Endt over 'pannenkoek-incident': 'Die man vertaalde wat het volk op dat moment vond'

door NielsOpdam 71

Bron NOS

Endt over 'pannenkoek-incident': 'Die man vertaalde wat het volk op dat moment vond'

door NielsOpdam 71

Bron NOS

Laatst geüpdatet

David Endt denkt dat de man die 'pannenkoek' naar Marco van Basten riep precies vertelde wat men op dat moment vond. Dat vertelt de toenmalig teammanager in gesprek met de NOS. In januari 2009 verloor Ajax in eigen huis van sc Heerenveen, waarna het 'pannenkoek-incident' plaatsvond.

Na afloop van de wedstrijd meldt een Ajax-fan zich op de hoofdtribune om iets richting Van Basten te roepen. Als de toenmalig hoofdtrainer van het veld loopt, roept de supporter: 'Hey Marco, bedankt hè... Pannenkoek!'. Het is een woordje dat de legendarische oud-spits voor altijd zal achtervolgen.

'Ik denk dat die man - en ik houd van Van Basten, begrijp me goed - vertaalde wat het volk op dat moment eigenlijk vond, met de slechte resultaten en het slechte spel', vertelt Endt nu. 'Normaal gaan de dingen die vanaf de tribunes worden geroepen op in een hoop kabaal. Nu stond hij daar, in zijn uppie, op een prominente plek en sprak hij recht tegen Van Basten. Dat maakte het allemaal dramatischer.'

'Wij willen hem ook helemaal niet herinneren als pannenkoek'

Volgens de oud-teammanager is Van Basten behoorlijk aangedaan door het woordje. 'Die emotie kwam denk ik ook omdat hijzelf het gevoel had van: misschien heeft die man ergens wel gelijk. Waar anderen misschien zouden denken: bekijk het even lekker, trekt Marco zich toch dingen aan. Ik vond het vooral heel rot voor hem.'

Endt hoopt dat Van Basten de humor er inmiddels van in kan zien. 'Wij willen hem ook helemaal niet herinneren als pannenkoek, want dat is hij helemaal niet... En Van Basten heeft ook geen poffertjesporum. Ook al zo'n mooie, Amsterdamse term...', sluit de oud-teammanager van Ajax gekscherend af.

Verwacht jij dat Brian Brobbey zaterdag het eerste doelpunt van de wedstrijd maakt? Zet in en ontvang 3,75 keer je inzet!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

4bier +31367

David Endt moet lekker op feyenoord gaan schrijven. Daar slikken ze dat sentimentele gedoe als zoete koek. Elke maand een nieuw boek over de volksclub feyenoord. Addy en Brenda zouden het zo kopen bij de boekhandel te Rotterdam.
Een of andere wajonger met zonnebril op schreef daar ook een boek genaamd 'zes-motherfucking-twee' inmiddels aan de 35e druk toe.

12-09-2022 10:03

Tinus +10408

Tsja, het pannenkoekincident. Ik vind het een zwarte bladzijde op supportersvlak dat iemand een icoon als Van Basten op die manier uitschold.

11-09-2022 17:26

BackInBlack +14562

De beste spits van zijn tijd.

Kun je nagaan hoe goed de man zou zijn geweest met gezonde enkels.

11-09-2022 15:56

AFCACBS1900 +2493

Het verbaasd me dat er zoveel mensen zijn die dit achteraf absoluut niet vinden kunnen. San Marco zou te groot zijn.

Een wereldspits maakt je nog niet een goede coach. Een goede coach is wat Ajax toentertijd nodig had. Men is vergeten of maakte nog niet bewust mee wat een een stekende frustatie er was door elk jaar die 3e ster maar niet te behalen. Dit waren de donkere jaren van Ajax, waarbij regelmatig verloren werd in eigen huis, waarbij spelers werden gehaald waar Feyenoord niet eens hun vingers aan durven branden. Endt heeft gelijk, Marco is en was geen pannekoek, maar die supporter uitte wel perfect hoe de gemiddelde supporter zich voelde. Weer geen derde ster. Weer het lachertje van NL. Weer een verloren seizoen.

Gelukkig is dat nu heel anders en daarom geniet ik van elk moment van dit succes.

11-09-2022 12:08

Alvarez352009Ajax +12061

Hoe zou het nu met die supporter zijn?? Heeft nu toch nog mooie dingen meegemaakt.
Raar hoe dingen soms kunnen lopen. 2 jaar later werden we kampioen. Het jaar daarop kan ik me nog een thuiswedstrijd tegen Utrecht herinneren die in 0-2 eindigde. Weg kampioenschap dacht ik toen. Ajax stond op dat moment zesde met nog 14 wedstrijden te spelen. Eindige je met 6 punten voorsprong.

Ik besef dan ook dat ik er nu van moet genieten. Alle mooie momenten want voor hetzelfde geld is alles straks weer anders.

11-09-2022 09:08

10Sneijder10 +3042

De wedstrijd tegen Utrecht die je aanhaalt was van begin 2012, net na de winterstop. Het seizoen daarvoor verloren we ook thuis van Utrecht maar dat was redelijk aan het begin van het seizoen, toen Jol nog trainer was. Niet veel later nam FdB het stokje over en werden we voor het eerst sinds 2004 kampioen.

Als je dat afzet tegen het huidige Ajax mogen we echt onze handen dichtknijpen met hoe het nu gaat.

11-09-2022 13:14

MickS +6257

Laat ik het zo zeggen, Endt, nu zou zo'n 'supporter' een heel ander woord hebben gebruikt en dan zou er een heel ander relaas zijn ontstaan. Maar nu het onschuldige woord pannenkoek werd gebruikt, blijft het van Basten achtervolgen?
Doe normaal man. Dat is wat jullie opiniemakers er van maken. Jullie vinden het nodig om dit 'incident' waar waarschijnlijk alles dat jonger is dan 25jr niet eens van had gehoord, zo nu dan weer op te rakelen.

11-09-2022 08:53

Qifesh +24917

Tegen David zou ik zeggen: ga lekker Onana achterna om inter te kijken oid..

11-09-2022 08:25

Snellejapie +11401

Van Basten had gewoon Cruijff op de achterwacht moeten hebben die hem de fijne kneepjes van het vak bijbracht.

Ik heb altijd een zwak voor Van Basten. Een van de allergrootste voetballers ooit. Een killer in de 16.

10-09-2022 23:05

TontoKarnaggel +42546

Ongelofelijk hoe we met Van Basten omsprongen als supporters ( en nu nog ). Ajacied en grootheid die in een voor onze club dramatisch decenium ( door bestuurlijke onkunde en persoonlijk egoisme ) net zoals iedereen voor en na hem de club niet uit het moeras kon trekken. Dit zelf ook concludeerde en in het belang van de club met een ongekende dosis zelfkritiek opstapte. En wij maar doen of het gekke henkie was....schandalig!! Schaam me nog kapot als ik eraan terug denk

10-09-2022 18:38

Qifesh +24917

Dat is Ajax ook.. we willen resultaten en goed voetbal. Dat kon Marco niet leveren.. ook vaker slechte wissels gehad en was echt niet de beste peoplesmanager..

11-09-2022 08:26

HeldenVanAFCA +904

Pannenkoek was toch ook gewoon netjes uitgedrukt 😂

10-09-2022 16:36

TontoKarnaggel +42546

En wat heb jij zoal voor onze club betekend?

10-09-2022 18:39

Qifesh +24917

Dooddoener dit

11-09-2022 08:28

4-3-3 +3515

Dat is de waarheid wel vaker.

11-09-2022 14:00

NeeI +107936

Endt, de gedateerde, oversentimentele huilebalk die maar al te graag dweept met Ajax en het mooie verleden van de club. Laat Ajax nou eens los en zwijmel lekker bij een van je poëtische Zuid-Amerikaanse clubs weg.

10-09-2022 15:52

Onpartijdig +4438

Tjaa grote oud voetballers als Van Basten en Blind hebben het hier helemaal niet zo goed gedaan als trainer. Die 0 1 door een vrije trap van Pranjic .. ik zal het nooit vergeten. Ook dat verlies met Blind als trainer tegen Sparta... Blijft pijnlijk

10-09-2022 15:21

Ajaxfan31183 +16391

Je vergeet Wouters . Maar idd grote voetballers hoeven nog geen goede trainers te zijn

10-09-2022 18:13

Flaco +19583

Marco was een fantastische voetballer die ons heel veel mooie momenten heeft bezorgd. Tragisch dat hij op zo een jonge leeftijd heeft moeten stoppen. Als trainer helaas geen succes en hij haalde er zelf ook geen plezier uit. Als analist heel prettig om naar te luisteren. Een legende, niet meer en niet minder.

10-09-2022 15:20

Juan62 +46419

@flaco
in een paar zinnen de essentie, perfect

10-09-2022 15:21

Juan62 +46419

'Wat men vond'

Wat een BS weer.
Mijn maag spande zich samen toen ik het moment zag

Geen enkel respect naar 1 van de beste spitsen die we ooit hadden
Heel bijzonder toch dat de losers in de samenleving vaak de grootste bek hebben.

De parasiet heeft het hier over wat ' het volk' vond, het tokkie volk vond dat misschien,de echte en de meeste supporters vonden wat anders,
Maar voor de parasieten in de pers was dit prachtig, dat deze parasiet het blijft terughalen zegt ook veel

Eneh Marco Van Basten 1 van de coolste spitsen ter wereld 'aangedaan' om wat zo'n tokkie roept? Ga toch weg.

Wij kunnen hier een ban krijgen, kunnen ze dat ook niet met deze op Ajax parasiterende slijmerd doen

10-09-2022 14:37

TontoKarnaggel +42546

Dit dus...

10-09-2022 18:44

Qifesh +24917

Marco kan niet geraakt worden? Marco was op dat moment net als Wouters en blind heel fragiel en zag er niet gelukkig uit... Op dat soort momenten na de wedstrijd kun je echt wel geraakt worden. Juist ex spelers die perfectie hoog hadden zitten wisten dat het nog verre van goed was..

11-09-2022 08:32

Oxxer +164718 moderator

Dave Endt is commentator bij wedstrijden van de Copa Libertadores en Copa Sud Americana op ESPN, het wordt een gevecht tussen Leo Driessen en Dave Endt wie van de 2 het beroerdste is.

10-09-2022 14:25

Koscar +5415

Of misschien werd Endt er wel naar gevraagd omdat hij er letterlijk naast stond toen het gebeurde? "Kan Endt alsjeblieft zijn grote waffel even houden zeg. Hij blijft maar van die kwijlerige oversentimentele interviews geven zonder enige meerwaarde."

Het is niet dat hij de NOS of andere media opbelt met de vraag of hij nog wat anekdotes kan delen hè?

10-09-2022 14:21

Dennisthebeast +3556

“Pannenkoek” zou hedendaags een vette stadionverbod opleveren😂😂

10-09-2022 13:47

JantjeBeton +3009

"Wat kan ik er nou aan doen man?!" Magisch antwoord van een totaal machteloze en lamgeslagen Marco toentertijd. Eerlijk gezegd ging ik wél echt stuk weet ik nog, want live uitgezonden geloof ik en gewoon een logische opmerking van die gek omdat het spel echt zeer pover was.

Achteraf gezien, met het zelfinzicht dat hij naderhand getoond heeft, moet dat trainersvak echt een allesomvattende stresshel voor hem zijn geweest denk ik zo. :-S

10-09-2022 13:38

Juan62 +46419

Wat is er logisch aan om zo'n clubman uit te schelden?

10-09-2022 14:42

Web +178830

Ooit ben ik nog een keer op de toekomst geweest op een zaterdagmiddag met mijn zoon
Gezondheid laat het niet meer toe eigenlijk
3 jaar geleden
Daar zat ik aan een tafel en kwam Endt er bij zitten. Ik wist helemaal niet dat hij daar nog kwam
Wat is hij een enorm zelfingenomen persoon
Dat de spelers met hem dwepen vind ik best apart
Maar je kunt ook niet boos op hem worden

10-09-2022 13:21

AFCACruijff14 +162320

Ik kan die Endt ook niet uitstaan. Die praat volgens mij nog in poëtische teksten als hij bij de bakker een brood koopt.

10-09-2022 13:31

sebastiaan1900 +5351

Op z'n WC bij het zien van een dikke drol.

10-09-2022 13:58

Web +178830

Mooie post van Schip die snap het

Mensen hebben niet door wat hij voor Ajax betekent heeft
En ik prijs ook nog eens heel erg dat hij zich zo kwetsbaar opstelt. Gewoon zeggen dat het trainers vak niet aan hem besteed is
Marco denkt als speler, snap ook niet dat spelers de basis elementen niet onder de knie hebben. Daar kan hij zich niet in verplaatsen

Datzelfde heeft Gullit ook
Ook nooit een goede trainer geworden
Maar wat een fabelachtige speler was hij wel niet. Een grote leider in het veld. Die zowel in de voorhoede, middenveld en verdedigen de allerbeste was
Dat is zo uniek. Ga je denk ik ook nooit meer zien
En laat hij en van Basten dan eens wat warrig over komen. Daar heb ik geen enkele moeite mee

Twee grootheden en zet Rijkaard er ook maar bij

Die drie kanjers hadden geen moeite om bij de beste club in die tijd aan te haken
Dat lukt de Nederlandse spelers nu bijna niet meer
Die zijn ook niet van dat niveau

De beelden van Marco zo in afscheid daar gaan door merg en been bij mij
Ook ik kon het niet drooghouden toen

En ik kan niet boos worden op Endt
Aandoenlijk niets zeggende persoon

10-09-2022 13:07

AFCACruijff14 +162320

Niemand hier heeft een hekel aan van Basten toch. Maar hij was geen goede trainer, vond hij zelf en vonden de meeste Ajacieden ook. Hij is trouwens ook een wat zure analist geworden, jammer. De man is een mythe, een van de grootste namen ooit in het wereldvoetbal.

10-09-2022 13:32

Mike1 +5384

Dat van Basten zelf een minder goede trainer was hoeft hem er toch niet van te weerhouden nu commentaar te geven op andere trainers? Je hoeft toch ook geen van Gogh te heten om je mening over een schilderij te geven?

10-09-2022 12:58

twynestar +28580

het was vooral removed genant moment voor Ajax. bijna zo erg als die psv clown op de uittribune

10-09-2022 12:52

Het_Olympisch_Stadion +5631

Is ook Ajax: Presteren of opzouten en met kritische fans. Basta is leuk om te lezen: Hij is door schade en schande achtergekomen dat het trainersvak niets echt voor hem is. Absoluut een icoon in onze geschiedenis en die flapdrol natuurlijk niet, maar hij stond wel in zijn recht imo.

10-09-2022 12:42

RuffRhythim +24837

Wat ik ff niet snap is dit:
Dit was 2009. Zelfs een jaar na 2009 werd dit incident niet eens meer naar voren gehaald, en nu opeens 13 jaar later wel?

Los daarvan, ik denk dat als Marco niet zo op die snuifdoos zou reageren en gewoon hard doorgelopen was dit een stuk minder bijzonder geweest

10-09-2022 12:36

AFCACruijff14 +162320

Dit incident is al tig keren besproken. Is ongewild gewoon iets geworden wat altijd aan van Basten zal kleven.

Net zoals van Nistelrooy na deze week ook voor altijd de man zal zijn die bibbert voor RKC.

10-09-2022 13:33

RuffRhythim +24837

Ja het is inderdaad tig keer at random besproken, maar nu wordt het ook echt gekoppeld aan de wedstrijd tegen Heerenveen vanavond en ik kan mij niet herrineren dat ik dit de afgelopen 13 jaar elk jaar specifiek aan deze tegenstander heb zien hangen

10-09-2022 13:42

AFCACruijff14 +162320

Google eens op Marco van Basten pannenkoek. Je komt echt tig hits met artikelen tegen, ook van de laatste jaren.

10-09-2022 13:53

Redrum +96213

Krijg de koude rillingen als ik terug denk aan die periode. Daarom geniet ik extra van het huidige Ajax.

10-09-2022 12:29

Nr.10 +111510

Die Endt is zo'n irritante man. Altijd zo oversentimenteel en theatraal. Met zo'n soort quasi-eloquentie van iemand die geforceerd z'n best doet poëtisch over te komen, maar daar alle aanleg en kunde voor mist. Brrrr....

10-09-2022 12:18

twynestar +28580

alle semi-spontane eerbetonen kwamen ook van zijn hand. duwde hij weer een shirt van een geblesseerde speler in de hand van een doelpuntenmaker.
en de commentatoren maar smullen die genieten van dat goedkope theater in het voetbal

10-09-2022 12:51

Rijkaard83 +41

Je haalt me de woorden uit de mond. Vermoeiende man

10-09-2022 13:17

Pietsnot +15019

Van Basten heeft uitstekend gepresteerd op het Wk2006 en Ek2008. De oude lichting vervangen en de nieuwe lichting laten debuteren. In 2010 heeft Bert van Marwijk daar optimaal van geprofiteerd.

Daarna werd van Basten als trainer zonder club ervaring trainer van Ajax. Die hebben ze gewoon laten bungelen. Er zat geen structuur in een er was nog geen technisch hart. De spelersgroep was ook helemaal geen groep waar je wat van mocht verwachten. Piepjonge Blind , jonge Vertonghen, Suarez, Gabri, dan heb je het wel al bijna.

Het huidige Ajax zou dat Ajax zo afschuwelijk van de mat spelen, niet normaal

Daar had geen Cruyff, van Gaal of Pep met uit weten te halen en zeker niet een piepjonge trainer. Die is daardoor volgens mij ook direct opgebrand.

Het zegt ook wel iets over de supporters van Ajax dat ze een absoluut topicoon als van Basten uitmaken voor pannenkoek zonder zich eerst af te vragen of het spelers materiaal überhaupt wel genoeg was om veel van te verwachten

10-09-2022 11:40

AFCACruijff14 +162320

Je mag op zich ook wel benoemen dat van Basten destijds voor een fortuin mocht investeren. 16 miljoen voor Sulejmani betaald he. Dat was tot Overmars mocht investeren rond 2017 de duurste aankoop ooit.

Van Basten heeft zelf gewoon erkend geen goede trainer te zijn. Hij denkt als een wereldvoetballer, maar bij Ajax liepen die toen niet.

Ik vond van Basten als Ajaxtrainer enorm zwak, als bondscoach nog wel voldoende. Maar toen had hij dus een selectie spelers die allemaal in de top speelden en hem dus begrepen. WK 2006 was trouwens niet veel aan, EK 2008 vond ik wel erg goed.

10-09-2022 12:03

Pietsnot +15019

Ja dat werd toegestaan. En dat is natuurlijk een belachelijke bedrag, bijna zoiets als al je geld op rood in het casino.

Past ook wel in een trend dat nieuwe trainers direct de portemonnee mogen trekken, terwijl het misschien verstandiger is de trainer de kans te geven de selectie en het jeugdteam te leren kennen en wat geld te bewaren voor de winterstop en de zomerstop na het eerste seizoen

Maar men wil altijd dat groene gras van de buurman oogsten

10-09-2022 12:45

Web +178830

99 procent van de mensen zag in Sulejmani een topspeler
Ik dacht ook dat Ajax een geweldenaar had aangetrokken

Van Basten had moeite met de basis van spelers. Daar begreep hij niets van dat je ze dit nog niets aan leren

10-09-2022 13:14

Masz +3731

@Web
Een kapotte knie van Sulejmani kon je toen nog niet met de medische test er uit halen.
Ik vind het nog steeds eeuwig zonde dat de carriëre van Marco door iets soortsgelijks als een nachtkaarsje uit ging.
Dat is één van de reden waarom ik zo'n hekel heb aan al die betondorp teams.

10-09-2022 13:55

AFCACruijff14 +162320

Whut?

Jan Boskamp kwam in de jaren 70 al niet naar Ajax omdat ze zagen dat zijn knie kapot was. In 2008 was alle apparatuur die er nu is er toen ook hoor.

10-09-2022 14:02

Pietsnot +15019

Ik ga er van uit dat hij gewoon medisch gekeurd is een dat er niets zichtbaar was op dat moment.

10-09-2022 14:03

Bc te P +22130

Nou, ik voelde het niet zo dus spreek niet namens mij aub. Ik vond het respectloos van die goser en kon er geen moment om lachen.

10-09-2022 11:31

Bjorn +12629

Voor altijd een legende ondanks het geflopte jaar 2008/2009. Zeker geen pannenkoek.

10-09-2022 11:29

Schip +23578

Kan Endt alsjeblieft zijn grote waffel even houden zeg. Hij blijft maar van die kwijlerige oversentimentele interviews geven zonder enige meerwaarde. Hij is geen belangrijk figuur in de geschiedenis van Ajax, maar de stroom aan meningen van hem suggereert iets anders.

Nu weer even dit dieptepunt aanhalen. Als je niet wil dat van Basten daaraan herinnerd wordt, haal het dan vooral nog eens op.

Die fan was zelf een jongen zonder IQ en fatsoen. Van Basten begon niet onaardig, maar het glipte weg. En met een voor die tijd mega aankoop van Sulejmani - die met een brakke knie aankwam en tegenviel - waren de verwachtingen enorm hoog.

Van Basten was zo'n absurd goede speler qua kwaliteit, stijl en uitstraling, dat hij in zijn eentje de merknaam van Ajax een onmeetbare boost heeft gegeven. Hij was een tweede Cruijff in zijn tijd: iconisch, stylistisch, super succesvol bij oranje en Milan, meervoudig wereldvoetballer van het jaar en veruit de beste spits van zijn generatie en volgens velen de beste klassieke 9 ooit.

De waarde van Van Basten voor Ajax als naam overstijgt niet alleen een slecht jaar, maar zelfs een slecht decennium. Zet dat even af tegen een tokkie fan die zijn teleurstelling over een slecht seizoen niet kan onderdrukken. Die gast wist gewoon niet wie hij tegenover zich had en zag alleen een falende coach. Er was maar één loser in dat incident.

10-09-2022 11:05

Maikel +6862

Mooi verwoord en helemaal mee eens.

10-09-2022 11:12

Krullen +8061

Deze reactie heeft meer waarde dan het stuk waar je op reageert. Perfect verwoord!

10-09-2022 11:12

Web +178830

Mooie post Schip 👍

10-09-2022 13:23

pietvanvliet +4432

Eens.

En volkomen terecht dat juist Schippie dit antwoord schrijft

10-09-2022 14:22

wijzijndebeste123 +164877

geweldig goede post. helemaal eens.

10-09-2022 15:45

UwSchipper +5677

Ik vind DAVID ENDT een prettig persoon.
Voor de rest wel met je eens.

10-09-2022 17:38

AFCACruijff14 +162320

Volgens mij was het toen gewoon de totale frustratie van weer geen titel en geen 3e ster. Er werd al sinds 2004 om gespeeld. 2005 tot 2010 waren echt magere jaren met geen titel, geen Europees aanzien en veel te weinig goed voetbal.

10-09-2022 11:03

koppensneller +5108

Van Basten was een exceptionele voetballer maar een waardeloze trainer. Zoals Co al zei : Een goed paard is nog geen goede ruiter. Maakt het daarom nog bijzonderder dat hij samen met de andere stuurmannen aan wal ( Gullit bv ) wekelijks ongegeneerd andere trainers en tactieken zit af te maken.

10-09-2022 10:50

trodat4030 +97100

Marco spiegelt altijd alles af aan zijn eigen niveau, wat natuurlijk absolute wereldtop was. Kan zich niet inleven in spelers die niet van nature zo ontzettend goed zijn. Dat blijft altijd een beetje zijn makke.

10-09-2022 10:56

Web +178830

@trodat
De juiste omschrijving van Marco
Heel goed gezien

10-09-2022 13:39

Caparzo +4245

Idd, van de Grote 3 heeft alleen Rijkaard succes gehad, zit echter nooit in dat soort programma’s of in de media überhaupt. Die andere 2 nochtans..

10-09-2022 10:58

SpartakAmsterdam +5521

Waarom bijzonder? Ik zie het liever door van Basten en Gullit gebeuren dan door bijv Arno Vermeulen of Emile Schelvis. Als enkel mensen met goede prestaties op dit gebied commentaar mogen geven dan gaat het heel stil worden op tv. Of we zitten 60 min alleen maar naar Louis te luisteren.

10-09-2022 11:00

Johan4ever +10914

@Koppensneller en jij maakt ongegeneerd uit dat van Basten en Gullit de 2 beste voetballers na Cruijff geen analyses kunnen geven.En van Basten heeft bij Oranje prima gepresteerd geplaatst voor een EK en WK.En heeft op die 2 toernooien prima voetbal laten zien!Waar cotje nooit op dat niveau heeft gespeeld of getraind!

10-09-2022 11:07

pietvanvliet +4432

Mwoah, weet ik niet. Zowel Marco als Gullit weten veel beter wat er op het veld gebeurt dan een gemiddelde trainer, dus dat je juist hen aan tafel zet om daar wat over te zeggen is helemaal niet zo gek.

Trainerschap is alleen veel meer dan alleen de wedstrijdplannen. Daar hebben beide heren zich op verkeken. Het is Marco nog te prijzen dat hij het inzicht had om dat gewoon te zeggen.

Gullit trainde Feijenoord een jaar en daar hebben we tien jaar lol van gehad. Ik heb nergens een momentje van Gullits reflectie gezien. Marco is zoveel groter dan Gullit dat iedere vergelijking grappig is en Frank was gewoon een betere trainer dan allebei.

10-09-2022 14:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.