'Als Van Gaal wat wil, kan hij niet met een adviesje uit Portugal komen'

door Jesse ter Haar 58

Bron Vandaag Inside

'Als Van Gaal wat wil, kan hij niet met een adviesje uit Portugal komen'

door Jesse ter Haar 58

Bron Vandaag Inside

Laatst geüpdatet

Louis van Gaal moet zich nadrukkelijk met Ajax gaan bemoeien, zo oordeelt Johan Derksen bij Vandaag Inside. Op papier is Van Gaal op de achtergrond werkzaam als adviseur van de Raad van Commissarissen, maar Derksen is van mening dat er meer hulp nodig is.

'Als Van Gaal wat wil met deze chaos bij Ajax, dan kan hij niet met een adviesje uit Portugal komen', zo is de analist en voormalig profvoetballer van mening. 'Dan moet hij erbovenop zitten, want de ogen van Van Gaal dwingen. En die stem is imponerend. Hij moet erbovenop zitten, anders heeft het geen zin.'

Ook spreekt Derksen over het dienstverband van Pier Eringa bij Ajax. Hij heeft het idee dat de bestuurder zichzelf ietwat heeft overschat. 'Hij dacht: ik kan een ziekenhuis runnen, dan kan ik ook een voetbalclub runnen. Die man is geweldig door het ijs gezakt. Hij wilde het even uit de losse pols doen en heeft hopeloos gefaald. Dat heeft Ajax 115 miljoen euro gekost.'

Advies voor Ajax

Op sportief gebied gaat het bijzonder slecht met Ajax. René van der Gijp is van mening dat er moed gevraagd is en er van de natuur afgeweken moet worden. 'Ajax staat voor verzorgd en goed voetbal. Alleen het vervelende is nu dat ze het elftal er niet meer voor hebben. Ze moeten het gewoon omgooien. Ze moeten de tegenstander aan de bal laten. Het hele spel dat ze altijd hebben gespeeld, moeten ze nu omgooien.'

'Ze hoeven niet te counteren, maar ze moeten de tegenstander ook niet vastzetten op eigen helft', volgt de uitleg van de voormalig international van het Nederlands elftal. 'Dat moet je niet meer willen, dat kan niet meer. Je moet het over een andere boeg gooien om wat punten te sprokkelen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

AFCAMM +11335

Die zelfoverschatting heeft Derksen dan gemeen met Eringa, als hij denkt dat hij Louis moet vertellen hoe hij het moet doen. Wat heeft ‘ie gepresteerd?

10-10-2023 16:24

Ajaxfan31183 +16391

Ach ja, we weten wie het zegt . Het kaars mannetje

10-10-2023 15:59

Musica Merlo +8197

van Gaal heeftal aangegeven dat het makkelijk te combineren is met zijn leven in Portugal en hij Ajax wil helpen. Denk dat bromsnor het niet begrijpt zoals hij wel meer niet begrijpt.

10-10-2023 14:03

Copier +172

Er is uiteindelijk maar 1 partij verantwoordelijk: Dat is de grootaandeelhouder, de vereniging Ajax.
Over Mislintat had ik nog nooit gehoord, voor zover ik weet en kan lezen is Eringa altijd een behoorlijk goede bestuurder geweest. Het is dan aan de aandeelhouder om uit te zoeken of deze mensen echt geschikt zijn. Een hoofd RvC die pas 6 maanden bezig is verantwoordelijk stellen is absurd. Maar wel lekker makkelijk,
Er zijn geloof ik 700 uitverkorenen (zij die lid van Ajax mogen zijn), en die kiezen uit hun midden een nog belangrijker clubje, de bestuursraad. Feitelijk kan je concluderen dat de afgelopen succesvolle jaren meer geluk dan wijsheid zijn geweest en dat er sinds de "Cruijff revolutie" eigenlijk niets verbeterd is in de organisatie. En degenen die zich dat mogen aanrekenen, dat zijn die 700 leden en het bestuur dat ze kiezen.
Dus: Stel het lidmaatschap open voor iedereen die daar een redelijk bedrag voor willen betalen en geef iedereen stemrecht. Wij, de supporters, kunnen dan zelf kiezen voor de mensen waar we vertrouwen in hebben. Het zal allicht beter gaan dan het overlaten aan die 700 die nu feitelijk het beleid bepalen. En daar hopeloos in falen.

10-10-2023 13:53

AgeM +939

Het probleem met kakkerlakken is dat ze , als je ze in huis hebt , ze overal zitten en iedere keer weer tevoorschijn komen . Om er een rotzooitje van te maken .
In dit geval in de media , op AS zelfs in de redactie , bij de Telegraaf, NRC etc en ik ben bang zelfs in en rond het bestuur van Ajax .
Dat zorgt ervoor dat al dat rotzooi trappen over Ajax en non informatie verspreiden , wat nu al heel lang aan de gang is , en waarschijnlijk gevoed door de angst dat Ajax zich toch weer opricht , het langer gaat duren .Ook dat gezeur dat ze 16 staan , 3 punten ophalen bij RKC en waarschijnlijk ook bij Volendam , staan ze ineens op plek 7
Enorme stemmingmakerij. Afbreken en slopen is makkelijker als opbouwen .
Maar eigenlijk is die wederopstanding nog mooier als 5 jaar lang achtereen kampioen worden !

10-10-2023 13:46

Sjaakvaak +26578

Ben wel nieuwsgierig naar de motieven van AS. Welk baat zouden zij bij hun subjectieve berichtgeving hebben

10-10-2023 14:25

AgeM +939

@Sjaakvaak
Afbreken is makkelijker als opbouwen .
Misschien een verlengstuk van Telegraaf ( geworden )Er kunnen zelfs voetbalmakelaars hier actief zijn om stemming te maken . Of gebrek aan bronnen en creativiteit daardoor gemakzucht en anderen napraten

10-10-2023 16:16

B2tob4 +12078

AgeM
Je bent wel tuk op complottheorieën lijkt het met je opmerkingen...! Je thermische lans inmiddels kwijt..?

10-10-2023 17:51

Sjaakvaak +26578

B2tob4 ik ben normaal de eerste die ingaat tegen complot theorieën maar er is hier zoveel rook dat er wel ergens vuur moet zijn. Als je kijkt naar hoeveel Overmars jaarlijks aan, overwegend Nederlandse, voetbalmakelaars uitgaf (30+ miljoen) en bedenkt dat Mislintat hen juist probeerde te negeren. Dan zijn er best wel wat financiële drijfveren voor mensen om in te grijpen.

Ook de flinke uitspattingen van bijv Rob Jansen in de media, en precies zijn klanten/kennissen die olie op het Mislintat-vuur aan het gooien waren. En genoeg roddels over hoe de scouting te werk ging met bevriende zaakwaarnemers. Het is gewoon zeer waarschijnlijk dat er een flinke campagne is opgestart door wat verongelijkte kerels die heel veel miljoenen aan jaarlijkse inkomsten zagen verdwijnen.

10-10-2023 18:15

Jeugd +24643

Volledig eens wat betreft van Gaal.
Ik.heb totaal geen vertrouwen in een rol aan de zijlijn om 2 redenen;
1. Van Gaal kan niet vanaf de zijlijn, dat wordt binnen de kortste keren een probleem.
2. Vol gas is wat Ajax nu nodig heeft.

Wordt een beetje moe van al het Ajax DNA dat een rolletje wil. Met de spelers praten, meekijken, adviseren, ervaring delen, assistent van zus en zo.
Zinloos.

10-10-2023 13:11

Mitchjo +6178

Ja begint al met Schip, die de laatste 20 jaar niks gepresteerd heeft.

10-10-2023 15:15

Sjaakvaak +26578

Wat zijn die populistische lullen weer gigantisch veel onzin aan het uitkramen zeg. Van Gaal was bij de eerste de beste wedstrijd al aanwezig.

Vervolgens over Eringa, ik wil niet zeggen dat hij het goed heeft gedaan maar kan ook niet zomaar oordelen dat hij het slecht heeft gedaan. Derksen doet hier alsof hij de hele club heeft gerund, terwijl hij enkel toezicht heeft gehouden. En die oude geilneef van een Derksen maakt de hetze naar Mislintat graag erger dan het is, er is gewoonweg niet veel fout gegaan.

Dan die 115 miljoen, die uitgaven zijn toch voornamelijk door Mislintat gedaan met toestemming van Lenderink en gekeurd door Van Halst. Waarbij die 115 miljoen echt niet magisch verdampt zijn. Bassey voor 23 miljoen gekocht wat ook weggegooid geld zou zijn en een jaar later toch voor 22.5 van de hand weten te doen.

Tevens een beetje dom om onder deze trainer, met zo weinig wedstrijden, te roepen dat alle spelers oh zo kut zijn. Zoals Gijp nog even erger maakt. Ricoteb legt het hieronder goed uit.

10-10-2023 10:52

Alexander40 +6104

Ik zou alleen de trainer eruit gooien en verder even niets wijzigen. Dat is namelijk de beste manier om uit te vinden of het daaraan ligt zoals ik denk. Als je meer wijzigt weet je niet wat de verbetering heeft gebracht. Ook wel mooi om een lange neus te trekken. Het ideale scenario is dat een nieuwe trainer tot grote verbetering leidt en de aankopen onder hem goed gaan draaien.

10-10-2023 10:51

Diana KLaverweide +1761

Derksen , oude man. Gijp, luiaard, nooit het maximale eruit gehaald. Komen nu advies geven.
Andere trainer, in winter transfer een of twee ervaren spelers en door

10-10-2023 10:47

Sentinel +8801

Derksen heeft zich gisteravond definitief gediskwalificeerd. Verder is het niet aan hem om te vertellen wat Van Gaal moet doen en wat niet. Laat hem het lekker bij zijn sexverhaaltjes houden. Beffen, neuken en kaarsen...dat is zijn niveau.

10-10-2023 10:15

Ricoteb +53174

Het is onzin wat Gijp hier zegt. Het probleem is niet dat de spelers dat spel niet kunnen, de trainer kan dat niet. Spelers als Forbs, Mikautadze, Tahirovic, Mannsverk stonden bij hun oude clubs juist bekend om hun bijdrage in het druk zetten. De verdediging, Sutalo, Medic en Avila, plus Van den Boomen en Ramaj, staan juist bekend om hun passing en opbouwende vermogen. Gaaei en Sosa zijn geen backs die moeten inzakken en counteren, dat zijn juist spelers die er de hele wedstrijd overheen klappen en kansen creëren. Akpom is geen spits voor lange ballen of counters, bij Middlesbrough creëerde hij juist ruimte voor zichzelf en teamgenoten door zijn loopacties. Zowel qua inzakken als diepgaand.

Of de kwaliteit hoog genoeg is om het door ons gewenste niveau te halen, mag je je twijfels bij trekken. Maar met deze selectie kan je echt prima opbouwen, drukzetten, ver van het eigen doel verdedigen en ook zeker creativiteit leveren. Maar als je geen trainer hebt die dat goed neerzet, kom je nergens.

10-10-2023 09:50

Indy2 +15254

Ik herinner me dat Steijn, tijdens 1 van zijn eerste persconferenties voor Ajax, zei dat hij niet van "breien" op het middenveld hield. Hij wilde in plaats daarvan "direct" spelen. We zijn er nu inmiddels achter wat hij daarmee bedoelde: 2 middenvelders onaanspeelbaar kneiterhoog zetten en een enorm gapend gat op het middenveld, met alle ellende van dien.

10-10-2023 14:42

DankzijCruijff +48663

Deze reactie is echt uit het hart gegrepen.

11-10-2023 15:19

Danielson +50198

Het ergste wat er nu kan gebeuren is dat Ajax een "klankbord' voor Steijn aanstelt zoals Verweij suggereert. Dan zijn we de komende drie maanden nog niet van hem af.

10-10-2023 09:44

Tobber +457

Steijn heeft al in een interview gezegd, dat hij geen aanvulling op zijn staf wil.

10-10-2023 12:10

IndoorNinja +1854

Hij wilt gewoon weggestuurd worden.

10-10-2023 13:41

Indy2 +15254

Derksen redeneert vanuit het idee dat Maurice een prima trainer is en dat dus de selectie het probleem is. Volgens hem is er "115 miljoen euro weggegooit". Zeer vreemd dat hij Steijn zo hoog heeft zitten.

Gijp redeneert vanuit het idee dat Maurice Ajax-voetbal probeert te spelen. Daar zou Steijn, volgens Gijp, mee op moeten houden "Het hele spel dat ze altijd hebben gespeeld, moeten ze nu omgooien."
Wat een onzin. Maurice heeft nooit geprobeerd het Ajax-systeem te spelen. Het was van begin af aan kick-and-rush:

Ajax95Duivendrecht:
“Waarom staan onze twee halven ofwel onze 8 en 10, wie daar ook staan, steeds zo kneiterhoog, bijna in de nek van Brobbey of Forbs? Het maakt hier niet uit wie we er neer zetten (Taylor, Branco, Vos, Berghuis, Bergwijn vandaag), stuk voor stuk staan ze niet-inspeelbaar hoog voor de 6 en CV's. En in de omschakeling zijn ze op die manier met 1 pass van de tegenstander steeds gelijk uitgespeeld …. “

Rene Hake (trainer GAEagles):
“Je ziet dat ze in de opbouw heel veel moeite hebben om mensen vrij te spelen. Ze spelen er heel veel omheen in plaats van ertussendoor. Ze krijgen mensen tussen de linies moeizaam vrij. Het leidt vaak tot lange ballen en als je dan ook niet goed gepositioneerd staat voor de tweede bal, zoals bij de eerste goal, dan word je afgestraft. Op het moment dat ze de bal verliezen, staan ze ook zo groot dat het niet te verdedigen is.”

Onder Steijn is het twee middenvelders (onaanspeelbaar) kneiterhoog zetten, opbouwen via de backs of de lange bal, en dan maar hopen op het veroveren van de afvallende bal. Daarom geen Ajax-opbouw door het midden, en daarom die enorme ruimte voor de tegenstander, en daarom de verdedigende kwetsbaarheid.
Alles staat verkeerd. Geen samenhang tussen de linies. Tactisch knoeiwerk, Ajax onwaardig.

10-10-2023 09:29

Tobber +457

Helemaal waar , wat er gezegd wordt.
AJAX zou moeten spelen, met de punt naar voren.
Tayler is dan 1 van de zessen.
Hij kan prima opbouwen en het spel versnellen.
Voordeel van twee zessen, je wordt niet zo gauw overlopen.

10-10-2023 12:13

vandenhaas4 +15047

Van Gaal heeft wat mij betreft twee aandachtsgebieden:

1) Aan- en verkopen spelers. Daar waar het al twee jaar ellende is.
2) Jeugdopleiding. De spelers die doorstromen naar 1 missen eigenlijk veel te veel kwaliteiten, met name op tactisch en mentaal niveau. Van Gaal heeft bij AZ de opleiding helemaal op de kaart gezet, hij krijgt daar ook de credits voor het winnen van de youth league bijvoorbeeld.

10-10-2023 08:31

NipeB +15790

Van Gaal is ziek en niet in dienst van Ajax maar geeft advies. Die gaat dit echt niet doen. Het is een waardeloze TD gebleken dus 1 ben ik ook blij mee dat hij dat niet gaat doen. 2 de jeugdopleiding is erg matig geworden en beschikt in Ajax 1 en Jong Ajax langere tijd niet over spelers die echt talentvol zijn. Niemand van die spelers zou spelen in het team 18/19 als je dat als maatstaf gebruikt. Dat zegt wel genoeg.
We hebben ook echt alles verkocht in 2 jaar. Dat moet je vooral nooit meer doen. Dat doet ook geen club die in Europa mee wil doen. Je moet nu helemaal opnieuw beginnen en dat met een opleiding die ook in alles voorbij is gestreefd door betere opleidingen in binnen-en buitenland. Met al die oud-Ajacieden aan boord weet je dat er niks gaat veranderen. Die zijn tegen nieuwe ontwikkelingen en begrijpen niet dat voetbal anno 2023 een heel ander speelveld is dan in 1995 of 1973. De komende jaren is het klaar en dat ligt voor
100% aan Ajax zelf, Overmars/Sar, scouts die niet met elkaar praten en de beide RvCs voorop. Allemaal korte termijn gericht en op geld verdienen. Van de club is niks meer over.

10-10-2023 09:21

Strawb Choco +1643

Is ie al weg?

10-10-2023 07:16

Dave +5840

Mensen die hier verantwoordelijk voor zijn moeten zich diep maar dan ook diep voor schamen.
Het is een grote bende vele supporters hebben pijn in hun hart, betalen klauwen met geld om naar hun cluppie te gaan.
Ze moeten nu maar eens zelf opstappen.
Het komt wel weer goed met onze cluppie en we zullen ze altijd blijven steunen. ❌️❌️❌️

10-10-2023 07:10

Gertjan Jansen +389

Ajax speelt Ado den haag voetbal, dat is Steijn gewend. Daarom maakt het hem ook niet uit hoe laag we staan. van Gaal zal ook zien, dat hij op dit moment wel meer in Amsterdam moet gaan zitten, om hier al zijn werk te moeten gaan verrichten. Maar ja Johan en Rene, zal het wel weer natte winden tijd zijn

10-10-2023 05:12

Robocop5 +2065

.... Door velen genoemd naar Godenzonen
Voor mij de bakermat van voetbal iconen
Maurice was er helaas niet zo een
Daarom stuurde ik hem maar rap heen
Kick and rush kunnen ze overal
Maar nu is het weer tijd voor AJAX voetbal
En daarom klinkt het vol overgave uit mijn mond
Vandaag is de cirkel echt rond

Destijds tenenkrommend, nu zou het een bevrijding zijn...

10-10-2023 00:36

Heimwee +6681

Wordt het niet eens tijd dat er bepaalde personen hun excuses aan gaan bieden aan alle Ajax supporters. Dan gaat het over de personen beginnend bij Overmars en de rest die inmiddels al zijn vertrokken en de personen die er nu nog zijn. Het is niet normaal wat voor een teringbende ze ervan hebben gemaakt. En dan ook nog vol in beeld op de tribune de belangrijke peer uithangen. Walgelijk en schaam je diep. Beseffen jullie wel wat je miljoenen trouwe fans hebt aangedaan?

10-10-2023 00:28

vandenhaas4 +15047

Overmars? Die mag zich verontschuldigen tegen zijn collega's, maar heeft natuurlijk fantastisch werk geleverd.

10-10-2023 08:25

Sentinel +8801

Overmars valt niet veel te verwijten. Zo'n Pier Eringa - die werkelijk waar overal een spoor van vernieling heeft achtergelaten - die zegt dat hij beter had moeten controleren en geen idee had in wat voor wereld hij terecht was gekomen...die mag zijn excuses wel gaan aanbieden ja.

10-10-2023 09:45

Heimwee +6681

O nee het was niet Overmars maar z'n piemeltje

10-10-2023 15:14

Sentinel +8801

Ben je jaloers?

10-10-2023 15:48

Dusbaba +15337

Ik zou toch wel eens willen weten wat Eringa nou fout heeft gedaan. Derksen verwijt hem nu dat hij Ajax 115 miljoen heeft gekost. Is Eringa aangesteld om verstand van voetballers te hebben? Lijkt mij niet. Dan hadden ze beter iemand anders aan kunnen stellen. Je hebt dus een TD. Het woord zegt het al....directeur, dus geen loopjongen, die is verantwoordelijk voor het beleid. Dan heb je een voetbalman in de RvC die daar toezicht op houdt. Lijkt mij overigens een moeilijke lijn waar het "toezicht houden op" over gaat in "bemoeien met". Dus ik weet ook niet wat Van Halst precies fout heeft gedaan. Hoe dan ook....Eringa houdt zich met andere zaken bezig lijkt mij. Schiet mij maar af als ik het fout heb. Wel graag met kennis en niet met onderbuik. Mij lijkt dat het daaronder gewoon helemaal mis zat (waarvan ik mij afvraag of dat Mislintat wel is te verwijten). Ik heb begrepen dat er geen directeur jeugdzaken (of zo) meer was, de scouting lag met elkaar overhoop en er was geen AD. Laten we voor gemak even samenvatten als een soort van TH. Daar is het misgegaan.

10-10-2023 00:22

rodnet +10264

In mijn optiek heb je volledig gelijk. Een RvC is er voor controle op de bedrijfsvoering en het benoemen van de directie. Als je zoals bij Ajax een voetbaltechnische commissaris hebt mag je verwachten dat die de algemene lijn van het technisch beleid in de gaten houdt waaronder ook de aankopen. Als de RvC een geheel nieuwe TD aanstelt die niet bij Ajax vandaan komt mag je ook verwachten dat die min of meer proactief gecontroleerd wordt. In die zin is van Halst het een en ander te verwijten, Eringa zeker niet.
Maar ja, Derksen....niet gehinderd door een zekere bescheidenheid over zaken waar hij niet veel vanaf weet heeft hij direct weer een populistische opinie klaar.

10-10-2023 00:39

Heimwee +6681

Er is totaal geen duidelijke bestuurlijke structuur. Wie is nou verantwoordelijk voor wat? Zolang daar geen duidelijke lijn in zit blijven ze op dezelfde manier aanmodderen. Degradatie gegarandeerd.

10-10-2023 00:46

CDX +3150

Ook als je voetbaltechnisch er geen verstand van hebt, kun je wat mij betreft toch checken of de processen goed lopen, of alle stakeholders op 1 lijn zitten. Je vraagt bij elke transfer dus aan alle stakeholders hoe iedereen er in staat. Dan kom je er al heel snel achter dat mensen niet met elkaar praten, niet geinformeerd zijn, het oneens zijn, enzovoort. Dat is in mijn optiek het "governance" waar deze bobo het zo graag over heeft. Dit zou je dus zeker moeten doen wanneer je op meerdere (cruciale) posities nieuwe mensen hebt zitten. Op basis van die informatie kun je vervolgens verdere beslissingen nemen. Het lijkt er gewoon sterk op dat men alles maar heeft laten gebeuren. Mislintat is dan wellicht solistisch, maar men heeft dat vanuit het gebrek aan structuur en toezicht bij Ajax laten gebeuren!

10-10-2023 10:24

wijzijndebeste123 +163209

Als Louis Van Halst instrueert om onze waardeloze trainer eruit te gooien kan hij weer rustig in Portugal gaan zitten.

10-10-2023 00:11

Balgevoel +30824

Tsja, zoiets?

Hier bij Ajax, schrok ik echt
Dit leek niet op voetbal, wat was dit slecht
Die Haagse kwibus heeft geen idee wat-ie doet
Of wat-ie met de allermooiste club van Nederland moet
En daarom komt het vol overgave uit mijn bek
Heel gauw naar Ibiza met die gek

10-10-2023 00:14

Heimwee +6681

Is dit jou sinterklaas gedicht voor Ajax?, mag hopen van niet want dan zit ie er nog een hele poos.

10-10-2023 00:49

Balgevoel +30824

Er gaat geen lampje bij je branden als het gaat over Van Gaal en gedichtjes? 😉

https://youtu.be/eu7kmI7WW8I?si=TKLKyDiXq7Rll_lP

10-10-2023 00:50

Heimwee +6681

ohhh zo, haha dank je

10-10-2023 15:15

Balgevoel +30824

Geen probleem, ik realiseer me soms ook hoe oud ik ben... ;-) Dit gedichtje kende ik een tijd uit m'n hoofd en mocht ik als 17-jarige of zo graag opvoeren als we in de rust op onze toenmalige, in mijn ogen veel te serieuze, trainer moesten wachten, die bij een 3-0 voorsprong altijd vijf minuten later in de kleedkamer kwam omdat hij in het toilet z'n 'tactische plan' zat te overdenken... Vandaar.

10-10-2023 15:16

FTS95 +15973

Het wanbeleid komt niet van Steijn. Steijn is slechts het gevolg daarvan.

10-10-2023 07:38

blueberry +137

Deels met je eens, maar je moet ook wel toegeven dat deze spelers toch wel beter zijn dan clubs die boven hun staan, en dat een betere trainer er meer uit kan halen dan Steijn

10-10-2023 11:23

FTS95 +15973

Klopt, ik zeg ook dat Steijn het gevolg is van wanbeleid. Met andere woorden een verkeerde aanstelling van een middenmoot eredivisie trainer.

10-10-2023 16:03

komop +2145

We hebben 3 trainers gehad nu in een jaar tijd.
Ik hoop dat van Gaal de trainer (wie dan ook) instrueert, om net zoals hij in het Nederlands elftal heeft gedaan, 5-3-2 te spelen.
Zekerheid vanuit achter, punten gaan pakken, vertrouwen tanken. En dan pas verder kijken naar 4-3-3. Dat systeem heeft nu duidelijk totaal geen zin.
#532

10-10-2023 08:02

Amsterdamnoord +6008

Dat is niet genoeg. Gevaar bestaat dat een of andere kwibus als opvolger wordt aangesteld door V Halst

10-10-2023 10:54

Balgevoel +30824

Volgens mij spelen we al een tijdje geen Ajax-voetbal meer, René. En met de lange bal hebben we tot nu toe een 16e plek voor elkaar gekregen... Ik zou juist wél proberen terug te schakelen en (risicovol) terugkeren naar iets dat wat weg heeft van het Ajax-spelletje. Het is namelijk de enige manier om succes te behalen, vraag het anders even na bij je vriendjes bij Feyenoord of PSV, waar ze er echt niet voor niets alles aan doen om een beetje op Ajax te lijken.

Werkt het niet, zal dat niet veel verschillen met waar we nu staan. Werkt het wel, halen we misschien nog een resultaatje en werkt het een beetje, leggen we daarmee allicht alvast een basis voor volgend seizoen. Maar ik ga toch echt liever in onze eigen kleuren ten onder dan in wat PSV onlangs heeft afgezworen. Liever een tegengoal na een mislukt driehoekje, dan na een onderschepte lange bal...

10-10-2023 00:05

freak31 +5676

Ik ben het er wel mee eens. Dat Ajaxspel moeten ze even over boord gooien tot in betere tijden. Het is even niet anders, je moet het achter helemaal dicht timmeren.

10-10-2023 00:01

Robocop5 +2065

Louis heeft aan 5 minuten toch wel genoeg om Steijn de wacht aan te zeggen? Mag van mij ook gerust vanuit Portugal. Desnoods per mail, app of, gezien zijn leeftijd, een SMS of Telex... kan mij het bommen. Actie graag... weer een dag verspeeld...

09-10-2023 23:57

DieNase +7162

Leuk advies hoor, en wat dan met de ziekte van Louis?
Dom en kortzichtig van Derksen.

09-10-2023 23:51

freak31 +5676

Dat valt allemaal wel mee, anders had hij hier echt niet ingestapt, laat staan op de tribune te gaan zitten in het hol van de leeuw met alle gasten om wie het draait.

10-10-2023 00:26

DieNase +7162

Kanker valt niet mee vriend. Niet onderschatten

10-10-2023 00:27

Dolblij +44935

Artikeltjes van Louis uit portugal zijn niet goed genoeg. Artikeltjes op vettig papier vanuit de hallen van de Febo of spijkerschriftjes uit Grollo schijnbaar wel.

09-10-2023 23:50

Myriad +7031

Van Gaal moet iets van Johan Derksen. Vindt Derksen.

Louis is Derksen niet vergeten. Waarschijnlijk faxt van Gaal alle bevindingen vanuit Portugal met een 14 Baud modem.

09-10-2023 23:45

VoorAltijdNummer14 +25322

Haha en ze menen dat gedeelte over het spel nog echt ook hè! Alsof dat niet nu al gebeurt.

09-10-2023 23:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.