Advocaat kritisch op Šutalo: 'Ik vraag me af of hij überhaupt wel een voorstopper is'

door Bram Bark 126

Bron Veronica

Advocaat kritisch op Šutalo: 'Ik vraag me af of hij überhaupt wel een voorstopper is'

door Bram Bark 126

Bron Veronica

Laatst geüpdatet

Dick Advocaat heeft zich kritisch uitgelaten over Josip Šutalo. De oud-trainer van onder meer Feyenoord ziet de kwaliteiten, die de verdediger volgens de verhalen zou moeten hebben, nog niet terug in zijn spel. Dat vertelt Advocaat in de nabeschouwing van de wedstrijd tussen Brighton & Hove Albion en Ajax bij Veronica.

'Ik heb weer op Šutalo zitten letten. Ik vraag me af of hij überhaupt wel een voorstopper is. Hij kan helemaal niet verdedigen. Hoe kunnen ze dan zeggen dat het een topper is?', begint Advocaat over de Kroaat. Ajax stond tegen Brighton verdedigend beter dan in voorgaande wedstrijden. De ruimtes werden kleiner gehouden en er werd gekozen voor een meer terughoudende tactiek. Desondanks zag Advocaat dat Šutalo zijn tegenstander te veel ruimte gaf bij het tweede doelpunt van Brighton. 'Hij verdedigt niet. Hij geeft te veel ruimte weg en laat hem (Ansu Fati, red.) gewoon schieten. Een goede voorstopper geeft die ruimte niet weg.'

Wim Kieft haakt in op de opmerkingen van Advocaat en is het eens met hetgeen wat hij zegt. 'Je kunt slecht in vorm zijn. Maar dan nog zie je meteen of een speler kwaliteiten heeft of niet. Ik heb het nog geen één keer gezien bij hem.'

Voorhoede laat het ook niet zien

Niet alleen Šutalo krijgt kritiek, ook de voorhoede van Ajax moet het ontgelden. Volgens de analisten brachten zij niet wat er van hen verwacht mag worden. 'Deze jongens hebben in het verleden allemaal laten zien dat ze goed kunnen voetballen. Het ontbreekt echt aan diepgang', zegt Advocaat. Hij voegt eraan toe dat hij Forbs niet zo goed kent en met name wijst naar Bergwijn, Brobbey en Berghuis. Tot slot vindt de ex-bondscoach van Nederland dat Ajax vooral naar zichzelf moet kijken en niet de tegenstander de schuld moet geven van de slechte prestatie. 'Zo goed was Brighton niet.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Robocop5 +2065

Voorstopper! Die term hoor je tegenwoordig niet veel meer...
Met daarachter een libero? En daar voor ergens de kanthalf en een linksbinnen?
Beetje met je tijd mee gaan Dickie...

27-10-2023 23:18

MarcHogervorst +35302

Bij ene Ivan Gabrich vroegen we ons af of ze misschien zijn broer hadden gestuurd die op hem leek. Is die man wel voetballer, niet zijn broer die taxichauffeur is?

27-10-2023 22:00

seerseker +845

Volgens van Stekelenburg was Brighton sensationeel, maar die lult wel vaker uit z'n nek.

27-10-2023 21:14

Eriksen10 +4773

Basistechniek is erg matig. Veel verkeerde aannames en passes, geen crosspass in de benen.
Dat onwennige kan er nog wel af gaan, maar dit gaat ie niet bijleren. Miskoop dus.

27-10-2023 18:47

franco +2140

IK HEB T GEVOEL DAT WE ONS BLIND HEBBEN GESTAARD OP INTERNATIONAL VAN crtoatie - vice wereld kampioen

mar hun hebebn net als ons ook een slechte lichting zijn niet de sterren van 5 jaar geleden

27-10-2023 18:24

Qifesh +24917

idd de man heeft een prima wk gespeeld maar daarvoor nooit in beeld geweest in zijn 23 jaar.

27-10-2023 18:27

trodat4030 +96403

Hij speelde 1(!) WK-wedstrijd, de troostfinale.

27-10-2023 18:55

Qifesh +24917

klopt! tegen marokko, en daar deed ie stoer tegen mijn favo speler (greep m letterlijk naar de keel)

27-10-2023 19:44

Qifesh +24917

https://shorturl.at/drZ04
modric probeert m nog ff tegen te houden
ounahi wilde graag naar ajax komen volgens sneijder

27-10-2023 19:44

MarcHogervorst +35302

Oh nou ja dan was hij daar wel fanatiek! Had hij die inzet bij Ajax maar.

27-10-2023 22:00

036AFCA97 +146646

Deze gozer is bij Kroatië top en was bij z’n vorige club ook top. Dat hij nu matig is bij Ajax zegt meer over Ajax dan over hem. Iedereen is namelijk matig bij Ajax.

27-10-2023 18:12

Web +178830

Het waar zit het dan in
Dat de aankopen niet goed zijn?

27-10-2023 20:07

MarcHogervorst +35302

Ja maar die discussie had ik met Terror Jaap ook al, hoe goed is die Kroatische competitie dan? Volgens mij is dat niet zo heel hoog.

27-10-2023 22:02

Sunny +9537

Denk dat Gooijer al beter is

27-10-2023 18:05

Sunny +9537

Wacht maar tot Sutalo een andere trainer en medespelers heeft, het gras groener is en hij niet langer permanent ongesteld is.
Dan ga je zien dat hij wel pijlsnel, zeer comfortabel aan de bal, soepel in de heupen, dynamisch en kopsterk is en als extra wapen daarnaast ook een splijtende pass in n.b. beide benen heeft.
Echt waar, dat kan iedere supporter toch wel zien na 7 wedstrijden, geloof me nou maar.

27-10-2023 18:04

Qifesh +24917

na 7 wedstrijden vraag ik me juist nog meer af hoe het komt dat ie geen ervaring uitstraalt.

27-10-2023 18:22

HsvHoek +2835

Kieft heeft hier gelijk, ook als iemand niet goed in vorm is moet je de klasse nog zien en die heb ik nog geen enkele keer gezien bij Sutalo.
Neem je verlies in de winterstop en verkoop deze miskoop, ga op zoek naar echte versterkingen zou ik zeggen.

27-10-2023 17:52

AlmightyAjax +5828

Miskoop van de bovensteplank. Malle jan en Bassey zijn beter dan deze man. Hij kan echt niet verdedigen en kan niet met druk omgaan. Mensen denken dat Dinamo Zagreb niveau Manchester City is..

27-10-2023 17:37

MVG +16469

Sutalo kan misschien best beter alleen waarom haal je in de zomer alleen maar aankomende talenten of spelers die toevallig een keer een goed jaar hebben gedraaid in een 2e competitie? Er zijn gewoon nul zekerheidjes gehaald. Dat in combinatie met het lamlendige zooitje dat we over hebben na twee jaar onze sterkhouders verkopen heeft geresulteerd in een van de meest slechte en onevenwichtige selecties van Ajax ooit. Dan nog clown Steijn voor de groep en je staat waar je nu staat.
Werkelijk waanzinnig dat de twee transferzomers waarin we meer dan ooit hebben besteedt ervoor gezorgd hebben dat we nu hier staan.

27-10-2023 17:04

Web +178830

Scrol naar beneden en ze verdedigen nog steeds Sutalo
Nu al weer de goal tegen Utrecht vergeten
Bijna wekelijks in de fout gaan
Een kinderhand is snel gevuld, hij was goed de tweede helft
Die sliding aan de zijlijn heeft hem goed gemaakt, en kijk even de beelden terug, hoe die sliding er uit ziet, het lijkt wel een oude man

Alles is op hoop gebaseerd

27-10-2023 16:59

twynestar +28218

Als het bij anderen allemaal op hoop gebaseerd is, is het bij jou op angst gebaseerd. Althans als jij dat voor anderen mag invullen doe ik dat even voor jou.

Feit is dat Sutalo veel fouten maakt en niet veel goed doet. Ik heb grotere ommekeren gezien bij slecht gestarte voetballers. Ik weet het nu niet, maar zie ook nog niets waardoor ik met zekerheid kan zeggen dat het nooit meer iets gaat worden.

27-10-2023 17:33

Web +178830

Dat mag jij vinden
Kijk je ook Ajax?
Of zit ook jij met de ogen dicht te kijken?
Een troost je bent niet de enigste

27-10-2023 20:09

GNBL +89859 moderator

Niemand is dat vergeten, maar heeft geen enkel nut om in het negatieve te blijven hangen.

27-10-2023 17:34

trodat4030 +96403

Ah, dat soort teksten bezigde je nou nooit als het op Steijn aankwam.. Met 2 maten meten heet dat.

27-10-2023 17:52

trodat4030 +96403

Overigens heb ik op jouw verzoek hieronder alle tegengoals waar hij hoofdschuldig aan is even met links naar de betreffende samenvattingen gepost, zodat je zeker weten op geen enkele manier nog kunt ontkennen dat ik gewoon gelijk heb. Veel kijkplezier!

27-10-2023 17:59

GNBL +89859 moderator

Heb even een reactie achtergelaten. Wel jammer dat je zelf niet met een objectieve blik naar die beelden hebt gekeken.

27-10-2023 18:26

AlmightyAjax +5828

Precies! Het is niet te doen met die Sutalo. Bijna elke kans tegen is een goal bij deze man. Zo snel mogelijk verkopen van de winter.

27-10-2023 17:39

Hans Verhagen +14053

Alles draait slecht en Sutalo gaat hierin mee en omdat het middenveld zwaar onder het niveau is en de voorhoede veel balverlies heeft is hij aan de beurt met opknappen doorkomende spelers. Dat doet hij slecht, maar dit is een speler waar ik me niet zo´n zorgen om maak. Ik maak me meer zorgen over Taylor en Bergwijn en Brobbey.

27-10-2023 16:26

Web +178830

Ja joh, het is iedereen zijn schuld maar Sutalo niet
Die goal weg geven vorige week was de schuld van de rest

27-10-2023 17:00

Johan4ever +10914

Sutalo lijkt veel op een kroaat in de zak kopen...😇

27-10-2023 16:23

myway25 +2441

Geef die jongen wat vertrouwen en tijd. Sommige reacties hier zijn bizar. Het lijkt erop dat 80% altijd in een vriendenteam heeft gevoetbald of 4/3de klasse amateurs. Als je zelf hebt gevoetbald weet je dat druk en verwachtingen aan je gaan knagen. Zelfs amateur voetballers hebben dat laat staan profs. Dat staat los van je prijskaart. Als je je vorm niet hebt en je team draait slecht blijf je er heel lang in. Je kan dan makkelijk als supporter degene waar het meeste voor is betaald eruit halen, maar dat is dom. We maken die jongen alleen maar slechter als we slecht erover praten. Steunen als supporters en hopen dat hij zijn vorm krijgt. Je kan mij toch niet vertellen dat Sutalo en Sosa 2 internationals er geen hout van kunnen.

27-10-2023 16:07

driehoekjes +3334

Sutalo is dermate atletisch, dat hij alleen nog moeite heeft dat te kanaliseren. Komt goed

27-10-2023 15:51

paulis +10224

Mensen blijven hoop houden door zijn prijskaartje, ik ook, maar ben bang dat het nergens op gebasseerd is.

27-10-2023 16:00

driehoekjes +3334

Mathijs de ligt en christian chivu deden er ook wat langer over

27-10-2023 16:01

driehoekjes +3334

dat zag toen ook niemand

27-10-2023 16:16

Steeph +3867

22 miljoen voor een verdediger die eigenlijk nog slechter blijkt dan Van der Hoorn in z'n Ajax-tijd... je zou het bijna als misdrijf bestempelen.

27-10-2023 15:30

LukaLitmanen +81962

Hij heeft geluk dat Bergwijn een nog grotere miskoop is, want ik ben echt teleurgesteld in hem.

8e wedstrijd op rij dat hij tegengoals veroorzaakt.

27-10-2023 15:19

GNBL +89859 moderator

Welke goal was gisteren zijn schuld dan? En benoem die vorige 7 dan ook gelijk even.

27-10-2023 15:22

LukaLitmanen +81962

Twente, Marseille, Feyenoord, rkc, AEK en Utrecht

7 dan

27-10-2023 15:25

GNBL +89859 moderator

Dit zijn de vorige 6 clubs waar Ajax tegen heeft gespeeld. Ik verwacht een toelichting bij elke tegengoal waar Sutalo volgens jij verantwoordelijk voor was. Lijkt me wel zo normaal als je zo stellig iets brengt. Als je Berghuis verdedigt kom je ook altijd met allerlei statistieken aanzetten, dus ik verwacht wel iets meer dan alleen zeggen dat Sutalo 7 tegendoelpunten op rij heeft veroorzaakt zonder enige vorm van onderbouwing.

27-10-2023 15:26

Odin2710 +2062

Hij speelt tegen Utrecht zo de bal in de voet van de tegenstander waar een goal uit voortkomt. Wat is hier dan niet zijn schuld aan volgens jou dan???

27-10-2023 15:45

Odin2710 +2062

Hij speelt tegen Utrecht zo de bal in de voet van de tegenstander waar een goal uit voortkomt. Wat is hier dan niet zijn schuld aan volgens jou dan???

27-10-2023 15:46

Johan4ever +10914

@gnbl

Zet die zonnebril van je kop dan kun je de fouten die hij elke wedstrijd maakt beter zien...😎🙃

27-10-2023 15:58

JariJari +15115

Dat is 1. Nog 6 te gaan.

27-10-2023 16:00

musicradio +3893

he luka je kunt beter van club veranderen

27-10-2023 15:35

musicradio +3893

die haagse opa en die onbenul kieft moeten hun zegje ook even weer doen over ajax over az dat aan alle kanten werden overlopen hoor je die kwakzalvers niet

27-10-2023 15:13

musicradio +3893

opa met pensioen en die kieft kan beter gaan snuiven

27-10-2023 15:36

Ajax14AMS +25205

Die knipoog-Kroaat die ondertussen al richting de 40 gaat is ook regelmatig international bij Kroatie.

Veel zegt het allemaal niet hoor...

27-10-2023 15:07

Balgevoel +30817

Ik kijk vrijwel altijd naar Kroatië (voor Modric) en ook mij leek Sutalo een prima aankoop, al vond ik 'm aan de dure kant en had ik Martin Vitik een (waarschijnlijk betaalbaarder) prima alternatief gevonden. De eerlijkheid gebiedt natuurlijk wel te zeggen dat dit Kroatische elftal over z'n top is, wat volstrekt logisch is gezien de leeftijden van de sterkhouders. Er komen wel weer talenten aan (die lopen daar altijd), maar dat blijft afwachten. Ook Kroatië zal de komende tijd een jasje uitdoen, kwalitatief.

27-10-2023 15:14

hoolimike +2453

De Sutalo van Kroatie heeft een Modric voor hem staan. Hier moet ie het doen met Taylor en Tahirovic. Wat een armoede.

27-10-2023 15:06

Ajax14AMS +25205

Als je voor 22 miljoen afhankelijk bent van andere spelers om gewoon normaal te passen, verdedigen, fel te zijn en je tackles goed te timen, dan ben je GEEN 22 miljoen waard.

27-10-2023 15:08

GNBL +89859 moderator

Voetbal is een teamsport. Je bent als speler altijd afhankelijk van je medespelers. Natuurlijk kan hij individueel dingen veel beter doen, maar met name in zijn afspeelmogelijkheden is hij volledig afhankelijk van de spelers die voor hem staan.

27-10-2023 15:11

hoolimike +2453

Dat sowieso niet. Bij hoeveel tegendoelpunten is die al niet betrokken geweest?

27-10-2023 15:18

Ajax14AMS +25205

Daar ben ik het mee eens, maar hij heeft tot nu toe elke wedstrijd verschillende individuele fouten gemaakt.

Spelers als Bassey waren ondertussen allang afgeschreven.

27-10-2023 15:19

Ajax14AMS +25205

Sutalo and Sosa are defenders than can't defend.

You're talking about van Dijk and Thiago Silva, but that doesn't have ANYTHING to do with my point.

They're terrible.

27-10-2023 18:39

Slang3 +45769

Speelde bij Dinamo vooral als laatste man

27-10-2023 15:04

Omar +17163

Het ding is, niet alleen Ajax en Zagreb fans vonden hem een waanzinnig talent, ook objectieve fans/analysten hadden het idee dat hij de wereldtop zou kunnen halen. Tot nu toe weinig van gezien, maar het hele team is natuurlijk ook belachelijk slecht. Moet zeggen dat ik de spelers achter hem (Aertssen, Medic) ook geen hoogvliegers vind. Geef hem persoonlijk nog niet op, ook Alvarez, Senesi, e.d. begonnen matig en hebben daarna enorme stappen gemaakt.

Wat ik Mislintat nog het meeste kwalijk neem is dat hij zoveel buitenlanders heeft gehaald, niet omdat buitenlanders slecht zijn, maar omdat die vaak een periode nodig hebben om te acclimatiseren terwijl je laat in de transferperiode pas begon met spelers halen. Nu worden er 5/6 jongens in een hotel gedumpt een halve week voor het einde van de transferperiode, hebben hier geen vrienden kennen hier niks en moeten maar even gaan presteren. In dat opzichte was het veel logischer geweest om bijv. een Schouten of Lang te halen, die kennen de club, spreken de taal en weten hoe het hier werkt.

27-10-2023 14:50

WantAmsterdam +116036

Schouten kent de club vooral door tegen hem te spelen (jaren geleden) en Lang had ik graag gezien maar een speler halen terwijl je best betaalde speler en aanvoerder op dezelfde positie speelt was op dit moment niet logisch.
Het is dat Steijn de grootste moeite heeft om met een internationale selectie te werken. “Buitenlanders” zou geen excuus mogen zijn in de huidiger tijd.

27-10-2023 15:02

Omar +17163

Dacht dat Lang aardig flexibel was en we hem dus ook op 10 kwijt zouden kunnen. Steijn gaan we het niet eens meer over hebben, ongekend wat ene prutser

27-10-2023 15:18

WantAmsterdam +116036

Ja maar vanaf links vind ik hem toch echt met afstanden het meest gevaarlijkst.

27-10-2023 16:01

Dubbelvla +8408

Ik heb echt wel wat gezellige dingen van hem gezien gisteren, goede eerste aannames, sterke intercepties, ook buiten zijn eigen positie om. Dit komt wel goed met die gast. die 2e goal tegen met hem 1-op-1 was zonde, maar kan gebeuren.

Vond dat er gisteren op RTL in de analyse onredelijk negatief gedaan werd, ook over Gaaei: alleen die slechte dingen laten zien, en geen tegengeluid geven dat ook hij er af en toe goed tussen zat. Het is zo makkelijk om aan te geven hoe kut het allemaal is, maar ook zij weten toch gewoon de context van het afgelopen half jaar?

27-10-2023 14:42

Rockanje23 +37005

Gezellige dingen ? Ging hij na afloop met de bitterballen rond ?

27-10-2023 14:43

Dubbelvla +8408

ja man, plus kaasstengels en toastjes brie.

27-10-2023 14:49

musicradio +3893

en kieft met een stickie

27-10-2023 15:14

Balgevoel +30817

Ja, vooral over Gaaei viel het me op, van de commentator tot de heren aan tafel. Die gast speelde z'n beste wedstrijd in een Ajax-shirt tot nu toe en ook nog eens tegen een verdomd lastige directe tegenstander... Ik vond Sutalo, vooral aan de bal, groeien toen Van den Boomen voor hem stond, daarvoor had-ie inderdaad weer wat weg van Bambi en iets met koplampen. Iets wat ik 'm bij Kroatië nog nooit heb zien doen.

27-10-2023 15:04

ijzerchef +3135

Stoorde mij ook aan de commentator die doet alsof BHA een matige ploeg is. Kwa stijl is BHA de vervelendste ploeg die Ajax kan treffen (zelfs Ajax in de tijden van Ten Hag). Hun speelstijl is volledige gemaakt om pressende ploegen te lokken en te counteren. City, Liverpool en Arsenal moeten zich allemaal aan Brighton aanpassen (Arsenal werd vorig seizoen nog weggespeeld).

BHA is gewoon een goede ploeg waar zelfs de beste Ajax niet zomaar van wint.

27-10-2023 15:12

Balgevoel +30817

Ook dit. Ik schreef net ook al dat ik denk dat het Ajax van 2021 meer kans zou maken tegen Brighton dan het Ajax van 2019, ondanks dat dat elftal natuurlijk meer kwaliteit had. In 2021 was Ajax een stukje zakelijker en meer 'klinisch' en precies dat is nodig om van dit Brighton te winnen. Overigens maakte Aston Villa gister op mij meer indruk dan Brighton.

27-10-2023 15:18

peterVKV +6419

Kwestie van vertrouwen. Komt wel goed. bij Kroatië zijn ze ook niet gek.

27-10-2023 14:32

MarkP +21539

Hoe lang gaan we dit verhaal nog volhouden?

27-10-2023 14:39

Dubbelvla +8408

Zo lang als dat er geen alternatief is? We hebben hem allemaal bij Kroatie zien spelen voordat hij bij Ajax kwam toch?

27-10-2023 14:44

Balgevoel +30817

Er is natuurlijk wel wat verbetering, althans: gisteren speelde hij niet zomaar een spits van Brighton in z'n voetjes of maakte hij te vroeg één of andere vreemde snoekduik waardoor z'n directe tegenstander kon inkoppen. Bij de tweede goal moet hij natuurlijk véél korter zitten, al valt het me ook op dat de rol van Bergwijn bij die goal wat onderbelicht blijft, die vooral voor de bühne een keertje meeliep.

27-10-2023 15:06

wijzijndebeste123 +163203

Laatste halfuur zag je eindelijk de Sutalo van Kroatië. Meerdere goede ingrepen en af en toe prima in dribbelen. Is puur een vertrouwenskwestie. Mensen onderschatten echt t mentale aspect van voetbal. Je gaat voor t eerst in je leven uit je eigen omgeving naar t buitenland en komt in de puinhoop van Steijn terecht die alles en iedereen tactisch en mentaal kapot maakte. Ik vind het niet vreemd dat hij een brok van onzekerheid is die de meest vreemde keuzes maakt. Een paar goede wedstrijden zal wonderen doen. Dat geldt voor de gehele ploeg trouwens.

27-10-2023 14:31

insectenverdelg +23384

exalct. hij stapte een paar keer goed in en je zag dat hij het spel leest.Wel blijf ik bang voor zinn passing. niet pvertuigddat dit veel beter is dan wat we zien.

27-10-2023 14:33

wijzijndebeste123 +163203

Hij moet de bal kwijt kunnen. Als je met Vd Boomen speelt is dat probleem er niet. Die is continu aanspeelbaar ipv verstoppertje spelen. Bij Kroatie kan Sutalo de bal ook steeds makkelijk kwijt bij de middenvelders.

27-10-2023 14:34

WantAmsterdam +116036

Hij had een paar hele goeie passjes in het laatste halfuur, waar hij het middenveld nauwkeurig en strak inspeelde en het spel zo versnelde. Zijn passing was misschien wel zijn grootste kracht voordat hij naar Ajax kwam.

27-10-2023 14:36

insectenverdelg +23384

er was gistween weer een pass achter de man over 10 meted, dat kan gewoon echt niet.

27-10-2023 14:40

WantAmsterdam +116036

Ja, maar dat hadden nog meer spelers, Hato gaf ook kut passes.

27-10-2023 15:04

trodat4030 +96403

Op basis waarvan heeft hij in het 1e uur dan vertrouwen getankt wat hem een beter laatste half uur deed spelen? Want dat is wat je zegt... In dat uur zag hij er ook 2x matig uit bij tegengoals, al waren ze nu eens niet voor 100% op zijn conto te schrijven.. Heeft dát hem dat vertrouwen gegeven?

27-10-2023 14:35

GNBL +89859 moderator

Je gaat je haast afvragen of jij persoonlijk iets tegen Sutalo hebt, Trodat4030.

27-10-2023 14:37

trodat4030 +96403

Ik heb iets tegen een TOPaankoop die in 6 duels 6 tegengoals veroorzaakt, maar bij hoog en laag wordt verdedigd door de leden van de Sfanclub, voorzitter GNBL! Dáár heb ik iets tegen. Tegen het eeuwige goedpraten van alle fouten die hij maakt, het is iedereens schuld behalve de zijne (of andere aankopen).. 22 milj en in 6 wedstrijden 6 tegengoals door individuele fouten en men blíjft hem verdedigen, waar álle Ajaxjongens al anderhalf jaar worden gefileerd, door DEZELFDE GEBRUIKERS! Ja, jij met name..

Dáár heb ik iets tegen, tegen de hypocrisie van jou en je vriendjes van de Sfanclub.

27-10-2023 14:41

GNBL +89859 moderator

Benoem de 6 tegendoelpunten die Sutalo heeft veroorzaakt dan ook even? Niemand praat de tot nu toe slechte prestaties van Sutalo goed, maar enige nuance is wel op zijn plek. Jij bent typisch iemand die alles zwart-wit ziet. Of je bent tegen iemand of je bent voor iemand.

27-10-2023 14:46

JoeBlow +8161

Ik denk dat het vooral veel te maken had met het feit dat VD Boomen er rond de 60e minuut inkwam en hij de bal ook makkelijker kwijt kon.

27-10-2023 14:54

Ajax14AMS +25205

Begin bij de wedstrijd tegen Twente, daar zie je er al 2 ofzo die 100% zijn schuld zijn. En het hadden er nog veel meer moeten zijn ook!!!

27-10-2023 15:06

Johan4ever +10914

@gnbl

´´Jij bent typisch iemand die alles zwart-wit ziet. Of je bent tegen iemand of je bent voor iemand.´´

Dat heb jij nooit, of wel ?!...😇

27-10-2023 16:07

trodat4030 +96403

Sorry dat het zo lang duurde dat ik reageer, ik moest even een paar uurtjes werken.

https://www.espn.nl/voetbal/video/_/wedstrijdId/675362
Valt in aanloop bij de 0-1 waardoor Vlap kan uithalen en de rebound erin gaat.
Laat zich bij de 3-1 van Naci de bal aftroeven achterin.

https://www.espn.nl/voetbal/video/_/wedstrijdId/687655
Stopt gewoon terwijl hij in duel is met Vida, die kan hem vervolgens ongehinderd binnenknikken.

https://nos.nl/video/2492440-bekijk-hier-de-samenvatting-van-het-gestaakte-duel-rkc-ajax
Bij de 1-1 gaat hij op de doellijn staan ipv gewoon Kramer te dekken.

https://www.espn.nl/voetbal/video/_/wedstrijdId/675399
Bij de 3-3 komt Toornstra vlak voor zn neus de 16 binnenlopen en ipv te blijven staan gaat hij een hoopje lucht staan dekken bij de 2e paal.
Bij de 4-3 ga ik niet eens uitleggen wat hij verkeerd doet.

6 fouten, 6 tegengoals, ik reken de fout waarbij Ramaj tegen Utje nog de 1 op 1 pakt niet eens mee, maar daar laat hij ook gewoon een tegenstander aan de binnenkant er doorheen wandelen..

27-10-2023 17:49

GNBL +89859 moderator

1-0 Twente valt Sutalo inderdaad, maar daarna gaat er toch nog wel wat meer fout. Vlap kan zo doorlopen en kan tussen 3 spelers in schieten. Bal wordt niet goed verwerkt door Gorter en de rebound gaat erin. Sutalo heeft schuld aan dat doelpunt, maar is zeker niet hoofdverantwoordelijk voor dat tegendoelpunt.

De 3-1 verliest vd Boomen de bal op een plek waar je de bal niet mag verliezen. Sutalo staat hierdoor uit positie en komt dan te laat bij de bal. Zeker niet de schuld van Sutalo.

1-1 tegen AEK is Vida zijn man dus dat mag je Sutalo aanrekenen.

1-1 RKC gaat zoveel fout vooraf aan het doel. Hato die de Bakkali de voorzet laat geven. Forbs die zijn man uit zijn rug laat weglopen en volgens jou is Sutalo hier alleen verantwoordelijk voor de tegengoal?

3-3 van Toornsta is gewoon lachwakkend dat je hier Sutalo als schuldige aanwijst terwijl er zoveel mis gaat vooraf (kleine tip kijk naar Taylor).

4-3
Fout van Sutalo.

Dan kom ik dus uit op 2 tegendoelpunten die alleen op het conto van Sutalo kunnen worden geschreven. De kopbal van Vida en de 4-3 van Utrecht.

27-10-2023 18:20

trodat4030 +96403

Ah excuses, hoe verrassend!

27-10-2023 18:33

trodat4030 +96403

Trow yourself away Nick, Sutalo is guilty at 6 goals this season, 5 in the Eredivisie (and he missed 3 matches, the first 2 and AZ with a back ake), PSV and AZ even didn't conceive 5 goals in the Eredivisie in total, with more matches played.. The best defender? How? Maybe he will be the best one day, but for now he just isn't..

Dick is a trainer for more than 40 years, already started to train amateurs while being a prof-player, 3 years before he even quit playing. He forgot more about football then you and I know together.. He is not my favorite trainer, not for a long shot, but you make yourself ridiculous if you say he doesn't know anything about football..

27-10-2023 18:52

Ajax14AMS +25205

Als hij mentaal zo zwak in elkaar zit is hij niet gemaakt voor topsport.

Dit is een volwassen man, behandel hem eens niet als kleuter.

27-10-2023 15:04

ijzerchef +3135

Bizar dat we na 2 trainingen en een halve wedstrijd 10x meer vertrouwen zagen dan in de maanden daarvoor. We zijn er zeker nog niet, maar ik heb er vertrouwen dat Sutalo, zonder een saboteur als trainer, er wel gaat komen.

27-10-2023 15:16

mokum007 +6522

Wij AJAX zijn echt genaait door Sven en die Gasten die dat goed keurt van al dat transfer,....

27-10-2023 14:27

noppenkoning +41111

Hij heeft vorig jaar 6 wedstrijden in CL gespeeld, iemand die hem toen gezien heeft? Zagreb 4 punten gehaald in poule met Chelsea AC Milan en Red Bull Salzburg. Tegen Nederland speelde hij ook met Kroatie, toen was Kroatie heel goed, snap er niets van.

27-10-2023 14:22

Rockanje23 +37005

Ik vraag me af of Magallan en Kik Pierie niet veel beter zijn dan deze Sutalo

27-10-2023 14:20

mokum007 +6522

Daarom hoop ik op Kaplan

27-10-2023 14:24

Rockanje23 +37005

Te vroeg. Is 15 maanden bijna continu geblesseerd geweest. Laat ‘m tot de Kerst in Jong Ajax ritme op doen. Dan kan je ook een beetje beoordelen of hij iets extra’s heeft voor het eerste.

27-10-2023 16:12

WantAmsterdam +116036

Geen van beiden zou ook maar in de buurt van de selectie van Kroatië komen. Daar waar Sutalo sterkhouder is.

27-10-2023 14:29

Omar +17163

Magallan is Bambi on ice met schaatsen aan

27-10-2023 14:34

Gerrit.S +335

Vraag me af of die wel kan voetballen

27-10-2023 14:19

Web +178830

Ik lees hier echt nog steeds verzachtende omstandigheden voor Sutalo, tweede helft ging het beter
Kijk nu eens hoe hij zich aan bied, en hoe hij zich positioneert tegen over de spitsen staat, hoe hij het in de broek doet als hij een bal aangespeeld krijgt met een man in de rug, zijn voortzetting is zeer matig
Ik meen oprecht dat ik Bassey beter vind, die wind bijna alle duels en geeft de bal dan weg

Alles is gebaseerd op hoop, want iedereen is inwendig zwaar teleurgesteld

27-10-2023 14:17

trodat4030 +96403

Hetzelfde als met Mikautadze, ook geheel gebaseerd op hoop (en das uitgestelde teleurstelling inderdaad).

27-10-2023 14:19

GNBL +89859 moderator

Of gebaseerd op hun prestaties bij hun vorige clubs en landen? Van beide spelers is er bewijs dat ze het wel kunnen.

27-10-2023 14:20

Web +178830

Dat is het, en het doet als Ajacied ook pijn hoor
Wie kan als trainer hier nog wat van maken?
Ik vind zelfs dat Ajax zondag Rensch of Gooijer centraal moet zetten

27-10-2023 14:21

trodat4030 +96403

Ah, daar zijn de Sfanclubleden weer, boehoe ik haal een feit aan over een speler die je grote held heeft aangekondigd als multifunctioneel talent die op álle 4 posities voorin kon! En jullie maar massaal janken dat hij alleen in de spits kan................ Dikke doei GNBL!

27-10-2023 14:23

GNBL +89859 moderator

Wie heeft dat gezegd? Ik heb alleen maar aangegeven dat ik Mikautadze een keer de kans wil zien krijgen op de positie waar hij het beste uit de voeten kan, in de spits. Die heeft hij tot nu toe nog niet gekregen. Dat is voor een speler ook het lekkerste om vertrouwen te tanken.

27-10-2023 14:27

WantAmsterdam +116036

Sutalo was heel erg goed bij Zagreb en bij het nationale elftal van Kroatië. Erg goed in de nations league final tegen Spanje, en de beste man aan Kroatië zijn kant tegen Turkije, en dat is pas enkele weken geleden. Tegen AEK in de voorronde CL heel goed, dezelfde ploeg tegen wie die dan met Ajax erg matig speelde.
Mikautadze was dè revelatie in de Ligue 2 en scoorde in twee interlands 5 goals. Ja tegen zwakke tegenstanders maar Georgië is op hem en Kvaratskhelia na ook echt niks (89 op de wereldranglijst). En daarbij waren zijn doelpunten echt heel goed.
Het is dus wel op meer gebaseerd dan hoop.

27-10-2023 14:27

insectenverdelg +23384

die heeft wel amper kans gehad itt Sutalo

27-10-2023 14:35

JoeBlow +8161

Dat is alles wat je hebt als hij niet speelt.

27-10-2023 14:56

Adam24 +39066

Hij is inderdaad geen pure verdediger en komt nu teveel in situaties terecht waar hij achteruit moet lopen. Juist opbouwend en aan de bal heeft hij heel veel kwaliteit en normaliter zou hij juist daarom Ajax een absolute aanwinst zijn. Echter is dat nu niet het geval vanwege het feit dat Ajax niet meer kan voetballen. De vraag is ook of Hato en Sutalo wel complementair zijn? Zou een Avila (die ik eigenlijk te matig vind) en Sutalo niet een beter duo zijn? Of Hato en Medic?

27-10-2023 14:14

trodat4030 +96403

Bij de 1-0 stond ie ook niet echt lekker, hij stond volledig naar buiten gedraaid en sméékte de man aan de bal om naar binnen te kappen en te schieten, hetgeen ook gebeurde. Vervolgens kwam ook hij te laat bij de rebound, maar ja, die moest ook eerst helemaal om zn as draaien voor hij richting de bal kon. Bij de 2-0 stond hij idd te ver, had hij net zo kort op moeten zitten als Hato bij zn schouderduw in de 16 in de 1e helft.

Maar goed, er ging daar wel meer mis, beide goals zijn nu eens niet volledig op zijn conto te schrijven.. Das voor zijn doen een vooruitgang (ja, triest maar waar)..

27-10-2023 14:14

Babangida83 +23827

Advocaat heeft de wedstrijden van Kroatië niet gezien, denk ik. Tweede helft was hij bovendien veel beter.

27-10-2023 14:05

leeke +10380

Tja dat noem ik echt onzin,beoordeel hem bij Ajax niet bij Kroatië. Taylor is ook een zeer goede voetballer toch,of kijk je nooit Jong Oranje pfff

27-10-2023 14:21

WantAmsterdam +116036

Verschil is dat Sutalo met Kroatië op duidelijk hoger niveau speelt.

27-10-2023 14:37

leeke +10380

Tja die kost ook 22 mil Taylor niet.En het is bij allebij niet te zien,vandaar dat je ze bij Ajax moet beoordelen en niet bij de nationale ploeg.Seedorf was ook niet echt super bij Oranje,maar bij al zijn clubs was hij de grote speler .

27-10-2023 14:59

Rockanje23 +37005

Veel beter ??

27-10-2023 14:21

KomOpAjaxJeKuntHet +1971

Wat zeuren ze nou op Sutalo, we hebben hem goedkoop binnen gehaald, dus wat verwachten we dan?

27-10-2023 14:04

Chadd +7759

We moeten Modric halen om hem te laten renderen!

27-10-2023 13:58

GNBL +89859 moderator

De 2-0 kwam voort uit een aanval waar elke speler van Ajax telkens net een stap te laat kwam, maar volgens Advocaat is het de schuld van Sutalo omdat hij het schot van Ansu Fati niet blokte.

27-10-2023 13:53

WantAmsterdam +116036

Sutalo heeft de schijn tegen, dus alles is een gigantische fout van Sutalo. Dat Hato gisteren ook een paar echt hele rare acties had en Ramaj soms echt in de problemen bracht, daar hoor je niemand over.

27-10-2023 14:39
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.