Branie: 'Union Berlin is een sympathieker soort Getafe'

door Thijs Zwagerman 123

Bron Ajax Showtime

Branie: 'Union Berlin is een sympathieker soort Getafe'

door Thijs Zwagerman 123

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax blijft winnen onder John Heitinga, maar de eerste grote, internationale test is aanstaande: deze week komt Union Berlin naar de Johan Cruijff Arena, de verrassende nummer twee van de Duitse Bundesliga. Het duel, waarmee Ajax de knock-outfase van de Europa League begint, werpt zijn schaduw ook vooruit in de nieuwe aflevering van Branie, de Ajaxpodcast van Het Parool en Ajax Showtime.

Naast Het Paroolverslaggever Dick Sintenie en Ajax Showtime-redacteur Thijs Zwagerman schuift ook analist Sam Planting aan bij presentator Menno Pot. ‘Union Berlin is een ploeg die zich zeer bewust is van zijn underdogstatus. Ze nemen soms genoegen met 25 of 30 procent balbezit. De eigen speelhelft zal Ajax volledig van ze cadeau krijgen. Het is een soort Getafe, in die zin, maar dan sympathieker. Er lopen niet zulke mega-etters rond als bij Getafe’, stelt Planting.

Zeges op FC Twente en RKC Waalwijk

Behalve vooruitblikken naar Union Berlin blikt Branie natuurlijk ook terug: op de zwaarbevochten bekerwinst bij FC Twente (0-1) én de toch ook vrij moeizame winst op RKC van zondagavond (3-1). Thijs Zwagerman: ‘Met Edson Álvarez op het middenveld en Brian Brobbey voorin ging het bij Ajax lopen. Tegen Union verwacht ik Álvarez ook op het middenveld en Calvin Bassey in de basisopstelling.’ Zwagerman laat zijn licht ook nog even schijnen op de 16-jarige Jorrel Hato, die onder Heitinga steeds speelminuten maakt als invaller. Wie is hij en wat zijn zijn kwaliteiten?

Veel te bespreken dus in Branie. Dat zal ná Ajax - Union Berlin niet anders zijn. Daarom is er vrijdag, de dag na het duel, een extra podcast om de Europese hervatting na te bespreken.

Branie is dit seizoen elke maandagmiddag om 12.00 uur én op de ochtend na Europese wedstrijden te beluisteren via Spotify, iTunes en onze website. Luister de nieuwe aflevering nu!

Thijs Zwagerman (Twitter: @ThijsZwagerman | e-mail: t.zwagerman@ajaxshowtime.com)

Sportbookies behaalde afgelopen weekend een percentage van 80% aan correcte wedtips. Bekijk de beste wedtips voor deze Europese week nu!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Cafeoostindie +2724

Maak je borst maar nat, dit word een hele lastige wedstrijd, ik verwacht eerlijk gezegd niet dat wij doorgaan.

Alles zal sowieso gaan afhangen van kudus en berghuis.
Berlin speelt goed georganiseerd voetbal en is zeer dodelijk in spelhervattingen, en daar zit het probleem nou juist bij ons elftal.
Laten we hopen dat alles klopt morgenavond.

15-02-2023 11:40

brullie +7031

Ik schat in dat er geen slechtere club is met deze speelmentaliteit dan Getaffe. Nog heel veel beroerder is dat alle scheidsrechters hierin mee gaan en kennelijk niets ondernemen tegen dit anti voetbal en naaierij.

15-02-2023 06:46

Ajax95Duivendrecht +24072

Zolang dat gerol, gezuig en professioneel afnoepen van werkelijke speeltijd maar uitblijft, is het mij allemaal prima. Ajax moet hier gewoon zelf tactisch sterk voor de dag komen.

15-02-2023 01:01

Robertini +38975

Het gaat lastig worden, zal moeilijk scoren worden, alle wedstrijden in hun groep waren 0-1 of 1-0.

14-02-2023 20:35

mvdk +43634 moderator

Wat een wereldgoal maakte die nummer 19 tegen Leipzig zeg...

Wel was de wedstrijd er eentje die wij ook zo vaak meemaken. Leipzig had het balbezit, kreeg wat meer kansen, ook een enorme op het einde maar verloor door een wereldgoal en een strafschop.

14-02-2023 17:44

Ajax95Duivendrecht +24072

Klinkt als een ideale match voor Ajax. Een mismatch welteverstaan

15-02-2023 00:58

Vik86 +42397

Hopelijk komen we een ronde verder en komen we een club als barca of arsenal tegen..

14-02-2023 17:30

Robertini +38975

Liever niet, tegen arsenal is het snel klaar.

14-02-2023 20:36

MPAjax +8374

Die krullenkop van getafe die onze last was die linksachter speelt nu bij een topclub

14-02-2023 16:14

Vik86 +42397

Dyverson vond ik nog erger..

14-02-2023 17:28

MPAjax +8374

Divers waren het zeker

14-02-2023 19:58

Cohen67 +386

Gaan wij nu bang zijn voor union? Kom op zeg laten zien dat wij nog steeds een topploeg zijn die in de CL hoort, iedere ploeg komt wel eens in verval nu stijgende lijn doorzetten!

14-02-2023 15:38

Robertini +38975

2de in de bundesliga en maar 2 doelpunten tegen in de groepsfase, geen makkelijke tegenstander.

14-02-2023 20:37

mokum007 +6522

Precies D,,

14-02-2023 20:55

LOCAmpos +10396

Ah dus een vieze trap en schopploeg met nare coach die geen trap en schopploeg is zonder nare coach.

14-02-2023 14:20

Robertini +38975

Haha, precies.

14-02-2023 20:38

arufred +9700

De Mos bewijst dat hij niet serieus te nemen is.
De man draait door en zegt dat PSV nu geluk heeft en daarom wint in Utrecht en Twente thuis is een makkie.

14-02-2023 13:59

kakhoofd3 +4171

Erger dan tegen Getafe zal het niet worden meer. Wat een walgelijke uiting van voetbal was dat.. Ik heb er veel vertrouwen in als Ajax begint zonder Klaassen en/of Taylor

14-02-2023 13:38

LukaLitmanen +81896

Je kunt niet met Taylor én Klaassen gaan aantreden tegen Union.

Alvarez op het middenveld zetten en dan Berghuis&Kudus op 10 en 7 positiewisselingen doen.

14-02-2023 11:36

Cafeoostindie +2724

@lukalimanen
Ik kan mij hierbij aansluiten.
Taylor is gewoon te traag, en Klaassen is eigenlijk een speler die maar wat zwerft. Ideaal voor Berlin in spel hervattingen

15-02-2023 11:44

Omar +17158

Heiße Scheiße

14-02-2023 11:20

Talent +693

Rulli
Rensch. Timber . Bassey. Wijndal.
Taylor. Alvarez. Kudus.
Berghuis. Tadic. Bergwijn.

14-02-2023 09:16

linksbinnen +8074

Dit word 'm ja. Waarbij Kudus en Berghuis kunnen switchen.

14-02-2023 13:29

Robertini +38975

Ik hoop het niet, met Alvarez EN Bassey, gaan we er heel moeilijk doorheen komen. Een vd twee, niet allebei.

14-02-2023 20:41

brullie +7031

@Talent
Lijkt mooi maar Alvares heeft in no time geel te pakken. Johnny moet dan ingrijpen en staat het middenveld er weer als vanouds bij. Alvares is een probleem met dat heethoofd van hem. Union heeft ook gekeken hoe ze Ajax uit hun spel kunnen krijgen. Dat is o.a. Alvares tegenspreken / werken en de man is de lul...

15-02-2023 06:50

BillSplate +9679

Hopelijk hebben ze geen Deyverson typje in hun team. Anders gaan ze continu rollen. Wij hebben nu geen Babel die een paar keer gaat koppeltje duikelen dus kunnen een leuke reactie vanuit onze kant misschien ook wel vergeten.

13-02-2023 22:52

Oxxer +163797 moderator

Persoonlijk vind ik geen 1 tegenstander van Ajax sympathiek, 😉

13-02-2023 21:09

komop +2145

Het wordt een linke wedstrijd. Union Berlin staat niet voor niks 2e van de Bundesliga.
Dus er is een goede kans dat je eruit vliegt.
Ik hoop op 2 dingen.
Dat er geen geblesseerden komen en dat er geen negatieve uitslag komt met meer dan 2 goals zodat het vertrouwen niet een deuk oploopt.
Met andere woorden. De europa league boeit me niet.
De NL competitie is 10x belangrijker. Van Sparta winnen is belangrijker.

13-02-2023 21:03

remco.e +728

Als ik er toch eentje mag winnen, geef dan de Europa League maar. Ik heb nog nooit bewust een Europese prijs meegemaakt en met beide prijzen speel je volgend seizoen Champions League.
Winnen lijkt momenteel alleen haast onmogelijk met teams zoals Barca, ManU, Juve, Roma, Tottenham en Arsenal...

14-02-2023 11:02

Wouter.H +11156

Nóg sympathieker dan Getafe?

13-02-2023 20:15

Newbee34 +6716

3 weken geleden dacht ik nog met tegenzin aan deze wedstrijd, nu ben ik vooral erg nieuwsgierig.

13-02-2023 19:23

Juan62 +46107

Worden berichten hier op AS verwijderd?

Na aanleiding van de kop van dit artikel, (Union Berlin is een symphatieker soort Getafe ) had ik gedeelte uit Ajax life gekopieerd, uit een interview met de voorzitten van de fanclub van Union Berlin

OA deze zin komt letterlijk uit dat interview

" Onze achterban telt oa rockers, punkers, bikers, nazi's , extreem links en rechts '

Na aanleiding hiervan stelde ik de vraag of die club dan wel zo sympathiek is?
met nazi's enzo als je fanbase , die oa hun nazi liedjes zingen, donkere spelers uitjouwen en hun vuil verspreiden

Blijkbaar mag je dat hier niet vragen want het is 'gewoon verwijderd'
Al kan dat ook met sommige reacties te maken hebben, die waren te ziek voor woorde, maar lieten ook de enge werkelijkheid zien

13-02-2023 19:23

Qifesh +24917

Goeie info. Als er dingen worden geroepen meteen aangifte doen en strafpunten geven.

14-02-2023 06:20

Berkov81 +1532

Volgens mij is het vooral een linkse club. Mijn broer is er een keer geweest tijdens een wedstrijd en hij had alleen maar goede verhalen. De supporters heetten m als Nederlander ook meteen welkom daar, heel sympathiek allemaal.

14-02-2023 14:45

Joelveltman123 +4637

Feyenoord won vorig seizoen ook 2x van ze selectie is niet heel veel veranderd

Verwacht wel dat ze te pakken zijn

13-02-2023 19:11

Petterson +24833

Volg de Bundesliga eigenlijk totaal niet meer. Maar hoe zijn ze dan op plaatst 2 beland? Objectief gezien zou je denken dat de no2 van Duitsland meer kwaliteit moet hebben dan de nog even no1 van NL in een seizoen waarin zowel Ajax als PSV compleet zijn ingestort. Of heeft zich in Duitsland een vergelijkbare implosie / nivellering voltrokken?

13-02-2023 20:22

Amp +37408

Is gewoon een goede stabiele counterploeg. Beetje de jaarlijkse verrassing, alhoewel union wel een weg der geleidelijkheid heeft gehad qua stabiliteit. Zitten qua ploeg gewoon goed in elkaar, maar is niet echt mijn type voetbal. Sowieso is het de laatste jaren sinds t wegzakken van dortmund best wisselend onder bayern

13-02-2023 21:33

Pietsnot +15019

Ik volg de Bundesliga al jaren niet meer. Je kunt elk seizoen de dvd van het jaar ervoor afdraaien. Bayern afgetekend kampioen, de rest chagrijnig

14-02-2023 10:22

wladimir +3059

Danilho Doekhi is na twee jaar Jong Ajax en 4 jaar Vitesse naar Berlijn verhuisd. Deze jongen was transfervrij op te pikken in Arnhem. Slim van Union dat ze hem hebben gehaald. Uitstekende verdediger. Vorig seizoen is Union als vijfde geëindigd.

14-02-2023 00:00

Pietsnot +15019

Een selectie hoeft ook niet te veranderen om sterker te worden. De kracht zit 'm namelijk in de teamprestatie en de patronen die je met zijn allen ontwikkeld. Als Ajax het huidige team bij elkaar laat durf ik te wedden dat we komend seizoen een stuk sterker zijn dan we nu zijn

14-02-2023 10:21

nightgoat +30833

Wat is de reden dat er geen onderwerp is over de arrestatie van Ihattaren en waardoor zijn eerdere berichten van AS leden hierover vrij vlot na plaatsing "verdwenen" ?
Volgens mij ben ik niet de enige die hier serieus benieuwd naar is AS.

13-02-2023 19:10

DeWijsneus +25641

Mocro maffia heeft een paar redacteuren omgelegd, vandaar die vacature ook. Nu doet AS er niks meer over posten.

13-02-2023 19:37

Petterson +24833

😁 dan ga ik niet meer solliciteren ook

13-02-2023 20:22

Dusbaba +15322

Lat die Mo zitten man. Voetbalt niet meer bij Ajax en gaat vermoedelijk nergens meer voetballen. En als het je interesseert, lees dan gewoon de Story of Telegraaf.

13-02-2023 20:27

nightgoat +30833

Jij mist het punt van mijn vraag/stelling en daarbij gaat het hier over iets anders dan wat roddel flauwekul van een of ander lulblad.

13-02-2023 21:06

Pietsnot +15019

Nee, we laten die Mo niet zitten en we hoeven het niet elders te lezen, het hoort gewoon op AS, zoals alle zaken die groot in de media verschijnen over Ajacieden en ex-Ajacieden in de media horen.

14-02-2023 10:25

Balgevoel +30817

Eens. Het is vrij groot nieuws over een veelbesproken speler wiens laatste club Ajax was en voorlopig nog wel even zal blijven. Nieuws kies je niet, hoewel menig 'journalist' daar heel anders over denkt. Die willen graag opvoeden. Mag hoor, bij Linda of Libelle.

14-02-2023 10:31

Pietsnot +15019

Ik ben er ook chagrijnig om, AS doet gewoon precies wat je niet wilt van een centrale community plek.... mensen de mond snoeren terwijl die juist de behoefte hebben over dat onderwerp te reageren

Sneu. Laat de mensen gewoon zeggen wat ze zeggen willen. Als jedat als AS niet leuk vindt, lees het dan gewoon niet, maar ontneem het niet anderen.

Een beetje Ayatollah praktijken......

14-02-2023 10:24

Alexander40 +6093

Als we net zo spelen als tegen RKC wordt het 1-4 ofzo. Dit wordt een echte graadmeter voor Heitinga. Benieuwd of hij het team alsvolgt kan laten spelen: compact doch aanvallend, met veel ruimte in de rug dus snelle mensen achterin, veel 1x raken. Tegen RKC was het: niet compact, geen snelle mensen achterin en veel lopen ipv 1x raken.

13-02-2023 18:57

Gooseman +11853

Nog steeds geen topic over Ihattralies?

13-02-2023 18:30

Jeugd +24619

Slechtere vergelijking zelden gezien.
Getafe is onvriendelijk, irritant, anti voetvbal anders is het geen Getafe. Vriendelijk Getafe is zoiets als droog water of niet eetbaar voedsel.

13-02-2023 18:24

AFCAjax +17839

lol bij getafe denk ik aan Babel die die toneelspeler nadoet.

13-02-2023 17:21

ElSandrini +18077

Deyverson heette hij volgens mij.... Die blondie

13-02-2023 17:24

AFCAMM +11335

Volgens mij ook. Weet nog dat ik de link maakte met ‘diver’.

13-02-2023 17:27

AFCAjax +17839

nee was niet deyverson, dat was wel de ergste, maar dit was nyom ofzoiets.

13-02-2023 17:33

Sportvolgert +40197

Nee die werd zo verschrikkelijk hard geraakt door een aansteker die een meter naast hem terecht kwam. Verschrikkelijk was dat zeg.

13-02-2023 17:44

GvZ +1017

De shanice van der Sanden van getafe

13-02-2023 19:23

ElSandrini +18077

O Ja klopt.... Dat was hij Ja, die speler die werd nagedaan door Babel was een andere

14-02-2023 17:25

Ajax95Duivendrecht +24072

Ik hou vooral mijn hoop op het tweeluik met Lille twee seizoenen terug. Die ploeg had tot dan toe geloof ik toen nog geen wedstrijd verloren in dat seizoen, werd ook bestempeld als een moeilijk te bespelen compacte ploeg, en toen wonnen wij ineens twee keer van ze.

Mijn hoop is dat zoiets nu weer gaat gebeuren. Maar of het realistische hoop is, waag ik te betwijfelen.

13-02-2023 17:07

wladimir +3059

Ajax speelde heel erg goed tegen Lille die dat seizoen kampioen werden in Frankrijk. Helaas haalde we niet de halve finale tegen United door de uitschakeling tegen AS Roma.

14-02-2023 00:13

Ajax4proud +10790

Als Getafe wordt vermeld dan gaan bij mij alle haren omhoog staan. 1 woord verschrikkelijk!

13-02-2023 16:58

wladimir +3059

Bij Getafe zijn ze allemaal homo's! Altijd al gezegd.

13-02-2023 16:55

Bowie +2377

Hey goed man, jij bent de leukste thuis zeker

13-02-2023 17:50

Tommyshelby +128427

Geen slechte vergelijking imo. Ik heb ze zaterdag zien spelen:

- 5-3-2
- staan bijna met 11 man op eigen helft
- zetten enorm agressief druk op de man met de bal
- alleen Becker en de rechtsback hebben de pure snelheid
- 3 kopsterke CV's
- enorm fit elftal

Dit kan typisch een wedstrijd worden waarin Ajax 2.0 xG heeft, en alsnog 0-1 verliest, die gasten hebben bizar weinig kansen nodig voor een goal.
Lijkt me duidelijk dat Deef-Jan op de bank moet, die kan de druk helemaal niet aan.

13-02-2023 16:48

Petterson +24833

Dat klinkt nog allemaal niet als Getaffe. Getaffe associeer ik vooral met anti-voetbal, acteren en negativiteit. Al liet Ajax zich die wedstrijden wel erg makkelijk opnaaien en speelden ze zelf ook wel ver onder de maat aan de bal.

13-02-2023 20:28

Danielson +50149

'Getafe' in combinatie met 'sympathiek' lijkt mij een contradictio in terminis.

13-02-2023 16:40

DeHeerVanDeMeer +25164

Als ik het woord Getafe al lees krijg ik braak neigingen, wat een negatieve voetbalclub is dat zeg..
Hou mijn hart ook vast voor Union als ze de duitse variant van hun zijn..
Mooie van geen verwachtingen is dat je aangenaam verrast kan worden donderdag..!

13-02-2023 16:37

Ajax95Duivendrecht +24072

Des te pijnlijker was het dat wij er aanvallend destijds helemaal niets tegen konden inbrengen in twee wedstrijden... En dat was nog wel een elftal met Ziyech, Tadic, Neres, Van de Beek.

Die onsportieve gasten hebben toen, in de minuten die er wel gevoetbald werd, Ajax volledig ontregeld en aanvallend tandeloos gemaakt. Wij lijken vrijwel nooit een strijdplan te hebben tegen zulke speelstijlen en laten ons volledig uit ons spel halen door dat irritante treiterspel.

13-02-2023 16:54

Dusbaba +15322

Dat probleem had TH wel vaker als er uit een ander vaatje getapt diende te worden.

13-02-2023 20:35

Frank e +114

Als dat een voorbode is voor de komende wedstrijd ...

13-02-2023 16:22

champhead +14301

Off: ik zie veel mensen roepen om bassey centraal en Alavarez op 6. Is dat niet te weinig voetballend vermogen wat in het begin van het seizoen fout ging?

13-02-2023 16:00

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

Als het ten koste gaat van taylor of klaassen heb je wel iig een speler meer. Ik zie het niet goed komen met een middenveld met 2 spoken + berghuis.

13-02-2023 16:02

thelordjoshua +10641

Heb ik ook altijd gevonden. Martinez Alvarez kon nog wel vanwege Martinez zijn voetballende krachten, Alvarez Bassey lijkt me niet heel verstandig

13-02-2023 17:02

wladimir +3059

Ajax kon niet onder de druk uit voetballen. Union laat deze jongens met rust. Gisteren werd RKC niet meer echt gevaarlijk in de tweede helft. Donderdag moeten we niet verliezen en hopen op een geniaal moment van Kudus.

14-02-2023 00:19

Nr.10 +110907

Nou het scheelt wel dat ze sympathieker zijn...

13-02-2023 15:55

willem1958 +8740

Het is toch wel een beetje raar dat de spelers elke keer weer ruimte laten op het middenveld en dat Heitinga dat moet corrigeren dmv wissels.
Je mag toch verwachten van jongens op dit niveau dat zij zelf in staat zijn de wedstrijd te lezen als het 2 of 3 keer gebeurt, dan moeten ze toch zelf dat kunnen corrigeren of denken ze niet na, het zijn toch geen pupillen of zo?
Of denken ze uberhaupt niet na, het wordt tijd dat Ajax weer 'ns wat meer spelers scout die wel gogme hebben en compact kunnen spelen als de wedstrijd daar om vraagt ipv steeds ruimte weg te geven.
Bel Hasani is een slimme speler, waarom laat je die steeds vrij lopen ipv kort te dekken, da's toch vragen om problemen?

13-02-2023 15:32

Nr.10 +110907

Dat is blijkbaar toch wel wat moeilijker dan je denkt.

13-02-2023 15:55

Pietsnot +15019

Offtopic: waar blijft het Ihattaren topic???

WHAHAHAHAHA

13-02-2023 15:24

Nr.10 +110907

Wat is er met Ihattaren?

13-02-2023 15:56

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

Die heeft zijn ex een tik-tok gegeven

13-02-2023 16:00

Pietsnot +15019

Zijn linkerteennagel gestoten

Toen sloeg hij zijn wijf

Nu is de smeris boos

13-02-2023 16:00

mvdk +43634 moderator

Vrouw*

13-02-2023 16:54

Pietsnot +15019

Ja wij noemen ons vrouw een vrouw.
Maar boeren noemen hun vrouw een wief. Wat liefkozend is

En mensen dun vrouw slaan noemen hun vrouw een wijf. Wat natuurlijk alleen maar denigrerend is

13-02-2023 17:11

Petterson +24833

Zelfs de bakker sloeg reeds zijn wijf:
https://www.liederenbank.nl/liedpresentatie.php?zoek=127158

Bovendien is “wijf” gewoon een Germanisme .. niks mis mee!

13-02-2023 20:32

JaapStam +136561

Ik ken 1 bekende Duitser die Union Berlin supporter is!!! Rapper Finch Asozial!!! Volgens mij komt hij naar Amsterdam aankomende donderdag!!!

https://www.instagram.com/p/CiNsTnNow4a/

13-02-2023 15:22

DeHeerVanDeMeer +25164

Zolang die Rappert maar zijn smoel dicht houdt in Amsterdam Gap..!!

13-02-2023 16:40

Rikkie66 +22800

Ik hoor dat Ihataren ook weer aan het trainen is 😊

13-02-2023 15:13

JaapStam +136561

Duitse ploegen zijn meestal sympathiek!!! Behalve Sank Pauli en RB Leizpig!!! De 1 zoekt altijd ruzie om te rellen en die andere is alleen groot gemaakt door het merk RED BULL!!! Zou tevens verboden moeten zijn in het voetbal!!! Het drinken van RED BULL is super slecht voor een mens!!! Snap totaal niet waarom dat mag in de voetballerij!!! Ben daarnaast tegen de moderne clubjes!!! Geef mij traditionele clubs enzo!!!

13-02-2023 15:13

AlfredEinstein020 +965

Money talks zie je maar

13-02-2023 15:14

JaapStam +136561

Indd!!! Ik krijg elke keer dat geleuter van sommigen te horen van; ja maar ze voeren zo goed beleid enzo!!! Net zoals RB Salzburg!!! Schei uit joh!!! Haal dat merk RED BULL bij RB Leipzig en RB Salzburg weg, en je hoort helemaal niks meer over ze in Duitsland en Oostenrijk!!! Jaap heeft gesproken!!!

13-02-2023 15:15

AlfredEinstein020 +965

Dat geleuter is zeker van Professor Bruggink en Perez 😂 want die praten er nog eens over om nog meer reclame te maken

13-02-2023 15:23

ROBtje +625

En chelsea , city, zijn clubs die uit liefde en vrijwilligers zijn opgebouwd en doorgegroeid.
Ben het wel met je eens maar oliedollars of suikerdrank- euro's niet welkom zijn

13-02-2023 16:11

wladimir +3059

Je moet ervan houden, maar best een toffe club. Iig authentiek. In Eindhoven is ook ooit een clubje opgericht door een bedrijf.

FC St. Pauli is een sportclub uit Hamburg, die vooral bekend is als cultclub in het betaald voetbal. De aanhang van deze ploeg afficheert zich als extreem links, grossiert in antifascisme en staat bekend om haar 'strikte' tolerantie en 'militant' gemoedelijke sfeer. Symbool van deze rebelse houding is de piratenvlag met doodshoofd, de Jolly Roger.

De thuisbasis, het Millerntor-stadion, bevindt zich in het deel van de wijk St. Pauli dat van oudsher der Kiez wordt genoemd. St. Pauli dankt daaraan de bijnaam die Kiezkicker.

13-02-2023 15:20

JaapStam +136561

Ik hou niet van dat soort clubs als Sank Pauli!!! Geef mij maar gewoon Hamburger SV uit Hamburg!!!

13-02-2023 15:26

wladimir +3059

De vereniging AFC Ajax telt ruim 700 leden met stemrecht en bezit 73% van de aandelen van AFC Ajax NV. Weet jij wie die 700 leden zijn en hoe je lid word met stemrecht?

13-02-2023 15:44

Aldinho_nl +1061

Prachtige club! Ik ga wel eens bij ze kijken als ze vlakbij de grens spelen.

Union Berlin is mijn favoriete club in Duitsland en ik bezoek regelmatig wedstrijden dij de grens of in hun stadion. Is ooit zo gekomen omdat we vaak naar Berlijn gingen in het weekend voor techno feesten. Zo ooit bij Union Berlin uitgekomen toen ze nog derde divisie spoelden. Erg sfeervol stadion!

13-02-2023 17:23

JaapStam +136561

Red Bull Salzburg, Steaua Boekarest en vooral Getafe waren k*t ploegen!!! Allemaal schijt ploegen!!!

13-02-2023 15:11

nightgoat +30833

Het zat eraan te komen.
Mo verschijnt in het vervolg alleen nog maar op de politie foto.

13-02-2023 15:08

mvdk +43634 moderator

He ineens reacties weg? 🤔

13-02-2023 15:07

Altijdindestraat +39809

Dit Ajax moet in deze fase spelen om niet te verliezen. Dus niet in het mes lopen en slim aanvallen.

13-02-2023 13:31

Amsterdam4ever +2358

Dan wordt het noel tegen noel denk ik. Wat Union gaat hier niet spelen om te gaan aanvallen denk ik.

Ik ben echt bang dat dit een wedstrijd wordt van 70% balbezit, 25 tandeloze aanvallen, en een paar smerige counters tegen. Heel slecht gevoel over deze pot.

13-02-2023 13:41

FTS95 +15956

Ajax moet never nooit spelen om niet te verliezen, wij zijn Ajax man, gaat het niet?

13-02-2023 13:45

Altijdindestraat +39809

Soms moet je ook als Ajax zijnde even slim zijn en waar nodig op resultaat voetballen tot dat het Ajax spel weer er is.

13-02-2023 14:04

FTS95 +15956

Wij kunnen niet op resultaat spelen. Het Ajax spel gaat weer lopen als je speelt zoals Ajax hoort te spelen. Dat betekent niet dat je als een dolle stier naar voren moet rennen, maar zeker wel aanvallend voetbal met de intentie om goals te maken en te winnen.

13-02-2023 15:11

Oeroeboeroe +18298

Als je wint, verlies je niet. Dus kun je beter aanvallen en steeds 1 doelpunt meer maken dan de tegenstander.

13-02-2023 14:09

Oeroeboeroe +18298

Dat is toch de essentie van sport in het algemeen: proberen je tegenstander te verslaan. Niet om te zorgen dat niet verliest en dat dan toch doet 🤷🏻

13-02-2023 20:21

4bier +31367

Ben bang voor oorwassingen a la Napoli

13-02-2023 13:28

Amsterdam4ever +2358

Ik ook, maar misschien wordt Union in mijn hoofd nu ook wel een beetje een wereldtopper. We gaan het zien, Alvarez op het middenveld en Klaassen op de bank lijkt mij een must. Ik zou ook met Brobbey op de bank beginnen.

Rulli
Rensch - Timber - Bassey - Wijndal
Alvarez - Taylor - Berghuis
Bergwijn - Tadic - Kudus

Laatste 30 minuten Brobbey brengen zodat die nog even oorlog kan maken tegen verdedigers die al 60 min in de benen hebben. Berghuis en Kudus weer vrije rol om veel van positie te kunnen wisselen, Rensch, Alvarez en Taylor lager laten spelen, achter de bal, Wijndal de overlap met Bergwijn. Concentratie en in de organisatie blijven gaat cruciaal worden denk ik.

13-02-2023 13:47

Jeremias +1661

Als we ergens bang voor zijn dan moeten we ermee kappen.

13-02-2023 14:09

Babangida83 +23819

En van Getafe verloren we... Als ik het goed begrijp, hebben we een licht wonder nodig om deze ronde door te komen. Ben benieuwd hoe Heitinga dat gaat aanpakken. Die verrast toch iedere keer weer. Consistentie is ook fijn om in het team te behouden, want we zullen naar een bepaalde vastigheid toe moeten groeien.

13-02-2023 13:28

mvdk +43634 moderator

Ze doen me een beetje aan Atalanta Bergamo van een paar jaar geleden denken. Geen 11 topspelers, maar gewoon een heel goed ingespeeld team met een duidelijke strategie. Als je de selectie van Union met de andere topteams in Duitsland vergelijks hebben ze niet betere spelers, maar alles is zo perfect op elkaar afgestemd dat ze een veel beter team hebben.

13-02-2023 13:27

Ajax95Duivendrecht +24072

Atalanta speelde met veel meer aanvallende intenties dan Union.

13-02-2023 13:42

mvdk +43634 moderator

Ik heb het niet over speelwijze.

Ook Atalanta kwam uit het niets opzetten en dat vooral met middelmatige spelers. Het was een echt team met een duidelijke strategie en visie en inmiddels zijn ze een echte subtopper geworden. Ook Union komt uit het niets opzetten en is met beperkt materiaal door een goede trainer en goed beleid plotseling opgeklommen.

13-02-2023 15:05

Rock69 +8404

Men kan hier in Nederland een buitenlandse team altijd slecht neerzetten. Vorig jaar speelde Feijenoord ertegen. En dat was zeer zeker geen makkie! Ze zijn nu nog beter dan vorig seizoen door hun zwakkere plekken te hebben versterkt. Zoals het hoort! Ik schat Union Berlin vele malen hoger in dan Getafe. Dat is appels met peren vergelijken. Ajax zal flink aan de bak moeten om deze lastige ploeg voorbij te komen over twee wedstrijden.

13-02-2023 13:18

S.Ajacied +5187

Hopelijk morgen met Bassey achterin. Alvarez terug op het middenveld, ook al speelde hij gisteren weer goed op CV. En dan voor Alvarez moet Klaassen of Taylor geslachtofferd worden in mijn ogen.

13-02-2023 13:12

VoorAltijdNummer14 +25322

Dat moet dan Klaassen zijn. Als we Edson en Calvin in de as hebben, moet er op het middenveld meer voetbal staan. Dus Berghuis én Taylor. Alvarez het slot op de deur.

13-02-2023 13:15

S.Ajacied +5187

Mee eens. Denk alleen niet dat Heitinga het doet. Iedereen stelt Klaassen toch maar steeds op.

13-02-2023 13:19

VoorAltijdNummer14 +25322

Hij wisselt hem toch elke keer. Dus dan lijkt ie me, als voornaamste slachtoffer, het meest aannemelijke om uit de basis te halen.

13-02-2023 13:20

Melle.v +1552

Morgen?

Het is maandag

13-02-2023 13:25

S.Ajacied +5187

Haha oja kut is pas maandag.

13-02-2023 15:11

ck69 +13050

Ik vind Getafe denk ik toch echt de kutste ploeg waar we ooit tegen hebben gespeeld. Een geval van de wedstrijd hoef je niet te kijken, gevoetbald wordt er toch niet. Veel onsympathieker dan Getafe krijg je ze niet.

13-02-2023 13:11

Libero +19050

Die Bordelas is een soort evil genius.
Gewoon de scheids én tegenstander volkomen overweldigen met een constante aaneenschakeling van duik-, schop-, huil-, ruzie- en vertragingspraktijken.
Zó veel dat er altijd wel iéts effect heeft.
Gish Gallop/schieten met hagel, maar dan op het voetbalveld.

14-02-2023 11:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.