Van Seumeren pleit voor inhalen FC Utrecht - Ajax

door Thijs Zwagerman 44

Van Seumeren pleit voor inhalen FC Utrecht - Ajax

door Thijs Zwagerman 44

Laatst geüpdatet

FC Utrecht-eigenaar Frans van Seumeren pleit ervoor om dit seizoen nog drie Nederlandse voetbalwedstrijden te laten spelen. Van Seumeren heeft het daarbij over de bekerfinale, AZ - Feyenoord en FC Utrecht - Ajax.

‘Waarom zou je de spelers en betrokkenen niet kunnen laten testen en dan laten spelen?’, vraagt de FC Utrecht-baas zich hardop af in gesprek met Voetbal International. ‘Sterker nog, als het niet meer kan om met publiek te spelen is het juist extra belangrijk om wel met iets te komen. Wat dacht je van het scenario waarin we dan alle beslissingen in drie wedstrijden laten vallen? In de competitie staan nog twee inhaalwedstrijden die uiteindelijke niet alleen iedereen op gelijke hoogte gaan brengen, maar ook nog eens beslissend kunnen zijn voor de titel.’

Van Seumeren stelt daarom voor om FC Utrecht - Ajax en AZ - Feyenoord, wedstrijden die in februari vanwege storm werden afgelast, alsnog te laten spelen. ‘Dat zijn wedstrijden waarin iedere club belangen heeft. Ook wij, want als we winnen stijgen we naar plek vijf en pakken we 750 duizend euro extra aan tv-opbrengsten. De derde wedstrijd is dan de bekerfinale.'

'Ik voorspel je dat alle kijkrecords gebroken worden en dan is het seizoen in ieder geval op een eerlijke manier beslist’, vervolgt de FC Utrecht-eigenaar. 'En we hebben het hier over grote belangen in tijden waarin je vooral veel uitgeeft en er weinig tot niets binnenkomt. Net als iedere andere branche moet je creatief durven zijn’, besluit Van Seumeren zijn betoog.

Lees meer over:
Plaats reactie

munser +0

Wat een gek

21-04-2020 17:39

AFCAPolarBear +542

Als je die wedstrijden gaat spelen, dan moet je ook het seizoen helemaal afmaken. Ik begrijp zijn punt, maar als die wedstrijden kunnen, waarom dan ook niet de andere 8?

20-04-2020 21:37

godlike +3810

Scheelt natuurlijk een slok op een borrel, Utrecht uit met of zonder publiek..

Denk dat Ajax op dit moment de uitwedstrijd bij Utrecht dan makkelijk wint.

20-04-2020 13:19

de-Ajacied +8

Lijkt me een goed plan. Ajax nog even revanche nemen op Utrecht. En feyenoord in een lege kuip zien verliezen van utrecht

20-04-2020 12:52

GdlT +1004

Jammer dat nu geen enkele journalist schrijft dat Van Seumeren voor eigen parochie preekt, dat gebeurt enkel bij AJAX.

Lees net het artikel waarin El Ahmadi verklaart dat ze een wedstrijd niet bewust hebben laten lopen. Je kunt op je vingers natellen dat hetzelfde bij een eventuele wedstrijd AZ-Feijenoord wederom zal gebeuren. Nu kan ik mij haast niet voorstellen dat een fit AJAX in een leeg Galgenwaard niet van FC. Utrecht zou winnen, maar het blijft een spel met een ronde bal.

20-04-2020 10:12

Kingoffdatoilet +17243

How about no.

20-04-2020 02:39

Cello +52979 moderator

Ik vind die Van Seumeren eigenlijk wel een leuke man. Je kan hem veel ontzeggen, maar dat hij hart heeft voor zijn cluppie, dat kan je de man niet ontzeggen. Heeft door de jaren heen al enkele tientallen miljoenen in die club gedumped (volgens mij een bodemloze put). Die ziet alweer aankomen, dat nu meer dan ooit hij straks moet gaan bijspringen. Dus ja...naast animositeit richting Ajax heeft ie ook wel degelijk financieel belang. Iedere euro die daar binnen komt is er één die hij niet hoeft te sponsoren.

19-04-2020 23:17

Gewoon Gijs +18422

Goed idee. Het lijkt me namelijk geen enkel probleem dan te zorgen dat de mensen allemaal thuis blijven en er geen grote groepen richting de stadions in Alkmaar Utrecht en Rotterdam zullen gaan. Geniaal plan. De speelronde die niet door alle clubs gespeeld is, kun je gewoon schrappen lijkt me. Donderdag is Ajax kampioen.

19-04-2020 23:01

GinoAFCA +14908

Als je die van seumeren hoort praten, denk je dat een alcoholist hoort praten

19-04-2020 22:00

Oliveira +0

Pfft als het voetbal door mazen, laconiek en geld toch blijkt door te kunnen gaan, dan zie ik geen reden waarom de rest van de bevolking dat niet kan. Wat maakt het dat voetbal volgens Dhr. van Seumeren zo bevoorrecht is om zich er minder tot niet van aan te hoeven trekken?

19-04-2020 20:49

Ajaxxxisdebeste +6

Alles uitspelen of nu stoppen, geen schaal is ook geen beker

19-04-2020 20:13

BokkieBokstra +11340

Niet alleen deze wedstrijden maar gewoon de hele competitie uitspelen. Dat moet het streven zijn. Er is nog tijd, zie even aan hoe een en ander zich de komend maand ontvouwt. Al zou het maar uitspelen zonder publiek zijn. Die burgemeesters met de grote mond moet je maar even negeren. Jammer dat zit soort mensen het niet kan laten voor de beurt te spreken. Wacht het nu even af, het streven moet zijn competitie uitspelen. Een mooie opstapje naar meer vertrouwen.

Wat dat betreft ben toch weer onder de indruk van Trump. Wat is dat toch een verstandige man die altijd eerst goed nadenkt voor hij wat zegt of tweet. Maar de prioriteit voor sportwedstrijden vind ik een hele verstandig. Je moet ergens beginnen met het normale leven. Sport is het belangrijkste.

19-04-2020 20:08

stefanwillem +12153

Als je sport in het normale leven het belangrijkst vind ben je psychisch behoorlijk in de war. Je adoratie van Trump geeft mij het idee dat je te weinig zuurstof hebt gehad bij je geboorte. De man roept in Twitter op tot rellen in diverse staten waar een lockdown geldt.

19-04-2020 20:35

TontoKarnaggel +42546

Hahaha, wil je hier mee stoppen a.u.b.? Die spelling en taal fobie van jouw maakt me erg onzeker tijdens het typen van me posts.

19-04-2020 21:27

stefanwillem +12153

Wat een zielig zooitje bij elkaar geraapte gekkies heb je hier toch. Of is het hebt? Of geraaptte? Ik ben niet zo slim als sommige hooggeleerde supermensen hier namelijk.

19-04-2020 21:57

stefanwillem +12153

Andete? Knap hoor.

20-04-2020 09:17

BokkieBokstra +11340

Nee joh, Trump is een malle man maar zijn oproep tot het weer in gang zetten van sportwedstrijden daar ben ik het wel mee eens. Ik vind het sport heel belangrijk, het is mijn favoriete tv bezigheid. Kan zijn dat ik psychisch in de war ben, niet zo gek in deze verwarrende tijden. Zou het heel leuk vinden als zich deze zomer de competitie afgemaakt wordt. Dat van die burgemeesters dat meen ik.

19-04-2020 21:03

vanreenen +10314

Bokkiebokstra kan je het toch niet kwalijk nemen dat ze het kind hebben weggegooid bij de geboorte en de nageboorte hebben gehouden?

20-04-2020 17:34

BokkieBokstra +11340

Nou nou, van Reenen, moet dat nou zo!

20-04-2020 20:06

TontoKarnaggel +42546

Ik weet niet of je gelijk hebt en ik ga me ook zeker niet bemoeien met jullie dagelijkse corona fittie maar dat stukje over dat Trump altijd zo goed nadenkt voor hij wat zegt of tweet was sarcasme toch?

19-04-2020 21:21

vanreenen +10314

Pakken we zo 750.000,00 euro. Dus geld is belangrijker, ook bij Van Seumeren. Ik heb nog een plaatsje vrij, maar het wordt wel druk hoor, in mijn nationale eikelenboom. Daar past Van Seumeren ook bij.

19-04-2020 20:01

Cruijffthebest +13438

Van Seumeren wil deze wedstrijden toch laten spelen in de hoop dat AZ wint en Utrecht ook wint.
Dan wordt AZ kampioen en is zijn haat naar Ajax weer een stuk meer goed gevuld, wat een eikel!!

19-04-2020 19:19

Aspers73 +3241

Nou, liever niet!

19-04-2020 18:53

mgtow +22318

Van Seumeren is de man die het wanbeleid van Fc Utrecht repareert door telkens weer miljoen in een bodemloze put te flikkeren. Al zegt hij: 1+1=2, serieus nemen gaat niet.

19-04-2020 18:28

Cello +52979 moderator

Ach laat Van Seumeren toch. Velen denken aan het Ajax van vlak voor het stoppen van de competitie, maar vergeten gemakshalve, dat Ajax (zou er ooit binnen-no-time gespeeld gaan worden) dan op VOLLE oorlogsterkte is. Iedereen zal beschikbaar zijn, incl. David Neres, die we misschien wel het meest gemist hebben al was het maar vanwege gebrek aan diepte in ons spel.

Ik heb wbt het verder spelen van de competitie totaal geen angst voor niemand niet. Zeker niet als we gewoon weer compleet zijn. Kom maar op Utrecht, Fnoord, AZ en al die anderen...... als jullie pakkie willen hebben.

19-04-2020 18:23

markk +8909

Inderdaad, Ajax zonder blessures en vermoeide spelers dat alleen maar het kampioenschap heeft om voor te spelen, laat echt geen punt meer liggen. De enige reden waarom Ajax nog niet minstens 20 punten op elk team voor staat is omdat het team kampte met veel blessures, vermoeidheid en de teleurstelling van het missen van de CL playoffs.

19-04-2020 19:12

AjaxDaniel +14527

Haha wat een grap, waarom specifiek deze duels dan? Omdat het inhaalwedstrijden zijn? Dan kan je net zo goed de laatste 4 ploegen ook degradatiewedstrijden laten spelen. Daarnaast weet je wel zeker dat Feyenoord dan AZ laat winnen want voor Feyenoord valt niks te halen.

Maar weest gerust ouwe Van Seumeren, de komende maanden zal niet meer gevoetbald worden.

19-04-2020 18:16

JariJari +15272

Beter gaat Utrecht trouwens gewoon failliet. Wat een kutploeg.

19-04-2020 18:13

Murph +963

Dan verliezen die Kakkerlakken maar wat graag met 20-0

19-04-2020 18:12

JariJari +15272

Dan haal ik liever onze thuiswedstrijd tegen VVV in. Kijk van Seumeren als we allemaal zelf mogen kiezen welke wedstrij we inhalen en welke niet wordt het een rotzooi.

We kunnen de huidige stand pakken, de laatste stand dat iedereen evenveel wedstrijden had gespeeld (voor de storm), de winterstop stand, de stand van vorig seizoen. Allemaal akkoord maar de huidige stand lijkt mij het meest eerlijk.

De bekerfinale wordt niet gespeeld en het ticket wordt aan de nummer 3 toegewezen. Klaar en erg simpel.

19-04-2020 18:11

Babayaka +7

En dan heeft ajax een wedstrijd meer dan az gespeeld.

Ze hebben allemaal hun hoofd in hun hol zitten.

19-04-2020 18:08

Naoro +166

Ze hebben inderdaad allemaal hun hoofd in hun hol.... maar je moet wel even wat meer lezen dan de titel :)

19-04-2020 18:14

B.dykstra +115

En je dacht toch niet dat feijenoord nog een heel klein beetje zijn best zou doen tegen AZ .die denken al aan de beker finale,dus zeer domme praat dit.alleen omdat die man Ajax haat.

19-04-2020 17:46

AjaxDordt +14077

Hou je lekker bezig met je hijskranen Frans!

19-04-2020 17:46

MPAjax +8441

Ja en Gudde zegt dat alleen Feyenoord - Ajax moet doorgaan xD Nog ff

19-04-2020 17:34

Ferd +38581

Graag, dat zijn 3 punten

20-04-2020 01:24

Deepblue +64

Of uitspelen, of schrappen
Tussenweg slaat nergens op

19-04-2020 17:32

AltijdGelijk +1

Hoe is dit een voordeel voor ( ons) de nummer 1???

19-04-2020 17:27

MarLuuk76 +3557

Gast wil gewoon eeuwige roem, voor zichzelf en Utrecht. Als de club die Ajax letterlijk van de titel gaat schoppen. Overigens ik hoef die titel niet. CL ticket wel, al heb je daar ws niet veel meer aan.

19-04-2020 17:19

talent020 +7

Haha wat een gelul van deze kerel, die lult heerlijk uit eigen belang, Feyenoord is al uitgespeeld dus AZ gaat daar in eigen huis overeen, en Ajax mag naar Utrecht uit dat met het schuim op de bek speelt, nee dat is Eerlijk Fransie,

19-04-2020 17:02

Superman +50

Succesvol ondernemer, jammer dat hij er verder weinig van begrijpt.

19-04-2020 17:02

Web +178830

Egoïst is die man
Eigenbelang staat voorop
Kijkrecords zullen er zeker zijn
Maar wat te denken van bij de stadions, die dag word Ajax dan kampioen
Groot feest enz, want dat hou je niet tegen ben ik bang
De Corona viert hoogtij die dag

Hoe is die man aan veel geld gekomen?
Hier gebruikt hij in iedergeval zijn verstand niet

19-04-2020 16:51

Redrum +96213

Kan iemand deze kneus misschien een draai om zijn orenge

19-04-2020 16:48

behangdelul +32812

Ik ben er wel van overtuigd dat als dit zou gebeuren, ajax Utrecht HE-LE-MAAL kleurenblind gaat tikken

19-04-2020 16:43

ghouleseddik +0

Schrap dan eerder de andere uitslagen uit speelronde 22.

19-04-2020 16:42

JSF +0

Over eigenbelang gesproken....

19-04-2020 16:40

TontoKarnaggel +42546

Echt hè, alles ligt eruit, van CL tot aan de OS, van tour de france tot Fomule 1, mensen durven de deur amper uit, duizenden bedrijven en ondernemers staan op omvallen en scholen en examens vervallen. Maar dat is allemaal bijzaak vergeleken met utrecht en hun kans om een europees wedstrijdje te spelen. Maar goed, het is ook reuzebelangrijk natuurlijk, de spanning of je er in de eerste ronde tegen een Wit-Rusische of toch een Albanese middenmoter uitvliegt....

19-04-2020 16:50

Web +178830

Om kapot te schamen

19-04-2020 17:37

PJK54 +1

zo die had een zware steen!!!

Wat een verschrikkelijke egoïst is die vent het gaat niet om de gezondheid van de spelers nee om 1 of 2 wedstrijden te mogen spelen in de EL, dan liggen ze er weer uit en is het over en uit. En natuurlijk om Ajax te "naaien" want die gaat naar de CL zoals het er nu uitziet en dat valt heel zwaar in dat Utreg!!

19-04-2020 16:36

Mokum31 +6141

Treurwilg

19-04-2020 16:32

TontoKarnaggel +42546

Natuurlijk, klinkt volkomen logisch. Het is te gevaarlijk om de competitie te hervatten maar toevallig net deze 3 wedstrijden zijn blijkbaar ongevaarlijk. Dat het precies de wedstrijden zijn waarin Ajax alles kan verspelen en uitgerekend utrecht, feyenoord en az alleen maar iets te winnen hebben is ook alleen maar stom toeval.

En maar janken om solidariteit die gasten....

19-04-2020 16:30

PJSM +0

Van Seumeren moeten ze een hele dikke boomstam in z’n reet stampen. Wat begrijpt hij niet. Tot 1 sept geen evenementen. Voetbal is een evenement. Dus rot lekker op met je kut clubje Van Seumeren

19-04-2020 16:29

TontoKarnaggel +42546

Ja dat kan wel zo zijn, maar dit zijn toevallig net de evenementen waarbij Ajax dwars gezeten kan worden en hun clubje kan profiteren. Dan kunnen die regeltjes toch wel even voor een paar wedstrijdjes genegeerd worden? En als de stand dan zo is als meneer van seumeren wil gaan we ons gewoon weer aan de regels houden. Ik snap het probleem niet....

19-04-2020 16:37

xstaniox +15161

Ikke ikke ikke en de rest kan stikke.
Letterlijk en figuurlijk.

19-04-2020 16:18

insectenverdelg +23512

Waar blijven alle columnisten die Marc hebben afgekraakt dat die alleen voor eigen belang pleit? Van Seumeren probeert nog even 2 keer een wedstrijd op de kalender te zetten waar voor hem direct europees voetbal mee te halen is....

19-04-2020 16:17

MPAjax +8441

nee de columnisten willen graag reuring dus zeggen continue het tegenovergestelde en spelen daarna de vermoorde onschuld

19-04-2020 16:18

Oliveira +0

Voetbal journalistiek is een lachwekkende hobby. Daar hoef je geen opleiding of achtergrond voor te hebben. Alleen een ( slecht opgebouwde) mening en een grote waffel. Daarom dat die columnisten vaak dik uit hun nek zitten te lullen.

19-04-2020 20:51

Appelschaap +0

We gaan natuurlijk nooit voor 3 potjes een hele voorbereiding draaien. Tegen de tijd dat dit kan ligt de competitie een paar maanden stil dus dan is er ook gewoon weken nodig om 3 potjes te spelen.

Daarbij heeft Feyenoord niks te winnen dus die kunnen AZ de winst geven en dan moeten wij nog maar zien te winnen van een opgefokt Utrecht dat su nog wel voor positie speelt.

19-04-2020 16:17

MPAjax +8441

ja in de herfst zeker want de seumer gaat hem niet meer worden

19-04-2020 16:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.