'Ajax stuurt scouts om Manchester City-talent te bekijken; club probeert te verlengen'

door Joël Nijman 84

Bron Fabrizio Romano

'Ajax stuurt scouts om Manchester City-talent te bekijken; club probeert te verlengen'

door Joël Nijman 84

Bron Fabrizio Romano

Laatst geüpdatet

Ajax krijgt concurrentie van Bayern München in de strijd om het zeventienjarige talent Divine Mukasa, zo weet Fabrizio Romano te melden op zijn X-account. Daarbij komt ook nog dat Manchester City, de club van het Engelse talent, wil verlengen. De club uit Manchester wil de jongeling niet kwijt.

In januari kwam al naar buiten dat Ajax Mukasa aan het volgen was. Destijds zou ook Bayer Leverkusen geïnteresseerd zijn geweest in de aanvallende middenvelder. Dinsdagmiddag meldt Romano dat de Amsterdammers in april opnieuw scouts hebben gestuurd om Mukasa te volgen. De Engelsman maakt dit seizoen deel uit van Manchester City O18.

Bij dat team kan Mukasa uitstekende statistieken overleggen. De in Londen geboren voetballer speelde dit seizoen 35 duels verdeeld over verschillende competities en kwam daarin maar liefst zeventien keer tot scoren. Daarnaast gaf hij ook nog eens 25 assists. Dat het talent in trek is bij verschillende topclubs, is dus geen verrassing.

Tekst gaat verder onder het X-bericht.

Multifunctionele Mukasa kan binnenkort mogelijk tweede profcontract tekenen

Niet lang geleden tekende Mukasa al zijn eerste profcontract bij Manchester City. Iets langer dan vier maanden geleden deelde de begaafde linkspoot het nieuws via zijn eigen Instagram-kanaal. Nu blijkt dus dat de regerend kampioen van de Premier League langer door wil met de jongeling, die in het seizoen 2023/2024 overkwam van West Ham United. Tot wanneer het contract momenteel doorloopt van Mukasa, is niet bekend.

Het Engelse talent maakt dusdanig veel indruk in Manchester, dat hij ook opgeroepen wordt voor de Engelse jeugdelftallen. Zo speelde Mukasa al tien interlands voor Engeland O17, waarin hij vier keer tot scoren kwam. Ook voor het O18-team van Engeland heeft de middenvelder al gespeeld. Mukasa kwam vijf keer in actie voor de O18, maar kon nog geen doelpunt noteren. De linkspoot kan niet alleen op het middenveld uit de voeten, want volgens Transfermarkt kan hij ook op rechtsbuiten spelen.

Lees meer over:
Plaats reactie

Gsix82 +332

Nu al kansloos

09-04-2025 11:18

Rolo +13856

Als je het hebt over scouten zoals velen hieronder, dan blijft het zonde dat Ajax twee seizoenen geleden Assan Ouédraogo niet opgepikt heeft bij Schalke. Die had je voor 500.000 - 1.000.000 euro op kunnen halen destijds. Schalke pikte hem op bij Mulheim, in de regio. Doorliep bijna de hele jeugdopleiding.

RB Leizig heeft hier vorig seizoen prima op ingehaakt... Echter ook te laat. Binnen een half jaar steeg zijn waarde van 500.000 naar 6.000.000 en verkoop 1.5 jaar later aan Leipzig leverde Schalke 10.000.000 op voor een speler van 17.

09-04-2025 11:08

Jarikoning +7482

Er lopen nu in Nl ook behoorlijk wat talenten

08-04-2025 23:42

Dirk +7083

We hebben met Forbs al een toptalent van City.
1 is genoeg ,bedankt

08-04-2025 22:32

w86 +9550

Die had ook fantastische statistieken. 22 goals in 24 wedstrijden ofzo.

09-04-2025 06:15

Icoontje +473

Kijk hier moet je dus een samenwerkingsverband hebben met een grote club . Zo’n 17 jarig talent lekker laten rijpen bij Ajax en dan naar Bayern München ( oid ) . In 1x naar zo’n top club is slechter voor alle partijen, want dat wordt voor zo’n jonge jongen dan 2 jaar bank zitten

08-04-2025 21:57

ST +23098

Wij zijn zelf zo groot dat spelers die bij U21 Man City furore maken niet goed genoeg zijn voor Ajax 1 (Forbs) ;) Dus weet niet of zo'n samenwerkingsverband zo handig is.

08-04-2025 23:33

Jayq +3396

"Zo’n 17 jarig talent lekker laten rijpen bij Ajax"

En hoe wordt Ajax daar beter van?
Financieel in ieder geval niet.

Sportief? Gaat zo'n 17-jarige het team kunnen dragen en naar kampioenschappen schieten, uitblinken in de KO-fase van de CL?
Of gaat een 17-jarige bij Ajax heel veel leren van zijn fouten en tegen de tijd hij misschien een dragende speler kan worden gaat hij dus alweer naar een club als Bayern of City.

09-04-2025 09:20

Rolo +13856

Deze snap ik niet. Waarom zou je een samenwerking met city moeten hebben om deze jongen te laten rijpen en terug te sturen. De enige optie wanneer het meerwaarde zou kunnen hebben als je hem tot zijn 21ste huurt zonder terughaaloptie. Anders heb je de kans dat je hem 2 jaar opleiding biedt en hij op zijn 19 wiebert en city de vruchten plukt....

We hebben zelf dit soort talenten nodig en rondlopen in de opleiding (Steur, Bounida zelfde positie). Daar hebben we een samenwerkingsverband niet voor nodig met de grotere clubs. Eerder een goede scouting die dit soort talentjes in de kleinere omgeving op kan halen

09-04-2025 10:55

PH2BOT +40642

Dit wordt toch weer niks. Laat die scouts van ons het niet zo hoog in de bol hebben ...we moeten het nu dichterbij huis zoeken want het ontbreekt ons duidelijk aan de middelen....met dank aan jarenlang wanbeleid.

08-04-2025 21:30

bremovic +2268

Super talent maar die gaat helaas nooit komen!

08-04-2025 20:11

Praagout +1413

Je kunt zoveel scouts sturen als je wil, dit lijkt kansloze missie.

08-04-2025 18:51

PH2BOT +40642

...en ondertussen lopen we de talenten van dichterbij mis die nog wèl haalbaar zouden zijn .

08-04-2025 21:32

Dolblij +45842

Statistieken waar een zekere spits van Ajax slapeloze nachten van krijgt. City zal de hoofdprijs vragen.

08-04-2025 18:38

YugoVik +33427

Klinkt goed!.. Bij Rode Ster Belgrado lopen er ook exceptionele talenten rond.

08-04-2025 18:25

Tinusz +2181

Ik zal een van de weinigen zijn, maar ik geloof nog steeds in Forbs. Ik geloofde ook in Sutalo en kijk wat er van gekomen is. Geef die jongen gewoon eens wat vertrouwen. Hij heeft iets speciaals maar het komt er vooralsnog niet uit.

08-04-2025 17:30

Ajax '69 +3868

Wat heeft Forbs behalve snelheid? Als jij het wél ziet lees ik het graag.

08-04-2025 19:16

PH2BOT +40642

Hij zit nu verhuurd en al ook 85% van de wedstrijden op de bank.

08-04-2025 21:33

Rolo +13856

Forbs is ontiegelijk snel en bruikbaar wanneer een verdediger ruimte in zijn rug heeft. Dit seizoen zou hij dus van pas zijn gekomen waarschijnlijk gezien de speelstijl van Ajax. Daarom wilde Farioli hem ook niet kwijt.

Maar wanneer Ajax het eigen spel gaat spelen met een selectie die dit toelaat, zal Forbs alleen bruikbaar zijn in de counter ben ik bang. Dan heb je meer aan een Godts die ook in de kleine ruimte uit de voeten kan. Die techniek heeft Forbs niet, of ik heb hem nog niet gezien.

09-04-2025 10:58

Cruijffthebest +13506

Kansloos om die te halen, zo eerlijk moeten we gewoon zijn.

08-04-2025 16:42

Hersenspinsel +8381

Carlos Borges Is The Next World Superstar!
Hoe de bal plakt aan zijn voeten hoe hij de rest van de jeugdcompetitie ver overklaste.
https://www.youtube.com/watch?v=RPMSaHtT8GU
Het enige wat hij Forbs nodig heeft, is een goede trainer.
Wij hebben de ManCity speler al binnen.

08-04-2025 16:38

Pretletter +304

Geef Forbs gewoon een kans, heeft allemaal kuttrainers gehad en nu staat Farioli er, let him cook as his Nonna!!

08-04-2025 16:45

ElSandrini +18257

Zou Forbs gewoon heel slecht gespeeld hebben bij ons.... In dat filmpje zie je meerdere keren een balcontrole die ik me in wedstrijden met Ajax niet kan herinneren.

08-04-2025 17:13

Nr.10 +111834

Ruilen voor Forbs!

08-04-2025 16:29

PH2BOT +40642

Hou nou toch 'ns op met dat ' ver weg scouten is lekker ' gedoe. Alsof Forbs ook al zo'n succesnummer is gebleken.

In de kleredivisie loopt op het ogenblik meer dan voldoende talent rond dat ons meteen een stuk sterker zal maken.

Onze scouting lijkt werkelijk overal naast te pissen de laatste jaren. ...scouten ook op de verkeerde plekken. Fc Utrecht haalt bv goedkoop Cathline en Rodriuez binnen..jonge spelers met redelijk wat potentie.

GAE deed hetzelfde met Edvardsen (2x), Breum en Antman. Op e.o.a. manier lukt ons dat de laatste jaren niet meer.

En de laatste topspits uit eigen opleiding was Patrick Kluivert. Yep..zó lang geleden dus al.

08-04-2025 15:51

Slang3 +46268

Dus 1 Forbs en gelijk is de hele opleiding van City afgeschreven? Want dan hadden we die van Ajax al vele jaren geleden kunnen afstrepen

08-04-2025 16:18

Rolo +13856

Oh was dat maar de regel... Dan had je Ajax al af kunnen schrijven.. of we deden jaarlijks mee om de CL winst.

09-04-2025 10:59

Matzet +5444

Ik snap je verhaal, toch enige nuance:
1) Het kan zijn dat de scouting goed is, maar dat er simpelweg niet naar geluisterd wordt.
2) GAE en FC Utrecht scouten net zo goed ‘ver weg’.
3) Ajax zoekt een ander kaliber speler dan deze clubs. Ik deel dat ons aankoopbeleid de laatste jaren slecht is, maar je kan spelers van GAE en FCU niet vergelijken met Ajax-spelers. Zij mogen, wij moeten. Leuk meeballen is niet genoeg, er komt meer bij kijken.

08-04-2025 16:18

Schip +23639

Eens. Je wilt niet in de subtop meedoen, maar voor de titel. Er komt daarbij best wat jeugd aan met Mokio, Bounida, Steur, Johnson, Faberski. Dan heb je nog spelers als Regeer, FJ, Gooijer, die andere rechtsback wiens naam me even ontschiet.

Ik zou eerder goed kijken naar een kwaliteitsroutinier. Henderson zal gaan, Taylor vermoed ik ook. Sutalo zal denk ik niet snel gaan vanwege zijn hoge transfersom en terugverdien kosten die Ajax zal willen beuren.

Berghuis vind ik te weinig brengen, Klaassen is een ideale 12e man. Kan uitstekende keuze zijn in sommige wedstrijden, maar ik zie hem niet in de basis staan een heel seizoen.

Een echt goede rechtsbuiten zou top zijn.

08-04-2025 16:31

Hersenspinsel +8381

@Schip
Ziet iemand Faberski nog als een toptalent dat Ajax1 echt beter gaat maken?
Ik vind hem al genoeg problemen hebben met de KeukenKampioenCompetitie.
Wat zijn zijn groeipotenties?

08-04-2025 16:34

Laudrup10 +17211

Begon super begin van het jaar maar is enorm teruggezakt. Bounida trouwens ook sinds zijn contractverlenging. Deze jongens hebben echter wel bijzondere dingen laten zien die je niet ziet bij de banels of Hlyssons.

08-04-2025 17:37

Rolo +13856

Dit is ook inherent aan de leeftijd. Deze jongens hebben altijd pieken en dalen. Dat zijn ook de vlieguren die gemaakt moeten worden. Bij Faberski zie je inderdaad het talent, die heeft gewoon tijd nodig.

Probleem is, spelers worden hier te snel afgeschreven. Recent voorbeeld is Rosa, die kon er volgens 90% hier geen k#t van. Om na PSV uit bijna op handen gedragen te worden, Lang werd er strontziek van.

09-04-2025 11:01

Nr.10 +111834

Vind jij Manchester ver weg...?

Ajax moet natuurlijk gewoon overal scouten waar je goede spelers vandaan kan halen.

08-04-2025 16:38

YugoVik +33427

Voldoende talent wat niet exceptioneel is. 🤷🏻‍♂️

08-04-2025 18:29

Tommyshelby +130591

Aardig technisch ondanks die lange stelten.
Desondanks zijn we eigenlijk nooit kansrijk met zulke talenten. Wel prima dat ze het blijven proberen.

08-04-2025 15:16

twynestar +28777

blijven proberen idd. af en toe een parel is genoeg

08-04-2025 15:52

Ajaxsupporter02 +14557

Type Tillman?

08-04-2025 16:24

Tommyshelby +130591

Iets robuuster, maar hij heeft wel wel iets van weg.

08-04-2025 16:56

Tecmessa +1815

Ruilen voor Forbs! ;-) Maar zoals hier ook al opgemerkt, dit lijkt me een kansloze missie om deze jongen te halen.

08-04-2025 15:12

sverlaat +205

Zijn er ook scouts aanwezig bij de Afrika cup U17? Daar lopen vast ook wel wat ruwe diamantjes rond.

08-04-2025 14:54

Amoaxeldongenn +3612

Hoop vooral dat ze Ouazane direct een contract geven na dit toernooi. Ben bang dat die wel eens verleid kan worden door een grote Europese club binnenkort

08-04-2025 15:01

Turbo +42359

Leuke speler, maar waarschijnlijk kansloos.

08-04-2025 14:46

HendrikAjax +16926

Onhaalbaar lijkt me maar hoog inzetten is nooit verkeerd

08-04-2025 14:43

ajaxcied4life +26119

Onbegonnen werk.

08-04-2025 14:38

VichoWazig +3480

Klinkt toch als lekkage zaakwaarnemer die wat namen dropt om City nog wat meer onder druk te zetten?

08-04-2025 14:35

El Grande Ghacied +1380

#forbs2.0...
Beetje flauw natuurlijk, maar richt je gewoon op de eigen spelers en probeer die te ontwikkelen naar het absolute topniveau.

08-04-2025 14:25

Nr.10 +111834

Ajax kan het nooit alleen doen met spelers uit de eigen opleiding en zal elk seizoen spelers moet kopen. Als jongens als Hato of Taylor 6 of 7 jaar in het eerste zouden spelen, dan zou je het misschien kunnen doen met spelers uit eigen opleiding. Maar nu gaan ze met 2 a 3 seizoenen weg, dan is het verloop veel te groot en kan je dat nooit opvangen met alleen spelers uit de opleiding. Bovendien zouden al je spelers dan 22 jaar of jonger zijn.

08-04-2025 16:41

El Grande Ghacied +1380

deze jongen speelt in o18 toch in Engeland? Ik doel dus op je eigen jeugd beter te ontwikkelen en uit te dagen.
Directe versterkingen ben ik zeker voorstander van. Je kan dus ook niet alleen gokken in je aankoopbeleid op de Antmannen en Valentes van deze wereld.

08-04-2025 16:47

Ajax23071973 +547

Waarom een talent bij City halen. Dat zal geen koopje zijn. Ajax moet toch elke cent vijftien keer omdraaien? Ik snap hier niets van.

08-04-2025 14:17

Oxxer +165787 moderator

De Lang was 4-5 jaar jeugdscout en manager van leenspelers bij Manchester City, komt waarschijnlijk van hem. Scouten van Premier League-spelers is hoge transfersommen en salarissen, zelfs bij transfervrije spelers. Ik vind dit geen goede ontwikkeling. In plaats van rechtstreeks te scouten in Zuid-Korea, Japan, Noord-Afrika, West-Afrika, wordt weer gekozen voor de Premier League. Ajax heeft niets geleerd van de transfers van Bergwijn en Forbs.

PS: Arg / Bra alleen doen bij gunstige voorwaarden.

08-04-2025 14:16

GAjax31 +16451

Bedoel je Kelvin de Lang?

08-04-2025 14:25

Oxxer +165787 moderator

Thnx

08-04-2025 14:26

GAjax31 +16451

Verder wel eens met je hoor. Premier League is te duur, net zoals Zuid-Amerika.

08-04-2025 14:59

Oxxer +165787 moderator

''Verder wel eens met je hoor. Premier League is te duur, net zoals Zuid-Amerika''

Dat is niet waar.

08-04-2025 15:23

wijzijndebeste123 +166879

Brazilie is te duur en talenten van de grote clubs in Argentinie ook. Maar van kleinere clubs in Argentinie en andere landen zoals Ecuador, Colombia, Uruguay, Chile, Paraguay etc. is talent betaalbaar.

08-04-2025 15:40

Oxxer +165787 moderator

Precies ,het gros denkt bij Zuid Amerika alleen aan Arg / Bra. Ga je nog iets beter vertellen, ken een Braziliaanse club waar 2 spelers zitten die passen in het profiel wat Ajax nodig heeft. Een linksbenige Neres achtige jonge Colombiaanse rechtsbuiten en een 26 jarige middenvelder als vervanger van Taylor, hij is veel beter dan FJ en Regeer. Die jongens zijn geen vaste basisspelers maar dat zegt niks over de kwaliteiten. De categorie 24-28 jaar met genoeg wedstrijden op de meter is interessant voor Ajax, jongens met nog 1-2 contractjaren, kosten €3M-€4M. Mijn punt, creatiever scouten met andere scouting, levert meer op. Wat er nu zit lijkt vrij ééndimensionaal. Nog iets anders ipv Mido inschakelen om wat te doen in het voetbalknotsgekke Egypte, gaan ze in PL scouten, compleet gestoord.

08-04-2025 15:55

Rolo +13856

Als Ajax dan toch een aanvallende middenvelder aan wil trekken is Franco Mastantuono ook interessante optie. Niet de goedkoopste waarschijnlijk, maar gezien de leeftijd, 17 en zijn ervaring in het eerste van River Plate (50 wedstrijden) een aardige goudmijn die ook op de rechtsbuiten uit de voeten kan.

08-04-2025 14:00

gi0vanni +7383

Te grote talenten zijn onhaalbaar voor Ajax. En Ajax moet veel verkopen om grote aankopen te doen.
Daarom verwacht ik indien de 9 spelers die terug komen van verhuur dat er weinig mogelijk is.

08-04-2025 14:03

Amoaxeldongenn +3612

Niet de goedkoopste betekent veel te duur in deze situatie. Heeft al een marktwaarde van 15mil. Geweldige speler wel, Riquelme achtig

08-04-2025 14:12

Godenzoon24 +15406

Uit die regio kunnen wij makkelijker pareltjes halen dan uit de jeugd van topclubs denk ik! Ook liever wat meer voor een echt groot talent dan meerdere aankopen als die van de Rosas en Edvartsens van deze wereld!

08-04-2025 14:17

Oxxer +165787 moderator

@Rolo

Mastantuono of vergelijkbare high prospects staan allang op de radar van grote clubs, Ajax is kansloos. Bijv Chelsea heeft dankzij Todd Boehley flink geïnvesteerd in Zuid Amerikaanse scouts. Mastantuono is absoluut ongeschikt op rechtsbuiten. Buiten dat als zelfs PL middenmoot zit te vissen in Zuid Amerika wordt het heel lastig

08-04-2025 14:19

Rolo +13856

Ongeschikt als rechtsbuiten Oxxer? Hij speelt het grootste deel van de wedstrijden op de rechtsbuiten. Dus dat is in mijn ogen niet helemaal het geval.

En inderdaad, maar dat zei ik ook, niet de goedkoopste optie, oftewel doorschakelen. Maar dit soort pareltjes zijn in de regio niet op te pikken met die kwaliteiten, met die leeftijd en bagage.

08-04-2025 14:45

Oxxer +165787 moderator

Ik vind hem een middenvelder, geen rechtsbuiten.

Jij noemt hem net als optie en nu zeg je doorschakelen.

''Maar dit soort pareltjes zijn in de regio niet op te pikken met die kwaliteiten’’

Dat is absoluut niet waar, behalve Arg / Bra heeft dat continent nog meer landen

08-04-2025 15:22

Rolo +13856

Ik las uit de regio... maar er staat uit die... zal mijn bril eens poetsen, mss helpt het. Als je het hebt over de regio... is het Amsterdam en omstreken. Die regio, dan heb je het over een ander gedeelte, my bad!

En ik zei in mijn eerste post al, een interessante optie, maar niet de goedkoopste optie. Dus dan is het toch al doorschakelen.....?

Maar gelukkig vindt jij het een middenvelder, dan zal zijn coach het bij het verkeerde eind hebben denk ik. Net als sommige Mokio ook als linksback zien...

08-04-2025 15:41

Oxxer +165787 moderator

''Maar gelukkig vindt jij het een middenvelder, dan zal zijn coach het bij het verkeerde eind hebben denk ik’'

Zelfs Johan Cruijff zette spelers op de verkeerde plek, wil je ergens een punt maken of kan ik geen andere mening hebben?

08-04-2025 15:58

Rolo +13856

Ik wil geen punt maken.... maar volgens mij ben ik degene die geen andere mening mag hebben. Jij noemt hem absoluut geen rechtsbuiten, ik geef aan dat hij daar het gros van zijn wedstrijden speelt en zijn trainer hem daar opstelt. Maar ook als AM uit de voeten kan. Het waarschijnlijk een te dure optie is, maar wel een goudmijn voor de club die hem ophaalt op zijn 17de nu.

Iedere trainer, niet alleen Cruijff, zet spelers op posities waar ze niet horen. Recent verleden, Taylor linksback....

Leave it.

08-04-2025 17:25

Sulejmani15 +879

Deze jongen speelde vorig jaar geloof ik op de future cup. Absoluut een toptalent. Werd ook topscorer van het toernooi ondanks dat hij het toernooi eerder verliet om aan te sluiten bij het eerste.

08-04-2025 13:30

mvdk +44641 moderator

Klopt en hij lijkt veel met Ajax te hebben. Hopelijk een jongen die voor speeltijd kiest.

08-04-2025 13:36

Amoaxeldongenn +3612

Hoezo lijkt hij veel met Ajax te hebben?

08-04-2025 14:11

Turbo +42359

Groot fan van Branco van den Boomen.

08-04-2025 14:37

Nr.10 +111834

Poster van Wijndal op de kamer.

08-04-2025 16:44

Jeugd +24962

Scouten bij dat soort clubs, heeft dat nog zin?
Als ze echt goed zijn ben je kansloos. Anders wordt het een gok zoals met Forbs.
Waarom zitten we niet veel meer in Zuid Amerika?

08-04-2025 13:23

mvdk +44641 moderator

In de MLS halen ze met regelmaat spelers voor een miljoen of 3. Daar zitten hele leuke talenten tussen. Dat moet Ajax ook kunnen en zelfs een segment hoger.

08-04-2025 13:38

Jeugd +24962

Nou niet zo duur als in de PL lijkt me.
Martinez hebben we voor 7 gehaald.

08-04-2025 13:48

Oxxer +165787 moderator

Zo een kans heeft Ajax laten lopen, door David Martinez Morales niet te nemen. Met de juiste begeleiding en onder en een goede trainer had hij goed gepast.

08-04-2025 17:55

trodat4030 +97499

'We' zitten tegenwoordig alleen nog achter het computerscherm, de nieuwe manier van scouten. De mannen die tot hun knieen in de klei stonden om spelers te bekijken zijn er allemaal uit gewerkt.

08-04-2025 13:28

JohnDylan +23244

Waarom zou je iemand voor veel geld naar Brazilië sturen als je op De Toekomst wedstrijden van de Braziliaanse o16 competitie kan bekijken? Vd Zee stond daar heus niet met z’n knieën in het klein maar zat gewoon op een stoeltje te kijken naar wedstrijden die video scouts ook kunnen zien. Locatie scouts zijn goed voor connecties wat het aantrekken van spelers makkelijker maakt. Ze hebben nauwelijks enige meerwaarde in het vinden van spelers meer. Waarmee ik natuurlijk niet de scours bedoel die aan de Nederlandse amateurvelden staan. Die zijn niet te vervangen door video scouts maar die worden er dan ook niet uitgewerkt.

08-04-2025 13:34

Jeugd +24962

Omdat je in Zuid Amerika de volgende Martinez voor 7 miljoen wilt ophalen?
De voetbal markt is daar enorm groot. Onzin om dat te laten liggen.

08-04-2025 13:50

FTS95 +16164

Op video zie je een hele boel niet. Loopacties zonder bal bv. Er gaat niets boven met je neus op het veld staan. Dat gezegd hebbende denk ik dat je best kunt voorselecteren op beelden om vervolgens gericht een trip te plannen om een aantal wedstrijden te gaan kijken. Het liefst voor meerdere spelers.

08-04-2025 14:08

Gortelaar +962

Zelfde hype met Forbs. Wil nu niks zeggen natuurlijk, maar dat doen de statistieken van deze jongen ook niet

08-04-2025 13:18

ShiekTakTiek +6022

Zeker niet kaliber Forbs. Die speelde in de reserve competitie voor beloften in Engeland. Behoorlijk laag niveau, alle grote talenten in Engeland worden verhuurd aan PL clubs of net daaronder, die spelen niet meer in de reserve competitie. Daarnaast was het team van City daar ook veel te sterk voor, niet gek met wat ze daar allemaal hebben lopen in de jeugd en net onder het eerste elftal.

Mukasa is een absoluut toptalent die het moet hebben van zijn techniek en inzicht. Daarnaast ook fysiek dik in orde (1.90) en razend snel. Qua speelstijl/motoriek vergelijkbaar met Gakpo alleen talentvoller. Speelt op jeugdniveau al zijn lerftijdsgenoten kapot en dat op techniek. Dan heeft hij zijn fysiek ook nog mee.

Mooi plan voorschotelen en laten zien wat jonkies als Mokio, Hato en Godts al hebben bereikt bij ons op jonge leeftijd. Zet desnoods Hendo in bij de onderhandelingen.

08-04-2025 13:27

GAjax31 +16451

Wou City zelf dan ook het contract met Forbs verlengen?

08-04-2025 13:29

ShiekTakTiek +6022

Forbs had al een redelijk contract, daarom moesten we daar ook bijna 15 miljoen voor betalen. Mukasa heeft een jeugdcontract wat ze willen upgraden.

08-04-2025 13:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.