'Kudus onderzoekt mogelijkheid om Ajax deze winter nog te verlaten'

door Cristian de Jong 155

Bron The Athletic

'Kudus onderzoekt mogelijkheid om Ajax deze winter nog te verlaten'

door Cristian de Jong 155

Bron The Athletic

Laatst geüpdatet

Mohammed Kudus wil deze winter nog vertrekken bij Ajax, zo meldt The Athletic. De Ghanees zou druk bezig zijn met zijn management om Amsterdam te verlaten en dus is de mogelijkheid aanwezig dat Kudus zijn laatste minuten in het shirt van Ajax al heeft gemaakt.

De Ajacied speelde een uitstekend WK met zijn land. Ghana werd weliswaar in de groepsfase uitgeschakeld, maar Kudus heeft zich wel aan de wereld kunnen laten zien. Zodoende trok de creatieveling heel wat aandacht van clubs uit onder meer de Premier League, Bundesliga en de Ligue 1.

The Athletic meldt dan ook dat de Ghanees momenteel de mogelijkheid aan het onderzoeken is om de hoofdstad deze winter nog te verlaten. Zo wil Kudus nagaan of Ajax openstaat voor een transfer, en hoeveel euro de Amsterdamse club verlangt voor de WK-ganger. Ajax zou minimaal 35 tot 40 miljoen euro willen hebben voor Kudus, hoewel de club hem liever helemaal niet ziet vertrekken.

Afgelopen zomer wilde Kudus al vertrekken bij Ajax. De 22-jarige speler weigerde zelfs te trainen nadat Ajax niet wilde meewerken aan een transfer naar Everton. Nu lijkt Kudus de clubs voor het uitkiezen te hebben. Eerder kwam het nieuws naar buiten dat Borussia Dortmund geïnteresseerd zou zijn. Ook Liverpool lijkt Kudus in het vizier te hebben.

Voorkeur voor Premier League

Naast deze Europese grootmachten zijn ook clubs uit Frankrijk een mogelijke optie voor Kudus. Dit zou dan wel gaan om een huurperiode. Ondanks dat vele clubs interesse in de Ghanees hebben getoond, zijn er volgens The Athletic nog altijd geen formele gesprekken gevoerd. Kudus lijkt echter wel een voorkeur voor een club uit de Premier League te hebben, waar hij als middenvelder kan functioneren.

Lees meer over:
Plaats reactie

RuffRhythim +24837

Geef m groot gelijk ook! Verneukt worden door de grootste klotetrainer van deze eeuw...ik zou ook opkrassen ja.

13-12-2022 11:43

gi0vanni +7110

Kudus is normaal niet te koop maar bij een bedrag van 100 mil mag hij best vertrekken.

13-12-2022 11:21

jerryisthename +31655

Ga maar dan...maar wel voor minimaal 50 miljoen! Niet verwacht dat ik dit zou zeggen, maar ben inmiddels ook wel klaar met die gozer eigenlijk. Zijn irritante houding en uitstraling staan me steeds meer tegen en vallen me zwaar de laatste maanden. Briljante voetballer en helaas zwaar misbruikt door die lul aan het roer met een enorme vinger in de pap bij Ajax.
Maar uiteindelijk toch weer een Afrikaanse broodvoetballer (zoals Onana) die we gewoon niet meer moeten halen.
Nul dankbaarheid en zsm. weg willen, zelfs met al het goeds bij Ajax en ondanks zijn vele blessures ook altijd veel steun, geduld en veel geld. Ga dan maar lekker weg!!! 👍🏼
Wegwezen...klaar mee...doei! 👋🏼

13-12-2022 05:29

MarcHogervorst +35302

Vijftig miljoen is serieus een bedrag waar je mee kan beginnen. Iedereen schrikt van die bedragen in vergelijking met een paar jaar geleden, maar er lijkt een behoorlijke inflatie te zijn. Zie ook wat we dan terugkrijgen voor het geld wat er binnen komt bij Ajax. Hoewel dat laatste ook met beleid te maken heeft natuurlijk. Veertig, vijftig, dat moet het wel kunnen worden!

14-12-2022 09:27

jerryisthename +31655

Helemaal eens. Moet makkelijk kunnen met die steenrijke Engelse clubs en eventueel hun schatrijke eigenaren.

14-12-2022 10:23

vanreenen +10195

Kan iemand mij even uitleggen wat er waar is van de transfergeruchten mbt de transfersom? Het bedrag wasserette 46M euro. Daarna kees ik tussen de 35 en 40M euro en nu weer sla hij naar tenminste 30M euro oplevert.
Wie verdient er eigenlijk nog meer aan het verlagen van de transfersom.
Hetzelfde geldt voor Blind. Antwerpen wil hem kosteloos overnemen van Ajax.
Hallo bestuurders van buitenlandse clubs, wij zijn Ajax en geen Albert Cuyp

12-12-2022 19:24

kngbolo +571

Een speler die zo weinig plezier toont als hij voor Ajax speelt, die verongelijkt kijkt als hij voor Ajax scoort en die al 5 maanden openlijk aangeeft dat hij weg wil moet je gewoon verkopen of laten banken. Jammer van zijn kwaliteiten. Ik wil weer spelers zien die met plezier en enthousiasme voor Ajax willen spelen. Zijn kwaliteiten zijn echt wel te vervangen

12-12-2022 19:01

MarcHogervorst +35302

We hebben dan denk ik de mazzel dat hij een leuk toernooi heeft gespeeld! Tsja ik zeg banken dat geld. Wat ik wel zeg, kijk nu ajb uit met uitgeven, want de aankopen van deze zomer waren nu niet zo'n succes.

14-12-2022 09:41

YRGI +32891

Toptalent. Helaas hebben wij een incapabele trainer.

12-12-2022 18:55

AJAXINMYHEART +21719

https://www.parool.nl/nieuws/ajax-selectie-maakt-zich-op-voor-de-winterse-stoelendans-wie-komen-het-elftal-versterken~bf00e482/?utm_campaign=shared_earned&utm_medium=social&utm_source=twitter

12-12-2022 18:52

MarcHogervorst +35302

Ik zie dan weer voorbodes voor miskopen als ik dit lees....

"Bij Ajax buigt een kwartet hoofdrolspelers zich over het selectiebeleid: algemeen directeur Edwin van der Sar, technisch managers Klaas-Jan Huntelaar en Gerry Hamstra en hoofdtrainer Schreuder."

En dan dit:

"Over zijn voorhoede is Schreuder tevreden. “We maken genoeg goals.”"

En dan twee zinnen later: We gaan een spits erbij kopen. Nee dus! Gewoon Brobbey en Lucca als stand-in.

14-12-2022 09:44

4bier +31367

Alle creativiteit wordt uit dit team gehaald.

12-12-2022 18:46

Ron6 +3482

Laat die Kudus nou maar lekker vertrekken, heb niets met die gast zoals hij niets heeft met Ajax. Is onwijs lang geblesseerd geweest en daarna, na paar keer goed te hebben gespeeld, gelijk weg willen en ergens anders de hoofdprijs willen verdienen. Echt, dit ligt niet aan Schreuder, want hij wou van de zomer al weg. Weg met hem en alleen gasten die graag voor onze club wil ballen in je selectie. En gelijk wat doorselecteren graag.

Wil niet zeggen dat ik ook enorm hoop dat Schreuder vertrekt, dat nog veel liever!

12-12-2022 18:45

Sjonnie +18814

Kudus is gewoon verstandig en rustig gebleven voor het WK.
Hij wilde geen conflict met de trainer die ertoe zou kunnen leiden dat hij minder speelminuten zou krijgen waarmee WK deelname in gevaar zou komen. Nu het WK en z'n exposure geen issue meer zijn, kan hij overgaan tot de orde van de dag:
"wil ik nog wel verder deze trainer... ?"
Goeie vraag Mo! Ik zou het niet doen!!

En ik denk dat meerdere spelers zich afvragen of het wel zo verstandig is om de 2e helft van het seizoen bij Ajax af te maken.

12-12-2022 16:55

Tommyshelby +128390

Ik geef hem groot gelijk. Kudus moet eigenlijk zeggen: trainer weg, of ik weg.
En dan wordt ie uiteindelijk verkocht. Ed, functie elders.

12-12-2022 16:22

tijssenajax +13901

Ja, zou die ons een plezier mee doen met zon statement.

12-12-2022 17:13

PJS +4991

35-40. Vorige week las ik nog 50. Wat moet je er van zeggen. Hey is onder Schreuder een grote puinhoop dus ik begrijp deze jongen wel. H2 gaat zeker ook niet vrij uit. Helaas verandert er weinig en onderneemt men waarschijnlijk pas actie als het echt te laat is. Had inmiddels toch al lang moeten lezen dat er verstetkingen zijn gehaald. Maar goed als Ajax het al heen ruk boeit wie ben ik dan om me nog druk te maken. Ben er wel klaar mee.

12-12-2022 16:16

Danielson +50059

Niemand wil met Schreuder werken met uitzondering van Kaltenbach en Sar.
Zolang Schreuder blijft zitten is het wellicht raadzaam de gehele spelersgroep te verkopen en een half jaar over te slaan. Niemand heeft er nog zin in en op deze manier vangen we tenminste nog wat centen. Nog een half jaar onder Schreuder zou immers ook de waarde van de spelers doen verdampen. Bijkomend voordeel: wij hoeven dat verschrikkelijke voetbal a la Vitesse thuis en Emmen uit ook niet meer te zien. Laat staan vernederd te worden door Union Berlin in de EL.

12-12-2022 15:30

NeeI +107618

Ik geef m groot gelijk. Helaas.

12-12-2022 15:22

Qifesh +24917

Een speler als Kudus had met de juiste coach wereldstappen kunnen maken als we de juiste opstelling hadden. Sommigen hier twijfelen na dit wk nog steeds aan zijn instelling. Hij wil zichzelf altijd wegcijferen maar het probleem is dat ie eigenlijk te goed speelde in de spits. Schreuder is een treiteraar die niet begrijpt dat hij met Brobbey misschien wel de gruwelijkste aanvalskoppel in tijden kan worden..

12-12-2022 14:59

DeKes +3190

De heer Schreuder wordt “vriendelijk” bedankt!
Hopelijk dank zij deze wáárdeloze trainer géén grote leegloop!!!
Het was natuurlijk te voorspellen met deze hele “leiding”!
Beginnen we weer van voren af aan!!

12-12-2022 14:45

MarkP +21515

Logisch wilt hij weg straks weer op de bank plaatsnemen naast kaltenbach.

12-12-2022 13:59

ST +23060

Bron: The Athletic.

12-12-2022 13:58

Hakim22 +7429

Ajax zou 35 tot 40 miljoen willen voor potentiële wereldtop, en een blinde vink als Alvarez mocht niet voor 50 weg? Wanbeleid

12-12-2022 13:51

ProperFootball +14453

Potentiële wereldtop staat nog wel ter discussie. Met een ander type maatstaven kan je Alvarez ook potentiële wereldtop noemen.

Bij wereldtop denk ik aan Modric, Haaland, Mbappé, Neymar, Messi, die gasten. Dat zie ik bij Kudus niet gebeuren. Ik kan me wel voorstellen dat ie goed kan meekomen bij een linkerrijtje club in de Premier League, maar ook dat moet natuurlijk eerst nog maar bewezen worden.

13-12-2022 16:03

Sjonnie +18814

En nog bedankt, hè Fredje.
Die jongen had veel meer kunnen betekenen voor ons maar de manier waarop hij door Schreuder is gebruikt....
Met z'n: "Ik vind hem een spits" krijg nog steeds braakneigingen als ik dat citeer.
Die opmerking alleen al is een brevet van onvermogen!!
Maar goed, oke.
We zullen vast nog wel een leuk bedrag aan Kudus overhouden. Het is niet anders.

En voor de Kudus haters: Kudus is niet het probleem bij Ajax!

12-12-2022 13:48

14Abdelhak14 +600

Lekker bezig H2 en Lafred, eindelijk definitief van de overmaat aan voetballende en creatieve spelers verlost nu Kudus en Blind vertrekken. Nu alleen Timber nog, en dan Sven van Beek als vervanger en Til of De Wit ipv Kudus en we hebben weer een geslaagde transferperiode. Kunnen we eindelijk echt Ajax voetbal spelen…

12-12-2022 13:45

MarkP +21515

Misschien ook beugelsdijk halen?

12-12-2022 14:00

Bc te P +22130

Groot gelijk mo

12-12-2022 13:41

Ajaxhartt +10702

Misschien inderdaad beter om hem te verkopen (tegen een sloot geld natuurlijk).
Onder deze trainer wordt het toch niks met hem, en kan hij zijn potentie niet waarmaken.
Scheelt weer wekelijkse ergernis over Kudus als spits, Kudus kan niet samen met Brobbey, Kudus wordt gewisseld voor Klaassen, etc…….

12-12-2022 13:41

ÁlvaroRecoba +13695

Geef 'm eens ongelijk... helaas.

12-12-2022 13:40

Frans T +7592

Kudus verkopen betekent dat Ajax niet meer serieus bezig is om kampioen te worden.
De magere jaren zitten eraan te komen..

12-12-2022 13:34

tijssenajax +13901

Je snapt natuurlijk wel dat Ajax niet veel te zeggen heeft als een speler zelf weg wil. En Kudus wil weg en niet meer onder Schreuder voetballen, neem dat van mij aan.

12-12-2022 17:15

MosesD +14637

Zo'n Ounahi is natuurlijk een geweldige voetballer. Speelt bij Angers. Zou Ajax die dan nooit gescout hebben? Dat zou wel armoedig zijn. Juist in de lagere regionen in het Franse voetbal lopen betaalbare pareltjes.

12-12-2022 13:25

Babangida83 +23814

Na 2 jaren van veel blessureleed krijgt Kudus nu eindelijk veel speeltijd. Einde vorig seizoen ook al. Ik begrijp niet zo goed waar die ongeduldigheid vandaan komt. Hij kan het nu laten zien, waartoe hij in staat is. Eindelijk fit. Ajax heeft 1.5 jaar lang zijn salaris gewoon doorbetaald, terwijl daar geen prestatie tegenover stond.

Maar als hij zo graag weg wil, dan hoef ik hem ook niet meer bij Ajax te zien. Dan graag lekker veel geld eruit halen.

12-12-2022 13:17

KudusDream +12972

Ja hehe, uiteraard wil hij weg. Wordt volledig misbruikt door Schreuder. Davy fucking Klaassen krijgt de voorkeur op zijn positie. Wat iedereen behalve Schreuder en een paar hockeyers of tafeltennisers op AS al lang wisten heeft hij op het WK weer even aangetoond. Hij is 5 klassen beter

12-12-2022 13:03

Schip +23345

Dit is een van de weinig spelers die Schreuder op zijn blote knietjes mag danken dat hij een kans heeft gekregen. Eerst bokken nadat een transfer naar Everton of i.d. niet doorging, nu gelijk weer in de winter willen vertrekken. Prima, opzouten met deze jongen.

En nee, Schreuder krijgt geen zeg in de opvolging en zijn zaakwaarnemer al helemaal niet. We hebben gezien waar dat toe leidt. Aan de andere kant, H&H hebben daar ook weinig kaas van gegeten. Waar blijft die nieuwe TD?

Misschien Kudus dan toch maar vasthouden en in de zomer verkopen, en nu prio leggen bij TD.

Vraag me verder af welke waarde Hamstra nu eigenlijk heeft als er een TD is.

12-12-2022 12:38

KudusDream +12972

Op zijn blote knietjes bedanken haha. Is je beste speler. Groot gelijk dat hij geen dag langer met Schreuder wil werken.

12-12-2022 13:00

Drukwerk1968 +7105

Meneer is lange tijd geblesseerd geweest. Speelt nu best vaak en wil vertrekken. De schuld van schreuder? Laat mij niet lachen. Het is de schuld van die jongen die zijn hoofd op hol laat brengen. Niets meer en niets minder.

12-12-2022 12:30

Johan1 +2901

Bedankt, Schreuder. Kudus maar eigenwijs in de spits zetten, terwijl hij overduidelijk een middenvelder is.....

12-12-2022 12:28

036AFCA97 +146646

Verkoop deze jongen alsjeblieft. Verlos hem van Schreuder. Haal alsjeblieft Dani de Wit als vervanger en haal Noppert ook meteen binnen.

We gaan bij Ajax voor de CL! En dan bedoel ik niet de Champions League.

12-12-2022 12:27

Jpeople +225

Noppert is toch geen Ajax keep. Stijve lijnkeeper en dramatisch aan de bal.

12-12-2022 12:33

Jpeople +225

Goede lijn keeper wel, maar kan niet meespelen achterin.

12-12-2022 12:34

RSM +3916

Jammer maar begrijpelijk. In het soepzooitje van nu wil je niet stressen. Succes als je weg gaat!!

12-12-2022 12:26

Arie Vink +4855

Ga aub weg, ongemotiveerd ventje.

12-12-2022 12:25

Sense of.H +5432

Weg met hem , De Bejaarde , Grinta en de piratenkapitein en Doorschaken

12-12-2022 12:14

FGLJN +3889

Het standaard gezeik op Schreuder, maar ondertussen wel vergeten dat Ten Hag Kudus ook nauwelijks opstelde. Goh, je zou bijna denken dat die trainers, die elke dag achter de schermen met hem bezig zijn, misschien wel gewoon een goede reden hebben om hem niet vast in de basis te zetten... Daarnaast heeft b.v. Schreuder al eens laten doorschemeren dat Kudus veel moeite heeft met zich aan de teamtactiek te houden. Wat natuurlijk toch best essentieel is. Dat is ook de reden waarom Schreuder hem geschikter vond als aanvaller dan als nummer 10, omdat het als aanvaller wat minder storend is voor het team als je je niet aan de tactiek houdt (t.o.v. als nummer 10). En het zou ook verklaren waarom de keren dat Kudus speelde, Ajax als team niet bepaald geweldig speelde. En Kudus heeft individueel ook vaak genoeg een matige indruk gemaakt, dus waarom mensen doen alsof hij een wereldtopper is?

Ik ben fan van Kudus hoor, en geen fan van Schreuder, maar de Kuduscultus begint echt een beetje bizar te worden.

Ik heb sowieso het vermoeden dat de gemiddelde supporter geilt op spelers die heel dynamisch en fysiek en snel zijn, zoals Kudus. En waarom je ook zo vaak smeekbedes ziet voor buitenspelers die supersnel zijn (alsof je daar wat aan hebt als 90% van onze tegenstanders de bus parkeren). Leuk hoor, dynamiek en snelheid, het ziet er spectaculair uit en je valt er erg mee op, maar er is toch echt meer nodig in een voetbalteam.

12-12-2022 12:13

trodat4030 +96403

Onder TH was hij of geblesseerd of zwaar uit vorm. En dan raakt hij eíndelijk weer ín vorm, nota bene de beste van de gehele voorbereiding, maar mag onder geen beding op zijn beste positie spelen want dan wordt Klaassen boos.

12-12-2022 12:20

FGLJN +3889

Hij speelde onder TH niet omdat hij 'uit vorm was'? Kortom; hij speelde dus niet goed genoeg.
Het is niet alsof Kudus in het verleden heeft bewezen een topspeler te zijn die vanzelf wel weer beter gaat spelen als je hem even een paar wedstrijden de kans geeft om weer in vorm te komen.

En wat heeft Klaassen ermee te maken? Berghuis heeft de laatste tijd vaker op 10 gestaan dan Klaassen (voor zover je uberhaupt nog kan spreken van een 'echte 10', maar goed).
En, Schreuder heeft al een keer gezegd dat hij Kudus sowieso niet graag op 10 zet omdat hij zich nauwelijks aan de tactiek houdt. Dat is toch best logisch? Alsof je theorietje over Klaassen de enige mogelijk verklaring is dat Kudus daar niet speelt.

12-12-2022 12:39

RSM +3916

En de coach van Ghana stelt hem weer wel op... Schreuder wordt ontslagen of Ajax wordt dit seizoen 6e of 7e. Mark my words

12-12-2022 12:28

FGLJN +3889

Ja, en hij heeft alleen de eerste op 10 gespeeld, en daarna de resterende 2 wedstrijden in de aanval gespeeld. Waar Schreuder ook heeft gezegd Kudus liever in de aanval op te stellen omdat het daar wat minder erg is dat hij zich niet aan de tactiek houdt. Dus dat is eerder een bevestiging van mijn punt dan een weerlegging.
Verder is het natuurlijk een heel ander team, en je kan ook moeilijk stellen dat de acties van 1 uit 3 zou bewijzen dat de andere 2 ongelijk hebben.

12-12-2022 12:48

Bonno1978 +6436

Hij zal niet de enige zijn ben ik bang. Iedereen voelt aan z'n water dat de sfeer niet lekker is daar. Kudus wil weg, Davy wil weg...Ik hoop dat Afredje & Edje aan een masterplan bezig zijn, maar ook dat is een illusie denk ik...

12-12-2022 12:13

trodat4030 +96403

Davy wil weg? Was het maar zo!

12-12-2022 12:21

Bonno1978 +6436

Ik ben net zo scherp als Alfred blijkbaar. Daley...

12-12-2022 14:48

Artemio +31629

Het is begrijpelijk dat hij weg wilt. Probleem voor Ajax is dat er in de winter niet veel kans is op directe versterkingen.

12-12-2022 12:10

Siemjo +7838

Dat zat er al aan te komen. Als je een trainer hebt die er geen pepernoot van snapt spelers op de verkeerde plaats neer zet, dan is de keuze snel gemaakt. Zeker gezien het feit dat je Kudus in de spits zet of op de reservebank terwijl hij een middenvelder is. Dit is de eerste die aan zijn stutten trekt met dank aan Schreuder. Hoelang mag deze clown nog trainer blijven en wie neemt straks de verantwoordelijkheid voor de kapitaal vernietiging die er straks plaats gaat vinden. Minder inkomsten door voortijdig uit de Champions League, minder inkomsten door waarde daling transfersommen spelers geen kampioenschap dit seizoen.

12-12-2022 12:10

RayJordaan +6797

Met Kudus pleite houden we bijna geen fatsoenlijke middenvelder over. Mag zeker wat bij komen.

12-12-2022 12:07

Breuk +25024

Zerrouki?

12-12-2022 15:01

Vin +447

Laat gaan, en nu cashen maar voor Kudus..ben grote fan maar als hij niet
voor Ajax wil spelen...adios mofo

12-12-2022 12:03

4Ever14 +6568

Eerlijk gezegd wie wilt er überhaupt voor dit Ajax spelen na al die vernederingen?
Van der Sar blijkt uiteindelijk incompetent te zijn als AD, functie van TD wordt gerunt door een nobody en een stagaire, in de RvC kijken ze maar toe hoe de club afbrandt en als trainer hebben we de grootste randdebiel in het Nederlandse voetbal.

12-12-2022 12:37

Vin +447

Dat is nou ook weer overdreven..wat een zuur wereldbeeld heb jij...

12-12-2022 12:56

4Ever14 +6568

Misschien dat ik overdrijf over het beleid, maar het is een feit dat we keer op keer, onder de leiding van Schreuder, zijn vernederd. Zowel in Europa, waar we records hebben verbroken, als in de Eredivisie.

12-12-2022 13:08

Vin +447

Het is gewoon veel te makkelijk om Schreuder de schuld van alles te geven.. we komen nu op twee posities te kort, met wat nieuw bloed erbij worden gewoon kampioen en de EuropaCup kan ook nog leuk worden...let maar op vriend... ;)

12-12-2022 13:24

4Ever14 +6568

"met wat nieuw bloed erbij worden gewoon kampioen en de EuropaCup kan ook nog leuk worden...let maar op vriend... ;)"

Ik hoop het, afgelopen maanden was het om te janken.

12-12-2022 13:44

Vin +447

Daar ben ik helemaal mee eens, maar ik heb nog de volste vertrouwen in Tadic.. Conceciao is 'n echte vleugelspeler en als Bergwijn nou z'n vorm weer vindt en er iets meer voetbal komt in the achterste linie komt het allemaal goed (ondanks Schreuder).. Wijndal gaat spelen

12-12-2022 13:51

AlexLitmanen10 +14359

Engelse media 😂😂
Kudus mag alleen weg als hij minimaal €40m oplevert en we daarvoor Ziyech kunnen halen
Ziyech is echter niet haalbaar dus Kudus wordt onze nummer 10

12-12-2022 11:58

Ajax4proud +10780

Dit is echt een schande en mag Ajax op conto van de geweldige trainer Schreuder schrijven.

12-12-2022 11:52

leeke +10375

Onzin,hij wil zelf weg,op 10 kan hij niet spelen bij Ajax.Het is geen Litmanen,hij heeft veel risico in zijn spel dus ook vaak balverlies.Je kan hem alleen op 10 zetten met 2 verdedigende middenvelders naast hem

12-12-2022 12:07

Luie +1200

Kudus heeft voor ze blessure geweldig gespeeld op 6. dat hij nu als spits te veel risico in ze spel legt voor een middenvelder zegt niet zo veel

12-12-2022 12:14

Ajax4proud +10780

Een creatieve speler heeft risico's in het spel. Het grote gros van de Ajacieden wil Ziyech halen, die heeft pas veel balverlies geleden bij Ajax.

Het is geen onzin en het klopt dat hij nu weg wil als je veel op de bank hebt gezeten en niet op de juist positie geplaatst word. Als hij bij de andere club wel op de juiste positie word gezet dan is het logisch en heeft de trainer gewoon gefaald.

Ajax staat niet voor niets tweede, vooral de laatste wedstrijden is het krankzinnig hoe de trainer het voor elkaar heeft gekregen.

12-12-2022 12:17

leeke +10375

Je hebt het over Ziyech.....waar speelde hij dan bij Ajax,bijna nooit op 10.en de trainer is ook niet mijn keuze,Maar ten Hag zag het ook niet in kudus zitten als nmr 10,omdat hij teveel balverlies heeft.een Litmanen speelde ook op 10,alleen zijn balverlies kon je op 1 hand tellen.een Blinde ziet nog dat je met Dit Ajax niet met Kudus op 10 kan spelen

12-12-2022 12:28

Ajax4proud +10780

Blijkbaar denkt Leeke daar anders over.

12-12-2022 13:33

leeke +10375

Dat ik het over de 10 had,dat was mijn 1e reactie.dat jij op mij reageert,dan moet je dat ook meenemen.en op dit moment (stond er ook) kan Kudus niet op 10 spelen bij ajax,omdat de verdediging daar te slecht voor is.

12-12-2022 14:07

tijssenajax +13901

En Klaassen kan wel op 10. Hahahahahahahhahahhahaha.

12-12-2022 20:19

leeke +10375

Idd,die kan dat wel.Veel mindere voetballer.maar voor ballans miss beter.

12-12-2022 21:34

Ajax4proud +10780

@tijssenajax, Als mensen Klaassen op 10 wil laten spelen kan je beter stoppen met discussiëren hahahaha.

13-12-2022 00:00

leeke +10375

Waar staat dat dan ,dat mensen dat willen.....hahahahha

13-12-2022 06:13

Sjaakvaak +26576

Te hoog in zijn bol. Liep bij het minste of geringste al te muiten terwijl hij constant geblesseerd was en tussendoor nooit zijn vorm wist terug te vinden.

Ja leuk, er zit potentie in. Maar met uitzondering van de eerste paar wedstrijden is die potentie er nooit consistent uitgekomen. Veel te groot risico om 40 miljoen te laten schieten.

12-12-2022 11:52

barry1988 +23986

Kudus is vaak geblesseerd geweest en speelt nu pas voor het eerst een langere tijd achter elkaar goed. Plus dat die zelf weg wil dan zal ik hem bij het juiste bedrag (40+ miljoen) laten gaan. Kijken of de scouting nog een goede vervanger in het vizier hebben.

12-12-2022 11:51

Altijdindestraat +39799

Heb je straks zo'n geweldige toekomstige topper zelden gebruikt bij Ajax, schande...

12-12-2022 11:46

Yaeron +6379

Tsja als je bij Ajax misbruikt wordt als spits en rechtsbuiten dan snap ik dat je op een gegeven moment kijkt naar een andere optie. Zeker met The Brain aan het roer.

12-12-2022 11:45

Ajax35 +4292

Dit wordt echt een regelrecht k*t seizoen, wat het tot nu toe al is, maar ook zeker zo verder gaat. Een toptalent als Kudus wil weg want Schreuder zet liever deef op 10. Oja Kudus mocht het één keer op 10 proberen tegen pisv, dat liep niet gelijk lekker samen met Brobbey, want hé wat zijn automatismen tegenwoordig?, en jahoor deef mocht weer opdraven daarna op 10. De dag dat Schreuder opdondert wordt voor mij een nationale feestdag.

12-12-2022 11:40

AINIESTA +44283

Logisch als een stumper als Klaassen de voorkeur krijgt en een nog grotere stumper als trainer hebt.

12-12-2022 11:37

Geus +4734

Waarom gelijk Kudus afvallen? Als mijn baas me continue andere taken laat doen dan waar ik voor aangenomen ben, dan zou ik ook op zoek gaan naar andere werkgever. Deze jongen wordt vakkundig weggejaagd.

12-12-2022 11:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.