Verheijen geeft Ajax advies: 'Als ik Farioli was, dan zou ik het andersom doen'

door Bart Veenstra 104

Bron De Telegraaf

Verheijen geeft Ajax advies: 'Als ik Farioli was, dan zou ik het andersom doen'

door Bart Veenstra 104

Bron De Telegraaf

Raymond Verheijen heeft Francesco Farioli in een interview met De Telegraaf van advies voorzien inzake de conditieopbouw van de spelers van Ajax. Sinds de eerste twee speelrondes in de Eredivisie is het rotatiebeleid van de Italiaanse trainer onderwerp van gesprek en Verheijen heeft er ook zo zijn mening over.

'Als ik Francesco Farioli was, dan zou ik het andersom doen', zegt de voetbaldocent, die in het verleden inspanningsfysioloog was. 'Op het moment dat spelers nog niet volledig wedstrijdfit zijn, dan zie je trainers die wat meer tijd hebben – in de voorbereiding – de nadruk leggen op trainingsarbeid. En als je heel hard traint, dan moet je de wedstrijdminuten rustig opbouwen, omdat je anders te veel piekmomenten in de week hebt.

'Maar je kunt het ook omdraaien: de wedstrijden benutten om de spelers fitter te laten worden en de trainingsarbeid doseren, omdat er toch al twee piekmomenten zijn”, aldus Verheijen, die zegt dat de ene aanpak niet per se beter is dan de andere aanpak.

'Het is per situatie verschillend. Je moet objectief kijken wat voor jouw spelersgroep het beste is', zegt Verheijen, die wel advies heeft voor Ajax. 'In het geval van Ajax zou ik kiezen voor meer wedstrijdminuten en minder intensieve trainingsarbeid, omdat zij nog automatismen moeten ontwikkelen en daarvoor is een zelfde formatie vereist. Je moet je beoogde elftal samen laten trainen én spelen.'

Verheijen hamert op automatismen

Volgens Verheijen heeft het met de hersenen te maken, zo vertelt hij. 'Voetballers handelen vooral onbewust, omdat er meestal geen tijd is om na te denken. Dat geldt ook voor het communiceren tussen spelers. Als bijvoorbeeld de rechtsback steeds dezelfde rechtsbuiten voor zich heeft in trainingen en wedstrijden, zal zijn onbewuste brein op een gegeven moment aan de lichaamshouding van de rechtsbuiten al herkennen wat hij wil. Hierdoor zullen spelers veel minder miscommunicatie hebben en minder balverlies lijden. Dergelijke automatismen kan je maar op één manier ontwikkelen. En dat is niet door je elftal op acht plaatsen te wijzigen', besluit Verheijen.

Lees meer over:
Plaats reactie

HStorm +3167

Dus Fariola bewandelt de juiste weg blijkbaar en doet precies het tegenovergestelde van wat de TG zou doen. Top!

21-08-2024 19:18

Dolblij +45463

Verheijen, toptrainer op hoogste niveau, gaf Armenie vleugels, schreef boeken. Zeker iemand waar je ademloos naar luistert als hij advies geeft.

20-08-2024 22:47

FlyingDutchMan +17316

Jeetje, leeft die pannenkoek ook nog..

20-08-2024 22:07

RobbertB +2187

Liever 20 spelers optrainen. Inzetten. Spelwijze tijdens trainingen duidelijk maken. En op 1 september eens gaan kijken wie er eigenlijk nog allemaal is.

20-08-2024 21:32

maikelklaassen +746

20 juni was de eerste training.... en zoveel internationals waren er ook niet op het ek. Er had gewoon al een vaste basis moeten staan!

20-08-2024 19:16

Gwoon_Paul +286

Leeft ie ook nog? De wijsneus die zelf nooit iets heeft gepresteerd maar het altijd beter weet dan iedereen die al jarenlang in het vak zit. Zelfs de meest succesvolle personen worden door hem de maatgenomen alsof het een stel kleuters zijn.

En weer typisch dat uitgerekend De Telegraaf deze clown weer een podium geeft.

20-08-2024 19:02

DeMeervanweleer +7588

De Hekking onder de inspanningfysiologen

20-08-2024 18:58

Myriad +7125

Gaaei en Sutalo hebben na een jaar nog niet door waar de ander loopt. Extra speelminuten gaat dan niet meer helpen.

20-08-2024 18:15

AjaxHoorn +32989

Dit is zon opmerking waar ik van denk. Overal worden fouten gemaakt. Bij alle absolute topclubs. Het is niet ineens weer de schuld van die gasten.

20-08-2024 19:51

Been +12549

Het leest als zinnige theorieën wat die Verheijen roept, maar het valt me wel op dat hij altijd het tegenovergestelde zegt van wat er gebeurt. En dan vooral over clubs waarmee het moeizaam loopt.

20-08-2024 17:30

JoeBlow +8220

En vooral zonder zelf ook maar een minuut ergens voor verantwoordelijk te zijn en dan ook nog eens zonder inzicht te hebben in de data die de beslissing van de medische en technische staf van Ajax stuurt.

Hij praat als een consultant op zoek naar werk. Oh wacht, hij IS een consultant op zoek naar werk.

20-08-2024 18:44

Tinus +10408

Het is een tijd stil geweest rond Verheijen. Een paar jaar terug zat hij overal waar het niet zo goed ging er meteen bovenop via de pers. Allemaal betweterige opmerkingen en meningen ter meerdere glorie van zichzelf. Vervelende man die je ver van je toko moet afhouden.

20-08-2024 18:55

MPAjax +8442

schnabbelaars zijn het bij de telegraaf, vraag me af wat hun echte baan is

20-08-2024 16:16

JoeBlow +8220

Schnabbelen is een baan in 2024. Net als "influencen".

20-08-2024 18:45

Ricoteb +53174

Komt meneer de fitness trainer weer. Deze man werkt helemaal niet bij Ajax en kan dus niet de fysieke cijfers inkijken, hoe kan hij dan in godsnaam vanuit zijn functie hier een mening over vormen? En heb het even opgezocht, Nice speelde vorig jaar in het begin helemaal niet met wisselende opstellingen aan het begin. Dat laat zien dat het niet specifiek de werkwijze van Farioli is, maar dat het daadwerkelijk te maken heeft met de fitheid in de selectie.

20-08-2024 15:42

Adt +1653

Logisch!

20-08-2024 15:32

Web +178830

Waar alles op neer komt is dat het een hele zwakke selectie is
Gewoon geen goede voetballers
Als je surplus aan kwaliteit had, dan had je zondag de wedstrijd met 2 vingers in de neus gewonnen

75 procent balbezit en bijna niets creëren dat is heel zorgelijk tegen NAC Brenda, als ik dat ik het hier neer zet, doet al pijn

20-08-2024 14:51

Aurelius1 +19736

Ja, maar mensen besteden liever hun tijd aan nutteloze discussies over wat een trainer wel of niet doet in plaats van de focus te leggen op waar het werkelijk om draait, namelijk waar jij het over hebt.

20-08-2024 15:41

gi0vanni +7316

Precies en daar komt bij dat de spelers die door het EK, een blessure of te laat gekocht veel later aan de voorbereiding zijn begonnen.
Conditie moeten ze dus opbouwen, en het vervelende is dat omdat het seizoen al begonnen is dat gewoon punten kost want het zijn geen oefenwedstrijden. Verder klopt het dat we kwaliteit tekort komen. Helaas proberen ze alleen te verkopen. En niets te halen. Dan ziet het financiële plaatje er mooier uit maar als je het seizoen sportief verpest kost je dat op de lange termijn dus veel meer. Plaatsing van de CL mislopen is sinds dit jaar extra verlies want de inkomsten zijn flink omhoog gegaan.

20-08-2024 16:18

Ajaxfan31183 +16391

Dat snappen de meeste hier niet web , die denken nieuwe trainer en het is ineens Hosanna, en dan vallen de resultaten tegen en dan krijgt kroes ook nog hier om zn oren omdat hij geen lada's verkocht krijgt aan mensen die liever een dikke audi rijden , want daar kan je de spelers groep mee vergelijken, tenminste minimaal de helft ervan wat de afgelopen twee jaar is binnengehaald

20-08-2024 16:24

Pakschaal40 +2732

Kroes had vooraf een grote bek, en bekritiseerde zijn voorgangers meedogenloos. Mogen wij hem dan nu ook bekritiseren dat hij niets voor elkaar speelt. Als TD openlijk zeggen dat de aankopen van Mislintat troep is, helpt daar ook niet echt bij. Hij moet nu leveren, en anders had hij deze functie niet moeten accepteren.

20-08-2024 16:31

Ajaxfan31183 +16391

Nog al 1 die er geen bal van snapt , goed verhaal hoor de ballonnen worden voor je opgeblazen

20-08-2024 17:14

Web +178830

@Pakschaal
Zou jij die spelers kopen
Ze zijn nog te slecht voor Utrecht, en dat is geen smoesje

20-08-2024 20:36

3sterren +20205

@Ajaxfan31183

De meesten snappen best wel hoe de vork in de steel zit, of toepasselijker: waar de voet in de voetbalschoenen wringt, maar hoop doet nu eenmaal leven.
En dat is zo kenmerkend voor supporters.
Vooral als zij ook nog eens Ajaxfan zijn.

Compliment voor je metafoor ; ) …

21-08-2024 09:32

TeringHenkie +28606

Maar… maar FJ en Taylor zijn toch zulke goede voetballers?

20-08-2024 17:10

Web +178830

Wat brul je weer
Hou je eens in man, volgens mij ben je niet zo jong meer
Waar zeg ik dat die voldoen?

Die zijn niet gekocht
Goed lezen hè

20-08-2024 20:38

TeringHenkie +28606

Klopt, maar onze eigen niet gekochte spelers… zijn net zo slecht! Niveau Fc Utrecht!

20-08-2024 20:42

Web +178830

Ja dat klopt
En dan koop je ook nog niveau Utrecht of minder
En nog wel voor 115 miljoen
En het jaar er voor dito

Daar gaat het fout

20-08-2024 20:49

Henk.J +19

Weet je wat het leuke is? Het is erg nuttig om spelers voor het einde van het seizoen fris te houden. Dat je dan 8e staat is mooi meegenomen voor de play-offs.

20-08-2024 14:35

Maxwell_5 +6978

Het doel is niet om spelers vóór het einde van het seizoen fit te houden. Maar TOT het einde. Dat is echt een wezenlijk verschil. Niet alleen voor de speler, maar uiteindelijk dus ook voor de coach om de mogelijkheid te hebben om je beste 11 op te stellen, wanneer het jou uitkomt. En dus niet overgeleverd te zijn aan de breedte van je selectie, want we kunnen allemaal zien dat als je daar een beroep op moet gaan doen, wanneer het om 't echie gaat, de kwaliteit behoorlijk keldert.

20-08-2024 14:53

EricAjax1 +7537

Domme reactie ook weer dit..

20-08-2024 16:26

w86 +9467

Verheijen gaat er even aan voorbij dat er nog geen sprake is van een basis-11. Er staan spelers op het veld die wellicht nog vertrekken, er komen nog spelers bij, en een aantal zijn simpelweg niet fit.

Na 1 september is in ieder geval de selectie rond en zal er verder gewerkt worden aan een basis-11 met dan beschikbare spelers.

Je gooit de selectie gelijk in 2 groepen als je 11 spelers zogenaamd fit gaat maken tijdens wedstrijden, en de rest dus meer arbeid moet leveren op de training. Dat kan nu bij PSV omdat het daar relatief rustig is na vorig seizoen, maar helaas niet bij Ajax waar hopelijk nog van alles gaat gebeuren.

20-08-2024 14:35

3sterren +20205

Precies !
Dus het werken aan automatismen is al helemaal een onnozele bezigheid, als je straks de helft van je basis moet missen ...

20-08-2024 18:39

Henk.J +19

Die Farioli luistert toch niet. Praat zoveel, geen tijd om te luisteren. En te eigenwijs ook, vrees ik.

20-08-2024 14:33

Blava2 +154

Temporiseren vereist een bepaalde basis conditie. Die is nog steeds ondermaats bij veel spelers. Dat bleek afgelopen zondag wel. Alleen Godts en Hato liepen meer dan gemiddeld, bijgestaan door Taylor in de tweede helft. De rest had een vakantiedag opgenomen.

20-08-2024 14:29

TheSpecialOne +8934

Toch bespeur ik een contradictie in het hele gedoe rond de fitheid van de spelers. Volgens Farioli was hij trots op het feit dat zijn spelers zoveel kilometers meer dan normaal hadden gelopen tijdens de wedstrijd tegen Pana.
Hoe valt dat te rijmen met het niet fit zijn van de spelers? Wat is de waarheid?

20-08-2024 16:13

Blava2 +154

Fitheid betekent ook een goed herstelvermogen. Na een doordeweekse wedstrijd weer 100% kunnen geven in de eredivisie. Dan kan je wel 11km hardlopen tegen de Grieken maar als je verzaakt tegen NAC ben je gewoon niet fit. De meeste spelers die tegen NAC in het veld stonden hadden minimaal 45m tegen P. Wedstrijd eindigt laat, korte training op vrijdag en zaterdag. Juist dan moet je goed herstelt zijn om tegen NAC te spelen. De meeste spelers waaren daartoe niet in staat.

20-08-2024 17:22

3sterren +20205

Een contradictie ?
Juist niet, daarom gaf hij afgelopen zondag aan enkele ’kilometervreters’ rust.

Dat hij evengoed met complimenten strooit maakt hem een prima coach.

Zijn aanpak valt te prijzen, en werkt een stuk beter dan publiekelijk je selectie een brevet van onvermogen opplakken ...

20-08-2024 18:46

j0rnnn +5104

Telegraaf haalt alles uit de kast om de opinie te saboteren.

20-08-2024 14:27

Knalpot +3625

Het valt toch niet goed te doen, Farioli wil zo snel mogelijk iedereen op een gelijk niveau hebben en gokt erop dat de extra klasse van deze spelers de wedstrijden in de laatste fase alsnog beslist worden. Ga je met ze starten dan zijn de tegenstanders ook nog fris is het moeilijker het verschil te maken en verhoog je de kans op blessures. Alleen het rouleren gaat duidelijk weer ten koste van het samenspel en automatismen tel daarbij dat op een enkeling na niemand 2 wedstrijden op een gelijkwaardig niveau aflevert dan is elke roulatie inderdaad een gok op puntverlies.

20-08-2024 14:19

luigi_murciano +1489

This is the man who speculated on the Nouri case, saying that Keizer was guilty. Enough said, and good job De Telegraaf again.

https://www.ajaxshowtime.com/opinie/pot-hekelt-verheijen-te-genant-voor-woorden

20-08-2024 14:16

trodat4030 +97100

Opvallend dat de T zelf een mening heeft en vervolgens 'toevallig' allerlei interviews publiceert met meningen die hún mening zou onderbouwen.... Straks denken ze nog écht verstand vd materie te hebben..

20-08-2024 14:14

Aurelius1 +19736

Prietpraat in de marge. Koop goede spelers>resultaat.

20-08-2024 14:12

3sterren +20205

Prietpraat en jouw platitudes over kwaliteit en het effect van trainers; voor mij is dat lood om oud ijzer.

Natuurlijk zorgt een surplus aan kwaliteit in een voetbalselectie voor betere resultaten.
Wellicht kun je zelfs de jackpot ermee winnen, maar Ajax bevindt zich momenteel nu eenmaal niet meer in die luxe positie om spelers van enige importantie te strikken.

Dat is de huidige stand van zaken bij Ajax en de enige wetenschap waar ik rekening mee dien te houden …

21-08-2024 09:43

Aurelius1 +19736

Terwijl iedereen langzaam aan het beseffen is dat het allemaal om kwaliteit draait, wat onder Farioli weer bewezen is, blijf je maar tegensputteren en copen. De coping moet toch wel een keer klaar zijn zou je denken.

21-08-2024 10:00

3sterren +20205

Je zit zo vast geroest in je eigen denkwijze, dat je niet eens in de gaten hebt dat ik het voor een groot deel met je eens ben.

Zal het voor je simplificeren:
1 Kwaliteit > grotere kans op prijs;
2 Trainer > wel degelijk invloed op groep;
3 Ajax > te weinig kwaliteit;
Ergo
4 trainer > minder invloed op resultaat.

Als de selectie genoeg kwaliteit herbergt kan een trainer door verkeerde coaching en slechte oefenstof wel degelijk invloed hebben op het resultaat. Een negatieve invloed.

Ook met een slechte selectie kun je het resultaat beïnvloeden. Wederom negatief.
Dat is empirisch ooit aangetoond door ‘professor’ Maurice Steijn …

21-08-2024 10:22

Aurelius1 +19736

Nou, je bent het dus helemaal niet met me eens. We zullen over twee weken zien na Feyenoord en Utrecht hoe de mening hier omgeslagen is betreft Farioli. Want dat was zogenaamd de wondertrainer die invloed zou hebben.

21-08-2024 10:26

3sterren +20205

“Nou, je bent het dus helemaal niet met me eens”
“Helemaal niet” is zwaar overdreven.

Houd je je van de domme, of ben je misschien dommer dan je je voordoet.

Niemand op AS vindt Farioli een wondertrainer en ik zeer zeker niet.

Maar de beste man laat een frisse wind waaien en straalt positiviteit uit en dat is een groot, nee, heel groot verschil ten opzichte van zijn voorgangers.

En ongeacht het resultaat tegen de aartsrivaal verdient Farioli respect en steun van de supporters.

En die zal hij zeer zeker wel van mij krijgen …

21-08-2024 10:38

Babangida83 +23950

Daar heeft Verheijen natuurlijk een terecht punt. En dat is wat ze met Brobbey en Traore nu ook aan het doen zijn.

Alleen zaten er tussen Panathinaikos en NAC te weinig minuten om weer te herstellen.

20-08-2024 14:08

driehoekjes +3422

Farioli heeft gezegd dat verschillende spelers verschillende trajecten volgen van opbouw. Dus zinloos dit allemaal over 1 kam te scheren door buitenstaanders (inclusief supporters)

20-08-2024 14:06

altijdlastig +1122

Als ik Farioli was zou ik vooral z’n vrouw doen

20-08-2024 14:02

Nr.10 +111509

Dankjewel, Raymond, doen we niks mee.

20-08-2024 14:01

Juichtoon +32677

Raymond komt uit een DWS familie. Dat zijn halve Fnoorders...

20-08-2024 14:03

FysioPat020 +26061

Hieraan kun je weer herkennen hoe groot en belangrijk Ajax nog steeds is.
Iedereen wil zn zegje doen, ook al heb je er geen ballen verstand van, ook al heb je niks met de club, hebt er nooit gespeeld. Gijp & Co bijvoorbeeld. Gijpie is ook bijn 40 jaar later nog zo gefrustreerd over alles wat met Ajax te maken heeft. Omdat ie gepiepeld werd door de Ajacieden bij Oranje. Het zit hem zo ontzettend hoog dat ie nog steeds niet boven het niveau kroegpraat uitstijgt en grapjes moet maken over een eventuele komst van Weghorst.
Weghorst heeft meer mentaliteit in zn kleine teen dan Gijp in zn leeg hoofd. Weghorst heeft uit heel weinig heel veel gehaald. Dit in tegenstelling tot Gijp, die uit vrij veel helemaal niks gehaald heeft.

20-08-2024 14:00

Web +178830

Je wil toch niet zeggen dat Verheijen geen kennis heeft
Waarom mag Gijp niet zijn mening geven ( hij is er voor ingehuurd ook nog ) en wij wel
Weer je wat het is

Velen op AS dachten dat het alleen door de trainers kwam
Maar krijgen steeds meer door dat het een hele zwakke selectie is
Ik kreeg wat toe geslingerd als ik dat gezegd hebt

20-08-2024 15:01

TeringHenkie +28606

Klopt, tegen NAC begonnen we met 3 aankopen van Mislintat, waarvan 1 aankoop Sutalo prima speelde.

De rest was bijna allemaal eigen jongens zoals Janse-Hato-vdBoomen Brobbey, Hlynsson, Godts, en de wissels die erin kwamen waren ook oa Berghuis, Bergwijn,FJ, Taylor.

Inderdaad, het zooitje spelers wat Mislintat NIET heeft gehaald is pure middelmaat!

20-08-2024 18:55

Web +178830

Jij snapt het ook al niet dus
Geeft niet hoor, want je staat niet alleen

Zijn die jongens gekocht? Of stromen ze door uit de jeugd?

GEEN 115 miljoen


Dan moet je zorgen dat je beter koopt
Dat die eigen jongens niet aan de bak komen

20-08-2024 20:33

3sterren +20205

De eigen jeugd wordt ingezet omdat de spelers die gehaald zijn door Mislintat of slechter spelen, of slechter zijn.
In ieder geval het team presteert ondermaats en vaak tering slecht.
Of denk jij daar anders over Henkie ? …

21-08-2024 09:49

3sterren +20205

@Henkie

Zoals Web zegt: “je staat niet alleen”.

Maar ondertussen staat Ajax nu al op een miserabele plek negen.
Ook niet alleen, maar toch …

21-08-2024 09:52

EricAjax1 +7537

Iemand die totaal niet weet hoe de spelers van Ajax er fysiek bij lopen op dit moment zou het anders doen… Om moe van te worden

20-08-2024 13:58

BakkalBijter +11702

Hij zou het dus doen zoals we vorig jaar deden? Ik had alle spelers vandaag ook nog vrij gegeven.. Nee maar even serieus, Farioli doet dit zodat de hele selectie het hele seizoen fit is en het moreel bij de hele selectie goed zit. Ik snap dat wel. Ik had liever nu ook al een fitte basiself gezien elke wedstrijd, maar iedereen weet waar we vandaan komen en dat er, zeker op het gebied van fitheid, verandering nodig is.

20-08-2024 13:50

Juichtoon +32677

We dienen de ratten van het schip te verwijderen...

20-08-2024 13:43

3sterren +20205

Het liefste nog voordat het schip verder water maakt en zinkt naar de bodem van de oceaan der vergetelheid …

21-08-2024 09:54

noppenkoning +41477

Hij heeft wel gelijk dat je niet zoveel moet wisselen. Alleen het lastige is dat er een aantal spelers in de etalage gezet moeten worden. Daarnaast Brobbey, Bergwijn en Berghuis altijd wel wat met hun gezondheid of fysieke gesteldheid. En ook veel jonge spelers die nog moeten wennen en alleen Jong gewend zijn.

20-08-2024 13:37

3sterren +20205

Veel belangrijker nog is de onzekerheid wie er zullen blijven en wie er zullen gaan.

En wie er eventueel nog komt …

21-08-2024 09:57

ProfessorX +19827

man man man vandaar dat Nederlandse clubs boven aan staan in de Finales wereldwijd !
Farioli spreekt over de slimmigheid van de spelers iets waar hij na toe wil is totaal anders dan wat Verheijen verteld buiten dat Verheijen heeft nog nooit van zijn levens dagen een betaalde voetbalclub getraind gecoacht .

Maar ik lees de Telegraaf weer en begin me mateloos te irriteren aan Driessen en hoop dat Verweij hem op zijn plek gaat zetten anders doen andere het wel die man vraagt er publiekelijk erom en dat doet hij bij Ajax , maar ook bij Feijenoord, PSV en andere clubs

20-08-2024 13:33

JohnnyHeitinga3 +8016

Ah, frituurboy Mike heeft de hele dag rondgebeld en uiteindelijk weer een nobody in de voetbalwereld gevonden waarmee hij Farioli kan onderuit halen. Febo strikes again.

20-08-2024 13:31

Babangida83 +23950

Deze man werkte onder meer bij voor Bosz, die met zijn visie werkte in 2016/2017. Dat werkte best goed.

20-08-2024 14:56

Runnerlex +1752

Ze zijn tegenwoordig allemaal experts😂

20-08-2024 13:30

afca1985 +21458

Hebben we hem ook weer hoor

20-08-2024 13:26

Amp +37936

Goh, wat toevallig dat deze ook weer eens is opgegraven uit de grond door een specifieke krant

20-08-2024 13:25

Jeugd +24906

Helemaal eens met Verheijen.
Ik ben ervan overtuigd dat het heel erg belangrijk is dat je een team z.s.m. op elkaar ingespeeld laat zijn.
Hij stelt nu de conditie voorop, traint zich suf maar kan vervolgens geen vast team opstellen doordat ze dat fysiek niet aankunnen.

Net zo goed als je in oefenwedstrijden altijd ziet dat het vanwege de vele wissels rommelig wordt.
Hij had moeten kiezen voor een op elkaar ingespeeld team.

20-08-2024 13:22

FysioPat020 +26061

Verheijen vergeet er voor het gemak bij te zeggen dat de intensiteit in een wedstrijd veel hoger ligt dan tijdens iedere training. En als je dan net terugkomt van een langdurige blessure stijgt het risico op een nieuwe blessure, ook wanneer je de trainingsintensiteit doseert en reduceert.
Een inspanningsfysioloog is er niet om dit soort uitspraken te doen.

20-08-2024 13:20

Kryptonite +76987

Tell 'em Pat.

20-08-2024 13:29

FysioPat020 +26061

I will Bro 😉

20-08-2024 13:50

TheSpecialOne +8934

Of de intensiteit van de trainingen ligt te laag. In Duitsland hanteren ze het beruchte begrip Ausdauer. Dit houdt in dat de training erop gericht moet zijn dat de spelers gedurende negentig minuten en in een eventuele verlenging in staat moeten zijn hetzelfde hoge niveau te kunnen handhaven.

20-08-2024 17:14

3sterren +20205

Volg je Ajax eigenlijk wel ? Te laag !?

Volgens de spelers zelf trainen zij zich het snot voor de ogen onder Farioli, zo viel te lezen in enkele interviews in diverse media, waaronder ook AS.

Maar dat zegt natuurlijk ook weer niets besef ik me, want als je twee jaar lang hebt mogen flierefluiten dan is een spurt naar de FEBO al heel wat…

21-08-2024 10:03

TheSpecialOne +8934

Precies.
Het is maar welke maatstaf je hanteert... Als je het Duitse Ausdauer als maatstaf neemt, dan ligt het niveau van Ajax daar ver onder.

21-08-2024 10:12

Kryptonite +76987

Ah, spuit 11 moet ook ff wat zeggen, en natuurlijk doet hij dat in de Telegraaf, waarbij hij hoogstwaarschijnlijk allerlei suggestieve vragen kreeg. De hetze van Dumb en Dumber is officieel van start. Het was wachten op de eerste nederlaag zodat de zaag weer kan worden gebruikt.

Wat mij betreft zingen we Farioli iedere wedstrijd uit volle borst toe. Geen enkele trainer was akkoord gegaan met deze shitshow, maar hij klaagt niet (publiekelijk) en doet in ieder geval z'n stinkende best.

Fuck de Telegraaf.

20-08-2024 13:14

Web +178830

Wat een post
Eerder roep je dagelijks hier dat het materiaal niet zo slecht is en aan de trainers ligt?

En wat zeg je nu

Een trainer uit volle borst toe zingen
Ga je gang, zit je op een zangkoor
Mag ik daar heel erg om lachen

20-08-2024 14:56

Kryptonite +76987

Heb je een leesbril? Ik adviseer je om eentje te kopen. Mijn post ging namelijk niet om het materiaal en wat de invloed is van de trainer.

Maar nu je er zelf over begint: met hetzelfde materiaal, minus Bergwijn, presteert Farioli vele malen beter dan Schip. Doet pijn he dat je geen kijk op het spelletje hebt?

20-08-2024 15:08

TheSpecialOne +8934

Je lijkt Farioli wel die op zijn pikkie is getrapt! Lol!

20-08-2024 16:10

Web +178830

Doet pijn als je geen kijk op het spelletje hebt?
Wat ben je toch zielig figuur
Ik zeg ik dagelijks dat Farioli een goede trainer is
Wil je niet lezen hè

Maar jij bent geschrokken wat er nu gebeurt en ik niet
Elke dag was het dat het alleen door de speler kwam

En ga je nog de trainer toe zingen
Wat een rare opmerkingen

20-08-2024 20:46

Kryptonite +76987

Haha gozer, jij bent de meest infantiele 70 plusser die ik ooit ben tegengekomen. Je trekt je eigen conclusies die op niets zijn gebaseerd, speelt vervolgens op de persoon en kruipt daarna in je slachtofferrolletje als iemand van zich afbijt. Zo kennen we je weer.

20-08-2024 20:59

Web +178830

Liegen mag niet hè
Ga even zeggen dat je niet alles bij de vorige trainer legt

De eerste zin zegt weer alles

Neem je ook fluitjes mee voor Farioli toe te juichen
Heb je wel een seizoen kaart?
Petje op

20-08-2024 21:03

Kryptonite +76987

Haha wat een treurwilg ben jij. Ik laat het even hierbij, voordat je mij en jezelf een timeout of ban bezorgd.

20-08-2024 21:06

Web +178830

Succes met het toejuichen

20-08-2024 21:06

Kryptonite +76987

Thx, jij succes met het restant van je zielige leven.

20-08-2024 21:14

Web +178830

Lekker opbeurend
Jij moest eens weten hoe ik er op sta bij mijn vrienden, famile enz heel veel mensen
Dan zou jij jou kapot schamen

Ben je ook al eens geridderd in de orde van orde van oranje nassau
En waarom dat ook nog


Ik haal contant mijn schouders op denk er het zijne van

20-08-2024 21:23

Web +178830

Maar ik ga geen tranen toe juichen, hoe goed hij ook kan worden den
Eerst presteren

20-08-2024 21:24

Kryptonite +76987

Haha het boeit mij precies geen fuck hoe jij erop staat, hou het lekker voor je.

20-08-2024 21:48

TheSpecialOne +8934

Ik vind dat je over het algemeen zinnige dingen zegt, maar deze vijandigheid naar Verheijen toe verbaast me een beetje. Temeer daar Verheijen een gerespecteerd inspanningsfysioloog is geweest en jij bent dat overduidelijk niet. Ik ben iemand van de logica en ik vind dat Verheijen hierboven heel logische dingen zegt over trainingsopbouw. Bovendien onderbouwt hij zijn betoog ook met argumenten en roept niet iets om het roepen.

20-08-2024 16:08

Kryptonite +76987

Verheijen mag dan wel een gerespecteerde fysioloog zijn, maar hij is niet de fysioloog van Ajax. Met andere woorden: hij oordeelt vanat de zijlijn. En daar heb ik een broertje dood aan.

20-08-2024 16:50

TheSpecialOne +8934

Je doet nu precies hetzelfde als Verheijen terwijl hij notabene een inspanningsfysioloog is en jij volgens mij een jurist. Ik denk dat hij in dit geval meer ''recht'' van spreken heeft dan jij.

20-08-2024 17:17

3sterren +20205

Jurist, inspanningsfysioloog, trainer, coach, what’s in the name ?
Voor je woordgrap heb ik overigens wel een digitaal applausje over ; )

Ik probeer de aangeboden tekst van bovenstaand artikel objectief te beoordelen en daar is Verheijen wat mij betreft niet echt faliekant tegen de aanpak van Farioli, getuige het volgende citaat:

”aldus Verheijen, die zegt dat de ene aanpak niet per se beter is dan de andere aanpak.”

Maar omdat Raymond zich in het verleden te vaak een pain in the ass heeft getoond en meent overal een mening over te moeten geven, vind ik de benaming ”spuit 11”, die Kryptonite hem geeft, op zijn plaats.

En wel hierom:

Eerst nog het volgende van Raymond:

”Het is per situatie verschillend. Je moet objectief kijken wat voor jouw spelersgroep het beste is”

Dat is bijna één op één wat Francesco in de praktijk als antwoord geeft op de vraag waarom hij bepaalde spelers niet opstelt.

Vervolgens gaat Verheijen een betoog houden over ” automatismen”.

Want hij moet en zal een punt van kritiek geprint krijgen in het roddelblaadje.

Beste mijnheer de inspanningsfysioloog, dat is aan een trainer om de weg naar automatismen te bewandelen en die route daar naartoe ligt voor wat betreft Raymond Verheijen minder op het pad van voetbaltrainer ….

20-08-2024 18:28

Kryptonite +76987

TheSpecialOne

Hoezo doe ik nu "precies hetzelfde als Verheijen"? Juist niet, ik zeg helemaal niets over de fitheid van de spelers, omdat ik er niet dicht op sta. En hij ook niet, en dat is precies mijn punt.

20-08-2024 18:45

SwissAjaxFan +3972

Wie nog steeds dit walgelijke, negatieve boulevard krantje leest is geen Ajax fan in hart en nieren zoals ik dat ben sinds 1960😂🤩😂🤩

20-08-2024 16:50

DeMeervanweleer +7588

Het is het verdienmodel van de populisten. Trump doet het, Wilders doet het en de Telegraaf doet het. Feiten en nuances worden zorgvuldig gemeden, insinuaties, vuige leugens en valse suggesties worden gebruikt om chaos en boosheid te creëren.

20-08-2024 19:03

wijzijndebeste123 +164877

Houd toch op. EL-kwalificatie is voor Ajax essentieel. Dat wordt deze maand beslist. De Eredivisie pas in mei. Dus Farioli kiest er voor om zijn beste spelers te sparen voor de EL-kwalificatie wedstrijden. Zo simpel is t.

20-08-2024 13:14

JohanDW +669

Mag niet ten koste gaan van de Eredivisie.
Top-3 is daar een must en dan mag je niet van NAC verliezen. Nooit.

20-08-2024 13:40

Juichtoon +32677

Zelfs het grote Ajax verloor met 2-0 bij Nac een paar dagen na het winnen van de wereldbeker...

20-08-2024 13:44

AjaxYahudi +3109

Europa League plaatsing mag zeker ten koste gaan van de Eredivisie op dit moment, de kans is groter dat je je plaatst tegen die Polen met een fitte basis dan dat het verschil tussen plek 2 en 3 beslist gaat worden op 1 verloren pot aan het begin van het seizoen.
Niet plaatsen voor de Europa League betekent waarschijnlijk weer een forse budgetvermindering dit seizoen alsmede volgend seizoen.

20-08-2024 14:01

JohanDW +669

Da’s een andere situatie.
Je begint nu slechter aan de Eredivisie dan vorig seizoen onder Steijn en dan ligt een negatieve spiraal snel op de loer.

20-08-2024 14:22

Koningtoto +60641

Ook deze lul met vingers weer met zijn plasje erover.

Farioli bepaald, klaar.

20-08-2024 13:13

dp92 +11265

Dat was leuk geweest als de selectie geen achterstand had. Vorig jaar werd er genoeg gedoseerd en hadden we de minst fitste selectie van de ED. Daarnaast heeft deze man geen idee hoe de spelers ervoor staan bij Ajax.

20-08-2024 13:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.