Koster over geruchten terugkeer Suárez: 'Lijkt me niet slim als ik daar uitspraken over doe'

door Bart Veenstra 108

Bron RTL Nieuws

Koster over geruchten terugkeer Suárez: 'Lijkt me niet slim als ik daar uitspraken over doe'

door Bart Veenstra 108

Bron RTL Nieuws

Laatst geüpdatet

Adrie Koster, adviseur van de Raad van Commissarissen van Ajax, wil niet al te diep ingaan op de geruchten over een mogelijke terugkeer van Luis Suárez bij Ajax. De Uruguayaan vertrekt deze zomer transfervrij bij Atlético Madrid en lijkt de clubs voor het uitkiezen te hebben.

Suárez wordt al jarenlang gelinkt aan een mogelijke terugkeer naar Ajax en dat zal de komende periode niet anders zijn. Koster wil liever niet ingaan op de geruchten over een mogelijke terugkeer van de spits uit Uruguay. 'Het lijkt me niet slim als ik daar uitspraken over ga doen', zegt hij tegenover RTL Nieuws.

Koster wil desgevraagd wel een beeld schetsen van de aanvaller. 'Het belangrijkste aan hem is zijn mentaliteit. Als hij een interland had in Uruguay, dan kwam hij soms op zaterdag pas terug en moest hij zondag alweer bij ons spelen. Dan stond hij er gewoon en liet hij zien wat hij kon.'

'Suárez in een rijtje met Messi, Ronaldo en Benzema'

Suárez is inmiddels 35 jaar oud, heeft honderden wedstrijden gespeeld en heeft bij clubs als Liverpool, FC Barcelona en Atlético Madrid aan de lopende band doelpunten gemaakt. 'Hij is een spits van wereldniveau', zegt Koster. 'Luis staat in een illuster rijtje met Messi, Ronaldo en Benzema. Je moet het elke keer wel even doen, en dat doet hij. Petje af voor hem, hij was en is een geweldige voetballer.'

In het verleden kwam Suárez ook weleens negatief in het nieuws. Zo staan er meerdere bijtincidenten achter zijn naam. Koster ziet dat echter ook als iets positiefs. 'Dat Zuid-Amerikaanse temperament zorgt ervoor dat hij als een soort agressieve pitbull op zoek gaat naar doelpunten. Dat temperament zie je bij Ajax ook bij de Argentijnen Lisandro Martínez, Nicolás Tagliafico en de Mexicaan Edson Álvarez.'

Volgens meerdere buitenlandse media, waaronder The Sun, The Daily Mail en Marca. hebben Ajax en Suárez al contact gehad over een mogelijke transfer. De spits heeft er sowieso een voorkeur voor om in Europa te blijven voetballen.

Sportbookies had dit weekend 6 van 8 wedtips goed voor het voetbal! Let op: Gokken kan verslavend zijn, speel bewust 18+, hands24x7.nl.

Lees meer over:
Plaats reactie

In Bassey we trust +15361

naïef... Geen enkele kans dat hij terugkomt.

31-05-2022 09:10

vanreenen +10307

Anthony39 er bestaat 50% kans dat hij naar Ajax komt. Hij komt wel of hij komt niet.

31-05-2022 12:47

maarten0909 +6430

Dan is het ook 50% kans dat Benzema komt.

31-05-2022 18:53

Gentile +274

Tuurlijk doen, Suarez!

31-05-2022 00:32

DrFootball +15145

Wauw allemaal kwaliteitskranten... Next!

30-05-2022 18:01

jerryisthename +31902

Natuurlijk had hij moeten komen na Barca.
Maar hij wilde niet. Mocht hij nu wel willen, dan is het iets om serieus over na te denken. Hangt ook af van Haller en Brobbey natuurlijk. Wij weten niet wat daarmee gaat gebeuren.
Denk zeker dat Huntelaar wel meespeelt of Suarez wel of niet komt. Hebben samen gespeeld en kennen elkaar goed genoeg.
Haller gaat waarschijnlijk weg. Wilt hij zelf ook, denk ik. Is toch al 27 en denk dat hij nog een klapper wilt maken naar een Europese topclub. Dan moet hij nu gaan. Hij is nu en de komende jaren op zijn best en is dan nog interessant voor die clubs. Bovendien schiet hij er in de CL niet meer zoveel in, denk ik.
Dan zou ik het sowieso doen voor een seizoen. Brobbey kan alsnog genoeg spelen dan met zelfs een fitte Suarez. Meer dan bij RBL. Kan ook veel van hem leren.
Seizoen erop moet Brobbey dan klaar zijn om als 1e spits te fungeren. Dat is hij nu nog niet helemaal, vind ik. We zullen zien hoe het gaat. Brobbey moet ook niet teveel kosten natuurlijk. Lastig dit. Maar hey, El Pistolero schiet alsnog de hele Eredivisie aan gort, maar kan hij het nog in de CL? We shall see.

30-05-2022 17:25

Amsterdamnoord +6147

Nee ajb niet doen, kon niet meer mee bij Atletico, vraagt torenhoog salaris en zit talenten in de weg

30-05-2022 17:22

-Wes- +2831

Ik verkies Haller (27) boven Suarez (35). Leuk dat Suarez terug zou kunnen komen, maar het is simpelweg 2 jaar te laat. Haller daarentegen heeft nog wat jaren om door te groeien. En verkijk je niet, Haller staat in de eredivisie vrijwel iedere wedstrijd geparkeerd tussen 3 a 4 tegenstanders kort erop. En dan helpt het Haller ook niet echt dat we in de voorhoede weinig diepgang hebben. Haller speelt in de eredivisie eigenlijk als afleiding, waardoor Berghuis, Klaassen, Antony en Tadic daaromheen meer ruimte krijgen. Een ondankbare rol die hij enorm goed vertolkt.

De kwaliteiten van Haller komen pas echt in zicht in de CL, als er meer ruimte is en de tegenstanders ook de wil hebben om te voetballen.

Nu ben ik Haller aan het verdedigen... Maar ik vraag me af waarom eigenlijk: 43 wedstrijden, 34 goals & 9 assists.

30-05-2022 17:18

Kingoffdatoilet +17224

Ik verkies ook Haller boven Suarez als basisspeler. Maar ja bij mij zou Haller zelfs dan nog niet in de basis staan. Dan zou ik Tadic daar nog eerder neerzetten en keihard in de media verkondigen dat Ajax tweede spits Rasmussen is.

30-05-2022 20:52

Snellejapie +11401

Zou wel een gruwelijke mooie move zijn.

30-05-2022 17:17

koppensneller +5108

Voorin : Tadic- Suarez- Antony . Een garantie voor 100 + goals EN voor een Louis d 'Or voor beste toneelspeler van het seizoen . Ik kan me nu al verheugen op het gejank en de woede uit Eindhoven , Rotterdam en eigenlijk de rest van Nederland.

30-05-2022 17:14

Snellejapie +11401

Ach daar zet Suarez gewoon zijn tanden in.

30-05-2022 17:18

Bjorn +12626

Als het kan, Suarez terug en Haller verkopen. Brobbey kopen en eerste spits.

30-05-2022 17:06

Web +178830

Mocht hij komen?
Dan moet je wel mee nemen dat het niet meer de Suarez is van wel eer

30-05-2022 16:36

fc Barcelona_ke +19255

Hij was echt fenomenale speler voor ons. Hij zorgt altijd doelpunten, assists gemaakt en heeft ook sterke seizoenen bij Liverpool, Barcelona en Atletico Madrid. toch vraag ik me af of hij bij ons verder kan helpen? ik weet eerlijk zeggen niet. iedereen zeggen makkelijk: Haller out, Suarez in! ik denk precies dezelfde, maar suarez wil graag balbezit, hij zal wel naar recht of links lopen zoals je bij tadic ook ziet.
Als Ajax hem echt wilt halen, zit ik zeker juichen hoor!

30-05-2022 16:35

Sunny +9558

Zou Suarez het nog kunnen? Hoog druk zetten, 90 minuten blijven gaan, scherp als een mes zijn, de drive hebben?
Heb mijn twijfels maar de Suarez van vroeger krijg je natuurlijk niet meer terug.
Zijn we niet beter af met een spits die jonger is en je uiteindelijk weer kan verkopen?

30-05-2022 16:21

Puntertje +1633

Zou toch prachtig zijn. Mooie voorhoede met Suarez, Tadic en Antony.Ik denk dat ze in Rotterdam en Eindhoven nu al nachtmerries hebben daarvan. Ik ben en blijf fan van hem. Zal nooit meer vergeten dat hij zijn 1e kind kwam showen in de Arena. Was prachtig . Volgens mij had die kleine zelfs een Ajax shirtje aan.

30-05-2022 16:15

Chrismokum020 +16438

Kwa diepgang niet bepaald een mooie voorhoede. De voorspelbaarheid van Ajax na het wegvallen van Antony is toch genoeg reden om minimaal twee aanvallers met diepgang op te stellen? Zeker in de Champions League is dat een extra wapen

30-05-2022 16:32

Pakschaal020 +2124

Ik snap je gedachtegang, maar je hebt echt geen reet aan dieptegang in de Eredivisie. Zelfs een aantal van de subtoppers is begonnen met de bus parkeren als Ajax langskomt, je hebt spelers nodig die uit t niets iets kunnen creëren. Zo een speler is Suarez, ook al is ie al op leeftijd. Hij is sowieso goed genoeg om in de eredivisie te spelen en brengt een winnaarsmentaliteit mee(soms ff teveel, maarja je krijgt er veel voor terug).

30-05-2022 16:35

Chrismokum020 +16438

Ik zie Suarez graag komen hoor laat dat duidelijk zijn. Hoop vooral dat er twee buitenspelers staan volgend seizoen die een man kunnen passeren, maar dan is snelheid op de eerste meters ook niet verkeerd natuurlijk. Tadic is ook handig met een bal, maar komt zelden echt helemaal los van een back. Ajax met een type Gakpo (Bergwijn) op linksbuiten met Antony op rechts maakt meer dan 100 goals komend seizoen

30-05-2022 16:40

Puntertje +1633

Het is natuurlijk tegenwoordig iets makkelijker voor oudere spelers om nog even door te gaan aangezien je 5x mag wisselen. Lekker om te brengen en of 60 minuten te laten razen. Met het voetbal van Ajax in de Box kan Suarez nog wel 2 of 3 jaar mee mits hij blessure vrij blijft.
Maar volgens mij zit dat wel goed bij hem en weet hij goed zijn momenten te pakken. Daarnaast heb ik nog nooit iemand gezien die zo gedreven was al Suarez. Ok misschien Tadic , daarom zou het mooi zijn om die 2 een x samen tekeer zien gaan.

30-05-2022 16:50

Chrismokum020 +16438

Suarez trapt er in de Eredivisie met gemak nog 25 in man, altijd halen! Belangrijk dan wel om Haller te verkopen, want met Brobbey en Suarez heb je mooi twee smaken op 9. Zelfs Tadic kan daar nog spelen. Des te meer opties voorin des te beter; lijkt me een wijze les van afgelopen jaar.

30-05-2022 16:10

Dolletje +28

Niet doen,denk nou aan de lange termijn

30-05-2022 16:03

Mijnclub33x +9981

Tja, Koopmeiners, waarom zou nu hij bij Ajax willen voetballen. Heeft het in Italie toch prima naar zin. Wordt van alles gesuggereerd maar mij lijkt alleen concreet dat Ajax Wijnberg wil hebben.

30-05-2022 15:52

Ajax1812 +9168

Wie is Wijnberg?

30-05-2022 15:54

JantjeBeton +3009

De nieuwe tandem Wijndal-Bergwijn, maar dan op links?? ;-P

30-05-2022 16:06

Qifesh +24917

Whineberghouse

30-05-2022 16:16

TontoKarnaggel +42542

Oud zus, bejaard zo, 35 jaar hier, 35 jaar daar.....whatever, al issie 135 jaar, voor Luis ga ik op de banken.....

30-05-2022 15:47

JantjeBeton +3009

Same here hoor, Luis is naar mijn idee zelfs op leeftijd nog van toegevoegde waarde als pure afmaker in de box!😊

30-05-2022 16:08

Mijnclub33x +9981

Die Luis, en echt beitertje😬😁

30-05-2022 15:47

Harrie.S63 +1699

Blijkt broodje aap verhaal te zijn.
Volgens Ajax watsher van het AD is dit gerucht via internet verspreid.
Net als toen met Eriksen is dit onjuist en gaat Ajax vol voor Brobbey.

30-05-2022 15:44

frenkiedejong53 +9792

Ik weet niet waar het enthousiasme voor Koopmeiners vandaan komt.
Heeft een fantastisch linkerbeen, goede inspeelpass, lange bal en overzicht.
Maar, vertraagt teveel, te vaak balverlies op middenveld met en zonder druk, eenbenig, niet snel, niet sterk in duels.
Heeft al eens iemand anders erover nagedacht waarom wij al sinds jaren zoveel linksbenige spelers hebben?..
Martinez, Blind, Nico, Berghuis, Antony, Tadic..
Hakim, Neres...
Kan me niet herinneren dat een andere CL deelnemer dit ook heeft..?

30-05-2022 15:40

Hetzijnmaar +5453

Suarez Kan je er maar bij hebben in de CL
Hij heeft het laatste seizoen bij Atletico niet alles gespeeld maar die hebben ook voor n paar honderd miljoen aan spitsen rondlopen
Ophalen zelfde instelling als Tadic zelfs als je 5-0 voor staat blijft hij gaan

30-05-2022 15:28

Nr.10 +111441

Ik zie graag komen: Flekken, Wijndal, Koopmeiners, Eriksen, Ziyech, Bergwijn, Brobbey en Suarez. Dan zijn we wel klaar voor volgend seizoen denk ik.

30-05-2022 15:27

frenkiedejong53 +9792

Nr.10
Flekken, Hakim en Bergwijn zou al fantastisch zijn.

30-05-2022 15:33

Godenzoon24 +15347

Alleen Hakim!

30-05-2022 16:30

frenkiedejong53 +9792

Zou ook al fantastisch zijn!

30-05-2022 16:45

FissaDeGekste +3400

Flekken, Koopmeiners toch wel twijfel over de kwaliteit
Bergwijn en Wijndal zijn te duur, bij Wijndal gecombineerd met twijfels over het niveau

Eriksen onhaalbaar. Maar verder wel een leuk proefballonnetje.

30-05-2022 15:39

JantjeBeton +3009

Qua analyse ben ik het met je eens, kan mij hier in vinden. :-)

30-05-2022 16:10

Matzet +5397

Doe Jasper Cillessen, Bruno Martins Indi en Vincent Jansen er anders ook maar bij.

30-05-2022 16:03

Nr.10 +111441

Nee die hebben we niet nodig

30-05-2022 16:21

Ricoteb +53174

Als hij een soort Huntelaar rol zou accepteren, dus regelmatig basis en dan weer een tijdje bank, moet je dit sowieso doen. Die gozer gaat er zeker in de Eredivisie nog zo ontiegelijk veel inschieten. Ook zou het een goede leermeester voor Brobbey kunnen zijn als je hem binnen kunt halen.

30-05-2022 15:26

Ajaxbrl +13857

Zou leuk zijn

30-05-2022 15:23

VoorAltijdNummer14 +25428

Tadic is dé spits voor het magische verticale Ajaxvoetbal wat we in de CL en de topwedstrijden in de eredivisie willen zien. (Iets wat Schreuder zal beamen gezien zijn hand in 18/19 en na gewerkt te hebben met Charles de Ketelaere)

Echter komen we ook tegen een hele hoop bussen te staan waarin de veldbezetting in de 16 op orde moet zijn. Tevens moet Tadic volgend seizoen simpelweg zorgvuldiger ingezet worden om zo'n volledig uitgebluste 2e seizoenshelft te voorkomen. (Datzelfde geldt voor Blind)
Daarnaast heeft Tadic in de laatste wedstrijden ook bewezen achter de spits met creatieve oplossingen te kunnen komen.

Dus wat heeft Ajax precies nodig? In mijn optiek:

1. De voetballende spits
2. De 16 meter spits
3. Een extra roulatie spits

Nummer 1 hebben we met Tadic in huis en nummer 2 heeft er alle schijn van dat het Brobbey is. Met de mogelijkheden die bij Ajax voor handen zijn, lijkt mij dat een meer dan prima oplossing. Ze speelden al succesvol samen (ook in de combinatie 10/9) en Brobbey heeft voetballend met zijn balvastheid en overzicht wat dimensies toe te voegen aan het zijn van de diepgaande 16 meter spits.

Voor nummer 3 moet je in mijn ogen als Ajax altijd kijken naar Jong en de hogere jeugd. Dan valt het oog al gauw op Christian Rasmussen en Sontje Hansen. Laatstgenoemde lijkt echter vooralsnog gezien te worden als buitenspeler. Rasmussen blijft dan over en dat is natuurlijk een lastig geval: ongekend getalenteerd, maar heel weinig urgentie op mentaliteit/intensiteit vlak.

De manier waarop hij (na een veelbelovende visitekaart-voorbereiding bij het eerste) een zeer matig seizoen bij Jong speelt, om het vervolgens bij de Curaçao tour weer volledig op zijn heupen te krijgen, is echt exemplarisch voor deze flegmatieke wonderboy... Maar misschien ook wel een teken aan de wand!
Ik zou er daarom niet van opkijken als Christian heel veel indruk gaat maken op Schreuder in de voorbereiding. Qua type en zit het tussen Tadic en Brobbey in en qua potentieel hoger dan beiden.
Niet iedereen heeft Amsterdamse bluf en een vechtersmentaliteit. Als Milik niet vlak voor PAOK vertrok en Cassierra een voltreffer was geweest, had Dolberg zich hoogstwaarschijnlijk niet via Jong in het eerste gevochten.

Daarom pleit ik ervoor dat Ajax met Tadic, Brobbey en Rasmussen het seizoen ingaat. Suarez zijn geringe fitheid (door knieproblemen) de afgelopen jaren, met name in 2e seizoenshelften, is niet te negeren. Tel daarbij op dat ie zichzelf nog goed genoeg vindt om niet enkel pinchhitter te spelen en hij ongetwijfeld een (voor onze maatstaven) hoog salaris ambieert en je hebt een probleem.
Niet de juiste fit voor het voetballende, te groot voor een rol als pinchhitter en een te groot risico om op hem te rekenen in de roulatie. Zeker met zo'n salaris.

Waanzinnige spits en voor altijd een held, maar dit is 2 jaar te laat!

30-05-2022 15:22

MelleAfca +14328

Ik zie liever Tadic en Brobbey als opties volgend seizoen, met de punt naar achter op het middenveld. Maar afhankelijk van het systeem dat Schreuder gaat spelen zou Tadic op 10 in een punt naar voren, met Suarez en Brobbey als spitsen een optie kunnen zijn. Mocht Antony dan blijven dan hebben we wel echt de minst sympathieke voorste linie in een Ajax shirt ooit, haha…

30-05-2022 15:16

Bowie +2382

Lekker man, laat iedereen het maar hebben over het onsympathieke aanvalstrio terwijl wij de telraam er bij pakken

30-05-2022 15:25

Nr.10 +111441

Zeg maar gerust de rekenmachine...

30-05-2022 15:30

Biss +10350

Dus hij zegt er niks over, er is geen nieuws, en toch dit nieuwsbericht.
Morgen een artikel over wat Mario Endt er van vindt? 🥒

30-05-2022 15:14

Matzet +5397

Ja en dan een column van Willem voor de duiding en een podcast van Willy en René voor wat tegenwicht.

30-05-2022 16:05

MichelAngelo66 +22258

Helemaal afhankelijk van de wensen van Suarez. Salaris eisen, wensen qua speelminuten. Als hij een beetje de rol heeft zoals Zlatan bij Milan dan kan dit prima. Suarez kan echt nog wel ballen op zijn 35ste. Als hij er in Spanje 13 in legt met Atletico kan hij er met Ajax in de ED ook 20 inleggen.

Echte prof, echte Ajacied en aan zijn wil om te winnen zal het niet liggen. Het is geen type om de kantjes eraf te lopen.

30-05-2022 15:07

XRaY +18970

Ah fijn een nieuw Eto'o verhaal. We hebben al genoeg bejaarden. Next!

30-05-2022 14:58

Stamhoofd +11548

pohh. als dit je aanval is volgend seizoen:
Bergwijn - Suarez - Antony
Tadic op 10.

Genieten.

30-05-2022 14:57

MichelBoerebach +29216

Antony voetbalt niet meer bij ons volgend seizoen en Bergwijn is te duur.

30-05-2022 15:18

Stamhoofd +11548

Azijn is ook duur, maar daar heb je blijkbaar geen moeite mee.

30-05-2022 15:20

XRaY +18970

Blijven hopen droeftoeter...

30-05-2022 15:22

MichelBoerebach +29216

Hopen? Verwachten heet dat, snuiter.

30-05-2022 15:33

MichelBoerebach +29216

Die jongen is net 12 geworden en leeft in zijn eigen kleuterwereld. Over een jaar of 15 weet ie wat ik bedoel.

30-05-2022 16:30

Hetzijnmaar +5453

Nou Bergwijn hebben we niet nodig Laat hem maar lekker voor Spurs en PSV juichen

30-05-2022 15:21

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Trauner gespot in Amsterdam.......... Bij de trekpleister

30-05-2022 14:56

Jariiii +22185

In dat rijtje hoort hij waar mij betreft niet thuis, maar een grote speler is het zeker, en ik zou het fantastisch vinden als hij kwam.

30-05-2022 14:54

Stamhoofd +11548

Messi, Ronaldo is misschien overdreven inderdaad. Maar Suarez en Benzema waren in top jaren wel vergelijkbaar.

30-05-2022 14:55

Schip +23530

Zo denk ik er ook over. En wat Koster zegt klopt wel: Suarez is een alleseter, een dynamo die zichzelf oplaadt en wil winnen. Als routinier terughalen om de boel op een goede manier op te naaien, kan weleens een hele goeie stap zijn.

Zolang hij niet gaat bokken als hij een keer niet speelt.

Als Ziyech dan ook nog eens komt :)

30-05-2022 14:57

AjaxIsBeast +5975

Ik snap niet dat mensen hier altijd wat te zeiken hebben. Het zou prachtig zijn om Suarez weer terug te zien in een Ajax tenue. Hij is laatste 2 seizoenen van grote waarde geweest bij Atletico.

Seizoen 20/21: 21 goals & 3 assists in 2983 minuten
Seizoen 21/22: 13 goals & 3 assists in 2292 minuten

Zijn gewoon uitstekende statistieken

30-05-2022 14:51

Harrie.S63 +1699

Zou mooi zijn maar niet toekomst gericht.
Maar er kan ook een jaar later nog naar toekomst gekeken worden.
Met dit team wordt het echt leuk.

Bergwijn - Suarez - Antony
Tadic -ihattaren - blind
Wijndal - Timber-Martinez -? (argentijn/braziliaan)
Flekken

30-05-2022 15:25

NeeI +107913

Rechtsback een Argentijn/Braziliaan.

Waarom niet een Japanner/Chinees. Of een Congolees/Zuid-Afrikaan?

30-05-2022 15:33

Harrie.S63 +1699

Achterin wat Latijns temperament erbij kan geen kwaad.

30-05-2022 15:45

Stamhoofd +11548

Als je Suarez gratis kan ophalen moet je dit toch altijd doen? Dan moet Brobbey maar een jaartje wachten, of je verkoopt Haller. Zo'n sterspeler levert je al een fortuin op aan shirtverkoop en in de eredivisie schiet hij er zo 20/30 in.

30-05-2022 14:51

Schip +23530

'Gratis'...tekengeld, salaris van astronomische proprties...

Maar dat shirt zal met merchandising idd wel wat goedmaken.

30-05-2022 14:59

AFCACBS1900 +2493

Suarez legt er makkelijk nog 20 in per jaar. Je heb weer een vrije trap specialist en met zijn ervaring en mentaliteit is ie ook nog eens belangrijk in de kleedkamer. 100% doen. Held.

30-05-2022 14:48

Caparzo +4244

Absoluut een gewenste supersub/pinchhitter (ala KJH) alleen denk dat hij alles wil spelen en anders niet komt. Ga ervan uit dat Haller gaat, dan zou hij zeer welkom zijn.

30-05-2022 14:47

MichelBoerebach +29216

Ik denk niet dat Suarez een supersub wil zijn. Zeker niet in de Eredivisie.

30-05-2022 15:21

Telamon +9192

Hopen dat de geruchten niet waar zijn, al lijkt deze waar anders zou Koster niet zo geheimzinnig doen.

Suarez... Koopmeijners...

Zou getuigen van flinke visieloosheid, de veilige, standaard opties die wat zekerheid brengen, maar waarvan je ook weet dat het plafond niet (meer) hoog ligt. Van die voor de hand liggende keuzes die de meeste leken zouden maken zonder besef van het Ajaxspel.

En daarbij dan de lijn gewoon doorzetten om jeugd wederom niet te zien, weer te laten verpieteren, en dat terwijl die jeugd beter is dan die aankopen. Taylor is veel beter en qua type veel meer passend bij Ajax dan Koopmeijners, en Suarez heb ik altijd wel effectief gevonden, maar een 'lelijke' voetballer. Alleen als spits zou hij nog wat voor Ajax kunnen betekenen, maar met Tadic en Brobbey is dat al bezet. Hansen en Rasmussen moeten daarbij ook nog eens minuten maken.

30-05-2022 14:39

thepower1990 +35726

Zeg jij nou dat Taylor die amper 10 wedstrijden in Ajax 1 heeft gespeeld veel beter is dan een Koopmeiners die international is en behoorlijke indruk heeft gemaakt in zijn eerste seizoen in de Serie A? Jij hoort zeker ook tot de categorie die na 2 jaar sukkelen en amper een fatsoenlijke wedstrijd Kudus nog steeds een wereldspeler vindt?

30-05-2022 14:45

Telamon +9192

Dat zeg ik inderdaad.

Qua type ook vooral een echte Ajaxspeler, waar Koopmeijners een 12 in een dozijnspeler is. Ik kijk naar individuele kwaliteiten, en hoe deze passen bij Ajax en specifieker, op desbetreffende positie bij Ajax. Ajax is geen Atalanta. Ajax is Ajax, met een specifieke, eigen stijl wat een bepaald type speler en spel vraagt. Onder Ten Hag was Ajax echter niet Ajax, dus daar moet verandering in komen, door middenvelders op te stellen die makkelijk tikken en combineren, vlot zijn, handig in de kleinere ruimte, zodat je aan de bal kan heersen en het middenveld in handen kan nemen, en via dat middenveld kan creëren, en ook onder druk uitvoetballen en opbouwen onder enige druk.

Als je Alvarez een prima optie voor op 6 vond en vindt, zoals de meesten hier, snap ik dat je Koopmeijners heel erg goed vindt.

Taylor is veel verfijnder en vlotter in de kleine ruimte, begrijpt meer dan wie dan ook het fijnere combinatiespel en is overal aanspeelbaar, steeds in beweging, overal combinaties mogelijk makend, wat enorm veel rust aan de bal en bij balbezit geeft, wat Ajax al jaren enorm mistte, wat duidelijk werd als de tegenstander opportunistischer speelde of hoog compact, al dan niet drukzettend.

Taylor is dé ideale middenvelder voor Ajax, de ideale vlotte spil die het alle spelers makkelijker maakt door altijd aanspeelbaar te zijn. Dynamisch.

Kudus goede speler inderdaad, door blessures steeds niet in vorm geraakt, maar ook door eeuwig banken onder Ten Hag, die knakker die nooit rouleerde.

30-05-2022 15:12

Biss +10350

Goed verwoord, helemaal mee eens!

30-05-2022 15:19

thepower1990 +35726

Het enigste wat ik niet vergeten ben is dat Kudus tot nu toe in 2 seizoenen 1 wedstrijd echte indruk heeft gemaakt. Dat was in zijn eerste seizoen thuis tegen Vitesse toen Ajax lang met 10 man speelde. Is dat niet een heel klein beetje te weinig op 2 seizoenen? En dan kan je wel zijn blessures de schuld geven maar als iemand in 2 seizoenen zo vaak geblesseerd raakt is dat misschien ook wel een teken dat hij fysiek niet gemaakt is voor topvoetbal. Hij is in mijn ogen nog steeds veel te nonchalant aan de bal, heef te veel tijd nodig om een juiste oplossing te bedenken en mist nog steeds een heel groot stuk voetbalintelligentie gezien de plekken op het veld waar hij balverlies lijdt waardoor je direct open staat voor de counter van de tegenstander. En het gehype van Taylor is me ook een compleet raadsel, best een prima speler hoor maar sommigen doen hier net alsof het een talent is die gelijk staat met een Van der Vaart en een Sneijder toen die doorbraken. Nou dat heb ik echt nog niet gezien.
En trouwens de serie A een overhypte pauper competitie noemen? Misschien zijn wij niet echt in de positie om dit over andere competities te zeggen aangezien wij in de fantastische Eredivisie spelen met kunstgrasvelden die nergens anders worden toegestaan. Het lijkt me sowieso niet handig om minderwaardig over Atalanta te praten, je weet wel die ploeg die ons vorig seizoen uit de CL kegelde...

30-05-2022 15:44

Op_een_oude_slof +4359

Su- árez ohooooh zou heerlijk zijn om hem weer in het shirt van Ajax te zien....!!❌️❌️❌️

30-05-2022 14:31

XRaY +18970

Even Google vast nog wel een foto te vinden van hem in Ajax shirt.

30-05-2022 15:01

Op_een_oude_slof +4359

Hahaha... vast wel...

Grapjas

30-05-2022 20:14

Ajax1114 +19393

Ik word wel heel treurig van alle geruchten hoor en doet mijn vermoedens die ik twee weken geleden uitsprak waarschijnlijk helaas uitkomen. Ik had altijd veel kritiek op Overmars , hij deed net zoveel goed als fout maar zei er altijd bij dat zijn opvolgers het waarschijnlijk nog veel minder zullen doen. Ik zie ze er voor aan om Suarez binnen te halen en Brobbey bij Leipzig te laten.

30-05-2022 14:28

DankzijCruijff +48731

Poh, dat zou wel heel kut zijn. Laten we hopen dat de berichtgeving omtrent Brobbey klopt en ze daadwerkelijk aan het doorpakken zijn.

30-05-2022 14:29

wladimir +3059

Brobbey wordt alleen gehaald wanneer Haller is verkocht. Aan Suarez moeten we niet meer beginnen. Als dat gebeurd is H2 idd slechter dan Overmars en die heeft het met de kennis van nu niet zo goed gedaan.

30-05-2022 14:32

thepower1990 +35726

Natuurlijk wordt Brobbey niet alleen gehaald als Haller verkocht wordt. Danillo is ook al weg en je hebt geen idee wat Schreuder met Tadic van plan is. Jij wou lekker met alleen Haller als spits in je selectie het seizoen in gaan?

30-05-2022 14:47

wladimir +3059

Ik hoop dat Haller wordt verkocht en Brobbey wordt teruggehaald. Ik kijk uit naar de Tadic variant. Rasmussen komt eraan!

30-05-2022 15:00

Maxwell_5 +6977

Waarom zou je beide niet in je selectie kunnen hebben? Mits je Haller van de hand doet.

30-05-2022 14:32

Ajax1812 +9168

Stop toch eens met dat afgeven op Huntelaar en Hamstra, waar ben je mee bezig joh?

Die mannen zijn achter de schermen met vanalles en nog wat bezig, gaan binnenkort met Timber om de tafel en proberen Brobbey vast te leggen tegen een normale prijs.

Nee, Ajax1114 weet het allemaal beter, hij ziet H2 voor alles en nog wat aan, komt niet met onderbouwing en is alleen maar aan het zeuren. Leuke "fan" ben jij.

30-05-2022 14:33

Ajax1114 +19393

Oh dus als fan is alles maar geweldig ? Wat een gelul. Ik zie geen daadkracht, waarom is men niet met het aantrekken van een rechtsback bezig ?

30-05-2022 14:49

Ajax1812 +9168

Hoe weet jij dat ze daar niet mee bezig zijn? Ben jij stiekem ingehuurd als privédetective om H2 te controleren ofzo? Mijn god

30-05-2022 15:30

Nick14 +25889

Je hebt de ideale spits gewoon al 4 jaar in huis.

Er is behoefte aan een moderne linksbuiten.

30-05-2022 14:26

Qifesh +24917

Begrijp echt niet waarom Haller totaal wordt afgeschreven.. de man is zijn geld dubbel ven dwars waard geweest, het is geen Benzema, maar toch scherper dan menigeen denkt..veel assists voor een spits ook.. en nooit gezeik/geblesseerd

30-05-2022 14:57

De3mos +12082

Pff wat zou het mooi zijn als ze hem zouden kunnen vastleggen, al is het maar om weer een shirtje met suarez te kunnen halen. Een combinatie met brobbey en suarez voor de spits lijkt me een droom koppel. Vooral ook voor brobbey, dan heeft hij meer vooruitzicht op speeltijd aangezien haller een stuk jonger is en langer meegaat.

30-05-2022 14:26

DankzijCruijff +48731

Ja man, dat uit nood geïntroduceerde, armoedige 4-4-2 van Erik nog verder institutionaliseren. Wat een "droom" zou dat idd zijn... -_-'

30-05-2022 14:30

De3mos +12082

Wie heeft het over 442?

30-05-2022 14:30

DankzijCruijff +48731

I stand corrected dan. Dacht dat je daarop doelde. My bad.

30-05-2022 14:31

De3mos +12082

Nee gewoon een koppel van een 1e spits en een back up spits, ik snap je verwarring. Aub geen 442 meer voor ons mooie ajax

30-05-2022 14:36

PuurGeluk +4810

Kan nu ook hoor. Gewoon Suarez laten drukken.

30-05-2022 16:21

Eurysaces +29532

Als Brobbey niet zou lukken en we Haller inderdaad niet willen verkopen, zou dit een prima optie zijn. Suarez zal een zwaar seizoen tegemoet gaan met een WK halverwege, die moet je misschien na het WK op vakantie sturen om bij te komen. Met Haller achter de hand zou dat kunnen.

Hoop dan wel dat ze een talentvolle spits aantrekken ipv Brobbey, hopelijk Zirkzee. Al verwacht ik dat hij daar zelf geen zin in zal hebben met deze 2 voor zich.

30-05-2022 14:25

barry1988 +24065

Ik dacht al voor ik op het artikel klikte.... waarom zou Adrie Koster hier zijn mening over geven? 😂 Maar die zit dus in de RvC 😂
Maar als een RvC lid er niks over wil zeggen dan zouden ze achter de schermen wel aan het praten zijn.

30-05-2022 14:23

JaapStam +137516

Mitrovic en Brobbey is meer dan genoeg Adrie Koster!!!

30-05-2022 14:22

FlyingDutchMan +17316

Mitrovic pffff

30-05-2022 14:24

De3mos +12082

Brobbic en suariz

30-05-2022 14:27

Been +12523

Haha artikelen schrijven over iemand die over een onderwerp - ik benadruk - "niets wil zeggen". Hilarisch. Wellicht dat Edwin vd Sar hier ook wel NIETS over te melden heeft, gewoon een suggestie.

30-05-2022 14:20

Bc te P +22130

Shit, ik hoopte op de mening van Daphne Koster

30-05-2022 14:18

Chrismokum020 +16438

De Ellie Lust van het vrouwenvoetbal

30-05-2022 14:57

Ozymandias +159568

De afgelopen seizoenen was Suarez steeds veel beter in de eerste seizoenshelft dan in de tweede seizoenshelft (waarin hij steeds een versleten indruk maakte). Als Ajax hem tot het WK kan vastleggen kunnen ze gebruik maken van zijn goede periode en kan hij na het WK naar Miami vertrekken (hij heeft al aangegeven tot het WK in Europa te willen spelen).

30-05-2022 14:13

sucre +15241

Als hij komt, graag gewoon voor heel seizoen. Na WK worden de prijzen namelijk verdeeld in de competitie en CL.. Lijkt mij geen goed plan om dan je (potentieel) gevaarlijkste aanvaller niet meer beschikbaar te hebben (al is het als pinch hitter).

30-05-2022 14:18

Schip +23530

Mee eens. Die lapwerk constructies slaan nergens op. Je moet kunnen bouwen aan een team.

30-05-2022 14:21

Ozymandias +159568

Na het WK zal Suarez niet goed genoeg meer zijn voor Ajax. Zoals hij dat de afgelopen drie jaar in de tweede seizoenshelft niet meer was.

30-05-2022 14:27

Bc te P +22130

In de eredivisie kan hij zelfs in mindere vorm nog optimaal renderen. Hier doen we aan schijnverdedigen hè ;)

30-05-2022 14:19

DankzijCruijff +48731

Als hij genoegen neemt met een pinchhitter rol zoals Huntelaar een tijdje deed dan is het voetbaltechnisch gezien een fantastische impuls voor de selectie, hoewel ik betwijfel of zijn verwachte salariseisen die rol waard zijn.

Voor serieuze basisplaatsen lijkt het me echt te laat. De man kan amper nog fatsoenlijk sprinten, laat staan vol overgave druk zetten etc.

30-05-2022 14:13

036AFCA97 +146682

Ik zou Suarez en Brobbey een prachtig spitsenduo vinden voor komend seizoen. Kan je mooi met elkaar afwisselen.

30-05-2022 14:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.