Vissers pakt Brobbey hard aan: 'Denk dat een aantal topamateurspelers meer doelpunten zouden maken'

door Jari Perridon 100

Bron NH Sportcafé

Vissers pakt Brobbey hard aan: 'Denk dat een aantal topamateurspelers meer doelpunten zouden maken'

door Jari Perridon 100

Bron NH Sportcafé

Willem Vissers heeft in het NH Sportcafé flinke kritiek geuit op Ajax-spits Brian Brobbey. De journalist van de Volkskrant is niet zuinig met de kritiek en vergelijkt Brobbey zelfs met amateurvoetballers. Ook Michael van Praag komt in de podcast aan het woord en neemt het op voor Ajax-trainer Francesco Farioli.

Brobbey beleeft vooralsnog een ongelukkig seizoen en scoorde pas drie keer in alle competities. Voor Vissers is dit een reden om flinke kritiek te uiten op de jonge Ajax-spits. 'Dat is voor een Ajax-spits een belabberd en niet te accepteren aantal', stelt de journalist. 'Ik denk dat zelfs een aantal topamateurspelers meer doelpunten zouden maken. Dat komt ook door het vele wisselen. Dat is toch een beetje vreemd. Voetbal is ook een kwestie van ritme en vaste patronen. Dat zit er niet in bij Ajax momenteel.'

Kritiek op Farioli

Ook het spel van de Amsterdammers onder Farioli wordt besproken. De afgelopen weken kreeg de Italiaanse oefenmeester meer kritiek op het spel van zijn ploeg. Van Praag neemt het op voor de Ajax-trainer en maakt de vergelijking met Louis van Gaal op het WK van 2014 in Brazilië. 'Als trainer moet je altijd je tactiek aanpassen aan het materiaal dat je hebt. Dat heeft Van Gaal gedaan. Hij is verguisd door de media, want het was niet de Hollandse School, maar we zijn wel derde geworden. Ik denk dat dat voor de trainer van Ajax op dit moment ook geldt. En dat gaat goed, want we staan tweede', concludeert Van Praag, die daarmee doelt op het feit dat resultaat momenteel heilig is voor Ajax.

Presentator Leo Driessen spreekt dit tegen en geeft aan dat het spel van Ajax 'niet om aan te gluren is'. 'Dat klopt. Maar het zou natuurlijk heel dom zijn als je een systeem gaat spelen waar je de juiste spelers niet voor hebt', aldus Van Praag, die geen steun krijgt van de andere mannen aan tafel. 'Je doet nou net alsof ze helemaal geen materiaal hebben, maar ze hebben wel twee spitsen die in het Nederlands elftal spelen, zegt Visser, die daarmee doelt op Brobbey en Wout Weghorst. 'Zij functioneren allebei niet goed, omdat ze om de beurt worden ingezet.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Evil-phantoom +911

Brobbey moet meer met het gezicht naar de goal spelen ipv zijn rug.

01-01-2025 11:27

Evil-phantoom +911

Wat denk je zelf?

01-01-2025 22:07

Craain +4973

Kansen verprutsen...

01-01-2025 23:48

Evil-phantoom +911

Dat doet hij juist nu hij met de rug naar de goal speelt. Hij schrikt nu als hij de goal ineens wel ziet.

02-01-2025 10:43

Cocles +1961

De kerstgedachte zat er lekker in bij Vissers. Alles in perspectief plaatsen is ook lastig als journalist wanneer je over Ajax schrijft.

31-12-2024 14:40

ovopiet +1504

Iedereen hier rekend Brob. af op zijn scoren. Dus als hij er 22 inlegt per seizoen, is hij een goede spits. Ondanks dat hij niet meeverdedigd, geen ballen vasthoud, niet kaatst? Ajax wil altijd een meevoetballende spits, geen loerende spits. Brobbey bezit namelijk wel een aantal facetten van een Ajaxspits, alleen met goals loopt hij nu wat achter. Geef hem geduld.
En die twee gasten die alleen maar lullen en naast hun schoenen lopen kunnen schrijven wat ze willen.(Dat ze daar hun broodje mogen verdienen).

31-12-2024 14:19

Blava2 +154

Brobbey dwingt th weinig kansen af in de 16. Hij moet veel vaker bij de eerste paal opduiken bij een voorzet. Nu staat hij meestal op de penalty stip en beweegt nauwelijks. Ook is hij vaak te laat bij een voorzet.

Ik vraag mij overigens af hoe er getraind wordt. Het lijkt mij dat de spelpatronen er nog niet inslepen zijn. Brobbey moet blindelings positie kiezen. Laatste maanden ziet het er treurig uit.

30-12-2024 14:31

michaellaudrup +4660

Het middenveld is te pover, er is geen aanvoer voor de spitsen. Er wordt alleen maar tussen middenveld en achterhoede rondgespeeld, volgens mij heeft Pasveer de meeste balcontacten per wedstrijd.

30-12-2024 13:37

mulder83 +181

Ondanks dat, hoeveel 100% procent kansen heeft brobbey wel niet om zeep geholpen?

04-01-2025 16:38

Dirk +7039

Moeilijk om dit allemaal te beoordelen, mijn idee is dat Brobby maar op 1 manier KAN spelen , dat is met zijn kont naar het doel en verdedigers afhouden .
Een Ajax spits moet meedere manieren van doelen onder de knie hebben, als je nu onze ploegopstelling ziet en je leest de naam Brobby dan weet elke trainer wat er gaat gebruren en hoe hij zijn team moet aanpassen . Ik weet oon elje manier van spelen heeft zijn voor en nadelen , dus zou de technische staf hier mee aan de slag moeten ...
Maar op dit moment is het gewoon kapitaal verlies .

30-12-2024 12:59

Ajax4proud +10898

3 doelpunten voor 25 wedstrijden waarvan 14 in de basis is gewoon heel erg mager voor een spits. Dan kunnen sommige zeggen hij is een aanspeelpunt, eigenlijk een schaduwspits dan doet hij het nog erg slecht.

Pantelic die ooit op leeftijd binnenkwam maakt als aanspeelpunt 38 wedstrijden, 21 doelpunten en dan was hij eigenlijk overdatum.

30-12-2024 12:22

OpaHooligan +4041

Toch maakte Brobbey er 38 in 73 wedstrijden voor juni 2024. Hij kan het toch niet ineens verleerd zijn?

30-12-2024 14:49

Ajax4proud +10898

Dat dachten ze van Bergwijn ook.

30-12-2024 15:45

31xAjax +7970

Hij leefde toen ver boven zijn stand....

30-12-2024 19:14

OpaHooligan +4041

Twee-en-een-half jaar lang?

Bergwijn was dik en lui trouwens, daar is wel een oorzaak te noemen.

30-12-2024 20:35

Ajax4proud +10898

Vooral lui inderdaad. Zulk soort spelers mis je als kiespijn. Gewoon zonde, met iets meer inzet en instelling had hij ver kunnen komen.

30-12-2024 22:37

TheSpecialOne +8934

Houdt het gelul over Bergwijn dan nooit op?!!!!!
Hallo! Bergwijn speelt niet meer bij Ajax als je het nog niet wist.
Hoe simpel kan je zijn in hemelsnaam?!

01-01-2025 16:49

OpaHooligan +4041

We hebben het over de tijd dat hij Ajax speelde toch? Dan is het relevant. Verder sowieso interesseert het me weinig wat spelers na Ajax doen. Die heb je van me. Dat van 'ex Ajacieden in het buitenland', lees ik bijna nooit wat van.

01-01-2025 19:37

B2tob4 +12084

Tja, je kunt er lang en breed over doorpraten, maar een spits bij Ajax staat er om te scoren. Mede omdat het scoren achterblijft, weet het elftal wedstrijden tegen mindere teams soms lastig te winnen.
Kritiek op Brobbey is logisch en begrijpelijk! Brobbey loopt inmiddels lang genoeg bij Ajax rond om te weten dat bij niet scoren als spits, de kritiek aanzwelt!

30-12-2024 12:07

Wobbo +11464

Tja vorig seizoen hebben we gezien dat hij het wel kon in een elftal wat veel slechter draaide dan in het huidige seizoen. 22 goals en 15 assists als ik het niet mis heb.

Dus ja wat klopt er hier niet? Natuurlijk vind ik ook dat als je als klein jochie bij Ajax al meer dan 10 jaar in de opleiding hebt gezeten dat je traptechniek dan veel beter zou moeten zijn. Brobbey is denk ik zo'n geval die daar in de jeugd nooit aan heeft moeten spijkeren omdat hij zo'n fysiek overwicht heeft. En dat overwicht heeft hij nu nog steeds.

30-12-2024 11:54

Jeugd +24908

Ik wordt al sinds zijn terugkeer weggehoond omdat ik zeg dat hij als spits veel teveel mist.
Hij had vorig jaar keurige cijfers en dan weet iedereen het beter natuurlijk maar het feit blijft dat hij:
Niet kan koppen
Geen goed schot heeft
Niet kan passeren
Geen penalty kan nemen
Geen neusje voor de goal heeft
Geen goede afmaker is

Dat is veel teveel voor een spits. Natuurlijk zal hij in topvorm best weer een periode hebben met wat meer geluk en dan gaat hij weer scoren maar het is is gewoon niet goed genoeg.
Natuurlijk heb je dan weer die opportunisten die proberen hun gelijk te halen maar de matige periode ligt gewoon altijd weer op de loer.
Objectief gezien, niet voldoende kwaliteiten voor een spits van Ajax.
Kortom, zeer domme en dure actie om hem terug te halen.

30-12-2024 11:53

Ajax4proud +10898

Ja mee eens, een spits kan gebreken hebben maar voor een spits van Ajax is dat gewoon te veel. En dan moet je ook nog eens oppassen dat hij niet een blessure krijgt.

30-12-2024 12:25

Mentir +2459

tja hij is een jeugd product dus sommige houden dus net wat langer een hand boven zijn hoofd en hopen dat het goed komt. een grote miskoop als je ziet wat er ze ervoor betaalt hebben toen de tijd.
als ik naar Brobby kijkt heb ik nooit het gevoel dat het scoren van zelf gaat, maar hoop dat het toch keer gaat lukken want dat is voor iedereen beter maar ben er niet van overtuigd dat ie er eens wel gaat scoren. (hopelijk heb ik het mis)

30-12-2024 13:10

7172AFCA7395 +10344

Guardiola rouleert ook veel. Nu maar ook in de tijd dat ze niet te kloppen waren

30-12-2024 11:45

willem1958 +8855

Brobbey is het momenteel helemaal kwijt en bij Ajax moet je presteren dsu ik hoop voor hem dat het na de winter weer beter gaat, zeker is dat hij een stuk minder geld opbrengt en als het na dit seizoen niet veel beter is dan kan Ajax 'm beter verkopen, eventueel met een klein verlies want een spits bij Ajax kan niet 5 goals per seizoen maken.
Zal nog lastig worden met zijn salaris ook, Ajax heeft zich flink verkeken met het terugkopen van Brobbey.
Ze hadden 'm beter in Duitsland kunnen laten, ik heb 't nooit goed begrepen waarom Ajax een toch wat beperkte spits voor dat bedrag terughaalde terwijl hij eerst gratis weg liep.

Ik las iets over de voorzetten voor Brobbey en Woutje in andere posts maar da's ook niet zo gek dat we bij Ajax zo weinig voorzetten zien, waar bij andere clubs vaak de bal snel naar voren gaat en dus ruimte in het strafschopgebied is heeft Ajax als hobby dat er over zoveel mogelijk schijven inclusief Pasveer moet opgebouwd worden, het duurt een jezustijd voor de bal voorin is en tegen die tijd staat de tegenstander alweer met genoeg mensen in het strafschopgebied.

30-12-2024 11:28

ajaxfan1972 +2491

Brobbey is ook technisch en meevoetballend gewoon slecht maar komt van oorsprong uit de jeugd
Dus wordt opgehyped net als alle anderen want wat van de toekomst komt is top ookal maken ze t nergens
Ik lees dan ook steeds dat unavar weer terug moet enzo
Fj is een wereldtopper wordt gezegt maar die geeft tot nu toe de meeste wedstrijden ook niet thuis
En aan de andere kant wordt een weghorst die wel naar behoren presteerd bij één verkeerd balletje al afgezaagd
Ik hoop altijd dat de eigen jeugd het maakt maar kiǰ wel reëel of ze ook echt goed genoeg zijn
En dan is brobbey een aankoop van 20 mln met een salaris van 4 mln die er helemaal niks van bakt
En alstie niet ooit in de jeugd gespeeld had zou die allang mega uitgefloten worden
En nu alleen maar eindeloos gepamperd en dat gaat ons de tweede plek gewoon kosten als dat doorgaat

30-12-2024 11:22

Ajaxsupporter02 +14271

Weghorst en 1 verkeerd balletje? Dan ben je ook niet geheel objectief. Hij scoort te weinig voor iemand die verder helemaal niks toevoegt. En de laatste wedstrijden verprutste hij grote kansen zonder te scoren, daar hoor ik je niet over.

Volgens mij heb jij een beetje een dubbele standaard. Brobbey en Weghorst presteren allebei niet zoals je zou willen zien van een Ajax spits dit seizoen. Weghorst scoort dan nog een paar goals en Brobbey heeft meevoetballend nog waarde (kijk naar aantal assists + gecreëerde kansen), maar het is echt nog veel te weinig van beide. Brobbey in potentie een stuk beter als hij weer begint met scoren. Is nu al bij meer goals betrokken geweest dan Weghorst en Akpom (9 vs 8 en 8).

Wie zegt dat FJ een “wereldtopper” is? Echt helemaal niemand. Speelt overigens de meeste wedstrijden prima tot goed en incidenteel geeft hij niet thuis.

30-12-2024 11:33

cantharel +3526

Geminez en de Jong zijn echt spitsen waar je kampioen mee kan worden en als reserve Caransa en Pepi zouden ons ook kampioen maken maar helaas .

30-12-2024 19:54

ajaxfan1972 +2491

@ajaxsupporter02
Tuurlijk is weghorst ook geen echte super topspits
Wat ik dr mee wilde zeggen als brobbey net zo beoordeeld wordt als weghorst was tie t stadion allang uitgefloten
Gebeurd nu niet terwijl ie wel 3 keer zoveel kost
Elke speler die niet uit de jeugd komt verdient teveel
Aankoop brobbey duur gekocht scoort niet mega salaris allemaal geen probleem
Nou hoelang we m ook de hand boven t hoofd houden t gaat 'm niet worden met m
En dat hadden ze in Duitsland al heel snel door

31-12-2024 11:04

Ajaxsupporter02 +14271

Vreemd om het op die manier over Brobbey te hebben. Die jongen krijgt al enorm veel kritiek, wat wil je nog meer? Lijkt mij duidelijk dat hij het beter moet doen, maar zelfs nu al bij meer goals betrokken dan Weghorst (9 vs 8).

31-12-2024 11:13

GotnohairWedontcare +975

Ik denk dat een amateurspits ook even goed de bal vast houdt en het team beter laat spelen. En de gehele jeugd bij Ajax zou kunnen doorlopen en daar dezelfde cijfers zou kunnen overleggen. Oh nee, toch niet.

30-12-2024 11:05

Steffenhagen +37945

Ik vind Brobbey inmiddels een hele matige spits die moeite heeft om zich staande te houden in de eredivisie. Veel te statisch , geen gevoel voor de positie en een zeer matige afmaker : inderdaad eerder KKD niveau dan international

30-12-2024 10:21

Aram +18138

De oplossing is eenvoudig. Rouleer wie je wilt maar laat Brobbey gewoon staan. In feite is dat ook wat Vissers zegt.

30-12-2024 10:14

driehoekjes +3422

Oud nieuws van Vissers. Die man is nooit vernieuwend zeg. Mist altijd de polonaise.

30-12-2024 07:47

driehoekjes +3422

We kunnen het beter hebben over de aanvoer naar de spits, daar ligt het probleem. Zodra er een goede linksbuiten bij komt gaat het lopen!

30-12-2024 07:40

Maxwell_5 +6978

De aanvoer naar de spits is niet alleen dramatisch vanuit de vleugels, maar vanuit het gehele team. Ik heb er de cijfers niet bij, maar volgens mij zeg ik niks geks als Brobbey (of Weghorst) nog het meest van iedereen wordt aangespeeld door Pasveer.
Ja, er moeten kwalitatief betere vleugelspelers komen, maar als je je algehele manier van spelen niet veranderd, ga je spitsen nooit in stelling brengen.

30-12-2024 10:26

Bergkam +4704

Want Godts is niet goed genoeg.....?

30-12-2024 11:42

driehoekjes +3422

Kan lang niet alles spelen. Net als traore

30-12-2024 11:50

Bergkam +4704

Wordt steeds sterker, maar ik vind hem grandioos en ben blij als hij meespeelt. Een goede back-up misschien in de jeugd te vinden?

30-12-2024 11:56

Jeratino +780

Klinkt lekker makkelijk zo. Zo kunnen we alles wel roepen. Een amateurspits speelt niet voor niets bij een amateur vereniging, en zou dus zeer waarschijnlijk niet de bijdrage kunnen leveren die Brobbey wel degelijk heeft gedaan. En dan heb ik het niet alleen over goals, maar ook over overall spel. Kijk ook eens naar de andere cijfers behalve de doelpunten. Ook ik vind dat hij er 8 meer had moeten maken, maar dat non stop Brobbey bashen alsof hij er niets van bakt slaat echt nergens op. Wordt er zo moe van, dat non stop negatieve gedoe de hele tijd.

30-12-2024 04:11

Ajaxsupporter02 +14271

Inderdaad. Qua afmaken zwaar ondermaats dit seizoen, maar in andere aspecten wel waardevol. Nu bij 9 goals in totaal betrokken, Weghorst bij 8 en Akpom bij 8. Die laatste 2 kunnen niet veel beter. Hopelijk krijgt Brobbey gewoon een aantal wedstrijden achter elkaar en begint hij weer met scoren.

30-12-2024 11:41

Dapperestrijders +4686

Zet gewoon eens Klaassen in de spits, ik denk dat hij er iedere week wel een maakt.

30-12-2024 03:27

4EVERAJAX +8409

Klaassen op 10 is al spits, enige verschil is hij komt in de ruimte die de 9 achterlaat.

30-12-2024 11:00

Ajaxsupporter02 +14271

Daar zal hij minder scoren juist. Dan wordt hij gedekt door de centrale verdedigers en als dieplopende 8 komt hij los van een middenvelder die hem moet dekken. Daardoor komt hij makkelijk in scoringsposities als 8.

30-12-2024 11:42

Ajacied1989 +350

Haha. Qua afmaken helemaal eens, maar goed, menig amateurspeler had nooit in de positie gekomen. Desalniettemin is het afmaken wel echt een enorm aandachtspunt bij Brobbey. Als hij verfijnder wordt in zijn dribbel en afmaken kan hij wereldtop worden.

30-12-2024 02:44

Ajax2024 +2138

Brobbey gaat nooit wereldtop worden. Daarvoor is zijn techniek veel te matig. Bovendien kan hij niet koppen.

30-12-2024 08:11

Freddy +11491

Wereldtop zeker niet. Europese subtop ook niet. De dortmunds, spurs, atletico's zitten ook niet op zo'n spits te wachten

30-12-2024 10:14

Ajaxsupporter02 +14271

In potentie kan hij subtop wel aan. Wereldtop niet nee.

30-12-2024 11:43

Dusbaba +15425

Ik ben van mening dat Brobbey zo snel mogelijk verkocht moet worden. ook voor zijn eigen welzijn. De kritiek gaat alleen maar erger worden in de toekomst. Ook als hij een paar keer, per ongeluk, wel op de goede plek gaat staan. Het zit er gewoon niet en en is pijnlijk om te zien. Dat gaat er echt niet meer uit. En uitgefloten worden door een vol stadion gun ik niemand, maar gaat er bij hem toch echt aankomen vroeg of laat.

30-12-2024 02:43

MarcelvTol1971 +15437

Brobbey verkopen lijkt me ook een goed plan maar niet voor zijn eigen welzijn, want die verzuipt echt overal in Europa. Mist souplesse, kan geen pingels nemen, kan niet koppen en hoe meer tijd hij krijgt om af te ronden hoe hoger de bal in de 2e ring ligt.
In de jeugd was het een geweldenaar maar nu kan ie zijn kracht niet kwijt.
Moet lekker op judo gaan, dat gaat prima.

30-12-2024 07:21

driehoekjes +3422

Kapitaalvernietiging. Beter aan de praat krijgen en winst maken

30-12-2024 07:42

DeKenner +9378

Het is nog niet het seizoen van Brobbey, maar ik heb nog alle vertrouwen in die jongen! Zag hem vorig seizoen eens tekeer gaan. Of dit seizoen o.a. met Oranje tegen Duitsland. Het zit er dus wel degelijk in. Momenteel zit het bij hem in zijn hoofd. Hij moet er ff een paar maken en dan zijn die mensen die nu op hem zeiken ook weer stil.

30-12-2024 01:54

Ajaxsupporter02 +14271

In dat laatste geval zullen ze weer wachten op een gemiste kans of mindere wedstrijd. Het is gewoon triest soms die antipathie tegen hem.

30-12-2024 11:45

DeKenner +9378

Ja inderdaad, een deel van de Ajaxsupporters heeft iets tegen spelers die uit de jeugd komen.

30-12-2024 17:01

mvdk +44282 moderator

De media is een grote kopieermachine. Elk artikel, elk interview gaat over het rouleren. Farioli heeft het ook nog maar 40 x uitgelegd. Ik heb het al eens eerder gezegd: 80% van alle praatprogramma's podcasts, collumns kan geschrapt worden. Allemaal herhaling of krampachtig proberen te scoren.

30-12-2024 01:48

NIO +3064

Brobbey is een betere Geoffrey Castillion.

30-12-2024 01:16

JohnDylan +22608

Castillion die zeer makkelijk van de bal te zetten was vergelijken met Brobbey… AjaxShowtime logica…

30-12-2024 01:35

mvdk +44282 moderator

Lijken in geen velden of wegen op elkaar idd.

30-12-2024 01:41

JohnDylan +22608

Ze zijn beide zwart en het zijn beide Amsterdamse spitsen die door de jeugdopleiding van Ajax heen zijn gekomen. Verder kom ik niet.

30-12-2024 01:43

NIO +3064

Ik bedoel dat het beide spitsen zijn die in de ajax jeugd gespeeld hebben en veel geleund hebben op hun fysiek. Hierdoor schort het aan technische bagage. Brobbey is beter omdat hij sterker is maar technisch komt hij net als Castillion tekort. Verder is het jammer dat hij geen spitsen instinct heeft. Loop verkeerd positioneert verkeerd. Kan niet koppen is wild wanneer hij probeert af te maken.
Maar tegenwoordig wordt een ajax spits beoordelt op hard werken en sterk zijn in duels. Misschien kunnen we Mike van den Hoorn huren van Utrecht en hem als spits opstellen.

30-12-2024 06:23

Ferd +38589

AS logica: beide spits, beide jeugdopleiding, beide een kleurtje dus het zijn dezelfde type spelers.

30-12-2024 07:17

JohnDylan +22608

Een spits van Ajax wordt beoordeeld op of hij het team beter laat spelen. Ajax speelt met Brobbey beter dan met Weghorst of Akpom in de spits en haalt meer punten met Brobbey in de spits. Dat je hem vergelijkt met Castillion toont aan dat je niet verder kijkt dan een kleurtje. Die twee zijn totaal verschillende type spitsen.

30-12-2024 12:40

jaripettersson +9526

Creatief bedacht zeg...

30-12-2024 10:08

luigi_murciano +1489

What's that shit? and btw van Praag did great here with those clowns

29-12-2024 23:25

Breuk +25325

Prijs / kwaliteit verhouding en rendement is Weghorst gewoon leidend .

29-12-2024 23:00

FrancescosRavioli +15367

Niet qua teamspel. Dan heb jebgeen reet aan Wout.

30-12-2024 00:31

MarcelvTol1971 +15437

Nee maar geef Weghorst een bruikbare kans en hij hangt, en bij Brobbey ligt ie in de 2e ring

30-12-2024 07:23

FrancescosRavioli +15367

Weghorst is handig als je verder geen scorende spelers hebt maar wel met een goede voorzet.

Brobbey is handig als je andere spelers hebt die veel kunnen scoren en waar je een bal moet vasthouden om aan voetballen te komen.

30-12-2024 10:41

JohnDylan +22608

En toch haalt Ajax met Brobbey in de spits gemiddeld substantieel meer punten dan met Weghorst in de spits.

30-12-2024 01:36

Ferd +38589

qua invloed op het spel en assists is Brobbey gewoon leidend.

30-12-2024 07:18

Ajaxsupporter02 +14271

Brobbey bij 9 goals betrokken, Weghorst bij 8. En Brobbey zit nog in een enorme dip ook qua scoren.

30-12-2024 11:46

Breuk +25325

Weghorst kost per jaar 1,2 (afschr) + 1,5 (sal) = 2,7 mio
Brobbey kost per jaar 3,3 (afschr) + 3,0 (sal) = 6,3 mio
Hopelijk komt Brobbey snel uit zijn dip.

30-12-2024 12:49

Kryptonite +76987

Kritiek op zowel Brobbey als Farioli is terecht, maar dit is te kort door de bocht. Brobbey heeft 1 goal en 3 assists in omgerekend 6,7 Eredivisiewedstrijden. Nog altijd slecht, maar minder beschamend dan het lijkt.

Wat betreft het rouleren van Farioli: Ozymandias/JohnDylan heeft onlangs m'n ogen geopend met z'n post over het aantal wedstrijden dat we hebben gespeeld. We hebben meer wedstrijden gespeeld dan Liverpool, de fucking koploper van de PL en CL. En dat met een krakkemikkige selectie vol jonkies en blessuregevoelige spelers en een niveau Heerenveen reservebank.

Ik sta ook niet achter iedere keuze van Farioli - waarom bijvoorbeeld in de beker tegen Telstar wel zo sterk beginnen en vervolgens in de Eredivisie weer rouleren? - maar zonder dat roulatiebeleid stonden we nu vermoedelijk 5e, waar we eigenlijk horen te staan met deze waardeloze selectie.

29-12-2024 22:53

ajaciedje90 +60261

Helemaal met je eens kerel. Ik had dat ook al gepost over dat rouleren. Je ziet duidelijk verschil ook met welke spelers gerouleerd worden en welke spelers boven aan de ranking speelminuten staan. De groep met de meeste speelminuten zijn ook de spelers die het fitst zijn gebleven de afgelopen jaren en de anderen zijn ook spelers waar je bij elk tikje van denkt ik hoop maar dat ze nog heel zijn. Farioli kan alles onderbouwen en alles besluiten op basis van feiten i.p.v. onderbuik.

Wij gaan de 2e seizoenshelft wellicht nog een aantal keer op onze bek maar we gaan ook nog een aantal keer wedstrijden over de streep trekken in de slotfase door ingevingen vanaf de bank.

Lets f*cking go voor een knallend Ajax 2025.

29-12-2024 22:58

MarcelvTol1971 +15437

Helemaal mee eens, en ik denk ook dat meespeelt dat er weinig tot geen budget is om iets te doen in de winterstop, mits er verkocht wordt. Dus Farioli gaat ervan uit dat ie het met deze selectie moet doen, dan kan het alleen maar meevallen.
Sommige keuzes snap ik echter niet en ik denk velen met mij. Er zijn beginopstellingen geweest waarbij je echt denkt, die man is krankzinnig geworden. Maar toch houdt ie op deze manier iedereen fit ( ik tel Berghuis niet mee ) en krijgt iedereen z'n kans op speelminuten.
En geen geforceerde speelminuten, want of je als vaste bankzitter jezelf nu elke keer moet bewijzen in de laatste 10-15 minuten of dat je mag starten, dat is wel een verschil.
Er is geen speler in deze selectie die kan zeggen dat ie geen kansen heeft gekregen van Farioli, behalve Gorter maar da's niet heel gek.
Ik hoop op de verkoop van Akpom, omdat je daar in Engeland best wel geld voor kan krijgen. En van den Boomen, Tahirovic en Rasmussen en ik hoop dat AJAX het plan intrekt om het contract met Berghuis te verlengen.

30-12-2024 07:35

Dulle10 +50

Wat een onzin. Deze selectie is echt niet slechter dan psv of feyenooit.
Als je voor staat kun je rouleren en spelers rust geven. Of je doet er 1 of 2 per wedstrijd. Een volgende wedstrijd met een hele andere opstelling beginnen is gewoon vragen om problemen.

30-12-2024 14:47

Michiel Kapteijns +5372

Met alle respect, je kunt de zwaarte en intensiteit van de wedstrijden die Liverpool speelt toch niet vergelijken met die van Ajax? Als Ajax in de PL zou spelen kon ik dat rouleren begrijpen, maar niet in de eredivisie.

30-12-2024 20:40

daslogisch1 +10199

Hij heeft gelijk, maar heeft Vis Visser zelf wel eens gescoord met speels gemak...start krekelgeluiden...

29-12-2024 22:07

AjaxMiddelburg +2954

Slaat wat mij betreft nergens op. Vlgs mij heeft Brobbey in potentie de meeste waarde voor Ajax. Die jongen moet je 10 wedstrijden laten staan. Als hij gaat scoren dan is de beer los. Hij is echt iemand die over een drempel heen moet. Brian moet van die druk af. Alles draait bij hem om vertrouwen. Het is nu te geforceerd. Iedereen hoopt dat hij de nieuwe Van Basten/Kluivert en dergelijke wordt. Elke spits gaat ten onder aan die druk.

29-12-2024 21:54

Polifinario +2101

Hij ontbeert helaas de benodigde techniek.

29-12-2024 21:58

ajaciedje90 +60261

Als hij een kans mist omdat het technisch niet lukt om de bal onder controle te krijgen dan is het niet ineens een gebrek aan techniek. De meeste kansen die gemist worden worden gemist op basis van techniek althans zo oogt het dan vooral, dat is bij Brobbey ook altijd dan gelijk maar een stok om mee te slaan. Wout Weghorst die inderdaad geen techniek heeft blij dan ineens buiten schot maar ik ben vooral blij dat we beide spelers hebben.

Deze jongen had vorige seizoen 34 goals en assist in 43 wedstrijden. Die zal er inderdaad weinig van kunnen.

29-12-2024 22:02

FrancescosRavioli +15367

Die had Haller ook niet. En Huntelaar was er ook geen geweldenaar in.

Hell, zelfs Weghorst kan niks met een bal behalve scoren. Die is voetballend nog 50x zo slecht als Brian.

30-12-2024 00:33

driehoekjes +3422

Brobbey heeft meer techniek en snelheid dan akpom en weghorst bij elkaar.

30-12-2024 07:49

renemar +448

Is wel zeker. Brobbey is gewoon een lompe spits en speelt alsof hij op klompen speelt. Totaal geen techniek, geen balgevoel en schiet altijd blind en zo hard mogelijk. Kan ook niet koppen en is allesbehalve koelbloedig. Kortom, een slechte spits en al helemaal geen AJAX spits.

29-12-2024 21:53

Aeter +6640

Wat doet van Praag bij een podcast?

29-12-2024 21:48

GNBL +90158 moderator

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/update-brobbey-gaat-niet-naar-nottingham-forest-kunnen-ze-uit-hun-hoofd-zetten

Nottingham Forest was te min voor Brobbey en die staan op dit moment 2e in de premier league 🤣

29-12-2024 21:42

BarryJanssen +14272

Ik denk dat ze vooral bij Nottingham blij zijn dat Brobbey niet gekomen is. Met hem in de spits hadden ze natuurlijk nooit zo hoog gestaan.

29-12-2024 22:33

ajaxfan1972 +2491

Hij had bij forrest allang vannaf de tribune mogen kijken

31-12-2024 10:57

Lazell +17005

Jij had natuurlijk wel Ajax ingeruild voor de op dat moment nr. 17 van de Premier League?

29-12-2024 23:41

FrancescosRavioli +15367

Er waren tijden waar Ajacieden dat zonder blikken of blozen deden.

30-12-2024 00:34

Lazell +17005

Was meer van het kaliber Van der Hoorn dan Brobbey, toch?

30-12-2024 13:10

stopperspil +11203

Misschien als rechtsback ofzo danmaar, verkopen is natuurlijk het beste

29-12-2024 21:39

stopperspil +11203

Het is geen centrumspits, misschien als schaduwspits in een 442 systeem als sleurder, bliksemafleider, balafschermer en doorgeefluik maar hij heeft geen actie in huis en is geen afmaker

29-12-2024 21:38

Lazell +17005

Heeft niks van een schaduwspits. Moet juist de diepste man op het veld zijn, zodat hij als aanspeelpunt kan functioneren en andere onder hem kunnen komen. Is niet verfijnd genoeg als schaduwspits. Maar is ook zeker geen pure afmaker, nee.

29-12-2024 23:43

gebakkenperen +3126

Super aardige gozer die Brobbey jammer dat het geen spits is.

29-12-2024 21:28

Magic1963 +460

Volgens mij solliciteert Vissers bij de Telegraaf........

29-12-2024 21:27

ajaciedje90 +60261

De kritiek op het gebrek aan scorend vermogen van Brobbey is natuurlijk helemaal terecht maar het mag allemaal wel iets genuanceerder. Je zou het ook gewoon kunnen benoemen aangeven dat je daar meer van verwacht en er aan toevoegen dat hij ook nog 6 assists heeft geleverd en daarmee met 3 goals en 6 assist achter Kenneth Taylor, Mika Godst en Betrand Traore de meeste bijdrages heeft geleverd aan goals van Ajax.

(En van al die spelers heeft Brobbey de minste minuten gemaakt)

29-12-2024 21:20

Ajaciedachtig +444

Visser moet lekker blijven vissen

29-12-2024 21:20

Noam +4122

Brobbey creert zelf ook veel kansen. Dat zie ik een amateur speler niet snel doen. En laat ze maar kritiek hebben op Farioli. Als we straks tweede worden hoor je daar niemand meer over.

29-12-2024 21:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.