Van der Vaart zag blik in ogen van Blind: 'Ik dacht: die loopt geen seconde meer voor Schreuder'

door Jesse ter Haar 49

Bron NOS

Van der Vaart zag blik in ogen van Blind: 'Ik dacht: die loopt geen seconde meer voor Schreuder'

door Jesse ter Haar 49

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Rafael van der Vaart zag tijdens de tweede helft van FC Emmen - Ajax enkele Ajacieden die er ogenschijnlijk niet vol meer voor gingen. Hij zoomt in op de Daley Blind, waarbij hij een bepaalde blik in zijn ogen zag.

'Ik denk dat sommigen het in de tweede helft bijna expres hebben gesaboteerd. Daar leek het op', oordeelt hij bij Studio Voetbal. 'Daley Blind viel in en ik zag de blik in zijn ogen. Ik dacht: zo, die is zó boos. Die loopt geen seconde meer voor Schreuder. Je ziet in zijn ogen van: lekker dan, die is ook weg. We kennen allemaal zijn kwaliteiten en ik heb niks tegen die jongen, maar ik zag iets in zijn ogen.'

Collega Ibrahim Afellay gaat niet mee in het verhaal van Van der Vaart over de - zo leek het volgens de voormalig Ajacied - sabotage. 'Ik geloof niet dat spelers een wedstrijd expres slecht willen spelen, maar ik begrijp het punt. Als je naar Blind keek, leek het bijna op werkweigering. Hij deed de meest vreemde dingen. Zelfs aan de bal maakte hij zo veel verkeerde keuzes.'

Eén ding is voor Alfred Schreuder duidelijk bij Ajax, zo meent Afellay. 'Hij is het overwicht helemaal kwijt. Uiteindelijk is de trainer de eindverantwoordelijke. Je kunt niet alle spelers gaan wisselen. Het is ook geen incident. Tegen RKC word je in de eerste helft weggespeeld en tegen Vitesse geef je verschrikkelijk veel kansen weg. Een trainer is verantwoordelijk voor het neerzetten van het elftal.'

Verantwoordelijkheid bij Ajacieden

Van der Vaart wil niet te veel naar de trainer wijzen en hoopt op meer verantwoordelijkheid bij de Ajacieden. 'Je speelt tegen FC Emmen, je weet toch wat je moet doen? Laten we zeggen dat iedereen die bij Ajax speelt, vindt dat ze één van de besten zijn. Tegen dit soort ploegen maakt het helemaal niet uit of wij op de bank zitten of Schreuder. Als speler heb je je eigen verantwoordelijkheid. Je moet alles geven.'

Lees meer over:
Plaats reactie

411 +2879

Ik zou ook geen meter voor schreuder lopen. Klasse daley

14-11-2022 17:08

Ajax27 +19238

We moeten juist alleen maar naar de trainer wijzen.
Met deze selectie moet je met 2 vingers in je neus mijlenver bovenaan staan.

Maar dan moet je een trainer hebben met ballen die keuzes durft te maken.
Schreuder kan dat duidelijk niet.

14-11-2022 14:28

ElFlaco +3651

Ja laten we Daley de schuld geven. Goed idee….
Het zijn altijd dezelfde spelers die op AS veel shit over zich heen krijgen.
Blind , Klaassen en in mindere mate Alvarez.
Waarom???
Iedereen mag en kan een bepaalde voorkeur hebben aangaande speelwijze en spelers maar om dan steeds maar een paar zondebokken te zoeken als het hele 11tal faalt mede of zelfs voornamelijk door de trainer(s). Het is en blijft mij een raadsel. En vd Vaart roept maar wat en beseft de impact van zijn woorden niet of te weinig.

14-11-2022 14:11

tdecler +3324

Normaal gesproken verdedig ik Blind ook, maar na zaterdag valt er weinig te verdedigen. Dat was gewoon dramatisch. En hoewel ik mij niet kan voorstellen dat ie het met opzet doet, kon ik ook niet echt aan die indruk ontkomen.

En zo zijn er volgens mij wel meer die niet net dat beetje extra geven voor de trainer. Zorgelijke situatie die maar op 1 manier op te lossen is en dat is Schreuder vertrekken.

14-11-2022 14:33

ElFlaco +3651

Het was dramatisch zeker.
Maar wat is de oorzaak?
Trainer(s) , tactiek en beleid

14-11-2022 14:35

tdecler +3324

Trainer en zeker ook spelers.
Dat gelul van Bergwijn met we wisten niet wat we moesten doen. Staat ervaring zat in het veld volgens mij.
Laat hun de handschoen oppakken en het neer zetten, dan zou je alsnog moeten kunnen winnen van Emmen. (met alle respect hoor je er dan bij te zeggen)

14-11-2022 14:50

Schip +23589

Ik schrik wel van de ernst van toon en aantijgingen. Blind herken ik hier niet in en het is altijd VdV die zonder enige schroom allerlei flap uit opmerkingen maakt. Of het nu het niveau van Spanje op het EK is, het gedrag van Cillessen of nu het gedrag van Blind.

14-11-2022 12:37

Bruno04 +15837

Exact. Ik heb dat hier zaterdag tegen Emmen al vaker geroepen. Helemaal eens met wat Van der vaart verder zei in studio voetbal. Kan me geen reet schelen dat je de trainer niet moet.

Bergwijn ook met “we wisten niet wat we moesten doen” ja dat is leuk tegen Liverpool of Napoli.

Maar je speelt tegen fucking Emmen. En als je dat in het veld niet kunt oplossen met elkaar heb je gewoon een kut selectie met een kut instelling. Schreuder of geen schreuder.

14-11-2022 11:39

Michel0172 +218

Prima als je niet voor Schreuder wil lopen, maar loop dan in ieder geval voor de supporters, de club en voor je medespelers. Je speelt niet voor de trainer maar voor Ajax.

14-11-2022 09:27

Ajax35 +4292

Leek mij ook zo, maar dit is echt schandalig. Ja je kan boos zijn op Schreuder dat je er naast staat en ja het blijkt dat het gewoon een hele matige trainer is zonder enige inspraak in de selectie lijkt het wel. Maar dan zijn er godver alsnog supporters mee naar helemaal fucking emmen om jou te zien spelen en er zitten weet ik veel hoeveel ajacieden voor de buis. Dan breng je het maar voor hun op om te laten zien waarom jij wel in de basis hoort, in plaats er van met de (vlees)pet naar te gooien Daley.

Wat mij betreft is dit al reden genoeg om je definitief eruit te gooien samen met rode biet Deef. Ga maar lekker naar antwerpen toe en neem Schreuder mee.

14-11-2022 08:36

AJAX020ADAM +6972

Vd Vaart heeft geen 💩in zijn 👀

14-11-2022 08:07

AjaxMiddelburg +2954

Omdat we in een hele slechte periode zitten. Qua spel en resultaten ga je kijken naar oorzaken en gaan er dingen worden uitvergroot door media en supporters. Volkomen terecht al worden in dit soort situaties oorzaak en gevolg niet aan elkaar gekoppeld. Mijn inziens zien spelers dingen die in het verleden goed gingen en nu niet. Als je dat keer op keer tegen de trainers zegt en je ziet geen verbetering maar eerder verslechtering dan raakt de trainer zijn spelers kwijt. Dat gebeurt nu. Deze trainer is een geschikte assistent maar geen hoofdtrainer van een grote club als Ajax. Hier moet je dealen met grote voetballers, een historie, media en met de grootste supportersschare van Nederland. Ik zeg niet dat ik het gedrag van spelers goedkeurt maar deze trainer veroorzaakt dit zelf. Daarbij had Ten Hag rugdekking van Overmars en wie helpt Schreuder? Hamstra…. Je roept het over jezelf af.

14-11-2022 07:34

Pupa +404

Blind is een echte Ajacied. Iedereen duikt op hem, maar kijk even naar gedrag Bergwijn, Timber, Klaassen, Brian.... zeg maar de meeste Hollandse jongens. Ze zijn klaar met Alfred Jodokus, ze vreten hem niet. Was in Brugge exact hetzelfde. Waarom? Misschien moeten de "Studio sporten" daar eens naar vragen, naar de oorzaak ipv de symptomen.

14-11-2022 07:29

MrMartinez +2990

Ik vind dat er wel heel snel van wordt uitgegaan dat de veronderstelling klopt. Heeft iemand het bij Blind gecheckt?

14-11-2022 07:23

Harold +10581

Op AS wordt bijna alles geschreven op basis van aannames. Men schijnt precies te weten wat er in de kleedkamer gebeurt, hoe iedere speler afzonderlijk denkt. Het enige dat we weten is dat het niet loopt hij Ajax.

14-11-2022 08:36

Hetzijnmaar +5453

Blind had zich beter ziek kunnen melden of weigeren in te vallen
Nu neemt hij gewoon de supporters in de zeik
Vergooid misschien het kampioenschap en mist Ajax misschien heel veel CL inkomsten
Toch een beetje de nare trekjes van zijn vader heel jammer

14-11-2022 07:19

Lyrical Benjie +42

"Ik geloof niet dat spelers een wedstrijd expres slecht willen spelen, maar ik begrijp het punt. Als je naar Blind keek, leek het bijna op werkweigering." - spreek jezelf lekker tegen gab....

14-11-2022 07:13

barry1988 +24083

Dat Schreuder eruit moet snapt iedereen nu wel hoop ik. Maar het word ook tijd om afscheid te nemen van de familie Blind. Meneer moet terecht bankzitten na al meer dan een jaar de hand boven het hoofd te zijn gehouden, en hij gaat gelijk muiten. Blind senior hadden ze ook zo voor game of Thrones kunnen casten met zijn spelletjes.

14-11-2022 07:06

tdecler +3324

Welke spelletjes speelt senior dan?

14-11-2022 14:16

Ajaxisart +18781

Een nieuwe trainer is het beste voor Ajax. Aan Blind en Klaassen duidelijk maken dat ze ook onder een nieuwe trainer niet in de basis zullen staan. Beter nog, Blind en Klaassen laten vertrekken.

14-11-2022 06:49

TontoKarnaggel +42547

Ik zag het al maanden terug (wissel van blind tegen feyenoord vorig seizoen) daley vind zichzelf en zijn basisplaats veel belangrijker dan de club en zijn supporters. Ajax en wij zijn alleen goed genoeg voor hem om zijn 4 miljoen salaris te betalen en om voor hem te juichen en te klappen maar voor de rest moeten wij natuurlijk gewoon onze bek houden en doen wat meneer wilt, dus zeker niet kritisch zijn of, god forbid, hem eens wisselen, want nee, dan hoeft het voor hem allemaal niet meer...
#schreuderout
#blindopbokken

14-11-2022 06:45

Flaco +19583

Blind is duidelijk ontevreden en laat dat ook blijken. Hij verziekt bewust de sfeer omdat hij er een keer terecht naast staat. Datzelfde geldt ook voor Klaassen. Wat een zielige egoïsten zijn het toch. En ze doen precies hetzelfde als was Cilissen verweten wordt, maar zij mogen wel mee met Oranje. Niemand is groter dan de club. Als het ze niet bevalt dan donderen ze maar op.

14-11-2022 06:42

Velibor30370 +4158

Ze vertonen dit gedrag alleen bij een zwakke trainer. Bij Van Gaal hoeven ze dit niet te proberen denk ik zomaar

14-11-2022 07:02

Flaco +19583

Ook bij een zwakke coach moet ze dit niet doen. Ze benadelen verdomme wel onze club, en de club die ze miljoenen aan salaris betaalt. Gewoon werken voor je centen ipv dat verwende gedrag.

14-11-2022 07:37

Velibor30370 +4158

Eens.
T is wel een beetje van deze tijd om zwak, verwend gedrag te tonen ipv naar jezelf te kijken en je verantwoordelijkheid te nemen. Uit gedrag van meerdere spelers is mi duidelijk dat ze klaar zijn met Schreuder en ook wel met Tadic. Maar ze hebben geen karakter genoeg om dit bespreekbaar te maken naast t veld en tegelijkertijd wel vol gas te gaan op t veld.

14-11-2022 08:06

ajaxminimax +5484

Het zijn er meer. Onder Ten Hag was Klaassen ook regelmatig wissel en muitte hij ook niet zo. Denk dat Schreuder niet met bankzitters om kan gaan. Ten Hag kon dat wel. En er zijn ook basisspelers waar je aan merkt dat ze klaar zijn met hem. Hij is het overwicht volledig kwijt en dan moet je ingrijpen als clubleiding.

14-11-2022 07:05

Jake the Snake +17365

Er moet een ervaren TD en een ervaren trainer voor terugkomen. Mensen met overwicht en ervaring vanuit de functie. Niet te verwarren met mensen die al lang in de voetballerij meelopen zonder enige ervaring in de functie, zoals dat wel vaker mis gaat. Helaas zijn dat er voor wat betreft de functie van TD maar weinig opties.

14-11-2022 06:07

Ajax95Duivendrecht +24174

Ik trek het gedrag van Blind van de laatste weken op en naast het veld heel erg slecht. Je ziet heel duidelijk dat hij helemaal klaar is met Schreuder, vooral sinds hij zijn basisplaats kwijt is. Dat je klaar bent met Schreuder snap ik, zijn de meesten van ons ook al een tijdje. Maar dit was puur muiten wat hij sinds Rangers gedaan heeft, ten koste van 100% geven in het veld en dus indirect punten op de ranglijst pakken. Dat is gewoon een klap geven in het gezicht van de supporter. Meneer voelt zich groter dan de rest, en heeft met zijn muitgedrag mede het risico gelopen dat we misschien wel net 2 punten tekort komen aan het eind van de rit...

Meneer Blind moet eens heel gauw zelf in de spiegel kijken.

14-11-2022 02:05

Bram +2068

Ik denk dat er meer speelt bij blind. Als je je plek kwijtraakt aan een betere speler dan kan je dat accepteren. Maar wijndal bakt er werkelijk niks van en bassey ook niet. Hij ziet ook dat schreuder gewoon steeds de poppetjes op de verkeerde plek zet.

14-11-2022 07:06

Litmanen85 +4654

Dus ze lopen niet meer voor Ajax, en niet meer voor ons...

14-11-2022 01:45

PH2BOT +40523

...daar komt het natuurlijk feitelijk wèl op neer ja

14-11-2022 01:52

MichelAngelo66 +22289

Denk dat dit ook het geval is. Blind is aan muiten en trekt verschillende mee. Zoals hij invalt kan niet. Voor de wedstrijd dacht ik nog “we missen voetbal dus stel hem toch maar op”. Dat bleek een misrekening. De nieuwe coach moet definitief afscheid van dit soort gasten nemen. Ze nemen de club in de zeik, maar nog belangrijker.... de fans.

14-11-2022 01:22

Ricoteb +53178

Als je een grote jongen binnen de club passeert, zoals Blind zeker is, moet je zorgen dat er wel resultaten zijn. Kijk naar Ten Hag, die passeert nu Ronaldo en er begint er toch wel iets aardigs bij die ploeg te ontstaan. Had ie nu 10e gestaan en het spel was dramatisch, had je iedereen gehoord over dat Ronaldo niet speelt. Hetzelfde is met Blind. Had je een goeie wedstrijd gespeeld tegen PSV en Vitesse, was niemand erover begonnen. Nu heb je een geïrriteerde grootverdiener in je selectie die ook nogal veel macht in de groep heeft, en je hebt er totaal geen resultaten voor terug gekregen. Als de dramatische resultaten en spel al niet genoeg reden is om Schreuder eruit te trappen, zal het gebrek aan steun vanuit de spelers hem toch de das om moeten doen. Schreuder is een dramatisch slechte trainer, die dit hele seizoen nog geen 1 slim tactische vondst of omzetting heeft gedaan, maar spelers luisteren sowieso niet meer naar hem. Dus zelfs als ie zowaar wat slims zou bedenken, waar ik hem nog niet op heb kunnen betrappen, gaat de groep dat toch nooit uitvoeren.

14-11-2022 00:56

Steffenhagen +38076

Bij Ajax zijn de ontevreden spelers de baas , niet de trainer , niet de TD (hebben we niet ) , niet de AD en misschien de RVC een beetje . Kortom , het is een chaos

14-11-2022 00:28

Alexander40 +6114

Klopt wat Raffie hier zegt. Wat er ook gebeurt met Schreuder deze jongen wil ik nooit meer in een Ajaxshirt zien. Ik heb niks met bedriegers. Blind en Blind out.

14-11-2022 00:25

MichelBoerebach +29286

Daley denkt dat ie Ronaldo is. Clown.

14-11-2022 00:27

Tommyshelby +129829

Als je de Blindjes tegen je hebt, is het normaal gesproken einde verhaal.

Fredo's gonna sleep with the fishes.

14-11-2022 00:18

WantAmsterdam +116219

Eindelijk is de macht van de Blindjes van nut!

14-11-2022 00:23

Tommyshelby +129829

'normaal gesproken...'

14-11-2022 00:23

WantAmsterdam +116219

Klopt, Schreuder is een parasiet, van die kom je gewoon heel moeilijk af.

14-11-2022 00:24

AFCACruijff14 +162542

Bergwijn, Lucca, Conceicao, Klaassen, Blind. Niemand loopt nog voor die oetlul.

14-11-2022 00:14

MichelBoerebach +29286

Als dat zo is, dan moet je Bergwijn, Lucca, Conceicao, Klaassen en Blind elke wedstrijd op de bank houden.

14-11-2022 00:28

Wodan +1399

Klaassen en Lucca moet je per definitie op de bank houden. Geen gezicht.

14-11-2022 01:35

PH2BOT +40523

Beiden scoren regelmatig wanneer ze in het veld staan. En Lucca is een uitstekende optie wanneer het met die masterclasses breien weer eens niet wil lukken. Moet je eens kijken hoe hij gaat scoren met Ziyech terug.

14-11-2022 01:50

MichelBoerebach +29286

Nee, joh. Die ballen van Ziyech zijn veel te scherp en te hard voor die jongen.

14-11-2022 15:02

AvStern +5966

Ik denk dat Van der Vaart dit heel scherp ziet en dat is een gigantisch probleem. Ik heb totaal geen vertrouwen in Schreuder meer, maar misschien nog wel minder in Blind en Klaassen. Niemand staat boven de trainer. Laat de stoorzenders lekker naar Antwerp vertrekken in de winterstop.

14-11-2022 00:06

Keizer +30267

Het is toch heel simpel? Schreuder is de kleedkamer kwijt en kan ze niet meer motiveren. Dan is het gewoon klaar.

Sluit niet uit dat er tussen de spelers onderling ook een en ander speelt. Aan de trainer om dit te voorkomen of te verhelpen. Maar dat gaat met Schreuder niet gebeuren.

14-11-2022 00:04

Patrick78 +52743

Muiterij op de Bounty.

14-11-2022 00:03

JordyAjacied +19378

Ze weten heus wel wat ze moeten doen, in het begin van het seizoen ging het ook allemaal wel nog wat beter, met vrij eenvoudige zeges, maar nu zijn we sinds een paar wedstrijden bij het punt gekomen dat de selectie gewoon een andere trainer wilt, en je moet het vergelijken als jij een aanvaring met je baas hebt denk je ook stik er maar in, is best menselijk. Schreuder zal snel vertrekken.

14-11-2022 00:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.