Vaessen: 'Kan echt irritant zijn, maar schelden met kanker moet verdwijnen'

door Bart Veenstra 85

Bron Omroep Brabant

Vaessen: 'Kan echt irritant zijn, maar schelden met kanker moet verdwijnen'

door Bart Veenstra 85

Bron Omroep Brabant

Laatst geüpdatet

RKC-doelman Etienne Vaessen vindt het geen probleem als mensen hem uitschelden voor 'klootzak of lul', maar het schelden met kanker moet wat hem betreft snel verdwijnen. De doelman van RKC Waalwijk wekte afgelopen zondag irritatie bij veel Ajax-supporters en uiteindelijk leidde dat ertoe dat hij meer dan 250 berichten met kanker-verwensingen via Instagram toegestuurd kreeg.

Vaessen heeft er geen problemen mee als hij wordt uitgescholden, maar de verwensingen met kanker gaan hem te ver. Zodoende plaatste hij enkele van de verwensingen op zijn eigen pagina. 'Het moet gewoon verdwijnen', zegt hij tegenover Omroep Brabant. 'Ik ben op een gegeven moment gestopt met alles te openen en te lezen. In elk bericht stond dat ik kanker moest krijgen of werd deze ziekte als bijvoeglijk naamwoord gebruikt. Echt bizar.'

De doelman van RKC Waalwijk was zondag in het duel met Ajax flink aan het tijdrekken en dat zorgde voor irritatie bij veel supporters van Ajax. 'Ik kan echt irritant zijn in het veld. Mensen mogen mij dan ook voor alles uitmaken. Noem mij gewoon klootzak of lul, maar laat dat K-woord gewoon weg.'

Een van de beste vrienden van Vaessen is Ralf Seuntjens. De spits is net hersteld van kanker en om die reden doet het Vaessen veel als er wordt gescholden met de ziekte. 'Misschien dat ik daarom gisteren ook dat bericht plaatste op Instagram. Alles rondom Ralf raakte mij emotioneel.'

'Na afloop van duel met PSV kreeg ik ook berichten met mafkees, allemaal prima'

Vaessen legt uit dat ook Sergio Padt in het verleden dezelfde verwensingen op zich afgestuurd kreeg. 'En zo kreeg ik meer voorbeelden van collega's door', zegt Vaessen. 'Het is maar een spelletje hè. Emotie hoort er ook een beetje bij. Tegen PSV had ik ook in de laatste minuut een opstootje met Xavi Simons. Dan krijg ik na afloop ook berichten met mafkees. Dat vind ik allemaal prima, daar moet ik zelfs om lachen. Maar wat er gisteravond gebeurde gaat echt te ver.'

Tot slot laat Vaessen weten dat mensen in de spiegel moeten gaan kijken. Hij wil dat het schelden met kanker gaat verdwijnen, al weet hij dat dat een lastig verhaal wordt. 'Ik weet ook geen concrete oplossing, maar hopelijk kan ik een bijdrage leveren door dit te plaatsen.'

Denk jij dat Ajax donderdag in eigen huis wint van Union Berlin?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

jeroenbosman86 +167

Terecht gewoon stadion verbod geven. Maar niet alleen bij Ajax is het kijk maar eens naar de wedstrijd feijenooit psv hoe ze zich daar gedragen. Eerst iemand steunen die die ziekte heeft en vervolgens iemand anders uitschelden met die ziekte.

15-02-2023 12:30

Ferd +38589

maar van schelden met tyfus, pleuris (pleuritis), polio, pest etc maakt Vaessen geen probleem. Terwijl die ziektes net zoveel doden op hun geweten hebben. Beetje hypocriet.

15-02-2023 10:10

vandenhaas4 +15105

Het is maar een spelletje, zegt hij. Maar zelf wel over de grond rollebollen en doen of je weet ik wat voor aandoening hebt. Was het toen ook 'maar' een spelletje.

Natuurlijk is het onfatsoenlijk om iemand uit te schelden (zeker na de wedstrijd), maar dit is wel een vrij hypocriet verhaal.

15-02-2023 09:13

Bonno1978 +6494

Bij de hedendaagse jeugd is het K woord heel ‘normaal’. Overal wordt het ervoor gezegd

14-02-2023 21:15

AFCAWormerveer +4451

Helaas waar, maar waar ligt 't aan ? Mijn zoon is 16 en in zijn vriendengroep hoor ik het gelukkig nooit.

14-02-2023 22:21

deMeester +11450

Toch wordt het tijd dat er wordt opgetreden tegen tijdrekken. Zoiets als : 5 minuten tijdrekken tijdens de wedstrijd van de keeper is direct ROOD. En je mag geen keeper meer in zetten.

Als je vanaf het begin begint met tijdrekken wordt het hoog tijd om naar de amateurs terug te keren.

14-02-2023 21:01

Nr.10 +111510

Dan ben je wel een triest mannetje hoor, als je dan achter Instagram gaat zitten om die gast nog even zo’n berichtje te sturen.

14-02-2023 19:03

OuweDibbes +11967

Schelden met ziektes is van een laag niveau net als deze keeper. Tijdrekken en kaarten aansmeren en dan zielig een charme offensief beginnen, zat zelf ook tijdens de wedstrijd de hele tijd te schelden.

14-02-2023 16:49

Mocrodammerr +23061

Make luvvv not war

Maar hij kan wel de boom in.

14-02-2023 16:09

Asociaal +2803

Nee joh. Zonde van de boom.

14-02-2023 16:50

paulis +10276

Ik heb zelf kk gehad en gelukkig overleefd, maar ik kan me er totaal niet druk om maken als mensen er mee schelden. Het is onbeschaafd en ik doe het zelf niet, maar ik neem er verder geen persoonlijke aanstoot aan.

14-02-2023 14:45

tijssenajax +13995

Dat is knap van jou. Ikzelf heb het niet gehad, maar ik vind alle schelden schelden, maak geen onderscheid. Iedereen scheld wel eens, maar als het structureel doet, moet je je toch even bij jezelf gaan nadenken.

14-02-2023 14:50

Web +178830

Heel knap van jou
En jij hebt het gelukkig overleefd
Maar je zal ook begrijpen dat hij anderen weer harder aan kan komen
Waar is het voor nodig?

14-02-2023 18:26

paulis +10276

Wellicht niet nodig, maar ik vind de tendens tegenwoordig ook onnodig, om je overal druk over te maken wat andere mensen zeggen.

Je leeft in een heel drukke samenleving, met allerlei soorten mensen. Er zullen altijd wel mensen zijn die dingen zeggen die beledigend zijn, of niet stroken met jouw mening. Laat lekker gaan, je weet toch wie je zelf bent. Gevaar is de cancle cultuur die daar uit voortkomt, waarin mensen gaan bepalen wat andere mensen wel of niet mogen zeggen. Die inbreuk op vrijheid van meningsuiting, vind ik enger dan mensen die het nodig hebben om kk te gebruiken om hun scheldwoord meer lading te geven ;)

14-02-2023 18:53

Nr.10 +111510

Het is wat mij betreft ook vooral gewoon onbeschaafd en lelijk.

14-02-2023 19:04

kakhoofd3 +4173

Eens, schelden met ziektes is per definitie heel lelijk om te doen. Overigens echt walgelijke vertoning van deze keeper, was blij dat hij toch drie keer moest vissen na zijn aanstelleritus.

14-02-2023 14:39

Manov +8581

Schaf je Facebook, Twitter en instagram af. Je weet dat er vanalles op internet wordt gegooid

14-02-2023 14:20

Opperhoofd +12664

Tja kinderen en social media…… is geen goeie combi…… althans ik ga er vanuit dat het kinderen zijn.

14-02-2023 13:54

AjaxAmsterdamnn +4198

Dit zijn naar mijn idee vaak juist de zielige 40 jarige mannetjes die niks in hun leven bereikt hebben, jaloers zijn en dan gaan schelden op social media.

14-02-2023 14:27

Johan4ever +10914

Ik denk dat leeftijd of dat je iets bereikt hebt, er niet toe doen! Maar gewoon je gezond verstand gebruiken! Alleen blijkt wel dat het niet voor iedereen even makkelijk is!

14-02-2023 16:28

Dolblij +45464

Okee Vaessen, je bent een tijdrekkende klootzak en een irritante lul, en verder kan ik je enkel gelijk geven.

14-02-2023 13:49

peterVKV +6469

Het was 1984. Mijn vader werkte in Rotterdam en had via zakenrelatie kaartjes geregeld voor Ajax-Feyenoord in het Olympisch stadion. Bleek dat we in het Feyenoord vak zaten......tussen die dolgedraaide gekken. Het K-woord vloog ons om de oren. K-dit, K-dat. Mijn vader wist niet hoe hij het had. Ik heb me nog nooit zo rustig gehouden tijdens een wedstrijd van Ajax.......In de rust zijn we naar de overkant gelopen en konden daar gelukkig naar binnen. We wonnen met 8-2, maar mijn vader is sindsdien nooit meer naar een wedstrijd geweest. Ik stukkie minder gevoelig hiervoor. Zal allemaal wel.

14-02-2023 13:28

afcaluxemburg +1015

Vaessen geeft hier gelijk het antwoord,omdat hij zich(terecht)aan ergert,denken en hopen diverse eencellige tweebeners dat hij,omdat ze doorgaan ermee,harder gaat lopen of misschien heel boos de bal in eigen doel schopt..ze zouden een iqtest moeten houden bij de ingang

14-02-2023 13:28

RuffRhythim +24837

Je bent dan echt wel een enorme kansloze sneue wanker hoor om dan zo iemand op zn social media pagina te gaan lopen bestoken met verwensingen, mennnnn....

14-02-2023 13:18

Krullen +8061

Degenen die dit hier bagatelliseren zijn waarschijnlijk dezelfde types die dit soort berichten sturen. Hij heeft hier gewoon helemaal gelijk en ik vind het mooi dat hij het aankaart. Sowieso is het online geweld walgelijk, las vandaag ook weer post op Instragram over wat Max Verstappen allemaal voor z'n kiezen kreeg. Een organisatie had 100.000 berichten (binnen 2 maanden tijd) geanalyseerd en daaruit was 20% aanstootgevend, waarvan zo'n 5000 berichten gewoon in de categorie bedreiging of erger vallen. Hoe idioot ben je als je daaraan meedoet.

14-02-2023 13:16

Harrier Du Bois +38980

Wat ben je toch ook een kneus als je dat soort berichtjes gaat sturen naar een voetballer die niet eens voor je club speelt. Of wel voor je club zelfs, echt zielig.

14-02-2023 13:07

mokum007 +6523

In het veld en schelden met k.... Dan moet de scheid geel geven, dan leren ze wel af....

14-02-2023 12:55

Krullen +8061

Teamgenoot heeft er weleens rood voor gekregen in de kelderklasse. En terecht, vond het een sterke actie. Daarna bij ons ook niet meer voorgekomen.

14-02-2023 13:12

TeringHenkie +28607

Laat die scheidsrechter eerst eens beginnen om dit soort uitlokkende keepers geel te geven.

Ik keur het verre van af..maar wanneer je zo opzichtelijkde supporters gaat irriteren roep je wel iets op jezelf af. En de scheidsrechter liet het toe.

14-02-2023 15:37

Nelloe +1837

Helemaal gelijk deze man.

14-02-2023 12:54

Henk de Vries +11137

Helemaal eens met deze man. Helaas zit dit land vol met kansloze simpele debielen die dit heel leuk vinden...

Zijn te dom om het eigenlijk over te hebben, doodzwijgen die stumpers!

14-02-2023 12:43

Maxwell_5 +6978

Er bestaat toch ook een 6 seconden regel? Is dit afgeschaft? Of wordt dit gewoon door scheidsrechters niet nageleefd?

14-02-2023 12:35

Manov +8581

Nemen ze niet meer zo nauw, die gast had wel 4 gele kaarten moeten krijgen

14-02-2023 14:21

EuforischeRealist +15620

Een beetje hypocriet is hij natuurlijk wel; "Het schelden met k..... moet echt stoppen" en dan nog geen 2 zinnen verder "Nee ik weet ook geen concrete oplossing"

Nou misschien zou je gewoon moeten stoppen met tijdrekken? En als dat te moeilijk voor de heren keepers/voetballers is zouden misschien de scheidsrechters kunnen doen waarvoor ze zijn aangesteld en de tijd bijtrekken?

Ik wil het absoluut niet goedpraten, maar dat geklaag zonder de oorzaak onder ogen te willen zien helpt niet echt om dingen op te lossen.

14-02-2023 12:25

Henk de Vries +11137

Jij hebt het artikel niet echt gelezen of wel?

14-02-2023 12:44

EuforischeRealist +15620

Ow jawel hoor, maar kennelijk wil meneer de keeper niet onder ogen zien dat het verwerpelijke schelden met K..... mede bestaat door zijn eigen acties.

Helaas is het een utopie om te denken dat mensen zullen stoppen met het schelden met dit woord en aangezien je, behalve mensen die het doen er op aanspreken, er verder niks tegen kunt beginnen vind ik het nogal hypocriet van meneer om dan zijn eigen acties (die net zo goed tegen de regels zijn) maar buiten beschouwing te laten. Het is immers niet zo dat dat omdat er in Nederland geen scheidsrechters zijn die op dit punt de regels toepassen zijn eigen gedrag ineens goed is.

Dat maakt de scheldpartijen niet minder verwerpelijk, maar het is natuurlijk ook niet zo dat hij voor iets anders wordt uitgemaakt het ineens "oke" is wat hij doet en zo brengt hij het wel. Spelers van dit soort kleinere clubs zijn er immers als de kippen bij om het te melden als ze denken dat ze benadeeld worden door scheidsrechters, want dan moeten de regels gevolgd worden.

14-02-2023 13:37

Nelloe +1837

Idiote reactie.

14-02-2023 12:54

EuforischeRealist +15620

Bedankt voor je onderbouwing!

14-02-2023 13:38

ST +23086

Vooral vervelend als je met je kind naar het stadion gaat en 'supporters' keihard met dit soort woorden gaan schreeuwen recht naast hen. Dat vind ik erger dan de 'kut keeper' die het moet horen. Die keeper begon al met tijdrekken vanaf de 1e minuut. Had meerdere keren geel moeten krijgen. Daar heeft vervolgens niemand het over in de media.

14-02-2023 12:12

Nelloe +1837

Als Ajax zijnde moet je je daar niet aan storen, want ook met tijdrekken zou je dik moeten winnen van dat boerengat. Laat ze tijdrekken, zie het als een compliment. In Europa doen ze het ook allemaal, kunnen we mooi wennen aan de style van Getafe etc

14-02-2023 13:00

ST +23086

Daar heb je een punt

16-02-2023 08:52

Dave +5918

KLOOTZAK

14-02-2023 12:07

supporter sinds +7891

Die keeper begrijp ik nog wel dat hij alles probeert om te winnen .. bij clubs als RKC hoort tijdrekken er nou eenmaal ook bij ... Alleen een scheidsrechter moet daar gewoon tegenop treden en eerder geel trekken ! Nu kreeg Vaessen in de tweede helft alleen een preek van de scheidsrechter waarmee hij dus zijn doel meer dan bereikte want ook dat koste veel meer tijd. Die Scheids had op afstand geel moeten tonen en dan door.
Vraag - is het weleens überhaupt voorgekomen dat een keeper 2 x geel krijgt wegens tijdrekken ?
Misschien een idee om de spelregel te veranderen om bijvoorbeeld in de situatie dat er tijd is gerekt maar de stand toch omgedraaid wordt (zoals afgelopen zondag tegen RKC) dat de tijd dan niet bijgeteld wordt maar afgetrokken wordt van tijd (tot max de 90e minuut) Dan is de ploeg die tijd heeft gerekt in het nadeel omdat er dan geen tijd meer over is om terug te komen in de wedstrijd.

14-02-2023 11:50

Krullen +8061

Keeper weet ik niet, maar een paar jaar terug kreeg een speler van Groningen bij ons wel z'n tweede geel voor tijdrekken.

14-02-2023 12:49

tdecler +3320

Leuk idee opzich, maar stel dat andere ploeg nog om het doelsaldo speelt, is die ook in het nadeel. En Ajax is de ploeg waar het het meeste tegen gebeurd volgens mij.

14-02-2023 13:31

OdjePils +6320

Hij zegt het zelf al: wat gister avond gebeurde kan echt niet meer. KNVB treed eens op tegen die soort KUTKEEPERS!!!

14-02-2023 11:44

edalm +4956

Schelden met welke ziekte dan ook is niveau nul. Wel moet de KNFB eens een statement maken tegen dat irritante tijdrekken. Of gele en rode kaarten geven of de echte extra tijd toevoegen. Ook als ze buiten 010 fluiten. En collega Ajax supporters denk ook eens na voordat je iets doet.

14-02-2023 11:28

Johan4ever +10914

Wat is de KNFB? Is dat de Koninklijke Nederlandse Fascisten Bond, ik heb hier iig nog nooit van gehoord🤔!

14-02-2023 12:53

edalm +4956

Koninklijke Nederlandse Feyenoord Bond😇

14-02-2023 12:57

Johan4ever +10914

Ik heb wel vaak van de KNJB gehoord. Maar deze is nieuw voor mij, maar hij is wel leuk bedacht🤣!

Wat ik zei had wel kunnen kloppen. Want feyenoorders en fascisten, is bijna hetzelfde voor mij😇!

14-02-2023 13:12

Oxxer +164718 moderator

Schelden met ongeneeslijke ziektes tijdens en na een emotie is schandalig , de daders hebben geen benul wat zij roepen en nee ik ben geen D66 stemmer, verre van dat zelfs.

14-02-2023 11:22

Ajaxadam1 +31670

Huhhhh dat kan niet. Dat woord gebruiken ze alleen in Rotterdam, bij onze club kennen we dit woord niet.

14-02-2023 11:22

Bramble1988 +9317

Hersenloze supporters, nie meer nie minder!! Geen aandacht aan besteden Vaessen, en ohja; je was afgelopen Zondag wel een lul😅👍🏻

14-02-2023 11:18

Stamhoofd +11548

Stuur ze allemaal gewoon een vriendelijk bericht terug. Daar schrikken ze van.

14-02-2023 11:14

Johan4ever +10914

@Stamhoof ik ben bang dat deze gasten die dit scheldwoord gebruiken. Niet kunnen denken en het bericht begrijpen😇!

14-02-2023 13:35

Mauro34 +12849

Het scheldwoord mag van mij verwijden. Keepers die vanaf minuut 1 gaan tijdrekken ook.

14-02-2023 11:08

Elayais +5082

Ik snap überhaupt niet waarom je iemand berichten gaat sturen. Dat je in de emotie in het stadion iets roept, of fluit, ok. Maar de moeite nemen om iemand zijn social media op te zoeken en dan een bericht gaan sturen...

Of wat helemaal populair is tegenwoordig, doodsbedreigingen gaan sturen. Wat gaat erom in je hoofd als je dat soort dingen gaat doen?

14-02-2023 10:43

Sjaakvaak +26608

De topreactie van onze huisgalbak LukaLitmanen zegt genoeg. In plaats van de normale reactie die jij hier plaatst, zijn er mensen die het leuk vinden om juist nog meer te gaan insinueren en beledigen.

De wedstrijd is inderdaad klaar dus nu kappen met zeiken op die keeper. Beetje hetzelfde met eenieder die Schreuder nog even natrapt (op zijn uiterlijk zelfs).

14-02-2023 11:03

LukaLitmanen +82165

Leg uit waarom ik een huisgalbak ben?

Nog nooit iemand uitgescholden hier.

Jij zit bijvoorbeeld vaak op @TerrorJaap af te katten.

14-02-2023 13:42

Sjaakvaak +26608

Ah ben jij een kloonaccount? Ik geef alleen op hem af wanneer hij mij weer eens loopt uit te schelden of belachelijk te maken. En ja, oog om oog, tand om tand is niet altijd de beste oplossing maar ik ga mij ook niet laten kleineren door een volwassen knul ;)

Ik heb jou hier vaker gekke, ongepaste opmerkingen zien maken als degene waar ik nu naar refereer. Als ik nu zo snel op je profiel kijk kan je ook best een boel goede reacties geven dus zou je sieren als je dit soort onnodige "het zal wel een d66 deuger' reacties achterwege laat. En mijn excuses dat ik meteen uithaalde.

14-02-2023 15:21

LukaLitmanen +82165

Dan snap ik dat je TerrorJaap niet mag jaa.

Kloonaccount?

"Ik heb jou hier vaker gekke, ongepaste opmerkingen zien maken als degene waar ik nu naar refereer"

Ben je niet in de war met iemand anders?

Ik scheld nooit mensen uit
Reageer alleen op mensen als ze totale onzin uitkramen of waar ik het helemaal mee eens ben.


Het gaat me overigens niet over of iemand D66 deuger of stemmer is maar wél over cancel culture en moraalridderschap.
Iedereen heeft wel eens iets fouts gescholden dat maakt je geen verkeerd mens.
Jij schold toch ook net Younes voor pleurislijer uit? (;

Excuses aanvaard overigens! Dat siert je

14-02-2023 17:21

Sultan +645

Mensen die dit woord te pas en te onpas gebruiken zijn diep triest. Laat ze zelf die ziekte maar eens krijgen, kijken of het dan nog zo'n 'tof' woord is om te gebruiken. Ja, Vaessen was ongelooflijk irritant, maar noem hem dan gewoon een ongekende zaadhaas ofzo. Er zijn talloze ludieke scheldwoorden te verzinnen.

14-02-2023 10:26

tdecler +3320

Ongekende zaadvaes ;)

14-02-2023 13:33

HStorm +3167

Hoe meer je ertegen vecht, hoe interessanter het is er mee te schelden.

Begon al een tijd geleden onder jeugd. Nieuwe 'stop/scheld' woord als slang te gebruiken, heb ik mij in het begin aan gestoord.
Als je wat verder kijkt is het nooit anders geweest, ouderen hebben geleerd dat het not done was te gebruiken terwijl jongeren het juist aanleerden te gebruiken.

Het is maar een woord, intentie is belangrijker denk ik. Schelden is nu eenmaal not done, iedereen doet het wel eens uit frustratie of zelfs pijn en Niets is menselijker en het escaleert uiteindelijk in heftiger wordende betekenis.

Misschien is het handiger mensen te leren waarom ze het doen, wie waar voor verantwoordelijk is en er in vrijheid mee leren omgaan ipv altijd weer tegenstellingen te creëren die niets oplossen of meer afstand brengen.

14-02-2023 10:13

MarcoB1971 +4783

Ben het helemaal met hem eens, maar hij provoceert enorm, door constant irritant te doen, tijd te rekken en dergelijke. Normale mensen ergeren zich daar aan. Niet normale mensen gaan schelden met woorden zoals de K.

14-02-2023 10:02

Mokum2018 +2113

Schelden met k***** is not done!

14-02-2023 09:58

Beachboy +2920

Ik ben oprecht benieuwd hoe dat werkt, je irriteert je aan iemand (ik vond het tijdrekken ook bloedirritant), of iemand heeft een mening die je niet aanstaat. En dan besluit je deze persoon een bericht te gaan sturen? Een mens net als jij en ik. En met welk doel? Diegene pijn doen, of je eigen frustratie ff kwijt zijn? Onbegrijpelijk, kan er bij mij echt niet in. Is overigens geen woke, maar zou het gezond verstand willen noemen.

14-02-2023 09:52

Schip +23578

Heb hem in andere wedstrijden ook al ruzie zien zoeken om niets. Aardige keeper, maar een klootzak en lul. Zo, nu je zin jong.

14-02-2023 09:48

tdecler +3320

En dat allemaal omdat ie aan het tijdrekken was (wat natuurlijk irritant is), waar gaat dat toch heen.

Om zoiets kleins al zo gaan schelden, en dan ook nog met dat woord, onbegrijpelijk!

14-02-2023 09:46

Breuk +25325

Kan je nagaan als Ajax niet had gewonnen.

14-02-2023 09:51

tdecler +3320

Tja, kan zijn dat het vooral in de rust al was, dat weet ik niet. Maar als het na de wedstrijd was, dan is het al helemaal apart.

14-02-2023 09:54

Ron403 +6498

Het is gewoon een teken van simpelheid als je zulke dingen gaat sturen en roepen. Meer kan er niet van maken... Bijzonder dom.

14-02-2023 09:46

hansie403 +123

Wat een wijze opmerking, vooral het sturen dan 😂

14-02-2023 11:23

401Middenweg401 +6056

Hoe klein ben je als je na een potje voetbal de keeper van de tegenstander nog even op gaat zoeken op Insta om hem uit te schelden? Dan ben je toch hooguit een jongetje van dertien? Nog even los van alle ziektes.........

14-02-2023 09:43

Semmier +625

maar wat was jij irritant, mafkees!

14-02-2023 09:42

Ron403 +6498

Joh zet je erover heen man, 3 punten binnen en door.

14-02-2023 09:47

hansie403 +123

Nog zo’n wijze opmerking, keer biertje doen?

14-02-2023 11:24

Rymesyt +8093

Mee eens dat dat scheldwoord zo snel mogelijk mag verdwijnen. Verder is het heel erg irritant, maar dit moet gewoon eindelijk is opgelost worden in de spelregels. Zo lang tijdrekken beloond wordt door de scheidsrechter zullen spelers en ploegen dit blijven doen. En dat belonen blijft gebeuren. Scheidsrechters wijzen altijd naar hun klokje, maar zullen nooit de speeltijd er daadwerkelijk allemaal bij tellen. En je zag dat Vaessen vanaf minuut 20 aan het tijdrekken was, uiteindelijk in minuut 70 ofzo geel krijgt en daarna nooit een 2e geel gaat krijgen. Of Getafe waar de scheidsrechter heel stoer op zn klok bleef wijzen en je 42 minuten van de 90 daadwerkelijk hebt gevoetbald. Geef tijdrekkers sneller en consequenter geel, en tel tijd bij of hou zuivere speeltijd aan en je bent hier zo vanaf.

14-02-2023 09:39

Aspers Art +2772

Met dat woord schelden komt niet eens in mij op.

14-02-2023 09:31

tdecler +3320

Uberhaupt om via instagram gaan lopen schelden alleen maar om wat tijdrekken komt niet in mij op. Uiterst kinderachtig.

14-02-2023 09:46

El Pistolero +4932

Dat noemt men ook wel beschaving en helaas zijn er nog steeds mensen aan wie de beschaving opzichtig voorbij lijkt te zijn gegaan. Ik ben zelf al jaren donateur van KIKA en KWF en kan me levendig voorstellen hoe diep het ouders van een onschuldig kind dat aan die verschrikkelijke ziekte lijdt, moet raken als ze met dit volstrekt onbeschaafde gedrag worden geconfronteerd. Het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat mensen zich verre houden van dergelijk verwerpelijk gedrag, maar omdat het niet zo is, mag je heel erg trots op jezelf zijn dat je er zo in staat. Ik ben sowieso trots op mijn medesupporters die dat doen.

14-02-2023 09:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.