Naar verluidt: 'Bazoer krijgt kans op eerherstel in Bundesliga'

door Jesse ter Haar 195

Bron AS

Naar verluidt: 'Bazoer krijgt kans op eerherstel in Bundesliga'

door Jesse ter Haar 195

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is bijna open, dat betekent dat de geruchten omtrent voormalig spelers van Ajax weer oplaaien. Net als de huidige spelers van Ajax worden ook de oud-Ajacieden in verband gebracht met eventuele transfers. In Naar verluidt lees je de laatste transfergeruchten rond deze voormalig spelers van Ajax, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zondag 19 juni

'Bazoer krijgt kans op eerherstel in Bundesliga'

Riechedly Bazoer krijgt de kans om terug te keren in de Bundesliga, zo schrijft BILD zondagmiddag. Eerder kwam de oud-Ajacied niet geheel uit de verf bij VfL Wolfsburg, maar na nieuwe ervaring te hebben opgedaan, lonkt er een nieuwe kans. Eerder verschenen er berichten over serieuze interesse van Olympique Marseille, maar Borussia Mönchengladbach wil Bazoer de kans op eerherstel bieden. De interesse zou zeer serieus zijn en de gesprekken zouden al zijn opgestart.

Vrijdag 17 juni

'Cassierra maakt zich op voor toptransfer'

Mateo Cassierra lijkt zich deze zomer te mogen opmaken voor een volgende stap in zijn voetbalcarrière. De oud-spits van Ajax, die momenteel onder contract staat bij het Russische PFK Sochi, staat volgens Championat in de belangstelling van Zenit Sint Petersburg. De Russische topclub zou onder de indruk zijn geraakt van de Colombiaanse spits, die het afgelopen seizoen met veertien doelpunten en zes assists in drieëntwintig wedstrijden van grote waarde was voor Sochi. Het zou voor Cassierra, die in Amsterdam niet wist te overtuigen, een volgende stap in zijn loopbaan betekenen.

Donderdag 16 juni

'Kluivert mag van AS Roma vertrekken naar een andere club aan de Franse kust'

Justin Kluivert mag van AS Roma vertrekken. De oud-Ajacied speelde afgelopen seizoen op huurbasis bij OGC Nice en zijn mogelijke toekomst lijkt ook aan de Franse Côte d'Azur te liggen. Volgens verschillende Italiaanse media, zoals La Gazetta dello Sport, wil Roma Kluivert verkopen aan een club uit de Ligue 1. Daarbij zijn AS Monaco en Olympique Marseille als twee reële opties.

Woensdag 15 juni

'Newcastle United doet opnieuw een bod op Botman'

Newcastle United heeft opnieuw een bod uitgebracht op oud-Ajacied Sven Botman, zo meldt de BBC woensdag. De Engelse club heeft een bod van ongeveer 35 miljoen euro gedaan op de centrale verdediger van Lille OSC. Beide clubs zijn nog niet akkoord over de transfersom van de oud-Ajacied. Botman heeft nog een contract tot medio 2025 en wordt ook in verband gebracht met een transfer naar AC Milan.

Dinsdag 14 juni

'Transfervrije Suárez biedt zichzelf aan bij Juventus'

Luis Suárez zou zich hebben aangeboden bij Juventus, zo meldt het gerenommeerde La Gazzeta dello Sport. De Uruguyaan, tussen 2007 en 2011 Ajacied, is transfervrij nadat bekend werd dat hij Atlético Madrid na afloop van zijn huidige contract verlaat. Derhalve zou hij zichzelf hebben aangeboden bij de Italiaanse topclub, die enkele jaren geleden ook al voor hem in de markt was. Met Alvaro Morata en Moise Kean heeft de club uit Turijn al aanvallende opties, maar zij voldoen naar verluidt niet. Derhalve zou Suárez een goede optie geacht worden, gezien er voor hem geen transfersom betaald hoeft te worden. Ook Atalanta Bergamo zou in de markt zijn voor de aanvaller.

Lees meer over:
Plaats reactie

franco +2140

mooie club

20-06-2022 15:26

DeHeerVanDeMeer +25199

Mooi zo, Bazoer maar een eindje op randdebiel!

20-06-2022 13:40

Red Devil +3604

Wat een verschrikkelijke bijgochem is dat.
Overschat zichzelf heel erg.

20-06-2022 11:19

frenkiedejong53 +9792

Götze verlaat PSV..
Die gaat niet gelukkig worden in Duitsland.
Miami zou een veel betere keuze zijn geweest.
Fantastisch weer, 💰, flair, USA, society voor zn wijfie.
Nu gaat hij elke week met argusogen bekeken worden. Vergeleken. Is hij dezelfde Götze toen hij Duitsland verliet?
Blessuregevoelig blijft hij. Het hogere tempo in de BL.
Domme beslissing.

20-06-2022 08:06

Harold +10581

Die ging alleen maar naar PSV om die herr Schmidt en plezier te doen.

20-06-2022 12:48

frenkiedejong53 +9792

Ook. Maar hij had 2 jaar geleden de Clubs echt niet voor het uitzoeken.

20-06-2022 12:55

Harold +10581

Eigenlijk is het voor hem een revalidatieperiode geweest tegen een goed salaris. Ik denk niet dat PSV hem erg gaat missen.

20-06-2022 12:56

Ferd +38589

Zomer’s is het weer in Miami echt niet fantastisch hoor

21-06-2022 10:21

ajaxcied4life +26072

De Zuilense kat met 7 levens. Weinig profspelers krijgen zoveel kansen als hij.

20-06-2022 07:21

Oxxer +164716 moderator

Komt hij uit Zuilen of is dat vanwege de link met Elinkwijk?

20-06-2022 07:32

ajaxcied4life +26072

Volgens mij komt hij echt uit Zuilen. Ik hoorde onlangs dat zijn ma kennelijk ook nog daar woont.

20-06-2022 07:32

Oxxer +164716 moderator

Ik begreep uit Overvecht , Jij kan best gelijk hebben, Zuilen is tenslotte de wijk waar Elinkwijk zit. PSV had een tijd lang een samenwerking met Elinkwijk alleen omdat die papegaaien dachten een 2e Vanenburg of van Basten daar te kunnen oppikken.

20-06-2022 08:39

Web +178830

@ajaxcied4life
Dat komt omdat ze allemaal de potentie in hem zien
En hopen dat kwartje gaat vallen

20-06-2022 07:50

maarten0909 +6433

Zou mooi zijn. Zijn we hier in Nederland tenminste van dat misselijke ventje af.

19-06-2022 19:22

Web +178830

Bazoer laat nog niet voor de helft zien wat hij in huis heeft
En dat ga je bij hem ook niet meer veranderen

19-06-2022 19:21

Berghuis +14373

Russische clubs lopen een gigantische deuk op door uitsluiting van de Europese toernooien. Dat gaan ze met de Aziatische fariant van de CL echt niet oplossen. Dus de benaming top transfer kan je wel weg halen..

18-06-2022 05:36

Kingoffdatoilet +17246

Het begrip toptransfer is hier niet echt toepasselijk

18-06-2022 01:57

AlexIbarra +19293

Speelt Zenit CL? :P

17-06-2022 20:31

edalm +4956

Is Kluivert echt minder dan Bergwijn. Qua transfer bedrag wel maar als speler? En als hij nog in aanmerking wil komen voor oranje?

17-06-2022 15:20

gi0vanni +7314

Kluivert wou niet voor Ajax spelen dus laat die maar lekker weg. Had kansen om in Ajax 1 te spelen maar vertrok veel te vroeg zonder echt iets te hebben gepresteerd. Bij Roma kan hij het daarom niet redden. Heeft voor het geld gekozen dus daarom lekker met zijn geld weg houden. Hij geniet nu van verhuurperiodes.

18-06-2022 12:52

edalm +4956

Dat geldt dan ook voor Brobbey en Bergwijn?

18-06-2022 16:28

Sjaakvaak +26608

Die hebben wel een stuk meer talent dan Kluivert.

19-06-2022 22:01

ajaxcied4life +26072

Kotarski verkocht

17-06-2022 14:08

JaapStam +137573

Cassiera stond ook op het lijstje van Rode Ster Belgrado!!!

17-06-2022 13:21

Kingoffdatoilet +17246

Dat was wel een toptransfer geweest.

18-06-2022 01:58

Ajaxbrl +13863

Real madrid incoming

17-06-2022 12:34

036AFCA97 +146682

Off topic:

Waar blijft het nieuwe thuisshirt? Zou vandaag gepresenteerd worden, toch?

17-06-2022 12:06

Heldhaftig +11459

Beetje offtopic maar hoe kan het toch dat Tagliafico niet aan clubs wordt gelinkt? Is voor bijna niks op te halen en is toch een prachtige speler voor veel clubs om er bij te hebben? Je hoort mij niet klagen maar ik gun hem ook zijn transfer.

17-06-2022 11:32

HallelujahAmsterdam +10641

Helemaal mee eens , zie hem ook liever blijven dan gaan , maar als ie blijft , misschien toch een jaar verlengen wat mij betreft.

17-06-2022 12:11

Starring +4706

Nico is voorbestemd om bij Ajax te blijven. Vind maar eens een mooiere en betere club. Kunnen wij mooi het budget voor een nieuwe linksback investeren in aanvallers. Win-win.

17-06-2022 13:25

Oxxer +164716 moderator

''Vind maar eens een mooiere en betere club ''

Geldt dat voor de fans of voor de spelers?

Het is geen win-win, spelers zien Ajax als een opstap naar een sportief en financieel grotere competitie. Het is illusie te denken dat spelers lang willen blijven, jaren terug gingen ze als half 20ers weg, nu vertrekken zij zodra zijn de kans krijgen op 19/20 jarige leeftijd. Sterker nog sinds Brexit halen BL clubs regelmatig 16 jarige uit de opleiding weg. Ajax is kansloos tegen het grote geld uit het buitenland.

17-06-2022 13:42

Starring +4706

Mijn invalshoek is uiteraard die van fan, maar ook vanuit Nico bekeken zit hij goed bij Ajax. Bij Ajax heeft hij tot op heden zijn hoogste niveau bereikt in zijn carrière (18/19) en de nationale elftal bereikt. De interesse vanuit grotere clubs in Nico valt eigenlijk al jaren flink tegen.

De meeste spelers die Ajax zien als een opstap zijn imo toptalenten en in die categorie bevindt Nico zich niet. Die wordt binnenkort 30 en zit daarmee in de herfst van zijn carrière. Spanje zou leuk voor hem zijn, maar bij Ajax zit hij echt wel goed hoor.

17-06-2022 16:37

Kingoffdatoilet +17246

Ik vermoed dat je pl clubs bedoelt? Zo veel wordt er nou weer niet uit de jeugd weg geplukt bij Ajax de laatste jaren. Vaak niet de grote talenten. De leegloop in de jeugd valt sws erg mee. Er is met de Brexit zelfs weinig tot niets veranderd

18-06-2022 02:00

Opperhoofd +12664

Zou zo snel mogelijk weg gaan uit Rusland.

17-06-2022 10:42

MV3 +2669

Lees net dat Toby bij antwerp 2,5 mio per jaar gaat verdienen. Vind het dan toch jammer dat hij niet in de plaats van Schuurs komt en bij ons zijn minuten gaat maken. Altijd een zwak voor Toby gehouden.

17-06-2022 10:12

RJB1979 +25868

Lijkt erop dat Antony met andere dingen bezig is dan een transfer
https://www.metropoles.com/colunas/leo-dias/mae-de-dj-gravida-de-antony-relata-ele-fez-questao-de-namora-la

17-06-2022 10:12

Oxxer +164716 moderator

Ze schijnt een goede DJ te zijn 😉

17-06-2022 11:44

Jarisuarez +1538

Eerder dubbel D

17-06-2022 12:07

Oxxer +164716 moderator

Staat in het artikel of is Antony druk omdat ze goed kan koken?

17-06-2022 12:07

Oxxer +164716 moderator

Die komen via een credit card.

17-06-2022 12:08

TweeBenig +5449

Wat een verhaal zeg.

17-06-2022 11:48

RJB1979 +25868

Kan me voorstellen dat je die ballen voor Derbystars aanziet en dan een fopduik maakt.

17-06-2022 11:57

DankzijCruijff +48731

Lekker Cassie. Enorm sympathieke vent en had echt wel potentie, alleen onvoldoende een echte "killer" als spits. Vond de thuiswedstrijd tegen PSV waarin hij basis stond exemplarisch; meevoetballend uitstekend maar grote kansen niet afgemaakt. Hopelijk komt het er de komende jaren uit bij hem.

17-06-2022 10:11

Freddy +11489

Russische clubs zullen vooral spelers moeten halen uit de Russische competitie want ik verwacht niet dat er veel West Europeanen trek hebben om momenteel in Rusland te gaan voetballen.

17-06-2022 10:09

strakkevoorzet +4196

Was ook helemaal geen verkeerde spits, het kwam er alleen net niet uit bij Ajax. Mooi dat hij nu wel het rendement haalt. Heb zijn goals in Rusland opgezocht en zitten echt een paar heel mooie en technisch knappe doelpunten tussen. Zou mij niet verbazen als hij vanuit Zenit nog een mooie stap gaat maken

17-06-2022 08:45

Bounce77 +2469

Toch is dat wel typisch, gebeurt toch regelmatig dat spelers bij Ajax niet slagen maar uiteindelijk ergens anders wel, Botman, Cassiera, Kristensen

17-06-2022 08:37

Oxxer +164716 moderator

Leuk voor Cassiera maar dat zegt niks over het niveau, hoeveel op AS volgen en kennen het niveau van de Russische hoogste divisie?

Promes was een uitblinker bij Spartak voordat hij naar Sevilla ging, bij Ajax vond ik hem niet heel bijzonder.

17-06-2022 08:44

Ans B +19981

Dat ben ik dan niet met je eens. Promes heeft het voor zichzelf verpest, maar voor het incident met zijn neef had hij een heel goed seizoen bij Ajax.
Ik volg hem al sinds hij bij FC Twente speelde en vind hem een voortreffelijke voetballer, maar wel eentje die - meer dan anderen - mentaal helemaal in evenwicht moet zijn om goed te presteren. Want hij heeft twee mentale makkes: enerzijds een soms te grote prestatiedrang (m.n. in Oranje), anderzijds een te 'makkelijke', bravourachtige houding. In het eerste geval raakt hij geen bal goed (denk: Van Persie in eindrondes, die had dit euvel ook, net als Memphis dat te vaak heeft), in het tweede geval is hij slordig, met vaak te korte passes of net niet nauwkeurig genoeg.

M.a.w. Promes heeft veel te vaak in zijn carrière zichzelf in de weg gezeten, met het incident als absoluut dieptepunt, maar puur qua voetbalvermogen heeft hij alles in huis: inzicht, combinerend vermogen, snelheid, meer dan voldoende technische bagage, groot scorend vermogen en voldoende handelingssnelheid.
Blijkbaar was hij in zijn Russische periode - die ik uiteraard niet heb gezien - in het algemeen wel in een beter evenwicht. Daarnaast speelden zij op een manier die hem ook echt goed ligt. Natuurlijk kan het niveau ook van invloed zijn geweest, maar ik heb niet direct het idee dat dit de enige factor is.

17-06-2022 09:22

Ajaxhartt +10743

Ik snap je verhaal, en het onderscheid wat je maakt tussen puur voetbaltechnische en mentale kwaliteiten.
Anderzijds, een goede speler is nou eenmaal iemand bij wie beide kwaliteiten in evenwicht zijn.
Ergo: Promess is wellicht een goede voetballer, maar geen goede speler.

17-06-2022 13:03

Oxxer +164716 moderator

Prima jouw mening over Promes alleen die deel ik niet, er waren andere spelers waaronder 1 die 24/7 verguisd wordt op AS, waarvan ik vind die geen eerlijke kans hebben gekregen. Promes was een persoonlijke favoriet van ETH en dat ging ten koste van andere spelers.

17-06-2022 13:38

vandenhaas4 +15105

Ik schat de Russische competitie ongeveer op het niveau Turkije/België. En in België wordt Vincent Jansen de best betaalde speler in de geschiedenis.

17-06-2022 19:39

Oxxer +164716 moderator

Ik doe geen uitspraken over een competitie die ik niet volg en waar ik geen wedstrijden van kijk.

Hoe kan jij dat inschatten?

17-06-2022 19:42

AFCACruijff14 +162318

Is overal zo. Ook andersom.

17-06-2022 08:47

mvdk +44279 moderator

Slagen is ook een groot woord. Voor hem persoonlijk natuurlijk geweldig, maar de Russische competitie doet momenteel wel een flinke jas uit en voorlopig spelen ze geen Europees. Je kunt momenteel beter naar Portugal of de eredivisie. Ja, op papier heeft Rusland wat prima clubs en spelers, maar dat gaat door de situatie flink in elkaar storten. Spelers willen massaal weg.

17-06-2022 09:02

Ajax27 +19221

Gebeurt bij iedere club op de hele wereld, niets speciaals aan. Soms pas je minder goed in de cultuur van het land, de cultuur van de club, de speelwijze, de manier van trainen, communiceren, ....1001 factoren die mee kunnen spelen waarom je bij de ene club niet slaagt, en bij de ander uitgroeit tot een topspeler en vervolgens via de juiste stappen naar een (sub)topclub toe groeit.

17-06-2022 09:02

Gerard36 +1548

marin ook niet geslaagd bij ajax, nou worden op deze side nieuwe spelers ook wel heel snel als miskoop gezien

17-06-2022 09:51

El Salvador +488

Eriksen halen.
Brobbey halen.
Goeie rechter verdediger
Zyech proberen.
Niks meer weg.
En we zijn klaar

17-06-2022 08:14

Louis.K +2130

LEES NET KLUIVERT ajax 15 milj . hoop het niet .

17-06-2022 08:42

Ajax27 +19221

Nee hoor, een snelle buitenspeler missen we in onze selectie. Die hebben we nu 1 met Antony. Maar als er een bod komt van 50-60 miljoen, dan is die weg. EN, als hij geblesseerd is zoals afgelopen seizoen, dan zie je ook ineens dat je echt wat mist.

Dus een snelle buitenspeler (bijv: Bergwijn) moet er ook komen.

17-06-2022 09:04

ajax4ever001 +18626

Goede keeper is ook geen overbodige luxe want Stekelenburg en Pasveer zijn al behoorlijk op leeftijd

17-06-2022 09:19

Cruijffthebest +13441

Nee, topkeeper ook nodig!!!
Ook een back-up voor Antony zoals een Giovanni!

17-06-2022 09:40

ajaxcied4life +26072

Die Cassiera kon wel wat inderdaad.

17-06-2022 08:12

Hollister +12626

Zolang Kluivert en zin moeder maar niet naar Ajax komt..... persona non grata

17-06-2022 08:01

Louis.K +2130

IK LAS NET 15 MILJ IN PLAATS BERGWIJN .

17-06-2022 08:43

CruijffLegend +4976

Kluivertje terughalen lijkt me een goed plan. Denk dat de jaren in het buitenland goed voor zijn ontwikkeling geweest zijn. Wij kunnen daarvan profiteren en gaan oogsten.

17-06-2022 01:54

Hollister +12626

Jij wil een rat weer gewoon binnen halen alsof er niets gebeurd is.... pfffff

17-06-2022 08:02

ajaxcied4life +26072

Wat is er dan gebeurd volgens jou?

17-06-2022 08:12

Benleiden +7280

Nouja rat, hij heeft het inderdaad een beetje raar gespeeld. Alleen we hebben nog een fikse transfersom aan hem overgehouden. Hier is Tadic uiteindelijk voor gekocht, dus een hele slechte move was het niet.

Ik vind Onana en Nous meer ratten...

17-06-2022 08:14

Hollister +12626

ga weg joh... logo kussend nog geen sezoen gespeeld bij ons en meneer wilde al meer geld en koos voor zijn "droomclub" Roma , omdat hij daar meer geld kon verdienen...... maar dat alles had te maken met zijn moeder die nog even wat straf moest uitzitten als gangsterliefje en dus koos familie kluivert even voor de centjes... gewoon ene onbetrouwbaar mannetje. Bovendien niet goed genoeg, mag de veters van Bergwijn niet eens vastmaken. Dan nog liever een Noa Lang als je het hebt over kwaliteit..... maar ook die is veel te lastig in een groep en dus niet doen

17-06-2022 08:20

Ajax27 +19221

Omdat iemand op 19-jarige leeftijd denkt de wereld aan te kunnen en (wellicht onder druk van moeders) vertrekt naar het buitenland voor een lucratief aanbod, krijgt ie geen kans meer? We hebben 'm voor 17-20 miljoen kunnen verkopen, gewoon geld aan 'm verdient en nu zouden we 'm voor minder geld met 4 jaar meer ervaring in de schoenen op kunnen pikken? 19 jaar of 23 jaar, ook een heel verschil in de mentale ontwikkeling.

Brobbey vind ik dan veeeeeeel ratachtiger. Gratis de deur uitlopen en nu wellicht 10-15 miljoen voor moeten betalen, terwijl ie nog niets in het buitenland heeft gedaan. Of Ki-Jana Hoever terugkopen die vrijwel gratis de deur uitliep... of Gravenberch die als een supertalent ook een nieuw contract had kunnen tekenen en dan volgend jaar voor 50+ miljoen had weg kunnen gaan, of Nous die Ajax ook had kunnen bedanken door gewoon een 1-jarig contract te tekenen, zodat ze nog 10-15 miljoen voor 'm hadden kunnen vangen. Allemaal 'ratten' in jouw ogen?

Spelers maken tegenwoordig makkelijker rare keuzes... op hun 16e menen het in het buitenland wel eventjes te maken, te vroeg uit het eerste gaan met maar 1 jaar ervaring, gratis het contract uitlopen voor een lucratieve tekenbonus... tjah het is aan Ajax om zo goed mogelijke omstandigheden te creeren. Bij PSV hoor je dit soort taferelen veel minder. Dus wellicht hebben we daar nog wat te leren.

Maar iedereen die jong is en in veel gevallen een domme keuze maakt meteen bestempelen als rat.... beetje kortzichtig.

17-06-2022 09:14

Benleiden +7280

Hij heeft juist de stap te vroeg gezet, want anders had ie al in het Nederlands Elftal gespeeld.

Bij ons ligt de lat gelukkig een stuk hoger tegenwoordig.

17-06-2022 08:13

JantjeBeton +3009

Deze over het paard getilde geldwolf wil en hoop ik nooit, maar dan ook NOOIT, meer op het wedstrijdformulier van Ajax 1 zien (behalve dan als het de amateurs van Lucky Ajax betreft😉)!!!

17-06-2022 08:19

Cruijffthebest +13441

Nee, lekker wegblijven die arrogante zak!!!

17-06-2022 09:42

Manov +8581

Dat wordt dan zijn 4de club in zo'n korte tijd, gaat goed met hem.

16-06-2022 22:03

JaapStam +137573

Zo die zag ik niet aan komen bij Justin Kluivert!!! Van OGC Nice naar Olympique Marseille/AS Monaco!!!

16-06-2022 21:08

thajax +7423

Tovh bijzonder dat leden van de terughaalclub op AS hem graag willen terughalen. En ook meteen Hoever, Sinkgraven en andere namen die ik hier al voorbij zag komen.

Brobbey kan ik nog inkomen, tegen de juiste prijs. Suarez of Eriksen zie ik ook wel zitten.
Laten we dus wel hoog inzetten.

16-06-2022 20:45

Oxxer +164716 moderator

Stengs, Dolberg en Kluivert zijn alle 3 geen aanwinst voor Ajax. De 1e is reserve, de 2e zat steeds vaker op de bank en wbt de laatste in JO zitten jongens die minimaal vergelijkbaar zijn.

17-06-2022 07:59

3*stars*3 +23545

Kon je zien aankomen met Justin.
Zijn topduels zijn in 5/6 jaar, op 1 hand te tellen.
Dan bedoel ik ook echt top, in serieuze duels.
Maar het zal waarschijnlijk weer aan alles en iedereen liggen, behalve Justin zelf.
Vergeet nooit meer z’n interview, met die Willem Vissers.
“Ajax wil alleen maar geld aan mij verdienen”.
Hij kwam nooit over als een slimme gozer maar in interviews laat hij het telkens weer blijken.
Niks opschoten behalve zakken vullen en in de tussentijd toekijken naar Ajax in EU, oranje op eindtoernooien en hoe hij links en rechts werd ingehaald door generatiegenoten en andere talentjes.

16-06-2022 20:36

OuweDibbes +11964

Had niks anders verwacht van het pap kindje kluivert.. Heerlijk om te zien dat zijn carrière in een steeds sneller tempo in een neerwaartse spiraal terecht komt. Het moment gaat volgend jaar komen dat meneertje openlijk zijn spijt betuigd en dat ie te snel weg is gegaan en dat het niet chique is gespeeld vanaf hen kant.

16-06-2022 17:20

Jeugd +24906

As Monaco of Olympic Marseille, lijken me geen verkeerde clubs. Lique 1 is ook niet slecht.
Ik proef vooral je afgunst maar je doet net alsof hij naar cambuur gaat.

16-06-2022 17:50

OuweDibbes +11964

Afgunst nee beste vermaak is leed vermaak.

16-06-2022 17:51

ck69 +13126

OM ging er uit tegen Fey, dat zegt redelijk wat over het niveau

16-06-2022 18:12

OuweDibbes +11964

Yep.. zelfs Nice heeft geen 14 miljoen over die zichzelf de nieuwe big thing vind.

16-06-2022 18:17

Jeugd +24906

Tja Ajax ging eruit tegen Benfica, Atalanta en Getafe. Is Ajax dan ook een bagger club?
Olympic Marseille heeft ups and downs maar is geen slechte club voor Kluivert.

16-06-2022 19:28

036AFCA97 +146682

“Leedvermaak” aldus toetsenbord warrior OuweDibbes over een jonge voetballer die lekker voor een miljoenensalaris in zuid-Frankrijk voetbalt.

Lekker man.

17-06-2022 01:46

Oxxer +164716 moderator

L’OM heeft een transfer verbod van een jaar die afloopt na de winterperiode van 2023. Daarvoor was er sprake van een overname van L’OM door de zelfde eigenaren achter Newcastle Utd. L’OM is voor investeerders een interessante club, als die koop doorgaat krijgt PSG een grote concurrent erbij.

17-06-2022 08:16

Oxxer +164716 moderator

De spelers die zij gehaald hebben zijn vooralsnog alleen via huur met verplichte koop. Die ban was volgens mij de reden dat de verkoop on hold staat.

17-06-2022 08:33

Jorik Kuipers +109

Wow wat een haat, je kent hem niet eens.

16-06-2022 18:45

Pakschaal020 +2124

Echt lelijk hoe sommige mensen zo slecht over een persoon praten vanaf hun keyboard. Zie ze dat niet in het echt tegen hem zeggen.

16-06-2022 19:11

wijzijndebeste123 +164873

potentie heeft kluivert maar is helaas veel te wisselvallig. enkel potje zeer goed en dan weer een hele serie onzichtbaar. jammer want lichtvoetige spelers, die buitenom en binnendoor kunnen passeren op beide flanken en een redelijke trap hebben zijn redelijk schaars.

16-06-2022 17:02

Web +178830

Ik was fan van Kluivert
Buiten om binnendoor passeren, goed schot en overzicht
Weer hetzelfde verhaal
Te snel voor de centen gekozen, waardoor je sportief niet het beste er uit haalt
Als hij geduld had gehad, speelde hij nu in Oranje
Het is maar wat je wil
Snel miljonair worden, of in stappen

16-06-2022 16:55

Pakschaal020 +2124

Overigens lijkt het me helemaal niet zo slecht als Kluivert terugkomt. Is nog altijd een vrij jonge speler en heeft nu best wel wat ervaring opgedaan in het buitenland. Voor 10 miljoen zou ik het gewoon doen.

Heeft misschien de juiste trainer nodig om weer het beste eruit te halen, Schreuder lijkt me daar wel een goeie voor. Dan moet hij overigens wel accepteren dat hij geen garantie heeft op een plek in de basis, hij moet dan wel gaan vechten voor die plek.

16-06-2022 16:13

Ozymandias +159568

Vreemde gedachte dat Kluivert maar twee dagen ouder is dan Gakpo. Kluivert speelt al vier seizoenen in het buitenland...

16-06-2022 16:35

Pakschaal020 +2124

Was ook gewoon veels te vroeg weggegaan. Maarja, Raiola wist dat wel voor elkaar te krijgen weer. Hoorde hem een paar maanden geleden ook eerlijk toegeven dat hij wel echt graag deel had uitgemaakt van het huidige Ajax.

Ik denk dat Roma nu vooral van zijn salariskosten af wil en hem echt niet voor zo duur mogelijk gaat verkopen door hoe weinig hij voor hen heeft gespeeld. Ik denk dat je hem misschien voor onder de 10 miljoen kan terughalen en hem weer kan laten excelleren in het Ajax systeem, waar hij natuurlijk gewoon voor gemaakt is.

16-06-2022 19:09

thajax +7423

Gakpo heeft hersens. En was een laatbloeier. Kluivert was een hypeje

16-06-2022 20:43

Catenaccio +2760

Echt niet terug halen. Eerder toevoegen aan grote hoop van “te vroeg weg en nooit meer iets gehoord” . Dat dus..

17-06-2022 06:21

Web +178830

@pakschaal
Kluivert was een geweldig talent
En nog jong genoeg om het weer op te pakken denk ik?

16-06-2022 16:57

Pakschaal020 +2124

Sowieso heeft hij het nog, moet alleen bij een club spelen waar zijn speelstijl in past. Dat is natuurlijk gewoon Ajax, denk dat beide partijen veel aan elkaar kunnen hebben.

16-06-2022 19:10

Nr.10 +111509

Ik zie dan toch veel liever Bergwijn komen. Kijk naar de cijfers van Kluivert. Italië, Duitsland, Frankrijk.. nergens heeft hij rendement gehaald.

16-06-2022 21:30

j0rnnn +5104

Bergwijn kost even veel als Kluivert en Brobbey bij elkaar.

16-06-2022 22:52

ajaxcied4life +26072

In heel Europa is het rustig qua transfers alleen de landenclubs als City en PSG smeten al met miljoenen. De rest is van de markt is nog apathisch.

16-06-2022 15:47

Pakschaal020 +2124

Denk dat iedereen zit te wachten tot er spelers van hen vertrekken, zodat er wat meer geld beschikbaar komt. Heel veel clubs hebben forse verliezen geleden de laatste jaren, zal wel even duren voordat er weer van alle kanten met geld gesmeten gaat worden.

16-06-2022 16:10

ajaxcied4life +26072

Exact. Liverpool is het enige voorbeeld dat wel heeft doorgepakt, maar heeft ook relatief weinig uitgegeven de afgelopen jaren.

16-06-2022 16:35

OuweDibbes +11964

Kluivert is hard op weg naar zijn transfer van 100 miljoen van Ajax naar Barcelona.

16-06-2022 15:39

Nr.10 +111509

Wat mij opvalt aan de carriere van Justin Kluivert, is dat hij nu in drie competities heeft gespeeld na zijn vertrek bij Ajax, Italië, Duitsland en Frankrijk, maar overal consequent een zeer laag rendement heeft gehaald.

16-06-2022 15:28

GinoAFCA +14908

Haha nu wilt feyenoord ook al bas dost 😅

16-06-2022 07:15

Oxxer +164716 moderator

Feyenoord wil met Danilo, Ekkelenkamp, Sinkgraven en Dost serieus meedoen om de titel.

Arnesen is een genie en Slot is Dokter Frankenstein die deze matige spelers tot leven brengt en bovennatuurlijk capaciteiten geeft.

16-06-2022 07:23

Oxxer +164716 moderator

Is dat laatste de verdienste van Feyenoord?

Of ligt dat aan de falende concurrentie die teveel punten morst?

16-06-2022 07:40

Maxwell_5 +6978

Die jongen heeft zijn hele jeugd in een Ajax pyjama geslapen. Is dat tegenwoordig geen uitsluitingscriteria meer in Rotterdam?

16-06-2022 15:28

fc Barcelona_ke +19255

Ik snap niet hoe Barcelona geld komt. Ze moet ongeveer minstens 30 procent salarisplafond snijden, en kan Lewanowski 30 mln, Kounde 60 mln betalen???

15-06-2022 21:02

ajaxcied4life +26072

Gaat never nooit gebeuren die allebei komen.

15-06-2022 21:12

AlexLitmanen10 +14429

Frenkie verkopen en Kounde’ en lewandowski kopen.
Dan ben je er al

16-06-2022 07:30

Libero +19199

Frenkie gaat nergens heen lijkt het. Zegt niet te willen vertrekken en er is ook niet met hem gesproken over een verkoop.
Overigens schijnt men te vergeten dat Barça nog steeds enorm veel inkomsten heeft. Weet niet precies hoeveel momenteel, maar ze stevenden voor corona op een miljard per jaar af.
Edit: het is echt enorm gekelderd: vorig seizoen 715 miljoen, maar daarmee staan ze wel bovenaan de wereldranglijst. Dit seizoen zal ongetwijfeld een stuk hoger uitpakken met die 100.000 zitplaatsen weer bezet.

16-06-2022 09:50

milan-jantje +2838

Kan misschien iemand vertellen hoe serieus de geruchten zijn over Moriba? en hoe het ervoor staat met Gnonto? er zou deze week gesproken worden met zijn management toch al ontwikkelingen?

15-06-2022 20:56

Heldhaftig +11459

Ja heel serieus ik sprak hem gisteren nog in de coffeeshop. Komt over als een hele nuchtere jongen, behalve gisteren dan.

15-06-2022 21:29

glenn_van_helden +555

H2 zal er wel druk mee bezig zijn

15-06-2022 20:02

El Salvador +488

Wanneer wordt onze eerste inkomende transfer bekend??

15-06-2022 19:33

Web +178830

Ihattaren is al binnen
En Ajax barst van her talent
Brobbey en Bergwijn en Ajax is klaar

15-06-2022 19:36

AN34. +4972

Goede vraag. Denk pas op het moment als er echt wat gaat spelen rond nico of antony.

15-06-2022 19:53

Oxxer +164716 moderator

De levensader van Ajax is de jeugdopleiding.

Ik snap de maniakale roep om aankopen niet, zijn die olieclubs niks voor jou?

16-06-2022 07:26

In Bassey we trust +15361

Niet op gokken, je moet je altijd blijven versterken zeker voor een fris gevoel binnen de selectie, nieuwe gezichten die ook nog eens wat toevoegen zijn altijd goed.

16-06-2022 09:01

insectenverdelg +23512

Als Botman 35 waard is Moet Timber wel tussen de 50 a 60 gaan zou je zeggen . Iig hoog inzetten Ajax.

15-06-2022 19:12

Soccerskins v2 +43427

Off: Dani Alves weg bij Barca. Zou wel een mooie optie voor Ajax kunnen zijn. Ik vond hem het afgelopen seizoen een hoog niveau halen en hij kan er misschien voor zorgen dat Antony nog een jaartje blijft.

15-06-2022 18:40

Oxxer +164716 moderator

Hij wil vast komen omdat Ajax CHL poulefase speelt.

15-06-2022 18:45

Oxxer +164716 moderator

Hoe realistisch is het wat jij oppert?

15-06-2022 19:11

Soccerskins v2 +43427

Aangezien Alves anderhalve ton heeft verdiend in 2022 niet heel onlogisch. Hij is bevriend met Antony en krijgt op zijn 39ste nog een kans om met Ajax (een team dat qua speelstijl op Barca lijkt) een jaar in de CL mee te doen. Leg mij maar eens uit waarom hij het niet zou doen en waar hij anders nog beter aan de bak kan.

15-06-2022 19:26

Kingoffdatoilet +17246

Het is niet eens zo bizar gek. Wel wat op leeftijd.

15-06-2022 19:34

Soccerskins v2 +43427

Omdat hij op leeftijd is vind ik het juist ideaal. Regeer kan zeer waarschijnlijk nog geen heel seizoen in de basis aan en Alves ook niet.

15-06-2022 19:55

Odysseus +14334

Toen ik het voor het eerst las, vond ik het ridicuul. Kom het niet plaatsen bij hoe ik je ken qua bijdragen (die waardeer ik altijd zeer).

Maar hoe langer ik erover nadenk, hoe briljanter ik het vind!

15-06-2022 19:57

milan-jantje +2838

En dan Marcelo ook nemen ?

15-06-2022 20:55

Oxxer +164716 moderator

Ik geloof jou meteen, Dani Alves komt naar Ajax.

15-06-2022 21:41

Soccerskins v2 +43427

Bedankt voor de uitleg! Fijn dat je niet meteen de makkelijke weg kiest kerel.

15-06-2022 22:20

Oxxer +164716 moderator

Nee, ik doe nooit mee aan dat onrealistische namedropping wat mode is op AS. Dit soort spelers wil niet naar Ajax en komt niet naar Ajax. De technische verantwoordelijken hebben 0 interesse in een bijna 40 jarige rechtsback, hoe geweldig zijn carrière ook was.

16-06-2022 07:33

Soccerskins v2 +43427

Waarom reageer je dan in eerste instantie? En Vind je verder dat talenten een bepaalde leeftijd moeten hebben om in het eerste te staan? Ik hoor de mensen altijd zeggen dat goed genoeg oud genoeg is, maar waarom is goed genoeg dan niet ook jong genoeg? Je moet kijken naar de kwaliteiten en fysieke gesteldheid van een speler. Niet zijn leeftijd.

16-06-2022 09:01

Ans B +19981

'Je moet kijken naar de kwaliteiten en fysieke gesteldheid van een speler. Niet zijn leeftijd'.

Tot TH zou ik daar volmondig 'ja' op zeggen. Maar sinds zijn benadering ('Ze moeten het verdienen'), ben ik daar toch iets anders over gaan denken. En dan gaat het mij persoonlijk om het totaalpakket, specifiek gekoppeld aan het Ajaxverleden.

Van oudsher is talentontwikkeling en vroeg voor de leeuwen worden gegooid een Ajaxtraditie en zelfs één van de identiteitscriteria.
Ik vind dat nog steeds fantastisch aan de ene kant, maar ik heb - zeker in de periode De Boer - ook héél veel talenten zien mislukken juist, al zijn daar meerdere oorzaken voor aan te wijzen (blessures o.a.), maar toch: o.a. Fischer, El Ghazi, Bazoer, Lucas Andersen werden toch gezien als grote talenten, maar hebben dat niet waargemaakt uiteindelijk. En dat heeft m.i. heel veel met persoonlijke en profmentaliteit te maken. Bij een aanpak zoals TH voorstaat ben je impliciet en expliciet veel meer bezig met mentale vorming en dat geeft meer garantie dat de talenten verder zijn in hun totale ontwikkeling als ze daadwerkelijk instromen in het eerste.

Ik heb het niet persé over de concrete aanpak van TH (in zijn laatste jaar vond ik dat Taylor meer en eerder had moeten rouleren), want daar valt altijd over individuele gevallen te twisten, maar dus meer qua gedachte. Natuurlijk zitten daar ook weer risico's aan, n.l. dat speler zo ongeduldig worden dat ze eerder weggaan, maar aan alles kleven zowel voor- als nadelen.

Hoe dan ook ben ik minder voorstander geworden van de gedachte dat een talent het leuk doet en DUS kansen moet krijgen. Het is ook niet altijd te beoordelen door ons fans of iemand echt rijp is voor het eerste. Ik vind Nouri o.a. een goed voorbeeld. Voetballend fantastisch maar qua persoonlijkheid en fysiek heel lang nog niet rijp genoeg. Ünüvar lijkt ongeveer dezelfde weg te bewandelen: voor zijn voetballende capaciteiten allang goed genoeg maar fysiek had hij veel te overwinnen qua inhoud. Mentaal ook? Ik heb geen antwoord hoor, maar het zijn voor mij vragen. Wat een antwoord ingewikkelder maakt is dat TH m.i. in zijn laatste seizoen behoudender was, mede door alle omstandigheden.

16-06-2022 16:28

Soccerskins v2 +43427

Klopt daar heb je helemaal gelijk in. Ik had moeten zeggen dat je als club moet kijken naar de fysieke en mentale gesteldheid in combinatie met de voetballende kwaliteiten van een speler. Hoe dan ook komt het er op neer dat je de leeftijd van iemand daarbuiten moet laten. Seedorf bijvoorbeeld was op 16 jarige leeftijd echt enorm volwassen in alle opzichten.

16-06-2022 18:17

Oxxer +164716 moderator

Ik ga niet meer reageren op onrealistisch namedropping. Die discussies leiden tot niets, ik discussieer liever over spelers die wel realistisch zijn.

16-06-2022 21:04

Snellejapie +11401

Ja, Dani Alves naar Ajax. Moet op zijn 40e totaal geen probleem zijn. En die komt vast voor drie knikkers en een scheet naar Ajax. Ik zat overigens ook aan Tedje van de Pavert te denken.

Of schele Harrie met zijn houten been uit Aalsmeer.

15-06-2022 23:09

Soccerskins v2 +43427

Het is op zijn 39ste geen probleem gebleken in de La Liga (wat btw toch wel een niveautje hoger is dan de Eredivisie), maar je moet wel voetbal kijken om daarachter te komen. Wat jij doet is gewoon blind je mening geven op een situatie waar je blijkbaar weinig vanaf weet.

15-06-2022 23:14

Snellejapie +11401

@soccerforeskin Door jouw blind gegeven mening ben ik helemaal nu overtuigd! Kopen die handel!

17-06-2022 20:42

Ron403 +6495

Ik snak echt naar Ajax transfernieuws haha! Ik word zelfs wild van die vage geruchten op Twitter.. 😅

15-06-2022 17:12

champhead +14459

Zelfde hier! Heb het gevoel dat normaal rond deze tijd veel drukker is qua geruchten. Ik hoop dat Hamstra en Huntelaar het wel aan kunnen

15-06-2022 18:13

Jeugd +24906

Ik hoop vooral dat het heel rustig blijft.

15-06-2022 18:35

VluggeJaapie +2046

Ja en ondertussen wilt feyenoord bijna alle oud speler van Ajax terug halen.... Sinkgraven, Ekkelenkamp, danilo is er al en hier bij ons is het muisstil 🥱

16-06-2022 07:14

Sjaakvaak +26608

Krijgen we een doorverkooppercentage op Botman dat we hier dagelijks berichten krijgen over een jeugdspeler die nooit in het eerste heeft gespeeld?

15-06-2022 17:03

JariJari +15272

In ieder geval opleidingskosten.

15-06-2022 17:26

Ozymandias +159568

Volgens Verweij wel maar die heeft nooit gezegd hoe hoog dit doorverkooppercentage is. Ervan uitgaande dat het tussen de 10 en 20 procent is kan dat Ajax mooi 3.5 tot 7 miljoen euro opleveren (als Lille akkoord gaat met dit bod van Newcastle United). Plus dat Ajax nog zo'n 4.5 procent aan opleidingsvergoeiding zou krijgen.

15-06-2022 18:07

Hetzijnmaar +5453

fake News dus Hij zit in Ibiza
Komt gewoon naar Amsterdam let maar op

15-06-2022 00:08

Ferd +38589

en vanuit Ibiza kan je niet ff facetimen met de TD van Juventus?

15-06-2022 04:29

behangdelul +32814

Als Moise Kean niet voldoet bij Juve dan zou ik als Ajax zijnde een poging wagen.

14-06-2022 16:09

Kingoffdatoilet +17246

Als hij daar al niet voldoet, hoe moet hij dan bij het voetballende meer eisende Ajax wel voldoen?

15-06-2022 19:36

Pietsnot +15019

Naar verluidt: 'Transfervrije Piet Snot biedt zichzelf aan bij Manchester City'

Piet Snot zou zich hebben aangeboden bij Manchester City, zo meldt roddelkrant De Telegraaf. De Nederlander, sinds 1980 frequent bezoeker van de wedstijden van Ajax, is al enige tijd transfervrij. Derhalve zou hij zichzelf hebben aangeboden bij de Engelse topclub, die enkele jaren geleden ook al voor hem in de markt was. Met Raheem Sterling, Jack Grealish en Gabriel Jesus heeft de club uit Manchester al aanvallende opties, maar zij voldoen naar verluidt niet. Derhalve zou Piet Snot een goede optie geacht worden, gezien er voor hem geen transfersom betaald hoeft te worden. Ook het bierteam van DWS Amsterdam zou in de markt zijn voor de aanvaller.

14-06-2022 14:44

mtrules +619

Ik moest lachen!

14-06-2022 15:24

Gooseman +11887

Ik niet.

14-06-2022 16:57

Pietsnot +15019

Ik ook niet. Waardeloos figureer is het mijn zijn zeikopmerkingen

14-06-2022 17:17

MPAjax +8442

Word je de tweede na suk als je word aangenomen

15-06-2022 13:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.