Driessen laat zich kritisch uit: ’Ajax is weer terug bij af’

door Bart Veenstra 139

Bron De Telegraaf

Driessen laat zich kritisch uit: ’Ajax is weer terug bij af’

door Bart Veenstra 139

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Valentijn Driessen is in zijn column zeer kritisch op Ajax. Volgens de verslaggever van De Telegraaf is de Amsterdamse club na de nederlaag tegen Brighton & Hove Albion 'terug bij af'. In zijn verhaal laat Driessen zich onder meer kritisch uit over de keuzes die trainer John van 't Schip heeft gemaakt.

'Zelfs John van ’t Schip was er na alle loftuitingen aan zijn adres en aan dat van zijn Ajax in gaan geloven', begint Driessen zijn verhaal. 'De twee overwinningen in de Eredivisie tegen degradatiekandidaat FC Volendam en het matige SC Heerenveen verblindden de nieuwe trainer, hoewel de Ajacieden tweemaal door het oog van de naald kropen. Dat supporters daar niet doorheen prikken, is ze vergeven, maar van een hoofdcoach en zijn trainersstaf verwacht je meer realiteitszin.'

Dat Brighton van de laatste negen duels slechts twee keer won - beide keren tegen Ajax - is volgens Driessen 'op zich veelzeggend'. 'Ondanks de magere reeks van Brighton & Hove Albion getuigden Van ’t Schips opstelling en speelplan van hoogmoed en overschatting. Na wat broos vertrouwen te hebben getankt en aan vastigheid te hebben gewerkt in zijn twee thuisduels met FC Volendam en SC Heerenveen, dacht Van ’t Schip zijn verdediging te kunnen ombouwen en het middenveld te laten bezetten door een trio jonkies: Kristian Hlynsson (19), Silvano Vos (18) en Kenneth Taylor (21). Weliswaar stuk voor stuk in bezit van het Ajax-dna, maar op internationaal niveau nog jochies. Zelfs niet goed genoeg om potten te breken in de subtop van de Eredivisie.'

Stoelendans in verdediging Ajax

Driessen schrijft ook over de wijzigingen in de achterhoede van Ajax. Daar speelde Devyne Rensch centraal en moest Jorrel Hato wijken naar de linksbackpositie. 'Het plan van deze stoelendans was dat Devyne Rensch doorschoof naar het middenveld. In theorie misschien een goed bedacht wedstrijdplan, maar een overmoedige keus als je de situatie kent waarin Ajax verkeert en het fragiele vertrouwen bij de Ajacieden.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Dumoulin +833

Driessen Aub geen platform geven hier! Helpt de club niet.

Over het middenveld ; Jammer dat Branco er niet bij kon zijn.
Over de achterhoede; Sutalo steeds een stapje beter Hato vkgs mij ook beter centraal Maar vond experiment met Rench moedig en heb me ook bij vlagen positief laten verassen

Over t spel Er is weer een plan Er is weer ern idee Er werd met durf gepeeld Dus waar heeft Driessen t over??

10-11-2023 23:44

Henkjanklaas +20661

Het is standaard hier driessen aan te vallen maar dit keer klopt zijn verhaal gewoon.

10-11-2023 22:30

MPAjax +8442

Driessen heeft het verkeerde vak gekozen idd, had lekker melkboer moeten worden, past meer bij hem

10-11-2023 21:03

31xAjax +7969

Ik hen even door de reacties heen gescrolld en zoals ik al verwachtte gaat iedereen weer te keer tegen Driessen in plaats van inhoudelijk te reageren.

Want de man heeft natuurlijk voor de volle 100% gelijk, zoals wel vaker. En eigenlijk weet iedereen hier dat ook wel maar een buitenstaander mag dat niet zeggen want dan wordt hij de gemeenschappelijke vijand. Geheel in lijn met de Cruijff doctrine....

10-11-2023 20:42

AlexIbarra +19293

Ik weet helemaal niet dat Valentijn natuurlijk voor de volle 100% gelijk heeft.
Dus wat je schrijft klopt niet helemaal, aangezien ik ook onderdeel uitmaak van 'iedereen hier'.

10-11-2023 20:49

31xAjax +7969

"Eigenlijk"

10-11-2023 21:00

rodnet +10343

Dat iedereen zich aan Driessen ergert lijkt me duidelijk en gegeven zijn voortdurende negatieve insteek ook volstrekt verklaarbaar. En als hij beweert dat Ajax "terug bij af" is, heeft hij daarin gewoon ongelijk. Ajax speelt sinds het vertrek van Steijn met een tactiek en een plan en hoewel dat nog niet succesvol is, is het voetbal veel en veel beter dan het onder Steijn was. Maar ja, dat is voor de Telegraaf als bekende Steijn-vriend natuurlijk onverteerbaar en dus moet er doorgestokkt worden.

10-11-2023 21:41

SwissAjaxFan +3972

Ach ja, Driessen stookt en onderstelt in zijn boulevard krantje en heb het dus weer niet gelezen😂😂😂😂
Mij interesseert die mislukte zogenaamde ‘’journalist’’ niet sinds nu al meerdere jaren.
De AS vindt het schijnbaar interessant🥱🥱🥱

10-11-2023 19:55

DEELM +11891

Deze man staat natuurlijk elke dag op met een glas azijn als ontbijt en niemand kan 'm nog uitstaan, maar z'n opmerking over 't middenveld is natuurlijk spot on. Zo'n belangrijke wedstrijd in de EL en je begint met dit guppenkoppen middenveld. Toen ik de opstelling zag wist ik al dat 't niks ging worden en na ongeveer een kwartier kwam het gebrek aan ervaring op 't middenveld ons duur te staan. Neem die jongen zelf niet zoveel kwalijk, maar Van 't Schip had echt met meer ervaring moeten starten. Er waren slechts 2 spelers ouder dan 23 en die stonden links en rechts buiten. Onbegrijpelijk!

10-11-2023 19:54

Robocop5 +2065

Valentijn heeft twee benen, hij kan lopen.
Meer positiefs over dit stuk stront kan ik zo gauw niet bedenken. Ongelofelijke telegraaf lul...

Zo, helpt geen reet, maar lucht wel op!

Schippie, gewoon rustig verder bouwen... komt goed.

10-11-2023 19:28

Nadamesmo +2266

Driessen en ook Ajaxshowtime lachen zich rot.
Moet je eens kijken hoeveel clicks die Valentijn genereert.
Nog even en hij is goed voor de helft van de begroting van deze site.

10-11-2023 18:43

Stino +840

Het eerste gedeelte van dit stukje had hij al klaar liggen voordat de wedstrijd was begonnen.

10-11-2023 18:39

b.hulshof +3774

Driessen en Derksen is zonde van je tijd, ik ontkom niet aan de krantenkoppen maar verder lezen no way.

10-11-2023 18:10

DEELM +11891

Vergeet Mike niet

10-11-2023 19:58

vijfennegentig +278

Driessen is terug bij af juist

10-11-2023 17:31

TeringHenkie +28602

Driessen moet bij zijn geboorte zuurstofgebrek hebben gehad, kan niet anders!

10-11-2023 16:39

ricky10 +5915

Valentijn Driessen is echt zo'n figuur waarvan je hoopt hem een keer in een hele donkere steeg te treffen.

10-11-2023 16:12

JoeBlow +8213

Zonder te lezen en te luisteren - ik laat deze azijnzeikerij maar even aan me voorbij gaan vandaag. Hoe kan een mens zo negatief zijn. En als het alleen voor de clicks is, hoe cynisch kun je dan zijn.

10-11-2023 16:02

Ajax1inmyheart +767

Omg! Kan deze vent een keer zijn lelijke snavel houden. Wat een zure,narepersoon is dat zeg gadver de gadver.

10-11-2023 15:34

barry1988 +24069

Hoe kan Ajax terug bij af zijn wanneer van 't Schip na 2 wedstrijden al meer punten heeft gehaald dan Steijn in 4 maanden.

10-11-2023 15:29

Hans Verhagen +14137

Driessen....de man heeft geen verstand van voetbal en ook niet van journalistiek. Je kan in ieder geval er nu vanuit gaan dat Ajax sprongen maakt.

10-11-2023 15:19

Flaco +19583

Driessen had dus verwacht dat Johnny een ploeg die onderaan stond in de ED binnen 2 weken kan omtoveren naar een ploeg die een Engelse subtopper van de mat zou spelen. Dat getuigt wel van heel veel voetbalverstand.

10-11-2023 15:17

Cello +52979 moderator

Ajax is terug bij af concludeert Driessen.
Om te beginnen is vhSchip nu iets meer dan een week bezig en kan je niet anders dan vaststellen, dat de manier van spelen echt wel een opgaande lijn laat zien tov wat het was onder Steijn.
Het is op dit moment gewoon een onwerkelijk idee, na dus een ruime week onder vhSchip, om Ajax langs een Europese meetlat te gaan leggen. Ik bedoel maar, ruim een week geleden stonden we in de ED nog 18de en laatste. Voorlopig moeten we Ajax langs de ED subtop-meetlat leggen alvorens we weer verder naar voren gaan kijken.
De kleine stapjes vooruit tegen Volendam en Heerenveen (waarbij ook nog genoeg fouten gemaakt werden) moet een vervolg krijgen tegen AlmereC. Dan moet de opgaande lijn te bespeuren zijn en niet zo zeer tegen een Brighton....al was het mooi geweest als je een resultaat had weten te behalen. Echter dat laatste zou een verrassing zijn geweest. Niet echt realistisch, gezien waar we vandaan komen eerder dit jaar.

10-11-2023 14:31

Godenzoon24 +15384

Ah nee doe ik het toch. Waarom lees ik het als er Driessen in de kop staat??

10-11-2023 13:45

GeleenAjax +1665

Driessen toont zich maar weer eens een ouderwetse azijnzeiker. Die vent komt echt al jaren sex tekort, of hij krijgt klappen van zijn vrouw...

10-11-2023 13:38

Aeter +6636

Nee, hij zegt gewoon continu tegenstrijdige dingen, dat levert kliks op voor de Telegraaf. Hetzelfde als het hier posten van Driessen's uitspraken ook reacties en kliks oplevert.

10-11-2023 13:44

fluwelenlinker +11854

Nee dan liever een 'realistische' spelopvatting en zaadpot zoals in de heenwedstrijd waar je van in slaap valt, toch Valentijn?
Brighton zou ook simpel winnen van Psv en Feyenoord dus verliezen gingen we zowiezo doen. Deze keer was het nog enigszins leuk om naar te kijken en zonder de fout van Vos had er misschien meer ingezeten want tot dat moment was Ajax beter. Vooral 'jonkie' Hlynsson vond ik erg goed de eerste helft.die jongen komt er wel als hij zich zo blijft doorontwikkelen.

10-11-2023 13:36

WeirdAJAX +12328

Ik kan het met dit stukje wel eens zijn. Natuurlijk had Boom gespeeld trouwens als hij fit was. Maar waarom geen Berghuis op het middenveld bv? Ookal is hij uit vorm. Veel meer ervaring.

" ... en het middenveld te laten bezetten door een trio jonkies: Kristian Hlynsson (19), Silvano Vos (18) en Kenneth Taylor (21). "

10-11-2023 13:26

Aurelius1 +19736

Natuurlijk is Ajax terug bij af, want de spelersgroep is hetzelfde. Alleen kwaliteit leidt tot betere resultaten. Stop de obsessie met trainers, stel de juiste TD aan, en koop goede spelers.

10-11-2023 13:07

Nr.10 +111508

Niemand heeft een grotere obsessie met trainers hier dan jij, haha, je blijft er maar over doorzagen man.

10-11-2023 18:34

BungTahamata +1977

Hier had je vergif op kunnen innemen. Zodra we hadden verloren stonden de geweren al klaar om te vuren. Ik zie persoonlijk wel verbetering en we zijn nog lang niet waar we moeten zijn.

10-11-2023 13:00

Rinus M. +900

Blijkbaar heeft Fat Mike weer eens niks te melden. Het is ongetwijfeld prettig dat de lezers van die viskrant weinig eisen stellen aan het nieuws maar waarom die berichten steeds hier te publiceren blijft een raadsel.

10-11-2023 12:54

Red Devil +3604

Die Driessen moet eens oprotten met zijn negatieve gezeik over Ajax in dat flut krantje.

10-11-2023 12:49

Simpelishetmoeilijkst +25357

Daar is ie weer, Falentijntje zoals we hem kennen, met enorme Ajax-haat!

10-11-2023 12:41

rodnet +10343

Het wordt zo langzamerhand lachwekkend dat de Telegraaf nog steeds mediapartner van Ajax is. Weg met die stemmingmakers!

10-11-2023 12:27

Hollister +12626

Wanneer wordt deze mafklapper eens aangepakt door ons bestuur en de F side? Kritiek hebben , zeker als "journalist " is prima, maar jarenlang stelselmatig een club de afgrond in schrijven en je vendetta proberen uit te vechten door misbruik te maken van je positie is wel iets anders.
Wanneer krijgt deze imbeciel en zijn holmaatje Verweij nu eens een ban zodat ze helemaal geen directe info vanuit de club meer ontvangen... de en haat in alles wat met Ajax te maken heeft.
net als destijds ik een giga hekel had aan Raiola zal ik de vlag uithangen als deze rat eindelijk van het toneel verdwenen is.... eng mannetje is het

10-11-2023 12:22

Amp +37936

Eerst moet er ajax-dna op t veld, nu is t weer te jong. Wat wil die lul nou? We konden niet eens winnen van fortuna en excelsior onder steijn, toen hoorde je die mafklappers niet. Win je twee keer zonder steijn en verlies je in Europa, dan hoor je die sufferd weer want hier was ie op aan t wachten. Als we hadden gewonnen dan lag t weer aan t feit dat bha al weken niet won en was t weer geen echte testcase

10-11-2023 12:04

Betuwe85 +20850

Zon heerlijke baan lekker op alles zeiken en nog betaald worden ook

10-11-2023 11:59

Pupa +404

Driessen: parkeert Ajax de bus, dan ga ik zeiken. Driesen: toont Ajax lef en verliest, dan ga ik zeiken. Driessen: wint Ajax, dan ga ik zeiken over de matige tegenstander.
Misschien moet je solliciteren bij AD, die zijn altijd lyrisch over havenslaven, zelfs bij verlies. Triest

10-11-2023 11:55

B2tob4 +12084

Misselijk ventje Driessen@ zegt: 'Zelfs John van ’t Schip was er na alle loftuitingen aan zijn adres en aan dat van zijn Ajax in gaan geloven',

Met dit soort teksten tracht die zogenaamde sportkenner zijn hetze richting Ajax weer voort te zetten. Het boek Steijn is voor Ajax en zijn fans gelukkig dicht, die Driessen tracht toch nog even die faalcoach Steijn op te hemelen door te stellen dat ook een nieuwe coach geen resultaat kan behalen met dit team. Een bezoek aan de opticien en psychiater zal die Driessen wellicht wat meer inzicht geven over de vorderingen na 1,5 week van dit Ajax, na 4 maanden afbraak van Driessen's maatje Steijn...!

10-11-2023 11:47

supporter sinds +7891

Valentijn schrijft zijn stukjes met de waan van de dag.

10-11-2023 11:46

SpartakAmsterdam +5521

Terug bij af? Wie heeft ooit beweerd dat het lek boven is of is dit weer opgegooid zodat er weer een reden is om Ajax de grond in te trappen?
Ik kan mij niet herinneren ik bijv iemand op AS heb zien melden dat het lek boven is. Ja er zijn tekenen van een klein herstel geweest maar bij lange na niet het lek boven.

10-11-2023 11:45

Myriad +7125

Flapdrol Driessen steunde Steijn en brandt nu van 't Schip af.

Een groter brevet van onvermogen kon hij zichzelf niet geven.

10-11-2023 11:42

Mitchjo +6216

Wat een bosmongool is deze beste man. Hoe had het middenveld er dan uit moeten zien volgens hem?

10-11-2023 11:36

Hup +698

Valentijn Driessen heeft geen anus. Einde bericht.

10-11-2023 11:33

stefanwillem +12155

Valentijn Driessen is 1 grote anus.

10-11-2023 11:37

Ajax14AMS +25205

Wat laten jullie je kennen zeg... De hele wereld weet al dat het een stoker is maar het meerendeel trapt er hier weer in.

10-11-2023 11:32

Indy2 +15254

En jij voor op.

10-11-2023 12:33

Ajax14AMS +25205

Ik neem deze man helemaal niet serieus en zijn stukjes irriteren mij niet want dit is allang bekend over hem.

Hoe laat ik me dan kennen?

10-11-2023 15:08

Indy2 +15254

Jij bent helemaal gevallen voor de Telegraaf-hetze tegen Mislintat; waar Driessen nu gewoon gevolg aan geeft met bovenstaand stuk.

10-11-2023 15:14

Ajax14AMS +25205

De oogtest vertelde ons dat de aankopen op miskopen leken in hun eerste tien potjes. Niks geks aan om dat gewoon te benoemen.

Heeft niks met de Telegraaf te maken...

10-11-2023 22:03

Polifinario +2101

Dit seizoen is toch al verloren, dus wat mij betreft prima om jonge voetballers in te zetten waarbij er onvermijdelijk fouten worden gemaakt. Dan zijn ze hopelijk volgend jaar een stuk gegroeid en meer ervaren.

10-11-2023 11:32

Jariiii +22212

Wát een walgelijke zuurheid. De man geniet hier gewoon van.
Het is ook nog eens onzin wat hij zegt. Zelfs tegen laagvliegers uit de eredivisie zag je onder Steijn hoogstens een paar goed lopende aanvallen en soms zelfs letterlijk nul. Als je dan tegen een subtopper uit de Premier League in staat bent tot een slotoffensief en kansen weet af te dwingen, ben je per definitie al een stuk verder. Bovendien ziet iedereen die ook maar iets van het spelletje begrijpt dat het spel van Ajax onder Van 't Schip (en ook onder Maduro al trouwens) veel beter is geworden. Maar ja, een dag geen azijn pissen is voor sommige mensen een dag niet geleefd.

10-11-2023 11:22

Aeter +6636

Driessen zegt... En ik stop met lezen.

10-11-2023 11:02

AlexIbarra +19293

#steijnterug

10-11-2023 10:55

AjaxAmsterdamnn +4198

Ik vond Hlynsson overigens wéer goed spelen, en dat op EL niveau. Die jongen is echt voetbal intelligent. Functionele techniek, 1 of 2 keer raken en dan meteen doorspelen en dan dat voortzetten met een goede loopactie, loopt goed vrij tussen de linies enzv.

10-11-2023 10:50

Redrum +96213

Ja die speelde gewoon weer prima.

10-11-2023 11:03

Hziyech15 +2197

Ja hier ben ik het helemaal mee eens. Hij deed gister geen hele spectaculaire dingen, maar hij versneld het spel enorm.

10-11-2023 11:07

Miskopabal +2944

Was Valentijn maar terug bij af en kroop hij terug in de bal van zijn pa..

10-11-2023 10:41

Henkb +162

Kunnen we deze man niet blokkeren? Ik word kotsmisselijk van zijn verhalen. Bemoeid zich met Ajax altijd negatief. Kritiek ok, maar dit is vaak stoken.

10-11-2023 10:41

Amp +37936

Kan wel, maar die redacteuren van AS zitten bij hem in t gaatje

10-11-2023 12:06

AFCAjaxJP9 +1441

Allereerst speelde wij de eerste helft nog niet eens zo slecht.
Enige wat ontbeerde is in aanvallend opzicht 2 buitenspelers die een mannetje kunnen passeren en ik denk een middenvelder die zich NIET verstopt zoals Taylor.
Dat Vos de fout in ging en dat het 0-1 werd daar leek het eigelijk ook niet op dat dit zou gebeuren.
Het was voornamelijk de vleugels die 0,0 inbreng hadden.
Brobs werkte en sleurde, maar krijgt het in zijn uppie ook niet voor elkaar om diverse kansen te creëren.
2e helft was wat minder met alle omzettingen, en bleef het aanvallend ook te weinig helaas.
Al met al toch een beter ajax gezien dan 2 weken geleden.
Ik zou wel gaan kiezen voor vleugels met een actie om zo tegenstanders dol te draaien en keuzes te laten maken, want met name Bergwijn die komt nog geen pion of lantaarnpaal voorbij en speelt zo snel mogelijk hato of de Linksback in.

10-11-2023 10:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.