Ajaxvooraltijd +2

Jij bent dus echt een nepperd die hier nooit komt behalve nu.

25-06-2018 23:20

Indoorajaxzoon +606

Kom hier regelmatig maar als jij mij nep noemt terwijl je zelf zegt een leek te zijn dan vraag je er zelf om!

26-06-2018 12:15

Dubbelvla +8530

mijn pa is 15 jaar geleden overleden aan kanker door een relatief knullige fout van het antoni van leeuwenhoek ziekenhuis. volgens een expert en een second opinion hadden we absoluut een goede kans om succesvolle zaak aan te spannen. als we dit hadden gedaan had mijn moeder waarschijnlijk een stuk rianter gewoond dan dat ze nu doet en had ik misschien minder studieschuld gehad nu, maar er is nog steeds geen haar op mijn of mijn moeders hoofd die hier aan denkt. de kanker was er sowieso, en de fout was van een professional die zelf ook heeft moeten leven met de gedachte en er was natuurlijk nooit opzet in het spel.

maar boven alles - we zouden gewoon nooit zo'n langlopend proces in willen gaan waarbij we continu herinnerd zouden worden aan de ziekte en het verlies van een familielid. daarom kan ik er nu met mijn hoofd niet bij dat hier nu zo hard op geramd wordt door de familie. het voelt zo gierig. haal jezelf uit de media en stort je met al je energie in je zoon/broertje maar zoek je rust op.

25-06-2018 22:28

bartdaniel +94

Dubbelvla, heeft bij jullie de arts zijn fout toegegeven? Dat maakt nogal een verschil lijkt me. Ajax heeft vanaf het begin ontkend. Nu pas geven ze toe. Ik wil mijn niet indenken tegen welke muur de familie Nouri heeft moeten vechten.

25-06-2018 22:42

Ajax4xbestevaneuropa +2

Als je er niet achteraan gaat dan kun je de rest van je leven zitten met de vraag: Wat als.
Want doe je niks dan voelen de verantwoordelijken nooit schuld, want weinigen zullen de hand in eigen boezem steken en er geen dag minder goed om slapen. Als je voor jezelf volhoudt dat je geen blaam treft dan zit het slachtoffer-familie toch met vraagtekens. Dan liever strijden voor je recht en eraan herinnert blijven worden ipv zand erover en geef het een plek.Helaas betekent strijden inderdaad veel onnodige energie die soms nergens toe kan leiden. Schuldigen moeten gestraft worden en kan dat niet dan maar met het geweten dat ze er mee rond moeten lopen. Of de fout nu met opzet was of niet. Mensen die roepen: Maar het ging niet met opzet. Die bedoelen eigenlijk: Dus het is minder erg. Eigen straatje schoonvegen. Terwijl het juist zo is, was iets wel met opzet dan was het alleen maar erger, zonder opzet maakt iets niet minder erg.

25-06-2018 23:02

Godenzoon24 +15388

Nee hoor destijds hebben we dat bv wel laten onderzoeken. Maar geen straf geëist of geld geclaimd. Dat vind ik nu juist t smerige in deze zaak.

26-06-2018 09:33

PetrusKeizer +10739

een ieder bepaalt voor zich hoe met een dergelijke situatie om te gaan. als je moeder haar weg kiest dient men dat te respecteren, en dat geldt evengoed voor de weg die de familie Nouri kiest.

26-06-2018 08:18

Godenzoon24 +15388

Uiteraard. Maar de weg van het meeste geld over de rug van je zoon vind ik toch wel een immorele keuze.

26-06-2018 09:32

Godenzoon24 +15388

Idem hier met schoonvader.

26-06-2018 09:29

Tonymacaroni +778

Het is verschrikkelijk wat hier gebeurd is, maar we moeten toch de dagelijkse realiteit van de gezondheids zorg in Nederland niet uit het oog verliezen.
Ofschoon deze op een zeer hoog peil staat, sterven er ieder jaar rond de 2.000 mensen door onnodig menselijk falen, terwijl deze mensen al in een ziekenhuis opgenomen zijn.
Oftewel, wat Nouri nu overkomen is, gebeurd met nog eens zes mensen PER DAG.
Misschien moet iedereen hier die tegen vdSar loopt te schoppen, toch eens even bij deze cijfers stilstaan. En worden in al die 2.000 gevallen er rechtzaken tegen doktoren en ziekenhuizen aangespannen, en worden er 2.000 ziekenhuis-directeuren ontslagen per jaar ? Realiseer je eens hoe groot de kans is dat jezelf of een van je directe naasten dit gaat overkomen. En dan heb ik het er nog niets een over hoe de gezondheidzorg buiten Nederland is.

25-06-2018 21:54

niquedegraaff +5292

De gezondheidszorg in Nederland is al lang niet meer wat het ooit geweest is. Het is nu vooral 'marketing' dat er op doet lijken dat onze gezondheidszorg zo goed is. Maar iedereen die regelmatig naar de huisarts/ziekenhuis heeft moeten gaan, zal al direct hebben ondervonden hoe krom het allemaal geregeld is. Lange wachttijden, dokters die 'abonnementsgelden' innen. Rare 'toeslagen' van soms wel 40 euro voor acute medicijnen die nodig zijn van een ziekenhuis apotheek buiten kantoor tijden.

En dit zijn slechts nog maar de geldzaken. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. De ene dokter geloofd de ander niet. Ongelooflijk bureaucratisch. En zo tikt de tijd (en ziekte) verder

25-06-2018 22:07

bartdaniel +94

Ik hoop toch echt dat wanneer ik een hartstilstand heb, en er staat een arts naast me, dat hij de tegenwoordigheid van geest heeft de defribilator te gebruiken.

25-06-2018 22:45

Babayaka +7

Ajax moet de transfer van tadic maar cancellen, en dat geld aan pa en ma nouri geven.

25-06-2018 21:45

Saanchez +3117

Dit moet wel een van de domste opmerkingen van de dag zijn...

25-06-2018 22:00

GvanderK +2761 moderator

Ajaxshowtime is voor alle leeftijden :-)

25-06-2018 22:33

AFCSANCHEZ +1

Zeg maar gerust van het jaar.

25-06-2018 22:34

Babayaka +7

je mist het synisme en sarcastische denk net als je maten hieronder en de duimpjes.
Ik begrijp dat je dat mist. Maar de meningen van velen is dat ajax maar over de brug moet komen, en de luie papa en broer van nourie een zak geld moet geven.
Echter met een paar ton redden ze het niet en zeker als er verder geen inkomsten zijn is een ton zo op.

26-06-2018 08:00

mkAFCA +1354

Ongelooflijk wat een naïviteit of blinde clubliefde bij veel reaguurders op AS. Omdat Sar een paar tranen laat en de familie volgens velen omringd wordt door geldwolven, moeten we sympathie hebben voor Sar en de club...De familie staat gewoon keihard in haar recht en gelijk zoals nu blijkt. Een recht en gelijk dat Ajax niet wilde erkennen. Tegen alle rapporten in. Dat is de realiteit.

Het is een zeer grove schande dat Ajax zich nu ineens achter 'nieuwe' info verschuilt. Terwijl die info al in vele andere rapporten door familie en advocaten te berde is gebracht. Maar Ajax speelde een principieel juridisch/verzekeringsspelletje. En dat neem ik de leiding van mijn club zeer kwalijk. En Sar ih bijzonder. Want geld of gelijk doet er niet toe. Maar de familie en Nouri helpen wel. En ze niet dwingen tot juridische stappen hun gelijk te moeten halen. Toon lef en empathie. Zeg tegen je verzekering en advocaten dat de club het regelt. Maar dat is niet gebeurd.

https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/113566/familie-nouri-beticht-van-der-sar-van-liegen

25-06-2018 21:27

Babayaka +7

De familie nourie is rupsje nooit genoeg en rust pas wanneer de club Ajax failliet is.

25-06-2018 21:47

mkAFCA +1354

Man wat een domme opmerking...rupsje nooit genoeg. Nee, Ajax ontkende het gelijk van de familie, Babayaka. De familie kwam er een jaar lang met vuistdikke ondersteundende rapporten niet doorheen. Rapporten die volledig KLOPPEN. Maar Ajax had een eigen rapportje. Makkelijk om wel te wijzen naar de 'geldwolven' en Peter R die de familie Nouri steunen. Maar niet naar je eigen club. Het was Ajax die zich achter advocaten en de verzekering verschool. Want wat blijkt: de familie Nouri had al die tijd gewoon gelijk....kei -en keihard gelijk. Maar kregen het pas bij dreigen met een arbitrage zaak. Dat is de droevige realiteit.

25-06-2018 21:50

BokkieBokstra +11342

De familie heeft er goed aan gedaan om advocaten aan te trekken, dit kan je niet alleen.

25-06-2018 22:01

niquedegraaff +5292

Besef wel dat Ajax een grote organisatie is die alles eerst meerdere malen moet doorbespreken, uitzoeken, juridisch etc etc., ook intern. Een gezin heeft daar minder tijd voor nodig. Beter laat dan nooit.

25-06-2018 22:09

mkAFCA +1354

Een jaar gap. Dat terwijl al die rapporten en experts Ajax opriepen hun ontkenningen te stoppen. Pas door die arbitrage dreiging - die ze glorieus zouden verliezen - en onder publieke druk erkennen ze hun fouten. En dan ook nog met een leugen. Want er zijn geen nieuwe feiten.

25-06-2018 22:58

Godenzoon24 +15388

Deze ontwikkeling doet niets af aan het feit dat het geldwolven zijn. Tis niet alsof Ajax niet eerder bereid was flink te betalen. En ik vind nog steeds dat mensen fouten kunnen maken en vind het zo vervelend dat er altijd iemand aan de hoogste boom gehangen moet worden. En tuurlijk is het verschrikkelijk en moet ervan geleerd worden. Maar ik geloof zeker dat die doktoren ( ook Bremen) na eer en geweten gehandeld hebben snelle beslissingen moeten maken onder stress. Itt de beste stuurlui achteraf.

25-06-2018 22:30

mkAFCA +1354

Gast, het zou jouw zoon maar zijn die overleden is omdat zijn werkgever keihard fouten heeft gemaakt, maar dit glashard blijft ontkennen...

Onder druk? Deze medici worden jarenlang getraind om nu juist wel goed te handelen. Vooral onder druk. En ja, dat kan een keer misgaan, maar erken dat dan gewoon..dat is wat de familie wil. En terecht. Denk eens even na wat dit voor een vader en moeder betekent. Ik ben ouder. En zou niet rusten gerechtigheid te krijgen als de andere kant gewoon liegt ondanks alle bewijzen en experts. Wat een makkelijk gelul allemaal.

25-06-2018 23:02

Godenzoon24 +15388

Heb ook kinderen. Maar iemand aan de hoogste boom willen hanen brengt niemand terug. Ook geld niet maar dat willen ze er gewoon zoveel mogelijk uitslepen.

26-06-2018 06:05

bartdaniel +94

Er zijn altijd mensen die het slachtoffer (in dit geval ook de familie) de grond in willen trappen. De reden: We willen niet aanvaarden dat wij in een zelfde situatie terecht kunnen komen. Oftewel een gebrek aan empathie.

25-06-2018 22:49

Rdk1983 +4

Had t beter gekund in het reageren op t veld? Ja. Had iemand kunnen aan zien komen wat er ad hand was? Nee. Achteraf kijken is alles anders. Als je alles van te voren weet, doe je alles anders.

25-06-2018 21:24

ram +7283

De clichés en achterlijke uitspraken vliegen hier in het rond. Echt grappig af en toe.

26-06-2018 10:20

Babayaka +7

De familie weet nu wat er is gebeutd, neem aan dat het nu klaar is. Het ging tenslotte niet om centjes.

25-06-2018 21:09

Barra +5529

Blijf het bijzonder vinden dat de artsen niet direct aan het ergste dachten bij iemand met een lichte hartkwaal. Zou je haast denken dat dit binnen Ajax bij de juiste mensen niet bekend was. Het lijkt me toch dat vooral de medische staf, maar ook een bv een trainer hiervan op de hoogte moet zijn.

25-06-2018 21:05

Rdk1983 +4

99% vd tijd dat n voetballer gaat liggen, is er een blessure. Dit zie je niet aankomen.

25-06-2018 21:25

bartdaniel +94

Dit is geen beste sollicitatie als nieuwe clubarts van Ajax

25-06-2018 22:53

Ajacied33 +36830

Mooie emotionele reactie van Sar. Dit is gewoon de vreselijkste tragedie binnen de historie van Ajax. Familie Nouri gaat door een hel en de Ajax medici hebben natuurlijk naar eer en geweten gehandeld. Ook voor hun is het een ramp natuurlijk. Vreselijk vreselijk, kan er echt niks anders van maken. Sterkte voor de Nouri's

25-06-2018 20:59

pimp +493

"De familie wil de zorg voor Abdelhak thuis op zich nemen. Daar moet de familie een geschikt huis voor kopen en er is geld nodig om de verzorging te regelen. Dat is waar het voor de familie nu op korte termijn om draait."

Regel het huis, en neem de zorgkosten op je. Dan zijn we ook van die nare berichten van hun advocaten af.

25-06-2018 20:56

bartdaniel +94

En kijk nog eens naar de medische protocollen a.u.b.

25-06-2018 22:54

kaashaas +4

Begrijp eigenlijk niet waarom ze dit nieuws zoooo groot naar buiten brengen.

Wat een poppenkast is dit weer.
Moreel gezien horen dit soort zaken niet zo ver te komen dat je er een persconferentie voor moet houden. Had dit niet gewoon op de website gepubliceerd kunnen worden.

Voor de familie is dit ook frustrerend om constant in het nieuws te komen omtrent deze verschrikkelijke situatie.

25-06-2018 20:56

3*stars*3 +23572

Het kon ook rustig achter de schermen gespeeld worden maar hek was van de dam toen letseladvocaten en Peter R, rond winterstop zonodig media moesten opzoeken.
Jammer dat het zo moest gaan en dat dit weer gaat zorgen voor commotie, in voorbereiding op een nieuw seizoen.

Maar laten ze dit maar afhandelen en hopen op het beste voor Appie.

25-06-2018 21:02

Barra +5529

Maar als de zogenaamde jakhalzen Peter R de Vries en co niet zo hadden aangedrongen had Ajax het waarschijnlijk ook al veel eerder afgesloten met hun eigen bevindingen dat ze goed gehandeld hadden.

25-06-2018 21:08

mkAFCA +1354

Nee, Ajax ontkende het gelijk van de familie, Barra. De familie kwam er een jaar lang met vuistdikke ondersteundende rapporten niet doorheen. Want Ajax had een eigen rapportje. Makkelijk om wel te wijzen naar de 'geldwolven' en Peter R die de familie Nouri steunen. Maar het is Ajax die zich achter advocaten en de verzekering verschuilt. Want want blijkt: de familie Nouri had al die tijd gewoon gelijk....

25-06-2018 21:42

3*stars*3 +23572

Denk dat Ajax dit gewoon netjes wou afhandelen en niet hele sensatie en commotie eromheen.
Achter de schermen afhandelen en later met een statement naar buiten komen.
Maar meningen verschillen daarin.

25-06-2018 22:43

Godenzoon24 +15388

Die zoeken zelf constant de media op. Dit kan zelfs wel eens uit hun koker komen.

25-06-2018 22:34

Tufono +4195

Hoeveel geld gaat Ajax dit kosten of de verzekering?

25-06-2018 20:28

martin1234 +2

Hoezo, lijkt me een terechte vraag.

25-06-2018 20:59

AltijdGelijk +1

Wat is een mensenleven waard volgens jou?

25-06-2018 21:12

Tufono +4195

Onbetaalbaar! Maar helaas gaarthet in deze klote wereld alles om geld!!!

25-06-2018 21:25

martin1234 +2

Als je kijkt naar risico analyse en hoeveel geld bedrijven besteden aan het voorkomen van een dodelijk ongeluk, dan is het zo tussen de 30 en 100.000 euro.

25-06-2018 21:31

mkAFCA +1354

Jongens, open je ogen toch. Het is het zoveelste bewijs van wanbestuur. Wederom een gebrek aan empatisch vermogen en zich verschuilen achter anderen. Het was een kind van de club.

Werkelijk alles en iedereen met verstand van zo'n situatie als met Nouri verklaarde dat het handelen van de medische staf van Ajax nalatig en niet professioneel was. Wat doet Ajax: die verschuilen zich achter een eigen onderzoek met een verklaring pas 6 maandan na dato afgenomen. Dat kan toch niet. Dat is zo onprofessioneel en vooral een klap in het gezicht van de familie Nouri en iedereen die Aax een warm hart toedraagt,

Het wordt tid dat vd Sar opstapt.

edit:
Het gaat erom de 'right' thing te doen. Jezus, je gaat je toch niet achter je verzekering en advocaten verschuilen na zo'n drama...Je hebt 200 mio op de bank. Advocaten staan in dienst hoor...Ajax had het nooit zo ver moeten laten komen. Wist dondersgoed dat er fouten waren gemaakt. En nu ineens zijn de andere onderzoeken wel steekhoudend. Hou toch op.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2217605/advocaat-familie-nouri-nieuwe-info-van-der-sar-is-onzin

25-06-2018 20:19

Voetbal1900 +1

Lulkoek. Het is juist moedig je mening te willen herzien. Het is een pijnlijke conclusie voor ALLE partijen. Zowel voor Nouri, De familie, Ajax en de medici die hierbij betrokken waren. Niemand had dit gewild.

25-06-2018 20:27

mkAFCA +1354

Moedig?? Een jaar na dato, terwijl elke expert de bevindingen van het eigen onderzoek van Ajax naar de prullenbak verwees. De familie Nouri idem. Maar uit respect voor Ajax zijn ze blijven praten. Maar hé jongens, Ajax wist de boel een jaar te traineren en zich achter advocaten te verschuilen. Maar letterlijk drie weken nadat de fam Nouri een arbitrage zaak aanspant, vindt Ajax de andere rapporten ineens wel steekhoudend. En erkent schuld. Een jaar later...kom op zeg...Dat is slecht, opportunistisch en vooral disrespectvol naar de familie Nouri. En dus: geen empathisch vermogen en eigen veronderstelde gelijk belangrijker vinden. Mis-management noem ik dat.

25-06-2018 20:47

GoodLuck +1

Wij van de zijlijn staan aan de zijlijn. En weten zonder enige verantwoording en inhoudelijke kennis van dit dossier dat het allemaal anders en beter had gemoeten!
En dat ook nog achteraf.

25-06-2018 20:54

Gewoon Gijs +18438

Heb je persconferentie gezien en gehoord?

25-06-2018 20:54

mkAFCA +1354

Ja. Mosterd na de maaltijd. En krokodillentranen. Werkelijk alle experts waren het erover eens. Maar Ajax vindt heus mensen die het zien zoals Ajax dat wil. Doe niet zo naief zeg.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2217605/advocaat-familie-nouri-nieuwe-info-van-der-sar-is-onzin

25-06-2018 21:15

Ozymandias +159568

Ik zie niet in waarom Vd Sar zou moeten opstappen. Wat heeft hij fout gedaan? Vd Sar heeft dit overgelaten aan de advocaten die ze daarvoor inhuren. Dat is de normale gang van zaken en waarschijnlijk ook een deel van het contract met hun verzekeraar. Dit is makkelijk een punt proberen te scoren tegen Vd Sar omdat je toch al wil dat hij wordt ontslagen. Onsmakelijk...

25-06-2018 20:27

mkAFCA +1354

Punt scoren!? Was dat maar het geval...werkelijk alles en iedereen behalve Ajax wist dat het handelen fout was. Maar Ajax koos voor een Wij van WC Eend onderzoek. En zijn jullie onder de indruk van die krokodillentranen? Kom op zeg. En overlaten aan advocaten...dat zegt toch alles. Nu hadden die juist buiten schot moeten blijven. Nogmaals: alle experts waren eenduidig. Behalve de eigen Ajax mensen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2217605/advocaat-familie-nouri-nieuwe-info-van-der-sar-is-onzin

Het gaat erom de 'right' thing te doen. Jezus, je gaat je toch niet achter je verzekering en advocaten verschuilen??? Advocaten staan in dienst van hoor...Vd Sar had het nooit zo ver moeten laten komen.

25-06-2018 20:43

Ozymandias +159568

Ajax koos voor een WIJ van WC Eend onderzoek? Wat een onzin. Dan hadden ze ook geen tweede onderzoek laten doen. Ajax koos voor externe experts. Dat die het fout hadden kan Vd Sar niets aan doen.

25-06-2018 21:01

stefanwillem +12171

Hij doet het nooit goed hè.....wat een waardeloze reactie.

25-06-2018 20:31

mkAFCA +1354

Nee klopt. Vd Sar is geen goede bestuurder. Daar veranderen een paar krokodillentranen niets aan. Bekijk het gewoon zoals het is. Ajax was bezig met een juridisch principieel spelletje omdat de verzekeraar dat wil..? Met 200 miljoen op de bank...ze moeten zich schamen.

25-06-2018 21:14

mkAFCA +1354

Nee. Hij liegt ook nog eens...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2217605/advocaat-familie-nouri-nieuwe-info-van-der-sar-is-onzin

25-06-2018 21:47

Liefhebber74 +0

Appie is zeker een kind van de club, een heerlijk ventje dat een prachtige carrière verdiend had. Jouw reactie is echter buiten proporties. Als jij echt een Ajax hart zou hebben zou je weten dat de club dit netjes op lost. Wat nou een gebrek aan empatisch vermogen? Er worden miljoenen geëist, moet je dan als club gelijk de knip trekken? Zonder zeker te weten dat de schuld bij de club lag, was de club al heel erg vrijgevig en stonden voor Appie en familie klaar. Ze hebben nooit hun kop in het zand gestoken en stonden altijd open voor iedere toenadering van de familie Nouri. Ze hebben zelf een third opinion laten doen voordat er een rechtzaak aan te pas kwam en trekken daar zelf de conclusie uit. Dit had een heel vervelende, langdurige zaak kunnen worden. Ik heb alle respect voor de manier waarop dit ((in jouw ogen)wanbestuur, deze vreselijke casu tot een (voor zover mogelijk) zo goed mogelijke oplossing probeert te leiden.

En dan die laatste opmerking; 200 mio op de bank....ben je serieus met zulke domme praat? Als Appie onwel was geworden tijdens zijn dagelijkse boodschappen bij Albert Heyn had je dan ook gezegd AH is goed voor 600 miljoen euro, dus? En ja ik weet dat er gezegd wordt dat Ajax had moeten weten van zijn hartproblemen, maar denk jij echt dat als dit in het scenario had gestaan dat Ajax hem überhaupt had laten spelen? Een contract had gegeven? Hoe goed hij ook was, daar ga je als club niet aan beginnen...

25-06-2018 22:02

Marcoryn +0

Je zal maar arts zijn en met de beste geweten mensen levens willen redden.
Dat heeft jaren studie gekost, veel opoffering en leuke dingen laten in het leven. Allemaal vanwege je passie om levens te redden. Dit doe je misschien wel 5 tot 30 keer per jaar.
Alleen moeten artsen nu vrezen voor claims en rechtzaken. Ik hoop dat dit bij een incident blijft.

Verder wordt nu ook pijnlijk duidelijk dat bij welke afwijking die een voetballer heeft, dit mondeling als schriftelijk aan de voetballer en diens familie te worden meegedeeld. Dit ter voorkomen van rechtzaken en claims. Het moet niet gekker worden.

Als er wat me mij op werk gebeurd en heb mijn werkgever een keer in de pauze vertelt wat ik mankeer, dan is hij direct aansprakelijk.

Het heeft er alle schijn van dat de familie tot op het bot is gegaan om er zoveel mogelijk geld uit te slepen. Dit uiteraard door wolven als Peter R en andere slimme marketing en juridische boys.
Er stond namelijk nergens in de handleiding dat je je kat niet in de wasmachine kon stoppen.

Ajax weet hoe gevoelig deze zaak ligt en gaat diep door het stof. Overigens het beste wat ze kunnen doen, want het blijft verschrikkelijk. Nouri heeft geen idee hoe verschrikkelijk populair hij was.

25-06-2018 20:13

diamanti +3194

"Je zal maar arts zijn en met de beste geweten mensen levens willen redden.
Dat heeft jaren studie gekost, veel opoffering en leuke dingen laten in het leven. Allemaal vanwege je passie om levens te redden. Dit doe je misschien wel 5 tot 30 keer per jaar.
Alleen moeten artsen nu vrezen voor claims en rechtzaken. Ik hoop dat dit bij een incident blijft." Dit is niks nieuw hoor.

25-06-2018 20:24

bartdaniel +94

Intereseert meallemaal geen hol wat artsen moeten doen en laten. Zolang ze hier maar van leren.

25-06-2018 22:58

PeterDeAjacied +118

Wat een ballen van Sar... Hij beseft dondersgoed dat Ajax blijkbaar zijn poot stijf heeft gehouden al die tijd, maar helemaal niet het gelijk aan zijn zijde had. Om dat dan toe te geven is één, om dat als directeur zelf te doen is twee, maar hij beseft ook nog dat die hele tijd de familie in onzekerheid heeft gezeten en dat doet hem breken.

Neemt overigens niet weg dat die louche schadeclaimadvocaten nog steeds geldwolven zijn. Als ik het goed heb komt er nu helemaal geen schadeclaim, maar staat er ergens in een of andere richtlijn wat voor regeling er nu gaat worden getroffen. Hoop dat die smiechten alsnog nul op het rekest krijgen, dit is een zaak tussen de familie en Ajax, daar hoeven geen geldgraaiende schadeclaimadvocaten bij.

25-06-2018 19:58

Starkoo +367

De verantwoordelijken horen gewoon ontslagen worden hoe hard het ook voor ze is met meteen inzet van de AED had Nouri er veel beter uit gekomen, misschien zelf schade vrij en dat moeten ploeg artsen gewoon weten! Daarom snap ik dat de familie boos is.

Tuurlijk doen ze het niet bewust maar dan nog mogen artsen zon fout nooit maken, zelfs met een BHV leer je iemand te reanimeren met de AED.

Maar ik en andere fans natuurlijk ook lijkt mij!

25-06-2018 19:56

OKP-AFCA +56

Allemaal assumpties die je maakt die geen enkele zekerheid bevatten.

Oppassen met zulke dingen te zeggen.

25-06-2018 19:58

gi0vanni +7325

Wat is dit nu weer voor onzin. Artsen zijn ook gewoon mensen en mensen maken fouten.
Als ze elke arts die een serieuze fout heeft gemaakt ontslaan dan krijg je zwaar te korten.

25-06-2018 20:16

GlennB +0

Uit de conclusie van de cardioloog komt het volgende "De cardiologen vonden het verder niet aannemelijk dat na het ineenzakken van Abdelhak daadwerkelijk nog enige tijd sprake was van een effectieve bloedcirculatie. Als de defibrillator wel was ingezet was dit gebleken en had men toen al met de reanimatie kunnen beginnen. Als dat gedaan was, was Abdelhak er mogelijk beter uitgekomen. Dat laatste is geen zekerheid, maar het is wel mogelijk." wat eigenlijk inhoud dat hij op het moment dat hij in elkaar zakt eigenlijk al geen hartslag meer heeft en reanimatie al lastig word in zo een korte tijd. Reanimatie word mooier voorgesteld dan het is en vaak ben je al te laat of heeft het geen effect. Je ziet gewoon dat veel mensen te veel films hebben gekeken waar het altijd wel lukt maar in de realiteit is de slagingskans van een reanimatie gewoon heel klein.

25-06-2018 20:22

Barra +5529

Maar met een defibrillator heb je een veel hogere kans om het hart weer aan de praat te krijgen, of hadden ze iig eerder kunnen beginnen met reanimatie zodat de bloedcirculatie naar het hoofd misschien beter was. Het gaat er niet om dat hij direct bijkomt, maar dat de bloedcirculatie op gang blijft

25-06-2018 21:00

SR83 +1765

En al die roeptoeters die meenden het recht te hebben gehad om van alles over de familie Nouri roepen hier. Waar zijn jullie nu?
Alleen maar verliezers. Mijn gedachten gaan ook uit naar de verzorgers en artsen. Niemand handelt in zo een situatie bewust niet adequaat. Verschrikkelijk. Alleen maar verliezers..

25-06-2018 19:52

Gewoon Gijs +18438

Het is een zwarte dag voor alle betrokkenen. Te erg dat de lichamelijke schade (wellicht) voorkomen/beperkt hadden kunnen worden door handelen van medici die niks liever hadden gewild dan met hun handelen mogelijke schade te voorkomen/beperken. Het is een zwarte dag. Sterkte voor allen, zeker de familie Nouri

25-06-2018 19:39

Robeerke +1219

Wat verschrikkelijk... Iedereen heel veel sterkte.

25-06-2018 19:33

Red Devil +3604

Wat iedereen al wist is dus nu eindelijk bevestigd door Ajax.

25-06-2018 19:30

AFCAjax +17839

dit kon iedereen met een beetje verstand van eerste hulp zien op de video beelden. exact wat van der Sar hier omschreven heeft werd hier op As al in de comments omschreven op de dag dat het gebeurde.

25-06-2018 19:37

NouriVandeBeek +7

Even een moment van bezieling voor de mensen die de familie Nouri door het slijk haalde de afgelopen maanden. Die waren er hier genoeg. Ze waren zoals elke familie op zoek naar de waarheid.

25-06-2018 19:24

Dennis1964 +121

Ach dat zijn ook de fluiters en degene die Kluivertje van alles wensen. Als supporter hoef je maar 1 ding te doen. Op tijd je bek open doen en dat is als Ajax tijdens een wedstrijd het moeilijk heeft. En voor de rest zwijgen.

25-06-2018 19:28

BokkieBokstra +11342

Ben het met je eens maar natuurlijk speelt geld een grote rol. Ajax zegt niet voor niets, alle medische zorg is goed verlopen. Ook de familie staat voor een opgaven met een zoon die zijn hele leven verzorging nodig heeft. Nu is Ajax aansprakelijk en gaat het echt beginnen, dit gaat Ajax heel erg veel geld kosten.

25-06-2018 19:29

Adamoost +0

Zullen vast wel verzekerd zijn.

25-06-2018 19:33

BokkieBokstra +11342

Dat zou ik denken, maar ken de verzekeringsmaatschappijen, die betalen liever niet dan wel. Ook die zijn een partij in dit verhaal en als ze het kunnen afschuiven dan doen die dat.. Dat Ajax eerst zegt dat alles goed verlopen is heeft daar ook mee te maken.

25-06-2018 19:36

martin1234 +2

Als je zelf niet juist gehandeld hebt, dan kan de verzekering moeilijk gaan doen, altijd. Ik vrees dat dit Ajax nog enkele tientallen miljoenen gaat kosten.

25-06-2018 21:05

BrandjeXL +81

Sorry, maar zoals het naar buiten werd gebracht mede door die advocaat met zijn enge uitspraken kreeg ik ook het idee dat ze er zoveel mogelijk geld uit wilde slepen.

25-06-2018 19:30

martin1234 +2

Denk je dat dat nu anders wordt?!

25-06-2018 20:58

Web +178830

Laten wij dit niet aanhalen.
Als blok staan nu.

25-06-2018 19:30

NouriVandeBeek +7

Ik hoop ook dat iedereen gewoon achter Ajax en de familie gaat staan. Niemand, maar dan ook niemand heeft dit gewild. Er zijn alleen maar verliezers.

Wel met de nadruk dat de familie de grootste verliezers zijn. Dat leek vergeten te zijn. Dat was mijn irritatiepunt.

25-06-2018 19:53

SR83 +1765

Vind ik te makkelijk. Want dit kon ook de houding zijn voordat er van alles over de familie werd geroepen.

25-06-2018 19:55

AltijdGelijk +1

Precies dit!

Maar je hebt meer minnetjes dan plusjes??

Racisme 2018!!!

25-06-2018 19:59

DavidFerr +3

Helemaal mee eens want daar irriteerde ik mij toendertijd ook aan.

25-06-2018 20:04

Dennis1964 +121

We zullen het nooit weten.........als ze wel adequaat hadden gehandeld. Maar dan was de schade misschien minder en had hij misschien geen profvoetballer geworden maar wel een normaal leven. Maar wat ik al zei we zullen het nooit weten. Arme Appie arme familie.

25-06-2018 19:23

Web +178830

Vreselijk dit, je houd er al wel rekening mee.
Maar wat een verliezers, familie Nouri heel veel stekte.
Emotie bij ons allemaal.

25-06-2018 19:21

witchmaster11 +4

Ten eerste leg ik de schuld niet bij van der Sar ,maar bij de R.V.C die schijnbaar nodig had dit zolang mogelijk voor uit te schuiven immers zij zitten zins jaar en dag op het kapitaal nogmaals de R.V.C had in moeten grijpen een van der Sar kan niet een bedrag O.I.D te kunnen voorstellen of schikken .
dit was de eerste maal dat ik van de Sar zag dat deze man het zeer moeilijk had .
Nu als de gesmeerde bliksem naar de familie en bedeel ze ruim hartig

25-06-2018 19:19

Onpartijdig +4442

Ik vind dit netjes gedaan door ajax, al verwacht ik hierover nog wel een staartje (naast de gesprekken die moeten komen met de familie). De vragen van de NRC waren niet mis, die had nog wel veel vragen over het traag handelen van ajax na het ongeval. Laten we hopen dat Ajax het met de familie zo goed mogelijk kan oplossen.

25-06-2018 19:19

BRAMHOUTEN +3813

klasse hoe Edwin dit nieuws brengt. deze zaak kent alleen maar verliezers.

25-06-2018 19:18

grannig mokum1 +1

Nogmaals erkomt geen winnaar/s uit het hoed alleen maar verliezer/s.... Het is wel jammer dat het zo gegaan zijn....

25-06-2018 19:16

Gerard36 +1550

heel netjes van ajax dat ze dit nieuws via een persconferentie naar buiten brengen, anders had het ons weer via die flutprogramma's als r.t.l boulevard tot ons gekomen door die engerd van de Vries.(verdiend die weer geld over de rug van nouri)

25-06-2018 19:13

bojansuarez +324

Heel mooi gebaar. Ik heb veel respect gekregen voor vdsar, emotie tonen doet 'm goed. "Duidelijkheid was de prioriteit" True gentlemen aktie. De familie had al toegegeven geen wrok te hebben tegen de medici van ajax, dus die kunnen ook gwn blijven. Nu hopelijk ff rust en volle focus op CL

25-06-2018 19:13

korem +878

Als je ziet hoe de familie van nouri altijd is blijven komen bij Ajax, ook toen met de nouri prijs, zegt ook wel dat het contact beter is geweest dan het in de klanten lijkt te zijn. Het is toch voor zowel Ajax de familie en eigenlijk iedereen een vreselijk drama en dit maakt het dan echt extra sneu voor alles en iedereen. Wel fijn voor iedereen dat er duidelijkheid is en ze er nu samen verder zich doorheen kunnen slaan !

25-06-2018 19:10

Bocarra +14

Wat een drama. Voor alle partijen. Het laat mij niet ongeroerd. Ik hoop dat er wijze lessen getrokken gaan worden en de gezondheidszorg bij Ajax flink op de schop gaat. Het beste is niet goed genoeg. Er moet flink geprofessionaliseerd worden.

25-06-2018 19:09

GvanderK +2761 moderator

Heb echt veel begrip voor Edwin, deze zaak kent alleen maar verliezers. Iedereen binnen Ajax had dit liever anders gezien natuurlijk, en al helemaal de verzorgers van de club, die zijn geen arts geworden om mensen niet beter te maken.

25-06-2018 19:08

Michels +233

Goede persconferentie. Edwin had er zichtbaar lastig mee. Goed ook te horen dat de familie Nouri nu de arbitragezaak laat varen. De band tussen club en familie is er dus nog steeds. Nu zorgen aan een goede afwerking!

25-06-2018 19:08

Aspers73 +3241

Mijn vader kreeg 20 jaar geleden meningokokken. Mijn moeder zag dat mijn vader ineens zeer ziek was, haalde de buurman die een huisarts was erbij, en die zei dat ie griep had en lekker naar bed moest gaan. 16 uur later was ie dood. Do you blame the neighbour?

Goed dat Ajax de verantwoordelijkheid pakt. Maar de sportarts zal deze situatie nog nooit tegen zijn gekomen. Zelfs een cursus was misschien nioet genoeg geweest voor als je echt in de situatie komt. Misschien is het daarom goed om hem aan te houden nu hij dit heeft meegemaakt.

25-06-2018 19:07

Ajaxsied4ever +0

Heel erg spijtig voor uw vader ! Maar ga alsjeblieft niet deze situatie vergelijken met nouri op het veld met artsen om
Hem heen

25-06-2018 19:08

Leviathan +168

Het is allerminst zeker dat Nouri nu wel beter was als er anders gehandeld was. Maar er wordt een beetje vergeten dat de oorzaak gewoon bij het hart van Nouri lag.

25-06-2018 19:12

Gewoon Gijs +18438

Het is inderdaad speculeren. Maar gezien uiteindelijk wel hart op gang kon worden gebracht was dat dus reeële mogelijkheid dat dan hersenschade was voorkomen/beperkt.

25-06-2018 19:46

Jelle2500 +0

Gaan er om dat er altijd fouten gemaakt kunnen worden.. die artsen doen het ook niet expres

25-06-2018 19:13

Leviathan +168

Precies soms komt het over alsof hij verongelukt is of iets bij Ajax, maar hart problemen is gewoon domme pech vaak.

25-06-2018 19:09

erikje +7

elke huisarts of andere dokter maakt fouten door de situatie verkeerd te beoordelen. Het mag niet maar het gebeurt wel, onvermijdelijk en elke dag opnieuw.

25-06-2018 19:09

Lazell +17005

En daarom moeten er standaardprocedures zijn bij noodsituaties. Die moeten imo zorgvuldig getraind worden, zoals ze dat bij brandoefeningen, websites van bijv. banken of pit-stops in de F1 doen. Alles moet dan perfect gaan op zo'n moment.

25-06-2018 19:51

AFCALatuhalatJu +0

Wow.. Ik wist dat er simpele zielen bestonden maar Aspers73, jij spant de kroon in deze.

25-06-2018 19:13

BrandjeXL +81

Denk eerder jij vrind als je niet tussen de regels door kan lezen. Hij wil ermee aangeven dat ook dokters/artsen fouten kunnen maken en dat nooit expres doen.

25-06-2018 19:22

Marcoryn +0

Nog een keer rustig lezen, dan begrijp je hem misschien.

25-06-2018 20:03

Niels. +2226

De manier waarop Edwin dit communiceert naar de buitenwereld kan ik alleen maar respect voor opbrengen.
De man zat met een brok in de keel aan tafel en huilde ook geloof ik.
Iedereen is ingelicht, Ziyech, Keizer, Spijkerman zijn gebeld.

Dit maakt me een trotse Ajacied.
Diep respect!

25-06-2018 19:06

mvdk +44316 moderator

Ze bleven ook echt maar doorvragen.

25-06-2018 19:06

pizzapunt +0

Ajax toont met deze eerlijkheid klasse aan en toont aan een grote club te zijn. Fouten maken is menselijk, maar als ze gemaakt worden neem dan de verantwoording. Respect voor hoe de persco is verlopen via Sar en Arisz.

25-06-2018 19:05

Gijsje +0

Ajax mag die eerste adviseurs wel natuurlijk wanprestatie ten laste legen en in ieder geval terugbetaling eisen.

25-06-2018 19:05

BokkieBokstra +11342

toch geld.

25-06-2018 19:21

3sterrenAjax1 +3

knap gedaan van van der sar. mag gezegd worden.

25-06-2018 19:05

Web +178830

Wat een verhaal
Man man man, ik had je hoger ingeschat.
Nu nog de betweter uithangen.

25-06-2018 19:33

Tecmessa +1786

Ehm, maar dat is exact wat Van der Sar heeft gedaan. Ze hebben een onafhankelijke partij laten kijken voor de second opinion en die concludeerde dat Ajax niet aansprakelijk was. Dus logisch dat ze toen met dat statement kwamen. Pas nadat de familie van Nouri bepaalde (waarschijnlijk medische) gegevens met Ajax had gedeeld was er reden om aan het eerder onafhankelijke oordeel te twijfelen en te kiezen voor een ongebruikelijke third opinion. Dat is al netjes en dan helemaal dat je de uitkomst van die third opinion ook gewoon ter harte neemt en de volle verantwoordelijkheid pakt.

25-06-2018 20:18

Ozymandias +159568

"Sorry hoor, maar vind je niet dat Van de Sar niet EERST een onderzoek door een onafhankelijke partij had moeten laten verrichten, zodat hij NIET in de pers had hoeven communiceren dat Ajax alle normen in acht had genomen, dat er GEEN fouten waren gemaakt, dat het contact met de familie goed was terwijl er stukken niet werden vrijgegeven en dat de artsen geen verwijt viel te maken?"

Dat is precies wat hij heeft laten doen!

25-06-2018 20:29

Erik1966 +0

van der Sar, had dit nieuws op geen nettere manier kunnen brengen. Diep respect. Zo ongelofelijk jammer voor Nouri.

25-06-2018 19:03

Tomajax1990 +193

Ik was bang dat iedereen weer ging zeuren over hoe Van der sar uit zijn woorden zou komen. Goed om te zien dat er veel mensen hem steunen. Dit maakt bijna geen één algemeen directeur mee, ga er maar aan staan. We krijgen Appie hier niet mee terug maar hopelijk kan de familie hier mee verder en gaan ze samen met Ajax als één familie Appie het beste geven wat ze kunnen

25-06-2018 19:12

BrandjeXL +81

Vd Sar die met tranen in zijn ogen dit meldt geeft aan dat deze zaak alleen maar verliezers kent. Nu een goede en passende oplossing bieden aan de familie en hopen dat het hen niet alleen om het geld te doen is.

25-06-2018 19:03

DeMeervanweleer +7588

Eerlijk hoef je maar een keer te zijn, leugens moet je duizend keer herhalen. Klasse van Ajax en goed gedaan van Edwin, hoe pijnlijk de conclusie dan ook moge zijn.

25-06-2018 19:02

NR9 +0

Alleen maar verliezers. In en intriest verhaal. Netjes dat Ajax schuld op zich neemt en alle verantwoordelijkheid die daar bij hoort.
Dit moet gevolgen hebben voor de medische staf. Die moet vervangen worden. Anders ben je ongeloofwaardig. Leren van deze zeer pijnlijke fouten met fatale gevolgen

25-06-2018 19:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.