Schreuder beschuldigd van vertrekwens Kudus: 'Wat is dat toch met trainers?'

door Bart Veenstra 92

Bron Het Parool

Schreuder beschuldigd van vertrekwens Kudus: 'Wat is dat toch met trainers?'

door Bart Veenstra 92

Bron Het Parool

Laatst geüpdatet

Henk Spaan geeft Alfred Schreuder de schuld inzake de vertrekwens van Mohammed Kudus. De columnist laat in zijn column in Het Parool blijken niets te begrijpen van enkele keuzes die de trainer van Ajax maakt en dat de Amsterdamse club nu ook Andries Noppert zou willen inlijven, gaat er niet in bij Spaan.

'Dus Kudus trekt de voor hem juiste conclusie en wil weg bij Ajax', begint Spaan, die de schuld neerlegt bij Schreuder. 'En dat allemaal omdat een trainer die vermoedelijk nog één seizoenshelft bij Ajax werkt, zijn elftal niet aan hem wil aanpassen. Kudus is 22 jaar en brak door in Qatar.'

'Kudus een speler om wie je een team heen bouwt'

Spaan vraagt zich af of Schreuder heeft gekeken naar de verrichtingen van Kudus op het WK namens Ghana. 'Heeft hij niet gezien dat dat we met een aanvallende middenvelder te maken hebben en niet met een spits, laat staan een met Brobbey vergelijkbare spits? Wat is dat toch met trainers? Waarom hebben ze zo vaak een bord voor hun kop?'

'Kudus is een speler om wie je een team heen bouwt', spreekt Spaan zich vervolgens uit. 'Hij is een enorm talent in ontwikkeling. Je kunt hem op 10 laten spelen en ook als hangende rechtsbuiten die naar binnen mag komen. Wat is er met Ajax aan de hand? Nu hebben ze weer belangstelling voor Noppert. Waar is de visie?'

Volgens het doorgaans betrouwbare The Athletic zou Kudus de mogelijkheid onderzoeken om Ajax in de komende winterse transferperiode te verlaten. De Ghanees wil nagaan of Ajax openstaat voor een transfer en hoeveel de club verlangt voor de aanvallende middenvelder. Ajax zou minimaal 35 tot 40 miljoen euro willen zien voor Kudus, al heeft men in Amsterdam het liefst dat de creatieveling helemaal niet vertrekt. Kudus heeft bij Ajax nog een contract tot de zomer van 2025.

Lees meer over:
Plaats reactie

debarbaar +8219

Spaan heeft gelijk. Schreuder is een prutser. Hij zou met terugwerkende kracht zijn excuses moeten aanbieden aan ten Hag voor het opeisen van de eer dat zijn tactiek heeft geleid tot de halve finale CL.

14-12-2022 20:41

3sterren +20205

'Kudus is een speler om wie je een team heen bouwt'

Helemaal mee eens.

Probleem echter met deze stelling is, dat Assistent trainertje niet kan bouwen aan een elftal, maar hij kan wel elf spelers slopen …

14-12-2022 18:40

Laudrup10 +17048

Spijker op z’n kop Spaan!

14-12-2022 08:37

Eurysaces +29499

Ajax kiest Schreuder boven voetbal, het is een volstrekte schande.

Niet alleen Schreuder moet er uit, maar alles en iedereen die hem nu laat zitten!

13-12-2022 20:40

HumbertoPan +1711

Breaking: Halsema stemt in met feest op Museumplein bij ontslag Schreuder. Ajax-directie in beraad.

13-12-2022 13:19

WillemvH +1610

Kudus is een absolute topper. Maar dat wisten we al. Wat een dynamiek en griezelig hard en vooral snel schot. Twee jaar geleden eigenlijk al basisspeler tot zijn blessure tegen Liverpool. Nu weer de oude, hoewel pas 22 jaren jong. Wat een potentie kortom. Onbegrijpelijk dat hij niet de erkenning krijgt die hij verdient. En als Spaan meent dat hij dit WK doorgebroken is, heeft hij zitten slapen. Kudus, en eigenlijk Ajax en het publiek, verdient (en verdiende dat al) een vaste plek in het team. Helaas vrees ik dat Kudus andere ambities heeft. Wil je hem houden, motiveer hem dan op één manier: zet hem op 10!

13-12-2022 13:00

DeKes +3195

Én flikker Schreuder en nog een paar ERUIT !!!!

14-12-2022 00:00

TJHooker +3928

Beetje salaris zal er ook wel bij moeten.

14-12-2022 11:54

Rentokill +4606

Ten Hag had hem in t gareel. Had ook aanvankelijk meteen een basisplaats totdat ie in de cl tegen Liverpool langdurig geblesseerd raakte. Dat kostte hem veel tijd om gezond en daarna weer in vorm te raken. Dat hij dat nu is lijkt me duidelijk. Nu nog een trainer die daar wat mee kan.

13-12-2022 11:32

brullie +7031

Nee Spaan, Kudus brak helemaal niet door op het WK, Hij heeft er goed gespeeld maar dat zelfde kunstje doet hij bij Ajax al, bij vlagen. Is nu ook weer niet zo dat Kudus de heilige Maria is en de verlosser. Hou op. Erg goede speler die bij Ajax nog veel meer kan laten zien maar om een heel elftal om alleen hem heen te bouwen? Toch niet logisch?

13-12-2022 07:10

3sterren +20205

Bij Ajax kan hij nog veel meer laten zien”
Inderdaad, alleen jammer dat Assistent trainertje hem te vaak aan de kant houdt.
Daar kan hij wel nog laten zien dat je meer kunt op een bank.
Je kunt er niet alleen op zitten, maar ook op liggen, en op staan, en als je acrobatisch bent er een handstand op doen, maar dat bedoelde je vast niet ;) …

14-12-2022 18:47

Turg +1163

Schreuder is net zo'n mongool om Kudus te laten gaan als Danny Blind die Zyech niet opriep voor Oranje. Grote voetballers wachten niet op domme coaches.

13-12-2022 00:52

Allegriadopovo +1119

Wacht even... Een speler is een heel seizoen geblesseerde omdat hij zelf geen open kaart speelde over zijn fitheid, kreeg gewoon zijn miljoenen salaris doorbetaald..Voor zijn blessure geen onomstreden basisplaats, eist bij fitheid een basisplaats op, probeert door te staken en vertrek te forceren en is zich een half jaar later op eigen initiatief aan het oriënteren op een vertrek... En iemand anders krijgt de schuld?

We zijn hele rare dingen normaal gaan vinden...

12-12-2022 23:43

Jibberjabstep +1888

Kudus wilt al een tijd niet in Amsterdam zijn. Ik heb niet het gevoel dat dat per se aan Schreuder ligt, en ik ben bepaald geen fan van de huidige trainer.

Ik zou Mo voor een redelijk bod meteen laten gaan voordat we weer Onana-achtige fratsen krijgen.

12-12-2022 23:06

YRGI +32921

Hij is een Afrikaan uit een heel ander land dus hij zal ook wel aan de pillen van z'n vrouw gaan, is wat jij denkt?

12-12-2022 23:35

Jibberjabstep +1888

Kudus heeft tot nu toe consistent laten zien dat hij zichzelf over enige vorm van teambelang plaatst. Net als Onana. Dat heeft niets te maken met het feit dat beide Afrikaans zijn. Als jij daar meteen naar toe gaat met je gedachte dan zegt dat overigens wel wat over je. Vreemde reflex.

13-12-2022 10:36

YRGI +32921

In hoeverre zeg je dit over Alvarez dan? Of een Daley Blind? Zeg je dat die ook een Onanaatje doen? Nee, toch. Vreemde reflex van jou om meteen Onana te noemen, kan ik beter zeggen.

13-12-2022 19:33

Jibberjabstep +1888

De situatie van Blind is niet te vergelijken met Onana/Kudus. Die heeft jaren geleverd voor Ajax en is een legende van de club, pannenkoek. Als je er blij van wordt kunnen we het een Antony-Alvarez-Onana-Kudus'je noemen vanaf nu. Is dat wel goed? Of mag dat ook niet omdat er geen Nederlander ofzo tussen zit?

Je zoekt racisme in een voetbaldiscussie waar geen racisme is, en daarmee laat je voornamelijk je eigen reet zien. Beter doe je het niet.

13-12-2022 21:31

YRGI +32921

Het is gewoon interessant dat ik tot nu toe geen vergelijkingen met Onana zag bij andere spelers die ook weinig met Ajax hebben en graag weg willen. Alleen bij Kudus zag je die slechte vergelijking.

Blind is inderdaad niet te vergelijken met Onana, net zoals Kudus, Alvarez en Antony niet te vergelijken zijn met Onana. Die pakte een illegaal pilletje en nadat Ajax hem had gesteund, wilde hij niet verlengen. Toch een heel andere situatie. Antony ging voor 100 mil naar United. Logisch dat hij wil gaan. Alvarez idem. Had gewoon voor 50 mil naar Chelsea kunnen gaan. Kudus speelt niet of op de verkeerde positie en heeft allerlei grote clubs achter zich aan. Logisch dat hij wil gaan. Het zijn broodvoetballers, geen echte Ajacieden. En daar is niets mis mee, want dat zijn 99% van de voetballers. Die kun je niet met de naaistreek van Onana vergelijken. Toch doe jij dat. Blind heeft weliswaar jaren geleverd, maar dat deed Onana ook. Die kun je natuurlijk ook niet vergelijken met Onana. Ook al leek het op werkweigering hoe hij op het veld stond en op de bank zat.

13-12-2022 22:33

3sterren +20205

Onana maakte misbruik van de goedheid van Ajax, nadat hij een lul erhaal ophing over een pilletje.
Hij weigerde om bij te tekenen, wilde zijn contract gewoon uitdienen (lees zijn flinke salaris blijven ontvangen) en gooide er zichtbaar met de pet naar tijdens de wedstrijden.
Kortom, hij maakte zich mede schuldig aan kapitaalvernietiging …
In niets te vergelijken met andere spelers met een vertrekwens …

14-12-2022 18:58

thepower1990 +35726

Is er hier al gepleit voor SchreuderOut?

12-12-2022 22:24

jerryisthename +31683

Om Terror Jaap te citeren en voor de 8.786.287e keer:

#SchreuderOut!!!

12-12-2022 22:23

Heimwee +6672

wie moet er out?

12-12-2022 22:22

champhead +14301

SCHREUDER!!!!!

13-12-2022 00:08

AjaxFannn +484

#SchreuderOut!!!! Spaan heeft in deze gelijk.

12-12-2022 22:05

NW23 +5020

Henk Spaan is een heel vermoeiende kerel. In dit geval heeft hij echter gelijk.

Moet wel zeggen dat Kudus verkopen niet onlogisch is, maar het is natuurlijk zo dat hij één van de beste spelers is. Het is heel jammer als hij hier nooit tot volle bloei komt. Echter lijkt Kudus niet de commitment te hebben om hier nog jaren te spelen en dan kun je beter nu van de hype gebruik maken en een grote zak geld pakken.

12-12-2022 21:21

Steffenhagen +37783

Als blind en Kudus deze winter vertrekken ga je er toch flink op achteruit ipv dat je probeert sterker te worden .Ajax voert wel een heel matig beleid

12-12-2022 20:56

EuforischeRealist +15504

Enige jammere van de ‘theorie’ van Spaan is dat Kudus al tijdens de voorbereiding weg wilde toen hij juist wel meermaals als middenvelder werd opgesteld en samen met Ihattaren de uitblinker was.

Kortom, het klinkt leuk en doet het goed omdat het gros van de Ajax-supporters wel klaar zijn met Schreuder maar in werkelijkheid kiest Kudus ook gewoon voor het geld en een grotere competitie.

12-12-2022 20:07

GNBL +89854 moderator

Wat lul jij nou joh. Kudus was de beste man in de voorbereiding en zodra het seizoen begon kon hij weer plaatsnemen op de bank. Daarna wilde hij pas per se weg. Hoe slecht is jouw geheugen wel niet?

12-12-2022 21:21

EuforischeRealist +15504

Misschien moet je even goed terug zoeken voordat je begint te roepen. De eerste gesprekken met Everton waren al lang voordat hij op de bank kwam.

12-12-2022 22:13

HendrikAjax +16830

Hij wilde weg nadat hij geen speeltijd kreeg en bang was dat hij daardoor zijn WK zou missen

12-12-2022 21:35

stopperspil +11150

Wat is het nieuwe alternatief voor Ajax als Kudus weggaat?

12-12-2022 20:03

YRGI +32921

Een spits hahaha.

12-12-2022 23:36

Ans B +19809

Ja, lijkt me vrij logisch dat Kudus vanwege Schreuder weg wil*.
En inmiddels ook door de grauwsluier die dankzij Schreuder over de ploeg ligt.

*Had samen met Bergwijn de beste voorbereiding maar stond lange tijd niet eens in de basis.
Wordt vervolgens ingezet als spits, terwijl vriendje Brobbey het gewoon heel goed deed en dankzij Schreuder weer opnieuw kon beginnen met totaal-wedstrijdfit worden en weer in z'n ritme komen.
Krijgt nauwelijks kansen op het middenveld en staat er gewoon naast als Brobbey wel weer in de spits mag.

12-12-2022 19:13

Web +178830

Er is ook echt niemand die Kudus een spits vind
De assistent trainers vinden dit ook niet?
Ik denk dat ze geen ballen hebben, als Witschge en Reiziger de club zo af zien glijden moeten ze aan de bel trekken
Je mag toch hopen dat ze bij Ajax een gesprek gehad hebben met de assistenten?
Hoe staan jullie hier in?

12-12-2022 18:39

Ans B +19809

Ik sluit helemaal niets uit, maar ga er inderdaad van uit dat er een gesprek met de assistenten is geweest. Maar zeker Reiziger zal niet snel iemand een mes in de rug steken, terwijl dat wel zo kan voelen als hij forse kritiek zou uiten.
Dat zou hij alleen kunnen doen als hij al vaker iets tegen Schreuder zelf heeft gezegd en hij niet gehoord wordt of serieus genoeg genomen wordt.
En die Kaltenbacher zit sowieso waarschijnlijk op één lijn met Schreuder - daar is hij voor gehaald.
Witsche kan ik niet goed inschatten, maar lijkt me zeker niet iemand die op z'n mondje gevallen is.
Maar feit is ook dat iedereen bij Ajax Schreuder hoog had zitten, én dat men hem 'opzadelde' met veel belangrijke verkopen. Dat schept onderling wel loyaliteit richting het 'slachtoffer' (Schreuder dus).
Dat kán - op z'n minst voor een deel - verklaren waarom zowel de leiding als de assistenten Schreuder niet laten vallen.

Los van dit alles vermoed ik dat de werksfeer bij Ajax vooral kameraadschappelijk is. Ook dat kan zorgen voor minder onderlinge kritiek en lagere eisen.

12-12-2022 19:03

Sjonnie +18814

We gaan er vanuit dat er wekelijks of iig periodiek stafoverleg is en ik neem daarbij aan dat er gaandeweg consensus is bereikt over de te volgen tactische-strategie, opstellingen ... bla etc.
Als je die onderlinge overeenstemming tijdens stafoverleg vervolgens vastlegt in notulen, decimeer je daarmee de mogelijkheid tot reclame; alles wordt a.h.w. formeel "dichtgekit".
Dat zou kunnen verklaren waarom er van assistentzijde geen geluid komt.
Maar ik weet uiteraard niet hoe formeel of informeel Schreuder werkt.

12-12-2022 23:50

Tommyshelby +128441

Ik weet niet hoe serieus ik het Parool moet nemen.. maar oke:

Bij een vertrek van Kudus – hij moet een bedrag van boven de 30 miljoen euro opbrengen – komt een nieuwe centrumspits mogelijk uit Zuid-Amerika. Huntelaar was onlangs in Brazilië om een concurrent voor Brian Brobbey te bekijken. Het zou gaan om de 24-jarige Marcos Leonardo van Santos.

Als Kudus vertrekt wordt er dus... een spits gehaald. Die trouwens 19 is ipv 24, en wel echt een toptalent. Maar alsnog, wat een rotzooi binnen onze club..

12-12-2022 18:32

YRGI +32921

Kudus is 22 en een toptalent.

12-12-2022 23:38

Raoul14 +3077

Eindelijk iemand van de media die klaar is met deze man! Het is bizar, nog nooit meegemaakt dat wij hier op AS zo eensgezind zijn in onze mening, Schreuder out! Maar dat vrijwel alle media extreem mild zijn over hem, zou bijna denken dat ze hem een zegen vinden, zodat wij maar geen kampioen worden.

12-12-2022 18:31

champhead +14301

Alles is de schuld van Schreuder. (Niet waar maar wel leuk om te zeggen)

12-12-2022 18:26

UwSchipper +5591

Alles is de schuld van Schreuder. (Helaas waar en niet leuk om te zeggen)

12-12-2022 22:12

rafael32 +982

Wat is dat toch met trainers? Velen krijgen gewoon veel te veel betaald, en gaan daardoor denken dat ze wel een bijzondere gave moeten hebben, een soort Einstein van het voetbal, en daardoor vaak zoeken naar oplossingen die Jan met de Pet niet zou zien. En daar gaat het vaak volledig mis. Begin maar eens met het salaris aan te passen aan dat van een magazijnbediende. Dat kan mogelijk al flink helpen om ze weer tot zinnen te brengen.

12-12-2022 18:04

Aurelius1 +19698

Mee eens

12-12-2022 18:07

vanreenen +10230

Kan AS een apart hoofdstuk maken over Schreuder en de reacties sls terror Japie van 14 jaar daar automatisch naartoe verplaatsen? Hoef ik die onzin niet meer te zien. Nu weten we het wel dat vele supporters Schreuder niet meer pruimen en weg willen hebben, maar zo lang de directie en RvC een andere mening zijn toegedaan kan je blijven schreeuwen, maar wekt dat alleen maar irritatie op.

12-12-2022 17:34

Rodsje +14659

SCHREUDEROUT!

12-12-2022 18:06

Juan62 +46160

Alleen omdat die pseudo intellectueel dit schrijft, ben ik tegen
Spaan en Endt types die zichzelf heel wat vinden , met voornamelijk negatief commentaar.

Zelf niets bereikt behalve over de rug van Ajax.

Ik weet dat velen het niet met mij eens zijn , maar vertrek van Kudus zou nog niet zo slecht zijn.
In het begin stond ik ook op de banken voor hem, wat een voetballer.
In de top echter gaat het zoveel meer dan om talent alleen.
En ik ben bang dat hij dat 'meer' niet in huis heeft

12-12-2022 17:12

AlexIbarra +19231

Kudus vertrekt hoe dan ook een keer bij Ajax maar het gaat natuurlijk om de manier waarop. Als je hem net zoals Ziyech 1 of 2 jaar kunt laten vlammen, de club laten presteren en de fans laten genieten, verkoop je hem daarna voor veel geld aan de top.

Nu kun je er misschien ook 30 voor krijgen, maar zijn we weinig opgeschoten met zijn mooie CL-goals. Hij heeft vooral in de ziekenboeg en op de bank gezeten of op niet-optimale posities gestaan, nooit een vol programma basis gespeeld, enz.
Terwijl ik echt wel de potentie in hem zie om op het veld en in de boeken van veel meer waarde te zijn.

Anderzijds verliest de hele selectie vet veel waarde als we slecht blijven presteren in EL en ED, dus kunnen we nu misschien beter profiteren van de CL / WK transfersommen..

12-12-2022 17:52

vanreenen +10230

Niets bereikt? Spaan had vroeger met Harry Vermengen een heel leuk voetbalprogramma op tv. Dus toch wel iets bereikt, vermoed ik.

12-12-2022 18:46

Hans Verhagen +14053

Schreuder' ik kan hier niets mee, ik doe er ook niets mee, Ik doe wat het beste voor Ajax is en dat is waarom ik hier ben....

12-12-2022 17:04

Altijdindestraat +39837

Wanneer?
NEC?
FC TWENTE?
DEN BOSCH?
of
FEYENOORD?

12-12-2022 17:02

Harold +10572

Einde van het seizoen

12-12-2022 18:03

Altijdindestraat +39837

Beschuldig Schreuder van wel meer dan dat...

12-12-2022 16:59

036AFCA97 +146646

Ajax postte vandaag een video van het duel tegen Bayern 3 jaar geleden. Alle reacties gaan over hoe Schreuder het verpest. Op Twitter is #SchreuderOut vaker wel dan niet trending. Er zijn websites waar je kan vinden of Schreuder al is ontslagen. Op AjaxShowtime is de meerderheid het met Henk Spaan eens. Tot zulke waanzin drijft Alfred ons.

Dit moet toch binnen de directie van Ajax en de spelersgroep ook bekend zijn?

12-12-2022 16:52

Altijdindestraat +39837

Denk niet dat die op AS zitten, misschien wel handig...

12-12-2022 17:00

tijssenajax +13921

Ik geloof dat ze zeker op de hoogte zijn van deze dingen.

12-12-2022 20:32

Wobbo +11186

Van der Sar is de hoofdschuldige. Het leek alleen wat omdat Overmars het zo goed deed maar ook toen waren de geluiden er al dat het een inspiratieloze charismaloze zak hooi van een nepleider is die nergens is te vinden als het slecht gaat met de club.

Van der Sar, Schreuder en Hamstra is geen topclub kwaliteit maar de Perkse Diep.

14-12-2022 09:03

TCB +768

Dit zou het mooiste kerstcadeau zijn die ik me kan wensen: #schreuderout!

12-12-2022 16:49

036AFCA97 +146646

Toch bizar dat er nog Ajacieden zijn die Kudus graag zien vertrekken en het een “mismatch” noemen. Dan ben je onbewust echt beïnvloed door Schreuder z’n laffe praatjes.

Kudus is een toptalent. De halve wereldtop heeft interesse in hem, maar meneer Lafred durft hem niet op 10 te zetten. Als je verdomme Davy de professionele verstoppertje speler met 20 balcontacten Klaassen op 10 kan zetten, kan Kudus het ook.

12-12-2022 16:48

Heimwee +6672

beleid van Ajax; niets doen en hopen dat het beter gaat als je maar lang genoeg wacht, wat een amateurisme.

12-12-2022 16:40

RvhC74 +5371

Als Kudus en Blind vertrekken is dat open sollicitatie voor vertrek van Schreuder en Sar

12-12-2022 16:38

JaapStam +136659

Voor het eerst na me geboorte dat ik het eens ben met Henk Spaan!!! WAUW!!! Nooit gedacht zeg!!!

#SchreuderOut!!!

12-12-2022 16:36

Bc te P +22130

Leve Spaan!

SchreuderOut!

12-12-2022 16:35

036AFCA97 +146646

Ik ben het voor de verandering een keer helemaal eens met Spaan.

SCHREUDER OUT!

12-12-2022 16:34

de echte causio +2260

Schreuder creëert een angstcultuur door misbruik te maken van zijn macht. Hij is impulsief, niet transparant en oncontroleerbaar in zijn keuzes, Hij straft spelers die tegengas geven (Lucca zondag in JA), hij beloont zijn vriendjes, hij gebruikt jonge spelers voor eigen gewin (Hato, Conco), hij lekt informatie naar bevriende journalisten, etc
Het gevolg is dat spelers niet weten waar ze aan toe zijn, wat er van hen verwacht wordt. Ze worden onzeker.
Volgens mij is er maar een echte oplossing: ingrijpen van bovenaf. Ik zie dat op korte termijn, helaas, niet gebeuren. We zullen het moeten uitzieken.

12-12-2022 16:28

DeKenner +9276

Ik ben het eens met je conclusie, maar de rest is moeilijk te volgen. Hoezo wordt Lucca gestraft terwijl hij minuten krijgt in Jong? Dat lijkt me beter voor die jongen dan alleen trainen en op de bank zitten bij 1. En hoezo gebruikt hij jonge spelers voor eigen gewin? Wat is dat gewin precies?

12-12-2022 16:34

de echte causio +2260

Lucca was de enige selectie speler die moest spelen zondag. Dat was vlg mij geen toeval. Con laat hij vier minuten spelen, prijst hem de hemel in, belooft hem speeltijd. De volgende wedstrijd speelt hij niet en daarna zes minuten. Vlg mij geen toeval. Van Hato moet hij afblijven. Die speelt bij Heitinga en die gaat voorzichtig met hem om. Schreuder pronkt met hem. Het gewin zit in het goede nieuws. Wat zijn wij goed bezig. Dat straalt ook op hem af. Je moet dat niet doen met een jonge speler.

12-12-2022 17:01

NeeI +107641

We gaan doodleuk weer spelers laten vertrekken- en aankopen, om vervolgens alsnog de grootste boosdoener te laten zitten.

En niemand die het snapt.

12-12-2022 16:26

VoorAltijdNummer14 +25322

Als ze Schreuder a la Ten Hag een grote aankoop uit zijn netwerk laten doen, mogen we heel erg in onze handen knijpen als dat Ziyech is. Dat gaat de problemen ook allemaal niet in de kern oplossen, maar ik moet er niet aan denken dat ze Schreuder een "Haller" kopen.

En daarmee wil ik dus zeggen een type wat niet bij Ajax past, maar wel in de top van het salarishuis terechtkomt...

12-12-2022 16:32

Dubbelvla +8402

werkelijk ongelooflijk dat Alfred gewoon de winter heeft overleefd.

12-12-2022 16:22

WeirdAJAX +12112

Hij laat geen spaan van Schreuder heel. Ben het, bij uitzondering, met Spaan eens. Kudus kreeg geen kans op zijn eigen positie(s) van Schreuder. Dus logisch dat hij weg wil nu er interesse voor hem is; was één van de smaakmakers van het WKatar.

12-12-2022 16:18

cantharel +3522

Schreuder wil versterkingen en zorgt er direct voor dat een van zijn betere spelers niet meer onder hem wil voetballen. De omgekeerde volgorde volgens mij maar we zullen het moeten accepteren.Onbegrijpelijk dat een trainer die zo presteert mag blijven zitten.

12-12-2022 16:01

Soccerskins v2 +43232

Ik vind het vertrek van Kudus geen probleem. Ajax en Kudus is gewoon geen perfecte match en dan kan je hem beter voor 40/50 miljoen verkopen in de winter.

Neemt niet weg dat Alfred ook mag vertrekken natuurlijk.
- Enrique
- Hjulmand
- Gallardo
- Keizer
- Bosz
- Reiziger/Heitinga

Allemaal betere opties.

12-12-2022 15:59

VoorAltijdNummer14 +25322

Kudus is een perfecte match die wordt behandeld alsof ie dat niet is en het vervolgens niet lijkt. Dit lijstje trainers wat je opsomt zouden niks liever willen dan met zo'n speler werken op 10, 8 en 7.

Dat bedrag kan je ook gewoon verdienen met CL plaatsing. En om dat te behalen hebben we spelers van dat kaliber gewoon nodig.

12-12-2022 16:23

Soccerskins v2 +43232

Ik heb het niet over zijn kwaliteiten als speler maar meer over hoe hij erbij loopt. Hij lijkt vanuit de buitenkant totaal niet gelukkig bij Ajax en dat komt niet door Schreuder.

13-12-2022 16:05

GiannisAntetokounmpo +8389

Ongelofelijk wat Schreuder aan een schade heeft aangericht en niemand die deze gek stopt..

Een clubicoon en nota bene je beste voetballende verdediger die je via de achterdeur naar België laat gaan. Vervolgens je beste speler in vorm (en die de meeste waarde vertegenwoordigd voor de club) laten vertrekken nadat je hem maandenlang hebt misbruikt..

Who’s next? En ondertussen blijft alle middelmaat (Klaassen, Tadic, Sanchez, Bassey, etc. etc.) lekker zitten..

Het is werkelijk waar niet te geloven. Schreuder had na Vitesse thuis direct moeten worden ontslagen.

12-12-2022 15:59

fc Barcelona_ke +19239

Het is lastig om te zeggen of de trainer (schreuder en Ten Hag) schuld is. veel goede spelers slagen in het buitenland absoluut, maar slaagt bij ons niet een basisspeler. ik noem veel voorbeeld: Lobotka, Cassierra, Felipe etc.
ik heb idee dat Ajax hun moeizame tactiek/systeem waar iedereen niet goed kan aarden.

12-12-2022 15:57

Picard +3600

Lobotka was een grap dat hij weg moest. Was de beste voetballende middenvelder van JA dat seizoen en prima voor het niveau waarop we zaten toendertijd. En dan neem je een jaar later Gudelj over omdat je een middenvelder nodig hebt. Onkunde.

12-12-2022 16:40

Wobbo +11186

Team hoort om Kudus gebouwd te worden. Schreuder spoort niet. Is een indringer. Charlatan. Oplichter.

12-12-2022 15:49

SCHREUDERNOPARTY +2489

SCHREUDER OUT!!!!

12-12-2022 15:47

Harrier Du Bois +38671

Kudus was ongeacht trainer toch wel weg, of het nou nu of einde van het seizoen is, is ook niet erg dat hij vertrekt voor meer status, geld en een betere competitie. Maar doen alsof het allemaal aan Schreuder ligt dat Kudus vertrekt, ik weet het, klinkt goed, maar hij zou toch vertrekken.

12-12-2022 15:44

AFCAjax +17839

Als hij niet buitenspel was gezet na de voorbereiding waarin hij de beste speler was en gewoon de kans had gekregen waar iedereen om riep dan was hij nooit gaan muiten voor everton en dan zou hij nou ook een stuk meer tevreden zijn.. als we een fatsoenlijke trainer hadden gehad hadden we ook een fatsoenlijk team gebouwd dat presteerd en zou hij om die reden ook tevreden zijn wellicht uitblinken en aan het eind van het seizoen voor een grandioos bedrag vertrekken. nou hebben we helemaal niet van kudus kunnen genieten en vertrekt hij voor een minder spectaculair bedrag met minder goede herinneringen aan Ajax.

12-12-2022 16:02

Harrier Du Bois +38671

Dat muiten wat jij het noemt, was in de voorbereiding. Oftewel, die wilt graag naar een grotere competitie. Is niet erg

12-12-2022 16:04

AFCAjax +17839

toen hadden we al 4 eredivisiewedstrijden erop zitten.

12-12-2022 16:06

Harrier Du Bois +38671

Ok vriend, ;)

Heb je gelijk in, kwam niet opdagen bij training, datum klopt. Verandert niks aan mijn gevoel dat hij toch zou vertrekken, is hij de man, gaat ie voor meer. Is hij het niet, wilt hij ook. Zou dus vertrekken ongeacht welk scenario.

12-12-2022 16:17

Danielson +50165

Henk heeft een punt nu het eens een keer niet over Alvarez gaat.

12-12-2022 15:39
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.