Faberski maakt het verschil bij Ajax O19, dat wint van angstgegner AZ O19

door Bram Bark 88

Bron Ajax Showtime

Faberski maakt het verschil bij Ajax O19, dat wint van angstgegner AZ O19

door Bram Bark 88

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax O19 heeft met een aantal versterkingen vanuit Jong Ajax in de gelederen de leeftijdsgenoten van AZ verslagen. Voor rust waren de hoogtepunten spaarzaam, maar in het tweede bedrijf wist Ajax aan de hand van Jan Faberski het verschil te maken. Op Sportpark de Toekomst eindigde het topduel in 2-0. Zodoende versloeg Ajax O19 in vier dagen tijd zowel Feyenoord als AZ.

Beide ploegen beginnen aftastend aan de wedstrijd. In de openingsfase heeft AZ het meeste balbezit en zijn ze veelvuldig in de buurt van het strafschopgebied van Ajax, maar tot kansen komen de bezoekers niet. De Amsterdammers komen er op hun beurt gevaarlijk uit nadat Rayane Bounida zijn tegenstander passeert en uiteindelijk de voorzet van Faberski net niet aankomt.

Het is een klein half uur wachten op de eerste kans van de wedstrijd. Jinairo Johnson dribbelt het middenveld in en speelt Bounida in. De Belg ziet zijn schot geblokt worden, maar Emre Ünüvar pikt de bal op, draait weg bij zijn tegenstander en schiet op doel. AZ-doelman Kiyani Zeggen keert de poging.

De eerste grote kans van de wedstrijd is voor AZ. Dit keer lukt de dribbel van Johnson niet en kan er een speler van AZ met de bal vandoor. De AZ'er prikt de bal vervolgens langs Aymean El Hani, maar Ryan Van de Pavert kan de inzet ruim voor de lijn weghalen. Even later moet El Hani gestrekt naar de hoek om de afstandspoging van Kasper Boogaard te keren.

Het volgende Ajax-gevaar komt wederom van de voet van Ünüvar. De spits zet een centrale verdediger van AZ onder druk en verovert de bal. Ünüvar versnelt richting het AZ-doel en schiet tegen de goalie van de Alkmaarders aan. Vlak voor rust raakt Bounida met een zwabberende vrije trap vanaf een meter of 25 de lat. Daarmee komt er een einde aan een doelpuntloze eerste helft.

Faberski maakt het verschil

Het eerste moment na rust is raak voor Ajax. Avery Appiah zorgt voor het balbezit met een kopbal naar Faberski. De Pool snijdt vervolgens naar binnen en pegelt de bal in de korte kruising. Ruim twintig minuten voor tijd staat Faberski aan de basis van het tweede doelpunt. Hij gooit er een paar scharen uit, gaat buitenom bij zijn tegenstander en geeft de bal voor op Bounida. Laatstgenoemde schiet de bal via de binnenkant van de paal binnen.

Tekst gaat verder onder de foto.

faberski jong ajax 24 25
Faberski was belangrijk met een wonderschone treffer en een assist.

Jahlil Lioe-Anjie schiet eerst namens AZ nipt naast. Vervolgens gaat het mis in de opbouw bij Ajax en krijgt een AZ'er een vrije schietkans vanaf de rand van het zestienmetergebied. Zijn poging ketst af tegen de lat. Het lukt de uitploeg verder nauwelijks om kansen te creëren, maar ook Ajax komt weinig meer in de buurt van het vijandelijke doel.

In het restant van de wedstrijd wordt AZ nog twee keer gevaarlijk. Eerst wordt de bal bij de tweede paal in het zijnet gekopt door een speler van AZ. Vlak voor het verstrijken van de officiële speeltijd raakt AZ nog een keer de lat, maar El Hani weet zijn doel schoon te houden. Zodoende eindigt het topduel met angstgegner AZ in 2-0 en verslaat Ajax O19 na Feyenoord afgelopen zaterdag nu dus ook de leeftijdsgenoten van AZ.

FT | Ajax O19 - AZ O19 (2-0)

Opstelling Ajax O19:

El Hani; Appiah, Johnson (Bouwman 63'), Van de Pavert, Butera (Amour 63'); Peters, Van der Vaart (Kovacs 88'), Steur (Oldenstam 90+1'); Faberski, Ünüvar (Messori 63'), Bounida.

Wissels Ajax O19:

Van der Velde, Oldenstam, Bouwman, Amour, Abildgaard, Kovacs, Messori.

Opstelling AZ O19:

Zeggen; Zwart (Luijer 76'), Lioe-Anjie, Ouytsel, Saffoe; Boogaard, Oerip, Budko (H. de Wit 76'); Van der Klaauw (IJssel de Schipper 85'), Van den Ban, T. de Wit (Inge 46').

Wissels AZ O19:

Inge, Ouaziz, H. de Wit, Schipper, Carrilho, Luijer, Ijssel de Schepper.

Doelpunten:

1-0 Jan Faberski (49')
2-0 Rayane Bounida (68')

Bram Bark (X: @Bram_Bark | E-mail: b.bark@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Okocha078 +14266

OFF:iemand die weet hoe het met de contractverlenging van Abdellah Ouazane staat?
Lees dat hij al volop wordt bekeken op de Africa cup.
Hoop echt dat we hem binnenboord kunnen houden, denk wel ons grootste talent momenteel.

10-04-2025 05:44

Jariebombarie +1033

Prima hoor. Staan elke week tegen beulen die 2x zo sterk zijn en 3x zoveel ervaring hebben. Is ook niet altijd goed voor het zelfvertrouwen. Dan is het wel eens lekker om weer uit te kunnen blinken tegen leeftijdgenootjes.

09-04-2025 16:32

Kaatje +4837

Ik zie deze beweging niet als spelers terugzetten maar meer als lenen. Ook genoten van Faberski, gun het hem wel. En deze actie heeft in ieder geval ook gewerkt, zowel qua uitslag als vertrouwen spelers. Dat is prettig als het met Jong Ajax niet soepel loopt. Maar een andere trainer voor JA kan wellicht wel het beste uit de spelers kunnen halen.

09-04-2025 13:22

Ajax27 +19263

Oprechte vraag even, want ik weet dit totaal niet he. Maar zien we dit bij de andere topopleidingen in NL ook gebeuren? Dus dat ze voor de topwedstrijden bewust de selecties sterker maken?

Het oogt op papier een beetje sneu, maar ik kan me juist voorstellen dat als alle topclubs dit doen, je juist erg sterke jeugdwedstrijden krijgt met de sterkst mogelijke opstellingen... positief ding.

Echter... als jij wordt doorgeschoven als 16-jarige naar de o19, daardoor misschien de topwedstrijden in de o17 mist en dan ook nog op de bank komt bij de o19 omdat ze dan jongens als Faberski, Bounida en Steur terughalen... dat lijkt me erg vervelend voor een talent. Dit zijn natuurlijk DE wedstrijden waarin je wilt shinen als jeugdspeler.

09-04-2025 10:39

Ajaciedachtig +469

AZ doet het heel vaak, tot bijna altijd. Feyenoord en PSV hebben eigenlijk niet zoveel toptalenten die ze terug kunnen halen. Ajax heeft het een hele lange tijd niet gedaan, maar ik denk dat ze het nu ook weer doen doordat AZ het zo vaak deed, en ook omdat de Onder 19 de laatste tijd heel slecht heeft gespeeld.

09-04-2025 13:04

JohnDylan +23225

Ja, het is normaal dat clubs dit doen en tot niet lang geleden was het bij Ajax ook normaal. Onder Jonk werd het structureel gedaan voor topwedstrijden in de competitie en de wedstrijden in de Youth League.

09-04-2025 14:16

Biss +10877

Dat ligt er aan of clubs individueel op leiden of resultaat belangrijker vinden.
Is per club verschillend.

Je laatste alinea, als je dus kiest voor individueel opleiden is dat hetgeen wat je goed moet managen.

09-04-2025 15:06

JohnDylan +23225

Jonk had juist het argument dat het goed is voor de ontwikkeling van talenten om voor belangrijke wedstrijden te worden teruggeschoven zodat ze in die wedstrijden een meer leidende rol op zich moeten nemen dan ze in dat hogere elftal hebben. Volgens mij zit daar veel logica in en is het een probleem dat talenten bij Ajax te snel worden doorgeschoven en dan nooit een big fish in a little pond zijn en daardoor de Ajax bluf die talenten vroeger ontwikkelden nu niet meer ontwikkelen.

Volgens mij is het goed voor de ontwikkeling van een talent als hij regelmatig in een team speelt waar hij het spel naar zich toe kan trekken. Ik denk dan ook dat het voor De Jong beter was om in de jeugdopleiding van Willem II te spelen dan dat hij op jonge leeftijd al naar Ajax was gekomen waar hij per wedstrijd veel minder aan de bal was gekomen omdat er meer grote talenten lopen waarmee hij de bal had moeten delen.

Volgens mij leidt Nederland geen creatieve spelers meer op omdat de grote talenten op te jonge leeftijd bij BVOs terecht komen. Als ik de KNVB was zou ik er serieus over na denken om de BVOs op te dragen om al hun jeugd elftallen onder de o12 te laten opheffen. Laat de BVOs in plaats daarvan meer steun geven aan de amateurclubs in hun regio en straatvoetbal in hun regio organiseren voor kinderen.

10-04-2025 13:49

Biss +10877

Volledig mee eens!

10-04-2025 15:23

lexy88 +8837

Ik ben ook wel benieuwd hoe spelers als Abildgaard en Daniel Skaarud (geblesseerd?) het doen. Daar is toch best wat voor betaald en ik hoop dat ze iets van hun potentie gaan waar maken.

09-04-2025 10:26

AFCA-pride +17541

Abildgaard heeft pas zijn debuut in jong Ajax gemaakt. Fysiek nog wat te winnen.

09-04-2025 10:59

Ans B +20045

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de uitleg van de trainer en/of de clubleiding (Beuker in dit geval) om het team te versterken. Sinds de ontwikkeling van individuele spelers (terecht) het belangrijkste wordt geacht. Ik ben niet tegen bewust terugzetten, bijvoorbeeld om redenen zoals Amp (topreactie) aangeeft. Ook kan ik me voorstellen dat je iemand die langere tijd met zichzelf worstelt (Faberski?) even terugzet om weer zelfvertrouwen op te doen: één stapje terug om er weer twee vooruit te kunnen zetten.
Maar ik hoor dus graag over het beleid in deze. Omdat ik altijd geïnteresseerd ben in redenen voor iets.

09-04-2025 10:19

AFCA-pride +17541

Ik denk nu omdat O19 zo laag stond en ze dat team absoluut niet willen laten degraderen.

09-04-2025 11:00

Ajax27 +19263

Die uitleg is niet moeilijk. Als je jaarlijks wint met de jeugdopleidingen van de grote ploegen, en kampioenschappen aan de lopende band binnen harkt, is dat een groot deel van het aanzien waarom jouw opleiding als de beste wordt gezien. Natuurlijk gaat het er uiteindelijk om hoeveel van de jeugd het 1e haalt, of iig het betaalde voetbal. Maar prijzen pakken in de jeugd is gewoon belangrijk voor een club als Ajax. Je krijgt jezelf niet verkocht als beste jeugdopleiding als jaarlijks AZ in de bovenbouw bijv overal kampioen wordt.

Als jij straks over 5 jaar het volgende ziet over de de jeugdspelers als statistieken, dan word je enorm blij (...en ben je allang vergeten dat Ajax altijd met versterkte elftallen werkt):

AJAX o19 | 2025-2030 (competitie)
Feyenoord: w7 g0 v3
PSV: w8 g2 v0
AZ: w7 g1 v2

AJAX o17 | 2025-2030 (competitie)
Feyenoord: w6 g2 v2
PSV: w8 g2 v0
AZ: w7 g1 v2

....etc.

Als je deze cijfers ziet zegt iedereen... kijk eens hoe goed het gaat met onze jeugdopleiding. We zijn weer overal de beste.

09-04-2025 11:36

Ans B +20045

Ik kan, zoals gezegd, ook zelf redenen bedenken, maar voor zover ik weet is dit nieuw gedrag. Dan zou ik dat ook graag 'officieel' horen, met onderbouwing. Dat vind ik - met alle respect - belangrijker dan wat jij of ik bedenken.

Ik vind de visie en het daaruit voortvloeiend beleid belangrijk om te kennen. Het bepaalt mede hoe ik tegenover Ajax en de leiding sta; of ik daar vertrouwen in heb, achter sta enz. Ik ben zelf behoorlijk analytisch ingesteld en van daaruit geïnteresseerd in hoe men tot beslissingen komt en waarom.

Ter info: ik ben een voetballiefhebber en vind resultaten in principe ondergeschikt aan het spel zelf. Niet altijd uiteraard, maar voor mij is het spel het allerbelangrijkste. Dat gegeven speelt voor mij dus ook door in bijvoorbeeld de jeugdopleiding. Qua visie, hoe je ervoor zorgt dat je de beste spelers opleidt enz. Dat betekent voor mij automatisch dat ik achter de huidige visie sta dat de ontwikkeling van het individu voorop staat. Ajax behoort geen team op te leiden maar spelers die 'straks' geschikt zijn voor Ajax 1. Voor mij moet is dat het hoofduitgangspunt. Maar dat betekent voor mij óók dat je als beleidsmakers precies weet wanneer je het teambelang wél voor laat gaan. Als je dat NIET in kaart brengt en over praat onderling, dan ben je niet goed bezig in mijn eigen visie.

09-04-2025 12:27

JBM +2650

Eindelijk eens goede berichten tegen AZ 💪

09-04-2025 09:44

de echte causio +2322

Zou het voor de ontwikkeling van bovengenoemde spelers niet veel beter zijn om bij de O19 te spelen dan in JA? Volgens mij is voor je ontwikkeling als voetballer beter om op wat lager niveau goed verzorgd voetbal spelen dan op hoger niveau ” kick and rush”.

09-04-2025 09:34

Ajax27 +19263

Nee.

Ten eerste, het is helemaal geen kick and rush voetbal. Je wilt voetballers uitdagen. Als ze niet meer worden uitgedaagd in hun leeftijdscategorie is het tijd voor een stap omhoog.

In het seniorenvoetbal komt er veel meer bij kijken: Fysiek, lengte, ervaring, coaching, omgaan met (hatelijk) publiek, media. Dit zijn allemaal zaken die in de jeugd in veel mindere mate of zelfs niet aanwezig zijn. Dat is veel.

Sommigen gaan daar super mee om, anderen hebben gewoon de tijd nodig om zich aan te passen. Wanneer je uitgegroeid bent en fysiek (redelijk) mee kunt, is het gewoon tijd voor Jong. Als Sean stuur nu 2 seizoenen daar speelt, is ie nog steeds pas 18 als ie vol voor z'n kans in Ajax 1 kan gaan. Maaaar dan heeft ie wel al 2 jaar voetbal bij de senioren in de benen. De stap naar Ajax 1 is dan kleiner.

Bounida was een ander geval, die bleef juist lang klein en was fysiek niet in orde. Dus die hielden ze in o19 tot een aantal maanden geleden. Nu hij eindelijk is doorgegroeid en ook fysiek redelijk in orde is, mag ie het in Jong laten zien. Hij is al 19 jaar.

Zo bekijkt Ajax het echt wel per geval. Maar langer in o19 omdat ze dan lekker vrijuit kunnen voetballen, daar is niemand mee gebaat. Jong Ajax is juist de tussenstap waardoor ze kunnen wennen aan het fysieke en snellere mannenvoetbal.

09-04-2025 11:55

Invincibles +5287

Bounida en Faberski 💪

09-04-2025 03:26

WZAWZDB33 +958

Mooi minuten voor Bouwman!

08-04-2025 21:48

AFCA-pride +17541

Jammer dat hij last heeft van blessures, zat er eerst dicht tegen aan.

09-04-2025 11:01

Dolblij +45819

Angstgegner. Moge Faberski er eentje worden. In wit rood wit.

08-04-2025 21:47

Tommyshelby +130512

Verwachte uitslag met zo'n sterk team. Nu sta je overigens wel meteen gedeeld 2e. Koekoek.

08-04-2025 21:19

JesperDeVlo +5537

Ondanks dat Ajax spelers terug heeft gehaald speelde het nog altijd met jonger elftal.

Bij Az bestond de basis uit 9 spelers uit de 2006-lichting en 2 spelers uit de 2007-lichting.

Bij Ajax stonden ook 2 spelers in het veld uit 2007 (Johnson/El Hani), maar ook 2 spelers uit 2008 (Steur/Univar).

Az had natuurlijk nog Kees Smit en Wassim Bouziane (beiden uit 2006) kunnen opstellen om sterker voor de dag te komen.

Anderzijds zijn bij Ajax jongens als Dies Janse, Mokio, Konadu, Jetten en Verkuijl nog speelgerechtigd in o19.

Wel een leuke krachtsbeproeving want bij Az stonden bijv. 7 spelers in het veld die laatst in de Youth League Man. City uitschakelde.

08-04-2025 21:13

BackInBlack +14696

Goed bericht dit

09-04-2025 09:52

AFCA-pride +17541

Als we Youth League ook met sterkste spelers (dus terughalen uit jong/1) zouden spelen, grote kans dat we ook kunnen winnen. Zijn we ook gelijk de beste opleiding ter wereld.

09-04-2025 11:03

Slang3 +46256

Vrij zielig dit als je heel eerlijk bent

08-04-2025 20:49

kukuuuu +1125

Koekje van eigen deeg

08-04-2025 20:52

Ajaxfan16 +27575

Wat is er zielig aan? De meeste spelers die terug zijn gehaald, speelde dit seizoen nog in de O19.

08-04-2025 21:18

Toramanggg +7337

Zeg je dat ook als Ajax verliest van een jeugd elftal van Az?
Die hebben dit namelijk uitgevonden als ze tegen Ajax spelen.. Het team van Ajax was trouwens alsnog jonger dan dat van Az.
Ik hoop dat je er van kan slapen vannacht.. Sterkte!’

08-04-2025 21:39

Slang3 +46256

ja dan zei ik het ook, wat az doet kan me niet zo veel schelen

08-04-2025 23:15

HendrikAjax +16919

Leg is uit

08-04-2025 22:03

afca1985 +21594

2-0 gewonnen van Az, en hebben wij nu plots de beste jeugdopleiding van NL? Of geldt dat alleen wanneer Az van ons wint?

08-04-2025 20:32

inhatowetrust +1777

Tijd om Faberski een kans te geven bij de selectie van het eerste?

08-04-2025 20:23

koenos1 +7978

Ben ik het mee eens

08-04-2025 20:24

Magic1963 +491

Faberski, Mokio, Steur, Bounida, Jetten, Konadu,Verkuyl mee laten draaien bij Ajax 1 vanaf nu.

08-04-2025 20:28

insectenverdelg +23608

ze moeten geleidelijk gebrach4 worden Als je z8et hoe jong speelt zijn ze er niet allemaal tegelijk voor klaar. Wle goed om ze te laten spelen dit keer bij 019. konden deze jongens allemaal goed gebruiken.

08-04-2025 20:31

Biss +10877

Mee eens. Alleen door het spelen op top niveau leren ze sneller en beter.

09-04-2025 09:15

peterVKV +6478

Nee, maakt niets klaar bij Jong.

08-04-2025 20:29

Jeroen90 +1722

Nee, aangezien hij bij Jong helemaal niets laat zien.

08-04-2025 20:30

JohnDylan +23225

Hij speelt zelfs nu hij uit vorm is een stuk beter voor Jong Ajax dan Mokio deed.

09-04-2025 14:22

ck69 +13221

Is het dan niet eerst handig dat ie normaal mee kan bij JA?

08-04-2025 20:31

Biss +10877

Nee, spelers worden opgeleid voor Ajax 1 en dat is dus ook de beste leerschool. Daar worden andere dingen gevraagd dan in Jong. Talenten hoeven zich niet eerst daar te bewijzen, zoals Cruijff ook zei: ‘je ziet pas wat een speler écht kan, als je hem laat spelen in het eerste’.

En dan nog kunnen ze foutjes maken en dipjes hebben, dat is onderdeel van hun ontwikkeling. Maar als een talent laat zien dat ze het spel snappen, dus technisch, positioneel en met lef, dan moet je ze durven(!) brengen in Ajax 1.

09-04-2025 09:22

JohnDylan +23225

Hij speelt beter voor Jong Ajax dan Mokio deed.

09-04-2025 14:22

Steffenhagen +38269

Welnee , bezopen gedachte

08-04-2025 20:52

Tommyshelby +130512

Als we kampioen zijn.

08-04-2025 21:24

Invincibles +5287

Wanneer we kampioen zijn zie ik onze jonge spelers graag wat echte minuten maken voor het eerste.

09-04-2025 03:27

Adt +1656

Is momenteel hopeloos uit vorm bij Jong Ajax

09-04-2025 07:51

Petterson +25305

Mooi dat we met de “versterkingen uit JA” eindelijk AZ eens klop hebben kunnen geven.

08-04-2025 20:07

insectenverdelg +23608

Ik denk dat jet ook heel goed is voor deze jongens die toch al weken met hun ziel onder hin arm lopen bij JA.

08-04-2025 20:41

Amp +38276

Grappig dat "alweer versterking vanuit Jong". In het verleden werden grote talenten die bij ajax 2/Jong ajax zaten of tegen ajax 1 aanschurkten juist regelmatig bewust terug gezet om ze ook aan te leren verantwoordelijkheid te pakken en leiderschap te ontwikkelen.

08-04-2025 20:02

Professor +11257

Heel vroeger toen Cruijff trainer was werd er op zijn voorspraak ook wel een eens heel groot talent uit de A1 even teruggezet naar de A2. En dan moest hij bij de “mindere gouden” op sleeptouw nemen.

08-04-2025 20:28

kesselcity +1314

Lekkkker! Is in het verleden ook wel eens anders geweest, sterkhouders terughalen en dan niks paraat maken. Ook dit is goed voor de opleiding en ontwikkeling

08-04-2025 19:45

123 +710

2-0 Bounida. Assist Faberski

08-04-2025 19:33

Nr.10 +111796

Hoe doet Butera het eigenlijk?

08-04-2025 19:26

mokumajax87 +232

Ben ik ook benieuwd naar

08-04-2025 20:07

kesselcity +1314

Lekker Faberski

08-04-2025 19:17

123 +710

1-0 mooie goal Faberski!

08-04-2025 19:13

123 +710

Gelijkopgaand. Bounida met vrije trap 30 meter op de lat. Unuvar een kans, maar AZ ook na fout van Johnson

08-04-2025 18:54

ajaciedje90 +61070

Staat het al 5-0?

08-04-2025 18:51

Tommyshelby +130512

Kan iemand met een aardappel streamen daar?

08-04-2025 18:21

Koningtoto +60938

Rabo scanner mag ook.

08-04-2025 18:22

Broodjeaap020 +6542

Zolang het maar op een illigale site komt!

08-04-2025 19:54

Ajaxfan16 +27575

Er is een livetopic, maar er is geen liveblog en geen livestream. Wordt een beetje lastig volgen he, als je niet naar de Toekomst kan.

08-04-2025 18:20

kesselcity +1314

Geen verslag via twitter?

08-04-2025 18:17

Hersenspinsel +8371

Mooie game

08-04-2025 18:14

Moooo +4010

Niet vergeten dat dit AZ de finale gaat spelen van de Youth League, maar goed dit Ajax traint wel eens mee met Ajax 1 of traint structureel mee.

Ik ben overigens bij de wedstrijd aanwezig.

08-04-2025 18:09

Koningtoto +60938

Dan vertrouwen we bij deze op jou om live verslag uit te brengen.

Wij wachten hier wel.

08-04-2025 18:22

Lunsdale +6448

Waar blijven de livebeelden!?

08-04-2025 18:45

koenos1 +7978

Holy shit. Deze opstelling. Iemand die kijkt?

08-04-2025 18:02

Geus +4777

Nou, dat is wel een redelijke voorhoede waar we mee aantreden...

08-04-2025 18:00

gi0vanni +7381

Inderdaad, in de toekomst zouden ze allemaal Ajax 1 kunnen halen. Schijnbaar heeft Bounida zijn contract verlengd omdat hem is beloofd dat hij naar Ajax1 kan. Indien er niet veel aankopen mogelijk zijn meer jeugd gebruiken.

08-04-2025 20:21

Tommyshelby +130512

AZ haalt ook wat namen terug, maar het is niet zo hevig als verwacht. Hier moet je kunnen winnen.

08-04-2025 17:54

kukuuuu +1125

Vooral met deze opstelling

08-04-2025 17:54

kukuuuu +1125

Tering ajax doet een az'tje tegen az

08-04-2025 17:52

kukuuuu +1125

Opstellingen?

08-04-2025 17:49

Gooseman +11916

Ik ben wel fan van die doelman van AZ. Van wat ik gezien heb wordt dit een potentiële topkeeper. Uitstraling, reflexen, goed meevoetballend.

08-04-2025 17:30

kukuuuu +1125

Heeft ook een heel goed schot

08-04-2025 17:57

Marcw1972 +16911

Net als Kortsmit? 😅

08-04-2025 18:09

kukuuuu +1125

Kijk de filmpje op touzani tv maar na

08-04-2025 18:45

Hersenspinsel +8371

Gisteren Charlie Setford de uitblinker met 2 assists.
Zou de O19 het beter doen vanavond.

08-04-2025 17:22

Tommyshelby +130512

Kees Smit zal wel weer meedoen vandaag.

08-04-2025 16:01

Rockanje23 +37231

Laten wij nou afgelopen zaterdag tegen Feyenoord met Bounida cs precies hetzelfde gedaan hebben

08-04-2025 16:44

Tommyshelby +130512

Eenmalig vs. structureel.

08-04-2025 16:49

kukuuuu +1125

Deed gisteren heel de wedstrijd mee met jong az.. lijkt me sterk!

08-04-2025 16:53

Gooseman +11916

Die moet nog tuinmeubelen verkopen.

08-04-2025 17:27

AFCA-pride +17541

Weer versterking? O19 moet in ieder geval op het hoogste niveau blijven spelen. CL wordt dit jaar door Ajax 1 gehaald, dus ook Youth League.

08-04-2025 15:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.