Ronald de Boer over eventuele rol voor broer Frank bij Ajax: 'Frank is op dit moment niet zo happig'

door Roemer Smid 127

Bron Voetbal International

Ronald de Boer over eventuele rol voor broer Frank bij Ajax: 'Frank is op dit moment niet zo happig'

door Roemer Smid 127

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ronald de Boer acht de kans klein dat Frank de Boer terugkeert voor een technische functie bij Ajax, zo vertelt hij in de Pak Schaal Podcast van Voetbal International. Verder gaat de oud-speler van de Amsterdamse club in op Sven Mislintat, de huidige selectie, de rol van Louis van Gaal en zijn eigen rol binnen Ajax.

De Boer denkt dat de aanstelling van Michael Van Praag en Van Gaal een stap in de juiste richting is. 'Van Praag is een goede zet. Iedereen kan lacherig doen over zijn leeftijd, maar die man heeft alles nog op een rijtje. Daarnaast heeft hij heel veel bereikt in zijn leven. En met Van Gaal is dat hetzelfde. Hij moet gewoon zijn voelsprieten uitsteken en gaan rondbellen. Uiteindelijk trekt hij een conclusie en zegt hij wat er moet gebeuren. Daar is overigens wel enige haast bij geboden.'

Het antwoord op de vraag of Van Gaal zijn broer Frank zal bellen laat Ronald in het midden. Wel vraagt hij zich af of zijn broer nog wel zit te wachten op een functie bij Ajax. 'Frank is eerder gebeld, maar die werd toen al zwetend wakker om twee uur 's nachts met de gedachte dat hij die slangenkuil weer in zou moeten. Maar hij blijft natuurlijk Ajacied in hart en nieren, dus je weet het nooit... Als Van Gaal belt kan dat wat losmaken, maar Frank is op dit moment niet zo happig. Hij heeft net een haartransplantatie gedaan en hij wil natuurlijk niet dat die haren er nu weer uitvallen door de stress', zegt hij met een knipoog.

Sven Mislintat kreeg de sleutel van de kluis in een paniekmoment

Vervolgens gaat De Boer in op de periode van Mislintat bij Ajax. 'Dat de sleutel aan Mislintat is gegeven was een paniekmoment, alsof ze dachten: God zegene je, hopelijk doe je het goed.' De huidige situatie van Ajax is de oud-speler van de club niet in de koude kleren gaan zitten. 'Er was paniek. Mensen zijn op hoop gaan handelen. En hoop is vaak slecht. Mislintat heeft de sleutel gekregen en bij Ajax hoopte men dat het goed zou komen. Het was nergens op gebaseerd. Iedereen dacht dat we het Bayern München of Paris Saint-Germain van Nederland konden worden voor de komende twintig jaar. Dat is nu allemaal vervaagd en dat doet pijn.'

De Boer ziet veel nieuwe gezichten bij Ajax en hij vraagt zich af of de jongens het in zich hebben om voor Ajax te spelen. 'Het voelt niet als mijn Ajax. Als ze nu alle twaalf voorbij lopen, ken ik er misschien drie bij naam. Heel lullig voor de jongens, die kunnen er natuurlijk ook niks aan doen. Elke wedstrijd wil de tegenstander van Ajax winnen, het maakt niet uit of ze daarna drie wedstrijden verliezen. De spelers uit de Ajax-jeugd zijn dat gewend, maar ik heb bij die nieuwe jongens het gevoel dat ze denken: oh, we hebben twee keer verloren, kan gebeuren. Ik had gewoon vier toppers gehaald en niet twaalf onbekenden.'

'Als ik in het bestuur had gezeten was ik voor de komst van Forbs gaan liggen'

De Boer stoomt de talenten van Ajax Onder 17 en Onder 18 klaar voor het eerste elftal. Er is genoeg talent volgens de oud-middenvelder en daarom kon hij maar weinig begrijpen van de komst van Carlos Forbs. 'Sven koopt dan Forbs, die ik het overigens goed vind doen op rechtsbuiten, maar hij is van origine een linksbuiten. En daar heb je bij Ajax de grootste talenten lopen. Je hebt natuurlijk Steven Bergwijn, maar ook jonge jongens zoals Mika Godts, Amourricho van Axel Dongen, David Kalokoh, Stanis Idumbo Muzambo, maar ook Gabriël Misehouy kan daar spelen. Als ik in het bestuur had gezeten was ik voor de komst van Forbs gaan liggen. We gaan geen jongen van negentien jaar oud halen voor zestien miljoen euro, wat is dat voor een signaal naar onze talenten?'

Functioneren Steijn

Tot slot gaat de Boer kort in op het functioneren van Maurice Steijn. 'Prima vent, maar als ik zie hoe het middenveld tegen AZ stond, mag hij zeker zijn hand in eigen boezem steken. In de wedstrijden daarvoor stond het ook al zo slecht. En dan verwacht je toch dat daarop getraind is.'

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7031

Als ze hierover iets willen weten moeten ze het Frank zelf vragen.

12-10-2023 06:52

mokum007 +6522

Voor mij mag FDB de trainer van Ajax worden, want hij is wel de juiste man om deze klus te klaren, met mindere materiaal toch het uiterste eruit halen

11-10-2023 13:39

twynestar +28209

Best pijnlijk om te horen hoe het coach-schap van Ajax zoveel losmaakt bij Frank. Dan zie je wat het met iemand kan doen en krijg je ook meer begrip dat hij vervolgens na de faux-pas bij Inter en Crystal Palace niet meer dezelfde drive en hetzelfde zelfvertrouwen vertoont.

Het zegt ook wel iets over dat fijne Ajax-DNA, dat iedereen het toch als een slangenkuil ervaart zelfs in succesvolle tijden.

11-10-2023 13:20

AjaciedNB +124

Als Forbs van origine een linksbuiten is kun je 'm daar gerust neerzetten.
Ter vervanging van die lapzwans die er nu staat.

11-10-2023 12:57

AlexIbarra +19231

Als je maar 4 spelers had gehaald ipv 12 hadden we een te kleine selectie. Of je had Wijndal, Daramy, Bassey, Sanchez, etc. hier moeten houden, dat leek me ook niet de bedoeling.
Dat Ronald de nieuwe aankopen niet bij naam kent is geen argument.

Ik weet ook niet welke 4 toppers hij had willen halen die naar Ajax komen terwijl we geen CL spelen. Maar laten we zeggen Ziyech voor Kudus, Nico voor Wijndal, Sutalo RCV, Almada op 10 en Donny bonus.
Dan heb je alleen Brobbey als spits, alleen Rensch als RB, Vos als enige soort van verdedigend ingestelde middenvelder, etc.

Natuurlijk kun je doen alsof we zelden blessures hebben en de jeugd altijd voldoet wanneer je ze ineens nodig hebt, maar dat is niet zo.
Het veelgehoorde argument dat jeugd die het wel goed doet geen kans krijgt omdat een 'dure aankoop' van 5-10 miljoen euro 'moet spelen', is ook al lang niet meer van deze tijd. Van mij mag er concurrentie zijn.

Daarnaast vind ik het raar dat mensen na het enorme succes van recordaankoop Bergwijn nog steeds zo gefascineerd zijn door Nederlandse spelers die duur zijn en in het buitenland banken.

Als je in Forbs niet per se een linksbuiten wil zien maar gewoon een rechtsbuiten, en Mikautadze en Akpom beschouwt als jongens die in de 16 makkelijk scoren itt Brobbey, vind ik de selectie redelijk compleet. Buiten Rulli, Pasveer, Branco en Berghuis zitten er misschien niet veel echt ervaren spelers bij, dat is waar.
Maar op zich mag je van Bergwijn, Brobbey, Rensch, Gorter, Taylor, Sutalo, Sosa, Akpom, Medic wel een beetje verwachten dat ze op grond van leeftijd of ervaring geen zijwieltjes meer nodig hebben.
(Wel een kleine gewenningsperiode voor de aankopen uiteraard).

Dus het hele aankoopbeleid en alle aankopen afzeiken vind ik raar en vooral ook erg makkelijk. Een mooi excuus voor Steijn om niets te hoeven presteren, en voor de spelers die hier al waren om te doen alsof het niet aan hen ligt. Ik vind het aankoopbeleid van deze zomer eerlijk gezegd beter dan dat van vorige zomer.

11-10-2023 12:04

Nr.10 +110947

Ik vind Frank de Boer geen slecht idee, maar dan wel duidelijk alleen om dit seizoen af te maken.
Je kan echt niet langer wachten met Steijn, die moet er gewoon nu uit. Je hebt op dit moment geen directie, dus je kan nu geen trainer aannemen voor de lange termijn, dat moet je doen nadat Kroes functioneel is, die Beuker er zit, en je een nieuwe TD hebt. Hopelijk kan dat in de 2e seizoenshelft allemaal geregeld worden. Ondertussen moet je dus iemand hebben die het seizoen afmaakt. Ik zou dat niet aan Maduro en Bakkati overlaten.
Frank de Boer heeft laten zien dat hij onverstoorbaar z'n werk kan doen terwijl de club in brand staat, en dat hij met beperkt materiaal prima resultaten kan halen. Verder is hij een echte Ajacied en heeft hij een status waar je u tegen zegt, dus zal hij alleen daarom al voor meer rust in de tent zorgen. Zijn job zou zijn om ons naar de 3e plaats te loodsen, en een basis te leggen voor volgend seizoen.

11-10-2023 10:52

AlexIbarra +19231

Ik heb het idee dat bij Frank het heilige vuur al jaren weg is.
Zijn kracht was juist dat hij overal bovenop zat, een soort Dumfries van het trainersgilde zeg maar.

Als hij nu met 50% van de energie van toen de people manager en meester tacticus gaat uithangen, zie ik daar weinig in.
Maar dat is puur mijn gevoel hoor, ik zie hem graag mijn ongelijk bewijzen.

11-10-2023 11:18

bojansuarez +324

Deze selectie heeft precies iemand nodig als F de Boer, tenminste iemand die de club door en door kent en voor discipline in de ploeg kan zorgen. Dat fans hem hier uitmaken voor slechte trainer kan ik werkelijk waar niet begrijpen. 3x achter elkaar landskampioen met een middelmatige ploeg + Ajax legend

11-10-2023 07:45

mvdk +43696 moderator

4 keer zelfs. Hij had er na de wedstrijd tegen de Graafschap 5 op rij moeten hebben.

Frank speelde in zijn laatste 2 jaar betonvoetbal, maar misschien is dat juist wat onze huidige groep nodig heeft. In de winter kun je dan weer wat creativiteit erbij halen. Unuvar is bijvoorbeeld gewoon van Ajax.

11-10-2023 08:50

Qifesh +24917

Je hebt mooi voetbal en verzorgd kutvoetbal. Voor het eerste ben ik bij Ajax terechtgekomen. Frank is voor mij als een saaie tennisser die alles wint maar totaal geen amusementswaarde heeft. "Alles is beter dan Steijn" is bs want Frank zie ik idd weer gewoon zijn haarlijn verliezen..

11-10-2023 08:51

mvdk +43696 moderator

Mooi voetbal is leuk, maar in deze fase moet je eerst weer winnen en vertrouwen tanken. Daarna kun je langzaam aan weer opbouwen. Zonder vertrouwen kun je mooi voetbal wel vergeten.

Overigens waren de eerste 2 jaar onder De Boer helemaal niet saai en werden Manchester City, United en Barcelona weggeblazen. Het was inderdaad ook vaak saai, maar Frank heeft ook hele goede dingen gedaan.

Frank gooit zijn spelers nooit onder de bus, pakt punten en weet de rust tijdens een crisis te bewaren en dat is precies wat je nodig hebt. Prima om het seizoen af te laten maken.

11-10-2023 08:57

Qifesh +24917

Heeft er veel te lang gezeten. Slechtste wissels ooit.. Die hoef ik echt niet meer te zien. Als hij terugkomt voorspel ik kutvoetbal in het kwadraat.

11-10-2023 09:05

peter_kleinveld +2078

Vooral de 1 alinea, spot on.

11-10-2023 09:56

mvdk +43696 moderator

Qifesh

Ik begrijp je, maar:

Frank staat als trainer op de 5e plek aller tijden als het gaat om meeste prijzen met Ajax. Hij is een zekerheidje wat betreft het bewaren van rust en zet de verdediging goed neer. En dat Frank zijn haren verliest laat zien hoeveel hij om Ajax geeft.

Zijn eerste 2 jaren waren overigens helemaal niet saai. Pas later, toen de selectie echt barslecht was, speelde hij betonvoetbal. Van Rhijn en Boilesen als backs... Bazoer was het grote talent en die speelt nu bij AZ. Zijn enige behoorlijke speler in het seizoen 14/15 was Milik.

11-10-2023 10:13

MarcHogervorst +35302

Betonvoetbal is beter dan Zwitserse gatenkaas voetbal! :-)

11-10-2023 11:50

mvdk +43696 moderator

Inderdaad. En van daaruit weer opbouwen naar mooi voetbal.

11-10-2023 12:45

Qifesh +24917

"En dat Frank zijn haren verliest laat zien hoeveel hij om Ajax geeft."

ah daarom gingen voor de kale trainers, en verklaart koeman bij oranje ;)

11-10-2023 13:34

mvdk +43696 moderator

Yes. Arme Steijn heeft haar. Daar ging het de mist in.

11-10-2023 13:51

Qifesh +24917

Exact! Keizer is sinds 6 september vrij. Bogarde en nog een kaal iemand erbij, Seedorf oid. Louis kent ze iig allemaal.

11-10-2023 14:00

FissaDeGekste +3368

Allereerst nogal respectloze opmerkingen, ten tweede is het nu slechter dan het ooit was geworden onder FdB..

13-10-2023 08:38

Qifesh +24917

Respectloos? Waar heb je het over man.. die gasten hebben mijn respect gewoon, maar hun prestaties zijn niet meer te bekritiseren? Gezeik

13-10-2023 09:06

FissaDeGekste +3368

Jawel hoor, maar Steijn en Frank de Boer over een kam scheren vind ik niet getuigen van respect voor FdB. De beste man is met een dramatische selectie in een tijd dat Ajax bijna failliet was 4x op rij kampioen geworden en heeft zo geholpen de basis voor het latere succes te leggen.


Dat gezegd hebbende, een verschil in mening moet kunnen hoor, ben niet boos op je ;)

13-10-2023 10:36

Qifesh +24917

Die twee stel ik nooit gelijk, dus nog minder reden om boos te worden ;) Fdb had de chemie niet meer en wisselde als een krant. Die twee laatste seizoenen deden pijn aan mijn ogen sorry, dat is wat me kan herinneren. Ook niet echt heel blij toen we kampioen werden. Misschien verwend maar toch, ik ben Ajax fan omdat we meestal proberen mooi te winnen. Dat we nu moeten winnen is prio nr 1 dus ik begrijp wel dat men naar fdb terug wil grijpen. Maar ik vond het echt een verschrikkelijke tijd. (Nog altijd beter dan nu natuurlijk)

13-10-2023 11:44

brullie +7031

Frank gaat zeker wat doen bij de club nu van Gaal er ook is.

11-10-2023 06:48

sebasvdv +566

Waar Van Gaal beveelt, luistert en gehoorzaamt men, inderdaad. Werkt voor Frank niet anders.

11-10-2023 08:28

Qifesh +24917

Mensen moeten een keer stoppen met onze club telkens een slangenkuil te noemen. En dit dan vooral in de media blijven roepen..

11-10-2023 05:31

MosesD +14637

Ronald de Boer, een goede voetballer, maar wat de vleesgeworden domme ex-voetballer is het toch. Laatst horen spreken bij een sponsorbijeenkomst. Tenenkrommend. Bovendien het eigen nest bevuilend. Gewoon wat jonge jongens wat fijne kneepjes bijbrengen, voor de rest lekker spelen met z'n vijf dochters

11-10-2023 00:29

AFCAWormerveer +4440

Ze weten het allemaal zo goed, ik had zus en ik had zo.. Maar niemand is naar buiten getreden toen al die bagger werd gekocht.

11-10-2023 00:05

Hunkelaars +3365

Louis van Gaal schuift Marijn Beuker naar voren voor de technische wederopbouw bij Ajax, meldt De Telegraaf. De bestuurder was tussen 2013 en 2021 directeur voetbalontwikkeling bij AZ en was de laatste jaren actief in Schotland.

10-10-2023 22:31

rodnet +10264

Ik ben ook niet zo happig op Frank de Boer.

10-10-2023 22:25

Spielmacher +10682

Ronnie Botox is nooit het scherpste mesje in de la geweest.

10-10-2023 22:20

Sjaakvaak +26578

Hoe kan je Godts noemen als reden tegen Forbs en als jong talent. Godts is ook een half jaar geleden als jong talent binnengehaald.

10-10-2023 22:17

Johan4ever +10914

Off topic : https://www.telegraaf.nl/sport/1681499615/louis-van-gaal-schuift-voor-wederopbouw-ajax-voormalig-az-directeur-marijn-beuker-naar-AMSTERDAM -

Louis van Gaal ziet in Marijn Beuker (39) een belangrijke pion in de technische wederopbouw van Ajax. Rvc-adviseur Van Gaal en de huidige sportief directeur van het Schotse Queen’s Park werkten tot grote tevredenheid samen bij AZ, waar Beuker als een van de grondleggers wordt beschouwd van de succesvolle jeugdopleiding.

De in Arnhem geboren Beuker was van 2007 tot 2013 coördinator talentontwikkeling bij AZ en promoveerde daarna tot directeur voetbalontwikkeling. In Alkmaar zijn vrijwel alleen positieve geluiden te horen over Beuker, die tot november 2021 bij AZ werkzaam bleef.


Dat hij de top van de Eredivisie verruilde voor een avontuur in de Schotse vierde divisie wekte verbazing, maar past ook bij Beuker. Al op jonge leeftijd had hij de ambitie technisch directeur te worden en zaken compleet anders aan te pakken dan de oude garde. Als tiener en begin twintiger keek hij als sportwetenschapper al in de keuken bij AS Roma, Espanyol en OGC Nice en voerde hij gesprekken met vele prominenten uit de voetballerij. Beuker ging na AZ de uitdaging aan om van Queen’s Park de beste opleidingsclub van Schotland te maken en op de Nederlandse leest geschoeid, met zelfopgeleide spelers, uiteindelijk naar de Premiership te promoveren.

Dat lukte hem – na twee promoties op rij – afgelopen seizoen op 45 minuten na. Op de laatste speeldag verspeelde Queen’s Park de titel in de Championship en zodoende promotie naar de Premiership. Met Robin Veldman, die ad-interim de scepter zwaaide bij Anderlecht, als hoofdcoach wordt dit seizoen een nieuwe promotiepoging ondernomen.

Ajax-DNA bewaken
Volgens bronnen binnen de club staat Beuker open voor Ajax, waar een speciale (directeurs)functie voor hem moet worden gecreëerd. Samen met de nog te benoemen directeur voetbalzaken en hoofd jeugdopleidingen moet de voormalige AZ’er de Ajax-academie grondig herstructureren en het Ajax-DNA bewaken. Door de eigen jeugd weer op één te zetten en Beuker en de nieuwe directeur voetbalzaken controlemechanismen te laten inbouwen, moet worden voorkomen dat een (Duitse) passant voor 115 miljoen euro aan waardeloze aankopen kan doen.


Van Gaal en Beuker, die overigens ook een goede bekende is van de aanstaande algemeen directeur Alex Kroes, spreken elkaar de laatste tien jaar met grote regelmaat, waarbij de oud-coach van onder meer Ajax, FC Barcelona, Bayern München, Manchester United en Oranje de directeur van Queen’s Park de kneepjes van het vak leert. Op zijn beurt houdt Beuker de voormalig bondscoach op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in het internationale voetbal.

10-10-2023 22:17

Strawb Choco +1643

Ooohh aub niet weer Frankie en Blind in het technische staf.. kijk aub verder! Misschien de andere Frankie maar weer is lief aankijken. Dat zou wat zijn zeg. Frank Rijkaard en Jordi Cruijff.

10-10-2023 22:08

BokkieBokstra +11291

Hele verstandige taal van Ronald de Boer. Inderdaad waarom ga je bakken met geld uitgeven als je zelf spelers hebt lopen en steek het geld in echt goed voetballer.

Het bliijft een raadsel hoe heeft Misintlat zo zijn gang kunnen gaan en wie hebben dit op zijn beloop gelaten.

Zou Frank de Boer graag terug zien, al was het maar om zijn titels, maar hij zei het laatst al in een interview alleen al bij de gedacht kreeg hij slapeloze nachten.

10-10-2023 22:05

Aurelius1 +19698

Frank de Boer is uitgeblust. Die heeft er helemaal geen zin meer in. Dan moet je er ook niet aan beginnen, die had op het WK al genoeg van die onzinnige trainerjob.

Bovendien maakt het niet uit welke trainer je aanstelt, het gaat om de TD en de kwaliteit van de spelers.

10-10-2023 21:58

Bjornisajaxcied +571

Leuk dat de Boer dit zegt, maar forbs is hoe dan ook geld waard, waarom worden er niet een aantal linksbuitens alvast omgeturnd tot rechtsbuiten zoals forbs, zoals een neres zoals een robben, dat kan een geweldig wappen zijn, alleen je moet dan wel bewegelijke spits hebben en sorry maar dat is brobby niet.

Naar mijn weten Ronald, kan je in de jeugd nog veel omturnen en trainen.. begin er alvast mee.

10-10-2023 21:49

Qifesh +24917

Neres was altijd 10 voordat ie nr Ajax kwam. Dat heeft Schmidt nu ook pas door. De man heeft op die positie achterogen.

11-10-2023 05:23

Bjornisajaxcied +571

Dat zou ook nog kunnen.. maar het indraaien van links heeft ten Hag naar mijn weten toch echt mee genomen naar Ajax vanuit bayern

11-10-2023 09:18

Bjornisajaxcied +571

Dat klopt. Dus ik snap überhaupt niet waarom de boer hier zo moeilijk over doet als je ergens spelers kan omturnen is het in o17 o 18 of ligt dit aan mij, ik zou godts daarom wel eens op 10 willen zien en Berghuis op de 8 positie. Dan heb je vanuit het middenveld veel meer overzicht. Maar dit zal aan mij liggen..

11-10-2023 20:36

Petterson +24834

Ronald zegt hier wat mij betreft toch een aantal rake dingen. Dat hij Ajax als slangenkuil typeert, geeft wel aan hoe diep het probleem is.

10-10-2023 21:35

Qifesh +24917

Onfatsoenlijk om dat zo te zeggen.. wat voor Ajacied ben je dan?

11-10-2023 05:24

Babangida83 +23821

Forbs is inderdaad ok op rechts, maar links nog beter. Voor rechts had ik liever gezien dat ze Conceicao verder zouden ontwikkelen. Dat is meer lange termijnvisie. Neres was ook niet gelijk top. Conceicao huppelt nu mee in de CL bij Porto. Je wil niet dat ook de buitenlandse talenten straks gaan zeggen, dat ze bij Ajax niet echt de kans krijgen.

Forbs kan ook op links. Dat is één van de Ajax-principes. De vraag is nog wat zijn niveau gaat worden op rechts. Als dat een super niveau gaat zijn, dan is de aankoop zo gek nog niet. Anders heeft De Boer zeker een punt.

10-10-2023 21:03

Mikki02 +2319

Zegt weinig geks imo.
En sowieso, je kunt Ronald, zeg maar eh, altijd beter lezen dan, eh zeg maar, beluisteren.

10-10-2023 20:31

Diana KLaverweide +1761

Frank is topper, Ajax er bovenop geholpen en kampioenschappen bezorgd. Ook met minder kapitaal. Respect voor deze Ajacied pur sang

10-10-2023 20:07

pietvanvliet +4413

Frank is natuurlijk altijd welkom, zolang ze hem maar geen trainer maken.

Daar wordt alleen de prijzenkast voller van. Ik snap dat andere clubs daar een moord voor doen, maar ik zie naast zilverwerk (met of zonder deuken) ook graag goed voetbal.

10-10-2023 20:01

Bruno04 +15733

De boer wil echt wel voetballen hoor dat is het ding niet. Speelde zelf ook in een zeer aanvallend Ajax en barca.

De uitvoering en het materiaal was ook minder

10-10-2023 21:26

pietvanvliet +4413

Zelf voetballen zul je mij niet over horen, maar ben je dat vreselijke betonvoetbal van Frank de trainer vergeten?

10-10-2023 21:36

Bruno04 +15733

Dat zeg ik niet maar ik denk wel dat hij beter kan.
Met ebecillo en Boerrigter is toch anders spelen als met Ziyech/antony en tadic

10-10-2023 21:38

AlexLitmanen10 +14361

Vergeleken met dat afbraak lange ballen- mega gaten op het middenveld degradatie voetbal wat we nu zien is het ‘beton’ voetbal van Frank de Boer wel welkom

Overigens ging het pas later pas mis bij Frank toen hij vooral zijn eigen spelers mocht halen. Vd Hoorn ipv vanDijk en nog meer van dat soort flaters. Dat moet je aan andere toe vertrouwen

10-10-2023 22:27

Schip +23351

Is toch niet meer dan logisch dat wanneer er zo negatief gepraat wordt over Frank hier, dat hij geen astronomisch salaris en een ongetwijfeld luxueus en rustig leven gaat opgeven voor dit. Krijgt hij niet genoeg uit deze groep, dan wordt hij uitgekotst als Heitinga.

10-10-2023 19:58

Gonzalez75 +5864

Ik ben ook niet zo happig op Frank de Boer terug bij Ajax.

10-10-2023 19:50

Merrick +6739

Jij ziet liever dat Steijn mag blijven aanmodderen?

10-10-2023 20:06

Gonzalez75 +5864

Nee en Frank de Boer is ook niet het juiste antwoord.

10-10-2023 21:24

ST +23060

Enige wat Ronald zegt wat hout snijdt is dat Steijn er weinig van bakt. Forbs is gewoon een prima aankoop. Talenten voor veel geld kopen heeft ons vaak juist nog veel meer opgeleverd. Het is juist het B-garnituur van een wat hogere leeftijd die vaak bij ons mislukt heb ik het idee.

10-10-2023 19:45

PaulEast +7840

Ik denk terug aan het Ajax voetbal onder Frank de Boer. Zo verschrikkelijk zaai. Bij alle clubs daarna om diverse redenen mislukt. Ik moet er niet aan denken dat hij terug komt. Ik wil een buitenlandse ervaren trainer voor deze groep die zich niet laat leiden door de politiek in en om de club. 1 die zijn talen spreekt. Dat Ajax DNA heeft al zoveel kapot gemaakt. Als je al die spelers voor de geest haalt. Uit eigen opleiding of aangekocht die als miskopen of niet goed genoeg werden bestempeld en nu goed tot zeer goed presteren in competities die veel hoger aangeschreven staan dan de eredivisie. Je zou er een nu een topteam mee kunnen formeren. Weg met die fossielen. Ajax heeft nieuw bloed nodig. Nieuwe ideeën. Nieuwe visie. Kom op Ajax wordt wakker en sluit de gelederen!

10-10-2023 19:31

Koekepeer +1452

Eerste 2 jaar waren prima. Daarna moest hij met nog slechtere spelers doen een tijd dan Steijn nu. Sana, Zimling, Hoesen, Sanogo.......

10-10-2023 20:08

graafie +1653

Gelukkig.

10-10-2023 19:30

MichelAngelo66 +22189

Logisch verhaal van Ronald.

10-10-2023 19:25

Juan62 +46160

Klinkt allemaal logisch.
Als ik Frank was zou ik lekker weg blijven.
Weg van bedreigingen en beledigingen van eigen fans.

Dezelfde mensen die stonden te huilen toen we onder Frank eindelijk de derde ster op ons shirt verdiende, die zelfde mensen vervloekte en floten hem uit.

Eigenlijk verdienen wij onze iconen niet; blijkbaar weten sommige in ieder geval niet hoe we fatsoenlijk met onze iconen om horen te gaan.

Respectvol zou een minimum eis moeten zijn, in plaats van bv de bijnamen die Derksen en co echte Ajacieden geeft, over te nemen.

10-10-2023 18:15

Merrick +6739

Exact! De Boer heeft ons vier jaar op rij kampioen gemaakt met een niet buitengewoon goed elftal. En een coach die boven de groep staat en geen gekkigheid duldt. Precies wat je nu nodig hebt.

10-10-2023 20:03

Qifesh +24917

Wie doet gek? Niemand. Dat is het probleem te weinig karakter

11-10-2023 05:29

AjaxPositivo +6952

16m voor jongen van 19...
Alsof Antony. Neres, Kudus gratis waren. Ook zij speelden op posities van onze jeugd. Maar Hansen bleek toch nog lang niet klaar voor het eerste.
Ben wel eens met dat je Bergwijn en Godts ook daar hebt. Maar om nou alle jeugd erbij te halen. Als Forbs een hit is, zal hij over twee jaar weer vertrokken zijn. Dus dan is er ruimte voor Kalokoh. Muzambo. Wolff enz

Maar helemaal eens over 4 ipv 12 aankopen hoor... mislintat lijkt te hebben gegokt: als hiervan helft voldoet, is het goed... mja zo'n verzameling gaat niet zomaar draaien.

10-10-2023 17:46

AFCACruijff14 +161006

Als Ten Hag geen optie is voor een terugkeer, dan zou ik Frank de Boer best overwegen. Haal je wel iemand mee binnen die er puur voor Ajax zit en niet voor zichzelf zoals Steijn. Plus, de Boer heeft het natuurlijk goed gedaan ook al oogde het in de laatste jaren saai en futloos. Maar 4 titels, bijna 5 in 5,5 jaar is buitengewoon. En dat zonder veel budget en met elk jaar een mindere selectie. De Boer kan wel een organisatie neerzetten en duidelijke instructies geven. Plus en dat is tegenwoordig vrij belangrijk, de Boer ligt binnen de hele club goed en kan ook met media opschieten.

10-10-2023 17:39

NipeB +15790

Ajax heeft niks meer te wensen. Niemand stapt in onze slangenkuil. Ten Hag kan wel beter krijgen en De Boer ook. Iedereen sneuvelt bij ons. Buitenlandse trainers hoef je ook niet te proberen. Ultee is beschikbaar. Dat is meer het niveau waar je moet zoeken. Ajax stelt helemaal niks meer voor. Niveau Steijn dus.

10-10-2023 20:24

Torcida +5573

"Vervolgens gaat De Boer in op de periode van Mislintat bij Ajax. 'Dat de sleutel aan Mislintat is gegeven was een paniekmoment, alsof ze dachten: God zegene je, hopelijk doe je het goed.'"

Dat is helemaal niet zo raar gedacht, maar dan moet je vervolgens wel één of twee transferperiodes geduld houden. En ook toestaan dat je TD de trainer ontslaat als deze niet voldoet en meteen met modder begint te smijten.

Je kunt altijd de verkeerde keuze maken, maar als je het dan überhaupt geen kans geeft, dan kan het natuurlijk ook nooit een goede keuze worden. Misschien was Mislintat geen goede keuze, maar dat zullen we nu nooit meer zeker weten.

Wat sowieso een compleet verkeerde keuze was: Steijn. En ik weet 100% zeker dat dat niet op Mislintats conto toe te schrijven is.

10-10-2023 17:28

gaalmeister +952

Ben het met je eens, maar Mislintat had ook moeten weten dat je bij Ajax die tijd niet krijgt

10-10-2023 18:13

Slang3 +45744

Zo lang van der Sar gebleven was had hij die tijd gehad

10-10-2023 18:43

Indy2 +15254

@gaalmeester "... dat je bij Ajax die tijd niet krijgt"

Behalve als je Steijn heet.

10-10-2023 22:14

PetrusKeizer +10739

Zo, zo. Daar zit geen woord Frans bij, Ronald. En Duits al helemaal niet.

10-10-2023 17:17

Simpelishetmoeilijkst +25108

Heel erg sneu nieuws voor John Van Het Schip en familie. Erger kan niet. Wens de hel familie sterkte in deze vreselijke tijd, en condoleances.

10-10-2023 17:00

HallelujahAmsterdam +10638

Net het bericht binnen dat de vrouw van John Van Het Schip overleden is.

Heel veel sterkte fam. van Het Schip.

10-10-2023 16:51

emieltjuhh +17803

Waar las je dat?

10-10-2023 16:53

Web +178830

Alle media breng het inmiddels

10-10-2023 16:54

1991 +7787

'Daniëlle van 't Schip is op 55-jarige leeftijd overleden. De schrijfster was de dochter van Willeke Alberti, de halfzus van Johnny de Mol en echtgenote van Johnny van 't Schip. Ze leed al enige tijd aan kanker.'
https://www.nu.nl/voetbal/6284752/danielle-van-t-schip-dochter-van-willeke-alberti-op-55-jarige-leeftijd-overleden.html

10-10-2023 16:54

emieltjuhh +17803

Jaa ik zie het net klaar met werk. Wat heftig zeg zo jong nog

10-10-2023 16:56

DeWijsneus +25657

Potverdorie sterkte familie en vrienden.

10-10-2023 16:57

AjaxPositivo +6952

Wat erg.
En ik denk dat John dan wel even eerst wat ruimte mag krijgen.
Er zijn dingen belangrijker dan voetbal

10-10-2023 17:46

Dusbaba +15333

Ik lees nu dat Danielle van het Schip is overleden. Gecondoleerd John.

10-10-2023 16:50

Okocha078 +13682

Ik ben het wel eens met Ronald. Had ook een paar toppers gehaald en al helemaal geen spelers voor op de bank. Forbs doet het idd leuk, maar eerlijk gezegd is hij technisch niet super en in de kleine ruimte al helemaal niet.

10-10-2023 16:50

Breuk +25046

Klinkt zo makkelijk een paar toppers halen. Ze moeten ook wel willen he.

10-10-2023 16:53

Slang3 +45744

Bekende toppers als Bergwijn, Brobbey en Wijndal moeten we halen

10-10-2023 18:44

The Future +5542

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Hij heeft echt hele snelle voeten en kan op een klein stukje behoorlijk van richting veranderen. Afgelopen zondag ook zo'n moment dat, in mijn subjectieve ogen, een penalty had moeten opleveren.

10-10-2023 16:53

AFCACruijff14 +161006

Forbs is nou net de enige aankoop die wel aardig speelt.

10-10-2023 16:42

wijzijndebeste123 +163105

Ik hoef Frank de Boer ook niet als coach te zien. Tis jammer dat Ajax per se n NL trainer lijkt te willen hebben. Alsof ze er niks van geleerd hebben met Schreuder, Heitinga en nu Steijn. Drie zeer matige NL trainers. De enige fatsoenlijke NL trainers zijn Slot, Bosz en Ten Hag en die zijn allen niet haalbaar. Kies n Duitse vakman of Knutsen. Juist een buitenlander kan zonder aanzien des persoons keuzes maken.

10-10-2023 16:42

Japie27 +1720

Jammere is dat de Televaag zich dan weer mengt met een haatcampagne. Wegpesten van buitenlanders...

10-10-2023 16:45

AJAX020ADAM +6921

Wie wel ? wie wil wel in die puinhoop trainer worden ?

10-10-2023 16:40

een-tweetje +1324

Forbs is letterlijk door mislintat vastgelegd maar is weer zo'n compleet misplaatst voorbeeld omdat die net uit de koker komt van de nieuwe hoofdscout die daarbij ook nog is bovengemiddeld veel van de speler wist..

Dat ie ongeacht z'n voorkeur voor links ook op rechts zou functioneren kan je dan toch niet echt toeschrijven aan geluk.

10-10-2023 16:40

AjaxAmsterdamnn +4196

Forbs komt niet uit de koker van de nieuwe hoofdscout. Contact was er al eerder en Mislintat heeft alleen om zijn mening over Forbs gevraagd.

10-10-2023 16:58

een-tweetje +1324

Dat is info die ik blijkbaar gemist heb maar ik weet niet of dat de strekking van mijn vorige bericht veranderd.

Als hij het afraadde is het te absurdistisch voor woorden hoe het heeft kunnen doorgaan. Gaf hij een positief advies vanwege zijn inzichten dan heeft mislintat daarin dan toch goed gehandeld.

10-10-2023 17:19

AjaxAmsterdamnn +4196

Komt uit een interview met de Lange. Maar ja idd hij gaf positieve feedback over Forbs en vandaar uit is Mislintat wel verder gegaan.

10-10-2023 17:39

Web +178830

Goede teksten van Ronald
Met veel ben ik het eens
En wat Forbs betreft heeft hij ook een punt
Als Ajax het team op de rit krijgt en Forbs moet in de kleine ruimte spelen, ken je hem niet terug
Forbs is een ideale counter spits, geen verfijnde techniek

10-10-2023 16:39

Danielson +50165

Ben ik niet met je eens. Heeft al meermalen in zijn passing en door het geven van steekpassjes laten zien dat hij behalve snelheid overzicht heeft, ook in de kleine ruimte.
Is gewoon een erg goede aankoop dus blij dat RdB daar niets over te zeggen had.

10-10-2023 16:42

Web +178830

Dus maar kopen terwijl je zelf goede buitenspelers hebt
Daar gaat het nu net verkeerd
Halen wat je niet in huis hebt
Frustrerend voor de toekomst is dit

10-10-2023 16:52

TeringHenkie +28261

Welke goede linksbuitens zijn er dan. Ik reken Bergwijn en V Axel Dongen niet mee want die is altijd geblesseerd. Blijven er alleen nog wat snotneuzen over die nog in de pubertijd zitten.

10-10-2023 17:42

Breuk +25046

Bergwijn wel?

10-10-2023 16:54

Web +178830

Nee, daar moet ik eerlijk in zijn
Ik dacht echt een super aan koop in die tijd

10-10-2023 16:55

een-tweetje +1324

Alleen komt forbs uit de koker van Kelvin de Lange. De basis van Ronald z'n betoog valt daarmee al een beetje uit elkaar. Als er iemand zou moeten kunnen inschatten of hij ook op rechts uit de voeten zou kunnen was hij het wel. Het is mi dan ook geen toeval dat ie op rechts ook rendeert.

Een counterspits? Forbs heeft ook weer geen gebrekkige techniek en heeft naast zijn snelheid ook een geweldig overzicht voor de goal. Als deze jongen zo doorgaat is daarmee de rechtervleugel al beter bezet dan de linker voor een fractie van de prijs.

10-10-2023 16:55

Indy2 +15254

"... als ik zie hoe het middenveld tegen AZ stond mag hij [Steijn] zeker zijn hand in eigen boezem steken. In de wedstrijden daarvoor stond het ook al zo slecht. En dan verwacht je toch dat daarop getraind is."

Daar is op getraind en het staat precies zoals Steijn het wil en dat is nu juist het hele probleem. Onder Steijn staan de 8 en de 10 onaanspeelbaar kneiterhoog en laten daarmee een enorm gat op het middenveld vallen. Als dat niet de bedoeling zou zijn dan zou Steijn zich toch helemaal rot staan te schreeuwen aan de zijlijn? En dat is dus helemaal niet het geval, want onze Maurice zit gewoon rustig toe te kijken.

10-10-2023 16:29

Oxxer +163834 moderator

Natuurlijk heeft FdB geen zin , heeft na jaren weer een club ook al is het UAE, hij zou gek zijn om als interim terug te komen of Ajax biedt hem een 3 jarig contract aan, wat heel onverstandig is na de ervaringen met de laatste trainer.

10-10-2023 16:29

JanTa +15823

Die zit nu heerlijk voor heel veel geld in de zandbak te spelen.

10-10-2023 16:28

derdehelft +1184

Wat een onzin over Forbs. Antony en Neres waren ook allebei 20 toen ze gehaald werden door Ajax voor 16 miljoen, hoor je ze niet over piepen. Wat een rancune heeft iedereen toch richting Sven zeg. Tuurlijk had hij sommige dingen beter kunnen doen, maar er wordt toch een hoop ongenuanceerde lulkoek geroepen...

10-10-2023 16:27

JanTa +15823

Wou je die troep wat nu aangekocht is gaan vergelijken met Antony en Neres, niet 1 mag hun veters strikken.

10-10-2023 16:30

Omar +17163

Seizoen is pas 7 wedstrijden bezig en we hebben de slechtste trainer allertijden, laten we nog aankopen nog even wat tijd geven voordat we gaan vergelijken

10-10-2023 16:37

Torcida +5573

Ik denk dat er wel een kans is dat Forbs de veters van Neres en Antony mag gaan strikken. Misschien andersom ook wel.

10-10-2023 17:30

Harrier Du Bois +38671

Droomkandidaten? Nee
Haalbaar? Ja

Ik opper voor Keijzer, de Boer en Bogarde. Bij hun heb ik wel het idee dat ze Ajax en de filosofie snappen en kunnen implementeren met kut materiaal (kijk even de selectie van F de Boer in zijn eerste 2 jaar, gewoon grandioos gecoacht door hem) Keijzer had in een rampjaar echt voetbal waarvan ik kwijlde, soms ook kut zeker, maar wat wil je met een jong elftal die net de meest geliefde jeugdspeler ooit zag liggen op een veld in de bergen en die niet meer terugkwam. Keijzer hield ze bij elkaar en liet ze voetballen als Ajax. Bogarde is een verdomd goede trainer, hoe je het went of keert, hij kan training geven als geen ander (genoeg beeldmateriaal, verdiep je). Ik kan dan een redelijke oude lul zijn, valt wel mee qua leeftijd (dat andere niet), maar ik heb daar een goed gevoel bij

10-10-2023 16:22

ajax2004v2 +2013

Wat mij betreft kunnen ze vandaag nog beginnen

10-10-2023 16:30

Torcida +5573

Keijzer lijkt me ideaal, maar Van 't Schip mag van mij ook als interim.

10-10-2023 17:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.