Verweij over Ihattaren: 'Ik zou het eigenlijk een beetje asociaal vinden als ze hem laten gaan'

door Ajax Showtime 134

Bron Kick-off Podcast

Verweij over Ihattaren: 'Ik zou het eigenlijk een beetje asociaal vinden als ze hem laten gaan'

door Ajax Showtime 134

Bron Kick-off Podcast

Laatst geüpdatet

Mike Verweij is van mening dat Ajax zich momenteel moet blijven ontfermen over Mohamed Ihattaren en hem niet mag laten vallen. De journalist van De Telegraaf acht de kans echter niet groot dat de Ajacied ook in het nieuwe jaar nog in Amsterdam speelt, wat hij een kwalijke zaak zou vinden.

'Ik denk niet dat hij blijft, maar ik hoop het. Ik zou het eigenlijk een beetje asociaal vinden als ze hem laten gaan. Er wordt altijd geroepen dat Ajax geen warme club is. Als je deze jongen nu laat vallen, weet je dat het einde carrière is. En ik zou dat echt niet bij Ajax vinden passen', zo vertelt Verweij in Kick off, de podcast van De Telegraaf.

'Die jongen heeft waarschijnlijk heel domme dingen gedaan, schuurt tegen de zware criminaliteit aan, maar er wordt iedere keer bij gezegd dat hem niet zoveel valt te verwijten. Hij is zelf geen crimineel. Dus ik denk dat Ajax toch nog een ultieme poging moet wagen om die jongen voor het voetbal te redden', aldus Verweij.

Valentijn Driessen is het met zijn collega eens, maar verwacht niet dat Ajax de koopoptie voor Ihattaren gaat lichten. 'Als ik nu echter de signalen hoor die vanuit Ajax richting hem worden gegeven, denk ik dat zij op het standpunt staan dat ze niet langer willen worden geassocieerd met mensen die banden hebben met of in het criminele milieu. Ajax heeft een merk te beschermen, en daar staan zij natuurlijk ook voor.'

Slechte zet

Verweij zou het een kwalijke zaak vinden. 'Slachtoffer is het juiste woord als ze hem nu laten vallen, want dat zou ik echt ontzettend hypocriet van Edwin van der Sar en de commissarissen vinden, omdat Ihattaren gewoon geen crimineel is. Bij Promes waren de signalen en bewijzen zo duidelijk aanwezig. Dat laat je dan als club passeren en dan ga je een jonge jongen als een baksteen laten vallen. Ik zou dat echt heel erg slecht vinden. Je moet die jongen helpen.'

Bestel het nieuwe Ajax-uittenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Jarisuarez +1538

Ajax moet helemaal niets en Ihattaren moet zich met voetbal bezig houden zo simpel is het

11-08-2022 20:57

PuurGeluk +4810

Ik hoop ook dat Ajax hem houdt. Niet zozeer om hem niet te laten vallen maar ik ben echt heel erg benieuwd hoe hij ons kan versterken! Eigenlijk kijk ik gewoon uit naar een vlammende Ihattaren.

En het liefst die banden doorsnijden maar dat hoop ik voor iedereen die met gajes te maken heeft. Bouw lekker een stabiel leven op.

10-08-2022 11:37

Dani1981 +224

Ik zou er pas wat van vinden als ik de details zou kennen. Ik snap dat journalisten moeten scoren tegenwoordig. Wel heel triest om hiermee op deze manier te willen scoren. Over de rug van zo een jonge gast.

09-08-2022 18:48

supporter sinds +7891

helemaal met je eens.. die journalisten speculeren ook maar een eind weg tegenwoordig - alles gebaseerd op emotie ipv feiten

10-08-2022 14:35

Robertini +39641

Hij heeft een half jaar. Als dit nog steeds door sukkelt, gaan we hem natuurlijk niet kopen. Zelfs niet voor maar een miljoen.

09-08-2022 15:23

WillemvH +1633

Als Ajax, en als elke club of organisatie, wil je zoveel mogelijk zicht en controle hebben op je activiteiten, en in dit geval je spelers. Helemaal als je beursgenoteerd bent. Een jonge speler die het moeilijk heeft en extra ondersteuning nodig heeft, krijgt dat. Normaal. Is ook overzichtelijk. Maar we weten allemaal hoe ondoorzichtig het criminele circuit werkt. En wie er wel/niet aan de touwtjes trekt. Daar kun je je nooit mee inlaten. Hoe jammer ook van zo’n prachtig talent als Ihattaren: Daar màg je je nooit mee inlaten. Punt.

09-08-2022 14:40

WillemvH +1633

Wat als Ihattaren niet zo’n uitzonderlijk talent was geweest? Vonden de heren Driessen en Verweij dan nog steeds dat het “eigenlijk een beetje” asociaal was (Verweij, waarom dat voorbehoud?) om hem te laten gaan? Natuurlijk niet. En inderdaad, wie zouden er vooraan staan om Ajax straks te verwijten zich te linken aan het criminele circuit? Dezelfde heren. Amoreel opportunisme slechts bedoeld om spraakmakend en gelijkhebbend te zijn.

09-08-2022 14:29

Michel0172 +218

Begrijp Mike wel. Als je een traject met iemand als Ihattaren ingaat weet je wat je in huis haalt. Je weet dat het een traject met ups & downs wordt; hopelijk steeds meer ups en steeds minder en minder heftige downs. Maar als je er eenmaal instapt, moet je het wel de tijd geven. Anders had je er niet aan moeten beginnen, wat ook een prima keuze zou zijn geweest. Laat je vooral niet leiden door de media en andere buitenstaanders. Deze jongen nu laten vallen, betekent waarschijnlijk dat je hem definitief het verkeerde pad opstuurt. Natuurlijk is dat dan vooral zijn eigen schuld (kansen genoeg gehad), maar wie schiet daar verder iets mee op? Mocht het Ajax lukken om deze jongen te behoeden van het foute pad, zou dat iets zijn waar Ajax trots op mag zijn. Ik hoop dat Ajax de druk om hem te laten vallen weerstaat en het traject voortzet.

09-08-2022 14:15

Ozhan +1532

Eén van de topspelers van de laatste jaren, maar dan gebeurd er dit. Ik snap het echt niet. Letterlijk alle Ajax supporters stonden achter hem. Iedereen steunde hem en heette hem welkom. Waarom moet je dit zo verknallen Mo, waarom. Echt echt echt jammer. Ik had hem en Ajax zo gegund dat hij bij Ajax helemaal zou opleven.

Eén ding is zeker. Als dit niet bij Ajax het red, dan red die het nergens. Er is geen club wat zoveel in je wilt investeren.

09-08-2022 13:24

Andersen de man +2002

Bij agovv of Almere zou hij wekelijks basis staan, heus n boel aandacht krijgen en de weg naar boven terug kunnen vinden. Als hij het aan zou willen gaan. Altijd een weg, ook buiten ons om. Wel dom als hij deze kans niet zou pakken

11-08-2022 18:53

wong_ho +0

Het is een moeilijke casus

09-08-2022 13:16

036AFCA97 +146682

Nogmaals, er zijn genoeg spelers van Ajax die in Amsterdam in de VIP worden gespot met foute jongens. Ik vind het erger dat Ihattaren 4 weken niet is komen trainen dan dat hij met slechte mensen omgaat.

09-08-2022 11:50

AjaxHoorn +32989

Precies. Bekendheid, populariteit, veel geld... Die mensen komen vaak bij elkaar in bepaalde omgevingen. Daar zitten ook altijd criminelen tussen omdat die ook weer veel geld verdienen. Vind dat ook niet zo shocking.

10-08-2022 13:00

Harrie.S63 +1699

Het is niet handig van ihattaren om de gevangenis te bezoeken op het moment dat er veel roddels over hem worden geschreven. Al dan niet waar ihattaren heeft de schijn op.
En nu ihattaren contacten heeft met de onderwereld zal hij voor altijd onder een vergrootglas worden bekeken door het O. M. (Openbaar ministerie).
Dit schaad de naam Ajax en het is wachten op het feit dat ihattaren zich wel schuldig maakt aan een strafbaar feit, als dat al niet is gebeurd.
Ik denk (weet het bijna zeker) dat Ajax de koop optie niet meer gaat lichten.
Ook het feit dat het zo stil is aan Ajax kant rond ihattaren. Alles wat je hoort komt van ihattaren zelf of verslaggevers.
Het lijkt er inderdaad sterk op dat Ajax niet nog een keer zijn handen wil branden aan criminaliteit van een van haar spelers.
Eerlijk gezegd zou ik het raar vinden als ihattaren niks op zijn kerkstok zou hebben met deze contacten.
Dit zijn zware criminelen uit de onderwereld.
Dat ihattaren zelf toch steeds opnieuw contact zoekt met deze criminelen zegt mij dat hij iets te verbergen heeft, iets crimineels.
En dat is de bedreiging van de onderwereld of beter gezegd de chantage van die criminelen.
Ihattaren wil blijkbaar van die criminelen af maar wordt ergens mee gechanteerd.
Daarom gaat hij steeds terug.
Ik weet zeker dat ihattaren niet vrij uit gaat zoals John vd heuvel zei, al twijfelde John vd heuvel wel en nog steeds. John vd heuvel bijt zich nu vast in dit onderzoek geloof mij maar.
Wat heeft ihattaren gedaan?
Ik zeg je nu vroeg of laat komt het allemaal toch uit.
Ik vind dit zo jammer dat een toptalent zichzelf zo kapot heeft gemaakt, zonde.

09-08-2022 11:37

Ferd +38589

"Eerlijk gezegd zou ik het raar vinden als ihattaren niks op zijn kerkstok zou hebben met deze contacten. "

wat een belachelijke conclusie. Iedereen, ook de journalisten, zeggen dat Ihattaren niets te verwijten valt en dat hij zelf niet crimineel is maar Harrie weet het beter. Ik ben ook wel eens op bezoek geweest bij iemand in de bak, ik kwam in Amsterdam vaak bij een sigarenwinkel op de Beethovenstraat en daar kwam ik Itzhak Meiri vaak tegen, dan rookte we een sigaartje. Ben ik nu ook een zware crimineel volgens jou Harrie?

10-08-2022 06:22

Harrie.S63 +1699

Er is geen één journalist die gezegd heeft dat ihattaren er niets mee te maken heeft,.
Je lult uit je nek.
Uit de journalistieke hoek uit monde van misdaadverslaggever John vd heuvel komt dat ihattaren (waarschijnlijk) niets ermee van doen heeft.
Waarschijnlijk, dus uitsluiten doet hij het niet. En waarom niet? Omdat er nog veel uitgezocht moet worden er is nog teveel onduidelijkheid over de rol van ihattaren in deze.
Ga nu niet net doen of ihattaren een engeltje is.
Bij PSV was hij dat al niet en zijn gedrag bij Ajax is ook vreemd.
Hij lijkt mij iets te verbergen en doet rare dingen om dit te verbergen voor anderen zonder succes overigens.
Hij komt bij Ajax binnen alsof hij er al 10 jaar speelt.
Lachen en dollen met ploeggenoten als de camera's op hem gericht zijn. Hij viert het kampioenschap mee alsof hij (zonder een minuut te spelen) de belangrijkste speler van het seisoen was.
Hij weet geen houding te houden als de camera's op hem gericht zijn.
Ik weet bijna zeker dat hij iets heeft gedaan wat het daglicht niet kan zien.
Waarom gaat hij dan steeds terug naar die criminelen?
Hij werdt toch bedreigt?
Omdat die iets weten van ihattaren wat wij niet mogen weten.

10-08-2022 10:52

Harrie.S63 +1699

Nee een lichte

10-08-2022 10:53

Ferd +38589

jij lult uit je nek. Zelf Van de Heuvel (degene die alle nieuwtjes naar buiten brengt) zegt dat Ihattaren zelf geen criminele daden pleegt. Hij zegt niet 'waarschijnlijk' hij houdt helemaal geen slag om de arm. En er moet sowieso veel uitgezocht worden van de dingen die Van den Heuvel roept, dus ….

10-08-2022 10:55

Ferd +38589

zodra figuren als jij met feiten om de oren geslagen krijgen gaan ze schelden, zo typisch. Zo vreselijk typisch, en normaal voor iemand met een IQ van 63

10-08-2022 11:01

In Bassey we trust +15361

Mo begeeft zich op glad ijs.. heel dom.

10-08-2022 20:45

Godenzoon24 +15388

Verweij je bent echt een ongeloofwaardige ,onverschillige , hypocriete mafkees. Als de Telegraaf jou en Valentijn zou laten vallen zou ik dat wel heel goed begrijpen.

Slachtoffer, rot toch op. Hoeveel kansen moet hij krijgen? Alsof Ajax hem niet een vangnet heeft geboden en niet in hem hebben geïnvesteerd. Hem het slachtoffer maken en Ajax de schuld geven, dan ben je echt de weg kwijt! Irritante stoker!

En alles valt of staat bijnof het waar is. Maar Verweij zijn reactie is gebaseerd op wanneer het waar is. En dan ben je gewoon niet goed snik als he deze mening verkondigd.

09-08-2022 11:17

Harrie.S63 +1699

Dus volgens verweij is Ajax dan hypocriet na alles wat ze voor hem hebben gedaan.
PSV liet hem nadat ze alles hadden gedaan om hem te helpen ook vallen, maar als Ajax dat doet zijn ze gelijk hypocriet.

09-08-2022 11:16

ajaxcied4life +26076

Het doorgeefluik dat normaliter met zijn neus voorop staat om mensen naar de lynchplaats te dirigeren speelt nu de barmhartige Samaritaan t.a.v. een weliswaar begenadigd talent, maar ook een die kennelijk banden onderhoudt met onderwereldfiguren, maar nu is het toch ineens Ajax dat te hard zou optreden. N.b. hun eigen misdaadjournalist schrijft en zegt dat er een auto van Ihattaren in brand zou zijn gestoken en hij een medium crimineel zou hebben bezocht in een gevangenis.

Iemand schreef al, is Verweij soms maatjes met zijn zaakwaarnemer ofzo? Want het is duidelijk dat er iets speelt in het onderwereldmilieu en wie kan ons dan garanderen dat de spelers en werknemers van Ajax veilig zijn op de toekomst? Wat is het ook een kutlrantje

09-08-2022 10:59

Kaatje +4829

Dagelijks schrijven deze "heren" criminele artikelen...

09-08-2022 10:49

Jortjuh14 +2993

Waar ik echt moe van word, is dat er alleen maar wordt gefocust op zijn bezoek aan de gevangenis. Dat is op zich al een red flag, maar de focus moet vooral liggen op zijn inzet en prestaties in zijn werk. Dat is zwaar onvoldoende. Het is vrij logisch dat Ajax denkt "We willen Mo graag helpen, maar hij geeft niet de indruk dat hij wil werken voor een contract/carrière".

Dan vind ik het erg logisch dat Ajax hier een harde keuze in maak. Eigenlijk moet Ajax zich opstellen als een werkgever, niet als een vriendeninstantie.

09-08-2022 10:13

Godenzoon24 +15388

Idd hij komt gewoon 4 weken niet opdagen. Het is niet alleen dat bezoek!

09-08-2022 11:20

Ferd +38589

2 weken, en in overleg met Ajax

10-08-2022 06:23

Godenzoon24 +15388

Maar dat doe je niet enkel omdat je iemand een bezoekje hebt gebracht.

10-08-2022 09:05

Babangida83 +23952

Dat vind ik wel mooi verwoord van Verweij en dat hoop ik toch van ganser harte. Maar ik weet niet wat er allemaal gebeurd is al.

09-08-2022 09:33

IRBaboon +6852

Weg met die gozer. Gangstertje spelen doe je maar ergens anders.

09-08-2022 09:11

Hetzijnmaar +5453

Aghossy gangstertje spelen mag ook al niet meer
Vroeger speelde wij indiaantje en jatte frikandellen uit de automaat bij de Febo trokken aan de noodrem van de supporterstrein
moet ik nu ook mijn seizoenkaart inleveren

09-08-2022 09:20

DonAdam +2360

Alsof kattenkwaad hetzelfde is als wat de organisatie van Taghi doet... Heb je soms ook een misdaadjournalist omgelegd?

09-08-2022 10:18

Harrie.S63 +1699

Dat deed ik vroeger niet, wat een crimineel ben jij.... 😁

09-08-2022 11:18

Godenzoon24 +15388

Echt hetzelfde. Wel de domste opmerking gefeliciteerd

09-08-2022 11:21

YRGI +32964

Ja. Lever maar in aso.

12-08-2022 12:04

Siemjo +7911

Hij wordt niet als verdachte gezien. Men is nog steeds vrij om iemand te bezoeken in de gevangenis. Zolang hij nog niet door het OM wordt vervolgd of door een rechter veroordeeld is heeft hij nog geen strafbaar feit gepleegd. Dus nog even afwachten voordat men een conclusie trekt.

09-08-2022 08:37

ajaxmachtig +815

Uiteraard is het niet strafbaar. Maar het is niet handig. En zeker al niet voor Ihattaren, die al een paar streepjes achter zijn naam heeft. Het kwartje lijkt bij hem maar niet te vallen. En er is blijkbaar ook niemand in zijn directe omgeving die hem daarmee kan helpen. Ik zie het zeer somber in voor deze jongen.

09-08-2022 08:41

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25439

Mike Ajax is geen sociale werkplaats misschien de telegraaf wel dus vraag aan Huntelaar zijn nr

09-08-2022 07:45

Dennisjez +1113

Het is zo lekker makkelijk om bij de Telegraaf te werken hè. Had Ajax hem zijn contract nu aangeboden dan was het belachelijk dat ze dit hadden gedaan terwijl hij met criminelen in contact is. Nu doet Ajax dat niet en is het asociaal dat ze hem niet bijstaan

09-08-2022 07:45

VakM +2196

Moeilijk verhaal. Als je arm bent opgegroeid is het vaak het grote geld erg aantrekkelijk. Dat betekent ook dat sommigen onder de indruk zijn van fouterikken of tuig. Hij is 20 en heeft wel recht op een tweede kans als Ajax denkt dat hij het echt anders gaat doen vanaf nu. Aan de zijlijn krijg ik de indruk door zijn insta Posts dat hij zijn fouten niet begrijpt en verloren is. Maar dat is op basis van een oppervlakkige tweet. Ik hoop dat ik ongelijk heb

09-08-2022 07:40

31xAjax +7970

Hij heeft in Eindhoven meerdere kansen gehad, daarna nog één in Turijn, Genua en Amsterdam. Ik weet niet de hoeveelste kans hij nu zou moeten krijgen maar zéker niet de tweede....

09-08-2022 07:46

Maikel +6862

Hij had 10 kansen bij PSV, 1 bij Juventus en Sampdoria en nu krijgt hij al de 2e bij Ajax.
Wie de Rode Draad nu nog steeds niet ziet ....
Dit gaat een never-ending story worden. Noodrem trekken.
Einde carriere.

09-08-2022 09:27

VakM +2196

Mo is 20 hè? Weet niet hoe slim jij toen was, ik hoop slimmer, maar hij is nog erg jong

10-08-2022 10:58

Maikel +6862

In ieder geval slim genoeg om hulp aan te nemen en me niet 2x aan dezelfde steen te stoten. Dus, veel intelligenter dan Mo.

10-08-2022 11:54

Godenzoon24 +15388

Jaxwant voetballend zou die niet aan zijn centen komen. Kan beter dat zijn best gaan doen!

09-08-2022 11:22

eros +4820

Ik zou voor 2 miljoen zeker de gok nemen. We hebben meer geld weggegooid aan Magallan, Bande, Pierie om er maar een paar te noemen.

09-08-2022 07:35

PietjePrecisie +1994

Dus als een speler zware problemen heeft dan is Ajax moreel verplicht hem te helpen door voor miljoenenen zijn contract te verlengen? Dat is een bizarre uitspraak.

09-08-2022 07:29

Hans Verhagen +14140

Als Ajax hem laat gaan pakt Psv hem op en alleen om dit te voorkomen zou ik die 2 miljoen gewoon betalen.

09-08-2022 06:44

Maikel +6862

Ik geloof dat ze daar echt heel blij zijn dat ie weg is. Ze hebben er zeker alles aan gedaan om hem op het juiste spoor te krijgen en niet alles lag aan Schmidt.

09-08-2022 07:28

YRGI +32964

Het lag allemaal aan Ihattaren zelf, blijkt nu. PSV heeft er alles aan gedaan.

12-08-2022 12:06

Brownfinger +2005

Messentrekkers, pillenslikkers, pielezwaaiers.....bij ons kan het allemaal, dus het verhaal rondom ihattaren verbaasd me ook eigenlijk niet ;)

09-08-2022 06:11

Koningtoto +60644

Ach vroeger hoorde dat allemaal bij Amsterdam. Tijden veranderen zullen we maar zeggen.

09-08-2022 06:51

Hetzijnmaar +5453

Want Amsterdam is

09-08-2022 09:12

Ferd +38589

…. poep op je brownfinger?

10-08-2022 06:26

Mudjie.M +1790

Mo moet eerst maar gaan trainen....de rest komt van zelf wel

09-08-2022 02:12

Simpelishetmoeilijkst +25360

Pas als we iets horen van Ajax en/of Mo kunnen we misschien een oordeel vellen. Nu zeker nog niet, want dit artikel van een riool journalist zegt niets, waarvan we weten of het klopt.

09-08-2022 01:10

Alexander40 +6114

Als Ajax hem niet laat gaan waar zij hou dan moeten spelen? AM hebben we al opties te over en hij gaat Antony never uit de basis spelen.

09-08-2022 00:42

Cello +52979 moderator

Wanneer Ajax zou beslissen om vanwege publieke opinie afscheid te nemen van Mo dan kan het wel eens een dure fout zijn.
Het zou me, na het verhaal van Driessen (en mocht dat waar zijn), niet eens verbazen als Mo zelf niet meer door wil met Ajax. Iets wat veel ajacieden hier op AS met veel gejuich zouden ontvangen als je de berichten zo leest.
Maar......
Als namelijk blijkt straks uit feiten, dat Mo weinig tot helemaal niets te verwijten valt dan kan ik me heel goed indenken dat er minimaal 2 andere clubs in de ED staan te popelen om hem op te pikken. Zij hebben ook een afgetrainde Mo gezien, die veelbelovende dingen liet zien de eerste 2 oefenwedstrijden. En 2 mio neertellen bij Juve lukt zowel PSV als Fnoord heus nog wel en gaat een koopje zijn als straks in april/mei een kampioenschap te vieren valt!. Die zijn dan de lachende 3de, die Ajax kunnen bedanken, dat zij Mo weer fysiek op de rails hebben gekregen en daar dan de vruchten van plukken.

09-08-2022 00:04

stefanwillem +12156

Ik snap je verhaal maar kijk los van de zaken die niet duidelijk zijn nou eens naar de feiten en puur het gedrag van deze jongen. Dan kun je toch niet ontkennen dat er structureel iets goed fout zit bij hem?

09-08-2022 06:23

YRGI +32964

Je bent effe vergeten dat hij gewoon weken niet kwam opdagen?

12-08-2022 12:07

Cello +52979 moderator

@YRGI

Vergeten?. Volgens mij ben jij vergeten, dat hij toestemming daarvoor had. Het werd door Ajax zelfs gecommuniceerd als, dat hij de tijd kreeg 'privézaken in orde of op orde te brengen'. Van "gewoon" niet komen opdagen is totaal geen sprake geweest, maar dat maken sommige mensen er graag van. Onterecht,

12-08-2022 14:19

Lagasj +2905

Verweij weet niet wat a-sociaal is.

09-08-2022 00:00

Caparzo +4245

De Telegraaf, in WW2 stond een SSer aan het hoofd. Speekbuis van de nazi's, totaal foute krant. Opportunistisch geld verdienen onder de gegeven omstandigheden, dan maar je ziel verkopen. In de decennia erna groeide het verdienmodel uit naar sensatie/insinuatie in CHOCOLADELETTERS op papier (beproefde en commercieel succesvolle formule). Dat is nu nog steeds zo, en nog steeds genieten bepaalde elementen van de samenleving daar met volle teugen van. Ik niet.

08-08-2022 23:47

DankzijCruijff +48731

Wat iedereen er ook van vindt; ik heb sterk het gevoel dat Ajax hem nog niet laat vallen en deze week op een constructieve manier met hem om tafel gaat.

08-08-2022 23:40

stopperspil +11203

Gaap, gaan we weer..

08-08-2022 23:35

twynestar +28583

Je kunt kijken of hij bij Jong Ajax het seizoen af kan maken, evt de huurconstructie verlengen. Als dat zonder gedoe verloopt dan kun je in de zomer verder kijken.
Ik heb alle sympathie voor de omstandigheden en denk dat Mo echt per ongeluk in de greep van verkeerde jongens is beland. Maar je moet ook de naam van je club beschermen, bovendien lijkt het erop dat Mo nog steeds vrij domme keuzes maakt, al zal dat blijken.

Je wil een warme club zijn maar als Mo echt nog steeds in de gevangenis op visite gaat, ook al zou het een heel andere neef betreffen die er voor belastingfraude zit, dan snapt hij echt niets van zijn situatie en hoe PR werkt en hoeft Ajax zich niets kwalijk te nemen als de druppel een keer de emmer doet overlopen.

08-08-2022 23:04

Gogopepa73 +3529

Ik vind dat een goed optie, tot december (of het WK) bij Jong Ajax ballen en dan maar zien of ze met hem verder gaan. Dan ligt het uiteraard helemaal aan hem hoe hij daar mee omgaat.

08-08-2022 23:30

Benleiden +7280

Verweij weer onder de plak van zijn zaakwaarnemer? Zal die een jaartje Febo aangeboden hebben gekregen?

08-08-2022 23:04

EuforischeRealist +15621

Beetje dom geredeneerd van de mannen. Natuurlijk is het nog niet helemaal klaar voor Mo, dan hadden ze immers niet 3 weken gewacht met een gesprek en hem nog individueel laten trainen op de toekomst.

Er wordt hem vandaag of morgen duidelijk gemaakt dat hij aan zijn allerlaatste kans begonnen is. Zelfs een afgezakte sok is nu de druppel en zo duidelijk moet het kennelijk maar zijn. Je kan het er lang en kort over hebben maar bij Mo zijn randzaken hoofdzaken al minimaal 2 seizoenen en dat werkt niet in een transport en al helemaal niet in het profvoetbal.

08-08-2022 23:03

DankzijCruijff +48731

Het woord "transport" is na alle bendes waar hij de afgelopen tijd mee is geassocieerd nogal ongelukkig gekozen.

08-08-2022 23:42

EuforischeRealist +15621

Kennelijk typte ik te snel en ging de autocorrect ermee aan de haal. Ik bedoelde te schrijven teamsport

09-08-2022 00:12

AvStern +5966

Dat is precies de kern. Goed verwoord.

09-08-2022 00:29

Eurysaces +29544

Ajax zal met die jongen in gesprek gaan en dan zal er een keuze gemaakt worden. Ik ben zelf van mening dat als hem niks te verwijten valt en hij open staat om te doen wat Ajax van hem vraagt, je hem inderdaad nog niet de deur moet wijzen.

Je moet ook begrip hebben voor de situatie waar deze unieke jongens in zitten. Aan alle kanten wordt aan ze getrokken en op jonge leeftijd moeten ze al hele volwassen keuzes maken.

Daarbij is Ihattaren helemaal een jongen waar de focus op ligt. Kijk bijvoorbeeld naar Warmerdam, die werd/is verdacht van verkrachting en daar hoor je in de media amper wat over. Bij Ihattaren ligt er echt een vergrootglas op. Dus, als het mogelijk is om Ihattaren nog een kans te geven, hoop ik dat Ajax hem die geeft.

08-08-2022 23:00

Godenzoon24 +15388

Verdacht is niet veroordeeld. Maar in dit geval met Mo ook niet. Echter is dit niet het eerste en niet zijn eerste kans. Dat is wel een verschil. Maar mocht hij wel veroordeeld zijn geweest moet je ook van Warmerdam afscheid nemen imo.

09-08-2022 11:30

Sopje +30

Ze zijn er wel druk mee bij de Telegraaf. Je zou bijna denken dat ze er een belang bij hebben. Gelukkig kunnen ze bij ajax zelf wel bedenken wat ze hiermee moeten. Daar hebben ze het duo Mike V. en Valentijn D. niet voor nodig.

08-08-2022 22:54

michelt +796

Besef wel dat er een risico bestaat dat andere jonge spelers, die goed met Mo overweg kunnen ook de verkeerde mensen kunnen tegenkomen. Hier zit Verweij echt fout omdat hij niet precies weet wat er speelt

08-08-2022 22:53

FCDuivendrecht +5487

Precies dit. Criminelen en mensen die zich omringen met criminelen moet je behandelen als radioactief afval. Voor iedere functie waarin een hoge mate van integriteit is gewenst zal je dit meekrijgen.

08-08-2022 22:57

FCDuivendrecht +5487

Misschien kan de Telegraaf hem een stageplek geven. Ik hoop namelijk dat het bij Ajax einde oefening is voor Mo.

08-08-2022 22:53

PJS +5005

Zolang ik niet weet wat het ware verhaal is heb ik geen mening. Ik hoop Mo iig snel op het veld bij Ajax te zien.

08-08-2022 22:31

ProfessorX +19827

Ik snap Ajax wel .
Je leest steeds vaker over inmenging criminelen in de topsport waar enorm veel geld in rond gaat .

Verweij is een oude zak die zich zelf bevlekt en kwijlend laat zien hoe erg goed hij is .

Bah misselijke vent.

08-08-2022 22:30

OwenStevenDalberg +27551

Van der Sar moest vorig seizoen opstappen na de Dickpicks van Overmars. En daar bleven ze naar over doorzeuren. En nu willen ze iemand mogelijk wel wegsturen met een in mijn ogen zwaarder vergrijp dan van der Sar en dan is het asociaal.. Snappen ze het zelf nog? Met andere woorden, Ajax kan het nooit goed doen

08-08-2022 22:18

Cello +52979 moderator

@OwenStevenDalberg

Zucht.... okay ik bijt. Je zegt zwaarder vergrijp. Vertel eens.... welk zwaarder vergrijp dan?. Aangezien Mo, uit de berichtgevingen over hem, niks heeft gedaan dat verboden is, niks gedaan heeft dat misdadig is, niks crimineels, etc.
Als, en dat is een grote als.....alles min of meer zou kloppen dan is het op z;n ergst moreel verwerpelijk te noemen. Maar zelfs dat is geen misdaad of vergrijp, laat staan verboden. Wel dom.

08-08-2022 22:50

Hetzijnmaar +5453

Antony zal ook wel wat criminele kennissen hebben het is net waar je opgegroeid bent
Documentaire over Serero in Zuid Afrika waar hij ook op bezoek ging naar oude bekende die vast zaten hoorde je niemand over
Promes heeft waarschijnlijk foute dingen gedaan en Mo dus niet
Hij was gewoon fit maar moest door tips van een Journalist met n dikke PSV kop zijn voorbereiding stoppen en mocht niet mee naar Oostenrijk
Dus dat hij niet wedstrijd fit is komt meer door aannames vanuit de media , En helaas zitten er veel papegaaien die alles wat de telegraaf schrijft gelijk voor waarheid aannemen

08-08-2022 22:16

Nick14 +25889

Ah oke.
En heb je ook een verklaring voor het niet krijgen van een rugnummer, een gesprek met de directie zonder trainer erbij en het feit dat hij ergens apart moet trainen?

08-08-2022 22:34

Wouter.H +11163

Geen idee.. Ik laat Ajax het lekker met Mo bespreken. Ik hoop dat de nuance nog komt.

08-08-2022 22:10

ricky10 +5915

Jullie manier van geld verdienen is pas asociaal, Mike en valentijn.

08-08-2022 22:04

kaka1988 +2149

Als Ajax vertrouwen uitspreekt, zeggen Mike en Valentijn volgende week dat 't onbestaanbaar is dat een club als Ajax zich met criminelen in laat.. Zo voorspelbaar.

08-08-2022 22:00

Nick14 +25889

Het is genoteerd. We komen er op terug.

08-08-2022 22:35

Masz +3731

En je mag hier niet vertellen dat John een psv supporter is want dat is toch zo'n integere kwaliteit journalist.

09-08-2022 00:06

Ajaxdebeste35 +15536

Ga toch weg man.
John vd Heuvel is een betrouwbare journalist die altijd alles goed uitzoekt. Hij is dan wel de laatste die op basis van clubvoorkeur artikels schrijft

Kinderachtige gedachte man…

09-08-2022 08:32

Masz +3731

Uitzoekt?
Wat heeft hij over Mo uitgezocht?
Hij heeft bronnen binnen de politie en dat zijn geen politiwoordvoerders.
Met de huidige privacy wetgeving zou het me niet verbazen dat dit soort contacten illegaal zijn en meer verwijtbaar zijn dan het bezoeken van iemand in een inrichting.

09-08-2022 10:19

tomtiedom +308

Vind de berichtgeving van beide heren bij de Telegraaf al jaren asociaal naar Ajax toe. Startende met het afmaken van ten Hag vanwege zijn accent en alle kwalijke stukken daarna.

Neemt niet weg dat Mo zijn eigen glazen heeft ingegooid als dit allemaal waar mocht wezen.

08-08-2022 22:00

markk +8909

Ik kan weinig nuttigs hierover zeggen. Wellicht stammen de contacten uit zijn tijd voor Ajax. Wellicht was hij niet op de hoogte van de criminele activiteiten van zijn vrienden. Hoe dan ook een kwalijke zaak maar ik ben het met Mike eens dat het te makkelijk is om zo iemand zomaar te laten vallen mits blijkt dat hij er nu ook weer met de pet naar gooit. Ik kreeg anders wel de impressie dat hij weer op het rechte pad zat en zijn best deed om weer het draad op te pakken.

08-08-2022 21:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.